Euhm, dat zijn de officiele NPD cijfers hoor? Als je die in twijfel gaat trekken houdt het snel op inderdaad. Dan is verdere 'discussie' overbodig.zwembroek schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:02:
[...]
Ik noem het geen flamen en ik wil de discussie niet uit de weg gaan, maar aangezien jij zo overduidelijk een beeldvorming in je hoofd hebt waar je zo heilig in geloofd het geen zin heeft daar tegenin te gaan. Want ook nu weer vind ik je antwoord zeer kortzichtig, hoezo geen system sellers?
Dat is JOU mening. Denk je dat ik zit te wachten op MarioGalaxy? En volgens mij zijn er juist wel meer PS3's verkocht in die maand. Maar ja...time will tell....
Verwijderd
Ik denk dat alles een beetje slecht verkoopt op het moment met nieuwe technieken. Voor mezelf stel ik de vraag, is het een noodzaak om een nieuwe console te kopen ? Ik heb zelf een Xbox en die voorziet nog ruim in game plezier. Ik denk dat veel gamers hetzelfde hebben met XP tov/ Vista, daar waar XP nog steeds goed draait en de meeste games toch DX9 zijn.
Verder is de consument door het internet bewuster geworden met zijn aankoopgedrag. Een nieuwe console heeft vaak het probleem dat er toch vaak bugs inzitten, vaak niet voldoet aan de eisen van de gebruiker, welke gaandeweg wel word aangepast, duur in aanschaf is, dure games en bij launch weinig titels voor handen.
We zijn nu een paar generatie's verder en hebben tegenwoordig veel keuze's en besteden weer in grote lijnen ook geld aan andere zaken, vakantie's, uitgaan, kleding etc. Daarbij komt dat een wereldeconomie erg grillig is. Zoals onlangs het huizenmarkt debacle in de VS heeft effecten op de hele wereld en in dit geval zijn mensen erg alert op hun duur verdiende centjes die ze hebben geinvesteerd. Logisch, het zijn vaak appeltjes voor de dorst. Daarmee wil ik een beetje aangeven dat het niet alleen aan het apparaat ansich hoeft te liggen maar dat de wereld kleiner is geworden tegenwoordig en dat er feel meer factoren spelen.
Zelf heb ik geen behoefte meer aan een zwaardere game PC of direkt de nieuwste console in huis te hebben, omdat ik vind dat de verbeteringen minimaal zijn, kleine stapjes dus, maar er moet wel fors geld neergelegd worden. Vista, mijn laatste upgrade, bevestigd dat weer eens opnieuw. Op zich een fijn OS om mee te werken maar software van derden blijft flink achter waardoor het gerbuikersgemak een stuk lager uitvalt. En dat vind ik dan ook het meest irritante tegenwoordig, je koopt iets voor je plezier maar de praktijk wijst veelal uit dat het plezier onderhevig is aan bugs, dermate dat je je dus meer irriteert dan dat je er plezier van hebt.
Van de PS3 vind ik het jammer dat Sony zo zwaar inzet op de BR mogelijkheid waardoor ze proberen BR als standaard er door heen te drukken, daar waar veel gamedevelopers al hadden aangegeven dat de noodzaak voor een groter medium helemaal nog niet aanwezig is en een gewone DVD-DL nog prima volstaat.Sony mag dan veel belang hebben in de filmindustrie maar ze verweven hierdoor juist hun nieuwe console met andere belangen. Een game console is primair bedoeld om te gamen, niet om films op te draaien. Persoonlijk verslijt ik liever een DVD speler voor 5 tientjes dan een console te verslijten aan films voor 600.
Maar goed, markt is veranderd en de Wii profiteert ervan door een simpele console neer te zetten met een nieuwe besturing voor weinig geld, waarmee ze ook nog eens winst maken. Misschien betere analisten bij Nintendo, in ieder geval voldoen ze dus goed aan de consumenten vraag, daar waar de Xbox 360 er aardig tussenin hangt met zijn starters pakket en Sony de duurste in de rij is.
Wat mij wel opvalt is dat gamen in zijn algemeen terugloopt, zo ook op de pc, en is de mens weer op zoek naar andere uitdagingen. Daarintegen zie ik het aantal thuisbioscopen aardig toenemen en investeren velen daar in, groetere schermen, goeie 5.1 sets, wat ook is terug te vinden in de terugloop van het aantal bioscoop bezoekers.
Maar goed, gamen zal nooit verdwijnen maar de juice is er een beetje uit. Zal wel weer een boost krijgen in de toekomst maar misschien is men het een beetje zat en spendderd men liever wat meer aan andere zaken
Verder is de consument door het internet bewuster geworden met zijn aankoopgedrag. Een nieuwe console heeft vaak het probleem dat er toch vaak bugs inzitten, vaak niet voldoet aan de eisen van de gebruiker, welke gaandeweg wel word aangepast, duur in aanschaf is, dure games en bij launch weinig titels voor handen.
We zijn nu een paar generatie's verder en hebben tegenwoordig veel keuze's en besteden weer in grote lijnen ook geld aan andere zaken, vakantie's, uitgaan, kleding etc. Daarbij komt dat een wereldeconomie erg grillig is. Zoals onlangs het huizenmarkt debacle in de VS heeft effecten op de hele wereld en in dit geval zijn mensen erg alert op hun duur verdiende centjes die ze hebben geinvesteerd. Logisch, het zijn vaak appeltjes voor de dorst. Daarmee wil ik een beetje aangeven dat het niet alleen aan het apparaat ansich hoeft te liggen maar dat de wereld kleiner is geworden tegenwoordig en dat er feel meer factoren spelen.
Zelf heb ik geen behoefte meer aan een zwaardere game PC of direkt de nieuwste console in huis te hebben, omdat ik vind dat de verbeteringen minimaal zijn, kleine stapjes dus, maar er moet wel fors geld neergelegd worden. Vista, mijn laatste upgrade, bevestigd dat weer eens opnieuw. Op zich een fijn OS om mee te werken maar software van derden blijft flink achter waardoor het gerbuikersgemak een stuk lager uitvalt. En dat vind ik dan ook het meest irritante tegenwoordig, je koopt iets voor je plezier maar de praktijk wijst veelal uit dat het plezier onderhevig is aan bugs, dermate dat je je dus meer irriteert dan dat je er plezier van hebt.
Van de PS3 vind ik het jammer dat Sony zo zwaar inzet op de BR mogelijkheid waardoor ze proberen BR als standaard er door heen te drukken, daar waar veel gamedevelopers al hadden aangegeven dat de noodzaak voor een groter medium helemaal nog niet aanwezig is en een gewone DVD-DL nog prima volstaat.Sony mag dan veel belang hebben in de filmindustrie maar ze verweven hierdoor juist hun nieuwe console met andere belangen. Een game console is primair bedoeld om te gamen, niet om films op te draaien. Persoonlijk verslijt ik liever een DVD speler voor 5 tientjes dan een console te verslijten aan films voor 600.
Maar goed, markt is veranderd en de Wii profiteert ervan door een simpele console neer te zetten met een nieuwe besturing voor weinig geld, waarmee ze ook nog eens winst maken. Misschien betere analisten bij Nintendo, in ieder geval voldoen ze dus goed aan de consumenten vraag, daar waar de Xbox 360 er aardig tussenin hangt met zijn starters pakket en Sony de duurste in de rij is.
Wat mij wel opvalt is dat gamen in zijn algemeen terugloopt, zo ook op de pc, en is de mens weer op zoek naar andere uitdagingen. Daarintegen zie ik het aantal thuisbioscopen aardig toenemen en investeren velen daar in, groetere schermen, goeie 5.1 sets, wat ook is terug te vinden in de terugloop van het aantal bioscoop bezoekers.
Maar goed, gamen zal nooit verdwijnen maar de juice is er een beetje uit. Zal wel weer een boost krijgen in de toekomst maar misschien is men het een beetje zat en spendderd men liever wat meer aan andere zaken
Erm... 43% stijging tov vorig jaar noem ik niet echt teruglopen (het gehele jaar al wordt er meer verkocht dan in 2006, logisch ook met 2 nieuwe consoles aan het einde van vorig jaar).Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:25:
Mede dankzij de Wii gaat het anders prima met de games industry, 1 miljard dollar in een rustige zomermaand is belachelijk veel. Dat is meer dan genoeg juice.July is typically one of the slower months for the video game industry, falling between June and the related Father's Day and graduation gift occasions, and before Madden month. Despite the summer slowdown, the industry still realized nearly $1 billion in sales for the month, and year-to-date is up nearly 43% from the same time period in 2006. At this pace, the industry is on track to ring up $16-$18B for the year.
ik vind het wel een érg vreemde redenering om te zeggen dat de ps3 succesvol gaat zijn omdat de ps2 dit ook was. Hoe zat het dan met de nintendo 64? De super nintendo was dé grote winnaar in de generatie daarvoor, de nintendo 64 moet dan toch een groot succes worden volgens deze redenering?
Ik heb een ps2 met een aardige collectie games, maar toch ga ik deze generatie volop voor de xbox360, puur omdat hij meer exclusives heeft. De PS3 heeft vooral games die ook op andere platformen uitkomen en de weinige exclusives blijken tegen te vallen volgens reviews. Final Fantasy interesseert me al lange tijd niet meer ondanks dat ik een jrpg fan ben en op de 360 komen er een aantal prachtige rpg games uit.
Overal gaan roepen dat de ps3 uiteindelijk het best gaat verkopen....ik weet niet hoe ik het moet noemen: arrogantie of naïviteit?
Ik heb een ps2 met een aardige collectie games, maar toch ga ik deze generatie volop voor de xbox360, puur omdat hij meer exclusives heeft. De PS3 heeft vooral games die ook op andere platformen uitkomen en de weinige exclusives blijken tegen te vallen volgens reviews. Final Fantasy interesseert me al lange tijd niet meer ondanks dat ik een jrpg fan ben en op de 360 komen er een aantal prachtige rpg games uit.
Overal gaan roepen dat de ps3 uiteindelijk het best gaat verkopen....ik weet niet hoe ik het moet noemen: arrogantie of naïviteit?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
Mijn mening is dat de 360 heel narrow minded hardcore is zoals je zegt, maar dat de ps3 wel veel breder gaat. De ps3 is ook 'hardcore' maar met meer leuke casual stuff, luchtige games. Ps3 is, voor mijn game profiel, meer x360+Wii. Heel simpel kan je dus zeggen dat de Wii enkel Wii is en altijd Wii zal blijven, en dat x360 vooral pc games naar een console haalt. Met de ps3 heb je, indien je dat wil, de keuze. Voor de playstation zijn traditioneel altijd al veel toegangelijke games op verschenen. Leuke platformers (jak and daxter, crash bandicoot, ...) met af en toe eens vernieuwende franchises, ipv enkel mario bvb. Zie nu ook weer little big planet: typisch games waarvoor de Wii zich wil profileren. Alles in één dus.Cleetje schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:16:
Ik denk dat het grootste probleem van deze generatie "multi-platform" is. Hoeveel AAA titels zijn er wel niet multi-platform, met name 360+PS3? Het verschil in prijs tussen de twee consoles is volgens mij helemaal niet zo’n groot punt. Beide consoles zijn hoofdzakelijk gericht op de hardcore, die al rekening houden met het aanschafbedrag (volgen immers al enige tijd het nieuws). Een verschil van 100 euro tussen 2 consoles is dan opeens niet zo spannend meer, mits de exclusives dat verschil compenseren.
Idd, veel exclusives. Ze waren dan ook een jaar eerder. Als je echter ziet dat er veel crap bij zit vraag ik mij af welke de meerwaarde is van die exlusives. (mijn mening natuurlijk). En halo vind ik al helemaal overroepen. Ik zal die ooit wel eens willen spelen als de 360 nog 80 euro kost of zo, maar om daarom een 360 aan te schaffen, thx but no thxIk geloof dan ook dat de vraag van deze generatie is: “welk platform biedt de beste exclusives?”. De 360 heeft daar momenteel de voorsprong, destemeer als je bedenkt dat een aantal multi-platform titels pas 4+ maanden later verschijnen op de PS3. De exclusives op beide platforms gooien echter hoge ogen, wat je ook terugziet in de laatste verkoopcijfers: de verkopen gaan redelijk gelijk op.
Ik moet Ace toch wel aardig gelijk geven. Als je puur naar de feiten kijkt, dan had Sony toch een flink voordeel: prijsverlaging, goeie PR @ E3 (vanwege komende titels) en nadelige media aandacht voor de 360. Vervolgens was er nog de USA actie dat je 5 gratis BR films kreeg bij aanschaf van een PS3. En toch verkocht de PS3 minder dan de 360.zwembroek schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:02:
[...]
Ik noem het geen flamen en ik wil de discussie niet uit de weg gaan, maar aangezien jij zo overduidelijk een beeldvorming in je hoofd hebt waar je zo heilig in geloofd het geen zin heeft daar tegenin te gaan. Want ook nu weer vind ik je antwoord zeer kortzichtig, hoezo geen system sellers?
Dat is JOU mening. Denk je dat ik zit te wachten op MarioGalaxy? En volgens mij zijn er juist wel meer PS3's verkocht in die maand. Maar ja...time will tell....
En wat betreft systemsellers: als je de media volgt, kun je de meeste systemsellers er wel uit halen zonder je eigen smaak me rekenen. Bij systemsellers gaat het namelijk helemaal niet om persoonlijke voorkeur/smaak, maar juist om de algemene opinie van de titel. En een Super Mario Galaxy wil dan toch heel wat hogere ogen gooien dan PS3 titels die dit jaar uit gaan komen. Dat jij SMG geen interessante titel vindt, betekend dus helemaal niet dat het geen systemseller wordt. Daarvoor moet je kijken wat de rest er van vindt en dan kun je wel degelijk stellen dat het een systemseller is. Net als Mass Effect overigens een systemseller is voor de 360, om Halo 3 niet te vergeten.
Daarentegen zijn de titels voor de PS3 dit jaar niet bestempeld als systemseller. 2008 is heel wat anders (o.a. MGS4), maar dat duurt dus nog even. De vraag die Ace daarop terecht stelt is of het niet te lang duurt voordat de PS3 voorzien is van echte must-haves?
PS3 komt met veel nieuwe IP's uit die eerst nog moeten overtuigen. Maar dat dit geen potentiele system sellers zijn is nog niet te zeggen. Kijk dit bijv. maar eens. Echt wel een hele gave titel.Ace schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:46:
[...]
Leuke lijst, maar ik zie er geen titel tussen staan waardoor er extra systemen worden verkocht. Ik doelde dus op system sellers zoals Halo3, Mario Galaxy etc. Ik weet dat de PS3 die volgend jaar krijgt maar dat zou wel eens too little too late kunnen zijn. En van die lijst zijn er ook nog eens genoeg titels verkrijgbaar op de 360.
Lair reviews zijn van niet final versions. Warhawk reviews zijn heel wisselend. Zo gaf Edge WH zelfs een 8 (wat extreem hoog is. Zelfde als Bioshock).Heb je de reviews van Lair en Warhawk al gezien, twee grote games op verschillende Sony conferences (E3 ondere andere) en ze scoren alletwee magere zesjes.
De wereld is groter dan de US. In Europa en Japan doet de PS3 het stukken beter dan de 360. En dat met een hogere prijs en aanzienlijk minder games.We kunnen het er toch wel over eens zijn dat Sony niet zo handig bezig is op het moment zonder dat je voor of tegen een console bent? Ze krijgen het niet voor elkaar om in een maand waarin ze de prijs laten zakken en de 360 alleen maar slecht in het nieuws komt vanwege hardware problemen meer units dan diezelfde 360 te verkopen in de US.
[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 24-08-2007 14:30 ]
PSN: Shiver23
Daar zijn hele duidelijke aanwijzing voor waarom de N64 niet geslaagd is. Metname third-party support en het compleet onderschatten van de concurrentie zijn er twee. En zelfs tot vandaag is dat eerste punt bij Nintendo nog altijd niet echt verholpen.Boeboe schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:37:
ik vind het wel een érg vreemde redenering om te zeggen dat de ps3 succesvol gaat zijn omdat de ps2 dit ook was. Hoe zat het dan met de nintendo 64? De super nintendo was dé grote winnaar in de generatie daarvoor, de nintendo 64 moet dan toch een groot succes worden volgens deze redenering?
Wat de PS2 zo groot heeft gemaakt is de groep gamers die een console koopt als die 200-250 euro kost (of minder). Het gaat niet om nu. Het gaat om de ontwikkeling die een console doormaakt. En Sony heeft laten zien daar erg goed in te zijn. Functionaliteiten toevoegen, nieuwe concepten. Ik heb er vertrouwen in dat de PS3 een groot succes gaat worden.
De massa en mouth2mouth marketing is wat vaak toch veel uitmaakt. Wie weet hoeveel uitval de Xbox360 heeft, bekend is dat het een design fout is en dat je vaak weken moet wachten op vervanging. Ik heb drie keer mijn PS2 moeten vervangen.. 1 week en ik had een nieuwe!Postius schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:07:
[...]
Totdat er harde cijfers komen over kapotte xdozen doe ik er geen uitspraak over. Het is eerder een geschapen imago door de massa dat ik ondertussen niet weet wat er waar is. Zomaar zeggen van ja de Xbox heeft grote hardware problemen is ook onzin. Iemand moet meer is met een normaal onderzoek of iets komen.En dat je dan een 360 heb gehad is leuk maar euhm....nogmaals zoals ik tegen iedereen zeg 1 iemand maakt geen onderzoek zelfs niet als je met alllll je vriendjes er hebt over gesproken.
Situatie is, xbox 360 ..veel games, goede games, slechte games. Goede software en leuk netwerk maar! Ze moeten wel hun hardware probleem goed opgelost krijgen! En hun klanten blij!
Laten we hier wel stellen, de klant moet koning zijn! Hell op dit moment zijn bepaalde "rehashed" franchises in gevaar van alleen nog maar door hardcore supporters gekocht te worden want elk jaar een 0.1tje er bij tikken kwa feautures en kwaliteit doet het niet meer!
Ook hoor je meer dat mensen ook echt Next Gen willen, je koopt niet een systeem op daarop een domme PORT te spelen ( EA, dat hoor je goed! )
Mmm mooie generalisatie daar, ik kocht de PS3 toen hij uitkwam..kwaliteit! Ik ken sony bij nu, ze zijn niet een racewagen..ze zijn een bedrijf met een zeer goed doordacht plan. Dat meerdere jaren werkt! Als ik een PS3 koop dan heb ik iets wat in de toekomst te gebruiken is.Ik zei ook niet dat je er niet tevreden mee kan zijn, maar bijna NIEMAND vind de meerprijs van de Ps3 het waard omdat hij op DIT MOMENT weinig bied voor zijn meer prijs. Waarmee ik wil zeggen, dat blue ray bv heb je als gewone consument nog weinig aan.
Met andere woorden, op dit moment gewoon te duur voor de normale consument. Het zal een kwestie van geduld zijn. Want ik verwacht wel dat ie gaat verkopen als alle technologie in de Ps3 zich wat meer bewezen heeft/gebruikt wordt.
Kijk eens naar hoe snel de xbox ( de originele ) gevallen is, hell ik kan nu nog PS2 games kopen die aan te top van de console staan!
Ik begrijp best dat je een sportwagen interrestanter vindt dan een trein..maar de trein kan 20-30 jaar mee gaan!
In het eind wat uitmaakt is wat de klant ervan vindt, de games zijn entertainment voor ons! Dus wij moeten het leuk vinden, de hardware moet doen wat het moet doen en betrouwbaar zijn en..gelieve een support te hebben waar je van op aan kan!
Zelfs op consumenten niveau mag je hopen dat een product enigzins support krijgt nadat er opvolgers zijn. Wat nu als microsoft de windows xp support zou slashen zodra vista uitwas "Tja de nieuwe is uit dus je moet maar upgraden..dat je scanner er niet op werkt werken we later uit" ... fijn! Situatie zo is dat niet, er is nog een kleine tijd support en zeker nodig omdat zolang service pack SP1 niet uit is weinig mensen ervoor voelen up te graden.
[ Voor 21% gewijzigd door swampy op 24-08-2007 14:25 ]
There is no place like ::1
De playstation 2 was 1200 gulden toen het uitkwam. Okay nu jouw beurt!Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:55:
Omdat dat ding zo absurd duur is!
Verwijderd
De PS3 is duur voor een game console. De 3DO en diverse andere systemen faalden ook al vanwege de hoge prijs. Tussen 199 en 299 zit de sweetspot. Als multimedia apparaat is de PS3 juist in verhouding met stand-alone blu-ray spelers goedkoop. Echter heeft de casual gamer met een SDTV'tje daar geen boodschap aan. Niet iedereen heeft een HD scherm en koopt zijn volledige film collectie opnieuw. Het verschil tussen DVD en Blu-Ray is volgens de consument veel te klein.swampy schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:15:
[...]
De playstation 2 was 1200 gulden toen het uitkwam. Okay nu jouw beurt!
Daarnaast was de vorige generatie een duidelijke stap vooruit in zowel gameplay, looks als graphics. SEGA had geen kans tegen Sony's hype met al die prachtige games en Metal Gear Solid 2. De PS2 was niet een "spelcomputer" de PS2 was een multimedia apparaat.
Sony en Microsoft zijn gewoon door arrogantie onder de voet gelopen. Niemand had verwacht dat Nintendo weer marktleider zou worden. Nog steeds beweren ze dat de Wii een hype is die over zal gaan. Echter doet men niks om ook maar iets te veranderen aan de eigen strategie. Nintendo roept ondertussen in juli dat er tekorten zullen zijn tijdens de kerst periode en hoppa weer 425.000 systemen over de toonbank in een normaal rustige maand.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 14:47 ]
Ik zie hier samenvattend iets wat veel terugkomt en dat is het vertrouwen.
Enerzijds het vertrouwen dat de PS3 een goeie console wordt, omdat de PS2 dat ook geworden.
De PS3 heeft nu het nadeel dat de Xbox360 al uit is, terwijl dat met de PS2 niet het geval is.
De Xbox360 heeft zijn line-up aan kwalitatieve software, dus dat schept ook een vertrouwen voor de mensen om een Xbox360 aan te schaffen. De games die je erbij wilt, liggen nu eenmaal al in de schappen.
Dus ja... Er zijn twee soorten mensen: diegene die Sony vertrouwen en diegene die ze niet vertrouwen.
Persoonlijk behoor ik tot de eerste soort, hoewel ik ook nog altijd geen PS3 gekocht heb. Maar ik koop ook geen Xbox360. Ik vertrouw nu eenmaal die Xbox360 niet, omdat ik nu nog altijd nieuwe dingen kan doen met mijn PS2. Had ik een Xbox gehad dan kon ik hem bij wijze van spreken bij het groot huisvuil zetten, want er ligt niets meer voor die machine in de winkel.
Enerzijds het vertrouwen dat de PS3 een goeie console wordt, omdat de PS2 dat ook geworden.
De PS3 heeft nu het nadeel dat de Xbox360 al uit is, terwijl dat met de PS2 niet het geval is.
De Xbox360 heeft zijn line-up aan kwalitatieve software, dus dat schept ook een vertrouwen voor de mensen om een Xbox360 aan te schaffen. De games die je erbij wilt, liggen nu eenmaal al in de schappen.
Dus ja... Er zijn twee soorten mensen: diegene die Sony vertrouwen en diegene die ze niet vertrouwen.
Persoonlijk behoor ik tot de eerste soort, hoewel ik ook nog altijd geen PS3 gekocht heb. Maar ik koop ook geen Xbox360. Ik vertrouw nu eenmaal die Xbox360 niet, omdat ik nu nog altijd nieuwe dingen kan doen met mijn PS2. Had ik een Xbox gehad dan kon ik hem bij wijze van spreken bij het groot huisvuil zetten, want er ligt niets meer voor die machine in de winkel.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Welke concurrent had je op dat moment die ongeveer dezelfde ervaring bood voor de helft van het geld?swampy schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:15:
[...]
Een PS3 is duur vergeleken met een XBOX. Ook al wil je geen XBOX, je ziet het verschil.
iOS developer
Ik ben het daar toch niet mee eens. De PS3 doet erg weinig voor casuals, net als de 360. Ze hebben beide wel titels die gespeeld worden door/gericht op casuals, maar echt serieuze pogingen kan ik het niet noemen. Als je kijkt naar de marketing, dan zijn voor beiden de hardcore gamer de echte doelgroep. De PS3 heeft meer platformers, die historisch gezien altijd al toegankelijker zijn voor casuals, maar vergeet die aanschafprijs niet van de console. Verder zijn de controls vaak ook niet toegankelijk: casuals willen even snel tussendoor wat kunnen gamen. Daar helpen de tig buttons op de 360 en PS3 niet bij.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:40:
[...]
Mijn mening is dat de 360 heel narrow minded hardcore is zoals je zegt, maar dat de ps3 wel veel breder gaat. De ps3 is ook 'hardcore' maar met meer leuke casual stuff, luchtige games. Ps3 is, voor mijn game profiel, meer x360+Wii. Heel simpel kan je dus zeggen dat de Wii enkel Wii is en altijd Wii zal blijven, en dat x360 vooral pc games naar een console haalt. Met de ps3 heb je, indien je dat wil, de keuze. Voor de playstation zijn traditioneel altijd al veel toegangelijke games op verschenen. Leuke platformers (jak and daxter, crash bandicoot, ...) met af en toe eens vernieuwende franchises, ipv enkel mario bvb. Zie nu ook weer little big planet: typisch games waarvoor de Wii zich wil profileren. Alles in één dus.
Je ziet wel dat Sony en Microsoft schrikken van het succes van de Wii en diens focus op de casuals en non-gamers. Gevolg is dat ze wel e.e.a. proberen over te nemen om ook een graantje mee te pikken van het succes. Het probleem voor hun is echter dat ze al een ontwerp en marketing hebben die gericht is op hardcore, iets dat de casuals en non-gamers juist eerder afschrikt. Voor Sony en Microsoft geldt dat de aanschaf gedaan wordt door de hardcore gamer, waarbij pa/ma/broertjes/zusjes eventueel aanschuiven om een Viva Pinata of Jack & Daxter te spelen. Ze zullen echter zeker niet de console zelf kopen voor die games.
Sony denkt daarbij een extra troef te hebben in Bluray: “nee, de PS3 is een multimediaspeler die games kan afspelen, geen gamesconsole”. Helaas voor Sony gaat meneer Consument naar een reguliere electronica zaak ala Expert op zoek naar een multimediaspeler. En daar verkopen ze geen PS3, dus meneer Consument komt thuis met een standalone mediaspeler.
En juist daar zit het verschil met de Wii: die is in alle opzichten gemaakt voor de gamesmarkt en wel voor casuals en non-gamers. Het ziet er simpel uit, heeft een duidelijk doel en heeft games gemaakt voor deze nieuwe groep.
Mijn punt? Je ontwikkeld een produkt/console met een bepaalde gedachte. Het werkt vervolgens niet als je te veel verschillende dingen wilt, of halverwege probeert te wisselen van taktiek. Vraag willekeurige casuals/non-gamers eens naar hun impressie van de PS3 en 360. Ik durf te wedden dat minimaal 95% de consoles A) niet als mediaspeler zien en
Dus om nu te stellen dat een PS3 een 360+Wii is, nee, daar ben ik het echt niet mee eens. De gekozen strategie sluit helemaal niet aan bij de doelgroep van de Wii en daar zul je snel genoeg achterkomen als je onderzoek doet.*
*Mocht er een goed onderzoek zijn uitgevoerd die het tegendeel bewijst, dan hoor ik het echter graag. Dat zou namelijk het grootste wonder deze generatie zijn.
Ik had het dan ook over beste exclusives, niet de meeste. En als je dan kijkt naar het huidige aanbod en hoe deze worden gewaardeerd (kijk b.v. naar verkopen en scores van diverse media), dan kan ik niet anders concluderen dan dat de 360 het grote voordeel heeft op het moment. En ook ik zal geen 360 kopen voor Halo, maar dat neemt niet weg dat Halo 3 wel degelijk een systemseller is. Hij zal dan hoogst waarschijnlijk goed scoren in de media en het is zeker dat hij veel 360's over de toonbank gaat trekken. Persoonlijke voorkeur heeft daar dan ook niets mee te maken, de voorkeur van de massa echter wel[...]
Idd, veel exclusives. Ze waren dan ook een jaar eerder. Als je echter ziet dat er veel crap bij zit vraag ik mij af welke de meerwaarde is van die exlusives. (mijn mening natuurlijk). En halo vind ik al helemaal overroepen. Ik zal die ooit wel eens willen spelen als de 360 nog 80 euro kost of zo, maar om daarom een 360 aan te schaffen, thx but no thx
De Wii spreekt idd een hele grote groep van nieuwe gamers aan. Maar noem ik die mensen wel goed? Zijn dat wel gamers?Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:46:
[...]
De PS3 is duur voor een game console. De 3DO en diverse andere systemen faalden ook al vanwege de hoge prijs. Tussen 199 en 299 zit de sweetspot. Als multimedia apparaat is de PS3 juist in verhouding met stand-alone blu-ray spelers goedkoop. Echter heeft de casual gamer met een SDTV'tje daar geen boodschap aan. Niet iedereen heeft een HD scherm en koopt zijn volledige film collectie opnieuw. Het verschil tussen DVD en Blu-Ray is volgens de consument veel te klein.
Daarnaast was de vorige generatie een duidelijke stap vooruit in zowel gameplay, looks als graphics. SEGA had geen kans tegen Sony's hype met al die prachtige games en Metal Gear Solid 2. De PS2 was niet een "spelcomputer" de PS2 was een multimedia apparaat.
Sony en Microsoft zijn gewoon door arrogantie onder de voet gelopen. Niemand had verwacht dat Nintendo weer marktleider zou worden. Nog steeds beweren ze dat de Wii een hype is die over zal gaan. Echter doet men niks om ook maar iets te veranderen aan de eigen strategie. Nintendo roept ondertussen in juli dat er tekorten zullen zijn tijdens de kerst periode en hoppa weer 425.000 systemen over de toonbank in een normaal rustige maand.
Ik ken een hoop mensen met een Wii in huis die vroeger nooit spelletjes spelen. Een deel van die mensen wodt gamer, maar een groot deel ook niet. Vandaar dat ook al veel Wii's stof staan te vergaren.
En qua software aanbod doet de Wii het nog slechter dan de PS3.
De Wii heeft het enorm goed gedaan in 2006 en 2007, maar ik stel me nog altijd vragen of dat zal blijven duren of het inderdaad gewoon een rage is.
Straks is er toch iets nieuws hip, misschien totaal iets anders dan een gameconsole en dan zie ik veel Wii'ers gewoon van de markt verdwijnen. De Wii bouwt volgens mij niet aan een stevige trouwe base van gebruikers. Vraag is ook of dat nodig is???
Verwijderd
Dat is het grootste probleem. Daarom hebben ze ook spellen als Super Mario Galaxy die zowel voor de hardcore als nieuwe gamers interessant zijn. Ik ken een hoop mensen die eerst games als WiiSports en WiiPlay speelden en daarna overgingen op Excite Truck en Mario Party. Daarnaast waagt een enkeling zich zelfs aan Zelda en ze vinden dit een ontzettend toffe game. De kloof tussen gamers en non-gamers is echter nog vrij groot. Nintendo heeft echter een gat in de markt gevonden waar ze uitzonderlijk goed mee om weten te gaan. Sony en Microsoft proberen eigenlijk alleen maar de bestaande markt van hardcore gamers uit te breiden.DarthDavy schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:56:
[...]
De Wii spreekt idd een hele grote groep van nieuwe gamers aan. Maar noem ik die mensen wel goed? Zijn dat wel gamers?
Ik ken een hoop mensen met een Wii in huis die vroeger nooit spelletjes spelen. Een deel van die mensen wodt gamer, maar een groot deel ook niet. Vandaar dat ook al veel Wii's stof staan te vergaren.
De Wii heeft het enorm goed gedaan in 2006 en 2007, maar ik stel me nog altijd vragen of dat zal blijven duren of het inderdaad gewoon een rage is.
Straks is er toch iets nieuws hip, misschien totaal iets anders dan een gameconsole en dan zie ik veel Wii'ers gewoon van de markt verdwijnen. De Wii bouwt volgens mij niet aan een stevige trouwe base van gebruikers. Vraag is ook of dat nodig is???
Fans beweren dat Nintendo de hardcore fanbase verlaat, echter hebben ze sinds jaren niet zo'n goede line-up gehad. Vanaf nu tot aan Q1 2008 de volgende "hardcore" games:
Super Paper Mario, Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy, Super Smash Bros. Brawl, Battalion Wars 2 en Mario Kart Wii. Normaal gesproken kregen we een of twee van zulke top titels in een jaar, waarbij games zoals Wario Ware en Mario Strikers ook meetelden als grote kerst releases.
De PS3 spreekt momenteel de casual gamer inderdaad niet aan. Dat hoeft ook helemaal niet, want Sony heeft nog een prima casual console in de winkel liggen: de PS2. Maar Sony is al wel druk bezig met 'de casuals' door titels als Singstar, de PS eye, nieuwe buzz, home en LBP te introduceren.
Sony heeft gewoon een heel duidelijke strategie om een console tijdens de levensloop steeds breder te maken. Een heel duidelijk plan voor een aantal jaar. Bij MS zie je dat veel minder duidelijk. Bij Nintendo hebben ze gewoon een compleet nieuwe console op de markt gezet ipv een bestaande console aan te vullen. En dat legt ze bepaald geen windeieren.
Sony heeft gewoon een heel duidelijke strategie om een console tijdens de levensloop steeds breder te maken. Een heel duidelijk plan voor een aantal jaar. Bij MS zie je dat veel minder duidelijk. Bij Nintendo hebben ze gewoon een compleet nieuwe console op de markt gezet ipv een bestaande console aan te vullen. En dat legt ze bepaald geen windeieren.
Verwijderd
Het grote voordeel van de Wii is de hype en de gadget-factor van de besturing. Daardoor zullen heel veel mensen die voorheen geen console hadden, een Nintendo kopen (plus natuurlijk de lage prijs). In eerste instantie zal het qua games blijven bij Wii Sports & Mario Party omdat die leuk zijn om te spelen met vrienden.DarthDavy schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:56:
[...]
De Wii spreekt idd een hele grote groep van nieuwe gamers aan. Maar noem ik die mensen wel goed? Zijn dat wel gamers?
Een aantal van deze gamers zal overstappen naar 'echte' games, maar het merendeel zal het houden bij de 'simpele gezelschaps' games. Voor deze games geldt echter ook dat die na een jaar niet meer zo leuk zijn & vervolgens kopen al die 'nieuwe' gamers Mario Party 9 & Wii Sports 2...
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 15:26 ]
Geld speelt voor veel mensen die een xbox of ps3 kopen echt geen enkele rol. Immers: veelvuldig is er een tv van meer dan 1000 euro op aangesloten, dus dan ga jij ineens janken over 100 euro verschil? Als geld belangrijk is ga je voor de goedkope console met goedkope games. DUs een PS2 met 2e hands games bv.BikkelZ schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:52:
[...]
Welke concurrent had je op dat moment die ongeveer dezelfde ervaring bood voor de helft van het geld?
Een PS3 is duur vergeleken met een XBOX. Ook al wil je geen XBOX, je ziet het verschil.
Als ik wat anecdotical evidence mag aandragen: ik ben voor de PS3 gegaan omdat:
1) het niet een bewezen design flaw heeft en ik heb echt de schurft aan krakkemikkige hardware.
2) het niet het geluid maakt van een stofzuiger die aan staat
3) deze niet krassen maakt op game discs
4) mn oude PS2 games er op draaien zodat ik niet 2 consoles in mn huiskamer hoef te stallen.
4) had eventueel weggemogen, maar vooral de 3 eerste punten zijn gewoon doorslaggevend voor mij geweest. En aangezien Microsoft geen ene reet doet aan het versneld invoeren van een verbeterd design, zullen nog veel gamers benadeeld worden met bekraste forza disks en 3ROD's. Even opsturen naar MS en dan krijg je toch een gerepareerde terug? Tja, maar ik zit daar helemaal niet op te wachten. Ik betaal liever 100 euro meer voor een kwalitatief beter apparaat dan dat ik iedere keer bang moet zijn dat ik die jumbojet aan doe.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
De 65nm versie van de 360 staat op de boot. Dus dat zou kunnen schelen.
Vergeet niet dat de 3DO een 64bits console was, helaas zonder goede 3rd party support. En tja sony heeft met de PS2 geluk gehad dat de 3rd parties er goed mee konden omgaan.DarthDavy schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:50:
Ik zie hier samenvattend iets wat veel terugkomt en dat is het vertrouwen.
De xbox360 was een jaar eerder uit, dat klopt en heeft behoorlijk wat verkocht. De xbox360 zal wel blijven op de markt met al de games die nog uitkomen.De PS3 heeft nu het nadeel dat de Xbox360 al uit is, terwijl dat met de PS2 niet het geval is.
Ja dertegen is de xbox wel een jaar langer uit, als je dus een goede vergelijking wilt plaatsen moet je bereken van het "launchpoint" en dan zie je dat Gears of War pas de eerste echte system seller was!De Xbox360 heeft zijn line-up aan kwalitatieve software, dus dat schept ook een vertrouwen voor de mensen om een Xbox360 aan te schaffen. De games die je erbij wilt, liggen nu eenmaal al in de schappen.
[qoute]Dus ja... Er zijn twee soorten mensen: diegene die Sony vertrouwen en diegene die ze niet vertrouwen.
[/quote]
Ach je vindt nog wel xbox titels..in xbox360 titels. Zoals Vampire Rain die grafisch misschien aardig voor de xbox zou geworden zijn maar 2 jaar te laat uitgebracht is en dus nu een "xbox360/xbox" game. Dat ze het nog durfte uit te geven gewoon tegen top prijs!
Maar helaas zie ik dat meer, oude wijn in nieuwe zakken! Wat is er next-gen aan de gemiddelde EA sports titel..of spidermen 3...de graphics? Ja..de rest..
Als jij weet hoe duur mijn TV is geweest dan ga je nog 'janken' over 25 euro, Ik koop die TV van 1000 euro wel als hij 300 euro is, die ik nu heb is pas zeven jaar oudEfBe schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:34:
[...]
Geld speelt voor veel mensen die een xbox of ps3 kopen echt geen enkele rol. Immers: veelvuldig is er een tv van meer dan 1000 euro op aangesloten, dus dan ga jij ineens janken over 100 euro verschil?
Daarentegen is een investering van 1200 euro in een simpele monofone synthesizer van 30 jaar oud prima te verantwoorden. Oftewel: wat weet jij nou van mij?
iOS developer
Wii bowlen is leuk, maar niet als je alleen bent! Het is op een paar games na echt een console voor op feestjes. Dat mis ik wel bij de PS3...er zijn zo weinig games met leuke 2 players of 4 player mogelijkheden :! Nou ja singstar komt eraan, en rockband..nu is het meer een speel of meekijk console en dat is helaas..SAAI!DarthDavy schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:56:
[...]
Maar heeft de wii echt games die ook voor een speler diepgaand en leuk zijn? Ik kan zelda noemen maar diegene die ik ken die die game hebben lopen soms toch vast op hoe de besturing dingen extra moeilijk maakt!
één woord: prijs.
[ Voor 10% gewijzigd door Fox op 24-08-2007 16:19 ]
Op games gebied heeft een ps3 in 2007 gewoon te weinig voordelen als je hem tegenover een 360 zet. De 360 heeft in 2007 titels als GOW, Bioshock, Halo3, Mass effect, Project Gotham racing 4 etc.
De PS3 mist dit jaar gewoon nog dergelijke kaskrakers, dus moet het vooral ook hebben van spellen die crossplatform worden uitgebracht. Zoals COD4, Rockband of Assasins Creed.
Als je een console koopt doe je dat in eerste instantie voor de spellen die je er nu op kunt spelen. Als je het niet voor de exclusives doet dan koop je het voor de crossplatform spellen. Exclusives zijn dan eventuele extra’s doe mooi zijn meegenomen.
Waarom zou je dan voor de duurdere console gaan terwijl de beleving hetzelfde is bij een goedkopere console?
Dit is denkik waarom de PS3 op het moment slecht verkoopt.
De PS3 mist dit jaar gewoon nog dergelijke kaskrakers, dus moet het vooral ook hebben van spellen die crossplatform worden uitgebracht. Zoals COD4, Rockband of Assasins Creed.
Als je een console koopt doe je dat in eerste instantie voor de spellen die je er nu op kunt spelen. Als je het niet voor de exclusives doet dan koop je het voor de crossplatform spellen. Exclusives zijn dan eventuele extra’s doe mooi zijn meegenomen.
Waarom zou je dan voor de duurdere console gaan terwijl de beleving hetzelfde is bij een goedkopere console?
Ik voel me anders erg verlaten hoor.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:05:
[...]
Fans beweren dat Nintendo de hardcore fanbase verlaat, echter hebben ze sinds jaren niet zo'n goede line-up gehad. Vanaf nu tot aan Q1 2008 de volgende "hardcore" games:
Super Paper Mario, Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy, Super Smash Bros. Brawl, Battalion Wars 2 en Mario Kart Wii. Normaal gesproken kregen we een of twee van zulke top titels in een jaar, waarbij games zoals Wario Ware en Mario Strikers ook meetelden als grote kerst releases.
En de titels die je noemt zijn deeltjes vierhonderd en vijfhonderd van bestaande franchises. Wat betreft nieuw spul is het bar weinig, zo ongeveer elke multiplatform game komt niet naar de Wii. En de paar nieuwe games tot nu toe zijn dan bijna allemaal slecht ontvangen. Toen ik laatst voor de lol op metacritics keek waren er slechts 7(!) spellen uit de 8 of hoger kregen van de gemiddelde reviewer (die eigenlijk) per definitie hardcore gamer zijn). De Ps3 had er 19, de 360 meer dan 60. Nu weet ik dat reviews ook maar meningen zijn, maar ik zelf ervaar dat het gegeven cijfer zelden meer dan een punt afwijkt van mijn 'eigen' cijfer. Ik hoop van harte dat je gelijk gaat krijgen zodat ik mijn Wii kan afstoffen maar ik vrees het ergste.
Ik denk niet dat Nintendo nog veel om de fanatieke gamer geeft (in elk geval wat betreft de Wii dan).
Verwijderd
Als je Zelda, Fire Emblem, Super Paper Mario, Metroid Prime 3, Mario Galaxy, Resident Evil Umbrella Chronicles, No More Heroes, Mario Kart, Smash Bros. Brawl en Zack&Wikki allemaal niets vind, dan heb je denk ik voor het verkeerde systeem gekozen. Zeker als je graag games als Call of Duty, PGR , Need for Speed, Killzone en dergelijke speelt. Die zul je niet in grote hoeveelheden aantreffen op de Wii.SeamusXanthus schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:14:
[...]
Ik voel me anders erg verlaten hoor.![]()
En de titels die je noemt zijn deeltjes vierhonderd en vijfhonderd van bestaande franchises. Wat betreft nieuw spul is het bar weinig, zo ongeveer elke multiplatform game komt niet naar de Wii. En de paar nieuwe games tot nu toe zijn dan bijna allemaal slecht ontvangen. Toen ik laatst voor de lol op metacritics keek waren er slechts 7(!) spellen uit de 8 of hoger kregen van de gemiddelde reviewer (die eigenlijk) per definitie hardcore gamer zijn). De Ps3 had er 19, de 360 meer dan 60. Nu weet ik dat reviews ook maar meningen zijn, maar ik zelf ervaar dat het gegeven cijfer zelden meer dan een punt afwijkt van mijn 'eigen' cijfer. Ik hoop van harte dat je gelijk gaat krijgen zodat ik mijn Wii kan afstoffen maar ik vrees het ergste.![]()
Ik denk niet dat Nintendo nog veel om de fanatieke gamer geeft (in elk geval wat betreft de Wii dan).
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 17:23 ]
Ten eerste denk ik niet dat de line-up van de PS3 veel onderdoet voor die van de 360 tot het einde van het jaar, maar dat is natuurlijk persoonlijk.Alabama_man schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:58:
Op games gebied heeft een ps3 in 2007 gewoon te weinig voordelen als je hem tegenover een 360 zet. De 360 heeft in 2007 titels als GOW, Bioshock, Halo3, Mass effect, Project Gotham racing 4 etc.
En ik koop een console juist niet voor 'nu', maar voor wat komen gaat. Waarom koop je hem dan niet later als dat wat komen gaat gekomen is? Omdat er nu voldoende is om me mee te vermaken.
Maar een titel als GOW is voor de 360 net zo belangrijk als MGS4 dat voor de PS3 is. De PS3 mist dit jaar gewoon nog zulke titels. Dat bedoelde ik er eigenlijk mee.
Verder denk ik dat de wat minder fanatieke gamers en meer mainstream consumenten eerder voor het nu kiezen dan voor hetgeen dat in de planning staat.
Verder denk ik dat de wat minder fanatieke gamers en meer mainstream consumenten eerder voor het nu kiezen dan voor hetgeen dat in de planning staat.
Wel denk dat we allemaal wel onze gevoelens hebben over bepaalde multi-console games. Zoals Transformers, The Fantastic Four..etc..de films zijn vaak nog net te kijken maar de games die eruit rollen. Wat voor troep proberen ze ons te verkopen?
Je moet aardig blind zijn om niet een slechte review van die troep tegen te komen!
@Alabaman
We hebben tenminste zicht op system sellers, en de launchgames waren aardig..niet hemels brekend natuurlijk! GoW is voor de xbox360 het "begin" geweest van het grote feest. Hoeveel GoW pakketen niet verkocht zijn. Het dure playstation 3 pakket verkoopt ook aardig..maar een echte system seller is er nog niet. Geduld!
Je moet aardig blind zijn om niet een slechte review van die troep tegen te komen!
@Alabaman
We hebben tenminste zicht op system sellers, en de launchgames waren aardig..niet hemels brekend natuurlijk! GoW is voor de xbox360 het "begin" geweest van het grote feest. Hoeveel GoW pakketen niet verkocht zijn. Het dure playstation 3 pakket verkoopt ook aardig..maar een echte system seller is er nog niet. Geduld!
[ Voor 33% gewijzigd door swampy op 24-08-2007 17:41 . Reden: post ietsje opgevuld ]
Laten we maar hopen dat de PS3 en 360 samen groter worden als de Wii.
De Wii maakt de gamesontwikkeling op deze manier echt kapot.
Wat ik gezien heb aan presentaties van 3rd party ontwikkelaars op de LGC was echt om te huilen. Wiirbage, Wiirbage en nog eens Wiirbage. Lijkt er op dat men geen zin heeft om voor de 360 of de PS3 te ontwikkelen maar achter Nintendo aan gaan op de easy money toer. Er zat gewoon niets goeds tussen.
Lijkt er op dat ze allemaal even snel een Gamecube spel dat in de kast was gelegd er weer uit hebben gehaald, een paar funkties er in hebben gestopt zodat je er met de controller gewapperd moet worden en klaar.... easy $$$$
De Wii maakt de gamesontwikkeling op deze manier echt kapot.
Wat ik gezien heb aan presentaties van 3rd party ontwikkelaars op de LGC was echt om te huilen. Wiirbage, Wiirbage en nog eens Wiirbage. Lijkt er op dat men geen zin heeft om voor de 360 of de PS3 te ontwikkelen maar achter Nintendo aan gaan op de easy money toer. Er zat gewoon niets goeds tussen.
Lijkt er op dat ze allemaal even snel een Gamecube spel dat in de kast was gelegd er weer uit hebben gehaald, een paar funkties er in hebben gestopt zodat je er met de controller gewapperd moet worden en klaar.... easy $$$$
https://www.facebook.com/hausbrandeck
GOW was toch eind 2006?Alabama_man schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:58:
ieg voor PS3 is er eind 2007: Lair, Heavenly Sword, Warhawk, GT5 prologue, Ratchet, Uncharted en nog meer dingen. Zitten ook wel aantal toppers bij.
Het enige dat mij op dit moment wel begint te ergeren aan sony/ps3 is dat spellen als Lair en Heavenly Sword (waarschijnlijk) tegenvallen. Reviews van deze spellen zijn tot nu toe matigjes en ook bij de andere grote titels die er aan komen (Ratchet en Uncharted) is al enige scepsis over of het wel goede titels worden.
MS heeft het in dat opzicht misschien wel beter voor elkaar. Spellen als Bioshock en GoW zijn absoluut niet tegen gevallen. Een spel als Mass Effect zal waarschijnlijk ook wel een topper worden. Als je kijkt naar spellen die boven de 8.5 scoren volgens Metacritic dan heeft MS er gewoon een stuk meer. Logisch natuurlijk aangezien 360 een jaar langer uit is maar ik begin toch zenuwachtig te worden als titels als Lair en Heavenly Sword tegenvallen.
Ja maar dat bedoel ik dus met het nu verhaaltje. Op het moment heeft de 360 gewoon hele sterke exclusives welke je nog in 2007 kunt kopen. De ps3 heeft ook hele sterke exclusives, alleen duurt het nog wel even voordat die uitkomen.
Dat is waarom ik denk de PS3 nu nog niet zo lekker loopt. Er is in 2007 amper meerwaarde op games gebied.
:edit
@zerokill
Het gaat me meer over de A+ titels welke je totaal in 2007 kunt aanschaffen.
Dat is waarom ik denk de PS3 nu nog niet zo lekker loopt. Er is in 2007 amper meerwaarde op games gebied.
:edit
@zerokill
Het gaat me meer over de A+ titels welke je totaal in 2007 kunt aanschaffen.
[ Voor 12% gewijzigd door Alabama_man op 24-08-2007 17:58 ]
Tjah ... ik snap wel dat sommige mensen hier hun zuurverdiende gespendeerde 600 euro aan de PS3 willen verdedigen maar sommigen hebben gewoon een bord voor hun kop.
De PS3 voelt als een nieuwe auto die je eerst een jaar in moet rijden alvorens je er de snelweg mee op kan.
Ik ben nu al enige tijd de bezitter van een 360 en ik moet zeggen dat ik GEEN moment getwijfeld heb over welke console ik nu zou kiezen (zelffs met in het achterhoofd dat de 360 een keer kapot zal gaan door de produktiefout) omdat de PS3 op dit moment precies is wat de critici al die tijd al voorspeld hadden.
- console is gewoon TE duur
- weinig exclusives, en als ze er al zijn komen ze pas in 2008 uit
- voor de hardcore gamer is er eigenlijk weinig tot niks te spelen
- Blueray ? lekker belangrijk
Dit zijn maar enkele simpele voorbeelden. Het gebrek aan (goede - exclusive) games gaat de PS3 de komende tijd de das om doen. De verkoopcijfers zijn bar slecht terwijl de Wii en 360s de deur uitvliegen met spetterende aanbiedingen en bundels en weet ik wat al niet. Kan me niet herinnneren dat ik ergens een goede aanbieding van de PS3 heb gezien zonder de volle bak te moeten betalen voor een standaard pakket.
Sorry hoor, klinkt misschien wat negatief en ik ben zeker geen Sony hateboy maar je kunt rustig stellen dat de PS3 er gewoon NIET goed voor staat en voor het er op de planning staat zie ik dit zo snel ook niet veranderen.
De PS3 voelt als een nieuwe auto die je eerst een jaar in moet rijden alvorens je er de snelweg mee op kan.
Ik ben nu al enige tijd de bezitter van een 360 en ik moet zeggen dat ik GEEN moment getwijfeld heb over welke console ik nu zou kiezen (zelffs met in het achterhoofd dat de 360 een keer kapot zal gaan door de produktiefout) omdat de PS3 op dit moment precies is wat de critici al die tijd al voorspeld hadden.
- weinig exclusives, en als ze er al zijn komen ze pas in 2008 uit
- voor de hardcore gamer is er eigenlijk weinig tot niks te spelen
- Blueray ? lekker belangrijk
Dit zijn maar enkele simpele voorbeelden. Het gebrek aan (goede - exclusive) games gaat de PS3 de komende tijd de das om doen. De verkoopcijfers zijn bar slecht terwijl de Wii en 360s de deur uitvliegen met spetterende aanbiedingen en bundels en weet ik wat al niet. Kan me niet herinnneren dat ik ergens een goede aanbieding van de PS3 heb gezien zonder de volle bak te moeten betalen voor een standaard pakket.
Sorry hoor, klinkt misschien wat negatief en ik ben zeker geen Sony hateboy maar je kunt rustig stellen dat de PS3 er gewoon NIET goed voor staat en voor het er op de planning staat zie ik dit zo snel ook niet veranderen.
Verwijderd
Nu ik er erover nadenk ik was het ontslag van Ken Kutaragi Sony's domste actie. De console valt nu tussen wal en schip. Sony gaat teveel richting de Xbox kant en verliest daarmee de Japanse support en klanten. Home is een leuk concept, maar alles is ontworpen volgens onze cultuur. Sony moet eigenlijk een Japanse variant maken met Anime en Manga e.d. Ik zie dat niet zo snel gebeuren nu Sony Computer Entertainment Japan ver achterloopt op Europa en Amerika. Het is duidelijk dat Sony er vanuit ging dat Japan massaal de PS3 zou kiezen vanwege Square Enix, Hideo Kojima en Capcom. Echter is het in de ogen van de Japanners nu net zo'n monster geworden als de Xbox en Xbox 360. Het spellenaanbod van Motor Storm en Resistance Fall of Man, vallen daar niet in de smaak. Tegelijkertijd loopt het aantal Japanse projecten voor de PS3 terug, wat we direct weer merken aan het spellenaanbod.
Nintendo's succes is mede te danken door de sterke positie in het thuisland. Sony was altijd nummer 1 in Japan, nu Nintendo daar weer marktleider is geeft dat een signaal aan de ontwikkelaars. Square Enix heeft bijvoorbeeld al Dragon Quest exclusief voor Nintendo consoles aangekondigt. Spellen van gundam die normaal niet naar de GameCube gingen verschijnen wel voor de Wii. Vandaag viel trouwens in de New York Times te lezen dat de Amerikaanse ontwikkelaars nog steeds denken dat de Wii wel "overwaait".
Nintendo's succes is mede te danken door de sterke positie in het thuisland. Sony was altijd nummer 1 in Japan, nu Nintendo daar weer marktleider is geeft dat een signaal aan de ontwikkelaars. Square Enix heeft bijvoorbeeld al Dragon Quest exclusief voor Nintendo consoles aangekondigt. Spellen van gundam die normaal niet naar de GameCube gingen verschijnen wel voor de Wii. Vandaag viel trouwens in de New York Times te lezen dat de Amerikaanse ontwikkelaars nog steeds denken dat de Wii wel "overwaait".
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 18:56 ]
Het prijs verschil tussen een 360 Elite en een PS3 is €150, maar bij de PS3 krijg je er wel 2 games bij en een extra controller. De PS3 heeft daarboven ook standaard al WiFi, dus ik vind het prijsverschil nogal meevallen.belfrink schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:36:
Dat valt nog redelijk mee, maar het zouden er wel meer mogen zijn ja. Maar dat komt helemaal goed als ik zo zie wat eraan zit te komen- weinig exclusives, en als ze er al zijn komen ze pas in 2008 uit
Welke spellen op de 360 vind jij dan voor de zogenaamde hardcore gamer? Resistance en Warhawk kunnen ook best voor de hardcore gamer zijn...- voor de hardcore gamer is er eigenlijk weinig tot niks te spelen
Ik lees meer en meer over devs die problemen hebben met de grootte van de 360 disc (7gig), dus ik vind dat Sony een prima keuze gemaakt heeft- Blueray ? lekker belangrijk
De enige regio waarin de 360 beter verkoopt dan de PS3 is Amerika. In Europa loopt de 360 achter en in Japan zijn de verkopen helemaal om te huilen. En de PS3 is nog nieteens in prijs gedaald en de echte topgames moeten nog uitkomen...Dit zijn maar enkele simpele voorbeelden. Het gebrek aan (goede - exclusive) games gaat de PS3 de komende tijd de das om doen. De verkoopcijfers zijn bar slecht terwijl de Wii en 360s de deur uitvliegen met spetterende aanbiedingen en bundels en weet ik wat al niet. Kan me niet herinnneren dat ik ergens een goede aanbieding van de PS3 heb gezien zonder de volle bak te moeten betalen voor een standaard pakket.
PSN id: NL_SToRM
Uit welke bron haal jij dat er er in Europa meer PS3s worden verkocht dan 360s ?SToRM666 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:01:
De enige regio waarin de 360 beter verkoopt dan de PS3 is Amerika. In Europa loopt de 360 achter en in Japan zijn de verkopen helemaal om te huilen. En de PS3 is nog nieteens in prijs gedaald en de echte topgames moeten nog uitkomen...
En als dat al zo zou zijn, waarom hebben we dit topic dan ?
[ Voor 20% gewijzigd door Dhrax op 24-08-2007 19:13 ]
Heb jij een bron dat het andersom is dan
errm... dus jij gaat mij even vertellen dat ik me niet KAN vermaken met de console die ik zelf na LANG nadenken heb uitgekozen? Humor!belfrink schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:36:
Tjah ... ik snap wel dat sommige mensen hier hun zuurverdiende gespendeerde 600 euro aan de PS3 willen verdedigen maar sommigen hebben gewoon een bord voor hun kop.
Mja, ik herken dit totaal niet, maar goed, jij koopt kennelijk andere nieuwe auto's dan ik.De PS3 voelt als een nieuwe auto die je eerst een jaar in moet rijden alvorens je er de snelweg mee op kan.
Nou mooi toch? Jij blij met je console, maarre... anderen kunnen dat ook zijn met hun console van het andere merk.Ik ben nu al enige tijd de bezitter van een 360 en ik moet zeggen dat ik GEEN moment getwijfeld heb over welke console ik nu zou kiezen (zelffs met in het achterhoofd dat de 360 een keer kapot zal gaan door de produktiefout) omdat de PS3 op dit moment precies is wat de critici al die tijd al voorspeld hadden.
'duur' is subjectief. Ik vind de console helemaal niet te duur, eerder goedkoop. Weet je wat duur is? Een pilsje op een terras op een goede plek in de zon. Althans, als je de inkoopsprijs ernaast houdt. Maar denk jij daar aan als je daar zit met je pilsje? Ik niet. En zo is het ook met een PS3: iets is pas te duur als je HETZELFDE kunt krijgen voor veel minder. Maar hetzelfde als de PS3 is er niet te krijgen, de XBox is nl. gammele hardware met een design flaw. Dat jij dat niet erg vind is prima, anderen hebben een andere mening over 'waar voor hun geld'.- console is gewoon TE duur
Welkom op internet. Ik zie dat je net je eerste schreden op het on-line pad hebt gedaan, nu is het tijd om de wijde wijde virtuele wereld te verkennen! Breng bijvoorbeeld eens een bezoek aan een willekeurige game site, je zult versteld staan van alle informatie die je niet wist! Veel plezier- weinig exclusives, en als ze er al zijn komen ze pas in 2008 uit
haha- voor de hardcore gamer is er eigenlijk weinig tot niks te spelen
Nee, een mening van een random xdoos bezitter over de PS3, dat is belangrijk- Blueray ? lekker belangrijk
Heb jij aanbiedingen nodig dan om je te vermaken?Dit zijn maar enkele simpele voorbeelden. Het gebrek aan (goede - exclusive) games gaat de PS3 de komende tijd de das om doen. De verkoopcijfers zijn bar slecht terwijl de Wii en 360s de deur uitvliegen met spetterende aanbiedingen en bundels en weet ik wat al niet. Kan me niet herinnneren dat ik ergens een goede aanbieding van de PS3 heb gezien zonder de volle bak te moeten betalen voor een standaard pakket.
Tja, niet iedereen kan hetzelfde leuk vinden, maar jouw gebrek aan inlevingsvermogen om in te zien dat anderen wellicht anders denken over wat jij niet belangrijk/gaaf vindt riekt toch meer naar die plaat voor de kop die jij de ps3 bezitters toedicht.Sorry hoor, klinkt misschien wat negatief en ik ben zeker geen Sony hateboy maar je kunt rustig stellen dat de PS3 er gewoon NIET goed voor staat en voor het er op de planning staat zie ik dit zo snel ook niet veranderen.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Verwijderd
Even een reminder voor de goede orde:
Een beter verkopende Wii, Xbox 360 of PS3 maken HALO 3, MGS4, Mario Galaxy, Smash Bros, HAZE, Killzone 2, Final Fantasy XIII, niet minder leuk.
Een beter verkopende Wii, Xbox 360 of PS3 maken HALO 3, MGS4, Mario Galaxy, Smash Bros, HAZE, Killzone 2, Final Fantasy XIII, niet minder leuk.
Verwijderd
Ach ja, als je nu vette spellen wilt hebben, moet je gewoon een xbox kopen.. En als de PS3 na een tijdje bewijst dat hij zn geld waard is (nu vind ik nog niet, want de interessante spellen zijn er niet, daar koop ik een console voor..), dan kan je altijd nog je xbox inruilen en een paar honderd bijleggen ofzo
Als er nu 1 bedrijf gammele consoles op de markt heeft gepushed dan is het Sony wel, zowel de PS1 als de PS2 hadden in hun eerste 2 jaar een ZEER belabberde bouwkwaliteit, met enorm beperkte levensduur tot gevolgEfBe schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:14:
'duur' is subjectief. Ik vind de console helemaal niet te duur, eerder goedkoop. Weet je wat duur is? Een pilsje op een terras op een goede plek in de zon. Althans, als je de inkoopsprijs ernaast houdt. Maar denk jij daar aan als je daar zit met je pilsje? Ik niet. En zo is het ook met een PS3: iets is pas te duur als je HETZELFDE kunt krijgen voor veel minder. Maar hetzelfde als de PS3 is er niet te krijgen, de XBox is nl. gammele hardware met een design flaw. Dat jij dat niet erg vind is prima, anderen hebben een andere mening over 'waar voor hun geld'.
Nou mijn PS2 uit 2000 werkt nog uitstekend hoor
ik denk dat als ik een console zou kopen het ook zo zou doen.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:23:
Ach ja, als je nu vette spellen wilt hebben, moet je gewoon een xbox kopen.. En als de PS3 na een tijdje bewijst dat hij zn geld waard is (nu vind ik nog niet, want de interessante spellen zijn er niet, daar koop ik een console voor..), dan kan je altijd nog je xbox inruilen en een paar honderd bijleggen ofzo
en met een beetje geluk is de ps3 dan ook iets in prijs gezakken
Ik begrijp niet wat relevantie is tussen het zelf kopen van een console en de totale verkoopscijfers? Waarom moet je de best verkopende console hebben?
Al koop je nu een PS1/SNES dan kan je net zoveel fun hebben als met een nieuwe console.
Of je moet natuurlijk bij Sony werken en verantwoordelijk zijn voor de verkoopcijfers....
Ga gewoon lekker spelen ipv je druk te maken om fanboy dingen
Om op de topicvraag antwoord te geven: Een console staat om de games die te koop zijn. Veel (goede) games, veel meer kopers van je console. Weinig games minder kopers.
Je betaalt niet 70 euro voor de eerste game, maar 570 euro. Als je 2 games koopt, heb je per game 320 euro betaald. Behoorlijk duur dus...
Al koop je nu een PS1/SNES dan kan je net zoveel fun hebben als met een nieuwe console.
Of je moet natuurlijk bij Sony werken en verantwoordelijk zijn voor de verkoopcijfers....
Ga gewoon lekker spelen ipv je druk te maken om fanboy dingen
Om op de topicvraag antwoord te geven: Een console staat om de games die te koop zijn. Veel (goede) games, veel meer kopers van je console. Weinig games minder kopers.
Je betaalt niet 70 euro voor de eerste game, maar 570 euro. Als je 2 games koopt, heb je per game 320 euro betaald. Behoorlijk duur dus...
[ Voor 27% gewijzigd door Kurios op 24-08-2007 19:39 ]
Naja, als jij na lang nadenken voor een produkt kiest wat mijns inziens nog niet de moeite waard is om aan te schaffen dan is dat jou keuze.EfBe schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:14:
errm... dus jij gaat mij even vertellen dat ik me niet KAN vermaken met de console die ik zelf na LANG nadenken heb uitgekozen? Humor!
Het was een erg globaal voorbeeld ,) Denk niet dat ik hierbij nadere uitleg hoef te geven.Mja, ik herken dit totaal niet, maar goed, jij koopt kennelijk andere nieuwe auto's dan ik.
Ja tuurlijk!Nou mooi toch? Jij blij met je console, maarre... anderen kunnen dat ook zijn met hun console van het andere merk.
Ja, hier heb jij een punt en over het biertje op het terras delen we dezelfde mening. Maar een console is een console en blijft gewoon een gamebak en dan vind ik 600 euro een hoop geld. Dit neemt niet weg dat je hem ook prima als mediacenter etc kunt gebruiken, maar met een 360 werkt dat allemaal ook prima dus dat zie ik niet als reden om voor een PS3 te gaan'duur' is subjectief. Ik vind de console helemaal niet te duur, eerder goedkoop. Weet je wat duur is? Een pilsje op een terras op een goede plek in de zon. Althans, als je de inkoopsprijs ernaast houdt. Maar denk jij daar aan als je daar zit met je pilsje? Ik niet. En zo is het ook met een PS3: iets is pas te duur als je HETZELFDE kunt krijgen voor veel minder. Maar hetzelfde als de PS3 is er niet te krijgen, de XBox is nl. gammele hardware met een design flaw. Dat jij dat niet erg vind is prima, anderen hebben een andere mening over 'waar voor hun geld'.
IddWelkom op internet. Ik zie dat je net je eerste schreden op het on-line pad hebt gedaan, nu is het tijd om de wijde wijde virtuele wereld te verkennen! Breng bijvoorbeeld eens een bezoek aan een willekeurige game site, je zult versteld staan van alle informatie die je niet wist! Veel plezier
Belangrijk genoeg voor jou op de tijd te nemen om een reactie te plaatsenNee, een mening van een random xdoos bezitter over de PS3, dat is belangrijk.
Nee ik heb geen aanbiedingen nodig om me te kunnen vermakenHeb jij aanbiedingen nodig dan om je te vermaken?
Het plaat voor je kop verhaal gaat puur en alleen om dingen die mensen zoals jij niet willen inzien. Ik vind het prima dat jij blij bent met de PS3 en er veel plezier aan beleefdTja, niet iedereen kan hetzelfde leuk vinden, maar jouw gebrek aan inlevingsvermogen om in te zien dat anderen wellicht anders denken over wat jij niet belangrijk/gaaf vindt riekt toch meer naar die plaat voor de kop die jij de ps3 bezitters toedicht.
gast als even de tijd had genomen om ook maar dit topic (sterker nog mijn eerdere post op DEZE pagina) dan had je gelezen dat PS3 bezitters dit jaar nog de volgende games krijgen: GT5 Prologue, Warhawk, Lair, Heavenly Sword, Ratchet, Uncharted, Haze en last but not least Unreal Tournament.belfrink schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:37:
[...]
IddInformatie over games die 360 bezitters dit jaar al lekker kunnen gaan spelen om maar niet te zwijgen over de grote schare exclusives. Sorry maar jou reactie hier slaat nergens op
En ja deze games zijn er dit jaar. Als ik dit zo lees dan lijkt het alsof er meer exclusives nog naar de ps3 komen dan naar de 360 (!).
Verder als je even langs de Bart smit was gelopen dan had je gezien dat er ondertussen een starters pack te koop was waar je 190 euro voordeel uit haalt. Geen standaard pakketjes meer te koop ondertussen. En ja de console blijft wel 600 euro wat nog steeds een idioot bedrag is maar je kan niet zeggen dat je niks krijgt voor je geld.
[ Voor 4% gewijzigd door zerokill op 24-08-2007 19:48 ]
Ik ga toch even helpen! De Ps2 was enkel in Nederland en Finland zo schofterig duur bij de introductie. In De Us en bijna elk ander land betaalde je ongeveer 399 dollar ( 400 euro, alle btw etc meegerekend). Sony was van mening dat er teveel gemod werd met de ps1 in NL en Fin met als gevolg mindere resultaten in de game verkoop. Om dit te compenseren betaalde wij eigenlijk een boete vooraf.swampy schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:15:
[...]
U bent aan zet!
Verwijderd
Overigens blijken LAIR en Heavenly Sword geen toppers. Alle ogen zijn nu gericht op Ratchet & Clank en Uncharted. Heel leuk van Sony die deal met Epic, maar dat hadden ze veel eerder moeten doen voor Vegas en diverse andere UE3 spellen die nu slechter zijn als de Xbox 360 counterparts. Het is eigenlijk een optelsom van debiele beslissingen die de PS3 de nek omdraait , plus het feit dat men zich teveel richt op de Amerikaanse en Europese markt en daarmee de sterke basis in Japan verliest. De Japanse ontwikkelaars hebben haast geen PS3 projecten meer in de planning en stappen massaal over op de DS en Wii.zerokill schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:47:
[...]
gast als even de tijd had genomen om ook maar dit topic (sterker nog mijn eerdere post op DEZE pagina) dan had je gelezen dat PS3 bezitters dit jaar nog de volgende games krijgen: GT5 Prologue, Warhawk, Lair, Heavenly Sword, Ratchet, Uncharted, Haze en last but not least Unreal Tournament.
En ja deze games zijn er dit jaar.
Verder als je even langs de Bart smit was gelopen dan had je gezien dat er ondertussen een starters pack te koop was waar je 190 euro voordeel uit haalt. Geen standaard pakketjes meer te koop ondertussen. En ja de console blijft wel 600 euro wat nog steeds een idioot bedrag is maar je kan niet zeggen dat je niks krijgt voor je geld.
Nu zorgt dat er niet voor dat je minder plezier hebt in het spelen van Motorstorm, echter zorgt het er wel voor dat online lobby's leeg zijn en je zeer weinig nieuwe games kunt verwachten.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 19:52 ]
No offence maar onder welke rots heb jij het afgelopen half jaar gezeten? Hoelang hebben we nou al niet gehoord over 360 die kapot gaan? En hoevaak hebben we nou al gehoord over de kwaliteit van de ps3? Je kan een leuke overview krijgen van de PS3 en 360 topics hier op GoT. In het PS3 topic is naar mijn weten pas 1 PS3 terug gestuurd. Dit was omdat hij teveel geluid maakte. Ik neem aan dat ik niet hoef te vertellen wat er gebeurt in de 360 topics. Het feit dat er een speciaal 360 defecten thread is spreekt boekdelen naar mijn mening.Desolation Angel schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:28:
[...]
Als er nu 1 bedrijf gammele consoles op de markt heeft gepushed dan is het Sony wel, zowel de PS1 als de PS2 hadden in hun eerste 2 jaar een ZEER belabberde bouwkwaliteit, met enorm beperkte levensduur tot gevolg
Gek want Lair en Heavenly Sword zijn allebij nog niet uit en ze hebben allebij mixed reviews gekregen. Ik wacht wel even totdat er echte scores te vinden zijn op metacritic. Je hebt gelijk wat betreft epic maar hier kan ik maar 1 ding over zeggen: Beter laat dan nooit. Ik ben blij om nu berichten te lezen over epic die met de UE3 speciaal geoptimaliseert voor PS3 meer dingen voor elkaar krijgen dan op de 360.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:51:
[...]
Overigens blijken LAIR en Heavenly Sword geen toppers. Alle ogen zijn nu gericht op Ratchet & Clank en Uncharted. Heel leuk van Sony die deal met Epic, maar dat hadden ze veel eerder moeten doen voor Vegas en diverse andere UE3 spellen die nu slechter zijn als de Xbox 360 counterparts. Het is eigenlijk een optelsom van debiele beslissingen die de PS3 de nek omdraait , plus het feit dat men zich teveel richt op de Amerikaanse en Europese markt en daarmee de sterke basis in Japan verliest. De Japanse ontwikkelaars hebben haast geen PS3 projecten meer in de planning en stappen massaal over op de DS en Wii.
Nu zorgt dat er niet voor dat je minder plezier hebt in het spelen van Motorstorm, echter zorgt het er wel voor dat online lobby's leeg zijn en je zeer weinig nieuwe games kunt verwachten.
wat betreft Japan: Ik denk dat het nog moet los komen. Als je naar de wekelijkse verkopen kijkt dan krijg ik het idee dat veel Japanners houden van party/puzzle games. Hier zijn er inderdaad niet veel van op de PS3 maar ik denk dat dat over een tijdje wel anders wordt via PSN.
Sowieso denk ik dat een console niet valt als ze niet als beste verkopen in 1 regio. Ik wil niet het belang van de Japanse markt bagatelliseren maar US en EU zijn toch een stuk groter.
De PS3 vind ik alleen zijn geld al waard omdat die een blu-ray speler aanboord heeft. Als je ziet wat die dingen los kosten
Ik denk dat de verkopen wel zullen stijgen naarmate de PS3 voor minder geld over de toonbank gaat. Consoles vond ik vroeger erg leuk, nu ben ik meer van de PC
dus aan mij kunnen ze geen PS3 kwijt.

Maar stel je gebruikt de blu ray nu niet, maar pas over een jaar of 2? Dan heb je toch dat geld voor niets uitgegeven? Voor de games hoeft het niet, je kan makkelijk een game kwijt op een DVD nl.keldererik schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:01:
De PS3 vind ik alleen zijn geld al waard omdat die een blu-ray speler aanboord heeft. Als je ziet wat die dingen los kostenIk denk dat de verkopen wel zullen stijgen naarmate de PS3 voor minder geld over de toonbank gaat. Consoles vond ik vroeger erg leuk, nu ben ik meer van de PC
dus aan mij kunnen ze geen PS3 kwijt.
Er zijn nog genoeg redenen te bedenken waarom je hem wel of niet wilt kopen.
Misschien als je graag iets nieuws wilt dat je dan een PS3 koopt naast je Xbox360, of als je een sony fan bent.
Als je geen blu-ray gebruikt zou ik geen PS3 kopen voordat die goedkoper word, maar waarom zou je niet geïnteresseerd zijn in films afspelen op je console ? Als je geen HDTV hebt misschien of als je al een HD speler hebt. Of je houd gewoon niet van films natuurlijk. Persoonlijke afwegingen...
Zelf snap ik het wel, de 360 heeft meer toptitels, is goedkoper, is bekender (bekender in, meer in omloop. Dus als jij bij een vriend op een 360 speelt weet je wat het te bieden heeft). Ik denk ook wel dat veel mensen (Ps2 fans) een 360 hebben gehaald, mensen houden niet van wachten, het gat kwa tijd tussen PS2 en PS3 is/was gewoon te groot.
Misschien als je graag iets nieuws wilt dat je dan een PS3 koopt naast je Xbox360, of als je een sony fan bent.
Als je geen blu-ray gebruikt zou ik geen PS3 kopen voordat die goedkoper word, maar waarom zou je niet geïnteresseerd zijn in films afspelen op je console ? Als je geen HDTV hebt misschien of als je al een HD speler hebt. Of je houd gewoon niet van films natuurlijk. Persoonlijke afwegingen...
Zelf snap ik het wel, de 360 heeft meer toptitels, is goedkoper, is bekender (bekender in, meer in omloop. Dus als jij bij een vriend op een 360 speelt weet je wat het te bieden heeft). Ik denk ook wel dat veel mensen (Ps2 fans) een 360 hebben gehaald, mensen houden niet van wachten, het gat kwa tijd tussen PS2 en PS3 is/was gewoon te groot.
Verwijderd
Dezelfde houding die Sony tegenwoordig heeft tegenover Japan.zerokill schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:00:
wat betreft Japan: Ik denk dat het nog moet los komen. Als je naar de wekelijkse verkopen kijkt dan krijg ik het idee dat veel Japanners houden van party/puzzle games. Hier zijn er inderdaad niet veel van op de PS3 maar ik denk dat dat over een tijdje wel anders wordt via PSN.
Om even voor eye opener te spelen;
Japanse games/series;
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Resident Evil 5
Lost Planet
Dead Rising
Megaman
Super Mario Galaxy
Super Smash Bros. Brawl
Gundam/Bleach/Dragon Ball
Final Fantasy
Dragon Quest
Devil May Cry
Zomaar een rijtje ontzettend goede titels waar ik nog veel meer aan toe kan voegen. Echter zijn de meeste Japanse ontwikkelaars niet zo dol op Next-gen. Frame City Killer maakte gebruik van UE3, echter was er geen voldoende Japanse documentatie beschikbaar. Capcom was tot voor kort de enige echt relevante Xbox 360 ontwikkelaar uit Japan. Met een eigen engine waar Resident Evil 5, Lost Planet, Dead Rising en Devil May Cry die veel beter oogt, draait en speelt als UE3. Nu komt Namco eindelijk met next-gen versies van Soul Calibur en Ace Combat. Het heeft echter lang op zich laten wachten. Een van de redenen waarom ik wachtte met het aanschaffen van een nieuwe console totdat de Wii uit kwam. En daarna de 360 vanwege Mistwalker, Capcom en Namco.
De markt is op het moment ontzettend verdeeld qua software. Echter is een ding heel duidelijk. Zodra men massaal de Wii ondersteund is er geen weg terug meer. Call of Duty 3 downgraden zodat het spel op de Wii draait duurt hooguit een paar maanden. Een Wii game upgraden tot Xbox 360 spel kan een jaar duren. Kijk maar hoelang het duurt om van de Xbox 360 naar PS3 te porten. Het risico wat een developer loopt met een goedkope Wii game of port is nihil. Een grote userbase geeft automatisch meer verkopen en je kunt er direct achterkomen of je serie of spel aanslaat op de console. Vooral de PS3 heeft een veel kleinere userbase, als je miljoenen project faalt dan kost dat ontzettend veel geld. Uitgevers zien hun inkomsten dalen en concurrenten die wel op de Wii aanwezig zijn feest vieren.
Je hebt idd gelijk over Japan.
Persoonlijk haat ik die Wii trouwens om de redenen die je boven noemt. Op dit moment is de Wii niet meer dan een console met nagenoeg alleen party games en het stomme is dat de focus bij de Wii eigenlijk ook alleen daar op ligt.
Ik houd van Games als FF, MGS, GT5, Heavenly Sword etc. Van diepgaande spellen waar je beter in kan worden. De Wii is een idiote console omdat developers opeens geen werk meer hoeven af te leveren omdat de games toch wel goed verkopen. Ik weet niet of je screenshots van Cruis'n hebt gezien maar de graphics van de N64 van Cruisn waren beter dan de Wii versie. Dat zegt wat.
De Wii is 1 grote stap terug voor de games industrie. Als de Wii echt deze console war gaat winnen dan is dat in mijn ogen een drama. Ik denk dat we dan veel minder kwaliteit spellen kunnen verwachten.
Opzich ben ik nog tevreden de laatste tijd dat de devs van Call of Duty4 niet eens de moeite nemen om een Wii versie te maken. Van mij mogen ze zich lekker richten op de PC, 360 en PS3 versie. En gelukkig denken de meeste devs voorlopig zo maar ik ben zenuwachtig voor hoe het over 2 jaar zal zijn.
Persoonlijk haat ik die Wii trouwens om de redenen die je boven noemt. Op dit moment is de Wii niet meer dan een console met nagenoeg alleen party games en het stomme is dat de focus bij de Wii eigenlijk ook alleen daar op ligt.
Ik houd van Games als FF, MGS, GT5, Heavenly Sword etc. Van diepgaande spellen waar je beter in kan worden. De Wii is een idiote console omdat developers opeens geen werk meer hoeven af te leveren omdat de games toch wel goed verkopen. Ik weet niet of je screenshots van Cruis'n hebt gezien maar de graphics van de N64 van Cruisn waren beter dan de Wii versie. Dat zegt wat.
De Wii is 1 grote stap terug voor de games industrie. Als de Wii echt deze console war gaat winnen dan is dat in mijn ogen een drama. Ik denk dat we dan veel minder kwaliteit spellen kunnen verwachten.
Opzich ben ik nog tevreden de laatste tijd dat de devs van Call of Duty4 niet eens de moeite nemen om een Wii versie te maken. Van mij mogen ze zich lekker richten op de PC, 360 en PS3 versie. En gelukkig denken de meeste devs voorlopig zo maar ik ben zenuwachtig voor hoe het over 2 jaar zal zijn.
Ik begrijp het hele fan gebeuren niet helemaal. Je koopt een console toch voor de games? (Aan alleen een console heb je zo weinigkeldererik schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:17:
of als je een sony fan bent.
Ik had vroeger altijd Nintendo consoles, maar dat was omdat ik Mario leuk vond. De andere games die ik had waren wel multiplatform, maar dan ga je natuurlijk geen nieuwe console kopen!
Volgens mij is er ook niemand fan van Playstation/XBOX/Nintendo maar van de games die ervoor uitkomen. Op het moment dat er geen exclusives meer uitkomen, wordt de keuze steeds lastiger.
[ Voor 16% gewijzigd door Kurios op 24-08-2007 20:47 ]
Hap...zerokill schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:36:
Je hebt idd gelijk over Japan.
Dit is wel heel kortzichtig. Dan kun je beter beargumenteren dat Microsoft de diepgaande games kapot maakt, omdat redelijk gameplay van 8 a 10 uur met (zeer) mooie graphics tegenwoordig een volwaardige game is. Of Sony dan, op geen enkele console zijn zoveel baggerspellen uitgekomen als de PS2. Op de Wii komen immers ook alleen maar party games uit
De Wii is een prima aanvulling op de andere twee consoles. Kan je je voorstellen dat de Wii er niet was? Dan is er geen ruimte meer voor echte radicale innovatie. Het kost inmiddels zoveel om in HD een spel te ontwikkelen, dat een ontwikkelaar het zich gewoon niet kan veroorloven om 't risico te lopen. Het gevolg is een zeer beperkt spelaanbod qua genres, waar de originaliteit ver te zoeken is.
Daarbij kan je Nintendo ook wel wat credits geven voor het nemen van een andere stap door met veel risico een andere vorm van besturing te introduceren. Ik heb zelf alleen een Wii, maar ik heb ook vrienden met een 360 en een PS3. Als je op dit moment tussen de laatste twee twijfelt, dan is qua games de 360 gewoon het beste qua aanbod, over een jaar is dat misschien anders. Maar dat verklaart volgens mij voor een groot deel (en voor een klein deel het prijsverschil) waarom de 360 nog steeds een stuk meer is verkocht dan de PS3.
Ik moet er niet aan denken dat er alleen maar een 360, een PS3 of een Wii zou zijn. Nintendo begint nu al weer vervelende trekjes te krijgen, nadat ze in het verleden al hard op hun bek zijn gegaan. Sony hebben we allemaal gehoord met hun PS3 marketingpraat/leugens. En MS kennen we allemaal al van iets anders
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Alsof blu-ray er alleen voor films kijken is. De opslag capaciteit van een blu-ray disc is behoorlijk wat groter dan die van een DVD en er gaan al wat geruchten dat er een aantal (goede) developers zijn die iets wat problemen hebben om bepaalde games op een DVD te kunnen stoppen... kan je nagaan wat dat over een paar jaar zal doen qua opslagruimte....Kurios schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:05:
[...]
Maar stel je gebruikt de blu ray nu niet, maar pas over een jaar of 2? Dan heb je toch dat geld voor niets uitgegeven? Voor de games hoeft het niet, je kan makkelijk een game kwijt op een DVD nl.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Digitale distributie. De Virtual Console, PSN, XboxLive. Er is nog wel een lange weg te gaan, maar het komt steeds dichterbij. Over een paar jaar kun je een game gewoon downloaden en betalen via creditcard of wat dan ook. Neem Warhawk zowel downloadbaar als in de winkel te koop. Steam is nog zo'n perfect voorbeeld van digitale distributie done right. Daarnaast kan Microsoft altijd nog een beroep doen op de HD-DVD speler.Creepy schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:39:
[...]
Alsof blu-ray er alleen voor films kijken is. De opslag capaciteit van een blu-ray disc is behoorlijk wat groter dan die van een DVD en er gaan al wat geruchten dat er een aantal (goede) developers zijn die iets wat problemen hebben om bepaalde games op een DVD te kunnen stoppen... kan je nagaan wat dat over een paar jaar zal doen qua opslagruimte....
hier wordt het interesant 
Ik ben er bang voor dat ontwikkelaars opeens alleen maar spellen gaan maken die gericht zijn op plezier. Dit is een rare statement natuurlijk maar ik zal het even uitleggen.
We zijn in de afgelopen jaren eindelijk zover gekomen met spellen dat we een spel "serieus" kunnen maken. We kunnen mensen emoties laten voelen met spellen. Woede, verdriet en blijheid. Denk hierbij even aan de Final Fantasy reeks bijvoorbeeld met goed uitgewerkte verhalen. We hebben ondertussen spellen die zelfs al een beetje ingaan op een goed/slecht princiepes. Denk aan Black & White maar ook spellen als Shadow of the Colossus waar je iemand moet redden door andere te vermoorden.
Ik denk dat we eindelijk op een punt zijn aangekomen waar spellen "literair" worden en een nieuwe kunst vorm kunnen noemen. Een van de dingen die hiervoor zorgt is (denk ik ieg) dat spellen serieuzer worden. Het probleem van de Wii is dat die ons eigenlijk 10-15 jaar terug brengt naar de SNES dagen waar spellen bijna gedwongen werden om simpel te zijn.
Ik ben bang dat Nintendo een weg inslaat waarbij ze alleen maar simpele spellen maken en dat ze daar veel geld mee verdienen. Dat opzich is geen probleem alleen zouden andere ontwikkelaars ook op die trein kunnen springen. Ik ben bang dat we echt goede spellen franchises gaan verliezen door de Wii omdat ontwikkelaars opeens zien dat ze op veel makkelijkere manieren geld kunnen verdienen.
Het enige dat spel dat tot nu toe echt goed gebruik heeft gemaakt van de Wii besturing is Wii sports. Je moet toegeven dat het daarna een beetje is ingekakt. En het probleem is: Nintendo lijkt het zelf amper erg te vinden. ze komen gewoon met nieuwe accessories zoals de Wii Fit board en de Wii zapper. Ik mag hopen dat ze die dingen wel beter uitwerken.
Sony had ondertussen ook is een schop onder de kont nodig en ze mogen wel is een toontje lager zingen. Dat lijkt ieg gelukt te zijn als we terugkijken naar bijv de E3 waar sony een stuk minder arrogant overkwam op het podium.
Ik zal even uitleggen waar ik bang voor ben:Hoedje schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:16:
[...]
Hap...
Dit is wel heel kortzichtig. Dan kun je beter beargumenteren dat Microsoft de diepgaande games kapot maakt, omdat redelijk gameplay van 8 a 10 uur met (zeer) mooie graphics tegenwoordig een volwaardige game is. Of Sony dan, op geen enkele console zijn zoveel baggerspellen uitgekomen als de PS2. Op de Wii komen immers ook alleen maar party games uit![]()
De Wii is een prima aanvulling op de andere twee consoles. Kan je je voorstellen dat de Wii er niet was? Dan is er geen ruimte meer voor echte radicale innovatie. Het kost inmiddels zoveel om in HD een spel te ontwikkelen, dat een ontwikkelaar het zich gewoon niet kan veroorloven om 't risico te lopen. Het gevolg is een zeer beperkt spelaanbod qua genres, waar de originaliteit ver te zoeken is.
Ik ben er bang voor dat ontwikkelaars opeens alleen maar spellen gaan maken die gericht zijn op plezier. Dit is een rare statement natuurlijk maar ik zal het even uitleggen.
We zijn in de afgelopen jaren eindelijk zover gekomen met spellen dat we een spel "serieus" kunnen maken. We kunnen mensen emoties laten voelen met spellen. Woede, verdriet en blijheid. Denk hierbij even aan de Final Fantasy reeks bijvoorbeeld met goed uitgewerkte verhalen. We hebben ondertussen spellen die zelfs al een beetje ingaan op een goed/slecht princiepes. Denk aan Black & White maar ook spellen als Shadow of the Colossus waar je iemand moet redden door andere te vermoorden.
Ik denk dat we eindelijk op een punt zijn aangekomen waar spellen "literair" worden en een nieuwe kunst vorm kunnen noemen. Een van de dingen die hiervoor zorgt is (denk ik ieg) dat spellen serieuzer worden. Het probleem van de Wii is dat die ons eigenlijk 10-15 jaar terug brengt naar de SNES dagen waar spellen bijna gedwongen werden om simpel te zijn.
Ik ben bang dat Nintendo een weg inslaat waarbij ze alleen maar simpele spellen maken en dat ze daar veel geld mee verdienen. Dat opzich is geen probleem alleen zouden andere ontwikkelaars ook op die trein kunnen springen. Ik ben bang dat we echt goede spellen franchises gaan verliezen door de Wii omdat ontwikkelaars opeens zien dat ze op veel makkelijkere manieren geld kunnen verdienen.
Ik zou het erg waarderen van nintendo als ze nu iets meer spellen uit brengen die ook ECHT gebruik maken van de inovatieve besturing. Ik was persoonlijk niet zo onder de indruk van TP. GC versie was nagenoeg hetzelfde en ik kan niet zeggen dat de Wii besturing echt wat toevoegde aan de Wii versie.Daarbij kan je Nintendo ook wel wat credits geven voor het nemen van een andere stap door met veel risico een andere vorm van besturing te introduceren. Ik heb zelf alleen een Wii, maar ik heb ook vrienden met een 360 en een PS3. Als je op dit moment tussen de laatste twee twijfelt, dan is qua games de 360 gewoon het beste qua aanbod, over een jaar is dat misschien anders. Maar dat verklaart volgens mij voor een groot deel (en voor een klein deel het prijsverschil) waarom de 360 nog steeds een stuk meer is verkocht dan de PS3.
Het enige dat spel dat tot nu toe echt goed gebruik heeft gemaakt van de Wii besturing is Wii sports. Je moet toegeven dat het daarna een beetje is ingekakt. En het probleem is: Nintendo lijkt het zelf amper erg te vinden. ze komen gewoon met nieuwe accessories zoals de Wii Fit board en de Wii zapper. Ik mag hopen dat ze die dingen wel beter uitwerken.
Geloof me ik ben ontzettend tevreden met de concurentie tussen MS en Sony. zolang het geen moddergevecht wordt en er niet al teveel fanboys dingen lopen te roepen ben ik tevredenIk moet er niet aan denken dat er alleen maar een 360, een PS3 of een Wii zou zijn. Nintendo begint nu al weer vervelende trekjes te krijgen, nadat ze in het verleden al hard op hun bek zijn gegaan. Sony hebben we allemaal gehoord met hun PS3 marketingpraat/leugens. En MS kennen we allemaal al van iets anders.
Ik ga echt geen spel van 50gig downloaden hoorVerwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:43:
[...]
Digitale distributie. De Virtual Console, PSN, XboxLive. Er is nog wel een lange weg te gaan, maar het komt steeds dichterbij. Over een paar jaar kun je een game gewoon downloaden en betalen via creditcard of wat dan ook. Neem Warhawk zowel downloadbaar als in de winkel te koop. Steam is nog zo'n perfect voorbeeld van digitale distributie done right. Daarnaast kan Microsoft altijd nog een beroep doen op de HD-DVD speler.
Laat het maar lekker bij schijfjes blijven, dat vind ik veel beter
[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 24-08-2007 21:54 ]
Verwijderd
persoonlijk ben ik niet "bang" dat Nintendo dat doet. Een aantal games die bij jouw beschrijving passen: Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy, Zack & Wikki, No More Heroes, Fire Emblem, Battalion Wars 2, Smash Bros. Brawl etc.zerokill schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:46:
Ik zie eigenlijk een perfect gat voor third party bedrijven om op te vullen. De Wii bezitter wordt vaak beschreven als non-gamer of Mario Party fan o.i.d. Tegelijkertijd vliegt Resident Evil 4 over de toonbank, en dat kun je toch geen minigame noemen. Daarnaast zijn er gewaagde projecten als Eledees, Dewy en No More Heroes.
Er zijn meer titels waarbij het echt iets toevoegt. Ironisch genoeg ook bij de genres die Nintendo niet of nauwelijks vertegenwoordigt:Het enige dat spel dat tot nu toe echt goed gebruik heeft gemaakt van de Wii besturing is Wii sports.
Resident Evil 4: Wii Edition, SSX Blur, Eledees, The Godfather, Scarface, Excite Truck en binnenkort Metroid Prime 3.
ook niet als je 100Mbit hebt thuis? Naar de winkel rijden om het spel te kopen zal je meer tijd kosten dan het te downloadenSToRM666 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:54:
[...]
Ik ga echt geen spel van 50gig downloaden hoor
Laat het maar lekker bij schijfjes blijven, dat vind ik veel beter
gezien de standaard 60 of 80GB HD die nu meegeleverd wordt lijkt me dat niet echt een optie.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Het volgende zal dan wel aan mij liggen maar ieg: waarom hoor ik dan niet van die spellen? Waarom staat de E3 van Nintendo in het teken van de balance board? Waarom wordt een stukje plastic (wii zapper) als de volgende inovatie in shooters gespeeld terwijl het niet meer is dan een stuk plastic die je controllers bij elkaar houden? En belangrijker: waarom worden spellen als Project HAMMER gecanceld en ipv focus op games als Brain training en Wii Fit?Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:01:
[...]
persoonlijk ben ik niet "bang" dat Nintendo dat doet. Een aantal games die bij jouw beschrijving passen: Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy, Zack & Wikki, No More Heroes, Fire Emblem, Battalion Wars 2, Smash Bros. Brawl etc.
Ik zie eigenlijk een perfect gat voor third party bedrijven om op te vullen. De Wii bezitter wordt vaak beschreven als non-gamer of Mario Party fan o.i.d. Tegelijkertijd vliegt Resident Evil 4 over de toonbank, en dat kun je toch geen minigame noemen. Daarnaast zijn er gewaagde projecten als Eledees, Dewy en No More Heroes.
Ik denk dat het duidelijk is dat er een shift te zien is in Nintendo. Ze hebben gezien dat je niet miljoenen in spellen hoeft te pompen op je spel te verkopen. Stomme flash spelletjes als te vinden in Wii Play verkopen al geweldig.
Als ik even naar de spellen kijk waar ik ervaring mee heb: Bij SSX voegde de motion controlls niks toe. Als het kan werd het spel er alleen maar slechter door. The Godfather was eigenlijk een 3rd person shooter zoals we die vaker zien. Alleen was het nu zo dat de controls erg veel leken op een toetsenbord + muis combi, Excite truck heeft HEEL zwaar te lijden onder de controls. Tijdens het spelen van dit spel had ik de grootste moeite met gewoon rechtdoor gaan.[...]
Er zijn meer titels waarbij het echt iets toevoegt. Ironisch genoeg ook bij de genres die Nintendo niet of nauwelijks vertegenwoordigt:
Resident Evil 4: Wii Edition, SSX Blur, Eledees, The Godfather, Scarface, Excite Truck en binnenkort Metroid Prime 3.
Buiten dat waren enkele spellen wel vermakelijk. Ik heb me wel een paar uur vermaakt met de multiplayer mode van excite truck maar om nou te zeggen dat de motion controls iets toevoegde: Nee. Het was gewoon hetzelfde spel. Iets moeilijk omdat er motion controls gebruikt werden.
Zelfde geld voor SSX, Godfather, Driver. Het zijn gewoon allemaal dezelfde spellen als op PS2. Alleen dan met motion controls. Ik vind dat niet revolutionair ofzo.
Verwijderd
zerokill schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:23:
Het volgende zal dan wel aan mij liggen maar ieg: waarom hoor ik dan niet van die spellen? Waarom staat de E3 van Nintendo in het teken van de balance board? Waarom wordt een stukje plastic (wii zapper) als de volgende inovatie in shooters gespeeld terwijl het niet meer is dan een stuk plastic die je controllers bij elkaar houden? En belangrijker: waarom worden spellen als Project HAMMER gecanceld en ipv focus op games als Brain training en Wii Fit?
Ik denk dat het duidelijk is dat er een shift te zien is in Nintendo. Ze hebben gezien dat je niet miljoenen in spellen hoeft te pompen op je spel te verkopen. Stomme flash spelletjes als te vinden in Wii Play verkopen al geweldig.
spoiler:
Tanks in WiiPlay owned 
Nintendo liet die Balance Board zien omdat deze E3 meer draaide om de mainstream pers als CNN en BBC. Dit was niet meer voor IGN, Gamespot en Kotaku maar echt voor de "gewone mensen":P.
Daarnaast is er heel veel beeldmateriaal getoond van Galaxy, Metroid en Smash Bros. Die spellen verkopen echter zoiezo wel, een Mario fan heeft echt geen extra trailer nodig om overgehaald te worden om Galaxy te kopen. Dat balance board is een heel nieuw idee wat duidelijk wat meer illustratie nodig had.
Ik raad je dan aan om de E3 event nog een keer te kijken. Het is niet mis plaatst om het met een tell sell reclame te vergelijken. Sowieso beetje vreemd wat je zegt over de E3. Deze E3 was juist voor IGN, Gamespot en Kotaku. Vorig jaar werden alle stands plat gelopen door "het gewone" volk en nu was alles op invite only.
Ieg vraag ik me nog steeds af wanneer er nou een spel gaat komen dat even goed als Wii Sports laat zien waarom de Wii controller nou zo revolutionair is. En als je er eigenlijk is heel goed over nadenkt dan kom je erachter dat het allemaaal wel meevalt. De Wii controller is eigenlijk niet meer dan een muis + toetsenbord met minder knoppen die je door de lucht zwaait. Zit eigenlijk bar weinig revolutie in. En ik denk dat ze dat bij Nintendo ook weten want anders waren er ondertussen wel een aantal spellen uit die laten zien wat de Wiimote nou allemaal kan.
Ieg vraag ik me nog steeds af wanneer er nou een spel gaat komen dat even goed als Wii Sports laat zien waarom de Wii controller nou zo revolutionair is. En als je er eigenlijk is heel goed over nadenkt dan kom je erachter dat het allemaaal wel meevalt. De Wii controller is eigenlijk niet meer dan een muis + toetsenbord met minder knoppen die je door de lucht zwaait. Zit eigenlijk bar weinig revolutie in. En ik denk dat ze dat bij Nintendo ook weten want anders waren er ondertussen wel een aantal spellen uit die laten zien wat de Wiimote nou allemaal kan.
spoiler:
Doe mij die versie van Duckhunt maar 
[ Voor 3% gewijzigd door zerokill op 25-08-2007 00:29 ]
Verwijderd
zerokill schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:28:
Ik raad je dan aan om de E3 event nog een keer te kijken. Het is niet mis plaatst om het met een tell sell reclame te vergelijken. Sowieso beetje vreemd wat je zegt over de E3. Deze E3 was juist voor IGN, Gamespot en Kotaku. Vorig jaar werden alle stands plat gelopen door "het gewone" volk en nu was alles op invite only.
spoiler:Doe mij die versie van Duckhunt maar
spoiler:
Die is ook vetjes ja
Tja, er is genoeg revolutie vooral als Resident Evil 4 speel werkt het allemaal gewoon veel beter met de Wii Remote. De presentatie was overigens wel bedoeld voor de mainstream press, ik heb twee uur lang gekeken naar zelf verheerlijking van Nintendo en slechte headlines van kranten en websites. Het was juist de bedoeling dat de gewone pers naar de presentatie ging en de hardcore gamepress de games uitvoerig kon checken. Nintendo heeft tegenwoordig nauwe banden met de Amerikaanse pers. Overigens vind ik de beweginssensor best wel revolutionair, ik ben er juist best blij mee dat het niet ontzettend anders is. Wario Ware, Wii Sports, Wii Fit, en een aantal andere games zijn echt "anders". Ik speel echter ook graag de normale Zelda, Mario en Metroid. En Nintendo zorgt daar ook nog steeds goed voor. Het is overigens echt een revolutie, aangezien het in korte tijd een nieuwe standaard zet. Je staat er nauwelijks bij stil dat je op een compleet andere manier bezig bent, en dat maakt het zo goed.
Verwijderd
Het is wel al ver gekomen dat men in discussies continu RE4 loopt aan te halen voor de Wii, als voorbeeld van een volwassen goede game met Wii controls.
How deluded are you? Jezelf blij maken met een remake van een spel wat al lang en breed uit was op de GC. Als je je daarmee op de borst wil kloppen...
Steek je energie in het vinden van goede voorbeelden en vernieuwende IP's voor een vernieuwende console. Dergelijke argumenten zullen beter blijven hangen in elk geval. (en dan wordt het toch niet zo gemakkelijk om een goed voorbeeld te vinden imo)
How deluded are you? Jezelf blij maken met een remake van een spel wat al lang en breed uit was op de GC. Als je je daarmee op de borst wil kloppen...
Steek je energie in het vinden van goede voorbeelden en vernieuwende IP's voor een vernieuwende console. Dergelijke argumenten zullen beter blijven hangen in elk geval. (en dan wordt het toch niet zo gemakkelijk om een goed voorbeeld te vinden imo)
even serieus, waarom miljoenen en miljoenen uitgeven aan een nieuwe game? RE4 was gewoon voor de GC een goede/mooie game. Op de Wii werkt deze kennelijk nog beter, juist vanwege de besturing.Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:17:
Het is wel al ver gekomen dat men in discussies continu RE4 loopt aan te halen voor de Wii, als voorbeeld van een volwassen goede game met Wii controls.
Ik heb RE4 niet gekocht voor de GC, omdat ik shooters niet kan besturen met die pookjes. Voor de Wii ga ik m zeker halen.
Verwijderd
Excite Truck, Sonic and the Secret of the Rings, Dragonball Z: Budokai Tenkaichi 2, Heatseeker, The Godfather, Scarface, Gundam MS79, Zack & Wikki, Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3 en zo kan ik nog wel even doorgaan.Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:17:
Daarnaast zijn veel PS3 en Xbox 360 games ook verre van vernieuwend.
RE4 gaf ik als voorbeeld van goede Wii controls die daadwerkelijk iets toevoegen aan de spelbeleving.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 01:34 ]
Wat je jezelf dus moet afvragen is of de Wiimote ook voor andere spellen dan Wii sports, Wiifit en Warioware wat toevoegen en ik denk dat dat niet zo is. Ik speel Zelda net zo lief met controller als met Wii mote. Sterker nog: ik heb het gevoel dat ik mijn aanvallen beter kan timen met controller.Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:57:
[...]
spoiler:Die is ook vetjes ja
Overigens vind ik de beweginssensor best wel revolutionair, ik ben er juist best blij mee dat het niet ontzettend anders is. Wario Ware, Wii Sports, Wii Fit, en een aantal andere games zijn echt "anders". Ik speel echter ook graag de normale Zelda, Mario en Metroid. En Nintendo zorgt daar ook nog steeds goed voor. Het is overigens echt een revolutie, aangezien het in korte tijd een nieuwe standaard zet. Je staat er nauwelijks bij stil dat je op een compleet andere manier bezig bent, en dat maakt het zo goed.
Mario en Metroid zullen even afwachten worden maar eerlijk gezegd noem je hier spellen waarbij ik me afvraag: Waarom wil ik een nieuwe besturing? Oude besturing was toch prima in mijn ogen? En dan realiseer (ik ieg) je eigenlijk dat de Wiimote toch het beste werkt bij "domme" mini games.
edit: Sorry over RE4 kan ik niet oordelen maar ik zal even rondsurfen op internet om beetje beeld te krijgen. Overigens wil ik even zeggen dat ik zelf geen Wii heb maar dat twee vrienden van me een gemodde Wii hebben en dat 1 van hen (letterlijk
[ Voor 11% gewijzigd door zerokill op 25-08-2007 01:42 ]
Daarom heb ik als Vlaming ook destijds 21000BEF (omgerekende een dikke 500 euro) betaald voor mijn PS2.sjekneck schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:49:
[...]
Ik ga toch even helpen! De Ps2 was enkel in Nederland en Finland zo schofterig duur bij de introductie. In De Us en bijna elk ander land betaalde je ongeveer 399 dollar ( 400 euro, alle btw etc meegerekend). Sony was van mening dat er teveel gemod werd met de ps1 in NL en Fin met als gevolg mindere resultaten in de game verkoop. Om dit te compenseren betaalde wij eigenlijk een boete vooraf.
U bent aan zet!
Het spijt me, maar jouw verhaald slaat nergens op.
Trouwens, Sony gammele hardware??? Mijn launch PS2 doet het op de dag van vandaag nog altijd.
Sorry hoor. Ik ben ook de mening toegedaan dat de Xbox360 een beter software aanbod heeft dan de PS3, maar ga niet de Xbox360 hardware problemen goedpraten door andere consoles door het slijk te halen, want dat is niet correct.
Ook het feit de PS3 te duur is niet waar. Want als je een eerlijke vergelijking moet maken dan moet je de PS3 vergelijken met de Xbox360 Elite en aangezien je bij de PS3 er onmiddellijk 2 games bijkrijgt is die nauwelijks duurder dan een Xbox360 Elite.
Volgens mij ouwehoeren jullie hier nog jaren door, zelfs als de PS3 inmiddels op nummer 1 staat van bestverkochte consoles
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Tja toch zal een fanboy blind blijven volgen al moet hij zijn console 3 keer per week naar microsoft verzenden. Want zijn console roxxort! Right...zerokill schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:53:
[...]
No offence maar onder welke rots heb jij het afgelopen half jaar gezeten? Hoelang hebben we nou al niet gehoord over 360 die kapot gaan? En hoevaak hebben we nou al gehoord over de kwaliteit van de ps3? Je kan een leuke overview krijgen van de PS3 en 360 topics hier op GoT. In het PS3 topic is naar mijn weten pas 1 PS3 terug gestuurd. Dit was omdat hij teveel geluid maakte. Ik neem aan dat ik niet hoef te vertellen wat er gebeurt in de 360 topics. Het feit dat er een speciaal 360 defecten thread is spreekt boekdelen naar mijn mening.
Probleem voor microsoft, zelfs de MAINSTREAM media heeft het over de slechte kwaliteit van de xbox360. Dan heb je een probleem
60Gb had, 55Gb als geformateerd en een game die je in het geheel moet downloaden...Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:43:
[...]
Digitale distributie. De Virtual Console, PSN, XboxLive. Er is nog wel een lange weg te gaan, maar het komt steeds dichterbij. Over een paar jaar kun je een game gewoon downloaden en betalen via creditcard of wat dan ook. Neem Warhawk zowel downloadbaar als in de winkel te koop. Steam is nog zo'n perfect voorbeeld van digitale distributie done right. Daarnaast kan Microsoft altijd nog een beroep doen op de HD-DVD speler.
Sorry hoor maar er zijn nog geen 1Terabyte SATA 2,5 inch schijfjes, niet te vergeten dat bij onze zuiderburen je met 10Gb per maand limieten zit ( voor hoelang nog is niet duidelijk omdat hun provider systeem nogal..cartel achtig aandoet en de EU de markten open gooit ). Of je leeft ergens waar je als je gelukkig bent net een 512kbit download kan krijgen tegen teveel geld! Ja dat is maar iets van 50-60kbyte..
Updates over het internet, ja! Map packs? Zeker! extra's? Tuurlijk! Hele games van 30Gb? No Way! Alleen een hardcore gamer zou zoiets doen. Of natuurlijk iemand die leecht van nieuwsgroepen!
Microsoft kan niet beroep doen op de HD-DVD speler voor games aangezien, tada...het is een EXTRA die niet standaard meegelevert word! Dat en het ding wordt al gebruikt om HD-DVD films te rippen dus hoeveel kans dat ze hele games gaan streamen over die drive...
Zelfde voor de HD, het uitbrengen van het "hey lekker goedkoop" core heeft wel zijn problemen. Okay de HD van de xbox360 is maar 13Gb na het installeren van de gegevens om xbox games te kunnen spelen. Maar nu kan een gamestudio nog niet zeggen van "Wel elke xbox360 heeft een hd dus we kunnen een cache gebruiken"
Jammer..een HD is toch wel standaard tegenwoordig. In zoverre voor next-gen consoles ( wii is een snellere dreamcast met speciale controllers ). En dvd begint nu toch wel het einde van de weg te zijn, jammer.. maar ja je kan altijd disc swappen!
En ja ik heb gehoord over het "harddisk required" logo-tje. 2 jaar in de race en microsoft komt dit probleem tegen. Jammer!
Weet jij iets dat wij niet weten? Oh natuurlijk als je als 0,1% leeft in een van de "digitale" dorpen. Dan heb je inderdaad 100Mbit, de rest zit aan de max van ADSL2+ vast met 24Mbit ( zeer te doen natuurlijk, 3megabyte per seconde is aardige snel voor downloaden)Kurios schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:09:
[...]
ook niet als je 100Mbit hebt thuis? Naar de winkel rijden om het spel te kopen zal je meer tijd kosten dan het te downloaden
En waar moet je de games op kwijt? Er zijn helaas nog geen 2,5inch SATA harde schijven uit van 500Gb
[ Voor 4% gewijzigd door swampy op 25-08-2007 14:07 ]
Kijk eens hoe snel de snelheid van de internet verbindingen gaan hier in NL. Nu zitten een hoop huishoudens al op 20Mbit, nog geen 7 jaar geleden was het heel wat toen ik een 1 Mbit verbinding kreeg. Dat is toch al zo'n 20 keer sneller (en zelfs per maand goedkoper) Als je dat even doortrekt, dan heb je over 7 jaar een verbinding van 400Mbit. Dan is mijn 100Mbit schatting nog niet eens zo gek gedacht.swampy schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:36:
[...]
Weet jij iets dat wij niet weten? Oh natuurlijk als je als 0,1% leeft in een van de "digitale" dorpen. Dan heb je inderdaad 100Mbit, de rest zit aan de max van ADSL2+ vast met 24Mbit ( zeer te doen natuurlijk, 3megabyte per seconde is aardige snel voor downloaden)
Opslag op een console is inderdaad een issue, de consolemakers hebben daar zeker niet aan gedacht. Overigens kunnen ze gerust een 3.5" schijf gebruiken in een console, de xbox had dit immers ook.
Maar ik ken geen game die werkelijk alleen op een 25 gig schijfje moet worden geperst, omdat deze niet op een DVD past.
[ Voor 4% gewijzigd door Kurios op 25-08-2007 14:38 ]
Resistance, Lair, Heavenly Sword, UT III, PES 2008 en GTA 4 waarschijnlijk ookKurios schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:37:
Maar ik ken geen game die werkelijk alleen op een 25 gig schijfje moet worden geperst, omdat deze niet op een DVD past.
[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 25-08-2007 14:46 ]
* hier stond nix interessants
[ Voor 90% gewijzigd door McGryphon op 25-08-2007 14:47 ]
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
* Cassius zegt maar 1 ding: Super Stardust HD ... met z'n tweëen bleren en schreeuwen door de huiskamer, ik lag echt onder de stoel. Überpret, period.
De meeste mensen deugen!
Doen ze het omdat ze het kunnen, of omdat ze het fysiek niet voor elkaar krijgen? Moeten ze voor andere platforms dus kwaliteit inleveren doordat ze het op DVD9 persen?SToRM666 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:45:
[...]
Resistance, Lair, Heavenly Sword, UT III, PES 2008 en GTA 4 waarschijnlijk ook
Zeggen dat de Wii deze console-race wint, is hetzelfde als zeggen dat K3 de CD-race gewonnen heeft omdat ze meer verkopen dan Radiohead. Het is een compleet ander soort console met een totaal ander soort games dan de PS3 of Xbox 360. Ik heb sinds een paar dagen ook de Wii in huis (had al een PS3 en 360) en het is echt niet te vergelijken. Vergeleken met de andere twee is het echt een stuk speelgoed. Dat gevoel krijg je door de user interface, de Mii's, de channels, de PS2-achtige graphics, Wii Sports. Het ding is fantastisch voor partygame, non-games en de bekende Nintendo-kiddiegames met geanimeerde tekenfilmkarakters voor de jongste jeugd, maar als je meer aangetrokken wordt door epische actiegames als Gears of War, Call of Duty 4, Killzone, Unreal Tournament, Halo 3, Heavenly Sword, Uncharted, etc etc heb je werkelijk niks aan een Wii. Het hoeft van mij echt niet alleen superrealistisch. Ik hou ook van platofmers. Een van de games waar ik echt het meest naar uitkijk op de PS3 is de nieuwe Ratchet & Clank Future. Dat ziet er werkelijk verbluffend uit. Pure next-gen visuals.Servor schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:48:
De Wii dreigt toch - onverwacht- deze ronde te gaan winnen. Heb vorige week een uurtje met de Wii gespeeld bij een maat van me, en heb nog nooit zoveel lol gehad met een console. Serieus, wat een ding! Briljant gewoon.

Vergelijk dat 'ns met de nieuwe Mario:

Voor een Gamecube ziet het er meer dan goed uit, maar mijn hemel wat ist het verschil groot vergeleken met de PS3. Dat wil niet zeggen dat de games niet leuk zouden kunnen zijn. Ik heb Zelda en Resident Evil erbij gekocht, dat zijn topgames voor de Wii, maar het gevoel van teleurstelling overheerst vergeleken met de PS3 en Xbox. Van die consoles krijg ik alleen maar een positief gevoel. De PS3 biedt voor 600 euro voor mij nog steeds waar voor zijn geld, bij de Wii denk ik alleen maar "is dit alles?".
De Wii drijft vooral op hype en ik neem het mezelf toch kwalijk dat ik er ook voor gevallen ben....
[ Voor 4% gewijzigd door ymmv op 25-08-2007 15:38 ]
Verwijderd
Het is altijd opmerkelijk dat iedereen begint over innovatie en vernieuwing. Niet de innovatie van Gears of War die gewoon Ghost Recon verbeterde en ook niet de innovatie van Heavenly Swords om dat het niet een nieuw character is. Echte innovatie in de vorm van:
Pikmin, Killer 7, ICO, God Hand, Shadow of the Colussus verkoopt voor geen meter. Sterker nog het aantal mensen dat Killer 7 heeft gekocht is op een hand te tellen.
De Wii kan inderdaad tegenvallen als je Nintendo games associeert met kinderlijk, kiddy e.d. Ik voel er persoonlijk niks voor om een realistische Mario te spelen of een cartoon versie van Gears of War. Mario en Zelda hebben een fantasierijke stijl omdat het nu eenmaal beter bij de spellen past.
Overigens vind ik Ratched en Clank duidelijk een spel waarbij ik het verschil tussen de Wii en PS3 een stuk kleiner vind als bij de nieuwste Call of Duty en Medal of Honor. De Wii graphics zijn gewoon "voldoende", de PS3 graphics zijn heel fijn voor het oog en HD is een geniale uitvinding. Maar ik mis toch nooit de graphics op de Wii maar ik mis wel de Wii Remote op de Xbox 360/PS3. De interface is een van de sterkste punten van de Wii, het duurt echter even voordat er nieuwe games en concepten voor verzonnen worden.
Pikmin, Killer 7, ICO, God Hand, Shadow of the Colussus verkoopt voor geen meter. Sterker nog het aantal mensen dat Killer 7 heeft gekocht is op een hand te tellen.
De Wii kan inderdaad tegenvallen als je Nintendo games associeert met kinderlijk, kiddy e.d. Ik voel er persoonlijk niks voor om een realistische Mario te spelen of een cartoon versie van Gears of War. Mario en Zelda hebben een fantasierijke stijl omdat het nu eenmaal beter bij de spellen past.
Overigens vind ik Ratched en Clank duidelijk een spel waarbij ik het verschil tussen de Wii en PS3 een stuk kleiner vind als bij de nieuwste Call of Duty en Medal of Honor. De Wii graphics zijn gewoon "voldoende", de PS3 graphics zijn heel fijn voor het oog en HD is een geniale uitvinding. Maar ik mis toch nooit de graphics op de Wii maar ik mis wel de Wii Remote op de Xbox 360/PS3. De interface is een van de sterkste punten van de Wii, het duurt echter even voordat er nieuwe games en concepten voor verzonnen worden.
Bij een redesign zou het mogelijk zijn om een 3,5inch schijf te gebruiken. Het is wel groter en.. hier komt iets belangrijk, meestal zijn die schijven voor gebruik in een computer die ergens altijd stabiel staat en niet verplaatst wordt. Een console kan dertegen wel versleept worden en elke 2,5 inch harde schijf is daar op berekent! Ook gebruiken ze minder, worden minder warm!Kurios schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:37:
[...]
Kijk eens hoe snel de snelheid van de internet verbindingen gaan hier in NL. Nu zitten een hoop huishoudens al op 20Mbit, nog geen 7 jaar geleden was het heel wat toen ik een 1 Mbit verbinding kreeg. Dat is toch al zo'n 20 keer sneller (en zelfs per maand goedkoper) Als je dat even doortrekt, dan heb je over 7 jaar een verbinding van 400Mbit. Dan is mijn 100Mbit schatting nog niet eens zo gek gedacht.
Opslag op een console is inderdaad een issue, de consolemakers hebben daar zeker niet aan gedacht. Overigens kunnen ze gerust een 3.5" schijf gebruiken in een console, de xbox had dit immers ook.
Ja een 3,5inch kan in een console maar vraag me af of het de beste oplossing is. Dertege vindt ik de externe oplossingen verre van perfect. En of nu blu-ray al nodig is, goede vraag..handig is het wel en het wordt blijkbaar al gretig gebruikt!
En ooit moet je overstappen naar een groter formaat waarom dus niet nu? De PS1 "introduceerde" CD-rom als opslag, de PS2 deed het met de DVD, zou wel raar zijn als ze nu ook niet een stap hoger gaan. En dat misschien games nu niet gigantisch veel meer dan DVD vereisen, tja..nu kunnen ze tenminste weer uitbreiden!
[ Voor 13% gewijzigd door swampy op 25-08-2007 20:51 . Reden: mini edit ]
waar is de mobiele telefoon goed voor, communiceren met een telegraf gign ook prima. revolutie houd je niet tegen, en motion senstion is nog maar het begin van de revolutie van de nieuwe besturing. we spelen al lang genoeg met een controller en tb+muis....zerokill schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:40:
Oude besturing was toch prima in mijn ogen?
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Ja en ik zeg het volgende: Wat voegt die motion sensing nou eigenlijk toe? Ja Wii Sports was (heel) leuk. Ja Super rub a dub werkt ook erg leuk met motion sensing maar voor de rest?donald_dick schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:19:
[...]
waar is de mobiele telefoon goed voor, communiceren met een telegraf gign ook prima. revolutie houd je niet tegen, en motion senstion is nog maar het begin van de revolutie van de nieuwe besturing. we spelen al lang genoeg met een controller en tb+muis....
Bij spellen als Zelda TP voegt het nouwelijks iets toe. Ik speel het spel net zo lief met controller als met Wiimomte. Sterker nog: Met controller kan ik mijn aanvallen preciezer timen. Dit geld voor heel veel spellen. Als ik Driver speel op de Wii met motion sensing dan is dat geinig. maar om nou te zeggen OMFG EEN REVOLUTIE. Nee het is hetzelfde spel als op de PS2 alleen dan met motion sensing.
Ik vond dat de Power Unlimited het wel goed had verwoord. Er is een of andere Ace combat achtige game voor PS2 en Wii. PS2 game werd afgezeken omdat het te simpel was etc maar de Wii game werd de hemel in geprezen omdat het een revolutie was en het was nog nooit vertoond. Maar eigenlijk is het gewoon hetzelfde spel. in de PU had Jeroen dacht ik dus wel een mooi betoog over de Wii gehouden.
ik heb jaren een ps2 gehad. volgens mij ergens in 2001. ik heb indertijd met neo 2.2 1.000,- gulden voor betaald. het bedrag van 600 euro komt na inflactie correctie aardig overeen. tja wat is duur. een relatief begrip. ik heb m trouwens verkocht voor de introductie voor 300 euro met games, memcards en extra controller. ik gamede niet zoveel en vondt het beter m weg te doen. maar pas als je iets wegdoet weet je wat je mist. vooral als vrienden langskomen is t wel leuk. dat en de uitgebreidde opties hebben me samen me de bundle aanbieding en daar bovenop de 10% korting van wehkamp me toch overtuigd.
ik heb de ps3 bundle besteld bij de wehkamp met de 10% aktie. 599 voor een kale ps3 is voor mij aan de hoge kant. maar de 2 games en de extra controller erbij voor 539,10 heeft mij over de streep getrokken.
wehkamp heeft op de vrijdag van het aktieweekend de bundel van de site gehaald net nadat ik m had besteld. het was blijkbaar niet de bedoeling dat er op de bundel 10% korting zou worden gegeven. maandag stond ie er weer op. nu blijkt helaas de leverancier van wehkamp levertijd onbekend te hebben opgegeven.
ik heb de ps3 bundle besteld bij de wehkamp met de 10% aktie. 599 voor een kale ps3 is voor mij aan de hoge kant. maar de 2 games en de extra controller erbij voor 539,10 heeft mij over de streep getrokken.
wehkamp heeft op de vrijdag van het aktieweekend de bundel van de site gehaald net nadat ik m had besteld. het was blijkbaar niet de bedoeling dat er op de bundel 10% korting zou worden gegeven. maandag stond ie er weer op. nu blijkt helaas de leverancier van wehkamp levertijd onbekend te hebben opgegeven.
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Naar mijn mening verkoopt de Playstation 3 slecht vanwegen valse beloftes, en misleidende en slechte marketing. a.k.a luchtkastelen.
De grijze massa weet trouwens nog steeds niet dat de PS3 ook blu-ray afspeelt...
Ik ben 1 van de sukkels die de ps3 heeft gekocht omdat er ook linux op kan draaien....
Toen ik eindelijk de tijd had om er linux op te zetten, kwam ik er achter dat de RSX is uitgeschakeld door de hypervisor! En toen kon ik niet meer terug naar de winkel.
Desondanks, ben ik voor de rest wel uiterst tevreden over de machine.
De grijze massa weet trouwens nog steeds niet dat de PS3 ook blu-ray afspeelt...
Ik ben 1 van de sukkels die de ps3 heeft gekocht omdat er ook linux op kan draaien....
Toen ik eindelijk de tijd had om er linux op te zetten, kwam ik er achter dat de RSX is uitgeschakeld door de hypervisor! En toen kon ik niet meer terug naar de winkel.
Desondanks, ben ik voor de rest wel uiterst tevreden over de machine.
Uhm, dat had je denk ik toch wel kunnen weten? Sony is 'verplicht' om alle speciale hardware uit te schakelen en dit is ook wel redelijk bekent. Bij de PS/2 was dit niet anders.coretx schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:40:
Toen ik eindelijk de tijd had om er linux op te zetten, kwam ik er achter dat de RSX is uitgeschakeld door de hypervisor!
De reden is dat het anders een makkelijk weg is om de licentie kosten die game bedrijven aan Sony moeten betalen te omzeilen. Bring gewoon een game uit die eerst Linux boot, en daarna de game opstart. Sony kan daar dan niets tegen doen. Onder Linux kun je gewoon software draaien die niet gesigneerd door Sony hoeft te zijn.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Dat hadden ze op kunnen lossen middels proprietiare meuk zoals de kernel modules en de driver voor de RSX die niet " bestaat " in het publiek.
De echte rede is de angst dat het hele systeem word gehacked.
Blijkbaar hebben ze niet genoeg vertrouwen in hun eigen systeem.
En "betaald" de klant daarvoor.
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Als er een binaire module zou worden mee geleverd met de PS/3 Linux versie, dan kun je toch gewoon software schrijven die hier gebruik van maakt?coretx schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:42:
Dat hadden ze op kunnen lossen middels proprietiare meuk zoals de kernel modules en de driver voor de RSX die niet " bestaat " in het publiek.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Raar he?coretx schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:42:
Ik geloof niet dat het veel te maken heeft met de verkoopcijfers van de PS3 overigens.
Verwijderd
Ik ken veel mensen die eigenlijk alleen Wii sports spelen; zelf deed ik dat ook. Sommigen hebben dan nog warioware ofzo maar na een weekend komt die echt het doosje niet meer uit. Dat hele motion sensing is zo overrated als de neten. Ik vond het voor dingen zoals Scarface ook helemaal niet handig. Als ik zit te gamen op mn console lig ik lekker op de bank en dat gaat gewoon voor geen meter als je steeds met dat ding naar het scherm moet wijzen.zerokill schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:07:
[...]
Ja en ik zeg het volgende: Wat voegt die motion sensing nou eigenlijk toe? Ja Wii Sports was (heel) leuk. Ja Super rub a dub werkt ook erg leuk met motion sensing maar voor de rest?
Breng die remote maar gewoon als extratje uit zoals de donkey kong bongo's ofzo maar gebruik dat spul alsjeblieft niet geforceerd in elke game! Hopelijk gaat Sony er ook niet te ver in mee.
Het was oorspronkelijk ook een add-on voor de Gamecube.
Hij is duur en de PC is fijner/krachtiger?
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Als daar een licentie aan vast zit, is het idd nog wel mogelijk.flowerp schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:14:
[...]
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Als er een binaire module zou worden mee geleverd met de PS/3 Linux versie, dan kun je toch gewoon software schrijven die hier gebruik van maakt?
Maar illegaal, waardoor er dus geen concurrerend commercieel platform wat de Sony royalty's ontduikt kan ontstaan, maar wel de "eigenaren" van de PS3 de volledige vrijheid geeft.
edit-- Dit klopt ( technisch ) niet voor de volle 100%
Maar een dergelijke constructie is echter wel mogelijk.
[ Voor 9% gewijzigd door coretx op 01-09-2007 19:29 ]
Als $400 == €400 verkoopprijs dan heb ik een nieuwe PS3 in december 
arstechnicaquote: http://arstechnica.comur mole has a great track record: both the Xbox 360 HDMI story and the wired Xbox 360 Rock Band controllers have since been confirmed. Whoever our friendly inside source is, he's got some great contacts. Now he's ready to tell us what Sony's console pricing plans may soon look like. Here's how Sony's platform pricing will shape up by the holiday shopping season:
* 80GB PlayStation 3: $499.99
* 40GB PlayStation 3: $399.99
* Spider-Man 3 Blu-ray movie pack in with one, or both
* PlayStation 2: $99.99
The 80GB price drop isn't that shocking, but a new $400 40GB system would be huge news. Would people be willing to part with 40GB to save $100? I think so, and having a $400 PlayStation 3 option would be a great weapon this holiday season. If they get to show off the Blu-ray capabilities of the system with Spider-Man 3 bundled? That's a nice package.
The $99.99 PlayStation 2 would ensure that the venerable system will continue to sell well. This is rumor for now, but when Sony makes some announcements at the Tokyo Game Show, I would not be shocked if these were among them. You heard it here first.
iOS developer
NPD Augustus (verkoopcijfers voor de maand Augustus in de US).
VG sales up 46% YOY to $993M, SW Sales up 22%, HW sales up 94%
Hardware Unit Sales
PlayStation 2 202K
PlayStation 3 130.6K
PlayStation Portable 151.2 K
Xbox 360 276.7K
Wii 403.6 K
Nintendo DS 383.3K
GBA 69.5K
Top 20 SKU's
360 MADDEN NFL 08 896.6K
PS2 MADDEN NFL 08 643.6K
360 BIOSHOCK 490.9K
PS3 MADDEN NFL 08 336.2K
WII PLAY W/ REMOTE 256.8K
WII METROID PRIME 3: CORRUPTION 218.1K
WII MARIO STRIKERS: CHARGED 147.4K
PS2 GUITAR HERO 2 W/GUITAR 145.4K
WII MARIO PARTY 8 138.3K
PS2 GUITAR HERO ENCORE: ROCKS THE 80S 127.1K
XBX MADDEN NFL 08
WII MADDEN NFL 08
NDS BRAIN AGE 2: MORE TRAINING IN MINUTES A
360 TWO WORLDS
NDS POKEMON DIAMOND VERSION
NDS HIGH SCHOOL MUSICAL: MAKIN THE CUT
360 GUITAR HERO 2 W/ GUITAR
PSP MADDEN NFL 08
NDS POKEMON PEARL VERSION
360 TIGER WOODS PGA TOUR 08
PS3 Lair = 46.5K
Warhawk w/headset= 58.6K
Blue Dragon = 53.6K
bron: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=189989
De PS3 alweer gezakt vergeleken met de maand daarvoor, heeft de stijging dus niet vast kunnen houden of verbeteren. Belachelijk veel Maddens verkocht op de 360 en de Wii & DS domineren nog steeds.
Had er nu even geen tijd voor maar is er animo om een nieuw deel te starten waarin we dit soort verkoop cijfers kunnen bespreken?
Het Grote Console War Verkoopcijfer Topique?
VG sales up 46% YOY to $993M, SW Sales up 22%, HW sales up 94%
Hardware Unit Sales
PlayStation 2 202K
PlayStation 3 130.6K
PlayStation Portable 151.2 K
Xbox 360 276.7K
Wii 403.6 K
Nintendo DS 383.3K
GBA 69.5K
Top 20 SKU's
360 MADDEN NFL 08 896.6K
PS2 MADDEN NFL 08 643.6K
360 BIOSHOCK 490.9K
PS3 MADDEN NFL 08 336.2K
WII PLAY W/ REMOTE 256.8K
WII METROID PRIME 3: CORRUPTION 218.1K
WII MARIO STRIKERS: CHARGED 147.4K
PS2 GUITAR HERO 2 W/GUITAR 145.4K
WII MARIO PARTY 8 138.3K
PS2 GUITAR HERO ENCORE: ROCKS THE 80S 127.1K
XBX MADDEN NFL 08
WII MADDEN NFL 08
NDS BRAIN AGE 2: MORE TRAINING IN MINUTES A
360 TWO WORLDS
NDS POKEMON DIAMOND VERSION
NDS HIGH SCHOOL MUSICAL: MAKIN THE CUT
360 GUITAR HERO 2 W/ GUITAR
PSP MADDEN NFL 08
NDS POKEMON PEARL VERSION
360 TIGER WOODS PGA TOUR 08
PS3 Lair = 46.5K
Warhawk w/headset= 58.6K
Blue Dragon = 53.6K
bron: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=189989
De PS3 alweer gezakt vergeleken met de maand daarvoor, heeft de stijging dus niet vast kunnen houden of verbeteren. Belachelijk veel Maddens verkocht op de 360 en de Wii & DS domineren nog steeds.
Had er nu even geen tijd voor maar is er animo om een nieuw deel te starten waarin we dit soort verkoop cijfers kunnen bespreken?
Het Grote Console War Verkoopcijfer Topique?