'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Iedereen lijkt even te vergeten dat Microsoft in al die jaren nog nooit winst heeft gemaakt met de XBOX. Dat is voor Sony met de PS en PS2 wel anders geweest. Sterker nog, in moeilijke tijden was het de PS2 die Sony overeind hield. Niks wijst erop dat dat met de PS3 niet opnieuw zou kunnen lukken.Boeboe schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:24:
ik snap prima wat hun doelgroep is. Jammergenoeg is dat niet echt een grote groep
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik zie niet op basis van welke informatie je dit claimt. De processor is allerminst iets des PCs, drie cores, waar zie je dat in PC land, plus dat ze nu niet iets uit het rek gepakt hebben, maar ook een custom chip die op de PowerPC gebaseerd is. Als je dan nog even verder kijkt naar de ATi GPU dan zie je al helemaal dat het custom werk is, ik moet de eerste GPU nog zien met 12MB on-die geheugen, daar heeft veel ontwikkeltijd in gezeten.SiErRa schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:33:
Verder wilde Microsoft het eerste de console op de markt hebben, en dat hebben ze wederom gedaan door "bijna" pc hardware te gebruiken. En doordat ze vroeg op de markt waren en vrij standaard hardware hebben gebruikt zijn er al veel spellen beschikbaar.
Ik denk dat je het verwart met het gemak waarmee spellen geport kunnen worden tussen PC en Xbox360, maar dat zit aan de softwarematige kant, niet aan de hardwarematige kant.
Als je een partij zou moeten beschuldigen van iets uit het rek pakken, dan is het Sony wel met de PS3, omdat de nVidia GPU een doorsnee kaart is waar helemaal niet aan getailored is.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
niets? hoe blind kan je zijn als je deze bewering maakt in een topic dat erom draait om het tegendeel aan te tonenExirion schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:17:
[...]
Niks wijst erop dat dat met de PS3 niet opnieuw zou kunnen lukken.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Staat nergens in de topictitel dat dit topic er is om aan te tonen dat de PS3 geen winst maakt

Verwijderd
En natuurlijk of hij wel zo slecht verkoopt of dat het wel mee valt. inc. cijfersJanW schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:45:
Waarom verkoopt de PS3 zo slecht?
Staat nergens in de topictitel dat dit topic er is om aan te tonen dat de PS3 geen winst maakt. Alleen de vraag waarom hij zo slecht verkoopt.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Verwijderd
heb geen xbox, maar een WiiEfBe schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 09:33:
[...]
Dat was de vraag niet, de opmerking was dat de PS3 completer was en dat wat je krijgt voor je geld dat ook waard is EN als je datzelfde wilt voor de xbox360 je ook gewoon meer geld kwijt bent. Ik noem dat dan op en dan vallen er weer een paar mensen daarover, ach ja. Kijk, mij heb je er niet mee hoor, veel plezier met je straalkachel xbox
Dus het gaat er enkel om dat de ps3 niet zo duur is in vergelijking met een xbox.....wat probeer je daarmee aan te geven? Dat de ps3 daarom niet zo goed verkoopt?
Hele gevaarlijke en gedurfde uitspraak voor een product dat op alle fronten afwijkt van de ps2. ps2 was eerste en de ps3 als laatste. Prijs is nu het hoogst ipv er tussenin en betaalbaar. Ze maken nu geen winst per verkochte console, bij de ps2 wel et etc. Er zijn genoeg aanwijzingen om nu al te concluderen dat de ps3 niet een mega verkoop hit zal worden zoals de ps2.Boeboe schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:24:
Niks wijst erop dat dat met de PS3 niet opnieuw zou kunnen lukken.
[ Voor 27% gewijzigd door sjekneck op 19-06-2007 12:36 ]
PSN to become paid?
Ze zijn de gamers alvast aan het voorbereidenSony Sizes Up Xbox Live
Eric Lempel, director of PlayStation Network operations, has said that the company may one day charge for PSN. He also feels PSN and Xbox Live are currently operating on a roughly level playing field and reveals improvements to the service currently in development. More within...
Speaking to Geoff Keighley on the latest edition of Gametrailers’ Bonus Round, Lempel said that there was little to differentiate Xbox Live and PSN offerings to consumers bar the price. However, Lempel indicated that as the service grows, PSN may not always be available for free.
“Microsoft had a year jump on us for the launch and essentially we’re offering a lot of the same stuff. I don’t think there’s a big difference in exactly what we’re offering when it comes down to the nuts and bolts of what’s actually there for the consumer… We’re not charging money for our service. That’s a key differentiating factor.”
However, that could be open to change in the future.
“Right now that’s our model. In time anything can change but right now we’re happy with it.”
Dat het gaat gebeuren, lijkt me zeker, anders is dit een uitspraak die nooit gebeurd zou zijn.
Uit hetzelfde artikel:
Kan je vanuit Resistance geen invite sturen naar iemand die Motorstorm speeltLempel did concede that Sony was working to replicate a number of Xbox Live’s most successful features including cross-game invites, the ability to access the cross-media bar in-game, and an achievements system.
“I like how their marketplace is integrated directly into their user interface….Talking across games is fantastic. That definitely builds momentum for games and actually migrate users to other games and keeps you in touch with your gaming community.
“We’re working on an achievements system... I can’t say if it’s definitely tied to a gamerscore or something like Xbox does but that is an important feature.
[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 19-06-2007 12:44 ]
Dit is nou weer zo jammer van/voor sony. Ze weten het zichzelf zo moeilijk te maken soms. Het was natuurlijk te verwachten dat het halve internet er direct op in zou haken met PSN niet meer gratis!!!
Kan dat dan niet in xbl? Dat was toch zo'n super gehypede feature?Kan je vanuit Resistance geen invite sturen naar iemand die Motorstorm speelt
[ Voor 19% gewijzigd door zerokill op 19-06-2007 13:05 ]
Inderdaad, voorlopig niet.zerokill schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:04:
Volgensmij is dit de eerste keer dat tersprake komt voor hoelang. Sowieso werd er echt HEEL duidelijk gezegd dat ze voorlopig NIKS eraan gaan veranderen.
Het halve internetDit is nou weer zo jammer van/voor sony. Ze weten het zichzelf zo moeilijk te maken soms. Het was natuurlijk te verwachten dat het halve internet er direct op in zou haken met PSN niet meer gratis!!!
Kom op, je kan dit op 2 manieren zeggen:
- Als verkapte aankondiging: "Jongens, nu nog niet, maar het komt er aan"
- Als de zoveelste zelfmoord poging, de tweede derde in een week (Aankondiging mogelijke prijsdaling voor Kerst)(De PS3 gebruikt op dit moment 20% van zijn kracht( 14 juni 2007). In januari was het: "De PS3 gebruikt op dit moment 20-25% van zijn kracht". Lekker vooruitgang
)
Via Xbox Live kan je niet van Resistance een invite sturen naar Motorstorm neeKan dat dan niet in xbl? Dat was toch zo'n super gehypede feature?
Voor alle spellen die wel op de 360 speelbaar zijn geldt dat je gewoon invites kan sturen of Voice Chatten, zonder dat het uitmaakt welke game er op staat.
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 19-06-2007 13:16 ]
Nee het is weer zoiets: Er worden leuke dingen gezegd in het interview, XMB acces tijdens het spelen, Grote spellen zoals SOCOM en Warhawk die eigenlijk beetje PSN exclusive zijn, User generated content waar sony achter gaat staan. Op kotaku hadden ze wel een geinige feature staan over sony zijn online plannen. Leuk nieuws ieg. Maar wat word opgepakt door de media (ik noem even digg, Joystiq, etc) en die richen zich 100% op de "mogelijkheid" dat voor PSN betaald moet worden wat niet eens gezegd is. Voor zover wij weten wil sony zich meer gaan richten op prepaid content.PWM schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:14:
Het halve internetBehalve het bron artikel, heb ik het nog nergens anders zien staan, en nu op GoT. Overdrijven is ook een vak
Kom op, je kan dit op 2 manieren zeggen:
- Als verkapte aankondiging: "Jongens, nu nog niet, maar het komt er aan"
- Als de zoveelste zelfmoord poging, de tweede derde in een week (Aankondiging mogelijke prijsdaling voor Kerst)(De PS3 gebruikt op dit moment 20% van zijn kracht( 14 juni 2007). In januari was het: "De PS3 gebruikt op dit moment 20-25% van zijn kracht". Lekker vooruitgang
)
btw wat bedoel je met het tweede stuk? Volgensmij hebben ze nergens gezegd dat de PS3 pas 20% van zijn kracht gebruikt en als ze dat wel gezegd hebben hoe is dat dan negatief?
Snap het nog steeds niet helemaal... Kan ik vanuit Forza 2 een invite sturen naar iemand die GoW aan het spelen is? of ieg een voice bericht sturen ofzo?Via Xbox Live kan je niet van Resistance een invite sturen naar Motorstorm nee![]()
Voor alle spellen die wel op de 360 speelbaar zijn geldt dat je gewoon invites kan sturen of Voice Chatten, zonder dat het uitmaakt welke game er op staat.
edit: hier is de kotaku feature voor geintereseerde: http://kotaku.com/gaming/...-online-gambit-269833.php
[ Voor 4% gewijzigd door zerokill op 19-06-2007 13:31 ]
Hij heeft het over PSN, niet over DLC. Het is een Quote, geen samenvatting.
Dit is wat HIJ zegt. Dan kan jij wel zeggen dat het niet zo is, of dat hij dat niet bedoeld, maar dat is gissen, en dit staat gewoon op papier.We’re not charging money for our service. That’s a key differentiating factor.”
However, that could be open to change in the future.
“Right now that’s our model. In time anything can change but right now we’re happy with it.”
Ongetwijfeld komt deze week de Sony opruimploeg weer in actie, om te melden dat hij dat niet zo heeft gezegd, het niet zo bedoelde, het anders is dan er staat, etc. Dat moeten ze wel vaker.
Howard Stinger, Sony CEO:zerokill schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:30:
btw wat bedoel je met het tweede stuk? Volgensmij hebben ze nergens gezegd dat de PS3 pas 20% van zijn kracht gebruikt en als ze dat wel gezegd hebben hoe is dat dan negatief?
15 Juni 2007:
Howard Stinger, Sony CEO:I think PlayStation 3 is following a particular trend of 1 and 2, and if you looked at the history of it, it's a very similar history. It takes a long time for producers, and more time because of the cost factor, to embrace the full bandwidth of PlayStation 3. It's only using 20% of it right now.
10 Januari 2007:
Lost in the shuffle is the fact that the current games that are out there are only using about 20 percent to 25 percent of the [PS3's] bandwidth.
Het is niet handig omdat:
- Er blijkbaar in een half jaar niks veranderd (zelf achteruit gegaan), wanneer dan wel?
- Een console gebruikt nooit zijn kracht in het begin, maar 20%, wat is er dan mis?
- Waarom nu 599,- betalen als er slechts 20% wordt gebruikt? Ik wacht wel tot 50%'
- etc.
Je kan vanuit Forza een Game Invite sturen naar iemand die in GoW zit. Die krijgt dan gewoon die invite te zien, en kan dus wisselen van game. Verder kan je natuurlijk text messages en Voice messages versturen, onafhankelijk waar je zit, of kan je Voice Chatten tijdens het gamen.Snap het nog steeds niet helemaal... Kan ik vanuit Forza 2 een invite sturen naar iemand die GoW aan het spelen is? of ieg een voice bericht sturen ofzo?
[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 19-06-2007 13:43 ]
Het belangrijkste stuk is over dat zij "echte" spellen op PSN aan gaan bieden. Geen flaimebait maar je begrijpt neem ik aan wat ik bedoel als we geometry wars vergelijken met warhawk en socom. Dit is eigenlijk waar MS het een paar maanden geleden over had toen ze zijden dat BD en HD DVD de laatste optische dragers zouden zijn en dat spellen in de toekomst via internet verspreid zouden worden. Om het even zo te zeggen: Sony maakt dat nu waar door "echte" spellen te verspreiden via PSN.PWM schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:37:
Wat is het belangrijkste stuk? Dat ze dingen van Live gaan nabouwen (geen kritiek, je hoeft niet het wiel opnieuw uit te vinden), iets wat we inderdaad allang wisten, of is het grootste nieuws dat uit de mond van een Sony Directeur PSN een zin komt dat het niet gratis hoeft te blijven.
Hij heeft het over PSN, niet over DLC. Het is een Quote, geen samenvatting.
altijd grappig hoe ze in procenten proberen uit te drukken hoeveel een console gebruiktgeblaat over Howard
Ieg over 20% en mogelijk prijsverlagingen zijn alleen maar goed nieuws of zie ik dit nu verkeerd?
Ah oke dat is een hele mooie feature en iets dat idd niet kan op de PS3 maar zoals ook gezegd werd in het interview: Dit zijn allemaal "kleinere" features die in de toekomst allemaal mogelijk zullen zijn op de PS3. Technisch gezien betwijfel ik hoe klein deze features zijn maar toch.Je kan vanuit Forza een Game Invite sturen naar iemand die in GoW zit. Die krijgt dan gewoon die invite te zien, en kan dus wisselen van game. Verder kan je natuurlijk text messages en Voice messages versturen, onafhankelijk waar je zit, of kan je Voice Chatten tijdens het gamen.
Zoals Beautiful Katamari, die op Blu-Ray uitkomt voor de PS3, en op Xbox Live voor de 360? (beide indentiek). Of zoals Tomb Raider: Anniversary die op Xbox Live komt?zerokill schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:45:
[...]
Het belangrijkste stuk is over dat zij "echte" spellen op PSN aan gaan bieden. Om het even zo te zeggen: Sony maakt dat nu waar door "echte" spellen te verspreiden via PSN.
Waarom 20% opmerkingen niet handig zijn, had ik net ge-EDIT in mijn eerste post.
En verder: Vind jij het handig om te zeggen dat de prijs voor Kerst nog opnieuw bekeken gaat worden? Niet echt goed voor de verkopen vandaag.
[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 19-06-2007 13:56 ]
Iedereen vind ps3 te duur. Er wordt gezegd dat hij rond kerst opnieuw naar wordt gekeken maar dit is natuurlijk weer niet goed.
Over 20%: Als een spel als motorstorm en oblivion nog maar 20% gebruikt wat staat ons dat te wachten in de toekomst? Je zou dan kunnen zeggen dat Heavenly Sword en Lair ook nog niet eens de helft van de ps3 gebruiken maar die zien er al prachtig uit.
Over 600 euro betalen voor een console die 20% gebruikt wordt: Gefeliciteerd, rond kerst zijn er nieuwe spellen uit die waarschijnlijk meer van de ps3 gebruiken en de prijs wordt dan herzien...
en trouwens over beuatifull katamari: Dit leunt toch beetje richting mini game maar ik geef je gelijk in het feit dat het een groter spel is. en Tomb raidor is toch gewoon een uitbreiding op tomb raider legends of zie ik dit verkeerd?
Ze proberen het wel bij MS maar ik vind persoonlijk een spel als SOCOM en Warhawk indrukwekkender om op internet te releasen dan episodic content en uitbreidingen...
ik weet niet wat jij hier dan leest meer speciaal in context gezien lijkt het meer op "we zijn tevreden maar we willen ons niet binden "dan naar "over een jaar 50 euro per jaar" om maar even wat te noemenin time anything can change
edit:sorry ik kom beetje fel over, niet de bedoeling
edit2: over de prijs nog eens: vanuit sales perspectief is het dan natuurlijk zo dat iedereen gaat wachten met kopen tot kerst maar he wat wil je. Prijs verlaging moet er ooit komen. Grootste kritiek op ps3 is onderhand wel de prijs. Goed dat ze daar dus naar gaan kijken.
[ Voor 22% gewijzigd door zerokill op 19-06-2007 14:15 ]
Ik kan wel wat hebbenzerokill schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:12:edit:sorry ik kom beetje fel over, niet de bedoeling
Het probleem is niet dat ze wat aan de prijs gaan doen, helemaal niet zelfs. Het probleem is dat hij er een tijd aan hangt.edit2: over de prijs nog eens: vanuit sales perspectief is het dan natuurlijk zo dat iedereen gaat wachten met kopen tot kerst maar he wat wil je. Prijs verlaging moet er ooit komen. Grootste kritiek op ps3 is onderhand wel de prijs. Goed dat ze daar dus naar gaan kijken.
Wat je dan krijgt is dat mensen wachten, en als hij niet voor Kerst wordt verlaagd, iedereen weer boos is.
Hij had gewoon iets moeten zeggen als: "We are constantely reviewing our price point, bla bla"
Amerikaanse launch zijn niet genoeg consoles aanwezig, sony levert meer dan genoeg consoles naar EU om dit probleem te voorkomen maar krijgt notabene al van te voren kritiek op de grote levering omdat het nooit verkocht zal worden...
Sony heeft geen goed online plan, op GDC wordt PS home aangekondigt maar dit is ook niet goed. Het is teveel contact met andere mensen, SL rip off, "voegt niks toe" en al deze kritiek is er alweer voordat PS home uitgekomen is.
En jou verhaal past er ook goed in. PS3 is te duur, Er wordt gezegd dat er naar gekeken zal worden maar zelfs al voordat er ook maar een officeele aankondiging is geweest over een prijsverlaging mag het alweer negatief worden gezien omdat "ze het misschien wel niet doen".
Ik begrijp je punt over het de prijs. Als mensen weten dat er morgen een prijsverlaging aan komt dan ben je gek om vandaag een ps3 te kopen maar het neemt niet weg dat het onderhand kinderachtig wordt. Speciaal als je kijkt dat er niet eens iets specifieks is gezegd over een prijsverlaging.
Dat is gewoon al eeuwen retailrealiteit: schapruimte kost geld. Winkeliers laten niet graag een schap volstaan met onverkochte PS3's als ze in de plaats daarvan ook dingen kunnen neerzetten die wel verkopen.zerokill schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:57:
Amerikaanse launch zijn niet genoeg consoles aanwezig, sony levert meer dan genoeg consoles naar EU om dit probleem te voorkomen maar krijgt notabene al van te voren kritiek op de grote levering omdat het nooit verkocht zal worden...
Het zou geen probleem zijn geweest als de geleverde PS3's ook daadwerkelijk werden verkocht. Dat laat ook weer zien dat Sony de verkopen veel groter had verwacht, anders hadden ze niet zoveel consoles verscheept.
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
In MM in utrecht was de voorraad van +20 PS3's binnen 1.5 week verkocht als ik ik het me goed heriner. Als er 1 regio is waar de ps3 op dit moment wel oke verkoopt dan is dat europa. Maar al dit is beside the point. Het feit dat de kritiek al werd geuit voordat er ook maar 1 ps3 in europa over de toonbank was gegaan laat gewoon zien hoe mensen tegen sony aankijken en hoe triest de media hier op in haakt.Not Pingu schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:23:
[...]
Dat is gewoon al eeuwen retailrealiteit: schapruimte kost geld. Winkeliers laten niet graag een schap volstaan met onverkochte PS3's als ze in de plaats daarvan ook dingen kunnen neerzetten die wel verkopen.
Het zou geen probleem zijn geweest als de geleverde PS3's ook daadwerkelijk werden verkocht. Dat laat ook weer zien dat Sony de verkopen veel groter had verwacht, anders hadden ze niet zoveel consoles verscheept.
Verwijderd
Zijn er nou nogsteeds mensen die denken dat er allemaal magische voodoo krachten in de ps3 zitten zodat ie opeens 3x sneller is dan wat dan ook?Over 20%: Als een spel als motorstorm en oblivion nog maar 20% gebruikt wat staat ons dat te wachten in de toekomst?
Ga er maar vanuit dat de spellen die mede door Sony worden ontwikkeld zoveel mogelijk uit de PS3 halen. Op termijn zal er nog wel wat extra performance uit optimalisaties komen, maar dat is meer procentenwerk. Geen factor X versnelling oidVerwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:45:
Zijn er nou nogsteeds mensen die denken dat er allemaal magische voodoo krachten in de ps3 zitten zodat ie opeens 3x sneller is dan wat dan ook?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
sowieso is het koffiedik kijken om in procenten uit te drukken hoeveel van een console gebruikt wordt. Feit is alleen idd dat naarmate je meer ervaring krijgt met een bepaald platform, betere tools en noem het maar op spellen gewoon meer zullen kunnen.Exirion schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:46:
[...]
Ga er maar vanuit dat de spellen die mede door Sony worden ontwikkeld zoveel mogelijk uit de PS3 halen. Op termijn zal er nog wel wat extra performance uit optimalisaties komen, maar dat is meer procentenwerk. Geen factor X versnelling oid
Dat is waar. Desalniettemin: ik kijk er een beetje met economische blik tegenaan. Rekening houdend met de prijs, waren dit soort sales te verwachten. De PS3 zal wel uiteindelijk in prijs zakken, en de echte system-sellers moeten nog komen (Final Fantasy XIII, Metal Gear Solid 4). Eigenlijk zijn de sales voor Europa nog best sterk (again, considering the price).Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:36:
[...]
Vergeet niet dat de x360 maanden supply limited was en de ps3 nog geen moment, op de launch week na, supply limited was. In de VS verkopen ze er ondertussen nog maar 80k per maand, in japan nog maar 8k per week, wat haast x360 sales zijn terwijl de x360 eigenlijk niet bestaat in Japan en in de EU is het niet veel beter, ze hadden een miljoen sales in 2 maanden, waarvan de eerste 600k tijdens de launch waren verkocht al is het in de EU minder erg omdat de x360 daar ook gewoon erg matig verkoopt.
Overigens kun je niet een conclusie trekken wat voor invloed de limited supply had op de totale sales van de Xbox 360. Je zou verwachten dat de curve op het moment van voldoende supply steiler loopt dan wanneer er altijd voldoende voorraad was.
Ik zeg ook niet dat het goed gaat. Maar een beetje nuancering is hier op zijn plaats.SeamusXanthus schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:47:
[...]
Je zegt zelf al: ze gaan ongeveer gelijk op met de Xbox360 (toendertijd). Maar als je marktaandeel zo on-ge-lo-ve-lijk veel groter is ten tijde van de PS2, met zo ontzettend veel PS/Sony fans over heel de wereld en je kan met veel pijn en moeite de concurrent bijhouden, die een ontzettend slechte naam heeft wat betreft betrouwbaarheid, en die werd uitgelachen hoe slecht die werd verkocht, dan kan je met nog zo veel argumenten komen, maar dan gaat het gewoon slecht. Punt.
Dat is beetje een kenmerk van de hardcore gamers: ze zijn verwend, en gaan vrij snel zeiken wanneer iets hen niet aanstaat. Het is hun recht natuurlijk. Maar het is niet altijd even rationeel. Het is verschrikkelijk onrealistisch om te verwachten dat elke opeenvolgende console de succes van PS2 ook maar enigszins kan emuleren. Laten we wel zijn: De PS2 bloeide op in een generatie waar de concurrentie eigenlijk matig was. Nintendo was het even kwijt na de Nintendo 64, had veel third party support verloren (die ze nu met de Wii langzamerhand pas weer terug krijgen) en kon geen vuist maken omdat de first party titles een jongere doelgroep aanspraken, én omdat ze met te weinig triple A titles kwamen. Microsoft kwam net om de hoek kijken, en beschouwde de Xbox als een oefening (ik weet de bron niet meer, maar de planning was om de grootste te zijn in de console wereld na de 3e generatie xbox) voor toekomstige consoles.
Nu heeft Nintendo de hype met zich mee, en staat Microsoft veel sterker in zijn schoenen dankzij zijn superieure online capabilities.
Het is een competitieve markt uiteindelijk, en tot nu toe wist geen enkele console maker 3 achtereenvolgende generaties te winnen (toegegeven, videogaming bestaat ook weer niet zó lang).
Die 20% is ook volledig verzonnen hè. Sony reps komen ook telkens met andere percentages.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:45:
[...]
Zijn er nou nogsteeds mensen die denken dat er allemaal magische voodoo krachten in de ps3 zitten zodat ie opeens 3x sneller is dan wat dan ook?
Developers zullen steeds meer en meer uit de Cell kunnen halen, maar ik ben benieuwd hoe er wordt omgegaan met de Nvidia "last-minute" GPU. Microsoft's kaartje is beter -- althans, dat beweren ze (en ik ben geneigd ze te geloven, aangezien sony nooit op die bewering gereageerd heeft).
[ Voor 9% gewijzigd door Kajun op 19-06-2007 20:47 ]
MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!
Ik wil wel is een keer een bron over die "last minute" GPU zien. Ik kan me nog duidelijk herineren dat een paar maanden na de lancering van de PS2 er in de PU iets stond over dat sony een contract aan nvidia had gegeven voor de ontwikkeling van de RSX.Kajun schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:42:
Die 20% is ook volledig verzonnen hè. Sony reps komen ook telkens met andere percentages.
Developers zullen steeds meer en meer uit de Cell kunnen halen, maar ik ben benieuwd hoe er wordt omgegaan met de Nvidia "last-minute" GPU. Microsoft's kaartje is beter -- althans, dat beweren ze (en ik ben geneigd ze te geloven, aangezien sony nooit op die bewering gereageerd heeft).
Toegegeven dat de specs nagenoeg hetzelfde als een 7900GS (?) dacht ik maar dit is absoluut geen slechte kaart. Speciaal omdat die GPU waarschijnlijk nog wel overhoop is gehaald voor de ps3.
Verwijderd
(alhoewel ik niet zie hoe je zoiets zou moeten implementeren, omdat je de rest van die dienst niet kan factureren op basis van hoeveel je er gebruik van maakt, misschien met een soort lite en premium abonnenemt)
DIe extra features lijken me wel leuk en soms handig en wat je wil. Maar als het geld moet kosten hoeft het voor mij niet. Die social networking features interesseren me toch helemaal niet. Ik wil (als ik een PS3 zou kopen) gewoon online GT5 kunnen spelen tegen iemand.
Verwijderd
daarnaast is de vraag hoelang gaat de 360 nog mee? wanneer moet ms een xbox 3 uitbrengen om zichzelf in console land in stand houden. de lifetime cycle van de ps3 is net begonnen en is langer, die van de 360 is al 2 jaar (ongeveer) bezig en is korter. het is allemaal kaizen wat die sony gasten doen. winnen op de lange termijn. MS doet wat amerikanen graag zien, direct knallen en winst pakken op de korte termijn. dat ze dan vaker moeten gaan investeren om weer te kunnen knallen hebben ze geen oog voor. sony beduidend dus wel.
Verwijderd
Korte termijn lange termijn gezwets.Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:46:
ik ben een fanboy en smijt met woorden als product life cycle om interessant en neutraal te doen, maar stiekem ben ik dus een fanboy
Goede onderbouwing...
Sony heeft met de PSX en PS2 bewezen een lange-termijn visie te hebben die gewerkt heeft. Kijk naar de huidige verkoopcijfers van de PS2 en zie wat ik bedoel. Wil niet zeggen dat dit met de PS3 hetzelfde zal zijn, maar het tegendeel is ook niet te bewijzen.
[ Voor 23% gewijzigd door Shiver23 op 20-06-2007 12:44 ]
PSN: Shiver23
Verwijderd
Hoe kun je in godsnaam nu al weten wat de lifetime cycle van een product is? Niemand wist toch dat de Ps2 zolang zou doorgaan?Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:46:
ik verwacht dat op het moment dat sony goedkoper ingekochte hd kan gaan inbouwen ipv de dure die ze nu gebruiken, icm met een steeds geoedkoper wordende BRdrive, icm de aangekondigde prijsverlaging rond kerst, icm het uitkomen van een berg toptitels in q4 veel mensen opeens wel zullen gaan kiezen voor een ps3. ik verwacht dat hij uiteindelijk in eu voor 499 over de toonbank gaat ipv de 599 nu.
daarnaast is de vraag hoelang gaat de 360 nog mee? wanneer moet ms een xbox 3 uitbrengen om zichzelf in console land in stand houden. de lifetime cycle van de ps3 is net begonnen en is langer, die van de 360 is al 2 jaar (ongeveer) bezig en is korter. het is allemaal kaizen wat die sony gasten doen. winnen op de lange termijn. MS doet wat amerikanen graag zien, direct knallen en winst pakken op de korte termijn. dat ze dan vaker moeten gaan investeren om weer te kunnen knallen hebben ze geen oog voor. sony beduidend dus wel.
Men vergeet voor het gemak even de enige reden dat de PS2 zo lang mee ging: omdat dat hij de grootste userbase heeft. Grootste userbase = meeste games = langste levensduur. Als de Xbox1 een grote userbase had weten te bemachtigen dan had hij het ook een stuk langer volgehouden. Het is dus niet zo dat de PS3 langer mee gaat OMDAT de PS2 dit ook deed, wat veel mensen denk.Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:44:
[...]
Hoe kun je in godsnaam nu al weten wat de lifetime cycle van een product is? Niemand wist toch dat de Ps2 zolang zou doorgaan?
Te veel mensen spiegelen (imo) het succes van de PS2 aan de PS3 en trekken daar conclusies uit. Terwijl we over totaal verschillende apparaten, in een totaal verschillende tijd hebben.
Omgekeerd trekken veel mensen nu al de conclusie dat de Wii de juiste strategie volgt omdat hij nu al goed verkoopt. Hoewel dat best zo kan zijn, is het echt veel te vroeg om daar nu al zekerheid over te geven.
Verwijderd
Het is geen feit dat de ps3 langer mee zal gaan dan de xbox360Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:46:
daarnaast is de vraag hoelang gaat de 360 nog mee? wanneer moet ms een xbox 3 uitbrengen om zichzelf in console land in stand houden. de lifetime cycle van de ps3 is net begonnen en is langer, die van de 360 is al 2 jaar (ongeveer) bezig en is korter.
Waar slaat die amerikanen vergelijking op Knallen en winst pakken op de korte termijn. Dat ding lijkt me ook voor een lange termijn gebouwd. Zowiezo maken ze winst dan?het is allemaal kaizen wat die sony gasten doen. winnen op de lange termijn. MS doet wat amerikanen graag zien, direct knallen en winst pakken op de korte termijn. dat ze dan vaker moeten gaan investeren om weer te kunnen knallen hebben ze geen oog voor. sony beduidend dus wel.
Hebben hun geen investering gemaakt met hun xbox360?
En sony heeft het allemaal weer goed gedaan? Kom nou
Sony wil de ps3 goedkoper maken zo 100 euro en er komt bij de E3 meer games voor de ps3.
Denk dat dan meer mensen de PS3 dan gaat kopen.
Maar ik ga zeker de PS3 kopen maar op dit moment niet.
Omdat de Xbox te duur is als je alles zoals online bij gaat rekenen.
En de WII is voor jonge mensen.
Ik denk dat je het leest dat het niet goed is wat MS doet en wel goed is wat Sony doet. Ik denk totaal niet dat het zo bedoelt is. Het is alleen wel een verschil tussen de verschillende bedrijven. Hoe dit daadwerkelijk in de markt tot uiting komt, zal later pas duidelijk worden. De geschiedenis leert dat de strategie van Sony met de PSX en met de PS2 gewerkt heeft. In deze strategie is de PSX 10 jaar meegegaan en zal de PS2 ook minstens 10 jaar meegaan (kijk naar de huidige verkoopcijfers).
MS heeft met de xbox geprobeerd om iig een voet tussen de deur te krijgen in de console markt, om vanaf hier snel door te stomen met de 360 (en de xbox snel af te schieten). Dit is ze behoorlijk gelukt (metname in de VS. andere gebieden blijven achter). Wat ze hierna gaan doen is nog een geheim, maar het zou mijn niet verbazen dat wanneer de opvolger uitkomt, de 360 weer hard gedropt wordt door MS zelf. Wat third parties doen moeten ze zelf weten. Kijk naar hoe ze Vista op de markt zetten. Het mensen het gevoel geven dat ze 'moeten' upgraden.
[ Voor 15% gewijzigd door Shiver23 op 20-06-2007 13:52 ]
Dure HD? Eeh het is een Oem draaiend op 5400RPM van 60Gb, verre van het nieuwste van het nieuwste ( 160Gb is nu al goed leverbaar! ). Dus ga ermaar van uit dat de HD niet zo duur is als je zo veel duizenden inkoopt!Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:46:
ik verwacht dat op het moment dat sony goedkoper ingekochte hd kan gaan inbouwen ipv de dure die ze nu gebruiken, icm met een steeds geoedkoper wordende BRdrive, icm de aangekondigde prijsverlaging rond kerst, icm het uitkomen van een berg toptitels in q4 veel mensen opeens wel zullen gaan kiezen voor een ps3. ik verwacht dat hij uiteindelijk in eu voor 499 over de toonbank gaat ipv de 599 nu.
En het is een goede HD ook
De PS2 heeft zelfs nu nog games die op de "last gen" uitkomen. Dus het is best mogelijk dat de Xbox360 het lang uithoud met behulp van het online netwerk. Zowel de PS3 als de Xbox360 heeft voordeel aan multithreading en game programmeurs worden daar steeds beter in. Wie weet wat ze binnen 2 jaar uit de chips kunnen persen!daarnaast is de vraag hoelang gaat de 360 nog mee? wanneer moet ms een xbox 3 uitbrengen om zichzelf in console land in stand houden. de lifetime cycle van de ps3 is net begonnen en is langer, die van de 360 is al 2 jaar (ongeveer) bezig en is korter. het is allemaal kaizen wat die sony gasten doen. winnen op de lange termijn. MS doet wat amerikanen graag zien, direct knallen en winst pakken op de korte termijn. dat ze dan vaker moeten gaan investeren om weer te kunnen knallen hebben ze geen oog voor. sony beduidend dus wel.
Zie het als stoomtreinen, die hebben ook tijd nodig om op snelheid te komen maar als ze dat eenmaal zijn!
There is no place like ::1
Verwijderd
Ik neem aan op basis van specs,Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:44:
[...]
Hoe kun je in godsnaam nu al weten wat de lifetime cycle van een product is? Niemand wist toch dat de Ps2 zolang zou doorgaan?
de PS3 heeft zoveel betere HW in zich dat hij theoretisch langer mee kan.
maar dit gaat niet altijd op. kijk bijvorbeeld naar de nintendo DS, echt de grafische kracht van een rekenmachine uit 1963, maar hartstikke populair.
Ik denk wel dat de PS3 nog lang zijn top niet heeft bereikt, ik zie dit over een half jaar tot een jaar wel gebeuren. ik zelf koop hem ook nog steeds niet vanwege de extreme prijs.
Marketing heeft zijn werk gedaanVerwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:30:
[...]
Ik neem aan op basis van specs,
de PS3 heeft zoveel betere HW in zich dat hij theoretisch langer mee kan.
Vergeet ook niet dat de PS3 op hetzelfde moment uit had moeten komen als de 360, namelijk eind 2005.
Daarna is de PS3 meerdere keren uitgesteld, maar de specs bleven identiek. De PS3 is dus eigenlijk gewoon een 2005 machine zoals de 360 is. Dat hij voor het eerst in 2007 op de markt in de EU kwam doet er niks aan af.
Wie de betere hardware heeft? Geen idee, da's een heel andere discussie. Echter, de PS3 noch de 360 gaat veel betere beelden brengen dan hun respectievelijke concurent.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Maar de kans is groter dat MS heel snel de 'stekker' uit de 360 trekt als er een opvolger is, dan dat Sony dat doet met de PS3. Gebasseerd op basis van eerdere consoles en businessmodellen.
[ Voor 34% gewijzigd door Shiver23 op 20-06-2007 15:23 ]
De enige uitzondering ik zo kan noemen is de PC game Supreme Commander.
En ja, het kost jaren om het maximale uit een hw. platform te kunnen halen, dus beide consoles zullen nog wel nog betere eye-candy gaan leveren over de jaren heen, maar beide consoles zullen aan elkaar gewaagd blijven; daar bovenstaande voor beide platformen geldt.
MS heeft het gewoon knap gedaan en is een geduchte concurrent voor Sony, mede door de prijs, launch date & launch titles. En Sony heeft het juist slecht gedaan qua launch date & launch titles. En daarmee heeft MS marktaandeel van Sony afgesnoept. Mogelijk niet bij PS2 diehards, maar wel bij ander game-publiek.
Natuurlijk is de PS3 nog niet afgeschreven en zal ongetwijfeld wel een comeback maken, maar vergeet niet dat ten tijde van de PS2 er geen directe - lees: gelijkwaardige - concurrentie was en nu wel.
Grote kans dus dat de PS3 & XBox 360 de komende jaren een flinke concurrentie strijd zullen uitvechten zonder dat er 1 absoluut dominant platform komt. Zeker gezien de Japanse vs. USA achtergrond (wat zich in het type games & fanbase vertaald) ...
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Volgens mij niet. Cell is ook uitermate geschikt voor grafische berekeningen.SKiLLa schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:37:
Volgens mij zijn de meeste Next-Gen games toch echt GPU gelimiteerd, vooral op HD resoluties.
De enige uitzondering ik zo kan noemen is de PC game Supreme Commander.
Volgens mij onderbouw je daarmee nou juist mijn standpuntShiver23 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:03:
[...]
Volgens mij niet. Cell is ook uitermate geschikt voor grafische berekeningen.
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Verwijderd
Cell is helemaal niet uitermate geschikt voor grafische berekeningen. Cell is uitermate geschikt in het bijstaan van RSX (RSX is namelijk geen geweldige gpu, relatief gezien tenminste) in dingen als vertex culling maar als gpu is het een vrij nutteloos ding.Shiver23 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:03:
[...]
Volgens mij niet. Cell is ook uitermate geschikt voor grafische berekeningen.
Verwijderd
meer bronnen graag dat rsx geen geweldige gpu is.. je hebt wel over Nvidia he ?Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:15:
[...]
Cell is helemaal niet uitermate geschikt voor grafische berekeningen. Cell is uitermate geschikt in het bijstaan van RSX (RSX is namelijk geen geweldige gpu, relatief gezien tenminste) in dingen als vertex culling maar als gpu is het een vrij nutteloos ding.
de probleem van ps3 is dat het inderdaad moeilijk is voor gamemakers.. maar in de toekomst wanneer de gamemakers alles weten zullen ze ook de beste kwaliteiten eruit halen.. en ik denk zelf ook wel dat ps3 langer dan x360 zal gaan ik denk zo`n 7a 10 jaar.. want kijk naar de hardware.. genoeg rekenkracht genoeg GPU. genoeg hardeschijf.. + een bluray dus spellen van 50GB terwijl het op x360 tot 9gb gaat.. want hd speler is alleen voor hd films nothing else..
vraag me wel af hoe ps4 zal worden
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 18:31 ]
Nogmaals, dat de stekker sneller uit de Xbox ging, was te wijten aan de grootte van de userbase en momentum van de 360 buzz. Ontwikkelaars waren al ruim op tijd op de hoogte dat de 360 eraan kwam en ontwikkelden gezien de grootte van de bestaande Xbox userbase niet meer op het oudere platform. Voor de PS2 zijn een aantal ontwikkelaars aan een nieuwe cycle begonnen, en moesten dit doen voor de oude machine, omdat de nieuwe machine niet op tijd klaar zou zijn (en er geen devkits beschikbaar waren). Zie God of War 2 en Final Fantasy 12. Maar vlak daarna was de PS2 ook wel uitgepoept, toch? Wat is er nu nog in de laatste twee maanden voor geweldigs uitgekomen op de PS2? En de PS1, dat ding werd nog wel geproduceerd (en nog een PSOne voor gemaakt), maar wat telt dan, de productielevensduur, of de levensduur dat het ding game-technisch nog interessant is. Want dat hield ook vrij kort na introductie van de PS2 op alle continenten snel op.Shiver23 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:18:
Maar de kans is groter dat MS heel snel de 'stekker' uit de 360 trekt als er een opvolger is, dan dat Sony dat doet met de PS3. Gebasseerd op basis van eerdere consoles en businessmodellen.
En wat iedereen hier nog steeds (voor het gemak) vergeet is dat MS op alle gebieden nog steeds een strategie laat zien dat de eerste zoveel versies niet het optimale zijn, maar dat ze heel snel verbeteren wat ze doen en vaak dominant worden. Besturingssystemen, browsers, ontwikkelingsomgevingen, office applications, group ware, etc. En ik denk dat we daar met nog 1 generatie verder ook gameconsoles aan toe kunnen voegen. Ze zijn vaak zoekende wat nu echt werkt, maar ze krijgen het altijd uiteindelijk door en bijten zich als een pitbull vast. Dus ik denk dat dit een typisch gevalletje is van: in het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst. Wat ze de vorige generatie gedaan hebben, geeft geen richtsnoer.
BTW: ik sta niet te wachten op een gameindustrie die gedomineerd wordt door MS. *huiver*
Oh, en even over de tijdshorizon van de organisaties, die is ook van Japanse bedrijven geen 50 jaar. Er zijn te veel variabelen om dat praktisch uit te stippelen. Die kunnen slechts zeer globaal zijn, 'world domination' of zo
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Verwijderd
ik zei relatief gezien geen geweldige gpu. Anyway, kijk voor de lol eens wat rond de op forums van beyond3d.com. Daar zitten echt wel een aantal gasten die echt weten waar ze over praten, waaronder ook wat devs die voor sony werken en een gozer die aan HS werkt dus ik neem aan dat die wel capabel genoeg zijn om een goed beeld te gevenVerwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:29:
[...]
meer bronnen graag dat rsx geen geweldige gpu is.. je hebt wel over Nvidia he ?
beter? Weet het niet ja de Xbox 360 heeft meer Dx10 trekjes dan dx9 zoals de PS3. Maar om het eruit te halen moet je wel weten hoe je het moet programmerenRappieRappie schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:03:
Nope. De CPU van de PS3 is beter en de GPU van de 360.
En vergelijkingen zijn helaas vaak gedaan met PORTS, die door te weinig tijd vaak veel te generiek zijn en de PS3 bijna niet gebruiken! Vindt je het gek dat het er net zo of minder als uitziet..
Voorbeeld FEAR, wat voordeel had FEAR eraan om op de PS3 uitgebracht te worden. De game is lelijker geworden en online is niet echt perfect nee! The Godfather, goh ik hoor vogeltjes en het ziet er allemaal net iets mooier uit maar heb blijft een pure port!
Pas over een jaar of twee weet je wat de PS3 aan beelden kan bieden, dat weet ik zeker
[ Voor 17% gewijzigd door swampy op 20-06-2007 19:41 ]
Twijfel er echt sterk aan dat Ati geen probleem had met dx10 te implementeren voor Xbox360 en dat ze wel moeilijkheden had om een dx10 desktop grafische kaart op de markt te brengen?
Verwijderd
De PS3 heeft een RSX, en die heeft pipelines (zoals de G70 en G71) een geen unified shaders in de GPU.
Maar die RSX zal het ook wel aardig doen hoor, geen twijfel over mogelijk. Op zich, als de graphics gelikwaardig zouden zijn, gaat het nog maar om 1 ding; gameaanbod, kaskrakers.
games waarvoor mensen zo'n console kopen. De 360 heeft Gears of War, en dat is imho zo'n titel. Misschien dat games als Crash bandicoot, Jak and Daxter, en Gran Turismo mensen over de streep gaan trekken om een PS3 te kopen.
Voor het games aanbod hoef je hem nu nog niet te kopen iig.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Ik heb de oorspronkelijke bron niet. Misschien is de oorspronkelijke bron Microsoft en/of ATI. Maar ik kan me wel herinneren dat oorspronkelijke PS3 demos runden op de Cell alléén. Toen ze er achter kwamen dat de Cell niet genoeg was, kwam de RSX erbij.zerokill schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:52:
[...]
Ik wil wel is een keer een bron over die "last minute" GPU zien. Ik kan me nog duidelijk herineren dat een paar maanden na de lancering van de PS2 er in de PU iets stond over dat sony een contract aan nvidia had gegeven voor de ontwikkeling van de RSX.
Toegegeven dat de specs nagenoeg hetzelfde als een 7900GS (?) dacht ik maar dit is absoluut geen slechte kaart. Speciaal omdat die GPU waarschijnlijk nog wel overhoop is gehaald voor de ps3.
Het is ook geen slechte kaart, maar de GPU is uiteindelijk wel de bottleneck.
MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!
Dat is waar, resistance is aardig en een leuke shooter, 600 euro EXTRA kosten waard? Nee! Motorstorm is zeer leuk zeker met de nieuwe mode om offline op tijd te racenRappieRappie schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:52:
Het enige DX10 achtige dat de 360 heeft dat zijn de unified shaders. Unified = DX10. Alleen wil dat niet zeggen dat de 360 DX10 ís, maar het komt er wel in de buurt.
De PS3 heeft een RSX, en die heeft pipelines (zoals de G70 en G71) een geen unified shaders in de GPU.
Maar die RSX zal het ook wel aardig doen hoor, geen twijfel over mogelijk. Op zich, als de graphics gelikwaardig zouden zijn, gaat het nog maar om 1 ding; gameaanbod, kaskrakers.
games waarvoor mensen zo'n console kopen. De 360 heeft Gears of War, en dat is imho zo'n titel. Misschien dat games als Crash bandicoot, Jak and Daxter, en Gran Turismo mensen over de streep gaan trekken om een PS3 te kopen.
Het is tot.. september ongeveer dat je echt weinig speciaals op de PS3 hebt. DAN wordt het plotseling een stuk interresanter!
Ik denk zelf dat er voor kerstmis dit jaar nog prijsverlagingen aan zitten te komen, ook mede omdat Sony eigenlijk het zich niet kan veroorloven om een tegenvallende kerst te hebben qua verkopen.
iOS developer
Consoles verkoop je d.m.v. goede content. Als het concept goed is en er voldoende goede games zijn dan verkoopt een console wel.
Over het concept van de PS3 (prijsstelling en hardware) kan je blijven discussieren, dat heeft weinig zin.
Het probleem is dat er op dit moment weinig goede games zijn voor de PS3. En als ik de releaslijst bekijk dan is het voor de rest van het jaar ook maar magertjes. De PS2 blijft gewoon gaan als een trein omdat er zo veel goeden en goedskope games voor zijn. Al voor 10 euro koop je een topspel.
De 360 heeft (nog even) last van hardware problemen, en toch blijven mensen hem kopen omdat ze de games willen spelen.
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Ik ben het ermee eens dat de huidige aanbod magertjes is, maar dat is altijd zo met een jonge console. Ik ben het niet eens dat de rest van het jaar ook maar magertjes is. Begrijp me niet verkeerd, maar er komt zometeen een gigantische bulk first party PS3 games uit. Vanaf september komen er iedere maand wel goede games uit. Ik begrijp dat niet iedereen zich voor iedere game aangesproken voelt, maar om dan het aanbod maar 'magertjes' te noemen vind ik echt dat je een plaat voor je kop hebt.yzf1kr schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:21:
Het probleem is dat er op dit moment weinig goede games zijn voor de PS3. En als ik de releaslijst bekijk dan is het voor de rest van het jaar ook maar magertjes. De PS2 blijft gewoon gaan als een trein omdat er zo veel goeden en goedskope games voor zijn. Al voor 10 euro koop je een topspel.

Bekijk anders ook de startpost even van Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 8 daarin staat een leuke lijst met games die dit jaar uitkomen. Misschien voor jou magertjes, voor anderen is het echte een mooie lijst (let op, de lijst laat alleen maar een kleine selectie zijn de games die dit jaar nog uitkomen). Tenzij je op versie 412 van spel xyz zit te wachten, anders biedt de PS3 een aardig aantal originele IP's aan.
[ Voor 5% gewijzigd door Arx op 20-08-2007 13:45 ]
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
"Waarom verkoopt de Playstation 3 zo slecht?":
-Hij heeft een meerprijs die hij gewoon niet waard is. Mensen zijn(op fanboys na dan) niet compleet gek. Meer betalen net zoveel of minder krijgen als bij de voorlopige concurent(xbox 360). Het zal wel even duren voor de ps3 gaat lopen.
Tada antwoord!
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Verwijderd
Zullen we er maar meteen een slotje gooien op het topic ^O^Postius schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:49:
Poe Poe 35 pagina's en nog steeds geen antwoord op zo'n simpele vraag?
-Hij heeft een meerprijs die hij gewoon niet waard is. Mensen zijn(op fanboys na dan) niet compleet gek. Meer betalen net zoveel of minder krijgen als bij de voorlopige concurent(xbox 360). Het zal wel even duren voor de ps3 gaat lopen.
Tada antwoord!
Of de PS3 zijn geld waard is, valt een boom over op te hakken. Maar je krijgt er wel een stuk meer voor dan bij de XBox 360 het geval, zoals Blu-ray drive, WiFi, gratis online, 60GB harddisk etc. Of dat voor iedereen even belangrijk is, is per individu verschillend. Maar daarnaast is de PS3 in ieder geval een stuk betrouwbaarder (wat was het ook alweer: 1 op de 3 gaat stuk?) en een _HEEEL_ stuk stiller. En ik kan het weten want ik heb een Xbox 360 gehad.Postius schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:49:
Poe Poe 35 pagina's en nog steeds geen antwoord op zo'n simpele vraag?
Tada antwoord!
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Totdat er harde cijfers komen over kapotte xdozen doe ik er geen uitspraak over. Het is eerder een geschapen imago door de massa dat ik ondertussen niet weet wat er waar is. Zomaar zeggen van ja de Xbox heeft grote hardware problemen is ook onzin. Iemand moet meer is met een normaal onderzoek of iets komen.En dat je dan een 360 heb gehad is leuk maar euhm....nogmaals zoals ik tegen iedereen zeg 1 iemand maakt geen onderzoek zelfs niet als je met alllll je vriendjes er hebt over gesproken.Arx schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:01:
[...]
Of de PS3 zijn geld waard is, valt een boom over op te hakken. Maar je krijgt er wel een stuk meer voor dan bij de XBox 360 het geval, zoals Blu-ray drive, WiFi, gratis online, 60GB harddisk etc. Of dat voor iedereen even belangrijk is, is per individu verschillend. Maar daarnaast is de PS3 in ieder geval een stuk betrouwbaarder (wat was het ook alweer: 1 op de 3 gaat stuk?) en een _HEEEL_ stuk stiller. En ik kan het weten want ik heb een Xbox 360 gehad.In ieder geval, ik ben er erg tevreden over, en met de software komt het ook goed.
Ik zei ook niet dat je er niet tevreden mee kan zijn, maar bijna NIEMAND vind de meerprijs van de Ps3 het waard omdat hij op DIT MOMENT weinig bied voor zijn meer prijs. Waarmee ik wil zeggen, dat blue ray bv heb je als gewone consument nog weinig aan.
Met andere woorden, op dit moment gewoon te duur voor de normale consument. Het zal een kwestie van geduld zijn. Want ik verwacht wel dat ie gaat verkopen als alle technologie in de Ps3 zich wat meer bewezen heeft/gebruikt wordt.
En ja, je krijgt heus wel wat waar voor je geld voor die €600, maar zeg nou zelf: de oplossing die de 360 biedt is toch veel netter?
Wil je WiFi, prima dan betaal je daar een paar tientjes extra voor een uitbreidingssetje.
Dat online gebeuren van Sony is natuurlijk nog een lachertje, ze zouden er geld voor moeten durven vragen!
Ik heb overigens zelf geen 360 en geen PS3, maar kon er tot voor kort dagelijks over beschikken. Ben zeker gèèn fanboy, maar word langzaamaan wel wat "anti".
Anti-Sony that is, die voor mij denkt te bepalen wat ik allemaal nodig heb in een gameconsole.

Iphone 6 - Macbook Pro Early 2008 + 2009 - Ipod Video 30GB
Tja de reden dat ik een nextgen console ga kopen is Creed Assassin. Gaat die beter worden op de PS3? Nee ik dacht het niet.yzf1kr schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:21:
Ik ben van mening dat je console verkopen niet opkrikt door prijzen te verlagen, de verlaging was van de PS3 was gewoon nodig omdat hij t.o.v. de 360 echt gewoon te hoog was.
Consoles verkoop je d.m.v. goede content. Als het concept goed is en er voldoende goede games zijn dan verkoopt een console wel.
De enige reden waarom ik toch overweeg een PS3 te kopen is:
- Interessantere technologie (*geek alert*)
- Langere verwachte levensduur door die technlogie en het bedrijf wat er achter zit
- God of War III
Als de PS3 niet goedkoper is op het moment dat Creed Assassin uit komt, koop ik een XBOX. Zo simpel ligt het eigenlijk voor mij op dit moment.
iOS developer
of titels als killzone socom of tekkenRappieRappie schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:52:
Het enige DX10 achtige dat de 360 heeft dat zijn de unified shaders. Unified = DX10. Alleen wil dat niet zeggen dat de 360 DX10 ís, maar het komt er wel in de buurt.
Crash bandicoot in 1080P
Nu bevestig je toch wat ik zeg. Er zijn op dit moment geen games, dus verkoopt hij niet.Arx schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:43:
[...]
Ik ben het ermee eens dat de huidige aanbod magertjes is, maar dat is altijd zo met een jonge console. Ik ben het niet eens dat de rest van het jaar ook maar magertjes is. Begrijp me niet verkeerd, maar er komt zometeen een gigantische bulk first party PS3 games uit. Vanaf september komen er iedere maand wel goede games uit. Ik begrijp dat niet iedereen zich voor iedere game aangesproken voelt, maar om dan het aanbod maar 'magertjes' te noemen vind ik echt dat je een plaat voor je kop hebt.
Bekijk anders ook de startpost even van Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 8 daarin staat een leuke lijst met games die dit jaar uitkomen. Misschien voor jou magertjes, voor anderen is het echte een mooie lijst (let op, de lijst laat alleen maar een kleine selectie zijn de games die dit jaar nog uitkomen). Tenzij je op versie 412 van spel xyz zit te wachten, anders biedt de PS3 een aardig aantal originele IP's aan.
Er zijn inderdaad mensen die een console kopen en gewoon wachten op de games, maar de overgrote groep koopt hem pas als de games er zijn.
En als je kijkt wat er dit jaar nog uitkomt aan interessante exclusives voor de PS3 zijn het naar mijn mening alleen Ratched & Clank en Uncharted die interessant zijn. De rest zijn zoals je zelf al aangeeft versie 412 van XYZ, of het zijn multiplatformgames waar je ook een 360 voor kan kopen, of gebruiken als je hem al hebt. Dus voor het grote publiek zijn er weinig titels waarvoor ze nou echt een PS3 moeten aanschaffen.
Ik wil ooit ook wel een PS3 aanschaffen, maar als ik het games aanbod voor de komende maanden tijd naast die van de 360 leg (die ik al heb) kan ik die 600 euro gewoon niet rechtvaardigen.
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Assassin's CreedCreed Assassin
Zeg meneertje, wil je mijn reactie niet zo uit de verband trekken?yzf1kr schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:37:
[...]
...
De rest zijn zoals je zelf al aangeeft versie 412 van XYZ, of het zijn multiplatformgames waar je ook een 360 voor kan kopen, of gebruiken als je hem al hebt. Dus voor het grote publiek zijn er weinig titels waarvoor ze nou echt een PS3 moeten aanschaffen.
• Uncharted: Drake's Fortune
• Eye of Judgment
• LittleBigPlanet PSN
• Lair
• WarHawk
• Snakeball
• Folklore
• Heavenly Sword
• Lair
De enige versie in de lijst met versie 412 exclusief zijn:
• GT5 Prologue
• Ratchet & Clank
Klinkt toch een stuk beter dan jij in jou post doet voorkomen.
Ik zit bij het grote publiek, ik herken alleen LittleBigPlanet PSN (afgezien van GT5 en R&C). En zelfs daarvoor koop ik nu geen PS3 voor 600 euro.Arx schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:50:
[...]
Zeg meneertje, wil je mijn reactie niet zo uit de verband trekken?En nu pak ik alleen nog maar de startpost van lijkt totaal niet op versie 412 van XYZ toch? Lijken mij allemaal orginele IP's:
• Eye of Judgment
• LittleBigPlanet PSN
• Lair
• WarHawk
• Snakeball
• Folklore
• Heavenly Sword
• Lair
• GT5 Prologue
• Ratchet & Clank
Ik wacht nog wel een jaartje...
En toch verkoopt de PS3 momenteel zowel in Japan, Europa als in de VS beter dan de 360.yzf1kr schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:37:
[...]
Nu bevestig je toch wat ik zeg. Er zijn op dit moment geen games, dus verkoopt hij niet.
Er zijn inderdaad mensen die een console kopen en gewoon wachten op de games, maar de overgrote groep koopt hem pas als de games er zijn.
Je wilt geen opvolgers maar nieuwe originele games, maar je kent ze niet omdat het geen bestaande franchises zijn.3style schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:30:
[...]
Ik zit bij het grote publiek, ik herken alleen LittleBigPlanet PSN (afgezien van GT5 en R&C). En zelfs daarvoor koop ik nu geen PS3 voor 600 euro.
Ik wacht nog wel een jaartje...

[ Voor 32% gewijzigd door Shiver23 op 21-08-2007 13:39 ]
Ik probeer mijn status als casual gamer hoog te houden hier
iOS developer
Onderbouwing?Shiver23 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:37:
[...]
En toch verkoopt de PS3 momenteel zowel in Japan, Europa als in de VS beter dan de 360.
[...]
Ik heb hier een console/gamelijst van sales in de US (juni 2007). PS3 staat hier toch echt laatste in de rij met 81.600 tegen xbox360 154.900:
http://mygamingrant.blogs...-slow-month-psp-wins.html
[ Voor 11% gewijzigd door 3style op 21-08-2007 13:46 ]
Waar zeg ik dat ik geen opvolgers wil? Persoonlijk koop ik nu geen console voor 600 euro.Shiver23 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:37:
[...]
En toch verkoopt de PS3 momenteel zowel in Japan, Europa als in de VS beter dan de 360.
[...]
Je wilt geen opvolgers maar nieuwe originele games, maar je kent ze niet omdat het geen bestaande franchises zijn.
Verwijderd
Je noemt Lair 2 keerArx schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:50:
[...]
Zeg meneertje, wil je mijn reactie niet zo uit de verband trekken?En nu pak ik alleen nog maar de startpost van lijkt totaal niet op versie 412 van XYZ toch? Lijken mij allemaal orginele IP's:
• Eye of Judgment
• LittleBigPlanet PSN
• Lair
• WarHawk
• Snakeball
• Folklore
• Heavenly Sword
• Lair
• GT5 Prologue
• Ratchet & Clank
Donderdag worden de officiele cijfers van de VS vrijgegeven maar de voorspellingen zijn dat de PS3 in Juli ook daar meer is verkocht dan de 360.3style schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:45:
[...]
Onderbouwing?
Ik heb hier een console/gamelijst van sales in de US (juni 2007). PS3 staat hier toch echt laatste in de rij met 81.600 tegen xbox360 154.900:
http://mygamingrant.blogs...-slow-month-psp-wins.html
http://www.gamersnet.nl/n...er_dan_xbox_360_in_de_vs/
Verwijderd
Kijk hier hebben we wat aanShiver23 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:56:
[...]
Donderdag worden de officiele cijfers van de VS vrijgegeven maar de voorspellingen zijn dat de PS3 in Juli ook daar meer is verkocht dan de 360.
Een maand verschil kan dus aardig wat uitmaken door die prijsdaling.
Maar al veel meer mensen hebben ondertussen een 360 opmdat die al langer uit en dus al meer verkocht is. Dus zelfs als ze voor de verandering 1 maand meer verkopen lopen ze nog enorm achter(ok in japan wss niet, maar daar pletterd de Wii&DS alles en iedereen).Shiver23 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:56:
[...]
Donderdag worden de officiele cijfers van de VS vrijgegeven maar de voorspellingen zijn dat de PS3 in Juli ook daar meer is verkocht dan de 360.
[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 21-08-2007 14:03 ]
Dus er zit blijkbaar toch een behoorlijk contingent aan potentiële PS3-kopers te wachten op een <450 euro PS3, als deze prijsverlaging al zo veel helpt. Zou Sony misschien bang zijn of problemen krijgen met third party leveranciers als PS3 verkopen de stand-alone Blu-Ray speler verkoopcijfers kannibaliseren?3style schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:00:
[...]
Kijk hier hebben we wat aan![]()
Een maand verschil kan dus aardig wat uitmaken door die prijsdaling.
[ Voor 17% gewijzigd door BikkelZ op 21-08-2007 14:11 ]
iOS developer
Verwijderd
Wat doet MS als de PS3 meer gaat verkopen? Juist nog een price-drop. Ze zijn als de dood dat ze dit holiday season verliezen. Peter Moore is er al uitgeknikkert. Wat doet Nintendo als de Xbox 360 Pro/Premium $299 kost? Juistem, price-drop. Zodra de Wii 199,99 kost is het apparaat helemaal niet meer te stoppen. Alledrie kijken ze dus uit met de price drops.BikkelZ schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:09:
[...]
Dus er zit blijkbaar toch een behoorlijk contingent aan potentiële PS3-kopers te wachten op een <450 euro PS3, als deze prijsverlaging al zo veel helpt. Zou Sony misschien bang zijn of problemen krijgen met third party leveranciers als PS3 verkopen de stand-alone Blu-Ray speler verkoopcijfers kannibaliseren?
Pachter heeft trouwens niet altijd gelijk en de verwachte verkoop boost van de PS3 zal denk wel meevallen. Zeker aangezien er weinig games zijn om het apparaat een push te geven. Er is geen HALO of WiiSports om het apparaat direct aan de massa te verkopen. Van wat ik gezien heb van Microsoft gaan die eind dit jaar ook in het stof bijten. MS gooit denk vrij snel de handdoek in de ring als de verkopen van HALO 3, PGR4, Mass effect en diverse andere grote producties tegenvallen. Het moet behoordelijk frustrerend zijn dat de Wii ze nu al heeft ingehaald met spellen als WiiSports en WiiPlay.
iOS developer
Verwijderd
Microsoft wilde Sony indammen omdat ze daadwerkelijk geloofde in Kutaragi's deal met Linux en verhalen om van de PS2 een PC te maken. Ze wilde daarom eerst SEGA aan directX helpen en die weigerde. Daarna probeerde ze Nintendo over te kopen en werden ze de deur gewezen. Microsoft besloot om zelf maar een console te maken die net aan de GameCube de baas was.BikkelZ schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:23:
Ik ken eigenlijk geen markt waar Microsoft binnen gekomen is waar ze nu niet meer zitten, tenzij het gaat om markten die niet meer bestaan zoals internetten via een set top box op de televisie, dat soort ellende. Het feit dat ze nu nog steeds producten uitleveren waar BASIC en DOS derivaten in zitten zegt eigenlijk wel genoeg
Deze generatie is een ramp voor ze geweest. De 360 staat bekend om zijn hardware failures. UE3.0 blijkt niet zo dynamisch te zijn als men gehoopt had. Men had alles goed uitgedacht. Een mooie begin line-up, vroege lancering en de beste hardware van dat moment. Eigenlijk een kopie van Sony's strategie zeker als je de marketing op TMF en MTV meerekent.
De tijdlijn van de xbox is nu verstoord:
De Xbox moest naamsbekendheid opbouwen
De Xbox 2 moest een grote userbase opbouwen en de concurrentie aanvallen.
De Xbox 3 moest winst gaan maken en de userbase uitbreiden.
Dit is gebeurd:
De Xbox versloeg de GameCube in een nek aan nek race.
De Xbox 360 is zojuist ingehaald door de Nintendo Wii en de Playstation krabbelt langzaam weer overeind. De userbase van de 360 is nu gestagneert. De software verkoopt aan de fanbase, maar de consoles gaan haast niet meer over de toonbank. Sony verkocht niet veel omdat iedereen nog God of War 2 speelde begin dit jaar en de PS2 nog steeds de grootste schappen heeft in de winkel. De Sony fans moeten ondertussen wel een mooie bedrag bij elkaar gespaard hebben voor Ratchet & Clanck, LAIR en Uncharted. Microsoft zet groots in op HALO 3 maar het verleden laat zien dat Super Mario Sunshine(langverwachte vervolg van Mario 64), Metal Gear Solid 2(langverwachte vervolg van MGS) en Sonic Adventure(langverwacte 3D debuut van Sonic), lang niet zo veel verkochten als hun voorgangers. Het succes van HALO 2 is dus niet gegarandeert een succes voor HALO 3.
Eind dit jaar wordt het een ware slachting, er zijn een aantal scenario's mogelijk.
A) Nintendo wint met gemak en heeft genoeg Wii's om aan de vraag te voldoen.
B ) Nintendo kan niet genoeg Wii's produceren, klanten kiezen daarom voor de Xbox 360
C) Nintendo kan niet genoeg Wii's produceren, maar de klanten zijn erg verdeeld over de Xbox 360 en PS3.
Ik gok op een nek aan nek race tussen Sony en Microsoft, met Nintendo als onoverwinnelijke nummer 1. Eigenlijk zoals het vorig jaar ook was. Toen werd de Wii echter nog tegengehouden door tekorten die nu langzaam maar zeker verholpen worden.
Dat is 1 maandShiver23 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:56:
[...]
Het lijkt me eerder een reden tot zorg, dat in zo'n maand er slechts 50.000 extra PS3's over de toonbank gaan dan 360's.
Op zich maakt het allemaal niet zoveel meer uit voor de meeste gamers. De Wii en 360 hebben hun Critical Mass al bereikt binnen zeer korte, dan wel korte termijn, de PS3 gaat deze natuurlijk ook halen.
Ik ben niet geinteresseerd in wie de Console War wint, zolang van alle 3 maar een opvolger komt
[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 21-08-2007 14:52 ]
Verwijderd
D. Iedereen ziet in dat de Wii software lineup wel erg matig is en dat de controller behalve voor een handvol spellen eigenlijk zo goed als niks toevoegt.Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:44:
[...]
Eind dit jaar wordt het een ware slachting, er zijn een aantal scenario's mogelijk.
A) Nintendo wint met gemak en heeft genoeg Wii's om aan de vraag te voldoen.
B ) Nintendo kan niet genoeg Wii's produceren, klanten kiezen daarom voor de Xbox 360
C) Nintendo kan niet genoeg Wii's produceren, maar de klanten zijn erg verdeeld over de Xbox 360 en PS3.
Verwijderd
voor 400-450 zou ik 'm iig zeker kopen. Mooie/goede prijs.BikkelZ schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:09:
[...]
Dus er zit blijkbaar toch een behoorlijk contingent aan potentiële PS3-kopers te wachten op een <450 euro PS3, als deze prijsverlaging al zo veel helpt. Zou Sony misschien bang zijn of problemen krijgen met third party leveranciers als PS3 verkopen de stand-alone Blu-Ray speler verkoopcijfers kannibaliseren?
Er zijn een boel mensen met een PS2 en God of War
iOS developer
Gezien FP item: nieuws: Paramount en Dreamworks laten steun voor blu-ray vallen lijkt het me geen slecht idee voor Sony om Paramount & HD-DVD aanhanger Universal te laten zien welke markt ze missen als de verkopen van de PS3 door het dak gaan.BikkelZ schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:09:
[...]
Maarja, ik werk niet bij Sony
Ach op dit moment zijn er niet zoveel HD content speler uit dus alles kan nog veranderen. In amerika is er al meer "gebruik" voor HD content en ik denk niet dat de playstation 3 een miskoop blijkt als HD-DVD wint, met sony en een paar anderen zijn er best wel wat aardige Blu-ray movies dus waarom zorgen maken over morgen..SH4D3H schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:57:
[...]
Gezien FP item: nieuws: Paramount en Dreamworks laten steun voor blu-ray vallen lijkt het me geen slecht idee voor Sony om Paramount & HD-DVD aanhanger Universal te laten zien welke markt ze missen als de verkopen van de PS3 door het dak gaan.
Maarja, ik werk niet bij Sony
Verwijderd
Jup, blijf jezelf dat wijsmaken. Wii is een rage een fad.... haha. Op het moment is de line-up inderdaad matig. Echter komt Nintendo eind dit jaar met minimaal drie top titels aanzetten, het is de snelst verkopende console ooit.... de cijfers liegen er niet om. Microsoft en Sony vechten om broodkruimels. De gehele casual market is van Sony weggekaapt.Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:49:
[...]
D. Iedereen ziet in dat de Wii software lineup wel erg matig is en dat de controller behalve voor een handvol spellen eigenlijk zo goed als niks toevoegt.
Inderdaad, het gaat tussen MS en Sony een nek aan nek race worden.Er zijn een boel mensen met een PS2 en God of War die het nog wel ff uitzingen, maar die uiteindelijk allemaal het liefst een PS3 kopen straks. Onafhankelijk van wat MS en N doen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 22:00 ]
Er zijn genoeg producten van MS geflopt de afgelopen jaren. Niet met de kop in het zand gaan zitten. De home entertainment divisie zit vet in de rode cijfers (> 5 miljard dollar cumulatief verlies in de afgelopen jaren) en geen zicht op winst en dan ga jij vertellen dat ze daar nog jaaaaaaaaren mee doorgaan? Laat me niet lachen. Ballmer interesseert het product 'xbox' echt geen ene reet, die wil gewoon geld verdienen. Als dat niet lukt via de xbox, dan gaat de stekker er uit. De filosofie een aantal jaren geleden was dat via de 'home entertainment center' gedachte, MS de huiskamer in kon komen en dan middels netwerken van windows PC's alles in bezit had. Dat gaat dus falikant fout op dit moment: de xbox lijkt dan wel aardig te verkopen, men is niet zo geinteresseerd in het koppelen van al die apparaten aan elkaar, immers de Wii verkoopt veel en veel beter.BikkelZ schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:23:
Ik ken eigenlijk geen markt waar Microsoft binnen gekomen is waar ze nu niet meer zitten, tenzij het gaat om markten die niet meer bestaan zoals internetten via een set top box op de televisie, dat soort ellende. Het feit dat ze nu nog steeds producten uitleveren waar BASIC en DOS derivaten in zitten zegt eigenlijk wel genoeg
Gezien de commercials van de afgelopen jaren was de playstation totaal niet gericht op de 'casual market', en dat is ze nog steeds niet. Dat nintendo nu consoles verkoopt mag op zich wel verrassend heten, het neemt niet weg dat het een andere markt is. Neem 'The Sims', een game die een NIEUWE groep gamers aansprak, nl. vrouwen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:59:
Jup, blijf jezelf dat wijsmaken. Wii is een rage een fad.... haha. Op het moment is de line-up inderdaad matig. Echter komt Nintendo eind dit jaar met minimaal drie top titels aanzetten, het is de snelst verkopende console ooit.... de cijfers liegen er niet om. Microsoft en Sony vechten om broodkruimels. De gehele casual market is van Sony weggekaapt.
Ik moet overigens nog zien of de Wii de HD race wel uitzingt met zn gebrek aan HD graphics. Ik heb sinds kort een LCD tv, maar als ik nu een PS2 game speel dan is dat toch wel afzien (ondanks de upscaling van de PS3) gezien de kartels. Maar... wellicht lukt het binnen de groep die ze nu aanspreken want die zijn niet zo geinteresseerd in graphics, botweg omdat ze niet weten wat er allemaal kan.
Yeah right.Inderdaad, het gaat tussen MS en Sony een nek aan nek race worden.
[ Voor 33% gewijzigd door EfBe op 22-08-2007 09:23 ]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Hoeveel winst maakt Microsoft precies op Internet Explorer? Niet eens de lucratieve DRM deals die je bij Media Player eventueel hebt, helemaal niks. Wordt iedere keer als er een concurrent is weer een hoop geld ingepompt tot de concurrent weer terug is naar een marginaal marktaandeel.EfBe schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:18:
[...]
Er zijn genoeg producten van MS geflopt de afgelopen jaren. Niet met de kop in het zand gaan zitten. De home entertainment divisie zit vet in de rode cijfers (> 5 miljard dollar cumulatief verlies in de afgelopen jaren) en geen zicht op winst en dan ga jij vertellen dat ze daar nog jaaaaaaaaren mee doorgaan? Laat me niet lachen. Ballmer interesseert het product 'xbox' echt geen ene reet, die wil gewoon geld verdienen. Als dat niet lukt via de xbox, dan gaat de stekker er uit. De filosofie een aantal jaren geleden was dat via de 'home entertainment center' gedachte, MS de huiskamer in kon komen en dan middels netwerken van windows PC's alles in bezit had. Dat gaat dus falikant fout op dit moment: de xbox lijkt dan wel aardig te verkopen, men is niet zo geinteresseerd in het koppelen van al die apparaten aan elkaar, immers de Wii verkoopt veel en veel beter.
En op dit moment is het doodnormaal om een applicatie via een webinterface te laten verlopen, iets wat in 1996 nog als bullshit klonk. De XBOX is een strategisch product, en geen product om geld mee te verdienen.
Als mensen massaal Apples en Sony's in hun huiskamer neerzetten die het meeste kunnen wat Jan Modaal met een computer wil doen, dan heeft Microsoft een probleem.
iOS developer
Waarom roepen sommige toch constant dat HD een must is? Begrijp me niet verkeerd, maar vorige generatie consoles (ruweg een klein jaar geleden) sprak er nog geen hond over de must van HD resoluties op consoles en nu roepen sommige dat HD mainstream is. Ik begrijp goed dat nintendo HD eruit heeft gelaten, het was ten tijde van release overbodig en nu begint het heel langzaam op te komen (>10% van de markt is bewust bezig met HD). Dat je tegenwoordig alleen nog maar HD ready tv's kan kopen betekend niet dat iedereen er bewust 1 koopt en het direct wil en kan gebruiken. Meer dan de helft van alle ps3/360 gebruikers kan nog niet eens HD gamen op hun tv!EfBe schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:18:
[...]
Ik moet overigens nog zien of de Wii de HD race wel uitzingt met zn gebrek aan HD graphics. Ik heb sinds kort een LCD tv, maar als ik nu een PS2 game speel dan is dat toch wel afzien (ondanks de upscaling van de PS3) gezien de kartels. Maar... wellicht lukt het binnen de groep die ze nu aanspreken want die zijn niet zo geinteresseerd in graphics, botweg omdat ze niet weten wat er allemaal kan.
En de groep die nintendo nu aanspreekt is de allergrootste en precies om die reden gaat the big N er met de titel best verkocht vandoor dit keer. De prijs is goed, het apparaat spreekt zelfs bejaarden aan, ziet er gelikt uit en iedereen kan ermee overweg.
Het is volgens mij inmiddels wel duidelijk waarom de PS3 zo slecht verkoopt
Nu Microsoft net een prijsverlaging heeft aangekondigd (en laten we eerlijk zijn, 279 voor de goedkoopste Arcade versie met 5 games is niet slecht tegenover de Wii) is het denk ik afwachten tot Sony ook naar beneden gaat (of nóg meer gaat bundelen, zoals de PlayTV misschien).
Het is een goeie tijd om een gamer te zijn
Verwijderd
VGChartz bullshit be damned.EfBe schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:18:
Yeah right.
De keiharde NPD cijfers van juli(de maand van de PS3 price-drop), Micheal Pachter en Morgan Webb wisten dit niet te voorspellen. PS3 die de Xbox 360 inhaald, onzin. Nek aan nek race, dat wel.
Wii 425 k
Nintendo DS 405 k
PlayStation 2 222k
PlayStation Portable 214k
Xbox 360 170k
PlayStation 3 159k
Game Boy Advance 87k
Hier kun je niet omheen, keiharde cijfers van NPD, betrouwbaar. Waarom iedereen VGChartz als bron ziet is me een raadsel. De vraag is niet: Waarom verkoopt de PS3 zo slecht. De vraag is: Zal de PS3 ooit goed verkopen?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 01:51 ]
Ik denk dat dat ook een reden is, ze willen de markt voor Blu-Ray spelers niet verzieken. Vandaar dat ze hier ook met een pack komen wat vooral gamers aanspreekt ipv een prijsverlaging, ze hebben natuurlijk lievers dat meer gamers dat ding hebben thuis staan, als ie er eenmaal staat willen mensen ook de games hebben waar het meeste aan verdiend wordt..BikkelZ schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:09:
[...]
Zou ook kunnen verklaren waarom de VS wel een normale prijsverlaging heeft gekregen -> daar zijn HD-DVD/BluRay spelers al meer gemeengoed en al goedkoper, dus is die 500 dollar wel een passende prijs vergeleken met de standalone spelers en zal niet iedereen ineens een ps3 kopen puur als BluRay speler.
Ik heb toevallig gister het starterpack gekocht, vind het een prima prijs als je kijk wat je ervoor krijgt, (ondanks dat het een smak geld blijft natuurlijk) en een schitterend apparaat, ook het streamen van media via lokaal netwerk enzo, works like a dream!
Zelfs met een prijsverlaging van de PS3 en al het nieuws rondom de slechte kwaliteit van de 360 hardware weet Sony niet meer units te verkopen dan Microsoft (die beiden slechts strijden om de tweede plaats, look at those Wii numbers!).Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 01:28:
Inderdaad, het gaat tussen MS en Sony een nek aan nek race worden.
[...]
VGChartz bullshit be damned.
De keiharde NPD cijfers van juli(de maand van de PS3 price-drop), Micheal Pachter en Morgan Webb wisten dit niet te voorspellen. PS3 die de Xbox 360 inhaald, onzin. Nek aan nek race, dat wel.
Wii 425 k
Nintendo DS 405 k
PlayStation 2 222k
Xbox 360 170k
PlayStation 3 159k
Game Boy Advance 87k
Hier kun je niet omheen, keiharde cijfers van NPD, betrouwbaar. Waarom iedereen VGChartz als bron ziet is me een raadsel. De vraag is niet: Waarom verkoopt de PS3 zo slecht. De vraag is: Zal de PS3 ooit goed verkopen?
Er is nog wel goed nieuws voor de PS3, eindelijk meer verkocht dan de GBA
Maar hoe moet het nu verder met de PS3? Voor de 360 kwam deze maand Bioshock uit (zien we dus pas terug in de volgende NPD), volgende maand Halo3 en de rest van de line-up is ook niet misselijk. De Wii verkoopt toch wel ondanks dat de enige titel in juli Mario Strikers was (niet echt heel populair in de US) en dan volgen er nog Metriod Prime 3, Mario Galaxy en SSBB.
[ Voor 14% gewijzigd door Ace op 24-08-2007 09:09 ]
Toch ben ik van plan om binnenkort een PS3 aan te schaffen, puur omdat er toch nog games in de pijplijn zitten die ik graag wil hebben.Ace schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:03:
[...]
Zelfs met een prijsverlaging van de PS3 en al het nieuws rondom de slechte kwaliteit van de 360 hardware weet Sony niet meer units te verkopen dan Microsoft (die beiden slechts strijden om de tweede plaats, look at those Wii numbers!).
Er is nog wel goed nieuws voor de PS3, eindelijk meer verkocht dan de GBA
Final Fantasy XIII en Gran Tourismo 5 zie ik niet op de Xbox 360 verschijnen, en dat zijn de games waar ik erg naar uitkijk. Verder vind ik dat de X360 veel te veel kuurtjes heeft.
Ik vind de Wii een geinig apparaat, maar de verkoopsuccessen van de Wii zijn vooral te wijten aan de revolutionaire besturing. Ik heb een tijdje terug gespeeld op de Wii maar denk dat ik er zelf snel op uitgekeken zou raken.
Vandaar de keuze om mijn PS2 voor een PS3 te vervangen
Ik had / heb het niet over een of andere chart.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 01:28:
VGChartz bullshit be damned.
Hehe, jij snapt er weinig van zie ik. Kijk nog eens goed naar je lijstje. Zie je het? Even een hint: iets met een 2 en playstation. En de plek waar hij staat tov de xbox.De keiharde NPD cijfers van juli(de maand van de PS3 price-drop), Micheal Pachter en Morgan Webb wisten dit niet te voorspellen. PS3 die de Xbox 360 inhaald, onzin. Nek aan nek race, dat wel.
Wii 425 k
Nintendo DS 405 k
PlayStation 2 222k
Xbox 360 170k
PlayStation 3 159k
Game Boy Advance 87k
Het punt is dit: na 2 jaar is de XBox er nog steeds niet in geslaagd om meer te verkopen dan een 7 jaar oude PS2. De PS3 zit wereldwijd op 45% verkochte aantallen van de XBox. Het gaat ook niet over dagkoersen zoals die charts van vandaag, het gaat over een lange termijn, welke console verkoop volgend jaar om deze tijd goed? De PS3 verkoopt prima, en de PS2 brengt veel geld op nu nog altijd, plus iedere PS2 koper is per definitie een zeer grote potentiele PS3 koper.
En dan ga jij je afvragen of de PS3 ooit nog wel zal gaan verkopen... mja, ik zou als ik jou was niet iets gaan doen op een effectenbeurs vandaag
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Microsoft heeft met de Xbox (1) laten zien dat het niet zo nauw nemen hiermee. Ik zou me dan ook bekocht voelen als ik een Xbox had gehad. Wie zegt dat hetzelfde niet gebeurt met de 360?
Hou hier ook rekening mee...
[ Voor 3% gewijzigd door Sluuz op 24-08-2007 10:10 ]
PSN: Sluuz