Waarom verkoopt de Playstation 3 zo slecht?

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 23:55
EfBe schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 08:28:
[...]

Err, jij denkt echt dat een random kassa in de VS direct is verbonden met deze site? :D
Ik gok op sarcasme, alhoewel het niet zo van zn post af druipt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 22:54:
[...]

Nette prijs. Ben benieuwd welke zaak hem voor 499 weg durft te doen.
Dat gaat goed, als die prijs zo blijft zakken wil ik hem wel kopen als een bundeltje met GTA IV in het najaar. B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 08:36:
[...]

Ik gok op sarcasme, alhoewel het niet zo van zn post af druipt :P
:)

Kijk, wat ik met al die onzin over de dreamcast etc. wil zeggen is dat cijfers cijfers zijn en dat alles beinvloedbaar is. Iedereen zoekt precies zo de cijfers dat het hem het meest gunstig uitkomt. DE PS3 VERKOOPT 300.000 STUKS IN DE UK IN DE EERSTE WEEK!
of DE XBOX 360 HEEFT DE GROOTSTE USERBASE. of DE WII IS DE SNELST VERKOPENDE CONSOLE ALLER TIJDEN.

zal wel allemaal waar zijn. Was het niet zo dat de ene fabrikant de werkelijke sales rapporteert, de andere de verkochte aan de tussenhandel, de andere weer de shipped consoles en een ander weer de manufactured consoles? Straks krijgen we een fabrikant die het aantal bestellingen bij Intel/NVidia/IBM gaat rapporteren.

Hoe je het ook went of keert, je kunt altijd zoeken naar zaken die goed voor je zijn.

Er zijn drie wereldmarkten: USA, Europe en Japan. Waar Europa vroeger peanuts was is het nu misschien wel de grootste speler. Het gaat om het totaalplaatje. Dus melden dat de PS3 10 keer zoveel verkoopt als de XBOX 360 in Japan zegt niet veel.

Op dit moment is de leider in de Nextgen de XBOX 360. Waarom? Omdat ie anderhalf jaar op de markt is en vermoedelijk meer dan 10 miljoen keer verkocht is. De 360 heeft top specificaties, geweldige spellen, een perfect Live system maar ook nadelen. Een op de 3 consoles gaat stuk (360 fanboys zeggen 1 op de 100, sony fanboys zeggen 1 op de 2), de console heeft geen HDMI output en het ding maakt een pokkeherrie. Maar als je games speelt zijn er gewoon enkele heel erg goeie spellen uit.

De Wii is inderdaad een hele snelle verkopende console. Next Gen? Niet qua graphics, misschien wel qua playabality. Pros: De console ziet er gelikt uit, is goedkoop (tov de concurrentie), de Miis zijn erg grappig de controllers zijn subliem, de paar spellen die er gebruik van maken zijn gewoon heel erg leuk en de sterkste troef is dat je zusje, je nichtje, je moeder, je vader en ja, de hele familie het leuk vindt en meespeelt. Vergeet niet dat de 'non-gaming' markt (mensen die nooit videogames spelen) veel groter is dan die paar miljoen puistekoppen die de hele dag achter de pc zitten te gamen. Dat is de kracht van de spellen van Nintendo en aangezien Nintendo ook winst maakt op de console hoeven ze niet 10 spellen per console te verkopen om winst te maken. Dus die groep die 2 spellen per jaar koopt is ook prima. Cons: echt mooie worden die grafx niet op de Wii, dus je krijgt geen spellen die je echt zullen verbazen. Nintendo gaat echter over een paar maanden wel de #1 plek veroveren. Of ze die behouden en dat het after all een short term gadget blijkt te zijn? Time will tell.

En dan het brekebeentje van de klas. De PS3. Ja. De pros zijn het mooie uiterlijk, HDMI, de kwalitatief goede bouw (geen red rings of death so far), hij is stil, heeft next gen specs en er zit een BluRay speler in. Cons: Hij is duur, veel specs zijn gedowngrade, weinig goede spellen, europese backwards compatitbility is twijfelachtig, HDMI werkt niet op alle HDMI/DVI monitoren en TV's(!) en er zit een BluRay speler in. Ik ben zelf wel erg blij met de BluRay speler, zonder die speler had Sony hem echt niet veel goedkoper gemaakt, dan was die nog 499 euro bij introductie, kijk maar naar de PS1 en PS2. Sony is altijd duur bij introductie omdat ze een dure company ijn met hoge vaste kosten en die moeten gewoon terugverdiend worden, of het nu een MiniDisc, Betamax, CD, DVD of console is.
Nu zie ik het dat je voor 100 euro extra een BluRay speler krijgt en geloof me, BluRay gaat het winnen op termijn van HD DVD. Er zitten gewoon teveel companies achter BR en achter HD DVD zit feitelijk alleen Microsoft die er zelf zo weinig vertrouwen in heeft dat ze het niet aandurven om de 360 premium met ingebouwde HD DVD uit te brengen. Zegt voldoende.
Of Sony het nog allemaal gaat inhalen weet ik niet. Het zou goed zijn als ze deze ronde verliezen. Van verlies gaan ze niet failliet maar het relativeert je successen en het geeft je kansen om het beter te doen in de toekomst.
Op dit moment zijn ze gewoon nog #3 in de Next Gen Markt en ik denk dat ze een veel langere tijd nodig zullen hebben om Microsoft voorbij te streven, dat gaat echt niet binnen 12 maanden lukken! Daar hebben ze gewoon te weinig exclusieve titels voor. Ik schaf binnen een maand of 10 mijn 3e next gen console aan (ja, een PS3) als die 400 euro kost. Gewoon, als BluRay speler. En misschien dat ik er ooit nog wat spellen voor koop als MGS.

Just my 2 lousy cents.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 18:26
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:13:
[...]
Nu zie ik het dat je voor 100 euro extra een BluRay speler krijgt en geloof me, BluRay gaat het winnen op termijn van HD DVD. Er zitten gewoon teveel companies achter BR en achter HD DVD zit feitelijk alleen Microsoft die er zelf zo weinig vertrouwen in heeft dat ze het niet aandurven om de 360 premium met ingebouwde HD DVD uit te brengen. Zegt voldoende.
Voor de duidelijkheid: het is vooral Toshiba wat HD-DVD pusht want die hebben de hardware ontwikkeld. Microsofts betrokkenheid met HD-DVD heeft met hun interactieve multimediasoftware HDi te maken. MS heeft samen met HP geprobeerd om HDi (en ook managed copy) in de Blu-Ray-specs te krijgen maar da's niet gelukt. Het is MS wel gelukt om hun uitstekende VC1-codec voor zowel HD-DVD als Blu-Ray geaccepteerd te krijgen. Op die manier heeft ook MS voet in het Blu-Ray-kamp.

De reden dat MS HD-DVD support heeft vooral te maken met HDi en natuurlijk om Sony te dwarsbomen. Als HD-DVD een succes wordt - of anders Blu-Ray geen succes - komt het MS uitstekend uit want dan is een pluspunt van de PS3 geneutraliseerd. Het belang van HD-DVD is voor MS alleen beperkt, in tegenstelling tot Toshiba wat een groot financieel belang heeft bij het slagen van HD-DVD. Bill Gates heeft al gezegd dat hij meer toekomst ziet in het online downloaden van films ipv fysieke datadragers. Dat zie je ook in Xbox Live Marketplace waar je games en films kunt downloaden.

[ Voor 11% gewijzigd door ymmv op 14-04-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymmv schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 15:27:
[...]

Voor de duidelijkheid: het is vooral Toshiba wat HD-DVD pusht want die hebben de hardware ontwikkeld. Microsofts betrokkenheid met HD-DVD heeft met hun interactieve multimediasoftware HDi te maken. MS heeft samen met HP geprobeerd om HDi (en ook managed copy) in de Blu-Ray-specs te krijgen maar da's niet gelukt. Het is MS wel gelukt om hun uitstekende VC1-codec voor zowel HD-DVD als Blu-Ray geaccepteerd te krijgen. Op die manier heeft ook MS voet in het Blu-Ray-kamp.

De reden dat MS HD-DVD support heeft vooral te maken met HDi en natuurlijk om Sony te dwarsbomen. Als HD-DVD een succes wordt - of anders Blu-Ray geen succes - komt het MS uitstekend uit want dan is een pluspunt van de PS3 geneutraliseerd. Het belang van HD-DVD is voor MS alleen beperkt, in tegenstelling tot Toshiba wat een groot financieel belang heeft bij het slagen van HD-DVD. Bill Gates heeft al gezegd dat hij meer toekomst ziet in het online downloaden van films ipv fysieke datadragers. Dat zie je ook in Xbox Live Marketplace waar je games en films kunt downloaden.
Toshiba. Jaaromzet wat? 1 miljard? Tegen Sony. Panasonic. Philips. Samsung. Pioneer. LG. JVC. Sharp. Totaal omzet 60 miljard denk ik?
BluRay wint dat uiteraard. Ik dacht dat Bill Gates persoonlijk wat biljarden in HD DVD stopte maar als hij er niet 100% voor gaat dan wordt HD DVD natuurlijk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
ymmv schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 15:27:
[...]
De reden dat MS HD-DVD support heeft vooral te maken met HDi en natuurlijk om Sony te dwarsbomen.
Het heeft idd met HDi te maken, maar dat is ook nog om een andere reden:

J A V A

Vanwege een eerdere (bekende) uitspraak van de rechter mag Microsoft niet langer van Java gebruik maken. Of BD-Java daar ook onder valt weet ik niet, maar lijkt me wel waarschijnlijk aangezien het in de core dezelfde VM is. Ik kan me herinneren dat MS en Sun later wel 't 1 en 't ander hebben rechtgepraat, maar dan nog blijft het een imago schade voor MS als ze nu met hangende pootjes weer naar Sun zouden moeten gaan om een licentie op BD-Java te nemen.

Het zou natuurlijk kunnen dat de BD-Java licentie geheel buiten Sun om via het blu-ray consortium geregeld wordt, maar dan nog... Microsoft is tevens in een zeer heftige concurrentie strijd met Java verwikkeld vanwege haar eigen C#/.Net platform. Succes van Java, op welke markt dan ook, is indirect weer een bedreiging voor C#/.NET (BD-Java programmeurs stappen makkelijker over op b.v. Java EE of Java ME omdat ze de taal en core libs al kennen).

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
flowerp schreef op zondag 15 april 2007 @ 00:53:
[...]

Het heeft idd met HDi te maken, maar dat is ook nog om een andere reden:

J A V A

Vanwege een eerdere (bekende) uitspraak van de rechter mag Microsoft niet langer van Java gebruik maken. Of BD-Java daar ook onder valt weet ik niet, maar lijkt me wel waarschijnlijk aangezien het in de core dezelfde VM is. Ik kan me herinneren dat MS en Sun later wel 't 1 en 't ander hebben rechtgepraat, maar dan nog blijft het een imago schade voor MS als ze nu met hangende pootjes weer naar Sun zouden moeten gaan om een licentie op BD-Java te nemen.
MS mag prima gebruik maken van Java, ze mogen er alleen niet met hun fikken aankomen en het hun tech maken.
Het zou natuurlijk kunnen dat de BD-Java licentie geheel buiten Sun om via het blu-ray consortium geregeld wordt, maar dan nog... Microsoft is tevens in een zeer heftige concurrentie strijd met Java verwikkeld vanwege haar eigen C#/.Net platform. Succes van Java, op welke markt dan ook, is indirect weer een bedreiging voor C#/.NET (BD-Java programmeurs stappen makkelijker over op b.v. Java EE of Java ME omdat ze de taal en core libs al kennen).
Ik denk dat als DAT de reden is, deze te debiel is voor woorden. .NET is nl. geen alternatief voor Java in de embedded markt op dit moment.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geruudt
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
Toshiba. Jaaromzet wat? 1 miljard? Tegen Sony. Panasonic. Philips. Samsung. Pioneer. LG. JVC. Sharp. Totaal omzet 60 miljard denk ik?
Jij hebt geen idee hoe groot Toshiba is denk ik :+
$ 52,2 miljard in het jaar 2006

http://en.wikipedia.org/wiki/Toshiba

[ Voor 5% gewijzigd door geruudt op 15-04-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
offtopic:sony zelf is al 70 miljard :p al die bedrijven zitten ruim boven de 400miljard euro aan omzet per jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geruudt schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:23:
[...]

Jij hebt geen idee hoe groot Toshiba is denk ik :+
$ 52,2 miljard in het jaar 2006

http://en.wikipedia.org/wiki/Toshiba
Dan is het nog minimaal 15 x zoveel omzet die de concurrentie heeft. HD-DVD wordt de Betamax van de HD generatie. Blu-Ray gaat het winnen. Indien dat niet zo is koop ik voor iedereen die in dit topic gepost heeft een HD-DVD speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:55:
[...]

Dan is het nog minimaal 15 x zoveel omzet die de concurrentie heeft. HD-DVD wordt de Betamax van de HD generatie. Blu-Ray gaat het winnen. Indien dat niet zo is koop ik voor iedereen die in dit topic gepost heeft een HD-DVD speler :)
Sinds wanneer is omzet bepalend voor het succes van een nieuwe standaard :?

Als we het hebben over kleine bedrijven, maar het zijn allemaal miljarden toko's.

Content en Availability in combinatie met prijs :) Dat zijn de factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:12

heuveltje

KoelkastFilosoof

PWM schreef op zondag 15 april 2007 @ 16:47:
[...]

Als we het hebben over kleine bedrijven, maar het zijn allemaal miljarden toko's.

Vergeet de eerste vereiste niet :)
VRAAG.

Voor veel mensen is het niet BleuRay OF HD-dvd. maar dvd of "dat nieuwe gedoe".
MAW ze vinden DVD vaak nog goed genoeg, en hebben geen behoefte aan iets nieuwers

En dan kan BR nog 300 keer zo mooi zijn als dvd, als de meeste mensen het niet echt boeit dan is de hele vergelijking zinloos. op den duur zal het vast wel doorbreken, maar dan kan het de "next gen war" al niet meer beinvloeden.

Denk ook aan Super audio-cd. veel beter geluid dan een normale cd. maar toch ken ik maar 1 persoon met een SA-cd speler :)

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 15-04-2007 17:36 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geruudt
  • Laatst online: 30-11-2021
Dan is het nog minimaal 15 x zoveel omzet die de concurrentie heeft.

Laatste keer off-topic dan :*)

Toshiba heeft meer werknemers dan Sony, en de omzet in 2006 was bij sony maar 11milj. meer dan bij Toshiba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
EfBe schreef op zondag 15 april 2007 @ 10:53:
[...]
MS mag prima gebruik maken van Java, ze mogen er alleen niet met hun fikken aankomen en het hun tech maken.
Ik ben momenteel even te lui om de uitspraak en latere regeling er exact op na te zoeken (warm weer :P) maar het zou idd best kunnen dat ze wel de Java techniek (kant en klaar) mogen gebruiken, maar niet meer zelf een implementatie mogen bouwen.

Het is overigens wel interessant of deze uitspraak nog stand houdt mbt de GPL versie van Java. Die mag in principe iedereen gebruiken EN aanpassen en verspreiden. Natuurlijk zal MS deze niet gaan gebruiken, maar toch...
Ik denk dat als DAT de reden is, deze te debiel is voor woorden. .NET is nl. geen alternatief voor Java in de embedded markt op dit moment.
Dat is waar, maar de gedachten gang is wellicht dat mensen die in de ene markt in Java geprogrammeerd hebben dat ook sneller in een andere markt zullen doen. Nu is embedded wel heel anders dan zeg serverside, en is dat weer anders dan desktop, maar in de praktijk zie je toch veel mensen die switch maken. De kennis van de core libraries (zoals collections en I/O) neem je dikwijls gewoon mee.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op zondag 15 april 2007 @ 16:47:
[...]

Denk je dat als Microsoft geen miljardenbedrijf was die XBOX 360 nog bestond? Op elke 360 wordt verlies gemaakt en als je nagaat dat ze 30% van de 360's moesten repareren en sinds gisteren ook nog eens miljoenen gekraste CD's mogen gaan vervangen dan zou Microsoft allang failliet zijn. En toch is de 360 momenteel de standaard van Next Gen Gaming. Dus geld is belangrijk.
geruudt schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:41:
[...]

Laatste keer off-topic dan :*)

Toshiba heeft meer werknemers dan Sony, en de omzet in 2006 was bij sony maar 11milj. meer dan bij Toshiba.
HD DVD is maar door een 'pure elektronicafabrikant' ontwikkeld: Toshiba. Blu-Ray door 10 fabrikanten. Dus heel leuk dat Toshiba meer werknemers heeft dan Sony maar hebben ze ook meer dan Sony Philips Panasonic LG Samsung Sharp etc etc bij elkaar?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, mensen, De standaard die het overleeft is de standaard die het lukt de 'harten' van de consumenten te veroveren. Daar kan een grote naam/beurswaarde wel bij helpen, maar ook tegenwerken.
De doorslag zal komen als de prijzen van de spelers dalen en er voldoende goedkopere titels voorraadig zijn. Voorlopig is iedereen tevreden met z'n DVD spelertje van 20 Euro, dus de werkelijke doorbraak zal nog even op zich laten wachten.
Gelukkig zijn er binnenkort hybride spelers op de markt voor diegenen die niet kunnen wachten.

Mensen die een PS3 kopen "omdat er een blueray inzit" zijn mijns inziens niet goed bezig (veel hogere energieverbruik), ook al is het de goedkoopste bluerayspeler op dit moment (hoe zou dat nu toch komen, Sony? }:| ). Je zult zien dat als de PS3 beter aanslaat, de prijzen van de stand-alone bluerays ineens zal dalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 20:11:
Denk je dat als Microsoft geen miljardenbedrijf was die XBOX 360 nog bestond? Op elke 360 wordt verlies gemaakt en als je nagaat dat ze 30% van de 360's moesten repareren en sinds gisteren ook nog eens miljoenen gekraste CD's mogen gaan vervangen dan zou Microsoft allang failliet zijn. En toch is de 360 momenteel de standaard van Next Gen Gaming. Dus geld is belangrijk.
Volgens mij is het wel zo dat de 360 een aparte divisie heeft. Het is niet zo dat ze alle verdiende centen van Windows zomaar in de 360 kunnen pompen.
Als ze met dat ding net zoveel verlies gaan maken als met de eerste XBox (4 miljard verlies), dan vraag ik me wel af of ze er nog lang mee zullen doorgaan.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
de games divisie van microsoft maakt al sinds het begin verlies heb ik begrepen. Zij zijn toch in de console markt gesprongen omdat ze bang waren dat een monopolie van sony een bedreiging zou zijn voor hun PC markt.

Als onder iedere TV een PS zou staan en de PS meer functionaliteit zou krijgen die je nu al vind in de PC dan was dit een grote bedreiging voor MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:59
Bezit zelf een Xb360 en heb bij een maat van me de playstation 3 naast de xb360 uitvoerig getest.
De volgende zaken zouden kunnen meespelen waarom de ps3 zo slecht verkoopt.
1 De tijd van de ps3 launch is gewoonweg te laat, de xb360 loopt ver voor en de hype van de ps3 is niet in NL aanwezig geweest.
2 De titels die momenteel uit zijn voor de ps-3 zijn echt geen top games.
3 In de huidige titels wordt de grafische kracht van de ps3 nog lang niet benut, waardoor kopers in de verschillende winkels de game console kopen met de beste grafix
4 De prijs
5 Er moeten nog heel wat patches en updates komen voor de interface, wil deze concurreren tegen xbox live.
6 Geen achievement systeem
7 De controller heeft geen force feedback.
8 De ps3 heeft nog niet goed geintegreerde internet game mogelijkheden. (scores van friends, chatten in chatrooms, etc)

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heeft niets met dit topic te maken ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Crash op 19-04-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:45:
[...]

Nee dat hoort zo. De winkels zijn toch open nu in Japan en de USA? Dus dat ie om de paar seconden stijgt is *juist* een teken van betrouwbaarheid. Het zou raar zijn als er een paar dagen geen console verkocht wordt. Tenzij het de PS3 betreft, dat zou dan wel weer kloppen...
Nextgenwars.com is TOTAAL niet betrouwbaar en is ook gewoon een kutsite. Kijk op www.neogaf.com/forum en dan de NPD cijfers voor echt betrouwbare cijfers. Zo zul je zien dat er bijvoorbeeld in Japan deze afgelopen maand er niet 1 game van Ps3 in de top 10 ( of 20 ) staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:13:
[...]

:)

Kijk, wat ik met al die onzin over de dreamcast etc. wil zeggen is dat cijfers cijfers zijn en dat alles beinvloedbaar is. Iedereen zoekt precies zo de cijfers dat het hem het meest gunstig uitkomt. DE PS3 VERKOOPT 300.000 STUKS IN DE UK IN DE EERSTE WEEK!
of DE XBOX 360 HEEFT DE GROOTSTE USERBASE. of DE WII IS DE SNELST VERKOPENDE CONSOLE ALLER TIJDEN.

zal wel allemaal waar zijn. Was het niet zo dat de ene fabrikant de werkelijke sales rapporteert, de andere de verkochte aan de tussenhandel, de andere weer de shipped consoles en een ander weer de manufactured consoles? Straks krijgen we een fabrikant die het aantal bestellingen bij Intel/NVidia/IBM gaat rapporteren.

Hoe je het ook went of keert, je kunt altijd zoeken naar zaken die goed voor je zijn.

Er zijn drie wereldmarkten: USA, Europe en Japan. Waar Europa vroeger peanuts was is het nu misschien wel de grootste speler. Het gaat om het totaalplaatje. Dus melden dat de PS3 10 keer zoveel verkoopt als de XBOX 360 in Japan zegt niet veel.

Op dit moment is de leider in de Nextgen de XBOX 360. Waarom? Omdat ie anderhalf jaar op de markt is en vermoedelijk meer dan 10 miljoen keer verkocht is. De 360 heeft top specificaties, geweldige spellen, een perfect Live system maar ook nadelen. Een op de 3 consoles gaat stuk (360 fanboys zeggen 1 op de 100, sony fanboys zeggen 1 op de 2), de console heeft geen HDMI output en het ding maakt een pokkeherrie. Maar als je games speelt zijn er gewoon enkele heel erg goeie spellen uit.

De Wii is inderdaad een hele snelle verkopende console. Next Gen? Niet qua graphics, misschien wel qua playabality. Pros: De console ziet er gelikt uit, is goedkoop (tov de concurrentie), de Miis zijn erg grappig de controllers zijn subliem, de paar spellen die er gebruik van maken zijn gewoon heel erg leuk en de sterkste troef is dat je zusje, je nichtje, je moeder, je vader en ja, de hele familie het leuk vindt en meespeelt. Vergeet niet dat de 'non-gaming' markt (mensen die nooit videogames spelen) veel groter is dan die paar miljoen puistekoppen die de hele dag achter de pc zitten te gamen. Dat is de kracht van de spellen van Nintendo en aangezien Nintendo ook winst maakt op de console hoeven ze niet 10 spellen per console te verkopen om winst te maken. Dus die groep die 2 spellen per jaar koopt is ook prima. Cons: echt mooie worden die grafx niet op de Wii, dus je krijgt geen spellen die je echt zullen verbazen. Nintendo gaat echter over een paar maanden wel de #1 plek veroveren. Of ze die behouden en dat het after all een short term gadget blijkt te zijn? Time will tell.

En dan het brekebeentje van de klas. De PS3. Ja. De pros zijn het mooie uiterlijk, HDMI, de kwalitatief goede bouw (geen red rings of death so far), hij is stil, heeft next gen specs en er zit een BluRay speler in. Cons: Hij is duur, veel specs zijn gedowngrade, weinig goede spellen, europese backwards compatitbility is twijfelachtig, HDMI werkt niet op alle HDMI/DVI monitoren en TV's(!) en er zit een BluRay speler in. Ik ben zelf wel erg blij met de BluRay speler, zonder die speler had Sony hem echt niet veel goedkoper gemaakt, dan was die nog 499 euro bij introductie, kijk maar naar de PS1 en PS2. Sony is altijd duur bij introductie omdat ze een dure company ijn met hoge vaste kosten en die moeten gewoon terugverdiend worden, of het nu een MiniDisc, Betamax, CD, DVD of console is.
Of Sony het nog allemaal gaat inhalen weet ik niet. Het zou goed zijn als ze deze ronde verliezen. Van verlies gaan ze niet failliet maar het relativeert je successen en het geeft je kansen om het beter te doen in de toekomst.
Op dit moment zijn ze gewoon nog #3 in de Next Gen Markt en ik denk dat ze een veel langere tijd nodig zullen hebben om Microsoft voorbij te streven, dat gaat echt niet binnen 12 maanden lukken! Daar hebben ze gewoon te weinig exclusieve titels voor. Ik schaf binnen een maand of 10 mijn 3e next gen console aan (ja, een PS3) als die 400 euro kost. Gewoon, als BluRay speler. En misschien dat ik er ooit nog wat spellen voor koop als MGS.

Just my 2 lousy cents.
Absoluut geen lousy 2 cents. Ik ga volledig akkoord met je stelling en ik zou zelfs wat verder durven gaan. De Wii is een hype machine en ik vermoed dat ie geen lang leven beschoren zal zijn. Na dit jaar heeft iedereen wel de Wii gezien en zijn ze hem beu. Ook in mijn kennissenkring zijn er velen zo zot geweest om dat ding aan te schaffen en wat was Wii Sports leuk, maar nu enkele maanden later staat dat ding al in vele huiskamers stof te vergaren.

De Xbox360 is de next-gen console van het moment, beetje net zoals in 2000/2001 toen Sony eerder was met de PS2 dan Microsoft met hun Xbox. Het is voor de PS3 heel moeilijk om tegen die userbase die de Xbox360 al op dit moment heeft op te boksen en zijn hoge prijs helpt ook niet mee. De Xbox toverde ook mooiere plaatjes op het scherm dan de PS2, maar dat deed er niet toe. De PS2 was (en is eigenlijk nog altijd) de grootste console. Dus de belofte dat de PS3 mooiere plaatjes zal op het scherm toveren dan de Xbox360 doet er niet toe: dat heeft het verleden bewezen.

De geschiedenis herhaalt zich en dat zal met deze consoles ook gebeuren. Stap nu maar eens een winkel binnen en wat zie je: uiteraard de Wii, de Xbox360 en nu ook de PS3, maar wat ligt daar ook nog altijd overduidelijk in de schappen. De PS2!!! En de PS2 is nu nog altijd de best verkopende console en dat terwijl die oude Xbox tov die oude PS2 ook technisch iets beter zou zijn. Hoe komt dit? Gewoon door die grotere userbase die de PS2 altijd boven de Xbox gehad heeft. De geschiedenis herhaalt zich (net zoals ik trouwens), maar deze keer zal het omgekeerd zijn. De Xbox360 is groter dan de PS3 en zal dat gewoon blijven. Alle superieure technische specificaties ten spijt.

Betekent dit nu de ondergang van Sony? Tuurlijk niet. Microsoft is er ook toch niet aan ten onder gegaan dat ze verloren hebben van Sony in de vorige console war. Trouwens, de PS3 zal net zoals de oude Xbox ook wel zijn aanhang krijgen en het goed doen, maar net altijd ietsje minder dan de Xbox360.

Dit zijn mijn lousy 2 cents.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eerlijk gezegd sowieso niet dat ze de Wii wereldwijd inhalen, de 360 zonder meer. In Japan slaat deze jammergenoeg niet aan, terwijl MS echt heel veel moeite doet japanse type games uit te brengen ( denk aan de rpg's, dat zijn er al meer dan de RPG's die de Ps3 in het verschiet heeft ).

Ik verwacht dan ook dat de Ps3 de 2e wordt deze generatie, en de Wii 1e. Ben verder geen Wii fanboy ofzo hoor, heb thuis ook een 360 staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Gezien de laatste verkoopcijfers in de VS (130.000) en Japan (12.000) kunnen we wel stellen dat het niet heel goed gaat met de PS3. En dat terwijl ik er zo blij mee ben. Ik zal wel weer een exclusieve smaak hebben ;)

Sony moet echt snel iets ondernemen, anders gaat dat niet goedkomen ben ik bang.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

US (resultaat van 5 weken):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/15257d5b677c22716ddb1903697271d0/full.jpg

Japan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/17ac401c9f9101bb0d2dbf1cb67fb6a2/full.jpg

Jammer dat de EU zo onoverzichtelijk is. Sony heeft vorige week bekend gemaakt nu 800.000 ps3's verkocht te hebben in de EU (eerdere berichten waren veel hoger). Wat de 360 en Wii doen is een blackbox.

[ Voor 37% gewijzigd door PWM op 20-04-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik ben hard op zoek naar een leuk telefoon abonnement + zwaar afgeprijse ps3 ;)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
evilpin0 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:19:
Nog ff een paar jaar wachten dan... :+

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:27
evilpin0 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:19:
Zolang je maar weet dat je dan alsnog de volle mep betaaldt voor je ps3 (in maandelijks termijn that is). Die "aanbieding" komt vanzelf wel een keertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:12
Ik verwacht dan ook dat de Ps3 de 2e wordt deze generatie, en de Wii 1e. Ben verder geen Wii fanboy ofzo hoor, heb thuis ook een 360 staan :).
Ik vind dat altijd van die onzinnige vergelijkingen. M.i. doelen Microsoft en Sony op een geheel andere markt dan Nintendo. Het is niet voor niets dat beiden er maar blijven op hameren dat ze een volledig home entertainment systeem hebben en niet zozeer gewoon maar een spelconsole... Overigens zijn de 360 en PS3 ook veel luxueuzer dan een Wii. Ik ben er vrij zeker van dat er in de particuliere markt (dus leasewagens niet meegeteld) meer Renault Clio's verkocht worden dan Audi A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Uiteindelijk maakt het ook weinig uit. De markt is groot genoeg voor meerdere consoles. Alle 3 de consoles zullen de komende tijd een userbase opbouwen die het interressant maakt om games voor te ontwikkelen. Afhankelijk van het publiek dat de consoles koopt kiezen developers wat ze waarop gaan uitbrengen. Bij de Wii zal dat meer 'toegankelijk' zijn, op de 360 gericht op de hardcore gamers en op de PS3 waarschijnlijk het breedste aanbod (dus toegankelijk en hardcore). Hoewel dit natuurlijk ook relatief zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Shiver23 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:59:
Uiteindelijk maakt het ook weinig uit. De markt is groot genoeg voor meerdere consoles. Alle 3 de consoles zullen de komende tijd een userbase opbouwen die het interressant maakt om games voor te ontwikkelen. Afhankelijk van het publiek dat de consoles koopt kiezen developers wat ze waarop gaan uitbrengen. Bij de Wii zal dat meer 'toegankelijk' zijn, op de 360 gericht op de hardcore gamers en op de PS3 waarschijnlijk het breedste aanbod (dus toegankelijk en hardcore). Hoewel dit natuurlijk ook relatief zal zijn.
Klopt niet helemaal wat je zegt.

Stel dat Wii veruit de grootste userbase krijgt, dan wordt het dus minder aantrekkelijk om voor de 360/PS3 games te ontwikkelen. Simpel van de Wii naar een van deze twee porten is er niet bij om duidelijke redenen.

Als devs dan resources gaan verdelen met een grote meerderheid voor de Wii zal deze console daarbij ook nog eens steeds interessanter worden voor ontwikkelaars.

De 360 heeft gelukkig al een grote userbase dus dat zit voorlopig wel goed, maar de PS3 doet het matig en dan moet een game als Metal Gear Solid 4 ineens bij relatief heel veel PS3 gamers aan gaan slaan om de kosten van de ontwikkeling terug te verdienen. En dat terwijl je die game zeker aan een miljoen 360 spelers zou kunnen slijten (laten we zeggen 1 op de 10 360 bezitters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Je hoeft niet de grootste te zijn om groot te zijn, als je begrijpt wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Shiver23 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:59:
Je stelling slaat eigenlijk helemaal nergens op als je de feitjes even naast elkaar zet. Je zegt eigenlijk dat de duurste van alle 3 en dus de minst toegangkelijke van 2 wallen gaat snoepen.... :+
Als de prijs dicht tegen de 360 komt te liggen is het wellicht mogelijk, maar tegen de tijd dat de ps3 400 kost koop je een 360 voor 250 vrees ik en dan moet de line up erg goed zijn om meer te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Volgens mij is een Ps3 meer voor de lange term. Over 4 jaar zal die (mischien/waarschijnlijk/hopelijk?) nog wel meekunnen, maar dat is afwachten. Tegen die tijd is het veel interesanter om er 1 te halen omdat ze dan hopelijk de power kunnen benutten.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag in Groningen bij de Dimensionplus een bord "PS3 nu voor 549,- ...OP=OP". Als daar geen wanhoop uit blijkt. Een console die al na een paar weken in prijs verlaagd wordt...en dan ook nog eens de suggestie wekken dat OP, OP is.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:41
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:02:
Ik zag in Groningen bij de Dimensionplus een bord "PS3 nu voor 549,- ...OP=OP". Als daar geen wanhoop uit blijkt. Een console die al na een paar weken in prijs verlaagd wordt...en dan ook nog eens de suggestie wekken dat OP, OP is.

8)7
ach bij makro nijmegen stond een bord:
Nu weer binnen: De playstation 3 voor €499 (ex btw)

terwijl we er die week maarlieft 0 van de 34 op voorraad verkocht hadden :p

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Ehm, 19% BTW van €499 is ong. €100, dus is ie dan alsnog ergens tussen de €590 en €599. Dus of dat nou echt een vette korting...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:36:
Ehm, 19% BTW van €499 is ong. €100, dus is ie dan alsnog ergens tussen de €590 en €599. Dus of dat nou echt een vette korting...
het ging mij over de: nu weer binnen, terwijl we de hele week 0 exemplaren verkocht hadden en er nog 34 op voorraad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom verkoopt de Playstation 3 zo slecht?
De prijs. Als sony 1 jaar geleden zonder BR had gelaunched rond de 400 a 450 euro dan had MS iig geen kans gehad en nintendo het ook zwaar gekregen (nintendo mikt toch een beetje op een andere ervaring dus goedkopere ps3 had dan wat minder uitgemaakt dan voor de x360). Maar sony vond het schijnbaar belangrijker of BR te pushen of heeft gewoon zwaar overschat hoeveel mensen 600 euro voor een console willen neertellen (en dan kan je er nog geeneens op gamen) en dat krijgen ze nu terug op hun bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

M1lamb3r schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:38:
[...]

het ging mij over de: nu weer binnen, terwijl we de hele week 0 exemplaren verkocht hadden en er nog 34 op voorraad ;)
Ahhh, doet dat warme weer me toch niet veel goeds qua scherpheid |:(

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tja dat ding blijft ook gewoon te duur. Ik wil maar wat graag een PS3 maar 700 euro voor een console +spel is mij gewoon teveel. Voor dat geld kun je een hoop doen. Voor dat geld koop je een pc of laptop waar je een hoop meer mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:12
Weet er iemand eigenlijk hoeveel PS2's er destijds verkocht waren een half jaar na release ? Want als de PS3 er maar half zoveel verkocht heeft als de PS2 toen, dan is dat al een groot succes, gezien de PS2 destijds eigenlijk nauwelijks concurrentie had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

flowerp schreef op zondag 15 april 2007 @ 19:05:
[...]

Ik ben momenteel even te lui om de uitspraak en latere regeling er exact op na te zoeken (warm weer :P) maar het zou idd best kunnen dat ze wel de Java techniek (kant en klaar) mogen gebruiken, maar niet meer zelf een implementatie mogen bouwen.
Volgens mij mag iedereen een implementatie maken. Wat MS (en elk ander persoon/bedrijf) niet mag, is een implementatie maken die niet aan de specs voldoet (bijvoorbeeld door allerlei extensies erin te stoppen) en dat te verkopen als "Java". Vandaar dat MS eerst J++ had, en nu J#. 't Is gewoon de Java syntax met de Java classlibrary, maar dan in een eigen jasje. J++ was dan nog enigszins Java compatible, J# is gewoon .Net.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer ps3 met exclusieve games op de markt komt zoals metal gear solid 4 etc... dan zal het verkoop zeer goed boosten denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:02

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:41:
wanneer ps3 met exclusieve games op de markt komt zoals metal gear solid 4 etc... dan zal het verkoop zeer goed boosten denk ik..
Ik hoorde laatst (kan het dus niet verifiëren) dat ze een remake van FFVII gaan maken. Als ze dat gaan doen dan zal het wel een hoop mensen over de streep trekken.

Persoonlijk wacht ik op Silent Hill 5. Dan besluit ik welke console (if any) ik ga kopen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op donderdag 26 april 2007 @ 17:52:
Weet er iemand eigenlijk hoeveel PS2's er destijds verkocht waren een half jaar na release ? Want als de PS3 er maar half zoveel verkocht heeft als de PS2 toen, dan is dat al een groot succes, gezien de PS2 destijds eigenlijk nauwelijks concurrentie had.
Verkopen uit het verleden geven geen garanties voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn alweer een tijdje verder.
Hoe gaan de verkopen?
Volgens mij leek de verkoop in het begin niet eens zo slecht te gaan.

Voor mijn gevoel is het nu helemaal doodgebloed. Maar dat is maar een gevoel he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Ik denk dat de huidige periode sowieso een luwte is. Niet alleen zijn de prijzen niet echt mals (64/65 euro per game is echt geen kattedrek als je daar ook nog eens troep voor kunt kopen zoals Fear voor de ps3 die niet eens 10 euro mag kosten), er is ook wat een luwte mbt games die uitkomen. Realistisch gezien is het voor sony zaak dat er echt in de herfst een sloot goede ps3 titels uitkomen anders wordt het wel knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 10:32:
We zijn alweer een tijdje verder.
Hoe gaan de verkopen?
Volgens mij leek de verkoop in het begin niet eens zo slecht te gaan.

Voor mijn gevoel is het nu helemaal doodgebloed. Maar dat is maar een gevoel he
Ik ken niemand in mijn omgeving die een PS3 heeft of op korte termijn wil kopen. Ik ken wel veel mensen met een Wii en/of 360 en veel mensen die een Wii willen kopen. Zegt voldoende denk ik. Het wordt wachten op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:41:
Exclusives bestaan tegenwoordig bijna niet meer, en al nog minder voor de Ps3 omdat de ontwikkel kosten al helemaal monsterachtig ervoor zijn.

En ik ga voor 600 ballen liever 2 of 3 weken op vakantie ^^

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:16:
[...]

Ik ken niemand in mijn omgeving die een PS3 heeft of op korte termijn wil kopen. Ik ken wel veel mensen met een Wii en/of 360 en veel mensen die een Wii willen kopen. Zegt voldoende denk ik. Het wordt wachten op de PS4.
Juist, ga maar even 6 jaar wachten... Wat een load of bs...

Ik ken juist bijna helemaal niemand met een 360 en twee mensen of zo met een Wii. En sinds wanneer is dat nu representatief.

'zegt voldoende'... zegt ook voldoende over mensen die na 3 maand en wat forum geneuzel/forum drama/forum FUD later een sluitende en permanente conclusie klaar hebben.

In mijn geval: ik wil helemaal geen Wii kopen, evenmin een 360, ik wacht tot ik tijd en geld heb voor een PS3 (waarschijnlijk na afstuderen, maar goed). Al de rest is tendentieuze en stemmingmakende bs. En veel meer maken uit de 'console war' dan het eigenlijk is. Sommigen zijn daar toch echt te gefixeerd op.

Ik ben er trouwens wel van overtuigd dat de PS3 het wel goed zal doen. Na 3 maand doet hij het zeker niet slecht. Dat is zowat de algemene teneur, en zowieso kan men pas oordelen na een tweetal jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:02

Vrijdag

De Zwarte

Postius schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:53:
[...]

En ik ga voor 600 ballen liever 2 of 3 weken op vakantie ^^
Als je voor 600 euro drie weken op vakantie kan, dan ga ik met je mee :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in een artikel over ubisoft en haastige wii games las ik iets over de ps3
http://wii.ign.com/articles/792/792772p1.html

Ubisoft on Wii: We Made Mistakes
The company says its rush to deliver Wii launch titles resulted in quality issues; promises better games to come. by Matt Casamassina May 30, 2007 -

Publisher Ubisoft was one of the first third parties to recognize the potential of Nintendo's Wii console and back the platform with a wealth of titles. The company's headlining launch games, Red Steel and Rayman Raving Rabbids, were both exclusively created for Wii and have in the six months since they released each become million-sellers around the world. However, many of the developer's other efforts - all of them quick and unimpressive ports of previously released games on other systems - have faired poorly both from a critical and retail perspective. In an interview with leading German news magazine Spiegel, Ubisoft CEO Yves Guillemot and European head Alain Corre admitted that the publisher was too quick to rush these titles to the market.

"We made mistakes," they told the magazine. According to Spiegel, Ubisoft wanted to be first to capitalize on Wii and in its haste to release product it sacrificed the quality of the titles. Ubisoft has reportedly learned from its mistakes, though, and is promising that the quality of its forthcoming Wii projects will be significantly better.

Corre told Spiegel he is not content with sales of PlayStation 3 or Xbox 360. "Sony should set a new price point soon if it still wants to sell a satisfactory amount of units this year," he said, adding, "Microsoft, too, by the way."

Spiegel is one of Europe's most influential news magazines with a weekly circulation of about one million. The publication's recent interview with Ubisoft's heads was part of a bigger piece entitled "Shelf Warmer PlayStation 3: Desperately Seeking Players," which took a very critical look at the underwhelming sales of Sony's technological goliath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Breng eens wat games uit dan voor de PS3. Of moeten andere uitgevers dat eerst gaan doen, zodat Ubi lekker kan cashen door een grotere userbase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als ik naar mezelf kijk zie ik op het moment nog geen reden een PS3 aan te schaffen. Nu had ik dit gevoel ten tijde van de PS2 ook (had toen een dreamcast) en wat me uiteindelijk aan heeft gezet tot het kopen van de PS2 was GTA3, dat was een nieuwe ervaring.
Op het moment heb ik een 360 en zal waarschijnlijk nog een Wii aanschaffen, maar sta op het moment nog niet te springen om een PS3. Redenen daarvoor zijn ten eerste het spelaanbod, wat (nog) niet zeer bijzonder is. Meeste games komen voor zowel PS3 en 360 uit. Er zijn weinig (voor mij) interessante exclusives op de PS3. Daarnaast ben ik wel geinteresseerd in een HD speler, maar zolang er op het moment nog niet duidelijk of HD DVD of Blu Ray "on top" zal uitkomen wacht ik in dat opzicht ook nog wel even en zal dan eerder naar combi speler kijken.
PS3 heeft op het moment nog geen "system sellers" zoals GTA3 voor de PS2 of iets als Wipeout voor PS1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Shiver23 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:01:
Breng eens wat games uit dan voor de PS3. Of moeten andere uitgevers dat eerst gaan doen, zodat Ubi lekker kan cashen door een grotere userbase?
Met het risico dat er weinig verkocht van gaat worden zeker? Zou jij ook niet doen als je een bedrijf hebt wat winst wil/moet maken om te kunnen blijven bestaan.
Zolang er geen grote groep PS3 gebruikers is blijven de exclusieve titels uit. Nu maken ze alles voor zowel de 360 en de Ps3, omdat ze samen wel een grote markt aanspreken. Het is voor oa Ubi op veilig spelen door veel voor de Wii te maken aangezien die console binnenkort de meeste verkopen heeft van alle 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
TroonStaal schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 07:28:
[...]

Ik hoorde laatst (kan het dus niet verifiëren) dat ze een remake van FFVII gaan maken. Als ze dat gaan doen dan zal het wel een hoop mensen over de streep trekken.

Persoonlijk wacht ik op Silent Hill 5. Dan besluit ik welke console (if any) ik ga kopen.
Yup, inderdaad. Zodra er een Final Fantasy voor de PS3 komt haal ik er gelijk een PS3. Maar tot die tijd vermaak ik me wel op de PC/XBox360/Wii ;) Sowieso had ik mijn PS2 ook pas gekocht toen Final Fantasy X uitkwam. Het gaat immers om de games van een console, waarom zou ik anders een console kopen. Om een blue-ray speler? Nah, als blue-ray echt doorbreekt zijn de spelers ook € 40,- bij de Mediamarkt.

[ Voor 19% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 31-05-2007 16:31 ]

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

sjekneck schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:22:
[...]
Met het risico dat er weinig verkocht van gaat worden zeker? Zou jij ook niet doen als je een bedrijf hebt wat winst wil/moet maken om te kunnen blijven bestaan.
Zolang er geen grote groep PS3 gebruikers is blijven de exclusieve titels uit. Nu maken ze alles voor zowel de 360 en de Ps3, omdat ze samen wel een grote markt aanspreken. Het is voor oa Ubi op veilig spelen door veel voor de Wii te maken aangezien die console binnenkort de meeste verkopen heeft van alle 3.
Dat is toch een beetje je ondernemersrisico en investering in een nog altijd groeiende markt. En je hoeft niet altijd op alles winst te maken. Marktaandeel kan net zo valide zijn. Een door nu al games voor de PS3 te maken investeer je wel in kennis en code die je later ook kunt gebruiken (en dus goedkoper ontwikkelen).
groei in userbase --> meer goede games --> groei in userbase --> meer goede games
Het heeft heel veel met elkaar te maken, maar dat metname Ubisoft naar Sony wijst vind ik alles behalve chique. Ze blijven namelijk hun titels maar uitstellen of brakke ports leveren en zorgen er op deze manier ook voor dat de userbase ook niet echt kan groeien. (content is in mijn ogen nog altijd key)

[ Voor 9% gewijzigd door Shiver23 op 31-05-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Shiver23 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:33:
[...]

Dat is toch een beetje je ondernemersrisico en investering in een nog altijd groeiende markt. En je hoeft niet altijd op alles winst te maken. Marktaandeel kan net zo valide zijn. Een door nu al games voor de PS3 te maken investeer je wel in kennis en code die je later ook kunt gebruiken (en dus goedkoper ontwikkelen).
groei in userbase --> meer goede games --> groei in userbase --> meer goede games
Het heeft heel veel met elkaar te maken, maar dat metname Ubisoft naar Sony wijst vind ik alles behalve chique. Ze blijven namelijk hun titels maar uitstellen of brakke ports leveren en zorgen er op deze manier ook voor dat de userbase ook niet echt kan groeien. (content is in mijn ogen nog altijd key)
Je hoeft ook niet als must direct winst maken, maar de PS3 bied nou eenmaal erg weinig meer dan de 360, dus waarom exclusief voor de PS3 iets maken? De developer wordt daar echt niet beter van. En dan is er nog altijd het punt dat ze als laatste op de markt zijn en niet meer te bieden hebben als Blu-ray wat geen verkoopargument is atm. Het initiatief ligt echt bij Sony zelf daar hebben ze bij Ubi toch echt wel een goed punt en dat weten ze zelf waarschijnlijk ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

sjekneck schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:41:
[...]
maar de PS3 bied nou eenmaal erg weinig meer dan de 360, dus waarom exclusief voor de PS3 iets maken? De developer wordt daar echt niet beter van.
? Ontwikkelen voor een PS3 is anders dan voor de 360. Dat moet je als developer leren (net als bij iedere andere console). Kennis en ervaring mee opdoen, tools ontwikkelen. Of je moet een bestaande game-engine kopen en hiermee aan de slag gaan. Die kosten moet je hoe dan ook maken. Of je moet ervoor kiezen om helemaal niet voor een console te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Exclusives zijn altijd:
1) of uit eigen studios (en die maken dus niets voor de concurrent)
2) of exclusive omdat de console uitgever een grote zak met geld betaald heeft.

Geen enkele 3rd party uitgever gaat exclusives uitbrengen voor console ABC zonder dat daar wat tegenover staat.

Ubisoft moet niet zeuren. Waren zij niet de uitgever van Fear op de ps3? Als je wilt dat er ps3's worden verkocht moet je iig zelf zorgen dat jouw games op orde zijn. Fear op de ps3 is dat zeker niet. Maar de game kost wel 64 euro.

Ik heb overigens nog steeds geen next-gen console gekocht (geen tijd), en God of war 2 komt als de UK post wat opschiet binnen een paar dagen (play.com is wel erg veel goedkoper dan NL winkels... ) dus dat levert ook nog wel wat uitstel op. Waar ik wel een beetje mee zit is dat de PS3 geen echte race game heeft op dit moment, en ik speel graat racegames ala GT3,4. Nu ben ik wel een beetje klaar met GT4 en het missen van online play begint wel te wringen. Als ik dan Forza2 zie dan heb ik wel zoiets van: "ik kan ook nu een 360 komen met forza2 en in 2008 oid ergens een ps3", alleen is dat natuurlijk wel een beetje zonde van het geld, 2 next-gen consoles, zoveel tijd heb ik nu ook weer niet.

Ik denk dat de portfolio van de ps3 wel moet groeien in de komende maanden willen ze wat voet aan de grond krijgen. Maandenlang wachten totdat er eens iets goeds komt kon vroeger, toen er geen concurrentie van betekenis was, maar nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TroonStaal schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:21:
[...]

Als je voor 600 euro drie weken op vakantie kan, dan ga ik met je mee :P
Ik wou net zeggen, dan ga ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shiver23 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:59:
[...]

? Ontwikkelen voor een PS3 is anders dan voor de 360. Dat moet je als developer leren (net als bij iedere andere console). Kennis en ervaring mee opdoen, tools ontwikkelen. Of je moet een bestaande game-engine kopen en hiermee aan de slag gaan. Die kosten moet je hoe dan ook maken. Of je moet ervoor kiezen om helemaal niet voor een console te ontwikkelen.
Ook op de 360 zul je een engine nodig hebben, dus voor al die ontwikkelaars geldt dat ze sowieso een engine zullen moeten aanschaffen of in house moeten ontwikkelen. Dat laatste gaat steeds minder voorkomen nu de consoles steeds complexer worden, dus wordt het een licentie nemen op een multiplatform engine, want daar vergroot je je markt wel enorm mee. En dan valt de extra complexiteit van het ontwikkelen voor een ander platform enorm mee. Natuurlijk zijn er altijd nog wat platform specifieke dingen (zeker wat controls en vooral online betreft) maar dat is een schijntje vergeleken met de totale ontwikkelkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PS3 verkoopt helemaal niet slecht. De Wii verkoopt alleen 5 x zo goed.

http://www.nu.nl/news/110...keer_zo_goed_als_PS3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:54:
[...]

Juist, ga maar even 6 jaar wachten... Wat een load of bs...

Ik ken juist bijna helemaal niemand met een 360 en twee mensen of zo met een Wii. En sinds wanneer is dat nu representatief.

'zegt voldoende'... zegt ook voldoende over mensen die na 3 maand en wat forum geneuzel/forum drama/forum FUD later een sluitende en permanente conclusie klaar hebben.

In mijn geval: ik wil helemaal geen Wii kopen, evenmin een 360, ik wacht tot ik tijd en geld heb voor een PS3 (waarschijnlijk na afstuderen, maar goed). Al de rest is tendentieuze en stemmingmakende bs. En veel meer maken uit de 'console war' dan het eigenlijk is. Sommigen zijn daar toch echt te gefixeerd op.

Ik ben er trouwens wel van overtuigd dat de PS3 het wel goed zal doen. Na 3 maand doet hij het zeker niet slecht. Dat is zowat de algemene teneur, en zowieso kan men pas oordelen na een tweetal jaar.
Heeeee? Dat ding doet het wel slecht :D Check de sales charts van Japan & Amerika er maar op na! :D Zelfs de Gameboy Advance verkocht laatst beter dan de Ps3 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Ik kreeg vandaag een krantje van de MM met een XBOX360 voor 333 euro. Geen wonder dat de PS3 zo weinig verkoopt, haast twee keer zo duur :O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:48:
[...]

Ik wou net zeggen, dan ga ik ook
Dat wordt dan de tent bovenhalen en zelf vissen ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kappen met de vakantieverhalen aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:39:
De PS3 verkoopt helemaal niet slecht. De Wii verkoopt alleen 5 x zo goed.

http://www.nu.nl/news/110...keer_zo_goed_als_PS3.html
Tja, de titel had net zo goed kunnen zijn:
PS3 verkoopt vier keer zo goed als de xbox360
Het gaat namelijk alleen om Japan dit bericht. Lekker nieuws weer van Nu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Shiver23 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:40:
[...]

Tja, de titel had net zo goed kunnen zijn:
PS3 verkoopt vier keer zo goed als de xbox360
Het gaat namelijk alleen om Japan dit bericht. Lekker nieuws weer van Nu.nl
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar dezelfde trent zie je over de rest van de wereld. In de US verkoopt de 360 nog altijd meer als de PS3 per maand. Nu komt er een lastige periode aan voor de console boeren de zomer, ben benieuwd hoe de zaken er over een jaar uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

sjekneck schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:12:
[...]

Ik wil niet heel vervelend zijn, maar dezelfde trent zie je over de rest van de wereld. In de US verkoopt de 360 nog altijd meer als de PS3 per maand. Nu komt er een lastige periode aan voor de console boeren de zomer, ben benieuwd hoe de zaken er over een jaar uit zien.
Ja, maar daar gaat het niet over in het item op Nu.nl
Die schrijven op basis van de Japanse verkoopcijfers een vaak artikel wat eigenlijk nergens over gaat. Het zegt zo weinig. En de nutteloze toevoegingen dat de PS3 het al voor de launch moeilijk had wordt ook weer even aangehaald. Ik vind het gewoon rare stemmingmakerij wat vanuit journalistiek oogpunt 0 waarde heeft. Zeker voor 'ons' europeanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0isH
  • Laatst online: 13-09 23:35
Je kan het ook positief bekijken, hoe minder consoles er worden verkocht hoe minder verlies ze erop maken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

n0isH schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:55:
Je kan het ook positief bekijken, hoe minder consoles er worden verkocht hoe minder verlies ze erop maken :Y)
Hoe hoger de vaste kosten worden, hoe meer verlies ze per console maken.
De website van News.com heeft bekend gemaakt dat Sony plannen heeft om eventueel de prijs van de PlayStation 3 te laten dalen. Sony president Ryoji Chubachi heeft dit bekend weten te maken tegenover de Daily Yomiuri Shimbun. Hij heeft verteld dat Sony binnenkort kijkt naar de competitieve situatie van het concern in de gamesmarkt. De prijsdaling zou mogelijk zijn door Blu-Ray kostendalingen die plaatsvinden bij Sony op dit moment. Door de lagere kostenprijs van de productie van Blu-Ray spelers zullen ook de kosten voor de fabricage van de PS3 dalen.
[...]
http://www.evilgamerz.com...s&showcomments=1&id=10977

Zo richting einde van het jaar, als we oktober gehad hebben en er een hoop toptitels uitgekomen zijn lijkt mij een mooie tijd. Alleen zijn dit soort berichten altijd erg gevaarlijk, want dat vergroot de kans dat mensen gaan zitten wachten op de prijsverlaging. (Maar als niemand nu al een PS3 koopt is dat natuurlijk ook maar een beperkte groep :))

[ Voor 68% gewijzigd door Shiver23 op 06-06-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allemaal zielige mensen hier die ps3 niet kunnen betalen omdat het "duur is" en dan gaan ze gelijk zeiken erover.. stel dat ps3 300 euro ofzo was was iedereen hier blij denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 15:47
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:40:
allemaal zielige mensen hier die ps3 niet kunnen betalen omdat het "duur is" en dan gaan ze gelijk zeiken erover.. stel dat ps3 300 euro ofzo was was iedereen hier blij denk ik....
Waardevolle toevoeging. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

klopt (hoewel ik dan nog zou wachten tot ik hem tweedehands voor < 200 euro kan kopen :p)
wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?

(ik werk fulltime en woon nog thuis, dus aan geldgebrek zal het zeker niet liggen ;))

[ Voor 9% gewijzigd door boe2 op 06-06-2007 13:58 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Zit wel een kern van waarheid in. Met de PS3 lijkt Sony te mikken op de groeiende groep gamers die wat ouder is dan de traditionele doelgroep van de gaming markt. Het is gewoon een hoger segment met een duurdere console en wat duurdere spellen. Dat heeft zeker kans van slagen, maar het zal even duren voordat er genoeg spellen zijn die de PS3 echt optimaal benutten. Wat dat betreft herhaalt de geschiedenis zich: de PS2 heeft destijds precies dezelfde kritiek te verduren gehad als de PS3 nu. Oftewel, te duur en te weinig spellen (ik kan me nog herinneren dat er in 2000 PS2's voor 1100 gulden over de toonbank gingen) en uiteindelijk is het toch een groot succes geworden. Gewoon even geduld hebben voordat de PS3 meteen een flop genoemd wordt :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:53:
[...]

klopt (hoewel ik dan nog zou wachten tot ik hem tweedehands voor < 200 euro kan kopen :p)
wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?

(ik werk fulltime en woon nog thuis, dus aan geldgebrek zal het zeker niet liggen ;))
geen geldgebrek? hoe zou wacht je tot 200 dan ?? |:( |:(
Exirion schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:54:
[...]

Zit wel een kern van waarheid in. Met de PS3 lijkt Sony te mikken op de groeiende groep gamers die wat ouder is dan de traditionele doelgroep van de gaming markt. Het is gewoon een hoger segment met een duurdere console en wat duurdere spellen. Dat heeft zeker kans van slagen, maar het zal even duren voordat er genoeg spellen zijn die de PS3 echt optimaal benutten. Wat dat betreft herhaalt de geschiedenis zich: de PS2 heeft destijds precies dezelfde kritiek te verduren gehad als de PS3 nu. Oftewel, te duur en te weinig spellen (ik kan me nog herinneren dat er in 2000 PS2's voor 1100 gulden over de toonbank gingen) en uiteindelijk is het toch een groot succes geworden. Gewoon even geduld hebben voordat de PS3 meteen een flop genoemd wordt :)
PRECIES :) eindelijk iemand die het snapt :)

Mensen geef ps3 gewoon geduld.. wanneer de top spellen van ps3 komen zal ps3 nog beter verkocht worden dan nu..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:12:
[...]

je zou toch wachten tot 200 euro en je hebt geen geldgebrek... 8)7 8)7
[...]
vind je dat nu echt zo vreemd? Het is nochtans de basis van onze economie: een product is zoveel waard als wat je ervoor wil betalen. Al was ik multimilionnair, als ik 600 euro teveel vind voor een spelconsole hoef ik hem toch niet te kopen, gewoon omdat ik toch toevallig 600 euro heb liggen? Mijn 360 komt ook van marktplaats vandaan en bijna al mijn games zijn met zware korting of tweedehands gekocht. Dat noemen ze prijsbewust leven en dat heeft niets met je welvaart te maken. Dan ga ik liever een keer meer of verder op reis ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:12:
[...]
je zou toch wachten tot 200 euro en je hebt geen geldgebrek... 8)7 8)7
[...]
PRECIES :) eindelijk iemand die het snapt :)

Mensen geef ps3 gewoon geduld.. wanneer de top spellen van ps3 komen zal ps3 nog beter verkocht worden dan nu..
Wachten tot iets goedkoper word heeft niets te maken met geldgebrek hoor?
Sterker nog: de reden dat Boeboe geen geldgebrek heeft is denk ik juist omdat hij wacht tot iets goedkoper is ;)

Tevens: ten tijde van de PS2 was Sony de eerste die een nextgen systeem uit had gebracht (op Japan na, daar was nintendo met de GC eerder, maar die had geen Backwards Compatibility).

Nu zijn ze de laatste van de 3 en ondersteunen alle consoles in meer of mindere mate de games van hun vorige console.

[ Voor 7% gewijzigd door Puc van S. op 06-06-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Maargoed dat er altijd van die makkelijke fanboys zijn zoals jij, scheelt ons weer een hoop discussie. Al was hij 300 euro dan was er teminste sprake van bedreiging voor de X360, nu betaal je 300 meer voor praktisch dezelfde power en een grotere opslag die over 4 jaar pas goed uitkomt voor games :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:48

Turfschipper

Hup NAC

Er is maar 1 rede waarom ik geen xbox360 en ps3 heb: ik heb er geen geld voor.

xbox360 valt sowieso al af, want daar moet je betalen voor online.

Dat doe ik niet, want ik heb al internet. ps3 is gewoon te duur voor mij.

Bovendien loop ik me dood te ergeren aan al die functies die die apparaten allemaal schijnen te moeten kunnen.

Ik zou veel liever een echte gameconsole zien, dan de gamepc's die het nu aan het worden zijn.

Ik wil een spel erin douwen, dan stijl achterover slaan van hoe vet het is. Om vervolgens weken lang alleen maar met die game bezig te zijn.

Ik wil niet upgraden, ik wil geen films kijken, ik wil niet surven met mijn spelcomputer, ik wil geen deuzig at home, ik wil geen weerberichten. Ik vind het niet erg om de volgende cd/dvd erin te doen om verder te spelen, ik wil achterover op de bak liggen met een gamepad, niet die idiote korfbalbewegingen maken.

nee, ik wil gamen! En 600 euro (wat ik sowieso niet heb, afgekeurd en bijstand, kut maar tis nie anders) vind ik gewoon veels te veel om een spelletje te spelen.

als ze nu gewoon een gameconsole maken, met de specs van de ps3, maar dan ook enkel alleen op gamegebied.

Dat zou misschien 300 euro kosten.

Maar goed, wie ben ik? iemand die alleen wil gamen. onbelangrijke doelgroep natuurlijk...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:26:
[...]

vind je dat nu echt zo vreemd? Het is nochtans de basis van onze economie: een product is zoveel waard als wat je ervoor wil betalen. Al was ik multimilionnair, als ik 600 euro teveel vind voor een spelconsole hoef ik hem toch niet te kopen, gewoon omdat ik toch toevallig 600 euro heb liggen? Mijn 360 komt ook van marktplaats vandaan en bijna al mijn games zijn met zware korting of tweedehands gekocht. Dat noemen ze prijsbewust leven en dat heeft niets met je welvaart te maken. Dan ga ik liever een keer meer of verder op reis ;)
dit bedoel ik nou als die 300 euro was zou je niet over zeiken.. ten 2e hoe oud ben je ?

Al was ik multimilionnair 600 euro teveel dus jij zou dan geen ferrari kopen of een villa kopen maar een flatje met peugot 107 ofzo ? je begrijpt toch wel dat je beetje zit te lullen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjekneck schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:32:
[...]

Maargoed dat er altijd van die makkelijke fanboys zijn zoals jij, scheelt ons weer een hoop discussie. Al was hij 300 euro dan was er teminste sprake van bedreiging voor de X360, nu betaal je 300 meer voor praktisch dezelfde power en een grotere opslag die over 4 jaar pas goed uitkomt voor games :O
kerel goed lezen...

xbox 360.. 400 euro
hd speler 200 euro
online 60 euro per jaar.

PS3 incl. bluray speler incl. online gaming 600 euro..

welke is nou duurder? _/-\o_

ps.. ik heb xbox 360 en ps3.. ik heb alleen over feiten thats all..

edit: ps3 ondersteund alle usb aparatuur dus externe/interne 2.5 hardeschijfen keyboard printers etc.. + bluetooth apparatuur..

xbox 360 een kut keyboardtje op je controller.. lekker handig...

stel dat xbox 360 en ps3 een pc was dus geen gameconsole.. zouden ze nog steeds 360 kopen?? denk het niet.. ps3 is nog net uit bestaat nog eens niet 1 jaar.. dus nogmaals geduld....

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Laatst online: 02-10-2023
dus omdat je geld heb MOET je een Ps3 kopen? wat een onzin.. omdat je geld hebt hoef je het niet uit te geven.. tis dus weer duidelijk dat jij de jongste bent Vonturk ~~

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:50:
[...]

dit bedoel ik nou als die 300 euro was zou je niet over zeiken.. ten 2e hoe oud ben je ?

Al was ik multimilionnair 600 euro teveel dus jij zou dan geen ferrari kopen of een villa kopen maar een flatje met peugot 107 ofzo ? je begrijpt toch wel dat je beetje zit te lullen ?
Nee jij bent degeene die het niet (wil) snappen. Of iemand wel of niet 600 euro voor een ps3 wil betalen heeft vrij weinig met het inkomen van die persoon te maken maar meer met de perceptie van waarde van het product. Om even jouw multimiljonair vergelijk erbij te halen, je kan dan misschien zo 3ton voor een Ferrari neertellen, maar wie zegt dat jij die Ferrari 3 ton waard vind ookal kan je het zonder problemen betalen? Als jij namelijk alleen van A naar B wil zonder al te veel problemen is die Fiat namelijk een veel betere keuze dan die Ferrari die 1. om de haverklap kapot gaat 2. Op iedere drempel blijft hangen 3. Nou niet bepaald comfortabel is, zeker bij lage snelheden 4. Je geen 5 minuten zoder toezicht langs de kant van de weg laat staan omdat de mensen er graag met hun sleutel langlopen etc.

Zelfde geld dus voor de ps3. Krijg je voor die 600 euro een product wat jij 600 euro waard vind? afgaand op de verkoopcijfers is dat dus niet het geval voor de grote massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:54:
[...]

bladiebla

xbox 360.. 400 euro Nu € 333,- [bron]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:54:
[...]

kerel goed lezen...

xbox 360.. 400 euro
hd speler 200 euro
online 60 euro per jaar.

PS3 incl. bluray speler incl. online gaming 600 euro..

welke is nou duurder? _/-\o_
Het is dan toch alleen maar erger dat de X360 beter verkoopt? Als hij volgens jou al duurder is dan de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Het gel*l over geld is wel wat overtrokken: zodra je een HDTV hebt moet je niet zeuren, die kosten een godsvermogen nogaltijd en dan miepen over een paar euro verschil voor een console lijkt me een typisch geval van Penny Savvy Pound Foolish ;)

Overigens is de xbox niet zo veel goedkoper. Iemand met een ps2 kan met zn ps3 zn oude kabel gebruiken op zn SDTV, hoeft niet te betalen voor online play etc..

Oh, en loopt niet het risico dat zn gpu solder losknapt vanwege hitte verschijnselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
EfBe schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:07:
Het gel*l over geld is wel wat overtrokken: zodra je een HDTV hebt moet je niet zeuren, die kosten een godsvermogen nogaltijd en dan miepen over een paar euro verschil voor een console lijkt me een typisch geval van Penny Savvy Pound Foolish ;)

Overigens is de xbox niet zo veel goedkoper. Iemand met een ps2 kan met zn ps3 zn oude kabel gebruiken op zn SDTV, hoeft niet te betalen voor online play etc..

Oh, en loopt niet het risico dat zn gpu solder losknapt vanwege hitte verschijnselen ;)
Ik heb een HDTV, koste geen godsvermogen (zelfs goedkoper dan een PS3 ;)) en ja het is een goede..

En ja het klopt dat een (nuttige) Full HD TV veel kost, maar dan heb je ook een +-40 inch tv nodig plus bijbehorende ruimte om hem neer te zetten (wat dus niet past in een gemiddelde NL huis/slaap kamer) voor een 40" is dat +- 7 meter.

[ Voor 13% gewijzigd door Puc van S. op 06-06-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Laatst online: 02-10-2023
Denk dat deze topic eigenlijk gesloten moet worden.. het is alleen maar Flamewars tussen de Xbox boys en de PSFanboys

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]M1lamb3r schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:09:
[...]

Ik heb een HDTV, koste geen godsvermogen (zelfs goedkoper dan een PS3 ;)) en ja het is een goede..

een goede hdtv is helaas duurder ps3 :) 1080p FULL HD dat is nou hd tv :) liefst panasonic plasma dan

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:25

911GT2

en blazen maar!

SpoTs schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:11:
Denk dat deze topic eigenlijk gesloten moet worden.. het is alleen maar Flamewars tussen de Xbox boys en de PSFanboys
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

360 € 333,-
PS3 heb ik ook al voor € 499,- gezien (uitzondering). Voor € 549 is die nu zonder meer verkrijgbaar.

Blijkt alleen dat een lage prijs nog nooit doorslaggevend is geweest voor het succes van een console. Een te hoge prijs wel voor het gebrek hieraan. Maar de xbox werd hier in NL ook voor een belachelijk laag bedrag gelaunched en werd in de VS ook heel snel in prijs verlaagd, maar ondanks dat toch nooit echt een voet aan de grond kunnen krijgen.

De prijs van de PS3 zal zonder meer meespelen waarom de console niet zo goed verkoopt, maar behalve dat natuurlijk ook het gebrek aan games en de algehele tenneur in de pers. Plus dat Sony te succesvol is geworden met de PS2. Veel mensen kiezen dan toch voor de 'underdog'. Als die underdog (de Wii) dan ook nog eens voor een lage prijs te krijgen is en heel goed het gevoel van schaarste heeft weten te creëren, dan heb je een succesnummer. Absoluut niet gebasseerd op enige vorm van kwaliteit of een uitgebreid spelaanbod. (oef, iets genuanceerder had wel gemogen ;))

Kijk naar de PS3 hardware en mogelijkheden en het is echt een topapparaat dat zijn geld meer dan waard is. Kijk naar de wensen van de gemiddelde consument en zie dan dat dat niet matcht. Maar dat wil niet zeggen dat over 2 jaar die situatie niet heel anders is. Vooralsnog heb ik vertrouwen in de PS3 dat die op de lange termijn echt wel weer succesvol wordt. Alleen is het te hopen dat voor die tijd developers niet afgehaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoor wel vaker dat developers moeilijk erover doen.. waar halen ze dat eigenlijk.. heb je een bron mischien ??

ps2 was ook toch linux ? en Wii waar draait ie op eigenlijk ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:48

Turfschipper

Hup NAC

Ik zeg ook niet dat de ps3 geen topapparaat is, integendeel.

Maar mijn punt is, dat er allemaal features op zitten waar ik, als gamer, helemaal geen interesse in heb.

Maar daar betaal ik wel allemaal voor, mocht ik hem ooit nog (kunnen) kopen.

En dat geldt voor heel veel mensen.

Zo gek is dat toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:30:
[quote]M1lamb3r schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:09:
[...]

een goede hdtv is helaas duurder ps3 :) 1080p FULL HD dat is nou hd tv :) liefst panasonic plasma dan
Ja als je die Panasonic 65" koopt kan er idd wel een PS3 af, maar nogmaals: Dan heb je dus een kamer van 11m nodig wil je ideaal voor het scherm zitten en het lijkt me dat 90% van de mensen dat niet heeft.

Neemt niet weg dat de PS3 een mooi ding is, maar imo (en volgens vele andere) te duur.

[ Voor 6% gewijzigd door Puc van S. op 06-06-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

M1lamb3r schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:45:
[...]

Ja als je die Panasonic 65" koopt kan er idd wel een PS3 af, maar nogmaals: Dan heb je dus een kamer van 11m nodig wil je ideaal voor het scherm zitten en het lijkt me dat 90% van de mensen dat niet heeft.

Neemt niet weg dat de PS3 een mooi ding is, maar imo (en volgens vele andere) te duur.
Hoe kom je aan die afstanden? Met HDTV's kun je namelijk veel dichter op het beeld zitten dan de 'oude' kijkafstand tabelletjes aangeven, omdat het beeld wel scherp blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:56:
[...]

Nee jij bent degeene die het niet (wil) snappen. Of iemand wel of niet 600 euro voor een ps3 wil betalen heeft vrij weinig met het inkomen van die persoon te maken maar meer met de perceptie van waarde van het product. Om even jouw multimiljonair vergelijk erbij te halen, je kan dan misschien zo 3ton voor een Ferrari neertellen, maar wie zegt dat jij die Ferrari 3 ton waard vind ookal kan je het zonder problemen betalen? Als jij namelijk alleen van A naar B wil zonder al te veel problemen is die Fiat namelijk een veel betere keuze dan die Ferrari die 1. om de haverklap kapot gaat 2. Op iedere drempel blijft hangen 3. Nou niet bepaald comfortabel is, zeker bij lage snelheden 4. Je geen 5 minuten zoder toezicht langs de kant van de weg laat staan omdat de mensen er graag met hun sleutel langlopen etc.

Zelfde geld dus voor de ps3. Krijg je voor die 600 euro een product wat jij 600 euro waard vind? afgaand op de verkoopcijfers is dat dus niet het geval voor de grote massa.
kerel denk je nou dat ik uit me nek lul ofzo?? denk je nou dat ik 600 euro weinig vind? ik vind ps3 anders had ik hem binnen 24 uur geleverd.. en ik raad iedereen aan die het kan kopen en wil kopen en mensen die het niet kunnen kopen ga niet lullen over een top product want deze product heeft een toekomst minimaal van 10 jaar.. aangezien dat de technologie hier in nederland niet zo hoog is kwa aparatuur in huis kunnen we natuurlijk niet de kwaliteit zien van ps3.. denk niet dat iedereen een FULL hd 1080P in huis heeft :) en weet je in hele europa word er in nederland meeste gezeikt over ps3 en 360 ra ra ra ligt aan het de volk of aan de economie.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Shiver23 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:55:
Hoe kom je aan die afstanden? Met HDTV's kun je namelijk veel dichter op het beeld zitten dan de 'oude' kijkafstand tabelletjes aangeven, omdat het beeld wel scherp blijft.
i stand corrected, ik had idd gerekend met de oude afstand (7*diagonaal) tis nu +- de helft (5 meter)

het is overigens niet voor detail, maar meer voor de gezondheid/conditie van je ogen (hoe dichterbij, hoe meer je moet "scrollen" met je ogen hoe eerder ze moe worden)

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste