Je hebt nu wel MyFavs, maar dat werkt toch wel net wat anders maar lijkt wel sterk op elkaar. Het voordeel daarvan is is wel dat je ook naar andere nummers die niet van T-Mobile zijn voor de helft kunt bellen, maar aan de andere kant dat zelfde geld ook voor wel T-Mobile nummers..
Maar de helft is niet "onbeperkt" (met een max. van een paarduizend minuten per maand), en ook niet "gratis voor een vast bedrag per maand" (ergo: zonder dat je per minuut betaald). Of zie ik dat soms verkeerd?
Ik lees hier dat orange klanten overgezet worden naar T-mobile en dat men benaderd wordt door de klantenservice van t-mobile.
Ik heb bij Orange een sim-only abbonement en vraag me af hoe dat dan zit.
Zal er eens een telefoontje aan wagen.
Ik heb bij Orange een sim-only abbonement en vraag me af hoe dat dan zit.
Zal er eens een telefoontje aan wagen.
nou het afbouwen is begonnen volgens mij....
Met deze e-mail informeren wij u dat de gratis Orange webmail dienst in combinatie met uw mobiele telefoonabonnement per 15 mei 2008 niet meer beschikbaar is. Dit betekent helaas dat uw emailadres wordt opgeheven. U kunt dus geen e-mails meer versturen en ontvangen via orange.nl en via uw telefoon met Orange World. Ook aanverwante diensten zoals de online agenda, adresboek en takenlijst kunt u vanaf deze datum niet meer gebruiken.
Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
Nee, dat is idd ook mijn bezwaar. Echter is het wel leuk dat je ook naar andere netwerken ermee kunt bellen en dat de ontvanger er niets voor betaald, dat is bij Orange wel anders.Roelant schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:33:
Maar de helft is niet "onbeperkt" (met een max. van een paarduizend minuten per maand), en ook niet "gratis voor een vast bedrag per maand" (ergo: zonder dat je per minuut betaald). Of zie ik dat soms verkeerd?
Maar idd, niet onbeperkt

Wat is dat MyFavs waar je het over hebt? Ik kan daar niets over vinden op de site.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
https://www.t-mobile.nl/p...tpaidOverview&tab=MyFavespven schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:01:
Wat is dat MyFavs waar je het over hebt? Ik kan daar niets over vinden op de site.
Aha, een spatie. 
Dat is idd niet interessant, als in: niet te vergelijken met Orange-naar-Orange.
@ hieronder: om principiële redenen neem ik geen Vodafone.
Dat is idd niet interessant, als in: niet te vergelijken met Orange-naar-Orange.

@ hieronder: om principiële redenen neem ik geen Vodafone.
[ Voor 23% gewijzigd door pven op 16-04-2008 23:49 ]
Verwijderd
Als alternatief voor Orange-naar-Orange kun je eventueel kijken naar Vodafone 'Onder Ons'.. Je kunt dan een groep maken van vier personen met Vodafone, en die kun je dan onderling gratis bellen. Het verschil is dat iedereen in de groep elkaar gratis kan bellen, het is dus niet zo dat je altijd zelf moet bellen, en persoon B en C kunnen ook elkaar gratis bellen.
Het lijkt me sowieso stug dat T-mobile aan z'n (ex-)Orange klanten een Vodafone-dienst als alternatief gaat aanbieden.
Bedankt voor de tip! Als Orange de bundels werkelijk cancelt, dan ga ik (en mijn directe familie en vrienden) eens goed kijken naar wat de mogelijkheden bij Vodafone zijn. Ik zie wel dat het helaas niet van je belbundel gaat, en ook dat de belbundel niet eeuwig geldig is.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:55:
Als alternatief voor Orange-naar-Orange kun je eventueel kijken naar Vodafone 'Onder Ons'.. Je kunt dan een groep maken van vier personen met Vodafone, en die kun je dan onderling gratis bellen. Het verschil is dat iedereen in de groep elkaar gratis kan bellen, het is dus niet zo dat je altijd zelf moet bellen, en persoon B en C kunnen ook elkaar gratis bellen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Met de "thuisvoordeel" bundel kan ik 's avonds en in het weekend ook gratis bellen naar alle Orange klanten en ook vaste nummers. Dit is perfect als veel vrienden/familie ook Orange hebben. Dus ik hoop dat ze dit voorlopig in stand houden en anders maar een t-mobile/t-mobile bundel moeten ontwikkelen...
Dit gaat volgens mij duidelijk over een wijziging in de aangeboden diensten. We zullen nog maar even wachten op de precieze aankondiging die ze omtrent maken maar zoals het er nu naar uitzien kan iedereen die dat wil dan zijn abbonement per direct opzeggen. Zie ik dit goed?Pretorian_ schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:47:
[...]
Wijziging? alles stopt. Er komt niets voor in de plek vooralsnog.....dat noem ik cancellen en geen wijzigen.
Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
Maar vallen deze services wel onder de voorwaarden? Heb het altijd als iets extra's gezien (email optie etc.) vraag me dus ook af of het genoeg reden zou zijn om een contract te ontbinden wegens het wijzigen van de voorwaarden?
Ik vermoed eigenlijk van niet. Het is een gratis extra service en geen contractuele dienst.
Het is geen gratis service, want je betaalt er extra voor. Wel kan ik me voorstellen dat Orange dit buiten het contract heeft gehouden, zodat ze het af kunnen schaffen wanneer ze er vanaf wilt.
Uit de aanvullende voorwaarden van Orange. Het meldt echter niet de mogelijkheden van de klant als Orange eenzijdig diensten wijzigt/beeindigt.Orange kan deze aanvullende voorwaarden eenzijdig wijzigen of intrekken
Wat ik aanneem is dat met name bij een voordeelbundel dit zo zeer van belang is geweest bij het aangaan van een orange abonnement, dat beeindiging hier van echt een verslechtering van het hele product is.
Ik begreep uit deze quote:pven schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:13:
Het is geen gratis service, want je betaalt er extra voor. Wel kan ik me voorstellen dat Orange dit buiten het contract heeft gehouden, zodat ze het af kunnen schaffen wanneer ze er vanaf wilt.
dat het gratis is. Dat staat er immersMet deze e-mail informeren wij u dat de gratis Orange webmail dienst in combinatie met uw mobiele telefoonabonnement per 15 mei 2008 niet meer beschikbaar is.
[ Voor 29% gewijzigd door Leekah op 18-04-2008 17:01 . Reden: Te snel geenterd ]
Dat de dienst gratis ('zonder meerprijs') wordt aangeboden, betekend inderdaad niet dat het geen waardevermindering voor het geheel van diensten tot gevolg heeft.
ja en een dier is een koe.
Als je niks toe te voegen hebt aan de discussie dan mag je ook gewoon je reactie achterwegen laten voortaan
de kamelentheorie leuk:
een kameel is een dier
een dier is een kameel
niet dus, maar juridisch gezien is het verschil tussen wijziging/beëindiging van wezenlijk verschil!
nu weer over de overname
Voor DaannO en @ Koen: hahaha, zo bedoelde ik het ook.
Back ontopic!
Back ontopic!
Yep, en als ik op de site van Orange kijk, waar het mobiel deel al langer afgesplitst was naar een subsite met minder informatie dan voorheen, dan zie ik veel informatie niet meer terug:Pretorian_ schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:47:
[...]
- Orange World (en verwante zaken als UMTS)
- Orange World TV (en aanverwante zaken)
etc
Ben benieuwd wanneer die diensten geschrapt worden... Ik voel me aardig genaaid in elk geval met nog een jaar te gaan binnen mijn abo.
Verwijderd
Net gebeld door orange/t-mobile om mijn aflopende contract te verlengen met o zo geweldige acties die je over een maand ook nog wel kan regelen. Baal er echt van dat orange verdwijnt. Nu kijken of Hi en vodafone iets vergelijkbaars hebben want t-mobile komt er bij mij niet in.
( uiteraard zit ik ook te wachten op de SEG900, hopelijk is die er voor eind juli )
( uiteraard zit ik ook te wachten op de SEG900, hopelijk is die er voor eind juli )
Ik ben maar ingegaan op die aanbieding uit de spits! van gisteren (staat gewoon op justwalk.nl). 18 maanden lang 20 euro beltegoed en je betaald 5 euro. Je krijgt er ook nog een nokia 2760 bij (voor mij prima, ik word denk ik een beetje oude tweaker die niet meer geeft om het nieuwste van het nieuwste 
Wel jammer van de 25 euro bezorgkosten..
Nu moet ik alleen gaan kijken hoe ik mn huidige nummer kan overzetten, maar ik ben bang dat ik dat via een omzetting naar prepaid moet gaan doen..
Echt jammer dat Orange verdwijnt..
* WVL_KsZeN denkt terug aan zijn eerste Sagem mobieltje van Dutchtone..
update : ik kreeg net de mail met een link om je voorkeuren aan te geven mbt de ingang van het abonnement en nummerbehoud. Orange abo stond gewoon in het lijstje, dus denk dat het wel goed komt
... Ook de ingang van het abonnement lekker 3 maanden uitgesteld, toppertje, ik kan dus nog 21 maanden orange bellen en dan is het over
Wel jammer van de 25 euro bezorgkosten..
Nu moet ik alleen gaan kijken hoe ik mn huidige nummer kan overzetten, maar ik ben bang dat ik dat via een omzetting naar prepaid moet gaan doen..
Echt jammer dat Orange verdwijnt..
* WVL_KsZeN denkt terug aan zijn eerste Sagem mobieltje van Dutchtone..
update : ik kreeg net de mail met een link om je voorkeuren aan te geven mbt de ingang van het abonnement en nummerbehoud. Orange abo stond gewoon in het lijstje, dus denk dat het wel goed komt
[ Voor 21% gewijzigd door WVL_KsZeN op 23-04-2008 11:39 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Ook zonder verzendkosten. Moet je gewoon je vorige bestelling even annuleren en deze opnieuw bestellen.
Ik vind het nogal tegenvallen als je van Orange 15 naar Flex 15 gaat.
Nu betaal je bij Orange 0,12 per minuut (er vanuit gaan dat je binnen je bundel blijft) en 0,17 per sms
Bij Flex betaal je 0,22 per minuut (bijna 90% duurder) en 0,22 per SMS.
Alleen vervalt het starttarief, maar ik vind het wel een flinke verslechtering. Maarja, ik denk dat we nog tot eind 2008 met Orange mogen bellen en dat ons daarna een verplichte T-mobile flex in de schoot geworpen wordt.
Flex SIM-only blijft dan nog over. 50% korting op je maandbedrag. Maar er staat nergens hoe lang dit is. Blijven de kortingen onbeperkt geldig of maar max 1 jaar zodat je na 1 jaar weer automatisch de normale tarieven betaald?
Nu betaal je bij Orange 0,12 per minuut (er vanuit gaan dat je binnen je bundel blijft) en 0,17 per sms
Bij Flex betaal je 0,22 per minuut (bijna 90% duurder) en 0,22 per SMS.
Alleen vervalt het starttarief, maar ik vind het wel een flinke verslechtering. Maarja, ik denk dat we nog tot eind 2008 met Orange mogen bellen en dat ons daarna een verplichte T-mobile flex in de schoot geworpen wordt.
Flex SIM-only blijft dan nog over. 50% korting op je maandbedrag. Maar er staat nergens hoe lang dit is. Blijven de kortingen onbeperkt geldig of maar max 1 jaar zodat je na 1 jaar weer automatisch de normale tarieven betaald?
Ik heb in November 2007 een Orange abbonemt afgesloten waarbij ik voor € 0,- een SPV 700 (HTC P3600) kreeg. Als het waar is, zoals sommige hier zeggen, dat Orange eind 2008 compleet stopt, zou ik dan zonder extra kosten het contract stop kunnen zeggen? Het is wel zo dat als T-mobile dezelfde diensten aanbied dat dit niet geld. Maar ik geloof niet dat T-mobile met precies dezelfde tarieven komt als mijn huidige Orange abbo.
MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4
Heb op 18 april de standaardbrief over het feit dat je nu niet meer per seconde betaald in het buitenland naar orange verstuurd zodat ik mijn orange 20euro/maand kon opzeggen. Op 21 april brief terug dat ze op 24 april mijn abbo kostenloos omzetten naar prepaid (helaas konden ze mijn overgebleven tegoeden niet meenemen.)
Op 25 april van de aanbieding van justwalk gebruik gemaakt en zo een k850i icm een 18 maand 15euro/maand sim only abbo te bemachtigen. (ook nummerbehoud is gelukt).
Allemaal zeer soepel verlopen en zo heb ik nu meer belminuten, geef ik minder uit per maand, en heb ik een nieuwe tel.
Op 25 april van de aanbieding van justwalk gebruik gemaakt en zo een k850i icm een 18 maand 15euro/maand sim only abbo te bemachtigen. (ook nummerbehoud is gelukt).
Allemaal zeer soepel verlopen en zo heb ik nu meer belminuten, geef ik minder uit per maand, en heb ik een nieuwe tel.
Verwijderd
zero_cool89: Dan heb je echt geluk gehad. Normaal als je een contract ontbindt op zo'n manier word je gewoon geblacklist door de provider, voor meerdere jaren. Feitelijk terecht ook.
staat gewoon op de Orange website, blijkbaar niet alleen voor medewerkersOpnieuw: berichten van 919
update: 29 april 2008
weten
De informatie gegeven in dit bericht is bedoeld voor werknemers van Orange en T-Mobile. Het is niet de bedoeling dat details worden gecommuniceerd aan klanten. Ga hier voorzichtig mee om.
Dit jaar zullen de mobiele netwerken van Orange en T-Mobile worden gecombineerd. Het netwerk van T-Mobile zal worden opengezet voor Orange klanten. Het netwerk van T-Mobile zal worden verbeterd met behulp van de frequenties die beschikbaar komen door de overname van Orange. Nog later zal het Orange netwerk worden gesloten.
Hiervoor zijn een aantal veranderingen op de SIM kaart noodzakelijk. Er zullen aan een groot deel van de Orange klanten Over The Air (OTA) berichten worden gestuurd om instellingen op de SIM kaart te veranderen. Deze OTA berichten komen alleen aan als de telefoon aanstaat. Daarom zal ook binnenkort een melding hoorbaar zijn als een klant 1200 of 1244 belt:
Het komende halve jaar werken wij aan de verbetering van ons netwerk. Om hiervan te kunnen profiteren, vragen wij u om uw mobiele telefoon zoveel mogelijk aan te houden.
Vanaf eind april tot eind juli zal op de SIM de lijst met verboden netwerken en opnieuw de lijst met voorkeursnetwerken worden aangepast.
Lijst met verboden netwerken: Op de SIM kaart staat een lijst met verboden netwerken. De netwerken in deze lijst zullen door de telefoon nooit worden benaderd met een verzoek om gebruik te maken van het netwerk. Het netwerk van T-Mobile in Nederland staat in deze lijst. Later dit jaar zal het netwerk van T-Mobile Nederland worden opengesteld voor Orange klanten. Daarom moet dit netwerk van deze lijst worden verwijderd.
Lijst met voorkeursnetwerken: Op de SIM kaart staat een lijst geprogrammeerd van vreemde (meestal buitenlandse) operators (roaming providers). Dit is een lijst van voorkeursnetwerken. Deze lijst staat in een bepaalde volgorde. Het netwerk wat bovenaan staat zal, indien beschikbaar, het eerst worden gekozen. Om later dit jaar te voorkomen dat in grensgebieden een verkeerd (buitenlands, duur) netwerk wordt gekozen, zal het netwerk van T-Mobile Nederland bovenaan de lijst worden geplaatst.
De meeste SIM kaarten geven geen melding naar aanleiding van een OTA update. Er is echter nog een groot aantal (oude) SIM kaarten die wel een melding geven. Hierover kunnen klanten gaan bellen. Deze berichten hebben als afzender 919.
Het is mogelijk dat de klant de OTA berichten meerdere keren ontvangt. Wij proberen het te voorkomen, maar helaas lukt dat niet altijd door omstandigheden in het netwerk.
Voorafgaand (meestal 's morgens) aan het OTA bericht zenden wij particuliere klanten de volgende SMS (met afzender Orange):
Binnenkort ontvangt u enkele service smsjes van afzender 919 ter verbetering van het netwerk. Deze berichten zijn van Orange. U hoeft hiermee niets te doen.
Zakelijke klanten krijgen een iets andere SMS tekst:
Binnenkort ontvangt u enkele service smsjes van afzender 919. Deze berichten zijn van Orange. U hoeft hiermee niets te doen.
Dezelfde dag, meestal 's middags, worden de OTA berichten verzonden. Het bericht wat de klant dan kan ontvangen is:
Een bericht waarin staat dat de update is gelukt
Voorbeeld:
Uw SIM kaart is aangepast
Een blanco bericht
Een bericht wat vreemde tekens kan bevatten
Voorbeeld:
“@@@@&…”
Een bericht met een foutmelding
Voorbeeld:
Download mislukt
OTA fout, bel klantenservice
doen
Gebruik één van de vier links hieronder om de juiste Vantive case te loggen:
Nice. Waar staat dat precies? 
Ze gaan uiteindelijk hetzelfde doen als KPN en Telfort. alhoewel KPN arrogant genoeg was om aan te nemen dat het eigen netwerk goed genoeg was en dat ze de Telfort masten dus wel zonder pardon konden uitzetten (ergo: verhuren aan andere providers), ook op plaatsen waar KPN geen dekking had en Telfort wel. Zo te zien pakken ze dát in ieder geval beter aan.
Ze gaan uiteindelijk hetzelfde doen als KPN en Telfort. alhoewel KPN arrogant genoeg was om aan te nemen dat het eigen netwerk goed genoeg was en dat ze de Telfort masten dus wel zonder pardon konden uitzetten (ergo: verhuren aan andere providers), ook op plaatsen waar KPN geen dekking had en Telfort wel. Zo te zien pakken ze dát in ieder geval beter aan.
Klik Aan de rechterkant staat hetRoelant schreef op woensdag 30 april 2008 @ 21:14:
Nice. Waar staat dat precies?
[ Voor 3% gewijzigd door DaannO op 30-04-2008 21:20 . Reden: Ff html gebruiken want bb pakt hem niet :P ]
Offtopic, maar toch interessant ... 
@ Roelant: waar haal je vandaan dat KPN de Telfort-masten verhuurd? Voor zover mijn, redelijk betrouwbare, informatie reikt worden/zijn al die masten uit gezet en afgebroken.
@ Roelant: waar haal je vandaan dat KPN de Telfort-masten verhuurd? Voor zover mijn, redelijk betrouwbare, informatie reikt worden/zijn al die masten uit gezet en afgebroken.
Eerst werden ze inderdaad verhuurd aan MVNO's, ondertussen worden de meeste uitgezet en de rest verkocht als ik me niet vergispven schreef op woensdag 30 april 2008 @ 21:21:
Offtopic, maar toch interessant ...
Ah, wist niet dat ze al gestopt waren met verhuren (en snap ook eigenlijk niet zo goed waarom?). Weet wel dat dat in het verleden wel gebeurd is (zie DaannO) en dat ze ze iig. niet gebruikt hebben om het eigen netwerk te verbeteren (en op sommige locaties had dat echt geen kwaad gekund).
edit:
Overigens is T-mobile/Orange zakelijk begonnen klanten te benaderen, met een aanbieding waarmee ze je proberen te verleiden naar 'gelijkwaardige' T-mobile abonnementen over te stappen (je contract als geheel gewoon naar T-mobile onder te brengen).
Jammergenoeg bieden ze geen écht gelijkwaardige situatie, de bedrijfsbundel zoals Orange dat deed (wat de één overhoudt kan de ander verbellen) hebben ze niet en ook voor Orange naar Orange bieden ze geen volledig gelijkwaardig alternatief in combinatie met een onbeperkt onhoudbare bundel.
T-mobile Flex Zakelijk heeft wel een bundel waar alles uitgaat en die onbeperkt houdbaar is, maar die bundel is itt. tot de bundel bij Orange niet bedrijfsbreed en de tarieven zijn licht duurder (gemiddeld 1 à 2 cent per minuut) in verhouding tot gelijkwaardige Orange Business abonnement. Bovendien kun je onderling bellen dan niet afkopen, dat kan alléén met het Zakelijk Optimaal abonnement.
Nou is de constructie van Zakelijk Optimaal op zich niet slecht (en met ons belgedrag kwam dat ook het voordeligst uit volgens de telefonische verkoper); je betaalt een vast bedrag per aansluiting per maand, voor de rest alleen wat je verbruikt. Je koopt dus geen beltegoed in wat je naderhand weggooit of opspaart, maar aangezien je betaald voor wat je gebruikt heb je feitelijk eenzelfde situatie als met de bedrijfsbundel, alleen dan zonder vooraf beltegoed in te kopen.
Bellen gaat verder tegen tarieven die licht duurder (gemiddeld 2 cent per minuut) zijn aan de bundeltarieven van Orange en andere concurrenten. Onderling bellen is dan inbegrepen en voor 10 euro onbeperkt naar T-mobile afkopen (dat is vergelijkbaar met het consumententarief van Orange, zakelijk was Orange naar Orange 5 euro per maand).
Feit is dat Vodafone eenzelfde constructie kent onder de naam InBusiness, maar dan wel met een lager maandbedrag. Ten opzichte van T-mobile is onderling bellen dan niet inbegrepen, maar zelfs als je dat wel toevoegt ben je nog goedkoper uit.
Enige nadeel is dat het alleen geldt als het voor beide partijen aanstaat: als een medewerker die het wel heeft belt naar een medewerker die het niet heeft, dan betaal je alweer gewoon. Daar staat tegenover dat je wel de keuzevrijheid hebt om het uit te laten voor medewerkers voor wie het niet relevant is. En dat is bij ons voor grofweg de helft van de aansluitingen het geval, dus eigenlijk is dat helemaal zo gek nog niet, voor die medewerkers heb je dan wel de lagere aansluitkosten.
Conclusie:
Met het verdwijnen van Orange (nu ook uit de zakelijke markt), verdwijnt er een aanbieder uit de markt die daadwerkelijk iets anders te bieden had dan de anderen. Maarja, dat zal misschien net zijn wat ze de das om heeft gedaan.
Oh, en natuurlijk dat T-mobile dus niet het vanzelfsprekende alternatief is voor Orange, maar dat mag eigenlijk geen verrassing heten, wij gaan iig. over naar Vodafone.
edit:
Overigens is T-mobile/Orange zakelijk begonnen klanten te benaderen, met een aanbieding waarmee ze je proberen te verleiden naar 'gelijkwaardige' T-mobile abonnementen over te stappen (je contract als geheel gewoon naar T-mobile onder te brengen).
Jammergenoeg bieden ze geen écht gelijkwaardige situatie, de bedrijfsbundel zoals Orange dat deed (wat de één overhoudt kan de ander verbellen) hebben ze niet en ook voor Orange naar Orange bieden ze geen volledig gelijkwaardig alternatief in combinatie met een onbeperkt onhoudbare bundel.
T-mobile Flex Zakelijk heeft wel een bundel waar alles uitgaat en die onbeperkt houdbaar is, maar die bundel is itt. tot de bundel bij Orange niet bedrijfsbreed en de tarieven zijn licht duurder (gemiddeld 1 à 2 cent per minuut) in verhouding tot gelijkwaardige Orange Business abonnement. Bovendien kun je onderling bellen dan niet afkopen, dat kan alléén met het Zakelijk Optimaal abonnement.
Nou is de constructie van Zakelijk Optimaal op zich niet slecht (en met ons belgedrag kwam dat ook het voordeligst uit volgens de telefonische verkoper); je betaalt een vast bedrag per aansluiting per maand, voor de rest alleen wat je verbruikt. Je koopt dus geen beltegoed in wat je naderhand weggooit of opspaart, maar aangezien je betaald voor wat je gebruikt heb je feitelijk eenzelfde situatie als met de bedrijfsbundel, alleen dan zonder vooraf beltegoed in te kopen.
Bellen gaat verder tegen tarieven die licht duurder (gemiddeld 2 cent per minuut) zijn aan de bundeltarieven van Orange en andere concurrenten. Onderling bellen is dan inbegrepen en voor 10 euro onbeperkt naar T-mobile afkopen (dat is vergelijkbaar met het consumententarief van Orange, zakelijk was Orange naar Orange 5 euro per maand).
Feit is dat Vodafone eenzelfde constructie kent onder de naam InBusiness, maar dan wel met een lager maandbedrag. Ten opzichte van T-mobile is onderling bellen dan niet inbegrepen, maar zelfs als je dat wel toevoegt ben je nog goedkoper uit.
Enige nadeel is dat het alleen geldt als het voor beide partijen aanstaat: als een medewerker die het wel heeft belt naar een medewerker die het niet heeft, dan betaal je alweer gewoon. Daar staat tegenover dat je wel de keuzevrijheid hebt om het uit te laten voor medewerkers voor wie het niet relevant is. En dat is bij ons voor grofweg de helft van de aansluitingen het geval, dus eigenlijk is dat helemaal zo gek nog niet, voor die medewerkers heb je dan wel de lagere aansluitkosten.
Conclusie:
Met het verdwijnen van Orange (nu ook uit de zakelijke markt), verdwijnt er een aanbieder uit de markt die daadwerkelijk iets anders te bieden had dan de anderen. Maarja, dat zal misschien net zijn wat ze de das om heeft gedaan.
Oh, en natuurlijk dat T-mobile dus niet het vanzelfsprekende alternatief is voor Orange, maar dat mag eigenlijk geen verrassing heten, wij gaan iig. over naar Vodafone.
[ Voor 84% gewijzigd door Roelant op 30-04-2008 22:18 ]
Het netwerk van T-Mobile zal worden verbeterd met behulp van de frequenties die beschikbaar komen door de overname van Orange. Nog later zal het Orange netwerk worden gesloten.
Bron: TweakersVerder stelt T-Mobile dat het de aparte umts-licentie van Orange zal blijven benutten, om zo de betrouwbaarheid en de capaciteit van zijn umts-netwerk te vergroten.
Is dit niet in tegenstrijd met elkaar? Of kan een UMTS licentie van Orange als extra op het T-mobile netwerk toegevoegd worden? en heeft dat dan voordelen?
Als je die tweede quote nou eens zo leest:
Ze gebruiken dus de "vergunning" van Orange om op bepaalde locaties (met behulp van nieuwe/eigen) apparatuur hun eigen netwerk te verbeteren. Dat staat dus los van het feit dat het gewone netwerk van Orange in de loop der tijd offline zal gaan.Verder stelt T-Mobile dat het de umts-licentie van Orange zal blijven benutten, om (...) het eigen umts-netwerk te verbeteren.
T-Mobile gaat Orange-klanten migreren naar eigen netwerk
De komende maanden zullen Orange-abonnees gemigreerd worden naar het mobiele netwerk van T-Mobile, zo blijkt uit informatie op de Orange-website. Uiteindelijk zal een groot deel van het Orange-netwerk worden gesloten.
Om de migratie op gang te brengen is T-Mobile inmiddels begonnen met het aanpassen van de sim-instellingen van gebruikers op het Orange-netwerk. Hoe het migratietraject ongeveer zal verlopen, wordt deels duidelijk door een posting op de Orange-website, waarin helpdeskmedewerkers worden ingelicht over de technische aanpassingen.
Via zogenaamde over the air-berichten zullen sims van Orange-abonnees zo worden aangepast dat deze voortaan de voorkeur zullen geven aan een gsm- en umts-verbinding via het mobiele netwerk van T-Mobile. De berichten worden tot eind juli verstuurd. De meeste mobiele telefoons geven geen melding van aanpassingen aan de lijst met voorkeursnetwerken, maar sommige oude simkaarten kunnen wel een notificatie via het toestel weergeven. Volgens de informatie van Orange hebben deze berichten als afzender '919'.
Uit de informatie blijkt verder dat T-Mobile een deel van het bestaande Orange-netwerk zal gebruiken om zijn dekking in bepaalde gebieden te verbeteren. Uiteindelijk zal vrijwel het gehele mobiele netwerk van Orange worden gesloten, maar onduidelijk is nog wanneer dit zal gebeuren. Het geschetste migratietraject lijkt veel op de overstap die Telfort-klanten moesten maken toen de provider door KPN werd opgeslokt. Inmiddels is het oude netwerk van Telfort niet langer in de lucht.
Mjah, ik vind het een zeer triest verloop wat Orange de laatste tijd doormaakt. Ik heb in Oktober vorig jaar bedrijfsmatig nog een zeer klein abbo afgesloten van 25 euro per maand (we worden meer gebeld dan dat we zelf bellen
). Dat gaat sindsdien al goed mis, iedere keer krijg je die pleuris specificatie erbij en uiteraard de daarbij behorende kosten. Elke maand hang ik 15 tot 25 minuten aan de telefoon om een of andere muts uit te leggen dat het niet normaal is dat ik een specificatie krijg als ik daar niet om vraag en dat ik ook zeker niet van plan ben om dat te betalen. Na een tijdje zeggen ze dan dat ze de optie hebben uitgeschakeld en uiteraard krijg ik de volgende maand gewoon weer een rekening + specificatie(kosten). Een gang naar de voormalige orangeshop helpt ook geen bal omdat die mensen totaal geen toegang meer hebben tot de gegevens van orangeklanten buiten het bellen naar een dealersupport nummer. Waar ze uiteraard hetzelfde verhaal krijgen te horen en wat uiteindelijk ook geen zoden aan de dijk zet. Ik ben iig voornemens om deze maand nog een brief te schrijven waarin ik hun in gebreke stel en aangeef van het contract af te willen.
Buiten dat moet ik ook zeggen dat ik het betreur dat ik m'n eigen Orange abbo heb beeindigt. Ik ben dik 7 jaar klant geweest. Sterker nog.. op m'n simkaart staat nog 't logo van DutchTone. Ik heb nooit echt problemen met Orange gehad (afgezien van die hierboven). Echter het probleem hierboven + de overname door t-mobile is voor mij reden genoeg om ook dit abbo op te zeggen. Met de nodige pijn in mijn hart.
Ik heb ze gevraagd om mijn abbo om te zetten in een prepaid verhaal met behoud van mijn beltegoed. Daar hebben ze gehoor aan gegeven (aan het overzetten naar prepay) maar ik heb in hun brief/bevestiging niets gelezen over mijn beltegoed van 550+ euro. Ik moet daar eerstdaags nog even achteraan bellen om te zien of ze dat wel of niet mee over zetten aangezien een medewerker van de voormalig orangeshop hier in de buurt me daar grif voor gewaarschuwd heeft.
Al met al vind ik 't een zeer slecht verhaal dat orange door een toko als t-mobile word overgenomen. Het feit dat er eigenlijk geen vergelijkbare abbo's bestaan buiten een pakketje van t-mobile. Echter T-Mobile is wel het laatste bedrijf waarbij ik een abbo wil hebben. Mijn vriendin heeft daar een tijd een abbo gehad en na 2 maanden een paar dagen te laat betaald te hebben in het begin van het 2-jarig contract heeft zij nooit meer naar 0900 nummers, buitenlandse nummers en tal van andere nummers kunnen bellen. En aangezien wij nogal wat tijd in 't buitenland spenderen is dat dus een serieuze tekortkoming.
Ook het verdwijnen van de Orange Mail vind ik best wel een domper. Ik heb dat e-mail adres jarenlang als vaste email gebruikt. Het feit dat ook dat nu wegvalt is ook niet bepaald een leuk nieuwtje.
Ach jah. binnenkort maar es (de overgebleven) telecomproviders gaan vergelijken.
Buiten dat moet ik ook zeggen dat ik het betreur dat ik m'n eigen Orange abbo heb beeindigt. Ik ben dik 7 jaar klant geweest. Sterker nog.. op m'n simkaart staat nog 't logo van DutchTone. Ik heb nooit echt problemen met Orange gehad (afgezien van die hierboven). Echter het probleem hierboven + de overname door t-mobile is voor mij reden genoeg om ook dit abbo op te zeggen. Met de nodige pijn in mijn hart.
Ik heb ze gevraagd om mijn abbo om te zetten in een prepaid verhaal met behoud van mijn beltegoed. Daar hebben ze gehoor aan gegeven (aan het overzetten naar prepay) maar ik heb in hun brief/bevestiging niets gelezen over mijn beltegoed van 550+ euro. Ik moet daar eerstdaags nog even achteraan bellen om te zien of ze dat wel of niet mee over zetten aangezien een medewerker van de voormalig orangeshop hier in de buurt me daar grif voor gewaarschuwd heeft.
Al met al vind ik 't een zeer slecht verhaal dat orange door een toko als t-mobile word overgenomen. Het feit dat er eigenlijk geen vergelijkbare abbo's bestaan buiten een pakketje van t-mobile. Echter T-Mobile is wel het laatste bedrijf waarbij ik een abbo wil hebben. Mijn vriendin heeft daar een tijd een abbo gehad en na 2 maanden een paar dagen te laat betaald te hebben in het begin van het 2-jarig contract heeft zij nooit meer naar 0900 nummers, buitenlandse nummers en tal van andere nummers kunnen bellen. En aangezien wij nogal wat tijd in 't buitenland spenderen is dat dus een serieuze tekortkoming.
Ook het verdwijnen van de Orange Mail vind ik best wel een domper. Ik heb dat e-mail adres jarenlang als vaste email gebruikt. Het feit dat ook dat nu wegvalt is ook niet bepaald een leuk nieuwtje.
Ach jah. binnenkort maar es (de overgebleven) telecomproviders gaan vergelijken.
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Is dat ook niet raar?Roelant schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:56:
Dat staat dus los van het feit dat het gewone netwerk van Orange in de loop der tijd offline zal gaan.
Ze maakten bij het samengaan juist reclame met slogans als 'Netwerk + netwerk = beter bereik'.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Dat is voor zover ik weet onzin. Ik ken meerdere mensen die zo ontbonden hebben en direct weer konden afsluiten.Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:05:
zero_cool89: Dan heb je echt geluk gehad. Normaal als je een contract ontbindt op zo'n manier word je gewoon geblacklist door de provider, voor meerdere jaren. Feitelijk terecht ook.
Een aantal masten van Orange wordt nu tmobile. Zo wordt het netwerk van tmobile dus gewoon beter.Yohan schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:24:
[...]
Is dat ook niet raar?
Ze maakten bij het samengaan juist reclame met slogans als 'Netwerk + netwerk = beter bereik'.
De contractvrijheid in Nederland brengt met zich mee dat je op elk moment een nieuw contract kunt aangaan. Als één van beide partijen hier niet mee instemt houdt het natuurlijk op, maar ik zie niet in waarom een provider je als klant zou weigeren.marteltor schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:29:
[...]
Dat is voor zover ik weet onzin. Ik ken meerdere mensen die zo ontbonden hebben en direct weer konden afsluiten.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Verwijderd
Omdat je door dit soort trucjes hen geld kost.Yohan schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:37:
[...]
De contractvrijheid in Nederland brengt met zich mee dat je op elk moment een nieuw contract kunt aangaan. Als één van beide partijen hier niet mee instemt houdt het natuurlijk op, maar ik zie niet in waarom een provider je als klant zou weigeren.
Ik heb het overigens van een Orange accountmanager, en ken iemand die 5 jaar lang geen abonnement meer kreeg bij Orange door een ontbinding.
Zolang je niet door een betalingsachterstand je contract laat ontbinden, is dit kant en klare onzin.Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:03:
[...]
Omdat je door dit soort trucjes hen geld kost.
Ik heb het overigens van een Orange accountmanager, en ken iemand die 5 jaar lang geen abonnement meer kreeg bij Orange door een ontbinding.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik heb het onbindingstruucje bij Orange al iets van 3x uitgehaald, en na de laatste keer belde t-mobile nog op of ik bij hun een abonnement wilde, en als ze niet willen dat het geld kost moeten ze simpelweg de AV niet aanpassen.
Of gewoon de AV aanpassen voor alleen nieuwe gebruikers en bij verlengingen.
Of gewoon de AV aanpassen voor alleen nieuwe gebruikers en bij verlengingen.
[ Voor 35% gewijzigd door Krypt op 16-05-2008 07:14 ]
Verwijderd
Als ik nu nog bij justwalk een abbo van orange afsluit dan kan ik hem eind dit jaar toch weer verbreken als t-mobile definitief het orange netwerk uit de lucht haalt?
Nee. Alleen als T-mobile de voorwaarden veranderd. De voordeelbundels kunnen volgens hun voorwaarden trouwens altijd tussentijds aangepast worden, zonder recht op opzegging. Echter kan je stellen dat de voordeelbundels bij Orange dermate geintegreerd zijn met de belbundels. Orange/T-mobile kan heel wat problemen verwachten als ze hier aan gaan morrelen. Als je plotseling thuis ook geen bereik meer hebt door de netwerkswitch (dus niet van tijdelijke aard) maak je ook kans op ontbinding. Vaak wordt hier in eerste instantie nog wat moeilijk over gedaan, maar als je bij aankoop wel bereik had, dan kan gesteld worden dat jij je onderzoeksplicht gedaan hebt.Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:31:
Als ik nu nog bij justwalk een abbo van orange afsluit dan kan ik hem eind dit jaar toch weer verbreken als t-mobile definitief het orange netwerk uit de lucht haalt?
Verwijderd
Dat zijn toch niet de orange voorwaarden die ik onderteken? Dus dat zou een reden tot contractbreuk kunnen zijn.
Moet er sowieso nog even goed over nadenken.. Klantenservice heb ik niet nodig, het gaat mij er alleen om dat ik zo lang mogelijk deze bundel heb met sms grenzeloos.
Moet er sowieso nog even goed over nadenken.. Klantenservice heb ik niet nodig, het gaat mij er alleen om dat ik zo lang mogelijk deze bundel heb met sms grenzeloos.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 19:52 ]
Verwijderd
Verwijderd wegens voorbarigheid ;-)
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 23:31 ]
Vandaag is mijn abbo bij T-Mobile ingegaan na 2 jaar bij Orange te hebben gezeten.
En heb een superslecht bereik (geen enkel streepje en providernaam staat er ook niet) waar ik met Orange vol ontvangst had en UMTS.
Zou ik hier wat aan kunnen doen door naar T-Mobile te gaan of zo?
En heb een superslecht bereik (geen enkel streepje en providernaam staat er ook niet) waar ik met Orange vol ontvangst had en UMTS.
Zou ik hier wat aan kunnen doen door naar T-Mobile te gaan of zo?
Ik weet niet wat T-Mobile aan het doen is met de Orange masten, maar heb hier (7512GP) nu amper 1 streepje bereik waar het voorheen 80-100% bereik was...
edit: Toen ik toenstraks @ Saxion was zelfs No Service
edit: Toen ik toenstraks @ Saxion was zelfs No Service

[ Voor 34% gewijzigd door Raven op 21-05-2008 14:45 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat heb ik dus ook Raven, zeer ergerlijk.
Ik ben vandaag naar een T-Mobile shop geweest en ze zeggen dat de Orange masten aan het eind van het jaar gedeeltelijk toegevoegd worden aan het T-Mobile netwerk.
Ik ben vandaag naar een T-Mobile shop geweest en ze zeggen dat de Orange masten aan het eind van het jaar gedeeltelijk toegevoegd worden aan het T-Mobile netwerk.
Dus de rest van het jaar zit ikten we met sterk wisselend / slecht bereik?
't is nu weer beter trouwens
't is nu weer beter trouwens
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 21-05-2008 20:21 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
ik heb last dat soms ik geen 'overgangstoon' hoor, iemand anders ook?
@raven: geen probleem hier op 7511
@raven: geen probleem hier op 7511
Tsja, mischien was het tijdelijk? Hopelijk gebeurt dat niet vaker...
Oscar Wilde
tmobile is er nu ook met SMS maximaal: 1000 smsjes voor 10 euro. Weet niet of dat ook naar het buitenland mag.Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:45:
Dat zijn toch niet de orange voorwaarden die ik onderteken? Dus dat zou een reden tot contractbreuk kunnen zijn.
Verwijderd
Oke! Maar nu kan ik niet echt vinden of dat bovenop de bundel komt? Of net zoals bij Orange uit je bundel zelf. Want dan zou ik nog gaan twijfelen.marteltor schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:05:
[...]
tmobile is er nu ook met SMS maximaal: 1000 smsjes voor 10 euro. Weet niet of dat ook naar het buitenland mag.
ik geloof dat het alleen voor relax bundels geldt. Dat betekent er bovenop dus.
sms-en naar het buitenland kost nooit meer, ook nooit zo geweest.marteltor schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:05:
[...]
tmobile is er nu ook met SMS maximaal: 1000 smsjes voor 10 euro. Weet niet of dat ook naar het buitenland mag.
Verwijderd
T-Mobile site:Pretorian_ schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 21:50:
[...]
sms-en naar het buitenland kost nooit meer, ook nooit zo geweest.
De Relax Sms Voordeelbundel is alleen geldig voor standaard sms-berichten verzonden vanuit Nederland naar Nederlandse vaste en mobiele nummers. Alle prijzen zijn inclusief 19% btw. Bekijk de T-Mobile Relax prijslijst (pdf, 62 KB) voor gedetailleerde tariefinformatie en tariefvoorwaarden.
ok op die manier....ik was buitenlandse mobiele nummers vergeten.
Weet iemand of onderstaande emailadres nog klopt van de Orange klantenservice? Kan mij goed voorstellen dat men wegens de het samengaan met T-Mobile een ander emailadres hebben nu?
Dit emailadres heb ik van Orange: Doe maar niet ivm spam
Ik heb daar 5 dagen terug een email heen gestuurd, maar geen reactie mogen ontvangen. Normaal krijg ik binnen 24 uur antwoord of uiterlijk 2 dagen, daarom deze vraag.
Ik hoor het wel......
Dit emailadres heb ik van Orange: Doe maar niet ivm spam
Ik heb daar 5 dagen terug een email heen gestuurd, maar geen reactie mogen ontvangen. Normaal krijg ik binnen 24 uur antwoord of uiterlijk 2 dagen, daarom deze vraag.
Ik hoor het wel......
[ Voor 5% gewijzigd door DaannO op 26-05-2008 00:08 ]
Kun je de klantenservice niet even bellen? Ik denk dat die wat sneller een antwoord klaar hebben liggen en je beter kunnen helpen.Vjenne-ICT schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:56:
Weet iemand of onderstaande emailadres nog klopt van de Orange klantenservice? Kan mij goed voorstellen dat men wegens de het samengaan met T-Mobile een ander emailadres hebben nu?
Dit emailadres heb ik van Orange: *Knip
Ik hoor het wel......
[ Voor 2% gewijzigd door DaannO op 26-05-2008 00:09 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik kreeg laatst ook pas na 6 dagen antwoord, dus lijkt me dat ze het een beetje druk hebben.Vjenne-ICT schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:56:
Dit emailadres heb ik van Orange: [mbr]Doe maar niet ivm spam[/]
Ik hoor het wel......
Verwijderd
Ik denk van niet, ik denk dat je gewoon mee gaat naar T-Mobile.Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:31:
Verwijderd
oke, aangezien de G900 nu uit is maakte dat ook niet meer uit. Nu ben ik toch maar naar t-mobile gegaan. Ik ging er alleen vanuit bij het bestellen dat ik mijn abbonoment gewoon kon verlengen. Maar je moest gewoon een nieuwe aanvragen dus wat voor onnodige vertraging zorgde.. 
Hopelijk, als de tnt lief is
, heb ik hem morgen..

Hopelijk, als de tnt lief is
Ben al jaren klant van Orange, heb begin dit jaar m'n oude simkaart (DutchtoneThe_Fes schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:20:
Volgens mijn telefoon (die op automatische netwerkselectie staat) was ik gisteren roaming op het T-mobile netwerk. Betaal ik dan gewoon mijn Orange tarieven? Ik heb voor de zekerheid maar Orange geselecteerd, maar ik heb al enige tijd wat problemen met de verbinding. Soms helpt het als ik UMTS uitzet om verbinding te krijgen. Dan komen er ineens een hoop smsjes binnen die nog ergens verdwaald waren. Hebben meer mensen dit probleem, en kan het kwaad via het T-mobile netwerk te bellen/smsen
Heb sindsdien absurd vaak (meerdere keren per dag) last van spontaan verbroken verbindingen, 'overbelast' netwerk, geen bereik, weigerende dataverbindingen etc. Ben al járen klant, had eerder nooit klachten. Was daarom benieuwd of het misschien aan de combinatie met het toestel ligt (nokia e51)... Herkent iemand dit?
Ik had idd het zelfde en al mijn vrienden kennissen die ook orange hadden nemen nu dus t-mobile dus op een gegeven moment bestaan er helemaal geen orange klanten meer is dit dan contract breuk of zo..?The Dolf schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 01:02:
Toevallig vandaag gebeld door orange met de vraag of het eens was met een eerder aanbod (naar tmobile). Toch maar geweigerd en gezegt dat ik mijn abo heb opgezegt.
Ben helemaal vergeten te vragen vanaf welk moment die drie maanden ingaan. Weet iemand hier meer van want ik kan het echt niet vinden.
[...]
Dit snap ik. Alleen bij de dienst orange naar orange betaal ik voor EUR10 per maand vrijwel onbeperkt naar andere orange nummers. Geld dit dan ook als ik straks naar tmobile klanten bel?
Want over een half jaar zullen er niet veel orange klanten over blijven lijkt me.
Verwijderd
Dit is geen contractbreuk als T-Mobile de contracten overneemt en conform de regels uitvoert. Zowel T-Mobile als jij als klant, moeten zich aan het Orange-contract houden.
Jup als ik 3G aan heb staan kwam het voor dat iemand mij belde maar ik niets hoorde als ik opnam. Inmiddels krijgen sommigen direct de voicemail. Ook mijn internet is erg brak de laatste weken. Via Opera mini krijg ik vaker niet dan wel verbinding. Ik heb zelf een K800.epoman schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 21:49:
[...]
Ben al jaren klant van Orange, heb begin dit jaar m'n oude simkaart (Dutchtone) laten vervangen door een umts-kaart van Orange voor snellere dataverbindingen. Dat was ook rond het moment dat de overname bekend gemaakt werd.
Heb sindsdien absurd vaak (meerdere keren per dag) last van spontaan verbroken verbindingen, 'overbelast' netwerk, geen bereik, weigerende dataverbindingen etc. Ben al járen klant, had eerder nooit klachten. Was daarom benieuwd of het misschien aan de combinatie met het toestel ligt (nokia e51)... Herkent iemand dit?
Ik heb de GPRS/UMTS problemen sinds het t-mobile netwerk 'open' is gezet op de simkaart.
Verder vraag ik mij af of mensen al ervaring hebben met interessante aanbiedingen van T-Mobile bij contractverlenging van orange naar t-mobile, op basis van je orange klantwaarde?
PSN: Shiver23
Van de week weer gebeurt...Raven schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:54:
Tsja, mischien was het tijdelijk? Hopelijk gebeurt dat niet vaker...
Oscar Wilde
Shiver23 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 14:39:
[...]
Jup als ik 3G aan heb staan kwam het voor dat iemand mij belde maar ik niets hoorde als ik opnam. Inmiddels krijgen sommigen direct de voicemail. Ook mijn internet is erg brak de laatste weken. Via Opera mini krijg ik vaker niet dan wel verbinding. Ik heb zelf een K800.
Ik heb de GPRS/UMTS problemen sinds het t-mobile netwerk 'open' is gezet op de simkaart.
Verder vraag ik mij af of mensen al ervaring hebben met interessante aanbiedingen van T-Mobile bij contractverlenging van orange naar t-mobile, op basis van je orange klantwaarde?
offtopic:
zwaait naar shiver23
zwaait naar shiver23
Ik heb ook tijdens het bellen last van wegvallende verbindingen en wisselende GPRS ontvangs. Vaak is GPRS niet eens aan (geen grote G bovenin). Het gedonder begon met de overname....
Vanochtend om 11.00 kreeg ik het bekende smsje over die service smsjes.. ik kreeg er net 2 binnen.
Hopelijk schieten ze een beetje op, want met orange heb ik regelmatig slecht/geen signaal..
Hopelijk schieten ze een beetje op, want met orange heb ik regelmatig slecht/geen signaal..
ja die heb ik ook al 3 keer gehad en daarna komt er niets....vaag.
Verwijderd
Voor degenen bij wie de simkaart al aangepast is: kun je nu ook handmatig het T-Mobile netwerk selecteren? Daar ben ik erg benieuwd naar.
Weet iemand hoe dat precies werkt met die SMS'jes?teh_hanzz schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:30:
Vanochtend om 11.00 kreeg ik het bekende smsje over die service smsjes.. ik kreeg er net 2 binnen.
Ik stel me zo voor dat ze checken welk berichtje aankomt en welke niet, en ze daar de ontvangstkwaliteit aan aflezen?
Deze smsjes (OTA-berichten) passen de netwerk-instellingen op de Orange simkaart aan.
Zo moet bijv. de status van T-Mobile NL gewijzigd worden, van "niet toegestaan" naar bovenaan de lijst van voorkeursnetwerken.
Anders is het niet mogelijk, dat de simkaart zich t.z.t kan aanmelden op het T-Mobile netwerk.
Zo moet bijv. de status van T-Mobile NL gewijzigd worden, van "niet toegestaan" naar bovenaan de lijst van voorkeursnetwerken.
Anders is het niet mogelijk, dat de simkaart zich t.z.t kan aanmelden op het T-Mobile netwerk.
na de vorige keer niet, ik zal het zo nog eens proberen.. ben wel benieuwd namelijkVerwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:07:
Voor degenen bij wie de simkaart al aangepast is: kun je nu ook handmatig het T-Mobile netwerk selecteren? Daar ben ik erg benieuwd naar.

Orange wordt Online
ANPDe internetaanbieder Orange gaat in Nederland eind deze maand verder onder de naam Online. De naamswijziging is een gevolg van de overname van Orange Nederland door het mobieletelecombedrijf T-Mobile.
Zo, dat is nog eens een slechte naam. Enorm onopvallend en verwarrend.
PSN: Shiver23
het zal toch maar tijdelijk zijn, of t-mobile gaat er toch wat mee doen en het wordt t.com (of t.nl) of ze verkopen de hele handel
Krijgen jullie hier wel eens post over? Ik ben al abbonee van Orange sinds Dutchtone maar ik heb geen enkele mailing gehad van orange over deze hele zaak, vind ik heel erg vreemd.
Weet iemand hoe het zit als je tussentijds zou willen overstappen van orange naar t-mobile?
Mijn contract loopt "pas" in maart af maar ik zit te kijken of ik eventueel nu al zou kunnen overstappen naar t-mobile (zit nl te denken aan een iphone vind die wel interessant vandaar)...
Ter info
Voordat er opmerkingen zijn ik heb gezocht maar niks hierover kunnen vinden..
Mijn contract loopt "pas" in maart af maar ik zit te kijken of ik eventueel nu al zou kunnen overstappen naar t-mobile (zit nl te denken aan een iphone vind die wel interessant vandaar)...
Ter info
Op de laatste factuur stond een melding: voortaan ontvangt u uw facturen uit naam van T-Mobile.Tomcat schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:18:
Krijgen jullie hier wel eens post over? Ik ben al abbonee van Orange sinds Dutchtone maar ik heb geen enkele mailing gehad van orange over deze hele zaak, vind ik heel erg vreemd.
Bel ze eens. Orange / T-mobile zijn de enigen die met zekerheid aan kunnen geven of dat mogelijk is.goosse schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 08:46:
Weet iemand hoe het zit als je tussentijds zou willen overstappen van orange naar t-mobile?
Ter info
Het is wellicht niet helemaal vergelijkbaar, maar ik kreeg gisteren van Orange ADSL een keurige reclamefolder dat ze binnenkort Online gaan heten.Yohan schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:03:
[...]
Op de laatste factuur stond een melding: voortaan ontvangt u uw facturen uit naam van T-Mobile.
Hier ook sinds de overname niets dan problemen. Heb thuis amper bereik tegenwoordig, ach nog maar 1 1/2 week en dan zit ik lekker bij KPN...Pretorian_ schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:18:
[...]
offtopic:
zwaait naar shiver23
Ik heb ook tijdens het bellen last van wegvallende verbindingen en wisselende GPRS ontvangs. Vaak is GPRS niet eens aan (geen grote G bovenin). Het gedonder begon met de overname....
Weet iemand of ik nu mijn orange sim only van 10 euro in de maand kan overzetten naar een t-mobile pre paid? Liefst met behoud van mijn opgebouwd tegoed. Of kan zoiets überhaupt niet?
Verwijderd
Een vriendin van mij werkte in de Orange store, en vandaag stond ze achter de balie in de T-Mobile winkel. Ik liep snel naar de Orange Store en ik zag dat er een nieuwe winkel ik kwam. *Zucht*.
Gaat dat echt zo snel? Vorige week zat hij er nog gewoon!
Gaat dat echt zo snel? Vorige week zat hij er nog gewoon!
Verwijderd
Mits je contractsvrij bent kun je het nummer gewoon naar een prepaidkaartje porteren. Wil je het tegoed behouden dan kun je alleen migreren naar een heel cheape T-Mobile Flex sim-only.Rambo schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:20:
Weet iemand of ik nu mijn orange sim only van 10 euro in de maand kan overzetten naar een t-mobile pre paid? Liefst met behoud van mijn opgebouwd tegoed. Of kan zoiets überhaupt niet?
Verwijderd
*weg*
Zie de topicwaarschuwing voor het waarom.
Zie de topicwaarschuwing voor het waarom.
[ Voor 101% gewijzigd door pven op 17-06-2008 17:45 ]
Dat heb je gemailt?
Damn, dat is echt niet goed te lezen. We weten allemaal dat je een helpdesk aan het handje moet houden, anders gaat het niet goed. Verwacht ook eigenlijk geen goed antwoord op je mail (omdat ze het niet snappen).
Damn, dat is echt niet goed te lezen. We weten allemaal dat je een helpdesk aan het handje moet houden, anders gaat het niet goed. Verwacht ook eigenlijk geen goed antwoord op je mail (omdat ze het niet snappen).
Verwijderd
*weg*
Daar hebben we topicreport voor.
Daar hebben we topicreport voor.
[ Voor 96% gewijzigd door pven op 17-06-2008 17:45 ]
Verwijderd
Ik moet ( of zou moeten) nog tot november en heb ook zojuist opgezegd, omdat dat toch zou kunnen vanwege tariefwijziging: medewerkster 1 zei me dat het wel kan(sluit aan bij het bericht van Mark) en de ander zegt (een dag later) van niet.MarkW800i schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:40:
[...]
Nee hoor brief op 6 maart verstuurd vandaag ben gebeld door Orange of ik per direct of over een maand mijn abbo wou opzeggen. (moest nog tot Oktober).
Heeft te maken met een tarief wijziging in de VS. het gaat erom dat je niet meer per seconde betaald maar per minuut. Dit is reden tot ontbinding omdat dit nooit is gecommuniceerd
Ben ik mooi van mijn orange abbo afWord nu op 9 april omgezet naar prepaid!
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 16:36 ]
Bij mij is het ook sinds een paar weken dat de verbinding zwaar te wensen over laat.
Als ik weg zou kunnen gaan, dan zou ik dat ook meteen doen. Dan zou ik voor een sim-only abo gaan voorlopig.
Als ik weg zou kunnen gaan, dan zou ik dat ook meteen doen. Dan zou ik voor een sim-only abo gaan voorlopig.
Verwijderd
Ik lees hierboven over opzeggen : "Heeft te maken met een tarief wijziging in de VS. het gaat erom dat je niet meer per seconde betaald maar per minuut. Dit is reden tot ontbinding omdat dit nooit is gecommuniceerd
"
Ik krijg het niet helder, doordat ik ook andere berichten lees. De 1 zegt dat opzegging kan vanwege Europese tariefwijziging, terwijl anderen (van dezelfde provider) zeggen: Voor alle providers is de prijsverlaging verplicht geweest. Zoals wij eerder hebben aangegeven is deze verlaging in uw voordeel en kan dit geen reden zijn tot opzegging. "
Wie weet nou echt hoe het zit ?! en waar kan een consument deze info vinden ?
Ik krijg het niet helder, doordat ik ook andere berichten lees. De 1 zegt dat opzegging kan vanwege Europese tariefwijziging, terwijl anderen (van dezelfde provider) zeggen: Voor alle providers is de prijsverlaging verplicht geweest. Zoals wij eerder hebben aangegeven is deze verlaging in uw voordeel en kan dit geen reden zijn tot opzegging. "
Wie weet nou echt hoe het zit ?! en waar kan een consument deze info vinden ?
Let op:
De discussie in dit topic gaat over de overname en eventuele consequenties voor de telecomsector in Nederland en de abonnees.
Posts met slechts de vraag "Kan ik nu opzeggen?" worden niet gewaardeerd. Hierover is nog helemaal niets bekend gemaakt, maar ga er vanuit dat dit niet mogelijk zal zijn.
De discussie in dit topic gaat over de overname en eventuele consequenties voor de telecomsector in Nederland en de abonnees.
Posts met slechts de vraag "Kan ik nu opzeggen?" worden niet gewaardeerd. Hierover is nog helemaal niets bekend gemaakt, maar ga er vanuit dat dit niet mogelijk zal zijn.