Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Updates zijn van de website gehaald. Zie http://europe.nokia.com/A4577225

Nokia 6110 Navigator software removed - 25 September 2008
Support for Nokia 6110 Navigator has temporarily been removed from the Nokia Software Updater service. Other Nokia products are not affected. Support will be reinstated as soon as possible. We apologize for any inconvenience this may cause.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik navigeer er inmiddels ook al een aantal maanden af en toe mee en ben prima tevreden. Vind 't nog wel steeds jammer dat op de een of andere manier het niet lukt om meer dan een stuk of 3 flitslocaties-categorieen te voorzien van een geluid. De meerwaarde van de flitsinfo is daardoor helaas beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Na een nieuwe versie van Nokia Updater te hebben gedownload is het weer mogelijk om met Vista de 6110 te updaten. Ook is er een nieuwe firmware update aanwezig! Ik had de 4.2.2 en heb nu de 6.01.
Iemand al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
sonsan schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 21:35:
Na een nieuwe versie van Nokia Updater te hebben gedownload is het weer mogelijk om met Vista de 6110 te updaten. (...)
Inderdaad, net ook gedaan. Ik heb gemerkt dat de standaard GSM mode die ik ingesteld had (minder stroomverbruik, minder straling, UMTS gebruik ik toch weinig) weer op dual mode is gesteld.

Verder merk ik tot nu toe geen verschil, er zijn ook geen persoonlijke bestanden gewist of zo (wat volgens het programma wel zo zou zijn). Natuurlijk van tevoren een back-up gemaakt.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het navigatiesysteem van de Navigator 6110 gebruik in de auto van mijn vrouw, een Renault Scenic, krijg geen contact met de sataliet en kan ik dus niet navigeren. In mijn eigen auto en in andere auto's waar ik wel eens in rijd doet de Navigator het uitstekend. Blijkbaar zit er in die Renault iets dat het signaal van de sataliet tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Warmtewerend glas kan de ontvangst soms flink verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

sonsan schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 21:35:
Na een nieuwe versie van Nokia Updater te hebben gedownload is het weer mogelijk om met Vista de 6110 te updaten. Ook is er een nieuwe firmware update aanwezig! Ik had de 4.2.2 en heb nu de 6.01.
Iemand al ervaring mee?
Staat er ergens een changelog van deze firmware?

[edit]
Ik heb effe zitten zoeken op de Nokia website, maar ik kan niets vinden over deze update....
Ben hem toch maar effe aan het installeren.

[nog een edit]
Hier (Klik) is wat meer over de update te vinden...

[ Voor 30% gewijzigd door Paling1 op 24-11-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Na een half uurtje prutsen staat ie er uiteindelijk op....
2 keer een melding gehad dat ie de telefoon kwijt was en daarna nog een melding dat ie mijn tel wilde recoveren... Was wel effe zweten dus!

Ik heb bij het aansluiten op de USB gekozen voor de modus 'PC suite'. Toen ik de melding kreeg dat ie mijn tel niet kon vinden heb ik ook nog even geprobeerd om hem in 'gegevens overdracht' te zetten, maar toen was mijn tel nog steeds niet zichtbaar voor het update programma...
Wel een beetje vreemd, want om een firmware te kunnen downloaden moet ie eerst je tel kunnen vinden. Na het downloaden van de firmware op de computer ging de update van start en na een minuut of 10 kreeg ik de melding dat de tel niet gevonden kon worden... Daarna dus de recovery melding gehad. Toen dat verder ook geen verschil maakte heb ik mijn PC opnieuw opgestart en de boel nog een keer gerund (wederom met de modus 'PC suite'). En nu ging het gewoon goed.

Na het updaten staat de '3G' verbinding automatisch aan, die heb ik weer terug gezet naar alleen GSM. Scheelt weer batterijen...

Grappig is wel dat ik van Vista nu allemaal meldingen krijg over opnieuw geinstalleerde apparaat stuurprogramma's voor een Nokia 6120. 8)7

Nog een ander linkje met wat info gevonden:
klik
De laatste paar posts gaan over de nieuwe firmware... Niet alles is positief :/

[ Voor 9% gewijzigd door Paling1 op 24-11-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Paling1 schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:32:
Na een half uurtje prutsen staat ie er uiteindelijk op....
2 keer een melding gehad dat ie de telefoon kwijt was en daarna nog een melding dat ie mijn tel wilde recoveren... Was wel effe zweten dus!(...)
Als je de nieuwste updatesoftware had geïnstalleerd en de opmerkingen gelezen had die erbij stonden wanneer je ging updaten had je gezien dat dit normaal is... :)

Wat men als geobserveerd nadeel noemt (kortere batterijtijd, van 3-4 dagen naar 1 dag) lijkt me te maken hebben met de UMTS/3G modus die standaard ingesteld wordt.... als je GSM mode had gekozen zoals ik wordt deze door de update weer op dual mode (en dus 3G) ingesteld. Dat neemt meer energie.

Ik heb de batterij vannacht opgeladen, deze ochtend van de lader afgehaald, ook een half uur met de navigatie gewerkt en de batterij geeft nog steeds 6 streepjes aan. Even afwachten hoe hij zich de komende dagen houdt.

[ Voor 35% gewijzigd door pinockio op 24-11-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

pinockio schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:39:
[...]

Als je de nieuwste updatesoftware had geïnstalleerd en de opmerkingen gelezen had die erbij stonden wanneer je ging updaten had je gezien dat dit normaal is... :)
Tijdens het updaten staat er dat het op sommige computerconfiguraties mogelijk is dat PC suite een melding weergeeft dat de telefoon niet meer verbonden is met de PC.
Ik kreeg inderdaad die melding, maar ik kreeg tevens dus twee keer de melding van het updateprogramma dat mijn telefoon niet meer verbonden was met de PC. Tevens kreeg ik een recovery melding van het updateprogramma. Ik moest de batterij uit de telefoon halen en na een paar seconden weer opnieuw opstarten.
Toen stond er nog steeds de oude firmware op de telefoon, en was er nog steeds geen verbinding met mijn telefoon.
Pas na opnieuw opstarten van de PC en het opnieuw starten van het update programma is de telefoon uiteindelijk voorzien van de nieuwe firmware... (trouwens na het installeren van het updateprogramma moest er ook al opnieuw worden opgestart)

Dus of de omschrijving van Nokia is een beetje te rooskleurig of er gingen bij mij een paar dingen niet helemaal OK... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Gisteren trouwens ook maar weer eens een backup van mijn R66 kaarten gemaakt met het 'Route 66 sync' programma. Dat had ik al een tijd niet gedaan...
Bij het opstarten van het programma kreeg ik de melding dat er gratis updates voor mijn kaarten beschikbaar waren. Na het downloaden blijkt mijn kaartversie nu 1.15 te zijn ipv 1.13. De naam van de kaart is nog steeds 2006 Q4.
Heeft iemand een idee wat er veranderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Ik zou het niet weten, maar ik zag inderdaad dat er updates zijn. Voor alle zekerheid maar installeren, temeer daar Route66 op bepaalde plekken nogal eens de mist in ging (bijv. wegen kiest die ERG smal zijn of zelfs doodlopend.....) Wat dat betreft is zelfs de zeer oude TomTom die ik heb (ik meen uit 2005) beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de landen van europa op m'n kaartje gezet, alles lukt, tomtom start op, maar hij vindt die kaarten niet...

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 21:05
Sinds ik vorige week een update heb gedaan naar de nieuwste firmware heb ik het volgende probleem.
Als ik mijn telefoon aan de lader leg doet vervolgens de trilfunctie het niet meer tot de volgende restart van de telefoon. Dit is bijzonder irritant aangezien ik mijn telefoon altijd op stil heb staan, en dus niet door heb dat ik telefoon/sms krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodink
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik heb gisteravond mijn Nokia 6110 van de nieuwe firmware voorzien.
Ging perfect, zonder enig probleem. Van alle bovenstaande problemen tot op heden ook nog geen hinder gehad. Maar goed het is dan ook nog geen 24 uur geleden.
Had wel connectieproblemen met mijn bluetooth van de autoradio waarvan ik hoop dat die nu verholpen zijn. Dit moet ik echter nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag over mijn telefoon.
Laat ik maar alvast melden dat ik echt een leek ben.
Goed, ik heb dus mijn geheugen uitgebreid en alles, inclusief verborgen bestanden, gekopieërd naar mijn 2 gig kaartje.
Nu wil ik graag in Route66 maar dan moet ik mijn telefoon aansluiten. Als ik dat wil doen, dan komt er in mijn scherm te staan dat de geheugenkaart niet gebruikt kan worden omdat hij ergens anders al gebruikt wordt.
Ik krijg mijn Route66 dus ook niet aan de praat gezien ik geen gegevensoverdrachten kan doen.
Overigens werkt de pcsuite wel gewoon.

Ik heb Windows Vista.

Kan iemand me helpen?

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:50
Sla je toevallig je berichten op op je geheugenkaart?
zoja, zet deze dan tijdelijk op het intern geheugen via Menu -> Berichten -> Opties -> Instellingen -> Overige.
Als dit het niet is draait er een ander proces wat je geheugenkaart aanspreekt.

Verwijderd

Ik heb even gekeken, maar mijn berichten sla ik op op het telefoongeheugen. Enig idee wat er anders kan draaien op de geheugenkaart?
Als ik mijn telefoon uit en aanzet en ik sluit het kabeltje aan, dan werkt het ook niet..

Verwijderd

Op mijn xp-laptop werkt hij wel. Toch een vista-probleempje?

Nou, ik ben nu kaarten aan het downloaden, ik ga verhuizen naar Spanje, en dan is een kaart van Spanje ook wel handig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT_Father
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-05-2023
Heb mijn telefoon ook geupdate naar de nieuwe firmware maar merk nu dat de battery nog maar 1 dag meegaat (was 4 dagen) heb nieuwe battery geprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem :'(

Zie dat meer mensen dit probleem hebben?

Heeft iemand al oplossing gevonden? of gewoon w88 op nieuwe firmware update :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoT_Father schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:53:
Heb mijn telefoon ook geupdate naar de nieuwe firmware maar merk nu dat de battery nog maar 1 dag meegaat (was 4 dagen) heb nieuwe battery geprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem :'(

Terug naar de winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

GoT_Father schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:53:

Dit ook al gelezen?
pinockio in "Het Nokia 6110 Navigator topic"

Bij mij merk ik geen verschil tussen de oude en nieuwe firmware vwd accuduur...(na het instellen van het UMTS/3G gebeuren dus...)

[ Voor 3% gewijzigd door Paling1 op 12-01-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Even iets anders:
Ik zit net nog even een beetje bij te lezen op het NOKIA forum over de 6110N en ik kom daar dit tegen:
klik
Ik quote het ook nog even:
for all those who want to have the newest route66mobile8, here comes the solution:
first, open nokia navigator go to extras, and sync all licences over gprs). close the program, download the newest "update" from route66 for route66mobile8 and simply install it. now start that program, go to extras again and sync licences again. you will now get all your licences on route66mobile8, that you have in "nokia navigator" too, except for the first preinstalled map that came along with the phone. then you have at least always the newest route66mobile8 version with all the bugfixes, the new extras as for example navigation towards coordinates.
you then need to copy the voices manually from the nokia navigator folder (hidden on memory card), as also your streetmap and safetycams and whatever to the corresponding folders on route66mobile 8.
if you lateron connect the phone to route66sync, the program just detects always nokia navigator itself, so if it updates something, you have to copy those files again manually in the appropriate routee66mobile-folder.
En een paar pagina's verder:
yes it is normal since the first release of route66mobile8 for all the phones. as route66mobile8 gets installed in a different folder (nokia navigator is in memory card\System\Apps\Navigator whereas route66mobile8 is in memory card\System\Apps\ROUTE66_v8.
there is absolutely no problem, no files are messed up or whatever. i tried this trick already since firmware 3.58, 4.22, 5.11 and now 6.01, and always with the route66mobile8 "updates" that were available at that moment. the newest version works fine too.
there is no risk and no problem. route66 simply added this warning because of 2 reasons:
1. people (beginners) might think that they could update the nokia navigator-program itself, and then they would see that it was not updated and still remains the old version, and that they simply installed additionally another programm route66mobile8.
2. route66sync-software detects only on nokia6110navigators the nokia navigator, and will just update those files or download missing files for that program. it doesnt even see, that route66mobile8 is installed there. therefore you have to manually copy the files from the nokia navigator folder to the route66mobile8-folder (folder-structure is 100percent the same, so it is very easy!). to be able to see those folders, connect phone by usb-cable in datatransfer mode or connect it by memory-card-reader. pc-sync-mode doesnt give access to the hidden "System"-folder on memory-card.
Iemand dit al geprobeerd?
Lees ik het goed (vetgedrukte deel in de eerste quote) dat dit niet werkt voor de standaard kaart (Benelux)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Heeft iemand enig idee hoe ik de 6110N kan terugzetten naar de instellingen waarmee ik hem gekregen heb toen ik hem kocht?Ik heb al fabrieksinstellingen e.d geprobeerd, maar dat gaat niet ver genoeg terug.
Ik bedoel dus een algehele format/delete van alle programma's die ik geinstalleerd heb sinds ik hem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddos schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 17:33:
Heeft iemand enig idee hoe ik de 6110N kan terugzetten naar de instellingen waarmee ik hem gekregen heb toen ik hem kocht?Ik heb al fabrieksinstellingen e.d geprobeerd, maar dat gaat niet ver genoeg terug.
Ik bedoel dus een algehele format/delete van alle programma's die ik geinstalleerd heb sinds ik hem heb.
Nokia 6110 Navigator reset:
direct na aanzetten van de Nokia 6110N de volgende drie toetsen tegelijk ingedrukt houden:
"groen" (van het groene lampje) en 3 en *

circa 10 a 12 seconden ingedrukt blijven houden totdat "selecteer huidige regio" op het scherm verschijnt;
Tik de benodigde gegevens in en je hebt een algehele format/delete van alle programma's die waren er op waren geinstalleerd.

(bij mijn Nokia 6110N werkt het!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Nokia 6110 sinds december 2007 en hij heeft altijd probleemloos gewerkt en tot voor kort werkte de GPS gewoon goed. Echter: sinds kort valt de navigatie onderweg steeds weg, de route wordt dan constant opnieuw berekend. Ook de instructies komen te laat of willekeurig. Hoe zou dit komen?

Misschien is de oplossing om nieuwe software te installeren? Als ik nieuwe software wil installeren om te kijken of het dan verholpen is, hoe gaat dit dan in z'n werk en hoe kom ik aan deze software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:23

Eraser127

Nijkerk

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 21:37:
Ik heb de Nokia 6110 sinds december 2007 en hij heeft altijd probleemloos gewerkt en tot voor kort werkte de GPS gewoon goed. Echter: sinds kort valt de navigatie onderweg steeds weg, de route wordt dan constant opnieuw berekend. Ook de instructies komen te laat of willekeurig. Hoe zou dit komen?

Misschien is de oplossing om nieuwe software te installeren? Als ik nieuwe software wil installeren om te kijken of het dan verholpen is, hoe gaat dit dan in z'n werk en hoe kom ik aan deze software?
Als je bedoelt nieuwe software in de zin van een nieuwe versie Route66 dan zul je die moeten kopen. Er zit helaas geen update licentie bij de telefoon.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodink
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06-2024
Rodink schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:01:
Ik heb gisteravond mijn Nokia 6110 van de nieuwe firmware voorzien.
Ging perfect, zonder enig probleem. Van alle bovenstaande problemen tot op heden ook nog geen hinder gehad. Maar goed het is dan ook nog geen 24 uur geleden.
Had wel connectieproblemen met mijn bluetooth van de autoradio waarvan ik hoop dat die nu verholpen zijn. Dit moet ik echter nog testen.
Connectieprobleem met mijn autoradio is sinds de firmware update volledige opgelost, _/-\o_
Ken ook geen accuproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:05
Sinds kort ben ik in het bezit van een Parrot CK3100 carkit. Nu wil ik deze gebruiken icm mijn Nokia 6110 Navigator. Opzich werkt het prima, ware het niet dat het telefoonboek niet overgenomen wordt door de Parrot. Daardoor kan je dus tijdens het rijden niet zien door wie je gebeld wordt.

Iemand ideeën hoe dit op te lossen is ?

De telefoon heeft de nieuwste firmware en de carkit neemt bij andere telefoons wél netjes het telefoonboek over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Hmmm, het lijkt erop dat mijn batterij de geest aan het geven is.... :'( :'(

Een paar weken geleden was de batterij tijdens een gesprek ineens leeg. Ik had die dag veel zitten bellen, dus heel gek vond ik het niet. Het lijkt alleen nu wel of ik sinds die tijd steeds korter met mijn batterij doe. :X
Gisteravond en vannacht aan de lader, en nu staan er nog 2 streepjes bij de batterijstatus. En vandaag heb ik denk ik 2 minuten gebeld ofzo. Verder geen gekke dingen gedaan.

Iemand een idee of de batterij kapot is? Of istie nog te redden....
Ik ga maar eens kijken waar je een originele Nokia batterij kan kopen.

[edit]
Inmiddels effe rondgekeken...
Bij Nokia kost een accu maar liefst €39,-!
Terwijl er een hoop online shops zijn die zeggen dat ze de originela accu voor tussen de 15 en 20 euro leveren...Is dat te vertrouwen?

[ Voor 14% gewijzigd door Paling1 op 14-03-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Laatst online: 09:05
Paling1 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:59:
[edit]
Inmiddels effe rondgekeken...
Bij Nokia kost een accu maar liefst €39,-!
Terwijl er een hoop online shops zijn die zeggen dat ze de originela accu voor tussen de 15 en 20 euro leveren...Is dat te vertrouwen?
Mijn ervaring is dat het te vertrouwen is, laatst ook voor mijn telefoon (Nokia 6151) een originele accu gekocht voor ik geloof €16,50. Dit was een originele Nokia voorzien van "watermerk" e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

daanNL schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 21:22:
[...]
Mijn ervaring is dat het te vertrouwen is, laatst ook voor mijn telefoon (Nokia 6151) een originele accu gekocht voor ik geloof €16,50. Dit was een originele Nokia voorzien van "watermerk" e.d.
Ok dan! Als het nodig is, dan zal ik zo'n accu wel gaan kopen denk ik...

Mijn telefoon had gewoon kuren lijkt het. Geluid tijdens een gesprek was echt keihard, en de volumeregeling stond dan dus op de laagste stand....
Ik heb de telefoon uit gezet, en de batterij er een half uurtje uit gehad. Daarna de telefoon aan de lader, en de batterijstatus is nu (na een ruime dag) nog steeds goed na een paar telefoongesprekken en een kwartiertje navigeren...
Ik kijk het nog effe aan, maar het lijkt erop dat mijn probleem even over is....

Misschien stond er een programma onzichtbaar in de achtergrond te draaien. Ik heb een paar seconden op de 'menu' knop gedrukt, maar er waren geen progamma's zichtbaar.
Weet iemand een goeie taskmanager voor Symbian?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik heb na 2 jaar de navigatiesoftware (Route66) maar 's vervangen door Sygic McGuider (8Gb microSDHC, die ook werkt). Erg mooie Tomtom-kloon, die best aardig draait op de 6110N. Heb 'm nog weinig gebruikt, maar ziet er veel belovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Is er een mogelijkheid om de NAVIGATIE uit te breiden / vervangen
voor een versie die HEEL europa bestrijkt?

Zou het prettig als BV Duitsland / Frankrijk ook zouden worden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:23

Eraser127

Nijkerk

ton1234 schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:09:
Is er een mogelijkheid om de NAVIGATIE uit te breiden / vervangen
voor een versie die HEEL europa bestrijkt?

Zou het prettig als BV Duitsland / Frankrijk ook zouden worden ondersteund.
Dat is toch gewoon een kwestie van de juiste kaarten kopen en downloaden?

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goeie taskmanager voor Symbian?
Jbak TaskMan :: http://jbak.ru/jbaktaskman_en.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Eraser127 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 18:04:
[...]

Dat is toch gewoon een kwestie van de juiste kaarten kopen en downloaden?
Ja, maar dat is nogal duur, en Route66 (zeker die oude versie) is niet echt je van het eerlijk gezegd. Ik vraag me af of de kaarten nog geupdate worden.

(Dat is ook de reden dat ik nu een N82 heb met een nieuwere versie, waar (toevallig) geheel West-Europa&Nordics bij zit zodat ik deze zomer lekker in Finland kan navigeren... Met een telefoon waar navigatie in zit heb ik geen TomTom/Garmin etc. nodig.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, sinds begin dit jaar in het bezit van de 6110 nav. Heb op dit forum gelezen dat je een grotere SD-card kan gebruiken dan de standaard 2 gyg. Heb nu een 4 gyg (Kingston) (is voor mij genoeg). Heb volgens de aanwijzingen gewerkt en het is volgens mij niet helemaal gelukt.
Verschil is dat ik plots weer de Engelse vrouwenstem terug heb, deze is via extra's niet aan te passen. Verder lijkt het wel alsof hij van de wereldkaart navigeert en niet meer van de europese kaart. Als ik een hotel in de buurt intoets vindt hij deze niet ..... wie de gegevens overgezet via XP, en gegevensoverdracht inclusief onderliggende mappen.
Ik wil graag de NL taal weer terug alsmede ook dat hij dingen wel ziet .....

ps: als ik het oude kaartje terugzet, doet die het gelukkig nog steeds alleen is die ook Engels geworden, daarop is de stem wel via extra's aan te passen.

Ik hoop dat iemand het weet .....

Alvast bedankt!!

Poortje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Heb je alle bestanden gekopieerd? Ook de geheime bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, bij mijn weten wel, ik heb het gedaan, via XP, via Extra's en opties de betreffende vinkjes gezet en nadien gekopiëerd ....... alleen lijkt een aantal navi-bestanden en mappen nu vergrendeld, staat een slotje achter .....

Had ik vooraf nog iets anders moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunsinane1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-08 19:12
Ook al het verse aanbod van Route66 in de mailbox gehad?
Upgrade uw Nokia 6110 Navigator
met de ROUTE 66 Ultimate Traveller Bundle (normaal EUR 249,99),
NU VERKRIJGBAAR voor EUR 99,99*

De zomervakantie staat voor de deur, dus dit is het juiste moment om uw Nokia 6110 Navigator te upgraden en u voor te bereiden op de start van het reisseizoen. De ROUTE 66 Ultimate Traveller Bundle** bevat alles wat u nodig heeft voor een reis door West-Europa met uw Nokia 6110 Navigator, zoals:

* gloednieuwe ROUTE 66 Maps navigatie software
* geografische kaarten die 2 jaar recenter zijn dan de huidige kaarten op uw Nokia 6110 Navigator
* nauwkeurige auto navigatie, die u helpt bij het vinden van uw weg met gesproken rij-instructies bij iedere afslag
* echte navigatie voor voetgangers, die u begeleidt door parken, smalle straatjes en zelfs binnen gebouwen
* real-time verkeersinformatie, die u helpt om files te vermijden en uw bestemming op tijd te bereiken
* waarschuwingen voor flitspalen, waarmee u bekeuringen voor snelheidsovertredingen kunt voorkomen en meer ontspannen kunt rijden
* geavanceerde begeleiding, zodat u altijd in de juiste baan rijdt, zelfs op ingewikkelde kruispunten
* spectaculaire 3D-gebouwen en 3D oriëntatiepunten voor een waarheidsgetrouwe navigatie-ervaring
* wereldwijde weersvoorspellingen, zodat u weet wat voor weer u kunt verwachten op uw vakantiebestemming
* verschillende kleurenschema's, waarmee u uw favoriete kaartkleuren kunt kiezen

Mis deze unieke kans niet om uw Nokia 6110 Navigator te upgraden!
Koop de ROUTE 66 Ultimate Traveller Bundle nu en BESPAAR EUR 150!

Voorwaarden

Met de aankoop van de ROUTE 66 Ultimate Traveller Bundle, ontvangt u een vouchercode voor het activeren van uw licenties.
De ROUTE 66 Ultimate Traveller Bundle bestaat uit een permanente navigatie licentie en een licentie van 1 jaar voor alle aanvullende diensten.
U moet de ROUTE 66 Ultimate Traveller Bundle voor 15 september 2011 downloaden en activeren.
Alle bovengenoemde prijzen zijn adviesprijzen inclusief BTW.

*Dit aanbod is geldig tot en met 15 september 2009

**Geschikte mobiele telefoons:

Nokia 6220 Classic, Nokia 6110 Navigator, Nokia 6210 Navigator, Nokia E51, Nokia E66, Nokia E71, Nokia E90, Nokia N78, Nokia N93, Nokia N95, Nokia N95 8GB, Nokia N96, Nokia N80, Nokia N82, Samsung SGH-G810/818, Samsung SGH i550, Samsung SGH i560, Samsung SGH-i8510/i8510c, Samsung i7110.
Er zitten wel aardige nieuwigheidjes in, maar zou het processortje van onze 6110 Nav. deze extra's wel aankunnen, zonder te traag te worden?

Ik wacht er in ieder geval nog even mee, er is nog bedenktijd genoeg... En hopelijk verschijnen er hier ervaringen van minder bedachtzame gebruikers... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Ik schaf hem niet aan, ben al tijden geleden overgestapt naar Sygic. Route66 ging bij mij té vaak de fout in wat betreft navigatie op huisnummers, of richting exotische adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi Dunsinane,
heb inderdaad ook het aanbod gehad om route66 te upgraden naar deze "superversie" }:O
ben in ieder geval erg nieuwsgierig, maar twijfel nog om deze upgrade te kopen
inderdaad of de processor van de telefoon het aankan, maar vind ook nergens uitgebreide informatie of screenshots op internet over deze upgrade (vind route 66 daarin altijd erg summier) wat erg jammer is
Zijn er inmiddels al mensen die deze upgrade hebben en hebben draaien?
greetz bart
Dunsinane1971 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:04:
Ook al het verse aanbod van Route66 in de mailbox gehad?

[...]

Er zitten wel aardige nieuwigheidjes in, maar zou het processortje van onze 6110 Nav. deze extra's wel aankunnen, zonder te traag te worden?

Ik wacht er in ieder geval nog even mee, er is nog bedenktijd genoeg... En hopelijk verschijnen er hier ervaringen van minder bedachtzame gebruikers... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:38:
hoi Dunsinane,
heb inderdaad ook het aanbod gehad om route66 te upgraden naar deze "superversie" }:O
ben in ieder geval erg nieuwsgierig, maar twijfel nog om deze upgrade te kopen
inderdaad of de processor van de telefoon het aankan, maar vind ook nergens uitgebreide informatie of screenshots op internet over deze upgrade (vind route 66 daarin altijd erg summier) wat erg jammer is
Zijn er inmiddels al mensen die deze upgrade hebben en hebben draaien?
greetz bart

[...]
Bartje je hebt hier een antwoord zie ik: klik 8)

Als ik het allemaal goed begrijp is het eigenlijk geen upgrade van de originele R66/Nokia Navigator die op onze telefoons staat, maar gewoon R66 versie 9 die je naast alle andere programma's installeerd.... Verder schijnt het dus wel goed te draaien.

Wat ik wel een beetje vreemd vind aan deze aanbieding, is dat ik me kon herinneren (net effe opgezocht (klik) dat R66 versie 8 voor de Benelux 60 euro moest kosten en voor West-europa was dat 120 ofzoiets.... Dan is versie 9 een heel stuk duurder geworden.

[ Voor 4% gewijzigd door Paling1 op 08-07-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik gebruik vaak Route 66 op mijn 6110 maar nu valt de GPS ineens uit. Van de week had ie af en toe nog ontvangst, maar sinds eergisteren niet meer. Hij blijft op positie bepalen hangen.
Nou heeft mijn vriendin de Nokia 6210 met Nokia Maps. Mooi programma ook.

Weet iemand of dat te installeren is op de 6110? En hoe doe ik dat dan? Ben al bezig geweest met Map Loader, maar daar kom ik niet echt uit zo. Kan wel van alles verwijderen van mijn gsm en pc, maar niks van pc naar gsm zetten. En in welk mapje moet dat dan???

Hoop dat iemand een paar goeie tips heeft! Thanks!!

Mickaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal.

ben nieuw hier en stel misschien een al vaak gestelde vraag .
Ik heb al veel gelezen in dit topic maar het blijft me een beetje onduidelijk allemaal.

Ik heb de 6110 navigator.
er zit nog een standaard geheugenkaart in.
de nav is route 66 benelux 2006 Q4
firmware weet ik zo niet , waar kan ik dit vinden.?
Ik betaal niet voor de gps. soms duurt de fix erg lang maar daar heb ik mee leren ik mee leren leven.

De nav vind ik goed werken alleen nu 3 jaar later kom erg vaak op wegen die nog niet in de nav bestaan.
Ik wil dus graag een nieuwere versie navigatie software op de telefoon. liefst west europa ofzo , in ieder geval met duitsland er ook bij.

Wat kan ik nu het beste doen met welke software en hoe moet ik dit doen. zou iemand dit naar mij willen mailen ? bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Laatst online: 20-09-2022
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 08:11:
Hoi allemaal.

ben nieuw hier en stel misschien een al vaak gestelde vraag .
Ik heb al veel gelezen in dit topic maar het blijft me een beetje onduidelijk allemaal.

Ik heb de 6110 navigator.
er zit nog een standaard geheugenkaart in.
de nav is route 66 benelux 2006 Q4
firmware weet ik zo niet , waar kan ik dit vinden.?
Ik betaal niet voor de gps. soms duurt de fix erg lang maar daar heb ik mee leren ik mee leren leven.

De nav vind ik goed werken alleen nu 3 jaar later kom erg vaak op wegen die nog niet in de nav bestaan.
Ik wil dus graag een nieuwere versie navigatie software op de telefoon. liefst west europa ofzo , in ieder geval met duitsland er ook bij.

Wat kan ik nu het beste doen met welke software en hoe moet ik dit doen. zou iemand dit naar mij willen mailen ? bedankt alvast.

cwb.eugelink@quicknet.nl
Gebruik PC Suite van de bijgeleverde Nokia CD -> updaten maar.
Gebruik de Route 66 CD en updaten maar. Nieuwe kaarten kun je op deze manier toevoegen en betalen.

Eerst de software installeren en dan pas de GSM aansluiten middels de usbkabel.

[ Voor 3% gewijzigd door Dazsur op 25-10-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* We gaan je niet helpen met illegaal verkregen software.

[ Voor 86% gewijzigd door pven op 27-10-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning502
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07 11:16
Ik heb 2 jaar een 6610 gehad. Bij verlenging van mn abbonement heb ik een nieuw toestel genomen en de 6610 aan mijn schoonbroer gegeven. En wat denk je? 2 dagen later crasht het sd kaartje. Ik had geen backup van die kaarten, en blijkbaar staan ze ook niet op de cd/dvd die erbij zit. Weet iemand of het mogelijk is deze gewoon over te zetten vanaf een andere telefoon? En zo ja, zou 1 van jullie bereid zijn om dat te verstrekken? Of valt dat onder piraterij?
Kan iedereen gebeuren natuurlijk, zoiets...

Groeten, en alvast bedankt.

http://tweakers.net/gallery/123027/sys

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste