Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de nokia autohouder CR-48 in gebruik (dus niet universele houder CR-39, die bij full-pack wordt meegeleverd)? Kan de DC-4 autolader hierop zonder problemen worden aangesloten. De CR-48 is namenlijk een dichte houder, dus ik vraag me af of er bovenop een aansluiting zit, zodat ik mijn navigator tijdens gebruik van de houder gewoon kan opladen. De CR-48 is speciaal voor de navigator ontworpen, dus je zou denken dat dit mogelijk moet zijn! Tot nu toe kan ik hier echter niets over vinden, de smartphone-shop vind het blijkbaar ook een moeilijke vraag, want ik hoor al een tijdje niets meer. Dus vandaar hier op het forum, is er iemand die mij antwoord kan geven of wellicht een foto van de houder in gebruik , waarop de DC-4 is aangesloten?.
Groetjes Kreukie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:15
Ik heb een Nokia CR-48 houder, er zit aan de linker onderkant een aansluiting voor de DC-4 autolader, nog veel beter dan aan de bovenkant.
Er zitten aan de bovenkant op je 6110 twee koperen contacten naast de laderaansluiting waarmee de CR-48 houder contact maakt als je het toestel in de houder klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:44
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:34:
[...]

Ik heb wel last van schokkende beelden tijdens het navigeren, dit heb ik niet bij rout66 of tomtom
heb jij dit ook niet megapaul ?
[afbeelding]
het zou aan de lagere processorsnelheid(192mhz) liggen ban de nokia 6110 tov de N95 die aan 369 mhz zou draaien
Nee het loopt redelijk soepel merk wel als je net bv net rechtsaf gegaan bent dat er iets vertraging
in zit (jij bent de bocht om maar de navigatie nog niet) bij Route 66 loopt het idd vloeiender

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het probleem ook voorgelegd bij garmin zelf, en die zeiden hetvolgende ik citeer
Hallo,

In het begin van ons gesprek u heeft ook gezegd dat uw heeft een mobile 20

"hoe komt het dat mobile xt/20 op mijn mobile tel nokia 6110 zeer traag werkt?
frame rate van 1 frame /sec of zelfs trager ?? je bent zo een straat voorbij
alvorens het op je schermpje komt, lijkt wel of de software vertraging
oploopt,
(dit met interne gps)
met externe Bleuthoot gps is het nog erger gesteld, bt muis is van adapt,
marathon, dan ben ik volledig naast de wegen off road aan het rijden ???
kleine bugs in het programma?? of wat ??"

Ik doe onmiddellijk een volledige onderzoek betreffende uw vraag.

--
Met vriendelijke groeten – Meilleures salutations – Best Regards,
Garmin After Sales

Bericht van Thierry op 7 December 2007 9:59
Hallo,

Onze engineering heeft testen gedaan en met Nokia N95 het werkt maar met Nokia 6110 het is hetzelfde
situatie als bij u.

--
Garmin After Sales

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gevraagd of ze daar nu een update ofzo gaan voor maken, en ik wacht af
ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kreeg al vlug antwoord op mijn vraag nml ik citeer

Bericht van Thierry op 7 December 2007 11:57
Hallo,

Voor het ogenblik, heb ik geen datum van update specifiek voor dit situatie.

--
Garmin After Sales

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieT schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:46:
Ik heb een Nokia CR-48 houder, er zit aan de linker onderkant een aansluiting voor de DC-4 autolader, nog veel beter dan aan de bovenkant.
Er zitten aan de bovenkant op je 6110 twee koperen contacten naast de laderaansluiting waarmee de CR-48 houder contact maakt als je het toestel in de houder klikt.
Bedankt Robbie T, dan ga ik de houder bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje

Heb net tt6 op mijn 6110 geinstalleerd (met externe bt gps)
alleen gaat de display uitna ca 5 seconden als ik de slider dichtschuif.
Weet iemand hoe ik kan instellen dat tijdens navigeren met tt het display aanblijft tijdens dichtschuiven slider.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:13:
Vraagje

Heb net tt6 op mijn 6110 geinstalleerd (met externe bt gps)
alleen gaat de display uitna ca 5 seconden als ik de slider dichtschuif.
Weet iemand hoe ik kan instellen dat tijdens navigeren met tt het display aanblijft tijdens dichtschuiven slider.

alvast bedankt
je moet hem dicht schuiven en dan toesten bord ontgrendelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet hem dicht schuiven en dan toesten bord ontgrendelen...
Wat kunnen de antwoorden toch makkelijk zijn.
Bedankt, het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft al een SanDisk microSD 4 of 6 GB SDHC in nokia navigator geprobeerd zonder een firmware upgrade? Ik ben namenlijk benieuwd of nieuwe SDHC-kaartjes ook herkend worden door navigator met de standaard firmware 3:51. Wie weet dit?
Groetjes Kreukie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai een 6 GB kaartje in mijn telefoon, wel firmware 3.58 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bij mij is de batterij na 2 dagen gebruik leeg. Ik heb een mail functionaliteit die elk half uur checkt met de server, en heb altijd m'n bluetooth aanstaan. Zit 2 uur per dag in de auto, dus dan gebruikt tie de bluetooth ook daadwerkelijk. Is dit normaal dat tie zo "snel" leeg is? Met m'n sony ericsson kon ik het vaak een week uithouden, hoewel ik daar niet mee mailde, maar wel 3x zo veel mee belde.

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:18:
Wie heeft al een SanDisk microSD 4 of 6 GB SDHC in nokia navigator geprobeerd zonder een firmware upgrade? Ik ben namenlijk benieuwd of nieuwe SDHC-kaartjes ook herkend worden door navigator met de standaard firmware 3:51. Wie weet dit?
Groetjes Kreukie
Ik heb een 4gb sandisk erin zitten sinds een paar dagen en wow wat n muziek kun je horen / spelen met de telefoon. Ik heb ook nog geen firmware update gedaan. Heb ook geen idee waar ik dit kan vinden. Maar nogmaals dit is (nog) niet gebeurt, omdat ik ook bang ben dat het ergens fout zal gaan.

Maar...
De NAVI werkt niet meer, krijg wel n kaartje maar kan geen routes meer invoeren / de 6110 leest het niet meer. Ook uit de geschiedenis kan hij de routes niet meer lezen.

Vraag: met de firmware up-date werkt het dan wel?

EDIT:

Ik heb zojuist de firmware geinstaleerd. :)

Blijft dat ie alleen met de 512mb kaart wel werkt en met de 4GB Sandisk SDHC kaart niet. De NAVI wel te verstaan. De rest vd 6110 werkt verder wel.
of ligt het aan de 4gb kaart? :(

Wie weet de oplossing voor dit probleem ?

Alvast bedankt voor de reactie(s)

[ Voor 10% gewijzigd door ton1234 op 13-12-2007 23:06 ]

Verwijderd

ton1234 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:05:
[...]

Ik heb een 4gb sandisk erin zitten sinds een paar dagen en wow wat n muziek kun je horen / spelen met de telefoon. Ik heb ook nog geen firmware update gedaan. Heb ook geen idee waar ik dit kan vinden. Maar nogmaals dit is (nog) niet gebeurt, omdat ik ook bang ben dat het ergens fout zal gaan.

Maar...
De NAVI werkt niet meer, krijg wel n kaartje maar kan geen routes meer invoeren / de 6110 leest het niet meer. Ook uit de geschiedenis kan hij de routes niet meer lezen.

EDIT:

Blijft dat ie alleen met de 512mb kaart wel werkt en met de 4GB Sandisk SDHC kaart niet. De NAVI wel te verstaan. De rest vd 6110 werkt verder wel.

Hoe heb je de bestanden van de 512 naar de 4GB gekopieerd? Er staan n.l. een aantal verborgen bestanden op de 512. Als die missen, werkt R66 idd niet meer. Maak alle verborgen bestanden zichtbaar in explorer en kopieer dan alles naar je nieuwe kaartje. Dan werkt alles als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb navigin mobile aangeschaft, installatie ging prima alleen verdwijnt het programma op willekeurige momenten , vooral tijdens het selecteren van het adres. Iemand een idee hoe dit mogelijk is?
Het heeft in ieder geval niks te maken met de achtergrondverlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:38:
[...]

Hoe heb je de bestanden van de 512 naar de 4GB gekopieerd? Er staan n.l. een aantal verborgen bestanden op de 512. Als die missen, werkt R66 idd niet meer. Maak alle verborgen bestanden zichtbaar in explorer en kopieer dan alles naar je nieuwe kaartje. Dan werkt alles als vanouds.
H E L A A S

Ik heb eerst de bestanden vd 512mb kaart overgezet > HD en toen terug gekopieerd naar de 4gb kaart - werkt niet :(
Via de back-up Nokia PC suite eerst n back-up gemaakt vd 512 en toen terug gezet naar de 4gb kaart - werkt ook niet :( :(

Ik weet het even niet iemand n suggestie om als nog de 4gb kaart aan de praat te krijgen samen met de Navi / Route 66 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb geen ervaring met een 4 gb kaart, maar bij mij werkt de navigatie gewoon prima na het kopieren van alle bestanden op een 2 gb. Vrees toch dat je iets fout doet, op dit forum is te lezen dat iemand een 6 gb kaart gebruikt.

Hier misschien nog een andere tip, formateer je 4 gb micro sd kaart eerst eens in de telefoon.
kopieer alle bestanden vervolgens met een cardreader, dus niet met pc suite van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook alles naar een 6gb gezet..alles doet het gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ton1234 schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:52:
[...]

H E L A A S

Ik heb eerst de bestanden vd 512mb kaart overgezet > HD en toen terug gekopieerd naar de 4gb kaart - werkt niet :(
Via de back-up Nokia PC suite eerst n back-up gemaakt vd 512 en toen terug gezet naar de 4gb kaart - werkt ook niet :( :(

Ik weet het even niet iemand n suggestie om als nog de 4gb kaart aan de praat te krijgen samen met de Navi / Route 66 ?
Als je naar beschikbaar geheugen op je kaartje kijkt, ziet de telefoon deze dan wel volledig? Misschien moet je de firmware upgraden om grotere kaartjes te ondersteunen.

Ik heb hier probleemloss werkend gekregen via Windows Explorer en dus niet via de brakke backup van PC Suite. Ik gebruik een 6GB kaartje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
Allereerst mijn dank voor de hulp / reacties.

Ik heb de 4gb in de telefoon gedaan en de kaart met de telefoon geformateerd.
Het zijn hele kleine kaartjes of mijn handen zijn te groot........

De 512mb kaart weer in de 6110, met Windows verkenner de mappen
DATA, images, music, others, sounds, videos en n los bestand in de root CARDcontent > map op de hd gezet.

De 4gb in de 6110, en hier alles vd HD weer terug gezet op de 4gb

start de NAVI, de wereldbol komt draaiend in beeld en...................
stopt je krijgt dan n kaart in beeld incl.stukje Engeland, Duistland en Frankrijk.

Om gek van te worden. :(

De Nokia software updater gestart. Die geeft aan dat de software up to date is.
versie 3.51
Ik neem even aan dit de juiste software / up-date is om dus de 4gb kaart te ondersteunen.
Of moet ik nog andere software erbij plaatsen?

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ton1234 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:42:
De 512mb kaart weer in de 6110, met Windows verkenner de mappen
DATA, images, music, others, sounds, videos en n los bestand in de root CARDcontent > map op de hd gezet.
Op deze manier kopieer je de verborgen bestanden niet.
deze staan namelijk in de mappen sys, system en private.

kies bij het aansluiten van de usb voor gegevensoverdracht in plaats van pcsuite.

Nu met behulp van windows verkenner alle bestanden selecteren en kopieren op je hd.

ps, wel in windows verkenners bij mapopties/ weergave de optie "verborgen bestanden en mappen weergeven", en "de inhoud van systeemmappen weergeven" aanvinken.

Mijn apparaatsoftware heeft versie 03.58

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 21:11 ]

• ton1234
ja ja jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :9~

het werkt.

Ben er echt blij mee.

Ik denk dat het in de gegevens overdracht zat. Had de map opties van verborgen bestanden al aangevinkt staan. En de versie 3.51 is volgens de Nokia software up-dater de laatste versie.

Dus helemaal TOP!

Bedankt voor de adviezen en hulp. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ton1234 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:05:
[...]
Ik heb dit probleem ook. Nu lees ik dat je firmware hebt geupdate.
Ik ben niet bekend met firmnaware en/of updaten ervan.
Wat is firmware? Hoe kan ik dat desnoods uupdaten zodat ik ook mijn nav aan de praat krijg?

Sander

Maar...

EDIT:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is firmware? Hoe kan ik dat desnoods uupdaten zodat ik ook mijn nav aan de praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 13:29:
De telefoon heeft software. De software word iedere x verbeterd en de foutjes worden eruit gehaald. Iedere x als er n aanpassing plaats vind, krijgt de software n hoger getal.
Bv. Photoshop cs1, cs2, cs3 etc.

Je kunt hier: http://europe.nokia.com/A4579163
De NOKIA SOFTWARE UPDATER binnen halen. dan instaleren. Daarna gaat de UP-DATER kijken welke versie je gebruikt en indien gewenst updaten naar de laatste versie.
Lees goed de instructies. Zorg dat je accu vol is.

Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
Vraag:
Als ik muziek op de telefoon instaleer dan doe ik dit met de NOKIA PC SUITE > knop muziek overbrengen.

Nu staat er verschillende muziek op, maar de telefoon / software doet maar wat. Najib Amali als mp3 zet hij bv in de map BLUES :>

Is er een mogelijkheid om zelf aan te geven in welke map de muziek / files komen ?
Of om zelf ook extra mappen te maken ?
Zou het prettig als ieder album apart te beluisteren is en soort / artiest / muziek bij elkaar staat.

Wie weet de oplossing hiervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:44
ton1234 schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:38:
Vraag:
Als ik muziek op de telefoon instaleer dan doe ik dit met de NOKIA PC SUITE > knop muziek overbrengen.

Nu staat er verschillende muziek op, maar de telefoon / software doet maar wat. Najib Amali als mp3 zet hij bv in de map BLUES :>

Is er een mogelijkheid om zelf aan te geven in welke map de muziek / files komen ?
Of om zelf ook extra mappen te maken ?
Zou het prettig als ieder album apart te beluisteren is en soort / artiest / muziek bij elkaar staat.

Wie weet de oplossing hiervoor :)
Je kan meerdere mappen aanmaken in de map sounds / geluiden.
De mp3 van Naib heeft zeerwaarschijnlijk blues als genre. ff met bv winamp veranderen.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen,

Sinds een paar maanden heb ik de Nokia 6110 Navigator, een erg fijne telefoon. Het kaartje van de Benelux zit er standaard al op en dat werkt ook allemaal prima. Laatst heb ik het 512 mb kaartje vervangen door een 2 gb kaartje, netjes de gegevens gekopieerd naar Windows en weer terug. Nu heb ik gisteren via de shop van Route 66 de kaart (en licentie) van Duitsland gekocht en erop gezet (best prijzig trouwens! € 49,95), Het kaartje staat er netjes op en is nu unlocked, echter lijkt het alsof ik de Benelux en de kaart van Duitsland niet tegelijkertijd kan gebruiken. M.a.w. als ik probeer een adres in Duitsland in te tikken geeft de telefoon de melding dat er geen informatie is. Heeft iemand daar een oplossing voor, of zie ik iets over het hoofd? Het zou toch raar zijn als dit niet zou kunnen op deze Navigator lijkt me? Nu lijkt het een of/of situatie, of je kunt de Benelux gebruiken of de kaart van Duitsland.

Alvast bedankt en fijne dagen iedereen.

Groeten, René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 15:02:
Hoi iedereen,

Sinds een paar maanden heb ik de Nokia 6110 Navigator, een erg fijne telefoon. Het kaartje van de Benelux zit er standaard al op en dat werkt ook allemaal prima. Laatst heb ik het 512 mb kaartje vervangen door een 2 gb kaartje, netjes de gegevens gekopieerd naar Windows en weer terug. Nu heb ik gisteren via de shop van Route 66 de kaart (en licentie) van Duitsland gekocht en erop gezet (best prijzig trouwens! € 49,95), Het kaartje staat er netjes op en is nu unlocked, echter lijkt het alsof ik de Benelux en de kaart van Duitsland niet tegelijkertijd kan gebruiken. M.a.w. als ik probeer een adres in Duitsland in te tikken geeft de telefoon de melding dat er geen informatie is. Heeft iemand daar een oplossing voor, of zie ik iets over het hoofd? Het zou toch raar zijn als dit niet zou kunnen op deze Navigator lijkt me? Nu lijkt het een of/of situatie, of je kunt de Benelux gebruiken of de kaart van Duitsland.

Alvast bedankt en fijne dagen iedereen.

Groeten, René
Dag Rene,

Klopt, het is of/of..mijn ervaring is zelfs dat je, als je in NL bent, en je wilt iets zoeken in D, hij aangeeft dat dit niet kan. (gps pos in NL valt buiten de kaart van D). verder topapparaat.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:57

Eraser127

Nijkerk

heb nu ook een 6110, werkt allemaal lekker maar toch een paar vragen:

1. kan je met bluetooth browsen? M'n broertje en zusje kunnen dat namelijk wel met hun Samsung?

2. Is het introfilmpje (na anzetten) weg te halen zodat je telefoon meteen klaar is?

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die al Route 66 mobile 7 hebben geprobeerd op de 6110. Ik vraag me namelijk af of deze de gps-antenne van de 6110 zal herkennen.

Op de site van Route 66 staat de 6110 in ieder geval niet vermeld in het lijstje met toepasselijke toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik vroeg me eigenlijk af hoe het zit met de GPS, is dat gewoon gratis te gebruiken of moet je daar ook iets van een abbonement oid voor hebben ?

Ik was namelijk van plan om volgend jaar een nieuwe navigatie te kopen maar ik zie dat je dit toestel al bij 20 euro 2jr gratis krijgt, zal een mooie oplossing zijn. ( Kan 10 januari een nieuw toestel uit kiezen )

En werkt de navigatie een beetje goed ? We willen hem dan ook gebruiken voor Italie waar we volgend jaar heen gaan.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:06
Die van de 6610 kun je in de Benelux gewoon gebruiken (incl spraak) voor andere gebieden (en gedailleerde stadskaarten) moet je extra licenties kopen.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Laatst online: 23:31
Ik heb via de GSM geprobeerd de kaart van Benelux 2007 te downloaden (kosten 49,95) Het gaat goed tot ongeveer 22%. Daarna geeft de telefoon aan dat hij nog aan het binnenhalen is. Vervolgens begint het toestel weer bij 0 % tot weer ongeveer 22 %. Daarna weer het zelfde probleem. Iemand hier ook ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:06:
Zijn er mensen die al Route 66 mobile 7 hebben geprobeerd op de 6110. Ik vraag me namelijk af of deze de gps-antenne van de 6110 zal herkennen.

Op de site van Route 66 staat de 6110 in ieder geval niet vermeld in het lijstje met toepasselijke toestellen.
ja route 66 mobile 7 werkt goed bij mij
je kan het op marktplaats vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Wie kan mij helpen. Ik heb een 8gb kaartje in mijn navigator gezet. Hij leest hem en alles werkt, behalve benelux kaart navigatie. Navigatie staat nu op wereldkaart ingesteld. Ik zie wel bij kaarten beneluxkaart staan met een sleutel erachter, maar is niet te benaderen. Ik heb backup overgezet met verborgen bestanden aangevinkt en toen dat niet lukte opnieuw gedaan en nu backup van geheugenkaart teruggezet via pc suite. Zoals gezegd alles werkt, maar geen beneluxkaart meer. Ik heb in de vorige bijdragen niet kunnen vinden wat voor mij de oplossing is.
Welke bestanden staan er op jullie geheugenkaart die belangrijk zijn? Dan kan ik nog even controleren of alles echt is gekopieerd. Maar ja, ik heb nu backup teruggezet, dus dan moet hij alles toch hebben en met kopietje maken heb ik verborgen bestanden aangevinkt.
Maar goed ergens is het toch fout gegaan, wie helpt mij verder.

Alvast bedankt en groetjes Kreukie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelf al opgelost. Na een hoop gepruts is het uiteindelijk gelukt en functioneert alles weer zo als het hoort! Even een samenvatting voor allen die na mij dit probleem hebben.

Ik heb een 8gb in gebruik op basis van de oude firmware 3.51, dit werkt. Bij het overzetten van de bestanden moeten naast het aanvinken van alle verborgen bestanden, ook de systeembestanden worden aangevinkt.
Daarnaast lukt het niet om de bestanden via pc suite over te zetten. Kan de systeembestanden dan niet overzetten. Ik heb het via de kaartlezer gedaan. Dus eerst 512 mb in lezer en kopie naar pc en vervolgens 8gb kaart in lezer en kopie pc naar 8gb kaart. Wellicht dat het ook via optie gegevensoverdracht op telefoon lukt, maar dat heb ik niet meer geprobeerd.
Kortom ik ben weer blij en na synchronisatie van sleutel beneluxkaart is alles weer in bedrijf.

Groetjes Kreukie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik de adres lijst van mijn sim kaart op mijn telefoon contacten?
Ik krijg het niet voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb route66 mobile 7 europe op een microSD kaart geinstalleerd.

In bestandsbeheer (van de telefoon) staat een map R66 met hierin een exe file (R66Navigate7.exe), echter dit bestandstype word niet ondersteund. Weet iemand hoe ik de applicatie aan de gang krijg, en hoe je de interne gps gecofigureerd moet worden in file: config.ini (poort en baubrate)?

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 05-01-2008 19:57 . Reden: Groeten niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:57
Het lijkt er meer op dat die Route 66 versie voor een PPC is, en niet voor een Symbian telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:21:
Hoe krijg ik de adres lijst van mijn sim kaart op mijn telefoon contacten?
Ik krijg het niet voor elkaar
Heb je het volgende al geprobeerd? Ga in menu naar contacten, via opties naar simcontacten-simtelefoonboek, dan krijg je alle contacten op telefoon te zien en vervolgens kun je via opties alle contacten kopieeren naar telefoon contacten. Ik hoop dat dit de oplossing is die je zoekt.
Groetjes Kreukie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:57:
Hallo, ik heb route66 mobile 7 europe op een microSD kaart geinstalleerd.

In bestandsbeheer (van de telefoon) staat een map R66 met hierin een exe file (R66Navigate7.exe), echter dit bestandstype word niet ondersteund. Weet iemand hoe ik de applicatie aan de gang krijg, en hoe je de interne gps gecofigureerd moet worden in file: config.ini (poort en baubrate)?
Je hebt toch gewoon een Route66 pakket voor Symbian S60 gekocht?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een antwoord op de vraag van Thunder

Ik vroeg me eigenlijk af hoe het zit met de GPS, is dat gewoon gratis te gebruiken of moet je daar ook iets van een abbonement oid voor hebben ?

Ik twijfel tussen een losse navigator en mobiel of alles in 1 in de 6110. zover ik weet hoef je voor het gebruik van een losse navigator geen extra kosten te betalen, maar hoe zit dat met de 6110?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOFTWARE
Ik gebruik de 6110N nu maanden. Perfect. Gebruik ook veel software op de telefoon en ben benieuwd naar meer. Ik gebruik:
- Google Maps (zie mezelf rijden op sateliet-foto's)
- HandyCalendar (heeft week-overzicht)
- Opera (alternatieve browser)
- World Fact Book (alle gegevens over alle landen)
- Active File (betere file-browser met utilities)
- Salling Clicker (afstand-bediening voor de Mac)
- GMail (Lijkt me duidelijk)
- WidSets (soort Dashboard voor de telefoon)

Nog 1 vraag: waarom krijg ik een melding "controleer gegevens" als ik een adres vanuit mijn adresboek wil gebruiken in de Navigator-functie?

Frank - Venhuizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja inderdaat route 66 mobile wms, staat hierop. ik ga trug naar de winkel,

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:50:
Heeft iemand een antwoord op de vraag van Thunder

Ik twijfel tussen een losse navigator en mobiel of alles in 1 in de 6110. zover ik weet hoef je voor het gebruik van een losse navigator geen extra kosten te betalen, maar hoe zit dat met de 6110?

alvast bedankt!
Het gebruik van GPS kost je niets, afgezien van wat batterijduur..
Voor Italië en andere landen dien je gewoon extra kaarten aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1NGM4N
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-04-2024
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 20:15:
[...]

ja route 66 mobile 7 werkt goed bij mij
je kan het op marktplaats vinden
Dus als ik jou goed begrijp, kan ik mijn route66 mobile 7 Europa kaarten die ik heb voor mijn N73 gewoon gebruiken op de 6110n met gebruik van de interne GPS? Moet ik hiervoor dan opnieuw R66 installeren op de 6110n of is alleen het kopiëren van de kaarten voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:51:
** KNIP **

Nog 1 vraag: waarom krijg ik een melding "controleer gegevens" als ik een adres vanuit mijn adresboek wil gebruiken in de Navigator-functie?

Frank - Venhuizen
Op de één of andere manier heeft Route66 een probleem met de opgegeven postcode. Dat ligt niet aan jecontact, maar aan R66. Wanneer je de gegevens van je contact aanpast in R66 zul en een vreemde postcode/huisnummer vermelding zien staan.
W1NGM4N schreef op maandag 07 januari 2008 @ 00:36:
[...]
Dus als ik jou goed begrijp, kan ik mijn route66 mobile 7 Europa kaarten die ik heb voor mijn N73 gewoon gebruiken op de 6110n met gebruik van de interne GPS? Moet ik hiervoor dan opnieuw R66 installeren op de 6110n of is alleen het kopiëren van de kaarten voldoende?
De kaarten van de 6110 en van R66 los zijn niet uitwisselbaar. De kaarten zijn voorzien van een code die gekoppeld moet worden aan de code van je telefoon. Je zal dus de losse versie compleet moeten installen. Die zou, mits redelijk up2date, gewoon moeten werken met de interne GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:32:
[...]

Heb je het volgende al geprobeerd? Ga in menu naar contacten, via opties naar simcontacten-simtelefoonboek, dan krijg je alle contacten op telefoon te zien en vervolgens kun je via opties alle contacten kopieeren naar telefoon contacten. Ik hoop dat dit de oplossing is die je zoekt.
Groetjes Kreukie.
Hi kreukie,

Yup dit werkt alleen moet ik ze wel 1 voor 1 kopieren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:15:
[...]

Hi kreukie,

Yup dit werkt alleen moet ik ze wel 1 voor 1 kopieren :'(
Wat jij niet gebruikt is de 'Markeren' functie.
Ik heb hier zelf ook even mee lopen stoeien, maar wat je moet doen is het volgende:
Contacten->Opties->Markeringen aan/uit->Alle markeren.
Als je dit hebt gedaan staat er een vinkje achter alle contacten.
Dan kun je ze allemaal tegelijk kopieren.
Succes!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Werkt ondertusesn Tomtom navigator eigenlijk al op deze mobiel met de interne gps module? Zal een stukje idealer zijn :)

* -Thunder- twijfelt om deze telefoon te nemen v.d. week

Uh.. ik word een beetje gek, ik dacht toch echt dat ik deze telefoon op de orange site heb gezien of op de belcompany site met orange 20 euro 2 jaar, gratis telefoon ... nu is die ineens heel duur bij belcompany :X

[ Voor 54% gewijzigd door -Thunder- op 07-01-2008 22:16 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen,

ik teste Route 66 v7 met interne gps, tomtom v6 met externe bt gps, de meegeleverde route66 v8( benelux) en garmin mobile xt met interne gps, en kwam tot volgende vastellingen:
(allen europese versies uitgezonderd de standaard gps oplossing r66 v8)

dat de telefoon te weinig cpu capaciteit heeft voor het grafisch mooiste navigatie programma van garmin, welke ook nog eens de meeste uitgebreide functies heeft.

tomtom is lekker snel, maar vertoont soms wel kleine berekenings fouten, de routes zijn niet altijd de snelste

R66 is ook snel, maar is nogal beperkt kwa mogelijkheden

het is natuurlijk zeer de vraag of je met een navigatie programma, meer wilt doen dan navigeren alleen?

ik persoonlijk ga voor garmin, tenminste als men bij nokia een oplossing vind voor de lage cpu
op papier beloofde nokia 369 Mhz ( welke ruimschoots zou volstaan) maar in werkelijkheid haalt de processor in de nokia 6110 nav slechts 190 Mhz (dit is met twee programma's gemeten,nml nsysinfo en Phonetinfo.

graag had ik nog navigon getest, en navcore en nog andere, maar die krijg ik niet aan de praat
mischien later
ik hou jullie op de hoogte
groeten
peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
-Thunder- schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:11:
Werkt ondertusesn Tomtom navigator eigenlijk al op deze mobiel met de interne gps module? Zal een stukje idealer zijn :)
Nee, en hij gaat zeer waarschijnlijk ook nooit werken op de 6110 (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddos schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:02:
[...]

Wat jij niet gebruikt is de 'Markeren' functie.
Ik heb hier zelf ook even mee lopen stoeien, maar wat je moet doen is het volgende:
Contacten->Opties->Markeringen aan/uit->Alle markeren.
Als je dit hebt gedaan staat er een vinkje achter alle contacten.
Dan kun je ze allemaal tegelijk kopieren.
Succes!:)
yes dat werkt thx eddos, youre my hero :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

iemand bekend met het probleem dat als je "route66" aan hebt staan dat ie je er ineens uitgooit?

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Eraser127 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:13:
iemand bekend met het probleem dat als je "route66" aan hebt staan dat ie je er ineens uitgooit?
Moet je even je history leeggooien.
Zodra je namelijk hier 100 items in hebt staan sluit het programma af.
Vond ik zelf ook een beetje rare 'bug'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan er iemand mij zeggen welke cpu snelheid zijn nokia heeft , namelijk ik haal slechts 192Mhz, met firmware 3.58 terwijl het volgen nokia 369Mhz zou moeten zijn, ik las dit af met volgende programma's die vrij te downloaden zijn van het net, nml nsysinfo en phonetinfo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-09 14:25

J.W

Ik heb sinds kort ook een 6110 navigator met 3.58 firmware,zover ik weet is dit de laatste.
Alleen toen ik dit ging controleren op de nokia site kreeg ik deze melding :

Latest available software for Nokia 6110 Navigator, product code 0545984
Version: 04.22

Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/4562/nieuweafbeeldingni6.th.jpg

Kent iemand deze versie?

[ Voor 24% gewijzigd door J.W op 10-01-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.W schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:17:
Ik heb sinds kort ook een 6110 navigator met 3.58 firmware,zover ik weet is dit de laatste.
Alleen toen ik dit ging controleren op de nokia site kreeg ik deze melding :

Latest available software for Nokia 6110 Navigator, product code 0545984
Version: 04.22

[afbeelding]

Kent iemand deze versie?
dit is inderdaad de laatste versie van telefoonsoftware voor de nokia 6110 navigator, maar of er iets veranderd is aan de snelheid van de cpu denk ik niet, ik heb deze net geinstalleerd, en zal deze vandaag reed volledig uitgetest hebben
waarschijnlijk morgen verslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal van jullie hebben nokia maps uitgeprobeerd, waaronder vdspeter.
Ik wil het gebruiken naast R66 beneluxkaart om straten en plaatsen op te zoeken. Dus niet voor navigatie. Nu heb ik een aantal vragen:

Werkt het gewoon goed naast R66 beneluxkaart? Is er nog een risico dat R66 straks niet meer werkt?

Wat moet er op je telefoon en pc geinstalleerd worden?

Ik wil het eerst naar pc downloaden en dan naar telefoon? Welke stappen moet ik dan doorlopen?

Weet iemand hoeveel geheugen ik nodig heb voor kaart van West Europa bv?
Of werkt dit niet als ik ook al de kaart van de benelux actief heb?

Veel vragen, maar ik hoop dat ik antwoorden kan krijgen.

Groetjes Kreukie

Nog een andere vraag: weet iemand wat de verbeteringen van de nieuwe firmware 4.1 zijn tov 3.58?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel natuurlijk versie 4.22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nokia maps is idd een leuk progje om opzoeken van straten en poi's maar kwa navigatie vind ik het maar niks. ik vind persoonlijk garmin mobile xt het beste programma voor navigatie al is onze nokia telefoon een beetje traag daarvoor, ik heb volgende progjes getest: route66 v7, Tomtom v6, garmin mobile xt, R66v8(standaard op de telefoon) en gebruik nu het meest route66v7 europa

om te antwoorden op uw vraag, deze progamma's inclusief nokia maps werken allemaal feilloos naast elkaar op 1 micro sd kaartje van 6 Gb en voor nokia maps ben je al snel 2 gb kwijt als je heel europa erop wil, ik denk 3.8Gb voor de hele wereld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:58:
nokia maps is idd een leuk progje om opzoeken van straten en poi's maar kwa navigatie vind ik het maar niks. ik vind persoonlijk garmin mobile xt het beste programma voor navigatie al is onze nokia telefoon een beetje traag daarvoor, ik heb volgende progjes getest: route66 v7, Tomtom v6, garmin mobile xt, R66v8(standaard op de telefoon) en gebruik nu het meest route66v7 europa

om te antwoorden op uw vraag, deze progamma's inclusief nokia maps werken allemaal feilloos naast elkaar op 1 micro sd kaartje van 6 Gb en voor nokia maps ben je al snel 2 gb kwijt als je heel europa erop wil, ik denk 3.8Gb voor de hele wereld!
Hoi vdspeter,

Welke van de door jou genoemde programma's werken met de interne GPS? Van TomTom weet ik dat het niet met de interne GPS werkt, maar Route 66v7 en Garmin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar vraagjes.

Ik heb gelezen dat diversen van jullie al een ander microsd(hc) kaartje in de 6110 hebben zitten .

Van welk merk is dit kaartje?
Is dit een SD HC kaartje? In de winkels melden ze dat de micro sd HC 4, 6 en 8 gb niet compatibel zijn.
Werkt alles naar behoren met een van deze kaartjes (SDHC)?

Alvast bedankt

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paling1 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 21:09:
[...]

Hoi vdspeter,

Welke van de door jou genoemde programma's werken met de interne GPS? Van TomTom weet ik dat het niet met de interne GPS werkt, maar Route 66v7 en Garmin?
route66 v7 werkt goed met de interne gps, als ook garmin, al moet ik toegeven dat garmin ietwat te zwaar is voor de 6110 jammer, want het is grafisch zeker het mooiste programma en heeft mijns inzien ook de meeste mogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 10:53:
Ik heb een paar vraagjes.

Ik heb gelezen dat diversen van jullie al een ander microsd(hc) kaartje in de 6110 hebben zitten .

Van welk merk is dit kaartje?
Is dit een SD HC kaartje? In de winkels melden ze dat de micro sd HC 4, 6 en 8 gb niet compatibel zijn.
Werkt alles naar behoren met een van deze kaartjes (SDHC)?

Alvast bedankt

Marc
ik heb een 6gb sdhc kaartje en alles werkt prima, ik denk dat een 8 Gb ook welzal werken,btw mijn is van sandisk(denk wel class 4 alhoewel ik niet weet of dit iets uitmaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nou alweer een vraagje over R66v7.

Ik wil namelijk alle bestanden van de dvd overbrengen naar de SD-kaart. Echter moet ik hierbij de map 'system' kopieeren naar de SD-kaart waar al een map met 'system' aanwezig is, hierin zit namelijk Navigator.

Dus waar moet ik het nou eigenlijk plakken en kan Navigator er gewoon in blijven zitten.

Moet ik het vervolgens in de telefoon bij gegevensbeheer gaan opzoeken, want de map system is hierin niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Eddos schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:20:
[...]

Moet je even je history leeggooien.
Zodra je namelijk hier 100 items in hebt staan sluit het programma af.
Vond ik zelf ook een beetje rare 'bug'.
Waar zit die history :?

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Opties->Navigeren->Historie
Dan zoek je Markeringen aan/uit op -> Alles markeren -> Verwijderen

Klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Eddos schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:43:
[...]

Opties->Navigeren->Historie
Dan zoek je Markeringen aan/uit op -> Alles markeren -> Verwijderen

Klaar :)
Tnx, t'is gelukt, maar had er maar 35 items in staan. Toch vreemd dat ie me er gewoon uit gooit.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:12:
[...]

route66 v7 werkt goed met de interne gps, als ook garmin, al moet ik toegeven dat garmin ietwat te zwaar is voor de 6110 jammer, want het is grafisch zeker het mooiste programma en heeft mijns inzien ook de meeste mogelijkheden!
Maar Route66 v7 is dus een oudere versie dan er standaar op de tel staat? Zit er dan nog veel verschil tussen de beide versies?

Ik heb sinds afgelopen weekend ook een 6110, maar het valt me op dat de GPS heel lang nodig heeft voor een fix... 10 minuten of meer vind ik een boel. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Nee dat is niet normaal.
Als ik hem na een tijdje (4/5 dagen) weer gebruik heb ik meestal binnen 2 minuten een fix..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Ik heb even een vraagje,

Ik heb sinds kort de Nokia 6110 Navigator.
Bij positiebepaling wat moet ik daar inschakelen zodat ik niets extra's hoef te betalen.

Bij instellingen - telefooninstellingen - algemeen - positiebeplaing - methoden positiebepaling: Wat moet ik hier inschakelen zodat ik niets extra hoef te betalen??

Bij instellingen - telefooninstellingen - algemeen - positiebeplaing - Positiebepalingsserver: Wat moet ik hier invullen ik kan kiezen uit 3 mogelijkheden......t-zones...internet en mms. Een van deze is altijd ingeschakeld (automatisch), hij staat nu op internet moet ik hier extra voor betalen.

En hoe zit het met de snelheid van de positiebepaling als ik er niet voor wil betalen?

Hoe zit het met route 66. Als ik de kaarten download van internet van west europa kan ik deze dan gewoon installeren of moet ik dan alsnog licenties kopen. (is namelijk al gekraakt)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Eddos schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:53:
Nee dat is niet normaal.
Als ik hem na een tijdje (4/5 dagen) weer gebruik heb ik meestal binnen 2 minuten een fix..
Hmmm, ik zit nu op mijn werk en daar duurt het inderdaad een minuut of 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:15:
Hallo Ik heb even een vraagje,

Ik heb sinds kort de Nokia 6110 Navigator.
Bij positiebepaling wat moet ik daar inschakelen zodat ik niets extra's hoef te betalen.

Bij instellingen - telefooninstellingen - algemeen - positiebeplaing - methoden positiebepaling: Wat moet ik hier inschakelen zodat ik niets extra hoef te betalen??

Bij instellingen - telefooninstellingen - algemeen - positiebeplaing - Positiebepalingsserver: Wat moet ik hier invullen ik kan kiezen uit 3 mogelijkheden......t-zones...internet en mms. Een van deze is altijd ingeschakeld (automatisch), hij staat nu op internet moet ik hier extra voor betalen.

En hoe zit het met de snelheid van de positiebepaling als ik er niet voor wil betalen?

Hoe zit het met route 66. Als ik de kaarten download van internet van west europa kan ik deze dan gewoon installeren of moet ik dan alsnog licenties kopen. (is namelijk al gekraakt)
Bij methoden positiebepaling heb je alleen de optie 'Integrated GPS' nodig. Dan gebruikt hij de interne GPS en dat kost je dan niets extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 12:33
Bij mij duurt het soms wel langer dan 10 minuten. Ik heb ook het idee dat het erg veel scheelt waar je de laatste keer contact hebt gehad. Als ik in Amsterdam de GPS-verbinding verbroken heb, en ik wil later bij mijn ouders in Brabant verder, duurt het vaak lang. Als ik echter een dag later op dezelfde plaats wil connecten als waar ik de verbinding de dag ervoor verbroken heb, heeft ie m vaak erg snel.

Verder wil ik nog ff een huishoudelijke mededeling doen ;). Ik dacht dat mijn speakers kapot waren, ik hoorde (bij de hoogste drie volume-instellingen) vaak veel gekraag, vooral bij rustige nummers zoals St. Germain etc. Bij de 6110 van m´n vader was dat helemaal niet zo. Nieuwe speakers van een nokia service point hadden blijkbaar ook geen nut. Nu bleek zojuist dat ik ´stereo-uitbreiding´ uit moest zetten in de geluidsinstellingen. Dan is het opgelost. Als ik dat juist áánzet bij m´n vader, kraakt het geluid daar ook. Just to let you know!

Heeft er overigens ook iemand last van dat bij het dichtschuiven, de uitbreiding (met het gegraveerde ´GPS´ erin) boven ook tegen de achterkant van de telefoon aanschuift? Mijn 6110 schuift dus niet soepel dicht, die van m´n vader wel.

Edit: Heeft er trouwens al iemand kaarten gekocht? En zijn deze overdraagbaar?

[ Voor 3% gewijzigd door jepper op 14-01-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om route 66 mobile 7 te downloaden en deze op je geheugenkaart te zetten zodat je heel west europa op je mobiele telefoon hebt en kun je deze dan ook met je interne gps ontvanger??

wat voor geheugenkaart heb je dan nodig?

Kun je dan ook nog die kaarten van de benelux gebruiken omdat dit een nieuwere versie is of gebruik je dan de kaarten van west europa ook voor de benelux?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Heb gisteren m'n 6110 firmware geüpdate van 3.58 naar 4.22, maar nu werkt de trilmotor niet bij bv. stil profiel :?

Iemand die dit ook heeft? Of is er een mogelijkheid om de oude firmware weer terug te zetten? Volgens de site van Nokia is dit niet mogelijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Eraser127 op 15-01-2008 13:39 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
Daar heb ik ook wel eens last van gehad met 3.58. Keertje uitzetten, batterij eruit, er weer in en weer aanzetten hielp bij mij. Heb dit probleem vaker gehoord bij mensen met een Nokia/symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Eraser127 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:15:
Heb gisteren m'n 6110 firmware geüpdate van 3.58 naar 4.22, maar nu werkt de trilmotor niet bij bv. stil profiel :?

Iemand die dit ook heeft? Of is er een mogelijkheid om de oude firmware wer terug te zetten?
Had ik ook last van... Maar die moet je dan waarschijnlijk gewoon nog even aan zetten dan.
Menu > Instellingen > Profielen > Stil > Opties > Aanpassen > en dan Trilsignaal op 'aan' zetten...

Ik had op de mijne gelijk een firmwareupdate gedaan omdat PC-suite daarom vroeg, dus ik weet niet of de trilfunctie in de oude firmware wel standaard aan stond. Hij doet het in ieder geval wel gewoon. Alleen is het trillen eigenlijk een beetje te zwak om op te merken als de tel in mijn broekzak zit...

Gisteren probeerde ik voor het eerst een stukje met de navigator, maar ik krijg geen gesproken aanwijzingen. Klopt dat?

Ik heb net Tetris erop gezet en Calcius (een veel makkelijker te bedienen rekenmachine).
Doom heb ik ook even geprobeerd. Ik krijg het wel aan het werk, maar het is met de telefoon bijna niet te spelen... Ik kon ook maar niet ontdekken hoe ik moest springen. Dus uiteindelijk heb ik hem er maar weer afgegooid. Maar het blijft wel leuk om te zien dat een schietspel uit 1995 gewoon op je tel werkt... :o

[ Voor 12% gewijzigd door Paling1 op 15-01-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

jepper schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:32:
Daar heb ik ook wel eens last van gehad met 3.58. Keertje uitzetten, batterij eruit, er weer in en weer aanzetten hielp bij mij. Heb dit probleem vaker gehoord bij mensen met een Nokia/symbian.
Hhm, waarom denk ik daar nuou zelf niet aan? Hij doet het iig weer, tnx d:)b

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om route 66 mobile 7 te downloaden en deze op je geheugenkaart te zetten zodat je heel west europa op je mobiele telefoon hebt en kun je deze dan ook met je interne gps ontvanger??

wat voor geheugenkaart heb je dan nodig?

Kun je dan ook nog die kaarten van de benelux gebruiken omdat dit een nieuwere versie is of gebruik je dan de kaarten van west europa ook voor de benelux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flits
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2022
Ik heb een nikia 6110 gekocht met V03.58 erop,die heb ik geupdate naar V04.22
En er staat Route 66 V 1.7.4407.1241 al op
Ik heb er een CD Route 66 Sync bij gekregen,als ik die in de PC stopt zie hij dat er een update is naar V1.9.en nog wat (gaat te snel om te lezen) als ik wil updaten zegt Route 66 (Your device is not connected to the PC. Please connect the device first.)
Maar die is wel via de USB kabel aangesloten, en ik zie duidelijk dat de Nokia PC Suite aanstaat.
Wat moet ik doen om route 66 te updaten??? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
Flits schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:30:
Ik heb een nikia 6110 gekocht met V03.58 erop,die heb ik geupdate naar V04.22
En er staat Route 66 V 1.7.4407.1241 al op
Ik heb er een CD Route 66 Sync bij gekregen,als ik die in de PC stopt zie hij dat er een update is naar V1.9.en nog wat (gaat te snel om te lezen) als ik wil updaten zegt Route 66 (Your device is not connected to the PC. Please connect the device first.)
Maar die is wel via de USB kabel aangesloten, en ik zie duidelijk dat de Nokia PC Suite aanstaat.
Wat moet ik doen om route 66 te updaten??? :(
gsm niet verbinding laten maken met pc suite, maar juist als gegevensoverdracht. Succes! (Kun je me ff laten weten als je kaarten koopt? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Gisteren de nieuwe firmware 4.22 erop gezet. Heeft een paar problemen verholpen, heb nog geen extreme veranderingen gezien.

Probleem wat gefixt is:
Bluetooth kon niet meer verzenden, wel ontvangen..

Ik heb wel het gevoel dat hij langzamer is geworden, dat is dan weer een flink minpunt.

---
Oja, heb ook Garmin Mobile XT uitgeprobeerd. Deze werkt niet met de interne GPS, bespaar je dus de moeite als je geen externe bluetooth GPS hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:04:
Oja, heb ook Garmin Mobile XT uitgeprobeerd. Deze werkt niet met de interne GPS, bespaar je dus de moeite als je geen externe bluetooth GPS hebt
Bij mij wel hoor ;). zelfs Blue Atlantic erop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Paling1 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:36:
[...]
Gisteren probeerde ik voor het eerst een stukje met de navigator, maar ik krijg geen gesproken aanwijzingen. Klopt dat?
Alleen als je je geluid uit hebt staan (profiel op 'Stil' dus bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Gisteren de nieuwe firmware 4.22 erop gezet. Heeft een paar problemen verholpen, heb nog geen extreme veranderingen gezien.

Probleem wat gefixt is:

Ik heb wel het gevoel dat hij langzamer is geworden, dat is dan weer een flink minpunt.

---
garmin werkt WEL met de interne gps !
maar het programma is voor min. 300 Mhz cpu aparaten dus niet de 6110 (die draait slechts op 192Mhz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Eraser127 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:15:

Iemand die dit ook heeft? Of is er een mogelijkheid om de oude firmware weer terug te zetten? Volgens de site van Nokia is dit niet mogelijk.
Heb van de week m'n telefoon uit gezet, batterij eruit en weer aangezet, en het werkte weer, maar later daarna was de batterij leeg (dus telefoon uit) en na te hebben opgeladen doet de trilmotor het weer niet :( Telefoon staat op stil profiel, maar wel met het trilsignaal op "aan"

Probleem wat gefixt is:

[...]
Ik heb ook het idee dat ie langzamer is.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07-2024
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:35:
[...]

garmin werkt WEL met de interne gps !
maar het programma is voor min. 300 Mhz cpu aparaten dus niet de 6110 (die draait slechts op 192Mhz)
bij mij werkt garmin met de interne gps wel goed. ik gebruik de versie 4.10.60 met de city navigator europe nt 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
jepper schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:46:
Bij mij duurt het soms wel langer dan 10 minuten. Ik heb ook het idee dat het erg veel scheelt waar je de laatste keer contact hebt gehad. Als ik in Amsterdam de GPS-verbinding verbroken heb, en ik wil later bij mijn ouders in Brabant verder, duurt het vaak lang. Als ik echter een dag later op dezelfde plaats wil connecten als waar ik de verbinding de dag ervoor verbroken heb, heeft ie m vaak erg snel.

Verder wil ik nog ff een huishoudelijke mededeling doen ;). Ik dacht dat mijn speakers kapot waren, ik hoorde (bij de hoogste drie volume-instellingen) vaak veel gekraag, vooral bij rustige nummers zoals St. Germain etc. Bij de 6110 van m´n vader was dat helemaal niet zo. Nieuwe speakers van een nokia service point hadden blijkbaar ook geen nut. Nu bleek zojuist dat ik ´stereo-uitbreiding´ uit moest zetten in de geluidsinstellingen. Dan is het opgelost. Als ik dat juist áánzet bij m´n vader, kraakt het geluid daar ook. Just to let you know!

Heeft er overigens ook iemand last van dat bij het dichtschuiven, de uitbreiding (met het gegraveerde ´GPS´ erin) boven ook tegen de achterkant van de telefoon aanschuift? Mijn 6110 schuift dus niet soepel dicht, die van m´n vader wel.

Edit: Heeft er trouwens al iemand kaarten gekocht? En zijn deze overdraagbaar?
Iemand hier nog een antwoordje/reactie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

celica2001 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:43:
[...]

bij mij werkt garmin met de interne gps wel goed. ik gebruik de versie 4.10.60 met de city navigator europe nt 2008.
heb je dan niet dat bij het navigeren het net zo is alsof het programma niet tijdig zijn grafische beelden kan hertekenen, ik bedoel dat je al zo'n paar sec voorbij een kruispunt bent voor die zegt liks of rechts aflaan? en die schokkende beelden, geen vloeiende beelden is net of hij om de seconde maar zijn kaart hertekent ipv meerdere malen per seconde, ik heb dit probleem aangekaart bij garmin zelf, en zij hadden een test gedaan en kwamen tot dezelfde vaststelling, en bij nokia had ik het probleem van de cpu aangekaart, en deze hadden ook hetzelfde vastgesteld, en nokia heeft het probleem doorgestuurd naar nokia asia, en wij wachten nu nog vollop op enige vorm van antwoord!
cfr deze mail:
Geachte heer Vander Stappen

Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.

Wat mij betreft gaat het probleem het dichtst aanleunen tegen "mogelijkheid 1".
Echter om toch zeker te zijn dat we u de goede informatie geven, ga ik deze
zaak escalleren naar de collega's in Finland, waar men additionele testen kan
uitvoeren. Ik hou u op de hoogte.

Indien u nog verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons te contacteren.

Met vriendelijke groeten

mogelijkheid 1: de software werkt ergens niet goed samen met de telefoon?
mogelijkheid 2: de processorsnelheid is toch niet zo optimaal als u denkt?
mogelijkheid 3: de software die ik draai is vanop mirco SD mischien is
de kaartlezer aan de trage kant???

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb op de nokia Route 66 geinstalleerd staan maar wie weet welke extensie je moet hebben voor de mappen die je erbij kan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!

Het lukt mij niet meer om in de nav. het alarm in te stellen. Nadat ik een geluidje heb geselecteerd en een afstand en op 'opslaan' heb geklikt, dan slaat hij niet werkelijk op. Hij reageert niet op flitspalen en als ik terug die settings in ga, dan zie ik dat ie mijn instellingen weer is vergeten. Heb netjes betaald en de slotjes staan allemaal open.

Rest vd telefoon en nav. werken vlekkeloos. De Laatste firmware staat erop, maar het probleem bestond al eerder. Heeft ooit wel goed gewerkt. Geen idee waarom hij ermee gekapt is. Ook een complete re-install gedaan (hard reset) en micro-sd geformatteerd, etc. Alles helemaal vers erop gezet, maar no-go.

Heeft iemand enig idee?

Hoe stellen jullie trouwens een ander geluidje in? Ik wil weten of ik hetzelfde doe. ('alle categorieen' uitvinken en weer aan. Dan komt de vraag of je de alarminstel. wilt wijz. Doet iedereen dat zo?)

Thanks!

Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hhm, 4.22 firmware bevalt me met de dag minder.

1. Telefoon is een stuk langzamer
2. Browser is veranderd, rare rode forward-previous-home balkjes bovenaan elke pagina
3. Browser doet nu ELKE website veranderen naar de resolutie van het scherm, waardoor er veel site's niet te benaderen zijn en/of onduidelijk worden. (RaboMobiel is dus niet meer te bereiken)

Iemand tips over hoe ik terug kan gaan naar 3.58?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:41:

2. Browser is veranderd, rare rode forward-previous-home balkjes bovenaan elke pagina
3. Browser doet nu ELKE website veranderen naar de resolutie van het scherm, waardoor er veel site's niet te benaderen zijn en/of onduidelijk worden. (RaboMobiel is dus niet meer te bereiken)

Zo ver ik weet (staat ook op de Nokia site) kan je niet terug flashen

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper

Weet je zeker dat de upgrade goed is gegaan? Ik heb geen last van deze verschijnsels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij hebt zeker een Vodafone abo? De problemen met de browser worden veroorzaakt door de proxy van Vodafone. Het probleem is daar bekend. Je kan het afwachten, maar als je het echt zat bent, verwijder je het proxy-adres en de bijbehorende poort uit de instellingen van je AP. Dan werkt alles zoals het hoort.

By the way, is je telefoon altijd langzaam? Of alleen als je surft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 00:28:
[...]

Jij hebt zeker een Vodafone abo? De problemen met de browser worden veroorzaakt door de proxy van Vodafone. Het probleem is daar bekend. Je kan het afwachten, maar als je het echt zat bent, verwijder je het proxy-adres en de bijbehorende poort uit de instellingen van je AP. Dan werkt alles zoals het hoort.

By the way, is je telefoon altijd langzaam? Of alleen als je surft?
Jep, Vodafone abo.
Hmm zal het nog wel even aankijken hoe dat 't daar zit met internet.

Nee sinds de update is hij over het algemeen een stuk langzamer, vanaf standby naar het menu kost bijna 2 seconden. Terwijl dit eerst miss een halve seconde was.

Ik denk dat ik hem weer eens aan de updater hang en kijken of ik hem kan restoren..
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste