De 12-24 die ik wel interessant vind is niet te vinden, of weet iemand daar hier meer van?
Volgens mij heeft Samsung (nog) geen 12-24..
en tot nu toe sowieso alleen nog de 18-55 en 50-200 (hoewel ik daar niet helemaal zeker van ben).
Ik las dat Samsung de lenzen van Pentax ook ge re-brand heeft. Ik vroeg me alleen af waar ik die lenzen dan moet kopen! De enige lenzen die ik kan vinden op internet (in een webshop that is) zijn de 18-55 en de 50-200...
Kortom, volgens mij worden (tot nu toe) nog niet alle lenzen van Pentax re-branded uitgebracht. Waarschijnlijk tot dusverre alleen de 2 kitlenzen, zodat mensen met een Samsung camera gewoon Samsung lenzen daarop kunnen hebben. Maar bij mijn weten is het platform verder nog niet uitgebreid met andere lenzen met een Samsung naampje erop

. Op dit moment kan je er natuurlijk ook gewoon voor kiezen er een Pentax lens op te schroeven, voor die lenzen die er nog niet zijn met Samsung naampje erop...denk dat er wel meer komen in de toekomst.
Als iemand nog een Samsung lens weet behalve de 18-55 en 50-200 horen we dat natuurlijk graag.
En hoe zit het met de nieuwe DA * 18-50 en DA * 50-135? En de upcomming DA * 60-250? Komen daar ook Samsung versies van uit?
Ik denk dat die wel komen
want..
Iemand meer info dan Google?

.. toen ik vd week aan het Googlen was, vond ik ergens een plaatje van die 3 lenzen, in Samsung stijl! Blauw randje erom..de behuizingen van de lenzen zagen er ook wat anders uit dan van Pentax...en er stond DA * en dan genoemde focal lengths onder. Ik zal thuis is even kijken of ik m'n search kan reproduceren en dat plaatje terug kan vinden!
Ik ga ook hard sparen voor die DA* lenzen, wil als eerst de 60-250 maar die komt als het goed is in december pas. Misschien dat ik voor die tijd nog wel iets anders doe, 16-50 of 50-135 (heeft toch een stop lichtsterke voor op de 60-250, in die range dat ze elkaar overlappen. Of een K10D. Tja Belastingdienst

. Maar misschien doe ik ook wel tevreden zijn met wat ik heb
Edit, oja, 1 stukje nog :
Zover ik had begrepen is het de bedoeling dat je SR enkel uitzet als je een statief gebruikt, omdat het systeem dan JUIST shake produceert op je foto's. Ik begrijp dit echter niet helemaal, de sensors detecteren de beweging en compenseren die, hoe kan non-shake dan toch compensatie opleveren? Maargoed, dat schijnt dus zo te zijn. Volgens mij is het verder niet echt heel erg battery-besparend ofzo, of heeft iemand dat echt getest?
Ja dat heb ik ook gelezen, sindsdien zet ik m'n SR ook wel uit als ik hem ergens op stil zet voor een lange opname, vandaar dat ie op de dag waarna ik refereerde waarschijnlijk nog uitstond, omdat ik daarvoor waarschijnlijk 's nachts m'n laatste opname maakte.
Overigens heb ik lang niet geweten dat je de SR beter uit kan doen als je de camera stabiliseert (muurtje, statief of iets anders), maar heb er geen (zichtbaar) nadeel aan ondervonden op de foto's.
Begrijp het ook niet helemaal. Het staat wel in de K100D handleiding, maar of ze het ook hebben uitgelegd waarom, weet ik niet meer.
Batterijbesparing, tja zal mss wel iets, heb het zelf niet getest. Hoeft ook niet, heb zat batterijen
[
Voor 21% gewijzigd door
Verwijderd op 23-04-2007 11:18
]