Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:52:
[...]
over die 70%, kom je dan in een soort status dat je daarna niet meer interupt kan worden of geld die 70% gewoon per hit die je krijgt? Warlocks kunnen ook geen mobs in de aoe "vangen" door er even naartoe te gaan. Het is trouwens een hell om een warlock te healen die hellfire gebruikt (ik heb er ervaring mee).
Frost mages hebben trouwens nog een "geheim wapen" binnen een paar seconden kan er 3000 damage op een groep mobs gegooid worden. Frostnova=> imp cone of cold=> cold snap=>frostnova=>imp cone of cold. Bijna 100% crit garantie. En daarna natuurlijk AE eroverheen die ook blijft critten zolang de mobs bevroren zijn.
je neemt in je berekening trouwens niet de crits mee van AE, en aangezien deze erg vaak crit levert dit een vertekend beeld op. Statistisch gezien is 1 op de 10 spells gratis van een arcane specced mage dus ook nog eens -10% mana cost.
Maargoed om een lang verhaal kort te maken: warlocks zijn beter op single target en mages op meerdere.
Die 70% is per hit die je krijgt. In de praktijk kunnen dus 7 op de 10 hits je spell niet interrupted. En das ECHT wel veel hoor
Verder heb je wel gelijk, ik weet dat (veel) mages clearcasting hebben, en dat dat AE kan critten, maar zelfs dan is hellfire vele keren mana-efficiënter.
Mag ook wel, vergeet niet dat hellfire bovenop de mana ook nog eens hp kost
Maar gelijk heb je, single target zal ik een mage (en rogue of hunter for that matter) er niet uit kunnen dps'en, zeker niet op lange termijn (bossfights), omdat mijn main nuke veel meer mana kost voor ongeveer dezelfde damage, maar op meerdere targets zijn warlocks koning in de dps
DoTten wat er te DoTten valt, en daarna Shadowbolt/Incinrate spammen ^^
Komt er nog eens bij dat er in een bossfight altijd een CoE op de boss komt, warlocks verliezen dus de damage van CoA, en mages krijgen er 10% damage bij op het frostbolts/fireballs.
Mijn conclusie: Over een gehele instancerun kunnen mages misschien iets meer damage doen, maar ook warlocks dragen hun steentje bij. Zie het zo, warlocks zijn net zo goed vervangbaar door mages als rogues vervangbaar zijn door hunters: niet.
Iedere class is anders, iedere class doet op een andere manier dps, iedere class heeft in een raid andere verantwoordelijkheden, waardoor het beelt totaal vertekent wordt.
Ik weet van mezelf dat ik leuke damage doe, en dat ik weet hoe ik een warlock moet spelen en hoe die in elkaar zit, en dat vind ik leuk.
Ik ga me heus niet slecht voelen als er een mage of rogue of gelijk wat boven me staat in de damage meter, zolang ik het maar leuk vond om die instance te doen