As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Werkt dit dan ook goed?
Verwijderd
hhmm.... misschien kan ik hem zelf in elkaar zetten als ik alle de losse onderdelen bestelVerwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:46:
Voor het geval iemand z'n nieuwe E90 laat stuiteren en wat onderdelen nodig heeft, deze webshop heeft een heel aantal losse onderdelen voor de E90.
Kan iemand mij vertellen waar het ingesteld moet worden?
ツ

Ik heb 'm ook binnen!
Ben benieuwd hoe het is en zal ook wel wat posten over mijn ervaringen zodra ik die heb.
Nog een half uurtje en dan kan ik 'm checken (nu nog op het werk he).
Verwijderd
even mail for exchange downloaden van de nokia-sitestruik978 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:56:
ik heb m nu voor me liggen maar en wil graag mijn exchange pushmail instellen .... maar kan t nergens vinden. heb ook de handleiding gelezen staat ook niks over in???
Verwijderd
Leuk voor jou...R0KH schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 17:31:
Yes!![]()
Ik heb 'm ook binnen!![]()
Ben benieuwd hoe het is en zal ook wel wat posten over mijn ervaringen zodra ik die heb.
Nog een half uurtje en dan kan ik 'm checken (nu nog op het werk he).
ik moet nog wachten tot volgende week!

Verwijderd
Nokia Mail for Exchangestruik978 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:56:
ik heb m nu voor me liggen maar en wil graag mijn exchange pushmail instellen .... maar kan t nergens vinden. heb ook de handleiding gelezen staat ook niks over in???
Vanmiddag nog bij MediaMarkt Breda geweest voor dit toestel, maar levering is een echt probleem als ik het moet geloven. Ach binnenkort toch een nieuw abbo nodig dus wachten we (helaas) nog maar wat langer.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 21:35 ]
Verwijderd
De Nokia CP-181 originele draagtas voor de E90 is via eXpansys al leverbaar zag ik zojuist. Ik was er ook al naar opzoek, aangezien dit toestel wel een beetje gaaf moet blijven en in de broekzak is welliswaar te doen, maar niet fijn.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:16:
Ik ben gisteren in Italie op zoek geweest naar een mooi etuitje voor my new toy. Maar no luck,.... komt hier pas volgende maand binnen. En dan ben ik alweer terug in ons kikkerlandje. (vandaag is m'n laatste vakantiedag) Verder kreeg ik een telefoontje van Vodafone afdeling hoogverbruik....tja, dat krijg je met applicaties als Nokia Maps in het buitenland... Dus gadgetvrienden, opgepast hiermee, ... (het prijsvoordeel in nu echt weg, ha, ha).
Ben overigens erg te spreken over de E90, tot nu toe geen enkel probleem of negatief punt ontdekt. Voornamelijk de snelheid ben ik over te spreken (nu ben ik een P990i gewend

Een paar hele kleine puntjes:
Spatiebalk van het toetsenbord drukt alleen goed in aan de zijkanten (links en rechts). Het midden werkt wel, maar je voelt niet of je iets indrukt. Kraken heb ik niks van gemerkt en de cameratoets werkt naar mijn idee goed (nee, het is geen Canon EOS kwaliteit, maargoed). Ik zat zelf nog wat te vogelen met WLAN, waarmee ik thuis wel verbinding krijg, maar constant de melding dat de sleutel onjuist is. Dit zal wel aan mij liggen, maar ben er nog niet uit. Verder voelt het toestel degelijk aan en blijft ie netjes staan in de open stand en valt dus niet om, wat volgens mij met de 9300 wel voorkwam.
Tevens is dit het beste toestel wat ik tot nu toe heb gehoord kwa geluid, echt ongekend wat een volume eruit te halen is met goede kwaliteit!
Dit was het even voor nu, ik post weer zodra er meer ervaring is (nog geen halve dag in gebruik)
Verwijderd
Waar ik benieuwd naar ben is WAAR kan ik NU een E90 te pakken krijgen (en dan bedoel ik niet vage sites of rip-offs van Marktplaats)
Thanks!
Ik had 'm dankzij een post hier op het forum dat ie bij GSMTrack beschikbaar was en heb daar toen eerst een mail naartoe gestuurd om een bevestiging te vragen. Het toestel was idd voorradig en zodoende heb ik 'm direct besteld en betaald. De dag erna stond het toestel al niet meer op de site, was ook maar beperkt beschikbaar. De E90 had ik binnen 2 dagen na de bestelling in huisVerwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:33:
Ik moet bekennen dat ik enorm jaloers ben op de mensen hier die al een E90 te pakken hebben gekregen.![]()
Waar ik benieuwd naar ben is WAAR kan ik NU een E90 te pakken krijgen (en dan bedoel ik niet vage sites of rip-offs van Marktplaats)
Thanks!
Als je er nu een wilt maak je heel misschien nog kans bij de Mediamarkt in Utrecht, anders wordt het zoeken en/of wachten. Overigens zou deze bij The Phonehouse weer leverbaar zijn in week 30/31, zal dus mogelijk volgende week worden, maar pin me er niet op vast.
In iedergeval kan je nog naar het moment uitzien om 'm dan eindelijk in je handen te mogen nemen
Verwijderd
eerste ervaringen zijn super, lekker snel toestel en werkt ideaal. Begreep wel dat ze als warme broodjes over de toonbank gingen want ze hadden het erover dat er maar liefst 160 mensen nog op de wachtlijst stonden bij deze zaak in eindhoven.
Verwijderd
Dank je, ik ga eens kijken. Bij mij werkt de spatiebalk in het midden wel, maar hij blijft een beetje kraken bij de fotoknop. Het lijkt alsof we verschillende versies hebben... Dat zou best kunnen, omdat deze in italie al enkele weken op voorraad lag..R0KH schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:39:
[...]
De Nokia CP-181 originele draagtas voor de E90 is via eXpansys al leverbaar zag ik zojuist. Ik was er ook al naar opzoek, aangezien dit toestel wel een beetje gaaf moet blijven en in de broekzak is welliswaar te doen, maar niet fijn.
Ben overigens erg te spreken over de E90, tot nu toe geen enkel probleem of negatief punt ontdekt. Voornamelijk de snelheid ben ik over te spreken (nu ben ik een P990i gewend).
Een paar hele kleine puntjes:
Spatiebalk van het toetsenbord drukt alleen goed in aan de zijkanten (links en rechts). Het midden werkt wel, maar je voelt niet of je iets indrukt. Kraken heb ik niks van gemerkt en de cameratoets werkt naar mijn idee goed (nee, het is geen Canon EOS kwaliteit, maargoed). Ik zat zelf nog wat te vogelen met WLAN, waarmee ik thuis wel verbinding krijg, maar constant de melding dat de sleutel onjuist is. Dit zal wel aan mij liggen, maar ben er nog niet uit. Verder voelt het toestel degelijk aan en blijft ie netjes staan in de open stand en valt dus niet om, wat volgens mij met de 9300 wel voorkwam.
Tevens is dit het beste toestel wat ik tot nu toe heb gehoord kwa geluid, echt ongekend wat een volume eruit te halen is met goede kwaliteit!.
Dit was het even voor nu, ik post weer zodra er meer ervaring is (nog geen halve dag in gebruik).
Wat ik inmiddels ook gemerkt heb is dat bij de standaard meegeleverde quickofice de toetsenbord combinaties als ctrl-cursor naar rechts om per woord te skippen niet werkt. (werkt overigen bij active notes van Nokia gewoon wel) verder nog steeds beeeere tevreden!!!!!!!! (mooiste toestel in vergelijking met al mijn voorgaande pda's)
Verwijderd
Nokia Store in Antwerpen zijn er te verkrijgen...Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:33:
Ik moet bekennen dat ik enorm jaloers ben op de mensen hier die al een E90 te pakken hebben gekregen.![]()
Thanks!
Verwijderd
weet je toevallig ook wat er er daar voor vragen?Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:52:
[...]
Nokia Store in Antwerpen zijn er te verkrijgen...
Nokia E90 met 1 jaar verlenging Vodafone 35 + Mobiel internet + SMS blox : € 346,-
Ga de rekening maar verstoppen als iemand hier in huis daar achter komt (heeft dik 600 euro betaald met verlenging) dan kan ik de komende 2 weekenden het uit eten betalen
btw: Was @ MediaMarkt
En een 4GB Micro kaartje erin WOEHOE
[ Voor 48% gewijzigd door Uberprutser op 28-07-2007 17:46 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
achter 3 keer vragen bij Nokia store delen ze mee dat deze 879€ kostVerwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:14:
[...]
weet je toevallig ook wat er er daar voor vragen?
ze hebben enkel qwerty versies in mocca kleur
Verwijderd
ja rond de 900€. Telefoon nummer nodig?MrProper schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:10:
[...]
achter 3 keer vragen bij Nokia store delen ze mee dat deze 879€ kost
ze hebben enkel qwerty versies in mocca kleur
Verwijderd
ik stroop alles af voor 4 gig micro-geheugen. Nergens te koop. Ook bij Media Arena geweest, niks. Welke media-markt ben jij geweest?Ballebek schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:23:
btw: Was @ MediaMarkt
Verwijderd
probeer The PhonehouseVerwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:13:
[...]
ik stroop alles af voor 4 gig micro-geheugen. Nergens te koop. Ook bij Media Arena geweest, niks. Welke media-markt ben jij geweest?
Verwijderd
in de mobistar winkel in oostende is hij te verkrijgen aan 799€.
Weet je zeker dat dat gaat werken:Ballebek schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:23:
Vandaag weer 1 van de betere deals gedaan:
Op de Nokia site staat:
Uitbreidbaar tot 2 GB met microSD-geheugenkaart
A friendship founded on business is better than a business founded on friendship
Volgens mij heb ik al een plaatje gezien met een 8GB MicroSD in een E90.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Is er iemand die al meer accesoires heeft gevonden voor de E90? Vooral een bureaulader lijkt me handig gezien het dagelijks (of nachtelijks
Het verschil is dat Symbian 9.2 FAT32 kaartjes aankan.
BTW: Dit is het type: SanDisk microSDHC 4GB, € 55,- was ie maar bij de lokale Chinese GSM boer.
Verwijderd
4GB proof: nokia biedt dit zelf aan op hun website... (accessoires)
Grappige is dat Nokia eerst wel een bureaulader op de site had maar nu opeens niet meerHuneker schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:06:
Is er iemand die al meer accesoires heeft gevonden voor de E90? Vooral een bureaulader lijkt me handig gezien het dagelijks (of nachtelijks) opladen, maar heb ik nog niet kunnen vinden.
Zelfde als voor de E61 toendertijd en die is er ook niet (nooit geweest).
http://www.telecomtelecom.nl/?p=30&id=1283&gid=93
Ook staat er de Case Nokia CP-181 E90 tekoop voor 99.95 euro terwijl die bij Expansys.nl maar 37,95 ?
A friendship founded on business is better than a business founded on friendship
Verwijderd
ik ben opzoek naar een originele houder van nokia voor de e90 zoals bv de andere modellen.
Ik weet dat ze een universele hebben maar dit moet ik echt niet hebben.
Veel te omslachtig, geen automatisch oplader (je moet altijd dat kabel er zelf in prutsen).
Ik hoop dat ze met zoiets uitkomen, zoals bv mijn huidige houder:
http://www.expansys.be/p.aspx?i=127289
of zoeits à la 9300I:
http://www.smartphoneshop...a-cr-5-mobile-holder.html
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:01:
enig idee waar je nog pictures hebt van die burolader?
ik ben opzoek naar een originele houder van nokia voor de e90 voor in de wagen zoals bv de andere modellen.
Ik weet dat ze een universele hebben maar dit moet ik echt niet hebben.
Veel te omslachtig, geen automatisch oplader (je moet altijd dat kabel er zelf in prutsen).
Ik hoop dat ze met zoiets uitkomen, zoals bv mijn huidige houder:
http://www.expansys.be/p.aspx?i=127289
of zoeits à la 9300I:
http://www.smartphoneshop...a-cr-5-mobile-holder.html
Verwijderd
Loopt waarschijnlijk iets achter, want afgelopen week (25 juli) zijn de eerte E90 verkocht en uitverkocht..Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:04:
Maar op Nokia.nl staat de E90 nog steeds bij binnenkort verwacht, weet iemand wanneer deze status veranderd?
Wanneer de volgende zending komt weet ik niet, PDASHOP had het over een week ofzo?
Verwijderd
Ik ben nieuw hier en wilde graag weten hoe het kan dat de E90 met Vodafone €27,50 + Mobiel Internet (€9,50) + Onbeperkt SMS BloX (€10) op deze site (http://www.algebeld.nl/in...ucts=0&DataBundel=9&Order) voor €280,- beschikbaar is.. Als ik op andere sites kijk kom ik meestal uit rond de €500-€600! Iemand enig idee, of heb ik nu gewoon iets neps gevonden? De site ziet er wel betrouwbaar uit vind ik namelijk.
Gr, Rutger
Bij PDASHOP zijn ze op voorraad.John2B schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:51:
[...]
Loopt waarschijnlijk iets achter, want afgelopen week (25 juli) zijn de eerte E90 verkocht en uitverkocht..
Wanneer de volgende zending komt weet ik niet, PDASHOP had het over een week ofzo?
Link
Klopt geen zak van die site heb vorige week ook nog een paar dingen vergeleken daar.Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:55:
Hey allemaal,
Ik ben nieuw hier en wilde graag weten hoe het kan dat de E90 met Vodafone €27,50 + Mobiel Internet (€9,50) + Onbeperkt SMS BloX (€10) op deze site (http://www.algebeld.nl/in...ucts=0&DataBundel=9&Order) voor €280,- beschikbaar is.. Als ik op andere sites kijk kom ik meestal uit rond de €500-€600! Iemand enig idee, of heb ik nu gewoon iets neps gevonden? De site ziet er wel betrouwbaar uit vind ik namelijk.
Gr, Rutger
Verwijderd
Toch raar danBallebek schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:16:
[...]
Klopt geen zak van die site heb vorige week ook nog een paar dingen vergeleken daar.
MediaMarkt maak je goeie kans!
Geschoten door dit schatje:

[ Voor 50% gewijzigd door DaannO op 30-07-2007 20:45 ]
Verwijderd
Veel te duur, ik ben in mediamarkt oostende geweest zondag, ze hadden hem in stock maar nog niet in de winkel.
Kost daar 970€ !!!
En waarom heb ik hem dan voor € 346,- (kreeg extra korting van Vodafone...) met een 1 jarige verlenging Vodafone 35 + onbeperkt SMS + mobiel internet?Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:07:
[...]
Veel te duur, ik ben in mediamarkt oostende geweest zondag, ze hadden hem in stock maar nog niet in de winkel.
Kost daar 970€ !!!
Met een nieuw contract Vodafone was ie zelfs maar € 432,- (voor mijn meisje, ook een 35 + mobiel internet en SMS onbeperkt).
Los was ie wel 899,- idd maar vergeet niet: Elke MM heeft een andere prijsvoering! Mijn ervaring met die in Den Haag is dat mobieltjes heel goedkoop zijn omdat ze de winkels eromheen dood concureren...
[ Voor 9% gewijzigd door Uberprutser op 31-07-2007 08:07 ]
Verwijderd
mediamarkt ede, gisteren nog 1 op voorraad voor 899Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:07:
[...]
Kost daar 970€ !!!
Verwijderd
nl = 19%
en nog wat extra marge voor onze vrienden aan de zee en je hebt het verschil
Kort vraagje:
wel of geen A2dp?? Ik lees reviews met en zonder A2dp
Heeft ie wel.tijmeng schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:42:
Heeft de E90 inderdaad wel, de eerste samples hadden het echter nog niet, dus vandaar dat sommige reviews dit melden. De huidige versie ondersteund het wel.tijmeng schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:42:
Werkt nietLe0032 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 16:28:
Heeft iemand al tomtom geprobeerd op de E90 met interne gps instellingen?
Vanmiddag nog gedaan...
Waar ik me wel mateloos aan irriteer is dat als je in de wachtstand of een mailtje / sms krijgt tijdens het bellen je een piep hoort en dan een naruisend iets heeel irritant.
Zelf ga ik toch voor de mocca.
Dat het een rode versie is, maakt me niet uit

@ Huneker, zelfde tijd gepost
[ Voor 52% gewijzigd door dentify op 31-07-2007 18:39 ]
Verwijderd
Waar kan ik die review gaan vinden? Mobilecowboys of daanno.comDaannO schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:39:
Woensdag maar is een review van dit toestel in elkaar gooien met high res foto`s
Geschoten door dit schatje:
[afbeelding]
- Los stukje van de behuizing naast batterijenklepje (smal stukje wat doorloopt tot cameraknopje) wat kraakt als je hem vasthoud tijdens het bellen.
- Gevoel van het toetsenbord; ik dacht ik moet er aan wennen maar na enkele dagen en redelijk wat emailtjes verder (en deze post
- Als ik mijn scherm helemaal open klap valt de verbinding kort weg (heeft de andere E90 ook, meer mensen hier last van?) en is de ontvangst een heeel stuk minder dan wanneer hij in de 90 graden stand of dicht is (vergelijk: dicht of 90graden: volle bak, open: 2 of 3 strepen en GRPS / alleen 3G ipv 3,5G).
- Ik heb een IMAP account van mijn werk erin staan en die mag hij alleen tussen 0800 en 2200 ophalen om de 15 min en alleen ma t/m vr; houdt ie zich niet aan hij blijft gewoon doorgaan hoe ik hem ook instel. Ofwel savonds laat denk je privemail te krijgen is het een zeikvraag
- Moet soms 2 of 3x een poging doen om hem van toetsenblokkering af te halen maar alleen als ik hem langer dan 5 min niet gebruikt heb (alsof ie pas wakker wordt wanneer je voor het eerst op een knop drukt).
- Wanneer je in de wacht gezet wordt (standby staat er dan op je scherm) of een SMS of mailtje krijgt hoor je een piep en die ruist ongeveer een seconde na, als een soort van explosie.
Vast nog wel wat meer dingen, zal ze toevoegen zodra ze te binnen schieten
[ Voor 6% gewijzigd door Uberprutser op 01-08-2007 11:21 ]
Ook verwacht ik deze week Exim SPUC screenprotectors (eBay) voor de E90 (2 stuks, voor elke scherm 1) uit Hong Kong. Heb ze ook voor me E61, ben er zeer tevreden mee. Kosten zijn ong. 10-12 euro. inc. verzendkosten.
Nu nog een goede bureaulader om het compleet te maken
[ Voor 37% gewijzigd door dentify op 01-08-2007 14:24 ]
mmm das wel minder.. Is dit in alle gevallen of alleen als het UMTS bereik toch al brak was??Ballebek schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:16:
- Als ik mijn scherm helemaal open klap valt de verbinding kort weg (heeft de andere E90 ook, meer mensen hier last van?) en is de ontvangst een heeel stuk minder dan wanneer hij in de 90 graden stand of dicht is (vergelijk: dicht of 90graden: volle bak, open: 2 of 3 strepen en GRPS / alleen 3G ipv 3,5G).
Eerst maar van mn P990 afkomen, dan sparen en dan een rode E90.
Zijn er al apps waarmee je divx kunt bekijken. Lijkt me ideaal, groot scherm!
Altijd eigenlijk... Als je GPS ontvangt ziet ie ingeklapt 6 en uitgeklapt 2 sats.tijmeng schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:32:
[...]
mmm das wel minder.. Is dit in alle gevallen of alleen als het UMTS bereik toch al brak was??
En als je slecht bereik hebt valt het gewoon weg.
Bijv. DivXPlayer van DivX zelf. Weet niet of die prima werkt met de scherm van de E90.tijmeng schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:32:
[...]
mmm das wel minder.. Is dit in alle gevallen of alleen als het UMTS bereik toch al brak was??
Eerst maar van mn P990 afkomen, dan sparen en dan een rode E90.
Zijn er al apps waarmee je divx kunt bekijken. Lijkt me ideaal, groot scherm!
http://mobile.divx.com/
Verwijderd
Heeft de mijne geen last van.Ballebek schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:16:
Begin mij langzamerhand wel te irriteren aan dingen:
- Los stukje van de behuizing naast batterijenklepje (smal stukje wat doorloopt tot cameraknopje) wat kraakt als je hem vasthoud tijdens het bellen.
Was de E61 gewend maar vind deze op fijner. Je moet alleen redelijk hard drukken, dat zou wel wat minder mogen maar het went...- Gevoel van het toetsenbord; ik dacht ik moet er aan wennen maar na enkele dagen en redelijk wat emailtjes verder (en deze post) ben ik nog niet helemaal blij ermee. Vooral de response van de toetsen niet en in het bijzonder de spatiebalk.
Geen last van. Punt waar ik nu zit heb ik volledige aantal streepje (met UMTS). zowel dicht, 90 graden opengeklapt of helemaal open maakt qua ontvangst niets uit bij de mijne.- Als ik mijn scherm helemaal open klap valt de verbinding kort weg (heeft de andere E90 ook, meer mensen hier last van?) en is de ontvangst een heeel stuk minder dan wanneer hij in de 90 graden stand of dicht is (vergelijk: dicht of 90graden: volle bak, open: 2 of 3 strepen en GRPS / alleen 3G ipv 3,5G).
Klopt, heb ik ook. Je moet dan vaak 2 keer op blokkeren opheffen drukken voordat ie reageert. Voor mij een overkomenlijk probleem maar wel vreemd.- Ik heb een IMAP account van mijn werk erin staan en die mag hij alleen tussen 0800 en 2200 ophalen om de 15 min en alleen ma t/m vr; houdt ie zich niet aan hij blijft gewoon doorgaan hoe ik hem ook instel. Ofwel savonds laat denk je privemail te krijgen is het een zeikvraag
- Moet soms 2 of 3x een poging doen om hem van toetsenblokkering af te halen maar alleen als ik hem langer dan 5 min niet gebruikt heb (alsof ie pas wakker wordt wanneer je voor het eerst op een knop drukt).
Ik heb nog een punt; als je de E90 120 graden openklapt (dus tussen 90 graden en volledig open) en op een plat vlak legt dan ligt ie niet helemaal stabiel maar wiebelt ie wat bij het typen.- Wanneer je in de wacht gezet wordt (standby staat er dan op je scherm) of een SMS of mailtje krijgt hoor je een piep en die ruist ongeveer een seconde na, als een soort van explosie.
Vast nog wel wat meer dingen, zal ze toevoegen zodra ze te binnen schieten
Verwijderd
Bedoel je GPS of GPRS?Ballebek schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:35:
[...]
Altijd eigenlijk... Als je GPS ontvangt ziet ie ingeklapt 6 en uitgeklapt 2 sats.
En als je slecht bereik hebt valt het gewoon weg.
Zelf niet zoveel last van, maar ik weet wat je bedoeld. Alleen op sommige delen drukken geeft een licht kraakgeluid.Ballebek schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:16:
Begin mij langzamerhand wel te irriteren aan dingen:
Had ik ook last van, vind de toetsen net een beetje te zwaar (raak daar ondertussen wel wat aan gewend) en de spatiebalk was het eerste wat mij ook al opviel. Moet maar ff aanwennen dat ik de spatiebalk aan de zijkanten indruk waar het wel goed werkt.- Gevoel van het toetsenbord; ik dacht ik moet er aan wennen maar na enkele dagen en redelijk wat emailtjes verder (en deze post) ben ik nog niet helemaal blij ermee. Vooral de response van de toetsen niet en in het bijzonder de spatiebalk.
Heb geen last van wegvallende verbinding en ook het ontvangst merk ik weinig verschil open of dicht. Misschien dat er meer verschil is als het netwerk al wat minder sterk is op de betreffende locatie, ik heb hier een antenne op het dak staan bij mijn werk.- Als ik mijn scherm helemaal open klap valt de verbinding kort weg (heeft de andere E90 ook, meer mensen hier last van?) en is de ontvangst een heeel stuk minder dan wanneer hij in de 90 graden stand of dicht is (vergelijk: dicht of 90graden: volle bak, open: 2 of 3 strepen en GRPS / alleen 3G ipv 3,5G).
Deze functie gebruik ik niet, dus vreemd dat het niet werkt ondanks dat het goed is ingesteld. Waarschijnlijk zijn dit ook zaken die hopelijk met een software update verholpen worden.- Ik heb een IMAP account van mijn werk erin staan en die mag hij alleen tussen 0800 en 2200 ophalen om de 15 min en alleen ma t/m vr; houdt ie zich niet aan hij blijft gewoon doorgaan hoe ik hem ook instel. Ofwel savonds laat denk je privemail te krijgen is het een zeikvraag
Het is wel gebruikelijk dat als het toestel standby staat met bijvoorbeeld een screensaver aan, je eerst een toets moet indrukken om actief te maken en dan pas de toetsenblokkering kan uitschakelen. Dit werkt bij nagenoeg elke moderne telefoon op deze wijze. Overigens heb ik er verder ook geen gekke dingen mee gehad.- Moet soms 2 of 3x een poging doen om hem van toetsenblokkering af te halen maar alleen als ik hem langer dan 5 min niet gebruikt heb (alsof ie pas wakker wordt wanneer je voor het eerst op een knop drukt).
Geen ervaring mee, maar wat ik wel heb is dat zodra ik ga bellen net voordat ie de eerste keer overgaat een kort gekraak met ruis erachteraan hoor. Dit duurt ook maar een seconde, volgens mij hetzelfde als wat jij hoort.- Wanneer je in de wacht gezet wordt (standby staat er dan op je scherm) of een SMS of mailtje krijgt hoor je een piep en die ruist ongeveer een seconde na, als een soort van explosie.
Zelf verder nog erg tevreden over het toestel!Vast nog wel wat meer dingen, zal ze toevoegen zodra ze te binnen schieten
Moet zeggen dat de accu het redelijk lang volhoud, al gaat het wel erg hard zodra je gaat bellen met handsfree functie (speakerstand).
Overigens had ik even gekeken naar het GlobalRace spel wat er ook wel goed uit ziet.
Heeft iemand overigens enig idee waarom ik SPMark niet geinstalleerd krijg (ik krijg telkens een melding met "certificaatfout" ).
Ik heb nog een klein minpuntje gevonden (waarschijnlijk ook software) als je muziek speelt dan lijkt het wel mono heel vlak enzo, bij mijn oude E61 vond ik het geluid super.R0KH schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:46:
[...]
Zelf niet zoveel last van, maar ik weet wat je bedoeld. Alleen op sommige delen drukken geeft een licht kraakgeluid.
Niet elk toestel is hetzelfde maar ik heb er hier nog 1 die hetzelfde heeft, de rode van een andere vriendin heeft het helemaal niet (de mijne eerst ook niet volgens mij)
[...]
Had ik ook last van, vind de toetsen net een beetje te zwaar (raak daar ondertussen wel wat aan gewend) en de spatiebalk was het eerste wat mij ook al opviel. Moet maar ff aanwennen dat ik de spatiebalk aan de zijkanten indruk waar het wel goed werkt.
Ja dat met de zijkanten was ik ook al achter maar ik had het over de reactie die je van de toetsen krijgt bijv. met de 9300 of de E61 hiervoor voelde je hem duidelijk contact maken
[...]
Heb geen last van wegvallende verbinding en ook het ontvangst merk ik weinig verschil open of dicht. Misschien dat er meer verschil is als het netwerk al wat minder sterk is op de betreffende locatie, ik heb hier een antenne op het dak staan bij mijn werk.
Lijkt alsof ik de enige ben, heb het nogmaal getest krijg ook geen GPS lock meer
[...]
Deze functie gebruik ik niet, dus vreemd dat het niet werkt ondanks dat het goed is ingesteld. Waarschijnlijk zijn dit ook zaken die hopelijk met een software update verholpen worden.
Softwarefoutje zeker weten maar ik heb geduld
[...]
Het is wel gebruikelijk dat als het toestel standby staat met bijvoorbeeld een screensaver aan, je eerst een toets moet indrukken om actief te maken en dan pas de toetsenblokkering kan uitschakelen. Dit werkt bij nagenoeg elke moderne telefoon op deze wijze. Overigens heb ik er verder ook geen gekke dingen mee gehad.
Ik weet maar soms moet je het 3x doen achter elkaar voordat ie het snapt ook als ie niet in de screensaver staat
[...]
Geen ervaring mee, maar wat ik wel heb is dat zodra ik ga bellen net voordat ie de eerste keer overgaat een kort gekraak met ruis erachteraan hoor. Dit duurt ook maar een seconde, volgens mij hetzelfde als wat jij hoort.
Ik bel heel veel en dan wordt je nog wel eens doorgezet en dat herkent de telefoon dus hoor je piep, plof, naruis, niet heel irritant maar wel irriterent
[...]
Zal binnenkort (zo ver ik weet binnen nu en 2 weken) een update aankomen
v. 07.24.0.3 ofwel de laaste versie die er is...Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:46:
wat is jullie software versie? (kun je opvragen door *#0000# in te drukken)
Verwijderd
Kan je als volgt oplossen:R0KH schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:46:
[...]
Zelf niet zoveel last van, maar ik weet wat je bedoeld. Alleen op sommige delen drukken geeft een licht kraakgeluid.
[...]
Had ik ook last van, vind de toetsen net een beetje te zwaar (raak daar ondertussen wel wat aan gewend) en de spatiebalk was het eerste wat mij ook al opviel. Moet maar ff aanwennen dat ik de spatiebalk aan de zijkanten indruk waar het wel goed werkt.
[...]
Heb geen last van wegvallende verbinding en ook het ontvangst merk ik weinig verschil open of dicht. Misschien dat er meer verschil is als het netwerk al wat minder sterk is op de betreffende locatie, ik heb hier een antenne op het dak staan bij mijn werk.
[...]
Deze functie gebruik ik niet, dus vreemd dat het niet werkt ondanks dat het goed is ingesteld. Waarschijnlijk zijn dit ook zaken die hopelijk met een software update verholpen worden.
[...]
Het is wel gebruikelijk dat als het toestel standby staat met bijvoorbeeld een screensaver aan, je eerst een toets moet indrukken om actief te maken en dan pas de toetsenblokkering kan uitschakelen. Dit werkt bij nagenoeg elke moderne telefoon op deze wijze. Overigens heb ik er verder ook geen gekke dingen mee gehad.
[...]
Geen ervaring mee, maar wat ik wel heb is dat zodra ik ga bellen net voordat ie de eerste keer overgaat een kort gekraak met ruis erachteraan hoor. Dit duurt ook maar een seconde, volgens mij hetzelfde als wat jij hoort.
[...]
Zelf verder nog erg tevreden over het toestel!![]()
Moet zeggen dat de accu het redelijk lang volhoud, al gaat het wel erg hard zodra je gaat bellen met handsfree functie (speakerstand).
Overigens had ik even gekeken naar het GlobalRace spel wat er ook wel goed uit ziet.
Heeft iemand overigens enig idee waarom ik SPMark niet geinstalleerd krijg (ik krijg telkens een melding met "certificaatfout" ).
Onder:
Tools -> Settings->Applications->Appl mgr
Softw installation zetten op "all"
Veel plezier!
Verwijderd
ik moet zeggen dat de ruis bij mij wel meevalt. (kan natuurlijk ook de kwaliteit van de oren zijn hoor:)Ballebek schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:15:
[...]
v. 07.24.0.3 ofwel de laaste versie die er is...
Maar de "doorverbind" klik aan het begin van een gesprek heb ik ook.
mijn sw versie is ook deze... Hmmm... Toch nog eens testen met de ontvangst. Je hoort nog van me.
Bedankt! het werkt!Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:23:
[...]
Kan je als volgt oplossen:
Onder:
Tools -> Settings->Applications->Appl mgr
Softw installation zetten op "all"
Veel plezier!
Ziet er overigens wel vet uit! Zit een PowerVR MBX chip in.
SPMark score van 3132.

Verwijderd
Wow eindelijk!
Voor de mensen die gewoon waren om met de s80 (9300/9300i/9500) te werken, hier is de opvolger voor POWERDESK:
http://www.smartphoneware...0-3rd-edition-product.php
beschrijving:
Smartphoneware has just released a port of the famous Tracker application to the S60 3rd Edition platform (including the E90 Communicator). Tracker is a real and fully customizable desktop application. It can be integrated into system and fully substitute the built-in "Menu" application and built-in Task manager highly improving their functionality. Tracker consists of 3 main views: Desktop, TaskMan and Recent. You can place any number of sticky notes, shortcuts to applications, contacts, documents, speed dials, speed SMS, webpages, and even different actions on your desktop. You can organise all these items to any number of folders, subfolders and put them on different pages. By using a unique intuitive navigation and "Pages pane" built into desktop you can switch between pages and folders very fast and access any item by some key presses. If it's not enough you can assign to any item, folder or even page a hotkey to access it with just one key press even if Tracker is in the background.
20$, is zeker de moeite waard.

Deze ga ik vanmiddag zeker ff testenVerwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:50:
De mijne komt morgen middag toe...
Wow eindelijk!
Voor de mensen die gewoon waren om met de s80 (9300/9300i/9500) te werken, hier is de opvolger voor POWERDESK:
http://www.smartphoneware...0-3rd-edition-product.php
beschrijving:
Smartphoneware has just released a port of the famous Tracker application to the S60 3rd Edition platform (including the E90 Communicator). Tracker is a real and fully customizable desktop application. It can be integrated into system and fully substitute the built-in "Menu" application and built-in Task manager highly improving their functionality. Tracker consists of 3 main views: Desktop, TaskMan and Recent. You can place any number of sticky notes, shortcuts to applications, contacts, documents, speed dials, speed SMS, webpages, and even different actions on your desktop. You can organise all these items to any number of folders, subfolders and put them on different pages. By using a unique intuitive navigation and "Pages pane" built into desktop you can switch between pages and folders very fast and access any item by some key presses. If it's not enough you can assign to any item, folder or even page a hotkey to access it with just one key press even if Tracker is in the background.
20$, is zeker de moeite waard.![]()
Nog maar een paar uur voordat ik mijn E90 Red binnen heb.

Verwijderd
Tracker er al opgezet?
Morgen heb ik mijn Mocca e90, maar ik heb tracker al eens getest op mijn e60...
Man man man, wat een super applicatie!
simlock vrij is ie nog zo duur 750e..... abo loopt pas in april af.
Wat me meteen opviel dat het een nieuwe behuizing productie is, waarbij een gedeelte van de rand verhoogd is.
[ Voor 23% gewijzigd door dentify op 02-08-2007 16:07 ]
Wablief?dentify schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:03:
Wat me meteen opviel dat het een nieuwe behuizing productie is, waarbij een gedeelte van de rand verhoogd is.
Meer info erover kun je hier lezen: http://my-symbian.com/forum/viewtopic.php?t=33100
Foto's zal ik later vandaag posten(kon digicam niet vinden
Psiloc Reflect Theme ziet er wel prachtig uit op beide schermen
Edit:
Ook ik heb met mijn E90 het "wiebel" probleem, waarschijnlijk de rubbertjes verkeerd geplaatst.
Verder is alles in orde bij mij, 3G en GPS ontvangst vol in open stand, geen gekraak van behuizing rond camera knopje.
[ Voor 31% gewijzigd door dentify op 02-08-2007 22:15 ]
Verwijderd
Je hebt gelukkig de "nieuwe" versie al...dentify schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:03:
Net binnen gehad, dat rode valt heel erg mee. Niet zo rood zoals ik het verwacht had naar aanleiding van de foto's. Foto's komen nog, moet eerst me digitale camera zien te vinden.
http://osnews.com/story.php/18330/Review-Nokia-E90/
Wel vervelend dat hij zo slecht leverbaar is. Vandaag gekeken bij mediamarkt alexandrium en belcompany maar in beide gevallen niets. Toen nog gebeld met belcompany in Gouda maar die vertelde dat het toestel helemaal niet meer verwacht wordt.
De ervaring in de meeste winkels is ook ver te zoeken, heb winkels gehad die mij voor gek verklaarde dat er helemaal niet zoiets als een E90 is, ik bedoelde de N95 of de E61...broodjepoep schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:57:
Toen nog gebeld met belcompany in Gouda maar die vertelde dat het toestel helemaal niet meer verwacht wordt.Vreemd.
Heeft iemand ondertussen wat fotootjes van wat applicaties op het grote scherm? Google maps bv. of die routeplanner van Nokia zelf. Of wat bekende websites (ik noem een tweakers.net ofzo). Ik ben benieuwd hoe alles er uit gaat zien.
Very funny Scotty, now beam back my clothes...
Verwijderd
Nee meneer wij kennen dit toestel niet. Ik weet ook geen levertijd. Ja, KPN test de toestellen eerst altijd voor ze geleverd worden. Wij willen geen kinderziektes....
http://www.dentify.net/E90/E90_1.jpg
http://www.dentify.net/E90/E90_2.jpg
http://www.dentify.net/E90/E90_3.jpg
http://www.dentify.net/E90/E90_4.jpg
http://www.dentify.net/E90/E90_5.jpg
Buitenfoto, genomen met de E90 camera:
http://www.dentify.net/E90/E90_Camera_1.jpg (Markt, Zevenaar-Centrum)
GoT past perfect
http://www.dentify.net/E90/E90_6.jpg
E90 Red en E61 Black:
http://www.dentify.net/E90/E90-E61.jpg
[ Voor 46% gewijzigd door dentify op 03-08-2007 20:24 ]
Zou je bijna uitnodigen voor een glaasje ranjaDaannO schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:37:
Dude, ik had gehoopt om een E90 binnen te krijgen om te kunnen reviewen voor mn site. Is dat ding zo schaars dat zelfs Nokia hem niet kan leveren. Waar gaat het heen met deze wereld.
Ahhhh. Gelukkig!
Very funny Scotty, now beam back my clothes...
MP4 bestand, 1:1 resolutie (2.40:1 dus 720x304), AVC/x.264, AAC Stereo 128Kbit 2-pass.
Bestand is 700MB en zelfs op mijn gewone computer ziet het er superstrak uit, bijna beter dan het origineel op DVD

Jammergenoeg is de E90 net niet snel genoeg om het goed te decoden met Realplayer dus terug naar de tekentafel