Mijn punt is niet bedoeld als technisch verhaal. In ieder geval kan je niet bepaald zeggen dat de Wii 2 keer zo mooie games gaat krijgen als de GC. Hooguit wat betere ai, wat meer details en thats it, het blijft er last gen uitzien. En nee ik heb nooit iets als CPU design gehad op hbo/uni, ik ben afgestudeerd TNér en geen ITér.EfBe schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:40:
[...]
Ooit iets van CPU design gehad op hbo/uni ? Ooit gelezen hoe een CPU zn instructies precies executeert en dat clockticks dus direct gerelateerd zijn aan de executiesnelheid van instructies. In theorie is een cpu A met hetzelfde design qua instructies als cpu B maar met 2x de clocksnelheid van B ook 2x zo krachtig, hij kan nl botweg 2 keer zoveel instructies executeren.
Dus wat jij beweert: onzin.
Verwijderd
We zitten nu 2 weken na de release:
Dit was de stand van zaken bij Intertoys:

ja, je leest het goed. Niet 'leverbaar' maar 'VOLOP LEVERBAAR!!!!' , alsof ze wanhopig zijn. Geen Wii in de nabijheid te verkennen en ook op korte termijn niet leverbaar....

ja, je leest het goed. Niet 'leverbaar' maar 'VOLOP LEVERBAAR!!!!' , alsof ze wanhopig zijn. Geen Wii in de nabijheid te verkennen en ook op korte termijn niet leverbaar....
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 14:31 ]
kijk maar eens bij dynabyte, zelfde verhaal: RUIME VOORRAAD en dat soort dingen hoor je overalVerwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:30:
[afbeelding]
maar goed, het was ook te verwachten gelet op de aantallen die er verscheept zijn en de hoge prijs.
ik heb em gewoon wat later gekocht voor 475 euro. Da's het voordeel van deze situatie
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Goh, wat een probleem: een console die leverbaar is!Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:30:
[afbeelding]
Er is altijd wel een reden om te bashen: als er niet genoeg is dan is't niet goed(want niemand kan 'm kopen) en als er voldoende voorraad is, dan is't ook niet goed(want sommigen lijken daaruit te kunnen concluderen dat een console niet verkoopt).
Verder staat de prijs veel groter vermeld dan de melding dat hij volop leverbaar is en is heel dat bericht gewoon in caps gezet. Volgens mij trek je nogal snel conclusies en vergeet je de doelstelling van de winkel: dat ding verkopen en winst maken.
Het is normaal als een console de eerste maanden slecht leverbaar is vanwege grote vraag. Als een nieuwe console volop verkrijgbaar is, betekent dit dat er meer aanbod is dan vraag en dus een zorgelijke ontwikkeling is voor Sony.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:53:
[...]
Goh, wat een probleem: een console die leverbaar is!
Waar heb jij m voor 475 gekocht? Niet in een winkel neem ik aan?Phusebox schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:38:
[...]
ik heb em gewoon wat later gekocht voor 475 euro. Da's het voordeel van deze situatie
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
hij was wel in een online winkel voor die prijs te koop maar was toen al uitverkocht, ik heb em van marktplaatsSpyro_the_Dragon schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:05:
[...]
Waar heb jij m voor 475 gekocht? Niet in een winkel neem ik aan?
helemaal nieuw nog in de verpakking
"aanbod - prijs" verhouding is geweldig
Bravo, Sony heeft de productie goed op orde. Ze kunnen hebben binnen hele korte tijd een apparaat met heel veel onderdelen in massaproductie kunnen nemen en in grote volumes naar de winkels verslepen. Nintendo daarentegen heeft een hele starre productie die al tijden aan zijn max zit.
Sony werkt veel met OEM's zoals Asus om snel te kunnen varieren in productiecapaciteit. Nintendo gelooft geloof ik meer in schaarste en creeert zo een gevoel van exclusiviteit. Doen ze goed, maar op de lange termijn zal dit mensen alleen maar frusteren. Althans dat is mijn mening.
Ik stel echt steeds grotere vraagtekens bij de oprechtheid van Nintendo bij deze berichten:
http://games.fok.nl/news.php?newsid=17266
Ik bedoel, er zitten geen exotische onderdelen in een Wii en er zijn tal van OEM producenten waaraan je een dergelijke productie aan kunt uitbesteden. Productiekosten kan ook niet echt de reden zijn, want Nintendo maakt voldoende winst op de Wii. En met dergelijke volumes kun je ook wel wat eisen stellen aan een producent mbt productieprijzen. Hoeft ook niet veel meer te kosten.
Sony werkt veel met OEM's zoals Asus om snel te kunnen varieren in productiecapaciteit. Nintendo gelooft geloof ik meer in schaarste en creeert zo een gevoel van exclusiviteit. Doen ze goed, maar op de lange termijn zal dit mensen alleen maar frusteren. Althans dat is mijn mening.
Ik stel echt steeds grotere vraagtekens bij de oprechtheid van Nintendo bij deze berichten:
http://games.fok.nl/news.php?newsid=17266
Ik bedoel, er zitten geen exotische onderdelen in een Wii en er zijn tal van OEM producenten waaraan je een dergelijke productie aan kunt uitbesteden. Productiekosten kan ook niet echt de reden zijn, want Nintendo maakt voldoende winst op de Wii. En met dergelijke volumes kun je ook wel wat eisen stellen aan een producent mbt productieprijzen. Hoeft ook niet veel meer te kosten.
[ Voor 31% gewijzigd door Shiver23 op 11-04-2007 15:18 ]
PSN: Shiver23
Verwijderd
Ben ik mee eens, mijn complimenten aan Sony. Nu nog de mensen ervan overtuigen om al die geproduceerde PS3's te kopen. Moet toch niet moeilijk zijn? Wie wil nu geen 1.320 gulden betalen voor een BluRay speler waar je spelletjes op kunt spelen?Shiver23 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:11:
Bravo, Sony heeft de productie goed op orde.
Ja, wat baalde Sony ervan dat al die PSP's toen uitverkocht waren! Ik denk dat ze nu heel blij zijn dat de fabrieken en winkels vol met voorraden zijn!Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:53:
[...]
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 15:18 ]
Verwijderd
Wat hebben PSP's of hun verkoop hier mee te maken? Ik heb het over het feit dat je nogal snel conclusies trekt zonder dat je met een echte onderbouwing aankomt.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:16:
[...]
Ja, wat baalde Sony ervan dat al die PSP's toen uitverkocht waren! Ik denk dat ze nu heel blij zijn dat de fabrieken en winkels vol met voorraden zijn!
Ze hanteren gewoon een andere marketingstrategie dan bij microsoft en nintendo. Dat de ps3 later in de EU op de markt kwam heeft te maken met het voldoende opbouwen van voorraad, zodat er zeker voldoende consoles zijn.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:30:
[afbeelding]
En dat die strategie zijn vruchten afwerpt blijkt, 910.000 consoles tot nu toe in de EU verkocht. Meer dan de Wii en 360 in de eerste maand, en de eerste maand is nog niet eens afgelopen voor Sony
Ik verwacht voor de 3de keer dominatie door Sony op de console markt. Maar dat weten we pas zeker na 2 jaar ofzo
[ Voor 3% gewijzigd door Bartjuh op 11-04-2007 15:42 ]
Keywords: met hetzelfde design qua instructies. Als de ene proc veel states in zn micro-code heeft en dus veel ticks per instructie nodig heeft tov een proc die weinig states in zn microcode heeft en dus met weinig clockticks dezelfde instructie kan uitvoeren, dan gaat het clocktick verhaal niet op. Echter dat zei ik niet en dat stond ook niet in het verhaal waar ik op reageerde.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:57:
[...]
Huh? Een instructie neemt toch vaak meer dan 1 clockcycle in beslag? En het aantal cycles voor een bepaalde instructie instructie kan toch verschillen van architectuur en per instructie? En de PS2, PS3, XBox en XBox360 hebben allen een ander CPU-architectuur.
Als er nu 1 ding vast staat is dat gigahertzen niks zeggen over prestaties(wat AMD indertijd duidelijk bewezen heeft met zijn Athlon XP reeks versus de toenmalige Intel CPU reeks).
Ik weet niet of tegenwoordig veel instructies nog op meerdere clockticks zitten, ik ben al een tijdje uit de assembler hoek.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Als Nintendo eerst bijna een half jaar gewacht had om de Wii in Europa uit te brengen, dan waren er ook geen problemen geweest. Ik vraag me af of Sony daar trots op moet zijn. Daarnaast vergeet je voor het gemak maar even dat de Wii de snelst verkopende console is vanaf een (wereldwijde) launch.Shiver23 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:11:
Bravo, Sony heeft de productie goed op orde. Ze kunnen hebben binnen hele korte tijd een apparaat met heel veel onderdelen in massaproductie kunnen nemen en in grote volumes naar de winkels verslepen. Nintendo daarentegen heeft een hele starre productie die al tijden aan zijn max zit.
Ehm, de Wii's worden ook gewoon gemaakt door OEM's, maar je kunt niet één keer met je toverstafje zwaaien en je hebt productiecapaciteit. Vanaf deze week gaat Japan profiteren van productieverhoging en ook Europa en Amerika zullen daar snel iets van merken. Overigens is de productie nu dus verhoogd naar 1 miljoen units p/m en gaan ze productie waarschijnlijk nog verder verhogen.Sony werkt veel met OEM's zoals Asus om snel te kunnen varieren in productiecapaciteit. Nintendo gelooft geloof ik meer in schaarste en creeert zo een gevoel van exclusiviteit. Doen ze goed, maar op de lange termijn zal dit mensen alleen maar frusteren. Althans dat is mijn mening.
De rest van je bericht is gewoon speculatie en zijn geruchten. Is het zo moeilijk te accepteren dat op dit moment de Wii gewoon veruit de verwachte vraag overtreft? Het is nu een hype, misschien houdt dat aan, misschien niet. Dat zullen we over een jaar/paar jaar pas weten.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Nintendo heeft geen 'starre' productie, ze zitten met het 'probleem' dat er twee keer zoveel wii's verkocht zijn dan ps3's. Als Sony net zoveel verkocht als Nintendo, dan hadden ze dezelfde 'starre' productie.Shiver23 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:11:
Bravo, Sony heeft de productie goed op orde. Ze kunnen hebben binnen hele korte tijd een apparaat met heel veel onderdelen in massaproductie kunnen nemen en in grote volumes naar de winkels verslepen. Nintendo daarentegen heeft een hele starre productie die al tijden aan zijn max zit....
Ik zeg toch niet dat de graphics twee keer zo mooi worden! ik zeg dat het met die graphics wel goed komt, omdat de wii in z'n geheel twee keer zo krachtig is als een GC. De wii is hardwarematig ook niet zwaar achterhaald, maar precies goed waarvoor 'ie gemaakt is: Leuke vernieuwende games. Een wiimote met sixaxis en rumble is toch juist zeer vernuftig gebleken?DarkShadow schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:31:
[...]
Onzin, een 2 keer zo hoge kloksnelheid betekend niet 2 keer zo krachtig, dat zou betekenen dat de oude xbox 3 keer zo krachtig was als de ps2 en 2 keer zo krachtig als de GC. Nu was hij duidelijk de beste qua graphics, maar niet 2 keer zo mooi. Je kan niet zo maar technologie in direct verband zetten met graphics. De wii is hardwarematig zwaar achterhaald en gewoon last gen, met de graphics komt het niet goed, het blijft een lage resolutie en er zal misschien iets verbetering inzitten maar verwacht er niet teveel van.
op nu.nl werd gemeld dat er inmiddels 6.5 mljn wii's verkocht zijn, das echt bizar veel. geen wonder dat ze uitverkocht zijn.
If you don't stand for something you'll fall for everything
Blijkbaar zijn dat er genoeg, aangezien de PS3 in iets meer dan 2 weken al 910.000 keer verkocht is in Europa. Dat doen de 360 en Wii m niet naVerwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:16:
Ben ik mee eens, mijn complimenten aan Sony. Nu nog de mensen ervan overtuigen om al die geproduceerde PS3's te kopen. Moet toch niet moeilijk zijn? Wie wil nu geen 1.320 gulden betalen voor een BluRay speler waar je spelletjes op kunt spelen?
[ Voor 13% gewijzigd door SToRM666 op 11-04-2007 16:44 ]
PSN id: NL_SToRM
En als ze nu eens met hun tover Wii-mote zwaaien?Hoedje schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:25:
Ehm, de Wii's worden ook gewoon gemaakt door OEM's, maar je kunt niet één keer met je toverstafje zwaaien en je hebt productiecapaciteit. Vanaf deze week gaat Japan profiteren van productieverhoging en ook Europa en Amerika zullen daar snel iets van merken. Overigens is de productie nu dus verhoogd naar 1 miljoen units p/m en gaan ze productie waarschijnlijk nog verder verhogen.
In de berichten die ik gelezen heb werd het dus gebracht of dat Nintendo niet verder uit kon/wilde breiden omdat ze productie niet uit handen wilden geven. Als jouw verhaal waar is praat ik inderdaad onzin.
Verwijderd
Ik heb zowel de PS3, XBOX 360 en de WII.
Vanaf het 1e moment dat ik de xbox 360 op mijn HDTV aansloot met Condemned en PGR (1,5 jaar geleden) kreeg ik het gevoel dat ik ook destijds bij mijn dreamcast had; Wow
Toen ik de PS3 voor het eerst aansloot dacht ik; degelijk apparatuur. Echt iets voor in de huiskamer om films op te kijken, foto's video's etc. Oh hij kan ook nog spelletjes spelen? En toen kwam bij mij wel de teleurstelling. Kijkend naar het spelaanbod van de 360 wist ik geen leuke game te kopen voor de PS3. Ik heb Tekken gedownload, aardig spel maar geen Dead Or alive.
Ik heb geen spijt van de PS3 maar denk wel dat die nog 0,5 - 1 jaar stof gaat happen voordat het een beetje leuk wordt. Intussen is het een leuke blueray speler met grappige mini games die je kunt downloaden en af en toe een spel die ook op de 360 uitkomt. Nu nog voor mensen die geld te veel hebben, straks wellicht voor iedereen.
De Wii met Zelda gaf me ook een wow ervaring, de graphics zijn slecht maar het is zo leuk spelen. Het oude gevoel weer terughebben van Zelda op bijvoorbeeld de N64 maar dan nu met de remote van de WII. Als je Zelda hebt uitgespeeld ligt de WII ook weer even stof te happen tot de leuke nieuwe spellen september/december uitkomen. Wel een relatief goedkope console die iedereen wel leuk vindt, kinderen, vrouwen etc.
Ik heb maar een conclusie de 360 was vanaf het begin leuk, had op dat moment graphics (en nog steeds) die geen andere console had. Het spel aanbod is gigantisch, steeds meer ontwerpers stappen (ook)over naar de 360. Je kunt er een HDDVD speler op aansluiten, Live werkt goed etc.
Jongens ik wens Sony veel succes. Zoals gezegd geen spijt van de aankoop maar ik vind de 360 een betere aankoop. Stel je voor dat je maar 1x geld kunt uitgeven... De verkoopcijfers zijn niet zeer teleurstellend maar houd er wel rekening mee dat Microsoft dit maal een veel dikkere vinger in de pap heeft.
Vanaf het 1e moment dat ik de xbox 360 op mijn HDTV aansloot met Condemned en PGR (1,5 jaar geleden) kreeg ik het gevoel dat ik ook destijds bij mijn dreamcast had; Wow
Toen ik de PS3 voor het eerst aansloot dacht ik; degelijk apparatuur. Echt iets voor in de huiskamer om films op te kijken, foto's video's etc. Oh hij kan ook nog spelletjes spelen? En toen kwam bij mij wel de teleurstelling. Kijkend naar het spelaanbod van de 360 wist ik geen leuke game te kopen voor de PS3. Ik heb Tekken gedownload, aardig spel maar geen Dead Or alive.
Ik heb geen spijt van de PS3 maar denk wel dat die nog 0,5 - 1 jaar stof gaat happen voordat het een beetje leuk wordt. Intussen is het een leuke blueray speler met grappige mini games die je kunt downloaden en af en toe een spel die ook op de 360 uitkomt. Nu nog voor mensen die geld te veel hebben, straks wellicht voor iedereen.
De Wii met Zelda gaf me ook een wow ervaring, de graphics zijn slecht maar het is zo leuk spelen. Het oude gevoel weer terughebben van Zelda op bijvoorbeeld de N64 maar dan nu met de remote van de WII. Als je Zelda hebt uitgespeeld ligt de WII ook weer even stof te happen tot de leuke nieuwe spellen september/december uitkomen. Wel een relatief goedkope console die iedereen wel leuk vindt, kinderen, vrouwen etc.
Ik heb maar een conclusie de 360 was vanaf het begin leuk, had op dat moment graphics (en nog steeds) die geen andere console had. Het spel aanbod is gigantisch, steeds meer ontwerpers stappen (ook)over naar de 360. Je kunt er een HDDVD speler op aansluiten, Live werkt goed etc.
Jongens ik wens Sony veel succes. Zoals gezegd geen spijt van de aankoop maar ik vind de 360 een betere aankoop. Stel je voor dat je maar 1x geld kunt uitgeven... De verkoopcijfers zijn niet zeer teleurstellend maar houd er wel rekening mee dat Microsoft dit maal een veel dikkere vinger in de pap heeft.
Verwijderd
Jij reageert op DarkShadow die het over de PS2 en de Xbox heeft en dat deze kloksnelheden niet te vergelijken zijn:EfBe schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:47:
[...]
Keywords: met hetzelfde design qua instructies. Als de ene proc veel states in zn micro-code heeft en dus veel ticks per instructie nodig heeft tov een proc die weinig states in zn microcode heeft en dus met weinig clockticks dezelfde instructie kan uitvoeren, dan gaat het clocktick verhaal niet op. Echter dat zei ik niet en dat stond ook niet in het verhaal waar ik op reageerde.
Ik weet niet of tegenwoordig veel instructies nog op meerdere clockticks zitten, ik ben al een tijdje uit de assembler hoek.
Jij zegt dat het bullshit is en geeft dan een voorbeeld met CPU 'A' en 'B', waar je dus duidelijk een analogie probeert te trekken met de 2 consoles en hun CPU's waar DarkShadow het over heeft.DarkShadow schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:31:
[...]
Onzin, een 2 keer zo hoge kloksnelheid betekend niet 2 keer zo krachtig, dat zou betekenen dat de oude xbox 3 keer zo krachtig was als de ps2 en 2 keer zo krachtig als de GC.
Je insinueert dus dat CPU A en B hetzelfde design heeft qua instructies(omdat je duidelijk een vergelijking maakt en in je vergelijking dat vermeldt), terwijl de CPU's van PS2 en Xbox een ander architectuur hebben. Omdat je een analogie probeert te maken met 2 consoles die juist niet hetzelfde architectuur hebben klopte het volgens mij niet wat je zei. Daar reageerde ik op. Mijn punt is dat gigahertzen vergelijken dus inderdaad niet kan en dat iemand zijn argument 'bullshit' noemen met het argument dat je gaf nergens op slaat.EfBe schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:40:
[...]
Ooit iets van CPU design gehad op hbo/uni ? Ooit gelezen hoe een CPU zn instructies precies executeert en dat clockticks dus direct gerelateerd zijn aan de executiesnelheid van instructies. In theorie is een cpu A met hetzelfde design qua instructies als cpu B maar met 2x de clocksnelheid van B ook 2x zo krachtig, hij kan nl botweg 2 keer zoveel instructies executeren.
Dus wat jij beweert: onzin.
@ timsmits: En wat jij aanhaalt, daar gaat het inderdaad om: games! Zelf ga ik wachten op Little Big Planet en een prijsdaling.
Ik ben het wel met je eens dat er nog geen echte toppers uit zijn. (Ik vind F1 wel heel vet, maar dat komt omdat ik én een beetje F1 fan ben, én er op geen enkele console en pc iets te krijgen is wat ook maar in de buurt komt van de graphics van F1 voor de ps3.).Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:59:
....
Maar voor mij komen de echte toppers nog;
Final Fantasy 13
WipeOut
Resident Evil
Gran Turismo
Neej, voor mij gaat de ps3 echt niet floppen
P.S. Tekken is een port van de PSP (daarom ook als goedkope download), kan je dus niet vergelijken met DOA
[ Voor 6% gewijzigd door Bartjuh op 11-04-2007 17:17 ]
Dan wel natuurlijk, daarom wil iedereen die ook hebbenShiver23 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:52:
[...]
En als ze nu eens met hun tover Wii-mote zwaaien?
Nintendo werkt juist samen met allerlei partners voor allerlei dingen. Het nieuwskanaal wordt bijv. gevoed door Associated Press. Als ik het goed heb dan wordt de Wii nu gemaakt door Foxconn. De onderdelen worden onder andere door Ati (AMD) en IBM gemaakt. Maar meer info over de productieverhoging kun je bijv. hier vinden.In de berichten die ik gelezen heb werd het dus gebracht of dat Nintendo niet verder uit kon/wilde breiden omdat ze productie niet uit handen wilden geven. Als jouw verhaal waar is praat ik inderdaad onzin.(Zal niet de eerste keer zijn). Maar die vorige berichten kwamen ook van Kaplan (van Nintendo zelf dus). Misschien een interpretatiefout, ik weet niet waar het dan vandaan komt. De situatie die jij schetst lijkt me veel waarschijnlijker.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik had ergens gelezen dat ze de Wii inderdaad ook in andere fabrieken willen gaan produceren maar voordat zo'n productie lijn is opgezet zijn we wel een aantal maanden / half jaar verder.
Ik denk dat Nintendo slim is en de kijkt hoelang de enorme vraag naar de Wii blijft. Op dit moment is het eigenlijk wel veilig om te kunnen zeggen dat de Wii een enorme hype is. Ze produceren nog rond de 1 miljoen consoles per maand en het zou ontzettend dom zijn als ze nu miljoenen gaan investeren in een "nieuwe" fabriek.
Stel dat over 2 maanden de hype een beetje wegzakt en dat er een normale vraag naar de Wii ontstaat (dat is minder dan een miljoen consoles per maand) dan zit Nintendo opeens met een te grote capaciteit.
Ik denk dat Nintendo slim is en de kijkt hoelang de enorme vraag naar de Wii blijft. Op dit moment is het eigenlijk wel veilig om te kunnen zeggen dat de Wii een enorme hype is. Ze produceren nog rond de 1 miljoen consoles per maand en het zou ontzettend dom zijn als ze nu miljoenen gaan investeren in een "nieuwe" fabriek.
Stel dat over 2 maanden de hype een beetje wegzakt en dat er een normale vraag naar de Wii ontstaat (dat is minder dan een miljoen consoles per maand) dan zit Nintendo opeens met een te grote capaciteit.
En da's dus het probleem van de PS3: je koopt het ding voor zijn potentie en de toekomstige games maar niet voor wat er nu te koops is want dat valt toch tegen. RFOM is geen Gears of War en Virtua Fighter 5 is geen Dead or Alive. (Misschien is dat laatste voor sommigen vloeken in de kerk maar ik vind DOA4 voor de Xbox 360 een stuk lekkerder spelen. Het is een completer spel, heeft een volledige online mode en ziet er voor een spel wat al meer dan een jaar oud is er beter uit dan deze zogenaamde triple A titel.)Bartjuh schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:14:
[...]
Ik ben het wel met je eens dat er nog geen echte toppers uit zijn. ( ... ) Maar voor mij komen de echte toppers nog;
Final Fantasy 13(FF is beste RPG reeks ever imo)
WipeOut
Resident Evil
Gran Turismo
Neej, voor mij gaat de ps3 echt niet floppen
P.S. Tekken is een port van de PSP (daarom ook als goedkope download), kan je dus niet vergelijken met DOA
Het is te hopen dat Sony het gebrek aan goede exclusieve games een beetje snel weet te dichten maar ik denk dat dat niet eerder dan september zal zijn wanneer hopelijk Heavenly Sword en Lair zullen verschijnen en daarna nog Metgal Gear Solid en Ratchet & Clank. Tot die tijd heeft de Xbox 360 alle troeven in handen met Forza 2, Mass Effect, Bioshock en waarschijnlijk Blue Dragon in augustus.
Wij hebben hem nu ook gekocht voor Formule 1, anders hadden we hem ook later gekocht. Maar ik vind de games die staan te wachten voor de ps3 beter dan wat de 360 nu heeft. WipeOut is gewoon ongelooflijk vet, voor FF bestaat geen betere RPG, en gran turismo is de heilige graal onder de racers. Althans, dat waren de eerdere versies iig, ik heb veel hoop voor de volgende versiesymmv schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:25:
[...]
En da's dus het probleem van de PS3: je koopt het ding voor zijn potentie en de toekomstige games maar niet voor wat er nu te koops is want dat valt toch tegen. RFOM is geen Gears of War en Virtua Fighter 5 is geen Dead or Alive. (Misschien is dat laatste voor sommigen vloeken in de kerk maar ik vind DOA4 voor de Xbox 360 een stuk lekkerder spelen. Het is een completer spel, heeft een volledige online mode en ziet er voor een spel wat al meer dan een jaar oud is er beter uit dan deze zogenaamde triple A titel.)
Het is te hopen dat Sony het gebrek aan goede exclusieve games een beetje snel weet te dichten maar ik denk dat dat niet eerder dan september zal zijn wanneer hopelijk Heavenly Sword en Lair zullen verschijnen en daarna nog Metgal Gear Solid en Ratchet & Clank. Tot die tijd heeft de Xbox 360 alle troeven in handen met Forza 2, Mass Effect, Bioshock en waarschijnlijk Blue Dragon in augustus.
Dit is altijd al het verhaal geweest als je een console koopt. De eerste spellen zijn nooit echt bijzonder. De 360 had Project Gotham en GRAW, PS3 had Resistance en Motorstorm, xbox had Halo en de PS2 had zelfs helemaal niks echt bijzonders als ik het me goed herinner.ymmv schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:25:
[...]
En da's dus het probleem van de PS3: je koopt het ding voor zijn potentie en de toekomstige games maar niet voor wat er nu te koops is want dat valt toch tegen. RFOM is geen Gears of War en Virtua Fighter 5 is geen Dead or Alive. (Misschien is dat laatste voor sommigen vloeken in de kerk maar ik vind DOA4 voor de Xbox 360 een stuk lekkerder spelen. Het is een completer spel, heeft een volledige online mode en ziet er voor een spel wat al meer dan een jaar oud is er beter uit dan deze zogenaamde triple A titel.)
Het duurt altijd even voordat een console helemaal open gaat en je hebt gelijk, dat gaat waarschijnlijk in de herfst gebeuren.
Zelfs de Wii heeft te kampen met dit probleem. Na Zelda zijn er nog steeds geen echte geweldige spellen voor de Wii uitgekomen. Zo gaat het gewoon bij het kopen van consoles.
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:53:
[...]
Er is altijd wel een reden om te bashen: als er niet genoeg is dan is't niet goed(want niemand kan 'm kopen) en als er voldoende voorraad is, dan is't ook niet goed(want sommigen lijken daaruit te kunnen concluderen dat een console niet verkoopt).
offtopic:
Het feit dat er nu al developers van PS3 titels nodig zijn om de slechte verkoop een mooie draai te geven, zegt al genoeg.
Het feit dat er nu al developers van PS3 titels nodig zijn om de slechte verkoop een mooie draai te geven, zegt al genoeg.
Kijk gewoon naar de absolute verkoopcijfers, dan weet je dat de verkopen van de PS3 laag zijn. Geen geneuzel over wat nou de reden zou kunnen zijn van het overschot aan consoles.
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Al vind ik Zelda best wel een topperzerokill schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:14:
[...]
Dit is altijd al het verhaal geweest als je een console koopt. De eerste spellen zijn nooit echt bijzonder. De 360 had Project Gotham en GRAW, PS3 had Resistance en Motorstorm, xbox had Halo en de PS2 had zelfs helemaal niks echt bijzonders als ik het me goed herinner.
Het duurt altijd even voordat een console helemaal open gaat en je hebt gelijk, dat gaat waarschijnlijk in de herfst gebeuren.
Zelfs de Wii heeft te kampen met dit probleem. Na Zelda zijn er nog steeds geen echte geweldige spellen voor de Wii uitgekomen. Zo gaat het gewoon bij het kopen van consoles.
Overigens belooft de complete Gran Turismo echt heel ziek te worden
http://www.insidegamer.nl...ismohdconcept/videos/2208
Gewoon in-game graphics, als ik dat vergelijk met PGR3 :
http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=16595
Waar ik bij GT soms echt even in de waan van fotorealisme zit, kan ik dat bij PGR echt nooit. GT proeft al een beetje van fotorealistisch gamen. Ik heb GT HD op me PS3 en een vriend van me heeft PGR3... dus ik heb wel vergelijkingsmateriaal
Tja, zelfs 910.000 verkopen is voor sommige nog niet genoeg he?Not Pingu schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:37:
[...]
offtopic:
Kijk gewoon naar de absolute verkoopcijfers, dan weet je dat de verkopen van de PS3 laag zijn. Geen geneuzel over wat nou de reden zou kunnen zijn van het overschot aan consoles.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Vergeet niet dat PGR3 al in nov ’05 op de markt was en we met een beetje geluk nog ‘maar’ een jaar moeten wachten op GT5 (of met een beetje mazzel eind dit jaar een prologue versie). Bovendien heeft Bizarre nooit de intentie gehad een ultra realistische racegame als GT neer te zetten.Bartjuh schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:54:
Waar ik bij GT soms echt even in de waan van fotorealisme zit, kan ik dat bij PGR echt nooit. GT proeft al een beetje van fotorealistisch gamen. Ik heb GT HD op me PS3 en een vriend van me heeft PGR3... dus ik heb wel vergelijkingsmateriaalWil niet zeggen dat PGR3 er niet mooi uit ziet hoor
Waar ik persoonlijk errug benieuwd naar ben is hoe Forza Motorsport 2 zich zal gaan verhouden tot GT op de PS3….either way, dat wordt in beide gevallen gewoon smullen. Moge dat duidelijk zijn
Verwijderd
Wat bedoel je daarmee?Not Pingu schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:37:
[...]
offtopic:
[edit]
Ja, want absolute cijfers zeggen natuurlijk álles, als ze gaan over consoles die niet gelijktijdig op de markt zijn verschenen. En iedereen heeft natuurlijk een kristallen bol om te voorspellen wat er in de komende jaren gaat gebeuren! </sarcasme>Kijk gewoon naar de absolute verkoopcijfers
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 00:35 ]
Het verschil is wel dat de Xbox de eerste next-gen console was en op dat moment uniek. De PS3 heeft dat voordeel niet en moet concurreren met een console die qua ontwikkeling en beschikbare games al een stuk verder is. Wat dat betreft heeft MS het echt slim gespeeld om de Xbox 360 ver voor de PS3 uit te brengen (en hadden ze extra geluk dat Sony dusdanig veel problemen met Blu-Ray had dat de release van de PS3 nog verder uitgesteld moest worden).zerokill schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:14:
[...]
Dit is altijd al het verhaal geweest als je een console koopt. De eerste spellen zijn nooit echt bijzonder. De 360 had Project Gotham en GRAW, PS3 had Resistance en Motorstorm, xbox had Halo en de PS2 had zelfs helemaal niks echt bijzonders als ik het me goed herinner.
Maar goed, ik heb beide consoles dus ik zit altijd goed. Het is wel zo dat ik verwacht dit jaar meer achter mijn Xbox 360 te zitten dan mijn PS3. Dat had ik verwacht toen ik hem aanschafte. Puur rationeel gezien is de PS3 op dit moment niet de beste koop en ik heb heel lang hem niet willen kopen om allerlei redenen maar ja, ik ben een sucker voor gadgets.
Er is een aantal maanden geleden al de eerste teasertrailer uitgebracht voor PGR4. Het zou me eerlijk gezegd niet verbazen als PGR4 voor het eind van het jaar gepland staat want dan is het al weer twee jaar sinds PGR3. De release van het spel komt wel redelijk snel achter Forza 2 aan maar dat komt omdat Forza oorspronkelijk voor eind 2006 gepland was en een half jaar vertraging heeft opgelopen.Shiverzz schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:23:
[...]
Vergeet niet dat PGR3 al in nov ’05 op de markt was en we met een beetje geluk nog ‘maar’ een jaar moeten wachten op GT5 (of met een beetje mazzel eind dit jaar een prologue versie).
Verwijderd
Niet genoeg om #1 te worden. De verkopen zullen nu alleen maar dalen en de Wii zit al op bijna 7 miljoen na 5 maanden....Arx schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:16:
[...]
Tja, zelfs 910.000 verkopen is voor sommige nog niet genoeg he?
[sarcasme]Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 00:01:
[...]
Niet genoeg om #1 te worden. De verkopen zullen nu alleen maar dalen en de Wii zit al op bijna 7 miljoen na 5 maanden....
Ach, na jou briljante aandelen verhaal zul je waarschijnlijk hier ook wel gelijk mee hebben.
[/sarcasme]
Maar ook voor hier geldt: behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Verwijderd
Dat ziet er idd 'ziek' uit! Volgens mij worden in-game graphics afgewisseld met gewone filmbeelden. Let maar eens op, als de wagen een tunnel inrijdt is de detaillering minder (in-game) dan wanneer over de weg geraced wordt!Bartjuh schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:54:
[...]
Al vind ik Zelda best wel een topperDe enigste console met een topper als launch titel van deze generatie.
Overigens belooft de complete Gran Turismo echt heel ziek te wordenIk heb Gran Turismo HD op me ps staan, en het ziet er echt ziek uit.
....
Waar ik bij GT soms echt even in de waan van fotorealisme zit, kan ik dat bij PGR echt nooit. GT proeft al een beetje van fotorealistisch gamen. Ik heb GT HD op me PS3 en een vriend van me heeft PGR3... dus ik heb wel vergelijkingsmateriaalWil niet zeggen dat PGR3 er niet mooi uit ziet hoor
Neemt niet weg dat als dit waar zou zijn......
Verwijderd
Als de PS3 over 4 maanden de Wii heeft ingehaald qua sales krijg jij van mij een PS3. Als het niet zo is, dan koop jij een PS3 voor mij. Hebben we een deal?Arx schreef op donderdag 12 april 2007 @ 08:39:
[...]
[sarcasme]
Ach, na jou briljante aandelen verhaal zul je waarschijnlijk hier ook wel gelijk mee hebben.![]()
[/sarcasme]
Maar ook voor hier geldt: behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst.
Gisteren nog even 2 pics geschoten in de Mediamarkt:

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 09:06 ]
Bij mijn weten deed hij een algemene opmerking en daar reageerde ik op. Verder niks.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:00:
[...]
Jij reageert op DarkShadow die het over de PS2 en de Xbox heeft en dat deze kloksnelheden niet te vergelijken zijn:
[...]
Jij zegt dat het bullshit is en geeft dan een voorbeeld met CPU 'A' en 'B', waar je dus duidelijk een analogie probeert te trekken met de 2 consoles en hun CPU's waar DarkShadow het over heeft.
We zijn het al een paar posts eens hoorJe insinueert dus dat CPU A en B hetzelfde design heeft qua instructies(omdat je duidelijk een vergelijking maakt en in je vergelijking dat vermeldt), terwijl de CPU's van PS2 en Xbox een ander architectuur hebben. Omdat je een analogie probeert te maken met 2 consoles die juist niet hetzelfde architectuur hebben klopte het volgens mij niet wat je zei. Daar reageerde ik op. Mijn punt is dat gigahertzen vergelijken dus inderdaad niet kan en dat iemand zijn argument 'bullshit' noemen met het argument dat je gaf nergens op slaat.
--------------
@gilmour: wat is je punt nu? dat een product wat je NIET kunt kopen, beter is? "Ja deze stofzuiger is de ALLERBESTE. Hij is alleen niet te krijgen. Veel plezier ermee!".

[ Voor 7% gewijzigd door EfBe op 12-04-2007 09:17 ]
Pff dit gaat echt nergens over.
De PS3 volgt een klassiek consolemodel. Hoge launchprijs en dan langzaam zakken. Ondertussen constante verkoopaantallen met pieken bij launch, toptitels en prijsdalingen. En zo de userbase uitbreiden totdat je na een jaar of 5 de 60-100 miljoen hebt gehaald.
De Wii is een quickfix en zal waarschijnlijk na een periode van gigantische aantallen snel wegzakken, omdat de PS3 en 360 in prijs gezakt zijn en een interessantere keuze zijn voor de grote groep.
Vraag blijft natuurlijk wat het beste businessmodel is? De Wii spreekt namelijk nu al de mensen aan die normaal gesproken een PS3 zouden kopen als die rond de 200-250 euro is. Gaan deze mensen alsnog een PS3 kopen of is er dan alweer een opvolger van de Wii?
Sony heeft met de PS2 nog een hele sterke userbase, maar consumenten zijn tegenwoordig totaal niet loyaal meer dus dat wordt gewoon afwachten.
En mbt. de reden dat zoveel games multi-platform gaan heb ik ook nog wel een theorietje (nu ik toch bezig ben). In de laatste jaren zijn de ontwikkelkosten voor games alleen maar gestegen. Deze zijn gestegen met de userbase van de vorige generatie mee. Nu moet je weer helemaal opnieuw beginnen met het opbouwen van een userbase, maar de ontwikkelkosten zijn niet minder geworden. In tegendeel. Het zal dus zeer onwaarschijnlijk zijn dat je met een game voor één console (PS3/360) momenteel echt geld kunt verdienen. Alleen in exclusieve deals waar je flink gesponsord wordt door Sony of MS kan het misschien lonend zijn. Of, zoals in het geval van Gears of War, als je ook geld denkt te verdienen aan je game-engine en je behalve gamers ook developers wilt overhalen om je engine te kopen (en daar dus weer een hoop geld mee te verdienen). Dus ik denk dat multi-platform momenteel redelijk onvermijdelijk is. Maar dat het ook een onomkeerbaar proces is. Op het moment dat je je games op beide consoles draait is het ook vreemd om vervolgens weer consolespecifiek bezig te gaan ivm je ervaring, tools e.d.
De PS3 volgt een klassiek consolemodel. Hoge launchprijs en dan langzaam zakken. Ondertussen constante verkoopaantallen met pieken bij launch, toptitels en prijsdalingen. En zo de userbase uitbreiden totdat je na een jaar of 5 de 60-100 miljoen hebt gehaald.
De Wii is een quickfix en zal waarschijnlijk na een periode van gigantische aantallen snel wegzakken, omdat de PS3 en 360 in prijs gezakt zijn en een interessantere keuze zijn voor de grote groep.
Vraag blijft natuurlijk wat het beste businessmodel is? De Wii spreekt namelijk nu al de mensen aan die normaal gesproken een PS3 zouden kopen als die rond de 200-250 euro is. Gaan deze mensen alsnog een PS3 kopen of is er dan alweer een opvolger van de Wii?
Sony heeft met de PS2 nog een hele sterke userbase, maar consumenten zijn tegenwoordig totaal niet loyaal meer dus dat wordt gewoon afwachten.
En mbt. de reden dat zoveel games multi-platform gaan heb ik ook nog wel een theorietje (nu ik toch bezig ben). In de laatste jaren zijn de ontwikkelkosten voor games alleen maar gestegen. Deze zijn gestegen met de userbase van de vorige generatie mee. Nu moet je weer helemaal opnieuw beginnen met het opbouwen van een userbase, maar de ontwikkelkosten zijn niet minder geworden. In tegendeel. Het zal dus zeer onwaarschijnlijk zijn dat je met een game voor één console (PS3/360) momenteel echt geld kunt verdienen. Alleen in exclusieve deals waar je flink gesponsord wordt door Sony of MS kan het misschien lonend zijn. Of, zoals in het geval van Gears of War, als je ook geld denkt te verdienen aan je game-engine en je behalve gamers ook developers wilt overhalen om je engine te kopen (en daar dus weer een hoop geld mee te verdienen). Dus ik denk dat multi-platform momenteel redelijk onvermijdelijk is. Maar dat het ook een onomkeerbaar proces is. Op het moment dat je je games op beide consoles draait is het ook vreemd om vervolgens weer consolespecifiek bezig te gaan ivm je ervaring, tools e.d.
Dat denk ik ook, tenzij ze het momentum vast weten te houden.De Wii is een quickfix en zal waarschijnlijk na een periode van gigantische aantallen snel wegzakken, omdat de PS3 en 360 in prijs gezakt zijn en een interessantere keuze zijn voor de grote groep.
De Gamecube was ook rond de 200-250 euro bij de launch, dus ik betwijfel of het echt zo werkt. Immers de PS2 is nog veel goedkoper, heeft meer games (ook voor de non-gamers) en zou dan dus volgens jouw argumentatie een beter alternatief zijn. Ik denk overigens dat je de kracht van de Wii bij non-gamers onderschat.Vraag blijft natuurlijk wat het beste businessmodel is? De Wii spreekt namelijk nu al de mensen aan die normaal gesproken een PS3 zouden kopen als die rond de 200-250 euro is. Gaan deze mensen alsnog een PS3 kopen of is er dan alweer een opvolger van de Wii?
Ik denk dat je daar wel een punt hebt. Daarbij moet je rekening houden met het feit dat tussen de twee generaties een factor 5-10 verschil zitten in de ontwikkelingskosten. Het ging om miljoenen euro's en nu gaat het om tientallen miljoenen euro's om een game te maken. Kortom er is op dit moment (met een lage userbase) nog weinig te verdienen. Alhoewel de attachrate, vooral bij de 360, wel erg hoog ligt. Wat dat betreft is de PS2 (en in mindere mate de Wii) natuurlijk ook erg interessant voor ontwikkelaars. Je doet een lage investering en je hebt een hele grote userbase.En mbt. de reden dat zoveel games multi-platform gaan heb ik ook nog wel een theorietje (nu ik toch bezig ben). In de laatste jaren zijn de ontwikkelkosten voor games alleen maar gestegen. Deze zijn gestegen met de userbase van de vorige generatie mee. Nu moet je weer helemaal opnieuw beginnen met het opbouwen van een userbase, maar de ontwikkelkosten zijn niet minder geworden. In tegendeel. Het zal dus zeer onwaarschijnlijk zijn dat je met een game voor één console (PS3/360) momenteel echt geld kunt verdienen. Alleen in exclusieve deals waar je flink gesponsord wordt door Sony of MS kan het misschien lonend zijn. Of, zoals in het geval van Gears of War, als je ook geld denkt te verdienen aan je game-engine en je behalve gamers ook developers wilt overhalen om je engine te kopen (en daar dus weer een hoop geld mee te verdienen). Dus ik denk dat multi-platform momenteel redelijk onvermijdelijk is. Maar dat het ook een onomkeerbaar proces is. Op het moment dat je je games op beide consoles draait is het ook vreemd om vervolgens weer consolespecifiek bezig te gaan ivm je ervaring, tools e.d.
Voordeel voor Nintendo is dat zij direct winst maken op de Wii. Het is voor hun alleen zaak om de R&D terug te verdienen maar aangezien de Wii niet meer is dan een overgeklokte GC zal dat niet al te lang duren.
Verwijderd
zerokill schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:54:
Voordeel voor Nintendo is dat zij direct winst maken op de Wii. Het is voor hun alleen zaak om de R&D terug te verdienen maar aangezien de Wii niet meer is dan een overgeklokte GC zal dat niet al te lang duren.
offtopic:
Da's wel erg cru om te zeggen hoor. De CPU toont dan wel veel gelijkenissen, maar intern zit het toch wel anders in elkaar. De GPU is bijvoorbeeld anders en er is nu ook flash geheugen aanwezig. Om nog maar te zwijgen van de andere features/specs zoals de audio, USB en bluetooth.
Da's wel erg cru om te zeggen hoor. De CPU toont dan wel veel gelijkenissen, maar intern zit het toch wel anders in elkaar. De GPU is bijvoorbeeld anders en er is nu ook flash geheugen aanwezig. Om nog maar te zwijgen van de andere features/specs zoals de audio, USB en bluetooth.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 11:03 ]
Juist, en zodra die kosten terugverdient zijn, en er een eventuele prijsverlaging komt van de concurrentie kan Nintendo zomaar wel eens gaan zakken naar onder de 200 euro. Toch wel een psychologische grens volgens mij.
Mij maakt het niet uit wie er wint, er komen zo tenminste goede produkten op de markt. Een echte gamer hecht zich niet aan een merk of platform maar kijkt naar de games die komen gaan.
Ik heb een Wii voor zelda, mario en partygames
Ik heb een PS3 voor MGS, F1, GT.
Ik heb een xbox360 voor PGR, Forza, Gears of War, Rare games
Als je iets te duur vindt moet je het ook niet doen, zeker als je er geen gebruik van maakt. Je moet kijken naar welke spellen je wil spelen in de toekomst. En de verschillen tussen de consoles qua userbase zullen bij deze generatie volgens mij niet zover uit elkaar liggen, en dat is alleen maar goed voor ons gamers.
Mij maakt het niet uit wie er wint, er komen zo tenminste goede produkten op de markt. Een echte gamer hecht zich niet aan een merk of platform maar kijkt naar de games die komen gaan.
Ik heb een Wii voor zelda, mario en partygames
Ik heb een PS3 voor MGS, F1, GT.
Ik heb een xbox360 voor PGR, Forza, Gears of War, Rare games
Als je iets te duur vindt moet je het ook niet doen, zeker als je er geen gebruik van maakt. Je moet kijken naar welke spellen je wil spelen in de toekomst. En de verschillen tussen de consoles qua userbase zullen bij deze generatie volgens mij niet zover uit elkaar liggen, en dat is alleen maar goed voor ons gamers.
kom op, de kosten van de R&D van Sony en MS zijn niet te vergelijken met de Wii. Het toevoegen van flash geheugen en een iets andere GPU is niet echt veel. Ik denk eerlijk gezegd dat nintendo ondertussen al weer winst zit te maken op de Wii.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:01:
[...]
offtopic:
Verwijderd
Dat nintendo een stelletje winst-etters zijn dat is geen geheim ^_^zerokill schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:32:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd dat nintendo ondertussen al weer winst zit te maken op de Wii.
Verwijderd
Het is algemeen bekend dat Nintendo winst maakt op de wii, volgens mij zijn de totale kosten zo'n 180 Dollar (zonder wiimote, dacht ik). Ze maken vanaf het begin al winst. Sony daarintegen verliest per console zo'n 300 dollar.zerokill schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:32:
[...]
kom op, de kosten van de R&D van Sony en MS zijn niet te vergelijken met de Wii. Het toevoegen van flash geheugen en een iets andere GPU is niet echt veel. Ik denk eerlijk gezegd dat nintendo ondertussen al weer winst zit te maken op de Wii.
en een bedijf als Sony kan dat best hebben. Het kan goed zijn dat ze de winst niet willen halen uit de verkoop van de console, maar bijvoorbeeld uit de verkoop van rechten. Verdr is de PS3 natuurlijk duidelijk een instrument om blu-ray te promoten, wat weer een doel op zich is.
Ik heb geen current-gen console staan en ben ook niet van plan er 1 te gaan kopen op korte termijn. Ik wacht wel tot ik er 1 cadeau krijg bij een nieuwe telefoon..
Wat ik wel vreemd vind is dat sommigen hier behoorlijk de fanboy uithangen (zowel PS3 als 360) en de andere console flink lopen te bashen voor niets. Bedenk wel dat concurrentie tussen de consoles ons consument alleen maar helpt, omdat het de prijzen drukt en de kwaliteit verbetert.
Ik denk dat de grote slag voor de consoles pas komende winter zal plaatsvinden. We gaan nu op de zomer af en er zullen niet veel mensen zijn die met mooi weer gaan investeren in een dure console. Bovendien is de periode voor de feestdagen traditioneel ook de periode voor de launches van grote titels. Pas over een jaar zullen we in staat zijn om aan te geven welke console het goed doet en welke minder. En ik hoop van harte dat er geen duidelijke winnaar zal zijn.
Ik heb geen current-gen console staan en ben ook niet van plan er 1 te gaan kopen op korte termijn. Ik wacht wel tot ik er 1 cadeau krijg bij een nieuwe telefoon..
Ik denk dat de grote slag voor de consoles pas komende winter zal plaatsvinden. We gaan nu op de zomer af en er zullen niet veel mensen zijn die met mooi weer gaan investeren in een dure console. Bovendien is de periode voor de feestdagen traditioneel ook de periode voor de launches van grote titels. Pas over een jaar zullen we in staat zijn om aan te geven welke console het goed doet en welke minder. En ik hoop van harte dat er geen duidelijke winnaar zal zijn.
Grafisch is R:FoM misschien minder, maar kwa gameplay is ie in ieder geval vele malen beterymmv schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:25:
En da's dus het probleem van de PS3: je koopt het ding voor zijn potentie en de toekomstige games maar niet voor wat er nu te koops is want dat valt toch tegen. RFOM is geen Gears of War en Virtua Fighter 5 is geen Dead or Alive.
GoW heb ik een eind gespeeld, maar ik vond het op den duur gewoon geen leuk spel meer...
Dat de Wii-leveringen om te huilen zijn weten we onderhand wel al hoor...Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:00:
[afbeelding]
[afbeelding]
De PAL PS3 verkoopt binnen een maand al de helft van het totale aantal verkochte PAL Wii's
[ Voor 74% gewijzigd door SToRM666 op 12-04-2007 12:27 ]
Nu het erop lijkt dat Sony de 20GB versie helemaal gecancelled heeft kunnen ze waarschijnlijk nog wat kosten besparen op de productie. Ook met het verdwijnen van één van de twee PS2 chips is dr flink wat bespaard. Ze zullen dan ook lang niet meer zoveel verlies maken als 'de analisten' zeggen. Straks 65nm en vast nog wel meer optimalisaties. Ik verwacht eerlijk gezegd nog voor het einde van het jaar een prijsdaling van de PS3 naar €500 om met de kerst wat betere zaken te doen. Ik denk wel dat ze moeten.
En natuurlijk is er meer dan kostprijs, want waar MS de handen vol heeft aan reparaties van 360's heeft Sony een erg laag uitvalpercentage wat ook wel weer aanzienlijk scheelt in je kosten. (Plus de ervaring van Sony in productieprocessen).
En natuurlijk is er meer dan kostprijs, want waar MS de handen vol heeft aan reparaties van 360's heeft Sony een erg laag uitvalpercentage wat ook wel weer aanzienlijk scheelt in je kosten. (Plus de ervaring van Sony in productieprocessen).
Nou, als ze nou van die dansmatten maken, dan kunnen we lekker in de zon in de tuin DDR spelenEdmin schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:15:
Ik denk dat de grote slag voor de consoles pas komende winter zal plaatsvinden. We gaan nu op de zomer af en er zullen niet veel mensen zijn die met mooi weer gaan investeren in een dure console.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Toon me de officiele scans van de interne sony docs maar waaruit dat blijkt. Alles wat ik tot nu toe gezien heb zijn roeptoeter-opmerkingen van analisten met gebrek aan aandacht. Tja.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:59:
[...]
Het is algemeen bekend dat Nintendo winst maakt op de wii, volgens mij zijn de totale kosten zo'n 180 Dollar (zonder wiimote, dacht ik). Ze maken vanaf het begin al winst. Sony daarintegen verliest per console zo'n 300 dollar.
Verwijderd
zerokill schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:32:
[...]
kom op, de kosten van de R&D van Sony en MS zijn niet te vergelijken met de Wii. Het toevoegen van flash geheugen en een iets andere GPU is niet echt veel. Ik denk eerlijk gezegd dat nintendo ondertussen al weer winst zit te maken op de Wii.
offtopic:
Ik had het niet over de kosten in vergelijking met die van MS of Sony, maar om de uitspraak dat de Wii niet meer is dan een overclockte GC.
Ik had het niet over de kosten in vergelijking met die van MS of Sony, maar om de uitspraak dat de Wii niet meer is dan een overclockte GC.
De half miljard verlies is toch wel een aanwijzing dat ze best wat verlies maken op de PS3.EfBe schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:35:
[...]
Toon me de officiele scans van de interne sony docs maar waaruit dat blijkt. Alles wat ik tot nu toe gezien heb zijn roeptoeter-opmerkingen van analisten met gebrek aan aandacht. Tja.

och zij gaan er wss vanuit dat ze over 2 jaar mooi winst kunnen maken wanneer de wii op de achtergrond is.
Dat is toch echt iets dat ik me blijf afvragen: Hoelang kan de Wii meedraaien? Niet echt geweldige games tot nu toe en in de toekomst ook niet echt bijzonder veel (subjectief natuurlijk), weinig third party support en een originele controller...
Dat is toch echt iets dat ik me blijf afvragen: Hoelang kan de Wii meedraaien? Niet echt geweldige games tot nu toe en in de toekomst ook niet echt bijzonder veel (subjectief natuurlijk), weinig third party support en een originele controller...
[ Voor 11% gewijzigd door zerokill op 12-04-2007 14:59 ]
We weten al dat Nintendo zijn levering nog niet op orde heeft en sony wel, is wel bekend nieuws hierVerwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:00:
[...]
Als de PS3 over 4 maanden de Wii heeft ingehaald qua sales krijg jij van mij een PS3. Als het niet zo is, dan koop jij een PS3 voor mij. Hebben we een deal?
[afbeelding]
[afbeelding]
zerokill schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:32:
[...]
offtopic:
Dat doen ze ook. Nintendo is de enige consolebouwer die (naar eigen zeggen) alle consoles met launch zonder verlies kan verkopen
Dat doen ze ook. Nintendo is de enige consolebouwer die (naar eigen zeggen) alle consoles met launch zonder verlies kan verkopen
Ja, absolute cijfers zeggen over het algemeen vrij veel.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 23:50:
Ja, want absolute cijfers zeggen natuurlijk álles
Dat zijn ze wel, behalve dan in Europa. Maar welke regio's zijn traditioneel de grote consolemarkten? Ohja! de VS en Japan. En laat de PS3 ook daar nu ver achter te lopen op de Wii.als ze gaan over consoles die niet gelijktijdig op de markt zijn verschenen.
Als je nu gaat beweren dat een armoedige launch geen teken is voor het verdere veloop van de verkoop en als je de mogelijkheid openhoudt dat hierna op miraculeuze wijze ineens de verkopen nog gaan stijgen boven het niveau van de Wii, dan weet ik even niet wat ik moet zeggen.En iedereen heeft natuurlijk een kristallen bol om te voorspellen wat er in de komende jaren gaat gebeuren! </sarcasme>
Dat is wat ik bedoelde met mijn opmerking over PS3 developers. Je werkt bij Guerilla Games en komt hier ongegeneerd fanboi-en voor de PS3. Veelzeggend imho.
Verwijderd
Not Pingu schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:14:
[...]
Ja, absolute cijfers zeggen over het algemeen vrij veel.

[edit2]
Wie had het enkel over de Wii en de PS3?Dat zijn ze wel, behalve dan in Europa. Maar welke regio's zijn traditioneel de grote consolemarkten? Ohja! de VS en Japan. En laat de PS3 ook daar nu ver achter te lopen op de Wii.
Wikipedia zegt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox360#Launch
-> The Xbox 360 was released on November 22, 2005, in the United States and Canada; December 2, 2005, in Europe and December 10, 2005, in Japan
http://en.wikipedia.org/wiki/PS3#History
-> The PlayStation 3 was released in North America on November 17, 2006
[/edit2]
Welke armoedige launch? Kom eens met bewijzen aanzetten in plaats van dat continue ononderbouwde geblaat. En waarom zou de verkoop ineens op miraculeuze wijze moeten stijgen? Die kan toch over de komende jaren zijn gang gaan terwijl de verkoopscijfers van de andere consoles veranderen? Niet dat ik voorspel dat dit zo zal zijn, ik wil gewoon maar aangeven dat je nogal in extremen denkt en maar 1 mogelijke juiste uitkomst ziet.Als je nu gaat beweren dat een armoedige launch geen teken is voor het verdere veloop van de verkoop en als je de mogelijkheid openhoudt dat hierna op miraculeuze wijze ineens de verkopen nog gaan stijgen boven het niveau van de Wii, dan weet ik even niet wat ik moet zeggen.
Waar ik op reageer is ononderbouwde nergens-op-slaande bullcrap. Als je denkt dat ik Sony-oriented ben omdat ik voor Sony werk, dan mis je wel even dat ik in mijn vrije tijd - helemaal gratis - werk aan:Dat is wat ik bedoelde met mijn opmerking over PS3 developers. Je werkt bij Guerilla Games en komt hier ongegeneerd fanboi-en voor de PS3. Veelzeggend imho.
- een crossplatform streaming/rtti/utility library voor de Nintendo DS: http://sourceforge.net/projects/cow
- een GUI library voor de DS: http://sourceforge.net/projects/TINA
- een 3D engine voor de Nintendo DS: http://home.lifeisdigital...tionid=10&id=29&Itemid=55
- een e-book reader voor de DS: http://flip.lifeisdigital.net/
Jij zit hier beschuldigingen te gooien zoals hierboven en je roept ook vanalles zonder het te staven met feiten. Grow up!
[edit] Mijn vorige posts over de Wii zijn je vast ook ontgaan?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 15:39 ]
De PS2 liep in het begin ook erg langzaam en ik geloof niet dat dat een flop is geworden.
Als we naar absolute getallen gaan kijken genereert de PS3 nog altijd de meeste omzet van de drie next-gen consoles. En nu? Leuk voor de winkeliers en voor de omzetcijfers. Alleen omdat het geld verdiend wordt aan games (en die zijn niet duurder dan bij de andere consoles) heeft niemand hier zoveel aan en zijn aantallen en attachrate veel belangrijker.
Als we naar absolute getallen gaan kijken genereert de PS3 nog altijd de meeste omzet van de drie next-gen consoles. En nu? Leuk voor de winkeliers en voor de omzetcijfers. Alleen omdat het geld verdiend wordt aan games (en die zijn niet duurder dan bij de andere consoles) heeft niemand hier zoveel aan en zijn aantallen en attachrate veel belangrijker.
HMm.....nieuwsbericht op Nu.nl over het stoppen met de verkoop van de 20Gb variant.
't gaat dus niet zo goed met de verkoopBovendien lijkt Sony nog niet in te slagen in zijn doelstelling om verloren marktaandeel te heroveren op concurrenten Microsoft (Xbox 360) en Nintendo (Wii). In het Verenigd Koninkrijk viel de verkoop van de PS3 na de eerste week met meer dan 80 procent terug. De Wii, die al enkele maanden te koop is, verkoopt daar beter, net als in Japan.
Verwijderd
Maar... maar... wij zijn fout en zij hebben gelijk! Er is enkel zwart en wit en geen grijs! Zoals ik zei: sommige mensen hebben een glazen bol(en daar valt geen discussie mee te voeren).Shiver23 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:35:
De PS2 liep in het begin ook erg langzaam en ik geloof niet dat dat een flop is geworden.
Dat zegt op zich natuurlijk ook niet zoveel, omdat - voor zover ik begrepen heb - er nog verlies wordt gedraaid op de verkochte consoles. (maar natuurlijk is dit een marktstrategie zoals een ander, dus het zegt niet direct iets over succes/failure of verkoopsaantallen)Als we naar absolute getallen gaan kijken genereert de PS3 nog altijd de meeste omzet van de drie next-gen consoles.
En nu? Leuk voor de winkeliers en voor de omzetcijfers. Alleen omdat het geld verdiend wordt aan games (en die zijn niet duurder dan bij de andere consoles) heeft niemand hier zoveel aan en zijn aantallen en attachrate veel belangrijker.
Kijk, en dat is het verschil: als een verkoop niet gaat zoals verwacht, dan zijn er altijd wel mensen die het direct omdopen tot een flop. Voor zover ik het begrepen heb gaat het ook om de verkopen van de 20GB variant in de andere regio's, die niet is zoals verwacht.TheVMaster schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:41:
HMm.....nieuwsbericht op Nu.nl over het stoppen met de verkoop van de 20Gb variant.
[...]
't gaat dus niet zo goed met de verkoop
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 15:51 ]
Dat is een nieuwsbericht die recapituleert op de afgelopen weken/maanden van de ps3 met de meest negatieve insteek.TheVMaster schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:41:
[...]
't gaat dus niet zo goed met de verkoop
Zo maak je idd negatief nieuws wat geheel nergens op slaat als je het nog een keer goed doorleest
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Bij Nu.nl hebben ze geen kennis van zaken en smeden alle spectaculaire headlines van vroeger samen tot een artikel. Jammer dat de meeste mensen hun nieuws van dergelijke sites haalt en niet van specifieke sites die wat dieper ingaan op de berichten. Ze hadden ook kunnen schrijven dat de PS3 in de het VK de beste launch ooit heeft gehad voor een console. Maar dat zou niet passen in de teneur.
@het omzetverhaal. Voor winkeliers en verkopers is het wel interessant omdat die over het algemeen erg op omzet sturen. Dit zou je weer terug kunnen zien in een verkoopverhaal. Lekker vergezocht doorredeneren.
@het omzetverhaal. Voor winkeliers en verkopers is het wel interessant omdat die over het algemeen erg op omzet sturen. Dit zou je weer terug kunnen zien in een verkoopverhaal. Lekker vergezocht doorredeneren.
4 Maanden? Waar haal je die 4 maanden vandaan? Denk je dat het beslist is in 4 maanden?Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:00:
[...]
Als de PS3 over 4 maanden de Wii heeft ingehaald qua sales krijg jij van mij een PS3. Als het niet zo is, dan koop jij een PS3 voor mij. Hebben we een deal?

Klopt.Not Pingu schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:14:
[...]
Ja, absolute cijfers zeggen over het algemeen vrij veel.
Maar laat de 360 dan ook daar weer ver achterlopen op de ps3 : http://www.newscore.nl/nieuws.php?id=1437[...]
Dat zijn ze wel, behalve dan in Europa. Maar welke regio's zijn traditioneel de grote consolemarkten? Ohja! de VS en Japan. En laat de PS3 ook daar nu ver achter te lopen op de Wii.
Er worden per week ongeveer 3x zoveel wii's als ps3's verkocht in Japan, maar er worden ook 7x zoveel ps3's als 360's verkocht in Japan.
Als we dan kijken naar Amerika (per maand), verkoopt sony:
243.554 + 299.352 = ca 543.000 consoles.
En verkoopt microsoft:
293.774 + 833 = ca 295.000 consoles.
En verkoop Nintendo:
435.503 + 33.0806 = ca 468.000 consoles.
http://games.telenet.be/index.php?act=one&nid=25774
Wat Handhelds betreft wint Nintendo het uiteraard dik.
Armoedige launch in Europa....[...]
Als je nu gaat beweren dat een armoedige launch geen teken is voor het verdere veloop van de verkoop en als je de mogelijkheid openhoudt dat hierna op miraculeuze wijze ineens de verkopen nog gaan stijgen boven het niveau van de Wii, dan weet ik even niet wat ik moet zeggen.

- Eerste maand verkopen xbox360 Europa: 500.000
- Eerste maand verkopen wii Europa: 700.000
- Eerste drie weken verkopen ps3 Europa: 910.000
Volgens mij zijn er ruim 1.5 miljoen wii's verkocht in europa de eerste maand ;-)
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Volgens mij heb je geen bronvermelding. Maar ik geef je kans op herstelSpoTs schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:18:
Volgens mij zijn er ruim 1.5 miljoen wii's verkocht in europa de eerste maand ;-)
Waar heb je deze cijfers vandaan en over welke maand heb je het?Bartjuh schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:16:
Als we dan kijken naar Amerika (per maand), verkoopt sony:
243.554 + 299.352 = ca 543.000 consoles.
En verkoopt microsoft:
293.774 + 833 = ca 295.000 consoles.
En verkoop Nintendo:
435.503 + 33.0806 = ca 468.000 consoles.
Want ze staan iig niet in de link die je geeft: http://games.telenet.be/index.php?act=one&nid=25774
Is toch echt heel wat andersHieronder alvast de hardware verkoopcijfers van januari.
Nintendo Wii - 436 000 consoles
Xbox 360 - 294 000 consoles
Playstation 3 - 244 000 consoles
[ Voor 16% gewijzigd door Hoedje op 12-04-2007 16:36 ]
Voor sony: ps3 + ps2Hoedje schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:34:
[...]
Waar heb je deze cijfers vandaan en over welke maand heb je het?
Want ze staan iig niet in de link die je geeft: http://games.telenet.be/index.php?act=one&nid=25774
[...]
Is toch echt heel wat anders
Voor MS: xbox + xbox360
Voor Nintendo: Gamecube + Wii
Tel maar op, dan weet je van elke fabrikant de verkopen
Nopé. Met de Wii was het een enorme piek van 600k in de eerste 8 dagen, maar daarna kwamen de consoles maar mondjesmaat binnen. Tot nu toe heeft ie iets van 2 Miljoen keer verkocht in Europa, over ruim 4 maanden.SpoTs schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:18:
[ Voor 30% gewijzigd door Bartjuh op 12-04-2007 16:42 ]
Volgens mij is de topictitel waarom verkoopt de PS3 zo slecht, niet waarom verkoopt de PS2 zo goedBartjuh schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:39:
[...]
Voor sony: ps3 + ps2
Voor MS: xbox + xbox360
Voor Nintendo: Gamecube + Wii
Tel maar op, dan weet je van elke fabrikant de verkopen
Ging over de verkopen van Sony.Hoedje schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:42:
[...]
Volgens mij is de topictitel waarom verkoopt de PS3 zo slecht, niet waarom verkoopt de PS2 zo goed
Ben het niet erg eens met de topictitel, ik vind de verkopen vrij goed voor een console van 600 euro.
In Japan in één maand meer verkocht dan de 360 in anderhalf jaar.
In Europa na 3 weken 910.000 verkocht, xbox360 in de eerste maand 500.000 keer.
De Wii is duidelijk de winnaar, ze verkopen hun consoles met winst én verkopen er gigantisch veel. Maar ik vind ook dat je de ps3 moet vergelijken met de 360, en dan vind ik de sales van de ps3 helemaal zo slecht nog niet.
Nou quote je voor het gemak even niet de opmerking waar DarkShadow weer op reageerde, en dat ging over het verschil tussen de GC en de Wii, die dus weer wél nagenoeg dezelfde chipdesign hebben (waarbij de Wii ongeveer 2x zo hoog geklokt is). Het verhaal van DarkShadow gaat dus in dat geval niet op, en het verhaal van EfBe juist welVerwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:00:
[...]
Jij reageert op DarkShadow die het over de PS2 en de Xbox heeft en dat deze kloksnelheden niet te vergelijken zijn:
[...]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Die heb ik wel, maar zijn classifiedEfBe schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:35:
[...]
Toon me de officiele scans van de interne sony docs maar waaruit dat blijkt. Alles wat ik tot nu toe gezien heb zijn roeptoeter-opmerkingen van analisten met gebrek aan aandacht. Tja.
Verwijderd
Dat was niet 'voor het gemak' hoor, 't wordt gewoon af en toe een beetje onoverzichtelijk, die subdiscussies(en sub-subdiscussies), maar idd, my bad..oisyn schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:52:
[...]
Nou quote je voor het gemak even niet de opmerking waar DarkShadow weer op reageerde, en dat ging over het verschil tussen de GC en de Wii, die dus weer wél nagenoeg dezelfde chipdesign hebben (waarbij de Wii ongeveer 2x zo hoog geklokt is). Het verhaal van DarkShadow gaat dus in dat geval niet op, en het verhaal van EfBe juist wel
Verwijderd
Ik denk dat de Dreamcast uiteindelijk de strijd gaat winnen als next gen console. Ik verwacht dat ie meer dan 250 miljoen gaat verkopen. Read my lips, over 100 jaar is dat zo en dan lacht de Dreamcast de PS2 gewoon hardop uit!Arx schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:05:
[...]
4 Maanden? Waar haal je die 4 maanden vandaan? Denk je dat het beslist is in 4 maanden?De laatste console race duurde van 2000 (lancering PS2) tot 2007 (lancering PS3), 2007-2000 = 7 jaar in Europa. In de echte wereld zegt 4 maanden niet zoveel.
2 dingenBartjuh schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:48:
De Wii is duidelijk de winnaar, ze verkopen hun consoles met winst én verkopen er gigantisch veel. Maar ik vind ook dat je de ps3 moet vergelijken met de 360, en dan vind ik de sales van de ps3 helemaal zo slecht nog niet.
1. japanners kopen geen usa consoles dus dat de ps3 meer verkoopt dan de 360 in japan zegt niks.
2. anderhalf jaar geleden nam niemand de 360 serieus, was geen concurrentie voor de PS3 en nu zeggen, de ps3 doet het redelijk in vergelijking met de 360. Geeft wel aan how low de ps3 has fallen...
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 19:29 ]
niemand nam de 360 serieus? De xbox werd niet serieus genomen maar de 360 naar mijn weten niet. xbox live was uit en mensen wisten wat ze konden verwachten....
en dan wil ik eigenlijk ook wel weten waar je 4 maanden vandaan haalt? Is de console war dan afgelopen ofzo?
en dan wil ik eigenlijk ook wel weten waar je 4 maanden vandaan haalt? Is de console war dan afgelopen ofzo?
Ik vind die launch-cijfers helemaal niet zo interessant want die geven een piekmoment weer waarbij in de meeste gevallen (Wii, Xbox 360) de vraag op dat moment groter was dan het aanbod. De daaropvolgende maandelijkse cijfers zijn veel interessanter want die geven een beeld van de werkelijke vraag en op basis daarvan kun je een stuk beter extrapoleren.Bartjuh schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:48:
[...]
Ben het niet erg eens met de topictitel, ik vind de verkopen vrij goed voor een console van 600 euro.
De vraag is in ieder geval of de maandelijkse verkopen van de PS3 in Europa na deze verrassend goede launch op een hoog peil blijven of dat die gaan wegzakken. In de VS is de trend tot nu toe dalend (zie hier) en ik ben daarom benieuwd wat de NPD-cijfers voor de afgelopen maand zullen zijn. (Trouwens jammer dat dit soort cijfers niet voor Europa bekend worden gemaakt. Ik zou graag willen weten hoe de Xbox 360 het hier doet).
Ik, en ik denk ook vele anderen, volgen je niet meer...Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:24:
[...]
Ik denk dat de Dreamcast uiteindelijk de strijd gaat winnen als next gen console. Ik verwacht dat ie meer dan 250 miljoen gaat verkopen. Read my lips, over 100 jaar is dat zo en dan lacht de Dreamcast de PS2 gewoon hardop uit!
[...]
2 dingen
1. japanners kopen geen usa consoles dus dat de ps3 meer verkoopt dan de 360 in japan zegt niks.
2. anderhalf jaar geleden nam niemand de 360 serieus, was geen concurrentie voor de PS3 en nu zeggen, de ps3 doet het redelijk in vergelijking met de 360. Geeft wel aan how low de ps3 has fallen...
Of bedoel je het grappig?
Realisme een beetje kwijtVerwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:24:
[...]
Ik denk dat de Dreamcast uiteindelijk de strijd gaat winnen als next gen console. Ik verwacht dat ie meer dan 250 miljoen gaat verkopen. Read my lips, over 100 jaar is dat zo en dan lacht de Dreamcast de PS2 gewoon hardop uit!
1. Het gaat toch over verkopen? Waarom zou dat niets zeggen? Beetje rare stelling.[...]
2 dingen
2. Niemand de 360 serieus

De Dreamcast verkocht in het begin ook beter dan de PS2. En Sega heeft alles mbt tot de DC stopgezet, dus dat inhalen gaat nooit gebeuren 
En als je alle cijfers een beetje optelt kom je denk ik ongeveer op 4 miljoen consoles in Europa (Totaal - VS - Japan - een schatting van de rest van de wereld). PS3 zit dus al op een kwart.
En als je alle cijfers een beetje optelt kom je denk ik ongeveer op 4 miljoen consoles in Europa (Totaal - VS - Japan - een schatting van de rest van de wereld). PS3 zit dus al op een kwart.
[ Voor 41% gewijzigd door Shiver23 op 12-04-2007 21:22 ]
euh 6 miljoen in totaal waarvan 4 miljoen in de EU? ik denk dat je een ietwat rekenfoutje hebt gemaakt....
2.12m Japan
2.64m Americas
1.82m Others
voorde Wii. 1.82m in europa dus... Doet natuurlijk niet af voor de Wii maar klein verschill met 4m
2.12m Japan
2.64m Americas
1.82m Others
voorde Wii. 1.82m in europa dus... Doet natuurlijk niet af voor de Wii maar klein verschill met 4m
Ik had het over de 360 
En others is meer dan Europa. Ik weet niet of die in China al te krijgen is, maar in andere delen van azie, Oceanie en Midden- en Zuid-Amerika wordt ook altijd nog wel wat verkocht.
En others is meer dan Europa. Ik weet niet of die in China al te krijgen is, maar in andere delen van azie, Oceanie en Midden- en Zuid-Amerika wordt ook altijd nog wel wat verkocht.
[ Voor 78% gewijzigd door Shiver23 op 12-04-2007 23:57 ]
Het blijft creatief toveren met getallen hier om te bewijzen dan de PS3 goed/slecht verkoopt 
Als we nou eens in globale ontwikkelingen kijken zien we dat de PS3 ongeveer hetzelfde verkoopt als de 360. Alle Sony fanatieke fans (met het geld) hebben het apparaat nu zo'n beetje wel gekocht.
Nu kan je dat op twee manieren uitleggen
1) hardstikke goed gaat het, immers het gaat net zo goed als bij de 360 of beter!
2) hardstikke slecht gaat het, immers met zo'n enorme merknaam en zo'n grote achterban is het wel heel matig als je net mee kan met de 360
Continu zijn we hier met cijfers aan het aantonen dat stelling 1 of 2 waar is terwijl eigenlijk beide stellingen waar zijn
Als we nou eens in globale ontwikkelingen kijken zien we dat de PS3 ongeveer hetzelfde verkoopt als de 360. Alle Sony fanatieke fans (met het geld) hebben het apparaat nu zo'n beetje wel gekocht.
Nu kan je dat op twee manieren uitleggen
1) hardstikke goed gaat het, immers het gaat net zo goed als bij de 360 of beter!
2) hardstikke slecht gaat het, immers met zo'n enorme merknaam en zo'n grote achterban is het wel heel matig als je net mee kan met de 360
Continu zijn we hier met cijfers aan het aantonen dat stelling 1 of 2 waar is terwijl eigenlijk beide stellingen waar zijn
Ik ben het wel met je eens hoor, maar ik denk dat de wii toch een verrassing is en ik sluit niet uit dat hij voor nog meer verrassingen gaat zorgen. De machine spreeks enorm aan bij de mainstream markt, een markt die tot voor kort gewoon in handen was van sony. Ik denk dus niet dat sony of ms de 100 miljoen ooit gaan halen, het totale aantal consoles zal wel wat stijgen, maar indiviudeel worden er niet grotere aantallen bereikt (behalve dan voor ms/nintendo vergeleken met de vorige generatie). Die 100 miljoen ps3, zorgden er bv niet voor dat bij een topgame 50 miljoen mensen hem kochten (zoals bv God of War), nu zie je nog wel zulke ratio's (bv op de xbox360 met GoW, maar voor de PS3 zal je dat hoogstwaarschijnlijk ook zien bij een nieuwe topper). Het blijkt dus dat een grote groep mensen helemaal niet zoveel geeft om next-gen en graphics etc, ook als je kijkt naar de huidige ps2 verkopen die nog steeds vrijwel even goed zijn als de ps3.Shiver23 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:40:
Pff dit gaat echt nergens over.
Met andere woorden, het zal mij niet verbazen als de wii (ondanks slechtere games of wat dan ook) toch de meeste verkopen haalt. Ze gaat alleen niet de hoogste attachratio krijgen, die gaat waarschijnlijk naar de xbox360 of ps3. In dat opzicht is het overigens ook begrijpelijk dat veel games multiplatform gaan; de hardcore gamers gaan toch vaak voor een 360 of ps3 en hebben een wii erbij, die groep is nu veel beter verdeeld over 2 consoles dan voorheen, voor veel developers is het idd gewoon noodzaak om ook nog winst te kunnen maken. Exclusieves zul je alleen zien als of Sony of MS een grote zak geld op tafel legt, nintendo hoeft zich hier niet druk om te maken, die krijgt wel exclusives in de vorm van spellen die toch alleen maar op de wii gespeeld kunnen worden.
op dit moment de ongeveer verkoop cijfers van de 3 Nexgen consoles

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Die site is een uit de hand gelopen grap, niet meer niet minder. Er zit geen enkele onderbouwing in die cijfers.SpoTs schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:43:
op dit moment de ongeveer verkoop cijfers van de 3 Nexgen consoles
[afbeelding]
De officiele cijfers van Japan vorige week:

Alle consoles zaken iets verder weg, behalve die van Nintendo
Zelfde beeld als vorige week. PS2 verkoopt nog steeds net zo goed als de PS3. PS3 verkoopt 4x meer dan 360. Opvallend is op zich nog wel dat de PS3 "slechts" 2,2x zoveel PS3's heeft weggezet als Xboxen. Dat is nog steeds een klap meer, maar een veel minder groot gat dan was gedacht na een half jaar.
Als het gat tussen de PS3 en de 360 die 4x blijft, heeft MS in Japan toch een flinke inhaalslag gemaakt.
[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 13-04-2007 10:33 ]
we hebben het dan wel over de continentale verkoop cijfers van alle consoles he
Ik blijf bij mijn 40/30/30 voorspellingSpoTs schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:38:
we hebben het dan wel over de continentale verkoop cijfers van alle consoles he
Ik denk dat je sony op dit punt niet moet onderschatten. Zij hebben ook games die het goed doen bij de grote massa zoals Singstar en eye toy. Het is alleen de vraag of mensen zin hebben om 600 euro op te vorken voor deze spellen.DarkShadow schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:23:
[...]
Ik ben het wel met je eens hoor, maar ik denk dat de wii toch een verrassing is en ik sluit niet uit dat hij voor nog meer verrassingen gaat zorgen. De machine spreeks enorm aan bij de mainstream markt, een markt die tot voor kort gewoon in handen was van sony. Ik denk dus niet dat sony of ms de 100 miljoen ooit gaan halen, het totale aantal consoles zal wel wat stijgen, maar indiviudeel worden er niet grotere aantallen bereikt (behalve dan voor ms/nintendo vergeleken met de vorige generatie). Die 100 miljoen ps3, zorgden er bv niet voor dat bij een topgame 50 miljoen mensen hem kochten (zoals bv God of War), nu zie je nog wel zulke ratio's (bv op de xbox360 met GoW, maar voor de PS3 zal je dat hoogstwaarschijnlijk ook zien bij een nieuwe topper). Het blijkt dus dat een grote groep mensen helemaal niet zoveel geeft om next-gen en graphics etc, ook als je kijkt naar de huidige ps2 verkopen die nog steeds vrijwel even goed zijn als de ps3.
Met andere woorden, het zal mij niet verbazen als de wii (ondanks slechtere games of wat dan ook) toch de meeste verkopen haalt. Ze gaat alleen niet de hoogste attachratio krijgen, die gaat waarschijnlijk naar de xbox360 of ps3. In dat opzicht is het overigens ook begrijpelijk dat veel games multiplatform gaan; de hardcore gamers gaan toch vaak voor een 360 of ps3 en hebben een wii erbij, die groep is nu veel beter verdeeld over 2 consoles dan voorheen, voor veel developers is het idd gewoon noodzaak om ook nog winst te kunnen maken. Exclusieves zul je alleen zien als of Sony of MS een grote zak geld op tafel legt, nintendo hoeft zich hier niet druk om te maken, die krijgt wel exclusives in de vorm van spellen die toch alleen maar op de wii gespeeld kunnen worden.
Ik denk eigenlijk dat de PS3 pas echt los zal gaan wanneer de prijs zakt naar onder 400 euro of nog verder zelfs. Dan zal hij bij de meeste mainstream mensen aanslaan. De "hardcore" gamers kopen hem waarschijnlijk wanneer er tenminste 3-4 goede exclusives zijn
mja als ze bereid zijn om 400 doller per console verlies te gaan maken kunnen ze dat inderdaad doen!
Denk dat Sony eind van dit jaar echt geen 400 dollar verlies per console meer maakt. Verwacht eigenlijk wel een price drop voor de feestdagen.SpoTs schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:11:
mja als ze bereid zijn om 400 doller per console verlies te gaan maken kunnen ze dat inderdaad doen!
PSNID : HoefMeistert
Klopt inderdaad niks van. Die site werkt met een teller die om de zoveel tijd de aantallen verhoogd met een vooraf bepaalde hoeveelheidPWM schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:28:
Die site is een uit de hand gelopen grap, niet meer niet minder. Er zit geen enkele onderbouwing in die cijfers.

Filmpje: The truth about Nextgenwars.com
De PS2 was juist wel een groot succes in het begin dankzij het feit dat het een betaalbare DVD-speler vormde. Omdat veel mensen nog geen DVD-speler naast hun TV hadden, en standalone DVD-spelers toen nog erg duur waren, was de PS2 al snel populair.Shiver23 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:35:
Dat is ook een groot verschil met de PS3, die geen groot extra verkoopargument heeft naast dat het een goeie gameconsole is. Want er zitten momenteel nog maar weinig mensen te springen om Blu-Ray dus wordt dat nog niet echt als een groot voordeel gezien.
[ Voor 22% gewijzigd door Not Pingu op 13-04-2007 12:32 ]
Verwijderd
SToRM666 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:19:
[...]
Klopt inderdaad niks van. Die site werkt met een teller die om de zoveel tijd de aantallen verhoogd met een vooraf bepaalde hoeveelheid![]()
Filmpje: The truth about Nextgenwars.com
aha dus omdat een onbekende gast dat neerzet is een site metteen onbetrouwbaar? ;-)
Hoe oud was bill gates toen hij microsoft opzette?
ik hou het lekker bij en vergelijk het wel met andere sites
Hoe oud was bill gates toen hij microsoft opzette?
ik hou het lekker bij en vergelijk het wel met andere sites
Verwijderd
Nee, omdat de content van de website zelf ook aangeeft dat het niet betrouwbaar is. Waarom dat zo is legt het filmpje uit, maar hier zijn de details...SpoTs schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:42:
aha dus omdat een onbekende gast dat neerzet is een site metteen onbetrouwbaar? ;-)
Je kan op dit ogenblik bijvoorbeeld voten. De code daarvan zegt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| function vote(c) { zeit = new Date(); ms = (zeit.getHours() * 24 * 60 * 1000) + (zeit.getMinutes() * 60 * 1000) + (zeit.getSeconds() * 1000) + zeit.getMilliseconds(); makeRequest("update_data2.php?page=vote&c=" + c + "&x=" + ms); document.getElementById('x360_vote').style.visibility = "visible"; document.getElementById('ps3_vote').style.visibility = "visible"; document.getElementById('wii_vote').style.visibility = "visible"; document.getElementById('x360_vote').style.height = "100px"; document.getElementById('ps3_vote').style.height = "100px"; document.getElementById('wii_vote').style.height = "100px"; document.getElementById('x360_vote1').style.visibility = "hidden"; document.getElementById('ps3_vote1').style.visibility = "hidden"; document.getElementById('wii_vote1').style.visibility = "hidden"; document.getElementById('x360_vote1').style.height = "0px"; document.getElementById('ps3_vote1').style.height = "0px"; document.getElementById('wii_vote1').style.height = "0px"; } |
Hieruit kan je opmaken dat de votes van mensen naar update_data2.php gaan.
Dan lezen we verder en vinden we deze code, die uitleest hoeveel aantallen er moeten weergegeven worden op de site. Je kan zien dat de aantallen worden uitgelezen via update_data2.php, waar de votes ook naartoe gaan:
code:
1
2
3
4
5
6
| function read_cont() { zeit = new Date(); ms = (zeit.getHours() * 24 * 60 * 1000) + (zeit.getMinutes() * 60 * 1000) + (zeit.getSeconds() * 1000) + zeit.getMilliseconds(); read_it = 1; makeRequest("update_data2.php?x=" + ms); } |
Je kan dus met 99% zekerheid zeggen dat een stem uitbrengen rechtstreeks te maken heeft met de telling die je ziet op de site. In dat geval zouden de cijfers gebaseerd zijn op stemmen en niet op feiten.
Zelf zegt de site (ondertussen?):
maar krijg je die pagina te zien als je klikt op hun link "Console Sales". Dat is dus vrij tegenstrijdige informatie."who will win? you decide."
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 14:01 ]
haha, ik kijk nu naar de site en voor het eerst valt het me op dat de cijfers veranderen terwijl je kijkt. Het is dus echt een timer. Neemt niet weg dat andere sites net zo min betrouwbaar zijn, deze jongen zal vast afgaan op persberichten en zolang die officieel zijn is er niets mis mee. Zelfs die teller hoeft natuurlijk niet heel veel uit te maken, als je dat op een beetje een gebaseerde gok doet kan je er nog iets heel moois van maken.
Maargoed, het maakt ook niet uit, een ding staat vast:
MS heeft ongeveer 10 miljoen
Nintendo ongeveer 6 miljoen
Sony ongeveer 3 miljoen
verkochte consoles. Dat is hoe de markt nu is, we zien over een jaar wel weer verder
Maargoed, het maakt ook niet uit, een ding staat vast:
MS heeft ongeveer 10 miljoen
Nintendo ongeveer 6 miljoen
Sony ongeveer 3 miljoen
verkochte consoles. Dat is hoe de markt nu is, we zien over een jaar wel weer verder
Verwijderd
Nee dat hoort zo. De winkels zijn toch open nu in Japan en de USA? Dus dat ie om de paar seconden stijgt is *juist* een teken van betrouwbaarheid. Het zou raar zijn als er een paar dagen geen console verkocht wordt. Tenzij het de PS3 betreft, dat zou dan wel weer kloppen...DarkShadow schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:44:
haha, ik kijk nu naar de site en voor het eerst valt het me op dat de cijfers veranderen terwijl je kijkt. Het is dus echt een timer.
Ik was vandaag even bij de MM Alexandrium ( Rotterdam ) en daar zag ik de PS3 voor € 549,- te koop !! Uiteraard was dit het 60GB model.
[ Voor 14% gewijzigd door Dennis_sla op 13-04-2007 22:17 ]
D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |
Verwijderd
Nette prijs. Ben benieuwd welke zaak hem voor 499 weg durft te doen.Dennis_sla schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 22:17:
Ik was vandaag even bij de MM Alexandrium ( Rotterdam ) en daar zag ik de PS3 voor € 549,- te koop !! Uiteraard was dit het 60GB model.
Verwijderd
Hier in Enschede kost ie 593 euro.Dennis_sla schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 22:17:
Err, jij denkt echt dat een random kassa in de VS direct is verbonden met deze site?Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:45:
[...]
Nee dat hoort zo. De winkels zijn toch open nu in Japan en de USA? Dus dat ie om de paar seconden stijgt is *juist* een teken van betrouwbaarheid. Het zou raar zijn als er een paar dagen geen console verkocht wordt. Tenzij het de PS3 betreft, dat zou dan wel weer kloppen...