Het Grote World of Warcraft topic - Deel 104 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.856 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:23

Whuzz

Dodgeball!

jarnotjuh schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:24:
Vrij effectieve manier van damage doen! En ook een knappe healer die dat red om bij te houden. Als jij 5x een mob op je hebt van 70 elite(reken maar dat je dat hebt na al dit gespam), ben je binnen 1 sec in melee range van die gasten dood, en zoniet OOM, waardoor je nog minder escape abilities hebt..
Op het moment dat ze in melee range komen gebruik je dan ook je FN. FN is een must wanneer je als mage gaat AoE-en. En dan daarbij, ik meldde er al bij dat het ging om plekker waar AoE van toepassing was. Als je als mage eindigt met 7 elites op je die jou in 3 meppen neerhakken dan heb je duidelijk niet door wanneer je wel en niet kunt AoE-en. L2Play ;)
Dat werkt ook zo lekker, als de mob 30yd van je af staat, en je frostbolts een 2.5 of 3 sec cast hebben. Als ie geslowed is zit ie op je, en dan heeft de tank nog echt geen aggro, FN is een optie, maar omdat je al OOM bent van je AoE acties kan dat niet meer.. ;)
Als jij je FB gebruikt nadat je al agro op jezelf hebt ben je te laat ja. Je kunt ook dingen slowen die (nog) agro op iemand anders hebben hoor ;)
Als jij oom bent en geen mana meer over hebt voor je FN, dan moet je mana beter leren managen, of gewoon zorgen dat je een grotere mana-pool hebt. (Of in het uiterste gevals, pots meenemen, alhoewel ik van mening ben dat een goede mage nooit pots nodig heeft)
Oi..? 5x scorch is goed, maar dan blastwave? Jij wil meteen in *melee* range gaan, om zo aggro te krijgen, en daarna nog eens met een fireball aan de haal te gaan? Je weet dat die scorch debuff niet oneindig op je target zit he? Waarom dan niet meteen veginnen te fireballen..? Bovendien is het ook een lekker manaefficiente aanpak.. :X
Ik bedoelde fireblast ipv blastwave, soz!
Je scorch debuff zit meer dan lang genoeg op je target om 3 fireballs te casten. En als je Fire Inv er af valt, dan doe je weer een paar scorches, duh.
Zoals ik in het begin al zei: Fireball alleen als mana dat toestaat. Ik ben elemental met focus op fire, die staan er niet bepaald om bekend dat ze zuinig met mana zijn, en toch heb ik er nooit problemen mee. Kwestie van slim spelen en goed timen.
Het is goed dat je zoveel verschillende spells gebruikt, maar gebruik ze dan wel op een moment dat het wat uitkomt. En als je echt CoC, blastwave, blizzard, en flamestriked, mag ik vragen welke spec je dan hebt? :)
Elemental. t/m combustion in fire (met alle talents die damage en crits verhogen) en t/m iceblock in frost. Kan de precieze build even niet namaken, ivm restricties op werk. wowheads en wow.com enzo zijn geblocked :(

Blizzard en CoC gebruik je voornamelijk voor het slowing effect, wanneer je ziet dat je agro hebt gekregen door het AoE-en. Voor pure dmg pak je liever flamestrike uiteraard (aangezien het merendeel van mijn talents in firte zitten), maar als je FN's op zijn, dan is blizzard mooi omdat het slowed.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op maandag 12 februari 2007 @ 09:15:
[...]

ik zeg ook niet dat warlocks alles góed kunnen, maar ze kunnen het wel.. warrior voor tanking..? mwah.. druid is beter atm. áls er een warrior meegaat, dan wel een arms/fury, want die doet met +5% crit nog leuke dps.. als tanking is druid prettiger..

paladin kan soms zelfs beter tanken :P
Ben zelf een protection warrior en zijn eindelijk -_- begonnen met karazhan. Nergens een druid tank te bekennen..alleen pallies / warriors atm, ben dat hele gezeik over dat getank zat..begrijp me niet verkeerd..ik vind het geweldig om een druid of paladin als tank te kunnen gebruiken maar warriors hebben skills die druids/paladins niet hebben.

Een beetje goed ge-gearde druid heeft iets als van:
18060 Health
25040 Armor
27.66 % Dodge
415 Defense

5k hp meer als mij, armor is ongeveer het dubbele :/ pew pew ..we laten een druid tanken kijk maar naar zijn stats. Weet je wat een druid niet heeft? Shield Block. Geen crushing blows..dus redelijk constante damage wat weer makkelijk is voor healers om goed vooruit te kijken met healen.
Parry/Block zie ik ook niet zo gauw op een druid. Skills als shield wall en last stand kunnen een gevecht maken, deze dingen zie ik niet terug op een druid. Tanken voor een druid prima, is er een goeie prot tank..dan zou ik toch eerder voor de prot kiezen.

edit: typo's

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Whuzz schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:58:
[...]

Ik zeg ook niet dat mensen niet blij zijn als er een lock mee gaat, heb ik heb nog nooit gehoord dat we een lock nodig hadden, omdat we het anders misschien wel eens niet zouden redden.
En aardig meekomen met een mage? Dat was dan een undergeared, underspecced en/of underskilled mage. Een ongeveer equal geared lock doet toch echt 25% minder dmg dan ik, en richting 50% als er AoE in het spel komt.
als reactie hierop, en een voorgaande die is aangepast door mod (terecht)
Altijd dat ik moe meer damage, best grappig.
Ik, als frostmage, zie voor mij toch een andere rol weggelegd. (firemage wel ander verhaal uiteraard)
Bij meerdere mobs 1x sheepen. Daarna andere mob slowen met frostbolt en aggro pakken totdat hij bij mij is, icebarrier/iceblock (ligt aan situatie). Hierdoor kan de rest lekker dotten, schieten en slaan op de mob en voor hij bij mij is istie al zo goed als dood. Mocht dit niet lukken dan blink en tegen die tijd heb ik geen aggro meer.
Wanneer healer in gevaar komt Frost nova zodat de healer ff kan weglopen. Cone of Cold --> slowen en aggro makkelijker van healer afhalen. Wanneer 4 of meer mobs bij elkaar staan vastzetten met frost nova, blink, blizzard ftw. Wanneer je aggro trekt CoC en weghuppelen en de rest kan weer lekker zijn gangetje gaan.
Daarnaast fireblast af en toe als mob nog minder dan 1500 health heeft
Waterelemental bij bosses
evocation bij bosses als je oom bent en in combat

en het leuke is dat ik mij niet kan voorstellen dat er classes zijn die maar 2 of 3 toetsen gebruiken. Als je een btje goed bent kan je een hoop verschillende spells/aanvallen gebruiken in verschillende situaties. Dus de fb fb fb fb fb tot oom en flash heal fh fh tot oom verhalen bewaren voor de kleinkinderen dan maar :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zeg ook niet dat mensen niet blij zijn als er een lock mee gaat, heb ik heb nog nooit gehoord dat we een lock nodig hadden, omdat we het anders misschien wel eens niet zouden redden.
En aardig meekomen met een mage? Dat was dan een undergeared, underspecced en/of underskilled mage. Een ongeveer equal geared lock doet toch echt 25% minder dmg dan ik, en richting 50% als er AoE in het spel komt.
Lol, als lock heb ik anders wel de krachtigste AOE ingame. Mijn hellfire doet 500-550 per tick, shieldje van een priest/sacced voidwalker + een HoT en doodgaan doe ik ook niet.

Verder heb ik toen ik lvl 67 was verscheidene malen een lvl 70 mage er uit gedps't, met zo'n 20% meer damage done. Mss was die mage wat aan het slacken, maar vertel me niet dat warlocks geen damage kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:10
Bij ons staat regelmatig een lock op nr1 dps, gisteravond ook bijna altijd nr1 tegenover Gruul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:39

Snuffel

Vroem!

Sorry dat ik het moet zeggen, maar wat een verschrikkelijk zinloze discussie is het aan het worden. De één vindt dit, de ander vindt dat, en de waarheid, ach, die ligt zoals gewoonlijk altijd in het midden.

En wat maakt het uit of de één beter tankt dan de ander, of dat de één meer damage doet dan een ander. Het gaat imo om de combinatie van de verschillende classes die het spel maken zoals het is, en niet om wat iemand individueel doet aan dmg, crits en weet ik wat meer.

Het spel draait toch maar om een ding? En dat is Hordes omleggen :D
En als je Horde speelt moet je je schamen en snel rerollen naar Alliance.
Hoe minder Hordes, hoe gezelliger het is, kunnen wij als Allience eindelijk weer normaal levellen :P

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:16:
Lol, als lock heb ik anders wel de krachtigste AOE ingame. Mijn hellfire doet 500-550 per tick, shieldje van een priest/sacced voidwalker + een HoT en doodgaan doe ik ook niet.

Verder heb ik toen ik lvl 67 was verscheidene malen een lvl 70 mage er uit gedps't, met zo'n 20% meer damage done. Mss was die mage wat aan het slacken, maar vertel me niet dat warlocks geen damage kunnen doen.
Ik beweer ook nergens dat locks géén dmg doen, maar elke mage (ongeacht zijn spec) kan elke lock (ongeacht zijn spec) er uit DPS-en. Je mag dan een krachtige AoE hebben, maar ik heb geen ticks nodig. 3 secs voor flamestrike, instant blastwave, instant CoC, instant AE. Voor jouw 2e tick is alles al dood door instants.
Als een lock een mage er met 20% out DPS-ed (even van equal-gear uitgaan) dan was die mage toch echt de weg kwijt hoor.
Toevallig gister op mijn nieuwe mage nog ZF gedaan, waarbij de lock die mee was ook beweerde dat ik (behalve voor mijn water) useless was, omdat hij ook wel kon AoE-en en DPS-en. Ik eindigde met bijna 100% meer damage dan hij, waarbij ik moet zeggen dat ik 2 lvls hoger was.
Snuffel schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:22:
Het spel draait toch maar om een ding? En dat is Hordes omleggen :D
En als je Horde speelt moet je je schamen en snel rerollen naar Alliance.
Hoe minder Hordes, hoe gezelliger het is, kunnen wij als Allience eindelijk weer normaal levellen :P
Check even het officiele general forum. Staat een topic over het hoe en waarom hordes cooler zijn dan alliance. Zelfs alliance is het er mee eens ;)
Alliance is alleen goed te praten als je < 13 bent, een enorme LotR-fan (alhoewel we die helaasch ook bij ons zien sinds de Belfs), of een meisje (Gnome, pink-pig-tailed).

[ Voor 21% gewijzigd door Whuzz op 12-02-2007 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 17:25
Whuzz schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:13:
[...]

Op het moment dat ze in melee range komen gebruik je dan ook je FN. FN is een must wanneer je als mage gaat AoE-en. En dan daarbij, ik meldde er al bij dat het ging om plekker waar AoE van toepassing was. Als je als mage eindigt met 7 elites op je die jou in 3 meppen neerhakken dan heb je duidelijk niet door wanneer je wel en niet kunt AoE-en. L2Play ;)
Als jij met een normaal groepje mobs dit allemaal uit de kast trekt om die mobs dood te aoe'en, ben je echt veel te lomp bezig. Kan veel efficienter. 1x Flamestriken, bij elkaar halen, FN flamestrike en dan AE is MEER ALS voldoende!
Als jij je FB gebruikt nadat je al agro op jezelf hebt ben je te laat ja. Je kunt ook dingen slowen die (nog) agro op iemand anders hebben hoor ;)
Ik quote je effe:
Bij single target DPS als ik onverhoopt agro trek: frostbolt voor slowdown.
Als in, selfowned? Je begint zelf over aggro pullen, en dan ga iker op in en dan moet het ineens als de tank nog tanked? Dat noem ik geen aggro pullen.
Natuurlijk heeft een mage vrijwel geen mana pots nodig, maar dat betekent niet dat ze niet handig van pas komen.
Ik bedoelde fireblast ipv blastwave, soz!
Je scorch debuff zit meer dan lang genoeg op je target om 3 fireballs te casten. En als je Fire Inv er af valt, dan doe je weer een paar scorches, duh.
Nee, dan nog is het een lekkere cycle van dmg doen, je verneukt zo 1 sec global cooldown, en een spell die eigelijk alleen maar gebruikt wordt als finish move. Door die globalcooldown is het gewoon een dpsloss, en dus echt zonde van je mana en total dps. Ik wens je succes op Patchwerk met je 5x scorch + fireblast -> fireball cycle, mana/dpswise.. :>
Elemental. t/m combustion in fire (met alle talents die damage en crits verhogen) en t/m iceblock in frost. Kan de precieze build even niet namaken, ivm restricties op werk. wowheads en wow.com enzo zijn geblocked :(

Blizzard en CoC gebruik je voornamelijk voor het slowing effect, wanneer je ziet dat je agro hebt gekregen door het AoE-en. Voor pure dmg pak je liever flamestrike uiteraard (aangezien het merendeel van mijn talents in firte zitten), maar als je FN's op zijn, dan is blizzard mooi omdat het slowed.
Sowieso ben ik geen voorstander van de Fire/Frostbuilds, omdat je je zelf gimped in een tree waar je 20+ talentpoints insteekt en toch niet zo goed is als blijkt. Je zegt blizzard, je gebruikt het liever niet omdat je firespecced bent(mainly, dan), dus die x aantal punten in frost heb je gewoon geen kont aan. Aka, wasting talentpoints.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whuzz schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:25:

Ik beweer ook nergens dat locks géén dmg doen, maar elke mage (ongeacht zijn spec) kan elke lock (ongeacht zijn spec) er uit DPS-en. Je mag dan een krachtige AoE hebben, maar ik heb geen ticks nodig. 3 secs voor flamestrike, instant blastwave, instant CoC, instant AE. Voor jouw 2e tick is alles al dood door instants.
Cool, blijkbaar heb je als mage geen global cooldown.

*rerolled*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
rethxoth schreef op maandag 12 februari 2007 @ 07:51:
Vandaag even langs de Intertoys om een 2 maanden kaart te halen ^^

Speelt er hier iemand Argent Dawn of Frostmane?
Ik speel op AD, zie sig voor m'n characters :)
BootVluchteling schreef op maandag 12 februari 2007 @ 08:55:
hihi.. geen healer nodig.. draintank FTW :P daarnaast nuke+life tap hehe.. ben benieuwd of je een party met tier 3 (9/9) een instance als hellfire door kan laten rennen...
Je gaat echt niet Ony tanken door alleen te drainen. Je kunt in princiepe elke class laten tanken als deze A) genoeg aggro pakt B) je healers het healwerk aankunnen. Heb ook wel eens een shadowpriest ony zien tanken (op een filmpje dan) maar dat was een guidl die al vergevorderd is in Naxx. Dat gaat je echt niet zondermeer lukken.
Euh, da's dus dikke onzin. Op korte gevechten tegen 1 mob misschien ja, maar dat komt omdat een enkele mob dood is voordat een warlock al z'n DoTs gezet heeft. In raids, en dan vooral lange gevechten, staan locks meestal bovenaan de damage meters. 25% minder is enorme onzin.

[ Voor 30% gewijzigd door Hydra op 12-02-2007 11:41 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

jarnotjuh schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:26:
Als jij met een normaal groepje mobs dit allemaal uit de kast trekt om die mobs dood te aoe'en, ben je echt veel te lomp bezig. Kan veel efficienter. 1x Flamestriken, bij elkaar halen, FN flamestrike en dan AE is MEER ALS voldoende!
Want AE is natuurlijk heel mana efficient :')
Als in, selfowned? Je begint zelf over aggro pullen, en dan ga iker op in en dan moet het ineens als de tank nog tanked? Dat noem ik geen aggro pullen.
Natuurlijk heeft een mage vrijwel geen mana pots nodig, maar dat betekent niet dat ze niet handig van pas komen.
Het kan allebei he. Als je een rank1 FB cast dan is de mob daarna misschien vlakbij, maar wel slowed. Stukje verplaatsen richting de tank en je hebt weer wat speling.
Nee, dan nog is het een lekkere cycle van dmg doen, je verneukt zo 1 sec global cooldown, en een spell die eigelijk alleen maar gebruikt wordt als finish move. Door die globalcooldown is het gewoon een dpsloss, en dus echt zonde van je mana en total dps. Ik wens je succes op Patchwerk met je 5x scorch + fireblast -> fireball cycle, mana/dpswise.. :>
Je vergeet combustion. 5x scorch is perfect om genoeg combustion op te bouwen om de volgende fireblast en firebolt te laten critten. Dan heb ik twee crits in 4 seconden, nog altijd meer dps dan 2 fireball crits in 6 seconden. Alleen als je heel veel +dmg gear hebt (wat ik op mijn nieuwe mage niet heb nog), dan is die fireball altijd beter ja, omdat fireblast niet zo profiteert van de +dmg.
Sowieso ben ik geen voorstander van de Fire/Frostbuilds,
Hoeft ook niet, jij hoeft er gelukkig niet mee te spelen ;)
omdat je je zelf gimped in een tree waar je 20+ talentpoints insteekt en toch niet zo goed is als blijkt.
Zo ken ik er nog wel een paar. Mooie losse flodder.
Hoe goed zij hij moeten zijn volgens mij, en hoe goed (of slecht) blijkt hij dan te zijn volgens jou?
Hoe weet jij dat deze combo niet precies doet wat ik er van verwacht en dat ik daar bewust voor kies? Post jouw build maar, zeik ik die wel even af, ok? Op élke build is wat aan te merken, en er zijn niet voor niets zoveel mogelijkheden. Iedereen heeft een andere speelstijl, elemental is het beste voor mij.
Je zegt blizzard, je gebruikt het liever niet omdat je firespecced bent(mainly, dan), dus die x aantal punten in frost heb je gewoon geen kont aan. Aka, wasting talentpoints.
Ik gebruik blizzard alleen op het moment dat ik veel agro heb. Blizzard positioneren tussen de targets en mijzelf, zodat de targets door de blizard moeten om bij mij te komen. Dat kan nu eenmaal niet met flamestrike, omdat die niet al begint te lopen op het moment dat je cast. simpel.
Dat is het enige waar ik blizard voor gebruik en daar komt het dan ook van toepassing. Verder heb ik blizzard niet nodig, en het kost me geen talent points, perfect dus.
Die X aantal punten waar ik volgens jou geen kont aan heb geven me coldsnap (aka free iceblock en FN), +1% critrating, -1% manacost en IceBlock. Ik begrijp dat jij geen iceblock, FN en coldsnap gebruikt?
Laat mij aub lekker zelf beslissen welke talentbuild ik kies, thank you very much. Dat jij ergens "geen kont aan vind" heb ik vrij weinig boodschap aan. :z
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:31:
Cool, blijkbaar heb je als mage geen global cooldown.

*rerolled*
Ik zou zeggen, lees eens wat tooltips... Flamestrike, Blastwave, CoC en AE zijn achter elkaar te gebruiken met minimale GCD. In die tijd heeft jouw AoE misschien net zijn 2e tick bereikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Whuzz op 12-02-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Muthas schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:31:
[...]
Hmm, heb een lvl 51 lock, maar heb toch wel erg de neiging om een Paladin te starten, lijkt me zo vet, kunnen tanken, healen, en ook nog is wat dps... Als Warlock is het alleen maar UA, CoA, DoT, DoT, DoT, next. Misschien dat ik maar is demonlogy moet speccen, laatste instances waar ik ben geweest gingen de mobs allemaal zo snel neer, 5 DoTs heb je dan echt niks aan, en als je is een SB cast hit ie voor 2 keer zo weinig als die van een Demonlogy Lock.
Dan zal ik je meteen uit de droom helpen. Je bent nooit alle 3 in 1.
Een paladin kan een goede healer zijn, een goede tank of een goede DPS-er, maar daarvoor moet je zo ver de tree in dat je de onder niet echt meer geschikt voor bent. Als plate kan je net wat meer hebben dan een clothie, maar zolang we geen 41/41/41 paladins hebben zal je jezelf toch echt moeten specialiseren in 1 van de 3 trees.

Mis als warrior-alt wel de mogelijkheid tot healen die ik op mijn paladin wel had ;(

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:23
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:16:
[...]

Tussen deze hoeveelheid bullshit aan meningen wil ik dit "feitje" toch wel ontkrachten. Geen enkele AoE is zo sterk als de arcane explosion van mages, laat staan als de mages ervoor gespecced zijn. Die 550 haal ik ook wel, en dan zonder crit. Daarnaast is de AoE van locks een channel effect die geinterupt kan worden en zijn ze dus niet mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Laatst online: 21:29
Whuzz schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:25:
[...]

Check even het officiele general forum. Staat een topic over het hoe en waarom hordes cooler zijn dan alliance. Zelfs alliance is het er mee eens ;)
Alliance is alleen goed te praten als je < 13 bent, een enorme LotR-fan (alhoewel we die helaasch ook bij ons zien sinds de Belfs), of een meisje (Gnome, pink-pig-tailed).
ik ben t zo met je eens XD
gister bv. in hillsbrad liepen lvl 40+ tot lvl 63 wat lvl 28 mensjes te slopen waaronder een maat van me. dus ik dacht wat een kinders en ga naar hillsbrad. ik heb geloof ik iedere alliance gesloopt die ik maar tegenkwam. ben southshore ingerend heb daar gewoon gasten gesloopt aangezien die guards toch maar lvl 45 zijn xD mja over het algemeen sloopt alliance je pas als je 3 mobs op je hebt low hp en in je eentje of ze zijn 10+ levels hoger ofzo
een horde heeft niemand nodig om een gevecht aan te gaan met een idiote alliance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
jarnotjuh schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:24:
Vrij effectieve manier van damage doen! En ook een knappe healer die dat red om bij te houden. Als jij 5x een mob op je hebt van 70 elite(reken maar dat je dat hebt na al dit gespam), ben je binnen 1 sec in melee range van die gasten dood, en zoniet OOM, waardoor je nog minder escape abilities hebt..
In de eerste plaats gebruik je alleen AoE waar dat kan. Bij groepen van 5 level 70 elites doe je dat dus duidelijk niet. Ten tweede gebruikt hij FN en Dragon's Breath om mobs van 'em af te houden, hij staat ze dus niet zelf te tanken.

Een plek waar AoE gewoon onmisbaar is, is in de supression room in BWL bijvoorbeeld.
Dat werkt ook zo lekker, als de mob 30yd van je af staat, en je frostbolts een 2.5 of 3 sec cast hebben. Als ie geslowed is zit ie op je, en dan heeft de tank nog echt geen aggro, FN is een optie, maar omdat je al OOM bent van je AoE acties kan dat niet meer.. ;)
Als je alleen maar een mob wil slowen gebruik je natuurlijk rank 1 frostbolt. 1 sec cast, vrijwel instant dus, en kost wel 25 mana ofzo.
thewizard2006 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:15:
als reactie hierop, en een voorgaande die is aangepast door mod (terecht)
Altijd dat ik moe meer damage, best grappig.
Ik, als frostmage, zie voor mij toch een andere rol weggelegd. (firemage wel ander verhaal uiteraard)
Bij meerdere mobs 1x sheepen. Daarna andere mob slowen met frostbolt en aggro pakken totdat hij bij mij is, icebarrier/iceblock (ligt aan situatie). Hierdoor kan de rest lekker dotten, schieten en slaan op de mob en voor hij bij mij is istie al zo goed als dood. Mocht dit niet lukken dan blink en tegen die tijd heb ik geen aggro meer.
Misschien moeten sommige mensen eens wat minder creatief doen, en gewoon standaard mobs laten tanken. Dat gedoe met mobs kiten in instances slaat werkelijk nergens op. En iceblock? Je wacht 5 minuten tussen pulls?
Wanneer healer in gevaar komt Frost nova zodat de healer ff kan weglopen.
Ik zou me eerst af gaan vragen waarom de healer uberhaupt in 'gevaar' is.
en het leuke is dat ik mij niet kan voorstellen dat er classes zijn die maar 2 of 3 toetsen gebruiken. Als je een btje goed bent kan je een hoop verschillende spells/aanvallen gebruiken in verschillende situaties. Dus de fb fb fb fb fb tot oom en flash heal fh fh tot oom verhalen bewaren voor de kleinkinderen dan maar :)
Nooit raids gedaan kennelijk. Hoeveel bosses denk je dat er zijn die zich uberhaupt iets van frost-nova aantrekken?

[ Voor 27% gewijzigd door Hydra op 12-02-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
ImdaMned schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:42:
Tussen deze hoeveelheid bullshit aan meningen wil ik dit "feitje" toch wel ontkrachten. Geen enkele AoE is zo sterk als de arcane explosion van mages, laat staan als de mages ervoor gespecced zijn. Die 550 haal ik ook wel, en dan zonder crit. Daarnaast is de AoE van locks een channel effect die geinterupt kan worden en zijn ze dus niet mobiel.
Inderdaad. Base damage van Hellfire is leuk, maar het is een erg lastige spell. Zelfs met een priest shield lukts 't locks (en ik heb ik weet niet hoeveel BWL en AQ runs gedaan met locks welke dan met hellfire gingen AoEen) meestal niet om een volledige hellfire channel te krijgen.
ph4nt0m schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:48:
gister bv. in hillsbrad liepen lvl 40+ tot lvl 63 wat lvl 28 mensjes te slopen waaronder een maat van me. dus ik dacht wat een kinders en ga naar hillsbrad. ik heb geloof ik iedere alliance gesloopt die ik maar tegenkwam. ben southshore ingerend heb daar gewoon gasten gesloopt aangezien die guards toch maar lvl 45 zijn xD mja over het algemeen sloopt alliance je pas als je 3 mobs op je hebt low hp en in je eentje of ze zijn 10+ levels hoger ofzo
een horde heeft niemand nodig om een gevecht aan te gaan met een idiote alliance.
Ik vind de alliance op AD gewoon kansloos. Ben gister met een guildy een beetje aan 't rondvliegen geweest op zoek naar flagged alliance spelers. Als ze alleen waren besprongen we ze alleen (ander keek alleen toe, zelfs toen ik een Warlock besprong en jammerlijk verloor hielp 'ie me niet), als ze met meer waren dan deden we het samen. Een voor een zie je ze dan 5 minuten later unflagged terug. En maar trots roepen dat je voor 'RP reasons' perma flagged bent, maar als je dan eens een keer niet horde 5-tegen-1 kunt bespringen unflag je snel.

*zucht*

Wou dat ik meteen met Horde begonnen was. Van m'n oude raidalliance is niks meer over alliance side dus ik zou willen dat ik m'n alliance priest over kon zetten naar Horde...

[ Voor 48% gewijzigd door Hydra op 12-02-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Hydra schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:49:
[...]

[...]
Misschien moeten sommige mensen eens wat minder creatief doen, en gewoon standaard mobs laten tanken. Dat gedoe met mobs kiten in instances slaat werkelijk nergens op. En iceblock? Je wacht 5 minuten tussen pulls?
[...]
Ik zou me eerst af gaan vragen waarom de healer uberhaupt in 'gevaar' is.
[...]
Nooit raids gedaan kennelijk. Hoeveel bosses denk je dat er zijn die zich uberhaupt iets van frost-nova aantrekken?
ja je hebt helemaal gelijk, Het is ook niet verstandig om mobs te pullen als er bijv guards rondlopen. Maakt het uit, nog 3 elites erbij, onze tank houdt dat wel ja.
En precies de healer die krijgt geen aggro als hij de tank moet overhealen omdat hij opeens 2 of 3 meer mobs op zijn dak krijgt.
Daarbij lees mob != bosses duh. Hier is het over het algemeen dus wel fb fb fb, maar dan is het ook flash heel flash heel, dot dot dot.
+ iceblock gebruiken in nood en dan is niet bij voorbaad om de 5min. Kan om de 2 zijn (coldsnap) of om de 10 of helemaal niet....

Maar goed. Beetje jammer dat ik probeerde te zeggen dat ieder zijn speelstijl heeft en dat er overal een andere visie op is. Dat is denk ik wel gebleken in alle 103 voorgaande topics.
Iemand zegt wat, een ander voelt zich aangevallen en gaat lopen afzeiken. Erg jammer, maar zolang mijn strategie het goed doet in de groep en niemand klaagt, dan ga ik lekker slowen, sheepen, kiten en iceblocken

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Laatst online: 15:23
Hydra schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:49:
[...]

Zelden zo passief gespeeld als met m'n frost mage in MC / BWL : )

fb / fb / fb / fb / toep aan / fb / fb / fb af en toe mana ruby / evocation.
Daarnaast sheep bij majordomo en af en toe op decurse knopje rammen.

Hoop dat dit wel verandert in de nieuwe raids maar verwacht het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:12
Whuzz schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:03:
[...]

Op AoE fights: [...], Blizzard (voor slowdown en AoE)
Whuzz schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:40:
[...]

Verder heb ik blizzard niet nodig, en het kost me geen talent points, perfect dus.
And he hits himself again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ga je nog nuttige dingen bijdragen? Je kunt veel van Wuzz zeggen (ik vind het verhaal dat mages 25% meer damage doen ook onzin) maar zijn bijdragen zijn A) nuttig en voeden B ) een interessante discussie. Kan ik van jouw laatste stukje proza niet zeggen.
ImdaMned schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:59:
Zelden zo passief gespeeld als met m'n frost mage in MC / BWL : )

fb / fb / fb / fb / toep aan / fb / fb / fb af en toe mana ruby / evocation.
Daarnaast sheep bij majordomo en af en toe op decurse knopje rammen.

Hoop dat dit wel verandert in de nieuwe raids maar verwacht het ergste.
Inderdaad. In de TBC 5-mans ben ik ook lekker afwisselend bezig. Sheepje hier, frostnova daar, icelance is nuttig omdat een frostbite proc langer leeft dan 0.1s (in de oude raid instances is eigenlijk alles immune voor roots), keertje blizzard op een grote groep, etc. Op m'n priest gold 't zelfde eigenlijk, in de 5-mans DoT ik ook wat af, je shackled eens een undead, kleine heal hier, grote heal daar, HoT op de warlock voor mana, etc. In BWL ben je heel intensief bezig, maar het is wel iedere keer meer van hetzelfde. Vooral flashheal spammen (met de 1.10 patch ook GHeal, maar dat moet 't gevecht ook maar net toestaan).

[ Voor 56% gewijzigd door Hydra op 12-02-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
Ik zou zeggen, lees eens wat tooltips... Flamestrike, Blastwave, CoC en AE zijn achter elkaar te gebruiken met minimale GCD. In die tijd heeft jouw AoE misschien net zijn 2e tick bereikt.
Lees eens wat tooltips inderdaad. Lock AoE tickt per seconde. Als je eerste tick gelijk valt met de eerste tick van een lock krijg je het volgende.

1.5 sec: Mage Blastwave
3 sec: Mage CoC
4.5 sec: AE

Lock heeft dan dus op sec 1, 2, 3 en 4 al vier extra ticks gehad.
sabriel schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:40:
[...]

Een paladin kan een goede healer zijn, een goede tank of een goede DPS-er, maar daarvoor moet je zo ver de tree in dat je de onder niet echt meer geschikt voor bent. Als plate kan je net wat meer hebben dan een clothie, maar zolang we geen 41/41/41 paladins hebben zal je jezelf toch echt moeten specialiseren in 1 van de 3 trees.

Mis als warrior-alt wel de mogelijkheid tot healen die ik op mijn paladin wel had ;(
Je kan wel alles, alleen niet even goed. Ben Holy met 500+ spelldmg en kan redelijke dmg doen, redelijk tanken en goed healen. Voor utility is een Holy spec nog altijd het beste IMO moet ik zeggen, omdat je je dmg kan baseren op spelldmg en tegelijk je healing enorm boost. Aangezien je tanking voor een behoorlijk deel afhangt van je Holy dmg output heb je zo alles.
ph4nt0m schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:48:
[...]

mja over het algemeen sloopt alliance je pas als je 3 mobs op je hebt low hp en in je eentje of ze zijn 10+ levels hoger ofzo
Raar dat ik als Alliance dezelfde ervaringen heb met Horde spelers neh? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira

Het kan allebei he. Als je een rank1 FB cast dan is de mob daarna misschien vlakbij, maar wel slowed. Stukje verplaatsen richting de tank en je hebt weer wat speling.
Jij had het erover als je aggro pakte, niet als de mob nog op de tank zit. Zoiezo is het een beetje useless om tussen je cycle een frostbolt te gooien. Want stel je voor: "Dalijk krijg ik aggro, en als die mob naar me te komt ie is wel slowed!" Aldus een beredenering van jezelf die niet helemaal 100% spoort, omdat je als mage toch wel verdomd goed moet weten wanneer je aggro kan/gaat trekken. 80% van die gevallen zal je nooit de aggro trekken, omdat ik toch wel hoop dat je weet hoe je moet spelen.
Je vergeet combustion. 5x scorch is perfect om genoeg combustion op te bouwen om de volgende fireblast en firebolt te laten critten. Dan heb ik twee crits in 4 seconden, nog altijd meer dps dan 2 fireball crits in 6 seconden. Alleen als je heel veel +dmg gear hebt (wat ik op mijn nieuwe mage niet heb nog), dan is die fireball altijd beter ja, omdat fireblast niet zo profiteert van de +dmg.
Oi..? Combustion->5x scorch -> en dan genoeg om de fireblast + ball te doen laten critten? Ga asjeblieft niet lopen huilen als je combustion dan al over is bij die fireblast/fireball.. Je weet donders goed dat het 3x crit, en dan vervalt. Als je dus extreem unlucky bent(of lucky, ligt er aan hoe je het bekijkt), dan zijn die dus al over als je fire vulnerability op 3x zit(3x scorch dus)... Dan heb je dus lekker je combustion CD verneukt op 3 kansloze scorches...
Waarom dan nu wel ineens voor fireball gaan? Naar mijn weten zat er eerst een bug in als je 2 crits met combustion gehad hebt, en dan een fireball +blast deed, ze ook nog beide critten op de combustion stack. Dan is fireblast zeker beter, maar niet hoe jij het uitlegt...
Post jouw build maar, zeik ik die wel even af, ok?
Op élke build is wat aan te merken, en er zijn niet voor niets zoveel mogelijkheden. Iedereen heeft een andere speelstijl, elemental is het beste voor mij.
Kraak mijn build dan maar af, go ahead:
http://www.wow-europe.com...2500030000000000000000000
De keuze van Arcane resistance is geheel vrijblijvend, en heeft dan ook niet met je totale dps te maken in raids. Dit is een PURE raiding spec, en voor fire is er gewoon geen betere. Je kan overwegen om pyroblast -> blastwave te pakken, maar aangezien dit maar voor een klein aantal encounters van toepassing is, heb ik dit achterwege gelaten.
Die X aantal punten waar ik volgens jou geen kont aan heb geven me coldsnap (aka free iceblock en FN), +1% critrating, -1% manacost en IceBlock. Ik begrijp dat jij geen iceblock, FN en coldsnap gebruikt?
Nee, die 3 gebruik in inderdaad niet, omdat je kan zien dat ik firespecced ben. Een goede mage heeft Iceblock ook helemaal niet nodig(als je weet hoe je moet spelen, en dat heb ik geleerd, voor de bijdehante onder ons..)
Als je frostspecced bent, dan pak je ze gewoon, maar zeker met een fire/elemental build heb je het niet nodig, waste of points... Iemand zei ooit...: ;)
Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/7264/sigax1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 12:46
Grappig die AoE, maar sinds ik seed of corruption heb gebruik ik niets anders meer voor AoE, single target spell, maar na x damage doet ie x damage AoE. Die spell cast je dus 3-4 keer op verschillende mobs, en dan brand je binnen een paar seconden zo'n 10k health weg. Ik heb al crits voorbij zien komen van 2.6k, dus het tikt echt lekker aan. Het is misschien niet instant, je moet ff wat gedult hebben, maar daarna vallen ze (non-elite) allemaal tegelijk neer :)

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Exitium schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:04:
Lees eens wat tooltips inderdaad. Lock AoE tickt per seconde. Als je eerste tick gelijk valt met de eerste tick van een lock krijg je het volgende.

1.5 sec: Mage Blastwave
3 sec: Mage CoC
4.5 sec: AE

Lock heeft dan dus op sec 1, 2, 3 en 4 al vier extra ticks gehad.
Correctie:
0 sec: Mage Blastwave
1.5 sec: Mage CoC
3 sec: AE

Flamestrike is een cast en je GCD is up op het moment dat die spell land.
Raar dat ik als Alliance dezelfde ervaringen heb met Horde spelers neh? :)
Je hebt eikels aan beide kanten. Nelf Huntards (I R legolazz!) en Undead Rogues (I R teh ev1l!!!) zijn de ergste... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Laatst online: 10:12
Hydra schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:03:
[...]

Ga je nog nuttige dingen bijdragen? Je kunt veel van Wuzz zeggen (ik vind het verhaal dat mages 25% meer damage doen ook onzin) maar zijn bijdragen zijn A) nuttig en voeden B ) een interessante discussie. Kan ik van jouw laatste stukje proza niet zeggen.
Okay, wil je mijn nuttige bijdrage? Ik heb beetje hetzelfde hier als Snuffel, iedereen hier denkt dat ze alles weten van WoW en hoe ze het best moeten spelen, maar ondertussen maakt men tig opmerkingen die tegenstrijdig zijn. Daarnaast zijn 90% van de reacties hier bedoeld om indirect even aan te geven hoe pr0 hij of zijn guild wel niet is.

Waar ik ook zo moe van word is dat iedereen ook echt altijd moet bewijzen dat de door zijn gekozen class de beste class is. Even toegeven dat class X misschien toch beter is in dat opzicht is toch net even iets teveel gevraagd. Ik heb veel meer respect voor iemand die de zwakke punten van z'n class kan vertellen dan iemand die de hele tijd loopt te pochen met wat voor imba crit ie nu wel niet heeft gemaakt (let op: zwakke punten != whine).

Persoonlijk word ik er een beetje moe van, vroegah kwamen hier nog wel eens handige tips of linkjes voorbij, maar tegenwoordig is het een puur e-peen topic geworden. Hierbij mijn mening over het WoW topic de afgelopen paar delen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je kijkt naar tanking tussen druids paladins en warriors, is het grote voordeel voor een druid dattie niet "tank" hoeft te speccen. Een druid spect feral en is Cat Form + Bear tegelijk in 1 tree. Een paladin of warrior moet de prot tree induiken waardoor hij zijn damage op zijn buik kan schrijven.

Dat en een druid gebruikt zijn mp waarmee hij anders kan healen niet om mee te tanken / dpsen. Dus je kunt uit form komen met een volle mp bar om alsnog te healen, iets wat een paladin niet kan zeggen.

Paladin tank is echter wel fijn, omdat lay on hands wel prettig is als de healer ff niet oplet :X.

In principe draait het om player skill, niet om class skill. Alle 3 kunnen tanken zo lang ze maar weten hoe het gedaan moet worden. Vaak zat slechte warriors meegemaakt die er alsnog niks van bakten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Hydra schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:10:
[...]

Correctie:
0 sec: Mage Blastwave
1.5 sec: Mage CoC
3 sec: AE

Flamestrike is een cast en je GCD is up op het moment dat die spell land.
Dan nog. Als we allebei op hetzelfde moment beginnen en jij cast als eerste Flamestrike, begin jij pas anderhalve seconde later met Blastwave door je GCD. Ik ben dan in het ultieme geval anderhalve sec bezig met m'n Hellfire. ;)

Even iets heel anders, iemand nog een hint voor Aran? We lopen nu vaak stuk op een Blizzard/AE combo (niet veel aan te doen behalve goed kijken) en het feit dat 'ie veel te veel mana verbruikt. Moeten we een kick/pummel rotatie opzetten en hoe is dat het handigst te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:30

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Exitium schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:31:
[...]
Even iets heel anders, iemand nog een hint voor Aran? We lopen nu vaak stuk op een Blizzard/AE combo (niet veel aan te doen behalve goed kijken) en het feit dat 'ie veel te veel mana verbruikt. Moeten we een kick/pummel rotatie opzetten en hoe is dat het handigst te doen?
Arcane missles nooit interupten (vraag maar een mage wat er gebeurd met de mana die het kost frostbolt/fireball interupten dmv een pummel/kick rotatie

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:34

RaseriaN

So much choices..

Thijs schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:18:
Okay, wil je mijn nuttige bijdrage? Ik heb beetje hetzelfde hier als Snuffel, iedereen hier denkt dat ze alles weten van WoW en hoe ze het best moeten spelen, maar ondertussen maakt men tig opmerkingen die tegenstrijdig zijn. Daarnaast zijn 90% van de reacties hier bedoeld om indirect even aan te geven hoe pr0 hij of zijn guild wel niet is.

Waar ik ook zo moe van word is dat iedereen ook echt altijd moet bewijzen dat de door zijn gekozen class de beste class is. Even toegeven dat class X misschien toch beter is in dat opzicht is toch net even iets teveel gevraagd. Ik heb veel meer respect voor iemand die de zwakke punten van z'n class kan vertellen dan iemand die de hele tijd loopt te pochen met wat voor imba crit ie nu wel niet heeft gemaakt (let op: zwakke punten != whine).

Persoonlijk word ik er een beetje moe van, vroegah kwamen hier nog wel eens handige tips of linkjes voorbij, maar tegenwoordig is het een puur e-peen topic geworden. Hierbij mijn mening over het WoW topic de afgelopen paar delen. :+
Helaasch moet ik je gelijk gaan geven over het feit dat het meer een pats topique is geworden in plaats van een discussieer en overleg / posten van handigheden topique.

Het valt me op dat mensen niet open staan voor aanmerkingen en/of opmerkingen van andere.
De ander heeft het altijd fout, moet altijd leren lezen of moet eens een echte raid gaan bezoeken.
Of, de ander speelt niet dezelfde class dus die kan nooit verstand hebben van die class!

Nouja, ik maak me er ook schuldig aan maar ik vind mezelf toch altijd vrij nuttig proberen te discussieren (mjah ik ben soms licht onvlambaar en laat me soms een beetje gaan in mijn replys).

Elke class heeft zijn zwakheden, en die weet ik dondersgoed van mijn Rogue.
Grootste zwakheid die ELKE Rogue heeft is het gebrek aan Utility... wij kunnen DPSen en dat was het!. Ja we kunnen stunnen en sappen, maar het probleem met stunnen is dat de Cooldown vrij fors is en er diminishing returns op komen te zitten die gelden voor elke Rogue. Sap is wel een leuke skill maar kan helaas niet gebruikt worden in Combat zoals Sheep, Shackle, Traps, Sleep, Fear ;)

En Rogue's hebben de zwakheid dat ze, en de laagste hoeveelheid Armor hebben en ook nog eens in melee range moeten komen om hun DPS te kunnen doen. Door Cleave's en AoE's zijn we dus echte manasoakers wat natuurlijk ook weer de nodige discussies oplevert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

[...]

/agree.

Als je sommige posts ziet is het alleen maar affakkelen van de mening van de ander. Posts vol met quotes en maar vliegen vangen, kijk eens wat ik allemaal kan....en wat jij daar beweert is dus niet juist...

Feiten:
We spelen op meer dan 150 servers.
Daarop spelen heel veel spelers.
Die zitten allemaal in andere guilds.
Die maken allemaal wat anders mee.

Ergo: er zijn verschrikkelijk veel dingen die je tegen komt, soms goede en soms slechte ervaringen.
L2live with it.

no flame intended.

On topic: gisteren 68 aangetikt, nog de helft van de quests in nagrand te gaan oO.

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Het is een discussietopic. Persoonlijk vind ik, voor mezelf dus, de discussies veel interessanter dan 'tips'. Zelf speel ik meer dan 2 jaar, dus zijn vergelijkingen van classes, hoe het zit met de balance e.d. de interessante onderwerpen, en ik vermoed dat dat voor meer mensen hier geldt.
Volgens mij valt dat ook wel mee.
Vroegah waren we allemaal n00b, nu spelen we allemaal als 2 jaar+, en zijn we allemaal mastah met een enorme e-peen. Maar mages > all en de mijne is de grootste want ik speel Horde ja! ;)
Exitium schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:31:
Dan nog. Als we allebei op hetzelfde moment beginnen en jij cast als eerste Flamestrike, begin jij pas anderhalve seconde later met Blastwave door je GCD. Ik ben dan in het ultieme geval anderhalve sec bezig met m'n Hellfire. ;)
Ik ben frost, ik blastwave heulemaal niks ;)
RaseriaN schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:37:
En Rogue's hebben de zwakheid dat ze, en de laagste hoeveelheid Armor hebben en ook nog eens in melee range moeten komen om hun DPS te kunnen doen. Door Cleave's en AoE's zijn we dus echte manasoakers wat natuurlijk ook weer de nodige discussies oplevert ;)
Neuh, rogues zijn expendable ;) Healer chat tijdens de raids was altijd geweldig, vooral bij Nef fights.

"[Raid Leader] Hmm, our DPS is kinda low"
"[Healer lead] Yeah, we let the rogues die"
"[Raid Leader] Good work guys!"
"[Rogue] ;_;"

(ter info: onze raidleader was een warlock en rogues waren op en gegeven moment de healer channel maar gejoined omdat ze zich afvroegen wat er in hemelsnaam aan de hand was ;))
Furio schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:40:
Als je sommige posts ziet is het alleen maar affakkelen van de mening van de ander. Posts vol met quotes en maar vliegen vangen, kijk eens wat ik allemaal kan....en wat jij daar beweert is dus niet juist...
Wat me wel opvalt is dat een aantal mensen er een handje van te hebben dingen te letterlijk te nemen, of dingen te impliceren. Dus als ik zeg dat uit A B voortkomt, de ander zegt dat volgens mij dus uit C ook D voort moet komene. Euh, nee? Dat zijn typische drogredenaties, die erg vervelend werken en waar ik ook lichtelijk chagerijnig van wordt (wat je dus ook weer terugziet in mijn manier van reageren ;)).

[ Voor 37% gewijzigd door Hydra op 12-02-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Kees schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:36:
[...]
Arcane missles nooit interupten (vraag maar een mage wat er gebeurd met de mana die het kost frostbolt/fireball interupten dmv een pummel/kick rotatie
"Like all channeled spells, the mana is deducted before channeling starts, so the full cost is paid regardless of how many missiles are actually launched or needed before the spell is interrupted or the target is dead."

Hmm, I see. :P Outhealen van AM was gisteren geen groot probleem met drie healers in ieder geval, kan alleen lastig worden als een char ook al genuked wordt door elementals. (had er gisteren drie op me toen ze net spawnden) Maar eens kijken wat we hiermee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Exitium schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:48:
"Like all channeled spells, the mana is deducted before channeling starts, so the full cost is paid regardless of how many missiles are actually launched or needed before the spell is interrupted or the target is dead."

Hmm, I see. :P Outhealen van AM was gisteren geen groot probleem met drie healers in ieder geval, kan alleen lastig worden als een char ook al genuked wordt door elementals. (had er gisteren drie op me toen ze net spawnden) Maar eens kijken wat we hiermee kunnen.
Hoe gaat dat gevecht dan? Want ik snap niet waarom je de AM van een mob niet wil interrupten. Doet 'ie iets speciaals als 'ie OOM is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online
RaseriaN schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:37:
[...]

Elke class heeft zijn zwakheden, en die weet ik dondersgoed van mijn Rogue.
Grootste zwakheid die ELKE Rogue heeft is het gebrek aan Utility... wij kunnen DPSen en dat was het!. Ja we kunnen stunnen en sappen, maar het probleem met stunnen is dat de Cooldown vrij fors is en er diminishing returns op komen te zitten die gelden voor elke Rogue. Sap is wel een leuke skill maar kan helaas niet gebruikt worden in Combat zoals Sheep, Shackle, Traps, Sleep, Fear ;)
mja de utility die rogues hebben wordt niet echt
* lockpicking, af en toe wat lockboxes en deuren (waar je ook keys voor kan halen)
* detect traps, elke randmongool loopt toch gewoon door :+ en disarmen van traps heb ik naast suppression room nog niet echt nodig gezien, de traps die je kan disarmen in de paar instances in de hellfire zijn de moeite niet omdat het te lang duurt, dan tank je maar lopend
mja altijd leuk chaincleave omdat er 1 verkeerd staat :P of later beginnen met dps omdat je anders te snel aggro trekt, en dan erin lopen precies op het moment dat de mob draait, 5k flamebreath :/

ben altijd als de dood als ik met een pug meeben om alles te geven, want de healer zou wel eens niet zo goed op kunnen letten :P
Hydra schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:42:
[...]

Vroegah waren we allemaal n00b, nu spelen we allemaal als 2 jaar+, en zijn we allemaal mastah met een enorme e-peen. Maar mages > all en de mijne is de grootste want ik speel Horde ja! ;)
alleen als ie troll is :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 20:36

On_E

Housemusic

Een vraagje tussendoor dan maar, kan ik als lvl 68 lock samen met wat lvl 70ers en een lvl 69 instances doen als Steamvault, Mechanar, en Opening of the Dark Portal ?

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:50:
[...]

Hoe gaat dat gevecht dan? Want ik snap niet waarom je de AM van een mob niet wil interrupten. Doet 'ie iets speciaals als 'ie OOM is ofzo?
als hij bijna OOM is polymorphed hij iedereen, en gaat drinken. Waarna hij enraged en veel meer dmg gaat doen. Zoveel mogelijk mana van hem behouden is dus belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

jarnotjuh schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:05:
Jij had het erover als je aggro pakte, niet als de mob nog op de tank zit. Zoiezo is het een beetje useless om tussen je cycle een frostbolt te gooien. Want stel je voor: "Dalijk krijg ik aggro, en als die mob naar me te komt ie is wel slowed!" Aldus een beredenering van jezelf die niet helemaal 100% spoort, omdat je als mage toch wel verdomd goed moet weten wanneer je aggro kan/gaat trekken. 80% van die gevallen zal je nooit de aggro trekken, omdat ik toch wel hoop dat je weet hoe je moet spelen.
Op het moment dat je agro pakt cast je een lvl1 FB. Die cast is kort genoeg om makkelijk te halen voor de mob bij je is, daarna issie slowed en heb je gewoon meer vrijheid om de tank agro te laten terugpakken of wat anders te doen. Geweldig dat jij zo'n awesome mage bent dat je nóóit agro pakt, diep respect voor je. Je bent de enige denk ik, dus dat is best wel uniek! :*
Oi..? Combustion->5x scorch -> en dan genoeg om de fireblast + ball te doen laten critten? Ga asjeblieft niet lopen huilen als je combustion dan al over is bij die fireblast/fireball.. Je weet donders goed dat het 3x crit, en dan vervalt. Als je dus extreem unlucky bent(of lucky, ligt er aan hoe je het bekijkt), dan zijn die dus al over als je fire vulnerability op 3x zit(3x scorch dus)... Dan heb je dus lekker je combustion CD verneukt op 3 kansloze scorches...
Ik ben op deze mage lvl 50 en dan heb je nog niet zo'n hoge critrate. Dan duurt het vaak wel 4-5 scorches voor je critchance zo hoog is dat je gegarandeerde crits haalt. Het komt wel eens voor dat je te vroeg crit, dan moet je dus wat eerder over op fireballs ja.
In jouw geval doe je 3 scorches, en dán combustion, of zelfs 5 scorches als je critrate base al erg hoog is.
Waarom dan nu wel ineens voor fireball gaan? Naar mijn weten zat er eerst een bug in als je 2 crits met combustion gehad hebt, en dan een fireball +blast deed, ze ook nog beide critten op de combustion stack. Dan is fireblast zeker beter, maar niet hoe jij het uitlegt...
Die bug is er al láng uit. Er zit nu alleen nog een bug in je ignite, waardoor als je fireball-fireblast cast dat zo snel gaat dat je fireblast de ignite van je fireball 'overwrite', daarom doe je eerst een blast en dan een ball. Waarom nog wel die fireball en niet terug op scorch? Omdat je je gegarandeerde crit wilt gebruiken op een spell doe goed profiteert van +dmg gear, en dus een spell met lange casttime.
Kraak mijn build dan maar af, go ahead:
http://www.wow-europe.com...2500030000000000000000000
De keuze van Arcane resistance is geheel vrijblijvend, en heeft dan ook niet met je totale dps te maken in raids. Dit is een PURE raiding spec, en voor fire is er gewoon geen betere. Je kan overwegen om pyroblast -> blastwave te pakken, maar aangezien dit maar voor een klein aantal encounters van toepassing is, heb ik dit achterwege gelaten.
Ik kan je spec niet checken, zoals ik al zei, is geblocked hier. Maar je geeft het zelf al aan, dit is een pure raid spec. Ik doe ook PVP, en dan kom je met jouw build niet zo ver.
Zoals ik al zei, op élke build is wat aan te merken. Jij speelt anders dan ik en dus heb je een andere build. Dat is verder prima en geen reden om iemand anders persoonlijk op zijn build aan te vallen zoals jij deed.
Nee, die 3 gebruik in inderdaad niet, omdat je kan zien dat ik firespecced ben. Een goede mage heeft Iceblock ook helemaal niet nodig(als je weet hoe je moet spelen, en dat heb ik geleerd, voor de bijdehante onder ons..)
Als je frostspecced bent, dan pak je ze gewoon, maar zeker met een fire/elemental build heb je het niet nodig, waste of points... Iemand zei ooit...: ;)
[afbeelding]
Iemand die alleen raid zegt vervolgens dat een goede mage geen iceblock nodig heeft :')
We spreken wel weer verder nadat je hebt leren PVP-en, ok? Het is niet voor de grap dat 90% van alle PVP mages deep frost is. Ik vind fire zelf te leuk om links te laten en ik heb een build gezocht waarmee je zowel in PVP als in Raiding goed mee kunt komen met mijn speelstijl en die heb ik gevonden. Dat jij alleen raid is leuk voor je, maar anderen doen het misschien anders.
In PVP is iceblock simpelweg vaak een must. In jouw geval, alvast veel plezier met het doodneervallen na de zoveelste Lock-DoT, of een CoS-rogue die immune voor je spells is, terwijl hij je backstabbed en crippled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Hydra schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:50:
[...]

Als 'ie OOM is sheeped 'ie de raid, gaat drinken en doet een AoE Pyro voor 7k. Je wilt dus zoveel mogelijk spellcasts interrupten zodat die geen mana gebruiken, maar aangezien AM dus insta channelled is en je bij de start al volle mana kwijt bent, heeft het geen nut die te interrupten en kun je die beter laten liggen voor Fireball/Frostbolt die pas mana kosten als de castingtijd voorbij is.

Hij kan sowieso nog wel leuke dmg doen, kunnen jullie mages nog wat van leren. :P
Hydra schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:42:
[...]

Ik ben frost, ik blastwave heulemaal niks ;)
Respec!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online
On_E schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:55:
Een vraagje tussendoor dan maar, kan ik als lvl 68 lock samen met wat lvl 70ers en een lvl 69 instances doen als Steamvault, Mechanar, en Opening of the Dark Portal ?
black morass is wel te doen

Steamvault en mechanar ook wel maar zijn al moeilijker, ikzelf zou een lvl 68 naar die instances alleen meenemen als ik zeker ben van en zijn 'skill' en die van de rest van mijn groep, DWZ in een guildrun moet dat lukken. maar ik zou dat alleen doen in hoge uitzondering :P

ben zelf nogal iemand van speedruns, zo hard en snel mogelijk beuken zonder dooien enzo ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Bokkie schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:02:
[...]

black morass is wel te doen

Steamvault en mechanar ook wel maar zijn al moeilijker, ikzelf zou een lvl 68 naar die instances alleen meenemen als ik zeker ben van en zijn 'skill' en die van de rest van mijn groep, DWZ in een guildrun moet dat lukken. maar ik zou dat alleen doen in hoge uitzondering :P

ben zelf nogal iemand van speedruns, zo hard en snel mogelijk beuken zonder dooien enzo ^^
68 lock in Mechanar is nogal lastig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Black Morass dan maar vanavond ;)

Kan Keepers of Time rep toch goed gebruiken voor die Continuum Blade.

[ Voor 52% gewijzigd door On_E op 12-02-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online
Exitium schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:04:
[...]

68 lock in Mechanar is nogal lastig. :P
mja ok als je hem er krijgt :o
ging puur over de moeilijkheids graad he ^^

gheghe, guildie van mij is van het weekend gescammed, hij wilde een lvl 2 char Crusader laten zetten 8)7

krijgt ie uiteraard dik uitgesmeerd elke keer als ie online is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Thijs schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:00:
Whuzz schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:03:

Op AoE fights: [...], Blizzard (voor slowdown en AoE)
quote:

Verder heb ik blizzard niet nodig, en het kost me geen talent points, perfect dus.
...

And he hits himself again!
Lees nog eens goed zou ik zeggen.
Ik geef aan dat ik blizzard gebruik voor AoE op het moment dat mobs op mij aflopen en dat ik het vérder (als in, ánders dan daarvoor) niet gebruik.

Moeilijk he? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Een mage zonder iceblock gaat meestal down tegen een warrior, zegt genoeg lijkt me :) Surviblity -> dmg.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
wat is eigenlijk de bijzonderheid van black moss.

Ik kreeg heel veel whispers in de trant : shadowpriest ? and do you want to come to black moss
Ik bedoel, waarom wordt er specifiek om shadowpriests gevraagd.

Ik hoef alleen nog maar de black moss te doen om mijn key te krijgen voor karazhan, maar weet dus niet wat ik kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:18:
Een mage zonder iceblock gaat meestal down tegen een warrior, zegt genoeg lijkt me :) Surviblity -> dmg.
PvP != PvE

Zegt genoeg, lijkt me. :P ;)

Als holy/disc specced priest levellen in instances (alleen de laatste 2 levels overigens), te doen of respec naar shadow? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:20:
[...]

PvP != PvE

Zegt genoeg, lijkt me. :P ;)

Als holy/disc specced priest levellen in instances (alleen de laatste 2 levels overigens), te doen of respec naar shadow? :)
Zeker te doen. Vriend van me is al sinds level ~35 tot 70 holy/disc en hij was zelfs de eerste in mijn guild om 70 te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sabriel schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:19:

Ik kreeg heel veel whispers in de trant : shadowpriest ? and do you want to come to black moss

Ik hoef alleen nog maar de black moss te doen om mijn key te krijgen voor karazhan, maar weet dus niet wat ik kan verwachten.
Najah tis een event van 18 portals die openen en waaruit in portal lord (oid) stapt en wat mobs.
Dps is de key zeg maar.
Jammer dat het zo buggy als de tering is, gisteren ging hij bij ons op slowmotion, duurde 4 minuten voordat een nieuwe portal spawnde, zzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

black moras is een chain event
key = dps en veel ervan :P
veel killen, weinig pauzes

edit: wat Hymn zegt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium

18 portals met een elite guard, portals spawnen mobs die richting Medivh lopen en z'n schild aanvallen. Zodra de guard neer gaat, sluit de portal en opent de volgende. Hoe sneller de elite neer, hoe meer tijd je tussen twee portals krijgt.

Portal 6, 12 en 18 hebben een boss als guard, eerste is vrij simpel tank/dps, tweede is een soort Kurinaxx zonder sandtraps en derde heeft time stop. Tijdens de eerste twee bosses blijven er ook mobs spawnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shade of Aran daun
--> http://www.thottbot.com/?i=60153 voor mij ^^
Rogue/hunter neck dropte ook, heb ik op gepassed voor de rogue (ik had immers al een epic gehad net ^^).

Prince Malchezaar is ook dood (ik was niet in die raid, jammer >.<).

Alleen Nethersprite nog (bugged op hele server begreep ik) en Nightbane.

Leuke instance, vind voornamelijk de (gedwongen) focus van spelers erg goed. Je kunt niet slacken, dat valt direct op.

Edit: http://www.thottbot.com/?i=58562 heb ik voor mezelf gemaakt trouwens, niet erg duur (~550g en de primal nether).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

sabriel schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:40:
[...]

Dat snap ik wel, maar ik bedoel, als ik mijn Lock respecc, ik ben nog steeds een dps-er, en niet meer. Met een pala ben je gewoon multifunctie, vooral op de lagere lvls, en dat lijkt me gewoon vet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:48
Dan doe je toch wat verkeerd ;)

Warrior : Charge(als je al niet cs op hem gebruikt ofc :P)
Mage: Frost nova > Mana Shield > 11 yards afstand(tegen intimidating shout, moet je beetje op gevoel doen) > sheep > Fireball> R1 frostbolt> kite feest> blink op intercept.> verderkiten

Bij gnomes of warriors met trinket die je fn breken moet je je sheep faken en alsnog sheepen na frost nova anders heb je een pummel op je dak en kun je niks meer :9 = idd dode mage :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bokkie schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:11:
[...]

mja ok als je hem er krijgt :o
ging puur over de moeilijkheids graad he ^^

gheghe, guildie van mij is van het weekend gescammed, hij wilde een lvl 2 char Crusader laten zetten 8)7

krijgt ie uiteraard dik uitgesmeerd elke keer als ie online is :P
Het is onmogelijk om een char onder lvl 70 in tempest keep te krijgen.
Een warlock kan namelijk niet summonen in netherstorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:32:
[...]

i know :P maar ging puur om de moelijksgraad

Bloodscalp is trouwens alweer 3 weekenden crap, afgelopen 3 weken geen enkele zaterdag avond of zondag normaal kunnen spelen, schijtzooi

wordt tijd dat ze de server gewoon vervangen aangezien bs toch geen free transfers krijgt omdat die dan leegloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Behalve druids natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:42
Ik vond nog een hele handige website:

http://www.freewarcraftguides.com/

Staat veel goeie informatie op.

[ Voor 28% gewijzigd door Zeror op 12-02-2007 13:38 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

[...]

leugens! Een druid van level 68 kan er gewoon komen ^_6

Daarom verschijnen alle tempest keep instances al op level 68 in je LFG tab, je kan er wel alleen dus komen als dr00d :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
Bokkie schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:27:
[...]
black moras is een chain event
key = dps en veel ervan :P
veel killen, weinig pauzes

edit: wat Hymn zegt :+
Dus net zoals als tussen boss 1 en 2 van durnholde.
Snel water drinken tussen rushes in en gewoon zorgen dat je mana-balkje zo vol mogelijk blijft.
Moet niet zo moeilijk zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiebbe schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:39:
[...]

leugens! Een druid van level 68 kan er gewoon komen ^_6

Daarom verschijnen alle tempest keep instances al op level 68 in je LFG tab, je kan er wel alleen dus komen als dr00d :P
knappe druid die op dat level een level 70 attunement chain heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Rakkerzero schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:37:
Ik vond nog een hele handige website:

http://www.freewarcraftguides.com/

Staat veel goeie informatie op.
Access Denied (policy_denied)

Your system policy has denied access to the requested URL.

For assistance, contact your network support team.

Your request was categorized by Blue Coat Web Filter as 'Games'.
If you wish to question or dispute this result, please click here.
Ik mag ook nix :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
Bokkie schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:35:
[...]
i know :P maar ging puur om de moelijksgraad
Het gaat niet om moeilijksheidsgraad maar vanwege het feit dat je niet kan summonen, en dat je moet vliegen om er te komen, dus alleen druids zijn de enigste niet lvl70 in tempest keep

wel lekker, als je doodgaat in tempest keep hoef je tenminste niet de eerste 10min meer corpse-runnen.

[ Voor 14% gewijzigd door sabriel op 12-02-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Jij mag Nix inderdaad niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo mijn eerste reactie in dit topic. Ik ben al een jaar een trouwe lezer maar de reacties vandaag dwingen mij om te reageren.

Een warlock zou een mage eruit kunnen dps met aoe? Dat is echt de grootste onzin. AE heeft geen cooldown (ja wel een kleine maar zeker niet zo lang als de global cooldown) en doet 500 damage zonder crit. Veel meer damage dus dan 500 per tik. Als je arcane specced is deze damage nog veel meer. Gebruik je voor de gein dan ook nog eens arcane power (ja mana burn ftw) dan kan je met AE makkelijk boven de 1k critten.

Een mage met iceblock kan niet spelen? Je wilt niet weten hoe vaak ik healers heb gered door aggro te nemen om vervolgens mijn eigen hachje te redden met iceblock. Het is gewoon extreem handig in meerdere situaties. Iceblock is voor een mage ook de enige manier (op doodgaan na) om jezelf te dispellen als een priest zit te slacken of in welke pvp situatie dan ook. Het dispelled namelijk ALLES.

En een mage die beweert voor een slow effect in blizzard geen talent points nodig te hebben moet toch echt eens een bril kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:56:
als hij bijna OOM is polymorphed hij iedereen, en gaat drinken. Waarna hij enraged en veel meer dmg gaat doen. Zoveel mogelijk mana van hem behouden is dus belangrijk.
Haha, geweldig. Wel een cheater trouwens, je kunt niet in-combat drinken! :D
Exitium schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:01:
Als 'ie OOM is sheeped 'ie de raid, gaat drinken en doet een AoE Pyro voor 7k. Je wilt dus zoveel mogelijk spellcasts interrupten zodat die geen mana gebruiken, maar aangezien AM dus insta channelled is en je bij de start al volle mana kwijt bent, heeft het geen nut die te interrupten en kun je die beter laten liggen voor Fireball/Frostbolt die pas mana kosten als de castingtijd voorbij is.

Hij kan sowieso nog wel leuke dmg doen, kunnen jullie mages nog wat van leren. :P
Ik vind het leuk gevonden van Blizzard, wel humor. En wat betreft die AoE Pyro, tja, die krijgen wij vlak nadat locks Fel reavers als pet gekregen hebben denk ik ;)
Respec!!
Nevah! Frost FTW! Of nja, FT-rank1FBendanwegrennen ;)
Euh, het heeft er misschien mee te maken dat ik een frostmage ben, maar ik heb A) nog nooit verloren van een warrior en heb B) die hele iceblock niet nodig. Warriors zijn een eitje. Rogues waren dat totdat ze CloS kregen, kutskill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Probeer eens om de site te translaten met http://babelfish.altavista.com/
En dan gewoon vertalen van <random taal> naar engels :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:48:
Zo mijn eerste reactie in dit topic. Ik ben al een jaar een trouwe lezer maar de reacties vandaag dwingen mij om te reageren.

Een warlock zou een mage eruit kunnen dps met aoe? Dat is echt de grootste onzin. AE heeft geen cooldown (ja wel een kleine maar zeker niet zo lang als de global cooldown) en doet 500 damage zonder crit. Veel meer damage dus dan 500 per tik. Als je arcane specced is deze damage nog veel meer. Gebruik je voor de gein dan ook nog eens arcane power (ja mana burn ftw) dan kan je met AE makkelijk boven de 1k critten.

Een mage met iceblock kan niet spelen? Je wilt niet weten hoe vaak ik healers heb gered door aggro te nemen om vervolgens mijn eigen hachje te redden met iceblock. Het is gewoon extreem handig in meerdere situaties. Iceblock is voor een mage ook de enige manier (op doodgaan na) om jezelf te dispellen als een priest zit te slacken of in welke pvp situatie dan ook. Het dispelled namelijk ALLES.

En een mage die beweert voor een slow effect in blizzard geen talent points nodig te hebben moet toch echt eens een bril kopen.
Afgezien van je geen-stijl-naam ben ik het helemaal met je eens :D
Ik heb verder nooit beweerd dat er geen talent points nadig waren voor slowdown effect in blizzard. Ik beweerde dat je voor blizzard zélf geen talentpoints nodig had en het daardoor ook een nuttig item is voor firemages. :)
Rakkerzero schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:53:
[...]
Probeer eens om de site te translaten met http://babelfish.altavista.com/
En dan gewoon vertalen van <random taal> naar engels :)
Helaas, nog steeds access denied :(

[ Voor 9% gewijzigd door Whuzz op 12-02-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:51:
Haha, geweldig. Wel een cheater trouwens, je kunt niet in-combat drinken! :D
FD & drink imo =)

Maargoed, idd, het is geen hunter ^^

De priest in onze groep was niet erg goed in in-het-cirkeltje-blijven-staan. Beetje jammer, die 5k dmg op de hele raid elke keer. Maargoed, hij is dood ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:58:
[...]

FD & drink imo =)

Maargoed, idd, het is geen hunter ^^
Wou net zeggen. Vind het wel een skill die bij mages past. We gaan zo vaak dood dat doen alsof ook niet zo'n probleem moet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:42:
[...]

knappe druid die op dat level een level 70 attunement chain heeft gedaan.
Voor Mechanar is geen attunement nodig hoor...
Iceblock is voor een mage ook de enige manier (op doodgaan na) om jezelf te dispellen als een priest zit te slacken of in welke pvp situatie dan ook. Het dispelled namelijk ALLES.
Veel plezier met het dispellen van Burning Adrenaline. :P
[...]

Ik vind het leuk gevonden van Blizzard, wel humor. En wat betreft die AoE Pyro, tja, die krijgen wij vlak nadat locks Fel reavers als pet gekregen hebben denk ik ;)
Best een leuk gevecht ja. Geen tank nodig, iedereen gewoon full DPS en een paar (2 pala's, 1 priest bij ons) healers. 4k Fireballs/Frostbolts, skill waarbij een paar man een muur van vlammen om zich heen krijgen waar ze niet uit mogen (anders pakt de raid 4k dmg ofzo), Blizzard die langzaam met de wijzers van de klok mee door de ruimte draait, etc.

Edit: En z'n leukste ability vergeten! :o Iedereen wordt naar het midden van de room gepulled en krijgt een slow effect. Als je na 10 sec de zijkant van de room niet bereikt hebt ben je dood door een 12k AE. :D

[ Voor 8% gewijzigd door Exitium op 12-02-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Hydra schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:00:
Wou net zeggen. Vind het wel een skill die bij mages past. We gaan zo vaak dood dat doen alsof ook niet zo'n probleem moet zijn ;)
Als undead mage ben ik al dood geweest, dus je zou zeggen dat Feighn Death een racial zou moeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 08:37:
Hey mense even een vraagje,

Kun je met een account die niet geupgrade is naar een tbc account inloggen, op een tbc installatie?
jarnotjuh schreef op maandag 12 februari 2007 @ 09:03:
[...]
Dat kan zeker.. Toen TBC nog niet uitwas en wel op internet al te vinden was, gewoon gedownload, en zo geinstalleerd.. Natuurlijk probeer je dan ook met de live TBC servers om door de Dark Portal te komen, maar dan krijg je een leuke melding in de zin van: You must be lvl XX or higher or have TBC installed."

Gaat dus gewoon om je key upgrade.. Mocht je wel de key upgrade gedaan hebben zonder TBCinstall, dan zou je nog deze melding krijgen. Lijkt me wel het meest logisch.
Iemand die dit met zekerheid kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online
sabriel schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:45:
[...]

Het gaat niet om moeilijksheidsgraad maar vanwege het feit dat je niet kan summonen, en dat je moet vliegen om er te komen, dus alleen druids zijn de enigste niet lvl70 in tempest keep

wel lekker, als je doodgaat in tempest keep hoef je tenminste niet de eerste 10min meer corpse-runnen.
:O lezen ftw
[...]

Euh, het heeft er misschien mee te maken dat ik een frostmage ben, maar ik heb A) nog nooit verloren van een warrior en heb B) die hele iceblock niet nodig. Warriors zijn een eitje. Rogues waren dat totdat ze CloS kregen, kutskill.
mja CloS is echt imba, waar ik van andere cooldowns vind dat ze best wat lager mogen zijn, verbaast het me niets als die van CloS straks hoger wordt

echt zo zuur voor een lock als ie al zijn dots op me heeft, CloS vanish en weer cheapshot
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:03:
[...]

Iemand die dit met zekerheid kan bevestigen?
hoeveel bevestigingen wil je hebben ?

[ Voor 9% gewijzigd door Bokkie op 12-02-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Whuzz schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:56:
Helaas, nog steeds access denied :(
Nou speciaal voor jou dan (clickable):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4e96b700344f7ae6966b6ded76c14547/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn hellfire doet 500-550/tick voor 1600 mana. Je IAE zit zowieso op de global cooldown, dus kan je max iedere seconde een AE doen, net zo snel dus als mijn hellfire tickt. Knappe menselijke speler die dat kan trouwens, maar dat laten we even buiten beschouwing.

15 Seconden hellfire = 15 * 550 = 8250 damage voor 1600 mana.
15 * Arcane explosion = 15 * 545 mana = 8175 mana om diezelfde hoeveelheid damage te doen.

Wil je met je arcane explosion even mana efficient zijn, dan moet je rank 2 gebruiken en doe je geen zak damage meer.

Ik ben ook destro specced, waardoor ik 70% kans heb om geen casting time te verliezen als ik geraakt wordt.

Zelfs al wordt ik wel ge-interrupt en kan ik maar de helft van mijn hellfire casten, dan ben ik nog vele malen mana-efficiënter dan een mage bij evenveel damage.

Nu zeg je, klopt allemaal, maar dan kan een mage nog steeds dezelfde of meer damage doen, en dat is inderdaad zo, maar dan is die mage wel zo goed als oom, ook als hij goed gegeared is.
Als ik hellfire twee keer moet casten in die 15 sec door interrupts dan heb ik nog 2/3e van mijn mana of meer over, en dan kan ik ook nog eens lifetappen/bandagen.

Begrijp me niet verkeerd, ik weet best wel wat voor AOE monsters mages zijn, maar probeer het in godsnaam ook eens van de andere kant te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:44
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:25:
[...]

Zeker te doen. Vriend van me is al sinds level ~35 tot 70 holy/disc en hij was zelfs de eerste in mijn guild om 70 te bereiken.
Dan heeft ie mazzel, want ik heb het opgegeven na level 62 en was weer vrolijk shadow totdat ik 70 haalde. Ging velen malen sneller, vooral met questen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 21:02

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:25:
[...]

Ligt er maar net aan of je hulp krijgt enzo.

Ik ben sinds een week terug holy/disc gegaan op lvl 66. Maar ik krijg nu hulp van een guildie. we questen dan gewoon samen. Hij is een rogue, dus lekkere dps. Met een renew en af en toe een flash heal is dat gewoon continue doorgaan zonder stoppen.

Als je het solo moet doen gaat er niks op tegen shadow. al ken ik nog priests die gewoon met een holy (dmg) build aan het levellen zijn.

Ligt er maar net aan hoe je speelt:

- Erg veel in instances: holy/disc disc/holy
- Erg veel solo questen: shadow (41+ punten zelfs)
- 50/50: gewoon shadow gaan

[ Voor 21% gewijzigd door DinX op 12-02-2007 14:09 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
[...]

Over 2 a 3 weekjes als mijn pvp skills weer terug gekeerd zijn zal ik een movie maken: hoe versla ik een firemage :)

Engiste truckje waarmee je het een warrior moeilijk kan maken: instant sheep spell.

Ik herriner me ooit nog goed toen ik ooit een warrior + mage bezig zag duelen, mage was ze pure + fire dmg gear aant testen en die warrior was elke keer kansloos, had nog met hem gewed om 10s dat ik hem(mage) zou verslaan, en verhip hij heeft me 1x geraakt :)

Mijn ervaring op lvl 60 was dat een warrior gewoon op de firemage zijn arse blijft zitten (totdat hij instant sheeped) en alles interupt wat die cast. Forst nova? zelfde seconde nog pvp tricket. Sheep proberen te casten terwijl pummel op cooldown zit? Inimidation shout. Blijft er meestal niet veel dingen over dan te gaan blinken ->intercept.

Dat vindt ik ook zo heerlijk aan warrior class, je moet alleen maar inspelen op wat je tegenstander doet en alles proberen te counteren. Zal binnenkort me lvl70 warrior ervaring posten :)

Meest mooie vindt ik toch altijd als je druids achter nazit en ze elke weer kansloos van form veranderen om hamstring te counteren. Tsja kans van 99% dat die alweer hamstring is 1sec nadat hij het gecounterd heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Bokkie schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:04:
mja CloS is echt imba, waar ik van andere cooldowns vind dat ze best wat lager mogen zijn, verbaast het me niets als die van CloS straks hoger wordt

echt zo zuur voor een lock als ie al zijn dots op me heeft, CloS vanish en weer cheapshot
Door al die nieuwe skills (Envenom, Deadly Throw, CoS) kom ik ruimte te kort op mijn bars ;)
Had destijds een 2 tal bars aangemaakt met genoeg ruimte om al mijn skills op te zetten.
Sowieso moet ik nog aan de skill wennen want vaak zat vergeet ik gewoon dat ik hem heb :P

De CoolDown is wel lekker kort, 1 minuut is echt zo voorbij en dus lekker te gebruiken.
Enige CD's die naar beneden mogen is Vanish/Sprint/Blind van mij. Adrenaline Rush op 5 minuten is ook wel relaxed ipv 6 minuten, en Blade Flurry is met zijn 2 minuten ook zo voorbij.

(Heb een tijd met Preparation gespeeld, maar die 10 minuten CD maakt me altijd zo zenuwachtig om te gebruiken dat ik er zowat direct vanaf gestapt ben!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:05:

[heel verhaal]

Begrijp me niet verkeerd, ik weet best wel wat voor AOE monsters mages zijn, maar probeer het in godsnaam ook eens van de andere kant te bekijken.
Mooi verhaal over AE, alleen gebruikt een mage AE zelden als main AoE spell. Dat doe je alleen op het moment dat de mobs in melee range (of iig dichtbij genoeg) en je ze niet meer kunt CC-en. Dan is het rondrennen en AE spammen. Flamestrike, blastwave, 1x AE, FN, Flamestrike, CoC en daarna afmaken me AE. Hoe je het ook went of keert, een lock kan een mage echt niet bijbenen als het op (AoE) damage aangaat.
Maar wees gerust, jij hebt een felhunter. so /shoo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online
RaseriaN schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:10:
[...]

Door al die nieuwe skills (Envenom, Deadly Throw, CoS) kom ik ruimte te kort op mijn bars ;)
Had destijds een 2 tal bars aangemaakt met genoeg ruimte om al mijn skills op te zetten.

Sowieso moet ik nog aan de skill wennen want vaak zat vergeet ik gewoon dat ik hem heb :P
De CoolDown is wel lekker kort, 1 minuut is echt zo voorbij en dus lekker te gebruiken.

Enige CD's die naar beneden mogen is Vanish/Sprint/Blind van mij. Adrenaline Rush op 5 minuten is ook wel relaxed ipv 6 minuten, en Blade Flurry is met zijn 2 minuten ook zo voorbij.

(Heb een tijd met Preparation gespeeld, maar die 10 minuten CD maakt me altijd zo zenuwachtig om te gebruiken dat ik er zowat direct vanaf gestapt ben!)
mja same ik heb DT er niet op zitten, maar wel shiv, cos en envenom
mja prep cooldown van 10 minuten is gewenning

bewaarde vroeger ook veel te vaak mijn AR/BF enzo, nu gewoon altijd op cooldown, ook tijdens grinden, vergeetn CloS ook heel vaak. solo grinden gebruik ik nu ook veel vaker blind, kost me inmiddels al een klein fortuin :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hooli-gan schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:06:
[...]

Dan heeft ie mazzel, want ik heb het opgegeven na level 62 en was weer vrolijk shadow totdat ik 70 haalde. Ging velen malen sneller, vooral met questen.
Met questen is holy/disc bagger natuurlijk, mana op om de twee mobs. Wat wel werkt, is inderdaad questen met een dps-er. Doe ik regelmatig met een tank, ik pull mobs met m'n wand en leid ze dan naar hem toe waarna hij ze aggro-ed en afmaakt. Ik doe af en toe een renew op hem: geen centje pijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Laatst online: 12:44
DinX schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:08:
[...]

Ik ben sinds een week terug holy/disc gegaan op lvl 66. Maar ik krijg nu hulp van een guildie. we questen dan gewoon samen. Hij is een rogue, dus lekkere dps. Met een renew en af en toe een flash heal is dat gewoon continue doorgaan zonder stoppen.

Als je het solo moet doen gaat er niks op tegen shadow. al ken ik nog priests die gewoon met een holy (dmg) build aan het levellen zijn.

Ligt er maar net aan hoe je speelt:

- Erg veel in instances: holy/disc disc/holy
- Erg veel solo questen: shadow (41+ punten zelfs)
- 50/50: gewoon shadow gaan
Zelfs als ik 100% samen met een guildie was gaan questen enzo, was ik shadow gegaan. Healen is niet nodig (doet VE wel) en met shadow gaan de mobs gewoon vele malen sneller neer.

Maar idd, het hangt van de situatie af. Als je veel instance runs wil en kan doen is holy misschien leuk, ik vond het persoonlijk te traag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whuzz schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:16:
[...]

Mooi verhaal over AE, alleen gebruikt een mage AE zelden als main AoE spell. Dat doe je alleen op het moment dat de mobs in melee range (of iig dichtbij genoeg) en je ze niet meer kunt CC-en. Dan is het rondrennen en AE spammen. Flamestrike, blastwave, 1x AE, FN, Flamestrike, CoC en daarna afmaken me AE. Hoe je het ook went of keert, een lock kan een mage echt niet bijbenen als het op (AoE) damage aangaat.
Maar wees gerust, jij hebt een felhunter. so /shoo :P
De poster die ik quote had het over AE, daarom dat mijn verhaal daar over gaat ;)

Vergeet niet dat een lock ook twee ranged aoe spells heeft, Rain of fire en Seed of Corruption.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whuzz schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:16:
[...]
Hoe je het ook went of keert, een lock kan een mage echt niet bijbenen als het op (AoE) damage aangaat.
Dat zeg je nu al twee keer, maar onderbouw het nou eens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:48
evilpin0 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:09:
[...]

Mijn ervaring op lvl 60 was dat een warrior gewoon op de firemage zijn arse blijft zitten (totdat hij instant sheeped) en alles interupt wat die cast. Forst nova? zelfde seconde nog pvp tricket. Sheep proberen te casten terwijl pummel op cooldown zit? Inimidation shout. Blijft er meestal niet veel dingen over dan te gaan blinken ->intercept.
Firemages hebben nu een leuke abilty called Dragons breath, vrij effectief in dit soort situaties :)

+ Die pvp trinket heeft 5 minuten cooldown en intimidation shout heeft 3 minuten cooldown je wint dat duel dan wel maar het volgende duel kan je helemaal niks.

: Edit

meer.
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:26:
[...]

Dat zeg je nu al twee keer, maar onderbouw het nou eens? :)
Firemages hebben naast AE/blizzard blastwave en dragonsbreath wat naast een flinke damage boost ook goed de tijd geeft om weg te lopen van de mobs die je aoe'd.

Frostmages hebben shatter(50 % extra crit) wat ook een flinke damage boost geeft aan de aoe

Ik heb me voor de rest niet echt verdiept in warlock aoe talents die het kunnen improven dus corrent me if i'm wrong :P

[ Voor 28% gewijzigd door Verxx op 12-02-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
[b][message=27486185,noline]jarnotjuh schreef op maandag 12 februari 2007
Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/7264/sigax1.png
I R famous on tah intrawebs <3

[ Voor 8% gewijzigd door Smultie op 12-02-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Bokkie schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:17:
mja same ik heb DT er niet op zitten, maar wel shiv, cos en envenom
mja prep cooldown van 10 minuten is gewenning

bewaarde vroeger ook veel te vaak mijn AR/BF enzo, nu gewoon altijd op cooldown, ook tijdens grinden, vergeetn CloS ook heel vaak. solo grinden gebruik ik nu ook veel vaker blind, kost me inmiddels al een klein fortuin :X
Envenom, ik kan er niks aan doen maar ik zie het nut van de skill niet helemaal.
Sowieso moet je Deadly Poison op je wapens doen, maar ik ben zelf geen fan van Deadly Poison omdat na 5 stacks het nog steeds kan proccen, geen extra stacks geeft en je dus DPS verliest.
Dan het punt dat je 5 stacks en 5 CP's moet hebben wil je een beetje damage doen op je target.

Ik gebruik KS nogal vrij vaak zodat ik minder damage op mijn harses krijg.
In combinatie dat je 5CP's moet hebben voor Envenom en ook nog dat je Deadly Poison je charges verliest heeft mij doen beslissen dat het een ruk skill is ;) Maarja, wie weet moet ik er nog eens naar kijken in een raid situatie ipv. solo questen.

Blind is een super skill, alleen is het ruk dat je Fadeleaf nodig hebt en dat het op 5 min CD zit.

AR en BF gebruik ik ook nog steeds te weinig omdat ik constant denk "wie weet heb ik het zo wel nodig en heb ik het niet meer!"
In Raid situatie's gebruikte ik het wel vrij vaak, maar dan ook alleen maar als ik zeker wist dat ik geen aggro ging/kon trekken omdat AR/BF nogal erg aggro gevoelig samen met Slice & Dice ;)

[ Voor 0% gewijzigd door RaseriaN op 12-02-2007 14:33 . Reden: domme typfout :Y) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

SMulTiE schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:28:
[...]

I R famous on tah intrawebs <3
AGIAN I WANT YUR BABIEZ!1!
I LIEK FAMOUS POEPLE :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Verxx schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:27:
[...]

Firemages hebben nu een leuke abilty called Dragons breath, vrij effectief in dit soort situaties :)

+ Die pvp trinket heeft 5 minuten cooldown en intimidation shout heeft 3 minuten cooldown je wint dat duel dan wel maar het volgende duel kan je helemaal niks.

:
* evilpin0 yells 20g for the roque that beats me ;)
Idd cd zijn req voor warrior, gelukkig genoeg andere classes om lastig te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
  • Laatst online: 29-03-2023
Btw, sinds een tijdje geleden (echt een tijdje geleden:P) waren Rogue skills gereset. (Ik heb ze nog steeds niet bijgevuld)

Maar ik ben dus me skill tree build kwijt! Weet iemand een goeie voor mij?

(Ik gebruik 2 zwaarden, 1tje die je bij de SM quest krijgt door alle bosses te verslaan en 1 met 2.00 speed in Off-Hand)

Als het goed is had ik Combat/Assa.

Maar ik ben misschien van plan om dagger/dagger style te gaan omdat ik een vriend van me heb zien spelen en hij ownd echt zwaar met zijn Ambush tegen Horde etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
evilpin0 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:42:
[...]

* evilpin0 yells 20g for the roque that beats me ;)
Idd cd zijn req voor warrior, gelukkig genoeg andere classes om lastig te vallen.
Dat geeft dus aan dat je zonder die trinket de class mage gewoon niet kan ownen. Iets wat wij onder de mages een 3 minuten wonder noemen. Bij jou, 5 minuten wonder, aka ik ben slecht tegen mages.. Self owned.
Het is bijna onmogelijk om van een warrior te verliezen als mage, of je moet je mage niet kennen, of kunnen spelen. Voor een frostmage mag je al helemaal niet verliezen aka 2x lifesaver + imbah shield.
De warrior moet wel in zo'n ontiegelijke goede dmggear zitten wilt ie me in 1 klap, of 2 klappen dood rammen, anders is het al gauw einde warrior.
Ze hebben nu zeker een voordeel met dat spellreflect, maar ook daar valt wat aan te doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online
RaseriaN schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:29:
[...]

Envenom, ik kan er niks aan doen maar ik zie het nut van de skill niet helemaal.
Sowieso moet je Deadly Poison op je wapens doen, maar ik ben zelf geen fan van Deadly Poison omdat na 5 stacks het nog steeds kan proccen, geen extra stacks geeft en je dus DPS verliest.
Dan het punt dat je 5 stacks en 5 CP's moet hebben wil je een beetje damage doen op je target.

Ik gebruik KS nogal vrij vaak zodat ik minder damage op mijn harses krijg.
In combinatie dat je 5CP's moet hebben voor Envenom en ook nog dat je Deadly Poison je charges verliest heeft mij doen beslissen dat het een ruk skill is ;) Maarja, wie weet moet ik er nog eens naar kijken in een raid situatie ipv. solo questen.
mja heb envenom erop staan als echte finisher vooral in instances
ik heb altijd instant/Anesthetic Poison op main hand en deadly op offhand op die manier kan ik de stacks beter controleren dmv van shiv, heb nu nog een te traag wapen om shiv echt lekker te gebruiken maar straks met [Latro's Shifting Sword] wordt dat gewoon heerlijk

maar het is voornamelijk een dagger finisher voor mutilate builds volgens mij
hoogste envenom crit btw is 2.3k

met een snelle ofhand is het trouwens best cheap denk ik met een 1.3 dagger is ie 2 energy goedkoper dan hemo als de berekening klopt Enerycost shiv = ((weaponspeed*10)+20)

trouwens zowieso met solo grinden altijd 2x instant
Blind is een super skill, alleen is het ruk dat je Fadeleaf nodig hebt en dat het op 5 min CD zit.
dat zeg ik kost een fortuin
AR en BF gebruik ik ook nog steeds te weinig omdat ik constant denk "wie weet heb ik het zo wel nodig en heb ik het niet meer!"
In Raid situatie's gebruikte ik het wel vrij vaak, maar dan ook alleen maar als ik zeker wist dat ik geen aggro ging/kon trekken omdat AR/BF nogal erg aggro gevoelig samen met Slice & Dice ;)
gewoon gebruiken, als je ze nodig hebt heb je altijd nog vanish :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

rethxoth schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:42:
Btw, sinds een tijdje geleden (echt een tijdje geleden:P) waren Rogue skills gereset. (Ik heb ze nog steeds niet bijgevuld)

Maar ik ben dus me skill tree build kwijt! Weet iemand een goeie voor mij?

(Ik gebruik 2 zwaarden, 1tje die je bij de SM quest krijgt door alle bosses te verslaan en 1 met 2.00 speed in Off-Hand)

Als het goed is had ik Combat/Assa.

Maar ik ben misschien van plan om dagger/dagger style te gaan omdat ik een vriend van me heb zien spelen en hij ownd echt zwaar met zijn Ambush tegen Horde etc.
Ik krijg een wrang idee bij deze post, vooral het gevoel dat je je account/rogue gekocht hebt.
Anyways, om richting de 60 te schieten zou ik toewerken naar deze build toe.

Swordspec, Dual Wield Spec, Riposte, Hit, Extra Crit% na kill, wat wil je nog meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
jarnotjuh schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:47:
Ze hebben nu zeker een voordeel met dat spellreflect, maar ook daar valt wat aan te doen. :P
Kan een warrior spellsteal eigenlijk reflecten? Dus dat een warrior spellreflect up heeft, mage spellsteal cast, de warrior reflect en zo AI of Molten Armor op zich krijgt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasgrif
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 20:56
Exitium schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:49:
[...]

Kan een warrior spellsteal eigenlijk reflecten? Dus dat een warrior spellreflect up heeft, mage spellsteal cast, de warrior reflect en zo AI of Molten Armor op zich krijgt? :P
Of andersom, kan een mage het reflectshield stealen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:05:
[...]

Mijn hellfire doet 500-550/tick voor 1600 mana. Je IAE zit zowieso op de global cooldown, dus kan je max iedere seconde een AE doen, net zo snel dus als mijn hellfire tickt. Knappe menselijke speler die dat kan trouwens, maar dat laten we even buiten beschouwing.

15 Seconden hellfire = 15 * 550 = 8250 damage voor 1600 mana.
15 * Arcane explosion = 15 * 545 mana = 8175 mana om diezelfde hoeveelheid damage te doen.

Wil je met je arcane explosion even mana efficient zijn, dan moet je rank 2 gebruiken en doe je geen zak damage meer.

Ik ben ook destro specced, waardoor ik 70% kans heb om geen casting time te verliezen als ik geraakt wordt.

Zelfs al wordt ik wel ge-interrupt en kan ik maar de helft van mijn hellfire casten, dan ben ik nog vele malen mana-efficiënter dan een mage bij evenveel damage.

Nu zeg je, klopt allemaal, maar dan kan een mage nog steeds dezelfde of meer damage doen, en dat is inderdaad zo, maar dan is die mage wel zo goed als oom, ook als hij goed gegeared is.
Als ik hellfire twee keer moet casten in die 15 sec door interrupts dan heb ik nog 2/3e van mijn mana of meer over, en dan kan ik ook nog eens lifetappen/bandagen.

over die 70%, kom je dan in een soort status dat je daarna niet meer interupt kan worden of geld die 70% gewoon per hit die je krijgt? Warlocks kunnen ook geen mobs in de aoe "vangen" door er even naartoe te gaan. Het is trouwens een hell om een warlock te healen die hellfire gebruikt (ik heb er ervaring mee).

Frost mages hebben trouwens nog een "geheim wapen" binnen een paar seconden kan er 3000 damage op een groep mobs gegooid worden. Frostnova=> imp cone of cold=> cold snap=>frostnova=>imp cone of cold. Bijna 100% crit garantie. En daarna natuurlijk AE eroverheen die ook blijft critten zolang de mobs bevroren zijn.

je neemt in je berekening trouwens niet de crits mee van AE, en aangezien deze erg vaak crit levert dit een vertekend beeld op. Statistisch gezien is 1 op de 10 spells gratis van een arcane specced mage dus ook nog eens -10% mana cost.

Maargoed om een lang verhaal kort te maken: warlocks zijn beter op single target en mages op meerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online
Exitium schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:49:
[...]

mischien stealed ie dan een effect van zichzeld ( de mage) hoppa daar gaat zijn 20 min ai buff en hop daar krijgt hij er 2min ai voor terug }> daar gaat je mana :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
  • Laatst online: 29-03-2023
RaseriaN schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:48:
[...]

Ik krijg een wrang idee bij deze post, vooral het gevoel dat je je account/rogue gekocht hebt.
Anyways, om richting de 60 te schieten zou ik toewerken naar deze build toe.

Swordspec, Dual Wield Spec, Riposte, Hit, Extra Crit% na kill, wat wil je nog meer ;)
Omg ga mij niet vertellen dat ik hem heb gekocht! :o

Nee, hij is van mij maar ik heb 4 maanden niet gespeeld dus vandaar.

Thanks, zal even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

RaseriaN schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:48:
[...]
Two-handers, dat zou blizzard van ze af moeten nemen. Rogues met 2-handers, tsss.

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slow-chat, one-liners, offtopic posts, en flames horen niet in dit topic thuis!