Waarom verkoopt de Playstation 3 zo slecht?

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Bartjuh schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:04:
[...]

Ik pak ff je cijfers en tel de Japanse erbij op :)

Krijgen we misschien een wat completer beeld :)

[...]

Ik vind de achterstand van de ps3 nog heel erg meevallen eigenlijk (zeker gezien de introductieprijs). En de 360 is ca 4x langer op de markt.

Daarnaast is de 360 ook ca 4x langer dan de wii op de markt, en de wii loopt nog maar 1,8 Milj exemplaren achter. Dat is echt heel hard gegaan met dat ding :o

Bron Japan: http://games.fok.nl/news.php?newsid=16661
FF je bronnen goed natrekken. Als je meerdere landen erbij wilt halen, doe het dan iig wereldwijd.

zie nexgenwars.com, de PS3 heeft er totaal iets van 1,8 milj verkocht, de Nintendo ruim 5 milj en de xbox360 bijna 11 miljoen. Daarbij moet in het achterhoofd gehouden worden dat Europa nu pas voor de PS3 erbij komt.

De voorlopige winnaar is dus gewoon de xbox360 want die heeft de meeste op de markt (vooralsnog), dus als een gamepublisher nu een game op de markt wil brengen heeft hij de meeste omzet bij de xbox360 (zeker als je de attachrate van de xbox erbij neemt, xboxowners kopen over het algemeen veel games (gem. 5 per console dacht ik).

Echt onzinnig om soms te zien hoe er met cijfers gegoocheld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DarkShadow schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:45:
[...]

Ik krijg de melding dat mn adres niet valid is, welke staat hoort bij die postcode?
lol.
Probeer California eens.. ;)
Vroeger niet veel tv gekeken? Namen als Brandon, Brenda, Dylan, Kelly en Steve zeggen u niets?

[ Voor 18% gewijzigd door Apache4u op 20-03-2007 14:26 ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

Apache4u schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:25:
[...]

lol.
Vroeger niet veel tv gekeken? Namen als Brandon, Brenda, Dylan, Kelly en Steve zeggen u niets?
Dat waren nog eens tijden :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Apache4u schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:25:
[...]

lol.
nop vroeger heel erg weinig tv gekeken, spijt me zeer :)

heb dr nu maar een uit New York gepakt, en het werkt. Aanbod valt me overigens nog iets tegen, maar er komen aardige films op uit (zoals idd the departed/illusionist), nog niet alles in HD overigens. Van de series spreekt jericho mij heel erg aan, jammer dat ik the simpsons niet terug zie en wel southpark.

Naja, ik hoop maar dat de grote studios eens inzien dat zon platform heel goed kan werken, dan hoef ik niet meer naar de videotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

DarkShadow schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:32:
[...]

nop vroeger heel erg weinig tv gekeken, spijt me zeer :)

heb dr nu maar een uit New York gepakt, en het werkt. Aanbod valt me overigens nog iets tegen, maar er komen aardige films op uit (zoals idd the departed/illusionist), nog niet alles in HD overigens. Van de series spreekt jericho mij heel erg aan, jammer dat ik the simpsons niet terug zie en wel southpark.

Naja, ik hoop maar dat de grote studios eens inzien dat zon platform heel goed kan werken, dan hoef ik niet meer naar de videotheek.
De Complete Serie CSI staat er bijvoorbeeld ook op (Allemaal, dus CSI: Miami/New York/Las Vegas) :) Vreemd dat de Departed er niet meer in HD op staat, ik heb hem wel HD bekeken.

Overigens is het ook cool om "oude" films HD te bekijken, zoals Swordfish.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 20-03-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

DarkShadow schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:25:
[...]
FF je bronnen goed natrekken. Als je meerdere landen erbij wilt halen, doe het dan iig wereldwijd.

zie nexgenwars.com, de PS3 heeft er totaal iets van 1,8 milj verkocht, de Nintendo ruim 5 milj en de xbox360 bijna 11 miljoen. Daarbij moet in het achterhoofd gehouden worden dat Europa nu pas voor de PS3 erbij komt.
Als ik één site onbetrouwbaar vind overkomen is het nexgenwars wel. 1 pagina, met wat cijfertjes erop, niets meer niets minder. Als je het over betrouwbaarheid hebt, kom dan niet met zulke sites aan.

Zo'n site kan ik ook wel opzetten, geen probleem.

Maar het zou best kunnen hoor, dat de 360 11milj. keer verkocht is. Maar echt keiharde feiten zijn het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bartjuh schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:55:

Maar het zou best kunnen hoor, dat de 360 11milj. keer verkocht is. Maar echt keiharde feiten zijn het niet.
Nope, klopt.

1 ding is wel duidelijk.

In dec 2006 zijn er totaal 10.4 miljoen Xbox 360's geshiped. Dit zijn officiele MS cijfers in de half jaar (MS heeft gebroken boekjaar) rapportage.

Deze cijfers kloppen, de Amerikaanse beurs en de aandeelhouders fop je niet :)

Sony en MS hebben het altijd over shipped consoles. Afgenomen door de verkopers dus. Op dat moment zijn ze voor Sony en MS gewoon verkocht.

Als je een beetje een lijn trekt, lijkt het redelijk aannemelijk dat er inmiddels (maart 2007) wel 11 miljoen van die dingen door de consument zijn afgenomen.

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 20-03-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 16:12
PWM schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:33:
[...]

De rest zal gewoon multi-platform worden, en ja, ook MGS, Tekken en dat soort games.
Lost Planet, DR zullen weer naar de PS3 komen.
Ja maar het is denk ik voor Capcop met hun zogeroemde "Framework" engine (die als ik mag geloven uit de artikels van famitsu is gericht op multiplatform) in de eerste plaats gemakkelijker zal zijn om DMC ook te gaan uitbrengen dan pakweg Final Fantasy en/of Metal Gear Solid waar men zich toch in de eerste plaats richt op 1 specifiek platform. Dacht dat de "White Engine" van FF specifiek werd ontwikkeld met cell in het achterhoofd.

Ik zeg niet dat het niet kan maar denk dat ALS deze ook zouden uitkomen op de xbox 360 dan zal het waarschijnlijk maar een pak later zijn. Een beetje zoals het geval was met Metal Gear Solid 3, die een tijd later ook maar zijn opwachting maakte op de xbox. En dan maakt "exclusives" eigenlijk geen bal meer uit omdat de gewone man niet in die termen denkt.

En idd ik vermoed ook heel sterk dat titels zoals DR en LP ook op de PS3 zullen verschijnen. Geloof zelf dat lost planet ook op de pc zal verschijnen (stond een tijdje in famitsu Q&A sessie op GDC met capcom)

Mij zal het niet zoveel schelen omdat ik consoles meestal koopt voor de first party titels. Third party vind ik de dag van vandaag sowieso niet zoveel soeps meer.

[ Voor 19% gewijzigd door simplicidad op 21-03-2007 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolmos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07-2024
Als je wilt weten hoeveel er werkelijk zijn verkocht aan de consument is http://www.vgcharts.org wel betrouwbaar. Ze onderbouwen hun cijfers namelijk ook met de bronnen waaruit ze deze cijfers hebben gedistilleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

coolmos schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 09:08:
Als je wilt weten hoeveel er werkelijk zijn verkocht aan de consument is http://www.vgcharts.org wel betrouwbaar. Ze onderbouwen hun cijfers namelijk ook met de bronnen waaruit ze deze cijfers hebben gedistilleerd.
VGC charts zijn ook nauwelijks betrouwbaar. Je moet zelf af en toe kijken naar de bronnen uit de regio.

Voor Japan is dat bijvoorbeeld Neogaf die gister een nieuwe lijst hebben gemaakt.

Opvallend: De PS2 gaat de PS3 inhalen.

Voor Europa is het veel moeilijker. Er is er maar 1 die het echt weet, en dat is maker van de console. Voor de rest is de EU markt veel te ondoorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:07:
Sony en MS hebben het altijd over shipped consoles. Afgenomen door de verkopers dus. Op dat moment zijn ze voor Sony en MS gewoon verkocht.
Dat is niet helemaal correct. Microsoft en Sony hanteren verschillende definities voor "shipped". Bij Sony betekent het "shipped from factory" (dus nog niet verkocht aan retailer of klant), bij Microsoft "shipped to retailer" (dus verkocht aan retailer, maar niet per se aan een klant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:57:
[...]

VGC charts zijn ook nauwelijks betrouwbaar. Je moet zelf af en toe kijken naar de bronnen uit de regio.

Voor Japan is dat bijvoorbeeld Neogaf die gister een nieuwe lijst hebben gemaakt.

Opvallend: De PS2 gaat de PS3 inhalen.

Voor Europa is het veel moeilijker. Er is er maar 1 die het echt weet, en dat is maker van de console. Voor de rest is de EU markt veel te ondoorzichtig.
Die cijfers van Neogaf komen van MediaCreate, die tracken heel nauwkeurig per week console sales en software sales in Japan. Verder zijn voor de VS maandelijks NPD cijfers beschikbaar. Goede Europese cijfers zijn vrijwel niet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:37

911GT2

en blazen maar!

Omadt het ding bagger is, duur lomp lelijk en te veel fanboys... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Oeh, Jericho, dat is erg cool, die serie volg ik nu vanaf het begin en is echt een aanradertje!
Ik heb zo het idee dat de verkopen van vandaag niet echt geweldig waren, overal waar ik keek waren nog volop PS3's beschikbaar!

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, iedereen die een PS3 wil, heeft er een, maar hij is niet uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

DarkShadow schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:25:
[...]
Echt onzinnig om soms te zien hoe er met cijfers gegoocheld wordt.
En dan vertrouw je Nextgenwars.com :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:08:
Klopt, iedereen die een PS3 wil, heeft er een, maar hij is niet uitverkocht.
wat is dat nou voor logica :? Dus, alles wat nu nog in de winkel ligt, xbox360, ps3 etc., dat is allemaal spul wat nauwelijks verkocht gaat worden, want wie hem wil die heeft hem al!

* EfBe wil ook wel een PS3 maar heeft hem nog niet (nog geen tijd)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
klopt niet helemaal in mijn ogen want bijvoorbeeld toen ik vrijdag naar de mediamarkt ging stonden er nog 10-20 ps3's terwijl er nu nog minder dan 10 staan ofzo.

Ik denk trouwens dat HD-dvd vs Blu ray battle voor europa gewonnen is (ieg voor NL). Ik heb nog nergens een hd dvd te koop gezien maar nu dus wel de eerste blu ray films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

EfBe schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 17:36:
[...]
wat is dat nou voor logica :? Dus, alles wat nu nog in de winkel ligt, xbox360, ps3 etc., dat is allemaal spul wat nauwelijks verkocht gaat worden, want wie hem wil die heeft hem al!

* EfBe wil ook wel een PS3 maar heeft hem nog niet (nog geen tijd)
Me2.

En er is ook een verschil in marketing tussen sony en microsoft. Microsoft had een kunstmatig tekort gecreëerd om een soort "hype" te veroorzaken. Sony wou gewoon ruim voldoende consoles bij launch beschikbaar hebben zodat niemand teleur werd gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 18:56:
[...]

Me2.

En er is ook een verschil in marketing tussen sony en microsoft. Microsoft had een kunstmatig tekort gecreëerd om een soort "hype" te veroorzaken. Sony wou gewoon ruim voldoende consoles bij launch beschikbaar hebben zodat niemand teleur werd gesteld.
Niemand was ook teleurgesteld door een jaar te moeten wachten.
Edit. ok een beetje overdreven :P paar maanden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bartjuh schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 18:56:
En er is ook een verschil in marketing tussen sony en microsoft. Microsoft had een kunstmatig tekort gecreëerd om een soort "hype" te veroorzaken. .
Dit is zoooooo kortzichtig :O

Als er 1 ding dom is, is het tekort creeeren. Voor de launch ala, maar maanden erna waren er nog Premiums tekort.

Er is niks kunstmatigs aangeweest.

Als je een heeeel klein beetje verstand had van bedrijfsvoering zou je dat weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:43
Was rond 4 uur nog bij de mediamarkt in breda... Stonden zowiezo nog een stuk of twintig op een grote stapel. In die paar minuten dat er rondliep zag ik wel 2 mensen er 1 meepakken.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
ik ben vandaag in 3 steden geweest, en in elke winkel waar ze ps3's verkochten hadden ze er nog voldoende (lees: minimaal 5).

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Veel mensen hebben vandaag ook pas salaris/stufi gekregen. En er zijn flink wat aantallen.
Vooralsnog verkoopt de PS3 beter dan de 360 bij launch (volgens analisten :X) dus alles kan nog :)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Shiver23 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 20:21:
Veel mensen hebben vandaag ook pas salaris/stufi gekregen. En er zijn flink wat aantallen.
Vooralsnog verkoopt de PS3 beter dan de 360 bij launch (volgens analisten :X) dus alles kan nog :)
ehm waarom lijkt me dat nou niet echt geloofwaardig... ok het ding zal best goed verkopen, maar het blijft gewoon ontzettend duur

dus dat ie beter verkoopt als de xbox360 (of wii) bij de launch lijkt me sterk. Om maar te zwijgen van de relatieve verkooppercentages

en welke analisten; bron?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Aanbod is vele malen groter, dus zo raar is het niet.
NPD volgt de release van de PlayStation 3 in Europa nauwkeurig. Ondanks dat de PS3 stukken later op de markt kwam dan de Xbox360, verkoopt de PS3 beter dan de xbox360.
Oke, de totale verkoop aantal kom nog lange na niet dichtbij die van de Xbox360 maar volgens NPD verkoopt de PS3 beter als toen de Xbox360 gereleased werd in Europa. Dit komt volgens hun omdat de PS3 beter beschikbaar is en de aantal launch games groter is.
http://www.360party.nl/nieuws/item/32744/

Alleen de bron van deze bron is een site met luiers 8)7
edit: juiste bron ook gevonden: http://www.qj.net/NPD-Pla...-Xbox-360/pg/49/aid/87163

[ Voor 92% gewijzigd door Shiver23 op 24-03-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:20

S2S

Ik weet niet of de PS3 goed verkoopt, zal me ook een worst wezen, ik heb er 1. Ik weet wel dat toen ik gister Intertoys belde, en vroeg of hij ze nog wel op voorraad had de beste man zei, ja genoeg, hij klonk een beetje wanhopig. Heb ik niet eerder mee gemaakt dat launch consoles zo makkelijk zijn te krijgen.
600 euro is niet niks.

[ Voor 13% gewijzigd door S2S op 24-03-2007 22:36 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:03
Ja hoor, is er een keer genoeg van apparaat X bij release, IS HET NOG NIET GOED :p
(jaja, ik weet hoe het echt zit, klein beetje sarcastisch :p )

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:26
Shiver23 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 21:00:
Aanbod is vele malen groter, dus zo raar is het niet.
[...]

http://www.360party.nl/nieuws/item/32744/

Alleen de bron van deze bron is een site met luiers 8)7
edit: juiste bron ook gevonden: http://www.qj.net/NPD-Pla...-Xbox-360/pg/49/aid/87163
De denkfout die NPD maakt is dat de Xbox 360 in de VS de eerst vier maanden nauwelijks leverbaar was en dat de maandelijkse verkopen uit die periode niet juist de vraag weerspiegelen. De vraag was nl veel groter dan het karige aanbod en daardoor vielen de verkoopaantallen een stuk lager uit. Pas in maart, april was de Xbox 360 volop verkrijgbaar. Bij de PS3 is dat veel minder het geval geweest. vanaf januari waren er zelfs zoveel te koop dat bijna elke winkel ze voldoende op voorraad had. De verkoopaantallen van de PS3 in de 1e vier maanden weerspiegelen dus wel de vraag en geven aan hoe succesvol de console is, terwijl dat bij de Xbox 360 niet het geval is.

Je kunt dat laatste ook terugzien als je de verkopen van de originele Xbox met die van de Xbox 360 vergelijkt, want ook de Xbox verkocht de eerste paar maanden veel beter. Toen de 360 echter voldoende beschikbaar werd, zag je hoe de maandelijkse verkopen in het voordeel van de 360 uitsloegen en de voorsprong weer opgepeuzeld werd. Zo rond november, december was de initiele voorsprong verdwenen en ging de Xbox 360 voorlopen qua verkoopresultaten.

De PS3 zal het nog best zwaar krijgen want de verkopen in februari in de VS waren de helft van de Xbox 360. Sony moet flink aan die kar trekken, want zoals het nu loopt wordt de PS3 lang niet zo'n succes van de PS2. Er moeten veel meer exclusives komen, de online store moet meer aanbieden en de prijs moet een heel stuk omlaag om succesvol te kunnen concurreren met zowel de 360 als de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij, de Dixons Lijnbaan Rotterdam waar ik werk, hebben 45 PS3 consoles binnen gekregen waarvan 11 verkocht op de eerste dag. Best veel zou je zeggen in vergelijking met de Wii toen we op de eerste dag maar 5 van verkochten. Echter was de Wii wel gelijk uitverkocht en zouden we er 45 exemplaren hebben gehad, dan waren die ook 100% uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ajacied88: Wat zijn over het algemeen de reacties op de machine? Vergelijken ze hem veel met de Xbox360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet ik eigenlijk niet. De mensen die hem komen kopen, weten al heel duidelijk wat ze kopen. Je hebt geen verkoopgesprek nodig dus je weet niet wat voor gedachten ze hebben over de PS3. Mensen komen naar je toe en zeggen dan "Mag ik een PS3" of "Ik kom mijn PS3 ophalen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 20:32:
[...]

ehm waarom lijkt me dat nou niet echt geloofwaardig... ok het ding zal best goed verkopen, maar het blijft gewoon ontzettend duur

dus dat ie beter verkoopt als de xbox360 (of wii) bij de launch lijkt me sterk. Om maar te zwijgen van de relatieve verkooppercentages

en welke analisten; bron?
Bovenstaande info klopt en de verklaring is heel simpel: er zijn véél meer PlayStation 3's bij de lancering dan Xbox 360's er waren eind 2005. De Xbox 360's waren vrij snel uitverkocht, dat gaat bij de PlayStation 3 echt niet gebeuren. De komende paar weken niet in ieder geval.

Ik heb nog wel ergens een berichtje liggen met de verkoopcijfers van de Xbox 360 in Amerika, tot en met 2 weken na de launch. In feite kwam het erop neer dat Sony de helft van zijn PS3's hoeft te verkopen in 2 weken om ruim meer PlayStation 3's in Europa te verkopen dan Xbox 360's in Amerika bij de launch zijn verkocht.

Waarom deze vergelijking vrij eerlijk is? Amerika is hét land van de Xbox 360, PlayStation 3 is (officieel) niet 'van' Europa ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 01:33:
Weet ik eigenlijk niet. De mensen die hem komen kopen, weten al heel duidelijk wat ze kopen. Je hebt geen verkoopgesprek nodig dus je weet niet wat voor gedachten ze hebben over de PS3. Mensen komen naar je toe en zeggen dan "Mag ik een PS3" of "Ik kom mijn PS3 ophalen".
Dat is makkelijk comissie verdienen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

PWM schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 19:34:
[...]
Dit is zoooooo kortzichtig :O

Als er 1 ding dom is, is het tekort creeeren. Voor de launch ala, maar maanden erna waren er nog Premiums tekort.

Er is niks kunstmatigs aangeweest.

Als je een heeeel klein beetje verstand had van bedrijfsvoering zou je dat weten :)
Als je iets verstand van marketing had gehad, had je ook beseft dat consoles die op de launch week niet geheel uitverkocht worden slecht staat in het nieuws. Mensen die de console toch wel willen, kopen hem uiteindelijk wel. Maar door de "hype" in de media en op de fora worden twijfelaars ook over de streep getrokken, immers, als de console zo "populair" is dat hij overal uitverkocht dan moet hij wel goed zijn en wordt het een succes!

Alleen lukte het microsoft niet overal blijkbaar, want in het oosten van het land (hengelo/enschede) liep het vanaf dag 1 niet storm, en lagen er genoeg in de winkel. Ik snapte toen ook niet waarom iedereen moord en brand schreeuwde over tekorten terwijl ik er zo 10 kon meeslepen uit de mediamarkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Uhh het hele stuk gaat over de eerste vier maanden van de 360 en PS3 in de VS. Heeft niets met Europa te maken in dit geval. Het is een beetje een vaag artikel maar NPD meet alleen de VS.

1.02 mil. 360's tegenover 1.06 mil. PS3's ofzo. Verder kun je de cijfers natuurlijk draaien zoals je het zelf wilt of dit goed is of niet. Tel daarbij Europa en Japan dr bij op en de PS3 doet het wereldwijd ook beter dan de 360 in de launchperiode.

Je zou aan de ene kant kunnen zeggen dat dit een slechte vergelijking is omdat de PS3 nu moet concurreren met de 360. Aan de andere kant kun je ook zeggen dat de 360 in die tijd weinig concurrentie had bij de launch en dat het dus nog knapper is hoe de PS3 verkoopt.

[ Voor 81% gewijzigd door Shiver23 op 26-03-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bartjuh schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:48:
[...]

Als je iets verstand van marketing had gehad, had je ook beseft dat consoles die op de launch week niet geheel uitverkocht worden slecht staat in het nieuws. Mensen die de console toch wel willen, kopen hem uiteindelijk wel. Maar door de "hype" in de media en op de fora worden twijfelaars ook over de streep getrokken, immers, als de console zo "populair" is dat hij overal uitverkocht dan moet hij wel goed zijn en wordt het een succes!

Alleen lukte het microsoft niet overal blijkbaar, want in het oosten van het land (hengelo/enschede) liep het vanaf dag 1 niet storm, en lagen er genoeg in de winkel. Ik snapte toen ook niet waarom iedereen moord en brand schreeuwde over tekorten terwijl ik er zo 10 kon meeslepen uit de mediamarkt :P
Het gaat ook niet op de launchweek, maar om de weken erna.

Nintendo is op dit moment pre-orders aan het verliezen, omdat het gewoon veel te lang duurt. Mensen worden het zat, gaan ergens anders naar kijken. In de eerste week wil je misschien wat tekorten, daarna niet.

Aangezien het MS niet lukte om in 2-3 maanden erna de winkels goed te bevoorraaden, weet je dat er dus ook gewoon niet genoeg consoles waren.

Overigens, lag inderdaad de Core genoeg in de winkels, alleen de Premium, die iedereen wilde, was niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Shiver23 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:17:
Uhh het hele stuk gaat over de eerste vier maanden van de 360 en PS3 in de VS. Heeft niets met Europa te maken in dit geval. Het is een beetje een vaag artikel maar NPD meet alleen de VS.

1.02 mil. 360's tegenover 1.06 mil. PS3's ofzo. Verder kun je de cijfers natuurlijk draaien zoals je het zelf wilt of dit goed is of niet. Tel daarbij Europa en Japan dr bij op en de PS3 doet het wereldwijd ook beter dan de 360 in de launchperiode.

Je zou aan de ene kant kunnen zeggen dat dit een slechte vergelijking is omdat de PS3 nu moet concurreren met de 360. Aan de andere kant kun je ook zeggen dat de 360 in die tijd weinig concurrentie had bij de launch en dat het dus nog knapper is hoe de PS3 verkoopt.
Hoe men het ook uitlegt, met een merknaam als Playstation zo'n enorme achterban is 'het net iets beter doen als MS' op zijn best matig te noemen (in Amerika). Verder ben ik het eens dat je beide launches niet kan vergelijken om genoemde redenen. Maar je hebt ook andere variabelen, zoals het feit dat een HDTV nu veel betaalbaarder is als anderhalf jaar geleden waar het gros de xbox360 op een normale TV moest aansluiten. En zo zijn er vast nog veel andere redenen te bedenken waarom een vergelijk niet één op één te maken is.

Bottom line blijft dat het (nog) niet goed gaat met de PS3, om verklaarbare redenen. Maar het komt wel goed denk ik, tenzij Sony echt heel hardleers is. En zelfs al ZOU PS3 'floppen' (wat niet gaat gebeuren), dan komt er nog genoeg leuks uit. Zie bv ook de Gamecube, waar echt nog belachelijk veel leuke/goede spellen op zijn uitgekomen uiteindelijk.

Voglens mij zijn er ook nog heel veel mensen (zoals ik) die ondanks alles best de PS3 uiteindelijk willen kopen zodra er echt meerwaarde op zit. Leuke games en een beter prijskaartje doet denk ik wonderen. Als Sony zich maar weer op de games gaat focussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Ik denk eerlijk gezegd dat het er niks mee te maken heeft of sony hardleers is of niet. Op dit moment moeten ze gewoon gaan zorgen dat er een aantal killer games naar de ps3 komen.

Ik denk dat 2007 voor de xbox wordt want er komen gewoon iets teveel (potentiele) toppers voor xbox. denk aan mass effect en halo. Ik denk dat het nog moeilijk gaat krijgen om hier met Heavenly Sword en Lair tegenop te boksen.

2008 wordt een ander verhaal. Final Fantasy, MGS, GT, Little Big planet maken dan hun opwachting en op dat moment zal de ps3 helemaal los gaan.

Wat sony nu moet doen is zorgen dat zoveel mogelijk titels exclusive blijven. Ik denk dat het voor spellen als MGS en FF niet zo heel moeilijk wordt om ze exclusive te houden. Stond laatst wel een mooie foto op digg:
Afbeeldingslocatie: http://www.adamcg.com/newdump/mgs4.png

Geen flametroll ofzo maar Konami had al meerdere malen gezegd dat mgs erg veel ruimte zou gaan gebruiken. Voor de rest moeten ze zorgen dat titels als ratchet and clank etc gewoon op de ps3 blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Shiver23 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:17:

Het is leuk voor Sony om te zeggen dat ze beter verkochten dan de Xbox 360 in de 1e 4 maanden, maar daar schieten ze uiteindelijk niks mee op want ze moeten (zoals je al opmerkte) NU concurreren en niet 12 maanden geleden. In die realiteit heeft Microsoft in de VS 2.2 miljoen 360s verkocht en Sony maar 1.1 miljoen PS3s. Ze zijn alleen nog op meer achterstand gezet dus, terwijl ze veel meer dan MS zouden moeten verkopen om de achterstand in te lopen. Die achterstand zal ook blijven totdat het aantal exclusieve games sterk gestegen is en de prijs flink naar beneden gegaan is. Op dat moment zal mogelijk ook Blu-Ray de strijd gewonnen hebben van HD-DVD en is films in HD-kwaliteit ook interessant geworden voor de gemiddelde burger. Dat zal Sony alleen niet in 2007 voor elkaar krijgen en ook niet in 2008, daarvoor is de achterstand op Microsoft en het prijsverschil te groot. Voordat de PS3 van 600 dollar/euro naar een betaalbare 300 dollar/euro is gezakt ziijn we toch minstens twee jaar verder. Dan is Sony pas op hetzelfde niveau gekomen als de PS2 tijdens zijn Amerikaanse introductie en die werd pas met een prijs van $200 echt populair.

Het wordt in ieder geval een flinke klus voor Sony om MS in te halen, en dan hebben we het nog niet eens over Nintendo's Wii gehad die zowel de PS3 als de Xbox 360 het nakijken geeft qua verkopen. Nu kan het Wii-avontuur niet eeuwig duren, daarvoor is die console te beperkt qua capaciteiten, maar het zal wel betekenen dat heel veel developers voor "the quick buck" Wii-games zullen gaan maken om in te springen op de huidige hausse. Het is niet te hopen dat net zoals bij de DS gegarandeerde millionsellers in Japan niet voor de PS3 zullen verschijnen maar voor de Wii zoals dat ook bij de DS gebeurde met de nieuwe Dragon Quest. De PS3 heeft dat soort titels de eerstkomende paar jaar hard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom het zo interessant is om deze verkoopcijfers te volgen?
NOFI, het is echt een serieuze vraag, want als consument snap ik deze hele discussie niet.
Bij bijvoorbeeld de eerste playstation zou ik me deze discussie nog voor kunnen stellen, omdat je als early adaptor graag zou weten of er na je investering uberhaupt nog games worden gemaakt door ontwikkelaars. Maar ik denk, gezien de legacy van playstation, dat we ons daar met dit 3e exemplaar niet meer druk om hoeven te maken, of zie ik iets over het hoofd?

Om zelf ook maar een duit in het zakje te doen:
Zelf heb ik de ps3 nog niet aangeschaft. Dit heeft als oorzaak omdat er nog geen kant-en-klare oplossing is voor het streamen van HD-content vanaf bijvoorbeeld een NAS. Wanneer hier ondersteuning voor is, ben ik de eerste die een exemplaar zou aanschaffen. Sterker nog: ik zou er zelfs 1000 euro voor over hebben. Alleen al om het feit dat ik dan geen htpc hoef te bouwen.

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Bartjuh schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:55:
[...]

Als ik één site onbetrouwbaar vind overkomen is het nexgenwars wel. 1 pagina, met wat cijfertjes erop, niets meer niets minder. Als je het over betrouwbaarheid hebt, kom dan niet met zulke sites aan.

Zo'n site kan ik ook wel opzetten, geen probleem.

MS zegt het zelf aan het einde van een jaar, net zoals ieder bedrijf. nexgenwars houd gewoon de laatste verkoopcijfers bij, werkt vrij eenvoudig. Elke week japanse verkoopcijfers, eens in de maand heb je amerikaanse verkoopcijfers en in europa weet ik niet precies hoe het gaat. Maargoed, dat maakt verder niet zoveel uit, eens per jaar worden de cijfers sowieso rechtgetrokken.

[ Voor 9% gewijzigd door DarkShadow op 27-03-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sapstengel schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 09:04:
Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom het zo interessant is om deze verkoopcijfers te volgen?
NOFI, het is echt een serieuze vraag, want als consument snap ik deze hele discussie niet.
Bij bijvoorbeeld de eerste playstation zou ik me deze discussie nog voor kunnen stellen, omdat je als early adaptor graag zou weten of er na je investering uberhaupt nog games worden gemaakt door ontwikkelaars. Maar ik denk, gezien de legacy van playstation, dat we ons daar met dit 3e exemplaar niet meer druk om hoeven te maken, of zie ik iets over het hoofd?

Zelf heb ik de ps3 nog niet aangeschaft. Dit heeft als oorzaak omdat er nog geen kant-en-klare oplossing is voor het streamen van HD-content vanaf bijvoorbeeld een NAS. Wanneer hier ondersteuning voor is, ben ik de eerste die een exemplaar zou aanschaffen. Sterker nog: ik zou er zelfs 1000 euro voor over hebben. Alleen al om het feit dat ik dan geen htpc hoef te bouwen.
Hoe populairder: hoe groter het aanbod games, hoger de kwaliteit van sommige games, lager de prijs (snellere prijsdaling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Sapstengel schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 09:04:

tja, ik ben zelf totaal geen fanboy van welk format dan ook, hoop ze in de loop van dit jaar allemaal nog te krijgen. Maar ik vind het wel leuk om te zien wie er gaat winnen. Een beetje hetzelfde als voetbal, boeit me ook weinig, maar als ik een wedstrijd zie blijf ik wel kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik ben het er eigenlijk niet helemaal mee eens dat de PS3 het so slecht doet, je kunt het ook anders bekijken....... ondanks de (veel) hogere prijs verkoopt de PS3 toch aardig.

Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat de PS3 een succes gaat worden, misschien niet zo overdonderend als met de PS2 en misschien is de weg naar een succes wat langer maar komen doet hij er wel.
Het enige wat echt roet in het eten kan gooien is denk ik idd de exlusiviteit van grote franchises zoals FF, MGS etc.
Na 3 incarnaties heeft de PS naam zich toch wel bewezen denk ik, ik be iig niet bang dat het straks zo slecht word dat er weinig interessante games voor uit komen.
1 van de hoofdredenen dat ik een PS3 gekozen heb boven de X360 of de Wii is toch het feit dat ik aardig wat PS en PS2 spellen heb die ik ook graag wil spelen wanneer ik daar zin in heb zoder daar veel ruimte voor op te offeren door een PS2 aangesloten te houden.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
De 'verkoopcijfers' van consoles is een belangrijk marketingonderdeel, vergeet dat niet. Immers, je kunt daarmee 'aantonen' dat de concurrentie 'niet verkoopt'.

Als je wel eens bij een speech van Steve Ballmer bent geweest, dan weet je dat Microsoft geen moment onbenut laat om die 'cijfers' uit te buiten.

Ik moet er elke keer weer om lachen, en nog veel meer om al het gepeupel wat om het hardst roept wie de juiste cijfers heeft en hoe erg het wel/niet gesteld is met <insert console here>.

Neem nu alleen al het geneuzel met de PS3 en de PS2. De PS2 verkoopt kennelijk nog beter dan de PS3. Ik denk dat Sony daar nog het hardst om lacht. Weet je waarom? De PS2 is wel degelijk winstgevend. Zolang ze dat ding (en bijbehorende games die nog steeds veel verkopen) nog aan de man kunnen brengen in ruime getale zul je hen niet horen klagen. De PS3 is nu overal te koop en zal niet eerder bij het grote publiek terecht komen dan in 2008 of later. De mensen die nu een PS3 hebben of binnenkort gaan komen zijn niet het grote publiek.

Hoeveel hebben ze nu verkocht? 4 miljoen? Hoeveel PS2's zijn er verkocht? 110+ miljoen ong. Dan valt 4 miljoen in het niet bij de grootte van de markt die er potentieel is. M.a.w.: de grote massa komt nog. En daarom is neuzelen over cijfers ook totaal niet boeiend.

Over exclusives: Op een gegeven moment is een franchise wel op en over. Oh jee, DMC4 komt ook op de XBox360. So WHAT. DMC3 was voor de gemiddelde gamer veel te moeilijk dus die laat DMC4 links liggen, en dan nog: NA DMC4 is de franchise wel zo'n beetje over. Wat een console moet hebben zijn franchises met voldoende toekomst. een MGS4 is ook een van de laatste delen, zoniet de laatste. Dus waar men op moet richten zijn de franchises die nieuw zijn, bv resistance, motorstorm... Nu wellicht niet systemsellers, de opvolger wellicht wel.

Verder spelen veel meer dingen mee mbt het kopen van een console. Voor mij bv is de brakheid van de XBox hardware de reden dat ik er niet een heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het trouwens wel raar dat mensen net doen of een console overal moet uitverkopen om het goed te doen.
Sony heeft gewoon perfect geleverd aan de winkeliers zodat er geen tekorten of what so ever onstaan.

In Engeland is ie de snelst verkoopende console ever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Chieftec
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 09:48
EfBe schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:44:
Voor mij bv is de brakheid van de XBox hardware de reden dat ik er niet een heb.
Wat is er zo brak aan die Xbox hardware dan?
Ik denk dat ze nu toch de meest cleane configuratie hebben van alle consoles.

Om een native 1080p weer te geven was een update via Xbox Live genoeg, het ging eerst niet hoger dan 1080i. Microsoft was slim genoeg om zo'n chip in te bouwen dat dit mogelijk maakt. Voor de rest hoor je toch vaak genoeg dat het een makkelijk te programmeren console is.
En voor de rest werkt die console uitstekend. Xbox Live en alles wat erbij komt kijken (Arcade, Marketplace etc) zit simpel en netjes in elkaar.
Op het gebied van lawaai die de Xbox 360 maakt, als dat een reden is om hem te brak te noemen, dan geef ik je gelijk. Maar zo heeft de PS3 ook zijn eigen problemen.

Dat de PS3 krachtiger is dan Xbox 360 dat zie ik ook, ik vind Resistance: Fall of Man bijv. mooier en sfeervoller dan Gears of War.
Maar de PS3 Bluray speler heeft op dit moment moeite om 720p af te spelen op schermen die geen 1080p aankan. Mijn Philips 37PF9830 kan niet hoger dan 1080i, maar aangezien naar mijn mening progressive signalen toch beter uitzien dan interlaced, wou ik een Bluray film afspelen op 720p, dat gaat dus mooi niet. De PS3 valt terug op 480p. Let wel, games lopen gewoon normaal op 720p (bv. Resistance), maar Bluray films dus niet.
Er zal ongetwijfeld een firmware update komen die dit zal fixen (hoop ik tenminste), maar schijnbaar gaat dit niet zo makkelijk als wij denken. Er is genoeg nieuws hierover geweest op Tweakers.

Dus als brakheid van een console een reden is om hem te laten staan, dan hoor je, op dit moment, geen Xbox 360 maar zeker ook geen PS3 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 360 heeft meer hardware failures dan de ps3, dus brakker ;)

PS3 heeft nagenoeg geen hardware mankementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Master Chieftec schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:06:
Dat de PS3 krachtiger is dan Xbox 360 dat zie ik ook, ik vind Resistance: Fall of Man bijv. mooier en sfeervoller dan Gears of War.
Zucht.
a) "krachtiger" hangt nogal af van hoe je het definieert. De CPU van de PS3 is sterker, de GPU is echter zwakker.
b) hoe krachtig een console is kun je niet aflezen aan games. Je hele vergelijking gaat dus mank. Bovendien, wat jij er sfeervoller uit vindt zien heeft te maken met artwork en geen zak met de prestaties van de consoles

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Master Chieftec schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:06:
[...]
Wat is er zo brak aan die Xbox hardware dan?
1) teringherrie uit fans en/of dvd drive. Op zich al een reden om hem niet te kopen.
2) vele meldingen (ook hier op GoT), van mensen die soms al hun 4e of 5e xbox hebben. No offence, maar dan is de console gewoon brak. En dan kan een hele groep roepen dat ze geen problemen hebben, de verhalen zijn me wat te frequent. In PS2 threads lees ik bv niet zoveel mensen met brakke consoles, jij wel?
3) krassen op je games out of the blue. Op zich ook al een reden om hem niet te kopen.

Als ik een console koop, dan moet die het doen als ik hem aanzet en niet uit elkaar vallen als ik er naar wijs. De xbox360 heeft wat dat aangaat dan een bad trackrecord. MS gaat dat wellicht in de toekomst verbeteren, maar IMHO te laat.

Maar jij dacht dat ik het had over de specs van het ding. Ok, laten we het daar maar over hebben dan :)
Ik denk dat ze nu toch de meest cleane configuratie hebben van alle consoles.

Om een native 1080p weer te geven was een update via Xbox Live genoeg, het ging eerst niet hoger dan 1080i. Microsoft was slim genoeg om zo'n chip in te bouwen dat dit mogelijk maakt. Voor de rest hoor je toch vaak genoeg dat het een makkelijk te programmeren console is.
Ik maak zelf al jaren als professional software, en software bouwen IS gewoon complex. Dom kakelen dat het gemakkelijker zou zijn op een XBox is onzin, het kan wellicht wat (== beetje) makkelijker zijn door de libraries van MS en wat additionele tools, maar Sony heeft ook tools, alleen welicht wat meer bare bones. Tja, als je 'on the metal' programmeert dan zijn fancy tools wel leuk, maar op zich niet zo boeiend.

Het klinkt nl. alsof je zonder bv visual studio geen software zou kunnen maken, terwijl iedere echte nerd weet dat dat onzin is.
En voor de rest werkt die console uitstekend. Xbox Live en alles wat erbij komt kijken (Arcade, Marketplace etc) zit simpel en netjes in elkaar.
Op het gebied van lawaai die de Xbox 360 maakt, als dat een reden is om hem te brak te noemen, dan geef ik je gelijk. Maar zo heeft de PS3 ook zijn eigen problemen.
noem ze eens, die problemen :). De prijs?
Dat de PS3 krachtiger is dan Xbox 360 dat zie ik ook, ik vind Resistance: Fall of Man bijv. mooier en sfeervoller dan Gears of War. Maar de PS3 Bluray speler heeft op dit moment moeite om 720p af te spelen op schermen die geen 1080p aankan. Mijn Philips 37PF9830 kan niet hoger dan 1080i, maar aangezien naar mijn mening progressive signalen toch beter uitzien dan interlaced, wou ik een Bluray film afspelen op 720p, dat gaat dus mooi niet. De PS3 valt terug op 480p. Let wel, games lopen gewoon normaal op 720p (bv. Resistance), maar Bluray films dus niet.
Dit is iets wat al vaker is teruggekomen, dat ligt aan het feit dat de PS3 die output niet scaled naar 1080p maar terugvalt. Als je TV 1080p aan had gekund, had de output gewoon 1080p geweest.
Er zal ongetwijfeld een firmware update komen die dit zal fixen (hoop ik tenminste), maar schijnbaar gaat dit niet zo makkelijk als wij denken. Er is genoeg nieuws hierover geweest op Tweakers.
Dus als brakheid van een console een reden is om hem te laten staan, dan hoor je, op dit moment, geen Xbox 360 maar zeker ook geen PS3 te kopen.
Ik heb geen tv die alleen maar 1080i aankan dus ik zie niet in waarom ik dan de ps3 zou moeten laten staan (sterker, ik heb gewoon een trinitron SD TV). Bluray interesseert me niet zo: mocht dat ooit gemeengoed worden dan koop ik dan wel een player daarvoor. Films kijken op dvd op mn ps2 was ook nooit echt jovel zonder ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 15:09

S2K

Het wordt wel gek hoor, Marktplaats staat vol met mensen die de PS3 kwijt willen tegen prijzen boven de €600,- (er staat er zelfs 1 die €1000,- vraagt). Vanmiddag bij de lokale top1toys zag ik de PS3 voor €579,99 (ze hadden er een hele stapel van staan) de prijsdaling is dus al ingezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
.oisyn schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:55:
[...]

Zucht.
a) "krachtiger" hangt nogal af van hoe je het definieert. De CPU van de PS3 is sterker, de GPU is echter zwakker.
b) hoe krachtig een console is kun je niet aflezen aan games. Je hele vergelijking gaat dus mank. Bovendien, wat jij er sfeervoller uit vindt zien heeft te maken met artwork en geen zak met de prestaties van de consoles
Is het verschill in GPU dan echt zo groot? Het enige voordeel dat ik heb gehoord van de xenon is dat hij meer shaders ops per clock kan doen en dat hij door de aanwezigheid van de eDRAM module iets makkelijker AA toepast maar is hij voor de rest dan ook zoveel sterker of is dit verschil miniem?

Want als je bijvoorbeeld een X1900 vergelijkt met een 7900GTX dan zijn de verschillen niet bijzonder groot terwijl de x1900 wel meer shaders heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
zerokill schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:06:
[...]

Is het verschill in GPU dan echt zo groot? Het enige voordeel dat ik heb gehoord van de xenon is dat hij meer shaders ops per clock kan doen en dat hij door de aanwezigheid van de eDRAM module iets makkelijker AA toepast maar is hij voor de rest dan ook zoveel sterker of is dit verschil miniem?
De GPU in de 360 heeft ook nog unified shaders en unified memory. Verder zit hij qua mogelijkheden tussen DirectX 9 en 10 in, terwijl de GPU in de PS3 op DirectX 9-technologie gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

ymmv schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:19:
[...]

De GPU in de 360 heeft ook nog unified shaders en unified memory. Verder zit hij qua mogelijkheden tussen DirectX 9 en 10 in, terwijl de GPU in de PS3 op DirectX 9-technologie gebaseerd is.
Ach :O , alleen al het feit dat Crytek's Crysis gewoon op de 'oude' en vertrouwde DirectX9 draait, geeft maar weer aan dat we meer dan DirectX9 niet nodig hebben. En gelukkig gebruikt de PS3 OpenGL ES 2.0 + Cg terwijl de Xbox360 DirectX, die op versie 9 is gebaseerd, doet met HSLS. :w

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2K schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:00:
Het wordt wel gek hoor, Marktplaats staat vol met mensen die de PS3 kwijt willen tegen prijzen boven de €600,- (er staat er zelfs 1 die €1000,- vraagt). Vanmiddag bij de lokale top1toys zag ik de PS3 voor €579,99 (ze hadden er een hele stapel van staan) de prijsdaling is dus al ingezet!
Hij gaat de gratis dvdtje die je er normaal bij krijgt los in de verkoop gooien, om zo de PS3 20 euro's goedkoper te kunnen verkopen. ;)

Wel erg ongeduldig van die man zeg, het apparaat is nog geen week in de verkoop.
Ach ja, het is een zelfstandiger waarschijnlijk, dat slaat toch voorlopig niet over.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:46
Hoeveel ps3 zijn er nog te koop vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Chieftec
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 09:48
@ EfBe,

Staat jouw geluid van je TV of Surround set op nul ofzo?
De Xbox 360 maakt in vergelijking met de PS3 zeker wel herrie, maar valt dus totaal niet op als je geluid aanzet. Ook in de nachtelijke uren gamen met geluid wat minder hard aan, hoor je hem niet. En ik mankeer niks aan mijn oren !!
Er valt niet te ontkennen dat er veel mensen geklaag hebben over brakke Xbox 360 consoles, maar dat is ook niet moeilijk. Xbox 360 is meer dan een jaar uit worldwide. De PS3 is net uit in Europa, de klachten zullen heus binnenstromen, mark my words.
Sterker nog, je hoeft niet eens ver te zoeken. Kijk maar eens rond in deze Playstation 3 categorie op GoT, en dit is nog maar het begin.

Ik werk inmiddels 9,5 jaar als software developer in een branche die overigens weinig met games of Internet te maken heeft, dat doet er ook niet toe.
Het gaat erom, als je goeie tools hebt, vooral bij launch games, dan is games maken een stuk makkelijker. Op dat gebied heeft Microsoft als software maker natuurlijk een enorme voorsprong.
Ondanks gaten in hun software kan je niet ontkennen dat ze de PC toegankelijker hebben gemaakt voor de niet-nerds onder ons.
Overigens dat games maken makkelijker gaat in vergelijking met PS3 komen van developers zelf, niet van mij. Als je een beetje op NeoGAF leest, waar alle gaming websites, interviews, gaming mags binnenste buiten worden gekeerd, dan zul je hier vast veel over hebben gehoord.

Waar jij op uitmaakt dat ik denk dat je zonder Visual Studio geen software kan maken, is mij een compleet raadsel.

De prijs van de PS3 is voor mij geen probleem, ik kan het permitteren.
De main reason is voor mij toch de gaming gedeelte, maar ik ben zeer geinteresseerd in Bluray films. Sony gelooft heilig in Bluray, dan moeten ze maar ook geen brakke Bluray speler erin bouwen.
Dat de PS3 nog geen 720p weergeeft is een GROOT probleem.
Full HDTV schermen (1080p) komen nu echt beschikbaar, maar zijn nog aan de dure kant.
ALS mijn HDTV 1080p zou aankunnen, dan was er geen probleem geweest met PS3 1080p output.
De meeste mensen hebben echter een HDTV scherm thuis staan die niet hoger gaan dan 1366x768, omdat ze dus betaalbaar zijn, dus 720p is hun enige uitkomst.

Als je verder keek dan je neus lang is dan kon je zien dat er ook AB te koop is voor de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe staat het met de voorraad van PS3's? Zijn ze nu inmiddels overal uitverkocht of kun je juist elke winkel binnenstappen en er een mee nemen? Zaterdag was de voorraad bij de MM A'dam 0. Maar die jongens die daar werken verkochten ook al 'onderhands' aan vrinden en bekenden de Wii's dus echt representatief is dat niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:28
Ik heb het zelf ook bijgehouden de afgelopen dagen en ik lach me rot. Mensen komen met de meest onzinnige redenen aan om er 1 te verkopen. Feit blijft gewoon dat 99% van alles dat op marktplaats staat komt van lui die geld hoopten te verdienen door schaarste diep uitblijft. Ik ben blij dat deze groep eindelijk eens zelf diep in de buidel mag gaan tasten. "overal uitverkocht en maanden wachttijd en voor maar 700 euro heb je er vanavond nog één" :+ 8)7 :+ 1 woord "geweldig"

Verder denk ik dat de ps3 met mazzel misschien een tweede plek gaat krijgen deze generatie. Het apparaat zelf is vooruitstrevend, de uitstraling en de line-up is echter gewoon meer van hetzelfde als bij de ps2 en dat maakt de console gelijk al outdated. Nintendo maakte de fout om bij de cube geen uitstraling te tonen (paars en plastic look is not done) en doet het nu giga door de hippe verschijning en nieuwe besturing. Microsoft doet precies wat we van ze gewend zijn, traag van begrip en constant met kleine pasjes vooruit om uiteindelijk de massa aan te spreken met een acceptabel apparaat voor iedereen.

Blu ray is geen argument, de controller al helemaal niet en de prijs nekt de massa. De nieuwe playstation kan niet aangaan van een userbase, dat weet Nintendo en dat nekte Sega in de tijd ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Line-up gewoon hetzelfde als de PS2? Dat is een compliment en geen nadeel. :D Hoe compleet wil je het hebben? PS2 heeft echt een superbreed spelaanbod en dat is misschien wel de grootste drijfveer voor succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

zerokill schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:06:

Is het verschill in GPU dan echt zo groot? Het enige voordeel dat ik heb gehoord van de xenon
Xenos ;). Xenon is de CPU.
is dat hij meer shaders ops per clock kan doen en dat hij door de aanwezigheid van de eDRAM module iets makkelijker AA toepast maar is hij voor de rest dan ook zoveel sterker of is dit verschil miniem?
Iets makkelijker AA? Dat is een understatement. Ter vergelijking, de bandbreedte van dat geheugen is 256GB/s, terwijl dat voor de PS3 "slechts" ~25 GB/s is. AA is vrijwel gratis en je hebt ziekelijk veel fillrate.

Andere voordelen zijn dat de GPU tussen de L2 cache en de CPU in zit, waardoor je puur via de L2 cache kunt communiceren met de GPU (scheelt een hoop latencies), en statechanges kosten practisch niets. De vertex processor van de RSX is een beetje brak (maar who cares, daar zet je toch de cell voor in), maar een ander groot nadeel is dat pixel shader constants in de shaders gepatched moeten worden. Als je die constantes vaak verandert is het best vervelend om dat steeds bij te patchen - de waardes opslaan in textures is een beter alternatief.
Want als je bijvoorbeeld een X1900 vergelijkt met een 7900GTX dan zijn de verschillen niet bijzonder groot terwijl de x1900 wel meer shaders heeft...
PC hardware is niet echt vergelijkbaar met de xenos.
Arx schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:29:

Ach :O , alleen al het feit dat Crytek's Crysis gewoon op de 'oude' en vertrouwde DirectX9 draait, geeft maar weer aan dat we meer dan DirectX9 niet nodig hebben. En gelukkig gebruikt de PS3 OpenGL ES 2.0 + Cg terwijl de Xbox360 DirectX, die op versie 9 is gebaseerd, doet met HSLS. :w
Zit hier nog een punt in verstopt of is het gewoon een zinloze opmerking? :). Het is trouwens HLSL, en hoewel de standaard high-level API op D3D9 is gebaseerd kun je ook gewoon direct op de hardware werken. Je lijkt te zeggen alsof CG of OGL ES een voordeel heeft op resp. HLSL en D3D, maar ik zou niet weten wat eigenlijk. Ik zeg overigens ook niet dat het nadelig is - het is allemaal gewoon een means to an end en enorm vergelijkbaar.

En waar we D3D10 op de PC voor nodig hebben is het wegwerken van de enorme lagen aan kernel waar je momenteel met D3D9- doorheen moet om te communiceren met de hardware, wat ervoor zorgt dat de consoles met mindere hardware vaak beter hun werk kunnen doen dan de PC. Ook andere concepten, zoals geometry shaders en buffer views zorgen voor veel minder overhead om het werk te doen, waardoor alles een stuk rapper wordt. Dat het in D3D9 net zo goed mogelijk is wil niet zeggen dat D3D10 geen verbetering is.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 28-03-2007 00:35 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
.oisyn schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 00:32:
[...]

Xenos ;). Xenon is de CPU.

[...]

Iets makkelijker AA? Dat is een understatement. Ter vergelijking, de bandbreedte van dat geheugen is 256GB/s, terwijl dat voor de PS3 "slechts" ~25 GB/s is. AA is vrijwel gratis en je hebt ziekelijk veel fillrate.

Andere voordelen zijn dat de GPU tussen de L2 cache en de CPU in zit, waardoor je puur via de L2 cache kunt communiceren met de GPU (scheelt een hoop latencies), en statechanges kosten practisch niets. De vertex processor van de RSX is een beetje brak (maar who cares, daar zet je toch de cell voor in), maar een ander groot nadeel is dat pixel shader constants in de shaders gepatched moeten worden. Als je die constantes vaak verandert is het best vervelend om dat steeds bij te patchen - de waardes opslaan in textures is een beter alternatief.
Zoals je het nu brengt lijkt het alsof de RSX geen schijn van kans maakt maar dat kan ik niet helemaal geloven. De claim van sony dat 1080P mogelijk is op de ps3 terwijl MS moet upscalen om hetzelfde te bereiken vind ik al een beetje raar als de xenos dan echt zoveel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een ps3 gekocht bij de MM in Den Haag en er stond idd een flinke stapel, naast een nog grotere stapel Xboxen. Er was overigens nergens een Wii te vinden, in de hele winkel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

.oisyn schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 00:32:
[...]

Zit hier nog een punt in verstopt of is het gewoon een zinloze opmerking? :). Het is trouwens HLSL, en hoewel de standaard high-level API op D3D9 is gebaseerd kun je ook gewoon direct op de hardware werken. Je lijkt te zeggen alsof CG of OGL ES een voordeel heeft op resp. HLSL en D3D, maar ik zou niet weten wat eigenlijk. Ik zeg overigens ook niet dat het nadelig is - het is allemaal gewoon een means to an end en enorm vergelijkbaar.

En waar we D3D10 op de PC voor nodig hebben is het wegwerken van de enorme lagen aan kernel waar je momenteel met D3D9- doorheen moet om te communiceren met de hardware, wat ervoor zorgt dat de consoles met mindere hardware vaak beter hun werk kunnen doen dan de PC. Ook andere concepten, zoals geometry shaders en buffer views zorgen voor veel minder overhead om het werk te doen, waardoor alles een stuk rapper wordt. Dat het in D3D9 net zo goed mogelijk is wil niet zeggen dat D3D10 geen verbetering is.
Hmm, knap. Het is inderdaad een zinloze opmerking. ;) Een 180 graden gedraaide versie van de gene die ik quote en niet jij. Om aan te tonen dat het niet alleen om middelen gaat, maar juist het doel wat je ermee wilt bereiken. Het begon te klinken alsof alles wat met DirectX9 te maken heeft, vooroorlogs is. If you know what I mean.

Overigens ben ik het met dit deel van je post eens.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:17:
[...]

Ik heb gisteren een ps3 gekocht bij de MM in Den Haag en er stond idd een flinke stapel, naast een nog grotere stapel Xboxen. Er was overigens nergens een Wii te vinden, in de hele winkel niet.
Vraag is nu of dit goed of slecht is?

Of Sony heeft de winkels goed bevoorraad of de console verkoopt slecht. Als ik echter lees dat Sony meer dan de beloofde 50K console's heeft geleverd denk ik dat ze een goede job hebben gedaan. daarbij blijft : 50K+(geleverd) - 44K (preorder) = consoles over...

Daarbij zal er nu een continue stroom(pje) geleverd worden aan de retailers, verwacht dus dat je PS3's zal blijven zien in de winkels.

En daarbij slecht :? http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/6499841.stm

[ Voor 8% gewijzigd door HoefMeistert op 28-03-2007 09:00 ]

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

HoefMeistert schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:52:
[...]

Of Sony heeft de winkels goed bevoorraad of de console verkoopt slecht. Als ik echter lees dat Sony meer dan de beloofde 50K console's heeft geleverd denk ik dat ze een goede job hebben gedaan. daarbij blijft : 50K+(geleverd) - 44K (preorder) = consoles over...

Daarbij zal er nu een continue stroom(pje) geleverd worden aan de retailers, verwacht dus dat je PS3's zal blijven zien in de winkels.
De reden:
Sony confirms price, date and shipment figure

Sony has confirmed that PlayStation 3 will hit Europe on March 23, with 1 million units to be available across SCEE territories from launch day.

As expected, the PS3 will retail for GBP 425 in the UK and EUR 599 elsewhere - except Ireland, where it will cost EUR 629.99.

Only the 60GB model will be available at launch with the 20GB version "to follow later in the year dependent on demand", according to Sony. The decision not to offer the 20GB PS3 at launch was described by the platform holder as a response to "retail and consumer demand".

An official statement says that 1 million units will be available "during the initial launch period" - but speaking to GamesIndustry.biz, a spokesperson clarified that the 1 million figure is the target for day one.

In comparison, 325,000 Nintendo Wii consoles were available in Europe at launch, while Microsoft has suggested that the estimated figure for Xbox 360 of 300,000 units is in the right ball park. As a result, if Sony hits the 1 million target, it will have more consoles available on day one than both of its rivals put together.

Sony has yet to reveal any details of how the shipment will be divided up between territories. However, Britain generally accounts for between 25 and 30 per cent of the European games market, which would suggest that the launch day figure for the UK could stand at around 300,000 units.
Waarvan er 520.000 zijn verkocht. Do the math.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

zerokill schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:16:
[...]

Zoals je het nu brengt lijkt het alsof de RSX geen schijn van kans maakt maar dat kan ik niet helemaal geloven. De claim van sony dat 1080P mogelijk is op de ps3 terwijl MS moet upscalen om hetzelfde te bereiken vind ik al een beetje raar als de xenos dan echt zoveel beter is.
Misschien veelzijdiger, niet veel beter.

Hier een theoretische benchmark van beide GPU's. Vergeet niet dat de Xenos Unified is, daar waar je een beetje extra wilt, gaat ten kost van iets anders.
Triangle Setup
Xbox 360 - 500 Million Triangles/sec
PS3 - 275 Million Triangles/sec

Vertex Shader Processing
Xbox 360 - 6.0 Billion Vertices/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 2.0 Billion Vertices/sec (using only 16 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 1.5 Billion Vertices/sec (using only 12 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 1.0 Billion Vertices/sec (using only 8 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 1.1 Billion Vertices/sec (if all 8 Vertex Pipelines remain)

Filtered Texture Fetch
Xbox 360 - 8.0 Billion Texels/sec
PS3 - 13.2 Billion Texels/sec

Vertex Texture Fetch
Xbox 360 - 8.0 Billion Texels/sec
PS3 - 4.4 Billion Texels/sec

Pixel Shader Processing with 16 Filtered Texels Per Cycle (Pixel ALU x Clock)
Xbox 360 - 24.0 Billion Pixels/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 20.0 Billion Pixels/sec (using 40 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 18.0 Billion Pixels/sec (using 36 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 16.0 Billion Pixels/sec (using 32 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 17.6 Billion Pixels/sec

Pixel Shader Processing without Textures (Pixel ALU x Clock)
Xbox 360 - 24.0 Billion Pixels/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 20.0 Billion Pixels/sec (using 40 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 18.0 Billion Pixels/sec (using 36 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 16.0 Billion Pixels/sec (using 32 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 26.4 Billion Pixels/sec

Multisampled Fill Rate
Xbox 360 - 16.0 Billion Samples/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz)
PS3 - 8.8 Billion Samples/sec (8 ROPS x 2 Samples x 550MHz)

Pixel Fill Rate with 4x Multisampled Anti-Aliasing
Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz / 4)
PS3 - 2.2 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 2 Samples x 550MHz / 4)

Pixel Fill Rate without Anti-Aliasing
Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 500MHz)
PS3 - 4.4 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 550MHz)

Frame Buffer Bandwidth
Xbox 360 - 256.0 GB/sec (dedicated for frame buffer rendering)
PS3 - 22.4 GB/sec (shared with other graphics data: textures and vertices)
PS3 - 12.4 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for textures and vertices)
PS3 - 10.0 GB/sec (with 12.4 GB/sec subtracted for textures and vertices)

Texture/Vertex Memory Bandwidth
Xbox 360 - 22.4 GB/sec (shared with CPU)
Xbox 360 - 14.4 GB/sec (with 8.0 GB/sec subtracted for CPU)
Xbox 360 - 12.4 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for CPU)
PS3 - 22.4 GB/sec (shared with frame buffer)
PS3 - 12.4 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for frame buffer)
PS3 - 10.0 GB/sec (with 12.4 GB/sec subtracted for frame buffer)

Shader Model
Xbox 360 - Shader Model 3.0+ / Unified Shader Architecture
PS3 - Shader Model 3.0 / Discrete Shader Architecture
Nogmaals, allemaal theoretisch. En ja, xenos ziet er op papier beter uit, maar ik heb op de Xbox 360 nog geen vergelijkbare demo's heb gezien, die ik wel op de PS3 heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Arx schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 09:01:
[...]

De reden:

[...]

Waarvan er 520.000 zijn verkocht. Do the math.
610.000 na 4 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Master Chieftec schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 23:56:
@ EfBe,
Staat jouw geluid van je TV of Surround set op nul ofzo?
Nee, hoezo?
De Xbox 360 maakt in vergelijking met de PS3 zeker wel herrie, maar valt dus totaal niet op als je geluid aanzet. Ook in de nachtelijke uren gamen met geluid wat minder hard aan, hoor je hem niet. En ik mankeer niks aan mijn oren !!
Mij ook niet, maa de xboxen die ik gehoord heb waren niet bepaald stil, ong het geluid die de PS2 maakt wanneer deze een CD spint. (== niet fijn).
Er valt niet te ontkennen dat er veel mensen geklaag hebben over brakke Xbox 360 consoles, maar dat is ook niet moeilijk. Xbox 360 is meer dan een jaar uit worldwide. De PS3 is net uit in Europa, de klachten zullen heus binnenstromen, mark my words.
Oh, dat zeg ik ook niet. Maar als je bv dit stukje leest:
http://news.com.com/Micro...6170825.html?tag=nefd.top
en dan met name deze quote:
Asked about well-publicized quality assurance problems with the Xbox 360 line--resulting in some customers returning their consoles multiple times--Xbox product manager John Rodman said the Elite would raise the line's quality standards.

"We made a tenet to not ship the Elite console," Rodman said, "unless we got quality to where customers and readers and ourselves are happy."

That means, he said, that Microsoft is committed to the Elite being a better-built console that will not be subject to the same frequency of customer service complaints.
dan mag jij roepen wat je wilt, maar MS geeft hier zelf toe dat hun product te brak was / is (want alleen de elite is onder handen genomen).
Ik werk inmiddels 9,5 jaar als software developer in een branche die overigens weinig met games of Internet te maken heeft, dat doet er ook niet toe.
Het gaat erom, als je goeie tools hebt, vooral bij launch games, dan is games maken een stuk makkelijker. Op dat gebied heeft Microsoft als software maker natuurlijk een enorme voorsprong.
Ondanks gaten in hun software kan je niet ontkennen dat ze de PC toegankelijker hebben gemaakt voor de niet-nerds onder ons.
Totaal irrelevant. De enige tools die je ECHT helpen zijn engines die je direct kunt inzetten, waardoor je game devvers zich puur met code voor de GAME bezig kunnen houden en niet met plumbing (engine). Iedere andere situatie, dus waarbij je de tools en de engine zelf moet maken of waarbij je een bestaande engine grotendeels moet aanpassen is er een waarbij je erg veel tijd kwijt bent en of je dan MS hun tools gebruikt of andere tools, dat is puur een kwestie van wennen. Ik ken mensen die software maken met Emacs en makefiles en niet anders willen, en het klinkt raar maar ze zijn erg productive met die setup. Om maar even aan te geven dat wat je gewend bent beter werkt, niet mooie plaatjes en andere toeters en bellen, PLUS dat wat je NIET gebruikt wellicht raar lijkt en crap, maar dat helemaal niet hoeft te zijn.

Verder gaat het om de persoon aan de knoppen, niet de tools an sig. Tuurlijk heb je tools nodig om dingen te kunnen doen als goede debugging, tracers, goede compilers etc. maar daamee maak je niet slimme code. Die slimme code moet gemaakt worden door de developer zelf. Als je geen gave effecten kunt maken met alleen een assembler, kun je het ook niet met een state of the art IDE. Je komt wellicht heel ver, maar that's it, je bereikt nooit het hoogste niveau. Dat is veelal niet erg, als je maar beseft dat het niet de tool is die je tegenhoudt.
Overigens dat games maken makkelijker gaat in vergelijking met PS3 komen van developers zelf, niet van mij. Als je een beetje op NeoGAF leest, waar alle gaming websites, interviews, gaming mags binnenste buiten worden gekeerd, dan zul je hier vast veel over hebben gehoord.
Ik verbaas me elke keer weer over die lulkoekverhalen. Weet je waarom? Ze klinken in elke software dev. branche hetzelfde en komen steevast uit de monden van mensen die, om even mn overdreven voorbeeld van hierboven aan te halen, alleen met fancy tools ergens komen. Het punt is nl. dat je twee groepen developers hebt: de ene groep ziet iets lastigs als een uitdaging en wordt daardoor gemotiveerd. De andere groep ziet iets lastigs als iets lastigs en wordt daardoor gedemotiveerd. Die 2e groep heb je geen reet aan, maar die roepen wel dat iets klote is te programmeren, dat je beter die andere kant kunt kiezen die makkelijker is etc.

Ze vergeten 1 belangrijk ding: de enige reden dat zij nog werk hebben IS OMDAT het lastig is. Als het niet lastig zou zijn, zou je aan een engine genoeg hebben, wat script writers, veel content producers en dat is het wel.

Die 1e groep, die vindt dat het een uitdaging is, die komt veel verder op consoles. Dat zijn de mensen die de kick-a$$ engines maken, die games zo snel krijgen dat er genoeg ruimte over is op de bus/cpu's om meer elementen te laten zien/draaien etc. Maar die 1e groep is niet 1 2 3 uit het veld geslagen als iets wat lastiger is te programmeren, immers zij WETEN dat als je daar eenmaal doorheen bent (en dat duurt veelal niet zo bar lang) je een power aanboort die veel groter is dan de makkelijke weg-bewandelaars zullen vinden.

Ik ben het wel eens met de mensen die zeggen dat je het niet onnodig moeilijk moet maken, maar dat is ook niet de realiteit. De realiteit is dat het 'moeilijk' is omdat het complex is, niet omdat het onnodig lastig gemaakt is. En wanneer is iets complex? Als je niet snapt hoe je het moet oplossen. Zodra je de oplossing weet is iets niet complex meer. De 1e keer dat iemand een quaternion moet gebruiken in een 3D effect is bv zo'n drempel: het is wat complexer dan normale euler angles, maar eenmaal gesnapt is het gesneden koek.
Waar jij op uitmaakt dat ik denk dat je zonder Visual Studio geen software kan maken, is mij een compleet raadsel.
Omdat jij de tooling aanhaalt. Op consoles waar performance echt superbelangrijk is (hoe meer performance je haalt uit je core engine, hoe meer content je kunt laten zien op hogere framerates met meer effects == een game die meer aanspreekt), zijn 'gemak dient de mens' tools alleen dan nuttig als handwerk het trager zou doen (lees: handoptimizer assembler vs. C/C++ code gecompileerd met een compiler). Daarnaast heb je wellicht wat leuke tools die het werk wellicht voor 5 minuten per dag meer veraangenamen maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
HoefMeistert schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:52:
[...]

Uit: 'Nijntje begint een winkel', blz. 5:
"Nijntje zorgt altijd dat er voldoende koopwaar op de planken van haar winkel ligt. Immers, als de planken leeg zijn moet je 'nee' verkopen en daar komt niemand voor naar je winkel"

Dus ik denk dat je zelfgegeven antwoord de juiste is: de Wii is nergens te koop, en dan verkoop je ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

MS heeft veel meer ervaring met softwareontwikkeling. En ik geloof best dat dat bij MS beter in orde is, hoewel ze bij Sony een hele hoop geleerd hebben.
Sony heeft aan de andere kant een neus voor de getalenteerde startende gamestudio's die met behulp van Sony zich enorm ontwikkelen. Als deze jongens die laatse 2% optimalisatie niet voor elkaar krijgen omdat de tools wat lastiger zijn, maar daarentegen wel veel betere gameconcepten bedenken hoor je mij niet klagen.

Al die verhalen over zogenaamd zeurende developers, maar ondertussen is er nog niet eentje weggelopen bij de PS3.

Aanvulling op Efbe over shortages: Wii Shortage 'Deliberate,' says GameStop Executive
Zit ook wel wat in.

[ Voor 12% gewijzigd door Shiver23 op 28-03-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:04:
[...]

Uit: 'Nijntje begint een winkel', blz. 5:
"Nijntje zorgt altijd dat er voldoende koopwaar op de planken van haar winkel ligt. Immers, als de planken leeg zijn moet je 'nee' verkopen en daar komt niemand voor naar je winkel"

Dus ik denk dat je zelfgegeven antwoord de juiste is: de Wii is nergens te koop, en dan verkoop je ook niets.
Uit "Creating a Hype: why Nijntje's competitor is doing better business, blz. 3"
"De concurrent van Nijntje, Zwijntje, zorgt altijd dat er net onvoldoende koopwaar van haar planken ligt. Immers, als de planken vol zijn dan kun je haar product morgen of overmorgen of volgende week of nog later kopen. Nee, Zwijntje doet het slimmer en zorgt dat er een schaarste ontstaat waardoor er een sneeuwbal effect ontstaat en er uiteindelijk veel meer producten van Zwijntje worden verkocht"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Arx schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 09:07:
[...]

Misschien veelzijdiger, niet veel beter.

Hier een theoretische benchmark van beide GPU's. Vergeet niet dat de Xenos Unified is, daar waar je een beetje extra wilt, gaat ten kost van iets anders.

[...]

Nogmaals, allemaal theoretisch. En ja, xenos ziet er op papier beter uit, maar ik heb op de Xbox 360 nog geen vergelijkbare demo's heb gezien, die ik wel op de PS3 heb gezien.
Als ik het even snel doorkijk dan lijkt het me dat de xbox ook gewoon 1080P output zou moeten kunnen geven zonder daar een scaler voor te gebruiken.

Maar als ik het zo lees dan zijn beide GPU's redelijk aan elkaar gelijk met allebij hun eigen goeie en minder goede punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

zerokill schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:21:
[...]

Als ik het even snel doorkijk dan lijkt het me dat de xbox ook gewoon 1080P output zou moeten kunnen geven zonder daar een scaler voor te gebruiken.

Maar als ik het zo lees dan zijn beide GPU's redelijk aan elkaar gelijk met allebij hun eigen goeie en minder goede punten?
Yep. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Arx schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:34:
[...]

Hmm, knap. Het is inderdaad een zinloze opmerking. ;) Een 180 graden gedraaide versie van de gene die ik quote en niet jij. Om aan te tonen dat het niet alleen om middelen gaat, maar juist het doel wat je ermee wilt bereiken.
Dan heb je de post die jij quote toch verkeerd begrepen, want het ging namelijk niet om de gebruikte API, maar om de ondersteunde features. En ja, de xenos heeft een aantal D3D10 features (ik noem bijvoorbeeld memory exports) die de RSX niet heeft. Dát was de strekking van de post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Even terug naar het onderwerp van dit topic, dat slecht verkopen mogen we wel even schrappen. 600k in een week is heel netjes, natuurlijk weet ik wel dat dit komt door een late launch en overvloed van consoles, desalniettemin zou het mooi zijn als elke console launch zonder tekorten zou verlopen. Bij de wii is het totaal uit de hand gelopen, nu al 4 tot 5 maanden tekorten, lijkt me niet goed voor de naam van een bedrijf. Bij MS ook al 3 maanden.

Ik heb trouwens wel het idee dat de PS3 hier stukken populairder is dan in de states, aangezien er daar na ruim 5 maanden nog steeds slechts 1 miljoen zijn verkocht. We lopen hier al bijna gelijk :P

En dat is iets wat ik bijna niet kan begrijpen, ik zou me zo genaaid voelen als Sony consumer, keer op keer leugens en uitstel en een gestripte console, en toch ze pikken het allemaal en schaffen vrolijk hun (vergeleken met de states en japan) enorm dure console aan. Als ik Sony was zou ik dit signaal oppikken en vooral doorgaan met hoe ze nu bezig zijn (want dat is voor hun vast het meest voordelig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
DarkShadow schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:07:
Ik heb trouwens wel het idee dat de PS3 hier stukken populairder is dan in de states, aangezien er daar na ruim 5 maanden nog steeds slechts 1 miljoen zijn verkocht. We lopen hier al bijna gelijk :P
"Buy American!". Die zit er diep in hoor, in de US. Ook denk ik dat de interesse in de VS qua games iets anders ligt dan in europa en ook weer anders in Azie. Dan krijg je snel dat de console met de games die het meest aanspreken in de VS ook daar goed aanslaat. Maar ook dat gaat maar gedeeltelijk op, want de PS2 verkocht wel erg goed in de VS.(nog steeds)
En dat is iets wat ik bijna niet kan begrijpen, ik zou me zo genaaid voelen als Sony consumer, keer op keer leugens en uitstel en een gestripte console, en toch ze pikken het allemaal en schaffen vrolijk hun (vergeleken met de states en japan) enorm dure console aan. Als ik Sony was zou ik dit signaal oppikken en vooral doorgaan met hoe ze nu bezig zijn (want dat is voor hun vast het meest voordelig).
Waarom zou iemand zich genaaid voelen? Men kan toch nu een console kopen die men wil? Ja BC is niet zoals het zou moeten zijn, dat is idd een minpunt, en dat kan een dealbreaker zijn, maar kennelijk is dat dus niet zo'n groot issue.

De prijs is wel hoger, maar dat is bij andere consoles net zo. Dus je hebt niet zoveel keuze in EU mbt die prijs, behalve dan hem niet kopen. En dat zullen ook ongetwijfeld sommigen doen.

Er is bij iedere console wel wat ellende te vinden. Bij nintendo mbt de schaarste op dit moment en ook de zwakheid van de hardware. Ik bedoel, ze hadden ook het ding 4 keer zo rap kunnen maken, dan was de console ook over 2 jaar nog prima geweest. Bij de Xbox mbt de brakheid van de console hardware an sig en nu die elite die essentiele dingen mist (hd-dvd, wifi, 65nm, stille drive) en een rampzalig dure hdd van 120gb.

Het is maar net of de voordelen opwegen tegen de nadelen, en dat is een afweging die voor iedereen verschillend is omdat iedereen die dingen anders prioritiseert (is dat een woord? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Gelukkig, we kunnen weer :)
EfBe schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:25:
Bij de Xbox mbt de brakheid van de console hardware an sig en nu die elite die essentiele dingen mist (hd-dvd
Essentieel omdat?
Wifi
Mijn 360 staat naast mijn router. Blij dat ik niet hoef te betalen voor Wifi die ik niet gebruik.
65nm
Essentieel?
stille drive
Zit er in. Alle nieuwe Xboxen zijn voorzien van een nieuwe en stille Benq drive
en een rampzalig dure hdd van 120gb.
Eens

Sony en MS hebben gewoon een hele andere benadering:

Sony: Hier heb je alles voor veel geld
Microsoft: Hier heb je alles wat nodig is voor het Gamen voor weinig. Wil je echter alle denkbare opties, ben je ook veel geld kwijt, meer dan de PS3.

De 1 geeft keuze, de ander niet, maar het aanbieden van een totaal pakket heeft ook zo zijn voordelen.

In beide benaderingen zit wat, het is dus geen waarde oordeel.

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 28-03-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PlayStation 3 breekt records
De PlayStation 3 doet het goed in het VK.

Het VK heeft Sony duidelijk vergeven dat de PlayStation 3 met vertraging naar Europa is gekomen. Na het eerste weekend waarin de console te koop is zijn de cijfers zeer rooskleurig voor Sony.

Het staat nu vast dat de PlayStation 3 de snelst verkochte console is binnen een termijn van twee dagen. Maar liefst 165.000 consoles werden er verkocht. Het vorige record stond op naam van de Nintendo Wii waarvan er in het eerste weekend 105.000 consoles over de toonbank gingen.

Bovenstaande cijfers betreffen de home consoles. De snelst verkochte console, zowel home en handheld, staat op naam van de PlayStation Portable met 185.000 exemplaren.

De komst van de PlayStation 3 in het VK zorgde ook voor enige verschuiving in de lijst van de tien best verkochte games. Resistance: Fall of Man en Motorstorm behaalden respectievelijk de eerste en tweede plaats. Naast deze twee titels hadden ook vier andere PlayStation 3 games hun plekje in die top-tien lijst.

Joeri Crauwels
Bron: Gamespot
27 maart 2007 - 18:35

Dit berichtje komt van gamespot. Zegt toch wel iets over het succes van de PS3 tot nu toe dacht ik. Het gaat in dit bericht dan wel alleen om Groot Brittanie maar deze cijfers zeggen toch wel iets denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:39:
Gelukkig, we kunnen weer :)
[...]
Essentieel omdat?
[...]
Mijn 360 staat naast mijn router. Blij dat ik niet hoef te betalen voor Wifi die ik niet gebruik.
[...]
Essentieel?
Ik las vanochtend toevallig de 1Up articles erover. 1 ding was duidelijk: HD-DVD en wifi had er in gemoeten. Zie:
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3158284

Dat verbaasde me nogal (om uit de monden van xbox aanhangers op te maken dat ze iets misten aan hun console), en bewijst IMHO wel het gelijk van Sony mbt het toevoegen van bluray en wifi aan de PS3.

Over 65nm procs: die had ik eerlijk gezegd zelf verwacht met deze elite, omdat dat een stillere / zuinigere console zou opleveren.
[...]
Zit er in. Alle nieuwe Xboxen zijn voorzien van een nieuwe en stille Benq drive
Ok, dat is een pluspunt.
Eens
Sony en MS hebben gewoon een hele andere benadering:

Sony: Hier heb je alles voor veel geld
Microsoft: Hier heb je alles wat nodig is voor het Gamen voor weinig. Wil je echter alle denkbare opties, ben je ook veel geld kwijt, meer dan de PS3.

De 1 geeft keuze, de ander niet, maar het aanbieden van een totaal pakket heeft ook zo zijn voordelen.

In beide benaderingen zit wat, het is dus geen waarde oordeel.
Inderdaad, je kunt met beide benaderingen een kant op, het enige nadeel is wel dat de dingen die NIET op de bare-bones zitten van de xbox (o.a. harddisk), je dus ook met je game design mee moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 15:33
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:27:
PlayStation 3 breekt records
De PlayStation 3 doet het goed in het VK.

Het VK heeft Sony duidelijk vergeven dat de PlayStation 3 met vertraging naar Europa is gekomen. Na het eerste weekend waarin de console te koop is zijn de cijfers zeer rooskleurig voor Sony.

Het staat nu vast dat de PlayStation 3 de snelst verkochte console is binnen een termijn van twee dagen. Maar liefst 165.000 consoles werden er verkocht. Het vorige record stond op naam van de Nintendo Wii waarvan er in het eerste weekend 105.000 consoles over de toonbank gingen.

Bovenstaande cijfers betreffen de home consoles. De snelst verkochte console, zowel home en handheld, staat op naam van de PlayStation Portable met 185.000 exemplaren.

De komst van de PlayStation 3 in het VK zorgde ook voor enige verschuiving in de lijst van de tien best verkochte games. Resistance: Fall of Man en Motorstorm behaalden respectievelijk de eerste en tweede plaats. Naast deze twee titels hadden ook vier andere PlayStation 3 games hun plekje in die top-tien lijst.

Joeri Crauwels
Bron: Gamespot
27 maart 2007 - 18:35

Dit berichtje komt van gamespot. Zegt toch wel iets over het succes van de PS3 tot nu toe dacht ik. Het gaat in dit bericht dan wel alleen om Groot Brittanie maar deze cijfers zeggen toch wel iets denk ik.
Dit is positief voor Sony!
Hou je er wel rekening mee dat de WII en Xbox360 beide uitverkocht waren? dus er konden toen niet meer verkocht worden dan de aantallen die in het artikel staan.
Sony heeft volgens henzelf ongeveer een miljoen beschikbare PS3's gehad voor de launch in EU, de cijfers voor de Uk weet ik niet. Iedereen die er 1 met de launch wou hebben kon dus ongeveer ook wel 1 krijgen.

Nu ben ik wel benieuwd hoe de PS3 het in de eerste 4 of 5 weken gaat doen.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.edit: draad lezen!

[ Voor 91% gewijzigd door .oisyn op 28-03-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

PWM schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:39:
Alle nieuwe Xboxen zijn voorzien van een nieuwe en stille Benq drive
Sind wanneer is dat dan? vriend van mij heeft een tijdje geleden een 360 gekocht met het GOW pakket en dat ding klinkt nog steeds als een F18 als de disk begint te spinnen... toegegeven: de PS3 maakt ook meer herrie door de DVD drive als ik een PS2 spelletje ga spelen.

Verder is de stilte rond de PS3 een verademing en zeker iets wat niet zomaar weggewuift mag worden als we het over voordelen en nadelen gaan hebben. Ik weiger mijn tv of hifi systeem harder te zetten om de console maar niet te hoeven horen.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
In Frankrijk lijkt de PS3 ook records te breken. Je kan zeggen wat je wilt over de ps3 maar de ps3 heeft een succesvolle europese launch gehad.

Nu hopen dat ze dat zo weten te houden natuurlijk maar dat lijkt me niet echt een probleem aangezien er de komende 2 maanden een aantal goede games uitkomen.
Oblivion, RS: vegas en FEAR zijn weliswaar doorgepoort maar toch leuk dat ze ook hun opwachting maken op de ps3 en in mei komt dacht ik Lair uit van Factor 5. Kortom de ps3 zit er de komende tijd niet slecht bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

swopdark schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:50:
[...]

Sind wanneer is dat dan? vriend van mij heeft een tijdje geleden een 360 gekocht met het GOW pakket en dat ding klinkt nog steeds als een F18 als de disk begint te spinnen... toegegeven: de PS3 maakt ook meer herrie door de DVD drive als ik een PS2 spelletje ga spelen.
Ik heb ook datzelfde pakket, inclusief herrimakert helaas. In januari gekocht. Dat die xboxen er nu zijn wil natuurlijk niet zeggen dat ze ook vooraan in de schappen bij je lokale retailer liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
EfBe schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:47:
[...]

Ik las vanochtend toevallig de 1Up articles erover. 1 ding was duidelijk: HD-DVD en wifi had er in gemoeten. Zie:
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3158284

Dat verbaasde me nogal (om uit de monden van xbox aanhangers op te maken dat ze iets misten aan hun console), en bewijst IMHO wel het gelijk van Sony mbt het toevoegen van bluray en wifi aan de PS3.

Over 65nm procs: die had ik eerlijk gezegd zelf verwacht met deze elite, omdat dat een stillere / zuinigere console zou opleveren.

[...]

Ok, dat is een pluspunt.

[...]

Inderdaad, je kunt met beide benaderingen een kant op, het enige nadeel is wel dat de dingen die NIET op de bare-bones zitten van de xbox (o.a. harddisk), je dus ook met je game design mee moet nemen.
Ik denk dat de procs gemaakt op 65nm er sowieso wel in gaan komen, daar hoeft niet direct een nieuwe versie voor worden aangekondigd. Ik kan wel begrijpen dat als je een elite versie van je console ontwerpt, gebruikers er graag wifi en hddvd in willen. Maar ik denk niet dat de meeste xbox owners dat graag in hun normale xbox hadden gezien. Ik in ieder geval absoluut niet, ik had al een utp draadje liggen (geen gezeik met slechte verbinding en hoge snelheden als ik iets wil streamen) en hd dvd wil ik nog niet, ik wil eerst eens zien welk formaat er gaat winnen. En als ik op mijn hdtv het verschil tussen hd materiaal en upscaled dvd's zie dan valt dat werkelijk mee, ik vond de vooruitgang van vhs naar dvd vele malen groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of dit al gepost is, maar dit is ronduit treurig: http://www.youtube.com/watch?v=R98qC0fd_1w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Die is echt erg ja

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:00
Ik vond het nog best wel grappig eigenlijk (en ja, ik heb zelf een PS3). Alleen is het toch wel een beetje zielig hoe ver sommige fanboys gaan om de concurrentie de grond in te boren 8)7 . Om maar te zwijgen van alle kindjes die allerlei 'sucks' en 'rulez' reacties persé moeten zetten :).

BTW, verkoopt de PS3 daadwerkelijk zo slecht ? Ik denk dat het behoorlijk meevalt gezien de hoge kostprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik lees her en der al dat in Europa al alle records gebroken zijn kwa verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

SToRM666 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:47:
Ik lees her en der al dat in Europa al alle records gebroken zijn kwa verkopen :)
Je bedoeld de UK launchdag? Is wat anders dan alle Records in Europa :)

Overigens heeft de PS3 een prima eerste dag gehad in de EU, daar niet van. Maar alle records is lichtelijk overdreven, en ook nog eens heel relatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
PWM schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 19:11:
[...]

Je bedoeld de UK launchdag? Is wat anders dan alle Records in Europa :)

Overigens heeft de PS3 een prima eerste dag gehad in de EU, daar niet van. Maar alle records is lichtelijk overdreven, en ook nog eens heel relatief.
In Spanje, Frankrijk, Noorwegen, Benelux, Engeland en Zwitserland was het voor zover ik weet de beste launch ooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

SToRM666 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 19:34:
[...]

In Spanje, Frankrijk, Noorwegen, Benelux, Engeland en Zwitserland was het voor zover ik weet de beste launch ooit :)
Dat zeg ik, het is allemaal nog al relatief, maar Sony heeft het erg goed gedaan.

Iedereen weet dat bijvoorbeeld de Wii, waarschijnlijk beter had verkocht, ook de 360 had grote tekorten. Of de 360 die aantallen had gehaald weet ik niet, de Wii zeker wel.

Aan de andere kant, Nintendo en Microsoft hebben dankzij de tekorten niet heel goede cijfers gehaald, en Sony wel. Petje af voor Sony dus :)

Sony heeft het gewoon goed gedaan door de winkels vol te gooien. Echter het breken van alle records is wat overdreven.

Het is kijken over een maand of 3-4 wat de tussenstand is. Dan is de Wii ook op voorraad, en dan kan je echt vergelijken.

Overigens, ik ben nog altijd iemand die denkt dat Sony deze slag de meeste consoles gaat verkopen,dus verbaasd mij niets. Het enige is dat de verschillen gewoon (veel) kleiner gaan worden.

Overigens is het topic geopend voor de launches in de US en JP. In Japan gaat het op zijn zachtst gezegd nogal beroerd, in de US is het niet veel beter.

Het ziet er naar uit dat de EU Sony wat trouwer is, en daarom extra pijnlijk dat ze daar het laatst releasen.

Opmerkingen kunnen nog wel eens voor backfire zorgen, en dat gaat Sony nu merken:

Een tijdje geleden maakten ze de opmerking "360? Zelfs de PS2 verkoopt nog beter in Japan". Guess what, in dit tempo, is de PS2 volgende week de best verkopende Sony console in JP.

En wederom: Alles is relatief. De Xbox verkoopt gewoon erg slecht in Japan, maar ze hebben nu al meer 360's verkocht na 1 jaar, dan de complete looptijd van de Xbox 1.

[ Voor 37% gewijzigd door PWM op 30-03-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
PWM schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 19:59:
[...]
Overigens is het topic geopend voor de launches in de US en JP. In Japan gaat het op zijn zachtst gezegd nogal beroerd, in de US is het niet veel beter.
Idd. in Japan zijn de verkopen nu al wekenlang maar 20-25k.
Een tijdje geleden maakten ze de opmerking "360? Zelfs de PS2 verkoopt nog beter in Japan". Guess what, in dit tempo, is de PS2 volgende week de best verkopende Sony console in JP.
Ehm, hoe bedoel je. De verkopen van de PS2 gaan de laatste weken hard omlaag in Japan.
En wederom: Alles is relatief. De Xbox verkoopt gewoon erg slecht in Japan, maar ze hebben nu al meer 360's verkocht na 1 jaar, dan de complete looptijd van de Xbox 1.
Maar goed, de rol van de 360 in Japan is desondanks minder dan marginaal...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Hoedje schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:18:
[...]

Idd. in Japan zijn de verkopen nu al wekenlang maar 20-25k.

[...]

Ehm, hoe bedoel je. De verkopen van de PS2 gaan de laatste weken hard omlaag in Japan.

[...]

PS2 is al echt oud, hoeveel Xboxen worden er nog verkocht? vergeleken met de PS2? volgens mij kan je de Xbox geeneens meer kopen! vorige week is mijn PS2 overleden (had hem vanaf dag 1 dat hij uit was, dus heeft het netjes gedaan)
ik heb net besloten een PS3 te gaan halen, jammer dat ik de winkel nu niet meer haal voor sluitingstijd. :( morgen ochtend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hoedje schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:18:

[...]

Tuurlijk is de rol van de 360 marginaal in JP, en dat zal zo blijven.

De PS2 zit volgens de laatste JP cijfers in de lift.

Vorige week 3500 meer dan de week ervoor, de PS3 1000 minder.

Verschil is nu 4000 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
PWM schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:08:
[...]
De PS2 zit volgens de laatste JP cijfers in de lift.
Goed, ik kijk ietsje verder terug. Als je kijkt vanaf de tweede week van januari (ruim 22,5 k) tot afgelopen week kijkt (onder de 13,5 k), dan vind ik de verkopen aardig hard omlaag gaan. Dan zie ik deze week, meer als een tijdelijke opleving, maar als dat een trend wordt dan...

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 31-03-2007 11:03 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Welke cijfers, dames? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sales down dramatically on second week of release

Sales of the PlayStation 3 have dropped dramatically on the second week of release in the UK, with official Chart Track figures revealing a fall of 82 per cent.

Chart Track data is gathered from 7000 UK retail outlets representing 90 per cent of the software market, including GAME, Gamestation, Play.com, Asda and HMV.

A spokesperson for Chart Track confirmed the figure to GamesIndustry.biz this afternoon, stating: "Yes, sales of PS3 hardware have dropped by 82 per cent."

Last week, Chart Track revealed that the PlayStation 3 had sold 165,000 units in the first two days following the launch, making it the fastest-selling home console in the UK.

"We publish the first week figures because there's such a clamour for them that we can't keep it a secret," said the spokesperson.

This week's software charts revealed that sales of the top two PlayStation 3 titles, Resistance: Fall of Man and MotorStorm, had dropped by over 60 per cent.

Sony Computer Entertainment Europe declined to comment.

Bron: KliK
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste