Ik weet niet hoe maar mijn vader heeft een TOMTOM en die kan gewoon navigeren in een tunnel:oVerwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:22:
[...]
Neen, rij maar eens door een tunnel met de auto
Heeft iemand enig idee wanneer de kaart van de benelux ge-update wordt? De kaart die ik heb is van 2007-Q2. Een snelle blik op de Navteq site leert me dat er al lang nieuwere versies zijn. De R66 site zegt ongeveer 2x per jaar de kaarten te updaten.
Ik heb toevallig ook de kaart van de UK en Ireland, en die wordt af en toe wel geupdate. Iemand enig idee hoe dat zit?
Ik heb toevallig ook de kaart van de UK en Ireland, en die wordt af en toe wel geupdate. Iemand enig idee hoe dat zit?
mij nokia doet dat ook prima... hij gokt er gewoon op hoe hard ik rij en mijn bolletje beweegt perfect meeVerwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:56:
[...]
Ik weet niet hoe maar mijn vader heeft een TOMTOM en die kan gewoon navigeren in een tunnel:o
Van wat ik volgens mij ergens gelezen heb, zit er bij de 6110 geleverde Benelux kaart geen update recht. Mijn benelux versie is zelfs van 2006 Q4. Wil je dus updaten dan moet je volgens mij gewoon de volledige nieuwe versie kopen en dan kun je wel updaten.henk99 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:52:
Heeft iemand enig idee wanneer de kaart van de benelux ge-update wordt? De kaart die ik heb is van 2007-Q2. Een snelle blik op de Navteq site leert me dat er al lang nieuwere versies zijn. De R66 site zegt ongeveer 2x per jaar de kaarten te updaten.
ik heb niet de bijgeleverde versie. Ik heb benelux los gedownload omdat ik een engelse telefoon heb. gewoon 49 euro voor betaald.....
Als die andere kaarten van je ook zijn gedownload dan zou ik Navteq eens een mailtje sturen.henk99 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 21:40:
ik heb niet de bijgeleverde versie. Ik heb benelux los gedownload omdat ik een engelse telefoon heb. gewoon 49 euro voor betaald.....
Als ik de firmware update ben ik dan de navigatiesoftware kwijt of blijft deze erop staan? Ik heb de bijbehorende dvd, dus misschien opnieuw installeren dan?
Verwijderd
Nope, maar altijd een backup maken als je nieuwe firmware erop doet...sonsan schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:08:
Als ik de firmware update ben ik dan de navigatiesoftware kwijt of blijft deze erop staan? Ik heb de bijbehorende dvd, dus misschien opnieuw installeren dan?
Ik wil de standaard beltonen overzetten middels bluetooth op een andere Nokia. Kan alleen de standaard beltonen nergens vinden. Wie weet raad!!!!!!!!!!!!
Deze kunnen niet via bluetooth overgezet worden naar een andere nokia telefoon.mavical schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:18:
Ik wil de standaard beltonen overzetten middels bluetooth op een andere Nokia. Kan alleen de standaard beltonen nergens vinden. Wie weet raad!!!!!!!!!!!!
Je krijgt dan de melding: kan beveiligd object niet verzenden.
wat wel kan is naar een pc en dan via een pc weer terug naar een nokia kopieeren.
*knip* dubieuze site, doe maar niet
[ Voor 10% gewijzigd door pven op 22-07-2008 08:01 ]
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Zijn er ook mensen die geprobeerd hebben om 16 of 8GB SD kaartjes te gebruiken in hun 6110?
En zoja, werkte dat goed?
Een 8 GB kaart werkt probleemloosEddos schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 07:57:
Zijn er ook mensen die geprobeerd hebben om 16 of 8GB SD kaartjes te gebruiken in hun 6110?
Hai, ik heb nu ook een N6110 binnen, ben er even mee aan het prutsen geweest. Heb de assisted gps nu uitgezet. Echter staat bij het verbinding icoontje vaak 3g ipv de antenne. Betekend dit dat er verbinding is met umts, en dat ik straks dikke rekeningen ga krijgen? Help svp
Alleen als je onder het 3G teken 2 strepen ziet staan dan heb je een actieve dataverbingding.unfor schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:05:
Hai, ik heb nu ook een N6110 binnen, ben er even mee aan het prutsen geweest. Heb de assisted gps nu uitgezet. Echter staat bij het verbinding icoontje vaak 3g ipv de antenne. Betekend dit dat er verbinding is met umts, en dat ik straks dikke rekeningen ga krijgen? Help svp
Als er alleen 3G of het anntenne teken op het display staat dan heb je geen dataverbinding.

op bovenstaand plaatje zie je linksboven 3G staan maar geen strepen daaronder
dus geen data verbinding.
Verwijderd
Hallo, ik wil de route 66 benelux vervangen door de Sygic europa west en oost. Heeft iemand ervaring hiermee? Werkt de GPS ontvanger met Sygic?
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
Op mijn 6110 loopt McGuider Versie 7.50408 goed met de interne GPS. Alleen duurt het soms wel lang voor ik een fix heb.Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 05:07:
Hallo, ik wil de route 66 benelux vervangen door de Sygic europa west en oost. Heeft iemand ervaring hiermee? Werkt de GPS ontvanger met Sygic?
Ben benieuwd.
Iemand inmiddels al wel gelukt? Ik ga 's kijken of er een update van de palen is inmiddels... misschien dat de geluidsfragmenten het daarna wel doen....Edwardvb schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:32:
Heeft iemand toevallig het probleem met de geluidsfragmenten bij snelheidscontroles al opgelost? Ik heb gedaan zoals megapaul omschreef, maar zodra ik de navigator afsluit wist hij mijn instellingen en kan ik bij het volgende keer opstarten, opnieuw alles instellen... dit doet hij overigens niet als ik maar een paar items van een alarm voorzie (bijv. snelheid 120, 100 en 50)... dan onthou hij ze SOMS wel...
Wie weet welke mappen er op de oorspronkelijke microsd-kaart staan die benodigd zijn voor de navigatie?
Wil namelijk wat opschonen, maar wil wel zeker weten dat mijn R66 nog werkt na de opschoon-actie
Wil namelijk wat opschonen, maar wil wel zeker weten dat mijn R66 nog werkt na de opschoon-actie
Ik heb nu niet alle controles als geluidsfragment ingesteld, maar alleen de belangrijkste (snelheid voor 50, 80 en 100 voornamelijk)... zolang ik ze niet allemaal doe, maar een selectie (geloof dat ik een stuk of 10 geluidswaarschuwingen aan heb staan) kan hij ze wel onthouden... zodra ik er daarna meer toevoeg "vergeet" hij ze weer...sdirkx schreef op zondag 27 juli 2008 @ 12:51:
[...]
Iemand inmiddels al wel gelukt? Ik ga 's kijken of er een update van de palen is inmiddels... misschien dat de geluidsfragmenten het daarna wel doen....
Verwijderd
nokia 6110 nav
ik heb een sony bt3600 autoradio bluetooth
maar als ik wil navigeren met mijn nokia 6110 nav
krijg ik geen geluid op mobiel
weet iemmand hoe ik dat kan oplossen
OK, goeie tip. Ga ik proberen... maar wel raar hoor.. ik wil gewoon alle flitslocaties kunnen instellenEdwardvb schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:19:
[...]
Ik heb nu niet alle controles als geluidsfragment ingesteld, maar alleen de belangrijkste (snelheid voor 50, 80 en 100 voornamelijk)... zolang ik ze niet allemaal doe, maar een selectie (geloof dat ik een stuk of 10 geluidswaarschuwingen aan heb staan) kan hij ze wel onthouden... zodra ik er daarna meer toevoeg "vergeet" hij ze weer...

De gesproken flitslocaties werken nu inderdaad!!! Alleen erg jammer dat je maar ca. 10 categorieën kunt instellen, en dat het bij meer niet meer werkt...
Vraag me af waar dat nou aan ligt.........????
Verwijderd
Ik heb dat probleem ook met mijn Becker autoradio en de zelfde vraag hier gesteld. Helaas geen antwoord tot nu toe. Ik schakel de bluetooth uit bij het navigeren als ik het geluid van de navigatie wil horen. Niet de meest ideale oplossing.
quote]hhwcoco schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:51:
nokia 6110 nav
[/quote]
nokia 6110 nav
[/quote]
Hoor je ook geen geluid over je speakers (van de navigatie)?Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 08:43:
Ik heb dat probleem ook met mijn Becker autoradio en de zelfde vraag hier gesteld. Helaas geen antwoord tot nu toe. Ik schakel de bluetooth uit bij het navigeren als ik het geluid van de navigatie wil horen. Niet de meest ideale oplossing.
nokia 6110 nav
[/quote]
dat heb ik nl wel icm m'n parrot 3200 carkit.
Lijkt erop dat de sony / becker autoradio geen streaming ondersteunen, hebben de fabrikanten geen compabiliteitslijst?
Verwijderd
Hi
Met verschillende software te installeren beging mijn 6110N raren kuren te vertonen.
en ik heb al de software die geinstalleerd was al weg gedaan maar de kuren die blijven.
De backup die met pc-suite is gemaakt die is waarloos want die zijn genomen voor dat ik te weten komt dat er verborgen bestanden zijn en toe was de probleem al.
Als win-xp raar doet dan kun je format en terug installeren en klaar is kees
zouw er zoiets bestaan voor nokia zo dat je terug proper systeem krijgt of heeft
iemand een idee hoe je terug een proper syteem krijgt.
iedergeval bedankt voor reactie
Met verschillende software te installeren beging mijn 6110N raren kuren te vertonen.
en ik heb al de software die geinstalleerd was al weg gedaan maar de kuren die blijven.
De backup die met pc-suite is gemaakt die is waarloos want die zijn genomen voor dat ik te weten komt dat er verborgen bestanden zijn en toe was de probleem al.
zouw er zoiets bestaan voor nokia zo dat je terug proper systeem krijgt of heeft
Google is je beste vriend.Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:31:
Hi
Een vriendin van mij heeft vorige week een 6110 aangeschaft. Nou zei ze tegen mij, ja voor navigeren moet ik betalen. Blijkt die verkoper bij BC heeft gezegd dat ze 100 euro moest betalen voor gebruik van navigatie. Maar voor zover ik weet is dat toch alleen als je heel europa wilt gebruiken en is de Benelux toch inbegrepen?
Dus ik kijken, maar ik zie alleen maar een wereldkaart staan die ik kan kiezen. En die heeft dus geen straten voor Nederland. Ik zie dus geen Benelux kaart. Verder mistte ze ook zo ineens een paar thema's.
Blijkt dat ze de SD card eruit heeft gehaald tijdens dat de telefoon aanstond. Kunnen beide dingen van hierboven daardoor zijn veroorzaakt (dus missende Benelux en missende thema's)? Is daar dan nog wat aan te doen?
Dus ik kijken, maar ik zie alleen maar een wereldkaart staan die ik kan kiezen. En die heeft dus geen straten voor Nederland. Ik zie dus geen Benelux kaart. Verder mistte ze ook zo ineens een paar thema's.
Blijkt dat ze de SD card eruit heeft gehaald tijdens dat de telefoon aanstond. Kunnen beide dingen van hierboven daardoor zijn veroorzaakt (dus missende Benelux en missende thema's)? Is daar dan nog wat aan te doen?
Verwijderd
neen, gewoon de muziek.Megapaul schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 09:13:
[...]
Hoor je ook geen geluid over je speakers (van de navigatie)?
Benelux en thema's staan idd op de sd-kaart. Even terugstoppen en klaar is kees. Maakt niet uit dat je m eruit haalt terwijl hij aanstaat.hars73 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 08:50:
Een vriendin van mij heeft vorige week een 6110 aangeschaft. Nou zei ze tegen mij, ja voor navigeren moet ik betalen. Blijkt die verkoper bij BC heeft gezegd dat ze 100 euro moest betalen voor gebruik van navigatie. Maar voor zover ik weet is dat toch alleen als je heel europa wilt gebruiken en is de Benelux toch inbegrepen?
Verwijderd
yea , google is goed als je weet naar wat je moet zoeken anders heb duizende links waar je niks me zijt
maar iedergeval danks voor de info
Verwijderd
Ik heb een nokia 6110 navigator.
Nu staat hier R66 op met alleen de benelux.
Ik wil hier graag heel Europa op hebben.
Hoe moet ik dat doen?
Annemien
Hoe moet ik dat doen?
Annemien
Gewoon even de bijgeleverde Route66 cdrom in je pc stoppen. De rest wijst zich vanzelf. Ik zou niet HEEL Europa doen, maar alleen de landen die je nodig hebt.Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:48:
Ik heb een nokia 6110 navigator.
Hoe moet ik dat doen?
Annemien
volgens mij ben je met heel europa goedkoper uit. den elke keer een ander land.jepper schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:01:
[...]
Gewoon even de bijgeleverde Route66 cdrom in je pc stoppen. De rest wijst zich vanzelf. Ik zou niet HEEL Europa doen, maar alleen de landen die je nodig hebt.
let weel dat deze kaarten al wat ouder zijn als je bv route66 v8 koopt dan heb je volgens mij
recentere kaarten
Iemand?Eddos schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:53:
Wie weet welke mappen er op de oorspronkelijke microsd-kaart staan die benodigd zijn voor de navigatie?
Ik gebruik mijn nokia 6110 icm WNW als modem voor mijn laptop. Dat gaat op zich vrij aardig alleen de snelheid is een stuk lager dan met mijn mobiel alleen. Met mijn laptop haal ik 135 Kbps, terwijl ik met mijn mobiel 360 haal. Het maakt niet uit of of ik met usb of BT een verbinding maakt.
Wie weet de oplossing, als die er tenminste is. Ik heb wel wat gelezen dat je verbinden moet met PAN, maar het is mij niet echt duidelijk.
Wie weet de oplossing, als die er tenminste is. Ik heb wel wat gelezen dat je verbinden moet met PAN, maar het is mij niet echt duidelijk.
Verwijderd
Hallo,
Ik wil graag de kaarten van Europa downloaden op mijn nokia 6110.
Nu kan ik verbinding maken met mijn computer en dan de kaarten downloaden.
Nu is alleen mijn geheugenkaart te klein, dus heb ik een nieuwe gekocht van 2 GB.
Maar nu zegt R66 dat hij geen verbinding kan maken met mijn telefoon en als ik mijn oude kaartje er in doe kan het wel.
Weet iemand wat ik hier aan moet doen? Moet ik soms wat instellen ofzo?
Ik wil graag de kaarten van Europa downloaden op mijn nokia 6110.
Nu kan ik verbinding maken met mijn computer en dan de kaarten downloaden.
Nu is alleen mijn geheugenkaart te klein, dus heb ik een nieuwe gekocht van 2 GB.
Maar nu zegt R66 dat hij geen verbinding kan maken met mijn telefoon en als ik mijn oude kaartje er in doe kan het wel.
Weet iemand wat ik hier aan moet doen? Moet ik soms wat instellen ofzo?
Heb je de inhoud van je oude kaart overgezet naar je nieuwe kaartje?
Zoniet, even doen en dan opnieuw proberen
Verwijderd
Ehhhh,Eddos schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:38:
Heb je de inhoud van je oude kaart overgezet naar je nieuwe kaartje?
ik ben echt een leek. Hoe moet ik dat doen?
Je moet alle bestanden die op je geheugenkaart staan naar je pc copyen.Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:41:
[...]
Ehhhh,
ik ben echt een leek. Hoe moet ik dat doen?
ook de verborgen bestanden, dubbelklik op "deze computer" ga bovenaan naar map extra, en
vervolgens naar mapopties. ga dan naar het tapblad weergave, scroll naar beneden en dan
de optie verborgen bestanden weergeven aanvinken, druk vervolgens op toepassen en ok.
Doe de geheugenkaart in de pc, copy alles naar een voor jo makkelijke locatie, nadat dit gedaan is
doe je je 2 gb kaart in de pc en en copy je alles van lokatie x naar je geheugenkaart.
vevolgens doe je de kaart in het toestel en dan heb je alles op je 2 gb kaart en dan kan je extra mappen erop zetten suc6
Verwijderd
Ik heb een vraag m.b.t. de Nokia 6210 Nav. Ik ben weze stoeien met alle aanwijzingen om TTN6 werkend te krijgen met gps emulatie. Heb de bewuste bestanden gevonden en gedownd. Het enige wat niet lukt is met bt.sisx de melding tevoorschijn te toveren dat er een ' device added' is. Met als gevolg dat ik ook geen BT-device vind als ik laat zoeken.
Kan iemand mij helpen in dit forum.
Mogelijk vind ik meer aansluiting in het N82 forum, maar dat merk ik dan snel. Een apart Nokia 6210 forum is er niet, maar dat is niet onlogisch. Excuses op voorhand.
Kan iemand mij helpen in dit forum.
Mogelijk vind ik meer aansluiting in het N82 forum, maar dat merk ik dan snel. Een apart Nokia 6210 forum is er niet, maar dat is niet onlogisch. Excuses op voorhand.
Verwijderd
Hallo,
Ook ik heb een Nokia6110 en heb nog een paar vragen.
1. Flitspalen gedownload bij route66 via computer, maar krijg geen melding, wel ingesteld.
2. hoe krijg ik meerdere afspraken/verjaardagen op het voorscherm, krijg maar 1 tegelijk.
3. hoe krijg ik met sms en met T9 gelijk hele woorden ipv eerst hele woord intikken.
4. hoe krijg ik mijn verjaardagen uit mijn contacten in de agenda dus op het scherm.
5. bij een afspraak wil graag een melding krijgen bijv beep beep niet een alarm dat ik af moet zetten.
Graag duidelijke uitleg, ben geen computerster!!
Groet Rob
Ook ik heb een Nokia6110 en heb nog een paar vragen.
1. Flitspalen gedownload bij route66 via computer, maar krijg geen melding, wel ingesteld.
2. hoe krijg ik meerdere afspraken/verjaardagen op het voorscherm, krijg maar 1 tegelijk.
3. hoe krijg ik met sms en met T9 gelijk hele woorden ipv eerst hele woord intikken.
4. hoe krijg ik mijn verjaardagen uit mijn contacten in de agenda dus op het scherm.
5. bij een afspraak wil graag een melding krijgen bijv beep beep niet een alarm dat ik af moet zetten.
Graag duidelijke uitleg, ben geen computerster!!
Groet Rob
Verwijderd
Hallo,
Ik heb onlangs een gebruikt 6110 Navigator overgenomen. Helaas zat de installatie DVD er niet bij en is de Benelux map van de geheugenkaart gewist
. De activation key is nog wel aanwezig. Kan iemand mij helpen aan Benelux 2006 Q4. Alvast hartstikke bedankt.
Ik heb onlangs een gebruikt 6110 Navigator overgenomen. Helaas zat de installatie DVD er niet bij en is de Benelux map van de geheugenkaart gewist
Verwijderd
Ik denk ook over dit toestel, ik wil namelijk navigatie voor in de auto en wil dit altijd, dus in welke auto ik ook zit, bij me kunnen hebben.
Ik heb momenteel een E61, dus dit toestel is echt geheel anders qua gebruikersgemak en functies.
Zijn er mensen welke toch liever een ander toestel hadden gekozen dat meer op een E61/E71 lijkt ?
Ik mis opzich zaken als wifi, wat opzich erg makkelijk is.
The Phonehouse heeft op dit moment een aanbieding + houder + lader voor in de auto. Nu kom ik er niet helemaal uit bij die winkel aangezien ze eerder willen verkopen dan mij het product verkopen waar ik echt naar opzoek ben heb ik het idee.
Ik kom er dus ook niet uit wat voor een manier van navigeren er nu op zit, ik lees hier weer R66, maar dat is het toch niet ? Benelux is op de Navigator leuk, echter heb ik zeker meer aan EU.
Een kennis van mij heeft dit toestel en ik ben er opzich erg enthousiast over, maar het is zo dat ik mijn E61 serieus voor netwerk doeleinden met bijvoorbeeld SSH gebruikte wanneer ik dit nodig had, een EEE steek je ook niet even 1,2,3 in je zak namelijk en SSH op een navigator is geen optie met de toetsen.
Ik heb momenteel een E61, dus dit toestel is echt geheel anders qua gebruikersgemak en functies.
Zijn er mensen welke toch liever een ander toestel hadden gekozen dat meer op een E61/E71 lijkt ?
Ik mis opzich zaken als wifi, wat opzich erg makkelijk is.
The Phonehouse heeft op dit moment een aanbieding + houder + lader voor in de auto. Nu kom ik er niet helemaal uit bij die winkel aangezien ze eerder willen verkopen dan mij het product verkopen waar ik echt naar opzoek ben heb ik het idee.
Ik kom er dus ook niet uit wat voor een manier van navigeren er nu op zit, ik lees hier weer R66, maar dat is het toch niet ? Benelux is op de Navigator leuk, echter heb ik zeker meer aan EU.
Een kennis van mij heeft dit toestel en ik ben er opzich erg enthousiast over, maar het is zo dat ik mijn E61 serieus voor netwerk doeleinden met bijvoorbeeld SSH gebruikte wanneer ik dit nodig had, een EEE steek je ook niet even 1,2,3 in je zak namelijk en SSH op een navigator is geen optie met de toetsen.
Verwijderd
Vorige week de nokia 6110 navigator gekocht. Op zich een leuk en uitgebreid toestel maar...
- de gps werkt nog steeds niet.
Als ik de kaart open krijg ik "schaarbeek" en "brussel" te zien. Inzoomen of een locatie zoeken gaat niet want dan zegt hij de kaart van belgië is niet geïnstalleerd.
Als ik dan ga kijken naar de kaarten staat er wereldkaart op met een open slotje, en benelux q4 2006 met een sleuteltje ernaast.
Heb al geprobeerd de licentiesleutel te synchroniseren en de kaart opnieuw te downloaden via pc suite maar dit lukt niet hij blijft maar proberen proberen zonder resultaat.
In het begin gaf hij zelfs telkens verbindingsfout maar na connectie met pcsuite via usb doet hij dit niet meer?
Ben ook al eens naar de proximus winkel geweest omdat men mij gezegd had dat het aan men simkaart zou liggen maar die wisten van niets.
Ik heb geen flauw benul wat ik nog kan proberen om dit ding aan de praat te krijgen.
Een tweede minpunt is dat ik hem niet kan wijsmaken om mijn contacten te onthouden.
Telkens ik een bericht krijg geeft hij het volledige telefoonnr maar nooit de naam van mijn contact. Zelfde als de mensen mij proberen bellen, wel telefoonnr niet de naam die in de gsm staat.
Nog iets anders is dat hij al vijf keer een sms gestuurd heeft dat de telefoon niet compatibel is voor multimedia berichten en dat ik moet antwoorden en vervolgens de terug ontvangen sms opslaan. Heb ik telkens ook gedaan maar hij lijkt dit niet te onthouden?
- de gps werkt nog steeds niet.
Als ik de kaart open krijg ik "schaarbeek" en "brussel" te zien. Inzoomen of een locatie zoeken gaat niet want dan zegt hij de kaart van belgië is niet geïnstalleerd.
Als ik dan ga kijken naar de kaarten staat er wereldkaart op met een open slotje, en benelux q4 2006 met een sleuteltje ernaast.
Heb al geprobeerd de licentiesleutel te synchroniseren en de kaart opnieuw te downloaden via pc suite maar dit lukt niet hij blijft maar proberen proberen zonder resultaat.
In het begin gaf hij zelfs telkens verbindingsfout maar na connectie met pcsuite via usb doet hij dit niet meer?
Ben ook al eens naar de proximus winkel geweest omdat men mij gezegd had dat het aan men simkaart zou liggen maar die wisten van niets.
Ik heb geen flauw benul wat ik nog kan proberen om dit ding aan de praat te krijgen.
Een tweede minpunt is dat ik hem niet kan wijsmaken om mijn contacten te onthouden.
Telkens ik een bericht krijg geeft hij het volledige telefoonnr maar nooit de naam van mijn contact. Zelfde als de mensen mij proberen bellen, wel telefoonnr niet de naam die in de gsm staat.
Nog iets anders is dat hij al vijf keer een sms gestuurd heeft dat de telefoon niet compatibel is voor multimedia berichten en dat ik moet antwoorden en vervolgens de terug ontvangen sms opslaan. Heb ik telkens ook gedaan maar hij lijkt dit niet te onthouden?
Heeft iemand al de Nokia Software Updater kunnen gebruiken onder Vista? Ik krijg steeds "phone was not recognized"
Alles al verwijderd, laptop opnieuw gestart alles opnieuw er op. Andere compoort...niks, hoor
Alles al verwijderd, laptop opnieuw gestart alles opnieuw er op. Andere compoort...niks, hoor
Verwijderd
Als ik wil gaan navigeren blijf ik de boodschap 'Positie bepalen...' op mijn beeldscherm houden. Ik krijg dus geen contact met de sataliet en kan dus niet navigeren. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik heb mijn toestel al een paar keer uit en weer aan gezet. Maar dat hielp niet. Moet ik alles opnieuw installeren? Ik ben nog niet langs geweest bij de Orange-shop.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 00:20 ]
je kunt assisted gps aanzetten, mocht je dat nog niet gedaan hebben, let wel je gebruikt hierbij wel dataverkeer, dus controleer of en hoeveel je daarvoor moet betalen.Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 00:18:
Als ik wil gaan navigeren blijf ik de boodschap 'Positie bepalen...' op mijn beeldscherm houden. Ik krijg dus geen contact met de sataliet en kan dus niet navigeren. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik heb mijn toestel al een paar keer uit en weer aan gezet. Maar dat hielp niet. Moet ik alles opnieuw installeren? Ik ben nog niet langs geweest bij de Orange-shop.
verder werkt het bij mij vaak zo dat ik de GPS ontvangst bij mij thuis binnen niet eens hoef te proberen, terwijl als ik buiten ben (vooral op een plein of ander open gebied) ik in no-time contact heb met de sattelieten. Probeer het dus eens buiten.
Verwijderd
Ik heb het toestel al meer dan een half jaar. Tot nu toe geen problemen met navigeren. Maar vorige week hield hij er opeens mee op. Ik krijg maar geen contact met de sataliet. Ook niet als ik rond rijd met de auto.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 16:33 ]
Verwijderd
Updates zijn van de website gehaald. Zie http://europe.nokia.com/A4577225
Nokia 6110 Navigator software removed - 25 September 2008
Support for Nokia 6110 Navigator has temporarily been removed from the Nokia Software Updater service. Other Nokia products are not affected. Support will be reinstated as soon as possible. We apologize for any inconvenience this may cause.
Nokia 6110 Navigator software removed - 25 September 2008
Support for Nokia 6110 Navigator has temporarily been removed from the Nokia Software Updater service. Other Nokia products are not affected. Support will be reinstated as soon as possible. We apologize for any inconvenience this may cause.
Ik navigeer er inmiddels ook al een aantal maanden af en toe mee en ben prima tevreden. Vind 't nog wel steeds jammer dat op de een of andere manier het niet lukt om meer dan een stuk of 3 flitslocaties-categorieen te voorzien van een geluid. De meerwaarde van de flitsinfo is daardoor helaas beperkt.
Na een nieuwe versie van Nokia Updater te hebben gedownload is het weer mogelijk om met Vista de 6110 te updaten. Ook is er een nieuwe firmware update aanwezig! Ik had de 4.2.2 en heb nu de 6.01.
Iemand al ervaring mee?
Iemand al ervaring mee?
Inderdaad, net ook gedaan. Ik heb gemerkt dat de standaard GSM mode die ik ingesteld had (minder stroomverbruik, minder straling, UMTS gebruik ik toch weinig) weer op dual mode is gesteld.sonsan schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 21:35:
Na een nieuwe versie van Nokia Updater te hebben gedownload is het weer mogelijk om met Vista de 6110 te updaten. (...)
Verder merk ik tot nu toe geen verschil, er zijn ook geen persoonlijke bestanden gewist of zo (wat volgens het programma wel zo zou zijn). Natuurlijk van tevoren een back-up gemaakt.
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Verwijderd
Als ik het navigatiesysteem van de Navigator 6110 gebruik in de auto van mijn vrouw, een Renault Scenic, krijg geen contact met de sataliet en kan ik dus niet navigeren. In mijn eigen auto en in andere auto's waar ik wel eens in rijd doet de Navigator het uitstekend. Blijkbaar zit er in die Renault iets dat het signaal van de sataliet tegenhoudt.
Staat er ergens een changelog van deze firmware?sonsan schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 21:35:
Na een nieuwe versie van Nokia Updater te hebben gedownload is het weer mogelijk om met Vista de 6110 te updaten. Ook is er een nieuwe firmware update aanwezig! Ik had de 4.2.2 en heb nu de 6.01.
Iemand al ervaring mee?
[edit]
Ik heb effe zitten zoeken op de Nokia website, maar ik kan niets vinden over deze update....
Ben hem toch maar effe aan het installeren.
[nog een edit]
Hier (Klik) is wat meer over de update te vinden...
[ Voor 30% gewijzigd door Paling1 op 24-11-2008 13:31 ]
Na een half uurtje prutsen staat ie er uiteindelijk op....
2 keer een melding gehad dat ie de telefoon kwijt was en daarna nog een melding dat ie mijn tel wilde recoveren... Was wel effe zweten dus!
Ik heb bij het aansluiten op de USB gekozen voor de modus 'PC suite'. Toen ik de melding kreeg dat ie mijn tel niet kon vinden heb ik ook nog even geprobeerd om hem in 'gegevens overdracht' te zetten, maar toen was mijn tel nog steeds niet zichtbaar voor het update programma...
Wel een beetje vreemd, want om een firmware te kunnen downloaden moet ie eerst je tel kunnen vinden. Na het downloaden van de firmware op de computer ging de update van start en na een minuut of 10 kreeg ik de melding dat de tel niet gevonden kon worden... Daarna dus de recovery melding gehad. Toen dat verder ook geen verschil maakte heb ik mijn PC opnieuw opgestart en de boel nog een keer gerund (wederom met de modus 'PC suite'). En nu ging het gewoon goed.
Na het updaten staat de '3G' verbinding automatisch aan, die heb ik weer terug gezet naar alleen GSM. Scheelt weer batterijen...
Grappig is wel dat ik van Vista nu allemaal meldingen krijg over opnieuw geinstalleerde apparaat stuurprogramma's voor een Nokia 6120.
Nog een ander linkje met wat info gevonden:
klik
De laatste paar posts gaan over de nieuwe firmware... Niet alles is positief
2 keer een melding gehad dat ie de telefoon kwijt was en daarna nog een melding dat ie mijn tel wilde recoveren... Was wel effe zweten dus!
Ik heb bij het aansluiten op de USB gekozen voor de modus 'PC suite'. Toen ik de melding kreeg dat ie mijn tel niet kon vinden heb ik ook nog even geprobeerd om hem in 'gegevens overdracht' te zetten, maar toen was mijn tel nog steeds niet zichtbaar voor het update programma...
Wel een beetje vreemd, want om een firmware te kunnen downloaden moet ie eerst je tel kunnen vinden. Na het downloaden van de firmware op de computer ging de update van start en na een minuut of 10 kreeg ik de melding dat de tel niet gevonden kon worden... Daarna dus de recovery melding gehad. Toen dat verder ook geen verschil maakte heb ik mijn PC opnieuw opgestart en de boel nog een keer gerund (wederom met de modus 'PC suite'). En nu ging het gewoon goed.
Na het updaten staat de '3G' verbinding automatisch aan, die heb ik weer terug gezet naar alleen GSM. Scheelt weer batterijen...
Grappig is wel dat ik van Vista nu allemaal meldingen krijg over opnieuw geinstalleerde apparaat stuurprogramma's voor een Nokia 6120.

Nog een ander linkje met wat info gevonden:
klik
De laatste paar posts gaan over de nieuwe firmware... Niet alles is positief

[ Voor 9% gewijzigd door Paling1 op 24-11-2008 17:25 ]
Als je de nieuwste updatesoftware had geïnstalleerd en de opmerkingen gelezen had die erbij stonden wanneer je ging updaten had je gezien dat dit normaal is...Paling1 schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:32:
Na een half uurtje prutsen staat ie er uiteindelijk op....
2 keer een melding gehad dat ie de telefoon kwijt was en daarna nog een melding dat ie mijn tel wilde recoveren... Was wel effe zweten dus!(...)
Wat men als geobserveerd nadeel noemt (kortere batterijtijd, van 3-4 dagen naar 1 dag) lijkt me te maken hebben met de UMTS/3G modus die standaard ingesteld wordt.... als je GSM mode had gekozen zoals ik wordt deze door de update weer op dual mode (en dus 3G) ingesteld. Dat neemt meer energie.
Ik heb de batterij vannacht opgeladen, deze ochtend van de lader afgehaald, ook een half uur met de navigatie gewerkt en de batterij geeft nog steeds 6 streepjes aan. Even afwachten hoe hij zich de komende dagen houdt.
[ Voor 35% gewijzigd door pinockio op 24-11-2008 22:13 ]
Tijdens het updaten staat er dat het op sommige computerconfiguraties mogelijk is dat PC suite een melding weergeeft dat de telefoon niet meer verbonden is met de PC.pinockio schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:39:
[...]
Als je de nieuwste updatesoftware had geïnstalleerd en de opmerkingen gelezen had die erbij stonden wanneer je ging updaten had je gezien dat dit normaal is...
Ik kreeg inderdaad die melding, maar ik kreeg tevens dus twee keer de melding van het updateprogramma dat mijn telefoon niet meer verbonden was met de PC. Tevens kreeg ik een recovery melding van het updateprogramma. Ik moest de batterij uit de telefoon halen en na een paar seconden weer opnieuw opstarten.
Toen stond er nog steeds de oude firmware op de telefoon, en was er nog steeds geen verbinding met mijn telefoon.
Pas na opnieuw opstarten van de PC en het opnieuw starten van het update programma is de telefoon uiteindelijk voorzien van de nieuwe firmware... (trouwens na het installeren van het updateprogramma moest er ook al opnieuw worden opgestart)
Dus of de omschrijving van Nokia is een beetje te rooskleurig of er gingen bij mij een paar dingen niet helemaal OK...

Gisteren trouwens ook maar weer eens een backup van mijn R66 kaarten gemaakt met het 'Route 66 sync' programma. Dat had ik al een tijd niet gedaan...
Bij het opstarten van het programma kreeg ik de melding dat er gratis updates voor mijn kaarten beschikbaar waren. Na het downloaden blijkt mijn kaartversie nu 1.15 te zijn ipv 1.13. De naam van de kaart is nog steeds 2006 Q4.
Heeft iemand een idee wat er veranderd is?
Bij het opstarten van het programma kreeg ik de melding dat er gratis updates voor mijn kaarten beschikbaar waren. Na het downloaden blijkt mijn kaartversie nu 1.15 te zijn ipv 1.13. De naam van de kaart is nog steeds 2006 Q4.
Heeft iemand een idee wat er veranderd is?
Ik zou het niet weten, maar ik zag inderdaad dat er updates zijn. Voor alle zekerheid maar installeren, temeer daar Route66 op bepaalde plekken nogal eens de mist in ging (bijv. wegen kiest die ERG smal zijn of zelfs doodlopend.....) Wat dat betreft is zelfs de zeer oude TomTom die ik heb (ik meen uit 2005) beter!
Verwijderd
heb de landen van europa op m'n kaartje gezet, alles lukt, tomtom start op, maar hij vindt die kaarten niet...
iemand een idee?
iemand een idee?
Sinds ik vorige week een update heb gedaan naar de nieuwste firmware heb ik het volgende probleem.
Als ik mijn telefoon aan de lader leg doet vervolgens de trilfunctie het niet meer tot de volgende restart van de telefoon. Dit is bijzonder irritant aangezien ik mijn telefoon altijd op stil heb staan, en dus niet door heb dat ik telefoon/sms krijg.
Als ik mijn telefoon aan de lader leg doet vervolgens de trilfunctie het niet meer tot de volgende restart van de telefoon. Dit is bijzonder irritant aangezien ik mijn telefoon altijd op stil heb staan, en dus niet door heb dat ik telefoon/sms krijg.
Ik heb gisteravond mijn Nokia 6110 van de nieuwe firmware voorzien.
Ging perfect, zonder enig probleem. Van alle bovenstaande problemen tot op heden ook nog geen hinder gehad. Maar goed het is dan ook nog geen 24 uur geleden.
Had wel connectieproblemen met mijn bluetooth van de autoradio waarvan ik hoop dat die nu verholpen zijn. Dit moet ik echter nog testen.
Ging perfect, zonder enig probleem. Van alle bovenstaande problemen tot op heden ook nog geen hinder gehad. Maar goed het is dan ook nog geen 24 uur geleden.
Had wel connectieproblemen met mijn bluetooth van de autoradio waarvan ik hoop dat die nu verholpen zijn. Dit moet ik echter nog testen.
Verwijderd
Hallo iedereen,
Ik heb een vraag over mijn telefoon.
Laat ik maar alvast melden dat ik echt een leek ben.
Goed, ik heb dus mijn geheugen uitgebreid en alles, inclusief verborgen bestanden, gekopieërd naar mijn 2 gig kaartje.
Nu wil ik graag in Route66 maar dan moet ik mijn telefoon aansluiten. Als ik dat wil doen, dan komt er in mijn scherm te staan dat de geheugenkaart niet gebruikt kan worden omdat hij ergens anders al gebruikt wordt.
Ik krijg mijn Route66 dus ook niet aan de praat gezien ik geen gegevensoverdrachten kan doen.
Overigens werkt de pcsuite wel gewoon.
Ik heb Windows Vista.
Kan iemand me helpen?
Ik heb een vraag over mijn telefoon.
Laat ik maar alvast melden dat ik echt een leek ben.
Goed, ik heb dus mijn geheugen uitgebreid en alles, inclusief verborgen bestanden, gekopieërd naar mijn 2 gig kaartje.
Nu wil ik graag in Route66 maar dan moet ik mijn telefoon aansluiten. Als ik dat wil doen, dan komt er in mijn scherm te staan dat de geheugenkaart niet gebruikt kan worden omdat hij ergens anders al gebruikt wordt.
Ik krijg mijn Route66 dus ook niet aan de praat gezien ik geen gegevensoverdrachten kan doen.
Overigens werkt de pcsuite wel gewoon.
Ik heb Windows Vista.
Kan iemand me helpen?
Sla je toevallig je berichten op op je geheugenkaart?
zoja, zet deze dan tijdelijk op het intern geheugen via Menu -> Berichten -> Opties -> Instellingen -> Overige.
Als dit het niet is draait er een ander proces wat je geheugenkaart aanspreekt.
zoja, zet deze dan tijdelijk op het intern geheugen via Menu -> Berichten -> Opties -> Instellingen -> Overige.
Als dit het niet is draait er een ander proces wat je geheugenkaart aanspreekt.
Verwijderd
Ik heb even gekeken, maar mijn berichten sla ik op op het telefoongeheugen. Enig idee wat er anders kan draaien op de geheugenkaart?
Als ik mijn telefoon uit en aanzet en ik sluit het kabeltje aan, dan werkt het ook niet..
Als ik mijn telefoon uit en aanzet en ik sluit het kabeltje aan, dan werkt het ook niet..
Verwijderd
Op mijn xp-laptop werkt hij wel. Toch een vista-probleempje?
Nou, ik ben nu kaarten aan het downloaden, ik ga verhuizen naar Spanje, en dan is een kaart van Spanje ook wel handig
Nou, ik ben nu kaarten aan het downloaden, ik ga verhuizen naar Spanje, en dan is een kaart van Spanje ook wel handig
Heb mijn telefoon ook geupdate naar de nieuwe firmware maar merk nu dat de battery nog maar 1 dag meegaat (was 4 dagen) heb nieuwe battery geprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem
Zie dat meer mensen dit probleem hebben?
Heeft iemand al oplossing gevonden? of gewoon w88 op nieuwe firmware update

Verwijderd
Terug naar de winkel!GoT_Father schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:53:
Heb mijn telefoon ook geupdate naar de nieuwe firmware maar merk nu dat de battery nog maar 1 dag meegaat (was 4 dagen) heb nieuwe battery geprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem![]()
Dit ook al gelezen?GoT_Father schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:53:
Heb mijn telefoon ook geupdate naar de nieuwe firmware maar merk nu dat de battery nog maar 1 dag meegaat (was 4 dagen) heb nieuwe battery geprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem![]()
pinockio in "Het Nokia 6110 Navigator topic"
Bij mij merk ik geen verschil tussen de oude en nieuwe firmware vwd accuduur...(na het instellen van het UMTS/3G gebeuren dus...)
[ Voor 3% gewijzigd door Paling1 op 12-01-2009 13:28 ]
Even iets anders:
Ik zit net nog even een beetje bij te lezen op het NOKIA forum over de 6110N en ik kom daar dit tegen:
klik
Ik quote het ook nog even:
Lees ik het goed (vetgedrukte deel in de eerste quote) dat dit niet werkt voor de standaard kaart (Benelux)?
Ik zit net nog even een beetje bij te lezen op het NOKIA forum over de 6110N en ik kom daar dit tegen:
klik
Ik quote het ook nog even:
En een paar pagina's verder:for all those who want to have the newest route66mobile8, here comes the solution:
first, open nokia navigator go to extras, and sync all licences over gprs). close the program, download the newest "update" from route66 for route66mobile8 and simply install it. now start that program, go to extras again and sync licences again. you will now get all your licences on route66mobile8, that you have in "nokia navigator" too, except for the first preinstalled map that came along with the phone. then you have at least always the newest route66mobile8 version with all the bugfixes, the new extras as for example navigation towards coordinates.
you then need to copy the voices manually from the nokia navigator folder (hidden on memory card), as also your streetmap and safetycams and whatever to the corresponding folders on route66mobile 8.
if you lateron connect the phone to route66sync, the program just detects always nokia navigator itself, so if it updates something, you have to copy those files again manually in the appropriate routee66mobile-folder.
Iemand dit al geprobeerd?yes it is normal since the first release of route66mobile8 for all the phones. as route66mobile8 gets installed in a different folder (nokia navigator is in memory card\System\Apps\Navigator whereas route66mobile8 is in memory card\System\Apps\ROUTE66_v8.
there is absolutely no problem, no files are messed up or whatever. i tried this trick already since firmware 3.58, 4.22, 5.11 and now 6.01, and always with the route66mobile8 "updates" that were available at that moment. the newest version works fine too.
there is no risk and no problem. route66 simply added this warning because of 2 reasons:
1. people (beginners) might think that they could update the nokia navigator-program itself, and then they would see that it was not updated and still remains the old version, and that they simply installed additionally another programm route66mobile8.
2. route66sync-software detects only on nokia6110navigators the nokia navigator, and will just update those files or download missing files for that program. it doesnt even see, that route66mobile8 is installed there. therefore you have to manually copy the files from the nokia navigator folder to the route66mobile8-folder (folder-structure is 100percent the same, so it is very easy!). to be able to see those folders, connect phone by usb-cable in datatransfer mode or connect it by memory-card-reader. pc-sync-mode doesnt give access to the hidden "System"-folder on memory-card.
Lees ik het goed (vetgedrukte deel in de eerste quote) dat dit niet werkt voor de standaard kaart (Benelux)?
Heeft iemand enig idee hoe ik de 6110N kan terugzetten naar de instellingen waarmee ik hem gekregen heb toen ik hem kocht?Ik heb al fabrieksinstellingen e.d geprobeerd, maar dat gaat niet ver genoeg terug.
Ik bedoel dus een algehele format/delete van alle programma's die ik geinstalleerd heb sinds ik hem heb.
Ik bedoel dus een algehele format/delete van alle programma's die ik geinstalleerd heb sinds ik hem heb.
Verwijderd
Nokia 6110 Navigator reset:Eddos schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 17:33:
Heeft iemand enig idee hoe ik de 6110N kan terugzetten naar de instellingen waarmee ik hem gekregen heb toen ik hem kocht?Ik heb al fabrieksinstellingen e.d geprobeerd, maar dat gaat niet ver genoeg terug.
direct na aanzetten van de Nokia 6110N de volgende drie toetsen tegelijk ingedrukt houden:
"groen" (van het groene lampje) en 3 en *
circa 10 a 12 seconden ingedrukt blijven houden totdat "selecteer huidige regio" op het scherm verschijnt;
Tik de benodigde gegevens in en je hebt een algehele format/delete van alle programma's die waren er op waren geinstalleerd.
(bij mijn Nokia 6110N werkt het!)
Verwijderd
Ik heb de Nokia 6110 sinds december 2007 en hij heeft altijd probleemloos gewerkt en tot voor kort werkte de GPS gewoon goed. Echter: sinds kort valt de navigatie onderweg steeds weg, de route wordt dan constant opnieuw berekend. Ook de instructies komen te laat of willekeurig. Hoe zou dit komen?
Misschien is de oplossing om nieuwe software te installeren? Als ik nieuwe software wil installeren om te kijken of het dan verholpen is, hoe gaat dit dan in z'n werk en hoe kom ik aan deze software?
Misschien is de oplossing om nieuwe software te installeren? Als ik nieuwe software wil installeren om te kijken of het dan verholpen is, hoe gaat dit dan in z'n werk en hoe kom ik aan deze software?
Als je bedoelt nieuwe software in de zin van een nieuwe versie Route66 dan zul je die moeten kopen. Er zit helaas geen update licentie bij de telefoon.Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 21:37:
Ik heb de Nokia 6110 sinds december 2007 en hij heeft altijd probleemloos gewerkt en tot voor kort werkte de GPS gewoon goed. Echter: sinds kort valt de navigatie onderweg steeds weg, de route wordt dan constant opnieuw berekend. Ook de instructies komen te laat of willekeurig. Hoe zou dit komen?
Connectieprobleem met mijn autoradio is sinds de firmware update volledige opgelost,Rodink schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:01:
Ik heb gisteravond mijn Nokia 6110 van de nieuwe firmware voorzien.
Ken ook geen accuproblemen.
Sinds kort ben ik in het bezit van een Parrot CK3100 carkit. Nu wil ik deze gebruiken icm mijn Nokia 6110 Navigator. Opzich werkt het prima, ware het niet dat het telefoonboek niet overgenomen wordt door de Parrot. Daardoor kan je dus tijdens het rijden niet zien door wie je gebeld wordt.
Iemand ideeën hoe dit op te lossen is ?
De telefoon heeft de nieuwste firmware en de carkit neemt bij andere telefoons wél netjes het telefoonboek over.
Iemand ideeën hoe dit op te lossen is ?
De telefoon heeft de nieuwste firmware en de carkit neemt bij andere telefoons wél netjes het telefoonboek over.
Hmmm, het lijkt erop dat mijn batterij de geest aan het geven is....
Een paar weken geleden was de batterij tijdens een gesprek ineens leeg. Ik had die dag veel zitten bellen, dus heel gek vond ik het niet. Het lijkt alleen nu wel of ik sinds die tijd steeds korter met mijn batterij doe.
Gisteravond en vannacht aan de lader, en nu staan er nog 2 streepjes bij de batterijstatus. En vandaag heb ik denk ik 2 minuten gebeld ofzo. Verder geen gekke dingen gedaan.
Iemand een idee of de batterij kapot is? Of istie nog te redden....
Ik ga maar eens kijken waar je een originele Nokia batterij kan kopen.
[edit]
Inmiddels effe rondgekeken...
Bij Nokia kost een accu maar liefst €39,-!
Terwijl er een hoop online shops zijn die zeggen dat ze de originela accu voor tussen de 15 en 20 euro leveren...Is dat te vertrouwen?
Een paar weken geleden was de batterij tijdens een gesprek ineens leeg. Ik had die dag veel zitten bellen, dus heel gek vond ik het niet. Het lijkt alleen nu wel of ik sinds die tijd steeds korter met mijn batterij doe.

Gisteravond en vannacht aan de lader, en nu staan er nog 2 streepjes bij de batterijstatus. En vandaag heb ik denk ik 2 minuten gebeld ofzo. Verder geen gekke dingen gedaan.
Iemand een idee of de batterij kapot is? Of istie nog te redden....
Ik ga maar eens kijken waar je een originele Nokia batterij kan kopen.
[edit]
Terwijl er een hoop online shops zijn die zeggen dat ze de originela accu voor tussen de 15 en 20 euro leveren...Is dat te vertrouwen?
[ Voor 14% gewijzigd door Paling1 op 14-03-2009 20:14 ]
Mijn ervaring is dat het te vertrouwen is, laatst ook voor mijn telefoon (Nokia 6151) een originele accu gekocht voor ik geloof €16,50. Dit was een originele Nokia voorzien van "watermerk" e.d.Paling1 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:59:
[edit]
Ok dan! Als het nodig is, dan zal ik zo'n accu wel gaan kopen denk ik...daanNL schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 21:22:
[...]
Mijn ervaring is dat het te vertrouwen is, laatst ook voor mijn telefoon (Nokia 6151) een originele accu gekocht voor ik geloof €16,50. Dit was een originele Nokia voorzien van "watermerk" e.d.
Mijn telefoon had gewoon kuren lijkt het. Geluid tijdens een gesprek was echt keihard, en de volumeregeling stond dan dus op de laagste stand....
Ik heb de telefoon uit gezet, en de batterij er een half uurtje uit gehad. Daarna de telefoon aan de lader, en de batterijstatus is nu (na een ruime dag) nog steeds goed na een paar telefoongesprekken en een kwartiertje navigeren...
Ik kijk het nog effe aan, maar het lijkt erop dat mijn probleem even over is....
Misschien stond er een programma onzichtbaar in de achtergrond te draaien. Ik heb een paar seconden op de 'menu' knop gedrukt, maar er waren geen progamma's zichtbaar.
Weet iemand een goeie taskmanager voor Symbian?
Ik heb na 2 jaar de navigatiesoftware (Route66) maar 's vervangen door Sygic McGuider (8Gb microSDHC, die ook werkt). Erg mooie Tomtom-kloon, die best aardig draait op de 6110N. Heb 'm nog weinig gebruikt, maar ziet er veel belovend uit!
Is er een mogelijkheid om de NAVIGATIE uit te breiden / vervangen
voor een versie die HEEL europa bestrijkt?
Zou het prettig als BV Duitsland / Frankrijk ook zouden worden ondersteund.
Dat is toch gewoon een kwestie van de juiste kaarten kopen en downloaden?ton1234 schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:09:
Is er een mogelijkheid om de NAVIGATIE uit te breiden / vervangen
Verwijderd
Jbak TaskMan :: http://jbak.ru/jbaktaskman_en.phpWeet iemand een goeie taskmanager voor Symbian?
Ja, maar dat is nogal duur, en Route66 (zeker die oude versie) is niet echt je van het eerlijk gezegd. Ik vraag me af of de kaarten nog geupdate worden.Eraser127 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 18:04:
[...]
Dat is toch gewoon een kwestie van de juiste kaarten kopen en downloaden?
(Dat is ook de reden dat ik nu een N82 heb met een nieuwere versie, waar (toevallig) geheel West-Europa&Nordics bij zit zodat ik deze zomer lekker in Finland kan navigeren... Met een telefoon waar navigatie in zit heb ik geen TomTom/Garmin etc. nodig.)
Verwijderd
Hallo, sinds begin dit jaar in het bezit van de 6110 nav. Heb op dit forum gelezen dat je een grotere SD-card kan gebruiken dan de standaard 2 gyg. Heb nu een 4 gyg (Kingston) (is voor mij genoeg). Heb volgens de aanwijzingen gewerkt en het is volgens mij niet helemaal gelukt.
Verschil is dat ik plots weer de Engelse vrouwenstem terug heb, deze is via extra's niet aan te passen. Verder lijkt het wel alsof hij van de wereldkaart navigeert en niet meer van de europese kaart. Als ik een hotel in de buurt intoets vindt hij deze niet ..... wie de gegevens overgezet via XP, en gegevensoverdracht inclusief onderliggende mappen.
Ik wil graag de NL taal weer terug alsmede ook dat hij dingen wel ziet .....
ps: als ik het oude kaartje terugzet, doet die het gelukkig nog steeds alleen is die ook Engels geworden, daarop is de stem wel via extra's aan te passen.
Ik hoop dat iemand het weet .....
Alvast bedankt!!
Poortje
Verschil is dat ik plots weer de Engelse vrouwenstem terug heb, deze is via extra's niet aan te passen. Verder lijkt het wel alsof hij van de wereldkaart navigeert en niet meer van de europese kaart. Als ik een hotel in de buurt intoets vindt hij deze niet ..... wie de gegevens overgezet via XP, en gegevensoverdracht inclusief onderliggende mappen.
Ik wil graag de NL taal weer terug alsmede ook dat hij dingen wel ziet .....
ps: als ik het oude kaartje terugzet, doet die het gelukkig nog steeds alleen is die ook Engels geworden, daarop is de stem wel via extra's aan te passen.
Ik hoop dat iemand het weet .....
Alvast bedankt!!
Poortje
Verwijderd
Ja, bij mijn weten wel, ik heb het gedaan, via XP, via Extra's en opties de betreffende vinkjes gezet en nadien gekopiëerd ....... alleen lijkt een aantal navi-bestanden en mappen nu vergrendeld, staat een slotje achter .....
Had ik vooraf nog iets anders moeten doen?
Had ik vooraf nog iets anders moeten doen?
Ook al het verse aanbod van Route66 in de mailbox gehad?
Ik wacht er in ieder geval nog even mee, er is nog bedenktijd genoeg... En hopelijk verschijnen er hier ervaringen van minder bedachtzame gebruikers...
Er zitten wel aardige nieuwigheidjes in, maar zou het processortje van onze 6110 Nav. deze extra's wel aankunnen, zonder te traag te worden?Upgrade uw Nokia 6110 Navigator
met de ROUTE 66 Ultimate Traveller Bundle (normaal EUR 249,99),
NU VERKRIJGBAAR voor EUR 99,99*
De zomervakantie staat voor de deur, dus dit is het juiste moment om uw Nokia 6110 Navigator te upgraden en u voor te bereiden op de start van het reisseizoen. De ROUTE 66 Ultimate Traveller Bundle** bevat alles wat u nodig heeft voor een reis door West-Europa met uw Nokia 6110 Navigator, zoals:
* gloednieuwe ROUTE 66 Maps navigatie software
* geografische kaarten die 2 jaar recenter zijn dan de huidige kaarten op uw Nokia 6110 Navigator
* nauwkeurige auto navigatie, die u helpt bij het vinden van uw weg met gesproken rij-instructies bij iedere afslag
* echte navigatie voor voetgangers, die u begeleidt door parken, smalle straatjes en zelfs binnen gebouwen
* real-time verkeersinformatie, die u helpt om files te vermijden en uw bestemming op tijd te bereiken
* waarschuwingen voor flitspalen, waarmee u bekeuringen voor snelheidsovertredingen kunt voorkomen en meer ontspannen kunt rijden
* geavanceerde begeleiding, zodat u altijd in de juiste baan rijdt, zelfs op ingewikkelde kruispunten
* spectaculaire 3D-gebouwen en 3D oriëntatiepunten voor een waarheidsgetrouwe navigatie-ervaring
* wereldwijde weersvoorspellingen, zodat u weet wat voor weer u kunt verwachten op uw vakantiebestemming
* verschillende kleurenschema's, waarmee u uw favoriete kaartkleuren kunt kiezen
Mis deze unieke kans niet om uw Nokia 6110 Navigator te upgraden!
Koop de ROUTE 66 Ultimate Traveller Bundle nu en BESPAAR EUR 150!
Voorwaarden
Met de aankoop van de ROUTE 66 Ultimate Traveller Bundle, ontvangt u een vouchercode voor het activeren van uw licenties.
De ROUTE 66 Ultimate Traveller Bundle bestaat uit een permanente navigatie licentie en een licentie van 1 jaar voor alle aanvullende diensten.
U moet de ROUTE 66 Ultimate Traveller Bundle voor 15 september 2011 downloaden en activeren.
Alle bovengenoemde prijzen zijn adviesprijzen inclusief BTW.
*Dit aanbod is geldig tot en met 15 september 2009
**Geschikte mobiele telefoons:
Nokia 6220 Classic, Nokia 6110 Navigator, Nokia 6210 Navigator, Nokia E51, Nokia E66, Nokia E71, Nokia E90, Nokia N78, Nokia N93, Nokia N95, Nokia N95 8GB, Nokia N96, Nokia N80, Nokia N82, Samsung SGH-G810/818, Samsung SGH i550, Samsung SGH i560, Samsung SGH-i8510/i8510c, Samsung i7110.
Ik wacht er in ieder geval nog even mee, er is nog bedenktijd genoeg... En hopelijk verschijnen er hier ervaringen van minder bedachtzame gebruikers...
Ik schaf hem niet aan, ben al tijden geleden overgestapt naar Sygic. Route66 ging bij mij té vaak de fout in wat betreft navigatie op huisnummers, of richting exotische adressen.
Verwijderd
hoi Dunsinane,
heb inderdaad ook het aanbod gehad om route66 te upgraden naar deze "superversie"
ben in ieder geval erg nieuwsgierig, maar twijfel nog om deze upgrade te kopen
inderdaad of de processor van de telefoon het aankan, maar vind ook nergens uitgebreide informatie of screenshots op internet over deze upgrade (vind route 66 daarin altijd erg summier) wat erg jammer is
Zijn er inmiddels al mensen die deze upgrade hebben en hebben draaien?
greetz bart
heb inderdaad ook het aanbod gehad om route66 te upgraden naar deze "superversie"
inderdaad of de processor van de telefoon het aankan, maar vind ook nergens uitgebreide informatie of screenshots op internet over deze upgrade (vind route 66 daarin altijd erg summier) wat erg jammer is
greetz bart
Dunsinane1971 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:04:
Ook al het verse aanbod van Route66 in de mailbox gehad?
[...]
Er zitten wel aardige nieuwigheidjes in, maar zou het processortje van onze 6110 Nav. deze extra's wel aankunnen, zonder te traag te worden?
Bartje je hebt hier een antwoord zie ik: klikVerwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:38:
hoi Dunsinane,
heb inderdaad ook het aanbod gehad om route66 te upgraden naar deze "superversie"![]()
greetz bart
[...]
Als ik het allemaal goed begrijp is het eigenlijk geen upgrade van de originele R66/Nokia Navigator die op onze telefoons staat, maar gewoon R66 versie 9 die je naast alle andere programma's installeerd.... Verder schijnt het dus wel goed te draaien.
Wat ik wel een beetje vreemd vind aan deze aanbieding, is dat ik me kon herinneren (net effe opgezocht (klik) dat R66 versie 8 voor de Benelux 60 euro moest kosten en voor West-europa was dat 120 ofzoiets.... Dan is versie 9 een heel stuk duurder geworden.
[ Voor 4% gewijzigd door Paling1 op 08-07-2009 10:38 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik gebruik vaak Route 66 op mijn 6110 maar nu valt de GPS ineens uit. Van de week had ie af en toe nog ontvangst, maar sinds eergisteren niet meer. Hij blijft op positie bepalen hangen.
Nou heeft mijn vriendin de Nokia 6210 met Nokia Maps. Mooi programma ook.
Weet iemand of dat te installeren is op de 6110? En hoe doe ik dat dan? Ben al bezig geweest met Map Loader, maar daar kom ik niet echt uit zo. Kan wel van alles verwijderen van mijn gsm en pc, maar niks van pc naar gsm zetten. En in welk mapje moet dat dan???
Hoop dat iemand een paar goeie tips heeft! Thanks!!
Mickaatje
Ik gebruik vaak Route 66 op mijn 6110 maar nu valt de GPS ineens uit. Van de week had ie af en toe nog ontvangst, maar sinds eergisteren niet meer. Hij blijft op positie bepalen hangen.
Nou heeft mijn vriendin de Nokia 6210 met Nokia Maps. Mooi programma ook.
Weet iemand of dat te installeren is op de 6110? En hoe doe ik dat dan? Ben al bezig geweest met Map Loader, maar daar kom ik niet echt uit zo. Kan wel van alles verwijderen van mijn gsm en pc, maar niks van pc naar gsm zetten. En in welk mapje moet dat dan???
Hoop dat iemand een paar goeie tips heeft! Thanks!!
Mickaatje
Verwijderd
Hoi allemaal.
ben nieuw hier en stel misschien een al vaak gestelde vraag .
Ik heb al veel gelezen in dit topic maar het blijft me een beetje onduidelijk allemaal.
Ik heb de 6110 navigator.
er zit nog een standaard geheugenkaart in.
de nav is route 66 benelux 2006 Q4
firmware weet ik zo niet , waar kan ik dit vinden.?
Ik betaal niet voor de gps. soms duurt de fix erg lang maar daar heb ik mee leren ik mee leren leven.
De nav vind ik goed werken alleen nu 3 jaar later kom erg vaak op wegen die nog niet in de nav bestaan.
Ik wil dus graag een nieuwere versie navigatie software op de telefoon. liefst west europa ofzo , in ieder geval met duitsland er ook bij.
Wat kan ik nu het beste doen met welke software en hoe moet ik dit doen. zou iemand dit naar mij willen mailen ? bedankt alvast.
Ik heb al veel gelezen in dit topic maar het blijft me een beetje onduidelijk allemaal.
Ik betaal niet voor de gps. soms duurt de fix erg lang maar daar heb ik mee leren ik mee leren leven.
De nav vind ik goed werken alleen nu 3 jaar later kom erg vaak op wegen die nog niet in de nav bestaan.
Ik wil dus graag een nieuwere versie navigatie software op de telefoon. liefst west europa ofzo , in ieder geval met duitsland er ook bij.
Wat kan ik nu het beste doen met welke software en hoe moet ik dit doen. zou iemand dit naar mij willen mailen ? bedankt alvast.
Gebruik PC Suite van de bijgeleverde Nokia CD -> updaten maar.Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 08:11:
Hoi allemaal.
cwb.eugelink@quicknet.nl
Gebruik de Route 66 CD en updaten maar. Nieuwe kaarten kun je op deze manier toevoegen en betalen.
Eerst de software installeren en dan pas de GSM aansluiten middels de usbkabel.
[ Voor 3% gewijzigd door Dazsur op 25-10-2009 13:16 ]
Verwijderd
*weg* We gaan je niet helpen met illegaal verkregen software.
[ Voor 86% gewijzigd door pven op 27-10-2009 09:46 ]
Ik heb 2 jaar een 6610 gehad. Bij verlenging van mn abbonement heb ik een nieuw toestel genomen en de 6610 aan mijn schoonbroer gegeven. En wat denk je? 2 dagen later crasht het sd kaartje. Ik had geen backup van die kaarten, en blijkbaar staan ze ook niet op de cd/dvd die erbij zit. Weet iemand of het mogelijk is deze gewoon over te zetten vanaf een andere telefoon? En zo ja, zou 1 van jullie bereid zijn om dat te verstrekken? Of valt dat onder piraterij?
Kan iedereen gebeuren natuurlijk, zoiets...
Groeten, en alvast bedankt.
Kan iedereen gebeuren natuurlijk, zoiets...
Groeten, en alvast bedankt.
http://tweakers.net/gallery/123027/sys