Het klinkt goed en hij kan wel vaak gelijk gehad hebben (weet daar verder niks van, ik bezoek photozone eigenlijk niet..) maar dit is wel erg veel info en deels (of geheel?) lijkt me ook nog speculatie. Of hij heeft goeie bronnen bij Pentax..Maar goed, as said, klinkt goed, als dit zo is komt er iig een hoop aan!
Pentax blijft natuurlijk een kleine speler op de markt vooralsnog, zou dat die vele bodyupdates, als dat zo is wat hier staat, verklaren? Als ik kijk naar Canon en Nikon doen zij veel langer over body updates, maar verbeteren wel een stuk meer.
K100D -->
K100D super -->
K50D
is allemaal een beetje het zelfde, wederom als dit klopt, naar de K100D super voegt men SDM toe en Dust Removal van het grote broertje, nog geen jaar na de release van de K100D. Al zal het misschien nog wel ff duren voor ie in de winkel ligt, dan misschien een jaar of iets langer na de release van de K100D.
En naar de K50D verbeterd men dan de buffer en voegt men 4MP toe (ws. zelfde sensor als K10D?!) ? Maar blijkbaar nog steeds dezelfde viewfinder..ik vind het nogal wat magere updates.
Is dat logisch voor een kleine speler? Vaker kleine updates doen tov de wat grotere updates bij Canon/Nikon ?
Op zich maken ze de camera voor de nieuwe instappers op dSLR net wat aantrekkelijker op deze manier, dan als deze toch nog de-al-wat-oudere-body moeten kopen, voor mensen die de voorganger al bezitten natuurlijk geen reden om te upgraden. Een K100D bezitter gaat niet naar een K100D super, maar wachten op een K10D super zou voor diegene wel wat zijn.
Op deze manier stapt een K10D bezitter natuurlijk ook niet over op een K10D super, dat is wat ik bedoel, maar voor diegene die in het 'semi-pro' segment wil instappen..is het wel weer aantrekkelijk.
Price as EOS 30D.
Bij introductie of zoals ie nu is?

dat laatste is wel aantrekkelijk iig, want de 30D is nog maar iets van 100 euro duurder dan een K10D..(wel met huidige cashback geloof ik). Maar zo'n cam zal vast rond 1300-1500 euro beginnen denk ik.
If so ^^, ben wel benieuwd wat de sensoren van de K5D en K1D gaan bieden (hogere DR?!). En...zouden ze ook echt die
getalletjes typenummers gaan aanhouden? Lijkt veel op de nummering van de concurrenten allemaal..: O
Gefeliciteerd met je aankoop Sideways
en sideways eh by the way..je hoeft niet steeds af te sluiten met Mvg 
" Wij tweakers groeten elkaar voortdurend"
Die Roland zegt trouwens ook :
Not suprising in my book, the new model below the k10D with 10Mp will be released this fall. It will not be just a K100D with 10Mp, it will be a new model. The K100D Super replaces the K110D. The k100D Super is not the K100D replacement, that camera isn't announced yet. I expect an announcement late july.
Mja..zo kan ik ook Shake Reduction toevoegen aan een nieuwe body

Maar goed als dat zo is, ik vind het een beetje kromme redenering moet ik zeggen,
dan is de update dus
* SR
* DR
* SDM support.
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 28-06-2007 13:59
]