Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 17:55
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:32:
[...]

Op andere forums lees ik dat er mensen in nigeria en pakistan het toestel wel al te leveren is..
en wij dan? Europa?
Moet je vooral daar bestellen ja. Lekker betrouwbaar.
Ik heb momenteel een N95 maar zit er sterk aan te denken om dit fijne apparaat te nemen.
Helaas moet ik nog wel even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht altijd dat Italie ook in Europa lag... Maar okay, ben net terug van m'n eerste GPS wandeling. Hmm, ... werkt niet echt snel, maar als je na 5 minuten een "fix" hebt, gebeurt er van alles op je scherm. (zowel grote als kleine) eerst zie je de wereldbol naar de plek draaien waar je staat. (a la google earth) dan kun je zoomen naar de plek waar je staat. Werkelijk prachtig.... Vrouwlief wilde een lokale markt bezoeken, en die hebben we met behulp van Nokia Maps uitstekend gevonden. (Wel even proberen die vragende blikken van je omstanders proberen te negeren op zo'n marktplein....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:42:
Ik dacht altijd dat Italie ook in Europa lag... Maar okay, ben net terug van m'n eerste GPS wandeling. Hmm, ... werkt niet echt snel, maar als je na 5 minuten een "fix" hebt, gebeurt er van alles op je scherm. (zowel grote als kleine) eerst zie je de wereldbol naar de plek draaien waar je staat. (a la google earth) dan kun je zoomen naar de plek waar je staat. Werkelijk prachtig.... Vrouwlief wilde een lokale markt bezoeken, en die hebben we met behulp van Nokia Maps uitstekend gevonden. (Wel even proberen die vragende blikken van je omstanders proberen te negeren op zo'n marktplein....)
zelfde systematiek als N95 dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou kunnen.... ik heb dat toestel niet. (ben meer een qwerty gebruiker) Het grote verschil zit hem denk ik vooral in:
- het mega scherm van de E90. (Zeer handig voor het overzicht bij een landkaart.)
en
- het snel kunnen intoetsen van plaatsnamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laatste update opgooien, fix voor gps is binnen de 30seconden geregeld...

Ps: Italië ligt in Europa inderdaad... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
@keesgadget, en eventueel anderen die het toestel in bezit hebben natuurlijk:

Herken je enkele punten van kritiek, die sommige Duitsers op hun toestel hebben, zoals hier vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Langzaam zijn ook de accessoires en losse onderdelen van de E90 leverbaar. Release van de E90 komt zeker dichterbij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je Redbull2580, ga ik als eerste thuis doen. (heb op dit vakantieadres geen beschikking over m'n notebook)

Wat betreft de kritiekpunten:
Behuizing kraakt: Klopt. met name linksonder het qwerty-toetsenbord, vlak naast de cameraknop. (daar loopt de behuizing niet helemaal door, vanwege deze knop) Maar het gekraak valt erg mee in vergelijking met mijn 9500. (waar met name het batterijklepje de boosdoener is samen met de frontcover als de 9500 dichtgeklapt zit.) de E90 zit veel strakker in elkaar. (moet ook wel als je merkt hoe hard je onder het typen op de toetsen moet drukken in vergelijking met de nokia 9500.) Maar dit is pas de 3e dag dat ik mee zit te spelen, ik weet niet hoe de behuizing zich in de toekomst houdt natuurlijk)

ruisgeluiden.. Niets van gemerkt.

Cameratoets voelt slapjes aan en opent niet de camerafunctie.
Slapjes zou ik niet zeggen. Als bedoeld wordt dat je niet zoals met een spiegelreflexcamera de knop zachtjes kunt aanraken om scherp te stellen om vervolgens de foto te kunnen maken, klopt dat. Maar ik heb het het even geprobeerd en er zitten wel degelijk twee fasen in de knop. ik geef toe dat het even wennen is. maar als je voorzichtig indrukt en op het vierkante indicator-vlak let kan je zien wanneer er is scherpgesteld, vervolgens druke je door om een mooie sscherpe foto te maken. (doet echt niet onder voor m'n N93i)
overigens klopt het wel dat de cameraknop niet de camerafunctie opent. vind ik geen probleem, omdat de knop makkelijk per ongeluk in kan worden gedrukt bij het vasthouden in dichtgeklapte stand. Ik heb gewoon de camerafuntie als eerste optie in het standaard menu op de startpagina gezet, zodat het contoleerbaar weinig moeite kost om aan te zetten. Wat ik zelf minder handig vind is het feit dat er uberhaupt een cameraknop nodig is om te kunnen filmen. op de Nokia E61i werkt dat namelijk heel handig met de centrale navigatietoets in het midden van het keypad aan de voorzijde van het toestel. Mij is even niet duidelijk waarom voor deze afwijkende opzet is gekozen bij de E90. (is namelijke hetzelfde operatingsysteem) het weglaten van de cameraknop was wat mij betreft handiger geweest en had wellicht het kraker van de behuizing sterk verminderd.

Vuil op het beeldscherm door dichtklappen. niets van gemerkt. Maar nogmaals, het toestel is net nieuw, wellicht na het veelvuldig typen met vette vingers etc. Is het mogelijk. Tot nu toe echter geen klachten. Zeer prettig toestel waar je maar moeilijk vanaf kunt blijven:))

Ik ga toch nog eens de Nokia Maps functie nader bekijken. Op de een of andere manier heb ik die applicatie nog niet helemaal onder de knie...jullie horen nog van me of het een goede vervanger is voor TomTom. Ik houd jullie op de hoogte...Chiao (zeggen ze hier)

P.s. Fijn te horen van de beschikbaarheid van accesoires. Kan wel een beschermhoesje gebruiken voor dit wonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@keesgadget
wat heeft het toestel je gekost in Italie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Is waarschijnlijk ook per exemplaar verschillend en sommige mensen zeiken wel heel snel als er maar 1 klein dingetje niet werkt zoals ze zelf verwachten...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het toestel kost hier € 856,- incl. Btw. En is ook verkrijgbaar in het rood....eh,..tja...ieder zijn smaak zullen we maar zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokia maps vervanger voor TomTom?

Voordat ik mijn mening geef, wil ik eerst even mijn complimenten maken aan het adres van Nokia. Het is immers een GRATIS applicatie die standaard bij het toestel zit. En werkt prachtig zo op het eerste gezicht. Het maakt je eerste beleving van het toestel als technologisch hoogstandje compleet. Vooral de wereldbol als beginscherm die zoomt naar je locatie is een leuke gadget. Helemaal omdat die locatie is voorzien van allerlei POI's. (points of interest) Samengevat ziet het er allemaal erg mooi uit.

Maar moet TomTom zich zorgen gaan maken?

Nou,...ik dacht het niet! Waarom? Een kaart laden kost (te) veel tijd, het inbrengen van een locatie is omslachtig en lange routes berekenen (bijvoorbeeld van Italie naar NL) geeft de indruk dat het systeem "hangt".
Kortom de functionaliteit ontstijgt de status van leuke gadget niet. Ik zou er niet aan moeten denken om hiermee dagelijks mijn weg te moeten vinden. (ik kom overal te laat of veroorzaak de grootste ongelukken)

Maar waarom brengt een wereldklasse bedrijf als Nokia deze software op de markt die doet denken aan mijn eerste versie navigatie pakketje op m'n Compaq iPAQ uit 2001? (Als Nokia meeleest hoor ik het graag.)

Tijdens de test kreeg ik sterk de indruk dat het Nokia gaat om een goede relatie met de netwerkproviders vanwege het benodigde internetverkeer. En de gebruikers waar Nokia zich op richt zijn denk ik de mensen die zelden navigeren. Deze standaard meegeleverde versie is zo te zien meer bedoeld om je in vreemde omgevingen te kunnen orienteren, zoals ik nu in Rimini; leuk om de locale wekelijkse markt te voet te kunnen vinden.

Volgens Nokia Maps kan je er een echt navigatiepakket van maken door een upgrade aan te schaffen à €99,- voor 3 jaar voor west Europa:

Maar als daarmee alleen de stem wordt toegevoegd voor de aanwijzingen en de rest gelijk blijft, dan zou ik adviseren gewoon een licentie van TomTom te kopen voor € 129,- op dvd. Dan is die licentie ipv voor 3 jaar voor altijd je eigendom, krijg je er een wereld van opties bij en ben je vooral snel waar je wezen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt natuurlijk uw E90 updaten "over the air" ... maar je moet wel opletten want bij een update ben je alles kwijt (maar dit zou ik jou niet moeten vertellen hé)

Ik heb mijn E90 volgende week dinsdag... EINDELIJK !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benelux editie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi voor je! Kunnen we ervaringen uitwisselen. Waar heb je hem vandaan? en heb je ook een handige etui kunnen scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0KH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-08 17:48
Ik heb het toestel ook besteld in Duitsland met de hoop dat ie er dan sneller is.

Nu hoop ik alleen wel dat ik dan een QWERTY uitvoering krijg met Nederlandse taal, aangezien mijn Duits niet bepaald sterk is. Ik neem wel aan dat er meerdere talen inzitten.

Overigens werk ik zelf bij The PhoneHouse, alleen dan een franchise onderneming en ik hoorde gisteren van onze leverancier dat ze een aantal hadden binnengehad en wij krijgen er eentje van uitgeleverd. Dit betekend dus dat ze nu eindelijk (mondjesmaat) beschikbaar worden.

Ik zie zojuist overigens nog een gunstig nieuwsbericht voor de GPS ontvangers in Nokia toestellen op Tweakers staan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R0KH schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 15:51:
Ik heb het toestel ook besteld in Duitsland met de hoop dat ie er dan sneller is.

Nu hoop ik alleen wel dat ik dan een QWERTY uitvoering krijg met Nederlandse taal, aangezien mijn Duits niet bepaald sterk is. Ik neem wel aan dat er meerdere talen inzitten.

Overigens werk ik zelf bij The PhoneHouse, alleen dan een franchise onderneming en ik hoorde gisteren van onze leverancier dat ze een aantal hadden binnengehad en wij krijgen er eentje van uitgeleverd. Dit betekend dus dat ze nu eindelijk (mondjesmaat) beschikbaar worden.

Ik zie zojuist overigens nog een gunstig nieuwsbericht voor de GPS ontvangers in Nokia toestellen op Tweakers staan. _/-\o_
duitse toestel heeft duits toetsenbord met duitse benamingen (en qwrtz) en engelse en duitse (en turkse en italiaanse) taal. Vreemd trouwens dat er al geleverd zouden zijn, want er is zelfs op internet nog geen Nederlandse taal te downloaden, ook niet door SP's

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0KH
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 16:09:
[...]

duitse toestel heeft duits toetsenbord met duitse benamingen (en qwrtz) en engelse en duitse (en turkse en italiaanse) taal. Vreemd trouwens dat er al geleverd zouden zijn, want er is zelfs op internet nog geen Nederlandse taal te downloaden, ook niet door SP's
Ja, ik had wel al zo'n vermoeden. Nu is het zo dat ik diezelfde vraag bij de betreffende internetwinkel heb gelegd, dus ik wacht af wat ze ervan zeggen. Het is namelijk wel een Europese internetwinkel (technikdirekt.de), althans ze leveren door heel Europa en de website zelf is ook in het Engels.

Onze leverancier had er 15 stuks in totaal en daarvan krijgen wij er dus een, erg veel vraag naar. Wij hebben zelf al 5 reserveringen staan voor klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Update over the Air werkt niet in NL (bron: Nokia).
Er zijn nog geen NL toestellen te verkrijgen. Duurt nog 3 weken voor de eerste in NL arriveren (of nog langer...)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ballebek schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:13:
Update over the Air werkt niet in NL (bron: Nokia).
Er zijn nog geen NL toestellen te verkrijgen. Duurt nog 3 weken voor de eerste in NL arriveren (of nog langer...)
Ik onderteken het dat de E90 weer uitgesteld is. De berichten zijn nu weer half aug of eind aug. Ik snap niet waarom het nou weer uitgesteld is omdat ik de pers hem wel al heeft gehad. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
DaannO schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:24:
[...]

Ik onderteken het dat de E90 weer uitgesteld is. De berichten zijn nu weer half aug of eind aug. Ik snap niet waarom het nou weer uitgesteld is omdat ik de pers hem wel al heeft gehad. :?
Softwareproblemen is het officieel intern maar daar weet ik niks van officieel ;)
Schijnt dat alle uitgeleverde E90's ook nog niet helemaal optimaal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, azerty edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:17:
Mooi voor je! Kunnen we ervaringen uitwisselen. Waar heb je hem vandaan? en heb je ook een handige etui kunnen scoren?
ARC Roeselare...
Etui'tje: is dat noodzakelijk? misschien later, ben eerst aan het kijken voor een goede houder voor in de auto die koppelbaar is met mijn nokia carkit.
Ik heb nu de Nokia E60 en mijn nokia autohouder werkt gewoon super samen met oplader + carkit.

Voor e90 heb ik nog niets gezien...
Iemand een idee?
Ik doe enorm veel kilometers dus is dit een must voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:24:
[...]

Nokia heeft gegarandeerd dat DEZE maand er zeker E90's beschikbaar zullen zijn in Belgie. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0KH
Ik heb zojuist nog gehoord dat er wel degelijk BNL versies worden uitgeleverd.
Het is alleen zo dat de leverancier van The PhoneHouse deze nu exclusief als eerste heeft, ondanks dat ze er maar 15 stuks in totaal hebben gehad 8) .
Hoelang het dan nog gaat duren voordat er meer komen weet ik niet.

Ik zal in iedergeval eens kijken zodra er morgen een binnen is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R0KH schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 23:00:
Het is alleen zo dat de leverancier van The PhoneHouse deze nu exclusief als eerste heeft, ondanks dat ze er maar 15 stuks in totaal hebben gehad 8) .

Dat de phonehouse bij de eerst zal zijn zou best kunnen, maar de eerste in belgie zal de nokia shop in apen zijn. (en eigenlijk is dit een belcompany) Via mijn professionele bezigheden weet ik dat phone house en belcompany zeker niet de beste vriendjes zijn.

Volgens IQ4you en ARC (nokia vip klanten) zullen zij ook als eerste worden voorzien van de E90.
Uiteindelijk zeggen ze allemaal wel dat ze de eerste zullen zijn, laat hem nu maar komen en show us the goods!!!!

Ik wacht al sinds februari, lol ! 8)7

Vanaf ik hem heb, laat ik jullie mijn opmerkingen los op het internet... en dus ook op dit forum.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 12:32
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 23:50:
Nou,...ik dacht het niet! Waarom? Een kaart laden kost (te) veel tijd, het inbrengen van een locatie is omslachtig en lange routes berekenen (bijvoorbeeld van Italie naar NL) geeft de indruk dat het systeem "hangt".
Volgens Nokia Maps kan je er een echt navigatiepakket van maken door een upgrade aan te schaffen à �99,- voor 3 jaar voor west Europa:

Maar als daarmee alleen de stem wordt toegevoegd voor de aanwijzingen en de rest gelijk blijft, dan zou ik adviseren gewoon een licentie van TomTom te kopen voor � 129,- op dvd. Dan is die licentie ipv voor 3 jaar voor altijd je eigendom, krijg je er een wereld van opties bij en ben je vooral snel waar je wezen wil.
Wat bedoel je met laden van kaarten kost te veel tijd? Dan download je de kaarten vanaf het internet? Gebruik gewoon maploader met een grote memory kaart zodat je gewoon aller er in 1x op gooit.
Ook is de prijs veel goedkoper dan TomTom want bij tomtom moet je als je het gelijk wilt trekken met nokia ook nog 2x (3 jaar) nieuwe kaarten kopen. Bij nokia heb je de de kaarten constant gratis en up to date.

Dus het principe hoe nokia werkt is echt geweldig in mijn ogen. Even 3 weken naar de states, neem een maandje states... Ok de software moet natuurlijk dan wel lekker werken, dus hopelijk fixen ze dat en kunnen ze er een lekker pakket van maken. Het uit rekenen van routes zou niet zo heel lang moeten duren want ik hoo overal dat hij zo snel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R0KH schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 23:00:

dat zijn dan die toetstellen met sw-problemen, die hoef ik dus niet. Moet geen 2e P990 worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0KH
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 09:26:
[...]

dat zijn dan die toetstellen met sw-problemen, die hoef ik dus niet. Moet geen 2e P990 worden
Ach, je bent dan in iedergeval de eerste met een NL versie en je kan altijd nog software updates doen.

Ik wacht het af tot ik 'm zelf heb en zie dan wel hoe goed ie is, overigens heb ik zelf een P990 en daar heb ik opzich ook niet zoveel problemen mee gehad. Ligt ook vaak aan hoe je ermee omgaat, maar ik verwacht dat Nokia voldoende aandacht besteed aan de E90 om deze zo bugvrij mogelijk te krijgen.

Nog even geduld dan maar :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R0KH schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 10:21:
[...]

Ach, je bent dan in iedergeval de eerste met een NL versie en je kan altijd nog software updates doen.

Ik wacht het af tot ik 'm zelf heb en zie dan wel hoe goed ie is, overigens heb ik zelf een P990 en daar heb ik opzich ook niet zoveel problemen mee gehad. Ligt ook vaak aan hoe je ermee omgaat, maar ik verwacht dat Nokia voldoende aandacht besteed aan de E90 om deze zo bugvrij mogelijk te krijgen.

Nog even geduld dan maar :z
dat eerste is waar, maar gezien de opmerkingen/klachten op de duitse fora........ :(

Overigens ben ik "slechts" 1 van de 70% die problemen had met de P990......

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Volgens de lokale phonehouse hier hadden ze er 1 op voorraad, in Soest.

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0KH
XKB schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:15:
Volgens de lokale phonehouse hier hadden ze er 1 op voorraad, in Soest.
Dat klopt!

Die bedoelde ik dan ook, de eigenaar daar is mijn baas. Ik sta zelf momenteel in Huizen.

Dit is dan ook een van de eerste NL versies (met of zonder problemen).

Helaas was deze al gereserveerd en is zojuist ook opgehaald door een klant die ook al sinds Februari wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan gebruik m'n E90 nu sinds dinsdag heel intensief tijdens m'n vakantie en ik kan zeggen nog geen problemen te hebben ondervonden. Van de "duitse" problemen heb ik geen last. Het enige dat klopt is een beetje kraken van de behuizing. Maar softwaretechnisch prima in orde. (behalve dan de huidige versie van Nokia Maps)
Dus als je hem ergens op voorrad treft zou ik zeggen, snel kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stilletjes aan komen ze er wel door... natuurlijk de mensen die hem nog niet hebben gereserveerd zullen moeten wachten op de 2de levering.

Mijn beestje zou volgende week moeten geleverd worden. (rond 26 july).
Ben toch weg voor zaken naar Marokko voor 3 dagen dus voor ik het weet is het volgende week woensdag :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrohoss
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03-2024
Wellicht dat dan de laadtijd issues rond de GPS lokalisatie gereduceerd zijn. Daar was ook sprake van. Goed kans dat de release een tijdje terug gehouden was voor bugfixortime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Mijn meisje heeft gisteren stennis lopen trappen @ telefoonwinkel omdat die telefoon telkens wordt uitgesteld (juridisch kutje dan heb je dat ;)) aangezien haar 2e 9300 het nu ook begeven heeft en ze over moest stappen op mijn ouwe BlackBerry _O-

Gemiddelde gadgetfreak kan nog wat van haar leren en het leuke is iedereen doet altijd alles voor haar dus zal me niks verbazen als ze maandag opeens bellen van we hebben er eentje *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op zondag 22 juli 2007 @ 11:26:
Mijn meisje heeft gisteren stennis lopen trappen @ telefoonwinkel omdat die telefoon telkens wordt uitgesteld (juridisch kutje dan heb je dat ;)) aangezien haar 2e 9300 het nu ook begeven heeft en ze over moest stappen op mijn ouwe BlackBerry _O-

Gemiddelde gadgetfreak kan nog wat van haar leren en het leuke is iedereen doet altijd alles voor haar dus zal me niks verbazen als ze maandag opeens bellen van we hebben er eentje *;
meestal krijgen die stampers dan wel een mobiel met alle gebreken...... Dan verdwijnen vaak de kapsones als sneeuw voor de zon

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2007 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:09:
[...]

meestal krijgen die stampers dan wel een mobiel met alle gebreken...... Dan verdwijnen vaak de kapsones als sneeuw voor de zon
Ach, is ze weer even blij en hoef ik haar niet de hele tijd te vermaken ;)
Ikzelf heb nog wel ff geduld als het maar niet een onder de kerstboom pakketje wordt vind ik het prima!

Voordeel is dat als ze echt iets wil er ook wel voor wil betalen als het er maar is en met geld kan je toch nog steeds veel bereiken bij winkeliers :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ballebek schreef op zondag 22 juli 2007 @ 11:26:

Als ze bij mij in de winkel zou komen dan had ik daar zeker geen boodschap aan. Juridisch gezien heeft ze ook geen poot om op te staan omdat de levernacier het uitstelt en de wederpartij staat niet in voor de leverancier. Ook al zouden er harde beloftes zijn gemaakt richting de klant dan kan een bedrijf zich nog altijd beroepen op dat die persoon niet de mening van het bedrijf vertegenwoordigd etc etc etc.

Vaak genoeg meegemaakt en altijd gelachen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
DaannO schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:19:
[...]

Als ze bij mij in de winkel zou komen dan had ik daar zeker geen boodschap aan. Juridisch gezien heeft ze ook geen poot om op te staan omdat de levernacier het uitstelt en de wederpartij staat niet in voor de leverancier. Ook al zouden er harde beloftes zijn gemaakt richting de klant dan kan een bedrijf zich nog altijd beroepen op dat die persoon niet de mening van het bedrijf vertegenwoordigd etc etc etc.

Vaak genoeg meegemaakt en altijd gelachen. :)
_O- Je zou eens wat meer Monty Python moeten kijken alsof het allemaal serieus is wat ik hier neerzet :P
Wij kopen ons 2en suf in de winkel als een van ons alleen maar in de buurt loopt komt er al iemand van die winkel op ons afgerend van kom gezellig een bakkie doen, het hele gesprek was ook heeel komisch en beide partijen lagen in een scheur ('s avonds nog een biertje gedronken met 2 van die winkel en wel meer dan 1)
Je moet gewoon het taalgebruik van die meid horen, is geweldig enne, heel handig op de CeBit alleen wat minder handig voor de meeste lui daar die een half gedraaide nek hebben als ze langs lopen...

De eigenaar van die winkel was er wel een paar op het spoor en ging er dit weekend achteraan dus ben benieuwd :)

[ Voor 8% gewijzigd door Uberprutser op 22-07-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ow, my bad :D Naja, er zijn dus wel zulke mensen en ik maak ze dagelijks mee, maar dit was wel even een flater idd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superyupkent
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 10:18
Ik heb de E90 afgelopen vrijdag voor het eerst mogen uitproberen en heb deze gisteren dan ook maar aangeschaft. Het is een heerlijk toestel, na een kleine 4 maanden over dit product te hebben gelezen is het fijn om alle positieve reviews te kunnen bevestigen.

De snelheid en het duidelijke scherm is een van de zaken die in alle reviews duidelijk naar voren kwam, ik kan dit alleen maar bevestigen. Ik ben daarnaast als groot Tom Tom fanaat zeer aangenaam verrast over de mooie applicatie die Nokia bij ed E90 heeft toegevoegd. Ik moest gisteren in Leeuwarden zijn en tijdens mijn trip vanaf Amsterdam kon ik mooi spelen met mijn nieuwe aanwinst. Helaas moet je een kaart aanschaffen en is het niet mogelijk om een dag of 2 gratis te spelen met de navigatie software. Mocht je ervoor kiezen om niet de kaarten te kopen maar de gratis functionaliteit te gebruiken kan je wel navigeren maar dan in een tekst modus.

Het toetsenbord werkt heel prettig vergeleken met mijn vorige toestel, de Nokia E61. Voornamelijk het feit dat je geen functietoetsen nodig hebt om te schakelen tussen nummeriek en tekst modus. Ik zal nog wat foto's posten en mochten er vragen zijn hoor ik het wel.

Oh ja, de aanschafprijs was €959,59 bij de Phonehouse :| maar daarvoor heb je wel de eerste batch van 15 stuks in NL :)

Afbeeldingslocatie: http://vanderbaan.org/e90/doos1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://vanderbaan.org/e90/doos2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://vanderbaan.org/e90/open.jpg
Afbeeldingslocatie: http://vanderbaan.org/e90/dicht.jpg
Afbeeldingslocatie: http://vanderbaan.org/e90/hand.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Weer iemand voor op mijn haatlijstje -O-
Dat je er maar veel plezier mee mag beleven knul en vooral je bevindingen post (zag dat je maar een paar x wat gepost hebt op GoT...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superyupkent schreef op zondag 22 juli 2007 @ 19:12:
Ik heb de E90 afgelopen vrijdag voor het eerst mogen uitproberen en heb deze gisteren dan ook maar aangeschaft. Het is een heerlijk toestel, na een kleine 4 maanden over dit product te hebben gelezen is het fijn om alle positieve reviews te kunnen bevestigen.

De snelheid en het duidelijke scherm is een van de zaken die in alle reviews duidelijk naar voren kwam, ik kan dit alleen maar bevestigen. Ik ben daarnaast als groot Tom Tom fanaat zeer aangenaam verrast over de mooie applicatie die Nokia bij ed E90 heeft toegevoegd. Ik moest gisteren in Leeuwarden zijn en tijdens mijn trip vanaf Amsterdam kon ik mooi spelen met mijn nieuwe aanwinst. Helaas moet je een kaart aanschaffen en is het niet mogelijk om een dag of 2 gratis te spelen met de navigatie software. Mocht je ervoor kiezen om niet de kaarten te kopen maar de gratis functionaliteit te gebruiken kan je wel navigeren maar dan in een tekst modus.

Het toetsenbord werkt heel prettig vergeleken met mijn vorige toestel, de Nokia E61. Voornamelijk het feit dat je geen functietoetsen nodig hebt om te schakelen tussen nummeriek en tekst modus. Ik zal nog wat foto's posten en mochten er vragen zijn hoor ik het wel.

Oh ja, de aanschafprijs was €959,59 bij de Phonehouse :| maar daarvoor heb je wel de eerste batch van 15 stuks in NL :)
maar wel de engelse versie zo te zien?? Die kun je toch veel goedkoper aankomen via webwinkels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superyupkent
Het is de nederlandse versie, maar ik zet alles op engels. Wat betreft de goedkopere prijs op webshops, ik wil graag garantie in NL. Ik heb in het verleden units in Azie aangeschaft en dat leverde in mijn geval veel gedoe op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superyupkent schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:35:
Het is de nederlandse versie, maar ik zet alles op engels. Wat betreft de goedkopere prijs op webshops, ik wil graag garantie in NL. Ik heb in het verleden units in Azie aangeschaft en dat leverde in mijn geval veel gedoe op.
ok, excuses. Ik dacht dat het de engelse was (afgaande op de foto's). Wat die garantie betreft deel ik je -slechte- ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XKB

XKB

Anonymous functional

Had je em al gereserveerd? Welke phonehouse? Ben nl benieuwd of ik er nog 1 kan bemachtigen in NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superyupkent
De phonehouse op de hoofddorpweg, zie info beneden:
Hoofddorpweg 26
Amsterdam HDW
020 - 408 27 47
020 - 408 27 48

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Proficiat met je nieuwe aanwinst...
Elke keer dat ik foto's zie (en ik heb er een hoop al gezien :) ) blijft dit toestel mij toch verbazen!

Iemand meer informatie over toestellen in Belgie?

ps: gr uit Casablanca / Marocco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superyupkent schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:35:
heb jou weg gevolgd en ook een dikke prijs betaald, maar wel in bezit nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens jongens..... €160,00 meer betalen on het apparaat een week eerder in handen te hebben! Kijk, ik ben ook een gadget freak maar er zijn grenzen. 350 piek...pffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
350 piek...pffffff
Als je gaat zitten ouwehoeren over guldens dan kan je beter niks posten :P

[ Voor 11% gewijzigd door Uberprutser op 23-07-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Zit er standaard ook een valuta-calculator op? Ik kan het nergens vinden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Beuzelarij schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:28:
Zit er standaard ook een valuta-calculator op? Ik kan het nergens vinden... :P
Dat is standaard in het calculator programma :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Als dit toestel qua software goed voor de dag komt, zal ik m ook aanschaffen.
Ik ben trouwens erg benieuwd hoe het zit met de belkwaliteit van het toestel en hoe lang de accu mee zal gaan bij veel bellen/sms-en en navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn batterij is na twee dagen surfen wel op. (dat krijg je nou eenmaal aan de rand van het zwembad op vakantie) Maar ik bel er tijdens mijn vakantie nauwelijks mee, dus ik kan niet echt een volledig beeld geven.
wat betreft de valuta calculator, die heet bij mij "converter" simpel pakketje. Maar er zit een goeie bij je standaard meegeleverde travelmate software. (met automatische update wisselkoersen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superyupkent
Wat betreft de opmerkingen over de aanschafprijs, ik denk dat wanneer men hier 10 pagina's vol schrijft over dit toestel, je toch al te maken hebt met en groep prettig gestoorde tech-geeks. Wat dat betreft is het fijn om hier bij elke aanschaf een mooie aanloop ronde te hebben waarin alle ins en outs besproken kunnen worden voordat je tot aanschaf over gaat.

Als je dan besluit een apparaat aan te schaffen is het niet meer dan logisch dat een belangrijk aspect, de aanschafprijs, wordt meegenomen. Natuurlijk naast de andere positieve of negatieve ervaringen. Dat mijn vriendin zeurt over zo'n uitgave valt te verwachten, maar hier dacht ik het niet snel tegen te komen ;)

Goed, terug on-topic, de E90. Wat me opvalt is de stabiliteit van dit toestel, ik ben na de 6210, 6310, 6310i, 6230, n70 en E61 gewend geraakt aan het feit dat de early-adopter bij Nokia 2 firmwares geduld moet hebben voor je echt alles lekker kan doen. Nou ben ik pas sinds afgelopen zaterdag in het bezit van de E90 maar bij voorgaande toestellen had ik dan al lang 'bugs' of andere 'jammer-momenten' ontdekt. Tot op heden niets van dat, wat ik wel erg apart vind is dat op een of andere vreemde reden de boys van Nokia hebben bedacht dat Access-Points groups niet meer nodig zijn. Ik verwacht dat men dat in een volgende update toevoegd, temeer omdat deze functionaliteit in de hele E-serie aanwezig is. Qua batterijtijd heb ik niets te klagen, mijn E90 doet hetzelfde als de E61, een dag werk. Een dag waarin mijn exchange client de hele dag op push staat, mijn eigen imap account om het uur synct en tussendoor onderweg paginaś worden geraadpleegt.
Vroeger kon ik nog wel eens ervoor kiezen om een extra halve dag door te lopen en krampachtig mijn lader bij me te houden. Tegenwoordig zijn we gezegend met goedkoop geheugen en lithium-ion, oftewel: lekker elke ochtend vol onder weg.

Verder geen gekke dingen, alleen positief nieuws hier, mocht er meer naar voren komen, laat ik het zeker even weten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:01
Hoe staat het eigenlijk met de PIM functionaliteit d.w.z. zit er een goede kalender en todo programma op en hoe gaat de synchronisatie met bijvoorbeeld outlook en groupwise? Internetten, navigeren en filmpjes kijken is leuk maar voor zakkelijke gebruikers totaal niet relevant.

Ik gebruik nu een combi Palm TX + K610im en bevalt me uitstekend echter gaat de houdbaarheid van mijn palm met de dag achteruit. Ik ben dus opzoek naar een vervanger van mijn combi. Over opties die ik heb zijn een blackberry of een treo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:17:
Hoe staat het eigenlijk met de PIM functionaliteit d.w.z. zit er een goede kalender en todo programma op en hoe gaat de synchronisatie met bijvoorbeeld outlook en groupwise?
Wat ik begrepen heb is dat alles in beginsel prima werkt, maar dat er t.o.v. S80 van de eerdere communicators iets aan functionaliteit is ingeboet. Gebruikers die wat dat betreft op zoek zijn naar uitgebreidere opties, schaffen vaak Papyrus aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:17:
Hoe staat het eigenlijk met de PIM functionaliteit d.w.z. zit er een goede kalender en todo programma op en hoe gaat de synchronisatie met bijvoorbeeld outlook en groupwise? Internetten, navigeren en filmpjes kijken is leuk maar voor zakkelijke gebruikers totaal niet relevant.

Ik gebruik nu een combi Palm TX + K610im en bevalt me uitstekend echter gaat de houdbaarheid van mijn palm met de dag achteruit. Ik ben dus opzoek naar een vervanger van mijn combi. Over opties die ik heb zijn een blackberry of een treo.
syncen met Outlook 2007 icm met Vista gaat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Ga ik hem net ophalen, hebben ze een rode klaarliggen maar die mot ik niet :P
Beetje geluk later vanmiddag nog een mocca!

[ Voor 22% gewijzigd door Uberprutser op 24-07-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GSMtrack claimt hem op voorraad te hebben. Kreeg net een e-mail van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Ik koop alleen bij mijn eigen shopje vanwege het meisje die er werkt :+
Heb haar al beloofd vanavond mee te nemen naar de Japanner als ze er 2 regelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0KH
Hoorde zojuist van een vriend die bij de MediaMarkt in Utrecht werkt dat ze 'm ook binnen hebben gekregen.

Prijs ligt rond de €950,- wat ik zelf een beetje te gortig vind, maargoed. 7(8)7

Leuk voor diegene die 'm snel willen hebben. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag besteld morgen in huis: http://www.smartphoneshop...0-communicator-mocca.html

Heb ze net gebeld voor de zekerheid, ze hebben er nog een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 08:32
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:49:
Vandaag besteld morgen in huis: http://www.smartphoneshop...0-communicator-mocca.html

Heb ze net gebeld voor de zekerheid, ze hebben er nog een paar.
Ja zal hem maar voor 950 gehaald hebben, hij is hier 799. Belachelijk verschil.

Enkele vragen voor de mensen die hem al hebben:

Werken alle apps die op de N95 draaien ook op de E90. Werken ze ook op het grote scherm en hoe ziet het eruit.

Hebben jullie route66/TomTom al getest. Hoe ziet dat eruit.

Kan je ook een video oproep maken met een dichte klep.(de andere kant hoeft mij niet te zien)

Hoe zit het met het gewicht is hij zwaar of kan het ermee door.

Wat zijn de echte verschillen(software matig) ten opzichte van de N95

Heb nu een N95, maar wil hem misschien wel gaan halen. (wel voor 750 via een internetshop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrohoss
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03-2024
Zit er nu trouwens wel of geen faxfunctionaliteit op?

Dat vond ik altijd fijn aan de 9210(i) en 9500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Nitrohoss schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:37:
Zit er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
Kan wel met scanR. Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Heel veel functionaliteit is natuurlijk toe te voegen via extra (third-party) software. :)
Ik antwoordde op de vraag van Nitrohoss of die functionaliteit er standaard op zit, en dat is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenniani schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:59:
[...]

Ja zal hem maar voor 950 gehaald hebben, hij is hier 799. Belachelijk verschil.

Heb nu een N95, maar wil hem misschien wel gaan halen. (wel voor 750 via een internetshop).
wacht dan nog een maand, kost ie nog 699

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
Beuzelarij schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:00:
[...]

Heel veel functionaliteit is natuurlijk toe te voegen via extra (third-party) software. :)
Ik antwoordde op de vraag van Nitrohoss of die functionaliteit er standaard op zit, en dat is niet het geval.
Was niet de bedoeling om jouw tegen te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:01:
[...]

wacht dan nog een maand, kost ie nog 699
Ik denk het persoonlijk niet, N95 is nu nog steeds even duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:44:
[...]
Als je gaat zitten ouwehoeren over guldens dan kan je beter niks posten :P
Hehehehe .. ben ook zoo'n ouwe lul.
Maar deze ouwe lul heeft wel even - virtueel - in twee dagen tijd meer dan honderd euro in z'n zak gestoken door bij de smartphoneshop te bestellen. :9
Ik kan niet wachten....

Nu maar hopen dat ze snel een E90 versie van Fring uitbrengen.
Van Shozu is recent release 3.2 uitgekomen. Ben benieuwd of hij werkt met de E90.
GeoTagging is zo cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:36:
[...]

Hehehehe .. ben ook zoo'n ouwe lul.
Maar deze ouwe lul heeft wel even - virtueel - in twee dagen tijd meer dan honderd euro in z'n zak gestoken door bij de smartphoneshop te bestellen. :9
Ik kan niet wachten....

Nu maar hopen dat ze snel een E90 versie van Fring uitbrengen.
Van Shozu is recent release 3.2 uitgekomen. Ben benieuwd of hij werkt met de E90.
GeoTagging is zo cool!
door al dat wachten is hij wel al uitverkocht. Gaat snel he??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Jeej, vanaf morgenmiddag liggen er 2 Mocca op mij te wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice :9~

Allebei voor jou? Of verkoop je er één door aan een/je vriend/in? :)

Zou je wat pics kunnen maken van de toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:13:
En als ie er toch 2 heeft, dan graag met de ene E90 foto's maken van de andere E90.
2 Vliegen in 1 klap! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:13:
Nice :9~

Allebei voor jou? Of verkoop je er één door aan een/je vriend/in? :)

De slutse gaat uiteraard met de ene werken, die vond die rooie ook maar niks (heb haar toch nog maar even langs gestuurd vanmiddag).
Beuzelarij schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:19:
[...]

En als ie er toch 2 heeft, dan graag met de ene E90 foto's maken van de andere E90.
2 Vliegen in 1 klap! :P
Goed idee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment ben ik in het bezit van een Nokia E61. De grootste ergernissen die ik met dit toestel heb, zijn de traagheid en het feit dat VOIP niet werkt als de server zich niet in hetzelfde netwerk bevindt. Ik heb inmiddels gelezen dat de E90 lekker vlot werkt, maar kan ik vanuit elk netwerk (wifi) mijn VOIP-server benaderen om goedkope gesprekken te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XKB

XKB

Anonymous functional

Man! Wat was dit toestel snel uitverkocht bij pdashop.nl! Kreeg vanochtend een mailtje, kijk vanmiddag, al te laat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:01
XKB schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:36:
Man! Wat was dit toestel snel uitverkocht bij pdashop.nl! Kreeg vanochtend een mailtje, kijk vanmiddag, al te laat!
Heb je zoveel haast dan dat je dit toestel moet hebben? Ik wacht nog wel even een maandje of twee als het kan. Dan weet ik echt hoe de user ervaringen zijn en zijn de grootste bugs er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:11
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:35:
Op dit moment ben ik in het bezit van een Nokia E61. De grootste ergernissen die ik met dit toestel heb, zijn de traagheid en het feit dat VOIP niet werkt als de server zich niet in hetzelfde netwerk bevindt. Ik heb inmiddels gelezen dat de E90 lekker vlot werkt, maar kan ik vanuit elk netwerk (wifi) mijn VOIP-server benaderen om goedkope gesprekken te voeren?
De term 'traag' is natuurlijk subjectief.
Ik heb ook een E61. En traag kan ik hem niet vinden.

Ook de VoIP problemen deel ik niet. Ik kan VoIP gebruiken via VoIP buster en IPB. Beiden via zowel Wifi (thuis en kantoor) en via UMTS. Waarbij in beide gevallen de server niet in hetzelfde netwerk is.

Welke firmware gebruik je?

[ Voor 3% gewijzigd door Airw0lf op 24-07-2007 23:57 ]

makes it run like clockwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitrohoss schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:37:

Dat vond ik altijd fijn aan de 9210(i) en 9500
wacht op E90i, iets zegt mij dat hij is onderweg en hij faxfunctionaliteit zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:58:
[...]

wacht op E90i, iets zegt mij dat hij is onderweg en hij faxfunctionaliteit zal hebben.
wacht dan op de 95i, iets zegt mij dat die in 2014 komt..... en die heeft TV en 25 MP-camera met driedimensionele afstandbediening :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 12:11:
[...]

wacht dan op de 95i, iets zegt mij dat die in 2014 komt..... en die heeft TV en 25 MP-camera met driedimensionele afstandbediening :z
nja... die driedimensionele afstandsbediening is voor het jaar daarop hoor! 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
kenniani schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:59:
[...]

Enkele vragen voor de mensen die hem al hebben:

Werken alle apps die op de N95 draaien ook op de E90. Werken ze ook op het grote scherm en hoe ziet het eruit.

Hebben jullie route66/TomTom al getest. Hoe ziet dat eruit.

Kan je ook een video oproep maken met een dichte klep.(de andere kant hoeft mij niet te zien)

Hoe zit het met het gewicht is hij zwaar of kan het ermee door.

Wat zijn de echte verschillen(software matig) ten opzichte van de N95
Jammer dat normale vragen niet beantwoord worden, maar alleen gepraat wordt over wat mensen denken, voelen & ruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 00:38

John2B

I Love RAID5..!!

Ballebek schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:28:
Ga ik hem net ophalen, hebben ze een rode klaarliggen maar die mot ik niet :P
Beetje geluk later vanmiddag nog een mocca!
Mocht je een rode kunnen krijgen dan wil ik die GRAAG ruilen voor een MOCCA.

Net afgehaald maar hebben ze per abuis een MOCCA voor mij klaargelegd ipv een door mij bestelde RODE...grrrr

Ik wil echt geen MOCCA...

Overigens zit het toestel er heel mooi uit, maar je ik wil PERSE een RODE dus laat hem netjes ingepakt zodat ik hen ka ruilen tegen RODE.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor iedereen stoer reageren dat ze de Nokia E90 al in bezit hebben, maar ik zie maar 2 posts met daarin een gebruikerservaring of foto's.

Dus wat minder opscheppen, en wat meer foto's en gebruikerservaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:15:
Ik hoor iedereen stoer reageren dat ze de Nokia E90 al in bezit hebben, maar ik zie maar 2 posts met daarin een gebruikerservaring of foto's.

Het is veel leuker om eens te kijken op youtube...
http://www.youtube.com/re...tegory=0&search=Search&v=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:15:

wat moet ik zeggen: bevalt tot nu toe uitstekend. Het enige minpuntje tot nu toe is dat de verlichting op het qwerty-toetsenbord wel heel erg zuinig is afgesteld. Ben nog aan het zoeken om dat op te krikken. De toetsen voelen wel erg degelijk aan, alleen de multifunctionele navigatietoets is even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om dat nog een "minpuntje" aan te geven (maar dan een estetisch punt): bij de 9300(i) en de 9500 kon je het buitenscherm en het binnenscherm een aparte achtergrond mee geven, maar nu moet je plaatjes zoeken die in beide schermen passen, en dat valt niet altijd mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 dagen een E90 die ik voor mijn werk gebruik. Daarvoor had ik een E61i (die heb ik dus niet heel lang gehad). Prive heb ik een N95 (en had daarvoor een E65). De E90 bevalt mij uitstekend. Hij is wat groot en zwaar, zeker in verhouding met de E61i maar wel een stuk sneller (alhoewel de E61i ook niet langzaam is). Internetten gaat uitstekend en snel zonder memory-problemen zowel via WLAN als UMTS (HSDPA).

Tot nu toe is de enige niet-Nokia applicatie die ik erop heb staan Intellisync. Werkt op zich prima op 1 ding na; bij gebruik op het grote scherm zijn de labels bij de knoppen rechts (op het scherm) omgedraaid.

Toestel zit verder heel degelijk in elkaar (een paar klasses beter dan de N95). Toetsenbord is prima maar verlichting van het toetsenbord is matig (maar er valt wel goed mee te werken).

Plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.baselmans.nl/gsmcollectie.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt :)

Ik had nog wel een vraag, kan de telefoon in je broekzak ? Uitgaande van een normale broek, geen strakke broek dus want dat gaat zowiezo niet passen denk ik :9

Hoe zit het met het camera knopje dan? Ik had gelezen dat deze erg slecht was, maar hier heb ik er verder nog niemand over gehoort dus ik neem aan dat het wel meevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:28:

Ik had nog wel een vraag, kan de telefoon in je broekzak ? Uitgaande van een normale broek, geen strakke broek dus want dat gaat zowiezo niet passen denk ik :9

Hoe zit het met het camera knopje dan? Ik had gelezen dat deze erg slecht was, maar hier heb ik er verder nog niemand over gehoort dus ik neem aan dat het wel meevalt?
Past prima in mijn collectie G-Star broeken :)

Zoals eerder vermeld door onze vriend in Italië: Cameraknopje geen problemen, een Kodak camera van 50 euro voelt hetzelfde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:14:
[...]

Zoals eerder vermeld door onze vriend in Italië: Cameraknopje geen problemen, een Kodak camera van 50 euro voelt hetzelfde aan.
heb ook geen problemen met de camera-knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:14:
[...]

Ideaal :D

Verder geen negatieve dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:32:
[...]

Ideaal :D

Verder geen negatieve dingen?
tot nu toe geen: slechts 1 maal een vastloper (sinds maandagmorgen toestel niet meer uitgehad), en dat was op een moment dat er een stuk of 8 applicaties en internet openstond. Valt dus niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:28:

Past wel in je broekzak maar zit niet echt lekker (bv met autorijden). Een E61i is wat dat betreft wat prettiger (ook wel redelijk groot maar veel dunner). Cameraknopje is niet echt een probleem, wat gevoelloos maar werkt zonder problemen. Dat je de camera niet kunt activeren via dit knopje vind ik wel een nadeel.

Verder kwam ik erachter dat de E90 A-GPS heeft dus snelle fix. N95 heeft dat inmiddels ook met nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:49:
[...]

Past wel in je broekzak maar zit niet echt lekker (bv met autorijden). Een E61i is wat dat betreft wat prettiger (ook wel redelijk groot maar veel dunner). Cameraknopje is niet echt een probleem, wat gevoelloos maar werkt zonder problemen. Dat je de camera niet kunt activeren via dit knopje vind ik wel een nadeel.

Verder kwam ik erachter dat de E90 A-GPS heeft dus snelle fix. N95 heeft dat inmiddels ook met nieuwste firmware.
het niet kunnen activeren van de camera via een knop vind ik juist een voordeel: al die foto's van mijn binnenzak voegt na verloop van tijd niet veel meer toe .... ;)
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste