Waarom verkoopt de Playstation 3 zo slecht?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
donald_dick schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:19:
[...]
waar is de mobiele telefoon goed voor, communiceren met een telegraf gign ook prima. revolutie houd je niet tegen, en motion senstion is nog maar het begin van de revolutie van de nieuwe besturing. we spelen al lang genoeg met een controller en tb+muis....
Ja en ik zeg het volgende: Wat voegt die motion sensing nou eigenlijk toe? Ja Wii Sports was (heel) leuk. Ja Super rub a dub werkt ook erg leuk met motion sensing maar voor de rest?

Bij spellen als Zelda TP voegt het nouwelijks iets toe. Ik speel het spel net zo lief met controller als met Wiimomte. Sterker nog: Met controller kan ik mijn aanvallen preciezer timen. Dit geld voor heel veel spellen. Als ik Driver speel op de Wii met motion sensing dan is dat geinig. maar om nou te zeggen OMFG EEN REVOLUTIE. Nee het is hetzelfde spel als op de PS2 alleen dan met motion sensing.

Ik vond dat de Power Unlimited het wel goed had verwoord. Er is een of andere Ace combat achtige game voor PS2 en Wii. PS2 game werd afgezeken omdat het te simpel was etc maar de Wii game werd de hemel in geprezen omdat het een revolutie was en het was nog nooit vertoond. Maar eigenlijk is het gewoon hetzelfde spel. in de PU had Jeroen dacht ik dus wel een mooi betoog over de Wii gehouden.

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 07:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

ik heb jaren een ps2 gehad. volgens mij ergens in 2001. ik heb indertijd met neo 2.2 1.000,- gulden voor betaald. het bedrag van 600 euro komt na inflactie correctie aardig overeen. tja wat is duur. een relatief begrip. ik heb m trouwens verkocht voor de introductie voor 300 euro met games, memcards en extra controller. ik gamede niet zoveel en vondt het beter m weg te doen. maar pas als je iets wegdoet weet je wat je mist. vooral als vrienden langskomen is t wel leuk. dat en de uitgebreidde opties hebben me samen me de bundle aanbieding en daar bovenop de 10% korting van wehkamp me toch overtuigd.

ik heb de ps3 bundle besteld bij de wehkamp met de 10% aktie. 599 voor een kale ps3 is voor mij aan de hoge kant. maar de 2 games en de extra controller erbij voor 539,10 heeft mij over de streep getrokken.

wehkamp heeft op de vrijdag van het aktieweekend de bundel van de site gehaald net nadat ik m had besteld. het was blijkbaar niet de bedoeling dat er op de bundel 10% korting zou worden gegeven. maandag stond ie er weer op. nu blijkt helaas de leverancier van wehkamp levertijd onbekend te hebben opgegeven.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 21:04
Naar mijn mening verkoopt de Playstation 3 slecht vanwegen valse beloftes, en misleidende en slechte marketing. a.k.a luchtkastelen.
De grijze massa weet trouwens nog steeds niet dat de PS3 ook blu-ray afspeelt...

Ik ben 1 van de sukkels die de ps3 heeft gekocht omdat er ook linux op kan draaien....
Toen ik eindelijk de tijd had om er linux op te zetten, kwam ik er achter dat de RSX is uitgeschakeld door de hypervisor! En toen kon ik niet meer terug naar de winkel.

Desondanks, ben ik voor de rest wel uiterst tevreden over de machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
coretx schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:40:
Ik ben 1 van de sukkels die de ps3 heeft gekocht omdat er ook linux op kan draaien....
Toen ik eindelijk de tijd had om er linux op te zetten, kwam ik er achter dat de RSX is uitgeschakeld door de hypervisor!
Uhm, dat had je denk ik toch wel kunnen weten? Sony is 'verplicht' om alle speciale hardware uit te schakelen en dit is ook wel redelijk bekent. Bij de PS/2 was dit niet anders.

De reden is dat het anders een makkelijk weg is om de licentie kosten die game bedrijven aan Sony moeten betalen te omzeilen. Bring gewoon een game uit die eerst Linux boot, en daarna de game opstart. Sony kan daar dan niets tegen doen. Onder Linux kun je gewoon software draaien die niet gesigneerd door Sony hoeft te zijn.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
Dat hadden ze op kunnen lossen middels proprietiare meuk zoals de kernel modules en de driver voor de RSX die niet " bestaat " in het publiek.

De echte rede is de angst dat het hele systeem word gehacked.
Blijkbaar hebben ze niet genoeg vertrouwen in hun eigen systeem.
En "betaald" de klant daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
coretx schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:42:
Dat hadden ze op kunnen lossen middels proprietiare meuk zoals de kernel modules en de driver voor de RSX die niet " bestaat " in het publiek.
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Als er een binaire module zou worden mee geleverd met de PS/3 Linux versie, dan kun je toch gewoon software schrijven die hier gebruik van maakt?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

coretx schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:42:

De echte rede is de angst dat het hele systeem word gehacked.
Blijkbaar hebben ze niet genoeg vertrouwen in hun eigen systeem.
En "betaald" de klant daarvoor.
Raar he?
Ik geloof niet dat het veel te maken heeft met de verkoopcijfers van de PS3 overigens.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zerokill schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:07:
[...]

Ja en ik zeg het volgende: Wat voegt die motion sensing nou eigenlijk toe? Ja Wii Sports was (heel) leuk. Ja Super rub a dub werkt ook erg leuk met motion sensing maar voor de rest?
Ik ken veel mensen die eigenlijk alleen Wii sports spelen; zelf deed ik dat ook. Sommigen hebben dan nog warioware ofzo maar na een weekend komt die echt het doosje niet meer uit. Dat hele motion sensing is zo overrated als de neten. Ik vond het voor dingen zoals Scarface ook helemaal niet handig. Als ik zit te gamen op mn console lig ik lekker op de bank en dat gaat gewoon voor geen meter als je steeds met dat ding naar het scherm moet wijzen.

Breng die remote maar gewoon als extratje uit zoals de donkey kong bongo's ofzo maar gebruik dat spul alsjeblieft niet geforceerd in elke game! Hopelijk gaat Sony er ook niet te ver in mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Het was oorspronkelijk ook een add-on voor de Gamecube.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Hij is duur en de PC is fijner/krachtiger?

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
flowerp schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:14:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Als er een binaire module zou worden mee geleverd met de PS/3 Linux versie, dan kun je toch gewoon software schrijven die hier gebruik van maakt?
Als daar een licentie aan vast zit, is het idd nog wel mogelijk.
Maar illegaal, waardoor er dus geen concurrerend commercieel platform wat de Sony royalty's ontduikt kan ontstaan, maar wel de "eigenaren" van de PS3 de volledige vrijheid geeft.

edit-- Dit klopt ( technisch ) niet voor de volle 100%
Maar een dergelijke constructie is echter wel mogelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door coretx op 01-09-2007 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Als $400 == €400 verkoopprijs dan heb ik een nieuwe PS3 in december _/-\o_
ur mole has a great track record: both the Xbox 360 HDMI story and the wired Xbox 360 Rock Band controllers have since been confirmed. Whoever our friendly inside source is, he's got some great contacts. Now he's ready to tell us what Sony's console pricing plans may soon look like. Here's how Sony's platform pricing will shape up by the holiday shopping season:

* 80GB PlayStation 3: $499.99
* 40GB PlayStation 3: $399.99
* Spider-Man 3 Blu-ray movie pack in with one, or both
* PlayStation 2: $99.99

The 80GB price drop isn't that shocking, but a new $400 40GB system would be huge news. Would people be willing to part with 40GB to save $100? I think so, and having a $400 PlayStation 3 option would be a great weapon this holiday season. If they get to show off the Blu-ray capabilities of the system with Spider-Man 3 bundled? That's a nice package.

The $99.99 PlayStation 2 would ensure that the venerable system will continue to sell well. This is rumor for now, but when Sony makes some announcements at the Tokyo Game Show, I would not be shocked if these were among them. You heard it here first.
arstechnica

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

NPD Augustus (verkoopcijfers voor de maand Augustus in de US).

VG sales up 46% YOY to $993M, SW Sales up 22%, HW sales up 94%

Hardware Unit Sales
PlayStation 2 202K
PlayStation 3 130.6K
PlayStation Portable 151.2 K
Xbox 360 276.7K
Wii 403.6 K
Nintendo DS 383.3K
GBA 69.5K

Top 20 SKU's
360 MADDEN NFL 08 896.6K
PS2 MADDEN NFL 08 643.6K
360 BIOSHOCK 490.9K
PS3 MADDEN NFL 08 336.2K
WII PLAY W/ REMOTE 256.8K
WII METROID PRIME 3: CORRUPTION 218.1K
WII MARIO STRIKERS: CHARGED 147.4K
PS2 GUITAR HERO 2 W/GUITAR 145.4K
WII MARIO PARTY 8 138.3K
PS2 GUITAR HERO ENCORE: ROCKS THE 80S 127.1K
XBX MADDEN NFL 08
WII MADDEN NFL 08
NDS BRAIN AGE 2: MORE TRAINING IN MINUTES A
360 TWO WORLDS
NDS POKEMON DIAMOND VERSION
NDS HIGH SCHOOL MUSICAL: MAKIN THE CUT
360 GUITAR HERO 2 W/ GUITAR
PSP MADDEN NFL 08
NDS POKEMON PEARL VERSION
360 TIGER WOODS PGA TOUR 08

PS3 Lair = 46.5K
Warhawk w/headset= 58.6K
Blue Dragon = 53.6K

bron: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=189989

De PS3 alweer gezakt vergeleken met de maand daarvoor, heeft de stijging dus niet vast kunnen houden of verbeteren. Belachelijk veel Maddens verkocht op de 360 en de Wii & DS domineren nog steeds.

Had er nu even geen tijd voor maar is er animo om een nieuw deel te starten waarin we dit soort verkoop cijfers kunnen bespreken?

Het Grote Console War Verkoopcijfer Topique? :P
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste