Het grote KPN Digitenne topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:
  • 181.159 views sinds 30-01-2008

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:57:
Ik heb een vraagje: Golft het beeld van Digitenne net zoals dat bij Digital TV van UPC?
Of is Digitenne wel storingsvrij?
Digitenne is natuurlijk niet 100% storingvrij, welk systeem wel? E.e.a. hangt behoorlijk van je ontvangst af (lees dit forum maar eens door). Het "golven" is niet bekend bij Digitenne.

2,00 m. + begane grond

• Intheweb
  • Laatst online: 08:56
Op mijn USB ontvanger heb ik nooit last gehad van 'golvend' beeld. Af en toe loopt mijn huisgenootje een kamer verderop wel es door het signaal :P maar das ook minimaal.
Wel is mij al ene paar keer voorgekomen dat het beeld stokte en het geluid door bleef gaan. Maar let wel: ik gebruik een USB ontvanger en dit is zeker niet te vergelijken met een set-top box.

Doe maar een onsje meer...

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38
Intheweb schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:12:
Wel is mij al ene paar keer voorgekomen dat het beeld stokte en het geluid door bleef gaan. Maar let wel: ik gebruik een USB ontvanger en dit is zeker niet te vergelijken met een set-top box.
Waarom niet?

Op mijn werk kijk ik via een settop box (ja, ik mag tv kijken in de baas z'n tijd) en thuis via de Anysee USB ontvanger. Ik vind ze beide goed kwa beeldkwaliteit, al gebruik ik op de Anysee wel een andere antenne vanwege af en toe een haperend beeld met de standaard telescoop antenne. Dat ding is erg gevoelig, twee centimeter naar links of rechts maakt een groot verschil. Zou toch niet mogen lijkt me.

• Intheweb
  • Laatst online: 08:56
Omdat op mijn laptop meer dingen draaien dan alleen de digitenne applicatie? ;)
De settop houd zich alleen bezig met het weergeven van het beeld en als ie dat kan: het opnemen ervan.

Doe maar een onsje meer...

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Tomba schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:46:
[...]

Super bedankt voor de antwoorden. Nog 1 vraag dan. Er staat dat je hem ook kan gebruiken als decoder voor een 'gewone' TV. Heb je hier nog ervaring mee ? (maw is dat dan 1 extra snoertje of wat ?)
En als het niet teveel moeite is; welke aansluitingen zitten er precies op ?
Er zit een snoertje bij voor geluid en composiet voor als je 'm aan een TV wilt hangen.
Dat snoertje kan je ook gebruiken om je spelcomputer er aan te hangen (oid).

Hier is de handleiding: http://www.lenco.de/download/download.php?file=phphZqKpW

[ Voor 36% gewijzigd door franssie op 23-08-2007 17:22 . Reden: Alles staat wel in handleiding lijkt me ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:40
franssie schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:10:
[...]

Er zit een snoertje bij voor geluid en composiet voor als je 'm aan een TV wilt hangen.

Hier is de handleiding: http://www.lenco.de/download/download.php?file=phphZqKpW
Composiet heeft toch een veel slechtere beeld kwaliteit dan SCART?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-05 18:51

Mentalist

[avdD]

Kaoh schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:23:
[...]

SCART is een connector.. Je kan best composiet over SCART gebruiken, dan maakt het geen drol uit. Je kan geloof ik ook RGB over SCART gebruiken, dat is dan weer wel beter als ik het goed heb.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:26

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

franssie schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:10:
[...]

Super bedankt man :D

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

W3ird_N3rd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:14:
[...]

SCART is een connector.. Je kan best composiet over SCART gebruiken, dan maakt het geen drol uit. Je kan geloof ik ook RGB over SCART gebruiken, dat is dan weer wel beter als ik het goed heb.
blijken de fransen toch nog iets toegevoegd te hebben ;) SCART is de voorloper van de HDMI maar dan analoog en veel (echt veel) veelzijdiger ...
http://en.wikipedia.org/wiki/Scart
niet alleen RGB, composiet maar ook component als ik de specs goed lees.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

franssie schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:54:
[...]

blijken de fransen toch nog iets toegevoegd te hebben ;) SCART is de voorloper van de HDMI maar dan analoog en veel (echt veel) veelzijdiger ...
http://en.wikipedia.org/wiki/Scart
niet alleen RGB, composiet maar ook component als ik de specs goed lees.
Jup, maar op zich zegt "SCART" dus weinig en is niet noodzakelijk beter dan composiet of S-video.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

W3ird_N3rd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:58:
[...]

Jup, maar op zich zegt "SCART" dus weinig en is niet noodzakelijk beter dan composiet of S-video.
DUH ;) het is een transport middel.
zie ook alle draadjes over welke koper het beste geluid geeft op je luidsprekers ...

edit: maar inderdaad op een goede snelweg kan je ook een slechte auto parkeren

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 23-08-2007 23:10 . Reden: omdat het leuk is ]

• Kaoh
W3ird_N3rd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:58:
[...]

Er zit wel degelijk een verschil in of je RGB scart gebruikt of composiet, met RGB scart heeft elke kleur zijn eigen koperen draadje, bij composiet niet.
Je kan scart ook verkeerd bedraden en dan is eht inderdaad niet noodzakelijk bter dan, maar hij kan wel veel beter zijn.
http://www.avforums.com/f...ve/index.php/t-43445.html

Dus eigenlijk ligt het eraan hoe de tuners de scart gebruiken, gebruiken ze intern composite maar kunnen dat over scart kwijt dan maakt het niet uit, maar als het intern s-video of RGB gebruikt (volgens mij zeker de topfield) dan levert het wel verlies op dacht ik.

Heeft iemand wel eens echt geken of scart beter werkt met de tuners? Want mijn versterker kan bijvoorbeeld ook compsite schakelen naast het geluid, en als ik dan dus als source de tv pak schaklet hij het beeld van de tv en als je de dvd pakt het beeld van de dvd, maar ik ben bang dat te gebuiken ivm beeld kwaliteits verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Kaoh schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:45:
[...]

Er zit wel degelijk een verschil in of je RGB scart gebruikt of composiet, met RGB scart heeft elke kleur zijn eigen koperen draadje, bij composiet niet.
Dat klopt helemaal, maar dit was de oorspronkelijke vraagstelling:
En daar valt gewoon geen antwoord op te geven, zoals je zelf ook al aangeeft ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Anoniem: 228916 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:35:
Ik heb sinds zaterdag Digitenne en prima ontvangst met mijn binnenantenne hier in Arnhem. Weinig storing, soms een fractie van een seconde als er een scooter langs raast. Tevens kan ik een tiental Duitse free-to-air zenders ontvangen op mijn TopField 6000COK tuner met een signaalsterkte van z'n 60 tot 80 %. Dit is ongeveer op het zelfde niveau als de Nederlandse zenders, toch staat het beeld bij de Duitse zenders op zwart zonder dat er een bericht staat waarom ze niet kunnen worden weergegeven.
Een vriendin van mij woont ook in Arnhem, postcode gebied (Arnhem-Noord, dichtbij het centrum). Bij de postcode check wordt er gezegd: "Helaas nog geen digitenne mogelijk"? Is er scheiding in Arnhem qua wel/geen ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
mmedia schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:30:
[...]

Een vriendin van mij woont ook in Arnhem, postcode gebied (Arnhem-Noord, dichtbij het centrum). Bij de postcode check wordt er gezegd: "Helaas nog geen digitenne mogelijk"? Is er scheiding in Arnhem qua wel/geen ontvangst?
Wij krijgen van 2 masten signaal binnen op 99% :Y (Smilde) resp. 85% (Zwolle) en tóch valt onze postcode (8331) niet binnen het digitenne ontvangstgebied :N . Trek je van die postcodecheck dus maar niet al te veel aan.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-04 16:05
mmedia schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:30:
[...]

Er staat echt maar één zender in Arnhem, op de Kema/Tennet toren.... en die moet Arnhem Noord wel kunnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
martin2005 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:53:
[...]

Er staat echt maar één zender in Arnhem, op de Kema/Tennet toren.... en die moet Arnhem Noord wel kunnen halen
Ja die toren ken ik. Mijn vriendin zit daar dichterbij, dan sommige postcodes die al WEL digitenne hebben. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209479

De postcodecheck geeft aan dat ik geen digitenne kan ontvangen. Toch wil ik het proberen maar dan met een buitenantenne. Kan ik bij KPN aangeven dat ik gratis een buitenantenne wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:34

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgens mij krijg je die alleen als je binnen het dekkingsgebied valt.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Koffie schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:06:
En dat is m.i. tevens de reden dat de postcodecheck nog steeds niet is bijgesteld. }:|

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Een buitenantenne kost je 4 tientjes, ben je van het hele gezeik af. En anders neem je een proefabo van een mand en kijk je wat je antenne buiten doet (de interne 'hardware' van de binnen- en buitenantenne is identiek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81330

Hurricane schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:42:
Vandaag nog even met de helpdesk gebeld over een slechter ontvangst met mijn nieuwe Personal Recorder in vergelijking met de huur tuner die ik hiervoor heb geprobeerd op dezelfde plek. Gaan ze me nu een buitenantenne toesturen. Hoef alleen de verzendkosten maar te betalen a €5,- volgens de helpdesk medewerkster. Ben benieuwt of ik daarmee meer kan ontvangen.
Ik heb zojuist ook de helpdesk aan de lijn gehad (na 1,5 uur in de wacht te hebben gestaan) en krijg kosteloos de buiten antenne toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Koffie schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:06:
Die postcode check klopt echt totaal niet.

Wij (postcode 8393RG) kunnen wel digitenne ontvangen, behalve volgens de postcode check. Als ik op het kaartje kijk wat er bij hoort vallen we volgens mij wel net binnen het dekkingsgebied.

Een paar weken terug kregen wel last van storing bij ned 1, 2 en 3. Na 2x bellen werden we eindelijk terug gebeld door de TD, die snapte het verder ook niet, maar heeft ons wel kosteloos een buitenhuis antenne opgestuurd. Hij heeft vrijwel zeker wel om onze postcode gevraagd.

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 81330 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:32:
[...]
Ik heb zojuist ook de helpdesk aan de lijn gehad (na 1,5 uur in de wacht te hebben gestaan) en krijg kosteloos de buiten antenne toegestuurd.
1,5 uur???????? En dat noem je kostenloos? Die belkosten die je gemaakt hebt gaan rechtstreeks naar de KPN schatkist.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 00:36:
En daar valt gewoon geen antwoord op te geven, zoals je zelf ook al aangeeft ;).
hehe, je hebt gelijk, herformulering:
Heeft iemand al getest of composite met de Topfield PVR een slechter beeld geeft dan de scart uitgang?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230914

Vraagje,
Hoe zorgvuldig is de postcodecheck van KPN. Volgens de check is op postcode 3643AD geen beschikbaarheid, op postcode 3643AA is Digitenne wel beschikbaar.
Het laatste adres ligt hemelsbreed 20 meter bij mjn huis vandaan.
Ik heb nu dus maar Digitenne besteld, naar krijg een mail dat ik buiten het 'dekkingsgebied' val en maar een buitenantenne moet aanschaffen.
Wie geeft raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-05 00:53
Aanvragen op een ander adres? Familie, vrienden?

Mijn abonnement heb ik ook op een ander adres aangevraagd dan waar ik eigenlijk woon en gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 14:26

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Gewoon even binnenlopen bij de primafoon, krijg je het spul ook direct mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230914

koektrommeltje schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:36:
Aanvragen op een ander adres? Familie, vrienden?

Mijn abonnement heb ik ook op een ander adres aangevraagd dan waar ik eigenlijk woon en gebruik.
Dat snap ik; maar hoe betrouwbaar is nu ie postcodecheck van Digitenne. En welke service mag je van KPN verwachten als je eigen postcode 'buiten bereik' valt, maar een postcode tientallen meters verderop 'binnen bereik' valt.
Volgens mij is iedere servicedesk medewerker van KPN geleerd eerst te kijken naar de postcode check om vervolgens de klant het bos in te sturen.
Je bent wat dat betreft dus aan de KPN-goden overgeleverd als je niet te tevreden bent over de afgenomen dienst of wel?
Onderstaande mail ontving ik van de KPN; heeft mij buurman 20 meter verderop wel gegarandeerde kwaliteit?? Lijkt me toch willekeur??

Beste Klant,
Onlangs heeft u via ons een bestelling gedaan voor het 1 maand gratis proberen van Digitenne van KPN. Naast het goedkope maandelijkse tarief is Digitenne ook nog eens draadloos en daardoor dus ook op de camping, boot of caravan te gebruiken.
Digitenne is digitale TV via de ether en dit wordt via zendmasten in Nederland draadloos uitgezonden. Om een goede kwaliteit van Digitenne thuis en onderweg te kunnen ontvangen is het van belang dat u zich binnen het bereik van een zendmast bevindt.
Uit de postcodecheck van Digitenne blijkt dat u zich op de rand van het uitrolgebied bevindt, waardoor KPN een optimale beeldkwaliteit niet in alle gevallen kan garanderen.
Mocht u dus in de praktijk onvoldoende beeldkwaliteit van Digitenne hebben, dan raden wij u aan om gebruik te gaan maken van een buitenantenne. Een buitenantenne wordt geleverd inclusief een kabel van 10 meter en bevestigingsmateriaal om deze bijvoorbeeld aan de buitenmuur te bevestigen. De kabel is waterproof en UV-bestendig. Hierdoor wordt het bereik van Digitenne vergroot en kunt u met hogere kwaliteit Digitenne van KPN bekijken.
Deze buitenantenne is o.a. te koop bij Primafoon of te bestellen via deze link.
Met vriendelijke groet,
http://www.digitaaltvkijken.nl in samenwerking met KPN

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 230914 op 24-08-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Anoniem: 230914 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:13:
[...]

Dat snap ik; maar hoe betrouwbaar is nu ie postcodecheck van Digitenne. En welke service mag je van KPN verwachten als je eigen postcode 'buiten bereik' valt, maar een postcode tientallen meters verderop 'binnen bereik' valt.
Volgens mij is iedere servicedesk medewerker van KPN geleerd eerst te kijken naar de postcode check om vervolgens de klant het bos in te sturen.
Je bent wat dat betreft dus aan de KPN-goden overgeleverd als je niet te tevreden bent over de afgenomen dienst of wel?
Onderstaande mail ontving ik van de KPN; heeft mij buurman 20 meter verderop wel gegarandeerde kwaliteit?? Lijkt me toch willekeur??
Willekeur is een van de kernbegrippen van KPN.

Volgens mij zijn de antwoorden op je vragen wel in dit topic langskomen, maar ik kan uit eigen ervaring zeggen dat die postcode check dus niet betrouwbaar is, maar dat maakt verder niks uit. Wij hebben het het uiteindelijk telefonisch besteld, terwijl het via de site niet kon. We hebben afaics volledige 'service' gehad van KPN, iig kosteloos een buitenhuis antenne gekregen toen de ontvangst na een paar maanden opeens slecht werd.

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Laatst online: 10-04 19:38
Tomba schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:46:
Nu kwam ik bij het rondspitten naar mogelijke decoders op de KPN site ook de 'Digitenne draagbare TV TFT-711' tegen (http://www.kpn.com/kpn/sh...d=418588/typeofpage=77285) Voor mij een mogelijk ideale oplossing aangezien ie zowel als decoder van je TV kan dienen, als bijvoorbeeld in de tuin of in de slaapkamer gebruikt kan worden. (er zit nl een 7" scherm in) Ik heb nu zo'n beetje dit hele topic doorgelezen maar kwam deze nog niet tegen. Iemand toevallig al ervaring met dit ding ? (Je krijgt er de 89,95 korting ook op dus voor 140 euri loop je ermee de primafoon uit)
Hier ook wat ervaringen met een KPN branded Lenco TFT-711. Vorige week gekocht bij de primafoon, voor 230 euro. Hetzelfde apparaat heeft een tijdje bij Halfords gelegen voor 199 euro. In beide gevallen kan je die 89 euro retour krijgen.

Het apparaat is dus eigenlijk een DVB-T tuner met ingebouwd TFT scherm (7 inch), een Conax decoder (kleine smartcard, krijg je er bij) en audio/video in en uit (stereo, composite). Er zit een actieve (echt waar, zet de voedingsoptie maar eens uit) maar kleine antenne bij. Verder een 12volt voedingskabel en een 230volt adapter.

Het apparaat werkt ook op (6) Nimh penlites, maar zelfs met 2700 mAh batterijen houdt het bij mij na 10 minuten wel op (scherm en antennevoeding aan).

Mijn algemene indruk is dat het een goed apparaat is, interface is best ok (ben Samsung 9401R gewend), alleen de ontvangst met deze antenne is bij mij (Den Haag / Wateringen) niet zo best. Met de meegeleverde antenne aan het meegeleverde 5 meter lange (maar dunne) snoer wordt het beter. Een actieve 20dB (zeggen ze..) antenne van Philips van 19 euro en een goede antennekabel naar buiten geeft nu beeld zonder haperingen.

Ik gebruik de video uitgang voornamelijk (voor m'n beamer). De beeldkwaliteit is natuurlijk niet echt jofel voor projectie, maar dat is DVB-C via een standaard Samsung 9401R tuner ook niet (aangezien ik die ook via composite moet gebruiken). Ik ben er aan gewend en het is best okay. Het ding meenemen in de auto werkt ook goed, mits je natuurlijk wel ff kanalen zoekt in de regio en je redelijke dekking hebt. Duitse FTA zenders ontvangt ie ook gewoon zonder problemen. (las dat dat wel eens niet werkt met KPN branded ontvangers).

Nadelen zijn de batterijduur als de antennevoeding aan staat (nog niet zonder getest, heb er te weinig signaal voor thuis), de EPG die je alleen van het actieve kanaal kan zien en het feit dat de antenne ingang diep verzonken zit. Een dun verloopje/koppelstukje bood uitkomst, maar toch.

Kortom, leuk speelgoed dat in mijn geval goed werkt als normale tuner voor dagelijks gebruik en op vakantie voor de lokale TV. Het is natuurlijk de vraag of de meerprijs boven een normale tuner (iig 140 euro meer, nl. 230 ipv 89 euro) en het feit dat je toch wel een externe antenne nodig hebt het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Kaoh schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:50:
[...]

hehe, je hebt gelijk, herformulering:
Heeft iemand al getest of composite met de Topfield PVR een slechter beeld geeft dan de scart uitgang?

;)
Net maar even geprobeerd, beeld valt alles mee. Dus ik schakel hem voorlopig via de reciever, kan hij eindelijk het beeld tenminste niet meer opeisen ;)

@de dekking discussie: Beetje zeuren vind ik, zij zeggen gewoon daarbinnen doen we er alles aan om te zorgen dat het werkt, op de grens ook wel maar moet je zelf extra inzet tonen door een buiten antenne te kopen, ver er buiten alles op eigen risico. Lijkt me geheel niet onredelijk en de willekeur claim slaat volgens mij ook nergens op.
Wees blij dat ze niet hard zeggen, buiten de grens geen abbo.
Vinden jullie het wel redelijk dat men claimed de maximale theoretische circel te dekken en dan dus slecht beeld te krijgen als je het neemt, en dan klagen dat het zo slecht is en dat ze niet zo dom moeten zijn om te denken dat de max ook werkelijk gehaald wordt.
Typisch geval van ze kunnen het niet goed doen.

Dus, gewoon lekker proberen en problemen in overleg oplossen en genieten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44171

[sorry alvast, ben noob, heb gezocht, maar vind nergens wat ik zoek]

ik heb sinds een paar dagen digitenne, op zich tevreden over de (beeld)kwaliteit, maar...

ik krijg m'n pioneer hardiskrecorder dvr-530h niet zover dat ie zenderinfo binnenhaalt. alleen via L1 (line1?) krijg ik de op dat moment ingestelde zender in beeld, die kan ik dan opnemen...(zap ik, dan neemt hij dat zapgedrag dus ook op ;( )

heb ik nu dus geen guide+ meer, maar ook niet meer de mogelijkheid om met afstandbediening van de dvd-recorder het kanaal te kiezen en een programma (via de easy timer) vooraf in te stellen voor opname?

zie ik iets over het hoofd?

(heb de standaard scartverbinding gemaakt van digitenne naar dvd, èn ook de verbinding dvd naar tv)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 44171 op 25-08-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 20:41
Anoniem: 44171 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:15:
[sorry alvast, ben noob, heb gezocht, maar vind nergens wat ik zoek]

ik heb sinds een paar dagen digitenne, op zich tevreden over de (beeld)kwaliteit, maar...

ik krijg m'n pioneer hardiskrecorder dvr-530h niet zover dat ie zenderinfo binnenhaalt. alleen via L1 (line1?) krijg ik de op dat moment ingestelde zender in beeld, die kan ik dan opnemen...(zap ik, dan neemt hij dat zapgedrag dus ook op ;( )

heb ik nu dus geen guide+ meer, maar ook niet meer de mogelijkheid om met afstandbediening van de dvd-recorder het kanaal te kiezen en een programma (via de easy timer) vooraf in te stellen voor opname?

zie ik iets over het hoofd?

(heb de standaard scartverbinding gemaakt van digitenne naar dvd, èn ook de verbinding dvd naar tv)
Je ziet iets over het hoofd. Er zit een knop VCR/TV op je afstandbediening. Als je eerste met de OK toets het lijstje met zenders oproept, dan op die knop druk, dan kan je gewoon een zender voor de VCR selecteren. Kan je daarna zoveel zappen als je wilt, zonder dat dat opgenomen wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die knop heb ik gezien, maar het punt is dat ik op m'n vcr geen zenders heb...

met kabel-tv had ik netjes alle kanalen in beeld, nu dus gewoon 0,0 zenders.
nu weet ik dus niet of dat klopt, of dat ik iets niet goed doe.

kan de vcr via de digitenne-tuner zenderinfo binnenhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
Anoniem: 44171 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:35:
die knop heb ik gezien, maar het punt is dat ik op m'n vcr geen zenders heb...

met kabel-tv had ik netjes alle kanalen in beeld, nu dus gewoon 0,0 zenders.
nu weet ik dus niet of dat klopt, of dat ik iets niet goed doe.

kan de vcr via de digitenne-tuner zenderinfo binnenhalen?
De ingebouwde (analoge) tuner van de vcr is eigenlijk nutteloos geworden. Wil je opnamen maken van Digitenne heb je de PVR nodig. Via de single tuner kun je alleen opnemen wat je kijkt (en zapt). Kijk anders eens op Marktplaats voor een twin tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228821

ik heb me pakket vandaag ontvangen, alleen staat er een contract ofzo in eneronder staat terugzenden binnen 10 dagen naar kpm :/

moet dat? zoja,en als ik het niet doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De ingebouwde (analoge) tuner van de vcr is eigenlijk nutteloos geworden. Wil je opnamen maken van Digitenne heb je de PVR nodig. Via de single tuner kun je alleen opnemen wat je kijkt (en zapt). Kijk anders eens op Marktplaats voor een twin tuner
:'(
is m'n prima pioneer harddiskrecorder bij deze gedegradeerd tot simpele dvd-speler?
alle gemakken (opname pauzeren, later starten, guide+) bij deze bijna 0 euro waard?

(ben nu dus bezig met de proefmaand, maar dit had de primafoon verkoper me toch ook kunnen-moeten kunnen vertellen?)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 44171 op 25-08-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 44171 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:16:
[...]

is m'n prima pioneer harddiskrecorder bij deze gedegradeerd tot simpele dvd-speler?
alle gemakken (opname pauzeren, later starten, guide+) bij deze bijna 0 euro waard?
Ja, maar dat had je je toch ook wel kunnen bedenken :?

We leven in een land waar een normale coax PAL netwerk doodnormaal is, en dus in elk huis aanwezig.
Vrijwel alle video/TV apparatuur is daar dus ook op ingesteld. Neem je dus iets anders waar het signaal niet over Coax binnenkomt kun je dat dus niet meer gebruiken.

Dus ja, het is nu een veredelde DVD speler :)

Kijk, ik snap je wel een beetje maar ik word vaak moedeloos van dit soort opmerkingen. Men wil wel van de dure brakke analoge kabel af, maar gaat vervolgens zitten miepen dat een hoop apparatuur met een coax PAL tuner niet meer bruikbaar is.
(ben nu dus bezig met de proefmaand, maar dit had de primafoon verkoper me toch ook kunnen-moeten kunnen vertellen?)
Met logisch nadenken had je dit toch ook zelf kunnen inzien :?

[ Voor 14% gewijzigd door Koffie op 25-08-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb me pakket vandaag ontvangen, alleen staat er een contract ofzo in eneronder staat terugzenden binnen 10 dagen naar kpN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 228821 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:16:
ik heb me pakket vandaag ontvangen, alleen staat er een contract ofzo in eneronder staat terugzenden binnen 10 dagen naar kpN

Je kan je vraag wel nòg een keer posten maar als je niet duidelijk bent kan niemand je antwoorden hoor.

"contract ofzo"?

Is het geen kaart om een abonnement af te sluiten? Dat zou kunnen kloppen, als je dan niet binnen 10 dagen opstuurt gaat je beeld wellicht op zwart. (heb zelf geen Digitenne dus zou het niet met zekerheid kunnen zeggen)

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 25-08-2007 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Anoniem: 228821 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:16:

kan je ned 1 2 3 en de regionale omroep kijken-verder niets meer of minder. duurt wel een dag of 20+ ipv 10 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33
Hmm, bij ons is het ontvangst een beetje raar, vaak zit ie bijv, op Ned 1 tussen de 50 en 80 % en valt dan in 1x weg tot 0 daarna komt ie weer op, en dan weer wat minder etc.
Op RTL4 heeft ie soms, ondanks dat het ontvangst "goed" is, ook soms dat het beeld vast slaat, maar het balkje is groen?
Volgens mij moet ie toch gewoon als ie slecht ontvangst heeft gewoon altijd slecht zijn, of als ie goed ontvangst heeft ook redelijk stabiel?
We hebben ook al een buitenantenne gehad, maar daar het zelfde verhaal mee, al had de de eerste kabel van de buitenantenne een kabelbreuk...

Ben benieuwd naar jullie antwoord. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Henkie-Jan op 25-08-2007 23:13 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 14:26

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb nu vandaag een buitenantenne ontvangen en vanmiddag snel even geprobeerd en deze heeft een veel stabielere en betere ontvangst dan de binnen antenne. Had soms met de binnen antenne hetzelfde geintje als wat jij ook hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Henkie-Jan schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:12:
Hmm, bij ons is het ontvangst een beetje raar, vaak zit ie bijv, op Ned 1 tussen de 50 en 80 % en valt dan in 1x weg tot 0 daarna komt ie weer op, en dan weer wat minder etc.
Op RTL4 heeft ie soms, ondanks dat het ontvangst "goed" is, ook soms dat het beeld vast slaat, maar het balkje is groen?
Volgens mij moet ie toch gewoon als ie slecht ontvangst heeft gewoon altijd slecht zijn, of als ie goed ontvangst heeft ook redelijk stabiel?
We hebben ook al een buitenantenne gehad, maar daar het zelfde verhaal mee, al had de de eerste kabel van de buitenantenne een kabelbreuk...

Bouquet 3 blijft bij mij op en neer stuiteren qua "kwaliteit".
Hurricane schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:30:
Ik heb nu vandaag een buitenantenne ontvangen en vanmiddag snel even geprobeerd en deze heeft een veel stabielere en betere ontvangst dan de binnen antenne. Had soms met de binnen antenne hetzelfde geintje als wat jij ook hebt.
Ook met de binnenantenne buiten op dezelfde plek?

Hoe oud is je binnenantenne? (kleur LED?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Hurricane schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:30:
Wanneer krijg je een buitenantenne toegestuurd? Moest je nog extra hiervoor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb thuis nog een Samsung 940 tuner die ik toen had gekocht bij mijn Athome Digitale TV. Kan ik deze ook gebruiken voor Digitenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 20:13
Ben tevreden met mijn Digitenne! Ik gebruik mijn mediacenter pc als PVR! Deze kan met de bijbehorende afstandsbedieningunit ook de digitennetuner bedienen.

Dus zelfs als ik niet thuis ben en de media pc en de setupbox staan aan kan ik alles opnemen. De PC zet de digitennetuner zelf op een ander kanaal indien nodig!

De TV kaart in de PC is dus aangesloten aan de coax uitgang van de digitenne tuner, werkt feiloos!!
:*) :*)

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan je met de topfield single tuner ook opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zucht , waarom leest niemand zich nu eens even 2 tellen in en denkt logisch na :?
Doe eens een gok, zou je met welk willekeurige single tuner kunnen opnemen ?
Nee, natuurlijk niet, er zal iets in moeten op het op op te nemen; een VHS band, een DVD of een HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het staat nergens, tijd om de openingspost is up to daten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
het gaat over nadenken, of de handleidingen van kpn.com eens pakken. Een tuner kan alleen precies wat het claimed the kunnen, tunen. Hij kan dat beeld uitzenden naar een scart, en niets meer.
De dingle tuner heeft 1 tuner en de twin tuner heeft er twee, maar beide kunnen ze zelf niet opnemen. De twin kan dus wel twee verschillende zenders uitzenden over verschillende scarts, de single kan alleen maar 1 zender uitzenden over een scart. Als je iets van die scarts wilt opnemen kan dant met elk opname apperaat.
Een DVR/PVR kan tunen en opnemen in 1 machine.

Zo daar is de samenvatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iedereen wordt opgelicht door kpn, waarom elk maand 6.95 betalen, als het ook gratis kan met een dreambox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Charlie932 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 10:55:
De PC zet de digitennetuner zelf op een ander kanaal indien nodig!
Hoe krijgt de PC dat voor elkaar als 'ie aangesloten is via coax?
Dat is toch enkel eenrichtingsverkeer beeld richting de TV-kaart? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dav1d schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:15:
[...]

Hoe krijgt de PC dat voor elkaar als 'ie aangesloten is via coax?
Dat is toch enkel eenrichtingsverkeer beeld richting de TV-kaart? :?
Met een infraroodverzender:
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/hk/windowsxp/mediacenter/images/en-us/SU_MedCntrPcSTB02.jpg
Hiermee kan de PC het kanaal op de tuner verandere (door een afstandsbediening te simuleren).

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228821 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:45:
iedereen wordt opgelicht door kpn, waarom elk maand 6.95 betalen, als het ook gratis kan met een dreambox
Wat is een dreambox? Hoeveel kanalen heb je daar en wat kost het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 181923 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:23:
[...]

Wat is een dreambox? Hoeveel kanalen heb je daar en wat kost het?
Een Dreambox is een ontvanger die je zelf kan aanpassen/samenstellen. De basis van het systeem draait op Linux.
Ik zie echter niet hoe je alle kanalen kan ontvangen door geen abonnement te hebben (de €6,95) én je hebt nog steeds een Common Interface-module nodig om het signaal te ontcijferen.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Wat "gutenabend" hier wil zeggen is dat je een Dreambox kan kopen, en al je maatjes kopen er dan ook eentje. Vervolgens zet je een WAN-cardsharing netwerk op, en kan jij met je 50 vrienden naar één abonnement kijken. En dan durf jij te beweren dat KPN mensen zou oplichten? Je bent zelf KPN keihard aan het tillen als je dit doet, en bovendien is het hartstikke illegaal dus gaan wij op GoT niet bespreken hoe je dit opzet.

Een Dreambox is wel vaak gebruikt om met een abonnement op de schotel en b.v. 3 Dreamboxen door het hele huis op 1 abonnement te kijken. Bij KPN is dit echter amper een argument omdat KPN je zelf al 3 smartcards geeft.
Icelus schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:26:
Ik zie echter niet hoe je alle kanalen kan ontvangen door geen abonnement te hebben (de €6,95) én je hebt nog steeds een Common Interface-module nodig om het signaal te ontcijferen.
Een Dreambox heeft een ingebouwde kaartlezer, je kan software erop installeren waardoor die kaartlezer ook Conax aankan, dan heb je dus geen module nodig (maar wèl een abonnement).

[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 26-08-2007 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19
Anoniem: 228821 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:30:
*kuch* Updated.

Maar wij zijn tweakers, beetje gezond verstand is wel verwacht op dit forum ;-).

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 228821 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:30:
Mijn magnetron kan ook geen Digitenne opnemen. Moeten we dat ook in de TS zetten of valt dat wel onder logisch nadenken :?
Oh god, je bent er toch niet zo eentje als laatst op de FP met het artikel over de Sony PS3 DVB-T ontvanger ?

Een schande !!!!!!!!!111 iedereen moet gratis en voor niets alle kanalen in de hoogste HD kwaliteit uit de lucht kunnen plukken, zonder een smartcard te gebruiken.

Waar de KPN dat dan van moet gaan betalen zullen we maar niet over nadenken zeker ?

En hoe licht de KPN je dan precies op ?

De decoder die bij het starterspakket zit is vrijwel gratis. De eerste smartcard is vrijwel gratis. De overige 2 kaarten kosten je eenmalig 12,95 zonder dat je daarvoor meer per maand gaat betalen.

De Topfield PVR's zijn bijzonder goedkoop bij de KPN. Het maandabbonement is bij mijn weten 1 van de goedkoopste abonnement voor standaard TV aanbod in Nederland.

Dus nogmaals ... hoe licht de KPN ons precies op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Een schande !!!!!!!!!111 iedereen moet gratis en voor niets alle kanalen in de hoogste HD kwaliteit uit de lucht kunnen plukken, zonder een smartcard te gebruiken.
In Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië en nog een aantal landen zijn zowel de publieken als de belangrijkste commerciëlen wel FTA. Hier niet, en dat hebben we vooral te danken aan de enorme kabeldichtheid.

Tis wel jammer dat hier RTL en SBS ook niet FTA zijn, maar dat is geen vrijbrief om dan maar een Dreambox te misbruiken om gratis te kijken en je een abonnement te besparen.

Het is net zoiets als zeggen dat Céline Dion je heeft opgelicht omdat je haar album ook had kunnen warezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 15:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik moet even in de bres springen voor kpn, ik had nooit gedacht dat ze zo eerlijk zaken konden doen (toch nog, itt me adsl ervaring)

ik had het digitenne pakket gehaald toen de 2 maanden gratis + gratis ontvanger actie was en dan 9,95 per maand
echter op het einde van mijn 2 maanden, was de prijs opeens voor nieuwe klanten 6,95(zonder 2 maanden gratis)
wat schetst mijn verbazig ? op mijn eerste factuur staat netjes 6,95 !!!!

dus in dit geval ode aan kpn _/-\o_

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoor net op de radio dat de Mediamarkt met een Digitenne Actie komt. Wie weet hier meer over? :)

Hier staat het :)

http://www.mediamarkt.nl/...enne/Digitale-TV-week.pdf

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 27-08-2007 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:42
Mogen ze de advertentie wel eens aanpassen, Tien bestaat niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210209

Henkie-Jan schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:12:

Als de ontvangststerkte goed is en de kwaliteit is niet goed of niet stabiel dan ontvang je 2 of meer zenders van Digitenne ongeveer even sterk. Je kan dan proberen om de richtingen van de zenders te bepalen en bijvoorbeeld het huis als afscherming te gebruiken. Als de kwaliteit schommelt en de ontvangststerkte is voldoende dan heeft het ook geen nut om de antenne hoger te hangen. Zorgen dat je 1 zender harder binnen krijgt dan de anderen. Ik kwam nog een leuke link tegen naar een google earth bestandje waar je kan zien waar de zenders staan. http://www.sat4all.com/forums/showflat.php?Cat=0&Number=1410597&an=0&page=1#1410597

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 181923 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 08:55:
Ik hoor net op de radio dat de Mediamarkt met een Digitenne Actie komt. Wie weet hier meer over? :)

Hier staat het :)

http://www.mediamarkt.nl/...enne/Digitale-TV-week.pdf
Welke TV moet je hier dan bij kopen? (hoe duur/groot?)

In alle vestigingen?

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 27-08-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Heb je buiten slecht Nederlands taalgebruik, overbodige vragen en nutteloze kreten ook nog wat te melden wat we wat aan hebben in dit forum? |:(

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 44171 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:16:
[...]

Ik zat met hetzelfde probleem, heb 2 jaar geleden een HDD recorder gekocht. Ik was wél op de hoogte van dit probleem, heb de primafoon medewerker er dus naar gevraagt en kreeg als antwoord dat het kòn met een twin tuner (die dus uit de handel is gehaald). Ik heb toen voordat ik met het Digitenne verhaal begon een twin tuner op de kop getikt via Marktplaats, dit werkt prima!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

babbaloerie schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:51:
Een tijdje geleden zijn wij thuis ook overgestapt op Digitenne. We hebben op het dak een richt antenne staan gericht op de dichtstbijzijnde mast (Lelystad). Nu hebben we sinds kort twee tuners in plaats van één. Het gaat hier om twee Single tuners van Samsung. De antenne zit aangesloten op mijn tuner op de zolder, van daaruit gaat via de Loop Out aansluiting een kabel naar de tuner in de woonkamer zodat ze daar ook gewoon tv kunnen kijken. Nu komt het probleem:

Dit werkt wel, maar er kan in de woonkamer alleen tv worden gekeken wanneer mijn tuner (op de zolder dus) aan staat. Deze moet dus altijd aan staan (niet op Stand-by) zodat ze beneden tv kunnen kijken, en dit wil ik niet vanwege stroomverbruik/levensduur. Een work-around is steeds de kabel uit mijn tuner trekken en die op elkaar aansluiten zodat ik mijn tuner uit kan zetten. Maar dit is natuurlijk helemaal niet handig...

Kan hier niet gewoon een splitter ofzo tussen? Iemand een oplossing?

Bij voorbaat dank :)
Even mezelf quoten, ik heb de oplossing gevonden, dus misschien dat ik andere mensen hier ook mee kan helpen.

Ik heb op beide tuners ingesteld dat er een passieve antenne op aan zit gesloten zodat er geen stroom naar de antenne gestuurd word. Daarna heb ik tussen de antenne en de eerste tuner deze König DVB-T power inserter gezet zodat de stroom voor de antenne gewoon direct geleverd word uit het stopcontact.

Werkt perfect en de ruis (gehaper en blokjes etc.) lijkt nu ook minder vaak voor te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Van de KPN site over de Tele2 kanalen:
"De eerste maand gratis, daarna € 6,95 /mnd extra"
Klik je op "lees meer" dan is het maandelijkse bedrag weer €6,00.
Er staat geen stoere stikker bij met de vermelding "NU IN PRIJS VERHOOGD"

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

babbaloerie schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:58:
[...]

Even mezelf quoten, ik heb de oplossing gevonden, dus misschien dat ik andere mensen hier ook mee kan helpen.

Ik heb op beide tuners ingesteld dat er een passieve antenne op aan zit gesloten zodat er geen stroom naar de antenne gestuurd word. Daarna heb ik tussen de antenne en de eerste tuner deze König DVB-T power inserter gezet zodat de stroom voor de antenne gewoon direct geleverd word uit het stopcontact.
http://www.srt-versand.de...Path=552&products_id=2772
http://www.dvbshop.net/pr...for-DVB-T--Strength-.html

Hier goedkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Deze moet dus altijd aan staan (niet op Stand-by) zodat ze beneden tv kunnen kijken, en dit wil ik niet vanwege stroomverbruik/levensduur.
Daarna heb ik tussen de antenne en de eerste tuner deze König DVB-T power inserter gezet zodat de stroom voor de antenne gewoon direct geleverd word uit het stopcontact.
Stroomverbruik: je antenne neemt nu toch ook altijd stroom?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

giant2000 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 12:11:
[...]

[...]

Stroomverbruik: je antenne neemt nu toch ook altijd stroom?
5V/30mA, reken maar uit. Dat is bijna niets. In ieder geval veel minder dan een complete ontvanger ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
W3ird_N3rd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 12:15:
[...]

5V/30mA, reken maar uit. Dat is bijna niets. In ieder geval veel minder dan een complete ontvanger ;).
Ik ben daar niet zo sterk in, wat neemt een ontvanger (aan/stand by)?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33
Anoniem: 210209 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:33:
[...]

Als de ontvangststerkte goed is en de kwaliteit is niet goed of niet stabiel dan ontvang je 2 of meer zenders van Digitenne ongeveer even sterk. Je kan dan proberen om de richtingen van de zenders te bepalen en bijvoorbeeld het huis als afscherming te gebruiken. Als de kwaliteit schommelt en de ontvangststerkte is voldoende dan heeft het ook geen nut om de antenne hoger te hangen. Zorgen dat je 1 zender harder binnen krijgt dan de anderen. Ik kwam nog een leuke link tegen naar een google earth bestandje waar je kan zien waar de zenders staan. http://www.sat4all.com/forums/showflat.php?Cat=0&Number=1410597&an=0&page=1#1410597
De ontvangststerkte wisselt dus sterk. Net ook nog. We hebben de binnenantenne op zolder gezet, ontvangst was ff super, maar daarna was het huilen met de pet op. Ik snap er echt geen biet meer van... :'(

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

giant2000 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:28:
[...]

Ik ben daar niet zo sterk in, wat neemt een ontvanger (aan/stand by)?
http://www.google.com/sea...0+milliampere&btnG=Search

Die power inserter kost je dus ongeveer 0,15 watt ;). In de praktijk ietsje meer, zeg 0,30 watt ivm. de omzetting AC>DC.

Zijn tuner op zolder moest altijd aanstaan, een tuner die aanstaat kost tussen de 15 en 30 watt afhankelijk van het model. In standby vaak precies hetzelfde, in een gunstig geval rond de 8 watt in standby.

Dus de ontvanger aan laten kost tot 100x zoveel elektriciteit!

Zie ook de handleidingen van de diverse tuners..

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 27-08-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 13-03 14:26
Ik wil ook digitenne + eredivsie gaan bestellen

komt neer op 13 euro per maand

en het is voor maar 1 tv hier

http://www.iksluitjeaan.nl/feyenoord via daar krijg je 50 euro korting, wie heeft daar ervaring mee ?
wie heeft er nog meer tele 2 voetbal voor 6 euro er bij genomen ?

[ Voor 13% gewijzigd door Mars18 op 27-08-2007 13:56 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Mars18 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:51:
Ik wil ook digitenne + eredivsie gaan bestellen

komt neer op 13 euro per maand

en het is voor maar 1 tv hier

http://www.iksluitjeaan.nl/feyenoord via daar krijg je 50 euro korting, wie heeft daar ervaring mee ?
wie heeft er nog meer tele 2 voetbal voor 6 euro er bij genomen ?
Ik merkte het al eerder op vandaag, maar is het Tele2 pakket van 6 euro naar 6,95 gegaan?
Daar vanuitgaande: Tele2 kost 9,95 per maand, inclusief de voetbalkanalen KPN 13,90 wat neerkomt dat je na 1 jaar die 50 Euro korting hebt ingelost en daarna Tele2 goedkoper is. Aan de andere kant krijg je bij KPN 89,95 terug als je een abonnement afsluit.
Volgens mij is het lood om oud ijzer!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:10

jelle.

Product Owner
Voor zover ik weet is het extra Tele2 Eredivisie voetbal + Planet Prime pakket nog steeds 6 euro per maand hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Bl44t44p schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:01:
Voor zover ik weet is het extra Tele2 Eredivisie voetbal + Planet Prime pakket nog steeds 6 euro per maand hoor.
http://www.kpn.com:
Live Tele2 Eredivisie Voetbal
De eerste maand gratis, daarna € 6,95 /mnd extra.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Van kpn.com/digitenne:
Live Tele2 Eredivisie voetbal
1ste mnd gratis, daarna 6,-/mnd extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Die zag ik uiteraart ook wel. Ik heb het vermoeden echter dat de prijs binnenkort tóch omhoog gaat omdat vorige week op dezelfde pagina, zelfde blokje nog 6 euro stond. <+:)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
welke wedstrijden waren er gister

op kanaal 1 ajax heerenveen en kanaal 2 feyenoord - nac ?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
giant2000 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:57:
Die zag ik uiteraart ook wel. Ik heb het vermoeden echter dat de prijs binnenkort tóch omhoog gaat omdat vorige week op dezelfde pagina, zelfde blokje nog 6 euro stond. <+:)
Toch heb ik nog niets over een (aankondiging van) prijsverhoging gezien (werk bij Primafoon), dus als 't wél gebeurt, vind ik dat toch zeer merkwaardig :P We'll see.

Trouwens, het is me een raadsel wat je met "zelfde blokje" bedoelt? Ik heb nog nooit iets anders gezien dan "6,-/mnd".

[ Voor 17% gewijzigd door jelle. op 27-08-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231218

Ik heb een Sony Bravia KDL-26U2000. Ik moet nog een Conax module kopen voor Digitenne. Heeft het nou zin om een MPEG4 (Neotion NP4) module te kopen om daar in de (verre?) toekomst MPEG4 uitzendingen van KPN mee te kijken, of moet de TV dat zelf ook nog ondersteunen (en zou die dat dan doen?). Alvast bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 231218 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:44:
Ik heb een Sony Bravia KDL-26U2000. Ik moet nog een Conax module kopen voor Digitenne. Heeft het nou zin om een MPEG4 (Neotion NP4) module te kopen om daar in de (verre?) toekomst MPEG4 uitzendingen van KPN mee te kijken, of moet de TV dat zelf ook nog ondersteunen (en zou die dat dan doen?). Alvast bedankt voor de moeite
Ik weet niet of ik het zou doen. Ik heb nog nooit iemand gezien die die module daadwerkelijk getest heeft, dus de compatibiliteit is niet zeker, terwijl van de Conax 4.00 module bekend is dat hij bijna overal in werkt.

Verder valt het nog maar te bezien dat KPN ooit overgaat op MPEG4. En als ze het al doen denk ik dat het nog minimaal 5 jaar gaat duren, waarschijnlijk langer, mogelijk nooit. En tegen die tijd is er misschien ook wel DVB-T2 ofzo, dan ben je alsnog niets verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

ok digitenne bevalt goed. heb echter 2 probleempjes en voordat ik de helpdesk bel toch hier eens vragen of er een oplossing bekend is...

1. de tijd wordt automatisch ingesteld, leuk en handig! echter staat hij een uur achter
2. kan je die irritante pincode op kanaal 23 ook uitschakelen ? ik wil de code niet veranderen ik wil niet dat hij vraagt om een code. ik heb geen kinderen dus is het kinderslot alleen maar irritant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:06
Anoniem: 66797 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:05:
ok digitenne bevalt goed. heb echter 2 probleempjes en voordat ik de helpdesk bel toch hier eens vragen of er een oplossing bekend is...

1. de tijd wordt automatisch ingesteld, leuk en handig! echter staat hij een uur achter
2. kan je die irritante pincode op kanaal 23 ook uitschakelen ? ik wil de code niet veranderen ik wil niet dat hij vraagt om een code. ik heb geen kinderen dus is het kinderslot alleen maar irritant :)
2. menu -> smartcard instellen -> ok knop drukken -> leeftijdsinstelling -> pincode invoeren -> leeftijd naar keuze instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Anoniem: 66797 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:05:

en 1 staat in de handleiding- waaschijnlijk moet je de zomertijd instellen (het helpt als je aangeeft welke ontvanger etc je hebt overingens)

dus bij twee de code op X zetten, dan vraagt ie er niet meer om (is inderdaad irritant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Anoniem: 231218 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:44:
Ik zou zoals w3ird al zegt wachten.Ik vermoed namelijk dat de TV ook mpg4 moet ondersteunen, dat zit niet in de conax module alleen (anders zou je ook zo'n kaart nodig hebben voor free to air en dat lijkt me vreemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:58:
[...]

Ik weet niet of ik het zou doen. Ik heb nog nooit iemand gezien die die module daadwerkelijk getest heeft, dus de compatibiliteit is niet zeker, terwijl van de Conax 4.00 module bekend is dat hij bijna overal in werkt.
Volgens de winkel waar ze die NP4 verkopen (www.bisco.nl) moet de combinatie met Digitenne en Bravia wel werken. Vraag is of het die pakweg 20 euri waard is (verschil tussen Matrix Reborn en NP4) voor een vaag toekomstidee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

franssie schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:37:
[...]

en 1 staat in de handleiding- waaschijnlijk moet je de zomertijd instellen (het helpt als je aangeeft welke ontvanger etc je hebt overingens)

dus bij twee de code op X zetten, dan vraagt ie er niet meer om (is inderdaad irritant)
opgelost _/-\o_

had ik zelf ook kunnen uitvinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Ik heb net maar Digitenne + voetbal besteld.

Hoop dat ze Feyenoord maar veel uitzenden, al gaat het om een enkele uit wedstrijd dat ik niet kan. Beetje karige site zeg. kreeg bevestiging dat het gelukt is , maar nu dus binnen 2-5 werkdagen krijg ik een pakket. over de 50 euro korting kwam er ook niets te staan. terwijl ik het echt via de feyenoord site van ze deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

franssie schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:40:
[...]

Ik zou zoals w3ird al zegt wachten.Ik vermoed namelijk dat de TV ook mpg4 moet ondersteunen, dat zit niet in de conax module alleen (anders zou je ook zo'n kaart nodig hebben voor free to air en dat lijkt me vreemd).
Met die Neotion kan je als ik het goed begrijp wel degelijk MPEG4 op je huidige ontvanger (TV) kijken. Zover ik het heb begrepen zet de module MPEG4 om in MPEG2 (anders zou ik niet weten hoe ie werkt). In Frankrijk gebruiken ze zo'n systeem geloof ik. Maar er is geen enkele garantie dat precies die module ook daadwerkelijk zal werken met Digitenne MPEG4, àls dat ooit al gaat gebeuren.

Als je kan testen voor je hem koopt of die module goed met het huidige Digitenne werkt kan je het wel doen, anders zou ik op safe spelen en de Conax 4.00 nemen.
Anoniem: 231218 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:08:
[...]

Volgens de winkel waar ze die NP4 verkopen (www.bisco.nl) moet de combinatie met Digitenne en Bravia wel werken. Vraag is of het die pakweg 20 euri waard is (verschil tussen Matrix Reborn en NP4) voor een vaag toekomstidee
Die Matrix Reborn kan alleen Conax aan als je hem eerst met een CAS interface van nieuwe software voorziet, was je dat van plan?

De vraag met die Neotion is meer hoe snel hij is met zappen en of hij in je Bravia werkt.

http://www.bisco.nl/index...=viewProd&productId=27610 met deze zit je veilig (bij dezelfde shop). Hier goedkoper: http://www.dvbshop.net/pr...M--Rev--1-1----4-00e.html.

[ Voor 46% gewijzigd door Mentalist op 27-08-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:32:
[...]

Met die Neotion kan je als ik het goed begrijp wel degelijk MPEG4 op je huidige ontvanger (TV) kijken. Zover ik het heb begrepen zet de module MPEG4 om in MPEG2 (anders zou ik niet weten hoe ie werkt). In Frankrijk gebruiken ze zo'n systeem geloof ik. Maar er is geen enkele garantie dat precies die module ook daadwerkelijk zal werken met Digitenne MPEG4, àls dat ooit al gaat gebeuren.

Als je kan testen voor je hem koopt of die module goed met het huidige Digitenne werkt kan je het wel doen, anders zou ik op safe spelen en de Conax 4.00 nemen.

[...]

Die Matrix Reborn kan alleen Conax aan als je hem eerst met een CAS interface van nieuwe software voorziet, was je dat van plan?
Ik hou me nog maar net bezig met dit onderwerp, maar het klinkt ingewikkeld. Ik heb geen idee waar je het over hebt, en dat moet ik misschien maar zo laten en van die Matrix afzien
W3ird_N3rd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:32:
De vraag met die Neotion is meer hoe snel hij is met zappen en of hij in je Bravia werkt.

http://www.bisco.nl/index...=viewProd&productId=27610 met deze zit je veilig (bij dezelfde shop). Hier goedkoper: http://www.dvbshop.net/pr...M--Rev--1-1----4-00e.html.
Hier http://www.bisco.nl/index...=viewProd&productId=27510 is te lezen dat ze die NP4 expliciet aanbevelen voor o.a. de Bravia, dus het zal op z'n minst werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 231218 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:33:
[...]

Ik hou me nog maar net bezig met dit onderwerp, maar het klinkt ingewikkeld. Ik heb geen idee waar je het over hebt, en dat moet ik misschien maar zo laten en van die Matrix afzien
Als je gewoon een Digitenne smartcard wilt gebruiken lijkt me dat wel verstandig ja, CAS interface wil je niet aan beginnen als je nu al niet weet wat het is :P.
[...]

Hier http://www.bisco.nl/index...=viewProd&productId=27510 is te lezen dat ze die NP4 expliciet aanbevelen voor o.a. de Bravia, dus het zal op z'n minst werken
Ah ja. Hij is bij die winkel ook niet duurder dan de Conax 4.00, dus als je per se daar wilt bestellen zou ik hem maar nemen als die voor die TV is aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Bl44t44p schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:26:
[...]

Toch heb ik nog niets over een (aankondiging van) prijsverhoging gezien (werk bij Primafoon), dus als 't wél gebeurt, vind ik dat toch zeer merkwaardig :P We'll see.

Trouwens, het is me een raadsel wat je met "zelfde blokje" bedoelt? Ik heb nog nooit iets anders gezien dan "6,-/mnd".
Het staat er toch echt!
Ga naar www.kpn.com en kijk in het midden vande pagina!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38
giant2000 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:22:
Het staat er toch echt! Ga naar www.kpn.com en kijk in het midden vande pagina!
Ja, maar als je in datzelfde blokje op "Lees meer" klikt dan kom je op een scherm waar toch duidelijk staat dat als je al Digitenne hebt je Tele2 erbij kunt nemen voor maar 6 euro/mnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210209

giant2000 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:22:
[...]

Het staat er toch echt!
Ga naar www.kpn.com en kijk in het midden vande pagina!
Het is opgelost hoor blijkbaar.
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.