Waarom verkoopt de Playstation 3 zo slecht?

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 17:07
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:54:
[...]

kerel goed lezen...

xbox 360.. 400 euro
hd speler 200 euro
online 60 euro per jaar.

PS3 incl. bluray speler incl. online gaming 600 euro..

welke is nou duurder? _/-\o_
De Ps3 want:
1: Xbox 360 = 333 euro (zoals vermeld)
2: HD speler (wil ik niet en zit weinig ander gamer echt op te wachten, zie ook het matige succes van de PS3 als standalone speler)
3: online: Klopt, maar daar krijgt een live gebruiker veel voor terug (schijnt......heb geen xbox/ps3 en hoef ze beide niet)

= 393 euro :*)

Even terug naar de realiteit, het is niet vreemd dat de top bij sony computer entertainment opgestapt is. Er zijn fouten gemaakt en iemand heeft daarvoor verantwoordelijkheid op zich genomen. Daarnaast heeft Sony zichzelf veel negatieve publiciteit gezet door vele beloftes niet na te komen, leugens de wereld in te helpen over hun zogenaamde topverkopen en heeft te laat in europa gelanceerd om hun oude koppositie te garanderen zoals bij de ps2. Dat de media daar een schep bovenop gooit is terecht, die leven van sensatienieuws en de gebruikte methodes zijn geen klap anders als bij elk ander nieuwtje.....live with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Sega Saturn zagen we vrij snel dat deze spelcomputer uit de winkels verdween toen bleek dat deze niet goed zou gaan scoren. Hoe lang zal het nog duren voordat winkeliers de Playstation 3 de deur uit doen omdat deze gewoon te veel ruimte inneemt (inc games) op de winkelvloer. Vloer oppervlakte wat ook bezet kan worden door iets wat wel verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:56:
[...]

kerel denk je nou dat ik uit me nek lul ofzo?? denk je nou dat ik 600 euro weinig vind? ik vind ps3 anders had ik hem binnen 24 uur geleverd.. en ik raad iedereen aan die het kan kopen en wil kopen en mensen die het niet kunnen kopen ga niet lullen over een top product want deze product heeft een toekomst minimaal van 10 jaar.. aangezien dat de technologie hier in nederland niet zo hoog is kwa aparatuur in huis kunnen we natuurlijk niet de kwaliteit zien van ps3.. denk niet dat iedereen een FULL hd 1080P in huis heeft :) en weet je in hele europa word er in nederland meeste gezeikt over ps3 en 360 ra ra ra ligt aan het de volk of aan de economie.. :)
Ik denk niet dat je uit je nek lult, ik denk alleen wel dat je een een probleem hebt logisch nadenken en je voortaan wat meer tijd moet stoppen in het nalezen van je post want het staat voor met spel fouten.

In je hele verhaal staat geen enkel feit. Het staat wel vol met aanamens en meningen. Zoals bv dat de ps3 minimaal 10 jaar meegaat. Dat zal totaal afhankelijk zijn van het succes. Denk jij werkelijk dat er nog een cent te verdienen valt aan de ps3 als de ps3 het zou doen zoals de GC en xbox het deden? tuurlijk niet.

Posts zoals die van jouw kom je vaak tegen en wijzen er vooral op dat je een gebrek hebt om jezelf in de huid van de gemiddelde consument te plaatsen en dingen alleen maar vanaf jouw eigen perspectief kunt zien en dat ook als de enige waarheid wil/kan zien. De gemiddelde consument geeft allemaal geen reet om wat voor apparaat het is. Die willen een apparaat waarop ze spelletjes kunnen spelen. Dan lopen ze naar de winkel en zien ze een ps2, Wii, x360 en ps3. Voor de gemiddelde consument is er absoluut geen reden om een ps3 boven de anderen te verkiezen en dan laten we nog maar even buiten beeld het verhaal mbt product en de bereidheid van een consument om daar een X bedrag voor te betalen. 600 euro is gewoon geen bedrag waarmee je de massa aanspreekt. Dat jij daar anders over denkt is jouw goed recht maar de feiten spreken voor zich en de enige manier waarop sony het tij kan keren is door de prijs naar minimaal 400 euro te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:48:
Bij de Sega Saturn zagen we vrij snel dat deze spelcomputer uit de winkels verdween toen bleek dat deze niet goed zou gaan scoren. Hoe lang zal het nog duren voordat winkeliers de Playstation 3 de deur uit doen omdat deze gewoon te veel ruimte inneemt (inc games) op de winkelvloer. Vloer oppervlakte wat ook bezet kan worden door iets wat wel verkoopt.
Andere tijd. Veel kleinere markt. De Saturn liep echt niet. De PS3 loopt mogelijk minder dan de concurrentie, al zijn daarvan in Europa geen harde cijfers voor. (Kan best dat de PS3 het ook in Europa beter doet dan de 360 momenteel). Huidige schapruimte is nog zeer beperkt omdat er weinig games zijn en gezien de snelle prijsdalingen zijn de marges op de PS3 van Sony voor winkeliers een stuk rianter dan bij de concurrentie.
Ik acht die kans bijna 0.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stalscu schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:46:
Er is maar 1 rede waarom ik geen xbox360 en ps3 heb: ik heb er geen geld voor.

xbox360 valt sowieso al af, want daar moet je betalen voor online.

Dat doe ik niet, want ik heb al internet. ps3 is gewoon te duur voor mij.

Bovendien loop ik me dood te ergeren aan al die functies die die apparaten allemaal schijnen te moeten kunnen.

Ik zou veel liever een echte gameconsole zien, dan de gamepc's die het nu aan het worden zijn.

Ik wil een spel erin douwen, dan stijl achterover slaan van hoe vet het is. Om vervolgens weken lang alleen maar met die game bezig te zijn.

Ik wil niet upgraden, ik wil geen films kijken, ik wil niet surven met mijn spelcomputer, ik wil geen deuzig at home, ik wil geen weerberichten. Ik vind het niet erg om de volgende cd/dvd erin te doen om verder te spelen, ik wil achterover op de bak liggen met een gamepad, niet die idiote korfbalbewegingen maken.

nee, ik wil gamen! En 600 euro (wat ik sowieso niet heb, afgekeurd en bijstand, kut maar tis nie anders) vind ik gewoon veels te veel om een spelletje te spelen.

als ze nu gewoon een gameconsole maken, met de specs van de ps3, maar dan ook enkel alleen op gamegebied.

Dat zou misschien 300 euro kosten.

Maar goed, wie ben ik? iemand die alleen wil gamen. onbelangrijke doelgroep natuurlijk...........
Alles wat in de PS3 zit heb je nodig voor je games. Ik denk niet dat hij minder zou kosten als je er alleen een gameconsole van zou maken. Alles buiten de game zijn EXTRAS, gewoon software dus geen hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjekneck schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:38:
[...]

De Ps3 want:
1: Xbox 360 = 333 euro (zoals vermeld)
2: HD speler (wil ik niet en zit weinig ander gamer echt op te wachten, zie ook het matige succes van de PS3 als standalone speler)
3: online: Klopt, maar daar krijgt een live gebruiker veel voor terug (schijnt......heb geen xbox/ps3 en hoef ze beide niet)

= 393 euro :*)
zucht, altijd hetzelfde. Keihard met cijfers sjoemelen om iets toch maar beter uit een vergelijking te laten komen. Net tot op het randje geforceerd.

Ten eerste, niet iedereen 'leeft' online, en bij mijn weten kost een xbox 360 bij de gemiddelde gameschop (bartsmit) nog altijd 460 euro in een combopack met game, en een goede 399 als stand alone voor de full versie. In belgië althans. Dubieuze en kortlopende publiciteits acties niet meegerekend.

En jij gaat maar één jaar online spelen? Met een console waarvan je toch verwacht een vijftal jaar plezier te hebben?. Dus: 360 euro (ongeveer) + 5.60 = 660. Een ander beeld?

En dan mag je ook meteen stoppen met die tendentieuze gemanipuleerde prijsvergelijkingen, want het slaat nergens op.

Daarbij, er zijn ook genoeg consumenten die WEL de high def speler uit de ps3 willen. Verminderde beeldkwaliteit zoals met de PS2 dvd is totaal geen issue meer. Alles is digitaal, over hdmi tot in de tv. Dus als er een kwaliteitsverschil is dan ligt het aan de decoders in uw eigen tv. Voor de rest zal elke blu ray speler nagenoeg gelijk presteren. (met uitzondering misschien op het gebied van interface-snelheid en functies, maar daar hoeft de ps3 zich ook niet te schamen). Zelfs over kabels van 10 euro. Digitaal is digitaal, maar die discussie is al eens gevoerd. En natuurlijk zal je nog altijd die mensen hebben die hun totaal van de pot gerukte aankoop van een hdmi kabel voor 100 euro willen verdedigen, maar dat is dan hun probleem.

In elk geval, als mensen geld steken in een nieuw apparaat willen zo ook iets meer nieuwe features, nieuwe technologieën, iets nieuw. Waarom gaan mensen hun good ol' crt tv upgraden. Omdat er eindelijk iets nieuws is dat de moeite waard is om de crt voor te vervangen. Namelijk flat screens. Nieuwe tech, nieuwe mogelijkheden, DAT is wat de mensen zoeken.

Dus als er duidelijk geadverteerd wordt met de blu ray high def speler zal dat zeker aanslaan bij het publiek. Mensen die zowieso in die markt een apparaat zoeken zijn zeker geen petjes of sjonnies die nergens verstand van hebben. Ze weten heus wel wat blu ray wil zeggen, of ze laten het zich uitleggen door de winkelmedewerker.

Met de aankoop van een 360 zou ik me bekocht voelen, welke nieuwe technologie zit daar in? Het gaat nog steeds om een oridinaire dvd speler met betere graphics. Het is net zoals een nieuwe wagen kopen, dat doe je ook maar eens in de zoveel jaar, en dan geef je wel iets meer uit, dan zoek je naar iets wat meerwaarde biedt.

Ga dus niet zo zwart wit denken, er zijn genoeg mensen die geïnteresseerd zijn in de ps3 (waaronder mezelf)
Dat die duur is zal ik niet ontkennen, ik kan het als student zelf ook niet betalen. Wat dus NIET wil zeggen dat ik daarom maar tevreden moet zijn met de 360. Nee, dan koop ik helemaal niets en wacht ik tot ik wel de ps3 kan betalen.

Hoe vaak koop je nu ook een console. Weer typisch iets Nederlands om echt elke halve euro te willen uitsparen of maar te blijven doorbomen over die prijs. Een ps is geen recht, maar een luxeproduct, so who cares als iemand het niet kan kopen omdat het te duur is. Moet bmw dan ook ineens maar z'n prijzen verlagen naar skoda niveau omdat het té duur is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:25
Alvi afgezien van wat ik van je verhaal vind, bekijk jij het ook verkeerd. De vraag in dit topic is waarom de PS3 zo slecht verkoopt. Jij geeft alleen maar redenen, waarom jij geintresseerd bent in de PS3. Dat is leuk en aardig, maar dat zegt blijbaar weinig over de gemiddelde consument, anders zou de PS3 wel beter verkopen.

Verder is het inderdaad waar dat er geen Europese verkoopcijfers zijn van de PS3. Maar zowel in Japan als in Amerika doet de PS3 het niet al te best, dus ik denk dat we er voorzichtig vanuit kunnen gaan dat ook de verkopen in Europa niet al te best zullen zijn, iig niet goed genoeg om dat te kunnen compenseren...

Waardoor dat komt? Ik denk eigenlijk dat het nog wel wat bij gaat trekken, de prijs is gewoon te hoog. Daarnaast is het spellenaanbod te klein. Dat zal beiden wel verbeteren. Het grote probleem is echter dat Microsoft inmiddels de prijs ook wel weer zal kunnen verlagen, er zijn immers nog geen structurele prijsverlagingen geweest voor de 360. Nintendo kan ook nog wel wat zakken, voor zover zij nog echt concurreren met de 360 en de PS3. Daarbij zal het spellenaanbod voor de 360 en de Wii ook niet krimpen.

Maar goed, zover als dat Fortune en EDGE gaan, zou ik nog niet willen gaan :) :

Afbeeldingslocatie: http://gonintendo.com/wp-content/photos/fortune_wii.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gonintendo.com/wp-content/photos/edgejul07.jpg

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 14:57

Crp

stalscu schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:46:
Er is maar 1 rede waarom ik geen xbox360 en ps3 heb: ik heb er geen geld voor.

xbox360 valt sowieso al af, want daar moet je betalen voor online.

Dat doe ik niet, want ik heb al internet. ps3 is gewoon te duur voor mij.

Bovendien loop ik me dood te ergeren aan al die functies die die apparaten allemaal schijnen te moeten kunnen.

blablablabla...
voor 600 euro kun je ook met een xbox360 (online) gamen..

ik ga uit van een Permium Pack +- 400 euro dan heb je nog 200 euro over voor +- online gaming plezier..

en als je net zoveel geluk hebt als mij met mn xbox1 live abbo .. ik had toen zown gratis 3maanden live abbotje bij mn headset gekregen .. en die is tot nu toe nog niet verlopen :P kheb er al 3/4 jaar gaming plezier van :p

[ Voor 35% gewijzigd door Crp op 06-06-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:30:
Alvi afgezien van wat ik van je verhaal vind, bekijk jij het ook verkeerd. De vraag in dit topic is waarom de PS3 zo slecht verkoopt. Jij geeft alleen maar redenen, waarom jij geintresseerd bent in de PS3. Dat is leuk en aardig, maar dat zegt blijbaar weinig over de gemiddelde consument, anders zou de PS3 wel beter verkopen.

Verder is het inderdaad waar dat er geen Europese verkoopcijfers zijn van de PS3. Maar zowel in Japan als in Amerika doet de PS3 het niet al te best, dus ik denk dat we er voorzichtig vanuit kunnen gaan dat ook de verkopen in Europa niet al te best zullen zijn, iig niet goed genoeg om dat te kunnen compenseren...
ok, agree. Maar ik probeerde de visie over de stereotype consument ook wat te verbreden. Het zijn echt niet allemaal nitwits die gefocussed zijn op de cheapste oplossing. Velen weten ook wel welk genre ze leuk vinden, welke titels er zijn, en op welke console die het best tot uiting komen. Ook al gaat het maar op blockbusters waar 'echte' gamers hun neus voor optrekken. Dergelijke koppelingen dringen wel door tot de consument (denk ik).

Mijn persoonlijke voorkeur doet idd weinig ter zake. Het is illustratief bedoeld. Als ik een nieuwe gsm koop, dan wil ik wel een gsm met wat nieuwe features, waarom zou ik anders m'n vorige wegdoen (tenzij kapot). Dus camera, 3G enz... Zo denken velen ook over elektronica apparatuur. Ze stappen de winkel binnen en zoeken nu eenmaal iets nieuws. En of dat nu 400 euro of 600 moet kosten, daar wordt vaak licht overgegaan. Ze willen zichzelf verwennen, willen 'best of the best', hebben net een premie gekregen, 'het kan er wel vanaf' enz... Dat het minder verkoopt onder jongeren is idd normaal. De prijs IS ook gewoon hoog. Maar dat betert vanzelf wel.

Echter vergelijkingen zoals hierboven zijn gemaakt als: 'de gameboy verkoopt iedere week zelfs beter dan de ps3' zijn gewoon debiel. Like... duh? Ander apparaat, andere markt, vééél goedkoper. Die dingen zitten niet in elkaars vaarwater. Zo kan je ook zeggen: ja maar, nike schoenen verkopen ook veel beter dan de ps3 in de laatste 4 weken. ( 8)7 8)7 )

Vergelijk consoles met consoles, handhelds met handhelds. Ik ga er verder wel mee akkoord (ondanks het gebrek aan echte cijfers). Zo op het eerste zicht verkoopt de ps3 minder.

Ga ik mij daar druk om maken? Nee, want wat kan het mij schelen wie wel of geen ps3 heeft, of welke 'on top' uitkomt. Zolang de verkoopscijfers maar groot genoeg zijn om de PS3 als primair gameplatform te rechtvaardigen (voor 3rd party studios) of om er zeker voor te zorgen dat er genoeg games naar toe komen maak ik mij geen zorgen. Ik gun iedereen z'n eigen console, maar xbox is niets voor mij :) zelfs niet als tweede of derde console.

Leven en laten leven, en hopen dat de verkoop terug wat aantrekt. (wat toch wel zou moeten kunnen na een kleine prijsverlaging, dat zal het geheel wel terug een nieuwe impuls geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:19:
[...]

zucht, altijd hetzelfde. Keihard met cijfers sjoemelen om iets toch maar beter uit een vergelijking te laten komen. Net tot op het randje geforceerd.

blablabla
Ik laat een paar posts geleden toch duidelijk zien dat € 333 de mediamarktprijs is en niet online ofzo.
Ik denk dat andere winkels snel zullen volgen (mag inmiddels ook wel)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
funk-e schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:07:
[...]
Ik laat een paar posts geleden toch duidelijk zien dat € 333 de mediamarktprijs is en niet online ofzo.
Ik denk dat andere winkels snel zullen volgen (mag inmiddels ook wel)
Ik denk dat helemaal niemand volgt, want ook met 399 maakt MS verlies op de console, en met 333 levert het dus voor de winkel minder op (waarschijnlijk 0) en voor MS dus ook niets meer.

Wat MS echt zou helpen is een meer solide product. Ik koop nu toch maar geen xbox puur omdat ik geen prutware koop waar ik maar van moet hopen dat hij het volgend jaar nog doet. Want dan is die 200 euro voordeel wel heel rap verdwenen.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen lult over dat MS verlies zou maken op zijn console! Dit is echt de grootste onzin!

MS zal niet veel, maar wel wat winst maken met zijn console, en EfBe, heb jij wel eens van het verkopen van een winkel gehoort? Een winkel krijgt de console binnen voor, latn we zeggen, 300 euro. Normaal maakt de winkel er 100 euro winst op (399) en nu heeft media markt er voor gekozen om een aanbieding te geven. MS heeft dus helemaal niets te maken met deze aanbieding!

En om even terug te gaan:

MS maakt zeker wel een beetje winst, want als dat niet gebeurde dan was Microsoft zo snel, zo veel geld kwijt (denk alleen al aan de design kosten!)! Het kan dus echt nooit.

Dus haal deze leuke droom uit je gedachten, net zoals dat Sony geen winst zou maken ofzo...

Ps. Efbe ik had je stuk nog niet helemaal gelezen, excusses, maar het geld nog wel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:05:
Iedereen lult over dat MS verlies zou maken op zijn console! Dit is echt de grootste onzin!

MS zal niet veel, maar wel wat winst maken met zijn console, en EfBe, heb jij wel eens van het verkopen van een winkel gehoort? Een winkel krijgt de console binnen voor, latn we zeggen, 300 euro. Normaal maakt de winkel er 100 euro winst op (399) en nu heeft media markt er voor gekozen om een aanbieding te geven. MS heeft dus helemaal niets te maken met deze aanbieding!

MS maakt zeker wel een beetje winst, want als dat niet gebeurde dan was Microsoft zo snel, zo veel geld kwijt (denk alleen al aan de design kosten!)! Het kan dus echt nooit.

Dus haal deze leuke droom uit je gedachten, net zoals dat Sony geen winst zou maken ofzo...

Ps. Efbe ik had je stuk nog niet helemaal gelezen, excusses, maar het geld nog wel ;)
100,- marge op een console voor een winkelier 8)7

Never Gonna happen.

Een InterToys pakt zo'n 20,- per 360, tops. Op de Wii nog minder, en de PS3 zal niet veel anders zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:19:
[...]
Met de aankoop van een 360 zou ik me bekocht voelen, welke nieuwe technologie zit daar in? Het gaat nog steeds om een oridinaire dvd speler met betere graphics. Het is net zoals een nieuwe wagen kopen, dat doe je ook maar eens in de zoveel jaar, en dan geef je wel iets meer uit, dan zoek je naar iets wat meerwaarde biedt.
Ik zou me bekocht voelen als mijn l33t console met 8 core Cell, en FTW Blu-Ray met 25gb games, dezelfde of minder grafische kwaliteit uitpoept als zo'n "DVD-console" om whatever reason.

Je kan er 100 verschillende draaien aan geven :)

Geen van de 3 consoles is slecht, en op elk potje past een deksel ;)

[ Voor 28% gewijzigd door PWM op 06-06-2007 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:09:
[...]

100,- marge op een console voor een winkelier 8)7

Never Gonna happen.

Een InterToys pakt zo'n 20,- per 360, tops. Op de Wii nog minder, en de PS3 zal niet veel anders zijn.

[...]
idd, absolute onzin, dat bericht van hitman333. Beseft duidelijk niet waarover hij praat.
Geen van de 3 consoles is slecht, en op elk potje past een deksel ;)
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:52:
[...]

Ik gun iedereen z'n eigen console...

Leven en laten leven, en hopen dat de verkoop terug wat aantrekt.
;) zolang iedereen maar plezier heeft met wat hij koopt...

Mijn enige zorg is dat het playstation platform nog genoeg steun en support krijgt in de industrie. Zodat er genoeg content en kwaliteit voor komt. En daarvoor moet er genoeg verkocht worden. En vermits het playstation platform mijn voorkeur geniet...

Alle andere welles nietes discussies kunnen me niet schelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

MS zal niet veel, maar wel wat winst maken met zijn console
MS en Sony leggen beiden geld bij op elke 360 en PS3. Dat is bekend. Waarom bestaat daar bij jou nog twijfel over? Of is het soms toeval dat MS Entertainment en Sony Entertainment beiden een verlies in de miljarden hebben geleden vorig jaar? (Bij Microsoft moet je daar ook nog even het verlies van de Zune afhalen om het verlies op de 360 te kunnen zien)

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
alvi schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:19:
I agree, maar ik speel het spelletje mee met iemand die een zelfde kromme berekening op mij afstuurde. ;)
Ten eerste, niet iedereen 'leeft' online, en bij mijn weten kost een xbox 360 bij de gemiddelde gameschop (bartsmit) nog altijd 460 euro in een combopack met game, en een goede 399 als stand alone voor de full versie. In belgië althans. Dubieuze en kortlopende publiciteits acties niet meegerekend.
Goed nu doe je het zelf dus ook........jammer
En jij gaat maar één jaar online spelen? Met een console waarvan je toch verwacht een vijftal jaar plezier te hebben?. Dus: 360 euro (ongeveer) + 5.60 = 660. Een ander beeld?
Je enige echte goede argument _/-\o_
En dan mag je ook meteen stoppen met die tendentieuze gemanipuleerde prijsvergelijkingen, want het slaat nergens op.
Voor we elkaar echt diep gaan raken en de hel hier mogelijk losbarst wil ik je even wijzen dat het niet mijn idee was om een half verkapte vergelijking die (zoals je zelf duidelijk aangeeft) alle kanten op getrokken kan worden te maken. Weet ook dat ik zowel de 360 als Ps3 niet probeer te beschermen. Ik val echter wel de huidige gang van zaken rond de Ps3 aan. Dit doe ik, omdat ik van mening ben dat Sony grove blunders heeft gemaakt met de ontwikkeling van hun nieuwe console en blijkbaar ben ik niet de enige (vandaar dit topic). Harde verkoopcijfers laten momenteel dezelfde tedens zien en daar mag best een discussie over zijn.

(Trouwens niet netjes om iemand dwangmatig de mond proberen te snoeren, maar daar lees ik voor de sfeer even overheen.)
Daarbij, er zijn ook genoeg consumenten die WEL de high def speler uit de ps3 willen. Verminderde beeldkwaliteit zoals met de PS2 dvd is totaal geen issue meer. Alles is digitaal, over hdmi tot in de tv. Dus als er een kwaliteitsverschil is dan ligt het aan de decoders in uw eigen tv. Voor de rest zal elke blu ray speler nagenoeg gelijk presteren. (met uitzondering misschien op het gebied van interface-snelheid en functies, maar daar hoeft de ps3 zich ook niet te schamen). Zelfs over kabels van 10 euro. Digitaal is digitaal, maar die discussie is al eens gevoerd. En natuurlijk zal je nog altijd die mensen hebben die hun totaal van de pot gerukte aankoop van een hdmi kabel voor 100 euro willen verdedigen, maar dat is dan hun probleem.
Heb ik gezegd dat niemand erop zit te wachten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:48

Turfschipper

Hup NAC

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:04:
[...]

Alles wat in de PS3 zit heb je nodig voor je games. Ik denk niet dat hij minder zou kosten als je er alleen een gameconsole van zou maken. Alles buiten de game zijn EXTRAS, gewoon software dus geen hardware.
Hmmm, ik denk niet dat je daar gelijk in hebt.

- Bl ray speler; zou een dvd speler kunnen zijn

- gamepad hoeft geen motion in voor mij, dus ook geen sensorenshit enzo

- die hoge schermresolutie, die alleen de nieuwe tv's (weet ff de termen niet) kunnen draaien hoeft ook niet voor mij

- bleu tooth, niet nodig

Dat zijn toch al 4 kostenbesparende punten lijkt mij. en misschien zijn het er nog wel meer.

en als deze dingen er niet in hoeven, dan zou dat ding misschien ook een stuk lichter en of kleiner zijn. En dan gaat de productieprijs ineens rap omlaag. Omdat opslag- en transportkosten enorm teruglopen dan. Maar of dat het ook echt kleiner en of lichter zou kunnen dan, dan zou ik niet weten.

correct me if i am wrong.

[ Voor 17% gewijzigd door Turfschipper op 07-06-2007 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stalscu schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 02:41:
[...]

correct me if i am wrong.
you're wrong, of course...

Waarom zou ik dan een ps2 vervangen? Of waarom een ps3 kiezen boven een 360? Het moet wel een beetje meerwaarde hebben.

Nieuwe generatie, nieuwe features... Dat is nu precies wat ik al twee posts zeg. I want new stuff for the money. Betere dingen.

En face it, 600 is niet duur voor wat je krijgt (nogmaals). En als je 400 euro kan sparen, kan je ook een beetje doorsparen voor 600, als de features je de moeite waard lijken (wat ze voor mij bvb wel zijn)

400 en 600 zijn beiden hoge bedragen, dus...

And again, je HOEFT geen ps3 te kunnen kopen en sony moet er niet voor zorgen dat je dat wel kan doen. Wil je niet, doe het dan ook niet? Sony zal je niet missen.

Een beetje nutteloos om steeds te argumenteren waarom JIJ het ding niet wil of kan kopen. Trek uw argumenten een beetje open, want dit is uw persoonlijke voorkeur. Het is net als argumenteren waarom een bmw eigenlijk te duur is, en dat ze er beter een renault motor in hadden kunnen leggen, peugeot ophanging, en alle nifty features er uit halen. Het ding is zoals het is, en spreekt daaom ook z'n doelpubliek aan. Niet de jeugd (nog niet) maar bvb werkende mensen die wat volwassen en compleet entertainment willen (stille machine, krachtig, multimedia apparaat, games, all in one)

Als ze de gemakkelijke, standaard, weg hadden genomen, wat heb je dan nog? Een tweede 360 so to speak. En wat is 200 euro extra over 6 jaar...
Ik weet niet wat je bedoelt, maar ik manipuleer de prijs niet

Ik woon in BE, ga www.bartsmit.be of www.fnac.be maar na. (het is hier NE niet wat gamen betreft, en dan nog betwijfel ik sterk dat 333 daar de standaard prijs is voor een premium pack, maar goed)
Dergelijke dingen wil ik dan ook nog eens gewoon in de winkel kunnen halen. Binnenstappen en meenemen dus...

bartsmit:
Xbox 360 + Forza 2 Motorsportpack Adviesprijs € 469,00, Webshopprijs € 429,00 (en dat is dus alleen online en laten opsturen, geen gebruiksgemak dus)
Xbox 360 system met wireless controller Webshopprijs € 399,00 (idem)

fnac:
MICROSOFT XBOX 360 Fnac-prijs: 379,00€

ok, in de buurt, maar toch niet 'quite on' ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online

Geloof me maar, MS maakt verlies op de xbox360. Hebben ze overigens ook zelf gezegd: ze verwachten in 2008 winst te gaan maken op de xbox360. Grootst mogelijke onzin? Geloof je het toch niet :)

Kijk de jaarcijfers die ze onlangs gepubliceerd hebben maar na. De game divisie maakt gewoon verlies, en de xbox360 hardware daar maken ze zeker verlies op.

Dat jij DENKT dat dat niet zo is, prima, maar anders dan jouw onderbuik is er niets om dat te onderbouwen, wel? :). Het is niet zo raar hoor dat MS verlies maakt op de console (en sony ook overigens): eerst de markt veroveren, dan oogsten. Ze hopen winst te maken via andere kanalen, zoals accesoires en games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 03:05:
[...]

you're wrong, of course...

Waarom zou ik dan een ps2 vervangen? Of waarom een ps3 kiezen boven een 360? Het moet wel een beetje meerwaarde hebben.

Nieuwe generatie, nieuwe features... Dat is nu precies wat ik al twee posts zeg. I want new stuff for the money. Betere dingen.

En face it, 600 is niet duur voor wat je krijgt (nogmaals). En als je 400 euro kan sparen, kan je ook een beetje doorsparen voor 600, als de features je de moeite waard lijken (wat ze voor mij bvb wel zijn)

And again, je HOEFT geen ps3 te kunnen kopen en sony moet er niet voor zorgen dat je dat wel kan doen. Wil je niet, doe het dan ook niet? Sony zal je niet missen.

Een beetje nutteloos om steeds te argumenteren waarom JIJ het ding niet wil of kan kopen. Trek uw argumenten een beetje open, want dit is uw persoonlijke voorkeur. Het is net als argumenteren waarom een bmw eigenlijk te duur is, en dat ze er beter een renault motor in hadden kunnen leggen, peugeot ophanging, en alle nifty features er uit halen. Het ding is zoals het is, en spreekt daaom ook z'n doelpubliek aan. Niet de jeugd (nog niet) maar bvb werkende mensen die wat volwassen en compleet entertainment willen (stille machine, krachtig, multimedia apparaat, games, all in one)

Als ze de gemakkelijke, standaard, weg hadden genomen, wat heb je dan nog? Een tweede 360 so to speak. En wat is 200 euro extra over 6 jaar...

[...]
Wat een onzin verhaal zeg.

- ps3 is toch veel beter op games dan ps2? ook al laat je de overbodige dingen achterwege? De meerwaarde is toch dat de games veel mooier en beter zijn?

- Gelukkig heb jij het niet over je persoonlijke voorkeur., ''i want new stuff'', das alleen maar een persoonlijke voorkeur lijkt me.

- ik zeg nergens dat 600 euro teveel is voor wat je krijgt, ik zeg dat 600 te duur is voor mijn portemonnee. das heel wat anders.

- ik zeg dat ik moet betalen voor features die mij niet interesseren, dus die zijn mij niet de moeite waard,

- ''400 en 600 zijn beide hoge bedragen dus.: ja wat nou dus? daarom heb ik dus ook geen xbox360, snapte?

- ik zeg nergens dat ik er geen hoef, ik wil er best een, maar als je er geen geld voor hebt, dan houdt het op. lekker kinderachtige fanboytaal '' sony zal je niet missen''

- zijn ook mijn argumenten, maar ik zeg er wel bij dat het voor veel mensen geldt.
Als je daar niet mee eens bent zeg dat dan. en kom niet met een heel bullshit verhaal aan met EIGEN voorkeuren en mij woorden in de mond leggen die ik nergens geschreven heb, dat staat een beetje dom. En of lees eens beter.

- als je de motor van een renault in een bmw doet gaan de specs omlaag, als je in de ps3 een dvd speler doet ipv bleu ray zijn de games nog steeds even goed en vet. belachelijke vergelijking dus.

- ''wat is 200 euro over 2 jaar'' niks, maar das altijd nog meer dan ik kan missen. wil ook nog wat te vreten kunnen betalen.

[ Voor 15% gewijzigd door Turfschipper op 07-06-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
[...]

Ik weet niet wat je bedoelt, maar ik manipuleer de prijs niet
Het spijt me zeer, maar dat doe je dus net zo hard al elk ander persoon in dit topic. De pot verwijt de ketel. Je komt met een eigen mening aanzetten terwijl je de feiten ontwijkt. Over de prijs van beide producten hoef ik geen vergelijking van jou te horen, net zo min als dat je de mijne manipulatief vindt. Ik wil het juist inhoudelijk hebben over de technische vergelijking tussen de nextgen consoles en de prijs is daar slechts een onderdeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En waarom verkoopt ie nou zo slecht dan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjekneck schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:29:
[...]

Het spijt me zeer, maar dat doe je dus net zo hard al elk ander persoon in dit topic.
Ik quote letterlijk de prijzen op de website. Veel foefelen kan je dan niet doen, dus vanwaar je deze opmerking haalt?
Ik wil het juist inhoudelijk hebben over de technische vergelijking tussen de nextgen consoles
Daar zijn genoeg topics over (geweest) en is niet de scope van dit topic. Puur technische vergelijkingen zijn te theoretisch, boeit (bijna) niemand en gaat zeker niet verklaren waarom de ps3 slecht verkoopt. Wie het wil hebben over geheugenallocatie, fillrates, polygonen, multithreading, enz is hier niet op zijn plaats.
en de prijs is daar slechts een onderdeel van.
En dat is nou precies dé reden dat de ps3 minder verkoopt. Té duur. (en voor de mensen die tweakers.net achtige sites volgen telt de volledig negatieve spiraal en negatieve internethype ook wel mee, maar dat zal in het doelpubliek slechts een heel miniem percentage zijn).

In mijn omgeving gaat de kennis net zo ver dat ze weten dat 'sony een nieuwe console heeft' en dat is het representatieve publiek. Enige conclusie: prijs/game portofolio. Punt :p

edit: wat b3n666 zegt dus ^^^^
stalscu schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:15:
[...]

- ik zeg nergens dat 600 euro teveel is voor wat je krijgt, ik zeg dat 600 te duur is voor mijn portemonnee. das heel wat anders.
Dus? Je bent niet in de running voor dergelijke luxeartikelen. Spijtig. Ik ook niet, verre van... laat dat duidelijk zijn (als student)
- ik zeg dat ik moet betalen voor features die mij niet interesseren, dus die zijn mij niet de moeite waard,
Eeuwige discussie, niet willen betalen voor onderdelen van een concept. Dat is nu eenmaal het totaalconcept en het principe van een console. Alles in één standaardpakket. Het is geen customisable pc. It just isn't, zo is het, onzin argument dus
- als je de motor van een renault in een bmw doet gaan de specs omlaag, als je in de ps3 een dvd speler doet ipv bleu ray zijn de games nog steeds even goed en vet. belachelijke vergelijking dus.
Hier zijn ook al pagina's over volgeschreven. Maar de algemene conclusie is dat dvd ipv bluray resulteert in een 'minder' apparaat. dvd ipv bluray brengt de specs omlaag (op papier, geen hd video, minder content, ...) vergelijking gaat dus wel op. Dat jij in alle wijsheid meent te moeten beslissen dat het niets uitmaakt is uw recht, maar ik denk daar anders over. En ik ben niet alleen.
- ''wat is 200 euro over 2 jaar'' niks, maar das altijd nog meer dan ik kan missen. wil ook nog wat te vreten kunnen betalen.
Als je daarvoor eten moet missen (wat ook wel serieus overtrokken en dramatisch is) dan behoor je idd niet tot het doelpubliek van een luxeproduct als een gameconsole of hdtv. Waar maak je je dan druk over?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:12:
[...]

Ik quote letterlijk de prijzen op de website. Veel foefelen kan je dan niet doen, dus vanwaar je deze opmerking haalt?
Deed ik ook, zand erover.
Daar zijn genoeg topics over (geweest) en is niet de scope van dit topic. Puur technische vergelijkingen zijn te theoretisch, boeit (bijna) niemand en gaat zeker niet verklaren waarom de ps3 slecht verkoopt. Wie het wil hebben over geheugenallocatie, fillrates, polygonen, multithreading, enz is hier niet op zijn plaats.
Lijkt me juist uiterst relevant in dit topic. Het zijn zoveel factoren die momenteel mee tellen. Niet de consument, maar juist de developers struikelen hierover. Moeilijk programeren, specs die niet veel extra's boven de 360 zorger er juist voor dat er nauwlijks titels zijn die mensen over gaan halen om de ps3 ipv de 360 in huis te halen, zeker als dezelfde titel net zo next gen is op een goedkopere console en dan komen we dus weer bij de aanschafprijs. En hoe zit het met de marketing, want ook daar lopen ze bij Sony achter de feiten aan en juist daarom er zijn zoveel nagatieve berichten uit de media.
In mijn omgeving gaat de kennis net zo ver dat ze weten dat 'sony een nieuwe console heeft' en dat is het representatieve publiek. Enige conclusie: prijs/game portofolio. Punt :p
En weer probeer je ieders mening de nek om te draaien met je eigen mening, past niet in dit topic en bovendien ronduit kinderachtig. Kom eens met echte argumenten....
Dus? Je bent niet in de running voor dergelijke luxeartikelen. Spijtig. Ik ook niet, verre van... laat dat duidelijk zijn (als student)
Dit was ten tijde van de ps1 en ps2 juist de grootste doelgroep. Jammergenoeg dachten ze bij Sony dat ook deze mensen nog meer konden uitgeven, wat dus blijkbaar niet zo is.
Hier zijn ook al pagina's over volgeschreven. Maar de algemene conclusie is dat dvd ipv bluray resulteert in een 'minder' apparaat. dvd ipv bluray brengt de specs omlaag (op papier, geen hd video, minder content, ...) vergelijking gaat dus wel op. Dat jij in alle wijsheid meent te moeten beslissen dat het niets uitmaakt is uw recht, maar ik denk daar anders over. En ik ben niet alleen.
Ooit wel eens nagedacht over de mogelijkheid gekopieerde games te kunnen spelen nu ook niet te doen is. Voor velen was dit het argument om eerst een ps2 aan te schaffen, netjes is het niet maar er was een duidelijk boost in de sales ten tijde.
Als je daarvoor eten moet missen (wat ook wel serieus overtrokken en dramatisch is) dan behoor je idd niet tot het doelpubliek van een luxeproduct als een gameconsole of hdtv. Waar maak je je dan druk over?
Correct en dan is de markt die overblijft erg klein. Dus er zijn best een aantal meer redenen waardoor de ps3 minder goed verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:54:
[...]

kerel goed lezen...

xbox 360.. 400 euro
hd speler 200 euro
online 60 euro per jaar.

dan is de wii nog steeds het goedkoopste 250 euries een draadloos abbo en klaar is dopje1982 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zucht al die optel sommetjes hebben we nu ook wel gehad.

Ja sommige mensen willen graag alles all in. Sommige weer niet.
De ene live is de andere home niet. En sommige mensen kijken ook graag films op hun console.

Al die fanboys die rechtvaardigen waarom ze juist console x hebben gekocht. We weten het nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

stalscu schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:15:
[...]
- ps3 is toch veel beter op games dan ps2? ook al laat je de overbodige dingen achterwege? De meerwaarde is toch dat de games veel mooier en beter zijn?
mwhaat? ps3 games beter dan de ps2 catalogus?!
Sorry, maar momenteel is er absoluut geen enkel ps3 game dat me interesseert, terwijl ik wel *telt* 46 ps2 games (legaal uiteraard) heb waarvan de meesten me zeer goed bevielen. Think again.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

sjekneck schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:47:
[...]

Deed ik ook, zand erover.

[...]

Lijkt me juist uiterst relevant in dit topic. Het zijn zoveel factoren die momenteel mee tellen. Niet de consument, maar juist de developers struikelen hierover. Moeilijk programeren, specs die niet veel extra's boven de 360 zorger er juist voor dat er nauwlijks titels zijn die mensen over gaan halen om de ps3 ipv de 360 in huis te halen, zeker als dezelfde titel net zo next gen is op een goedkopere console en dan komen we dus weer bij de aanschafprijs. En hoe zit het met de marketing, want ook daar lopen ze bij Sony achter de feiten aan en juist daarom er zijn zoveel nagatieve berichten uit de media.
Je hoort bijna niemand meer over hoe lastig de PS3 is. En hoezo lopen ze met de marketing achter de feiten aan?
En weer probeer je ieders mening de nek om te draaien met je eigen mening, past niet in dit topic en bovendien ronduit kinderachtig. Kom eens met echte argumenten....

Dit was ten tijde van de ps1 en ps2 juist de grootste doelgroep. Jammergenoeg dachten ze bij Sony dat ook deze mensen nog meer konden uitgeven, wat dus blijkbaar niet zo is.
De PS2 koste bij launch 1150 gulden. Dat is nu niet veel goedkoper. Bij die launch waren dan ook maar 2000 stuks beschikbaar. Maar het heeft ongeveer een jaar geduurd voordat de eerste prijsverlaging een feit was.
En in mijn omgeving hebben de meesten studenten anders best geld. Zijn er dan ook wat in mijn omgeving die net als ik ook een PS3 hebben sinds launch.
Ooit wel eens nagedacht over de mogelijkheid gekopieerde games te kunnen spelen nu ook niet te doen is. Voor velen was dit het argument om eerst een ps2 aan te schaffen, netjes is het niet maar er was een duidelijk boost in de sales ten tijde.
Modchips kwamen ook pas na 1,5 jaar en werden pas later goed beschikbaar voor de PS2. De PSX werd bij de vleet omgebouwd maar bijna iedereen die ik ken met een PS2 heeft deze niet gechipt.
Correct en dan is de markt die overblijft erg klein. Dus er zijn best een aantal meer redenen waardoor de ps3 minder goed verkoopt.
De markt is inderdaad erg klein. Dat is ook het hele model van de PS3. Hoge launchprijs, beperkte markt. En dan langzaam de prijs laten zakken en zo een steeds bredere markt aanspreken. Nintendo heeft bijv. nu al een prijsstelling waardoor ze een veel grotere markt aanspreken.

In je verhaal kijk je denk ik na de periode dat de PS2 al ruim 1,5 jaar in de winkels te krijgen was en niet vlak na de launch. Daarom zeggen de verkoopcijfers van de PS3 nu nog niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:22:
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:54:
[...]
kerel goed lezen...

xbox 360.. 400 euro
hd speler 200 euro
online 60 euro per jaar.

dan is de wii nog steeds het goedkoopste 250 euries een draadloos abbo en klaar is dopje1982 :+
En dan heb je het over nog maar één jaar online gamen, meeste mensen doen zeker 5 jaar met een console, dus dat wordt 300 euro aan online kosten! 8)7

Bovendien wil ik heel af en toe een keertje online spelen, heb helemaal geen tijd om veel te gamen, en om daarvoor 60 euro per jaar te betalen vind ik belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PS2 koste bij launch 1150 gulden.
Niet echt. Ja nederland (en de eu?) werd weer eens flink genaaid maar in amerika lag de ps2 gewoon bij de launch al voor 300dollar in de winkel.

Maargoed dat gezeik over x360 is wel duurder blabla gaat helemaal nergens over. Je zou denken dat het niveau hier toch wel wat hoger ligt en dat het nog enigzins mogelijk is om een discussie van niveau te voeren over het onderwerp.

Het gaat er helemaal niet om dat de x360 met 5 jaar live, 80 controllers en weet ik veel wat duurder is dan de ps3. Waar het om gaat is dat als jan met de korte achternaam de winkel in loopt en een console wil kopen hij al x360's ziet voor 400 euro, en ps3's voor 600. Dat is waar mensen naar kijken. Niet naar wat de prijs is na een X aantal extra's waar ze dan wel/niet behoefte aan hebben.

Er zijn nu al 30 pagina's vol geschreven over een onderwerp wat met 2 woorden beantwoord kan worden. Waarom verkoopt de ps3 niet? de prijs. Zo simpel is het. Daarbij komt nog dat hoelanger sales laag blijven de prijs ook steeds minder van invloed zal worden. Tegen de tijd dat de prijs wel een stuk lager is kan het bv best zijn dat een andere console allang de algemene voorkeur geniet en dan zal de prijs daar weinig aan veranderen (kijk maar naar de GC, altijd goedkoop geweest, heeft niks geholpen). Sony zal snel naar minimaal 400 euro moeten inc een paar echte topgames zoals MGS en FF als ze het straks nog willen kunnen bijbenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

jan met de korte achternaam koopt sowieso geen console van boven de 250/300 euro. Eerder van rond de 100-150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:42:
Maargoed dat gezeik over x360 is wel duurder blabla gaat helemaal nergens over. Je zou denken dat het niveau hier toch wel wat hoger ligt en dat het nog enigzins mogelijk is om een discussie van niveau te voeren over het onderwerp.

Het gaat er helemaal niet om dat de x360 met 5 jaar live, 80 controllers en weet ik veel wat duurder is dan de ps3. Waar het om gaat is dat als jan met de korte achternaam de winkel in loopt en een console wil kopen hij al x360's ziet voor 400 euro, en ps3's voor 600. Dat is waar mensen naar kijken. Niet naar wat de prijs is na een X aantal extra's waar ze dan wel/niet behoefte aan hebben.
Het is geen pak koffie! Het lijkt me sterk dat men door de stad loopt, de MM ziet en denkt "ff kijken" en loopt naar binnen en verhip! consoles! Dichterbij gekomen, ziet de persoon de prijzen. Hmm... nou dan neem ik de goedkopere maar mee!

Zo gaat het denk je? ik geloof er geen barst van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 00:09:
jan met de korte achternaam koopt sowieso geen console van boven de 250/300 euro. Eerder van rond de 100-150 euro.
Nope. Het jaar dat de ps2 naar 200dollar/euro ging werden er 24miljoen verkocht in een jaar. De ps2 kost hier trouwens volgens mij nogsteeds meer dan 150 euro.
EfBe schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 09:00:
[...]

Het is geen pak koffie! Het lijkt me sterk dat men door de stad loopt, de MM ziet en denkt "ff kijken" en loopt naar binnen en verhip! consoles! Dichterbij gekomen, ziet de persoon de prijzen. Hmm... nou dan neem ik de goedkopere maar mee!

Het is idd geen pak koffie, maar de gemiddelde persoon die gewoon fifa of wat dan ook wil spelen zal idd vooral naar de prijs kijken. Er hoeft in princiepe geen verschil te zijn tussen bv fifa op de 360 of ps3 dus dan is de keuze snel gemaakt. En dat zie je toch ook in de sales? jij kan er wel geen barst van geloven maar waarom verkoopt de ps3 volgens jouw dan zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Consoles verkoop is berust op kwaliteit, innovativiteit en fun uiteraard.

Daarnaast heb je de standaard "merk" aanhang die standaard voor een console gaat.
Daarnaast tellen de prijzen mee
Daarna de games.

Ik heb zelf een X360 voor bepaalde games gekocht die echt meesterlijk zijn. Niets te klagen over graphics, kwaliteit en eventuele problemen. Prima console.. Gebruik het ook als DvD speler.

Heb ook een Nintendo Wii.. en moet eerlijk zeggen dat ik deze console meer gebruik voor gamen dan de X360.

Consoles is gewoon een kwestie van smaak, geld en games.

Laat dit topic nou gewoon even over de PS3 gaan, en hou eens op met dat flamen of vergelijkenissen.

PS3 verkoopt minder dan andere consoles. hou je verhaal daarover en niet over eventuele prijzen van X360 o.i.d.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 09:07:
[...]
Nope. Het jaar dat de ps2 naar 200dollar/euro ging werden er 24miljoen verkocht in een jaar. De ps2 kost hier trouwens volgens mij nogsteeds meer dan 150 euro.
[...]
Het is idd geen pak koffie, maar de gemiddelde persoon die gewoon fifa of wat dan ook wil spelen zal idd vooral naar de prijs kijken. Er hoeft in princiepe geen verschil te zijn tussen bv fifa op de 360 of ps3 dus dan is de keuze snel gemaakt. En dat zie je toch ook in de sales? jij kan er wel geen barst van geloven maar waarom verkoopt de ps3 volgens jouw dan zo slecht?
Waar de grens precies ligt maakt denk ik niet zoveel uit, maar ik denk dat we het gewoon eens zijn dat met de huidige prijsstelling de PS3 nooit zulke aantallen zal behalen. Dat weten ze bij Sony ook wel, maar daar is dan ook rekening mee gehouden.

De gemiddelde persoon die gewoon fifa of wat dan ook wil spelen heeft nu net een jaar of 3 een PS2 staan. De 360 verkoopt in de VS goed, oa omdat het een amerikaans product is. Dat is ook de reden waarom die in Japan zo slecht verkoopt. In Europa hebben we niet echt een voorkeur, maar ook daar loopt de 360 echt niet zo goed. Daarbij zijn 'we' in Europa wel gewend aan hoge prijzen, waar ze in de VS hier enorm van geschrokken zijn.

Ik ga er nog altijd vanuit dat de meeste mensen die nu een 360 of PS3 kopen hier bewust voor gekozen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:12:
[...]

Waar de grens precies ligt maakt denk ik niet zoveel uit, maar ik denk dat we het gewoon eens zijn dat met de huidige prijsstelling de PS3 nooit zulke aantallen zal behalen. Dat weten ze bij Sony ook wel, maar daar is dan ook rekening mee gehouden.

De gemiddelde persoon die gewoon fifa of wat dan ook wil spelen heeft nu net een jaar of 3 een PS2 staan. De 360 verkoopt in de VS goed, oa omdat het een amerikaans product is. Dat is ook de reden waarom die in Japan zo slecht verkoopt. In Europa hebben we niet echt een voorkeur, maar ook daar loopt de 360 echt niet zo goed. Daarbij zijn 'we' in Europa wel gewend aan hoge prijzen, waar ze in de VS hier enorm van geschrokken zijn.

Ik ga er nog altijd vanuit dat de meeste mensen die nu een 360 of PS3 kopen hier bewust voor gekozen hebben.
Dit argument wordt vaker gebruikt, maar is natuurlijk bullshit. Want iedereen loopt daar met een iPod rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:42:
Dat is ook precies waarom MS de 360 zo snel gelaunched heeft. Ze zitten nu veel lager kwa prijs en de 360 heeft al een goed aanbod in games terwijl de PS3 nog op gang moet komen. Als de PS3 een jaar eerder was gekomen, dan had de 360 het echt nooit zo goed gedaan als nu. Het is nu dus eigenlijk de eigen schuld van Sony dat ze het wat minder doen dan verwacht.
EfBe schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 09:00:
[...]

Ik denk dat de gemiddelde consument toch wel veel minder naar het merk kijkt dan de die-hard gamer. Ze zien op de tv een leuk spel of ze horen erover via iemand anders en gaan voor de console die dat spel heeft, zonder verder echt te kijken wat er nog voor te krijgen is/gaat uitkomen. Ik vind de Wii hier een goed voorbeeld van. De prijs daarvan ligt op een zodanig niveau dat je minder snel gaat twijfelen en iedereen vind m nu geweldig vanwege Wii sports, maar voor de rest vind ik dat de games nog te wensen overlaten. Maar de consument ziet dat niet op het moment van aankoop. En een tijdje later zijn ze er misschien op uitgekeken en dan kopen ze er maar een andere console bij.

[ Voor 38% gewijzigd door SToRM666 op 08-06-2007 12:36 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52

Grappig... Ik ging eerst niet reageren maar dit vind ik er toch over.

Ik ga een nieuwe auto kopen. Eventjes 30.000€ uitgeven. Ah, maar dan kan ik even goed een auto van 45.000€ kopen, dat maakt weinig uit want het zijn allebei hoge bedragen!

Waarom 400€ uitgeven en geen 600€? Simpel, omdat je het verschil (=200€) ook kunt uitgeven aan andere zaken.

Dit is exact de manier waarop mensen in schulden geraken. Duurdere dingen kopen dan ze kunnen veroorloven (en vaak is het verschil niet eens 50% zoals hier wél het geval is) en dan geen geld meer hebben voor de "gewone" rekeningen. Met 200€ kan ik gerust voor een paar dagen eten kopen hoor...

Het redeneren van: waarom 400€ uitgeven als je ook 600€ kunt uitgeven vind je hier trouwens erg vaak terug op dit forum. Je moet maar eens kijken naar de topics waar mensen hulp vragen om hun pc samen te stellen. Het opgegeven maximumbedrag wordt veel vaker overschreden dan niet.

Leer je financiële grenzen kennen. 50% extra uitgeven als basisbedrag (aanschaf basisconsole) is moeilijk te veroorloven, tenzij je ofwel dit kunt terugverdienen door lagere kosten tijdens de levensduur van het product (wat niet het geval is), ofwel dat je die 50% extra op overschot hebt en het je een meerwaarde biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vervelend hè, waarom kunnen we het nou niet gewoon eens worden! ;)

Maar ik kan het niet laten... My 50cent here :)

Ik zat zo te denken: PS3: vanalles in één. Maar! ook in één klap 600+ euro! En dan evt nog argumenten vóór de 360. Is voor de meeste mensen heel erg veel geld. het spreiden van de kosten laat het minder erg lijken.

De 360 kost 400+ ook veel geld, maar ja, je moet kiezen. én de kosten worden verspreid (lijkt het) door de online functies die niet gratis zijn.

Hoewel dat laatste toch eigenlijk ook al een rede kan zijn om geen 360 te kopen. Als je namelijk online wilt blijven, moet je blijven betalen. En online functies die je niet gebruikt terwijl je toch (ik noem maar wat) Halo 3 wilt spelen... Beetje verspilling!

Kortom: de PS3 is te duur in een keer en de 360 blijft geld kosten.

Ik ga voor de rest lekker niet zeggen/kiezen welke ik de beste vind^^
wii!

edit:

Ik ging eerst eigenlijk ook niks zeggen :P

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 12:44 . Reden: hah! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
iedereen zit te blaten over online spelen.. wat nou.. als je NIET online wil spelen? :)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

President van SCEE, David Reeves, heeft weten te bevestigen dat Sony in slechts negen en een halve week in totaal 1 miljoen Europese PlayStation 3 consoles heeft verkocht. De man wist direct toe te voegen dat dit aantal de cijfers van de PlayStation en PlayStation 2 evenaart als gekeken wordt naar de launch van beide platforms en die van de PS3. Naast dit toch mooie aantal werd toegevoegd dat in totaal zo'n 2 miljoen first party titels verkocht zijn. De cijfers zouden verder alleen maar positiever uit kunnen vallen voor Sony, zo denkt Reeves. Met grote toppers die klaar zullen staan in september en oktober (denk hierbij aan Heavenly Sword, Grand Theft Auto IV en Lair) is het dan ook een rooskleurige, Europese toekomst voor Sony. Het continent is dus niet zo onbelangrijk als ervaren wordt:

“Early last week we went through the one million mark on PS3. And we did that in nine and a half weeks. That was faster than both PS2 and PSOne. And I think that the analysts out there will also realise that it’s faster than our brothers and sisters in the competitive world.”
http://www.evilgamerz.com...s&showcomments=1&id=11007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Collega van me heeft mijn Wii geleend (non-gamer). Helemaal enthousiast en nu wil hij er ook eentje. Toen ik vertelde dat het game aanbod momenteel wel heel matig is en dat de diepgang van de spellen vaak ontbreekt vond hij dit juist een voordeel. Dat ik persoonlijk eigenlijk bijna alleen op de Xbox360 speelde, de graphics minder goed zijn, online niet goed geregeld is, VC veel minder heeft de bieden dan XBLA boeide hem gewoon niet. Puur relaxed een beetje lopen wapperen met die controller leek hem veel leuker dan echt serieus in een spel duiken.
Dat is allemaal zijn goed recht natuurlijk, maar ik wil alleen maar zeggen dat wat wij hier gemiddeld belangrijk vinden (gameplay/graphics/diepgang/sfeer/online) TOTAAL niet overeen komt met wat de casual speler wilt. Niet voor niets verkopen Spiderman/Pirates of the Carab. als een tierelier terwijl deze games gewoon heel matig zijn ontvangen.
Ofwel, wat wij hier vinden is niet representatief voor de totale markt. 200 euro blijkt dus voor de markt een heel groot obstakel en/of de wii-mote is enorm aantrekkelijk voor een grote groep mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Wii = gewoon ontzettend vernieuwend.. Graphics is leuk.. maar zegt niets over een game.. Nintendo is voor mij nog steeds te koploper na al die jaren.. die houdt in de consoles waar het werkelijk omgaat! Inovatief gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

SpoTs schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:05:
Wii = gewoon ontzettend vernieuwend.. Graphics is leuk.. maar zegt niets over een game.. Nintendo is voor mij nog steeds te koploper na al die jaren.. die houdt in de consoles waar het werkelijk omgaat! Inovatief gamen!
Uhh ja de N64, extra gameboys en GC waren erg vernieuwend... 8)7
Nintendo is na de SNES en de gameboy ontzettend zoekende geweest. Op handheldgebied zijn ze enorm dominant geweest, maar zeker niet innovatief. Toen ook de GC een flop werd zijn ze (door nood geboren?) een totaal andere weg ingeslagen door de DS op de markt te zetten. En hierna de Wii. Voor het eerst sinds hele lange tijd dat Nintendo echt weer iets vernieuwends uitbrengt. Hulde daarvoor, maar het kan mij niet vermaken. Als ze daarmee zo dominant worden dat heel veel developers games op de Wii uitbrengen ipv de PS3 zit ik met de gebakken peren :/
Gelukkig zien de ontwikkelaars genoeg verschillen in doelgroep en zal het zo'n vaart niet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N64 introduceerde rumble en de analoge stick, tja als dat niet vernieuwend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Sega was ongeveer even snel met analoge stick. Rumble ok. De andere partijen hebben naar mijn mening net zoveel innovaties toegevoegd (of zelfs meer). In die tijd was Nintendo zeker niet heel innovatief, zoals gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
SpoTs schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:05:
Hoewel de besturing zeker vernieuwend is, zijn de games dat zeker niet! Iedereen roept maar dat Nintendo gameplay boven graphics stelt, maar het huidige game aanbod is gewoon bedroevend. Daarbij is de besturing dan wel innovatief, op alle andere vlakken laat Nintendo het flink afweten. Weinig mensen lijken maar te beseffen hoe ontzettend goed XBL is opgezet, om maar iets te noemen.

PS Ik ben zeker niet anti-nintendo voordat ik daar van wordt beschuldigd. Ik speel met veel plezier op de DS, heb me ontzettend vermaakt met mijn Cube en de Wii heb ik ook vanaf dag 1 in huis. Maar JUIST de gameplay laat het ontzettend afweten op de Wii als de eerste briljante uren met de Wiimote er op zitten. Van alle handhelds/consoles die ik heb staan is de Wii toch echt mijn minst favoriet tot nu toe.
Gelukkig verkoopt de Wii enorm goed dus uiteindelijk komen de titels er toch wel, maar op dit moment wil ik echt niet geloven dat het spelaanbod van betere kwaliteit is dan dat van de concurrenten, wat sommigen willen beweren. Gelukkig begint het met bv. Mario Strikers het langzaam te verbeteren.
Nintendo in zijn geheel is naar mijn mening vooral 'anders', niet beter of slechter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

mja...de DS heeft echt zeer, maar dan ook ZEER goede titels (phoenix wright 1+2 = godlike), maar die begonnen er ook pas na een lange tijd te komen. De eerste lading DS games was ook de ervaring van "ok, wat remakes en wat games die gemaakt zijn om de DS functionaliteit te showen". Ik verwacht dat het met de Wii niet anders is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Boeboe schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:58:
mja...de DS heeft echt zeer, maar dan ook ZEER goede titels (phoenix wright 1+2 = godlike), maar die begonnen er ook pas na een lange tijd te komen. De eerste lading DS games was ook de ervaring van "ok, wat remakes en wat games die gemaakt zijn om de DS functionaliteit te showen". Ik verwacht dat het met de Wii niet anders is.
Ja, dat hoop ik ook. Feit blijft dat het op dit moment gewoon erg matig is met de Wii waardoor de veel gemaakte suggestie 'de Wii games hebben meer gameplay, en de Xbox360/PS3 alleen maar graphics' mij een beetje irriteert. Omdat het op dit moment gewoon niet waar is.

Phoenix Wright is inderdaad geweldig ja. Wat een geweldige game was dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03

Smoonshine

Feyenoord!!

SeamusXanthus schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:27:
[...]

Ja, dat hoop ik ook. Feit blijft dat het op dit moment gewoon erg matig is met de Wii waardoor de veel gemaakte suggestie 'de Wii games hebben meer gameplay, en de Xbox360/PS3 alleen maar graphics' mij een beetje irriteert. Omdat het op dit moment gewoon niet waar is.

Phoenix Wright is inderdaad geweldig ja. Wat een geweldige game was dat!
Uberhaupt is meer gameplay gewoon dikke onzin. De Wii heeft een andere controller, met andere mogelijkheden. Of de gameplay beter is, ligt puur aan de uitwerking ervan. Af en toe heb ik ook nog wel zoiets van doe mij maar even een gewone controller. Een andere keer ben ik weer blij dat ik een Wii heb, juist vanwege de controller.

Om dan maar even terug on-topic te gaan. De PS3 is een multimedia machine, maar wordt door veel mensen nog gewoon als console gezien. Aangezien de laatste tijd consoles niet heel erg duur zijn geweest, is 600 euro een hele hoop geld. Zeker als de PS2 voor 150 euro inclusief 2 controllers en spel in de winkel ligt. Daarnaast zegt de gemiddelde consument de termen HDMI, Blu-ray en noem het maar op niet zo veel. Die gaan pas over tot koop wanneer ze een paar reclames/items over vette PS3 spellen hebben gezien. Die vage filmpjes die nu als reclame campagne dienen, zorgen er echt niet voor dat jan modaal naar de winkel rent voor een PS3.

Het heeft op dit moment nog gewoon te weinig voordelen om een PS3 te kopen. Die komen er vanzelf wel, als straks GTA IV, PES en nog een paar toppers op de PS3 verschijnen. Wanneer ze tegen die tijd ook de eerste combi-packs samen met een prijsverlaging brengen, komt het echt wel goed met de PS3. Ik denk dat over een jaar of 3, de PS3 gewoon weer aan kop gaat.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Mooie is dat GTA 4 ook op de Xdoos 360 uitkomt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
Laat ik ook maar eens reageren.

Ik ben het er mee eens dat gameplay het belangrijkste is maar waarom lopen zowel Microsoft als Sony te koop met de geweldige beeldkwaliteit? Ik vind het ook mooi om te zien maar ik hoef het gewoon niet.

Zelf zou ik ook eerder voor een XBOX 360 gaan in plaats van een PS3 omdat deze gewoon te duur is, zelfs de XBOX 360 is te duur. Niet iedereen is rijk dat ze zomaar even een emer leeg gooien. Terwijl velen suggereren dat het wel gebeurt. Maak dat de kat wijs zou ik dan zeggen. Het online gamen spreid de kosten waardoor het inderdaad goedkoper lijkt maar daardoor wel beter is voor de financiële huishouding omdat je elke maand kunt sparen en wat uitgeven in plaats van dat je opeens zo veel moet betalen.

Het spelaanbod is wat mij betreft het best op de XBOX 360 mede doordat deze langer uit is maar wil de PS3 een succes worden dan moet die gewoon goedkoper worden. Ze zullen er best wel weer bovenop komen bij Sony maar dat gaat nog wel even duren.

Ik kan dus maar twee echte redenen verzinnen waarom de PS3 het momenteel niet zo goed doet ondanks dat ze van Sony aangeven dat de eerste week een record was ten opzichte van de PS en PS2.

Daarbij komt dat, net zoals bij Nintendo, Sony kampt met levering problemen. Als dat opgelost is zien, allebei, de bedrijven de verkopen wel weer toenemen. Maar momenteel nog even niet helaas voor Sony.

Een ander punt is, de PS3 mag dan wel een media console zijn maar de overgrote meerderheid gebruikt hem daar echt niet voor ook al kan die het. Het is een gameconsole voor die mensen en dan denken wij als Nederlanders weer, 'wat moeten we met zo'n media monster terwijl ik er alleen maar op wil gamen'. Dus dat wordt dan eerder de XBOX 360 omdat die toch weer goedkoper is.

Punten:
Te duur
Slechte levering
Spelaanbod
(Mentaliteit van de koper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Boeboe schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:25:
[...]

mwhaat? ps3 games beter dan de ps2 catalogus?!
Sorry, maar momenteel is er absoluut geen enkel ps3 game dat me interesseert, terwijl ik wel *telt* 46 ps2 games (legaal uiteraard) heb waarvan de meesten me zeer goed bevielen. Think again.
pfff, je moet hier ook alles precies uitleggen he.

Begrijpend lezen is ook een vak.

Ik bedoel te zeggen dat een ps3 veel betere games aan kan als de ps2. Dat ze er nu nog niet zijn, doet daar niks aan af.

Tsjonge jonge zeg, dat snap je zelf toch ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Just my 2 cents:
Ik heb niet veel verstand van de grafische zooi van de PS3 of de Xbox 360.
Het enige wat ik wel weet is dat ik 600€ niet bij mekaar kan krijgen nog zo zal uitgeven.
Ik heb vorig jaar een PS2 gekocht voor de vakantie en heb de hele tijd Tekken TAG en GT4 gespeeld.
Dit was gewoon lachen met wat vrienden voor een niet al te duur prijsje.
De reden waarom ik ook een XBOX 360 ga kopen is omdat ik de prijs van de console te doen vind met nextgen graphics.
Ik wil gewoon een beetje fun hebben en dan vind ik 600€ voor een PS2.
En ik denk dat meerdere mensen dit zullen denken.
(ook al zweer ik bij de playstation controller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

stalscu schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:02:
[...]
Ik bedoel te zeggen dat een ps3 veel betere games aan kan als de ps2. Dat ze er nu nog niet zijn, doet daar niks aan af.

Tsjonge jonge zeg, dat snap je zelf toch ook wel.
nee sorry, dat snap ik niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Dagg schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 16:41:
Het is een gameconsole voor die mensen en dan denken wij als Nederlanders weer, 'wat moeten we met zo'n media monster terwijl ik er alleen maar op wil gamen'.
Spreek voor jezelf aub :) Lang niet alle Nederlanders zijn stereotype nuchtere krenten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Exirion schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:50:
[...]

Spreek voor jezelf aub :) Lang niet alle Nederlanders zijn stereotype nuchtere krenten.
Ik zou zeggen, lees de zin ervoor ook even ;) Dat jij je aangesproken voelt kan ik niks aan doen :P Zelf weet ik ook wel dat er mensen zijn die het niks uit maakt en hem wel kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dagg schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:59:
Ik zou zeggen, lees de zin ervoor ook even ;)
Waar het me om gaat is dat veel mensen hun niet-ruimdenkendheid goedpraten door te verwijzen naar de vermeende nuchterheid en zuinigheid van 'de Nederlander'. In mijn ogen een onzinverhaal dat net zulke kul is als het fabeltje dat we hier allemaal op klompen zouden lopen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Exirion schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 19:09:
[...]

Waar het me om gaat is dat veel mensen hun niet-ruimdenkendheid goedpraten door te verwijzen naar de vermeende nuchterheid en zuinigheid van 'de Nederlander'. In mijn ogen een onzinverhaal dat net zulke kul is als het fabeltje dat we hier allemaal op klompen zouden lopen.
Ik kan daar best in komen alleen geef ik je geen gelijk. De overgrote deel van de jeugd zal het misschien geen moer uitmaken maar de jeugd is niet in de meerderheid wat gaming betreft. Echter let de rest, in dit geval dus de oudere, meer op het geld. En de nuchterheid speelt hier wel degelijk een rol en het is die nuchterheid dat wij Nederlanders als krenten worden afgeserveerd.
Exirion schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:54:
[...]

Zit wel een kern van waarheid in. Met de PS3 lijkt Sony te mikken op de groeiende groep gamers die wat ouder is dan de traditionele doelgroep van de gaming markt. Het is gewoon een hoger segment met een duurdere console en wat duurdere spellen. Dat heeft zeker kans van slagen, maar het zal even duren voordat er genoeg spellen zijn die de PS3 echt optimaal benutten. Wat dat betreft herhaalt de geschiedenis zich: de PS2 heeft destijds precies dezelfde kritiek te verduren gehad als de PS3 nu. Oftewel, te duur en te weinig spellen (ik kan me nog herinneren dat er in 2000 PS2's voor 1100 gulden over de toonbank gingen) en uiteindelijk is het toch een groot succes geworden. Gewoon even geduld hebben voordat de PS3 meteen een flop genoemd wordt :)
In het begin stuk zie je dat we recht tegen over elkaar staan maar wij zijn het er allebei wel mee eens dat naarmate de tijd vorderd het wel weer goed zal komen met Sony. Wel vreemd dat je mij corrigeerd op de nuchtere en zuinige Nederlander terwijl je het indirect zelf ook aanhaalt over de PS2. Het heeft alleen allemaal even zijn tijd nodig en dit topic is toch gericht op de dag van vandaag en niet voor over een jaar. Het komt best goed maar nu even niet.

Maar goed, jij hebt je punt gemaakt en ik dus ook, laten we het daar maar bij houden. Ik respecteer jou mening ook al kan het nu over komen als een aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03

Smoonshine

Feyenoord!!

SpoTs schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 16:04:
Mooie is dat GTA 4 ook op de Xdoos 360 uitkomt ;-)
Dat klopt. Maar er komt een tijd, wanneer de PS3 dankzij Blu-ray het voordeel van de grotere games/mooiere filmpjes krijgt. De geruchten gaan al dat PES op de PS3 mooier en uitgebreider gaat zijn dan op de X360 en PC. Als de console dan ongeveer hetzelfde kost, dan weet ik wel voor welke ik ga. Daarbij heb ik zelf het vertrouwen in de xbox een beetje verloren na al die verhalen van kapotte consoles, waarna je een refurbished oudere xbox terugkrijgt. Op dit moment zou ik nog een X360 kopen (hypothetisch dan), maar ik denk dat ik over een jaartje toch voor een PS3 zou gaan.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:10
Exirion schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 19:09:
[...]

Als mensen érgens zuinig zijn, dan zijn ze dat wel in Zeeland, geen centje teveel! (De oude reclame van de boter van ''Zeeuws meisje'' bijvoorbeeld alleen al)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:55:
[...]

Hoe kom je aan die afstanden? Met HDTV's kun je namelijk veel dichter op het beeld zitten dan de 'oude' kijkafstand tabelletjes aangeven, omdat het beeld wel scherp blijft.
Das onzin, want als je op jouw zegswijze redeneert zeg je eigenlijk dat je bij HD er veel dichter bij erop kan zitten zodat je nog beetje fatsoenlijk beeld hebt, het gaat je toch om de beeld kwaliteit toch niet om de grootte?

Ik vind sowieso dat HD gezever zon bullshit zeggen ze zo 150 cm scherm 1080i blah blah blah, das gewoon bullshit want de pixels per vierkante cm op zon grote tv zijn zo laag dat hij in feite gewoon weer die gare reso heeft van normale tv's

Ik vind dat je pas kan spreken over HD op kleine schermen, this allemaal mooie marketing gezever maar er klopt helemaal niks van en de consument trapt er telkens weer in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 23:26:
[...]

Das onzin, want als je op jouw zegswijze redeneert zeg je eigenlijk dat je bij HD er veel dichter bij erop kan zitten zodat je nog beetje fatsoenlijk beeld hebt, het gaat je toch om de beeld kwaliteit toch niet om de grootte?

Ik vind sowieso dat HD gezever zon bullshit zeggen ze zo 150 cm scherm 1080i blah blah blah, das gewoon bullshit want de pixels per vierkante cm op zon grote tv zijn zo laag dat hij in feite gewoon weer die gare reso heeft van normale tv's

Ik vind dat je pas kan spreken over HD op kleine schermen, this allemaal mooie marketing gezever maar er klopt helemaal niks van en de consument trapt er telkens weer in
Feit blijft dat als je een TV van 150cm zou willen hebben je toch wel minstens 1080i wilt hebben anders is het wel echt te ranzig voor woorden.

Dat het maar een lage DPI heeft lijkt me daar los van te staan. Stel ze zouden een TV maken met hogere DPI, hoe ga jij daar dan beeld op krijgen? Beste wat je kunt krijgen is HD-DVD en Blu-ray maar dat wordt in Nederland nog maar amper verkocht. Meer DPI is dus compleet nutteloos.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:40

swampy

Coconut + Swallow = ?

Slitch schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:31:
Just my 2 cents:
Ik heb niet veel verstand van de grafische zooi van de PS3 of de Xbox 360.
Het enige wat ik wel weet is dat ik 600€ niet bij mekaar kan krijgen nog zo zal uitgeven.
Ik heb vorig jaar een PS2 gekocht voor de vakantie en heb de hele tijd Tekken TAG en GT4 gespeeld.
Dit was gewoon lachen met wat vrienden voor een niet al te duur prijsje.
De reden waarom ik ook een XBOX 360 ga kopen is omdat ik de prijs van de console te doen vind met nextgen graphics.
Kies wat je wilt! Zowel de PS3 als de xbox360 hebben dat games makkelijk 60 euro kosten als ze net uit zijn. En dat is helaas inclusief boudtitels en console ports zonder veel toegevoegde waarde :(

Vergeet niet ook nog een tweede controller te kopen en gamepoints on online te besteden aan mappacks enzovoort. Ook een prijsje bij elkaar hoor :> . En dan hebben we de jaarlijkse gold membership kosten nog niet meegenomen.

Je ziet al waar ik naar toe ga, 600 euro is duur maar je hebt wel al veel erin/bij zitten. En omdat het standaarden volgt kun je gewoon een usb keyboard gebruiken en allemaal standaard spul eraan hangen. Mijn keuze persoonlijk is gemaakt meer op het punt van de games..ik verwacht wat van sony...dat de games goed zijn en gaan worden.

En op 3 titels na is het diep triest..gelukkig draaien een paar PS2 games er lekker op. Veel plezier met je xbox360, hoop dat hij goed en lekker blijft lopen zonder problemen. En dat de games je liggen. ( en ook dat je niet het icky probleem van de 3 rode ringen krijgt, gast hier flipte helemaal en heeft zijn xbox 360 kappot gegooid ) ( okay hij gebruikt medicatie maar dan nog.. )

Games maken de console! Met 2 games die misschien nog komen ergens in deze zomer is het wachten tot eind augustus/september. Maar ja de eerste "knaller" van de xbox360 was ook Gears of War... die kwam ook pas maanden uit nadat de console uit was dus tja. In het begin moet je gewoon wachten!

[ Voor 12% gewijzigd door swampy op 08-06-2007 23:41 . Reden: Ietsje toegevoegd! ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 23:28:
[...]

Feit blijft dat als je een TV van 150cm zou willen hebben je toch wel minstens 1080i wilt hebben anders is het wel echt te ranzig voor woorden.

Dat het maar een lage DPI heeft lijkt me daar los van te staan. Stel ze zouden een TV maken met hogere DPI, hoe ga jij daar dan beeld op krijgen? Beste wat je kunt krijgen is HD-DVD en Blu-ray maar dat wordt in Nederland nog maar amper verkocht. Meer DPI is dus compleet nutteloos.
Nee vind ik niet, ik weet namelijk dat ik veel en veel strakker beeld met hd op mijn 17" crt Iiyama die tot 2048x1536 kan, je krijgt van je leven het niet zo strak op geen een HD tv gewoon om het feit dat er veel meer pixels per 4kante cm zijn. Ik zal zelf persoonlijk een kleine hd-tv kopen. Maar ik ben dan ook een beeld geiler :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 00:11:
[...]

Nee vind ik niet, ik weet namelijk dat ik veel en veel strakker beeld met hd op mijn 17" crt Iiyama die tot 2048x1536 kan, je krijgt van je leven het niet zo strak op geen een HD tv gewoon om het feit dat er veel meer pixels per 4kante cm zijn. Ik zal zelf persoonlijk een kleine hd-tv kopen. Maar ik ben dan ook een beeld geiler :P
Dit is natuurlijk een redenatie van lik mijn vestje, want je moet ook rekening houden met de afstand waarop je zit van het scherm. In een normale woonkamer situatie zit je op de bank toch minimaal 3 a 4 meter van het scherm (als het niet meer is) en dan is op een 40" full hd scherm iets meer detail waar te nemen dan op een 17" crt'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dagg schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 19:42:
Ik kan daar best in komen alleen geef ik je geen gelijk. De overgrote deel van de jeugd zal het misschien geen moer uitmaken maar de jeugd is niet in de meerderheid wat gaming betreft. Echter let de rest, in dit geval dus de oudere, meer op het geld. En de nuchterheid speelt hier wel degelijk een rol en het is die nuchterheid dat wij Nederlanders als krenten worden afgeserveerd.
Ik begrijp best je punt, maar ik denk dat jij je verkijkt op wat de doelgroep van Sony is. Nintendo mikt overduidelijk op jonge kinderen en de wat ouderen die de spelletjes op de Wii leuk/grappig/gezellig vinden. Bij Sony ligt de nadruk op een ander soort spellen met meer grafisch geweld en duurdere/luxere hardware. Ze mikken op de steeds groter wordende groep gamers die wat ouder is en veel meer te besteden heeft: de mensen die in de jaren 80 en 90 op de Nintendo's/Sega's en PS1 zaten te spelen.
Wel vreemd dat je mij corrigeerd op de nuchtere en zuinige Nederlander terwijl je het indirect zelf ook aanhaalt over de PS2.
Dat is niet vreemd, maar wellicht interpreteert jij wat ik zeg anders dan dat ik het bedoelde. Feit is dat veel mensen lopen te mekkeren over de 'absurd hoge prijs' van de PS3. Ze vergeten alleen even dat de PS2 bij introductie een gulden of 1100 was, en met inflatie meegerekend is dat misschien nog wel wat duurder dan de PS3 nu. Ik dus niet dat het te duur is, integendeel.

Een PC-gamer telt de prijs van een PS3 neer voor alleen een videokaart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCFreak schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 00:56:
[...]

Dit is natuurlijk een redenatie van lik mijn vestje, want je moet ook rekening houden met de afstand waarop je zit van het scherm. In een normale woonkamer situatie zit je op de bank toch minimaal 3 a 4 meter van het scherm (als het niet meer is) en dan is op een 40" full hd scherm iets meer detail waar te nemen dan op een 17" crt'tje.
Ja dat klopt inderdaad, als je er wat verder vanaf zit dan is het geen punt (ik zit overigens nog ebs ver van me 17" af) maar het gaat mij er gewoon om als je een grotere tv koopt is het niet de bedoeling dat je er verder vanaf gaat zitten waraom zou je anders een grotere tv kopen? In feite maakt het dus geen zak uit hoe groot is want je moet toch steeds verder weg zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 01:51:
[...]
Ja dat klopt inderdaad, als je er wat verder vanaf zit dan is het geen punt (ik zit overigens nog ebs ver van me 17" af) maar het gaat mij er gewoon om als je een grotere tv koopt is het niet de bedoeling dat je er verder vanaf gaat zitten waraom zou je anders een grotere tv kopen? In feite maakt het dus geen zak uit hoe groot is want je moet toch steeds verder weg zitten
Je maakt sowieso al een grote denkfout:

Mensen willen grote TV's, ze verkopen als een gek, 150cm is geen uitzondering.

Er bestaat niets beters als HD om erop te krijgen en zonder HD zou zo'n TV van 150cm niet mogelijk zijn (je kunt dan van 10 meter nog de blokjes zien). En zelfs HD aanbod is in Nederland extreem moeilijk te krijgen.

Jij zegt dat de fabrikanten expres lage DPI schermen maken en roepen dat HD de beste topkwaliteit is, dan zeg je dat die HD geen topkwaliteit is omdat het er niet uitziet door de lage DPI. En dat je op een scherm met een hogere DPI een beter beeld hebt.

Hoewel dat allemaal waar is klopt die redenatie niet, de fabrikanten hebben geen keuze, ze moeten wel een laag DPI scherm maken want met een hoger aantal DPI (wat niet echt te betalen zou zijn) is er gewoonweg geen content om erop te tonen. De fabrikanten hebben dus helemaal gelijk om lage DPI schermen te produceren en te zeggen dat HD het beste is wat erop te zien is en dat is dan ook zo, iets beters is er simpelweg niet te krijgen.

Daarnaast maak je nog een denkfout:

Je moet inderdaad verder weg gaan zitten hoe groter je TV is (wil je een gelijkwaardig beeld houden qua scherpte ervanuitgaande dat de contrast ratio hoog genoeg is), op het oog krijg je dus hetzelfde beeld. Qua beeld kwaliteit maakt het geen zak uit, daar heb je helemaal gelijk in.

Maar dat is ook niet de reden waarom mensen grote TV's kopen, die kopen ze zodat ze de bank tenminste gewoon op een afstand kunnen zetten en ze dus geen 40cm van hun TV af te hoeven zitten. Dat zorgt ervoor dat je meer ruimte hebt in je kamer (mensen willen graag ruimte), je meer mensen voor de TV neer kunt zetten (ook een pluspunt) en ze kunnen zelf de optimale afstand bepalen in plaats van dat ze vast zitten aan de maximale range van de TV. (Hoe groter de afstand hoe meer marge je ook hebt, op 3 meter afstand komt het niet meer op de 10cm, terwijl dat bij 40cm wel het geval is).

Er zitten dus allerlei voordelen aan een grote TV, maar beeldkwaliteit is het zeker niet (wegens de grotere afstand). Ik denk ook niet dat er iemand is die zegt van: "Een grotere TV heeft per definitie een betere beeldkwaliteit als een kleinere TV" Dat is natuurlijk complete onzin en dat zeggen fabrikanten ook niet.

En wat betreft lage DPI hebben fabrikanten ook geen keuze.

Je klaagt dus veel over de fabrikanten ed, maar het is gewoon onzin, iedereen doet het eigenlijk perfect, alleen de content providers in Nederland zuigen zwaar omdat ze nog steeds poepkwaliteit aanbieden. In Nederland heeft een HD TV dus nog weinig nut omdat er gewoonweg geen content voor is. En lage kwaliteit op een LCD TV kijken is wel gewoon bagger (terwijl grotere CRT's daar toch nooit zoveel last van hadden, zeker de digitale Matchline TV's van Philips doen het erg goed op een groot scherm met baggercontent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 10:39
De ps3 is simpelweg gewoon te duur. Ik heb pas geleden een ps2 aangeschaft voor 100 euro.
Veel fun voor weinig geld. 600 euro voor een console zoder 1 spel vind ik zeer aan de prijzige kant. Tuurlijk nieuwe hardware is duur, maar 600 is wel de hoofdprijs.
Hij gaat binnenkort (lees 1 - 1.5 jaar) wel tot redelijke prijzen zakken. Zou de ps3 199 kosten zou hij uit de winkel vliegen. (ik weet dat dit niet mogelijk is. De R&D kosten moet eerst voor een deel terug verdient worden door de koop van early adaptors. Gek genoeg moeten ze er nu nog op toeleggen. Dat krijg je als je dure, schaarse onderdelen er in stopt)
Hoeveel kostte de ps2 eigenlijk bij de lauch en volgens mij vloog die wel uit de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Tijs_a schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:22:
Hoeveel kostte de ps2 eigenlijk bij de lauch en volgens mij vloog die wel uit de winkel.
De ps2 kostte bij launch in Nederland iets meer dan 1000 gulden. Ik las laatst in de krant dat de ps3 beter verkoopt dan de ps2 en ps deden bij de launch. Dus als de ps2 uit de winkel vloog dan vliegt de ps3 nog harder uit de winkel.

(er waren veel minder ps2's beschikbaar en was waarschijnlijk snel uitverkocht, van de ps3 zijn er veel meer beschikbaar en lijkt het alsof hij slechter verkoopt)

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Arm1n schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:45:
[...]

De ps2 kostte bij launch in Nederland iets meer dan 1000 gulden. Ik las laatst in de krant dat de ps3 beter verkoopt dan de ps2 en ps deden bij de launch. Dus als de ps2 uit de winkel vloog dan vliegt de ps3 nog harder uit de winkel.

(er waren veel minder ps2's beschikbaar en was waarschijnlijk snel uitverkocht, van de ps3 zijn er veel meer beschikbaar en lijkt het alsof hij slechter verkoopt)
Vergeet niet dat die 1000 gulden enkel voor Nederland, Finland en Australie was. Deze landen stonden hoog in de ranglijst met ombouwen en Sony pakte gewoon de klanten aan. In de VS was se ps2 gewoon voor 350 a 400 dollar te koop vanaf de launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Europese landen staan hoog op de lijst wat betreft ombouwen van consoles? NEE TOCH? HOE ZOU DAT TOCH KOMEN? MAAK NOG WAT MEER GAMES US/JP EXCLUSIEF. KLAAG NOG WAT IMPORTSHOPS AAN OOK

sorry, moest er echt even uit :(

[ Voor 8% gewijzigd door boe2 op 18-06-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Jorn1986 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:03:
[...]

Als mensen érgens zuinig zijn, dan zijn ze dat wel in Zeeland, geen centje teveel! (De oude reclame van de boter van ''Zeeuws meisje'' bijvoorbeeld alleen al)...
offtopic:
* Creepy hapt

Zeg dan niks. Geboren en getogen Zeeuw hier. Het enige waar dat vooroordeel vandaan komt is die oude reclame en die is niet door Zeeuwen bedacht of gemaakt ;)

Laten we het er maar op houden dat ik, als Zeeuw zijnde, de PS3 al lang en breed thuis heb staan (net als een Wii) en de gemiddelde zeeuw niet te beroerd is om een rondje in een kroeg te geven, etc. etc.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Tijs_a schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:22:
1100 gulden kostte het ding bij introductie in Nederland, dus zo duur is die PS3 helemaal niet. In verhouding is de PS3 met inflatie meegerekend misschien nog wel goedkoper voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 10:39
Boeboe schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:14:
Europese landen staan hoog op de lijst wat betreft ombouwen van consoles? NEE TOCH? HOE ZOU DAT TOCH KOMEN? MAAK NOG WAT MEER GAMES US/JP EXCLUSIEF. KLAAG NOG WAT IMPORTSHOPS AAN OOK

sorry, moest er echt even uit :(
Leuk, maar dat mag ook zonder hoofdletters. We zijn niet blind hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Het is jammer voor de gamers die al 670 euro hebben uitgegeven aan hun PS3, maar de console wordt goedkoper. Dit zegt Sir Howard Stringer, de topdog van Sony in een interview (video/transcript) met de Financial Times. Hij haalt daarbij het succes van de Wii aan: 'De Nintendo Wii is een succesnummer en heeft een heel goed businessmodel in vergelijk met dat van ons... we zijn prijsdaling aan het bestuderen.' En dat is logisch, maar blijft apart. De geestelijk vader van de Playstation, Ken Kutaragi, vindt de PS3 namelijk te goedkoop. Volgens analisten gaat er zo rond de kerst 100 dollar van de prijs af.
Bron: http://www.bright.nl/ps3-wordt-100-dollar-goedkoper

Edit: Tot kerst wachten, issie iets goedkoper :+

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 18-06-2007 16:47 ]

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Luuk_Luchtloper schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:45:
Volgens analisten gaat er zo rond de kerst 100 dollar van de prijs af.
Ik vind het gezeur om die prijs hypocriet. Als je kijkt naar de extra kosten bij de XBOX360 voor features die bij PS3 cadeau zijn, dan valt de prijs van de PS3 wel mee.

Bovendien: hoeveel geld geven Tweakers hier gemiddeld per jaar uit aan PC-hardware? En hoe snel wordt die zooi minder waard? Juist.... Dus tot de kerst wachten om een lousy 100 euro te besparen is wel erg krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk nou toch eens na dan ffs. Het gaat er niet om welke console in vergelijking misschien goedkoper is, het gaat erom wat je moet betalen zodra je met dat ding de winkel uit wil lopen. Dat is waar mensen naar kijken, niet naar wat een x360 bv kost met nog 5 jaar live erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Exirion schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:51:
[...]
Ik vind het gezeur om die prijs hypocriet. Als je kijkt naar de extra kosten bij de XBOX360 voor features die bij PS3 cadeau zijn, dan valt de prijs van de PS3 wel mee.
Tja blijkbaar is het dus minder hypocriet om features als extra keus aan te bieden ipv je te dwingen alles erbij te nemen. Enne het is pas echt krom om te zeggen dat je voor 600 euro al die features kado krijgt 8)7
Bovendien: hoeveel geld geven Tweakers hier gemiddeld per jaar uit aan PC-hardware? En hoe snel wordt die zooi minder waard? Juist.... Dus tot de kerst wachten om een lousy 100 euro te besparen is wel erg krom.
Als hardware onderdeel ABC bij fabrikant X goedkoper kan krijgen als bij fabrikant Z, dan kiest vrijwel elke tweaker voor X, tenzij het om platform gebonden keuzes en daar gaat het hier juist om. Tweakers staan erom bekend om prijsdalingen af te wachten. En waarom is het vreemd om 100 euro te besparen??? Met die 100 euro kan ik vervolgens weer 2 games kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:58:
Denk nou toch eens na dan ffs. Het gaat er niet om welke console in vergelijking misschien goedkoper is, het gaat erom wat je moet betalen zodra je met dat ding de winkel uit wil lopen. Dat is waar mensen naar kijken, niet naar wat een x360 bv kost met nog 5 jaar live erbij.
XBox360 premium.
1 jaar live (koop je in de winkel)
hd-dvd pack
oplader voor controller
wifi support.

Al uitgerekend wat je dan nog bespaard met je xdoos? Niet veel he? :)

Stel je wilt dat hddvd pack niet, wat scheelt het dan nog? En wat voor voordeel heb je dan van die lousy pegels die je bespaard hebt? Heb je dan SOLIDERE hardware?

Van de PS2 zijn er VEEL MEER verkocht dan van de XBox360. Toch zie ik op internet veelal klaagzangen dat de xbox360 hardware het begeven heeft, en men heeft ook al ontdekt waarom (design flaw). Hoeveel van die threads zijn er volgeschreven met mensen die hun PS2 voor de 2e of 3e keer naar sony moesten opsturen omdat hij het volledig begaf? Dat zouden er dan nog veel meer moeten zijn, immers er zijn er veel meer van.

Maar dat is niet zo. M.a.w.: de hardware van de xbox is, en laat ik het zachtjes uitdrukken, minder solide ontworpen. Nou, weet je ook meteen waarom hij een paar pegels minder kost.
sjekneck schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:36:
Tja blijkbaar is het dus minder hypocriet om features als extra keus aan te bieden ipv je te dwingen alles erbij te nemen. Enne het is pas echt krom om te zeggen dat je voor 600 euro al die features kado krijgt 8)7
De fout zit hem erin dat het LIJKT alsof je minder kwijt bent, maar dat is maar schijn. Net als bij vliegreizen. Die kosten ook minder dan de badhanddoek die je meeneemt naar het hotel, zo lijkt het.
Als hardware onderdeel ABC bij fabrikant X goedkoper kan krijgen als bij fabrikant Z, dan kiest vrijwel elke tweaker voor X, tenzij het om platform gebonden keuzes en daar gaat het hier juist om. Tweakers staan erom bekend om prijsdalingen af te wachten. En waarom is het vreemd om 100 euro te besparen??? Met die 100 euro kan ik vervolgens weer 2 games kopen.
Psst, als je 2 jaar wacht he, bespaar je NOG meer! ;)

[ Voor 28% gewijzigd door EfBe op 18-06-2007 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders lees je wat ik post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:50:
[...]

XBox360 premium.
hd-dvd pack
oplader voor controller
wifi support.

Feit blijft dat als je een spelletje wil spelen op de XBOX je maar 299 euro kwijt bent en als je een spelletje op de PS3 wil spelen je 599 euro kwijt bent. Niet iedereen hoeft al die extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]
XBox360 premium.
hd-dvd pack
oplader voor controller
wifi support.
grappig...ik heb enkel dat allereerste en ik kan ALLES spelen :> (hd-dvd pack? waar komt dat in godsnaam vandaan? ik ken geen enkel hd-dvd spel)

[ Voor 12% gewijzigd door boe2 op 18-06-2007 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Boeboe schreef op maandag 18 juni 2007 @ 18:32:
[...]

grappig...ik heb enkel dat allereerste en ik kan ALLES spelen :> (hd-dvd pack? waar komt dat in godsnaam vandaan? ik ken geen enkel hd-dvd spel)
Je kan niet eens spellen afspelen met de Xbox 360 HD-DVD-speler, dus het is nogal logisch dat je geeneen hd-dvd-spel kent.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[...]

XBox360 premium.
hd-dvd pack
oplader voor controller
wifi support.

*Zucht*

Ik zal ook mezelf als voorbeeld geven ;

Ik heb een Xbox360 Premium, en 1 jaar live. Ja, en een extra controller.

HD-DVD - hoef ik niet
Oplader voor controller - waarom, je kunt er ook penlites in doen hoor?
Wifi support - bij mij gaat er netjes een RJ45 kabel in :z

Al met minder geld. Maar, je hoort mij ook niet roepen dat de PS3 duur is. Hij biedt waar voor zn geld, met wat erin zit. Ik ben een fanatiek verzamelaar van consoles, maar bij komtie er wel pas in als het app. rond de 400 euro is, omdat ik geen toegevoegde waarde zie tov de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zoals hierboven, slaat je hele verhaal als een tang op een varken :+

Ik betaal alleen voor de Sublieme Xbox Live service.

Duur?

Ben je gek. Ik heb inmiddels bijna 10 A-titels gekocht voor 19,99-29,99 (zijn er al bijna 45 voor de 360). Daarmee heb ik 400,- uitgespaard. Tegen 50,- per jaar, zit ik nu voor 8 jaar goed.

Het doet er allemaal niet toe.

Er is al 100 keer gezegd: Koop de console die bij je past.

En uiteindelijk gaat het om 1 ding, en dat zijn games. Deze zien er fantastisch uit op de PS3 en op de 360. Verschil is er niet of nauwelijks.

Het gaat om de spelervaring, en de keuze. Mijne daarbij is de 360, die voor mij het beste aanbod heeft. Voor andere geldt dat voor PS3, en weer anderen de Wii, en sommigen een combinatie daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 16-09 13:43
Mensen lijken een beetje het grote plaatje te verliezen en zijn eigenlijk appels met peren aan het vergelijken.

De PS3 is momenteel de duurste console, ja dat klopt, waarom is dat zo? Omdat Sony een 2 fronten oorlog aan het vechten is, of liever 2 vliegen in 1 klap wil slaan.

Wat kost een standalone blu-ray speler? iig meer dan een PS3. Wat doet Sony nog meer naast playstations maken? Films maken en TV's maken (onder andere). En wat willen ze graag? Dat blu-ray de nieuwe standaard wordt. Dit zelfde gold overigens ook voor de PS2 met z'n DVD drive.

Een PS3 zou dus een stuk goedkoper worden als je die blu-ray drive zou vervangen door een DVD drive, maar dan kan Sony opeens geen 2 vliegen in 1 klap slaan.

Microsoft steunt het HD-DVD kamp wel, maar heeft er zelf verder vrij weinig voordeel bij. Vandaar dat ze een losse HD-DVD drive verkopen om zo Toshiba en de andere HD-DVD partijen te vriend te houden. Verder wilde Microsoft het eerste de console op de markt hebben, en dat hebben ze wederom gedaan door "bijna" pc hardware te gebruiken. En doordat ze vroeg op de markt waren en vrij standaard hardware hebben gebruikt zijn er al veel spellen beschikbaar.

Nintendo, de andere speler in de markt, heeft geen belangen in filmmaatschappijen of de pc wereld en wil gewoon een goede console neerzetten voor haar eigen markt, de jongere spelers en de "party games". Hier is dus geen state of the art hardware nodig en dus kan je een behoorlijk prijs voordeel behalen. Aangezien voor de doelgroep budget belangrijker is. Daarnaast hebben ze een toch een goedkopere vernieuwing weten te vinden met de wii-mote.

Zoals hierboven ook wordt gezegd, kies de console die bij je past.
Heb je nog een gewone CRT TV en heb je kinderen die je liever wat minder geweldadige spellen wil laten spelen, of wil je graag bowlen met vrienden in je woonkamer, neem een WII.

Wilde je de eerste next-gen console, of wil je momenteel het grootste spellen assortiment, neem een XBox 360

Heb je net een FullHD scherm gekocht en je wil naast HD films ook nog je ps2 games spelen en wil je nog wel wachten op wat komen gaat, koop een PS3.

Om weer helemaal on topic te komen, waarom verkoopt de PS3 zo slecht?
Volgens mij valt dat best mee, het verschil met de XBox en de WII is dat er geen tekorten waren bij de launch, maar komt alleen door het uitstel van Sony, ze hadden ook kunnen launchen terwijl er nog geen voldoende voorraad was. Daarnaast denk ik dat Sony graag wilde wachten totdat er wat meer spellen af waren en wat meer blu-ray films beschikbaar waren.

Tegen het eind van het jaar zal het allemaal wel weer op z'n pootjes terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Laatst online: 25-07 13:00
Als we verder kijken dan de directe vergelijking met de Nintendo Wii, dan is het inderdaad niet zo dramatisch als soms wordt gesuggereerd. De US Launch Sales after six months lopen enigszins achter op de Xbox 360. Over de wereld gezien, voor zover we kunnen schatten, ligt de PS3 misschien zelfs iets voor op de Xbox 360, dankzij een loyale fanbase in Europa. Eigenlijk is dit nog vrij hoog, wanneer je rekening houdt met het feit dat de PS3 50% duurder was dan de Xbox 360 Premium bij Launch (€600 vs €400). Zoals veel mensen al aangaven, is prijs hier verreweg de belangrijkste reden voor het grote gat met de Wii. We hebben het hier over een luxury product, en ook al presenteert Sony het als een Media Center achtig apparaat, is het een console at its core. En de meerderheid vindt het niet waard om €600 hiervoor uit te geven.

Maar zelfs als het een stuk goedkoper was, zou het waarschijnlijk de Wii niet kunnen verslaan in het eerste jaar. Het is verbazingwekkend hoe de hype rondom de Wii sales genereren. De remote slaat aan bij het niet-gamers publiek. En deze doelgroep is potentieel veel groter dan de core gamers waarop Microsoft en Sony zich richten.

Andere -- vooral secundaire -- redenen zijn een magere launch lineup (niet ongewoon voor een console -- er zijn weinig consoles geweest die dit wisten te voorkomen), en misschien het feit dat de PS3 eigenlijk wat betreft graphics op dit moment niet beter is dan de Xbox 360. Uiteindelijk zullen developers beter worden in het programmeren, maar ik vraag me af hoeveel beter de PS3 graphics zullen zijn. De bottleneck van de PS3 is toch de Nvidia GPU die op het allerlaatste moment 'in elkaar werd gezet'.

Overigens vermoed ik dat een prijsverlaging van ca. €100 de sales slechts een beetje zullen opkrikken. De sweetspot is €200. Sony zal daar nog lang niet bij komen.

Maar het mag duidelijk zijn dat de long term potential groter is dan bij de andere consoles. Prijzen zullen blijven zakken, richting de sweetspot. Misschien dat dit voor zodanige sales zorgt, dat de inhaalrace in 2011 voltooid is.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we verder kijken dan de directe vergelijking met de Nintendo Wii, dan is het inderdaad niet zo dramatisch als soms wordt gesuggereerd.
Vergeet niet dat de x360 maanden supply limited was en de ps3 nog geen moment, op de launch week na, supply limited was. In de VS verkopen ze er ondertussen nog maar 80k per maand, in japan nog maar 8k per week, wat haast x360 sales zijn terwijl de x360 eigenlijk niet bestaat in Japan en in de EU is het niet veel beter, ze hadden een miljoen sales in 2 maanden, waarvan de eerste 600k tijdens de launch waren verkocht al is het in de EU minder erg omdat de x360 daar ook gewoon erg matig verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Kajun schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:39:
Als we verder kijken dan de directe vergelijking met de Nintendo Wii, dan is het inderdaad niet zo dramatisch als soms wordt gesuggereerd. De US Launch Sales after six months lopen enigszins achter op de Xbox 360. Over de wereld gezien, voor zover we kunnen schatten, ligt de PS3 misschien zelfs iets voor op de Xbox 360, dankzij een loyale fanbase in Europa.
Je zegt zelf al: ze gaan ongeveer gelijk op met de Xbox360 (toendertijd). Maar als je marktaandeel zo on-ge-lo-ve-lijk veel groter is ten tijde van de PS2, met zo ontzettend veel PS/Sony fans over heel de wereld en je kan met veel pijn en moeite de concurrent bijhouden, die een ontzettend slechte naam heeft wat betreft betrouwbaarheid, en die werd uitgelachen hoe slecht die werd verkocht, dan kan je met nog zo veel argumenten komen, maar dan gaat het gewoon slecht. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
[..
De fout zit hem erin dat het LIJKT alsof je minder kwijt bent, maar dat is maar schijn. Net als bij vliegreizen. Die kosten ook minder dan de badhanddoek die je meeneemt naar het hotel, zo lijkt het.
Nee de fout zit hem in dat jij denkt dat je alles erbij moet nemen en dat is dus niet zo. Niet iedereen hoeft xbox live en niet iedereen hoeft en kan hd films kijken. Ik bescherm hier niks, maar het gaat erom dat er bij de één geen keuze is en bij de ander wel.
Psst, als je 2 jaar wacht he, bespaar je NOG meer! ;)
Zo denkt 90% van elke console gamers, kijk maar even naar de verkoopcijfers van afgelopen generaties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
sjekneck schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 00:19:
Zo denkt 90% van elke console gamers, kijk maar even naar de verkoopcijfers van afgelopen generaties :P
PC gamer hier. als de Xbox360 de €200 raakt staat er hier zeer binnenkort eentje te ronken, maar zolang hij me nog zoveel zou kosten houd ik het even bij mijn PC. ook dat is een overweging voor velen. daar komt nog bij dat €400 voor kerstmis of een verjaardag gewoon zeer zeldzaam is, maar €150 of €200 vaak nog wel te overwegen valt. daarvandaan komen die cijfers waar jij nu aan denkt vermoed ik grotendeels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
sjekneck schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 00:19:
[...]

Nee de fout zit hem in dat jij denkt dat je alles erbij moet nemen en dat is dus niet zo. Niet iedereen hoeft xbox live en niet iedereen hoeft en kan hd films kijken. Ik bescherm hier niks, maar het gaat erom dat er bij de één geen keuze is en bij de ander wel.
Dat was de vraag niet, de opmerking was dat de PS3 completer was en dat wat je krijgt voor je geld dat ook waard is EN als je datzelfde wilt voor de xbox360 je ook gewoon meer geld kwijt bent. Ik noem dat dan op en dan vallen er weer een paar mensen daarover, ach ja :). Kijk, mij heb je er niet mee hoor, veel plezier met je straalkachel xbox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

EfBe, je snapt het echt niet he? De meeste mensen WILLEN die extra functies helemaal niet. Mensen willen gewoon kunnen gamen op dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Boeboe schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 09:39:
EfBe, je snapt het echt niet he? De meeste mensen WILLEN die extra functies helemaal niet. Mensen willen gewoon kunnen gamen op dat ding.
Jij snapt gewoon niet wat de doelgroep van Sony is. Of het een verstandige keuze van ze is, daar kun je over discussieren, maar Sony kiest net als Microsoft en Nintendo duidelijk voor een eigen koers. De tijd zal leren wat de meest succesvolle is. In ieder geval vind ik dat de PS3 een mooi ding is waar goed over nagedacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[edit] never mind :)

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 10:13 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste