Waarom verkoopt de Playstation 3 zo slecht?

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope, je moet zelfs geen voorschot geven
enkel formulier invullen

ik had hem eerst ergens anders voorbesteld, maar ik heb hem dan maar bij BS geplaats, want een spel gratis is niet mis natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke winkel verkoopt games voor 45e als ik vragen mag? :)

weet iemand al mediamarkt prijzen voor ps3 games? ik hoop rond de 52 euro of zo, (zo is het voor 360, 65 euro in frs, gamemania etc en dan 52 in Media markt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 16:12
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 12:28:
welke winkel verkoopt games voor 45e als ik vragen mag? :)

weet iemand al mediamarkt prijzen voor ps3 games? ik hoop rond de 52 euro of zo, (zo is het voor 360, 65 euro in frs, gamemania etc en dan 52 in Media markt)
Suprabazar een kleine keten met 4 shops rond de streek van kortrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjemidas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04-2017
Ik heb begrepen dat media markt in eerste instantie gewoon de prijzen aanhoud van de PS2 games bij lancering, dat betekend dus 64 euro voor een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simplicidad schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:44:
[...]

Suprabazar een kleine keten met 4 shops rond de streek van kortrijk
woohoo ik zit dagelijks in kortrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Niet echt een prijsverlaging, maar toch:

Afbeeldingslocatie: http://www.bartsmit.com/data/products/300x300/0178359.jpg

399,-

De Premium gaat nu bijvoorbeeld bij Futurezone al voor 349,-, en in Duitsland bij de Mediamarkt en andere grote toko's voor 299,-.

Iemand die op de PS3 zit te wachten, zal hier wss niks mee doen. Echter, mensen die al twijfelen, kunnen misschien wel over de streep worden getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

misschien dat ik dat ding ooit koop als ie 200 euro wordt of zo maar daarvoor hoef ik hem echt niet, Het spellenaanbod op de Xbox heeft me nooit wat gedaan op een paar uitschieters na en guess what, die kwamen dan later nog naar de PC ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 08:41:
[...]

woohoo ik zit dagelijks in kortrijk :)
Jup, ik ook. Zal het eens moeten gaan bekijken in de supra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Pheace schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:36:
misschien dat ik dat ding ooit koop als ie 200 euro wordt of zo maar daarvoor hoef ik hem echt niet, Het spellenaanbod op de Xbox heeft me nooit wat gedaan op een paar uitschieters na en guess what, die kwamen dan later nog naar de PC ook.
Enige enigzins leuke spel op de gewone xbox was halo (die ik later op de pc speelde, en wel geinig vond, maar wel minder goed dan andere shooters als quake4, doom3, fear), en zo'n fun spelletje waar je de autotjes van boven zag, en elkaar kon afknallen met raketten enzo. Ben de naam ff kwijt.

Maar verder :?

Hetzelfde idee heb ik een beetje met de 360... wat is nou echt een goed spel? Bovenste klasse, Categorie Final Fantasy, resident evil, Zelda etc. Ik kan niets bedenken. Gears of war valt (ja, ik heb hem gespeeld) eigenlijk een beetje in de halo categorie (die het lang niet haalt bij de klasse van FF enzo), gewoon weer een shooter, met wat fancy graphics, maar uiteindelijk veel beter zou spelen op een pc, waar ook nog eens een boel echte concurrenten zijn.
CoD2 is misschien een topper, maar is die niet ook op pc? ;) En daar ook nog eens beter speelbaar op (keyboard+muis)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

PWM schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:04:
[...]
De meeste van die games komen dit jaar nog uit. Nog niet in de schappen dus :)

Wat is goed, en wat is slecht? Zo subjectief als wat. Willen we toch een handvat? www.Gamerankings.com is een goede bron. Het verzameld van alle games de reviews van heeeel veel sites (vaak 50 of meer).
Ik kijk nou zo ff rond op gamerrankings, maar dan zie ik spellen als guitar hero 2 een 96% scoren :D http://www.gamerankings.com/htmlpages2/935834.asp Sorry, maar dan zijn die cijfers in mijn ogen niet representatief.

Hier zie ik dan een lijstje dat op zich wel wat meer op de realiteit lijkt: http://www.gamerankings.com/itemrankings/simpleratings.asp

Op zich allemaal goede games geweest.

Als ik dan kijk naar de top10 van de 360. Dan zie ik er maar 2 aardige goede spellen tussen:
- PGR3
- DOA4

Maar van die spellen komen ook wel soortgelijke toppers op de ps3. Een goede F1 racer hebben ze al op de ps3 (ben wat meer fan van f1), en een goede beat 'm ups komen er ook wel. Ze beginnen met Virtua fighter, maar er komen vast wel betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(ok het blijft een gerucht, maar tis van een zeer betrouwbare bron)

Tis net bekend geworden dat er idd een nieuwe 360 komt. Deze gaat 350-450 euro kosten en gaat de premium vervangen. Deze is zwart, heeft HDMI en een HDD van 120 gb. De premium gaat dan weer de core vervangen en gaat 300 kosten. Ik ga zcker die nieuwere 360 kopen. Ook lkkr voor de middenmoot. Die kunnen dan voor de helft van de prijs van de ps3 lkkr gamen!

Van Gamed.nl

Nieuws: Nieuwe Xbox 360 in mei?
Door Rene Groen op 13-03-2007 om 06:51 Bron: Xbox-Archiv
De geruchten over een nieuwe Xbox 360 blijven aanhouden, ondanks dat Microsoft blijft volhouden dat ze van niets weten. Een Duitse website zegt nog meer te weten over de vernieuwde console van Microsoft, waarbij ze zich beroepen op lijsten van Media Markt en Saturn.
De Duitse website Xbox-Archiv vertelt ons dat de console in mei uit zal komen en dat dit nieuwe exemplaar de Core editie moet gaan vervangen. De prijsklasse zal tussen de 350 en 450 Euro zijn en om de concurrentie met de PlayStation 3 aan te gaan is er een harde schijf van 120 GB aanwezig. Deze harde schijf zal overigens, in tegenstelling tot de 20 GB harde schijf van de Premium versie, niet te verwijderen zijn.

Wat betreft de Premium versie: deze zal qua prijsklasse de plaats innemen van de Core versie en in het vervolg nog maar 299 Euro kosten.

Als laatste weet de site ook nog met zekerheid te melden dat Halo 3 uit zal komen in november.

Tzelfde hier:
http://www.joystiq.com/20...mor-for-299-will-not-die/

Het bericht op Xbox-Archiv

Xbox360: Adios Core, Preisrutsch, neue Version?

In knapp 10 Tagen startet die PS3 in Deutschland und so ist es nicht verwunderlich, dass auch die Konkurrenz nun stärkere Geschütze auffährt. Selbstverständlich verschärft nun auch Microsoft den Wettkampf im Konsolen-Lager. Dazu gehört die Preissenkung der Xbox 360 Premium auf €299,00, der Wegfall der Core Edition, der Release von Halo 3 Mitte November und die Einführung eines neuen Xbox 360 Modells mit größerer Festplatte und HDMI Anschluss im Mai 2007.

Selbstverständlich gibt es bislang keine offiziellen Ankündigungen von Microsoft bezüglich der genannten Punkte. Allerdings haben wir aus gut informierten Kreisen zahlreiche Hinweise auf neue Microsoft-Strategien erhalten, die nach unseren Recherchen ausgesprochen glaubwürdig daher kommen:

Schwarze Xbox 360 HDMI

Preissenkung Xbox 360 Premium
Nachdem vor einigen Wochen ein englischer Händler in Eigenregie den Preis einer Xbox 360 auf unter €300 gesetzt hatte, kam das Preisgefüge kurze Zeit später auch im restlichen Teil von Europa in Bewegung. Am schnellsten reagierte in Deutschland die Elektronikhandelskette Saturn, die seit der vergangenen Woche die Xbox 360 Premium für €299 anbietet. Ist dies eine offizielle Preissenkung von Microsoft? JEIN. Zwar liegt der Einkaufspreis einer einzelnen Xbox 360 im Großhandel immer noch bei knapp €350, allerdings wird von Microsoft verstärkt mit Bundles und WKZ (Werbekosten-Zuschüssen) gearbeitet. Sprich, wer als Händler eine Xbox 360 plus weiteren Software-Titeln (wie Kameo oder Call of Duty 3) ordert, erhält eine Gutschrift. Da man die Spiele der Bundles auch einzeln als Händler verkaufen kann, rutscht der effektive EK-Preis einer Xbox 360 damit unter 300€. Diese Bundles stehen natürlich nicht nur großen Ketten wie Saturn zur Verfügung sondern auch allen kleineren Händlern. Damit darf mit großer Sicherheit davon ausgegangen werden, dass die Xbox 360 Premium spätestens ab nächster Woche bei allen Händlern zum Preis von €299,00 zu kaufen sein wird.

Core-Modell läuft aus
Von der englischen Fachpresse bereits liebevoll “Retarded Package” betitelt (Idioten-Paket), fristete die Core Edition der Xbox 360 aufgrund der fehlenden Festplatte ein Schattendasein in den Händlerregalen. Nicht nur die “inoffizielle” Preissenkung der Premium dürfte den Daseinszweck der Core-Edition nun ad absurdum führen. Mittlerweile wird die Core bei vielen Händlern komplett ausgelistet. Wir rechnen damit, dass die Core in der zweiten Jahreshälfte 2007 nur noch als Restposten erhältlich sein wird und damit nur noch als Fußnote der Konsolengeschichte auftauchen wird.

Neues Modell der Xbox 360 kommt im Mai 2007
Die Gerüchte eines neuen Xbox 360 Modells machten schon des öfteren die Runde. Aus zuverlässigen Quellen haben wir nun erfahren, dass Microsoft den Release einer neuen Xbox 360 Version im Mai 2007 plant. Die neue Xbox 360 wird das bereits bekannt schwarze Modell sein, die über einen HDMI-Ausgang und eine größere Festplatte (120 GB) verfügt. Der Preis der neuen Xbox 360 wird zwischen €350 und €450 liegen, ein genauer Produktname liegt noch nicht vor, der interne Codename Zephyr ist als Verkaufsbezeichnung eher unwahrscheinlich.

Masterchief beendet den Kampf - Im November 2007
Bisher war vor allem gewiss, das Halo 3 in der zweiten Jahreshälfte des Jahres 2007 erscheint. Nun ist zumindest der Release-Monat durchgesickert. Im November 2007 ist es soweit und der Master-Chief kann seinen Kampf beenden. Wenn man die Neigung der PR-Manager zu symbolträchtigen Jahrestagen berücksichtigt, dürfte ein Release am 15.11.07 (damit genau 6 Jahre nach dem Launch der Xbox und dem Release von Halo in den USA) eine todsichere Wette sein.

Erinnerung: Um Mißverständnissen vorzubeugen: Diese Informationen sind nicht offizielle Natur und besitzen damit eindeutig den Status eines Gerüchtes.

Dieser Artikel stammt von unserer Partnerseite Areagames.de und deckt sich in Gewissen Bereichen mit Informationen die auch uns seit einigen Tagen vorliegen. So bestätigte uns unter anderem der ProMarkt Saarlouis, bei denen mittlerweile die Xbox 360 Premium ebenfalls für €299 erhältlich ist, dass es keine Core Edition mehr bei ihnen geben wird und der Discount-Preis der Premium dauerhaft sein wird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hadden ze er nu nog een hddvd intern ingestoken
nu kom je nog altijd op +-600 als je er die hd dvd set bijkoopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Waarom kunnen sommige mensen nou niet gewoon accepteren dat er gewoon heel veel goede games zijn uitgekomen op de xbox360 (die slechts anderhalf jaar uit is)?
En omgekeerd gaat de PS3 ook heus met goede games komen het komende jaar. Beide consoles zijn prima te rechtvaardigen als het om de games gaat, dat moge duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 08:50:
hadden ze er nu nog een hddvd intern ingestoken
nu kom je nog altijd op +-600 als je er die hd dvd set bijkoopt
Eeuwige discussie, is al 200x gevoerd :)

Veel mensen willen helemaal geen HD-DVD. 2 vrienden van mij spelen gewoon op Philips breedbeeld CRT bakken, en zijn daar zeer tevreden mee. Moeten die nou 200,- extra gaan betalen, voor iets waar ze niets aan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Waarom kunnen sommige mensen nou niet accepteren dat niet iedereen van dezelfde games houdt en dat dit een zeer persoonlijk keuze is. Als voor mij weinig boeiends op de 360 te krijgen is, dan is dat toch zo?

@PWM. Sowieso vraag ik me af wat of je op de lange termijn nog iets hebt aan een HD-DVD speler.

[ Voor 19% gewijzigd door Shiver23 op 15-03-2007 10:23 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:22:
@PWM. Sowieso vraag ik me af wat of je op de lange termijn nog iets hebt aan een HD-DVD speler.
Nou, helemaal prima :)

Stop er geen HD-DVD speler in, en je hebt er ook geen last van.

Kijk over 2 jaar wie de winnaar is, en koop die speler los, met wss betere kwaliteit, voor 100,-

Ik hoef geen formaten opgedrongen te krijgen, daarom ben ik ook blij dat die HD-DVD speler er niet in zat destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En hoe ga je dan HD-films kijken. Ik snap je punt wel maar het is voor mij wel duidelijk dat Blu-Ray in ieder geval een blijvertje is. Dan hoef ik ook geen twee jaar te wachten voordat ik HD-films kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Shiver23 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:22:
Waarom kunnen sommige mensen nou niet accepteren dat niet iedereen van dezelfde games houdt en dat dit een zeer persoonlijk keuze is. Als voor mij weinig boeiends op de 360 te krijgen is, dan is dat toch zo?
Daar heb ik geen moeite mee (als multiplatformer vind ik zelf de verschillen erg klein maar dat is mijn mening). Waar ik moeite mee heb is dat mensen net doen alsof er gewoon geen goede titels zijn op console X. Terwijl dit niks met persoonlijke mening te maken heeft. Ik vind The Sims he-le-maal niks aan bijvoorbeeld, maar toch is het een goede/top titel. Want blijkbaar vinden massa's mensen het WEL leuk.
Los van deze discussie vind ik de verschillen uberhaupt klein met alle multiplatform games tegenwoordig dus ik kan me moeilijk voorstellen dat de games op de ene console allemaal fantastisch zijn en op de andere helemaal niks, met 80% dezelfde games. De verschillen zijn echt kleiner dan sommigen willen toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
ik heb toch het gevoel dat het niet zo hard loopt met de PS3 als Sony hoopt in Nederland.

ik heb inmiddels 2 mailtjes en 3 smsjes van BartSmit gekregen dat ik de PS3 nog kan reserveren en gegarandeerd krijg...
door de regionale Mediamarkt ben ik al 6 (zes!) keer gebeld of ik mijn reservering niet toch wil doorzetten en aanbetalen.

komt een beetje wanhopig op me over. Dus ik koop er wel een als mensen met een overschot blijven zitten :)

Begrijp me goed, veel consoles op een launchdate is goed, knap van Sony. (Alhoewel ze wel heel veel tijd hebben gehad natuurlijk om voorraad op te bouwen)
Maar als je dus dalijk 50.000 consoles de Benelux instuurt, en er blijven er zeg 25.000 staan in de winkels, dan geeft dat IMO geen goed beeld.

Maar goed, we zullen het snel weten, en natuurlijk zal Sony altijd roepen dat de launch de succesvolste ooit is enzo...
Shiver23 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:54:
En hoe ga je dan HD-films kijken. Ik snap je punt wel maar het is voor mij wel duidelijk dat Blu-Ray in ieder geval een blijvertje is. Dan hoef ik ook geen twee jaar te wachten voordat ik HD-films kan afspelen.
Jij denkt dat het een blijvertje, en jij bent bereid een vette prijs te betalen als early adaptor.

Maar voor velen geldt dat niet. Als er een DVD only PS3 voor 400 kwam ging ik em meteen halen. Nu heb ik zoiets van "veel te duur". Niet alleen omdat er nog geen geweldig aanbod is aan games die ik leuk vindt, maar ook omdat er een BluRay inzit waar ik om verschillende redenen niks aan heb:
- titels zijn hier niet of nauwelijks verkrijgbaar
- titels zijn veel te duur
- momenteel heb ik nog geen hd-tv dus dan heeft het al helemaal geen zin
- zodra ik een hd-tv heb, over een half jaar ongeveer, kijk ik wel hoe de strijd ervoor staat
- investeren in iets wat misschien totaal flopt zie ik niet zitten

Ooit kocht ik een Sony Minidisc, want dat was de toekomst... veel geld aan uitgegeven en nu ligt het weg te roesten in een kast omdat het totaal geflopt is

[ Voor 40% gewijzigd door Phusebox op 15-03-2007 11:10 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

De launchaantallen zijn gewoon gigantisch. Het is echt abnormaal wat vanaf dag 1 beschikbaar is.
En daarbij lijkt het alsof Sony ook nog eens de retailer de nodige ruimte geeft om geld te verdienen, omdat je overal speciale akties ziet. Normaal gesproken verdienen de winkels bijna niets op een console.

In de Benelux gaat het trouwens wel om €30.000.000 omzet! Dat is echt bizar veel als je dat lukt om op 1 dag te verkopen. Lijkt mij dan ook best waarschijnlijk dat het best mogelijk moet zijn om zonder pre-order een PS3 op de launch te krijgen.

En zoals je beschrijft lijkt me voor jou inderdaad meer dan logisch om later pas een PS3 te halen. Net als heel veel anderen. Ik zeg ook niet dat de PS3 voor iedereen vanaf launch boeiend is. Zeker niet. Het is veel geld en het is afzien qua games (slecht een paar voor mij leuke games), hoewel er al heel snel nieuwe goede titels aan zitten te komen. Mijn ps2 heeft in het begin ook meer dienst gedaan als DVD-speler en pas toen GT3 uit kwam werd het voor mij pas heel interessant. Dat zal nu met de PS3 allemaal wat sneller gaan, omdat vanaf dat één al leuke titels te krijgen zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Shiver23 op 15-03-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:54:
HD Films kijk ik gewoon op de 360. Gister de Departed nog gekeken. Kost $4,-, en je krijgt hem gewoon in HD formaat op je harde schijf. DeHD film bibliotheek van de 360 is goed gevuld.

De formaten oorlog wordt imho zwaar overschat. In een wereld waar veel mensen niet weten wat RGB is, en hun DVD speler via Composiet aansluiten, is Blu-Ray/HD-DVD niet iets voor de massa. Dit gaat veranderen natuurlijk, maar wanneer?

Kijk eens buiten Tweakers, en kijk dan eens hoeveel mensen het hebben over de nieuwe HD discs. Dat zijn er niet veel :) DVD is good enough voor de meeste mensen.

Het verschil VHS-DVD was eenvoudig. Gewoon 100x makkelijker om DVD te gebruiken. Die ovderduidelijke stap, van bandjes naar discs is er nu niet. Het is gewoon een betere disc, en mensen hebben er niet om gevraagd.

Jij wil HD, ik wil HD, en veel Tweakers hier ook. Kijk ik echter in mijn eigen vriendenkring, dan zal het de 1 nog meer jeuken dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Kwestie van goed informeren/opvoeden/vermarkten. De groep mensen met een HDTV wordt steeds groter en in veel winkels laten ze momenteel HD-beelden zien. Het zal zeker nog wel een tijdje duren voordat het mainstream is, maar je ziet wel dat mensen nieuwe technologie steeds sneller accepteren. En ik geloof zeker in e-distributie, maar denk ook dat heel veel mensen (en ik ook) nog steeds behoefte hebben aan fysieke media. Al is het alleen maar om te zien waar je je geld aan uitgeeft/makkelijk uitlenen.

En ik dacht dat de videostore van de 360 niet werkte in Europa. Zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:10:
En ik dacht dat de videostore van de 360 niet werkte in Europa. Zal wel aan mij liggen.
Werkt prima zelfs. Officieel komt hij deze zomer volgens mij in de EU.

Echter, iedereen die als postcode 90210 gebruikt, kan gewoon zijn films downloaden :)

EDIT:

Nog een leuk voorbeeld van een techniek die zou winnen.

Als ik hier 2-3 jaar geleden vroeg wat te kopen LCD of Plasma, dan was steevast het antwoord dat Plasma de betere was. Het was mooier, beter, iets duurder, maar, Plasma zou overwinnen. In ieder geval tot de opvolger van de LCD/Plasma techniek er zou zijn.

Guess What: Plasma is dood

nieuws: Philips stopt met plasma-tv's

Philips en Sony zijn niet de kleinste spelers. Nou heb je het voordeel als Plasma bezitter, dan hij nog wel gewoon werkt, en de content blijft komen, aangezien het gen Content dragers zijn.

Overigens zijn er nog genoeg spelers die wel Plasma blijven maken. Dood is een te groot woord. Wel is het zo dat Sony en Philips in het begin vol pushte op Plasma.

Het geeft wel aan, dat soms dingen anders lopen dan gedacht :)

Ik het het al eerder gezegd, en doe het nog een keer:

Het zal mij ook jeuken welk formaat er wint, als er al 1 wint. HD-DVD is beter omdat blabla. Blu-Ray is beter want blabla.

Beide formaten hebben ruimte zat. Die 30-45-80-120gb wordt nooit vol gezet met 1-2 films. Mocht men een hele serie uitbrengen, maakt het echt niet uit of het op 1 of 2 discs staat.

Ik kijk nu HD-Films in 720P die 5gb zijn. 1080P films zijn weer wat groter, maar passen makelijk op de simpelste one-layer Blu-Ray/HD-DVD.

De beeldkwaliteit hangt af van de speler, niet het medium.

Totaal zinloos om over de zogenoemde voordelen te praten.

[ Voor 75% gewijzigd door PWM op 15-03-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik geloof ook niet dat ik het over voordelen van blu-ray heb (dat deze betere kwaliteit is ofzo)?
Content, userbase, verkoop. Allemaal zaken waarin je nu duidelijk ziet dat BR het voortouw neemt.
En ook winkeliers gaan hier in mee. Zo gaat bijv. FRS alleen maar BR verkopen. (URL:Online iig)

[ Voor 21% gewijzigd door Shiver23 op 15-03-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:41:
Ik geloof ook niet dat ik het over voordelen van blu-ray heb (dat deze betere kwaliteit is ofzo)?
Content, userbase, verkoop. Allemaal zaken waarin je nu duidelijk ziet dat BR het voortouw neemt.
En ook winkeliers gaan hier in mee. Zo gaat bijv. FRS alleen maar BR verkopen.
Ik heb het ook niet over jou ;) Gewoon de algemende tendens.

Wel vreemd dat de FRS alleen BR gaat verkopen. Heb namelijk al tijden een HD-DVD speler in mijn zakelijke Toshiba laptop, en heb 3 koop HD-DVD's. Alle 3 bij FRS gekocht :) Maar goed, dat kan dan ook een proef ofzo zijn geweest.

Ik denk overigens ook dat de koop schijfjes niet de doorslag gaan geven.

Het gaat er om wat Videoland/Moviemax heeft liggen in de schappen. Op dit moment nog geen van beide.

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 15-03-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Tot nu toe 44.000 reserveringen in de benelux. Nog 6000 in den landen beschikbaar dus.
http://www.nu.nl/news/100...aars_bij_introductie.html
Het gaat echt hard dus.

Slecht verkopen? Mhoi, in Europa lijkt het vooralsnog goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
WAT 44'000? Het zou erg mooi zijn als dit door onafhankelijke bronnen kan worden bevestigd... ik ben normaal erg blij met positief nieuws over de ps3 maar dit is bijna to good to be true voor sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Het nieuws komt van Sony zelf, dus indd niet onafhankelijk.
Alle pre-orders moeten met contactgegevens aangevuld worden dus Sony kan dit goed in de gaten houden. Dus ze kunnen de aantallen goed volgen. Dus ze kunnen wel zo specifiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
nou wil ik niet de zwartdenker zijn maar het kan ook zo zijn dat sony een paar "positieve" berichten naar buiten brengt voor wat media aandacht ofzo...

maargoed je hebt gelijk dat sony in hele goede positie is om dit soort gegevens te verzamelen dus ik zal mijn doemdenken voor me houden.

Het is natuurlijk de vraag hoeveel consoles sony weet te verkopen in maart/april in europa maar het lijkt er ieg dat de negatieve publiciteit die sony heeft te verduren in amerika niet echt is overgewaaid naar europa, of ieg de benelux dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Het zou makkelijk kunnen die aantallen, however, ik heb wel een kanttekening.

Van die 44.000 gelukkigen, ben ik ook een, heb namelijk een e-mail ontvangen. Echter, moet ik nog steeds officieel bevestigen of ik ook daadwerkelijk 1 koop. Dus van die 44.000 ge-preorde systemen, is nog maar de vraag hoeveel daarvan daadwerkelijk gekocht gaan worden door de gelukkige. Nu is 44.000 niet zo heel veel, dus ik verwacht dat als ze niet door de gelukkige gekocht gaan worden, deze zo weg zijn in de winkel.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

44.000 niet zo heel veel? 8)7
Het zijn echt belachelijke launchaantallen. De PS2 launchde met 3000 stuks in Nederland. De Wii met 11000 en de 360 met 7000 (NL of Benelux. Dat weet ik niet). En dat voor een apparaat van 599 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:54:
360 met 7000 (NL of Benelux. Dat weet ik niet).
18.000 in NL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

10.000 in NL is het maximum aantal dat ik kan vinden in de berichten. Uw bron?
300.000 voor Europa in totaal bij de launch. Aangezien die aantallen bij de PS3 ongeveer 3x zo hoog zijn lijkt mij 10.000 ook een realistisch aantal.

[ Voor 26% gewijzigd door Shiver23 op 15-03-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 18:51
Shiver23 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:58:
Tot nu toe 44.000 reserveringen in de benelux. Nog 6000 in den landen beschikbaar dus.
http://www.nu.nl/news/100...aars_bij_introductie.html
Het gaat echt hard dus.

Slecht verkopen? Mhoi, in Europa lijkt het vooralsnog goed te gaan.
ik zie dit nieuwsbericht gewoon echt als 100% publiciteit creëren. Microsoft doet ook van dergelijke trucjes.

Als die PS3's echt als zoete broodjes gingen, waarom zijn er dan al 2 winkels ruim 2 weken bezig om mij over te halen om hem toch maar te kopen, terwijl ik duidelijk heb gezegd af te zien van mijn pre-order?

Blijkbaar staan er dus niet genoeg anderen om te springen.

Ik denk dat veel winkels zijn meegegaan in de hype van Sony en heel veel hebben besteld, en eventueel daarvoor fake pre-orders hebben gedaan. We zullen het zien volgende week hoe het gaat.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Kijk eens op www.frs.nl :)

(AD-Blockers uitzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Phusebox schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:00:
[...]

Ik denk dat veel winkels zijn meegegaan in de hype van Sony en heel veel hebben besteld, en eventueel daarvoor fake pre-orders hebben gedaan. We zullen het zien volgende week hoe het gaat.
fake pre orders hebben ze aangepakt door mensen zeer uitgebreide persoonlijke informatie te laten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:02:
Kijk eens op www.frs.nl :)

(AD-Blockers uitzetten)
Gegarandeerde levering. Op zich wel logisch aangezien er nog zeker "6000/3oid" over zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

De officiele cijfers uit de US zijn binnen.

Maand februari:
Nintendo DS 485,000
Wii 335,000
PlayStation 2 295,000
Xbox 360 228,000
PlayStation Portable 176,000
Game Boy Advance 136,000
PlayStation 3 127,000
GameCube 24,000
Xbox 480
En de YTD:
Xbox 360 hw
2005: 607.000
2006: 3.897.000
2007: 522.000
tot: 5.026.000

WII hw
2006: 1.080.000
2007: 771.000
tot: 1.851.000

PS3 hw
2006: 688.000
2007: 371.000
tot: 1.059.000
De Wii verkoopt goed, maar loopt minder in op de 360 dan ik dacht.

Handhelds zijn toch wel de echt populaire jongens. Nintendo heeft met die DS goud in handen.

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 16-03-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weumel
  • Laatst online: 08-11-2022
PWM schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:12:
[...]

*knip*

Als ik hier 2-3 jaar geleden vroeg wat te kopen LCD of Plasma, dan was steevast het antwoord dat Plasma de betere was. Het was mooier, beter, iets duurder, maar, Plasma zou overwinnen. In ieder geval tot de opvolger van de LCD/Plasma techniek er zou zijn.

Guess What: Plasma is dood
Euhm... ga jij maar eerst eens kijken in het audio-video-hifi forum / AV forum / weetikveelwelkanderforum. En kijk terwijl je bezig bent er de verkoopscijfers maar eens op na van panasonic, pioneer of samsung, als je dan nog durft zeggen dat plasma dood is :s
PWM schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:12:
nieuws: Philips stopt met plasma-tv's

Philips en Sony zijn niet de kleinste spelers. Nou heb je het voordeel als Plasma bezitter, dan hij nog wel gewoon werkt, en de content blijft komen, aangezien het gen Content dragers zijn.

Overigens zijn er nog genoeg spelers die wel Plasma blijven maken. Dood is een te groot woord. Wel is het zo dat Sony en Philips in het begin vol pushte op Plasma.
Inderdaad, feit is dat philips en sony plasma's gewoon niet konden tippen aan panasonic/pioneer, en dat terwijl ze wel even duur zijn... onhoudbaar inderdaad.
Sony is eruit gestapt omdat ze niet bovenaan de plasmamerken stonden, en dat is niet 'sony', sony needs to pwn ;)

En philips ja... doen die eigenlijk nog iets zelf? Het laatste dat ik gehoord heb is dat ze niks meer zelf produceren + zelf geen R&D doen... tjah, hoe waar dat allemaal is weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat ik, sinds mijn boxen van 15 jaar oud, niet om te zeggen veel kwaliteit gezien heb van philips. Laat staan plasma, hun plasma schermen waren om van te huilen.

Alleszins, excuus voor het off-topic gaan, maar moest mijn ei even kwijt.
Don't dish my plasma damnit!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weumel
  • Laatst online: 08-11-2022
on topic:
ik hoop eigenlijk heel hard dat niet al die 50.000 exemplaren gepreorderd worden... was van plan de mijne te gaan halen begin april }:O

Of komen er dan al nieuwe ladingen binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Laatst online: 07-09 16:12
Ik zie in mijn omgeving de meest die hard xbox 360 fanboys (maar dan echt extreem) nu opeens massaal "aanbiedingen krijgen van het werk om hem goedkoop aan te schaffen" (lees eigenlijk heb ik maandenlang gezeurd over die hoge prijs en ik ga toch overstag)

Is wel grappig en frustrerend als ik al die discussies met sommigen van hen in het achterhoofd hou. Ironisch genoeg na al die ettelijke uren en energie die ik erin heb gestoken, ga ik geen PS3 vrijdag halen :o Jammergenoeg onvoorziene kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

simplicidad schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:36:
Ik zie in mijn omgeving de meest die hard xbox 360 fanboys (maar dan echt extreem) nu opeens massaal "aanbiedingen krijgen van het werk om hem goedkoop aan te schaffen" (lees eigenlijk heb ik maandenlang gezeurd over die hoge prijs en ik ga toch overstag)

Is wel grappig en frustrerend als ik al die discussies met sommigen van hen in het achterhoofd hou.
Ik volg je niet.

Wat ik ook niet volg is het bericht van 1up dat retailers de PSP uit de schappen willen omdat deze te weing verkoopt (of een prijsverlaging), als ik dit zo bekijk.
Console Aantal
DS Lite 108.512
PSP 56.175
Wii 44.495
PS3 32.115
PS2 14.585
Xbox 360 3.333
GB Micro 812
GBA SP 679
Cube 240
NDS 119
GBA 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Shiver23 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:48:
[...]

Ik volg je niet.

Wat ik ook niet volg is het bericht van 1up dat retailers de PSP uit de schappen willen omdat deze te weing verkoopt (of een prijsverlaging), als ik dit zo bekijk.
Ik volg je niet.

Waarom gebruik je de Japanse verkoopcijfers, terwijl de Amerikaanse retailketens de PSP uit de schappen willen halen 8)7 Daarnaast staat in het artikel, dat de verkopen vooral afgelopen herfst dramatisch slecht waren en zich rond de kerstperiode weer enigszins hersteld hebben, maar blijkbaar nog niet genoeg :)

Edit: overigens denk ik dat een ander (veel belangrijker) argument is dat de software verkoopcijfers van de PSP echt belabberd zijn en daar verdienen de winkels vooral geld mee.

[ Voor 12% gewijzigd door Hoedje op 16-03-2007 15:56 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Hoedje schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:55:
[...]

Ik volg je niet.

Waarom gebruik je de Japanse verkoopcijfers, terwijl de Amerikaanse retailketens de PSP uit de schappen willen halen 8)7 Daarnaast staat in het artikel, dat de verkopen vooral afgelopen herfst dramatisch slecht waren en zich rond de kerstperiode weer enigszins hersteld hebben, maar blijkbaar nog niet genoeg :)

Edit: overigens denk ik dat een ander (veel belangrijker) argument is dat de software verkoopcijfers van de PSP echt belabberd zijn en daar verdienen de winkels vooral geld mee.
In de VS: PlayStation Portable 176,000x verkocht in februari.
Lijkt me toch ook niet slecht.

Tja, software verkoop belabberd kan ik me goed voorstellen omdat downloadable games supermakkelijk te verkrijgen zijn én veel mensen hun PSP met name voor andere dingen gebruiken. Maar waarom vragen ze dan om een pricedrop van de console? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

PWM schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:03:
De officiele cijfers uit de US zijn binnen.

De Wii verkoopt goed, maar loopt minder in op de 360 dan ik dacht.

Handhelds zijn toch wel de echt populaire jongens. Nintendo heeft met die DS goud in handen.
Ik pak ff je cijfers en tel de Japanse erbij op :)

Krijgen we misschien een wat completer beeld :)
Xbox 360 hw
US: 5.026.000
Japan: 330.091
Tot: 5,3 milj.

WII hw
US: 1.851.000
Japan: 1.723.217
Tot: 3,5 Milj.

PS3 hw
US: 1.059.000
Japan: 720.283
Tot: 1,8 Milj.
Ik vind de achterstand van de ps3 nog heel erg meevallen eigenlijk (zeker gezien de introductieprijs). En de 360 is ca 4x langer op de markt.

Daarnaast is de 360 ook ca 4x langer dan de wii op de markt, en de wii loopt nog maar 1,8 Milj exemplaren achter. Dat is echt heel hard gegaan met dat ding :o

Bron Japan: http://games.fok.nl/news.php?newsid=16661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:26
De softwareverkoop van de PS3 wil niet echt vlotten. Crackdown voor de Xbox 360 was in februari de best verkochte titel in de VS , de PS3 had niets in de top 10 staan. Van de nieuwe Virtua Fighter zijn er daar maar 53.000 exemplaren verkocht! En dat terwijl het verhaal gaat dat een publisher minstens 400.000 exemplaren moet verkopen om quitte te spelen. Met zulke verkoopsaantallen is het idd niet vreemd dat 3rd party-softwarebedrijven naar de Xbox 360 hollen om maar uit de kosten te komen, want op PS3-software leggen alle bedrijven geld toe op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En VF5 gaat natuurlijk ook nog verkocht worden in Japan en de rest van de wereld. Japan ook al iets van 100.000 (als het niet meer is).

En welke developers hollen van de PS3 naar de 360? Ben ik wel benieuwd naar, want vooralsnog is de PS3 geen enkele titel verloren. Ze zijn alleen multi-platform geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Bartjuh schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:04:
[...]

[...]

Ik vind de achterstand van de ps3 nog heel erg meevallen eigenlijk (zeker gezien de introductieprijs). En de 360 is ca 4x langer op de markt.

Daarnaast is de 360 ook ca 4x langer dan de wii op de markt, en de wii loopt nog maar 1,8 Milj exemplaren achter. Dat is echt heel hard gegaan met dat ding :o

Bron Japan: http://games.fok.nl/news.php?newsid=16661
Kom op zeg, post dan ook de verkoopcijfers van februari er bij van Japan en laat een volledig beeld zien.

Het valt niet recht te praten dat de 360 in februari alleen in de VS al net zo veel verkocht heeft als de PS3 in de VS en Japan samen.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bartjuh schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:04:
[...]

Euh nee, dat is dan geen completer beeld.

Het schijnt dat de Wii en 360 ook in de EU al even op de markt zijn. Ik schetste het beeld van de US markt.

Wil je de wereld markt, dan moet je nog even 4.5 miljoen 360's, en stapels Wii's erbij optellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Shiver23 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:55:
[...]

In de VS: PlayStation Portable 176,000x verkocht in februari.
Lijkt me toch ook niet slecht.

Tja, software verkoop belabberd kan ik me goed voorstellen omdat downloadable games supermakkelijk te verkrijgen zijn én veel mensen hun PSP met name voor andere dingen gebruiken. Maar waarom vragen ze dan om een pricedrop van de console? :?
Ze hopen dat als er meer PSP's verkocht worden, meer mensen nog wat software (games) meenemen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zijn games makkelijk te kopieeren voor de PSP? Of was dat opgelost in een Firmware update?

Als de games zo makkelijk te kopieeren zijn, verklaard dat meteen de attachrate van de PSP.

Hoewel mensen natuurlijk alleen games downloaden, die ze anders nooit gekocht zouden hebben :z

[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 17-03-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
PWM schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:32:
Zijn games makkelijk te kopieeren voor de PSP? Of was dat opgelost in een Firmware update?

Als de games zo makkelijk te kopieeren zijn, verklaard dat meteen de attachrate van de PSP
De casual gamers (de grootste markt) doen dat toch niet zo snel. Daarbij is volgens mij voor de DS net zo makkelijk, dan wel niet makkelijker om "backups" te draaien. Het primaire probleem is waarschijnlijk gewoon het software aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hoedje schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:34:
[...]
Het primaire probleem is waarschijnlijk gewoon het software aanbod.
Is het aanbod dan zoveel slechter dan de DS?

Ik heb zelf een DS liggen. Als ik op bijvoorbeeld Gamerankings kijk, zie ik niet een heel veel beter aanbod bij de DS. Volgens mij is het aantal goede titels bij beide wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
PWM schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:50:
[...]
Is het aanbod dan zoveel slechter dan de DS?

Ik heb zelf een DS liggen. Als ik op bijvoorbeeld Gamerankings kijk, zie ik niet een heel veel beter aanbod bij de DS. Volgens mij is het aantal goede titels bij beide wel gelijk.
Hmm, er zit toch zeker wel een verschil tussen. Maar misschien dat jij een andere verklaring hebt? Reviews zeggen blijkbaar ook niet alles. Daarnaast kun je er moeilijk omheen dat de verkopen van de DS ook qua games gewoon veel hoger ligt. In het afgelopen half jaar in Japan, zijn er van de top 10 best verkochte games gemiddeld zo rond de zeven voor de DS geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hoedje schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:56:
[...]

Hmm, er zit toch zeker wel een verschil tussen. Maar misschien dat jij een andere verklaring hebt? Reviews zeggen blijkbaar ook niet alles. Daarnaast kun je er moeilijk omheen dat de verkopen van de DS ook qua games gewoon veel hoger ligt. In het afgelopen half jaar in Japan, zijn er van de top 10 best verkochte games gemiddeld zo rond de zeven voor de DS geweest...
Als ik een verklaring had, werkte ik nu bij Sony wss ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Hoedje schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:34:
[...]

De casual gamers (de grootste markt) doen dat toch niet zo snel. Daarbij is volgens mij voor de DS net zo makkelijk, dan wel niet makkelijker om "backups" te draaien. Het primaire probleem is waarschijnlijk gewoon het software aanbod.
Softwareaanbod op de PSP is het laatste jaar echt prima. Zijn echt een hoop leuke titels uitgekomen.
Maar ja, met een custom firmware die heel makkelijk te installeren is, prima werkt en het spelen van alle games via Memorystick mogelijk maakt snap ik het wel dat de attachrate zo laag is. Een 2GB stickje kost amper meer dan een nieuw spel.

Daarbij spelen de games via de MS nog eens beter af (kortere laadtijden, minder batterijverbruik) én kun je met de custom firmware films op volledige resolutie afspelen (itt de originele). Zelfs al zou ik een spel kopen, zou ik hem nog vanaf de MS spelen.

Mja, voor de Wii is ook nog niet veel spannends te krijgen en verkoopt als een dolle. En als je ziet dat Pokemon zo enorm goed verkoopt snap ik sowieso de Japanse markt helemaal niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Shiver23 op 17-03-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Shiver23 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:59:
[...]
Mja, voor de Wii is ook nog niet veel spannends te krijgen en verkoopt als een dolle. En als je ziet dat Pokemon zo enorm goed verkoopt snap ik sowieso de Japanse markt helemaal niet.
De Wii draait nu ihmo op de hype, al is het wel zo dat veel non-gamers een spel als Wii Sports heel goed kunnen waarderen. Als Nintendo dat nog wat verder weet uit te buiten met Wii Health en Braintraining denk ik dat ze inderdaad een grote groep "nieuwe" gamers aan gaan spreken. Daarnaast wordt door veel fanboys uit de andere kampen, de fun factor volgens mij sterk onderschat. Natuurlijk komen er nog genoeg toppers aan die de traditionele gamer aan zullen spreken, maar ik denk persoonlijk dat ze veel risico nemen door die spellen maar uit te blijven stellen. Dat zal die groep gamers toch drijven naar een Xbox of een PS3, voorzover ze er al niet één hebben of wilden kopen.

De PS3 is volgens mij meer een stoomtrein. Hij komt wat langzaam op gang, maar zal op de langere termijn het zeker wel goed doen. De Xbox 360 doet het al vrij goed en blijft ondanks de nieuwe concurrentie (Wii en PS3) in Amerika toch goed verkopen en ik verwacht eigenlijk hetzelfde voor Europa. Dus het zal uiteindelijk allemaal wel vrij dicht bij elkaar uitkomen.

Maar je weet het natuurlijk nooit, ik had ook nooit verwacht dat het zo zou aflopen met de strijd tussen de DS en de PSP.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 17-03-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

In de VS kopen ze veel liever binnenlandse producten. Kijk bijv. naar de autobranche :X
Dat is wel een reden waarom de 360 het daar goed doet. Europa is veel meer playstation minded (met name VK en Spanje). Ik verwacht dan ook dat uiteindelijk de PS3 het veel beter gaat doen (en doet) in Japan (duh!) maar ook in Europa. En dat de 360 het in de VS beter blijft doen.
Hoewel de PS2 momenteel nog altijd heel erg dik verkoopt in de VS. Dan kan de PS3 ook daar de 360 op de lange termijn nog wel inhalen.

De Wii is een beetje een lastig verhaal. Durf ik weinig over te zeggen omdat ik het met de DS ook helemaal mis had :D. Ik verwacht namelijk dat de Wii het 2 jaar heel erg goed doet en dat het dan ook snel weer over is. (kunstje gezien, 3rd party blijft wederom achter, andere consoles qua prijs dichter in de buurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:24:
En VF5 gaat natuurlijk ook nog verkocht worden in Japan en de rest van de wereld. Japan ook al iets van 100.000 (als het niet meer is).
Week 1: #1 (48,346)
Week 2: #25
Week 3: verdwenen uit de top 50

VF5 deed het dus vrij slecht in Japan, in de 1e week verkocht het maar 1/8 van wat VF4 in dezelfde periode deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

PWM schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:25:
[...]
Euh nee, dat is dan geen completer beeld.

Het schijnt dat de Wii en 360 ook in de EU al even op de markt zijn. Ik schetste het beeld van de US markt.

Wil je de wereld markt, dan moet je nog even 4.5 miljoen 360's, en stapels Wii's erbij optellen.
Jawel, want de ps3 is nog niet in europa uit, dus het aantal ps3's in europa is 0. Geen eerlijke vergelijking lijkt me.

En ik zei: completer. Dus meer compleet dan jij het stelde. 2 markten geeft een completer beeld dan één. Lijkt me logisch.
yzf1kr schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 08:12:
[...]
Kom op zeg, post dan ook de verkoopcijfers van februari er bij van Japan en laat een volledig beeld zien.

Het valt niet recht te praten dat de 360 in februari alleen in de VS al net zo veel verkocht heeft als de PS3 in de VS en Japan samen.
Dat is een trend, heeft nog niets met totalen te maken. Ik heb het over totalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Shiver23 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:18:
In de VS kopen ze veel liever binnenlandse producten. Kijk bijv. naar de autobranche :X
Dit is echt de allereerste keer dat ik dit hoor. Overigens is het ook onzin, want als je naar de autobranche kijkt dan zie je juist dat Toyota en andere Japanse fabrikanten het harstikke goed doen in Amerika. Daarnaast heeft de PS2 het hartstikke goed gedaan in Amerika. Als je nou zegt dat ze in Japan liever binnenlandse producten kopen...

Het is wel heel leuk als je kijkt naar kleinere landen, dat in Canada bijv. juist Nintendo het weer heel goed doet en de Xbox en Playstation niet zo goed, maar in Australië heeft Sony weer praktisch alleenheerschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Hoedje schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:43:
[...]
Dit is echt de allereerste keer dat ik dit hoor. Overigens is het ook onzin, want als je naar de autobranche kijkt dan zie je juist dat Toyota en andere Japanse fabrikanten het harstikke goed doen in Amerika.
Verschil van mening. Komen we denk ik niet zo snel uit :) Maar Amerikanen zijn echt een trots volk. En ik denk dat dit zeker meespeelt. De xbox had in de VS ook een groter marktaandeel dan in de rest van de wereld. En dat komt echt niet alleen omdat ze in de VS een betere marketingstrategie hadden of dat de spellen meer 'amerikaans' zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Shiver23 op 17-03-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
ik denk dat je het beter kan bekijken vanuit games standpunt (gaan we weer)
xbox360 heeft veel shooters en Amerikanen houden veel van shooters.
PS heeft relatief minder shooters en een meer "japans" karakter en valt daardoor meer in de smaak bij Japanners. Ik denk dat Europeanen het liefst een beetje van beide zien en mss een ietsje meer verschillende games dus daarom verkoopt xbox iets minder in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

zerokill schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:01:
ik denk dat je het beter kan bekijken vanuit games standpunt (gaan we weer)
xbox360 heeft veel shooters en Amerikanen houden veel van shooters.
PS heeft relatief minder shooters en een meer "japans" karakter en valt daardoor meer in de smaak bij Japanners. Ik denk dat Europeanen het liefst een beetje van beide zien en mss een ietsje meer verschillende games dus daarom verkoopt xbox iets minder in Europa.
Jup, denk ik ook.

Maar aan de andere kant: als je van shooters houd koop je een pc, geen console :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bartjuh schreef op zondag 18 maart 2007 @ 20:56:
[...]

Jup, denk ik ook.

Maar aan de andere kant: als je van shooters houd koop je een pc, geen console :P
Alleen als je de skills niet hebt ;)

Shooters werken imho hartstikke prima op consoles. Niet voor niets speelde miljoenen (!!) mensen Halo 2 online, en ruim 1 miljoen nog steeds, 3 jaar na dato.

Shooters zijn op alle consoles, van de NES tot de PS tot de Xbox succesvol geweest. Mensen die zichzelf even de tijd gunnen aan een controller te wennen, zullen merken dat het prima gaat.

GoW, CoD2-3, Resistance etc. etc. zijn bewijzen dat veel mensen er geen probleem mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje: ik heb nu 375 euro bij elkaar gespaard (:P) dus kan ik de ps3 niet bij de release kopen. waarschijnlijk heb ik het over een maandje ofzo wel maar dan is de ps3 misschien(?)niet leverbaar. weet iemand wanneer de volgende lading na de release komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

PWM schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:18:
[...]
Alleen als je de skills niet hebt ;)

Shooters werken imho hartstikke prima op consoles. Niet voor niets speelde miljoenen (!!) mensen Halo 2 online, en ruim 1 miljoen nog steeds, 3 jaar na dato.

Shooters zijn op alle consoles, van de NES tot de PS tot de Xbox succesvol geweest. Mensen die zichzelf even de tijd gunnen aan een controller te wennen, zullen merken dat het prima gaat.

GoW, CoD2-3, Resistance etc. etc. zijn bewijzen dat veel mensen er geen probleem mee hebben.
Ik heb genoeg shooters gespeeld op consoles. Zaten heel goede spellen tussen, waren ook wel goed speelbaar. Maar in the end zijn shooters gewoon beter speelbaar op de pc, afgezien van het feit dat de beste shooters meestal ook voor de pc komen.

Stel (dat het kan): iemand speelt halo op de xbox tegen iemand met halo op de pc over het netwerk. Dan heeft degene met de pc een voordeel over de persoon met de xbox. Hij kan zowel sneller reageren, als preciezer richten.
Je hebt misschien wel eens filmpjes gezien van top-gamers die quake3/unreal tournament/BF 2 spellen op hoog niveau? Die snelheid en precisie, dat zou met de controllers van consoles tot op heden niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Bartjuh schreef op zondag 18 maart 2007 @ 22:40:
[...]

Ik heb genoeg shooters gespeeld op consoles. Zaten heel goede spellen tussen, waren ook wel goed speelbaar. Maar in the end zijn shooters gewoon beter speelbaar op de pc, afgezien van het feit dat de beste shooters meestal ook voor de pc komen.
Mee eens, maar als je een hybride game maakt als Gears of War kan de besturing wel degelijk fijner zijn dan met de muis. De unreal/quake achtige games speel ik inderdaad nog liever met muis. Bij GoW denk ik zelfs dat ik voor de controller zou kiezen. Moet ik ook zeggen dat je shooters op de PS2 niet kan vergelijken met de Xbox360. De controller van de 360 is veel nauwkeuriger. Gelukkig schijnt de PS3 controller wat dat nauwkeurigheid betreft verbeterd te zijn dus ook op de PS3 zal het verschil met de PC kleiner zijn geworden.
Ik denk naarmate de controllers beter worden en de developers meer beseffen hoe ze de sterke kanten van de controller kunnen gebruiken de verschillen nog kleiner worden in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Weumel schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:39:
Inderdaad, feit is dat philips en sony plasma's gewoon niet konden tippen aan panasonic/pioneer, en dat terwijl ze wel even duur zijn... onhoudbaar inderdaad.
Sony is eruit gestapt omdat ze niet bovenaan de plasmamerken stonden, en dat is niet 'sony', sony needs to pwn ;)
offtopic:
_O- da's inderdaad wel een goede strategie: als het niet meteen een groot succes is, gewoon terugtrekken. Dit hebben ze ook met succes toegepast bij Betamax en Minidisc bijv. _O-

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJOE®DO
  • Laatst online: 29-01-2021

SJOE®DO

Gadget enthusiast

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:20:
weet iemand wanneer de volgende lading na de release komt?
Ik ben idd ook wel benieuwd wanneer de volgende batch komt voor het geval ik hem toch niet deze week bestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Not Pingu schreef op zondag 18 maart 2007 @ 23:19:
[...]
offtopic:
_O- da's inderdaad wel een goede strategie: als het niet meteen een groot succes is, gewoon terugtrekken. Dit hebben ze ook met succes toegepast bij Betamax en Minidisc bijv. _O-
offtopic:
Leg eens uit in verband met Minidisc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:24:

En welke developers hollen van de PS3 naar de 360? Ben ik wel benieuwd naar, want vooralsnog is de PS3 geen enkele titel verloren. Ze zijn alleen multi-platform geworden.
Precies, ze hadden een game voor de ps3 maar maken hem uiteindelijk toch multiplatform omdat ze toch geen winst kunnen maken met verkoop op de PS3. Die bedrijven maken hun toekomstige titels wellicht direct op de Xbox 360 en daarna op de PS3 als die gamesverkopen aantrekt.

De 360 is een uitermate sterke console als het op gamesverkoop aankomt. Kijk hoeveel titels al meer dan een miljoen hebben verkocht. Dát trekt uitgevers en ontwikkelaars aan :)
F e r o x schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:13:
[...]

offtopic:
Leg eens uit in verband met Minidisc
Wou je zeggen dat Minidisc een succes was? Eigenlijk heeft Sony nog nooit een formaat ontworpen wat van de grond is gekomen. Laten we UMD ook niet vergeten trouwens :) Dus om nou te zeggen dat blu-ray me hoopvol stemt, nee. Little Big Planet ziet er overigens wel erg leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:06:
Wou je zeggen dat Minidisc een succes was? Eigenlijk heeft Sony nog nooit een formaat ontworpen wat van de grond is gekomen.
Sony heeft zich zeker en vast niet teruggetrokken uit Minidisc, en het is daarop dat mijn vraag doelde. (ps: Minidisc is misschien hier nooit echt commercieel geworden, maar in de VS, en dan vooral Japan was het dit zeker en vast; en het is zelfs hier nog altijd populair in een bepaalde doelgroep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:06:
Wou je zeggen dat Minidisc een succes was? Eigenlijk heeft Sony nog nooit een formaat ontworpen wat van de grond is gekomen. Laten we UMD ook niet vergeten trouwens :) Dus om nou te zeggen dat blu-ray me hoopvol stemt, nee. Little Big Planet ziet er overigens wel erg leuk uit.
Niet weer....
CD is ook zo'n geflopt medium van Sony ism Philips.
UMD is nooit gelanceerd als grootschalig formaat. Alleen voor de PSP.

En definieer geflopt. Volgens mij heeft Sony genoeg verdiend met Minidisc. DCC van Philips is compleet geflopt maar MD wordt nog altijd verkocht (en gebruikt). Voorbespeelde MD's zijn het nooit geworden, maar dat je er zo makkelijk op kan/kon opnemen heeft goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:17:
En definieer geflopt. Volgens mij heeft Sony genoeg verdiend met Minidisc. DCC van Philips is compleet geflopt maar MD wordt nog altijd verkocht (en gebruikt). Voorbespeelde MD's zijn het nooit geworden, maar dat je er zo makkelijk op kan/kon opnemen heeft goed gewerkt.
Minidisc was ook zeker geen slecht formaat. Probleem was dat eigenlijk niemand, in ieder geval de massa niet, er echt op zat te wachten. Ik had het in mijn auto, en was er wel blij mee. Het werkte goed, maar was eigenlijk veel te duur. De lege Minidiscs waren echt prijzig.

Leuk om te zien ook: Het DCC formaat van Philips was veel beter. Qua geluidskwaliteit onovertroffen, en door de meste "experts" als winnaar aangewezen. Volgens mij zijn er wereldwijd 2 spelers verkocht :P

Overigens wordt DCC nog best gebruikt in geluidsstudio's en dergelijke, maar dat is op kleine schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Shiver23 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:17:
[...]

Niet weer....
CD is ook zo'n geflopt medium van Sony ism Philips.
Als ik heb goed heb is de DVD ook deels door Sony ontwikkeld, maar er zijn zoveel partners dat er niet veel te verdienen valt kwa royalties.

Ik heb ook nog een Minidisc-walkman liggen. Op zich geen slecht systeem, alleen het opnemen duurde nogal lang en het was ook niet echt goedkoop...

[ Voor 20% gewijzigd door SToRM666 op 19-03-2007 11:44 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

Minidisc was wel uitmuntend in zijn editmogelijkheden. In mijn oude JVC stereo (:P) zit ook een md ipv een tape en dat ging prima, voordat mp3 zijn intrede deed.
Mp3 kan ik niet knippen en plakken, md wel op de stereo.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
TroonStaal schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:12:
In mijn oude JVC stereo (:P) zit ook een md ipv een tape en dat ging prima, voordat mp3 zijn intrede deed.
Heb ook nog eentje zitten in mijn JVC (en nog 9 andere spelers/recorders in huis :) ). Schitterend systeem, maar niet gemaakt voor de mp3-jeugd (ze hebben geen nood aan de superieure audio-kwaliteit, recording-mogelijkheden, editing-mogelijkheden, ... en vooral: het goedkoopste systeem is stukken duurder dan een goedkope mp3-speler, alhoewel ik onlangs een truckje heb gedaan; ff nog in verband met de minidiscs zelf; die waren idd prijzig maar ik heb nooit meer betaald dan 3 euro, en gemiddel 1.5 - 2 euro; het verschil met audiocassettes is dus minimaal). Maar nu terug naar de PS3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de PS3 vooral slecht verkoopt door lage diversiteit van content (veel fps en race games, maar bijvoorbeeld geen puzzelgames). Ik denk als daar meer keuze in games was bij launch als er minder nieuwe technieken (lees: vastgestelde standaarden zoals i386 ipv Cell en dvd ipv Blu-Ray) werden gebruikt. Ik denk dat Sony op langere termijn zeker hier voordeel uit kan halen door Blu-Ray zo in de markt de standaard te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Laatst online: 15-09 13:33
lemmings en sudoku zijn toch wel puzzlegames, maar idd, geen grote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WEET JE waarom de ps3 slecht verkoopt? OMDAT DEVIL MAY CRY NAAR DE 360 EN PC KOMT!

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3158088
http://ir.capcom.co.jp/english/news/html/e070320.html
Capcom’s "Devil May Cry 4" Goes Multiplatform! Mega-hit Title set for PLAYSTATION® 3, Xbox 360™ and PC!

Capcom Co., Ltd., a world-wide leader in the gaming industry, is proud to announce the development of "Devil May Cry 4" for the PLAYSTATION®3, Xbox 360™ and PC platforms.

"Devil May Cry" is a series of popular, stylish action games, with a cast of unforgettable characters. Since the release of the original "Devil May Cry" in 2001, the series has shipped 6,800,000 copies as of December 31st, 2006, proudly making it one of Capcom's flagship titles. The series appeal is not limited to games; an animated TV series to be broadcast on Japan's WOWOW network is slated to air Spring 2007. The latest iteration, "Devil May Cry 4" will take advantage of each platform's hardware strengths to achieve the most stunning visuals in the series to date, and the introduction of a mysterious new protagonist will keep the action fast and fresh. Even before its release, "Devil May Cry 4" has been met with tremendous anticipation, as fans patiently endured long lines at TOKYO GAME SHOW 2006 for the chance to play the demo. "Devil May Cry 4" will be released simultaneously for the PLAYSTATION®3 and Xbox 360™ platforms.

Capcom was among the first software developers in the world to make games for the next-generation consoles, and those efforts have been met with great success. In addition, Capcom's use of an integrated development environment is one of the many methods being employed to improve efficiency and help take advantage of the cutting-edge functionality in next-generation systems.

Capcom will continue to produce titles that appeal to users while pursuing a multiplatform strategy to help enhance profits.

Product Details 1. Title Devil May Cry 4
2. Genre Stylish Action
3. Platform ・PLAYSTATION®3
・Xbox 360™
・PC<
4. Release Date To be announced.

* PLAYSTATION is a registered trademark of Sony Computer Entertainment Corporation.
* Xbox 360 is a registered trademark of the Microsoft Corporation.

Inquiries regarding the above information may be directed to:

Capcom Co., Ltd.
Public Relations Office (Tamoto or Tamai)
(Email) ir@capcom.co.jp
(Address) 3-1-3, Uchihiranomachi, Chuo-ku, Osaka, 540-0037, Japan
(Tel)+81-6-6920-3623 (Fax) +81-6-6920-5108

Back to FY2006 Press Release Page

Close

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic gedoe

[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic gedoe

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook te ver gaan :w

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet op reageren. Zie je iets wat je niet bevalt, maak dan een topic report aan of stuur een DM.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:34:
WEET JE waarom de ps3 slecht verkoopt? OMDAT DEVIL MAY CRY NAAR DE 360 EN PC KOMT!
Dus volgens jou staat of valt de verkoop van een heel platform met 1 titel?

offtopic:
Denk je dat het helpt om serieus te worden genomen als je hele zinnen met all caps typt? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:32:
[...]

Dus volgens jou staat of valt de verkoop van een heel platform met 1 titel?

offtopic:
Denk je dat het helpt om serieus te worden genomen als je hele zinnen met all caps typt? :X
Denk meer dat het een punt is dat steeds meer spellen non-exclusive zijn. Maar goed, die discussie is al 100x gevoerd, echter, er komen er gewoon steeds meer bij :)

Net zoals dat bijvoorbeeld Dead Rising gewoon naar de PS3 zal gaan.

Je hebt spellen waar Sony de rechten van heeft, die zullen exclusive blijven. De spellen van Microsoft Game Studio's (Crackdown, Forza, Halo etc.) zullen ook gewoon exclusive blijven.

De rest zal gewoon multi-platform worden, en ja, ook MGS, Tekken en dat soort games.
Lost Planet, DR zullen weer naar de PS3 komen.

[ Voor 28% gewijzigd door PWM op 20-03-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:33:
[...]

Denk meer dat het een punt is dat steeds meer spellen non-exclusive zijn. Maar goed, die discussie is al 100x gevoerd, echter, er komen er gewoon steeds meer bij :)
[...]
Wat jij zegt is helemaal wat anders dan er staat en natuurlijk zullen crossplatform titels de verkopen kunnen beïnvloeden. Dat punt kwam bij mij niet echt over bij 360FlorisWii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:39:
[...]

Wat jij zegt is helemaal wat anders dan er staat en natuurlijk zullen crossplatform titels de verkopen kunnen beïnvloeden. Dat punt kwam bij mij niet echt over bij 360FlorisWii.
Weet ik ;) De 1 kan het wat genuanceerder brengen dan de ander :P

Overigens is Ace Combat 6 ook multi-platform sinds vandaag.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 20-03-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:40:
[...]

Weet ik ;) De 1 kan het wat genuanceerder brengen dan de ander :P
offtopic:
Het is in mijn ogen niet gewoon een kwestie van nuances kunnen leggen, maar een kwestie van discussies op een normale manier voeren in plaats van het forum te vullen met overduidelijk puberaal fanboy-gedrag. Ik ben dan zelf ook niet echt neutraal omdat ik voor Guerrilla Games werk, maar mij zal je dan ook nooit of te nimmer iets negatiefs over een XBox360 weten posten in die topics(of zelfs totnogtoe helemaal niks) op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

Interesseert me allemaal geen ruk, ik wil alleen wel straks Silent Hill 5 kunnen spelen :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Dead Rising naar de PS3? Dat wist ik nog niet. Dat wordt genieten voor de mensen die het nog niet hebben kunnen spelen. DR is echt categorie 'bijzondere games' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

SeamusXanthus schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:03:
Dead Rising naar de PS3? Dat wist ik nog niet. Dat wordt genieten voor de mensen die het nog niet hebben kunnen spelen. DR is echt categorie 'bijzondere games' :)
Hij is ook nog niet aangekondigd :)

Echter, het zou wel heel vreemd zijn als dat niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Ligt eraan hoe hard de PS3 aantrekt denk ik, Ps3 titels porten naar 360 is financieel veel interessanter dan 360 titels porten. Blijkbaar zit de 360 nu blijkbaar op een punt dat je er als third party gewoon niet meer omheen kunt, omdat je je werknemers ook maandelijks moet kunnen betalen.
Het enige risico wat de Ps3 heeft is dat het niet snel genoeg de grens bereikt dat hij voor elke third party interessant is. Vanaf dat punt wordt alles ook voor de Ps3 uitgebracht en heb je het verhaal wat PWM schetst: Dezelfde titels op biede consoles, met alleen first party titels als onderscheidend vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Het vreemde is wel, dat Ace Combat 6 exclusive op de 360 staat, en dus geen PS3.

Het is een zooitje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Dat bedoel ik dus, de PS3 userbase is NOG niet zo groot dat het in elk geval financieel aantrekkelijk is om te maken. Zodra de PS3 ook zo groot is komt bijna alles op beide. Tot die tijd zullen niet alle nieuwe third party games op de PS3 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
@PWM
Echter, iedereen die als postcode 90210 gebruikt, kan gewoon zijn films downloaden
Dus geen amerikaanse creditcards etc? Kan ik dit bij mn eigen live abbo ook veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

DarkShadow schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:25:
@PWM

[...]

Dus geen amerikaanse creditcards etc? Kan ik dit bij mn eigen live abbo ook veranderen?
Je kan een tweede account aanmaken, net zo makkelijk. 1 game account, 1 film account. Punten kaartjes koop je gewoon bij de Intertoys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
PWM schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:30:
[...]

Je kan een tweede account aanmaken, net zo makkelijk. 1 game account, 1 film account. Punten kaartjes koop je gewoon bij de Intertoys.
Ik krijg de melding dat mn adres niet valid is, welke staat hoort bij die postcode?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste