Het grote Pentax dSLR topic deel2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste
Acties:
  • 22.909 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Eneloops zorgen ervoor dat je 4 weken nadat je ze opgeladen in je foto tas heb gedaan, niet voor een onaangename verrassing komt te staan.

[ Voor 5% gewijzigd door SirNobax op 22-06-2007 23:58 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 21:13:
Misschien dat het komt omdat ik alleen M lenzen gebruik (niet eens een kitlens :9 )
Niet eens een kitlens???
Doe jezelf een plezier, en haal die 18-55 in huis! Prima walkaround lensje als je je camera wel bij je hebt maar niet echt aan het fotograferen bent. Ik neem aan dat je geen M lens onder de 24mm hebt, dus dan win je een hoop groothoek met die kitlens, en verder is 't ding gewoon hardstikke handig. Bij een dagje naar de Efteling bijvoorbeeld, dan hoef je geen technische hoogstandjes te maken, maar kiekjes die later nog bekeken worden met de bijbehorende herinneringen.

Heb zelf ook een stuk of 10 M en A lenzen die ik het meest gebruik, maar de 18-55 zou ik niet meer willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
GP's hebben een hele hoge zelfontlading. Eneloops houden langer hun lading vast. Aangezien er veel pentaxen zijn die een vrij hoge spanningswaarde hebben waarbij de camera uitvalt heb je meer profijt van eneloops dan van gp's zelfs al hebben deze een lager amperage.
[edit]
spuit 11 2

[ Voor 7% gewijzigd door MonkeySandwich op 23-06-2007 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 23:59:
[...]
Niet eens een kitlens???
Doe jezelf een plezier, en haal die 18-55 in huis! ......blablaboeltekstblabla.....
Heb zelf ook een stuk of 10 M en A lenzen die ik het meest gebruik, maar de 18-55 zou ik niet meer willen missen.
Dat word dus (na wat computer prullaria) even een Samsung variant aanschaffen.

....Denk je voorzien te zijn van een redelijk scala van (lichtsterke) lensjes, moet je er nog een aanschaffen 8)7 .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibren
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06-2021
Whoot Sp00f is de trotse eigenaar van een 360FGZ flitser _/-\o_
Ben blij dat ik toch de 360 gekocht heb in plaats van de 540. Voldoet prima aan de eisen, echt een super dingetje (op het eerste zicht) vandaag lekker in alle functies duiken :*)

De grip vond ik in de winkel iets te duur nog. Dus die komt later wel een keer erbij!

jeetje we kunnen ook al naar het derde topic toe :)
Gaat snel de laatste tijd

[ Voor 12% gewijzigd door Sibren op 23-06-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 14:09
Ja ik zie het sp00f :)

Ik heb hierbij besloten dat nog minimaal tot de 1100 doorgaan ;)
Dit om mij wat meer tijd te geven met een nieuwe TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 11:09
Daar kan ik wat mee. Bedankt allen voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:09
Bron: American Photo (popphoto.com)

Editor's Choice 2007: Advanced DSLRs
By Jonathan Barkey and Russell Hart
July/August 2007

Ruggedness is an advantage that sets professional SLRs above lesser models. The very affordable Pentax K10D erases that distinction, though. Pentax's top D-SLR delivers pro-grade weatherproofing for hundreds, even thousands, of dollars less than other models with similar cladding. And none of those D-SLRs offers the K10D's combination of image stabilization, automatic dust removal, and in-camera RAW "developing" made possible by a powerful new imaging engine.

Camera of the Year: Pentax K10D *O*

Zie ook: http://www.popphoto.com/c...-2007-advanced-dslrs.html

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja leuk bericht :) Vind de dust removal alleen zelf niet zo geweldig : O De camera, die twee weken oud is, is al langs geweest bij een fotozaak om de sensor te laten reinigen.
M'n K100D is in de 10 maanden dat ik hem had, geen 1x langs de fotozaak geweest daarvoor, en dan had die geen Dust Removal : O
Ik heb hierbij besloten dat nog minimaal tot de 1100 doorgaan
Dit om mij wat meer tijd te geven met een nieuwe TS.
is goed hoor ;) :P
suc6, maak er wat moois van (meer objectieven erin?!, DA*'s etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Toch vreemd hoor, ik heb al duizenden foto's genomen met m'n K10D en nog weinig/geen last van stof gehad. En als ik er eens last van had dan was een simpele "shake" voldoende om het op te lossen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 08:07:
....Denk je voorzien te zijn van een redelijk scala van (lichtsterke) lensjes, moet je er nog een aanschaffen 8)7 .
Sorry!... :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvH18
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:30

PvH18

(Pentax SLR sinds 1988)

SirNobax schreef op zaterdag 23 juni 2007
Lichtsterke lensjes zijn erg leuk, maar je kunt niet zonder een universele groothoek met snelle AF (voor huis/tuin/keuken fotografie): daarvoor is de kitlens uitstekend geschikt... Of je moet gelijk voor de Sigma 10-20mm gaan, maar dat dekt de interne flitser niet af...

K70 + glas van 10 tot 300mm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfboy schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:14:
Toch vreemd hoor, ik heb al duizenden foto's genomen met m'n K10D en nog weinig/geen last van stof gehad. En als ik er eens last van had dan was een simpele "shake" voldoende om het op te lossen.
Is het ook, de zaak waar ik was vond het ook een vreemd verhaal..en ik zelf eigenlijk ook.
Vandaag heeft de camera lekker z'n vuurdoop in de regen gehad, creatief geweest met een plastic zakje, elastiekje en zonnekap voor de lenzen. Die vinden een druppelregen in de focusring namelijk echt NIET fijn. Daarna lekker in de regen gelopen met de camera, 3keer flink nat geworden, weer binnen geweest, droog gemaakt en geworden..en weer de regen in. Ding blijft heerlijk robuust prima werken. Top! Erg fijn zo'n ervaring :)
SirNobax schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 08:07:
....Denk je voorzien te zijn van een redelijk scala van (lichtsterke) lensjes, moet je er nog een aanschaffen.
Sorry!...
Nou ja, het hoeft ook niet weet je, je hoeft geen AF lens te kopen en je hoeft geen kitlens te kopen :)
Of je moet gelijk voor de Sigma 10-20mm gaan, maar dat dekt de interne flitser niet af...
Klopt, ik geloof tot 14mm niet. Bij dat bereik kan je echter scherp schieten op 0,3"of 1/4e seconde, dus de interne flitser zal je dan eigenlijk niet nodig hebben. Met een externe kan je evt. bouncen via het plafond, anders krijg je alsnog een slagschaduw, zeker als je de zonnekap erop hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 23:52:
Nou ja, het hoeft ook niet weet je, je hoeft geen AF lens te kopen en je hoeft geen kitlens te kopen :)
Jij hebt gemakkelijk praten, met je Sigma 17-70 en 10-20. :)
Maar als je alleen MF lenzen hebt waarbij 28mm het meest groothoek is, is de 18-55 absoluut een aanrader. Prima lensje, hardstikke handig, en kost niet zo gek veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet ik maar

Jij geeft hem hier de tip :
Niet eens een kitlens???
Doe jezelf een plezier, en haal die 18-55 in huis! ......blablaboeltekstblabla.....
Dat word dus (na wat computer prullaria) even een Samsung variant aanschaffen.

....Denk je voorzien te zijn van een redelijk scala van (lichtsterke) lensjes, moet je er nog een aanschaffen .
En hier gaat SirNoBax lijkt wel gelijk overstag :P Ik viel daar even over, over het moeten, het moet namelijk niet.. :) of wel?
Maar ja goed, de Pentax kitlens is als het goed is wel beter als een van Canon of Nikon en kost ong. hetzelfde. Tweedehands moet je er toch wel een kunnen vinden voor 50-60 euro, maar nieuw kost natuurlijk ook niet gek veel meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ach, geloof dat die Samsung clown :+ zo'n eurotje of 80 kost, en aangezien jullie er allemaal erg positief over zijn lijkt me het zeker geen slecht plan om die dan nog eens te halen.

...echter eerst maar eens zorgen dat me C2D 2gb aan Ram heeft.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:33

MaNdM

1000-dingen-doekje

Weet er iemand hier waarvoor dit klepje eigenlijk is? Misschien is het een domme vraag maar ik heb geen idee.

Afbeeldingslocatie: http://www.mandm-web.nl/got/klepjebinnen.jpg
Binnenkant

Afbeeldingslocatie: http://www.mandm-web.nl/got/klepjebuiten.jpg
Buitenkant

En hoe zit het nu verder met die Samsung objectieven? Hebben die gewoon een Pentax K-mount?

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Als je dat klepje open doet, dan kan je je pola filter draaien als deze op de lens zit samen met de zonnekap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:10:
Weet ik maar

Jij geeft hem hier de tip :

[...]

[...]
En hier gaat SirNoBax lijkt wel gelijk overstag :P Ik viel daar even over, over het moeten, het moet namelijk niet.. :) of wel?
Maar ja goed, de Pentax kitlens is als het goed is wel beter als een van Canon of Nikon en kost ong. hetzelfde. Tweedehands moet je er toch wel een kunnen vinden voor 50-60 euro, maar nieuw kost natuurlijk ook niet gek veel meer :)
(knip)

P.s. 'k heb zojuist de policy gelezen en er stond volgens mij nergens dat ik geen waren te koop aan mag bieden, als ik dit niet goed heb begrepen dan vindt ik het geen enkel punt als dit weggemod wordt en bied ik mijn excuses hierbij aan :-)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 15:06 . Reden: toch niet? dan toch niet... :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
[b]MaNdM schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:21
En hoe zit het nu verder met die Samsung objectieven? Hebben die gewoon een Pentax K-mount?
Samsung 18-55mm = Pentax 18-55mm
Samsung 50-200mm = Pentax 50-200mm

Zijn gewoon Pentax lenzen in een blauw hoesje met een andere grip (dus ook k-bajonet).

Wie vult mij aan ? .... of heeft Samsung maar 2 lenzen?

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25

breinonline

Are you afraid to be known?

SirNobax schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:17:
[...]

Samsung 18-55mm = Pentax 18-55mm
Samsung 50-200mm = Pentax 50-200mm

Zijn gewoon Pentax lenzen in een blauw hoesje met een andere grip (dus ook k-bajonet).

Wie vult mij aan ? .... of heeft Samsung maar 2 lenzen?
Volgens hun website:
- 12-24/4
- 18-55/3.5-5.6
- 35/2
- 50-200/4-5.6
- 100/2.8
- 10-17/3.5-4.5

En nog twee flitsers: SEF-36PZF en SEF-54PZF

edit:
tikfout :(

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:01:
[...]

Volgens hun website:
- 12-24/4
- 18-55/3.5-5.6
- 35/2
- 50-220/4-5.6
- 100/2.8
- 10-17/3.5-4.5

En nog twee flitsers: SEF-36PZF en SEF-54PZF
Kleine correctie, 50-200 ipv 50-220 :)
De rest is ook gewoon hetzelfde als het Pentax spul.

DeZ mag stiekem toch niet : O..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:55
(jarig!)
Woehoe, ik heb m'n propedeuse gehaald, tijd om eens naar de forograaf te gaan.
Ik vind de K100D een mooie camera maar ik kan er niet echt mooie lenzen bij vinden.
Ik ben op zoek naar een lens die overeenkomt met m'n 50 mm 1.7 op m'n minolta analoog.
Dit zal dan een +/- 33mm lens moeten zijn (50 / 1.5 = 33mm).
Op de site van Konijnenberg staat er een Pentax FA 31mm 1.8 te koop voor €999.
Weet iemand een soortgelijke lens voor een prijs die niet zo hoog is als deze?
En hebben jullie nog handige links naar winkels op internet waar lenzen verkocht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sigma 30/1.4 :) €400,-, maar wel zelf goed checken, Sigma kwaliteitscontrole ftw... Voor de rest raad ik je aan om gewoon even rond te neuzen, de pricewatch te bekijken, etc. :)

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-08 11:15
Ongeveer 2 maanden geleden overgestapt van een Nikon D70 naar een Pentax K100D met kitlens.

Deze overstap heb ik gemaakt omdat ik graag Shake Reduction in de body wil hebben en ik graag een wat compactere body wilde hebben voor hiking tochten.

Hoewel de Nikon wel meer instelmogelijkheden buiten het menu heeft bevalt de Pentax me zeer goed. SR werkt zeer goed, de body ligt fijn in mijn handen (de Nikon ook), goede kitlens en de viewfinder is helder.

Inmiddels heb ik de volgende accesoires gekocht:
  • 8 Maxcell 3200mah batterijen
  • 3 Sandisk Ultra II 2 GB SD kaartjes
  • Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO objectief
  • SMC Pentax-A 50mm F1.7
  • Crumpler Pretty Boy XL Backpack
  • 3M Displayfolie (voorkomen is beter dan genezen)
Eigenlijk ben ik met elk van deze aankopen tevreden, de batterijen gaan zeker 500-700 foto's (de helft met flits) mee, de Sigma is erg scherp, de 50mm heeft een prachtige bokeh en het displayfolie past precies.

Over 3 weken ga ik met een vriend 2 maanden liften via Moskou naar Peking, deze reis wil ik niet meer dan 1 lens meenemen. Deze vakantie neem ik een 55 liter backpack mee, hierdoor kan (en wil) ik niet meer meenemen. Op dit moment is de Sigma de logische keuze om mee te nemen echter ben ik bang dat ik wat telebereik ga missen. Bij mijn Nikon had ik een Sigma 18-125 objectief welke duidelijk een compromis was maar qua bereik al beter is. Onlangs heb ik de Sigma 18-200 op mijn Pentax geprobeerd echter viel deze lens me vies tegen qua scherpte en vervorming.

Zijn er meer alternatieven voor Pentax met een bereik vanaf groothoek tot minimaal 200mm welke duidelijk beter zijn dat de Sigma?

Mvg,

Sideways

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
Wat je zou kunnen doen, is kijken naar de Tamron 18-200 of de Tamron 18-250.
Ook is natuurlijk de Sigma 18-125 te overwegen welke je ook voor je Nikon had.
Hoge kwaliteit super-zoom objectieven ga je niet vinden(nee OOK niet de Nikkor 18-200 VR, welke ook niet goed is), als je kwaliteit wilt dan ga je voor verschillende objectieven.
Maar aangezien je licht wilt reizen dan is zo'n super-zoom wel en ideaal objectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je voorkeur bij superzooms ligt, dan had je eigenlijk beter bij Nikon kunnen blijven :X De 18-200VR is samen met de 28-300L zo'n beetje het beste wat er qua superzooms verkrijgbaar is. De rest bijt elkaar niet zoveel: het is allemaal niet zo best...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:04
Sideways schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:11:

Zijn er meer alternatieven voor Pentax met een bereik vanaf groothoek tot minimaal 200mm welke duidelijk beter zijn dat de Sigma?
Er zijn maar 2 superzooms die door het hele bereik acceptabel scherp zijn, even afgezien van vervormingen, wat ze allemaal hebben door het enorme bereik. De ene is heel erg duur, en past alleen op Canon (en dan op een Fullframe cam), nl de 28-300L IS), de andere is behoorlijk netjes geprijst, compact en past alleen op Nikon, nl de 18-200 VR

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:30:
Wat je zou kunnen doen, is kijken naar de Tamron 18-200 of de Tamron 18-250.
Ook is natuurlijk de Sigma 18-125 te overwegen welke je ook voor je Nikon had.
Hoge kwaliteit super-zoom objectieven ga je niet vinden(nee OOK niet de Nikkor 18-200 VR, welke ook niet goed is), als je kwaliteit wilt dan ga je voor verschillende objectieven.
Maar aangezien je licht wilt reizen dan is zo'n super-zoom wel en ideaal objectief.
Ik denk dat ik nog even op een gebruikers ervaring van de Tamron 18-250 wacht, bedankt voor de info!
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:30:
Als je voorkeur bij superzooms ligt, dan had je eigenlijk beter bij Nikon kunnen blijven :X De 18-200VR is samen met de 28-300L zo'n beetje het beste wat er qua superzooms verkrijgbaar is. De rest bijt elkaar niet zoveel: het is allemaal niet zo best...
Mijn voorkeur ligt niet bij superzooms, ik zie het als een noodzakelijk kwaad voor deze vakantie. De overstap van Nikon op Pentax heb ik heel bewust gemaakt en bevalt me vooralsnog zeer goed :O . De 18-200VR heb ik destijds wel eens op mijn D70 geprobeerd en viel me vies tegen, een vriend van me heeft hem ook snel weer verkocht vanwege tegenvallende prestaties en de bouwkwaliteit. Persoonlijk beviel de Sigma 18-125 me zelfs beter.
Ronald schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:31:
[...]

Er zijn maar 2 superzooms die door het hele bereik acceptabel scherp zijn, even afgezien van vervormingen, wat ze allemaal hebben door het enorme bereik. De ene is heel erg duur, en past alleen op Canon (en dan op een Fullframe cam), nl de 28-300L IS), de andere is behoorlijk netjes geprijst, compact en past alleen op Nikon, nl de 18-200 VR
Ach, misschien moet ik gewoon wat meer gaan lopen met m'n 17-70 ;) .

Mvg,

Sideways

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sideways schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:49:
Mijn voorkeur ligt niet bij superzooms, ik zie het als een noodzakelijk kwaad voor deze vakantie. De overstap van Nikon op Pentax heb ik heel bewust gemaakt en bevalt me vooralsnog zeer goed :O . De 18-200VR heb ik destijds wel eens op mijn D70 geprobeerd en viel me vies tegen, een vriend van me heeft hem ook snel weer verkocht vanwege tegenvallende prestaties en de bouwkwaliteit. Persoonlijk beviel de Sigma 18-125 me zelfs beter.
Dan kun je je zoektocht naar een superzoom beter opgeven, tenzij je een Canon haalt met een 28-300L waarmee je spijker de muur in kunt meppen :P Dan maar wat minder bereik zou ik zeggen, de Sig 17-70 is al een heel net ding. 50-200 erbij en schieten maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:57:
[...]

Dan kun je je zoektocht naar een superzoom beter opgeven, tenzij je een Canon haalt met een 28-300L waarmee je spijker de muur in kunt meppen :P Dan maar wat minder bereik zou ik zeggen, de Sig 17-70 is al een heel net ding. 50-200 erbij en schieten maar :)
Daar was ik al bang voor. Een Canon gaat er niet komen bovendien is de 28-300L veel te groot voor deze reis. 2 lenzen zullen het ook niet worden vanwege het volume en het gewicht.

Welke lens wordt eigenlijk beter geacht; de Pentax 50-200 of de Sigma 70-300 APO? Van beide lenzen heb ik aardige foto's gezien.

Mvg,

Sideways

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken de Pentax 50-200 niet zo goed, maar hij wordt goed gewaardeerd op een paar sites. Wat ik je wel kan vertellen is dat de 70-300 van Sigma boven de 200 behoorlijk soft begint te raken. De vraag is of je dat bereik echt nodig hebt (ik denk het niet, gezien je superzoomkeuze), anders kun je net zo goed voor de Pentax gaan denk ik. Met name omdat die ook nog eens 50 euro goedkoper is :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:57:
[...]
Helemaal mee eens! Erg geweldig zijn die superzooms geen van allen.(nouja misschien die Canon 28-300L uitgezondert). Ergens in dit topic, dacht ik, heb ik delen van foto's gezien van een 18-125, 18-200 en een 50-200. Nou die 50-200 stak met kop en schouders boven die 2 andere lenzen uit!
Ik sluit mij dan ook aan bij het advies van neographikal: een 50-200 erbij (en schieten maar...) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
De 50-200 is ook een stuk compacter dan de Sigma 70-300 dus dat scheelt ook weer sjouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Sideways: FYI, je hebt ook nog de tamron 70-300 Di LD voor de k-mount...

Enkele foto's: Frank|A in "[Verzamel] Macro foto's deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, die ken ik. Ik heb hem zelf anderhalf jaar gehad: zelfde gedrag als de Sig70-300 APO, na 200 wordt het rap minder en zelfs afstoppen trekt hem niet echt bij. Hij is wat blurry en biedt niet al te veel contrast, maar wonder boven wonder is z'n bokeh prima. Al met al kun je hem overwegen, maar ook hier geldt weer: bereik niet nodig? Ik zou dan toch serieus naar de Pentax kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik wil het eea bestellen voor mijn K10D (sommige als voorlopige gebruiks-optie, sommigen niet), maar de Pentax spullen schijnen bijna overal in bestelling te staan. Heeft iemand enig idee waar ik het volgende op voorrad zou kunnen vinden?
- Pentax DA 50-200mm
- Pentax AF540-FGZ
- Sandisk SD Ultra II 8Gb, ok is geen pentax maar ook moeilijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Die 50-200 ligt bij CityFoto te Eindhoven in de vitrine, prijzen zijn er redelijk. Overigens druppelt de lens op veel plaatsen binnen, maar ze gaan net zo hard weer weg.
spoiler:
psst... Zet 'm in bestelling

[ Voor 4% gewijzigd door -DarkShadow- op 26-06-2007 22:06 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 18:48

No13

/me was here

-DarkShadow- schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:06:
Die 50-200 ligt bij CityFoto te Eindhoven in de vitrine, prijzen zijn er redelijk. Overigens druppelt de lens op veel plaatsen binnen, maar ze gaan net zo hard weer weg.
spoiler:
psst... Zet 'm in bestelling
daar kost hij 230 euro ofzo? ik vond het vrij veel in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

teigetjuh schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:03:
Ik wil het eea bestellen voor mijn K10D (sommige als voorlopige gebruiks-optie, sommigen niet), maar de Pentax spullen schijnen bijna overal in bestelling te staan. Heeft iemand enig idee waar ik het volgende op voorrad zou kunnen vinden?
- Pentax DA 50-200mm
- Pentax AF540-FGZ
- Sandisk SD Ultra II 8Gb, ok is geen pentax maar ook moeilijk te krijgen.
http://www.topvision-onli...m=2100837694&&highlights=

Die lens is daar op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teigetjuh schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:03:
(sommige als voorlopige gebruiks-optie, sommigen niet)
[...]
- Pentax DA 50-200mm
"Voorlopig", dat dacht ik ook toen ik de 50-200 kocht. Maar 2 jaar later heb en gebruik ik 'm nog steeds.

OK, m'n Pentax-A 70-210mm F/4 is op alle fronten beter op eentje na: de 50-200 is zo compact dat je 'm gewoon in een jaszak stopt, en dat dingetje kun je dus altijd bij je hebben, ook als je niet met een fototas wilt sjouwen. En optisch doet 'ie 't ook nog 's verdraaide goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandisk SD Ultra II 8Gb, ok is geen pentax maar ook moeilijk te krijgen.
Je kunt ook gewoon Transcend of Kingston spul nemen, of 2x 4GB dat is wat makkelijker te verkrijgen dan perse Sandisk SD Ultra II 8GB willen hebben. Transcend 120x of 150x schopt die kaartjes zwaar kont en kost minder of ong. hetzelfde (geen zin om dit nu na te kijken)

Pentax AF540-FGZ staat bij budgetfoto als op bestelling leverbaar..
prijs is inmiddels wel wat gezakt tov 2 maanden terug, zo'n 40-50 euro'tjes, best aardig.. dat doen de meeste lenzen de flitser niet na.. M'n Sigma 10-20 is in een half jaar maar 16 euro goedkoper geworden :P De 17-70 ook zoiets, maar dan in een dag of 300..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
Hmm 235 euro, tegenover 169 bij konijn..... voor die 65 euro kan ik ook een extra accu kopen...
Twijfels twijfels....
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:59:
[...]

Je kunt ook gewoon Transcend of Kingston spul nemen, of 2x 4GB dat is wat makkelijker te verkrijgen dan perse Sandisk SD Ultra II 8GB willen hebben. Transcend 120x of 150x schopt die kaartjes zwaar kont en kost minder of ong. hetzelfde (geen zin om dit nu na te kijken)

Pentax AF540-FGZ staat bij budgetfoto als op bestelling leverbaar..
prijs is inmiddels wel wat gezakt tov 2 maanden terug, zo'n 40-50 euro'tjes, best aardig.. dat doen de meeste lenzen de flitser niet na.. M'n Sigma 10-20 is in een half jaar maar 16 euro goedkoper geworden :P De 17-70 ook zoiets, maar dan in een dag of 300..
Misschien moet ik inderdaad maar kijken voor 2x 4GB..
Ultra II is geloof ik ook maar class 4? Transcend of kingston zijn inderdaad goedkoper... maar dan wil ik wel een losse sdhc-reader, die zit er wel bij de sandisks bij...
Ik zal in elk geval eens gaan kijken bij cityfoto en budgetfoto op de sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Een 3th party accu hoeft maar een euro of 12 te kosten

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
Waaarom is die AF 540 FGZ Flitser toch zo slecht leverbaar :/
Heb ik er eindelijk eens geld voor, en hem ook eigenlijk best hard nodig(iig voor 21 Juli), is die nergens leverbaar :(

Iemand toevallig die weet waar die te krijgen is(wel voor een redelijke prijs uiteraard ga geen 450 euro betalen terwijl die elders 370 is) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:16
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een spiegelreflexcamera.
Nou heb ik mijn oog laten vallen op de K100d en de K110d.
Ik heb geen idee welke ik moet kiezen.
Ik las dat de K100d Shake Reduction heeft en de K110d niet.
Zijn er verder nog grote verschillen tussen die 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Wel of geen shake reduction is inderdaad het enige verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Priyantha Bleeker schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:07:
Waaarom is die AF 540 FGZ Flitser toch zo slecht leverbaar :/
Heb ik er eindelijk eens geld voor, en hem ook eigenlijk best hard nodig(iig voor 21 Juli), is die nergens leverbaar :(

Iemand toevallig die weet waar die te krijgen is(wel voor een redelijke prijs uiteraard ga geen 450 euro betalen terwijl die elders 370 is) ?
Maar waarom de 540 en niet de 360? Die is tenminste wel goed leverbaar en scheelt je aanzienlijk in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
teigetjuh schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 08:55:
[...]
Hmm 235 euro, tegenover 169 bij konijn..... voor die 65 euro kan ik ook een extra accu kopen...
Twijfels twijfels....
Of je bestelt de Samsung variant voor 139 euro, oké niet direct voorradig maar nog eens 30 euro goedkoper dan bij konijn... http://www.eurovisiononline.nl/?prodid=8103

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Transcend of kingston zijn inderdaad goedkoper... maar dan wil ik wel een losse sdhc-reader, die zit er wel bij de sandisks bij...
Kijk eens naar http://tweakers.net/price...tern-USB-2.0-Zilver).html, kun je je geen buil aanvallen.

Hier heel goed getest, qua SD performance
Wel gedateerd uit feb 2007 die test, maar hey..het ding werkt voor SD als een tierelier en je kunt hem voor nog geen 2 tientjes in huis hebben. Ik denk dat ik er zelf binnenkort ook een ga bestellen. Inlezen van foto's via m'n K10D gaat niet echt veel sneller dan met de K100D, daar had ik ook 'problemen' mee, duurt gewoon veel langer dan bij m'n Ixus 50, langer dan verklaard kan worden uit de toegenomen filesize (meer MP, minder compressie). M'n PC jammerde dan ook wel eens dat het apparaat sneller kon werken als ik het op een USB 2.0 poort zou aansluiten..maar dat is wel gewoon waar ik het op aansluit. Andere USB apparaten doen helemaal niet moeilijk wat dat betreft.
En ach, voor dat bedrag :*)

Zie natuurlijk ook de Conclusie van het artikel
Ultra II is geloof ik ook maar class 4?
Mja weet ik eerlijk gezegd niet. die SDHC classes die gebruikt worden, dat is sowieso iets van de laatste tijd. De Ultra II kaartjes bestaan al veel langer (misschien moet ik hier iets voorzichtiger zijn, maar goed maak er dan van dat dit is wat ik denk :P ) dan dat die term echt in gebruik is. In eens lijkt het ook of er nog meer typen geheugenkaartjes zijn daardoor. Verwarrend.
Ik bedoel, ik heb vorig jaar voor m'n vakantie een 4GB SD kaartje van Transcend gekocht (150x)

Maar welke :
19 Secure Digital Card 4GB (Transcend) € 35,- 27-06
22 Secure Digital Card 4GB (Transcend, 150x) € 39,90 27-06
11 Secure Digital Card 4GB (Transcend, SDHC Class 6) € 35,- 27-06
4 Secure Digital Card 4GB (Transcend, SDHC class 6, 150x) € 45,97 27-06
4 Secure Digital Card 4GB (Transcend, SDHC) € 35,75
? :)
denk de 2e overigens. Maar de 2 bovenste moeten voor zo ver ik weet ook SDHC zijn (want 4GB groot). Maar hoe verhouden de prestaties van de onderste 4 zich tot elkaar? Wie zal het zeggen..de verwarring is groter wat mij betreft. Aan de andere kant zal het elkaar allemaal wel niet zo heel veel ontlopen denk ik :)

Maar goed, Pentax dus, want dit was even een zijpaadje.

Van de week m'n 2 extra accu's voor de K10D binnen gehad via eBay. In z'n veilingen stond 1400 mAh capaciteit, maar kreeg 1 accu met 1500 & 1 met 1800 mAh. Die van 1800 wilde niet opladen ( :? ), maar die andere doet het prima! Krijg nu nog een nieuwe opgestuurd om de niet werkende te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teigetjuh schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 08:55:
[...]

Twijfels twijfels....

[...]

Misschien moet ik inderdaad maar kijken voor 2x 4GB..
Ultra II is geloof ik ook maar class 4? Transcend of kingston zijn inderdaad goedkoper... maar dan wil ik wel een losse sdhc-reader, die zit er wel bij de sandisks bij...
http://www.azerty.nl/prod...igital-high-capacity.html
SDHC Class 6 150x :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:09:
Van de week m'n 2 extra accu's voor de K10D binnen gehad via eBay. In z'n veilingen stond 1400 mAh capaciteit, maar kreeg 1 accu met 1500 & 1 met 1800 mAh. Die van 1800 wilde niet opladen ( :? ), maar die andere doet het prima! Krijg nu nog een nieuwe opgestuurd om de niet werkende te vervangen.
Wat een rommeltje! Dus je kreeg 2x 1400, 1x 1500 en 1x 1800mAh batterijen? Die gingen bij mij allemaal retour! Koop toch fatsoenlijke batterijen, bijvoorbeeld hapé 2600mAh 4stuks voor 9,95 (kijkshop) of Sanyo Eneloop 2000mAh (die lopen praktisch niet terug) 4 stuks voor 13,95 (Conrad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
Vulcan750 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:38:
[...]

Wat een rommeltje! Dus je kreeg 2x 1400, 1x 1500 en 1x 1800mAh batterijen? Die gingen bij mij allemaal retour! Koop toch fatsoenlijke batterijen, bijvoorbeeld hapé 2600mAh 4stuks voor 9,95 (kijkshop) of Sanyo Eneloop 2000mAh (die lopen praktisch niet terug) 4 stuks voor 13,95 (Conrad).
De K10D gebruikt geen batterijen maar een accu ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Sideways schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:53:
[...]
De K10D gebruikt geen batterijen maar een accu ;) .
Goed lezen blijft moeilijk! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vulcan750 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:38:
[...]

Accu's voor de K10D schat :D geen batterijen :) Ik gebruikte het verkeerde woord :o
Oh toch niet

Die hebben nou eenmaal een wat lagere capaciteit (maar de K10D trekt er meer foto's uit dan de K100D :) )
Wat AA's betreft heb ik 8x 2800mAh en 4x 2700mAh die het prima doen..die gebruik ik nu exclusief in m'n flitser (met een hamer past alles..maar ik probeer het niet in de K10D als je het niet erg vindt ;) )..sindsdien heb ik eigenlijk nog geen 2e setje AA's hoeven aanbreken, hoewel ik die wel altijd bij me heb op een dag dat ik verwacht veel foto's te maken.

Dus accu's gekregen met een iets hogere capaciteit dan beloofd, je kan het een rommeltje noemen ja, maar ben blij dat er iig 1 het doet, zou wel belabberd zijn anders ;)
Maar goed misschien is het een 'faulty one' dat gebeurd wel eens he..met nepaccu's vast wat vaker dan met echte. Voor de andere komt er vast wel een goede oplossing aan (eBay he..gewoon zeggen dat je nog even wacht met feedback ;) ), of de volgende 1800 werkt gewoon, of die dingen willen helemaal niet werken (icm Pentax lader), wat wel vreemd zou zijn..maar dan krijg ik daarna nog een 1500..en is het wat mij betreft ook prima. Wilde er eigenlijk sowieso maar 1 extra, maar ik 'won' er 2.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Ik weet dat het wat uit de lucht komt vallen, maar ik zie zelf door de bomen het bos niet meer. Ik heb een samsung GX-1L en zoek nu een flitser. Nu heeft Samsung zelf een flitser uitgebracht de Samsung SEF- 36PZF (~240,-), pentax heeft twee (p)ttl flitsers Pentax AF540FGZ (~370,-) & Pentax AF 360 FGZ (~209,-) en Sigma heeft de EF 500 DG ST (165,-). Zijn er nog meer pttl flitsers op de markt die met mijn Samsung kunnen werken? Daarnaast werken de pentax flitsers wel op mijn samsung, dat is namelijk ook nog wat onduidelijk? Zijn de pentax/samsung flitsers zoveel beter dat het mij die 50,- extra waard is?

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Pentax en Samsung spul is nagenoeg identiek aan elkaar: het komt allemaal uit de stal van Pentax, waar de portemonnee van Samsung weer achter zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jero1ste
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-08 07:02
Ik heb een vraagje, wat is het verschil tussen de pentax A lens en een M lens?

Pentax K10D, Sigma 18-200 3.5-6.3 DC, Pentax-A 1:1.7 50mm, Pentax-M 1:1.7 50mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
jero1ste schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:37:
Ik heb een vraagje, wat is het verschil tussen de pentax A lens en een M lens?
De M objectieven zijn een serie ouder en volledig handmatig. De A objectieven bieden de mogelijkheid dat de camera het diafragma regelt. Optisch zijn er bij mijn weten geen verschillen.

Mvg,

Sideways

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jero1ste
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-08 07:02
Sideways schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:57:
[...]
De M objectieven zijn een serie ouder en volledig handmatig. De A objectieven bieden de mogelijkheid dat de camera het diafragma regelt. Optisch zijn er bij mijn weten geen verschillen.

Mvg,

Sideways
Thx, voor de snelle reactie _/-\o_ .
Dus, als ik het goed begrijp, werken de A lenzen automatisch met de av stand.

Pentax K10D, Sigma 18-200 3.5-6.3 DC, Pentax-A 1:1.7 50mm, Pentax-M 1:1.7 50mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
jero1ste schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:11:
[...]

Thx, voor de snelle reactie _/-\o_ .
Dus, als ik het goed begrijp, werken de A lenzen automatisch met de av stand.
Graag gedaan. Focussen blijft manueel natuurlijk, het diafragma werkt automatisch in elke stand (tenzij je instelt van niet vanzelf).

Mvg,

Sideways

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Even ter aanvulling:

Een M-lens zal in de Av stand altijd op zijn wijdste diafragma staan, ook al draai je eigen een ongeluk aan die ring.

Erg leuk als je een enorm lichtsterke lens gebruikt (zoals F/1.7 of nog lager), 9 v.d. 10 foto's zien er niet fatsoenlijk uit in de Av stand, doordat het onderwerp nooit volledig in focus is :+.

[ Voor 9% gewijzigd door SirNobax op 27-06-2007 17:21 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Via Pentax forum vond ik een foto van een k100d Super. Verder is er nog niks duidelijk over. Misschien SDM support?

Pentax Forums topic
Foto's

[ Voor 10% gewijzigd door MonkeySandwich op 27-06-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
Vulcan750 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:45:
[...]

Of je bestelt de Samsung variant voor 139 euro, oké niet direct voorradig maar nog eens 30 euro goedkoper dan bij konijn... http://www.eurovisiononline.nl/?prodid=8103
Ik heb wel eens ergens gelezen dat de Samsung een mindere coating heeft dan de Pentax.... en voor 30 € wil ik dat risico niet lopen
Helaas geen SDHC, wel gewoon SD, maar die heb ik al...
[...]
Mja weet ik eerlijk gezegd niet. die SDHC classes die gebruikt worden, dat is sowieso iets van de laatste tijd. De Ultra II kaartjes bestaan al veel langer (misschien moet ik hier iets voorzichtiger zijn, maar goed maak er dan van dat dit is wat ik denk :P ) dan dat die term echt in gebruik is. In eens lijkt het ook of er nog meer typen geheugenkaartjes zijn daardoor. Verwarrend.
Ik bedoel, ik heb vorig jaar voor m'n vakantie een 4GB SD kaartje van Transcend gekocht (150x)
[...]
Die classes is iets van SDHC, ze kunnen voor sd gebruikt worden, maar dat is voor de normale sd (tot 2GB, dus) niet verplicht...
SDHC zou je niet in een normale SD-reader (moeten) kunnen uitlezen.

De class geeft een minimale snelheid aan, waar de 150x, 133x, etc een maximale snelheid aangeven. SDHC (4GB en hoger) heeft dus een class voor minimale snelheid en kan ook nog een maximale snelheid hebben bijvoorbeeld 150x.
Class 2 is minimaal 2MB/s lezen en schrijven
Class 4 is minimaal 4MB/s lezen en schrijven
Class 6 is minimaal 6MB/s lezen en schrijven.

Hier is meer over die classes te vinden.

[ Voor 1% gewijzigd door teigetjuh op 27-06-2007 19:16 . Reden: kleine opmerking/aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvH18
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:30

PvH18

(Pentax SLR sinds 1988)

Mythrill schreef op woensdag 27 juni 2007
Via Pentax forum vond ik een foto van een k100d Super. Verder is er nog niks duidelijk over. Misschien SDM support?
Vast...
En ook een accu i.p.v. 4x AA...
Verder gelijk aan K100D...

Hetzelfde voor K10D verwacht ik...
Nog voor kerst 2007???

K70 + glas van 10 tot 300mm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teigetjuh schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:16:

De class geeft een minimale snelheid aan, waar de 150x, 133x, etc een maximale snelheid aangeven. SDHC (4GB en hoger) heeft dus een class voor minimale snelheid en kan ook nog een maximale snelheid hebben bijvoorbeeld 150x.
Class 2 is minimaal 2MB/s lezen en schrijven
Class 4 is minimaal 4MB/s lezen en schrijven
Class 6 is minimaal 6MB/s lezen en schrijven.

Hier is meer over die classes te vinden.
Mja ik las het al in een blad vanmiddag.
Maar weet je zeker dat dat ding geen SDHC leest?

Ik denk eigenlijk dat ie het wel gewoon leest..
Die classes is iets van SDHC, ze kunnen voor sd gebruikt worden, maar dat is voor de normale sd (tot 2GB, dus) niet verplicht...
Dat bedoelde ik niet. Mijn 4GB SD kaartje zou ook SDHC moeten zijn, maar toen ik hem kocht werden al die classes nog niet gebruikt. Dat is iets van de laatste tijd. Maar zonder SDHC zou de camera hem niet kunnen benaderen, anders kon ie maar 2GB groot zijn..non-SDHC 2GB+ kaartjes bestaan als het goed is wel, maar zijn erg schaars. En dat is de mijne niet. Dus is het gewoon een SDHC kaartje..maar 10 maanden geleden gebruikte men die classes bij mijn weten niet, het stond iig nergens bij en er was maar 1 notering van Transcend 4GB in de PW. Nu zijn dat er 5..

Maar goed voortaan iig SDHC class 6 kopen iig, heb je gegarandeerd (tenminste, dat zou moeten) 6MB's schrijfsnelheid.
Ik denk dat die cardreader ze wel gewoon leest, ik denk dat ik hem ook sws binnenkort wel bestel en SDHC class 6 kaartjes, dus dan hoor je het tzt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Ik heb wel eens ergens gelezen dat de Samsung een mindere coating heeft dan de Pentax.... en voor 30 € wil ik dat risico niet lopen
Ja dat dacht ik eerst ook, maar ergens in dit forum werd door iemand die beide lenzen in handen heeft gehad bevestigd dat de coatings identiek zijn. Ik weet helaas niet meer waar dit staat! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
PvH18 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:07:
[...]

Vast...
En ook een accu i.p.v. 4x AA...
Verder gelijk aan K100D...

Hetzelfde voor K10D verwacht ik...
Nog voor kerst 2007???
Eigenlijk baal ik heel erg hier van, Ik kijk echt uit naar de 50-135 en op mijn huidige K100D werkt sdm dus niet waardoor ik ook nog een nieuwe body zou moeten hebben om volledig gebruik te kunnen maken van de lens.
Maar goed eerst maar even zien wat het gaat worden...

[edit]
Vind net nog wat meer informatie over de K100D Super

Kort samengevat:
SDM Support
Dust Removal

Dust removal is niet zo interessant. Beter een blaasbalgje gebruiken en dust prevention toepassen (lenzen snel wisselen e.d. :P )

[ Voor 24% gewijzigd door MonkeySandwich op 28-06-2007 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
Officiële specs:
http://www.pentaximaging....4/subsection--digital_slr
En de press release:
http://www.pentaximaging....article?ArticleId=9997175
en http://www.pentax.co.jp/english/news/2007/200751.html

Ik moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben, is gewoon precies een K100D, het enige verschil is dat er SDM ondersteuning is en DR is toegevoegd.
Zelfs de buffer is gelijk gebleven :(

[ Voor 25% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 28-06-2007 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat die kans te verwaarlozen is eigenlijk...Productielijnen zijn duur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
Whoh, juist een Samsung GX-10 aangeschaft!! Zat niet in de planning maar het was een erg leuke aanbieding! Nog iemand interesse in een zo goed als nieuwe K100d ;) .

Mvg,

Sideways

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
roland mabo @ Photozone

K1D - PMA show 2008 announcement, on the market September 2008. 12 - 16Mp APS-C sensor (no, it is not a Sony!). 4fps. 1/8000 shutter, 1/250 flash sync, new autofocus and metering system. Similar price as Nikon D200.

K5D - Fall 2007 release (PMA Paris, Sepember?). New AF and metering, or similar system as the K10D? Probably same sensor as K1D. Price as EOS 30D.
K10D Super - Fall 2007 release. Improved performance, added features, basically the same body. Price unchanged or slightly lowered.
K50D - Fall 2007 release. 10Mp in a body similar to K100D, larger buffer and improved performance, but still pentamirror viewfinder.
K100D Super - Fall 2007 release (announced now).

K100D Super and K10D super will end their production run in spring 2008, and the K5D and K50D will then get lower prices so they effectively replaces the K10D and K100D. A new low-end model (K200D?) and low-end semi-pro (K20D?) will hit the market in fall 2008.
So, pentax will release two-three new DSLR's each fall - in time for christmas shopping.
Die Roland heeft al wel een hele boel keer gelijk gehad :)
ALS het klopt wat hij daar schrijft lijkt me het erg cool ;)
Maarja ik neem het allemaal nog even met een korreltje zout >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 28-06-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:28:
[...]

Die Roland heeft al wel een hele boel keer gelijk gehad :)
ALS het klopt wat hij daar schrijft lijkt me het erg cool ;)
Maarja ik neem het allemaal nog even met een korreltje zout >:)
Hmmm, toch maar even wachten dan met aanschaffen van een K10D?
K10Ds of of zelfs een K5D klinkt wel interessant natuurlijk.
Nu nog ff een schip met geld en dan meteen 1 of 2 DA*-glaswerkjes erbij en je bent de man.

Ik droom nog even verder...... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
Sideways schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:07:
Whoh, juist een Samsung GX-10 aangeschaft!! Zat niet in de planning maar het was een erg leuke aanbieding! Nog iemand interesse in een zo goed als nieuwe K100d ;) .

Mvg,

Sideways
Hee, dit zie ik nu pas. Misschien wel leuk om mee te beginnen.
Hoe krijg ik een onderhandeling hierover buiten dit topic, want dit hoort hier niet thuis.
Alvast mijn excuses dus voor deze grove policy-overtreding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt goed en hij kan wel vaak gelijk gehad hebben (weet daar verder niks van, ik bezoek photozone eigenlijk niet..) maar dit is wel erg veel info en deels (of geheel?) lijkt me ook nog speculatie. Of hij heeft goeie bronnen bij Pentax..Maar goed, as said, klinkt goed, als dit zo is komt er iig een hoop aan!
Pentax blijft natuurlijk een kleine speler op de markt vooralsnog, zou dat die vele bodyupdates, als dat zo is wat hier staat, verklaren? Als ik kijk naar Canon en Nikon doen zij veel langer over body updates, maar verbeteren wel een stuk meer.

K100D -->
K100D super -->
K50D
is allemaal een beetje het zelfde, wederom als dit klopt, naar de K100D super voegt men SDM toe en Dust Removal van het grote broertje, nog geen jaar na de release van de K100D. Al zal het misschien nog wel ff duren voor ie in de winkel ligt, dan misschien een jaar of iets langer na de release van de K100D.
En naar de K50D verbeterd men dan de buffer en voegt men 4MP toe (ws. zelfde sensor als K10D?!) ? Maar blijkbaar nog steeds dezelfde viewfinder..ik vind het nogal wat magere updates.

Is dat logisch voor een kleine speler? Vaker kleine updates doen tov de wat grotere updates bij Canon/Nikon ?

Op zich maken ze de camera voor de nieuwe instappers op dSLR net wat aantrekkelijker op deze manier, dan als deze toch nog de-al-wat-oudere-body moeten kopen, voor mensen die de voorganger al bezitten natuurlijk geen reden om te upgraden. Een K100D bezitter gaat niet naar een K100D super, maar wachten op een K10D super zou voor diegene wel wat zijn.
Op deze manier stapt een K10D bezitter natuurlijk ook niet over op een K10D super, dat is wat ik bedoel, maar voor diegene die in het 'semi-pro' segment wil instappen..is het wel weer aantrekkelijk.
Price as EOS 30D.
Bij introductie of zoals ie nu is? :+ dat laatste is wel aantrekkelijk iig, want de 30D is nog maar iets van 100 euro duurder dan een K10D..(wel met huidige cashback geloof ik). Maar zo'n cam zal vast rond 1300-1500 euro beginnen denk ik.

If so ^^, ben wel benieuwd wat de sensoren van de K5D en K1D gaan bieden (hogere DR?!). En...zouden ze ook echt die getalletjes typenummers gaan aanhouden? Lijkt veel op de nummering van de concurrenten allemaal..: O

Gefeliciteerd met je aankoop Sideways

en sideways eh by the way..je hoeft niet steeds af te sluiten met Mvg :)
" Wij tweakers groeten elkaar voortdurend"
Die Roland zegt trouwens ook :
Not suprising in my book, the new model below the k10D with 10Mp will be released this fall. It will not be just a K100D with 10Mp, it will be a new model. The K100D Super replaces the K110D. The k100D Super is not the K100D replacement, that camera isn't announced yet. I expect an announcement late july.
Mja..zo kan ik ook Shake Reduction toevoegen aan een nieuwe body ;)
Maar goed als dat zo is, ik vind het een beetje kromme redenering moet ik zeggen,
dan is de update dus
* SR
* DR
* SDM support.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Sideways schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:07:

Mvg,

Sideways
Sorry voor de offtopic, Maar je hebt je direct messages uit staan.
(Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'Sideways')

Ik ben zeer geïnteresseerd :)

mail me aub

ansems85 op xs4all.nl

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
Kip schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:04:
[...]

Sorry voor de offtopic, Maar je hebt je direct messages uit staan.
(Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'Sideways')

Ik ben zeer geïnteresseerd :)

mail me aub

ansems85 op xs4all.nl
Hee, ik was eerder! :(

c.wegenaar(a)chello.nl, moet ik er dan wel bijzetten natuurlijk. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door JWfx op 28-06-2007 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
Zeg geen verkoop e.d in dit topic.
Hier is V&A voor http://tweakers.net/aanbod/ en/of Marktplaats e.d.

Emiel, opzich klinkt het juist wel logisch dat de K100D door een andere camera wordt opgevolgd en dat de k110D door deze K100D Super wordt opgevolgd.
Er moet toch wat meer verschil komen, en dan heeft iedere Pentax camera SR ingebouwd wat toch wel een verkoop argument is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt..maar noem het dan geen K100D super...ligt dan erg voor de hand dat het een opvolger van is.

Kijk nu komt het ook goed uit dat ze een model als de K110D hebben, wij zeggen : wat voegen ze weinig features toe..
Je zegt op de vorige pagina al : alleen DR en SDM support.

Maar zij (ofwel die Roland) zegt : Nee hij volgt de K110D op, dus het voegt ook nog eens Shake Reduction toe. Dan heb ik wel zoiets van..ja..zo kan ik het ook :P

Verder klinkt het wel logisch hoor..maar imo mag het beestje dan een iets andere naam hebben :)
Er moet toch wat meer verschil komen, en dan heeft iedere Pentax camera SR ingebouwd wat toch wel een verkoop argument is.
Klopt ja, alleen je ziet nu dat veel mensen goedkoop een K110D uit luxemburg hebben gehaald, om mee in de markt te stappen. nog geen 400 euro voor een nieuwe dSLR is ook niet gek natuurlijk. Die ' goedkope instappers' missen ze straks wel (wanneer de K110D niet meer verkrijgbaar is, that is) aangezien voor de SR toch nog wel een flinke meerprijs betaald gaat worden.
Dwz ik denk dat als de K110D van de markt is, dat het niet meer lukt om voor +- 400 a 450 een instap Pentax dSLR te kopen, wat nu wel kan. En daar missen ze straks dan een stukje markt..we hebben zelf hier gezien dat dat best een markt is..hoeveel mensen hebben immers een K110D gehaald?

Volgens mij zijn het er best wat..voor Pentax begrippen (want tuurlijk, er worden meer 350D's en D40(X)/50'en verkocht..)
En de Pentax SLR aankopen hier op tweakers zijn iig veel meer als een zwangerschapsduur terug ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:16:
Klopt..maar noem het dan geen K100D super...ligt dan erg voor de hand dat het een opvolger van is.

Kijk nu komt het ook goed uit dat ze een model als de K110D hebben, wij zeggen : wat voegen ze weinig features toe..
Je zegt op de vorige pagina al : alleen DR en SDM support.

Maar zij (ofwel die Roland) zegt : Nee hij volgt de K110D op, dus het voegt ook nog eens Shake Reduction toe. Dan heb ik wel zoiets van..ja..zo kan ik het ook :P

Verder klinkt het wel logisch hoor..maar imo mag het beestje dan een iets andere naam hebben :)
Maar voor een instapcamera van een gerenommeerd merk is het dan wel een hele mooie complete. Dat moet ik de marketeers van Pentax nageven. Zeker als ze de prijs redelijk gelijk houden met de K100D. Dan wordt het een heel mooi alternatief voor Canon en Nikon in de onderste regionen van de dSLR-markt.
Ik zie trouwens door dit soort roddels de hele Pentax dSLR-toekomst wel zonniger in. Ik wens ze iig alle succes van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja ergens zal er wel een kern van waarheid in de roddels zitten, het moet toch ergens vandaan komen. Maar of het allemaal zo vlot gaat gebeuren, ik ben benieuwd.

Meer lenzen mag ook wel en dan vlot op de markt brengen na aankondiging en niet zoals nu met de DA*'s
Shipping Spring 2007
En dat ze dan in augustus eens komen..

.maar lastig speculeren wat dat betreft denk ik..daarom zie je die roddels weinig terug ;)
Maar misschien weet Roland wat >:)
Maar voor een instapcamera van een gerenommeerd merk is het dan wel een hele mooie complete. Dat moet ik de marketeers van Pentax nageven. Zeker als ze de prijs redelijk gelijk houden met de K100D.
Dat wel idd. En als de Pentax K100D dan zakt naar huidige K110D prijzen..dan behouden ze toch de 'goedkope instappers' die ik net noemde :) Anders wijken die uit naar een Nikon D40 denk ik..Mja of de K110D moet gewoon nog lang leverbaar blijven, dat kan ook..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:08:
Zeg geen verkoop e.d in dit topic.
Hier is V&A voor http://tweakers.net/aanbod/ en/of Marktplaats e.d.

Emiel, opzich klinkt het juist wel logisch dat de K100D door een andere camera wordt opgevolgd en dat de k110D door deze K100D Super wordt opgevolgd.
Pardon, dit was niet de insteek van mijn bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:52:
Gefeliciteerd met je aankoop Sideways

en sideways eh by the way..je hoeft niet steeds af te sluiten met Mvg :)
Ach dat zit er ingebakken ;) . Zal er eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EviZ
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-02-2021

EviZ

Move Your Mind

Ik heb een vraag met betrekking tot de compabiliteit net oudere objectieven.

Is een M42-adapter er voor om p-draad-objectieven op een Pentax K-bajonet-aansluiting te koppelen (bijvoorbeeld op de K10d)?
Zo ja, passen alle p-draad objectieven er dan op (bijvoorbeeld ook die objectieven die voor een praktica-camera bedoeld waren)?
Werkt e.e.a. dan hetzelfde als met de "M"-oblectieven (handmatige focus, handmatig diafragma en handmatige belichten of "groene knop")?

Enneh, als het antwoord op de bovenste vragen "Ja" is, waar is zo''n adapter nog te krijgen, of is alleen tweede hands een optie (marktplaats etc)?

Al vast bedankt!

Mijn Flickr, Mijn 500px en Mijn Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
EviZ schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 20:58:
Ik heb een vraag met betrekking tot de compabiliteit net oudere objectieven.

Is een M42-adapter er voor om p-draad-objectieven op een Pentax K-bajonet-aansluiting te koppelen (bijvoorbeeld op de K10d)?
Ja dat is heel goed mogelijk. Geen enkel probleem.
Zo ja, passen alle p-draad objectieven er dan op (bijvoorbeeld ook die objectieven die voor een praktica-camera bedoeld waren)?
alle objectieven met een M42 vatting passen erop(als oude praktica objectieven die M42 vatting hebben dan passen ze ja).
Werkt e.e.a. dan hetzelfde als met de "M"-oblectieven (handmatige focus, handmatig diafragma en handmatige belichten of "groene knop")?
Het werkt bijna het zelfde.
Het verschil is dat bij een objectief met een converter dat de zoeker donkerder wordt als je het diafragma dicht knijpt. Dus het is zaak om te focussen met het diafragma open en dan het diafragma sluiten op de waarde zoals jij hem wilt.
De camera zoekt er zelf de juiste sluitertijd bij(op AV).
Enneh, als het antwoord op de bovenste vragen "Ja" is, waar is zo''n adapter nog te krijgen, of is alleen tweede hands een optie (marktplaats etc)?
Die kan je bij je lokale fotowinkel laten bestellen bij Pentax Nederland(De beukelaer tegenwoordig).
Geen dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EviZ
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-02-2021

EviZ

Move Your Mind

[b][message=28312112,noline]Priyantha Bleeker schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 2
[...]
alleobjectieven met een M42 vatting passen erop(als oude praktica objectieven die M42 vatting hebben dan passen ze ja).
[...]

Die kan je bij je lokale fotowinkel laten bestellen bij Pentax Nederland(De beukelaer tegenwoordig).

Geen dank ;)
Toch bedankt voor je snelle reactie :)
Twee vervolgvraagjes.
Begrijp ik het goed dat niet alle p-draad-objectieven ook een M42 vatting hebben?
Heb je heel toevallig enig idee van de prijs van een adapter?

Edit: heb ff gegoogeld (ja, ik weet dat had ik eerst moeten doen voordat ik mijn vervolgvraag stelde)
en begrijp dat M42=P-draad.

[ Voor 10% gewijzigd door EviZ op 28-06-2007 22:08 ]

Mijn Flickr, Mijn 500px en Mijn Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Net bij Topvision besteld: *O* Pentax 110D met kitlensje voor 419,=. Gelijk maar een SD extreme kaartje van 2GB bijgedaan. :+

Nu maar hopen dat de boel hier snel is. :O

Fijn dat internet. Heb hier alle kennis opgedaan (en natuurlijk alle review sites). Ben tot de conclusie gekomen dat met mijn budget en wensen de Pentax de beste optie is. Nu maar hopen dat dat ook echt zo is.

Meer als ik 'm binnen heb.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
Cool gas0line :)
Welkom bij de steeds groter wordende groep Pentax gebruikers :)

Ik heb net bericht gekregen van Digitalo dat mijn Flitser hierheen komt geld is aangekomen :)
Hopelijk heb ik hem Maandag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
MrMarcie schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 01:31:
Net bij Topvision besteld: *O* Pentax 110D met kitlensje voor 419,=. Gelijk maar een SD extreme kaartje van 2GB bijgedaan. :+

Nu maar hopen dat de boel hier snel is. :O

Fijn dat internet. Heb hier alle kennis opgedaan (en natuurlijk alle review sites). Ben tot de conclusie gekomen dat met mijn budget en wensen de Pentax de beste optie is. Nu maar hopen dat dat ook echt zo is.

Meer als ik 'm binnen heb.
Geweldig! Goede keus gas0line, welkom hier! d:)b
Ik heb dezelfde camera en en was aanvankelijk ook van plan een Fuji S9600 te gaan kopen als opvolger van mijn S602. En ik ben echt blij met mijn keuze voor de Pentax K110D! Een dSLR heeft zoveel plussen t.o.v. camera's als de Fuji S9600 e.d. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein quote-je van dpreview :
To my surprise, Swedish webshop Cyberphoto has already released their price for the upcoming (December release) DA* 60-250 F4. The biggest surprise is that it lands on a price just a nickle higher than the new 16-50 - and thus well under the 50-135.

I had expected a much higher price and from posts I have read in here, so have many others. Good news - now I just hope they really can release it in December...
Dat laatste hoop ik in ieder geval met hem mee, en dat het eerste waar is ook. Zelf had ik ook een hogere prijs verwacht (op basis van niks though) dan voor beide andere DA* objectieven, die er al binnenkort aan zouden moeten komen. Maar tussen 16-50 en 50-135 in..dat zou dan op ong. €740 mss. 725 ofzo, uitkomen. Would be nice!

Edit, omgerekend is de 50-135 bij de genoemde webshop trouwens wel een stuk duurder dan hier, dus dat kan ook wat verklaren. Als je de genoemde prijs voor de 60-250 omrekend naar euro's dan komt ie ook duurder uit dan de 50-135 is hier. Nog wat langer afwachten dus :)

Voor het overzicht :
16-50 hier +- 700
50-135 hier +- 800

16-50 daar omgerekend 825
50-135 daar omgerekend 970
60-250 daar omgerekend en bij huidige prijs 835

Ah..nu zie ik wat ie bedoelt :+ daar sowieso duurder, maar als hier nou hetzelfde gebeurd qua prijssetting, is dat wel positief iig.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Vulcan750 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:48:
[...]

Geweldig! Goede keus gas0line, welkom hier! d:)b
Ik heb dezelfde camera en en was aanvankelijk ook van plan een Fuji S9600 te gaan kopen als opvolger van mijn S602. En ik ben echt blij met mijn keuze voor de Pentax K110D! Een dSLR heeft zoveel plussen t.o.v. camera's als de Fuji S9600 e.d. :*)
Je een beetje jouw schuld he :Y :*)

VRAAG
Zoek gelijk een leuk, ik bedoel interessant en leerzaam blad. Is dit (ZOOM) wat? Of hebben jullie een andere suggestie?

[ Voor 15% gewijzigd door MrMarcie op 29-06-2007 23:53 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vervang exemplaar accu vandaag binnen gehad, quote mezelf :
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:08:
Dus accu's gekregen met een iets hogere capaciteit dan beloofd, je kan het een rommeltje noemen ja, maar ben blij dat er iig 1 het doet, zou wel belabberd zijn anders ;)
Maar goed misschien is het een 'faulty one' dat gebeurd wel eens he..met nepaccu's vast wat vaker dan met echte. Voor de andere komt er vast wel een goede oplossing aan (eBay he..gewoon zeggen dat je nog even wacht met feedback ;) ), of de volgende 1800 werkt gewoon, of die dingen willen helemaal niet werken (icm Pentax lader), wat wel vreemd zou zijn..maar dan krijg ik daarna nog een 1500..en is het wat mij betreft ook prima.
2e exemplaar werkt gelukkig, had dus gewoon een faulty one te pakken..kan gebeuren zullen we maar zeggen..heeft me toch niks extra's gekost :)

Dus nu 3 accu's in totaal, moet voldoende zijn voor op vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMarcie schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:19:
[...]

Je een beetje jouw schuld he :Y :*)

VRAAG
Zoek gelijk een leuk, ik bedoel interessant en leerzaam blad. Is dit (ZOOM) wat? Of hebben jullie een andere suggestie?
Daar verschillen de meningen vast over. Ik vindt het niet zo'n goed blad, af en toe hebben ze wel een leuk artikel maar vaak zijn het ongelofelijk voor de hand liggende conclusies die ze trekken. Reviews vindt ik niet zo diepgaand als internetreviews dus tja, waarom dan er een blad voor kopen?

Ik kan de engelse importmags veel meer aanraden, bv. Digital Photographer vindt ik altijd goed te lezen. Moet je wel van engelse bladen houden (relatief veel spam, en andere taal natuurlijk).

Er is ook een grappig nederlands blaadje (ben naam ff kwijt) dat maar 3,75 ofzo kost in de bruna en vaak ook interessante en leerzame artikelen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:29:
Ik kan de engelse importmags veel meer aanraden, bv. Digital Photographer vindt ik altijd goed te lezen. Moet je wel van engelse bladen houden (relatief veel spam, en andere taal natuurlijk).
Eens! De keren dat ik de Digital Photographer bij de Bruna uit het rek pak...telkens staan er wel dingen in waar ik wat aan heb. Gelukkig besteden ze niet zo bar veel aandacht aan apparatuur en basistechniek, dat valt prima van het net af te halen en dat ken ik zo langzamerhand wel, maar wordt er veel aandacht besteed aan hoe andere fotografen werken, wat hen bezighoudt, etc. Dat is ook hetgeen wat ik interessant vind. Alleen die prijs.... :X

Voor degenen die dat ook interessant vinden kan dit ook erg interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkehuus
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 11:11
Je hebt het waarschijnlijk over Chip Foto - Video Digitaal. Deze koop ik best vaak. Staan leuke artikelen in. Voor de niet vergevorderde amateur. Als je wat verder gevorderd bent is het vaak voor de hand liggend. Maar al met al wel een leuk blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
Had ik al geen idee wat mijn camera allemaal kan, heb ik het mezelf nog moeilijker gemaakt......
Heb net een AF540FGZ gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teigetjuh, een goeie flitser maakt 't niet moeilijker, alleen gemakkelijker! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaNdM schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:21:
Weet er iemand hier waarvoor dit klepje eigenlijk is? Misschien is het een domme vraag maar ik heb geen idee.
Uitleg is al geweest, maar als je 't klepje wilt gebruiken en de zonnekap op je lens hebt zitten zoals op de foto's, dan zit 'ie verkeerd om. Dat klepje hoort onderaan te zitten, een zonnekap met een gat bovenin is niet handig... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:20:
teigetjuh, een goeie flitser maakt 't niet moeilijker, alleen gemakkelijker! ;)
Das waar, maar je kan er weer meer op instellen en je moet er toch ook goed mee leren foto's maken.
Welke hoek van de kop geeft het beste resultaat? Wanneer extra of juist minder flitsen? Wanneer wel of juist niet de omnibounce gebruiken (Die had ik er ook maarbijgekocht)?

Of te wel een goede reden om extra foto's te maken.... >:)
Dus je hebt helemaal gelijk, nu alleen nog leren omum goed te gebruiken, maar wat een verschil met de interne flitser...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

badkuip schreef op zondag 01 juli 2007 @ 00:54:
Whoehoe, vanochtend een Pentax K100D gekocht en in één dag al veel plezier van gehad.
Gekocht samen met de kitlens en met de Pentax 360FGZ flitser. Morgen maar met de handleiding erbij alle functies/knoppen uitzoeken.
Tof. Jij hebt 'm al. Veel plezier morgen. Word manual weer ;)

Ik moet nog een paar dagen wachten helaas. :'(

Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.