Op het moment dat ze in melee range komen gebruik je dan ook je FN. FN is een must wanneer je als mage gaat AoE-en. En dan daarbij, ik meldde er al bij dat het ging om plekker waar AoE van toepassing was. Als je als mage eindigt met 7 elites op je die jou in 3 meppen neerhakken dan heb je duidelijk niet door wanneer je wel en niet kunt AoE-en. L2Playjarnotjuh schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:24:
Vrij effectieve manier van damage doen! En ook een knappe healer die dat red om bij te houden. Als jij 5x een mob op je hebt van 70 elite(reken maar dat je dat hebt na al dit gespam), ben je binnen 1 sec in melee range van die gasten dood, en zoniet OOM, waardoor je nog minder escape abilities hebt..
Als jij je FB gebruikt nadat je al agro op jezelf hebt ben je te laat ja. Je kunt ook dingen slowen die (nog) agro op iemand anders hebben hoorDat werkt ook zo lekker, als de mob 30yd van je af staat, en je frostbolts een 2.5 of 3 sec cast hebben. Als ie geslowed is zit ie op je, en dan heeft de tank nog echt geen aggro, FN is een optie, maar omdat je al OOM bent van je AoE acties kan dat niet meer..
Als jij oom bent en geen mana meer over hebt voor je FN, dan moet je mana beter leren managen, of gewoon zorgen dat je een grotere mana-pool hebt. (Of in het uiterste gevals, pots meenemen, alhoewel ik van mening ben dat een goede mage nooit pots nodig heeft)
Ik bedoelde fireblast ipv blastwave, soz!Oi..? 5x scorch is goed, maar dan blastwave? Jij wil meteen in *melee* range gaan, om zo aggro te krijgen, en daarna nog eens met een fireball aan de haal te gaan? Je weet dat die scorch debuff niet oneindig op je target zit he? Waarom dan niet meteen veginnen te fireballen..? Bovendien is het ook een lekker manaefficiente aanpak..
Je scorch debuff zit meer dan lang genoeg op je target om 3 fireballs te casten. En als je Fire Inv er af valt, dan doe je weer een paar scorches, duh.
Zoals ik in het begin al zei: Fireball alleen als mana dat toestaat. Ik ben elemental met focus op fire, die staan er niet bepaald om bekend dat ze zuinig met mana zijn, en toch heb ik er nooit problemen mee. Kwestie van slim spelen en goed timen.
Elemental. t/m combustion in fire (met alle talents die damage en crits verhogen) en t/m iceblock in frost. Kan de precieze build even niet namaken, ivm restricties op werk. wowheads en wow.com enzo zijn geblockedHet is goed dat je zoveel verschillende spells gebruikt, maar gebruik ze dan wel op een moment dat het wat uitkomt. En als je echt CoC, blastwave, blizzard, en flamestriked, mag ik vragen welke spec je dan hebt?
Blizzard en CoC gebruik je voornamelijk voor het slowing effect, wanneer je ziet dat je agro hebt gekregen door het AoE-en. Voor pure dmg pak je liever flamestrike uiteraard (aangezien het merendeel van mijn talents in firte zitten), maar als je FN's op zijn, dan is blizzard mooi omdat het slowed.
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!