Vich schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:58:Blu-Ray
Wat hier hier next gen aan? De grotere opslag, zie alleen maar tegenslag tot op heden bij dit
formaat, maar het is vooruitgang.
six-axis controller
Zelfde als de ps2 - trilfuncitie en een bewegingssensor die ff gauw gejat is van nintendo om er vervolgens alleen maar kritiek over de slechte werking ervan te krijgen.
WiFi
Heeft de Wii ook standaard aan boord en lijkt me meer een feature die sinds een jaar of 2 op elk apparaat hoort te zitten al denkt de 360 daar anders over.
de Cell processor
Je maakt een grapje zeker? Dit voegt niks toe aan hoe inovatief Sony bezig is, het is op papier een powerfull chippie, maar de echte kracht zal uit de RSX (ofwel de GPU) moeten komen, die toverd tenslotte je plaatjes op het scherm. Cell is door Sony gehyped omdat ze deze zelf ook aan andere klanten willen slijten, het is echter ver van succesvol en dit is zelfs al erkent.
HD beeld
Toegegeven, dit is het enige echte argument waar je de spijker op z'n kop slaat, maar maakt dit de ps3 uniek tegenover de concurrentie.....Nee dus.
keyboardondersteuning
This is an act of desperation, geen zinnig argument en voegt niks toe behalve vlottere invoer, een pc heeft dit al sinds ze bestaat.
En welke next-gen features heeft de Wii dan te bieden buiten de controller?
Mii's, Wiikanalen, virtual console etc, maar dit zijn slechts features en niet uniek. Ik denk vooral dat de besturing en de ervaring de Wii uniek maken. Iedereen die het getest heeft is verkocht. Het is de eenvoud en de betaalbaardheid die de Wii uniek maakt. Toch vind ik zelf dat je niet Wii en de ps3 niet kan en mag vergelijken tegenover elkaar (wel naast elkaar), het is niet te vergelijken kwa ervaring en markt. Het valt enkel te vergelijken in fanbase en daar zie je dat de markt toe was aan verandering (de Wii) en dat een hele dure console nog steeds geen vrienden maakt. Sony had dit kunnen weten en toch pushen ze de klant.[/quote]
[edit] Ik heb trouwens helemaal niks tegen de Wii, integendeel, ik vind het een erg leuke console om Wii sports mee te spelen met m'n collega's. Het enige wat ik eigenaardig vind is dat je de Wii wel een next-gen console lijkt te vinden en de PS3 niet, terwijl het vanuit mijn oogpunt juist omgekeerd is.
Ik heb niks tegen de PS3 en ik zeg niet dat hij meer of minder next-gen is, wat ik wel vind is dat de Ps3 niet genoeg biedt om het zichzelf boven de rest uit te laten steken. Het mist een imago en spellen die de ps2 wel populair maakte.
Zelfs als er stagnerende verkoopscijfers zouden zijn, dan zeggen die niks over winst en consumentenvertrouwen.
Die zijn er dus wel degelijk (op
DIT moment). En dat zegt juist heel veel over het vertrouwen van de consument, zie de Cube, de dreamcast, de Saturn etc, etc, etc
(Spelfoutjes voorbehouden, vlot getypt)