Waarom verkoopt de Playstation 3 zo slecht?

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
Op zich logisch voor EU. Sony heeft een flink aantal consoles geleverd voor de launch, Nadat europa 5 maanden heeft moeten wachten wil iedereen natuurlijk direct zijn console. Hoop dat ze een stabiel aantal consoles kunnen blijven afzetten.

Verkoop in JAP hangt nou samen met de games die uitkomen. Je ziet stijgingen wanneer er een "jap" game uitkomt (bv Gundam).

De "casual" gamers zullen voorlopig nog niet overgaan, dat is wel te zien aan de immer stijgende PS2 verkoop cijfers. En de game base van deze console natuurlijk. De PS2 begon immers ook echt goed te lopen toen deze "betaalbaar" werd.

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 16:12
Jezus maar 30.000 toestellen per week ! Als ze dit kunnen aanhouden dan verkoopt men op maandbasis in de UK evenveel als heel de VS. Europa is voor Sony verloren !

Vraag mij toch af wie er in werkelijkheid dacht dat ze nog zo'n 165.000 a 100.000 toestellen per week zouden verkopen. Als dat mogelijk zou zijn dan kon the UK op zich de consolewars beslissen.

[ Voor 81% gewijzigd door simplicidad op 04-04-2007 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich wil ik ook wel een PS3 alleen zit het me niet lekker dat wij hier het achtergestelde continent zijn... 5 maanden, paupers... :/ Dan die BC zooi nog. Ik zit eigenlijk eens te wachten tot Sony eens laat zien dat ze Europa WEL waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:44:
Op zich wil ik ook wel een PS3 alleen zit het me niet lekker dat wij hier het achtergestelde continent zijn... 5 maanden, paupers... :/ Dan die BC zooi nog. Ik zit eigenlijk eens te wachten tot Sony eens laat zien dat ze Europa WEL waarderen.
Ik speel op een console om de games :) Ik heb niet een nieuwe Volvo besteld omdat de Zweden ons zo aardig vinden ;)

Er zijn 3 consoles, en daar moet je op een aantal gronden keuzes voor maken. Ik weet niet of de bovenstaande criteria er bij zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:44:
Je kunt toch een PS3 kopen nu? Waar blijkt nu weer uit dat we achtergesteld worden? Ja, sommige games komen eerder uit in andere continenten. C'est la vie. PS3 zit nu in de early adopters fase, de grote massa koopt dat ding nog lang niet.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 10:42
niet zo vreemd dat de verkoop inzakt, nu wordt het gewoon wachten op 2 a 3 goede games en de verkoop zal weer aantrekkenm dit was toch te voorspellen.
deze kerstperiode wordt beslissend alles tot dan is leuk, maar niet erg belangrijk.

If you don't stand for something you'll fall for everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:51
Het was toch wel te verwachten dat de verkoop zou inzakken? Normaal als een console uitverkocht is bij de launch blijft de vraag de weken erna hoog, totdat er genoeg consoles op de markt zijn gebracht en iedereen die er zo snel mogelijk 1 wil hebben er ook 1 heeft gekocht.

Sony heeft met de PS3 er voor gezorgd dat ze zoveel consoles hebben gelaunched, dat deze met de launch niet uitverkocht is. Iedereen die zo snel mogelijk 1 wil hebben, kon die meteen bij de launch al kopen. Vandaar de records in het launchdag/weekend. De vraag van de console daalt hierbij gelijk ook. Vandaar dat nu dus ook de verkoop 82% daalt. 82% lijkt veel, maar aan de andere kant was 165.000 wel een hoog aantal, en is 30.000 voor een week best wel netjes, gezien er in Japan met meer inwoners per week minder verkocht worden.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Hoedje schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:18:
[...]

[...]

Maar goed, de rol van de 360 in Japan is desondanks minder dan marginaal...
Niet overdrijven, er zijn 2 keer zoveel PS3 op het moment in Japan dan 360's. Dat verschil zal alleen maar groter worden, maar voor pure software verkopen is de rol van de 360 op dit moment daar niet zo marginaal als je denkt. (natuurlijk niet groot, maar nog niet te verwaarlozen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
simplicidad schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:05:
------ maar 30.000 toestellen per week ! Als ze dit kunnen aanhouden dan verkoopt men op maandbasis in de UK evenveel als heel de VS. Europa is voor Sony verloren !

Vraag mij toch af wie er in werkelijkheid dacht dat ze nog zo'n 165.000 a 100.000 toestellen per week zouden verkopen. Als dat mogelijk zou zijn dan kon the UK op zich de consolewars beslissen.
Ik zie niet in wat Jezus hier mee te maken heeft. Verder is het natuurlijk maar een week na de launch, dan is een drop van 82% wel groot, natuurlijk verwacht je een drop, maar als dat zo snel gaat zakt de verkoop wel heel ver in. De vraag is natuurlijk of deze trend zich gaat doorzetten. Als volgende week er weer een drop is van 50% heeft sony een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
DarkShadow schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:31:
[...]

Ik zie niet in wat Jezus hier mee te maken heeft. Verder is het natuurlijk maar een week na de launch, dan is een drop van 82% wel groot, natuurlijk verwacht je een drop, maar als dat zo snel gaat zakt de verkoop wel heel ver in. De vraag is natuurlijk of deze trend zich gaat doorzetten. Als volgende week er weer een drop is van 50% heeft sony een probleem.
Yeah, the sky is really falling!!111.....
Net of de PS3 een product is wat 1 maandje meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Huntor schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:52:
Het was toch wel te verwachten dat de verkoop zou inzakken? Normaal als een console uitverkocht is bij de launch blijft de vraag de weken erna hoog, totdat er genoeg consoles op de markt zijn gebracht en iedereen die er zo snel mogelijk 1 wil hebben er ook 1 heeft gekocht.

Sony heeft met de PS3 er voor gezorgd dat ze zoveel consoles hebben gelaunched, dat deze met de launch niet uitverkocht is. Iedereen die zo snel mogelijk 1 wil hebben, kon die meteen bij de launch al kopen. Vandaar de records in het launchdag/weekend. De vraag van de console daalt hierbij gelijk ook. Vandaar dat nu dus ook de verkoop 82% daalt. 82% lijkt veel, maar aan de andere kant was 165.000 wel een hoog aantal, en is 30.000 voor een week best wel netjes, gezien er in Japan met meer inwoners per week minder verkocht worden.
Precies.

Compleet logische verklaringen voor de daling in verkopen.

Die artikelen doen net lijken of het heel erg is, maar trekken geen logische conclusies uit hun constateringen. Met alleen cijfers kan je alles slecht laten lijken, het gaat om de interpretatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
Ik had ergens gelezen dat Sony na de eerste levering van plan is landen per week van ongeveer 20'000 consoles te voorzien. Dan zouden ze in de UK alsnog een probleem hebben omdat er daar dus 30'000 verkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
DarkShadow schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:31:
[...]

Weet je in Vlaanderen hebben we een uitdrukking "'Als als als als', als mijn tante wieletjes had dan was ze een wagen". Zo kun je eigenlijk alles gaan draaien in welke richting dan ook.

Het is niet dat een console valt of staat in de eerste weken, laat staan zelf de eerste maanden.

[ Voor 35% gewijzigd door simplicidad op 04-04-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:46
Leuk om volgen deze discussie.

Wat ik echter nergens zie verschijnen is de invloed van de uitbetaling van lonen. In principe zou de daling niet zo groot mogen zijn aangezien iedereen rond dit tijdstip zijn loon heeft ontvangen of binnen de week moet krijgen. Ik denk dat het dus best wel spannende weken zijn voor sony. Voor zover ik verstaan heb is de terugval in Japan en de Verenigde Staten toch wel redelijk te noemen.

Ik denk dus dat ik nog even afwacht. Ben nu toch ook al een jaartje aan het wachten om een 360 aan te schaffen, denk dat de PS3 ook nog wel wat kan wachten. Wie weet, mss komt er wel een mooie pricedrop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
EfBe schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:58:
[...]

Waar blijkt nu weer uit dat we achtergesteld worden? Ja, sommige games komen eerder uit in andere continenten.
Daaruit :+

(om maar te zwijgen over het feit dat we het hele apparaat een half jaar later krijgen dan de rest :{ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik denk dat de daling van de Wii in de week na de launch bijna 100% was.
Het zegt echt helemaal niets. Het is gewoon spelen met getallen en percentages die niets bijdragen.

Meer dan 30.000 stuks in het VK voor de week na de launch is naar mijn idee gewoon veel. Ik weet niet hoeveel Wii's er per week verkocht worden, maar ik denk eigenlijk niet dat die zulke aantallen haalt. Of uberhaupt beschikbaar heeft.

[ Voor 46% gewijzigd door Shiver23 op 04-04-2007 13:28 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
simplicidad schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:02:
[...]

Weet je in Vlaanderen hebben we een uitdrukking "'Als als als als', als mijn tante wieletjes had dan was ze een wagen". Zo kun je eigenlijk alles gaan draaien in welke richting dan ook.

Het is niet dat een console valt of staat in de eerste weken, laat staan zelf de eerste maanden.
Zeer zeker niet, maar daarom is het natuurlijk wel belangrijk dat een console goed verkoopt in de eerste weken (en tijdens kerst) en verder speculeren mag altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:53
Weet je in Vlaanderen hebben we een uitdrukking "'Als als als als', als mijn tante wieletjes had dan was ze een wagen".
Of 'als mijn tante kloten gehad, dan was het mijn nonkel' ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Shiver23 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:15:
Ik denk dat de daling van de Wii in de week na de launch bijna 100% was.
Het zegt echt helemaal niets. Het is gewoon spelen met getallen en percentages die niets bijdragen.

Meer dan 30.000 stuks in het VK voor de week na de launch is naar mijn idee gewoon veel. Ik weet niet hoeveel Wii's er per week verkocht worden, maar ik denk eigenlijk niet dat die zulke aantallen haalt. Of uberhaupt beschikbaar heeft.
Je vergeet wel 1 belangrijk iets.

De wii was op dag 2 zo goed als niet meer leverbaar, de Wii is immers nog steeds slecht leverbaar. Ga maar eens langs in een gamewinkel en probeer eens een Wii te bestellen, je zal opkijken van de wachtperiode. De situatie met de PS3 is dus helemaal niet te vergelijken aangezien de toestellen op dit moment aanzienlijk aanwezig zijn in de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Nee idd sony levert wel op tijd hun PS3's :P *flamebait

Ieg het verbaast me idd van de Wii. Ik vroeg bij de intertoys in utrecht hoeveel ze er per week krijgen. Hij zij je kan beter per maand vragen en dat waren er 6-7 per maand. Kortom echt niks noppes nada. De demand voor de Wii mag dan wel hoog zijn maar Ninteno levert bij lange na niet genoeg. Sony zorgt er tenminste voor dat er elke week een nieuwe supply is van +/- 20'000 per land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was afgelopen zaterdag in de MM en daar werden er toch 2 meegenomen in de korte tijd dat ik er was. Uiteindelijk toch maar één meegenomen..........Ben blij dat ik dat gedaan heb. Ik bezit ook een Wii, maar tegen dit geweld kan de Wii toch niet op _/-\o_ Hoewel ik de Wii niet weg doe die heeft ook z'n charme :*) Ik denk dat van de grote 3 de PS3 het meest te bieden heeft zeker als je kijkt naar de mogelijkheid om apparatuur aan te sluiten. Heb gewoon mijn BT headset van mijn mobiele telefoon kunnen aansluiten :9 Heerlijk dat dat gewoon werkt out of de box.... Ook mijn keyboard en muis (van pc) aangesloten en werkten meteen. geweldig toch!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:58:
Was afgelopen zaterdag in de MM en daar werden er toch 2 meegenomen in de korte tijd dat ik er was. Uiteindelijk toch maar één meegenomen..........Ben blij dat ik dat gedaan heb. Ik bezit ook een Wii, maar tegen dit geweld kan de Wii toch niet op _/-\o_ Hoewel ik de Wii niet weg doe die heeft ook z'n charme :*) Ik denk dat van de grote 3 de PS3 het meest te bieden heeft zeker als je kijkt naar de mogelijkheid om apparatuur aan te sluiten. Heb gewoon mijn BT headset van mijn mobiele telefoon kunnen aansluiten :9 Heerlijk dat dat gewoon werkt out of de box.... Ook mijn keyboard en muis (van pc) aangesloten en werkten meteen. geweldig toch!!
Hardware is het probleem niet, maar de software.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me sterk dat de verkoop van ps3's inzakt (stort) door de schaarste ervan. In de MM Groningen liggen er steeds meer op de plank. De middenstand heeft gewoon de vraag fout ingeschat, waardoor ze nu met een overschot zitten.

Ik denk dat de echte ps3 liefhebbers er eentje hebben gehaald tijdens de launch en dat het nu voor de massa wachten wordt totdat de prijs (sterk) daalt. En aangezien er een overschot is, zal dat wel niet lang op zich laten wachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:58:
Lijkt me sterk dat de verkoop van ps3's inzakt (stort) door de schaarste ervan. In de MM Groningen liggen er steeds meer op de plank. De middenstand heeft gewoon de vraag fout ingeschat, waardoor ze nu met een overschot zitten.

Ik denk dat de echte ps3 liefhebbers er eentje hebben gehaald tijdens de launch en dat het nu voor de massa wachten wordt totdat de prijs (sterk) daalt. En aangezien er een overschot is, zal dat wel niet lang op zich laten wachten. ;)
Ik denk dat iedereen die er een wilde hem al bij de launch haalde én heeft kunnen kopen omdat er geen tekorten waren. (hench: op de launchdag veel meer verkocht dan de 360 én de wii samen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
DarkShadow schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:28:
[...]

Niet overdrijven, er zijn 2 keer zoveel PS3 op het moment in Japan dan 360's. Dat verschil zal alleen maar groter worden, maar voor pure software verkopen is de rol van de 360 op dit moment daar niet zo marginaal als je denkt. (natuurlijk niet groot, maar nog niet te verwaarlozen).
Kun je dat misschien toelichten? De top 20 gamesverkopen in Japan, daar zijn nog vrijwel geen 360 games in doorgedrongen. In juni van het afgelopen jaar was het aandeel van de 360 minder dan 1% in de verkopen, inmiddels zijn de Wii en PS3 gelaunched en lijkt het mij (ook gezien de verkopen) sterk dat die rol is verbeterd.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hoedje schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:24:
[...]

Kun je dat misschien toelichten? De top 20 gamesverkopen in Japan, daar zijn nog vrijwel geen 360 games in doorgedrongen. In juni van het afgelopen jaar was het aandeel van de 360 minder dan 1% in de verkopen, inmiddels zijn de Wii en PS3 gelaunched en lijkt het mij (ook gezien de verkopen) sterk dat die rol is verbeterd.
Er staat 1 360 titel in de laatste Software verkoop Top-30 uit Japan.

19. Armored Core (Xbox 360)

Da's niet veel, maar de eerste en enige PS3 titel is:

21. Gundam Musou (PS3)

De best verkochte PS3/360 game was ook voor de 360.

De Wii, die heeft hele andere getallen :) Laatste top-30, 3 stuks, maar wel 2 in de top-10.

Overigens, 22 van de 30 titels zijn NDS, over succes gesproken :)

Bron: http://games.fok.nl/news.php?newsid=16997

Qua hardware is het natuurlijk een ander verhaal. De PS3 heeft er dit jaar 320.000 verkocht, de 360 75.000 stuks. Echter, de 360 heeft vorig jaar in Japan ook een 300.000 stuks weggezet. Ik denk dat de verhouding PS3 - 360 70%-30% is. De PS3 gaat het natuurlijk wel gewoon makkelijk winnen in Japan, maar van de 360 zijn er nu al meer stuks verkocht dan van de Xbox 1 in 4 1/2 jaar.

Bron: http://games.fok.nl/news.php?newsid=17026

Er is maar 1 winnaar in Japan: Nintendo. Ontelbaar aantal DS-en, ladingen vol Wii's.

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 04-04-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Op dit moment vind ik het helemaal niet zo raar dat de PS3 hier "nauwelijks" verkoopt.
Vind je het gek met die levertijden? Nergens echt te koop! Iedereen geilt er hier op, maar als ze niet te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Wel apart dat Microsoft niet in staat is om na 16 maanden meer "Japanse" titels op de markt te krijgen.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Arx schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:35:
Wel apart dat Microsoft niet in staat is om na 16 maanden meer "Japanse" titels op de markt te krijgen.
Er zijn er wel wat meer, en er komt nog wel het e.e.a. aan (http://www.gamer.nl/doc/38386), maar veel is het niet nee.
masser120 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:33:
Op dit moment vind ik het helemaal niet zo raar dat de PS3 hier "nauwelijks" verkoopt.
Vind je het gek met die levertijden? Nergens echt te koop! Iedereen geilt er hier op, maar als ze niet te koop zijn.
Waar woon jij? Zimbabwe?

De PS3 is de best bevoorraade console ever, period. Door het uitstel van een half jaar hebben ze in de EU mooie voorraden kunnen opbouwen.

In januari/februari heb ik een aantal US staten bezocht, en daar lagen ze ook gewoon overal in de winkel (tekorten? no f*cking way). Als Sony iets goed voor elkaar heeft, is het het bevooraden van winkels.

[ Voor 52% gewijzigd door PWM op 04-04-2007 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

masser120 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:33:
Wii != PS3

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

Arx schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:35:
Niet in staat? Of simpelweg de behoefte niet? Misschien willen ze dat wel helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

PWM schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:39:
De PS3 is de best bevoorraade console ever, period. Door het uitstel van een half jaar hebben ze in de EU mooie voorraden kunnen opbouwen.

In januari/februari heb ik een aantal US staten bezocht, en daar lagen ze ook gewoon overal in de winkel (tekorten? no f*cking way). Als Sony iets goed voor elkaar heeft, is het het bevooraden van winkels.
Maar de vraag is dus of dat komt doordat er gewoon veel voorraad is, of doordat ze niet verkocht worden. Ook bij de initiele release van de PS3 lag de productie lager dan gepland en toch bleven de consoles in met name de VS op de schappen liggen.

Dus laten we even kijken naar de wereldwijde verkopen tot nu toe (cijfers t/m april 2007 van VGCharts.org):

Wii 6.47 million
PS3 3.07 million

Hierbij inachtnemend dat de Wii ongeveer tegelijkertijd met de PS3 gereleased is. Ik denk dat het wel duidelijk is dat de PS3 gewoon slecht verkoopt. Hoe dan ook heeft Sony de vraag flink overschat. Goede bevoorrading my ass.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Not Pingu schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:59:
[...]
Hierbij inachtnemend dat de Wii ongeveer tegelijkertijd met de PS3 gereleased is. Ik denk dat het wel duidelijk is dat de PS3 gewoon slecht verkoopt. Hoe dan ook heeft Sony de vraag flink overschat. Goede bevoorrading my ass.
Volgens mijn informatie is de Wii in Europa al 5 maanden op de markt en de PS3, hmm... bijna 2 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

GX schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:50:
[...]

Niet in staat? Of simpelweg de behoefte niet? Misschien willen ze dat wel helemaal niet.
Van het een komt het ander. Behoefte moet je creeren. Dus ze zijn niet in staat om dat te realiseren. Ik ben geen Japanoloog, maar ik weet wel dat het een raar volkje is, wat "rare" software nodig heeft wil het pas systemen verkopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Arx op 04-04-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja mischien een gekke gedachte hoor, Je maakt zeg maar 10 ps3, ah die ga ik verkopen voor ik noem maar wat 1000 euro... er koopt 1 iemand een ps3.. de rest blijft dus liggen in het magazijn ! en dan maar roepen .. we hebben er zat op voorraad hoor, kijk maar.....

ik denk dat mensen wereldwijd... het toch voor een spelcomputer te duur vinden (nee niet voor wat er in zit maar er is ook nog zoiets als een psychologische prijsgrens... als de rest van een console merk beduidend lager is... denkt men snel van ...zoooo die is duur ) en er zijn geen echt spraak makende titels voor te krijgen.dus ja het zal best wel komen maar zal nog wel even duren. Overigens ben ik zeer benieuwd wat er gebeurd als de levering Wii's weer op gang komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:10:
tsja mischien een gekke gedachte hoor, Je maakt zeg maar 10 ps3, ah die ga ik verkopen voor ik noem maar wat 1000 euro... er koopt 1 iemand een ps3.. de rest blijft dus liggen in het magazijn ! en dan maar roepen .. we hebben er zat op voorraad hoor, kijk maar.....

ik denk dat mensen wereldwijd... het toch voor een spelcomputer te duur vinden (nee niet voor wat er in zit maar er is ook nog zoiets als een psychologische prijsgrens... als de rest van een console merk beduidend lager is... denkt men snel van ...zoooo die is duur ) en er zijn geen echt spraak makende titels voor te krijgen.dus ja het zal best wel komen maar zal nog wel even duren. Overigens ben ik zeer benieuwd wat er gebeurd als de levering Wii's weer op gang komt.
uhm....

de ps3 verkocht op de launchdag in Europa meer dan de 360 én wii bij elkaar...

Marketingtechnisch gezien hadden ze er misschien zelfs meer voor kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

PWM schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:18:
[...]
Er staat 1 360 titel in de laatste Software verkoop Top-30 uit Japan.

19. Armored Core (Xbox 360)

Da's niet veel, maar de eerste en enige PS3 titel is:
21. Gundam Musou (PS3)
De best verkochte PS3/360 game was ook voor de 360.
De Wii, die heeft hele andere getallen :) Laatste top-30, 3 stuks, maar wel 2 in de top-10.
Overigens, 22 van de 30 titels zijn NDS, over succes gesproken :)
Bron: http://games.fok.nl/news.php?newsid=16997
Wat een boefje! Had ik niet van je verwacht :*)
Wat je even namelijk niet bij vermeld is dat Gundam Musou al op 1 gestaan heeft in de gameverkopen en al een aantal weekjes in de lijst staat. Armored Core is een nieuwe binnenkomer.

Van de 360 games heeft volgens mij nog geen game op 1 gestaan in Japan.

En dat Nintendo daar de boel ownt lijkt me duidelijk. Maar Sony draait met de PSP, PS3 en PS2 nog best mee.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:35
Wat was die quote van een analyst of manager ook alweer?

If the PS3 is out of stock, it isn't enough for the bashers.. If the the PS3 is in stock in the stores, it still isn't enough for the bashers..

Zoiets geloof ik?

-edit .. gevonden

Van Mark Rein van Epic games
"So wait, if they don't have enough machines in stores, that's a bad thing? If they do have enough machines, that's a bad thing? Pick one!

[ Voor 31% gewijzigd door Crashcat op 04-04-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
Als ik het nu even snel in mijn hoofd bereken. Als je er vanuit gaat dat ze de eerst week 165000 hadden verkocht.Dan waren er nog 35000 langs normale wegen te verkrijgen en dan ga ik er vanuit dat ze de rest van de week niets hebben verkocht. Stel dat Sony per week the uk met 20.000 bevooorraad.

Dan was er in die week 55000 toestellen beschikbaar. Als ze hypothetisch alles verkochten dan had je eigenlijk nog altijd een "spectaculaire daling" t.o.v die eerst week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Not Pingu schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:59:
[...]

Dus laten we even kijken naar de wereldwijde verkopen tot nu toe (cijfers t/m april 2007 van VGCharts.org):

Wii 6.47 million
PS3 3.07 million

Nou, om dit nu "Slecht" te noemen. 3 miljoen in zo'n korte tijd is niet slecht hoor. Blijft het feit natuurlijk overeind dat de wii vele malen beter scoort 8) . Hoezo het draait alleen om de grafix? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:59:
[...]

Wat een boefje! Had ik niet van je verwacht :*)
Wat je even namelijk niet bij vermeld is dat Gundam Musou al op 1 gestaan heeft in de gameverkopen en al een aantal weekjes in de lijst staat. Armored Core is een nieuwe binnenkomer.

Van de 360 games heeft volgens mij nog geen game op 1 gestaan in Japan.

En dat Nintendo daar de boel ownt lijkt me duidelijk. Maar Sony draait met de PSP, PS3 en PS2 nog best mee.
Ik pakte de verkoop cijfers van een week erbij :) Ik houdt ze niet week bij week bij ;)

Als het zo is, dat gaat mijn vergelijkig inderdaad niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 09:00:
Nou, om dit nu "Slecht" te noemen. 3 miljoen in zo'n korte tijd is niet slecht hoor. Blijft het feit natuurlijk overeind dat de wii vele malen beter scoort 8) . Hoezo het draait alleen om de grafix? |:(
Nintendo werkt met een Aziatische doctrine en Sony/MS werken met een Westerse doctrine. In Azië zoeken ze iets nieuws/innovatief dat de gameplay (rare games en randapparatuur is gebruikelijk) & fun/ambiance verbetert en de Nintendo biedt dat. Het Westen is eerder conservatief en wilt "serieus gamen" met zwaar opgepompte graphics, maar heeft liever niet "dat je als een idioot voor de tv zit te bewegen/springen". PlayStation 3 en X-box 360 kiezen voor de graphics race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simplicidad schreef op donderdag 05 april 2007 @ 08:17:
Als ik het nu even snel in mijn hoofd bereken. Als je er vanuit gaat dat ze de eerst week 165000 hadden verkocht.Dan waren er nog 35000 langs normale wegen te verkrijgen en dan ga ik er vanuit dat ze de rest van de week niets hebben verkocht. Stel dat Sony per week the uk met 20.000 bevooorraad.

Dan was er in die week 55000 toestellen beschikbaar. Als ze hypothetisch alles verkochten dan had je eigenlijk nog altijd een "spectaculaire daling" t.o.v die eerst week.
En als m'n tante een snor had, dan was't m'n nonkel! ;)
Je vergeet volgens mij dat in de eerste week ook ineens alle pre-orders buiten de deur gaan, wat natuurlijk een hele draai geeft aan het beeld dat je probeert te scheppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar naar het blijkt is Europa en Amerika nu ook klaar om "als een idioot voor de tv te bewegen/springen". En vindt men dit leuker dan "zwaar opgepompte graphics".

Kijk, Tetris blijft ook een uitermate verslavend spelletje, daar doe de graphics niets aan af. De zware graphics zijn leuk om naar te kijken, maar op lange termijn is het leuker om innovatieve games te spelen.
Begrijp me niet verkeerd, hoor. De graphics zijn zeker belangrijk en moeten goed zijn, maar zwaar opgepompt is zeker niet noodzakelijk voor een goed spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Dan heeft Sony en MS mogelijk op het verkeerde paard gewed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:14:
Maar naar het blijkt is Europa en Amerika nu ook klaar om "als een idioot voor de tv te bewegen/springen". En vindt men dit leuker dan "zwaar opgepompte graphics".

Kijk, Tetris blijft ook een uitermate verslavend spelletje, daar doe de graphics niets aan af. De zware graphics zijn leuk om naar te kijken, maar op lange termijn is het leuker om innovatieve games te spelen.
Begrijp me niet verkeerd, hoor. De graphics zijn zeker belangrijk en moeten goed zijn, maar zwaar opgepompt is zeker niet noodzakelijk voor een goed spel.
Denk dat het wel meevalt :)

Bij sommige games werkt het leuk, bij andere waardeloos.

Als je de FPS games ziet op de Wii springen de tranen in je broek, de graphics zien er echt (echt echt) niet uit (EDIT kleine nuance: Ziet er niet uit, betekend wat mij betreft Xbox 1/Gamecube gfx m.a.w. niveau 5 jaar geleden) , de besturing is waardeloos. Ik heb SSX gespeeld, redelijke graphics, ruk besturing.

De Wii is absoluut leuk, als het spel zich leent voor de nieuwe controller, doet dat het niet, dan is het echt een verouderde console. Bij een racegame wil je toch ook wel nette graphics, dat lukt dus gewoon echt niet.

Nu valt het misschien nog een beetje mee, en wordt het geaccepteerd, echter de Wii2/Xbox 720/PS4 komen pas over een jaar of 5. Zo lang moet de Wii dus mee, en als je over 2 jaar de graphics hebt die ik nu zie in alle spellen op de Wii, dan vraag ik me af hoelang het nog gewaardeerd wordt. Zelfs het mooiste spel op de Wii, Zelda, ziet er eigenlijk gewoon matig uit, vergelijk het eens met Blue Dragon of Oblivion.

We zullen wel zien hoe het loopt. Ik gun Nintendo alle goed, heb al hun consoles gehad, of zelfs nu nog aangesloten. Ook de DS light heb ik in mijn bezit. Wat dat betreft ben ik dus redelijk Nintendo minded. Echter, als de nieuwigheid van de nieuwe controller er af is, of als hij niet beter wordt gebruikt voor games, dan weet ik niet of je er lang plezier van hebt. Zeker ook nog om het feit dat de Wii controller bij bijvoorbeeld het mikken ver van nauwkeurig is. De ene keer een cm naar links, doet iemand het licht aan in de kamer, is het opeens een cm naar rechts :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
volgens mij is 1 van de belangrijkste redenen toch wel de prijs
studenten/jongeren die van gamen houden etc hebben niet zomaar 600 euro ergens liggen
en om nouw te zeggen dat de launchtitels zo ontzettend mindblowing zijn dat je gewoon een ps3 MOET hebben ... vind ik niet
ik zou rustig een ps3 willen hebben ( heb ook een ps2 ) maar ik kan nu 600 euro niet ophoesten en ook al had ik het geld, ik zou het er op dit moment nog niet voor over hebben. Dit komt denk ik ook omdat ik geen hd tv heb, aangezien die een groot pluspunt is in combinatie met het spelen op een ps3

als jak/ratchet al uitwaren bij de launch ( en exclusive zijn ) dan denk ik dat een groter publiek de ps3 had gekocht, maar nu hebben veel mensen zoiets van ff wachten maybe word die nog goedkoper

my2cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
PWM schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:37:
[...]

Denk dat het wel meevalt :)

Bij sommige games werkt het leuk, bij andere waardeloos.
Dit is wel een beetje hard bashen van de Wii zeg... ik snap dat je hart bij de Xbox 360 ligt, maar dit zijn wel een paar ongenuanceerde halve argumenten:
Ik heb SSX gespeeld, redelijke graphics, ruk besturing.
Dat is jouw mening, als je kijkt op de verschillende fora en ook hier op GoT dan zie je dat de besturing juist geprezen wordt. Daarbij valt het op dat ook de reviewers nog moeten wennen aan de nieuwe besturing...
Nu valt het misschien nog een beetje mee, en wordt het geaccepteerd, echter de Wii2/Xbox 720/PS4 komen pas over een jaar of 5. Zo lang moet de Wii dus mee, en als je over 2 jaar de graphics hebt die ik nu zie in alle spellen op de Wii, dan vraag ik me af hoelang het nog gewaardeerd wordt. Zelfs het mooiste spel op de Wii, Zelda, ziet er eigenlijk gewoon matig uit, vergelijk het eens met Blue Dragon of Oblivion.
Dat is echt een goede vergelijking, je vergelijkt nu gamecube graphics met de de Xbox 360.
We zullen wel zien hoe het loopt. Ik gun Nintendo alle goed, heb al hun consoles gehad, of zelfs nu nog aangesloten. Ook de DS light heb ik in mijn bezit. Wat dat betreft ben ik dus redelijk Nintendo minded. Echter, als de nieuwigheid van de nieuwe controller er af is, of als hij niet beter wordt gebruikt voor games, dan weet ik niet of je er lang plezier van hebt. Zeker ook nog om het feit dat de Wii controller bij bijvoorbeeld het mikken ver van nauwkeurig is. De ene keer een cm naar links, doet iemand het licht aan in de kamer, is het opeens een cm naar rechts :?
Dit is natuurlijk ook grote onzin, alleen bij hele felle geconcentreerde lichtbronnen ter hoogte van je TV heb je daar last van... ik ken weinig mensen die die hebben. Dat kijkt namelijk niet zo prettig TV 8) Daarbij is dit wel de enige console die in de buurt kan komen van de muis/tobo combo.

Overigens blijft het grote argument graphics vs. gameplay. Ik roem Nintendo om hun durf om helemaal iets anders te doen. Daarbij lijken jouw argumenten ook erg op de eerste argumenten tegen de DS. Er zullen hele leuke innovatieve games uitkomen; het zal alleen even duren om uit het huidige paradigma te breken. Maar goed, ik denk ook niet dat Nintendo de leider zal worden, maar ze zullen wel meer gaan verkopen dan met de Gamecube...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:37:
[...]

Je kunt niet de graphics van nu vergelijken met die van over 2-5 jaar. Alle consoles krijgen, naarmate er meer ontwikkeld wordt, steeds betere graphics. Zelda op de Wii is gewoon een GameCube port, dit zijn dus GC graphics! De Wii is in potentie twee maal zo krachtig, dus met die graphics komt het wel goed.

En qua racespellen; kijk naar Excite Truck. Dit spel ziet er grafisch goed uit (goed genoeg) en speelt super lekker. Zelfs mijn vrouw, die helemaal niet van racegames houdt, vindt dit erg leuk! :)

Nee, Nintendo zal zeker niet de grootste worden, maar voorlopig in potentie wel de leukste....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Wat ik eigenlijk erg vreemd vind is dat er momenteel erg weinig verteld wordt over het allerbelangrijkste voor de verkoop van een console; namelijk games.

Als ik mij niet vergis was de XBOX en Gamecube indertijd technisch beter dan de PS2 en toch wist men het niet te halen van deze laatste. Wat mij op dit moment vooral opvalt is het totale gebrek aan exclusieve games op eender welke console die een algemene meerwaarde bieden om over te gaan tot de aankoop van een console.

Ikzelf zit vrij dicht bij de bron en heb hierdoor de luxe om alles op mijn gemak meerdere dagen uit te testen zonder over te gaan tot een aankoop. Mocht het niet zijn dat mijn vriendin mijzelf een Wii had cadeau gedaan voor kerst, ik zou nog steeds geen van de drie consoles in huis hebben staan.

Het aanbod op alle consoles is op dit moment te oppervlakkig om resoluut voor een bepaalde console te kiezen. Jammer genoeg slaagt momenteel zowel Microsoft als Sony en Nintendo er niet in om met een franchise te komen die de mensen aanspreekt en (veel belangrijker) Exclusief is!

Dit is (denk ik) de grootste reden waarom de meeste mensen kiezen voor een console die iets nieuws biedt los van de huidige games. Het grote probleem dat ik echter voorzie voor Nintendo is dat men stilaan er moet voor zorgen dat die nieuwigheid niet omslaat in teleurstelling. Als Nintendo niet dringend met goede games op de markt komt zal men zich stilaan de vraag gaan stellen of men de console niet beter verkoopt om met de centjes iets anders te kopen waar er meer keuze is (dat is nog steeds de PS2).

Kijken we iets verder in de toekomst (komende maanden) dan zie ik slechts twee platforms die kunnen profiteren van zo'n exclusieve release en dat is de PS2 (God of war 2 en Rogue Galaxy) en de Xbox 360 (Halo 3, Mass Effect, Biohazard).

De toptitels die straks worden uitgebracht op de PS3 verschijnen allemaal ook op de Xbox en ik denk dat daar het grootste probleem schuilt voor Sony. Want laten we eerlijk zijn (ik speel de spellen op een HD ready plasma) kwa beeld op een afstand van zo'n 4m zie je het verschil niet tussen de Xbox en de PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Het argument dat ik overal lees dat de 360/PS3 alleen maar betere graphics hebben, en next-gen gaming alleen bij de Wii is te vinden, is zo extreem achterhaald.

Next-gen gaming wordt gebruikt om aan te duiden dat de gamer dieper in de game zit en deze intenser beleeft. Dit kan door een andere interface (Wii), dat kan door verbeterde gameplay (o.a. strakke AI) en dat kan ook door overweldigende graphics.

De Wii heeft dus echt niet het patent op 'next-gen' gaming. Dit is niet alleen mijn mening, maar ook iets wat vooraanstaande game ontwikkelaars be-amen.

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:24:
[...]

En qua racespellen; kijk naar Excite Truck. Dit spel ziet er grafisch goed uit (goed genoeg) en speelt super lekker. Zelfs mijn vrouw, die helemaal niet van racegames houdt, vindt dit erg leuk! :)
excite truck vond ik echt totaal niet mooi. Als we een laatste generatie race spel vergelijken met excite truck dan blijft er niks van over. Kijk naar Gran Turismo 4 of de PS2. Die zag er geweldig uit, haarscherp beeld en zelfs de rally tracks zagen er top uit. Niet te vergelijken met excite truck. En dat is dus een spel wat twee jaar geleden is uitgebracht. Doet natuurlijk niets af voor het feit dat excite truck wel aardig raced (als je het door hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zerokill schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:03:
[...]

... Doet natuurlijk niets af voor het feit dat excite truck wel aardig raced (als je het door hebt).
Daar zit 'em precies de kneep. Veel mensen moeten erg wennen aan de andere controls van de wii. Daardoor lijkt het soms alsof alles slecht werkt en reageert. Ik zag het ook toen SSX:Blur net uit was, eerst klaagde iedereen over de moeilijke controls en na een tijdje zag je alleen nog maar lof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:34
mr. TCB schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:50:
De Wii heeft dus echt niet het patent op 'next-gen' gaming. Dit is niet alleen mijn mening, maar ook iets wat vooraanstaande game ontwikkelaars be-amen.
Je vergeet alleen één heel belangrijk punt en dat zijn aantallen. Ontwikkelaars willen niet alleen een mooi spel maken , maar vooral heel veel verkopen. Zolang de Wii hard op weg is richting de sales van de 360 gaan ontwikkelaars steeds meer voor de Wii kiezen om de winst zo hoog mogelijk te maken. Next-gen is vooral inovatie en de ps3 is weinig vernieuwd behalve de betere graphics. En zolang Sony dik verlies blijft draaien op hun console en de verkopen stagneren daalt het vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hoedje schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:48:
[...]

Dit is wel een beetje hard bashen van de Wii zeg... ik snap dat je hart bij de Xbox 360 ligt, maar dit zijn wel een paar ongenuanceerde halve argumenten:
Mijn hart ligt zowel bij de 360 als bij alles wat Nintendo is. Ik heb stapels meer Nintendo games dan Xbox(360) games, en speel elke dag nog wel op 1 van de Nintendo consoles/handhelds.
Dat is jouw mening, als je kijkt op de verschillende fora en ook hier op GoT dan zie je dat de besturing juist geprezen wordt. Daarbij valt het op dat ook de reviewers nog moeten wennen aan de nieuwe besturing...
Reviewers moeten wennen? Volgens mij was de kracht juist dat je helemaal niet meer hoeft te wennen, maar dat je de games in 1 keer op kan pakken.
Dat is echt een goede vergelijking, je vergelijkt nu gamecube graphics met de de Xbox 360.
Nee, met Wii graphics. Dat Nintendo het initieel voor de Gamecube ontwikkelde doet er niets aan af. Dit is wat de Wii graphics nu laten zien. Of het beter wordt? Misschien, denk het wel, maar is puur theorie.
Dit is natuurlijk ook grote onzin, alleen bij hele felle geconcentreerde lichtbronnen ter hoogte van je TV heb je daar last van... ik ken weinig mensen die die hebben. Dat kijkt namelijk niet zo prettig TV 8) Daarbij is dit wel de enige console die in de buurt kan komen van de muis/tobo combo.
Ik heb wel vaker gemerkt dat de Wii op gekke manieren reageerd op licht, en dan heb ik het niet over een TL buis boven de tv. Bij Wii Sports, SSX e.d. merk je het niet, bij FPS des te meer.
Overigens blijft het grote argument graphics vs. gameplay. Ik roem Nintendo om hun durf om helemaal iets anders te doen. Daarbij lijken jouw argumenten ook erg op de eerste argumenten tegen de DS. Er zullen hele leuke innovatieve games uitkomen; het zal alleen even duren om uit het huidige paradigma te breken. Maar goed, ik denk ook niet dat Nintendo de leider zal worden, maar ze zullen wel meer gaan verkopen dan met de Gamecube...
Ik roem Nintendo ook voor deze zaken. Echter, ik heb wel eerlijk gezegd het idee dat ze zich er wel een beetje te makkelijk hebben afgemaakt met de Power van de Wii.

Gameplay boven alles, maar het oog wil ook wat.

Ik heb overigens mijn neefjes voor hun verjaardag een Wii gegeven, dus ook deze generatie heeft de Big N al geld aan mij verdiend buiten de DS ;)

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 05-04-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dit topic gaat eigenlijk over de PS3, maar ik wil op twee dingen nog reageren:
PWM schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:42:
Reviewers moeten wennen? Volgens mij was de kracht juist dat je helemaal niet meer hoeft te wennen, maar dat je de games in 1 keer op kan pakken.
Bij andere consoles heb je toch ook makkelijke en minder makkelijke games. Fifa heb je ook niet zo één, twee, drie onder de knie hoor. Mario Party aan de andere kant... zo werkt het ook bij de Wii. Bij SSX:Blur is de besturing wat lastiger onder de knie te krijgen, wat heel iets anders is dat het niet werkt, wat je in veel reviews leest. Wario Ware en Wii Sports hebben daarentegen helemaal geen leercurve. Daarbij komt dat veel reviewers zijn opgegroeid met de "normale" controller, immers de enige noemenswaardige toevoeging in bijna 20 jaar is de analoge stick geweest (en meer knopjes). Dus daar zijn ze wel goed in en dat hebben ze zo onder de knie. Motion controls vragen weer heel iets anders van je motoriek, dus is dat even wennen.
Ik roem Nintendo ook voor deze zaken. Echter, ik heb wel eerlijk gezegd het idee dat ze zich er wel een beetje te makkelijk hebben afgemaakt met de Power van de Wii.

Gameplay boven alles, maar het oog wil ook wat.
Dat ben ik met je eens. Maar er zal vast nog wel wat meer uit de Wii komen (wat ik al zei, zie Sonic, zie Pokemon). Het is alleen gewoon geen PS3 of Xbox360. Nintendo heeft bewust voor een andere weg gekozen. Meer power betekent ook een lawaaierige console, een duurdere console, duurdere games en misschien wel minder creativiteit (vanwege de enorme financiele risico's bij het ontwikkelen van de games). Aan de andere kant ben ik het helemaal met je eens dat beter beeld en beter geluid ook tot een betere ervaring leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 09:00:

Tja, wat is slecht? Als de nummer 1 consolebouwer de helft van het aantal consoles afzet dat de nummer 3 verkoopt, lijkt me dat vrij slecht. Zeker gezien de gigantische naam van Sony en de snelheid waarmee de PS2 over de toonbank ging (die bij launch net zo goed 1000 gulden kostte). De Playstation lijn heeft lang een grote groep merkgetrouwe klanten gehad. Daardoor is het dus des te opmerkelijk dat de console minder verkoopt, en is de toon voor het verdere verloop van de vraag gezet.

Het lijkt erop dat de PS3 hetzelfde probleem heeft als de 3DO: kwa specs de beste, maar door de prijs oninteressant voor een hoop consumenten.

[ Voor 8% gewijzigd door Not Pingu op 05-04-2007 16:57 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjekneck schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:49:
Je vergeet alleen één heel belangrijk punt en dat zijn aantallen. Ontwikkelaars willen niet alleen een mooi spel maken , maar vooral heel veel verkopen. Zolang de Wii hard op weg is richting de sales van de 360 gaan ontwikkelaars steeds meer voor de Wii kiezen om de winst zo hoog mogelijk te maken.
Next-gen is vooral inovatie en de ps3 is weinig vernieuwd behalve de betere graphics.
Blu-Ray, six-axis controller, WiFi, de Cell processor, HD beeld en de keyboardondersteuning laat je gemakshalve even achterwege?
En welke next-gen features heeft de Wii dan te bieden buiten de controller?

[edit] Ik heb trouwens helemaal niks tegen de Wii, integendeel, ik vind het een erg leuke console om Wii sports mee te spelen met m'n collega's. Het enige wat ik eigenaardig vind is dat je de Wii wel een next-gen console lijkt te vinden en de PS3 niet, terwijl het vanuit mijn oogpunt juist omgekeerd is.
En zolang Sony dik verlies blijft draaien op hun console en de verkopen stagneren daalt het vertrouwen.
Zelfs als er stagnerende verkoopscijfers zouden zijn, dan zeggen die niks over winst en consumentenvertrouwen.
Sony draait inderdaad verlies op de eerste consoles die op de markt komen, maar daar zit dan ook een hele redenering achter. Bij de PS2 is dat net zo gegaan.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Zowel de PS3 als 360 als Wii zijn next-gen. Next-gen betekent niet meer als 'de volgende generatie' consoles met structureel betere graphics en/of speelervaring. Om voor de term next-gen in aanmerking te komen hoeft heus niet de manier van spelen te veranderen wat sommige Wii aanhangers proberen te beweren ;) .

De PS3 heeft duidelijk geprobeerd het apparaat in de markt te zetten als een generatie verder dan de 360. Echter de verschillen zijn voorlopig te marginaal om Xbox 360 last-gen te noemen (als de PS3 al mooier is). Vandaar de tegenvallende verkoopcijfers denk ik. Zou de PS3 echt alles wegblazen dan hadden veel meer mensen het direct gekocht, ondanks het gebrek aan spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:34
Vich schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:58:
Blu-Ray
Wat hier hier next gen aan? De grotere opslag, zie alleen maar tegenslag tot op heden bij dit
formaat, maar het is vooruitgang.
six-axis controller
Zelfde als de ps2 - trilfuncitie en een bewegingssensor die ff gauw gejat is van nintendo om er vervolgens alleen maar kritiek over de slechte werking ervan te krijgen.
WiFi
Heeft de Wii ook standaard aan boord en lijkt me meer een feature die sinds een jaar of 2 op elk apparaat hoort te zitten al denkt de 360 daar anders over.
de Cell processor
Je maakt een grapje zeker? Dit voegt niks toe aan hoe inovatief Sony bezig is, het is op papier een powerfull chippie, maar de echte kracht zal uit de RSX (ofwel de GPU) moeten komen, die toverd tenslotte je plaatjes op het scherm. Cell is door Sony gehyped omdat ze deze zelf ook aan andere klanten willen slijten, het is echter ver van succesvol en dit is zelfs al erkent.
HD beeld
Toegegeven, dit is het enige echte argument waar je de spijker op z'n kop slaat, maar maakt dit de ps3 uniek tegenover de concurrentie.....Nee dus.
keyboardondersteuning
This is an act of desperation, geen zinnig argument en voegt niks toe behalve vlottere invoer, een pc heeft dit al sinds ze bestaat.
En welke next-gen features heeft de Wii dan te bieden buiten de controller?
Mii's, Wiikanalen, virtual console etc, maar dit zijn slechts features en niet uniek. Ik denk vooral dat de besturing en de ervaring de Wii uniek maken. Iedereen die het getest heeft is verkocht. Het is de eenvoud en de betaalbaardheid die de Wii uniek maakt. Toch vind ik zelf dat je niet Wii en de ps3 niet kan en mag vergelijken tegenover elkaar (wel naast elkaar), het is niet te vergelijken kwa ervaring en markt. Het valt enkel te vergelijken in fanbase en daar zie je dat de markt toe was aan verandering (de Wii) en dat een hele dure console nog steeds geen vrienden maakt. Sony had dit kunnen weten en toch pushen ze de klant.[/quote]
[edit] Ik heb trouwens helemaal niks tegen de Wii, integendeel, ik vind het een erg leuke console om Wii sports mee te spelen met m'n collega's. Het enige wat ik eigenaardig vind is dat je de Wii wel een next-gen console lijkt te vinden en de PS3 niet, terwijl het vanuit mijn oogpunt juist omgekeerd is.
Ik heb niks tegen de PS3 en ik zeg niet dat hij meer of minder next-gen is, wat ik wel vind is dat de Ps3 niet genoeg biedt om het zichzelf boven de rest uit te laten steken. Het mist een imago en spellen die de ps2 wel populair maakte.
Zelfs als er stagnerende verkoopscijfers zouden zijn, dan zeggen die niks over winst en consumentenvertrouwen.
Die zijn er dus wel degelijk (op DIT moment). En dat zegt juist heel veel over het vertrouwen van de consument, zie de Cube, de dreamcast, de Saturn etc, etc, etc

(Spelfoutjes voorbehouden, vlot getypt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Ik denk eigenlijk dat PS3 juist meer dan genoeg bied om boven de rest uit te steken en dat vooral komt door Blu ray en de Cell.

Blu ray zorgt er uiteraard voor dat er meer dingen op 1 disc passen (duh) en dus meer speelplezier. Heeft niet veel meer uitleg nodig lijkt me. De cell daaraantegen kan wel (veel) toevoegen aan spelletjes dmv betere AI, meer poppetjes op het scherm, betere physics etc. DIt zijn juist de dingen waarmee sony zich onderscheid van de concurentie en die ook veel kunnen gaan beteken voor de spelletjes in de toekomst.

Overigens is het software waarmee sony zich echt onderscheidt van de concurentie en dan vooral in de diversiteit van het aanbod. MGS, FF, GT en Ratchet en Clank zijn allemaal AAA games voor 4 verschillende genres. Op PS is eigenlijk gewoon voor iedereen wat wils.

Ik denk dat dit ook het punt is waar MS en Nintendo wel is naar mogen kijken. Nintendo blijft gewoon structureel bezig met het aanhalen van "kiddie" games. Niks tegen blije kleurtjes ofzo maar wat het probleem gewoon is dat het niet uitdagend is. Ik ben voor bepaalde races bij GT uren bezig voordat ik op nr 1 kom en zo'n spel zal je ook niet snel uitspelen. Bij Nintendo is dit altijd een ander verhaal geweest. Het was altijd meer een kwestie van tijd dan techniek voordat je het spel had uitgespeeld. De spellen waren altijd erg leuk maar na Perfect Dark was er erg weinig wat echt nog uitdagend is.

[ Voor 3% gewijzigd door zerokill op 06-04-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

zerokill schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 18:28:
Overigens is het software waarmee sony zich echt onderscheidt van de concurentie en dan vooral in de diversiteit van het aanbod. MGS, FF, GT en Ratchet en Clank zijn allemaal AAA games voor 4 verschillende genres. Op PS is eigenlijk gewoon voor iedereen wat wils.
Denk ik ook. Microsoft kan alleen op gebied van FPS sony aan. Maar de PC ownt dan toch alles op FPS gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:09:
[...]

En als m'n tante een snor had, dan was't m'n nonkel! ;)
Je vergeet volgens mij dat in de eerste week ook ineens alle pre-orders buiten de deur gaan, wat natuurlijk een hele draai geeft aan het beeld dat je probeert te scheppen.
Oh maar ik probeer niets te scheppen. Ik vroeg mij gewoon af in hoeverre je altijd een daling zou hebben in het aantal verkopen. Daarintegen kan het mij weinig schelen eigenlijk. Ik heb een PS3 en een Xbox 360. Mbt games en exclusieven heb ik heel weinig te vrezen denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Blu ray zorgt er uiteraard voor dat er meer dingen op 1 disc passen (duh) en dus meer speelplezier.
Marketing heeft zijn werk gedaan :z

Met games als Bioshock, Asassins Creed, GTI IV, Forza 2, Mass Effect, Gears of War en vele vele anderen, denk ik dat het wel meevalt met de benodigde opslag ruimte.

Dat Resistance meer dan 9gb nodig zou hebben ligt meer aan de dev, dan aan de noodzaak ervan.

[ Voor 34% gewijzigd door PWM op 07-04-2007 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Ik denk eigenlijk dat PS3 juist meer dan genoeg bied om boven de rest uit te steken en dat vooral komt door Blu ray en de Cell.

Blu ray zorgt er uiteraard voor dat er meer dingen op 1 disc passen (duh) en dus meer speelplezier. Heeft niet veel meer uitleg nodig lijkt me. De cell daaraantegen kan wel (veel) toevoegen aan spelletjes dmv betere AI, meer poppetjes op het scherm, betere physics etc. DIt zijn juist de dingen waarmee sony zich onderscheid van de concurentie en die ook veel kunnen gaan beteken voor de spelletjes in de toekomst.

Ik denk dat dit ook het punt is waar MS en Nintendo wel is naar mogen kijken. Nintendo blijft gewoon structureel bezig met het aanhalen van "kiddie" games. Niks tegen blije kleurtjes ofzo maar wat het probleem gewoon is dat het niet uitdagend is. Ik ben voor bepaalde races bij GT uren bezig voordat ik op nr 1 kom en zo'n spel zal je ook niet snel uitspelen. Bij Nintendo is dit altijd een ander verhaal geweest. Het was altijd meer een kwestie van tijd dan techniek voordat je het spel had uitgespeeld. De spellen waren altijd erg leuk maar na Perfect Dark was er erg weinig wat echt nog uitdagend is.
Wat een enorm zwart/wit verhaal weer (no flame intended).

- het grootste voordeel van meer capaciteit is dat de developers lui kunnen zijn. Valt toch wel op dat eigenlijk alleen de first-party developers dit argument steeds gebruiken. Motostorm: "oh oh oh wat hadden we de ruimte nodig". Vervolgens kan DMC en GTAIV wel gewoon op DVD? Hoe onwaarschijnlijk! Third party developers halen gewoon hun schouders op.
- Nintendo geen uitdagende games en dan haal je GT als voorbeeld? Nintendo's bekende F-Zero (ook arcade racer) bijvoorbeeld is super moeilijk. Nintendo games mag je best van mij beschouwen als kiddie (want kiddie is leuk!) maar dat ze niet uitdagend zouden zijn is grote onzin
- Dat de cell zich echt gaat onderscheiden tov de concurrentie is voorlopig alleen maar glazen bol werk.
- Het grote verschil van variatie in exclusiviteit valt ook wel mee. De 360 bijvoorbeeld heeft ook exclusiviteit in bijvoorboold RPGs/Racing/Shooter games. Zelfs Guitar Hero II is een next-gen exclusive. Als dat geen voorteken is dat er in de toekomst een grote verscheidenheid in games komt weet ik het ook niet meer. Als ik zou moeten kiezen heeft de PS3 inderdaad de beste exclusives in petto, maar het verschil is wel erg klein (geworden) hoor (ja ik mis ook een Jak-achtige game op de 360).

Ja, de PS3 heeft inderdaad een aantal onderscheidende dingen maar voorlopig zitten de verschillen vooral in de niet-game gerelateerde dingen. Als ik wil kan ik net zo'n lijstje maken dat de Xbox 360 beter is, met even makkelijk verwerpbare punten. Vandaar dat die console-war maar niet ten einde komt denk ik, mensen willen een duidelijke winnaar. En die komt er voorlopig niet. Een goede zaak lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
volgende is ook allemaal niet bedoelt als flamewar. Als ik beetje fel overkom alvast sorry :P
SeamusXanthus schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:45:
[...]

Wat een enorm zwart/wit verhaal weer (no flame intended).

- het grootste voordeel van meer capaciteit is dat de developers lui kunnen zijn. Valt toch wel op dat eigenlijk alleen de first-party developers dit argument steeds gebruiken. Motostorm: "oh oh oh wat hadden we de ruimte nodig". Vervolgens kan DMC en GTAIV wel gewoon op DVD? Hoe onwaarschijnlijk! Third party developers halen gewoon hun schouders op.
Dat is toch logisch? Mensen die van te voren aankondigen dat hun spel op meerdere platforms komt moeten natuurlijk direct al rekening houden met dit feit. En trouwens je kan nu al zien dat de DVD zijn beste tijd heeft gehad voor spelletjes. Waarom anders komt Blue dragoon op 3 dvd's? Het is toch logisch dan om grotere opslag te gebruiken...

Dit is mijn voorspelling voor de toekomst van de 360: je krijgt standaad 2 sets van discs. Op 1 disc staan alle singleplayer dingen en op de andere disc staan de multiplayer dingen. Als er nu al wordt gezegd dat 1 level al 1 gig in beslag kan nemen is het toch gewoon logisch om een grotere disc te gebruiken? Meer content op de disc, ruimte voor HD video's, beter geluid. Je zou alle verschillende talen voor een spel op 1 disc kunnen zetten.

En ja je hebt gelijk developers zouden beter hun best kunnen doen om alles te compressen maar er gaan dan gewoon dingen verloren. en sowieso ik heb liever dat een dev bezig is met een goed spel maken ipv zorgen dat het op 1 disc past.
- Nintendo geen uitdagende games en dan haal je GT als voorbeeld? Nintendo's bekende F-Zero (ook arcade racer) bijvoorbeeld is super moeilijk. Nintendo games mag je best van mij beschouwen als kiddie (want kiddie is leuk!) maar dat ze niet uitdagend zouden zijn is grote onzin
Laat ik het zo zeggen: De meeste nintendo spellen van de afgelopen jaren werden na 60 uur spelen een stuk minder leuk. Als ik kijk hoeveel tijd ik heb zitten in GT3, GT4, FFX en MGS dan is dat gewoon niet te vergelijken met Nintendo. En ja het overgrote deel van de nintendo spellen is gewoon minder uitdagend. Kijk naar new super mario bros. Super leuk spel alleen heb je het er in een week of 2 wel uitgespeeld. Geen extra moeilijke levels ofzo. Je bent dan gewoon klaar. Overigens heb je gelijk over F-zero. Die was knap lastig.
- Dat de cell zich echt gaat onderscheiden tov de concurrentie is voorlopig alleen maar glazen bol werk.
Tuurlijk is het glazen bol kijken maar je kan nu al dingen zien die wel op de cell kunnen en niet op andere hardware. Je hebt gelijk dat we daar tot nu toe weinig van hebben terug gezien in games.
- Het grote verschil van variatie in exclusiviteit valt ook wel mee. De 360 bijvoorbeeld heeft ook exclusiviteit in bijvoorboold RPGs/Racing/Shooter games. Zelfs Guitar Hero II is een next-gen exclusive. Als dat geen voorteken is dat er in de toekomst een grote verscheidenheid in games komt weet ik het ook niet meer. Als ik zou moeten kiezen heeft de PS3 inderdaad de beste exclusives in petto, maar het verschil is wel erg klein (geworden) hoor (ja ik mis ook een Jak-achtige game op de 360).
True dat de 360 aan het inlopen is maar nog steeds is het overgrote deel de AAA titels van de 360 shooters.
Ja, de PS3 heeft inderdaad een aantal onderscheidende dingen maar voorlopig zitten de verschillen vooral in de niet-game gerelateerde dingen. Als ik wil kan ik net zo'n lijstje maken dat de Xbox 360 beter is, met even makkelijk verwerpbare punten. Vandaar dat die console-war maar niet ten einde komt denk ik, mensen willen een duidelijke winnaar. En die komt er voorlopig niet. Een goede zaak lijkt me :)
Nou ik kijk puur naar wat de PS3 onderscheid van de 360 en ik denk dat zonder cell en blu ray er wel erg weinig reden zou zijn om een ps3 te kopen. Als de ps3 het alleen van zijn toch wel geripte six axis moet hebben dan zou dat redelijk triest zijn en ik denk dat je dat wel met me eens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die PS3 is gewoon een flop. Zelfs de PS2 verkoopt nu meer in Japan. Sony, back to the drawing board and good luck with the PS4! Een tip. maak hem goedkoop!

Hardware - This Week | Last Week | YTD | LTD
1. NDS - 80,012 | 130,684 | 1,930,291 | 15,935,970
2. WII - 51,365 | 75,571 | 1,042,075 | 1,961,718
3. PSP - 39,077 | 41,546 | 684,551 | 5,216,680
4. PS2 - 17,787 | 16,961 | 258,701 | 20,413,560
5. PS3 - 16,889 | 20,459 | 353,823 | 811,381
6. 360 - 3,889 | 3,492 | 79,013 | 343,715
7. GBA - 1,206 | 1,394 | 29,511 | 15,327,590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:45:
Die PS3 is gewoon een flop. Zelfs de PS2 verkoopt nu meer in Japan. Sony, back to the drawing board and good luck with the PS4! Een tip. maak hem goedkoop!

Hardware - This Week | Last Week | YTD | LTD
1. NDS - 80,012 | 130,684 | 1,930,291 | 15,935,970
2. WII - 51,365 | 75,571 | 1,042,075 | 1,961,718
3. PSP - 39,077 | 41,546 | 684,551 | 5,216,680
4. PS2 - 17,787 | 16,961 | 258,701 | 20,413,560
5. PS3 - 16,889 | 20,459 | 353,823 | 811,381
6. 360 - 3,889 | 3,492 | 79,013 | 343,715
7. GBA - 1,206 | 1,394 | 29,511 | 15,327,590
Beetje vroeg om te zeggen. Maar als je ook naar de andere consoles kijkt zie je dat de PS3 een daling heeft van 17%. De DS Lite en de Wii daarintegen hebben respectivelijk een daling van 39% en 32%! Zijn die dan ook geflopt? Volgens jou opmering in iedergeval wel! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:25
Zo ie zo is het een beetje te raar om nu al zulke dingen te roepen, de PS en de PS2 deden het namelijk ook altijd zeer slecht in het eerste jaar na hun lancering ten opzichte van de Nintendo consoles, en dat is precies waar het probleem zit. Nintendo word veel te veel gehyped voor iets wat ten tijde van de release eigenlijk al achterhaald was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rctworld schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 15:59:
Zo ie zo is het een beetje te raar om nu al zulke dingen te roepen, de PS en de PS2 deden het namelijk ook altijd zeer slecht in het eerste jaar na hun lancering ten opzichte van de Nintendo consoles, en dat is precies waar het probleem zit. Nintendo word veel te veel gehyped voor iets wat ten tijde van de release eigenlijk al achterhaald was.
ik heb liever nintendo aandelen dan sony aandelen momenteel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Arx schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 13:48:
[...]
Beetje vroeg om te zeggen. Maar als je ook naar de andere consoles kijkt zie je dat de PS3 een daling heeft van 17%. De DS Lite en de Wii daarintegen hebben respectivelijk een daling van 39% en 32%! Zijn die dan ook geflopt? Volgens jou opmering in iedergeval wel! ;)
Er is wel één groot verschil. De DS en de Wii bewegen zich al gedurende langere tijd (na kerst) in dezelfde bandbreedte, in dezelfde tijd zijn de verkopen van de PS3 alleen maar omlaag gegaan... maar het is natuurlijk nog veel te vroeg voor conclusies. Daarnaast heeft Nintendo ook geen concurrentie van de Gamecube (itt Sony van de PS2), aangezien die verkopen al een tijdje niet zo goed zijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:52:
[...]

ik heb liever nintendo aandelen dan sony aandelen momenteel...
Doe eerst even onderzoek voordat je onzin praat. Sinds sir Howad Stringer CEO bij Sony is gaat het goed.

Ook met Sony aandelen maak je op dit moment zelfs nog winst. Sterker nog, als jij op 1 januari evenveel Sony aandelen als Nintendo aandelen kocht, dan was je netto resultaat hoger geweest met Sony aandelen (+18%) dan met Nintendo aandelen (+15.5%).

Trouwens, Microsoft aandelen moet je nu echt niet hebben (-4%).

http://moneycentral.msn.c...TDOY&nocookie=1&CP=0&PT=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Hoedje schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:02:
[...]

Er is wel één groot verschil. De DS en de Wii bewegen zich al gedurende langere tijd (na kerst) in dezelfde bandbreedte, in dezelfde tijd zijn de verkopen van de PS3 alleen maar omlaag gegaan... maar het is natuurlijk nog veel te vroeg voor conclusies. Daarnaast heeft Nintendo ook geen concurrentie van de Gamecube (itt Sony van de PS2), aangezien die verkopen al een tijdje niet zo goed zijn :P.
Dat weet ik. Ik wou die kortzichtige opmerking even de grond in trappen.

Sony's probleem is op dit moment software. Zodra dat op gang komt, komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Arx schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:18:
[...]
Dat weet ik. Ik wou die kortzichtige opmerking even de grond in trappen.
Doe ik dat ook ff :P
Arx schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:16:
[...]

Doe eerst even onderzoek voordat je onzin praat. Sinds sir Howad Stringer CEO bij Sony is gaat het goed.

Ook met Sony aandelen maak je op dit moment zelfs nog winst. Sterker nog, als jij op 1 januari evenveel Sony aandelen als Nintendo aandelen kocht, dan was je netto resultaat hoger geweest met Sony aandelen (+18%) dan met Nintendo aandelen (+15.5%).

Trouwens, Microsoft aandelen moet je nu echt niet hebben (-4%).

http://moneycentral.msn.c...TDOY&nocookie=1&CP=0&PT=4
Oef, zo'n uitspraak is enorm relatief en dat weet je, want jij pakt het enige grafiekje (3m) die ietsje positiever is voor Sony :P. Als je één van de andere erbij pakt 1 maand, 6 maanden, 1 jaar, 3 jaar of 5 jaar. Dan heb je met Nintendo aandelen het hoogste rendement...
Howard is al CEO sinds juni 2005, niet het begin van het jaar en toch is over de afgelopen 2 jaar het rendement van Nintendo aandelen een heel klein beetje hoger (met ongeveer een factor 8 ). Tot slot zegt dat allemaal niets over wat je momenteel wilt hebben, want dan is alleen het toekomstige rendement belangrijk ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 07-04-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Hoedje schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:52:
[...]

[...]

Oef, zo'n uitspraak is enorm relatief en dat weet je, want jij pakt het enige grafiekje (3m) die ietsje positiever is voor Sony :P. Als je één van de andere erbij pakt 1 maand, 6 maanden, 1 jaar, 3 jaar of 5 jaar. Dan heb je met Nintendo aandelen het hoogste rendement...
Howard is al CEO sinds juni 2005, niet het begin van het jaar en toch is over de afgelopen 2 jaar het rendement van Nintendo aandelen een heel klein beetje hoger (met ongeveer een factor 8 ). Tot slot zegt dat allemaal niets over wat je momenteel wilt hebben, want dan is alleen het toekomstige rendement belangrijk ;).
Behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst. Vraag een vrijblijvende prospectus bij Uw accountant. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Hoedje schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:52:
[...]

[...]

Oef, zo'n uitspraak is enorm relatief en dat weet je, want jij pakt het enige grafiekje (3m) die ietsje positiever is voor Sony :P.
Neen. Al 6 maanden gaat het goed, ondanks de batterij incident.
Als je één van de andere erbij pakt 1 maand, 6 maanden, 1 jaar, 3 jaar of 5 jaar. Dan heb je met Nintendo aandelen het hoogste rendement...
Absoluut gezien is een Sony aandeel wel even $52.12 t.o.v. $36.75 voor een Nintendo aandeel. Dus?

[ Voor 4% gewijzigd door Arx op 07-04-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Arx schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:55:
[...]
Behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst. Vraag een vrijblijvende prospectus bij Uw accountant. :P
Tot slot zegt dat allemaal niets over wat je momenteel wilt hebben.
Dat zeg ik dus :P
Arx schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 18:09:
[...]
Absoluut gezien is een Sony aandeel wel even $52.12 t.o.v. $36.75 voor een Nintendo aandeel. Dus?
Een PS3 is ook duurder dan een Wii, toch wil ik liever een Wii :+

Ik heb werkelijk geen idee meer wat voor punt je probeert te maken, ook niet na je edit.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 07-04-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:16:
[...]

In 5 jaar doen Nintendo aandelen +100%
Sony -30%

Ik zeg ook HEB, niet KOOP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Hoedje schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 18:12:
...
Ik heb werkelijk geen idee meer wat voor punt je probeert te maken, ook niet na je edit.
JIJ attendeerde mij erop dat ik een relatief beeld schetst, dus dacht ik maar absolute (dus over de hele linie, dus van beursgang tot nu) waardes neer te zetten. Oftewel: had je 1 aandeel Sony gekocht en 1 aandeel Nintendo, dan is je Sony aandeel NU meer waard.

Maargoed genoeg erover, ging even mee met deze kinderachtige 'mijnes is langer, meer, beter etc.' discussie van Verwijderd in "Waarom verkoopt de Playstation 3 zo slec...".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 18:22:
[...]
In 5 jaar doen Nintendo aandelen +100%
Sony -30%

Ik zeg ook HEB, niet KOOP
Sony zit niet alleen in consoles, microsoft zit niet alleen in consoles. Alleen Nintendo zit alleen in consoles.

Uitspraken over het al dan niet floppen op basis van aandelen zegt dus niet zoveel...

[ Voor 11% gewijzigd door Bartjuh op 07-04-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het laatste nieuw is dat er in Europa 910.000,-- ps3 zijn verkocht. In totaal zijn er nu 3.150.000 exemplaren verkocht.

http://www.vgchartz.com/?p=60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Wacht maar totdat GTA4, Asassin Creed, Killzone 2 en Metal Gear Solid 4 uitkomen, dan zullen de verkopen wel weer (flink) stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lazrambo schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:22:
Wacht maar totdat GTA4, Asassin Creed, Killzone 2 en Metal Gear Solid 4 uitkomen, dan zullen de verkopen wel weer (flink) stijgen.
Wacht maar totdat GTA4, Assassin Creed en MGS4 op de XBOX 360 uitkomen, dan verkopen ze geen enkele PS3 extra. Killzone 1 was ook zo een hype, dat spel was slecht met de hoofdletter S. Killzone 2 wordt niet veel beter hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
MGS4 komt niet naar de 360. Dat is ondertussen al heel duidelijk. Kojima heeft al meerdere keren in een interview gezegd dat MGS4 niet op de 360 uitkomt.

Sowieso heb ik het net ff opgezogt hoe goed MGS substance op de xbox verkocht. Niet echt goed dus. Minder dan een miljoen in ieder geval. Sowieso is de Snake Eater ook niet doorgepoort naar de 360 dus ik vraag me af of de vraag er eigenlijk wel is op de 360....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Door de belachelijk hoge prijs. Ik koop nog liever een ps2 of een 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

De spellen voor de 360 zijn ook een stuk goedkoper, en het zijn er meer...

Ik denk dat de PS3 pas over een jaar goed gaat verkopen. Als de graphics beter zijn, de 2e generatie games er zijn, als er budgettitels zijn, de console zelf goedkoper is, en als het algehele spelaanbod groter is.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 00:35:
[...]

Wacht maar totdat GTA4, Assassin Creed en MGS4 op de XBOX 360 uitkomen, dan verkopen ze geen enkele PS3 extra. Killzone 1 was ook zo een hype, dat spel was slecht met de hoofdletter S. Killzone 2 wordt niet veel beter hoor.
killzone is anders een erg goed spel hoor (na mijn weten).
kan me niet bedenken dat het slecht verkoopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:28:
De spellen voor de 360 zijn ook een stuk goedkoper, en het zijn er meer...

Ik denk dat de PS3 pas over een jaar goed gaat verkopen. Als de graphics beter zijn, de 2e generatie games er zijn, als er budgettitels zijn, de console zelf goedkoper is, en als het algehele spelaanbod groter is.
Zeggen de huidige verkoopcijfers van de ps3 niet genoeg over het succes? De 360 is anderhalf jaar geleden uitgekomen en staat nu op bijna 10 miljoen verkochte consoles. De PS3 is pas 2 weken uit in Europa en zit al bijna aan de 1 miljoen verkochte exemplaren in de EU dus waar heb je het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:31:
[...]
Zeggen de huidige verkoopcijfers van de ps3 niet genoeg over het succes? De 360 is anderhalf jaar geleden uitgekomen en staat nu op bijna 10 miljoen verkochte consoles. De PS3 is pas 2 weken uit in Europa en zit al bijna aan de 1 miljoen verkochte exemplaren in de EU dus waar heb je het over.
Veel mensen die al snel conclusies trekken ;)

Voor die mensen met de snelle conclusies: http://nl.wikipedia.org/wiki/Productlevenscyclus

De ps3 verkoopt juist zeer goed, zeker als je naar de introductieprijs kijkt :)

Als ik dan kijk naar de verkoopcijfers in Europa:
1ste maand ps3 (nog niet afgelopen) : 910.000
1ste maand 360 : 500.000
1ste maand wii : 700.000

En de eerste maand is nog niet eens afgelopen voor de ps3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

We zullen zien... Dit was een eerste golf. Veel mensen hadden gereserveerd e.d. De verkoop zal nu wel wat stagneren tot de prijzen dalen of tot er meer games zijn. Want die zijn er nog haast niet.

Ik bedoel te zeggen; de early adapters hebben hem binnen; nu moet de rest nog aan de PS3 voordat er conclusies getrokken worden.

Het zal mij overigens ook een worst wezen welke console beter verkoopt; als de games maar goed zijn. Ik word er zelf toch niet beter van, van al die verkoopcijfers.

O ja; dat de 360 niet zo vaak verkocht was zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat er na de eerste batch nergens meer een 360 te krijgen was, en dat dat een paar maand duurde voordat ze weer beschikbaar waren. Ze waren allemaal uitverkocht.

[ Voor 251% gewijzigd door Format-C op 09-04-2007 18:11 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 18:51
zijn er nog nergens aanbiedingen voor de ps3 :D

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:02

Vrijdag

De Zwarte

Phusebox schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:43:
zijn er nog nergens aanbiedingen voor de ps3 :D
Check marktplaats ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 18:51
als je een ps3 registreert, zie je dan meteen of ie nog niet eerder is geregistreerd?
en waar kun je dat doen?

ga vanmiddag een ps3 checken, maar moet natuurlijk wel niet geregd zijn ivm garantie

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Phusebox schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:40:
als je een ps3 registreert, zie je dan meteen of ie nog niet eerder is geregistreerd?
en waar kun je dat doen?

ga vanmiddag een ps3 checken, maar moet natuurlijk wel niet geregd zijn ivm garantie
Naar mijn mening kun je dat niet achterhalen. Ik denk dat je dat moet verifieren bij de Sony helpdesk. Je hebt dan wel de serie nummer nodig van de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:24:
[...]

Je kunt niet de graphics van nu vergelijken met die van over 2-5 jaar. Alle consoles krijgen, naarmate er meer ontwikkeld wordt, steeds betere graphics. Zelda op de Wii is gewoon een GameCube port, dit zijn dus GC graphics! De Wii is in potentie twee maal zo krachtig, dus met die graphics komt het wel goed.

Nee, Nintendo zal zeker niet de grootste worden, maar voorlopig in potentie wel de leukste....
Onzin, een 2 keer zo hoge kloksnelheid betekend niet 2 keer zo krachtig, dat zou betekenen dat de oude xbox 3 keer zo krachtig was als de ps2 en 2 keer zo krachtig als de GC. Nu was hij duidelijk de beste qua graphics, maar niet 2 keer zo mooi. Je kan niet zo maar technologie in direct verband zetten met graphics. De wii is hardwarematig zwaar achterhaald en gewoon last gen, met de graphics komt het niet goed, het blijft een lage resolutie en er zal misschien iets verbetering inzitten maar verwacht er niet teveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Wii is volgens mij ook niet eens krachtiger dan de huidige xbox. En de Emotion Engine in de PS2 was alleen al krachtiger dan de P3 in de xbox en cpu in de Cube. Maar de PS2 had een brakke GPU, waardoor de EE veel werk daarvan moest overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mij afvraag is of er nu niet een paar maanden een grote dip komt in de ps3 verkopen.
Gewoon op gevoel he.

Al die mensen die een ps3 wilden hebben er nu wel een (na al dat lange wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Het is nu gewoon wachten op een paar AAA titels. Hopelijk komt Lair nog in de lente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
DarkShadow schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:31:
[...]
Onzin, een 2 keer zo hoge kloksnelheid betekend niet 2 keer zo krachtig, dat zou betekenen dat de oude xbox 3 keer zo krachtig was als de ps2 en 2 keer zo krachtig als de GC.
Ooit iets van CPU design gehad op hbo/uni ? Ooit gelezen hoe een CPU zn instructies precies executeert en dat clockticks dus direct gerelateerd zijn aan de executiesnelheid van instructies. In theorie is een cpu A met hetzelfde design qua instructies als cpu B maar met 2x de clocksnelheid van B ook 2x zo krachtig, hij kan nl botweg 2 keer zoveel instructies executeren.

Dus wat jij beweert: onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:40:
[...]

Ooit iets van CPU design gehad op hbo/uni ? Ooit gelezen hoe een CPU zn instructies precies executeert en dat clockticks dus direct gerelateerd zijn aan de executiesnelheid van instructies. In theorie is een cpu A met hetzelfde design qua instructies als cpu B maar met 2x de clocksnelheid van B ook 2x zo krachtig, hij kan nl botweg 2 keer zoveel instructies executeren.

Dus wat jij beweert: onzin.
Huh? Een instructie neemt toch vaak meer dan 1 clockcycle in beslag? En het aantal cycles voor een bepaalde instructie instructie kan toch verschillen van architectuur en per instructie? En de PS2, PS3, XBox en XBox360 hebben allen een ander CPU-architectuur.
Als er nu 1 ding vast staat is dat gigahertzen niks zeggen over prestaties(wat AMD indertijd duidelijk bewezen heeft met zijn Athlon XP reeks versus de toenmalige Intel CPU reeks).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 13:01 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste