Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 12:33
Heeft er overigens ook iemand last van dat bij het dichtschuiven, de uitbreiding (met het gegraveerde ´GPS´ erin) boven ook tegen de achterkant van de telefoon aanschuift? Mijn 6110 schuift dus niet soepel dicht, die van m´n vader wel.

Heeft er trouwens al iemand kaarten gekocht? En zijn deze overdraagbaar?

En heeft er iemand ervaring met de Nokia 6110 + THB Bury Carkit? er is nog geen houder voor, misshcien dan de bluetooth universele houder...?

[ Voor 50% gewijzigd door jepper op 19-01-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07-2024
Er zit wel enig vertraging in maar deze is niet storend, voor mij tenminste. Toen ik r66 v7 gebruikte met de kaart van West-Europa liep hij steeds vast, waarschijnlijk door de grootte van het bestand. Werken met Garmin is voor mij dus al een hele vooruitgang.
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 06:51:
[...]

heb je dan niet dat bij het navigeren het net zo is alsof het programma niet tijdig zijn grafische beelden kan hertekenen, ik bedoel dat je al zo'n paar sec voorbij een kruispunt bent voor die zegt liks of rechts aflaan? en die schokkende beelden, geen vloeiende beelden is net of hij om de seconde maar zijn kaart hertekent ipv meerdere malen per seconde, ik heb dit probleem aangekaart bij garmin zelf, en zij hadden een test gedaan en kwamen tot dezelfde vaststelling, en bij nokia had ik het probleem van de cpu aangekaart, en deze hadden ook hetzelfde vastgesteld, en nokia heeft het probleem doorgestuurd naar nokia asia, en wij wachten nu nog vollop op enige vorm van antwoord!
cfr deze mail:
Geachte heer Vander Stappen

Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.

Wat mij betreft gaat het probleem het dichtst aanleunen tegen "mogelijkheid 1".
Echter om toch zeker te zijn dat we u de goede informatie geven, ga ik deze
zaak escalleren naar de collega's in Finland, waar men additionele testen kan
uitvoeren. Ik hou u op de hoogte.

Indien u nog verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons te contacteren.

Met vriendelijke groeten

mogelijkheid 1: de software werkt ergens niet goed samen met de telefoon?
mogelijkheid 2: de processorsnelheid is toch niet zo optimaal als u denkt?
mogelijkheid 3: de software die ik draai is vanop mirco SD mischien is
de kaartlezer aan de trage kant???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

celica2001 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:24:
Er zit wel enig vertraging in maar deze is niet storend, voor mij tenminste. Toen ik r66 v7 gebruikte met de kaart van West-Europa liep hij steeds vast, waarschijnlijk door de grootte van het bestand. Werken met Garmin is voor mij dus al een hele vooruitgang.[...]
de nokia N95 heeft deze vertraging niet, dus zal het wel aan de trage processor van de 6110 liggen
jammer want ik vind ook dat garmin het beste prog is voor navigatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
Ik heb gelezen dat het met een tweak mogelijk is garmin te gebruiken met de interne GPS van de 6110 navigator. kent iemand die tweak? Zijn de kaarten voor de gewone garmin en de mobile hetzelfde of zijn dat specifieke kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chundo schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:44:
Ik heb gelezen dat het met een tweak mogelijk is garmin te gebruiken met de interne GPS van de 6110 navigator. kent iemand die tweak? Zijn de kaarten voor de gewone garmin en de mobile hetzelfde of zijn dat specifieke kaarten?
Modbreak:Warez staan we niet toe: Policy: Alle regels die op het forum gelden #copyright

[ Voor 39% gewijzigd door pven op 21-01-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 06:01:
[...]

tweak? maar nee je moet maar is gaan snuisteren op *weg* daar vind je hoe je garmin op je mobieltje moet zetten en dat werkt perfect met de interne gps alleen en ik zeg het nog is is de processor van de nokia 6110 wat aan de trage kant en heeft hij moeilijkheden om de kaarten tijdig te hertekenen. verder puik programmatje vind k _/-\o_
Ik heb garmin erop staan maar hij wil zoeken naar een bluetooth ontvanger ipv onboard. ik heb de versie Garmin_Mobile_XT_451.5.10.40

[ Voor 2% gewijzigd door pven op 21-01-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chundo schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:13:
[...]

Ik heb garmin erop staan maar hij wil zoeken naar een bluetooth ontvanger ipv onboard. ik heb de versie Garmin_Mobile_XT_451.5.10.40
En wat zeggen ze in de winkel, waar je 'm gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:29:
[...]

En wat zeggen ze in de winkel, waar je 'm gekocht hebt?
ik heb de GSM 2de hands gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbt68
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 19:21
zijn er hier mensen die 6110 voor een N82 zouden willen vervangen? wie mist er Wifi op zijn 6110?
Hoe goed is het slider systeem
Ben aan het twijfelen welk model ik zal kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
ondertussen heb ik garmin nog niet werkend met de interne GPS, ik kan er ook niet echt veel info over vinden, nergens staat duidelijk dat het werkt. ik heb Garmin_Mobile_XT_451.5.10.40 en de nieuwste firmware op de 6110, als ik de GPS wil instellen gaat hij zoeken naar een bluetooth GPS ipv van de interne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:57
hbt68 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:25:
zijn er hier mensen die 6110 voor een N82 zouden willen vervangen? wie mist er Wifi op zijn 6110?
Misschien dat ik het zou ruilen, ze hebben beiden hun voor en nadelen natuurlijk.
Een voordeel aan de 6110N vind ik dat er gewoon Route 66 bij zit, maar het slider systeem had van mij niet gehoeven.
Wifi mis ik niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon is super, maar kreeg nu de rekening, blijkt dus dat het iedere keer als een een quick fix word gemaakt (vodafone abbo) €0,75 kost?
Weet iemand of ik dit op kan lossen met een mobiel inetrnet abbo (blox) of gaan deze kosten daar buiten om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 11:02
hbt68 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:25:
Ik heb beide toestellen in mijn bezit. Persoonlijk hield ik eigenlijk nooit van slide gsm. Maar de 6110 Navigator heeft een goede slider. En deze slide funtioneert nog steeds perfect. Beide toestellen zijn evengoed. Maar de nokia N82 heeft toch iets meer functies. Zoals wifi en een betere camara. Voorlopig gaat mijn 6110 navigator er niet uit. Tenzij op korte termijn weer een mooie en goede N series uitkomt met nog betere funties van de N82. Als enigste dat ik nu een klein beetje mis is: DVB-H. Dan is mijn N serie voor mij echt helemaal af.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Afgelopen paar dagen een paar keer met navigatie gereden... Bevalt best wel moet ik zeggen.
Alleen vraag ik me af of het mogelijk is om flitspalen ook op de lijst van POI's te krijgen.
Tot nu toe is het me niet gelukt. Ik had op flitspaal.nl een handleiding gevolgd voor route66 v7 (ipv v8). Maar ik krijg het niet aan het werk. Weet iemand raad?

Verder erger ik me helemaal kapot aan het feit dat als de telefoon in standby staat (na een paar minuten nix doen dus), er geen klok te zien is op het schermpje. Mijn oude Samsung D500 had dat wel, en dat vond ik altijd erg prettig omdat ik een hekel heb aan horloges dragen. Ook vind ik het jammer dat de datum niet te zien is in je scherm.

Weet iemand of het mogelijk is om deze dingen aan te passen? Ik heb tot nu toe geen tutorials gevonden om de klok aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Paling1 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:22:
Afgelopen paar dagen een paar keer met navigatie gereden... Bevalt best wel moet ik zeggen.
Alleen vraag ik me af of het mogelijk is om flitspalen ook op de lijst van POI's te krijgen.
Tot nu toe is het me niet gelukt. Ik had op flitspaal.nl een handleiding gevolgd voor route66 v7 (ipv v8). Maar ik krijg het niet aan het werk. Weet iemand raad?

Verder erger ik me helemaal kapot aan het feit dat als de telefoon in standby staat (na een paar minuten nix doen dus), er geen klok te zien is op het schermpje. Mijn oude Samsung D500 had dat wel, en dat vond ik altijd erg prettig omdat ik een hekel heb aan horloges dragen. Ook vind ik het jammer dat de datum niet te zien is in je scherm.

Weet iemand of het mogelijk is om deze dingen aan te passen? Ik heb tot nu toe geen tutorials gevonden om de klok aan te passen...
De bestanden(mappen, flitspaal data e.d) voor de normale Route66 kun je niet gebruiken voor de versie die geleverd is op de 6110 helaas.Wat betreft de klok; dit kun je niet instellen in Symbian, maar wel gewoon installeren. Er zijn genoeg applicaties die een fullscreen klok op je screensaver kunnen toveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:18:
Telefoon is super, maar kreeg nu de rekening, blijkt dus dat het iedere keer als een een quick fix word gemaakt (vodafone abbo) €0,75 kost?
Weet iemand of ik dit op kan lossen met een mobiel inetrnet abbo (blox) of gaan deze kosten daar buiten om?
Volgens mij hoort dit gewoon bij data-verkeer. Ik hoop het wel tenminste.
Overigens zou ik puur daarvoor geen mobiel internet afsluiten, de normale gps fix is naar mijn idee ook vlug genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddos schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:53:
[...]

Volgens mij hoort dit gewoon bij data-verkeer. Ik hoop het wel tenminste.
Overigens zou ik puur daarvoor geen mobiel internet afsluiten, de normale gps fix is naar mijn idee ook vlug genoeg.
De normale fix duurt bij mij wel 4 a 5 minuten en via die quickfix 4 a 5 seconden..
Ik heb nu in 3 weken tijd ongeveer €16 aan extra kosten die ik normaal niet heb, iedere keer word er 0,75 gerekend (15 minuten maar dat heb ik niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:44
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:18:
deze kosten vallen in de zorgeloos internet blox.
je kan ook de assisted gps uitzetten, menu, toepassingen, gpsggvns, opties, instellingen positiebepaling, dan zie je 4 opties, selecteer assisted gps, opties, uitschakelen, dan weer opties en afsluiten kiezen.
Dan staat de assisted gps uit, fix duurt dan wel een stuk langer.
Als je bv in het buitenland op vakantie gaat dan zou ik deze functie uitzetten, ivm hoge(re) kosten.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het verlies van mijn 6280 vorige week heb ik me een 6110nav in huis gehaald.
Al zijn er wel een paar dinges die me niet bevallen en die op men 6280 dan wel weer had.

- Geen grafische smileys! :?
- Rekenmachine lijkt wat speelgoedachtig
- Geen mogelijkheid om submappen aan te maken in tracklijst (mp3 map)
(zelfs als ik deze via bestandbeheer of pc suite aanmaak zijn ze niet zichtbaar in men gsm)
- 6280 had in het menu een aparte optie om naar de inhoud van de SD kaart te gaan,
bij de 6110 zitten gewoon alle bestanden samen gegooid waardoor het wat slordig lijkt.
- Bij een sms versturen is er ook geen "onlangs gebruikt" optie waardoor je je contact weer
in je lijst moet gaan aanvinken.
- Wat afbeeldingen betreft kan je via pc suite (of via de phone browser) wel een volledige map
gaan kopieren en lijkt deze juist in je gsm te staan maar als je gaat bladeren staan alle afbeeldingen gewoon los in je gallerij en moet je ze eerst allen sellecteren omdan in die nieuwe map te gaan zetten.
- Contact om op te laden zit aan de bovenzijde van de gsm,vind ik nogal onhandig.
- ...

Beetje jammer voor een gsm van deze prijsklasse :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 06:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 05:50:
Na het verlies van mijn 6280 vorige week heb ik me een 6110nav in huis gehaald.
Al zijn er wel een paar dinges die me niet bevallen en die op men 6280 dan wel weer had.

- Geen grafische smileys! :?
- Rekenmachine lijkt wat speelgoedachtig
- Geen mogelijkheid om submappen aan te maken in tracklijst (mp3 map)
(zelfs als ik deze via bestandbeheer of pc suite aanmaak zijn ze niet zichtbaar in men gsm)
- 6280 had in het menu een aparte optie om naar de inhoud van de SD kaart te gaan,
bij de 6110 zitten gewoon alle bestanden samen gegooid waardoor het wat slordig lijkt.
- Bij een sms versturen is er ook geen "onlangs gebruikt" optie waardoor je je contact weer
in je lijst moet gaan aanvinken.
- Wat afbeeldingen betreft kan je via pc suite (of via de phone browser) wel een volledige map
gaan kopieren en lijkt deze juist in je gsm te staan maar als je gaat bladeren staan alle afbeeldingen gewoon los in je gallerij en moet je ze eerst allen sellecteren omdan in die nieuwe map te gaan zetten.
- Contact om op te laden zit aan de bovenzijde van de gsm,vind ik nogal onhandig.
- ...

Beetje jammer voor een gsm van deze prijsklasse :(
voor de rekenmachiene gebruik ik ccalc, naar mijn mening een van de beste gratis rekenmachine. hier een link http://pachome1.pacific.net.sg/~welic/cCalc.html werkt goed en heeft zelfs een binare en hexadecimale functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx chundo ga ik meteen eens gaan downen d:)b
En als nu ook iemand me kan zeggen hoe ik op 1 of andere manier mijn mp3'tjes kan onderverdelen in submappen (desnoods in een nieuwe map ergens in men gsm) ben ik helemaal tevreden :p
Vind het toch raar dat als ik een map aanmaak via pc suite die niet te zien is in mijn gsm zelf..

Oja weet er iemand een linkje waar ik een gratis versietje van Animated SMS kan verkrijgen of een alternatief hiervoor?
Heb wel 42 pagina's afgeGoogle'd (wat een woord) maar zonder iets dat echt werkt en mis die grafische smileys echt wel. :Y
Niet dat ik te gierig ben om een paar enkele euro's neer te tellen hoor maar als ik me alleen daarvoor een creditkaart moet aanschaffen lijkt het me toch wat belachlijk. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-03-2022
Ben het wel eens met Puma69 wat de minpuntjes betreft, heb deze telefoon nu een paar dagen.. Verder ben ik er over het algemeen erg tevreden mee, heb alleen soms dat hij vastloopt en ik hem opnieuw op moet starten en dat de batterij snel leeg is. Laatst ook gehad dat ik niemand kon bellen en dat ik 'm opnieuw op moest starten, al met al wat meer minpuntjes dan ik had gedacht..

Verder is het bloedirritant dat er steeds dezelfde vragen worden gesteld in dit topic terwijl er al vaak genoeg antwoord is gegeven. Lees eens heel het topic door voordat je een vraag stelt, heb ik ook gedaan. Snap niet dat de mods hier niets aan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi_roy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 16:05
Ik gebruik de 6110 al enige tijd, maar twee weken geleden kreeg ik voor het eerst een foutmelding van de GPS, nl. Geen positioneringsmethoden beschikbaar. Toepassing zal werken zonder GPS.
Dit ondanks dat de benodigde vakjes bij de methoden voor positionering geselecteerd zijn: A-GPS, Geintegreerde GPS en Op basis van netwerk zijn allen aangevinkt.
Op dat moment was de batterij bijna leeg, en na het opladen deed de GPS het weer, dus ik dacht dat het daaraan had gelegen.
Echter, op dit moment, met volle batterij heb ik het probleem weer terug. Wat ik ook probeer, hij werkt niet meer. Ik heb een factory reset gedaan, uit en weer aangezet (incl. batterij en geheugenkaart/ simkaart verwijderd) het mag echter niet baten, dezelfde melding blijft terugkomen.
Ik ben bang dat de GPS module helemaal niet meer werkt. :(

Zijn er meer mensen die dezelfde melding krijgen, Heeft iemand een idee hoe dit kan worden opgelost? Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Filipek schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:49:
Verder is het bloedirritant dat er steeds dezelfde vragen worden gesteld in dit topic terwijl er al vaak genoeg antwoord is gegeven. Lees eens heel het topic door voordat je een vraag stelt, heb ik ook gedaan. Snap niet dat de mods hier niets aan doen..
Daar is het topicreport voor uitgevonden. We lezen veel, maar niet alles. Als er niets gemeld wordt, dan is er een kans dat we het niet zien.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt route 66 mobile 7 S60 met de interne gps of moet je dan nog een externe gps ontvanger hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Als je even een pagina terug bladert, dan had je deze post van vdspeter kunnen lezen:
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:12:
[...]

route66 v7 werkt goed met de interne gps, als ook garmin, al moet ik toegeven dat garmin ietwat te zwaar is voor de 6110 jammer, want het is grafisch zeker het mooiste programma en heeft mijns inzien ook de meeste mogelijkheden!
Volgens mij staat daar precies in wat jij wilde weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:15
Uit onderstaande tekst concludeer ik dat een 6 GB micro sd kaartje prima werkt op de 6110? Volgens de nokia site staat bij de compatible accessoires niet groter dan 2 GB, deze gebruik ik op het moment ook. Kan iemand bevestigen dat grotere capaciteit kaarten ook werken? Heeft iemand de 8 GB ook al gebruikt en heeft de capaciteit van de kaart gevolgen voor de snelheid van de telefoon?
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:58:

om te antwoorden op uw vraag, deze progamma's inclusief nokia maps werken allemaal feilloos naast elkaar op 1 micro sd kaartje van 6 Gb en voor nokia maps ben je al snel 2 gb kwijt als je heel europa erop wil, ik denk 3.8Gb voor de hele wereld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen krijg ik een telefoonnummer te zien ipv de naam van degene die me opbelt.
Zo vervelend, nummers kan ik natuurlijk niet uit mijn hoofd, nu kan ik niet zien wie mij belt.
Iemand enig idee ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yodah schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:38:
Uit onderstaande tekst concludeer ik dat een 6 GB micro sd kaartje prima werkt op de 6110? Volgens de nokia site staat bij de compatible accessoires niet groter dan 2 GB, deze gebruik ik op het moment ook. Kan iemand bevestigen dat grotere capaciteit kaarten ook werken? Heeft iemand de 8 GB ook al gebruikt en heeft de capaciteit van de kaart gevolgen voor de snelheid van de telefoon?

[...]
Ja, ik gebruik 8 gb, wat mij betreft geen problemen, werkt goed. Heb hem nog niet helemaal vol. Heb nog 4 gb te vullen. Tot nu toe geen probleem. Wat betreft snelheid merk ik geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er vandaag achter gekomen dat alle standaard meegeleverde beltonen niet te vinden zijn. Het gekke is dat alle profielen met tonen, die ik al in heb gesteld het gewoon doen. Echter als ik een nieuwe beltoon wil toewijzen of profielen wil krijg alleen de optie uit of downloaden. Ra ra hoe kan dat?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me soms bevestigen of de CR-48 telefoon houder toelaat de telefoon open te schuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:46:
Kan iemand me soms bevestigen of de CR-48 telefoon houder toelaat de telefoon open te schuiven?
Ja je kan de telefoon gewoon openschuiven als deze in de houder zit :)

Ik heb hem zelf laatst ook gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een heel andere vraag:

Kan er iemand uitsluiting geven ofdat er in de accu van de 6110 (de BP-5M) of in het toestel zelf een stroomregelaar zit voor de oplader.

Ik heb hier namelijk een zonnelader liggen die speciaal bedoelt is voor telefoons en andere klein grut.
Maar deze levert ongeveer 10V, De Accu zelf levert 3.7 Volt en de Nokia lader levert 5 Volt. Ik zou nu dus al denken dat er inderdaad een stroomregelaar in zit, maar kan deze ook 10V aan?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net dat het met route 66 mobile 7 europe niet mogelijk is om grensoverschrijdend te navigeren, klopt dit? Ik zag ook dat op deze versie een kaart staat met de hoofdwegen van europa kun je met deze kaart wel grensoverschrijdend navigeren??

Ik zag ook net dat er een route 66 mobile 8 is voor op de nokia 6110 heeft deze wel 1 kaart van eruopa (dus grensoverschrijdend) en weet iemand of deze versie goed werkt op de 6110

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 17:15:
Ik ben er vandaag achter gekomen dat alle standaard meegeleverde beltonen niet te vinden zijn. Het gekke is dat alle profielen met tonen, die ik al in heb gesteld het gewoon doen. Echter als ik een nieuwe beltoon wil toewijzen of profielen wil krijg alleen de optie uit of downloaden. Ra ra hoe kan dat?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Is er echt niemand die hier een antwoord of oplossing voor heeft?
Groetjes Kreukie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je gewoon een mp3 en / of beltoon op je sd kaartje zet en je gaat via galerij naar 't bestand en dan opties -> instellen als -> Beltoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:29:
Als je gewoon een mp3 en / of beltoon op je sd kaartje zet en je gaat via galerij naar 't bestand en dan opties -> instellen als -> Beltoon
Oke, dat begrijp ik, ik wil echter graag de orginele beltonen terug, zonder dat ik daar weer voor moet betalen. En waar kan ik de orginele beltonen eventueel downloaden (maar dat kost natuurlijk wel data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Laatst online: 15-09 15:15
Mijn CR-48 houder is na een klein half jaar overleden.
Het mechanisme blijft niet meer vastzitten.
Ik heb de houder opengemaakt en gevonden dat er twee plastic flapjes van nog geen halve millimeter dik zijn afgebroken waardoor het niet meer werkt.
Ultiem knullig gemaakt dus, dit kan niet anders dan stukgaan.

Heb voor nu maar even een universele houder CR-39 gekocht, aangezien ik niet nog een keer zoiets knulligs wil kopen als de CR-48.

Voor mij een hele grote tegenvaller dat Nokia zoiets slechts produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb laatst mijn 6110 proberen te upgraden van firmware maar dat ging fout. Bij Nokia service binnen gebracht en na twee weken kreeg ik een nieuwe. De oude zou te moeilijk zijn om te herstellen. ?????
Ik heb mijn backup van mijn oude terug gezet en dat werkte allemaal prima.
Probleem. Bij de "toepassingen" zitten een aantal toepassingen (bv google maps) die niet meer weg te krijgen zijn. Als je ze aanklikt en vraag om te verwijderen begint hij er wel mee maar na een tijdje geeft hij "verwijderen mislukt" Ook via toepasingsbeheer krijg ik ze niet meer weg. Iemand een suggestie. Binnenbrengen bij Nokia gaat mij weer twee weken zonder telefoon kosten vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook toevallig of je de telefoon via de usb kan laden?

Ik heb hem bijna leeg en de lader op me werk en ben ziek thuis stom stom stom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:15:

Nope

Verwijderd

Yodah schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:38:

[...]
Ik gebruik al een maand een 8Gb kaart zonder probleem

• jepper
*weg* deze site staan we niet meer toe

[ Voor 78% gewijzigd door pven op 17-12-2008 11:16 ]

• hbt68
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:15:

• hbt68
Bedoelde te posten
Zijn aparte kabels voor, in de winkel helaas, waar als je ziek bent kom je daar ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
hbt68 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:11:
[...]

Bedoelde te posten
Zijn aparte kabels voor, in de winkel helaas, waar als je ziek bent kom je daar ook niet.
Weet iemand ook toevallig of je de telefoon via de usb kan laden posten? Dat snap ik niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nokia 6610 slaat af en toe gewoon vast en kan er niks meer mee behalve de batterij eruit te halen en opnieuw starten.
Heeft iemand daar ook last van en heeft een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:06:
Mijn nokia 6610 slaat af en toe gewoon vast en kan er niks meer mee behalve de batterij eruit te halen en opnieuw starten.
Geen last van.

Vraagje: Wat zijn jullie (meest gebruikte) programma's?

Deze programma's heb ik er naast de standaarprogramma's op staan:
- Externe GPS
- HandyClock
- LandscapePro
- MiniGPS
- Mobile Signer
- MP3 Editor
- OfficeSuite
- PhotoRite SP
- Psiloc MiniGPS
- QuickOffice Premier
- RescoViewer
- SmartMovie
- Windows Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jepper schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 14:49:
[...]

Geen last van.

Vraagje: Wat zijn jullie (meest gebruikte) programma's?

Deze programma's heb ik er naast de standaarprogramma's op staan:
- Externe GPS
- HandyClock
- LandscapePro
- MiniGPS
- Mobile Signer
- MP3 Editor
- OfficeSuite
- PhotoRite SP
- Psiloc MiniGPS
- QuickOffice Premier
- RescoViewer
- SmartMovie
- Windows Live
Heb al die proggie`s niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee of er 3rd party software is om je scherm te "kantelen" dus dat je hem zelf in Landscape modus kan zetten.

Heb namelijk nog geen houder voor m'n 6110 maar kan hem wel precies in het stuur vastklemmen, maar dan moet ik dus constant naar een 90graden gedraaid scherm kijken..

Ik heb zelf RotateMe gevonden, maar die werkt alleen met een accelerometer (N95 en N81), nu zou er een V1.5 beta ergens rondmoeten zwerven die het bij alle Symbian 3rd kan, maar die is dus onvindbaar.

Iemand iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 23:52:
Iemand een idee of er 3rd party software is om je scherm te "kantelen" dus dat je hem zelf in Landscape modus kan zetten.

Heb namelijk nog geen houder voor m'n 6110 maar kan hem wel precies in het stuur vastklemmen, maar dan moet ik dus constant naar een 90graden gedraaid scherm kijken..

Ik heb zelf RotateMe gevonden, maar die werkt alleen met een accelerometer (N95 en N81), nu zou er een V1.5 beta ergens rondmoeten zwerven die het bij alle Symbian 3rd kan, maar die is dus onvindbaar.

Iemand iets anders?
Zo onvindbaar is hij niet hoor ;)

*weg* deze site staan we niet meer toe
Wel even signen.

LandscapePro kun je op de achtergrond laten draaien, en met 'c' kun je het scherm draaien (wel irritant als hij aanstaat tijdens het typen van smsjes e.d.). Die 'c'-functie kun je ook uitschakelen. Ik wacht nog op een versie waarbij je zelf de knop in kan stellen (1,2)...

RotateMe is wel fijn omdat het scherm al draait als je op het programma klikt en de autostart is chill. Bij beide kun je ook de Navigator draaien. Ook hier verschillende knoppen in te stellen.

[ Voor 17% gewijzigd door pven op 17-12-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, symbiansigner.com loopt te kutten. Iemand een manier om een sis te signen zonder dat je symbiansigner.com nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:00:
Mja, symbiansigner.com loopt te kutten. Iemand een manier om een sis te signen zonder dat je symbiansigner.com nodig hebt?
Even googlen.

Je kunt hier je .cer aanvragen, symbiansigned geeft alleen nog certificaten aan Publishers...

Te snel....
Signing Requets Here Due to symbiansigned problems, Signing is closed

[ Voor 27% gewijzigd door jepper op 27-02-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nu echt te laat op het certificaat feestje? :'(

Ben al een weekje bezig een certificaat te maken voor mijn 6110. Maar de poort lijkt echt dicht ik heb het geprobeerd met genialsis maar kom niet door op de site van symbian signed. Kan er wel gewoon inloggen maar blijkbaar nier ver genoeg, te weinig user rights of zo denk ik. Is er nog iemand die een certificaat kan maken?

ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:55:

Ben al een weekje bezig een certificaat te maken voor mijn 6110. Maar de poort lijkt echt dicht ik heb het geprobeerd met genialsis maar kom niet door op de site van symbian signed. Kan er wel gewoon inloggen maar blijkbaar nier ver genoeg, te weinig user rights of zo denk ik. Is er nog iemand die een certificaat kan maken?

Nope, enige wat je kunt doen is een publisher regelen die het voor je doet.Als je er een vindt mag je ook nog wat certificaten voor mij aanvragen (de nieuwe certificaten zijn namelijk 3 jaar geldig), nu moet ik straks vanaf juni ofzo de tijd elke keer terugzetten als ik m'n huidige certificaat gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help..., is er een publisher in de zaal? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:55:

Je kan ook 20 dollar lappen en dan 1 certificaat aanvragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddos schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:18:
[...]

Synchronisatiesleutel?Ik heb dat ding niet eens in hoeven te voeren. Probeer eens een reinstall van de navigatie software anders?
Niemand die dit herkent? Ik zit er nog steeds mee, heb er ook nog niets aan gedaan hoor.

Weet iemand hoe ik de flash manueel kan bedienen?
Er bestaan programma'tjes voor, maar geen enkel werkt op de navigator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iemand bekend met het toevoegen van extra lettertekens (fonts).
Ik heb Russische teksten / bestandjes met een Russische naam in mijn geheugen staan.
Deze cyrilllische lettertekens worden nu onleesbaar weergegeven.
Mijn vraag is of iemand weet hoe dit leesbaar te maken, zonder de landinstellingen te hoeven wijzigen.
Mijn toestel is een Nokia 6110 navigator, maar ik heb gezien dat veel van de toopics op dit forum ook te gebruiken zijn op een 6110 nav.
Alvast bedankt voor eventuele tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dagen gezocht op internet en op alle pagina's van dit topic gelezen maar ik kan geen antwoord op mijn vragen vinden;

Vraag 1
Na een tijdje niets met de telefoon te hebben gedaan gaat hij in standby en ik zie dan de datum en tijd. Maar na een paar minuten verdwijnen deze weer en wordt het scherm helemaal zwart.

Wat ik wil is als de telefoon aan staat (en de toetsen geblokkeerd) er een tijd in mijn scherm te zien is. Gister heb ik voor 10 euro betaald voor een applicatie van Tektronic SRL genaamd Digital Clock. Als ik deze applicatie start, dan blijft er een klok in mijn scherm, zolang ik de toetsen maar niet blokkeer!

Weet iemand hoe ik de tijd in mijn scherm kan laten staan zolang de telefoon aan staat?

Vraag 2
Als ik software (freeware) download dan krijg ik in de meeste gevallen een foutmelding;
Certificaatfout; Neem contact op met de leverancier van de applicatie.

Ik heb alle opties die bij online certif.controle mogelijk zijn al geprobeerd maar dit maakt geen verschil.

Heeft iemand een idee wat ik moet aanpassen/downloaden/kopen om van dit probleem af te zijn?

Vraag 3
Ik heb gister ook bij route66 voor 9,95 de aanvulling voor flitspalen gekocht. De betaling is goed gegaan, ik kan de lic.sleut. synchroniseren, ik kan het downloaden maar dan?

Ik kan nergens instellen dat ik een alarm ofzo wil krijgen bij flitspalen, heeft iemand een idee hoe ik dit moet instellen?

Alvast bedankt voor jullie genomen moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nokia 6110 valt soms zomaar uit en start opnieuw of slaat vast , hebben andere daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi

Na een update van 3.58 naar 4.22 ben ik mijn sleutels kwijt geraakt die in de 'geldige sleutels' map waren en ik dacht dat die pc suite alles copierde met de backup.
zo ,weet er iemand hoe je die terug kunt krijgen ?

danks iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:03:
Hi
Na een update van 3.58 naar 4.22 ben ik mijn sleutels kwijt geraakt die in de 'geldige sleutels' map waren en ik dacht dat die pc suite alles copierde met de backup.
zo ,weet er iemand hoe je die terug kunt krijgen ?
danks iedergeval
Als ik een backup maak dan maak ik een backup van de geheugenkaart (apart)
en een backup van de telefoon (zonder geheugenkaart) dan copieerd hij de sleutels mee
ook moet je verborgen bestanden op weergeven aan hebben op je pc.
Dan gaat het goed.
Als het goed is kan je de software herinstalleren vanaf de meegeleverde dvd suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat een hoop mensen Route 66 v7 werkend hebben op de 6110. Ik heb 'm zelf ook, gesigned, geinstalleerd, etc. Allemaal prima maar zodra ik het programma opstart komt er heel even een klein beetje tekst in beeld te staan (in het zwart, gewoon op de achtergrond van de telefoon, de rest is blanco) en daarna stopt het programma weer. De nieuwste firmware staat op mijn telefoon en ook de installatie van Route66 en het kopieren van de kaarten is allemaal prima gegaan.
Iemand hier ervaring mee of enig idee wat het kan zijn? Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbt68
http://wap.gpsgate.com

gpsgate werkt dit icm 6110N en tt? dan zou ik een 6110 overwegen, schijnt te werken op een e50.
kan het interne gps sharen naar andere poort? zoals op ppc

http://franson.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4912

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen met het volgende:
Ik heb via internet nieuwe covers gekocht (grijze).
Nu is de achterkant geen probleem om te vervangen, maar de cover aan de voorkant wil me niet lukken, heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbt68
Waarom bestaan er zoveel verschillende sportstracker proggies voor verschillende modellen terwijl OS toch 3.1 is? is Iedere GPS anders aan te sturen?

http://sportstracker.nokia.com/nts/download.jsp
--------------------------------------------------------------------------------

Please read and accept the 2-page "End User Software Agreement" before installing the application.

End User Software Agreement (html version)

I have read and accepted the agreement.

Please choose the version suitable for your phone:

Nokia Sports Tracker for S60 v3.0

Supported phones:
Nokia S60 v3.0 devices (N71, N73, N75, N77, N80, N91, N92, N93, N93i, E50, E60, E61, E62, E65, E70, 3250, 5500 Sport)

Download

Nokia Sports Tracker for S60 v3.1

Supported phones:
Nokia S60 v3.1 devices (N76, N81, N81 8Gb, E51, 5700, 6110 Navigator, 6120, 6121, 6290)

Download

Supported phones:
Nokia S60 v3.1 devices (N95)

Download

Supported phones:
Nokia S60 v3.1 devices (N82, N95 8Gb)

Download

Supported phones:
Nokia S60 v3.1 devices (E90)

Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het met de 6110 navigator mogelijk is om 2 bluetooth apparaten gelijkertijd te gebruiken? Ik wil namelijk een losse BT gps verbinden en tevens gelijktijdig gebruik blijven maken van mijn BT carkit! Heb internet al afgezocht, maar kon er niets over vinden. Wil het graag weten voordat ik een BT gps aanschaf, anders is het zonde van de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:18:
Weet iemand of het met de 6110 navigator mogelijk is om 2 bluetooth apparaten gelijkertijd te gebruiken? Ik wil namelijk een losse BT gps verbinden en tevens gelijktijdig gebruik blijven maken van mijn BT carkit! Heb internet al afgezocht, maar kon er niets over vinden. Wil het graag weten voordat ik een BT gps aanschaf, anders is het zonde van de aankoop.
volgens mij is dit gewoon mogelijk ik zal het ff uittesten voor je

Ik wist het al vrij zeker en ik heb gelijk het is mogelijk om je 6110 via een externe bt gps muis te gebruiken en tergelijkertijd op een bluetooth carkit te hebben aangesloten. :)
(Ik heb zelf een parrot ck3200 carkit en een holux gpslim 236 gpsmuis)
Dit kan omdat de ene verbinding data is en de andere een voice verbinding

[ Voor 23% gewijzigd door Megapaul op 13-03-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk das hartstikke mooi, Megapaul.
Bedankt dat je dit even voor me heb nagekeken.
Dan kan ik overgaan tot de aanschaf van de Holux GR-239 Bluetooth GPS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben benieuwd hoe het zit met het updaten van het kaartmateriaal van de ingebouwde navigatie software,volgens mij zijn dat namelijk kaarten van eind 2006,hoe zit dat als je nu een nieuwe 6110 koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:40:
ik ben benieuwd hoe het zit met het updaten van het kaartmateriaal van de ingebouwde navigatie software,volgens mij zijn dat namelijk kaarten van eind 2006,hoe zit dat als je nu een nieuwe 6110 koopt?
Je kunt ze gewoon updaten met de bijgeleverde cd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
jepper schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:38:
[...]
Je kunt ze gewoon updaten met de bijgeleverde cd..
Dat is volgens mij geen update maar gewoon een uitbreiding van je landen.

Bij de nokia N330 (dat is een pnd met route66 erop) kan je niet je kaarten upgraden.
Heb hierover met R66 support gespoken ze zeiden dat nokia een bepaalde kaartversie hebben "gekocht" en route 66 leverd geen update's voor de 6110 navigator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Laatst online: 16-07-2024
Wie heeft er ervaring met de bluetooth verbinding tussen de 6110 en een pioneer avic d3bt systeem. Bij mij valt de verbinding steeds weg. Als ik mijn oude telefoon een 6680 gebruik heb ik heir geen last van.
Op de 6110 staat overigens de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Laatst online: 10-03-2023
Sinds vandaag de 6110N White in huis.

Meteen een eerste GPS fix proberen te krijgen (alleen internal GPS ingesteld) en lukte in 2 minuten _/-\o_
Ook de 3G-UMTS-verbinding maar even op GSM (+handmatig eigen netwerk selecteren). Dat, samen met instellen van alleen interne GPS, gaat een hoop kosten schelen. Navigatie voor mij toch het belangrijkste.
De camera is niet zo boeiend/indrukwekkend, aangezien ik een semi-profi dSLR heb ;)
Mooi beeldscherm verder (qua resolutie en kleuren). Kwam van een Samsung D500, dus da's toch best een verschil.

Toen m'n Jabra BT headset proberen te pairen.. ook gelukt.
Verder nog even de radio geprobeerd... maar 1 zender (binnenshuis)... :/

Heb nog een hoop contacten over te zetten en moet ook de navigatie nog 's goed uitproberen, maar ziet er veelbelovend uit.
Verder ook snel maar 's 'n backup maken. Hier al goede tips gezien...

Ik heb overigens nu standaard firmware 4.22 (= de meest recente = van 11-2007) en R66 Benelux Q2 2007 (wel ca. 1 jaar = beetje oud dus, maar ja). Eerst maar 's kijken hoe R66 uberhaupt bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote; Ik heb overigens nu standaard firmware 4.22 (= de meest recente = van 11-2007) en R66 Benelux Q2 2007 (wel ca. 1 jaar = beetje oud dus, maar ja). Eerst maar 's kijken hoe R66 uberhaupt bevalt.

uit deze opmerking meen ik toch af te leiden dat er een nieuwere versie bestaat want op de mijne zit navigatie van 4 2006 dus het argument dat nokia de kaart toen heeft gekocht klopt niet,voor de mensen met de versie 4 2006 zou er dus een update mogelijk moeten zijn naar 2 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Weet ook niet precies hoe het zit, maar dat er een nieuwere kaart (R66 Benelux) wordt geleverd op de 6110N momenteel, wil nog niet zeggen dat mensen met een oudere kaart zo'n update kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
Megapaul schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:50:
[...]

Dat is volgens mij geen update maar gewoon een uitbreiding van je landen.

Bij de nokia N330 (dat is een pnd met route66 erop) kan je niet je kaarten upgraden.
Heb hierover met R66 support gespoken ze zeiden dat nokia een bepaalde kaartversie hebben "gekocht" en route 66 leverd geen update's voor de 6110 navigator.
Als je die cd gebruikt, controleert die via internet of er updates zijn. Ik weet het niet 100% zeker van de kaarten, ik weet het wél zeker van de spraakbestanden (zelf eens geupdated van 1.13 naar 1.15 ofzo). Ik zal zsm kijken hoe het precies zit, ik heb hier geen cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Met CD bedoel je waarschijnlijk de Nokia PC Suite die er op staat. Gebruik 'm momenteel om grote aantallen contactgegevens in te gooien. Via BT synchroniseert ie automatisch en real-time. Mooie applicatie voor dat soort dingen... maar voor updates (firmware in ieder geval lijkt me) kun je 't oa ook gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand misschien voor mij een kopie van die navigatie cd regelen of als jullie op usenet zitten hem daar eens posten want mijn cd heeft een beschadiging en doet dus niets meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet de mijne ook wel eens. Heb 'm er vorig jaar voor opgestuurd. Is toen een maand op reis geweest naar diverse reparatie diensten en kwam onveranderd terug.
Heb er een kleinere (de standaard) SD kaart ingedaan en toen is het wel minder geworden maar hij slaat nog steeds wel eens vast. Heb het 1 x gehad toen de wekker ingesteld stond ... :( Beetje jammer. Batterij eruit is de enige mij bekend oplossing.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:06:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb een vraagje
ik heb nu sinds gister Nokia 6110 Navigator
maar nu wou is route 66 licentie kopen via cd rom
maar elke keer krijg ik deze melding
your device is not conedced to the pc please connect the device first
wat betekend dat en hoe kan ik dit op lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Op flitspaal.nl zag ik goed nieuws :)

Ze ondersteunen nu ook Nokia Maps en Route 66 voor de flitspalen
Dus je kan ze gewoon downloaden ipv kopen :)

Voor uitleg: http://www.flitspaal.nl/pdf/nokia_navigator.pdf
Eerst ff registreren op flitspaal.nl en dan naar het flitspaal download menu daar kan je de
flitspaalbestanden downloaden.

Dit bestand plaats je ergens (waar jij wil) op je telefoon.
Browse met je bestandsverkenner van je telefoon naar het flitspaal bestand en kies openen
het laden begint dit duurt een tijd. Als het bestand geladen is dan moet je het bestand opslaan (lees installeren) ook dit duurt een tijd.

Ook kan je waarschuwingsgeluiden toevoegen, plaats deze in de map sounds/digital op je geheugenkaart. ik heb een aantal waarschuwingsgeluiden geplaats op rapidshare.
http://rapidshare.com/files/99808433/flitsgeluiden.rar.html
Nadat je de geluidsbestanden op je telefoon gezet heb moet je ff je muziekbibliotheek vernieuwen.

Nadat de installatie hiervan klaar is start dan je navigatieprogramma, ga vervolgens naar instellingen, alarm en dan naar oriëntatiepunten hierin zie je een aantal categorieën:
1 browse naar de cartegorie die je wil markeren en kies markeren. (je krijgt de vraag alarm instellingen veranderen? kies vervolgens ja).
2 de telefoon zoekt nu naar geluidsbestanden.
3 kies je instellingen of je een waarschuwingsgeluid wil en op welke afstand.
4 kies vervolgens op opslaan.
5 herhaal dit met alle cartegorieën die je wil selecteren

Veel plezier met je gesproken waarschuwingen

Ben zelf errug blij dat ze dit formaat eindelijk ondersteunen d:)b

[ Voor 58% gewijzigd door Megapaul op 15-03-2008 21:34 . Reden: extra uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb trouwens nog een probleempje met TomTom6, het lijkt of de stem na een aanwijzing nog iets wilt zegtgen, maar dat wordt afgekapt. Hoop dat iemand snapt wat ik bedoel en hoe ik dat kan verhelpen.

(sorry capslock stond nog aan)

Dan kan je je post opnieuw aanpassen met de edit knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif (nu niet meer, komt omdat ik het heb geëdit)

[ Voor 94% gewijzigd door Ginz op 17-03-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:33:
Heb trouwens nog een probleempje met TomTom6, het lijkt of de stem na een aanwijzing nog iets wilt zegtgen, maar dat wordt afgekapt. Hoop dat iemand snapt wat ik bedoel en hoe ik dat kan verhelpen.

(sorry capslock stond nog aan)
Gebruik je de telefoon icm een carkit of is dit puur bij de navigatie?
Heb je flitspalen erop staan? ja? dan wel voor de smartphone versie?
Loopt tomtom zelf traag?
Waar staat tomtom op geinstalleerd?

ps. wat betreft je berichtje met capslock, je kan je post geoon editten ;)

[ Voor 26% gewijzigd door een moderator op 17-03-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:40:
quote; Ik heb overigens nu standaard firmware 4.22 (= de meest recente = van 11-2007) en R66 Benelux Q2 2007 (wel ca. 1 jaar = beetje oud dus, maar ja). Eerst maar 's kijken hoe R66 uberhaupt bevalt.

uit deze opmerking meen ik toch af te leiden dat er een nieuwere versie bestaat want op de mijne zit navigatie van 4 2006 dus het argument dat nokia de kaart toen heeft gekocht klopt niet,voor de mensen met de versie 4 2006 zou er dus een update mogelijk moeten zijn naar 2 2007
Dan zijn er mensen die een nieuwere kaart dan mij hebben, ook ik heb 2006 4Q grrrrr ;)
ik heb zojuist een mail gestuurd Naar R66 via het email adres wat speciaal op de R66 Nokia Navigator site staat. http://www.66.com/nokia/n6110/index.php?cid=NL
Ik hoop dat ze snel duidelijkheid verschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx voor je snelle reactie paul ik heb het op een nokia 6110 en zowel met als zonder flitspalen hetzelfde euvel,op het tomtom 6 topic stond iemand met hetzelfde probleem op een 6120 ik heb legale software en laatste firmware op telefoon staan,verder gebruik ik geen carkit en heb ik tomtom op de sd gezet waar ook navigator opstaat dus de mee geleverde 512 mb en verder is tomtom snel genoeg
is voor mij bijna reden om tomtom er af te flikkeren ware het niet dat ik dat het fijnste navigatie programma vind qua layout e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
sdirkx schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:06:
Met CD bedoel je waarschijnlijk de Nokia PC Suite die er op staat. Gebruik 'm momenteel om grote aantallen contactgegevens in te gooien. Via BT synchroniseert ie automatisch en real-time. Mooie applicatie voor dat soort dingen... maar voor updates (firmware in ieder geval lijkt me) kun je 't oa ook gebruiken.
Nope, ik bedoel de R66-cd die je bij je 6110 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die cd doet het bij mij juist niet meer na een beschadiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Megapaul schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:50:
[...]
Dan zijn er mensen die een nieuwere kaart dan mij hebben, ook ik heb 2006 4Q grrrrr ;)
ik heb zojuist een mail gestuurd Naar R66 via het email adres wat speciaal op de R66 Nokia Navigator site staat. http://www.66.com/nokia/n6110/index.php?cid=NL
Ik hoop dat ze snel duidelijkheid verschaffen
Ik heb het volgende antwoord terug gehad van Route66.
Geachte Klant,

Helaas is Q4 2006 kaarten door Nokia voor geinstalleerd en is onderdeel van het verkoop pakket van Nokia. Q2 2007 staan op de dvd echter deze kunnen worden aangekocht. (a € 49.95 8)7 )
Neem s.v.p. contact op met nokia.
Met vriendelijke groet,
Rob, VEEN
ROUTE 66 Customer Support

Kan je beter western europe + nordics nemen kost € 99.95. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Megapaul op 17-03-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:48:
[...]

Ik heb het volgende antwoord terug gehad van Route66.
Geachte Klant,

Helaas is Q4 2006 kaarten door Nokia voor geinstalleerd en is onderdeel van het verkoop pakket van Nokia. Q2 2007 staan op de dvd echter deze kunnen worden aangekocht. (a € 49.95 8)7 )
Neem s.v.p. contact op met nokia.
Met vriendelijke groet,
Rob, VEEN
ROUTE 66 Customer Support

Kan je beter western europe + nordics nemen kost € 99.95. 8)7
Ik heb inderdaad ook al eens navraag gedaan, en kreeg eenzelfde soort antwoord van Route 66.

Verder nog een vraagje aan Megapaul mbt flitspalen; Zodra ik het alarm in heb gesteld voor de verschillende categorieen en ik sluit het navigatieprogramma (en een herstart van de telefoon) dan zijn de alarminstellingen weer verdwenen bij mij. Heb jij dit probleem misschien ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:23:
[...]

Ik heb inderdaad ook al eens navraag gedaan, en kreeg eenzelfde soort antwoord van Route 66.

Verder nog een vraagje aan Megapaul mbt flitspalen; Zodra ik het alarm in heb gesteld voor de verschillende categorieen en ik sluit het navigatieprogramma (en een herstart van de telefoon) dan zijn de alarminstellingen weer verdwenen bij mij. Heb jij dit probleem misschien ook?
Nee bij mij werkt het gewoon alles wat ik geselecteerd heb blijft staan.
Welke firmware heb jiij? ik heb versie 04.22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Wie kan me vertellen wat nu het verschil is tussen de instellingen "assisted GPS" en "op basis van netwerk". Gebruik de 6110N bij beide opties data? Ik las iets over 0,75 euro per fix. Voor welke instelling geldt dat?
Omdat ik geen databundel heb, werk ik nu alleen met "interne GPS". Duurt zo'n 2 a 3 minuten. Dus valt mee. Als het kostenloos sneller kan, dan is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
sdirkx schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:24:
Wie kan me vertellen wat nu het verschil is tussen de instellingen "assisted GPS" en "op basis van netwerk". Gebruik de 6110N bij beide opties data? Ik las iets over 0,75 euro per fix. Voor welke instelling geldt dat?
Omdat ik geen databundel heb, werk ik nu alleen met "interne GPS". Duurt zo'n 2 a 3 minuten. Dus valt mee. Als het kostenloos sneller kan, dan is dat natuurlijk mooi meegenomen.
Bij AGPS (assisted gps) maakt je telefoon een dataverbinding naar een server met de laast
bekende satelliet lokatie's.
Bij de functie op basis van netwerk maak hij (bij mij) geen dataverbinding, fix duurt een heel stuk langer.

Bij vodafone kost de functie AGPS per keer € 0.75.
Dit komt omdat je als je geen data abonnement heb je € 0.75 per 15 min betaald.
Als je regelmatig navigeert dan is dat een dure grap.
Want hij verstuurt maar 1,09 kb en ontvangt 3,23 kb per keer met AGPS aan. 8)7

Ik heb zelf wel een data abonnement voor oa flitsinformatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
"Bij de functie op basis van netwerk maak hij (bij mij) geen dataverbinding, fix duurt een heel stuk langer."

OK, als dat geen interessante optie is, dan hou ik het wel gewoon bij de interne GPS-receiver. Werkt meestal redelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:03:
[...]

Nee bij mij werkt het gewoon alles wat ik geselecteerd heb blijft staan.
Welke firmware heb jiij? ik heb versie 04.22.
Dat is vreemd. Ik heb ook 4.22. Heb jij jou Route 66 ook al eens geupdate? Volgens mij is dat 1 keer gebeurd bij mij. Verder heb ik behalve de standaard R66 ook een andere versie van R66 erop. Misschien dat dit samen niet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 00:08:
[...]

Dat is vreemd. Ik heb ook 4.22. Heb jij jou Route 66 ook al eens geupdate? Volgens mij is dat 1 keer gebeurd bij mij. Verder heb ik behalve de standaard R66 ook een andere versie van R66 erop. Misschien dat dit samen niet gaat.
Ook ik heb naast de meegeleverde R66 (v8) ook R66 (v7) erop staan. Dit werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 08:05:
[...]

Ook ik heb naast de meegeleverde R66 (v8) ook R66 (v7) erop staan. Dit werkt zonder problemen.
Nou, dat is vreemd. Dan kan ik zo niet verzinnen waar het aan kan liggen. In ieder geval bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 19:09:
Op flitspaal.nl zag ik goed nieuws :)

Ze ondersteunen nu ook Nokia Maps en Route 66 voor de flitspalen
Dus je kan ze gewoon downloaden ipv kopen :)

Voor uitleg: http://www.flitspaal.nl/pdf/nokia_navigator.pdf
Eerst ff registreren op flitspaal.nl en dan naar het flitspaal download menu daar kan je de
flitspaalbestanden downloaden.

Dit bestand plaats je ergens (waar jij wil) op je telefoon.
Browse met je bestandsverkenner van je telefoon naar het flitspaal bestand en kies openen
het laden begint dit duurt een tijd. Als het bestand geladen is dan moet je het bestand opslaan (lees installeren) ook dit duurt een tijd.

Ook kan je waarschuwingsgeluiden toevoegen, plaats deze in de map sounds/digital op je geheugenkaart. ik heb een aantal waarschuwingsgeluiden geplaats op rapidshare.
http://rapidshare.com/files/99808433/flitsgeluiden.rar.html
Nadat je de geluidsbestanden op je telefoon gezet heb moet je ff je muziekbibliotheek vernieuwen.

Nadat de installatie hiervan klaar is start dan je navigatieprogramma, ga vervolgens naar instellingen, alarm en dan naar oriëntatiepunten hierin zie je een aantal categorieën:
1 browse naar de cartegorie die je wil markeren en kies markeren. (je krijgt de vraag alarm instellingen veranderen? kies vervolgens ja).
2 de telefoon zoekt nu naar geluidsbestanden.
3 kies je instellingen of je een waarschuwingsgeluid wil en op welke afstand.
4 kies vervolgens op opslaan.
5 herhaal dit met alle cartegorieën die je wil selecteren

Veel plezier met je gesproken waarschuwingen

Ben zelf errug blij dat ze dit formaat eindelijk ondersteunen d:)b
hoe zet je de bestanden in de map nokia plaatsen of maps? als ik dat bestandje open dan kan ik niks aangeven waar ik hem wil hebben :( hij zet ze in mijn or.punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:29:
[...]

hoe zet je de bestanden in de map nokia plaatsen of maps? als ik dat bestandje open dan kan ik niks aangeven waar ik hem wil hebben :( hij zet ze in mijn or.punten
Het flitdpaal bestand zet je ergens op je telefoon, dan naar die lokatie gaan waar het bestand staat en op openen klikken dan duurt het laden een tijd en nadat het bestand geopend is op opslaan drukken, zo werkt het voor R66 (v8)
voor nokia maps: http://europe.nokia.com/A4509367

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste