Waarom verkoopt de Playstation 3 zo slecht?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaZZ schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:01:
Tja... Ik overweeg nu ook een PS3 te kopen en niet perse vanwege de console, ik heb een Xbox 360.. Maar wel omdat ik toch van Blu-Ray wil gaan genieten en een standalone speler nog duurder is.. Blijkbaar toch een goede keus geweest van Sony :P

Koop er denk ik geen games bij, Gran Turismo HD houdt me wel even bezig..
Of je koopt natuurlijk voor 200 euro de HD DVD speler voor de Xbox 360, die je al hebt, met King Kong en een coole afstandbediening.. scheelt je weer 400 euro, koop je weer wat leuke films voor ;)

Komt 18 maart uit trouwens, mocht je de europese willen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ja en als HD-DVD flopt dan zit je met een waardeloze speler van 200euro...
Als Blu-Ray flopt dan zullen er nog wel games uitkomen op Blu-Ray, dus de drive in de PS3 zal altijd wel nut hebben :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
SToRM666 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:24:
Als Blu-Ray flopt dan zullen er nog wel games uitkomen op Blu-Ray, dus de drive in de PS3 zal altijd wel nut hebben :)
Alleen dat je dan wel genaait bent door die paar honderd euro extra dan als dat ze er een DVD speler in hadden gezet :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Een 360 plus HD-DVD is net zo duur...En dan heb je nieteens HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

SToRM666 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:36:
Een 360 plus HD-DVD is net zo duur...En dan heb je nieteens HDMI.
En geen elegante oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjemidas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04-2017
Wat ik toch veel in mijn omgeving hoor is dat mensen wel even wachten met de aanschaf van de PS3, want die zal toch over een jaar beduidend goedkoper worden.

Kortom, iedereen wacht op prijsdalingen eigenlijk, en dit is natuurlijk veel minder relevant bij de Wii, gezien de reeds lage prijs.

Hiermee wil ik niet beweren dat de PS3 te duur is, want als media center (door mogelijkheid andere software erop te gooien), Blue ray speler en game console is hij scherp geprijsd.

De mainstream gamer echter gaat het gewoon om het gamen, en dan is 600 euro voor een console wel veel.
Ook hebben veel vrienden van de potentiele PS3 klant door de vroegere lancering van de 360 al een xbox 360 gekocht, en dan ben je wel geneigd om ook een xbox te kopen.

Al met al, beste strategie zou mischien zijn om een modulaire console aan te bieden, basic, zonder HDD, etc etc, met mogelijkheden om dat erbij te kopen. Zodoende is de prijs voor de basic console laag te houden en is hij wel uitbreidbaar voor de meer eisende consument.
Dit lijkt mij nu niet meer haalbaar, en ik ga toch wel voor media center en console opties, alleen zouden de verkopen verder tegenvallen is dit mischien de optie, samen met hele goede games, om zich echt in de markt te breken.
De PS2 heeft ten slotte ook zijn concurrenten verslagen niet op het gebied van specs, maar vooral door de grotere hoeveelheid en kwaliteit van de games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom koop ik een Playstation 3 en geen Xbox 360 of Wii:

De Wii:

Grafisch zwaar achterhaald
Games zijn vrijwel allemaal ports van oude spellen, de echt toffe games zijn multi platform
Geen DVD functie
De controllers zijn in mijn ogen echt rampzalig

Kortom: leuk voor de Mario en/of Zelda freaks maar dan is het ook snel gedaan met de fun, de 'nieuwe' controllers zijn in het begin leuk maar na verloop van tijd is het waarschijnlijk snel over.

De Xbox 360:

Geen BlueRay :X
Geen HDMI :X
Geen fatsoenlijke HD (wat is tegenwoordig 20GB :X ..waarvan de helft al bij voorbaat in gebruik is)
Geen bluetooth
Geen Wlan
Geen kaartlezer

En dan maar klagen dat de PS3 prijzig is, als je de bovenstaande features standaard met de Xbox gaat leveren komt de prijs echt wel overeen met een PS3.Oja dan heb je ook nog 'gratis' een enorme takkieherie en tijdens het spelen dient de Xbox tevens als straalkachel. |:(
Als je graag bekraste cd's/dvd's in je collectie wil..zet dan je apparaat even een halve mm verkeerd en je wordt op je wenken bediend. :X

Verder heeft de Xbox echt veel leuke games en is het best een leuk apparaat..maar mijn mening is dat het in verhouding prijziger is dan een PS3.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjemidas
net wat ik ook al zei, alleen is het zo dat jij en ik er graag een media center bij willen, en dan is ie goedkoop, alleen wil lang niet iedereen dat. Vandaar dus modulair....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm Mediacenter, doet mij niet zo gek veel.De geboden functies in de PS3 voldoen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 20:37:
Waarom koop ik een Playstation 3 en geen Xbox 360 of Wii:

De Wii:

Grafisch zwaar achterhaald
Games zijn vrijwel allemaal ports van oude spellen, de echt toffe games zijn multi platform
Geen DVD functie
De controllers zijn in mijn ogen echt rampzalig

Kortom: leuk voor de Mario en/of Zelda freaks maar dan is het ook snel gedaan met de fun, de 'nieuwe' controllers zijn in het begin leuk maar na verloop van tijd is het waarschijnlijk snel over.

De Xbox 360:

Geen BlueRay :X
Geen HDMI :X
Geen fatsoenlijke HD (wat is tegenwoordig 20GB :X ..waarvan de helft al bij voorbaat in gebruik is)
Geen bluetooth
Geen Wlan
Geen kaartlezer

En dan maar klagen dat de PS3 prijzig is, als je de bovenstaande features standaard met de Xbox gaat leveren komt de prijs echt wel overeen met een PS3.Oja dan heb je ook nog 'gratis' een enorme takkieherie en tijdens het spelen dient de Xbox tevens als straalkachel. |:(
Als je graag bekraste cd's/dvd's in je collectie wil..zet dan je apparaat even een halve mm verkeerd en je wordt op je wenken bediend. :X

Verder heeft de Xbox echt veel leuke games en is het best een leuk apparaat..maar mijn mening is dat het in verhouding prijziger is dan een PS3.
Geen blu-ray? Gelukkig maar, een onbewezen formaat wat duur is. HDMI is ook maar één standaard, alle hdtv's hebben ook gewoon component, waar de Xbox 360 gewoon mee werkt. Wat bedoel je precies met geen fatsoenlijke HD? De Xbox 360 ondersteund gewoon 720p en 1080p?? Geen bluetooth... boeiend.. Wlan heeft de xbox 360 wel, koop een dongle en je hebt het, heb je het niet nodig? Hoef je ook geen geld te verspillen.. persoonlijk blijf ik lekker bij wired. Kaartlezer? Die heb ik wel in me PC dank je, als ik me camera aansluit dan kan ik altijd de usb kabel gebruiken.

Waarom een PS3 kopen? Alle multiplatform titels zijn slechter op de PS3 en vooralsnog zijn er geen exclusives die echt het kopen waard zijn, misschien LATER dit jaar MGS4 maar wie weet.. die komt misschien ook op de Xbox 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:24:
Dan heb ik maar 200 euro uitgegeven voor de speler, en niet 600 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wel 200 waar je helemaal niks meer aan hebt, terwijl je meer kan dan alleen films kijken met de PS3.
Waarom een PS3 kopen? Alle multiplatform titels zijn slechter op de PS3 en vooralsnog zijn er geen exclusives die echt het kopen waard zijn, misschien LATER dit jaar MGS4 maar wie weet.. die komt misschien ook op de Xbox 360.
Dit is niet echt waar, De versies zijn helemaal niet slechter op de PS3 ofzo. In de tijd dat de PS3 nog niet uitwas hadden de ontwikkelaars de 360 als hoofdplatform gekozen, omdat bepaalde games sowieso niet op de PS3 zouden uitkomen. Bepaalde engines zijn geschreven op de 360 en de meeste gewoon algemene engines en aangepast aan de Cell. Nu is het juist weer andersom aan het worden. Bepaalde games maken de overstap naar de PS3 weer als hoofdplatform. Een aantal titels die ik weet waar de PS3 nu de hoofdplatform is zijn: Mecenaries 2, Army of Two, Burnout 5, Virtua Fighter 5, GTA4. Dit zijn effe een paar Multiplatform games waarvan ik weet dat ze als hoofdplatform de PS3 gebruiken.
What is it? Pretty much the same buddy-shooter game we talked about on PS3. The interesting thing is that EA Montreal started development on 360, then switched everything over to the Unreal Engine and set up PS3 as the lead platform.
bron: 1up

De Unreal Engine 3 schijnt ook beter te lopen op de PS3 dan de 360.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 03:02:
[...]

Wat bedoel je precies met geen fatsoenlijke HD? De Xbox 360 ondersteund gewoon 720p en 1080p??
Sorry ik bedoel HDD, beetje aan de kleine kant bij de 360.
Verder zijn de punten die jij aangeeft redenen om de PS3 niet te kopen, voor mij heeft het wel toegevoegde waarde en voor jou dus blijkbaar niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:20

S2S

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:16:
Maar wel 200 waar je helemaal niks meer aan hebt, terwijl je meer kan dan alleen films kijken met de PS3.

[...]

Dit is niet echt waar, De versies zijn helemaal niet slechter op de PS3 ofzo. In de tijd dat de PS3 nog niet uitwas hadden de ontwikkelaars de 360 als hoofdplatform gekozen, omdat bepaalde games sowieso niet op de PS3 zouden uitkomen. Bepaalde engines zijn geschreven op de 360 en de meeste gewoon algemene engines en aangepast aan de Cell. Nu is het juist weer andersom aan het worden. Bepaalde games maken de overstap naar de PS3 weer als hoofdplatform. Een aantal titels die ik weet waar de PS3 nu de hoofdplatform is zijn: Mecenaries 2, Army of Two, Burnout 5, Virtua Fighter 5, GTA4. Dit zijn effe een paar Multiplatform games waarvan ik weet dat ze als hoofdplatform de PS3 gebruiken.

[...]

bron: 1up

De Unreal Engine 3 schijnt ook beter te lopen op de PS3 dan de 360.
Army of two heeft de X360 nog steeds als lead platform en draaid nu idd op UE3, vorig jaar hebben ze de switch gemaakt.

Even over de kleine HDD, meer dan genoeg voor nu, in ieder geval voor de afgelopen 1,5 jaar. Ik heb nog zo'n 9 gig vrij op de HDD en dan staan er nog 100 mp3's op vids en stuk of 3 game demo's. Voorlopig heb ik niet groter nodig, ik ben geen pakrat, als het niet meer nodig is delete ik de boel.

[ Voor 11% gewijzigd door S2S op 04-03-2007 12:08 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:15:
[...]

Of je koopt natuurlijk voor 200 euro de HD DVD speler voor de Xbox 360, die je al hebt, met King Kong en een coole afstandbediening.. scheelt je weer 400 euro, koop je weer wat leuke films voor ;)

Komt 18 maart uit trouwens, mocht je de europese willen.
waarvoor je eerst een xbox 360 van 250/350 euro nodig hebt. Klinkt toch wel anders of niet? Als je de specificaties gaat bekijken ben je met de ps3 goedkoper uit (kwa console) dan de x360

Xbox360 premium (350 euro)
Wifi accesoire(100 euro)
HD-DVD speler(200 euro)
Totaal 650 euro

Playstation 3 premium (600 euro)
incl. blu-ray, wifi etc.

Dan nog maar niet gesproken over het economische verschil tussen blu-ray en HD-DVD spelers

met een playstation 3 ben je dus echt goedkoper uit en heb je (naar mijn weten) soortgelijke of op sommige gebieden zelfs betere graphics

(nee ik ben geen sony fanboY)

edit: (xbox 360 20 gb playstation 3 60 gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Laatst online: 21:59
Dan ben je goedkoper uit op wat? Functies die je bijna nooit gaat gebruiken? Blu-Ray is leuk, maar alleen voor dat zou ik geen PS3 kopen. Het is wel "goedkoop" op dit moment, maar 600 euro is nog steeds veel. Ik wacht wel een jaar ofzo totdat de standalones een stuk goedkoper zijn. En voor media center, daarvoor gebruik ik wel me laptop indien nodig. Wi-Fi; ook nog zoiets leuks. Ik heb hier ook Wi-Fi, maar ik heb toch liever een ouderwetse ethernet kabeltje. Kaartlezer... moet dat de vervanger zijn voor de memory card? Over HDMI kan ik niks zeggen, het wordt de nieuwe standaard denk ik. Maar de standaard component is altijd nog goed genoeg. Een console koop je voor de games, niet voor de hardware erin. En de PS3 heeft nu nog gewoon nog geen echte systemsellers.

[ Voor 12% gewijzigd door SoundWave729 op 04-03-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2S schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:05:
[...]

Army of two heeft de X360 nog steeds als lead platform en draaid nu idd op UE3, vorig jaar hebben ze de switch gemaakt.

Even over de kleine HDD, meer dan genoeg voor nu, in ieder geval voor de afgelopen 1,5 jaar. Ik heb nog zo'n 9 gig vrij op de HDD en dan staan er nog 100 mp3's op vids en stuk of 3 game demo's. Voorlopig heb ik niet groter nodig, ik ben geen pakrat, als het niet meer nodig is delete ik de boel.
Heb je een bron ervan dat de 360 nog steeds als lead platform gebruikt word, want volgens 1up is dat niet meer het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:49
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 03:02:
[...]

Geen blu-ray? Gelukkig maar, een onbewezen formaat wat duur is. HDMI is ook maar één standaard, alle hdtv's hebben ook gewoon component, waar de Xbox 360 gewoon mee werkt. Wat bedoel je precies met geen fatsoenlijke HD? De Xbox 360 ondersteund gewoon 720p en 1080p?? Geen bluetooth... boeiend.. Wlan heeft de xbox 360 wel, koop een dongle en je hebt het, heb je het niet nodig? Hoef je ook geen geld te verspillen.. persoonlijk blijf ik lekker bij wired. Kaartlezer? Die heb ik wel in me PC dank je, als ik me camera aansluit dan kan ik altijd de usb kabel gebruiken.

[...]
Wil niet veel zeggen hoor, maar Component is volgens mij helemaal geen onderdeel van de HD-Ready standaard, mijn Philips heeft namelijk alleen 1 DVI input waar mijn Samsung 1 DVI, 1 VGA en 1 Component ingang heeft voor HD signalen terwijl ze beide HD Ready zijn. Daarnaast is Component analoog en HDMI is digitaal en zonder problemen met een verloop kabeltje naar DVI om te zetten.
FF opgezocht, schijnt tog wel verplicht te moeten zijn, vandaar dat DVI>VGA verloop stukje waar ik dan weer een VGA>Component kabeltje voor heb :O Blijft staan dat HDMI Digitaal is, betere kleuren, minder last van ruis/storingen van buiten af en in de basis met HDCP ook gewoon de toekomst is wat betreft het kijken van films op HD resolutie. ;)

Daarnaast ondersteund de XBOX 360 via de Fall Update als een soort van gimmick 1080p alleen jammer dat dat ook niet mogelijk schijnt te zijn via Component en er zijn toch nog geen games die het ondersteunen :+

[ Voor 12% gewijzigd door Rctworld op 04-03-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 13:01:
[...]

Heb je een bron ervan dat de 360 nog steeds als lead platform gebruikt word, want volgens 1up is dat niet meer het geval.
100% not true.

Spoke to a few friends handling the game.
They've only recently started recruiting for the PS3 port.

360 is still the primary development platform and while not concrete it actually looks like the PS3 versions is set to ship AFTER the 360 version.

Not sure how much of a gap but this rumor is bunk.

As for Unreal3, yeah it's true the switch was made last year.

And it's looking amazing.
http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=511112&page=5
Rctworld schreef op zondag 04 maart 2007 @ 13:11:
[...]

Wil niet veel zeggen hoor, maar Component is volgens mij helemaal geen onderdeel van de HD-Ready standaard, mijn Philips heeft namelijk alleen 1 DVI input waar mijn Samsung 1 DVI, 1 VGA en 1 Component ingang heeft voor HD signalen terwijl ze beide HD Ready zijn. Daarnaast is Component analoog en HDMI is digitaal en zonder problemen met een verloop kabeltje naar DVI om te zetten.
FF opgezocht, schijnt tog wel verplicht te moeten zijn, vandaar dat DVI>VGA verloop stukje waar ik dan weer een VGA>Component kabeltje voor heb :O Blijft staan dat HDMI Digitaal is, betere kleuren, minder last van ruis/storingen van buiten af en in de basis met HDCP ook gewoon de toekomst is wat betreft het kijken van films op HD resolutie. ;)

Daarnaast ondersteund de XBOX 360 via de Fall Update als een soort van gimmick 1080p alleen jammer dat dat ook niet mogelijk schijnt te zijn via Component en er zijn toch nog geen games die het ondersteunen :+
Natuurlijk is component een HD-standaard, daar is het allemaal mee begonnen. En de toekomst net of je daar wat aan hebt, de consoles zijn er nu, over 5 jaar zijn er weer andere consoles met andere standards.

En die X360 gemmick zoals je dat zo mooi noemt, VF5 op de PS3 scalled ook sotwarematig up naar 1080p, spel draaid intern op 720p (dat staat ook op de USA doos).
Verder kan de X360 wel degelijk 1080p via component, NBA Street Homecourt is in native 1080p, Virtua Tennis is ook native 1080p en weet ik veel wat er nog komt. Het enige probleem dat er is, er zijn tv's die 1080p over component niet zo fijn vinden. Verder is toch 720p zo beetje de standaard, de machines zijn gewoon iet krachtig genoeg om de echte top games in 1080p te renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Waarom wordt HDMI altijd als zijnde de heilige graal aangehaald. Het is toch (volgens mij) allang bewezen dat Component het signaal niet laat verzwakken, behalve als het over vele meters gaat?

Eerste google resulaten die ik bijvoorbeeld vind zegt erover
"Is digitaal dan niet altijd beter?
Veel schrijvers op HDTV gebied nemen aan dat digitaal altijd staat voor beter. Het transport van digitaal signaal op zichzelf is inderdaad ook “fout-vrij” terwijl een analoog signaal altijd in zekere mate kwaliteitsverlies kan vertonen. Er zit natuurlijk een kern van waarheid in dit argument maar in de praktijk liggen de zaken vaak wat gecompliceerder. In de eerste plaats is het niet zo aannemelijk dat een analoog Component Video signaal een werkelijk waarneembare verslechtering zal vertonen, zelfs vaak niet op redelijke afstand. De maximale afstand van verbindingen in thuisbioscoop opstellingen zijn meestal geen enkel probleem voor hoogwaardige analoge kabels. Ten twee is het een omstreden aanname dat digitaal transport altijd foutloos is. DVI en HDMI signalen hebben geen ingebouwde foutcorrectie; zodra informatie verloren gaat is die ook definitief weg. Dat is geen probleem met kwaliteitskabel over kortere afstanden, maar kan wel degelijk een probleem worden bij grotere afstanden."

Het hele verhaal: http://www.hdtvnieuws.nl/...onent-video-wat-is-beter/
of deze: http://ezinearticles.com/...:-Which-is-Best?&id=27909

ik ben zeker geen video expert maar volgens mij zijn deze verhalen niet uit de duim gezogen. Echter (vooral hier) hoor ik continu hoe belangrijk HDMI wel niet is, en er zijn zelfs mensen die hun console keuze erdoor laten bepalen. Weten zij iets wat ik niet weet of is men beinvloed door marketing praatjes? Het enige nadeel van component vind ik zelf dat er op mijn TV maar 1 aansluiting van op zit, terwijl er 2 HDMI aansluitingen opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Voor de geïnteresseerden, de reclame die de PS3 in Europa moet gaan verkopen:
http://www.thisisliving.tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

SeamusXanthus schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:57:
Waarom wordt HDMI altijd als zijnde de heilige graal aangehaald. Het is toch (volgens mij) allang bewezen dat Component het signaal niet laat verzwakken, behalve als het over vele meters gaat?

Eerste google resulaten die ik bijvoorbeeld vind zegt erover
"Is digitaal dan niet altijd beter?
Veel schrijvers op HDTV gebied nemen aan dat digitaal altijd staat voor beter. Het transport van digitaal signaal op zichzelf is inderdaad ook “fout-vrij” terwijl een analoog signaal altijd in zekere mate kwaliteitsverlies kan vertonen. Er zit natuurlijk een kern van waarheid in dit argument maar in de praktijk liggen de zaken vaak wat gecompliceerder. In de eerste plaats is het niet zo aannemelijk dat een analoog Component Video signaal een werkelijk waarneembare verslechtering zal vertonen, zelfs vaak niet op redelijke afstand. De maximale afstand van verbindingen in thuisbioscoop opstellingen zijn meestal geen enkel probleem voor hoogwaardige analoge kabels. Ten twee is het een omstreden aanname dat digitaal transport altijd foutloos is. DVI en HDMI signalen hebben geen ingebouwde foutcorrectie; zodra informatie verloren gaat is die ook definitief weg. Dat is geen probleem met kwaliteitskabel over kortere afstanden, maar kan wel degelijk een probleem worden bij grotere afstanden."

Het hele verhaal: http://www.hdtvnieuws.nl/...onent-video-wat-is-beter/
of deze: http://ezinearticles.com/...:-Which-is-Best?&id=27909

ik ben zeker geen video expert maar volgens mij zijn deze verhalen niet uit de duim gezogen. Echter (vooral hier) hoor ik continu hoe belangrijk HDMI wel niet is, en er zijn zelfs mensen die hun console keuze erdoor laten bepalen. Weten zij iets wat ik niet weet of is men beinvloed door marketing praatjes? Het enige nadeel van component vind ik zelf dat er op mijn TV maar 1 aansluiting van op zit, terwijl er 2 HDMI aansluitingen opzitten.
Als ervaringsdeskundige kan ik zeggen dat HDMI duidelijk beter eruit ziet dan component dus doe mij maar HDMI. Maar het is maar net waar je je aan stoort. Als je de ruis voor lief neemt, dan is component net zo goed als HDMI. En ja, die ruis is zichtbaar aanwezig, maar nee, het is niet te vergelijken met een sneeuwstorm zoals je die vroeger had op je antenne TV, dus het is maar net waar je je aan stoort. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
SeamusXanthus schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:57:
Waarom wordt HDMI altijd als zijnde de heilige graal aangehaald.

Helemaal mee eens.

Mijn ervaringen zijn dat bij 90% van de TV's die op dit moment in de winkel staan component nog altijd beter beeld geeft dan HDMI. Waarbij je voor een goede HDMI weergave meestel in de >3000 euro klasse zit.

De HDMI standaard is nog steeds in ontwikkeling en je komt nog regelmatig TV's tegen waarbij bepaalde dingen toch niet helemaal goed als je de HDMI aansluiting gebruikt. Vooral bij de weergave van het geluid en synchronisatie zie je nog wel problemen.

Daarnaast is component zo ver door ontwikkeld dat de onderdelen goedkoop te krijgen zijn, bij HDMI wordt vaak bezuinigd op de onderdelen wat ook de beeldkwaliteit niet ten goede komt.

In theorie is HDMI beter als Component, in praktijk geeft op de huidige TV's component het zelfde of beter beeld als HDMI.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
@Arx
Vreemd, werkelijk nog nooit ook maar iets gezien wat op ruis leek met component op mijn HDTV (en dan zit ik echt heel dicht op een grote tv). Heb je het dan over component over Xbox360? Ik kan me er echt niks bij voorstellen zo goed is de kwaliteit bij mij thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Ik speel tot nu toe (twee weken) op een hele oude beeldbuis die nog van m'n oma is geweest en waar je niet eens normaal tv op kan kijken (ik moet nog een extra vga kabel kopen voor op m'n beeldscherm en dan kan ik HD gamen :) ) maar ik heb geen last van ruis.
heel erg domme post, sorry

[ Voor 6% gewijzigd door blaguy op 04-03-2007 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

SeamusXanthus schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:05:
@Arx
Vreemd, werkelijk nog nooit ook maar iets gezien wat op ruis leek met component op mijn HDTV (en dan zit ik echt heel dicht op een grote tv). Heb je het dan over component over Xbox360? Ik kan me er echt niks bij voorstellen zo goed is de kwaliteit bij mij thuis.
Het is niet zo dat het een dag en nacht verschil is maar het is aanwezig (van die high freq. witte noise), ik zie het trouwens ook bij de Xbox360 (maar daar gebruik ik VGA ingang van). Maar waar je echt goed mee kunt vergelijken is de Samsung H360R decoder, met HDMI ziet het beeld uit de decoder er zoveel beter uit (zegt waarschijnlijk ook iets over D/A conv. van de Samsung), de noise is dan gewoon foetsie. :)

Overigens ben ik wel blij dat die PS3 HDMI heeft, de stap van D->A en dan A->D sla je dan over = altijd beter.

* Arx begint te twijfelen over zijn tv... Pioneer 427XA... Naaahhh ;)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
mag toch eigenlijk ook wel gezegd worden:

iedereen zit nu wel heel leuk te zeiken over dat BD te duur is en dat sony gewoon dvd had moeten nemen maar ik denk dat deze beslissing wel is vruchten af kan werpen voor sony.

Ik had al van de dev van motorstorm gelezen dat zij genoeg ruimte hebben om alle versies van het spel op een schijfje te zetten wat natuurlijk geld bespaart.

Daar komt natuurlijk ook bij dat als je grotere spellen hebt je weer maar 1 schrijfje nodig hebt. Voor de 360 versie van blue dragon zijn 3 dvds nodig terwijl hetzelfde gewoon op 1 BD zou passen. Ik denk dat over een jaar je misschien wel zal zien dat 360 spellen standaard uit meerdere discs bestaan terwijl hetzelfde op 1 BD past.

een ander vraagje dat ik had (niet juiste topic maargoed)
is de RSX eigenlijk slechter of beter dan de xenon van de 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Nog een goed punt aan de PS3 vind ik dat het een vrij open systeem is. Je kunt er zowat elke 2,5" SATA schijf in steken, allerlei soorten geheugenkaarten mee gebruiken en Bluetooth headsets schijnen er ook probleemloos mee te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn god, altijd leuk die fanboy vs fanboy strijd. Dit is ff mijn visie:
Een console koop je om te gamen. Dus als je een console gaat kopen kijk je naar het toekomstige gameaanbod, de technologie, en online mogelijkheden. Imo heeft de Xbox 360 op alle gebieden de overhand:

1. De grafische verschillen met de PS3 zullen minimaal zijn, dit is door vele ontwikkelaars bevestigt en tegen de tijd dat we een beetje verschil gaan zien is de volgende xbox al weer uit.

2. Sony is lui geworden, omdat ze al 2 keer de consolewars hebben gewonnen denken ze dat ze dit ook wel ff doen. Feit is dat ze liegen, bedriegen, exclusives weggeven, de klant flink benadelen, de klant forceren een bep formaat dvd te nemen, dat ding van hun fcking duur maken, en dan net doen alsof er niets aan de hand is! Het fijne aan de 360 is, dat als je wilt gamen, je 400 euro betaald (op marktplaats soms 300 met 4 games erbij) en kan gamen. Niks HDDVD, Niks Blue Ray, gewoon gamen. Als je een HDDVD wil bekijken, koop je een Speler, en anders gewoon niet. Kan iedereen wel leuk met een rekensom van hier tot tokio aankomen over hoe duur de 360 is, 400 euro en spelen maar, en dat is een feit. Ik hoef helemaal geen HDDVD, dus koop ik het niet, en daarom is de PS3 ook te duur.

3. De 360 heeft een veel beter gameaanbod. Vele PS3 exclusives, gaan na een lange tijd van geruchten gwn naar de 360, bv assasins creed, UTIII, VF5, Mercanaries II, en wellicht zelfs DMC4, en MGS4. De 360 heeft nu vele japanse ontwikkelaars achter zich. Ze hebben echt heel veel potentiele toppers in huis! De PS3 ook, maar in minder groot aanbod.

4. Xbox Live is gewoon het beste online platform ter wereld. Sonys gratis onlinefunctie kan hier imo echt niet aan tippen. Wellicht word het zelfs ook gratis (geruchten)

5. Er gaan vele (geloofwaardige) geruchten de ronde, dat er een vernieuwde versie van de 360 op de markt komt, met HDMI, Met 120 GB, met een nieuwere drive, en met een bep. techniek dat ie minder warm word.

6. Zeik niet over meerdere dvd's. Boeit het nou echt zo veel dat je na 10 uur een tweede schijfje in de console moet stoppen? Als dat 200 euro scheelt, NEE!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:35:
[...]

waarvoor je eerst een xbox 360 van 250/350 euro nodig hebt. Klinkt toch wel anders of niet? Als je de specificaties gaat bekijken ben je met de ps3 goedkoper uit (kwa console) dan de x360

Xbox360 premium (350 euro)
Wifi accesoire(100 euro)
HD-DVD speler(200 euro)
Totaal 650 euro

Playstation 3 premium (600 euro)
incl. blu-ray, wifi etc.

Dan nog maar niet gesproken over het economische verschil tussen blu-ray en HD-DVD spelers

met een playstation 3 ben je dus echt goedkoper uit en heb je (naar mijn weten) soortgelijke of op sommige gebieden zelfs betere graphics

(nee ik ben geen sony fanboY)

edit: (xbox 360 20 gb playstation 3 60 gb)
Ehm mijn rekensom:
Xbox 360 Premium (350) + 1 jaar Xbox live Gold (60 euro) = 410 euro.
PS3 (600 euro) = 600 euro

Met beide consoles kan je gamen, online en offline. Ik hoef geen HD-DVD en ook geen WIFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 07:56:
Een console koop je om te gamen. Dus als je een console gaat kopen kijk je naar het toekomstige gameaanbod, de technologie, en online mogelijkheden. Imo heeft de Xbox 360 op alle gebieden de overhand:

1. De grafische verschillen met de PS3 zullen minimaal zijn, dit is door vele ontwikkelaars bevestigt en tegen de tijd dat we een beetje verschil gaan zien is de volgende xbox al weer uit.
Komt er dit jaar al een nieuwe console dan? :+
2. Sony is lui geworden, omdat ze al 2 keer de consolewars hebben gewonnen denken ze dat ze dit ook wel ff doen. Feit is dat ze liegen, bedriegen, exclusives weggeven, de klant flink benadelen, de klant forceren een bep formaat dvd te nemen, dat ding van hun fcking duur maken, en dan net doen alsof er niets aan de hand is! Het fijne aan de 360 is, dat als je wilt gamen, je 400 euro betaald (op marktplaats soms 300 met 4 games erbij) en kan gamen.
Je vergeet nog te melden dat je ook even 60 euro voor XBL moet betalen.
Niks HDDVD, Niks Blue Ray, gewoon gamen. Als je een HDDVD wil bekijken, koop je een Speler, en anders gewoon niet. Kan iedereen wel leuk met een rekensom van hier tot tokio aankomen over hoe duur de 360 is, 400 euro en spelen maar, en dat is een feit. Ik hoef helemaal geen HDDVD, dus koop ik het niet, en daarom is de PS3 ook te duur.
Voor jou misschien wel ja. Maar die 200 euro extra geef je wel voor een console die veel completer is en waar waarschijnlijk de komende 7+ jaar games voor gaan uitkomen. Bij de 360 ga je al blij mogen zijn als die de 5 jaar haalt.
3. De 360 heeft een veel beter gameaanbod. Vele PS3 exclusives, gaan na een lange tijd van geruchten gwn naar de 360, bv assasins creed, UTIII, VF5, Mercanaries II, en wellicht zelfs DMC4, en MGS4. De 360 heeft nu vele japanse ontwikkelaars achter zich. Ze hebben echt heel veel potentiele toppers in huis! De PS3 ook, maar in minder groot aanbod.
Assassin's Creed is nooit exclusief geweest. Sterker nog, de eerste beelden daarvan werden volgens mij op een 360 event getoond. DMC4 en MGS4 zou ik maar niet op hopen...En de PS3 heeft dus echt wel veel meer exclusives :)
4. Xbox Live is gewoon het beste online platform ter wereld. Sonys gratis onlinefunctie kan hier imo echt niet aan tippen. Wellicht word het zelfs ook gratis (geruchten)
Het feit dat ze het nu toch gratis willen gaan aanbieden geeft alleen maar aan dat ze beginnen te merken dat mensen geen 60 euro meer willen geven voor een platform dat op andere systemen gratis is. En op de GDC komen er waarschijnlijk enkele aankondigingen voor PSN die XBL kunnen doen verbleken :P
5. Er gaan vele (geloofwaardige) geruchten de ronde, dat er een vernieuwde versie van de 360 op de markt komt, met HDMI, Met 120 GB, met een nieuwere drive, en met een bep. techniek dat ie minder warm word.
Klinkt voor mij een beetje als: "Hmmm, de 360 is nu al redelijk wat verkocht. Laten we nu maar eens kijken wat we eraan kunnen verbeteren om bij te kunnen blijven met de concurrentie."
De PS3 is gewoon een mooi totaalpakket waar je de komende jaren mee vooruit kan :)
6. Zeik niet over meerdere dvd's. Boeit het nou echt zo veel dat je na 10 uur een tweede schijfje in de console moet stoppen? Als dat 200 euro scheelt, NEE!
Die 200 euro extra biedt meer dan alleen het feit dat je geen schijfjes meer hoeft te wisselen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je klinkt anders zelf ook als een fanboy...Je argumenten slaan echt werkelijk nergens op.
- Heb je zelf al playstation online uitgeprobeert?
- Hoe weet je zo zeker dat wanneer PS3 grafisch op z'n top er een nieuwe Xbox uitkomt.
- Geruchten over een nieuwe uber xbx360?? Ja een gerucht ja!

Waar baseer jij al je statements op? geef bronnen zo kom je alleen over als een echte 360 fanboy zonder enige vorm van onderbouwing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:28:
[...]

Je klinkt anders zelf ook als een fanboy...Je argumenten slaan echt werkelijk nergens op.
- Heb je zelf al playstation online uitgeprobeert?
- Hoe weet je zo zeker dat wanneer PS3 grafisch op z'n top er een nieuwe Xbox uitkomt.
- Geruchten over een nieuwe uber xbx360?? Ja een gerucht ja!

Waar baseer jij al je statements op? geef bronnen zo kom je alleen over als een echte 360 fanboy zonder enige vorm van onderbouwing..
Helemaal mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

600 euro das wel prijzig... ik betaal 400 euro ps3 60gig + ridge racer + hdmi cable van philips :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Wil ik nou niet bepaald zeggen, als Sony ergens wel beter in is dan Microsoft, dan is het wel games.

Overigens heeft sony al de ps2 games beschikbaar op de ps3, dus het aanbod van games is ook vele malen groter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

Bartjuh schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:49:
[...]

Wil ik nou niet bepaald zeggen, als Sony ergens wel beter in is dan Microsoft, dan is het wel games.

Overigens heeft sony al de ps2 games beschikbaar op de ps3, dus het aanbod van games is ook vele malen groter ;)
Daar is ook het laatste woord nog niet over gezegd: Europese Playstation 3 minder backwards compatible* ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 13:01:
[...]

Bij ons (Crystal Dynamics / Nixxes) is de 360 ook nog lead dev platform. En dat zal ook wel zo blijven.
S2S schreef op zondag 04 maart 2007 @ 13:49:
Verder kan de X360 wel degelijk 1080p via component
Euh, component kan geen 1080p, dat is teveel bandbreedte (ligt niet aan de 360, maar aan het feit dat component daar gewoon niet aan voldoet). De 360 kan alleen 1080p output via VGA, je kunt gewoon geen 1080p selecteren in de dashboard als ie via een component kabel is aangesloten :). Dat games native in die resolutie renderen zegt niets over het feit dat dat ook zo geoutput wordt (een game rendert ook altijd progressive, nooit interlaced).

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 05-03-2007 16:03 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

.oisyn schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:00:
[...]

Bij ons (Crystal Dynamics / Nixxes) is de 360 ook nog lead dev platform. En dat zal ook wel zo blijven.

[...]

Euh, component kan geen 1080p, dat is teveel bandbreedte (ligt niet aan de 360, maar aan het feit dat component daar gewoon niet aan voldoet). De 360 kan alleen 1080p output via VGA, je kunt gewoon geen 1080p selecteren in de dashboard als ie via een component kabel is aangesloten :). Dat games native in die resolutie renderen zegt niets over het feit dat dat ook zo geoutput wordt (een game rendert ook altijd progressive, nooit interlaced).
Games op de X360 kunnen wel component 1080p draaien, component heeft daar zat bandbreedte voor.

En ja ik kan ook 1080p selecteren ook al heb ik component kabels aangesloten. (ik heb er niets aan mijn tv gaat tot 1080i)
Dat 1080p niet kan over component kan is een fabeltje, het feit is alleen dat sommige tv's 108op over component niet accepteren.
Component video is capable of producing signals such as 480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i and 1080p.
http://en.wikipedia.org/wiki/Component_video

EA en SEGA adverteren beide dat resp. NBA homecourt en Virtua Tennis 3 native 1080p zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door S2S op 05-03-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

S2S schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:33:
[...]

Games op de X360 kunnen wel component 1080p draaien, component heeft daar zat bandbreedte voor.

En ja ik kan ook 1080p selecteren ook al heb ik component kabels aangesloten. (ik heb er niets aan mijn tv gaat tot 1080i)
Dat 1080p niet kan over component kan is een fabeltje, het feit is alleen dat sommige tv's 108op over component niet accepteren.
Ik heb zelf geen component, maar dan vind ik het raar dat vele bronnen (inclusief users hier op GoT) berichten dat 1080p alleen selecteerbaar is voor vga en niet voor component. Soit.
EA en SEGA adverteren beide dat resp. NBA homecourt en Virtua Tennis 3 native 1080p zijn.
Wat bedoel je hier nu mee te zeggen? Het heeft niets te maken met het al dan niet kunnen supporten van 1080p over component :). Sterker nog, het is prima mogelijk om bv. op 2048x1536 te renderen op de 360.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

True, maar uitgaande van het slechtste geval: 1000games. Is nog steeds een heleboel meer dan de 360 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theUgly
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
Component video is gewoon goed beeld hoor.

Analoog is helemaal niet slecht, een component signaal is hetzelfde als een VGA signaal en ik heb nog nooit ruis op mijn monitor gezien.

HDMI is nodig bij het afspelen van HDCP beveiligde media zoals HD-DVD en BD films. Maar als je dus een Blu-Ray of HD-DVD drive aan je pc hangt kun je die omzeilen met je VGA video kaart (wat ik dan ook doe op het moment).

Dat de samsung H360 minder goed beeld geeft ligt aan dat aparaat, er zijn genoeg klachten over die recievers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

theUgly schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:37:
Component video is gewoon goed beeld hoor.

Analoog is helemaal niet slecht, een component signaal is hetzelfde als een VGA signaal en ik heb nog nooit ruis op mijn monitor gezien.

HDMI is nodig bij het afspelen van HDCP beveiligde media zoals HD-DVD en BD films. Maar als je dus een Blu-Ray of HD-DVD drive aan je pc hangt kun je die omzeilen met je VGA video kaart (wat ik dan ook doe op het moment).

Dat de samsung H360 minder goed beeld geeft ligt aan dat aparaat, er zijn genoeg klachten over die recievers
Ik neem aan dat je naar mijn post refereerd. :?
Ik heb ook nooit ruis op mijn PC monitor gezien, maar mijn monitor die in mijn huiskamer staat is 42" en is echt andere koek. Nogmaals, ik zeg -NERGENS- dat component slecht is, maar HDMI is zeker beter alleen maar om het feit dat je niet je signaal niet eerst analoog gemaakt hoeft te worden, en vervolgens weer in de TV digitaal gemaakt moet worden, die complete stap heb je met HDMI niet. Overigens wordt HDCP momenteel niet gebruikt bij HD-DVD en Blu-ray roms, maar dat is om hele andere redenen. En de H360 geeft hartstikke goed beeld! :?, de klachten gaan over de HDMI aansluiting waarbij geen geluid ontvangen kan worden (geen last van gelukkig). ;)

Anyway, ik baal er nog steeds van dat me Xbox360 geen HDMI aansluiting heeft en dat het er ook niet van gaat komen. Nog een groot voordeel van HDMI is dat het geluid er ook over loopt. Scheel weer een kabel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:46
Wat veel discussie zeg hier.

HDTV zit nog in een begin face.

De xbox 360 was in het begin ook niet top, dat is ook zo met de ps3.

De xbox360 was in het begin ook geen top koop.
We kunnen pas over een jaar zegen welke de beste is en nu niet.

Ik ben zeker van dat de ps3 het goed gaat doen.
Ps3 is een open systeem de xbox 360 niet die heeft minder aansluit mogelijkheden.

Ik ben van plan een ps3 te kopen inplaats van een Xbox360.

Omdat ik gelezen hebt dat de Xbox360 altijd eigendom blijft van Microsoft weet niet of bij de ps3 zo is.
En omdat Microsoft al jaren mij irriteert met hun monopoly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monopoli, Oke je hebt gelijk maar ze hebben met xbox live wel een goede internet service. Dat kan ik van Sony niet zeggen.
Maar zoveel verschil tussen de games zit er niet in. Grote game fabrikanten als Take2, EA en Ubisoft zit er bijna tot geen verschil tussen de 360 of PS3 versie. Alleen first party games gebruiken de sixaxes op een degelijke manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
ja maar sony heeft wel een stuk meer first party developers achter zich.

En dan moet ook gezegd worden dat de internet service van sony op dit moment niet bijzonder schijnt te zijn, maar ze vragen er ieg geen geld voor. Die internet services die ze hebben gaan ook zeker nog beter worden uitgewerkt.

wat ik me eerlijk gezegd toch altijd afvraag is of xbox live nou echt 50 euro per jaar waard is? en sowieso wat is er mis met een hele goede singleplayer campaign?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Arx schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:52:
[...]

Ik neem aan dat je naar mijn post refereerd. :?
Ik heb ook nooit ruis op mijn PC monitor gezien, maar mijn monitor die in mijn huiskamer staat is 42" en is echt andere koek. Nogmaals, ik zeg -NERGENS- dat component slecht is, maar HDMI is zeker beter alleen maar om het feit dat je niet je signaal niet eerst analoog gemaakt hoeft te worden, en vervolgens weer in de TV digitaal gemaakt moet worden, die complete stap heb je met HDMI niet.
Toch zeggen veel mensen (die er meer verstand van hebben dan ik) dat DAT dus niet altijd zo is. Dat het digitaal is wil niet zeggen dat er geen kwaliteitsverlies is en in sommige gevallen is component beter. Ik kan in elk geval zeggen dat mijn component kabel van de xbox nul komma nul ruis geeft (op een le40f71 dus vergelijkbaar met jouw genoemde formaat) en gewoon op 1080p. Heb je al eens geprobeerd component aan te sluiten (ipv VGA wat je nu blijkbaar hebt) op de xbox360? Ben benieuwd of je dan ruis hebt (heb namelijk nog nooit iemand over ruis horen klagen met component op de 360). Het enige voordeel van VGA boven component is (volgens mij) dat DVD scaling veel beter werkt met VGA. Component geeft dan weer veel vollere kleuren. Ik heb beide geprobeerd en het was inderdaad zo (op mijn TV).
Sorry dat de topic naar HDMI vs Component gaat O-)

[ Voor 4% gewijzigd door SeamusXanthus op 06-03-2007 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:14
Bartjuh schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:45:
[...]

True, maar uitgaande van het slechtste geval: 1000games. Is nog steeds een heleboel meer dan de 360 ;)
Hoe de Xbox het doet met betrekking tot bc is voor een heleboel mensen denk ik niet relevant.
Ik bezit slechts een console, een ps2, en ben dan ook alleen maar geinteresseerd in hoe de ps3 het op dat gebied doet. Dat de Xbox dat beter of slechter doet maakt mij niets uit en zal mijn keuze voor een console niet beinvloeden.
Die vergelijking gaat naar mijn mening niet helemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

SeamusXanthus schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:06:
[...]

Toch zeggen veel mensen (die er meer verstand van hebben dan ik) dat DAT dus niet altijd zo is. Dat het digitaal is wil niet zeggen dat er geen kwaliteitsverlies is en in sommige gevallen is component beter. Ik kan in elk geval zeggen dat mijn component kabel van de xbox nul komma nul ruis geeft (op een le40f71 dus vergelijkbaar met jouw genoemde formaat) en gewoon op 1080p. Heb je al eens geprobeerd component aan te sluiten (ipv VGA wat je nu blijkbaar hebt) op de xbox360? Ben benieuwd of je dan ruis hebt (heb namelijk nog nooit iemand over ruis horen klagen met component op de 360). Het enige voordeel van VGA boven component is (volgens mij) dat DVD scaling veel beter werkt met VGA. Component geeft dan weer veel vollere kleuren. Ik heb beide geprobeerd en het was inderdaad zo (op mijn TV).
Sorry dat de topic naar HDMI vs Component gaat O-)
Daar zeg je wat waar je zeker gelijk in kan hebben. :)

Component kan zeker mooier zijn, maar dat is meer omdat er met 'filters'/ extra electronica wordt gewerkt, of het echt mooier is is dan wel subjectief. Terwijl je met HDMI rechtsstreek en onaangetest het materiaal ziet. De discussie die je dan hebt is gelijk aan de discussie of je je CD-speler via de digitale uitgang moet aansluiten, of via de interlink (analoog). In dat geval ga ik voor de interlink omdat die een klankkleur laat horen die voor dat merk karakteristiek zijn. Ik kan me voorstellen dat het ook voor de componentkabel geldt. Bijvoorbeeld, het is bekend dat wanneer je op je foto's de groen iets meer laat uitkomen, dat dan die foto's mooier worden gevonden, dan de foto's zonder deze aanpassing. :Y)

Overigens heb ik mijn Xbox360 juist via de VGA aangesloten omdat ik het beeld via de component uitgang te donker vindt (zonder t!). Vooral met Gears of War was het gewoon te spannend om met componentkabel aangesloten te spelen. O-) Ik schrik me namelijk altijd de pl**ris als ze onverwacht uit (je weet wel -> <+:) ) een donkerhoekje springen! }:|

* Arx heeft het knopje meer » gevonden bij de Smilies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de topictitel te beantwoorden: gebrek aan goede (exclusive) games.Dit is volgens mij het grootste probleem op dit moment.

Sony is in vele ogen (waaronder die van mij) slecht bezig op dit moment. Valse beloftes, arrogantie... het bekende verhaal. Ze hadden de PS3 imo nooit moeten positioneren als 1 of ander superconsole die vele malen verder is dan de rest. Dat is gewoon niet zo.

Ik was altijd een groot fan van de PS en PS2. Na het zien van de eerste PS3 E3 beelden een aantal jaar terug ging mijn gamerhart een stuk sneller kloppen. En toch heeft Sony dat op 1 of andere manier weten te verpesten. Door de houding van Sony is mijn interesse naar de ps3 gedaald van een dikke 10 (na het zien van de E3 beelden) naar een krappe 3 op een schaal van 10.

Maaaaar... zodra er een echte system seller uitkomt ben ik Sony's houding waarschijnlijk snel vergeten. Die zal me m'n reet roesten op dat moment. Zolang ik maar games kan spelen waar ik van geniet. Ik denk dat dit voor veel mensen geldt (echte fanboys daar gelaten).

Ik hoop dat ze wel een beetje opschieten want ik merk dat ik voor mijzelf op allerlei manieren de aanschaf van de ps3 probeer goed te praten nu de release nadert. Alleen is dat nog niet echt gelukt (vanwege de games). Ik heb altijd voorgenomen te wachten op een prijsverlaging maar.... Ik stond eigenlijk op het punt de hd-dvd addon voor de 360 te halen. Leg ik daar 400 euro bij en koop ik de ps3 heb ik evengoed HD movies en een nieuwe console. Dus in feite de ps3 voor 400 euro. Shit nu ik er zo over nadenk ben ik toch bang dat ik eind maart 600 euro armer ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:17:
Om de topictitel te beantwoorden: gebrek aan goede (exclusive) games.Dit is volgens mij het grootste probleem op dit moment.

Sony is in vele ogen (waaronder die van mij) slecht bezig op dit moment. Valse beloftes, arrogantie... het bekende verhaal. Ze hadden de PS3 imo nooit moeten positioneren als 1 of ander superconsole die vele malen verder is dan de rest. Dat is gewoon niet zo.

Ik was altijd een groot fan van de PS en PS2. Na het zien van de eerste PS3 E3 beelden een aantal jaar terug ging mijn gamerhart een stuk sneller kloppen. En toch heeft Sony dat op 1 of andere manier weten te verpesten. Door de houding van Sony is mijn interesse naar de ps3 gedaald van een dikke 10 (na het zien van de E3 beelden) naar een krappe 3 op een schaal van 10.

Maaaaar... zodra er een echte system seller uitkomt ben ik Sony's houding waarschijnlijk snel vergeten. Die zal me m'n reet roesten op dat moment. Zolang ik maar games kan spelen waar ik van geniet. Ik denk dat dit voor veel mensen geldt (echte fanboys daar gelaten).

Ik hoop dat ze wel een beetje opschieten want ik merk dat ik voor mijzelf op allerlei manieren de aanschaf van de ps3 probeer goed te praten nu de release nadert. Alleen is dat nog niet echt gelukt (vanwege de games). Ik heb altijd voorgenomen te wachten op een prijsverlaging maar.... Ik stond eigenlijk op het punt de hd-dvd addon voor de 360 te halen. Leg ik daar 400 euro bij heb ik evengoed HD movies en een nieuwe console. Dus in feite de ps3 voor 400 euro. Shit nu ik er zo over nadenk ben ik toch bang dat ik eind maart 600 euro armer ben.
Lol. :) Ik denk er precies hetzelfde over... De geschiedenis kan me inderdaad weinig schelen, voorruit kijken is belangrijk. Waar zijn de games? Waar is de continuiteit? Misschien dat er iets verandert tijdens de GDC hierin, en dat we iets meer te zien krijgen in die glazenbol, maar het ontbreekt nu inderdaad aan systemersellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 10:42
lekker hdmi, een standaard die nog niet af is en puur voor drm in het leven geroepen is, je hebt er geen BAL aan een hoogwaardige component kabel is zeker net zo goed. ik vind de prijs van een goede HD tv veel belangrijker, wat heb ik aan 1080 p BR films/games als de tv 3500 euro kost, dat ga ik echt niet lappen voor een tv.
de echte vraag is helemaal niet of de ps3 duur is, dat is die niet, de vraag is of je 600 euro een normaal bedrag vind voor een gameconsole/br speler. en of je ook echt van plan bent om br films te kopen/huren. als je nu instapt in BR weet je dat je een early adapter bent en je dus helemaal scheeld betaald, voor een misschien floppend format. dus BR zou geen afweging moeten zijn voor het kopen van een game console, als je ook nog een echte film fanaat bent.. tja.. dan is 600 euro niet zo veel meer, zeker als je ook al een surroundsset en een dikke hd tv hebt. dan is 600 euro peanuts.
heb je daarintegen een ouderwtse breedbeeld en een matig surroundsetje.. tja. dan heeft BR/HD totaal geen meerwaarde.

If you don't stand for something you'll fall for everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
tja voor sommige onder ons is het anders

ik heb zelf geen HDTV op dit moment maar juist door het kopen van een PS3 komt een hdtv een stuk hoger op het lijstje van "te kopen dingen" te staan. Ik zelf heb op dit moment een 15 jaar oude 4:3 tv die wel aan vervanging toe is dus het komt niet slecht uit.

Nu heb je misschien nog geen HDTV maar over een jaar misschien wel. HDTVs verkopen op dit moment erg goed, je ziet bij meer mensen thuis een hdtv staan, ze zijn niet bijzonder duur. Een PS3 koop je dan toch echt op de toekomst gericht.

maarja 600 euro blijft duur en ik begin nu wel helemaal te twijfelen of ik de ps3 wel direct moet gaan kopen toen ik hoorde dat motorstorm geen splitscreen bevat. Online spelen kan me eerlijk gezegd niks schelen als er maar wel splitscreen zit in spellen. Dit is dus mss wel killer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plus de BR speler is niet alleen voor films, hij is ook nodig voor de games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 20:24
mazzl schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:14:
lekker hdmi, een standaard die nog niet af is en puur voor drm in het leven geroepen is, je hebt er geen BAL aan een hoogwaardige component kabel is zeker net zo goed. ik vind de prijs van een goede HD tv veel belangrijker, wat heb ik aan 1080 p BR films/games als de tv 3500 euro kost, dat ga ik echt niet lappen voor een tv.
+/- 1750 euro voor een Full HDTV 40 inch.......
maarja 600 euro blijft duur en ik begin nu wel helemaal te twijfelen of ik de ps3 wel direct moet gaan kopen toen ik hoorde dat motorstorm geen splitscreen bevat
600 euro is NIET duur. Het is veel geld misschien maar duur zeker niet....
En een console kopen voor een launch game sja dan moet je zeker niet een PS3 kopen. Volgens mij val je dus ook totaal niet in de doelgroep van console gamers

[ Voor 29% gewijzigd door Falcon Heavy op 07-03-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
nou 600 euro is (vind ik ieg) wel erg duur voor een spelconsole. Toegegeven natuurlijk dat het HEEL veel meer is dan een spelconsole, het blijft duur. Mijn computer was in totaal rond de 600 euro en die is veelzijdiger dan een ps3....

ieg je hebt gelijk dat launch games van PS3 niet al te best zijn maar toch was dit wel even een grote teleurstelling. racers moeten gewoon een splitcreen mode hebben.

Weet iemand eigenlijk of Gran turismo HD concept een splitscreen optie bevat?

over dat ik niet een console gamer ben, ik ben absoluut een console gamer. Ik had vorig jaar die PC gekocht om eindelijk goed spelletjes te kunnen spelen maar dat viel enigzins tegen. PC zal nooit even makkelijk zijn als console en ik heb ook zoveel plezier gehad van mijn PS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
600 euro is NIET duur. Het is veel geld misschien maar duur zeker niet....
En een console kopen voor een launch game sja dan moet je zeker niet een PS3 kopen. Volgens mij val je dus ook totaal niet in de doelgroep van console gamers
Voor als je het nog niet door hebt. Duur is subjectief -_-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

SoundWave729 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:13:
[...]
Voor als je het nog niet door hebt. Duur is subjectief -_-.
Precies. Voor mij is 300 euro voor een 360 duur, omdat ik er misschien 3 uur op speel, en daarna maanden in de kast laat liggen, omdat er gewoon niets aan is. De spellen zijn saai. 500 euro voor een ps3 is dan een stuk goedkoper, als er spellen als final fantasy, wipeout en resident evil op uit komen ben ik verkocht :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:21:
Precies. Voor mij is 300 euro voor een 360 duur, omdat ik er misschien 3 uur op speel, en daarna maanden in de kast laat liggen, omdat er gewoon niets aan is. De spellen zijn saai. 500 euro voor een ps3 is dan een stuk goedkoper, als er spellen als final fantasy, wipeout en resident evil op uit komen ben ik verkocht :9~
1. je heb vast nog nooit op een 360 gespeeld
2. 500euro is meer dan 300
3. je bent kortzichtig.
4. ps3 is ook goed maar zeg aub niet iets zo stoms :(

want bijv ik.. vind final fantasy en resident evil echt! klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
nou eerlijk gezegd sluit ik me hierbij aan.

360 is leuk voor GoW en dan wat? Dead rising misschien maar (lijkt mij persoonlijk) niet echt boeiend. Vegas kan je dan ook op PS3 spelen, zelfde voor oblivion.

Tenzij ik nu iets over het hoofd zie zijn er maar weinig ECHT goeie spellen voor 360. Het is ook smaak natuurlijk en ik ga hier niet lopen verkondigen dat PS3 op dit moment een aanbod heeft dat ook maar in de buurt komt van de 360.

en dan nog iets anders: GoW heeft 10-12 uur aan content. Zijn er eigenlijk uberhaupt spellen voor de 360 waar je langer dan 30 uur mee kan spelen zonder in herhaling te vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Stemming na de Nintendo keynote is bedrukt geloof ik. Niets bijzonders en op engadget mensen die zich openlijk afvragen hoe lang het duurt voordat ze hun Wii op Ebay gaan zetten. Mja, ik zeg niet dat de Wii niet goed blijft lopen, maar voor de echte gamer is het blijkbaar toch niet helemaal wat er van verwacht werd.

Verkoop van PS3 gaat in Japan wel de goede kant op nadat Gundam Musou 175.000 x over de toonbank is gegaan. Als de games blijven komen wordt de PS3 denk ik een langzaam startende trein die niet meer te stoppen is.

Hardware
Platform - Verkopen afgelopen week - Stijging - Totaal
DS 115,500 (-16%) 15,610,500
Wii 67,500 (-23%) 1,813,250
PSP 64,000 (-38%) 5,274,250
PS3 44,250 (+108%) 754,250
PS2 16,750 (-4%) 22,063,250
Xbox 360 4,750 (+12%) 359,250
GBA 1,750 (0%) 16,666,250
GC 250 (0%) 4,020,250

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
is er al iets over US hardware verkopen in feb?

ik vraag me af of het iets is aangetrokken na een niet geweldige januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Alhoewel ik me wel kan vinden in je verhaaltje Shiver, ben ik het er niet helemaal mee eens. Nintendo neemt veel risico, naar mijn mening, door online/games maar niet te introduceren, maar ja... Je saleschart is overigens erg suggestief. De Wii sales schommelen al sinds januari tussen de 60-80 duizend, dus dat heeft gewoon te maken met de leveringen. Dat zegt weinig over de vraag.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:33
Ehm, waaruit concludeer je dat de schommeling in het aantal wii's dus aan de levering ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:09:
Stemming na de Nintendo keynote is bedrukt geloof ik. Niets bijzonders en op engadget mensen die zich openlijk afvragen hoe lang het duurt voordat ze hun Wii op Ebay gaan zetten. Mja, ik zeg niet dat de Wii niet goed blijft lopen, maar voor de echte gamer is het blijkbaar toch niet helemaal wat er van verwacht werd.

Verkoop van PS3 gaat in Japan wel de goede kant op nadat Gundam Musou 175.000 x over de toonbank is gegaan. Als de games blijven komen wordt de PS3 denk ik een langzaam startende trein die niet meer te stoppen is.

Hardware
Platform - Verkopen afgelopen week - Stijging - Totaal
DS 115,500 (-16%) 15,610,500
Wii 67,500 (-23%) 1,813,250
PSP 64,000 (-38%) 5,274,250
PS3 44,250 (+108%) 754,250
PS2 16,750 (-4%) 22,063,250
Xbox 360 4,750 (+12%) 359,250
GBA 1,750 (0%) 16,666,250
GC 250 (0%) 4,020,250
Dit loop ik al langer te verkondigen, de Wii is nu leuk doordat het nieuw is , maar ik vrees dat het nieuwe er snel af is en dan zit je heel krap voor grote spelwerelden etc door de gelimiteerde hardware.
Toch moet ik bekennen dat Paper mario, metroid prime 3 en super mario galaxy er zeer goed uitzien.
Alleen zit nintendo weer met het aloude probleem, weinig games en bijna geen third party exclusives...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjemidas
Ik denk dat Sony ondanks alles een ding uit het verleden heeft geleerd, en dat is AANBOD. De PS2 is de leidende console geworden door het geweldig game aanbod, en niet door de specificaties.

Ik heb nooit een dreambox gehad, maar wat ik overal lees is dat die console grafisch beter was.
Ook al zijn mooie plaatjes altijd mooi meegenomen, uiteindelijk gaat het om de lol van de game, en zolang Sony daar de nadruk op blijft leggen, zal de console vanzelf prima lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Een dreambox? Is dat een kruising tussen een Dreamcast en een XBox ofzo? :)
Maar even serieus, de PS2 kreeg in het begin inderdaad kritiek, omdat de concurrent (de Dreamcast) grafisch toch iets sterker was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle mensen op dit forum die beweren dat de 360 geen goed gamesaanbod heeft:

It includes Console Exclusive and Timed Exclusives
Eternal Sonata (tri-Crescendo)
Mass Effect (Bioware)
Blue Dragon (Mistwalker)

Lost Oddyssey (Mistwalker)
Project Gothan Racing 4 (Bizarre)
Too Human (Sillicon Knights)
Banjo Kazooie (Rare)
Alan Wake (Remedy)
Bioshock (Irrational Games)
Cry On (Artoon/Mistwalker) - Artworks
The Idolm@ster (Namco)
Naruto 360 (Ubisoft) - Artwoks
Forza Motorsport 2 (Turn 10 - Microsoft Game Studio)
GTR (10tacle Studio)
Halo 3 (Bungie - Microsoft Game Studio)
Halo wars (Ensemble Studios - Bungie) - Artworks
Kane & Lynch: Dead Men (Eidos)
Fable 2 (Lionhead Studios) - Artworks
Kingdom Under Fire: Circle of Doom (Blueside - Microsoft)
Operation Darkness (SEGA)
Huxley (Webzen)
Crossfire (Eidos)
Infinite Undiscovery (tri-Ace)
Comand & Conquer: Tiberium Wars (EA)
Shadowrun (FASA Interactive / Microsoft Game Studios)
Elveon (10TACLE Studios)
Hour Of Victory (nFusion)
Crackdown (Realtime Worlds)
Overlord (Codemasters)
Two Worlds (TopWare Interactive)
Earth Defense Force 2017 (Sandlot - JP)
Timeshift (Vivendi Games)
Ghost Recon Advanced Warfighter 2 (Ubisoft)
UEFA Champions League 2006-2007 (EA Sports) - Next Gen Exclusive
Guitar Hero 2 (RedOctane) - Next Gen Exclusive
Culdcept Saga (Namco Bandai)
The Precursors (Play Ten Interactive (PTI) )
Theseis (Track7 Games)
Cellfactor (Immersion)
The Shadow of Aten (Sillicon Garaje Arts)
Dance Dance Revolution Universe (Konami)
Voodoo Nights (Mindware)
FlatOut: Ultimate Carnage
Bullet Witch (Cavia)
Project Sylpheed (Game Arts)
Mobile Ops: One Year War
The Crossing
Dead or Alive: Code Cronus (Team Ninja)
Project Progressive (Team Ninja)
Ninja Gaiden 2 (Team Ninja)
Splinter Cell 5 (Ubisoft)
Marvel Universe MMO
Project Offset

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 07:39:
Voor alle mensen op dit forum die beweren dat de 360 geen goed gamesaanbod heeft:
*knip*
Wat nou gamesaanbod? Dit zijn games die nog niets eens uit zijn. Maar echt, ik heb zelf een Xbox en de huidige aanbod valt gewoon tegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Arx schreef op maandag 12 maart 2007 @ 08:49:
[...]

Wat nou gamesaanbod? Dit zijn games die nog niets eens uit zijn. Maar echt, ik heb zelf een Xbox en de huidige aanbod valt gewoon tegen. :)
Nee, al die games die we hier steeds noemen zijn al uit op de PS3.... Ik heb zelf ook een Xbox en het huidige aanbod is gewoon goed. :)

Beide consoles hebben gewoon een goede lineup komend jaar, dat moge duidelijk zijn (meer goede games dan ik spelen kan in elk geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 18:51
Arx schreef op maandag 12 maart 2007 @ 08:49:
[...]

hmm toch begrijp ik dat soort uitspraken niet... je hebt OF de verkeerde console gekocht omdat de spellen die er uit zijn je niet liggen, of je praat gewoon onzin

tenzij je uiteraard zo iemand bent die games kopieert en op elke game is uitgekeken na 10 minuten omdat het je toch geen (lees: nauwelijks) geld kost

bij mij is het zelfs zo dat ik zeer kritisch ben qua games, maar ik hou het aanbod momenteel niet bij. Er komt steeds weer een nieuwe game uit die ik wil hebben voordat ik klaar ben met de vorige. Ideaal dus, altijd nieuw vers aanbod.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Phusebox schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:35:
[...]

hmm toch begrijp ik dat soort uitspraken niet... je hebt OF de verkeerde console gekocht omdat de spellen die er uit zijn je niet liggen, of je praat gewoon onzin

tenzij je uiteraard zo iemand bent die games kopieert en op elke game is uitgekeken na 10 minuten omdat het je toch geen (lees: nauwelijks) geld kost

bij mij is het zelfs zo dat ik zeer kritisch ben qua games, maar ik hou het aanbod momenteel niet bij. Er komt steeds weer een nieuwe game uit die ik wil hebben voordat ik klaar ben met de vorige. Ideaal dus, altijd nieuw vers aanbod.
Hoezo begrijp je mijn uitspraak niet? Het valt gewoon tegen is dat niet duidelijk dan? Begrijp me niet verkeerd, maar er zitten zeker kwalitatief goede games tussen zoals Gears of War. Maar het meeste valt gewoon tegen en dat komt omdat het over grote genre (tactische) schietspellen (GRAW enzo.) zijn. Schijnbaar is dat het enige wat goed verkoopt. Je moet ervan houden, en dat doe ik dus niet. Ik mis gewoon platforms, RPG's, adventures, beetje goede race games etc. Gelukkig komt Forza 2 eraan, dat verzacht de pijn dan een beetje. Dus ik denk inderdaad dat mensen die opzoek zijn naar dat soort games niet het beste uit zijn met de Xbox 360.

Maar inderdaad, ik heb zeker soms het gevoel dat ik het verkeerde platform heb verkocht.

Overigens, het is mijn mening he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me gepast om even terug te kijken naar de TS en de vragen die hij opwierp als aanleiding om dit topic te starten.
- Hoe denken jullie dat de verkopen in Europa straks zullen zijn? (De berichten zijn erg wisselend)
- Hoe denken jullie dat Sony de marketing beter kan uitvoeren?
- Wat voor (soort) games missen er nog om het succes van de PS3 te garanderen?
- Hoe kan het Sony online netwerk succesvol worden?
Inmiddels kunnen veel van deze vragen naar mijn (overigens spek en bonen) mening worden beantwoord met een paar woorden: Home, Little Big Planet en - vooruit - flOw, als symbool voor nieuwe distributie en genres. Als mensen hier nog waardevolle input op hebben heel graag, maar anders...

Over de marketing en sales is verder al heel veel gezegd op heel veel andere plekken, misschien ook wel op plekken waar het in feite thuishoort (hele andere sites ;) ). Wat mij betreft heeft deze topic zijn langste tijd gehad als we het nu gaan hebben over waarom de Xbox wel of niet de juiste keuze is geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Ik hoop vurig dat er veel, unieke, kleine, arthouse/independant games inderdaad in de trant van flow zullen komen. Ik hoop dat er voor indie developers een mogelijkheid komt om hun (onder linux?) geproduceerde games (al dan niet gratis) ook voor het normale platform aan te bieden. Misschien een aparte sectie in de store?

Ja, hier zitten een boel technische (en politieke) haken en ogen aan, maar DAT lijkt me echt heel erg leuk.

Marketing? Geen idee :)
Verkopen in europa? Moeilijk te zeggen voor 'ons', jullie weten hoe het met de pre-orders staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het biedt zeker mogelijkheden in die richting. De distributievorm maakt de console voor developers veel meer bereikbaar, bij een br release komt veel meer "politiek" - als je het zo wilt noemen - kijken.

Over de verkopen: wij zijn dit topic ook niet gestart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Dat klopt, maar ik bedoelde vooral ook: nu is het (voor zover ik weet) lastig om als 'hobby' een project te releasen: je moet nl. een licentie hebben, en dat is voor (een groepje) hobbyisten lastig en/of veel werk. Dus daar kan misschien nog wat gewonnen worden.

Wordt het voor kleine developers ook makkelijk om dingen te maken voor Home? En dan bedoel ik arcade-games enzo, niet noodzakelijk geometrie, maar beetje meer programmeren. Beetje a-la second life? Dan zou je het in een klein hoekje van de wereld wat kleine indie dingen kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht over een paar weekjes een TT verandering :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaurens schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:54:
Dat klopt, maar ik bedoelde vooral ook: nu is het (voor zover ik weet) lastig om als 'hobby' een project te releasen: je moet nl. een licentie hebben, en dat is voor (een groepje) hobbyisten lastig en/of veel werk. Dus daar kan misschien nog wat gewonnen worden.

Wordt het voor kleine developers ook makkelijk om dingen te maken voor Home? En dan bedoel ik arcade-games enzo, niet noodzakelijk geometrie, maar beetje meer programmeren. Beetje a-la second life? Dan zou je het in een klein hoekje van de wereld wat kleine indie dingen kunnen hebben.
Lijkt me een prima vraag voor in het playstation home topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
De wii zou echt wel veel hogere verkoopcijfers hebben als de leverbaarheid veel hoger zou liggen,
want ik wacht nu al 3 maanden op mijn wii.

Bij wehkamp werd ons verteld, dat heel nederland per maand 7100 wii's binnen krijgt van de leverancier en deze dus moet verdelen over alle winkels.

Als de leverbaarheid nou hoger zou liggen, dan zouden veel meer mensen nu een wii hebben, omdat veel ouders veel sneller zoiets los in de winkel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lvrijn schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:34:
De wii zou echt wel veel hogere verkoopcijfers hebben als de leverbaarheid veel hoger zou liggen,
want ik wacht nu al 3 maanden op mijn wii.

Bij wehkamp werd ons verteld, dat heel nederland per maand 7100 wii's binnen krijgt van de leverancier en deze dus moet verdelen over alle winkels.

Als de leverbaarheid nou hoger zou liggen, dan zouden veel meer mensen nu een wii hebben, omdat veel ouders veel sneller zoiets los in de winkel kopen.
Heeft iemand trouwens al vernomen hoeveel playstation3's er vanaf 23 maart per maand nederland binnenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
30'000 of 50'000. echt ontzettend veel dus voor een console release. speciaal in vergelijking met PS2 toen we er maar 3000 kregen. Ieg genoeg mogelijkheden om er op dag 1 een ps3 in huis te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zerokill schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:31:
30'000 of 50'000. echt ontzettend veel dus voor een console release. speciaal in vergelijking met PS2 toen we er maar 3000 kregen. Ieg genoeg mogelijkheden om er op dag 1 een ps3 in huis te halen
oke maar ik bedoel dus wat de maandelijkse voorraad zal zijn als reactie dat er ca 7000 wiis per maand naar nl komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 16:12
Deze morgen even gesproken met een inkoper van een grote retailer hier in Vlaanderen. En men had op een gegeven dag 600 preorders... De hoera stemming zat er bij die man goed in. De marges op de hw zijn wel laag maar dat willen ze natuurlijk goedmaken op de games waar ze veel van verwachten klaarblijkelijk. Vind ze met hun 69.9€ die ze willen hanteren nogal duur maar bon.

De grote menigte is klaarblijkelijk immuun aan al die slechte berichten. Mss ook niet zo slecht.

Maar mijn preorder blijft gecancelled tot er wat meer first party titels uitkomen.

[ Voor 29% gewijzigd door simplicidad op 12-03-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
ik neem geen pre order omdat ik wil weten welke ps2 spellen werken. Ik koop de PS3 ook grotendeels omdat mn ps2 na 4-5 jaar trouwe dienst (complimenten _O_ ) toch enige kuren aan de controller poort begint te vertonen (controller die soms opeens uitgaat)(kan ook aan de controller liggen dus).

ieg de planning is een beetje beroert van sony :P ps2 deed voor bijna een jaar niet zo veel en dan op het moment dat de PS3 uitkomt komen er in 2 maanden 3 toptitels uit voor de ps2 :P

God of War, Okami en FF12 natuurlijk dan. Dit was overigens geen klacht tegen sony ofzo :P in 2 maanden zoveel toptitels is altijd goed alleen nu hopen dat ze op ps3 werken.
simplicidad schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:38:
Deze morgen even gesproken met een inkoper van een grote retailer hier in Vlaanderen. En men had op een gegeven dag 600 preorders... De hoera stemming zat er bij die man goed in. De marges op de hw zijn wel laag maar dat willen ze natuurlijk goedmaken op de games waar ze veel van verwachten klaarblijkelijk. Vind ze met hun 69.9€ die ze willen hanteren nogal duur maar bon.
600 preorders? is dit een webwinkel of....? ik sprak iemand bij de intertoys in utrecht en die had nog maar 6 preorders de deur uit gedaan. maargoed dat was paar weken geleden...

*zerokill begint beetje te twijfelen of hij uberhaupt wel een ps3 krijgt op dag 1 zonder preorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:21:
[...]

Heeft iemand trouwens al vernomen hoeveel playstation3's er vanaf 23 maart per maand nederland binnenkomen?
50.000 voor de Benelux. Bron: toelichting PS3 in Spac3 zaterdag. :P

[ Voor 7% gewijzigd door SoundWave729 op 12-03-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 18:51
SoundWave729 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:02:
[...]

50.000 voor de Benelux. Bron: toelichting PS3 in Spac3 zaterdag. :P
dat wordt dan goede reclame als er zometeen een 10.000 of meer in de rekken blijven staan, want ik hoor van bijna iedereen die ik ken dat ie zijn pre-order heeft gecanceld (incl. moi)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 07:39:

It includes Console Exclusive and Timed Exclusives
Eternal Sonata (tri-Crescendo)
Mass Effect (Bioware)
Blue Dragon (Mistwalker)

Lost Oddyssey (Mistwalker)
Project Gothan Racing 4 (Bizarre)
Too Human (Sillicon Knights)
Banjo Kazooie (Rare)
Alan Wake (Remedy)
Bioshock (Irrational Games)
Cry On (Artoon/Mistwalker) - Artworks
The Idolm@ster (Namco)
Naruto 360 (Ubisoft) - Artwoks
Forza Motorsport 2 (Turn 10 - Microsoft Game Studio)
GTR (10tacle Studio)
Halo 3 (Bungie - Microsoft Game Studio)
Halo wars (Ensemble Studios - Bungie) - Artworks
Kane & Lynch: Dead Men (Eidos)
Fable 2 (Lionhead Studios) - Artworks
Kingdom Under Fire: Circle of Doom (Blueside - Microsoft)
Operation Darkness (SEGA)
Huxley (Webzen)
Crossfire (Eidos)
Infinite Undiscovery (tri-Ace)
Comand & Conquer: Tiberium Wars (EA)
Shadowrun (FASA Interactive / Microsoft Game Studios)
Elveon (10TACLE Studios)
Hour Of Victory (nFusion)
Crackdown (Realtime Worlds)
Overlord (Codemasters)
Two Worlds (TopWare Interactive)
Earth Defense Force 2017 (Sandlot - JP)
Timeshift (Vivendi Games)
Ghost Recon Advanced Warfighter 2 (Ubisoft)
UEFA Champions League 2006-2007 (EA Sports) - Next Gen Exclusive
Guitar Hero 2 (RedOctane) - Next Gen Exclusive
Culdcept Saga (Namco Bandai)
The Precursors (Play Ten Interactive (PTI) )
Theseis (Track7 Games)
Cellfactor (Immersion)
The Shadow of Aten (Sillicon Garaje Arts)
Dance Dance Revolution Universe (Konami)
Voodoo Nights (Mindware)
FlatOut: Ultimate Carnage
Bullet Witch (Cavia)
Project Sylpheed (Game Arts)
Mobile Ops: One Year War
The Crossing
Dead or Alive: Code Cronus (Team Ninja)
Project Progressive (Team Ninja)
Ninja Gaiden 2 (Team Ninja)
Splinter Cell 5 (Ubisoft)
Marvel Universe MMO
Project Offset
En welke is nou echt goed dan? De dikgedrukte :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dikgedrukte zijn de games waar ik echt naar uit kijk. Ik probeer aan te geven dat de 360 heel veel steengoede titels in zijn bezit gaat krijgen. Er is voor ieder wat wils, en volgens mij zijn er voorlopig meer exclusives voor de 360 dan de PS3. Anders moet een PS3 fan ook maar ff een lijstje samenstellen om het te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Ik denk eerlijk gezegd dat een groot deel van die 50'000 sowieso in de schappen komt te staan. 50'000 PS3 op een dag verkopen voor 27.1 miljoen mensen in de benelux is misschien wel heel veel gevraagd. Nu heeft de "gewone" consument gelijk een stuk meer kans om ook een ps3 te scoren omdat je er niet voor hoeft te camperen voor de deur van de mediamarkt of een pre order af te sluiten.

sowieso dat hele gezeik over dat er ps3's in de schappen staan is BS. op die manier kan je het nooit goed doen. Als je een console released en er zijn maar 3000 consoles beschikbaar dan klaagt iedereen (terecht) over dat er nergens een console te leveren is. En als er ps3's in de schappen blijven liggen is het natuurlijk ook niet goed want dat betekent dat niemand de console koopt.

*dat laatste is natuurlijk sarcasme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:41:
De dikgedrukte zijn de games waar ik echt naar uit kijk. Ik probeer aan te geven dat de 360 heel veel steengoede titels in zijn bezit gaat krijgen. Er is voor ieder wat wils, en volgens mij zijn er voorlopig meer exclusives voor de 360 dan de PS3. Anders moet een PS3 fan ook maar ff een lijstje samenstellen om het te vergelijken.
Dat is toch logisch, dat ding is al een jaar langer uit -_-

Voor mij is het makkelijk, er zit een hele japanse markt achter de PS waar de Xbox nooit van zijn leven aan gaat komen, dat gecombineerd dat de Xbox nooit op het genre spellen richte wat ik leuk vondt, console rpg's/tactical strategy games zoals FFT/Disgaea zorgt ervoor dat ik gerust op een PS3 blijf wachten ^^

Dat is niet zozeer een teken van vertrouwen gebaseerd op wat ze tot nog toe hebben laten zien maar net zo goed een blij verleden dat ik gehad heb met de vorige consoles die het voor mij het waard maakt ze het voordeel van de twijfel te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Bartjuh schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:39:
[...]

En welke is nou echt goed dan? De dikgedrukte :?
De meeste van die games komen dit jaar nog uit. Nog niet in de schappen dus :)

Wat is goed, en wat is slecht? Zo subjectief als wat. Willen we toch een handvat? www.Gamerankings.com is een goede bron. Het verzameld van alle games de reviews van heeeel veel sites (vaak 50 of meer).

Dan nog natuurlijk zo subjectief als wat, maar laten we er cijfers aanhangen:
  • Een voldoende wordt gescoord door 155 games.
  • Als we kijken naar een 7, dus redelijk, dan zijn er 100 games nu al uit die boven de 7 scoren.
  • 54 games voor de 360 hebben een 8 of hoger gekregen (games die nu al uit zijn).
54 (!) games met een 8 of hoger. Niemand had ooit verwacht dat er zo'n stapel top games in de winkel lagen, nog voordat de PS3 in de Europese winkels lag.

Voordeel is, dat veel games, waaronder de echte toppers, voor 30,- of minder in het schap liggen :)

Dus:

Ja, de Xbox 360 heeft nu al een hele hele berg goeie games :)

Dit heeft verder overigens geen ruk met de PS3 te maken :+ Maar goed, ik haal het dan ook niet aan ;)
Arx schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:59:. Maar het meeste valt gewoon tegen en dat komt omdat het over grote genre (tactische) schietspellen (GRAW enzo.) zijn. Schijnbaar is dat het enige wat goed verkoopt. Je moet ervan houden, en dat doe ik dus niet. Ik mis gewoon platforms, RPG's, adventures, beetje goede race games etc.
Van de 54 toppers, is maar een relatief klein deel (tactische) shooter. Stuk of 10. De rest is echt een ander genre, waaronder Viva Pinata, of als race game PGR3 en Test Drive. Oblivion valt bij mij overigens onder RPG :)

Wat is je gamertag?

De PS3 krijgt een shitload aan goede games, waaronder ook een aantal pareltjes. Het Home concept ziet er goed uit, en Little Big Planet is prachtig. Niks mis met de console :)

Echter, de 360 af doen als een platform zonder games is ietwat kortzichtig/kinderachtig/pure FUD

[ Voor 28% gewijzigd door PWM op 12-03-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Ik heb zelf een 360 en ik ben er heel erg tevreden mee. Er komen hele goede games voor uit en ik heb ook een paar spellen waar ik heel erg tevreden mee ben: oblivion, gears of war en lost planet (cod3 is ook erg goed). Er zijn zat leuke games voor de 360 (en anderzom trouwens ook, er zijn hele goede games voor de ps3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

PWM schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:04:

Echter, de 360 af doen als een platform zonder games is ietwat kortzichtig/kinderachtig/pure FUD[/b]
Niet alleen kortzichtig maar ook gewoon fout. De 360 heeft een erg sterke voorsprong opgebouw tov de Wii en de PS3. Deze voorsprong zullen ze koste wat kost in handen willen houden. MS heeft hhiervoor de beste kaarten in handen want ze kunnen makkelijker zakken in prijs en hebben een jaar voorsprong en dus installed base.

Nu deze generatie is begonnen is al duidelijk dat Sony nog het e.e.a. heeft in te lopen op Live maar op beide platformen kan je het over het net tegen elkaar opnemen en bij de PS3 zelfs gratis. Daarnaast zullen beide systemen blijven ontwikkelen.

Het grootste probleem van de PS3 is de prijs. E600,- is gewoon een hoop geld voor de early adopter en zonder de must have titels als MGS en FF zullen veel mensen nog even willen wachten. Daarnaast vind ik E400,- ook een hoop geld voor een console en vind ik 250 euri voor een systeem dat compleet drijft op hype echt veel te veel geld.

De PS2 heeft mij veel plezier gegeven en ik verwacht dat de PS3 in dezelfde voetsporen zal treden voor wat betreft japanse gameondersteuning en multiplatformers die toch ook hun weg zullen vinden naar de PS3. Daarnaast heeft en houd de PS3 gewoon de toppers als MGS, FF, GT, DMC en alle andere PS franchises zoals Ratchet and Clank, Jak en Daxter, GOW, SOCOM, Silent Hill, Zone of the Enders etc etc...

Nu de prijs nog ff 100 euri zakken en er zullen meer consoles verkocht worden doordat ze op hetzelfde prijspijs als de concurrent zitten maar meer kunnen beiden.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

PWM schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:04:
...
Van de 54 toppers, is maar een relatief klein deel (tactische) shooter. Stuk of 10. De rest is echt een ander genre, waaronder Viva Pinata, of als race game PGR3 en Test Drive. Oblivion valt bij mij overigens onder RPG :)

Wat is je gamertag?
...
PGR3 is inderdaad super en Viva Pinata is een welkome afwisseling. Maar misschien ben ik op een of andere manier geindoctrineerd dat er alleen maar shooters op het platform uit(gaan)komen. Die zullen in hun respect wel goed zijn.

Mijn tag is Arx_nl. :)

Overigens zeg ik nergens dat er geen goede games op zijn. :? Ik zeg alleen dat het wat tegen valt, zie bovenstaande om reden. Of doelen jullie op iemand anders?

[ Voor 11% gewijzigd door Arx op 12-03-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
ik moest even kijken of we op dezelfde site zaten want ik tel echt maar 35 titels met een 8 of hoger :S en ik zie al wat ik verkeerd heb gedaan maar ik kom nog steeds beetje short maargoed mierenneuke is dat :P

ieg het idee dat ik van xbox krijg is dat ze gewoon (te)veel gericht zijn op shooters. als ik even op gamerankings kijk dan zie ik (van de high profile releases) meer dan 10 shooters terwijl er bijv maar 1 platform game is (viva pinata ?), 2 rpgs en 2-3 race spelletjes.

Het zou leuk zijn als er iets meer diversiteit in het aanbod komt... Dat is ook de reden dat ik me kan voorstellen dat er mensen zijn die vinden dat de huidige line up van de 360 niet goed is. Dat is ieg wel de reden dat ik geen 360 heb gekocht.

ik ben ieg heel erg beniewd naar wat Rare in de toekomst gaat laten zien. volgensmij is het zo dat rare op dit moment nog niet heel veel heeft uitgebracht voor de xbox toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Laatst online: 01-09 10:42
ik vind 50.000 consoles voor de benelux wel een hele goede prestatie. als we 3 maanden geleden hadden gezegd dat het zo'n ruime launch zou worden had niemand dat geloofd. ok de ps3 komt wel bijna een jaar te laat, maar hij komt nu wel echt beschikbaar.
misschien dat het mooie weer nog de grootste domper wordt voor sony ;p ik had gister meer zin om op het terras te zitten dan een game te spelen :D

If you don't stand for something you'll fall for everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw krijgen jullie in nederland ook een gratis game wanneer je hem besteld hebt in een bart smit winkel ? _/-\o_

mag je dan echt kiezen uit ALLE ps3 games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.bartsmit.com/data/themas/bartsmit/cente-playstation-nr-35.jpg

Geen spel maar een BR movie als ik dit zo zie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee hoor een spel :)

maar je moet in de winkel zelf bestellen !
er liggen folders in de winkel, gratis spel bij bestelling ps3
heb het ook nog ff gevraagd bij mijn bestelling...

het stond ook in de laatste folder 'reserveer nu en krijg een gratis spel'

maar dit is wel in belgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
hm dan ga ik nu nog ff langs de bart smit. Moet je alleen ook een aanbetaling maken van 100 euro? want ik wil eigenlijk afwachten op de lijst met ps2 spellen voordat ik er een ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 16:12
zerokill schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:45:
600 preorders? is dit een webwinkel of....? ik sprak iemand bij de intertoys in utrecht en die had nog maar 6 preorders de deur uit gedaan. maargoed dat was paar weken geleden...

*zerokill begint beetje te twijfelen of hij uberhaupt wel een ps3 krijgt op dag 1 zonder preorder
Neen grote speelgoedketen, we hebben het hier weliswaar over diverse winkels verspreid (denk 20 tal) over Vlaanderen ;) Maar de marketing is in de meeste winkels nog maar pas begonnen.

In Belgie krijg je idd een gratis game naar keuze bij Bart Smit.

(Er zijn sowieso veel acties, een lokale keten verkoopt de PS3 games aan 45€ a 50€ stuk)

[ Voor 20% gewijzigd door simplicidad op 13-03-2007 12:15 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste