Heb je al gekeken naar System -> Keyboard Preferences -> layout options -> adding the Eurosign to a certain key... ingesteld op 5 en dan werkt die bij mij met rAlt + 5, maar misschien dat je dan die rAlt ergens in kan stellen als Ctrl + Alt.
€€€€€€Shinji schreef op woensdag 04 april 2007 @ 04:57:
Heb je al gekeken naar System -> Keyboard Preferences -> layout options -> adding the Eurosign to a certain key... ingesteld op 5 en dan werkt die bij mij met rAlt + 5, maar misschien dat je dan die rAlt ergens in kan stellen als Ctrl + Alt.
Ah werkt idd. Maar ctrl+alt (links) heeft toch echt de voorkeur. En natuurlijk zonder sneltoetsen te verliezen. €€€
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Rechtermuis op de applet. Dan bij het tabje size kan je minimum en maximum aantal pixels van een element aangeven. Staat standaard op min van 50 en max van 4096, dat kan je dan naar 15/150 oid zettenspone schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 23:41:
Ben nu een aantal weken bezig met Ubuntu Feisty, werkt over het algemeen best lekker. Maar waar ik me aan irriteer is dat de gnome 'taakbalk' de knoppen enorm groot (lees: volledige schermbreedte) maakt als er weinig applicaties openstaan.
Is er een manier om die knoppen zoals in KDE(?) of Windows te krijgen (ofwel beginnen met een vaste breedte van pakweg 150 pixels en als er dan ruimte tekort is gaan groeperen/verkleinen)?
ik doe dat met ' + e, inderdaad met keyboard layout US international with dead keys.
ë = " + e
è = ` + e
enz.
ë = " + e
è = ` + e
enz.
Ah cool.mithras schreef op woensdag 04 april 2007 @ 08:59:
[...]
Rechtermuis op de applet. Dan bij het tabje size kan je minimum en maximum aantal pixels van een element aangeven. Staat standaard op min van 50 en max van 4096, dat kan je dan naar 15/150 oid zetten
Wat een logica, je kan de size van de complete windowlist instellen, niet de size per programma. Je eindigt dus gewoon met een halflege taakbalk hoeveel programma's je ook opent
[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 04-04-2007 10:01 ]
Verwijderd
W3ird_N3rd: misschien moet je eens kde proberen i.p.v. gnome. In KDE kun je over het algemeen beduidend meer opties e.d. aanpassen dan onder gnome, en jij klinkt als iemand die dat wel zou waarderen.
Niet fysiek de plus intoetsen? Alleen de ` en e (met ` <spatie> krijg je dan alleen ` of " of whatever).-ko- schreef op woensdag 04 april 2007 @ 02:34:
Is er iemand die mij uberhaupt even wilt uitleggen hoe je van ` + e è maakt? Op mijn Kubuntu install lukte het me niet en op ubuntuforums hadden ze nog nooit van deathkeys gehoord. Ik gebruik edgy.
Leave the gun, get the canoli
Verwijderd
Ik heb laatst Feisty geinstalleerd en ben er erg tevreden over.
Ik heb toen 3 partities gemaakt, 1 swap, 1 voor ubuntu zelf en nog eentje waar nu de map lost+found op staat. De partitie met Lost+Found is de grootste en die wou ik gebruiken voor bijvoorbeeld Counterstrike via Wine.
Wine heeft standaard de c_drive op de partitie van ubuntu staan, en daar zou dan ook CS worden geinstalleerd. Nu wou ik die c_drive op de ´lost+found´ partitie zetten, maar ik heb root rechten nodig om bijv mappen te maken op die schijf. Kan ik dat weghalen of had ik mijn zobedoelde ´media-schijf´ anders moeten partitioneren?
EDIT: CS installeren op de ubuntu-partitie is wel gewoon gelukt, alleen heb ik daar nu nog maar 1 GB over
Ik heb toen 3 partities gemaakt, 1 swap, 1 voor ubuntu zelf en nog eentje waar nu de map lost+found op staat. De partitie met Lost+Found is de grootste en die wou ik gebruiken voor bijvoorbeeld Counterstrike via Wine.
Wine heeft standaard de c_drive op de partitie van ubuntu staan, en daar zou dan ook CS worden geinstalleerd. Nu wou ik die c_drive op de ´lost+found´ partitie zetten, maar ik heb root rechten nodig om bijv mappen te maken op die schijf. Kan ik dat weghalen of had ik mijn zobedoelde ´media-schijf´ anders moeten partitioneren?
EDIT: CS installeren op de ubuntu-partitie is wel gewoon gelukt, alleen heb ik daar nu nog maar 1 GB over
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 10:32 ]
Er is niet zoiets als een "lost+found"-partitie, zie bijvoorbeeld http://www.openaddict.com...-Hierarchy/lostfound.html over wat lost+found inhoudt.
@W3ird_N3rd: ik denk dat je gewoon moet accepteren dat Linux anders is dan Windows. Je komt nu eerlijk gezegd een beetje hetzelfde over als iemand die 'persé zn Windows startmenu in Gnome wil hebben, en dan ook exact hetzelfde'... Als ik nu achter een windows pc zit mis ik ook dingen die voor mij erg belangrijk zijn, tja jammer dan. Ctrl-Alt zal voor de meeste mensen de tweede keus zijn denk ik, en bovendien is ctrl-alt volgens mij meer 'gereserveerd' voor het geven van commando's als ctrl-alt-L, ctrl-alt-f1?
Je zou inderdaad KDE eens kunnen proberen, of anders kun je misschien nog met xbindkeys en xvkbd aan de slag (beide te vinden in de repos). Ik weet niet of zoiets in je .xbindkeysrc gaat werken, maar je zou het kunnen proberen:
Je zou inderdaad KDE eens kunnen proberen, of anders kun je misschien nog met xbindkeys en xvkbd aan de slag (beide te vinden in de repos). Ik weet niet of zoiets in je .xbindkeysrc gaat werken, maar je zou het kunnen proberen:
code:
1
2
| "/usr/bin/xvkbd -xsendevent -text "é"" Control+Alt + e |
Verwijderd
Ah oke, ik heb dus waarschijnlijk bij het installeren een fout gemaakt, waardoor ik nu een partitie heb waar alleen lost+found op staat en waar ik root rechten nodig heb om iets te veranderen. Maar is er geen manier om te zorgen dat ik er gewoon zonder root-rechten bijv mappen kan aanmaken?blaataaps schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:33:
Er is niet zoiets als een "lost+found"-partitie, zie bijvoorbeeld http://www.openaddict.com...-Hierarchy/lostfound.html over wat lost+found inhoudt.
EDIT: Heeft het er mee te maken dat ik deze partitie zie onder /mount/sda8 en niet gewoon in Nautilus bij de partities?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 10:44 ]
Maak (met root-rechten) een map aan
gebruik
klaar. Zelfde verhaal gaat op voor de hele partitie. Even opzoeken waar hij gemount is (gebruik het commando mount) en chmod er op los als je zeker weet dat er niets anders opstaat voor de rest (of anders gezegd : verbats geen permissies op systeembestanden)
gebruik
chown username:group map -R
klaar. Zelfde verhaal gaat op voor de hele partitie. Even opzoeken waar hij gemount is (gebruik het commando mount) en chmod er op los als je zeker weet dat er niets anders opstaat voor de rest (of anders gezegd : verbats geen permissies op systeembestanden)

[ Voor 52% gewijzigd door Jungian op 04-04-2007 11:03 ]
0.0
Argh, heb ik weer 
Gisteren upgrade naar Feisty gedaan en er dan pas achterkomen dat je Linksys Wifi kaartje niet meer werkt
Zier hier: https://bugs.launchpad.ne...-source-2.6.20/+bug/92742
Hopelijk is dit snel opgelost.
Had gelukkig nog een lange UTP kabel liggen
Gisteren upgrade naar Feisty gedaan en er dan pas achterkomen dat je Linksys Wifi kaartje niet meer werkt

Zier hier: https://bugs.launchpad.ne...-source-2.6.20/+bug/92742
Hopelijk is dit snel opgelost.
Had gelukkig nog een lange UTP kabel liggen
Verwijderd
Heel erg bedankt, het is gelukt. Ik had wel al gegoogled, maar niet gevonden.Jungian schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:53:
Maak (met root-rechten) een map aan
gebruik
chown username:group map -R
[afbeelding]
Klopt.... als je ` wil hebben moet je ` gevolgd door <spatie> tikken, als je ` en dan een letter doet krijg je die letter met een accent graveDrgn schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:29:
[...]
Niet fysiek de plus intoetsen? Alleen de ` en e (met ` <spatie> krijg je dan alleen ` of " of whatever).
Hmmm. Nou, ik kan aan veel dingen best wennen hoor. Ander startmenu, andere mediaplayer, ander uiterlijk, anti-alias verplicht wegens anders onleesbaar, dat lukt allemaal best hoor. Maar aan sommige dingen ben ik heel erg gehecht, zoals hoe ik op mijn toetsenbord typ.JanDM schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:37:
@W3ird_N3rd: ik denk dat je gewoon moet accepteren dat Linux anders is dan Windows. Je komt nu eerlijk gezegd een beetje hetzelfde over als iemand die 'persé zn Windows startmenu in Gnome wil hebben, en dan ook exact hetzelfde'... Als ik nu achter een windows pc zit mis ik ook dingen die voor mij erg belangrijk zijn, tja jammer dan. Ctrl-Alt zal voor de meeste mensen de tweede keus zijn denk ik, en bovendien is ctrl-alt volgens mij meer 'gereserveerd' voor het geven van commando's als ctrl-alt-L, ctrl-alt-f1?
code:
1 2 "/usr/bin/xvkbd -xsendevent -text "é"" Control+Alt + e
Vrijheid gaat niet alleen over de instelmogelijkhedenW3ird_N3rd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:58:
[...]
Linux en open source geeft je dus ultieme keuzevrijheid, maar als je zoiets simpels als ctrl+alt+e/5/o wilt mag je de source induiken en de boel opnieuw compileren. Vrijheid blijkt betrekkelijk.
Als je dit als developer weigert erin te stoppen met de melding "dit is handiger voor je" begrijp ik wel dat Linux relatief klein blijft, dit is gewoon irritant.

Als je dat niet wilt: Ik heb net in het bestand ~/.xbindkeysrc de volgende regels onderaan toegevoegd:
code:
1
2
3
4
| #alt+5 = euro "€" m:0x8 + c:14 Alt + 5 |
Bekend probleem, ik heb er zelf ook wel last vanIk sla nu zelfs speciale tekens gewoon over omdat het te moeilijk is om ze te typen zo. Lekker dan.
Ik heb trouwens geen recht van klagen: ik ken genoeg C/C++ om zelf de bugfix te schrijven, als die simpel is, maar ik heb het nog niet gedaan.
Ik heb mijn Ubuntu gigantisch verneukt, wat krijg ik nu?Jungian schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 23:50:
[...]
Als Ubuntu trouwens niet iets gigantisch verneukt heeft levert control + alt + 5 gewoon een € op.
Je hebt bizar veel toetsenbordinstellingen. Daar al bij gekeken ?
Keyboard model: generic 105(intl) PC
Adding the euro sign to certain keys: E, 5
Alt/Win key behaviour: Meta is mapped to the left win-key
Compose Key position: right win-key
third level choosers: right alt
Als ik nu in Firefox crtl+alt+5 of crtl+alt+e intik, dan werkt dat dus niet...
MBV schreef op woensdag 04 april 2007 @ 17:29:
Ik heb mijn Ubuntu gigantisch verneukt, wat krijg ik nu?
offtopic:

0.0
Zie de semi-serieuze bug #1. Niet alle Linuxaanhangers willen concurreren met Windows. Ik zie dat liever wel. Ik vind Linux technisch best een interessant OS, maar ik zie ook graag een fatsoenlijke marktverdeling, en daar hebben uiteindelijk alle Linuxaanhangers wat aan in de vorm van betere ondersteuning. En ja, dan moet je in bepaalde opzichten ook een beetje op Windows lijken. ZEKER niet in alle opzichten.MBV schreef op woensdag 04 april 2007 @ 17:29:
[...]
Vrijheid gaat niet alleen over de instelmogelijkhedenStop eens met ranten, we proberen je gewoon te helpen. Als je iets wilt hebben wat alles precies hetzelfde doet als windows, maar net iets anders is: koop Vista.
Ik wíl helemaal niet iets dat alles precies zoals Windows doet. Er zijn ook genoeg dingen onder Linux die gewoon fijner werken. Maar sommige dingen wil ik niet anders zien, en dat het dan standaard anders is, goed, maar wil je mensen van Windows naar Linux trekken dan zal je toch een "compatibility mode" moeten hebben voor die mensen.
Mijn rants zijn niet gericht op mensen die me hier helpen, maar op (grote) developers, de mensen die die keuzes maken.
Het is overduidelijk dat niet iedereen dezelfde doelstellingen heeft. Velen zien liever dat Linux altijd klein blijft en niemand ooit ook maar van de mogelijkheid uitgaat dat mensen thuis heel misschien Linux draaien en niemand er rekening mee gaat houden, net zoals nu, waardoor dus zelfs de overheid je doodgooit met Windows Media. Ik zal maar niet beginnen over hardwarefabrikanten? Scholen? Bedrijven? De hele wereld?
Ik zie dat liever veranderen. Maar daar hoef je dus niet op te rekenen als dingen die zo vreselijk ingebakken en vastgeroest zitten, zoals toetsencombinaties, onder Linux noodzakelijk anders moeten.
Ik hoop voor jou dat Linux nooit een succes zal worden als in maatschappelijk geaccepteerd. En ik hoop voor mezelf dat dat wel zal gebeuren. Tevreden?
Ik zal nog wel eens naar bindkeys kijken. Daar kan ik wat mee, het kan iig blijkbaar.
En jij bent moderator? Hij helpt je nota bene en dan kom jij met dit soort onzin ..Ik hoop voor jou dat Linux nooit een succes zal worden als in maatschappelijk geaccepteerd. En ik hoop voor mezelf dat dat wel zal gebeuren.
Als je naar System - Preferences - Keyboard gaat kun je gewoon een toets aan het euroteken toekennen. Bij third level choosers kies je de toets waarmee je speciale karakters kan maken. Zet die op linker-alt en dan ben je er al. Staat ook allemaal netjes uitgelegd in de Ubuntu Guide hoor, zie o.a.: http://ubuntuguide.org/wi..._type_extended_characters . Of nog beter, ga naar System -> Help, zoek op 'euro' en het wordt ook al uitgelegd. En ben je het er niet mee eens (wil je per se ctrl+alt), dan kun je zelf gaan klooien met X en / of een bug filen bij Gnome of Ubuntu. Da's het mooie van open source. Verder zal ik je geen tips meer geven, ik ben bang dat Linux anders maatschappelijk geaccepteerd wordt.
[ Voor 7% gewijzigd door writser op 04-04-2007 21:07 ]
Onvoorstelbaar!
Of gebruik de ingebouwde Keyboard Indicator. Laat precies zien hoe je alle speciale karakters kan maken. Stond ook in de help.
Ook in de help staat hoe je een Character Palette kan toevoegen aan een Panel. Van daaruit kun je meteen speciale karakters invoegen in alle applicaties. Ik heb zelf nog nooit een euro-teken gebruik onder linux (zit zelfs meestal in Windows) maar heb dit zelf uitgevonden met de ingebouwde help van Ubuntu. Ik snap niet waar je je zo druk om maakt.
Ook in de help staat hoe je een Character Palette kan toevoegen aan een Panel. Van daaruit kun je meteen speciale karakters invoegen in alle applicaties. Ik heb zelf nog nooit een euro-teken gebruik onder linux (zit zelfs meestal in Windows) maar heb dit zelf uitgevonden met de ingebouwde help van Ubuntu. Ik snap niet waar je je zo druk om maakt.
[ Voor 11% gewijzigd door writser op 04-04-2007 21:14 ]
Onvoorstelbaar!
Hij is een moderator op een ander forum. Een ander kleurtje betekent niet dat je ineens beter bent of hoger staat in rang. Als ik morgen met een roze nick rondloop ga je me ook niet anders beschouwen. Moderator of niet, in NOS is hij een normale userwritser schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:00:
[...]
En jij bent moderator? Hij helpt je nota bene en dan kom jij met dit soort onzin ..
Dat is al 30 posts boven je ter sprake gekomen.Als je naar System - Preferences - Keyboard gaat kun je gewoon een toets aan het euroteken toekennen.
Op zich heb je wel een punt (een concurrent), alleen ga je ergens de mist in: Ubuntu een gelijke maken van Windows of het als ideaal stellen. Ubuntu is Ubuntu omdat de community (van Gnome, Ubuntu zelf en van de losse projecten) het systeem maakt, dat zij het zo handig vinden. Het gros van de projecten zijn zoals ze zijn doordat de gebruikers zelf het zo prettig vinden werken. Bij Ubuntu is het ook nog eens zo het geval dat ze niet alleen naar zichzelf kijken, maar ook naar de minder slimme mensen met computers. Ook zij moeten met Ubuntu kunnen werken.
Het draait dus allemaal om de gebruiker. Wat Microsoft centraal heeft staan is een groot zwart gat door het commerciele gesloten systeem. Dat je nu eenmaal gewend bent aan de Windows manier wil niet zeggen dat een andere manier niet beter is. Natuurlijk is "anders dan Windows" niet per definitie "beter dan Windows", maar ik ben er van overtuigd dat door de directe en snelle feedback van de community een project als Gnome degelijker in elkaar zit dan een soortgelijk onderdeel van Windows
Heeft er iemand enig idee hoe ik m'n crappy Soundblaster 24-bit Live! External aan de praat krijg in Ubuntu? Volgens mij moet ik andere ALSA drivers hebben ofzo, maar ik geloof dat 'ie uberhaupt niet compatibel is.
[ Voor 14% gewijzigd door Theeboon op 05-04-2007 08:18 ]
"I sit in my room and imagine the future."
Al gezocht op Ubuntuforums, daar krijg ik veel resultaten als ik erop zoek. Bijvoorbeeld deze post ?Theeboon schreef op donderdag 05 april 2007 @ 08:16:
Heeft er iemand enig idee hoe ik m'n crappy Soundblaster 24-bit Live! External aan de praat krijg in Ubuntu? Volgens mij moet ik andere ALSA drivers hebben ofzo, maar ik geloof dat 'ie uberhaupt niet compatibel is.
Welke Ubuntu versie gebruik je?
[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 05-04-2007 09:50 ]
Eens. Het was meer de toon die je zette dat ervoor zorgde dat ik even er tegenin ging rantenW3ird_N3rd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:39:
[...]
Zie de semi-serieuze bug #1. Niet alle Linuxaanhangers willen concurreren met Windows. Ik zie dat liever wel. Ik vind Linux technisch best een interessant OS, maar ik zie ook graag een fatsoenlijke marktverdeling, en daar hebben uiteindelijk alle Linuxaanhangers wat aan in de vorm van betere ondersteuning. En ja, dan moet je in bepaalde opzichten ook een beetje op Windows lijken. ZEKER niet in alle opzichten.
Je viel anders de mensen aan in de trant van: "Jij gebruikt dat toch, fix het dan maar lekker ook...". Zo kwam het over. En de 'grote developers' moeten keuzes maken: je krijgt aan de ene kant honderden bugs binnen met crash reports, aan de andere kant functionaliteitverzoeken. Je kan niet alles goed maken, het is altijd de afweging tussen stabiliteit en functionaliteit. "Linux" heeft de neiging voor de eerste te kiezen. Gelukkig maarMijn rants zijn niet gericht op mensen die me hier helpen, maar op (grote) developers, de mensen die die keuzes maken.
Eens.Ik zie dat liever veranderen. Maar daar hoef je dus niet op te rekenen als dingen die zo vreselijk ingebakken en vastgeroest zitten, zoals toetsencombinaties, onder Linux noodzakelijk anders moeten.
HuhIk hoop voor jou dat Linux nooit een succes zal worden als in maatschappelijk geaccepteerd. En ik hoop voor mezelf dat dat wel zal gebeuren. Tevreden?
Kijk liever naar KDE, daar kan je wel alles in customisen wat je niet wilt, en sommige dingen ook die je wel wiltIk zal nog wel eens naar bindkeys kijken. Daar kan ik wat mee, het kan iig blijkbaar.
Of ga C++ leren, en schrijf zelf de bugfixes voor de dingen die je niet leuk vindt. Dat werkt wat minder makkelijk in windows...
Die had ik niet gezienwritser schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:14:
Of gebruik de ingebouwde Keyboard Indicator. Laat precies zien hoe je alle speciale karakters kan maken. Stond ook in de help.
Ik vind anders dat linux nu qua populariteit precies goed zit.. het is gebruiksvriendelijk en simpel voor een computernoob als ik, terwijl er zo weinig gebruik van wordt gemaakt dat je geen last hebt van virussen, spyware, adware en meer van die ongein. Zodra linux populairder wordt komt daar natuurlijk verandering in...MBV schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:21:
HuhIk zie liever dat MS doodgedrukt wordt door linux, maar op de desktop is dat voorlopig nog niet helemaal realistisch. En dat realisme miste ik een beetje.
youtube.com/@hisrep
Al die geeks / bedrijven (bijv. Red Hat) die patches produceren houden er echt niet mee op hoor. Door alles open te houden zorg je voor twee dingenHetWonder schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:17:
Ik vind anders dat linux nu qua populariteit precies goed zit.. het is gebruiksvriendelijk en simpel voor een computernoob als ik, terwijl er zo weinig gebruik van wordt gemaakt dat je geen last hebt van virussen, spyware, adware en meer van die ongein. Zodra linux populairder wordt komt daar natuurlijk verandering in...
- Vulnerabilities zijn makkelijker op te sporen.
- Vulnerabilities zijn makkelijker, sneller en door iedereen te fixen.
0.0
Oh ok, veel linuxaanhangers (onder jouw post stond er direct al eentje) willen dat wel, had er misschien niet vanuit moeten gaan dat jij dat ook wouMBV schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:21:
[...]
HuhIk zie liever dat MS doodgedrukt wordt door linux, maar op de desktop is dat voorlopig nog niet helemaal realistisch. En dat realisme miste ik een beetje.
En het is nu niet realistisch, maar op termijn wellicht.
Linux een monopolie zie ik trouwens ook liever niet, al zou dat wel beter dan zijn een closedsource monopolie. Maar het allerbeste is gewoon een mooie verdeling zoals in iedere gezonde markt.
[ Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 05-04-2007 21:24 ]
Ik heb trouwens al zolang ik me kan herinneren nog een ander raar iets met na het installeren van de ATI drivers.
Zodra deze zijn geinstalleerd, worden letters van het menu en de invoervelden in het login-scherm onleesbaar klein. Gelukkig weet ik waar alles zit en zijn de icoontjes nog wel in normaal formaat, dus is dit niet echt een probleem maar soms wel onhandig en het hoort niet zo.
Weet iemand hier de oorzaak van? En wellicht de oplossing?
Zodra deze zijn geinstalleerd, worden letters van het menu en de invoervelden in het login-scherm onleesbaar klein. Gelukkig weet ik waar alles zit en zijn de icoontjes nog wel in normaal formaat, dus is dit niet echt een probleem maar soms wel onhandig en het hoort niet zo.
Weet iemand hier de oorzaak van? En wellicht de oplossing?
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Als je xgl start met het volgende script is dat probleem opgelost.
Vanzelfsprekende niet "startkde" als je gnome draait...
code:
1
2
3
4
| #!/bin/sh Xgl :1 -fullscreen -ac -accel xv:pbuffer -accel glx:pbuffer -dpi 96 & DISPLAY=:1 exec startkde |
[ Voor 13% gewijzigd door Bram77 op 06-04-2007 17:01 ]
Eh .. het zit in het inlogscherm. Voordat ik XGL opstart.Bram77 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:00:
Als je xgl start met het volgende script is dat probleem opgelost.
code:
1 2 3 4 #!/bin/sh Xgl :1 -fullscreen -ac -accel xv:pbuffer -accel glx:pbuffer -dpi 96 & DISPLAY=:1 exec startkde
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Probleem is dat dat voor de gehele window list geldt en niet voor knoppen individueel. Met andere woorden, dat gaat gnome 5 knoppen op 150 pixels persenmithras schreef op woensdag 04 april 2007 @ 08:59:
[...]
Rechtermuis op de applet. Dan bij het tabje size kan je minimum en maximum aantal pixels van een element aangeven. Staat standaard op min van 50 en max van 4096, dat kan je dan naar 15/150 oid zetten
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Iemand nog een oplossing voor mijn probleem?
Ik zit er namelijk mee dat op Feisty ik geen WPA verbinding kan maken met mijn router.
Wel kan ik alle netwerken zien..
Ik zit er namelijk mee dat op Feisty ik geen WPA verbinding kan maken met mijn router.
[ Voor 3% gewijzigd door AndriesLouw op 06-04-2007 20:23 ]
Ik maak sinds kort gebruik van Ubuntu, het werkt allemaal best netjes,
maar ik irriteer me nog aan 1 ding.
Zelf maak ik veelvuldig gebruik van Mac OS, waarbij acties zoals kopieren / plakken via CMD + C / V gaat. Op een Windows keyboard is dat respectievelijk Alt + C / V.
Ik vroeg me daarom af of het ook mogelijk is de Alt en de Ctrl keys te swappen.
Ik heb gekeken in de Keyboard Preferences, maar ik kon daar de juiste optie niet vinden..
Alvast bedankt !
Zijn hier trouwens mensen die de Apple Mighty Mouse Wireless werkend krijgen onder Ubuntu ?
Via de commandline bluetooth tool wordt de connection refused wanneer ik probeer te connecten
.
// Muis werkt inmiddels !
Had verder wel hcid.conf netjes bewerkt, maar nog steeds de 'connection refused' melding.
Totdat ik de batterij eens eruit en erin had gedaan, toen werkte het opeens
.
maar ik irriteer me nog aan 1 ding.
Zelf maak ik veelvuldig gebruik van Mac OS, waarbij acties zoals kopieren / plakken via CMD + C / V gaat. Op een Windows keyboard is dat respectievelijk Alt + C / V.
Ik heb gekeken in de Keyboard Preferences, maar ik kon daar de juiste optie niet vinden..
Alvast bedankt !
Zijn hier trouwens mensen die de Apple Mighty Mouse Wireless werkend krijgen onder Ubuntu ?
Via de commandline bluetooth tool wordt de connection refused wanneer ik probeer te connecten
// Muis werkt inmiddels !
Had verder wel hcid.conf netjes bewerkt, maar nog steeds de 'connection refused' melding.
Totdat ik de batterij eens eruit en erin had gedaan, toen werkte het opeens
[ Voor 30% gewijzigd door Kaspers op 07-04-2007 09:56 ]
Hoi,
Ik heb Ubuntu 6.06 geinstalleerd op m'n laptop, maar ik zit met een klein probleempje (ik ben Linux n00b )
De resolutie van hetscherm is heel brak. In Windows XP had ik gewoon 102*768 @ 60Hz o.i.d maar in Ubuntu kan ik wel 1024*768 kiezen, maar geen refreshrate zoals 60Hz, alleen maar van die vage dingen zoals 92Hz, 98Hz. Hierdoor trilt m'n scherm ook wat erg vervelend is.
Hoe moet ik dat oplossen?
Laptop is een Compaq Armada E500
met een ATi Rage Mobility LT AGP 2x (8mb)
Mijn doel is dus, 1024*768 @ 60 Hz
Als ik met Fn + F4 de TV-out activeer (gele cinch plug) dan is het wel normaal en heb ik niet allemaal van die vage strepen op m'n scherm. Maar om elke keer m'n tv-out aan en weer uit te zetten heb ik ook geen zin in, dus hoe fix ik dit
?
Misschien komt het omdat Ubuntu in de war is, want ik heb de mogelijkheid voor 3 schermen:
Ik heb Ubuntu 6.06 geinstalleerd op m'n laptop, maar ik zit met een klein probleempje (ik ben Linux n00b )
De resolutie van hetscherm is heel brak. In Windows XP had ik gewoon 102*768 @ 60Hz o.i.d maar in Ubuntu kan ik wel 1024*768 kiezen, maar geen refreshrate zoals 60Hz, alleen maar van die vage dingen zoals 92Hz, 98Hz. Hierdoor trilt m'n scherm ook wat erg vervelend is.
Hoe moet ik dat oplossen?
Laptop is een Compaq Armada E500
met een ATi Rage Mobility LT AGP 2x (8mb)
Mijn doel is dus, 1024*768 @ 60 Hz
Als ik met Fn + F4 de TV-out activeer (gele cinch plug) dan is het wel normaal en heb ik niet allemaal van die vage strepen op m'n scherm. Maar om elke keer m'n tv-out aan en weer uit te zetten heb ik ook geen zin in, dus hoe fix ik dit
Misschien komt het omdat Ubuntu in de war is, want ik heb de mogelijkheid voor 3 schermen:
- Het ingebouwde TFT paneel
- VGA Uitgang
- TV-Out
[ Voor 64% gewijzigd door ThinkPad op 07-04-2007 10:47 ]
Bij mij (Ubuntu 6.06 en een gewoon Windows-toetsenbord) is dat gewoon Ctrl + C dan wel V hoor, daar komt de Alt niet aan te pas.Kaspers schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 09:22:
[ Voor 4% gewijzigd door Harm op 07-04-2007 10:03 ]
Ik denk dat hij bedoelt dat als je een PC-keyboard op een Mac aansluit je dan moet c/p'en met de alt. Zou niet weten of dat waar is aangezien ik geen Mac heb, maar dat lees ik erin. En hij wil net als ik dezelfde toetsenbordcombo's onder Ubuntu als onder zijn "andere" OS.. Misschien even teruglezen kaspers? JanDM in "Het grote Ubuntu topic deel 5" zou het dus mee moeten kunnen geloof ik.Harm schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:03:
[...]
Bij mij (Ubuntu 6.06 en een gewoon Windows-toetsenbord) is dat gewoon Ctrl + C dan wel V hoor, daar komt de Alt niet aan te pas.
[ Voor 21% gewijzigd door Mentalist op 07-04-2007 10:12 ]
Ik heb de beta van Feisty gedownload, en tijdens het gebruiken van de live CD kwam ik al een paar problemen tegen. Ten eerste wil de nieuwe netwerk manager, die zogenaamd het makkelijker moet maken een draadloze netwerkverbinding in te stellen, mijn netwerkverbinding maar niet aan de praat helpen Terwijl ik de SSID, WEP sleutel etc netjes aan het invoeren ben, zie ik het netwerkicoontje al draaien, en na alles ingevoerd te hebben is er geen enkele feedback over wat wel of niet werkte, gewoon een icoontje dat aangeeft geen verbinding te hebben gemaakt. Het maakt dan niet uit of ik de roaming mode aan- of uitzet, niets werkt. Enigszins vreemd, want in Edgy hoefde ik slechts de SSID en Wep sleutel in te voeren en de draadloze netwerkverbinding werkte direct. Het andere probleem was tijdens de installatie van Feisty, waarbij als ik de optie handmatig kies bij de stap voor de schijfindeling, dat wanneer een laadbalk tevoorschijn komt, deze niet verder komt dan 33%. Aangezien ik een dual boot configuratie heb kan ik dus niet zomaar de hele schijf gebruiken. Jammer dus. Ik vraag me af of het eerste probleem aan de beta ligt, maar het tweede zal daar zeker aan kunnen liggen. Ik zal in ieder geval Edgy blijven gebruiken de komende tijd. Als ik in Feisty straks het oude netwerkconfiguratieprogramma kan gebruiken zou dat een uitkomst zijn tijdens de distributie upgrade van 19 april.
Mijn belangrijkste laptop specs:
Intel Centrino Chipset
- Intel Pentium M 1.4GHz
- Intel® 82852/82855 GM/GME Graphics Controller (i810 driver)
- Intel PRO/Wireless 2100 (gebruik ik niet)
Sweex LC500050 Wireless LAN PC Card 54Mbps (Ralink RT2500/2560 Chipset)
Edit: na een tijdje uitpluizen heb ik alles aan de praat gekregen. Ik heb eerst een paar commando's uitgevoerd om de draadloze netwerkverbinding te laten werken:
sudo iwconfig <interface> essis <essid> key <key>
sudo ifconfig <interface> up
sudo dhclient3 <interface>
Waarbij <interface> ra0 is en <essid> en <key> zijn respectievelijk de naam van je netwerk en de netwerksleutel zijn.
Toen dat eenmaal werkte, kon ik gparted installeren via Synaptic en de partitie waar Ubuntu op was geinstalleerd formatteren naar ext3. Toen was het ineens wel mogelijk om handmatig partities te selecteren. Het installeren van Feisty verliep verder vlekkeloos.
Mijn belangrijkste laptop specs:
Intel Centrino Chipset
- Intel Pentium M 1.4GHz
- Intel® 82852/82855 GM/GME Graphics Controller (i810 driver)
- Intel PRO/Wireless 2100 (gebruik ik niet)
Sweex LC500050 Wireless LAN PC Card 54Mbps (Ralink RT2500/2560 Chipset)
Edit: na een tijdje uitpluizen heb ik alles aan de praat gekregen. Ik heb eerst een paar commando's uitgevoerd om de draadloze netwerkverbinding te laten werken:
sudo iwconfig <interface> essis <essid> key <key>
sudo ifconfig <interface> up
sudo dhclient3 <interface>
Waarbij <interface> ra0 is en <essid> en <key> zijn respectievelijk de naam van je netwerk en de netwerksleutel zijn.
Toen dat eenmaal werkte, kon ik gparted installeren via Synaptic en de partitie waar Ubuntu op was geinstalleerd formatteren naar ext3. Toen was het ineens wel mogelijk om handmatig partities te selecteren. Het installeren van Feisty verliep verder vlekkeloos.
[ Voor 16% gewijzigd door Actreon op 07-04-2007 14:44 ]
Klopt. Ontken ik ook niet. Werkt bij mij ook hoor.Harm schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:03:
[...]
Bij mij (Ubuntu 6.06 en een gewoon Windows-toetsenbord) is dat gewoon Ctrl + C dan wel V hoor, daar komt de Alt niet aan te pas.
Had alleen liever ipv de Ctrl, de Alt knop willen gebruiken.
Heb nu ook ubuntu draaien op me laptop en lukt allemaal wel aardig. Wat ik me alleen nog afvraag is hoe ik applicaties die ik zelf heb gecompiled goed kan verwijderen. Ben toen CheckInstall tegengekomen maar dit lijkt niet altijd te werken.
De RT2500 heb ik ook, en het is een van de weinige die helaas niet goed samen werkt met NetworkManager. Het makkelijkste is volgens mij om met Synaptic het pakketje network-manager te verwijderen. Dan kun je je netwerk verbinding als het goed is weer gewoon instellen onder System -> Administration -> Network (de 'oude' manier, maar werkt ook prima)Actreon schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:43:
Ik heb de beta van Feisty gedownload, en tijdens het gebruiken van de live CD kwam ik al een paar problemen tegen. Ten eerste wil de nieuwe netwerk manager, die zogenaamd het makkelijker moet maken een draadloze netwerkverbinding in te stellen, mijn netwerkverbinding maar niet aan de praat helpen Terwijl ik de SSID, WEP sleutel etc netjes aan het invoeren ben, zie ik het netwerkicoontje al draaien, en na alles ingevoerd te hebben is er geen enkele feedback over wat wel of niet werkte, gewoon een icoontje dat aangeeft geen verbinding te hebben gemaakt. Het maakt dan niet uit of ik de roaming mode aan- of uitzet, niets werkt. Enigszins vreemd, want in Edgy hoefde ik slechts de SSID en Wep sleutel in te voeren en de draadloze netwerkverbinding werkte direct. [...]
Wat je tweede probleem betreft: daarvoor zou ik een recente 'daily' downloaden. Werkt het dan nog niet even in launchpad zoeken of de bug al gemeld is, en zo nee een nieuwe openen.
[ Voor 54% gewijzigd door user109731 op 07-04-2007 13:29 ]
ben er al achtermaxjuh schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 13:15:
Heb nu ook ubuntu draaien op me laptop en lukt allemaal wel aardig. Wat ik me alleen nog afvraag is hoe ik applicaties die ik zelf heb gecompiled goed kan verwijderen. Ben toen CheckInstall tegengekomen maar dit lijkt niet altijd te werken.
make uninstall en als dat niet werkt make -n install en alles dan handmatig verwijderen.
En dat is niet instelbaar ofzo ?Kaspers schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 13:13:
[...]
Klopt. Ontken ik ook niet. Werkt bij mij ook hoor.
Had alleen liever ipv de Ctrl, de Alt knop willen gebruiken.
0.0
Nee blijkbaar niet.. wintoets is wel te switchen met alt, zo ook ctrl met caps lock..
Beetje gaar.. zal in de terminal vast wel kunnen met een command voor remapping o.i.d..
Beetje gaar.. zal in de terminal vast wel kunnen met een command voor remapping o.i.d..
Het was meer een retorische vraagKaspers schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:38:
Nee blijkbaar niet.. wintoets is wel te switchen met alt, zo ook ctrl met caps lock..
Stel dat je het bijvoorbeeld bij gnome-terminal anders zou willen zien dan heb je dit mooie schermpje :

0.0
Heb je wpa_supplicant (sudo apt-get install wpasupplicant) geinstalleerd?AndriesLouw schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:21:
Iemand nog een oplossing voor mijn probleem?
Verwijderd
Ik heb omdat ik nog weinig ervaring heb met Linux en er toch vrij veilig mee wil spelen, Feisty beta alternate met VirtualPC2007 geinstalleerd met Windows XP MCE als host. Dit is allemaal perfect gegaan, vooral met de hulp van een tutorial. (Ik moest ff in men xorg.conf de DefaultDepth van 24 naar 16 gooien om beeld te krijgen). Alleen heb ik nu het probleem dat mijn muis niet werkt. Ik heb een wireless Microsoft IntelliMouse Explorer 2.0
Nu las ik via google steeds tips als verander in xorg.conf imPS/2 in ExplorerPS/2, maar dit werkt niet. Hun volgende tip is dan meestal: Pak een andere muis...
Iemand een idee?
Nu las ik via google steeds tips als verander in xorg.conf imPS/2 in ExplorerPS/2, maar dit werkt niet. Hun volgende tip is dan meestal: Pak een andere muis...
Iemand een idee?
Verwijderd
1) VMWare?Jungian schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:02:
1) Niet meer dat crappy VPC gebruiken
2) Alles over je muis weggooien uit je xorg.conf
2) Zal het straks proberen, moet net weg
1) Erg scherpe keuze. Er is ook nog VirtualBox. Vergeet niet de VMware tools te installeren in je VM voor een smoothere ervaring.Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:09:
1) VMWare?
2) Zal het straks proberen, moet net weg
0.0
Verwijderd
Moet ik VMWare Player, Workstation of Server hebben?Jungian schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:12:
[...]
1) Erg scherpe keuze. Er is ook nog VirtualBox. Vergeet niet de VMware tools te installeren in je VM voor een smoothere ervaring.
En heeft iemand een goede tutorial, voor dus als host-OS Windows XP en als guest-OS Feisty
Player is te beperkt denk ik, workstation kost geld, dus de server dan maar... probeer ook virtualbox eens, werkt wat simpeler (geen tutorial nodig, voor vmware ook niet denk ik) en draait gewoon erg goed...Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:01:
[...]
Moet ik VMWare Player, Workstation of Server hebben?
En heeft iemand een goede tutorial, voor dus als host-OS Windows XP en als guest-OS Feisty
ServerVerwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:01:
[...]
Moet ik VMWare Player, Workstation of Server hebben?
Tutorial :
1) VMware downloaden + key aanvragen
2) VMware installeren
3) ISO inladen (interface spreekt voor zich)
4) Ubunty Feisty installeren
5) VMware Tools installeren
[ Voor 6% gewijzigd door Jungian op 09-04-2007 18:53 . Reden: stap toegevoegd :) ]
0.0
Verwijderd
Heel erg bedankt, het is inderdaad gemakkelijk en werkt perfect! (Behalve mijn 512mb ram dan)Jungian schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:32:
[...]
Server
Tutorial :
1) VMware downloaden + key aanvragen
2) VMware installeren
3) ISO inladen (interface spreekt voor zich)
4) Ubunty Feisty installeren
5) VMware Tools installeren
Ik heb hier nu Ubuntu geinstalleerd op VMware, maar mijn draadlose netwerkkaart werkt niet.
Nu heb ik al gelezen dat ik dan ndiswrapper moet installeren, maar hoe flik ik dit?
Nu heb ik al gelezen dat ik dan ndiswrapper moet installeren, maar hoe flik ik dit?
Check je VMware-instellingen, je host OS regelt je verbindingen naar buiten.Dutch3men schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:54:
Ik heb hier nu Ubuntu geinstalleerd op VMware, maar mijn draadlose netwerkkaart werkt niet.
0.0
Je VM heeft geen toegang tot de fysieke hardware, VMware emuleert zoals je via lspci kunt zien. Als je nu geen netwerk hebt moet je eens kijken of je bij het aanmaken van de VM wel de juiste netwerkconfiguratie hebt gekozen en of Ubuntu bij de installatie je virtuele netwerkkaart wel goed herkent heeft.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Even een kort vraagje: werkt het kopiëren van plaatjes uit Firefox niet in Ubuntu ofzo? Dus rechtermuisknop --> "afbeelding kopiëren" krijg ik niet (verschillende plaatjes en formaten geprobeerd). Deze functie heb ik namelijk af en toe nog wel eens nodig.
Ik zit nu op feisty beta.
vogelaarke135
Waar zie jij dan 'Afbeelding kopiëren staan? Ik heb alleen Afbeeldingslocatie kopiëren:vogelaarke135 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:44:
Even een kort vraagje: werkt het kopiëren van plaatjes uit Firefox niet in Ubuntu ofzo? Dus rechtermuisknop --> "afbeelding kopiëren" krijg ik niet (verschillende plaatjes en formaten geprobeerd). Deze functie heb ik namelijk af en toe nog wel eens nodig.

Anders kan je altijd nog Afbeelding opslaan als doen toch?
Ja dat bedoelde ik dus: dat je niet direct de afbeelding kan kopiëren uit een webpagina maar eerst moet opslaan (dit is wel anders in WindowsXP en firefox). Wel raar dat dat niet kan. In ieder geval bedankt: ben dus niet de enige
.
Iemand die weet of dit wél mogelijk is? (het is anders natuurlijk geen ramp)
Edit: bedankt voor die extentie: die kan wel van pas komen. Ik kan helaas niet proberen: nieuwe updates hebben mijn ndiswrapper internet verknald (heb een Realtek RTL8180L kaartje). Nou ja, morgen maar weer ff kijken.
Iemand die weet of dit wél mogelijk is? (het is anders natuurlijk geen ramp)
Edit: bedankt voor die extentie: die kan wel van pas komen. Ik kan helaas niet proberen: nieuwe updates hebben mijn ndiswrapper internet verknald (heb een Realtek RTL8180L kaartje). Nou ja, morgen maar weer ff kijken.
[ Voor 26% gewijzigd door vogelaarke135 op 10-04-2007 22:43 ]
vogelaarke135
Ik doe altijd afbeeldings locatie kopieren, en dan gewoon die locatie opgeven in het programma waar ik het mee wil openen. Werkt meestal wel
Er zijn trouwens veel andere mogelijkheden. Zolang je tweede programma drag&drop ondersteunt lukt het om de afbeelding te slepen. Naar je desktop, een Nautilus venster (die zijn toch hetzelfde) of richting The Gimp. Andere dingen heb ik niet geprobeerd, maar misschien is deze extensie wat je zoekt
[ Voor 0% gewijzigd door mithras op 10-04-2007 22:01 . Reden: d -> t ]
Heb net m'n Ubuntu install geprobeerd te upgraden van 6.06 naar 6.10, alleen er kwamen een aantal errors (zie hieronder), en de laatste error zei dat het systeem misschien niet meer zou werken. Nu ben ik bang om hem uit te zetten, omdat ik denk dat ie dan niet meer aan zou kunnen gaan. Weet iemand wat ik hiermee aan moet?
E: /var/cache/apt/archives/samba_3.0.22-1ubuntu4.1_i386.deb: subproces nieuw pre-removal script gaf een foutwaarde 102 terug
Kon de upgrades niet installeren
De upgrade wordt nu afgebroken. Uw systeem bevindt zich mogelijk in een onbruikbare toestand. Er is een hersteloperatie uitgevoerd (dpkg --configure -a).
Rapporteer deze fout voor het pakket 'update-manager' en voeg hierbij de bestanden die zich in /var/log/dist-upgrade/ bevinden.
installArchives() failed
En deze kreeg ik op een gegeven moment ook nog te zien in de Terminal toen ik Nautilus probeerde te starten:
(gksudo:9425): Gtk-WARNING **: Kan themamodule in modulepad: ‘ubuntulooks’ niet vinden,
(nautilus:9426): GnomeUI-WARNING **: While connecting to session manager:
Authentication Rejected, reason : None of the authentication protocols specified are supported and host-based authentication failed.
(nautilus:9426): libgnomevfs-WARNING **: Failed to open session DBUS connection: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.
Volume monitoring will not work.
(nautilus:9426): Liboobs-CRITICAL **: There was an unknown error communicating with the backends: The name org.freedesktop.SystemToolsBackends was not provided by any .service files
(nautilus:9426): Liboobs-CRITICAL **: There was an unknown error communicating with the backends: The name org.freedesktop.SystemToolsBackends was not provided by any .service files
(nautilus:9426): Gtk-WARNING **: Kan themamodule in modulepad: ‘ubuntulooks’ niet vinden,
En vooral dit komt op veel plekken terug:
(gksudo:9425): Gtk-WARNING **: Kan themamodule in modulepad: ‘ubuntulooks’ niet vinden,
P.S. En houd aub rekening met het feit dat ik pas sinds 1,5 week Linux gebruik
Inhoud van /var/log/dist-upgrade: Link, link en link.
E: /var/cache/apt/archives/samba_3.0.22-1ubuntu4.1_i386.deb: subproces nieuw pre-removal script gaf een foutwaarde 102 terug
Kon de upgrades niet installeren
De upgrade wordt nu afgebroken. Uw systeem bevindt zich mogelijk in een onbruikbare toestand. Er is een hersteloperatie uitgevoerd (dpkg --configure -a).
Rapporteer deze fout voor het pakket 'update-manager' en voeg hierbij de bestanden die zich in /var/log/dist-upgrade/ bevinden.
installArchives() failed
En deze kreeg ik op een gegeven moment ook nog te zien in de Terminal toen ik Nautilus probeerde te starten:
(nautilus:9426): GnomeUI-WARNING **: While connecting to session manager:
Authentication Rejected, reason : None of the authentication protocols specified are supported and host-based authentication failed.
(nautilus:9426): libgnomevfs-WARNING **: Failed to open session DBUS connection: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.
Volume monitoring will not work.
(nautilus:9426): Gtk-WARNING **: Kan themamodule in modulepad: ‘ubuntulooks’ niet vinden,
En vooral dit komt op veel plekken terug:
P.S. En houd aub rekening met het feit dat ik pas sinds 1,5 week Linux gebruik
Inhoud van /var/log/dist-upgrade: Link, link en link.
Als je dit uitvoert (misschien wil zelf een tweede keer de rits uitvoeren nog wat doen) wel helpen. Voor zover ik kan zien zijn het niet essentiële systeem bestanden, dus zul je altijd wel je pc kunnen opstarten. Post trouwens nu eens de inhoud van /etc/apt/sources.list als je wil (is de output van "cat /etc/apt/sources.list")? Daar zou alles van Dapper wel naar Edgy moeten staanmithras schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 13:34:
Dan heb je zo ongeveer wel alles geupgrade, hersteld en gerepareerd wat er mogelijk is. [...]sudo dpkg --configure -a sudo apt-get install -f sudo apt-get update sudo apt-get upgrade sudo apt-get dist-upgrade
Alvast bedankt voor de reply, en hier is de inhoud van sources.list:
# Automatically generated sources.list
# http://www.ubuntu-nl.org/source-o-matic/
#
# If you get GPG errors with this sources.list, locate the GPG key in this file
# and run these commands (where KEY is replaced with that key)
#
# gpg --keyserver hkp://subkeys.pgp.net --recv-keys KEY
# gpg --export --armor KEY | sudo apt-key add -
#
# If you don't know what to do with this file, read
# https://help.ubuntu.com/community/Repositories/CommandLine
# Ubuntu supported packages
# GPG key: 437D05B5
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu edgy main restricted
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu edgy-updates main restricted
deb http://security.ubuntu.com/ubuntu edgy-security main restricted
# Ubuntu community supported packages
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu edgy universe multiverse
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu edgy-updates universe multiverse
deb http://security.ubuntu.com/ubuntu edgy-security universe multiverse
# deb http://flomertens.free.fr/ubuntu/ dapper main main-all
# Seveas' Ubuntu Packages
# GPG key: 1135D466
# deb http://seveas.theplayboymansion.net/seveas dapper-seveas all
# Medibuntu multimedia packages
# GPG key: 0C5A2783
# deb http://medibuntu.sos-sts.com/repo/ dapper free non-free
# Einde Source-o-Matic
# deb http://mirror.ubuntulinux.nl/ dapper-seveas extras seveas-meta
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ edgy main restricted
deb-src http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ edgy main restricted
## Major bug fix updates produced after the final release of the
## distribution.
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ edgy-updates main restricted
deb-src http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ edgy-updates main restricted
## Uncomment the following two lines to add software from the 'universe'
## repository.
## N.B. software from this repository is ENTIRELY UNSUPPORTED by the Ubuntu
## team, and may not be under a free licence. Please satisfy yourself as to
## your rights to use the software. Also, please note that software in
## universe WILL NOT receive any review or updates from the Ubuntu security
## team.
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ edgy universe
# deb-src http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ dapper universe
## Uncomment the following two lines to add software from the 'backports'
## repository.
## N.B. software from this repository may not have been tested as
## extensively as that contained in the main release, although it includes
## newer versions of some applications which may provide useful features.
## Also, please note that software in backports WILL NOT receive any review
## or updates from the Ubuntu security team.
# deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ dapper-backports main restricted universe multiverse
# deb-src http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ dapper-backports main restricted universe multiverse
deb-src http://security.ubuntu.com/ubuntu edgy-security main restricted
# deb http://security.ubuntu.com/ubuntu dapper-security universe
# deb-src http://security.ubuntu.com/ubuntu dapper-security universe
# Automatically generated sources.list
# http://www.ubuntu-nl.org/source-o-matic/
#
# If you get GPG errors with this sources.list, locate the GPG key in this file
# and run these commands (where KEY is replaced with that key)
#
# gpg --keyserver hkp://subkeys.pgp.net --recv-keys KEY
# gpg --export --armor KEY | sudo apt-key add -
#
# If you don't know what to do with this file, read
# https://help.ubuntu.com/community/Repositories/CommandLine
# Ubuntu supported packages
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu edgy main restricted
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu edgy-updates main restricted
# Ubuntu community supported packages
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu edgy universe multiverse
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu edgy-updates universe multiverse
deb http://security.ubuntu.com/ubuntu edgy-security universe multiverse
# deb http://flomertens.free.fr/ubuntu/ dapper main main-all
# Seveas' Ubuntu Packages
# GPG key: 1135D466
# deb http://seveas.theplayboymansion.net/seveas dapper-seveas all
# Medibuntu multimedia packages
# GPG key: 0C5A2783
# deb http://medibuntu.sos-sts.com/repo/ dapper free non-free
# Einde Source-o-Matic
# deb http://mirror.ubuntulinux.nl/ dapper-seveas extras seveas-meta
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ edgy main restricted
deb-src http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ edgy main restricted
## Major bug fix updates produced after the final release of the
## distribution.
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ edgy-updates main restricted
deb-src http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ edgy-updates main restricted
## Uncomment the following two lines to add software from the 'universe'
## repository.
## N.B. software from this repository is ENTIRELY UNSUPPORTED by the Ubuntu
## team, and may not be under a free licence. Please satisfy yourself as to
## your rights to use the software. Also, please note that software in
## universe WILL NOT receive any review or updates from the Ubuntu security
## team.
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ edgy universe
# deb-src http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ dapper universe
## Uncomment the following two lines to add software from the 'backports'
## repository.
## N.B. software from this repository may not have been tested as
## extensively as that contained in the main release, although it includes
## newer versions of some applications which may provide useful features.
## Also, please note that software in backports WILL NOT receive any review
## or updates from the Ubuntu security team.
# deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ dapper-backports main restricted universe multiverse
# deb-src http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ dapper-backports main restricted universe multiverse
deb-src http://security.ubuntu.com/ubuntu edgy-security main restricted
# deb http://security.ubuntu.com/ubuntu dapper-security universe
# deb-src http://security.ubuntu.com/ubuntu dapper-security universe
Ik ga morgen bij een kameraad van mij , die een redelijk nieuwe pc heeft (c2d E6600 , nvidia 7900Gt , 2Gb ram) Kubuntu 6.10 installeren. Alleen draait hij op die moment een officiele vista. Nu vraag ik me af wat er gebeurd met grub als ik de normale standaard grub installatie doe ... Zal windows vista nog steeds booten of heb ik daar speciale truckjes voor nodig ?
Ik zou natuurlijk het liefst van al zijn vista niet omzeep helpen
. Is er hier iemand die er ervaring mee heeft ?
Ik zou natuurlijk het liefst van al zijn vista niet omzeep helpen
Grub maakt als het goed is automatisch een optie voor Vista aan. Zo gaat het met XP iig, voor Vista zal het niet anders zijn lijkt mij. Wel even een backup maken voor de zekerheidevert_ schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:47:
Ik ga morgen bij een kameraad van mij , die een redelijk nieuwe pc heeft (c2d E6600 , nvidia 7900Gt , 2Gb ram) Kubuntu 6.10 installeren. Alleen draait hij op die moment een officiele vista. Nu vraag ik me af wat er gebeurd met grub als ik de normale standaard grub installatie doe ... Zal windows vista nog steeds booten of heb ik daar speciale truckjes voor nodig ?
Ik zou natuurlijk het liefst van al zijn vista niet omzeep helpen. Is er hier iemand die er ervaring mee heeft ?
Vrijdag komt de RC van feisty uit, en volgende week de final. Is het niet handiger om die te installeren? De RC zal waarschijnlijk weinig verschillen van de final, dus als je die installeert dan zullen er volgende week denk ik nog wat kleinere updates komen en dan is de release er.
[ Voor 0% gewijzigd door user109731 op 11-04-2007 21:00 . Reden: RC1 -> de RC :P ]
Dat is juist wat ik vraag , zekerheid of die vista entry in grub goed gaat werken
. Bij XP gaat het erg goed , maar vista is nieuw en anders ...
Ey, als je Vista hebt geinstalleerd, herstel de Vista bootloader.
Installeer EasyBCD en voeg daarmee Ubuntu aan de bootloader toe door simpelweg de juiste partitie te selecteren, de entry een naam te geven en op OK te klikken
Installeer GRUB opnieuw in de bootsector van de Ubuntu partitie.
Enjoy
Werkt perfect. Serieus
Nog nooit zoveel plezier met een boatloader van MS gehad, het werkt gewoon, lekker
Installeer EasyBCD en voeg daarmee Ubuntu aan de bootloader toe door simpelweg de juiste partitie te selecteren, de entry een naam te geven en op OK te klikken
Installeer GRUB opnieuw in de bootsector van de Ubuntu partitie.
Enjoy
Werkt perfect. Serieus
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Of je gebruikt gewoon Grub. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Scheelt je nog een crappy app installeren ook.

0.0
Bij mij werkt de SB live external direct in edgy, zij het alleen stereo. Ik maak nu gebruik van een aangepaste .asoundrc config die ik hier gevonden heb.Dit geeft mij 4.1 geluid. Voor 5.1 geluid kun je dit proberen weet niet of het werkt heb het zelf namelijk nog niet getest. En als je de afstandsbediening aan de praat wil krijgen kijk dan hierTheeboon schreef op donderdag 05 april 2007 @ 08:16:
Hmm gister na een update van feisty fawn de NetworkManager verkloot. Ik heb Network Manager volledig gepurged en mijn netwerk doet het weer. NM opnieuw geinstalleerd maar hij wil de connecties nog niet echt managen zegmaar. Ik heb wel verbinden maar de gnome frontend verteld me dat ik geen connectie heb

Waarschijnlijk staan de instellingen voor je netwerk nog in /etc/network/interfaces. Alle interfaces die daar in geconfigureerd zijn worden niet gezien door network manager. Zo zegt de network manager dus dat er nog geen verbinding is terwijl dat wel zo is.ECiftci schreef op donderdag 12 april 2007 @ 08:59:
Hmm gister na een update van feisty fawn de NetworkManager verkloot. Ik heb Network Manager volledig gepurged en mijn netwerk doet het weer. NM opnieuw geinstalleerd maar hij wil de connecties nog niet echt managen zegmaar. Ik heb wel verbinden maar de gnome frontend verteld me dat ik geen connectie heb
Dus als ik alle verbindingen daar weghaal kan ik alles weer goed instellen?
Yep. Doe even voor de zekerheid overal (behalve localhost) een # voor zetten, zodat je terug kan
En de nieuwe versie is aangekodingd:
https://lists.ubuntu.com/...ce/2007-April/000276.html
De naam:
Gutsy Gibbon
De naam:
Gutsy Gibbon
Er is al eerder een vraag geweest over gnome-keybinding-preferences (de sneltoetsen in het nederlands). Hier kan je een toets aanwijzen voor 'Muziekspeler starten'. Maar nu gebruik ik geen Rythmbox maar Listen.
Ik heb bij 'Verwisselbare stations en media' al Listen als voorkeur opgegeven wanneer ik een muziekspeler in prik, maar dit veranderd niet de voorkeur van muziekspeler. In 'Voorkeurstoepassingen' is er geen mogelijkheid dit aan te passen.
Iemand een idee?
Ik heb bij 'Verwisselbare stations en media' al Listen als voorkeur opgegeven wanneer ik een muziekspeler in prik, maar dit veranderd niet de voorkeur van muziekspeler. In 'Voorkeurstoepassingen' is er geen mogelijkheid dit aan te passen.
Iemand een idee?
Wat grappig:E-jey schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:37:
En de nieuwe versie is aangekodingd:
De naam:
Gutsy Gibbon
with work on an unattended-installation infrastructure in Ubiquity that makes it trivial to roll out Ubuntu desktops across an organization while getting on with other, more complicated stuff such as Windows service pack installations on legacy desktops.
Ik vindt het verrassender dat er nog een versie / smaak van Ubuntu komt. Eentje die alleen echt 'vrije' software bevat.
Juist
Ik ben dan vooral benieuwd naar de statistieken: hoe vaak deze dan wordt gedownload. Als je zo'n "ultra orthodoxe" opvatting hebt, kan je bijna net zo goed gewoon Etch pakken. Voor veel mensen is Ubuntu de juiste keuze doordat ze niet zo moeilijk doen over alle non-free en gesloten pakketten. Ik denk dat het aandeel van de "Gnubuntu" niet heel groot zal wordenJeldert schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:30:
Ik vindt het verrassender dat er nog een versie / smaak van Ubuntu komt. Eentje die alleen echt 'vrije' software bevat.
Ik kan er nog niet zo goed uit opmaken of er nou een aparte versie komt of dat heel de volgende release extreem open wordt. Dat kan wel problemen opleveren met enkele drivers en veelgebruikte programma's denk ik.mithras schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:33:
[...]
Ik ben dan vooral benieuwd naar de statistieken: hoe vaak deze dan wordt gedownload. Als je zo'n "ultra orthodoxe" opvatting hebt, kan je bijna net zo goed gewoon Etch pakken. Voor veel mensen is Ubuntu de juiste keuze doordat ze niet zo moeilijk doen over alle non-free en gesloten pakketten. Ik denk dat het aandeel van de "Gnubuntu" niet heel groot zal worden
Dat kan bijna niet anders. Ik vind het daarom altijd wel heel edel zo'n project. Maar zelf hoef ik het niet. Ik vind het juist prachtig dat feisty fawn met 1 klik restricted drivers en codecs kan installeren. Zonder kom ik er ook wel uit maar maakt het voor mij wel makkelijker om andere mensen over te halengwystyl schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:58:
[...]
Ik kan er nog niet zo goed uit opmaken of er nou een aparte versie komt of dat heel de volgende release extreem open wordt. Dat kan wel problemen opleveren met enkele drivers en veelgebruikte programma's denk ik.
Blijkbaar een aparte versie. Ik noemde het al Gnubuntu, maar het zal zoiets worden naast Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu, Edubuntu, Flu(x)buntu, nUbuntu en alle andere smaken zonder een specifieke naam:
[quote=http://ubuntu.wordpress.com/2007/04/12/gutsy-gibbon-to-replace-feisty-fawn/]Highlights from the announcement:
[quote=http://ubuntu.wordpress.com/2007/04/12/gutsy-gibbon-to-replace-feisty-fawn/]Highlights from the announcement:
- The Gibbon defeated the “Glossy Gnu” to the finish
- This next version will also feature a brand new ultra-free, no-nonfree flavor of Ubuntu for the purists
- Glossiness in the form of Beryl/Compiz enabled by default might hit the Gibbon
- Any “monkey” should be able to install Gibbon - with new improvements to the installer to allow network-managed upgrades
- Agility of deployment, together with integrated management will be a focus for the Ubuntu server team - leading to leaner, meaner and faster server version of Ubuntu
- GNOME 2.20.0 will definitely be in Gutsy Gibbon, with GNOME 2.20.1 being a distinct possibility
Net alle network interfaces voorzien van een #. Wil de server niet meer starten
Die NetworkManager kan me wat.

Welke 'server' niet meer starten? Heb je ook localhost overgeslagen, zoals ik al zei? Die is namelijk als enige wel nodig!ECiftci schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:09:
Net alle network interfaces voorzien van een #. Wil de server niet meer starten![]()
Network manager zou heel leuk zijn, als het wat debug-output zou kunnen geven. Bij mij ging er ook 'iets' mis, en geen idee wat. Ik werk dus braaf met wpasupplicant.conf, met als enige nadeel dat ik altijd ifdown eth1 && ifup eth1 moet doen als ik voor het eerst verbind met Wifi. Beetje irritant, maar valt mee te leven.
Tja, Debian heeft het wat dat betreft makkelijker. Die doen per 2 jaar een nieuwe versie, ipv 2 per jaar
[ Voor 16% gewijzigd door MBV op 13-04-2007 14:34 ]
Zou vandaag niet de eerste Release Candidate van Ubuntu 7.04 uitkomen
?
Lousy Lame komt pas over 5 versies.
'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'
Klopt, er komt als het goed is maar 1 RC, en die heeft helaas wat vertraging opgelopen. Iets met networkmanager en een aantal ata-drives die niet goed herkend werden ofzo waren de showstoppers. Zal wel wat later komen nu.babbaloerie schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:13:
Zou vandaag niet de eerste Release Candidate van Ubuntu 7.04 uitkomen?
Ik heb net eens zitten kijken naar de Release Parties op 19 april. Jammer dat er voor Nederland nog geen gepland staat, ik zou daar best eens heen willen
Die aangestuurd worden door een JMicron controller? Dan is het maar goed ook dat ze dat fixen. Anders kan ik hem nieteens installerenJanDM schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:53:
[...]
Klopt, er komt als het goed is maar 1 RC, en die heeft helaas wat vertraging opgelopen. Iets met networkmanager en een aantal ata-drives die niet goed herkend werden ofzo waren de showstoppers. Zal wel wat later komen nu.
Ik heb m'n 7.04 systeem ge-update via de melding linksbovenin het scherm. Die updateprocedure liep helemaal vast.
Uiteindelijk heb ik de computer gereset, en alles leek het gewoon te doen. Ik wilde de update weer hervatten, en ik kreeg de volgende melding:
Iemand een idee wat hier het probleem is? Ik ben zover dat ik weet dat het iets te maken heeft met Grub2 die ik blijkbaar geinstalleerd heb, maar ik grub2 deinstalleren lukt niet, omdat ik dan weer de eerste melding ( dpkg was interrupted) krijg...
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Edit:
Laat maar, al opgelost. Opeens bedacht ik dat ik natuurlijk ook zelf een lege grub.cfg kon maken. Gedaan, en voila, alles werkt weer! Excuses voor de (achteraf) onnodige post...
Uiteindelijk heb ik de computer gereset, en alles leek het gewoon te doen. Ik wilde de update weer hervatten, en ik kreeg de volgende melding:
Ik heb keurig 'sudo dpkg --configure -a' gedaan, en toen kreeg ik de volgende melding:E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
Nu is het probleem dat het niet uitmaakt of ik yes of no invoer, de updateprocedure loopt hierna compleet vast.Testing for an existing GRUB grub.cfg file ...
Could not find /boot/grub/grub.cfg file. Would you like /boot/grub/grub.cfg generated for you? (y/N)
Iemand een idee wat hier het probleem is? Ik ben zover dat ik weet dat het iets te maken heeft met Grub2 die ik blijkbaar geinstalleerd heb, maar ik grub2 deinstalleren lukt niet, omdat ik dan weer de eerste melding ( dpkg was interrupted) krijg...
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Edit:
Laat maar, al opgelost. Opeens bedacht ik dat ik natuurlijk ook zelf een lege grub.cfg kon maken. Gedaan, en voila, alles werkt weer! Excuses voor de (achteraf) onnodige post...
[ Voor 8% gewijzigd door Wtrdk op 14-04-2007 14:45 ]
Met de nieuwste wine (0.9.35) draaien al mijn favo spellen nu (wel wat gepruts om aan de praat te krijgen...)
Maar kan nu dus eve-online, oblivion en civilization IV spelen, best wel vet.
Beetje los van ubuntu maar wou het even melden, hoezo geen games onder linux
Dan zal je vast een nVidia kaart ipv een ATi kaart hebbenKoetjeboe schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:13:
Met de nieuwste wine (0.9.35) draaien al mijn favo spellen nu (wel wat gepruts om aan de praat te krijgen...)
Even kijken of ik die ook aan de praat kan krijgen dan.... ik wil Oblivion ook wel onder (k)Ubuntu spelenKoetjeboe schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:13:
ik krijg thunderbird 2 rc1 niet aan de praat. Ik heb de tar gedownload, uitgepakt in /home/<user> en dan geprobeerd een installscript te vinden.
mozilla-installer-bin, update, run-mozilla.sh werken geen van allen, ook niet als ik ze als root uitvoer of eerst chmod +x doe (als root). Iemand een idee waar ik de fout in ga? Of kan ik gewoon de map waar thunderbird 1.5 staat overschrijven? Ik wil wel graag dat hij automatisch update naar de final als die klaar is....
Ik heb het idee dat je niets hoeft te runnen, alleen de oude inhoud overschrijven met de inhoud van de gedownloade tar.
edit:
Moet ik nog erbij zeggen dat in dat soort situaties backups altijd van pas komen?
Moet ik nog erbij zeggen dat in dat soort situaties backups altijd van pas komen?
[ Voor 28% gewijzigd door mithras op 14-04-2007 17:15 ]
De extra mouse buttons werken bij mij niet meer bij mij. Ik heb een Logitech Cordless Optical Mouse, maar met deze (klik) stappen werkt het niet meer. Iemand enig idee hoe dat te verhelpen?
Heh, inderdaad ja.spone schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:08:
[...]
Dan zal je vast een nVidia kaart ipv een ATi kaart hebben
Daar is vrij veel informatie over te vinden (bijv op winehq), maar deze 'guide' schijnt vrij goed te werkengwystyl schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 17:09:
[...]
Even kijken of ik die ook aan de praat kan krijgen dan.... ik wil Oblivion ook wel onder (k)Ubuntu spelen.
http://uesp.net/wiki/Oblivion:Linux
Enige wat ik hoefde te doen was installeren, patchen, intro disablen en water texture vervangen (en water shader uitzetten)
Koetjeboe schreef op zondag 15 april 2007 @ 10:44:
[...]
Heh, inderdaad ja.
[...]
Daar is vrij veel informatie over te vinden (bijv op winehq), maar deze 'guide' schijnt vrij goed te werken
http://uesp.net/wiki/Oblivion:Linux
Enige wat ik hoefde te doen was installeren, patchen, intro disablen en water texture vervangen (en water shader uitzetten)
Bedankt voor de tips, en ik zal inderdaad ff een backup maken van mijn thunderbird mappenmithras schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 17:14:
Ik heb het idee dat je niets hoeft te runnen, alleen de oude inhoud overschrijven met de inhoud van de gedownloade tar.
edit:
edit: Thunderbird is inmiddels gelukt:
ik heb als root de uitgepakte tar gekopieerd naar /usr/lib/mozilla-thunderbird
Toen ik probeerde op te starten pakte hij hem eerst niet: het bleek dat Thunderbird 2 zijn profiel bewaart in /home/<user>/.thunderbird ipv /home/<user>/.mozilla-thunderbird.
Ook moet ik nu opstarten met /usr/lib/mozilla-thunderbird/thunderbird in plaats van met de oude snelkoppeling. Als ik de oude snelkoppeling gebruik (onder Kubuntu) komt er wel een taakbalk-balkje bij met 'starting Thunderbird', maar die verdwijnt ook weer zonder foutmelding en zonder Thunderbird op te starten.
edit2: Wine is ook een eitje als je de Wine repo's toevoegt aan je sources.list zoals hier wordt uitgelegd: http://www.winehq.com/site/download-deb. Ik heb de edgy versie gepakt, werkt ook prima bij feisty
Nu nog Oblivion aan de gang krijgen
[ Voor 34% gewijzigd door gwystyl op 16-04-2007 11:30 ]
Nadat Feisty Herd 6 geschrapt is lijkt het nu dat de RC van Ubuntu 7.04 ook minder belanstelling krijgt dan ik verwacht had. De daily iso's die gezien worden als kandidaat voor de final release (RC's dus):
Die zijn hier te downloaden. Ik post het hier maar, misschien vinden een aantal tweakers het leuk om deze te testen. En door nu een iso te downloaden kun je die over een paar dagen waarschijnlijk met rsync snel updaten, zodat je de release drukte voor bent20070415 for Ubuntu and Edubuntu CDs
20070416 for Ubuntu and Edubuntu DVDs
20070417 for Kubuntu CDs and DVDs
(Volledig bericht)
Of je bent een bikkel en draait nu gewoon al FeistyJanDM schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:32:
Ik post het hier maar, misschien vinden een aantal tweakers het leuk om deze te testen. En door nu een iso te downloaden kun je die over een paar dagen waarschijnlijk met rsync snel updaten, zodat je de release drukte voor bent
$ uname -a | cowsay ________________________________________ / Linux karlijn 2.6.20-15-generic #2 SMP \ | Sun Apr 15 07:36:31 UTC 2007 i686 | \ GNU/Linux / ---------------------------------------- \ ^__^ \ (oo)\_______ (__)\ )\/\ ||----w | || ||
Dit topic is gesloten.
Let op:
Probeer vragen zoveel mogelijk in nieuwe topics te zetten. De antwoorden raken verloren in "grote" topics en zorgen voor herhaling van dezelfde vraag.
Probeer vragen zoveel mogelijk in nieuwe topics te zetten. De antwoorden raken verloren in "grote" topics en zorgen voor herhaling van dezelfde vraag.