Dat is een telelens en waarschijnlijk geldt, zoals voor veel dingen, dat het ding presteert naar z'n prijs
1100+ posts -> Topic deel 3?

Wow,
Heb net een powerbank besteld met 2 setjes 2700maH. Had er dus maar 1 hoeven te zijn.

Dan cancel je er toch een als je daar zo zeker van bent?
...
En dan kom je er over een maand of 3 achter dat nog een setje toch wel handig had geweest...
Ontladen hoeft niet bij NiMH's: alleen een keer in de zoveel keer opladen... NiMH'hebben geen last van het geheugen-effect.
Ah, handig om te weten, tot nu toe had ik m'n NiMH AA's altijd ontladen (heb dus ook een lader met ontlaadknopje). Soms duurde dat echt heel lang voor een setje dat toch
echt niks meer wilde doen in, paar weken terug nog, de K100D. Soms nog langer dan het laden zelf! Maar niet consequent. Maar goed, dat doe ik dan dus ook niet meer, in dat geval bespaart meteen opladen een hoop oplaadtijd

Thx!
Komt dit omdat ik alleen maar handmatig focus, of heb ik toevallig een magisch setje AA's weten te pakken. Want dit scheelt wel heel erg veel met datgene wat ik op het internet lees.
Dat doet het ook ja!
LCD-scherm, flitsen, geschoten foto's terug zien en AF-gebruik vreet energie...
Inderdaad! ik vraag me dan ook af hoe bij de volgende heren die getallen tot stand zijn gekomen, concerning de punten hierboven :
* LCD-scherm gebruik
* INTERNE flitser gebruik
* frequentie van geschoten foto's terugzien
* en AF-gebruik/MF-gebruik
Aantal foto's dat je kan maken wisseld een beetje tussen camera's ik maak er met energizers bijvoorbeeld tussen de 900 en 1000.
Met m'n Energizers heb ik 1015 foto's geschoten, in 8 maand tijd...
Zonder uberhaupt 1x op te laden tussen de 1e foto en nummer 1015? Knap, maar allicht mogelijk bij een bepaalde manier van gebruik, zie onder.
SirNobax schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:54:
WHOA, een simpel rekensommetje leert mij dat ik meer dan 1200 foto's kan maken met 1 setje AA batterijen. Dit zijn splinternieuwe 2650mAh Duracell NiMh batterijen.
Hoeveel ik zou kunnen halen met m'n MF lenzen weet ik niet, want dan fotografeer ik bedachtzamer, en maak minder opnames. Maar 1200 lijkt me helemaal niet zo exotisch.
Lijkt mij
wel vrij exotisch eigenlijk. Maar goed je maakt dan minder opnames zeg je..kom je dan wel vlot aan 1200 foto's of zou dat een jaartje duren

want dan is het niet echt de moeite waard om het te testen natuurlijk..;) En hoe bedoel je..bedachtzamer?
Iedereen gebruikt z'n cam natuurlijk op z'n eigen manier wat betreft boven genoemde punten (*-tjes hierboven) sommige fotografen kijken weinig foto's terug na opname, gebruiken veel MF (macro) en flitsen
niet met de interne flitser
(doe ik trouwens ook praktisch niet meer sinds ik de externe heb..).
Dan haal je wel meer uit je AA's dan het boekje omschrijft, maar met redelijk normaal (
zal ik zeggen normaal consumenten?) gebruik (98% AF, af en toe terug laten kijken als in: je laat de geportreteerde zien wat het resultaat is, en zeg 10/20/35/35% -of verzins is wat anders geks maar reëels! - interne flitser gebruik, durf ik haast te wedden dat je met geen set de 800 foto's haalt
Ik denk dat ik met zeer warm weer (geen NL

, goeie 2800mAh batterijen, 99,5% AF-gebruik, vrij veel maar kort terugkijken van foto's (na elke foto of kleine serie even goed kijken!) en redelijk frequent wijzigen van instellingen (diverse situaties) en dus redelijk wat LCD-gebruik echt niet verder ben gekomen dan 480-580 foto's ong! Dit met nauwelijks gebruik van de interne flitser (want overdag met zat licht)!
In vergelijking daarmee vind ik getallen als 1000-1200 dus echt wel exotisch, maar het zal wel veel van het type van gebruik afhangen!
Conclusie : Volgens mij ligt het helemaal aan je manier van gebruik van de camera, met de K10D accu zal de een ook een stuk langer doen dan een ander..is allemaal niet zo 1,2,3 makkelijk te vergelijken denk ik

de 28mm deed vrijdag ook goed zijn dienst al was dat wel 'net' iets te wijd voor de zaal waar ik fotografeerde.
Probeer eens een 31mm Limited (

denk ik!) of 35 of 40mm pancake dan, als je dat zou kunnen..misschien dat je dat 'net iets te wijd' aspect dan niet meer hebt!
Die 40mm pancake lijkt mij bv. wel wat, maar ik ben toch meer een "zoomlens persoon", dus voor huidige prijs (315)...hmm is het voor mij net ff teveel voor een prime

En misschien dat ie ook net ff niet wijd genoeg zou zijn voor mijn doen