[Ervaringen] Asus A6 serie deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 26.232 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
GremliN-Online schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:16:
Oef das idd behoorlijk minder... Lijkt idd op een fatale crash, echter zou het aan de videokaart driver kunnen liggen. In Windows XP kun je dan niets meer volgens mij. Ik weet niet welke versie je nu hebt maar probeer de volgende drivers:

- Orignele Driver van ASUS
- Laatste (Beta versies dus) van Laptopvideo2go.com (met modded inf), versie 100.95 als ik het goed heb
- Laatste officiele release van nVidia. Kijk daarvoor bij de Geforce Serie en onthoud het nummer. Download dan die driver ook bij laptopvideo2go.com.

Overigens gebeurde het bij mij ook 3 keer onder Vista, echter wordt daar de driver nu gerecoverred waardoor je mooi verder kunt werken. Vandaar ook dat ik de drivers nog ff zou proberen.
In principe zou het toch zo moeten zijn dat als het een crash is dat ik dat dan ook ergens moet kunnen terug vinden (bijv. Windows Logboek)?

Ik zal nog eens kijken naar de videokaart drivers. Ik draai nu 84.71 van lv2g.com. De laatste officieele Nvidia is de 84.63. Ik heb na lang proberen gekozen voor deze driver, omdat ik 1) met de drivers met het nieuwe display continue schijfactiviteit heb (staat hier uitgebreid vermeld) en 2) omdat ik telkens problemen had met mijn extern bureaublad op tv (het beeld werd niet in 3:4 formaat verstuurd, terwijl hij wel op een1024x768 resolutie uitzend).
Ik zal nog eens kijken of ik daar iets aan kan doen....

[ Voor 3% gewijzigd door Sjaakmeister op 24-03-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Mmm, ben bang dat er toch wat aan het kapot gaan is in mijn laptop.

Bij opstarten krijg ik af en toe:
Reboot and select proper boot device or insert Boot media in slected Bootdevice and press key

Ik restart dan en meestal krijg ik dit een paar keer achter elkaar :'(

Tevens kreeg ik net een 0x000000F4 blauw scherm stopmelding. (Hier hebben ze het ook over die melding [XP] Start niet, ook niet in veilige modus)

Kan het zijn dat mijn HD nu al aan het overlijden is? Ik heb de laptop pas sinds nov 2006... :X Ben nu aan het afstuderen en kan de laptop dus eigenlijk niet missen. Penny for your thoughts!!!

[ Voor 17% gewijzigd door RommelD op 25-03-2007 14:00 ]

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 07:09
Ja, waarschijnlijk een brakke HDD. Ik weet niet of je ook je laptop vaak heen ne weer sleept als die nog aan staat. Dat soort dingen zijn niet echt goed en een laptop is al al wat vatbaarder voor kwalen bij dit soort onderdelen dan een desktop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik sleep hem constant heen en weer. Tevens films kijken in de trein etc. Mmm, dacht dat ze wel tegen een stootje konden ;(

Omdat ik aan het afstuderen ben kan ik de laptop niet kan missen...wat is dan de beste oplossing? Een nieuwe HD kopen? Alleen HD opsturen en een tijdelijke HD gebruiken? Of checken of wellicht de SATA kabels naar de HD niet goed zijn/niet goed vast zitten? Of is een proggie van ASUS om de HD te checken op fouten om zeker te zijn dat ie stuk is?

Ik dacht dat mijn extra 1 gig geheugen ook nog stuk was, maar dan zal die dan nog wel werken en zal het dus mijn hd zijn geweest die al die problemen gaf :(

Kan de HD ook de schuld zijn van het feit dat geluid van films, en dan vooral op de accu, beetje crap is met schokjes en hakkeltjes?

[ Voor 26% gewijzigd door RommelD op 25-03-2007 15:09 ]

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Die ene GB kan wel schuldig zijn als die voor corruptie zorgt. Heb ik wel eens gehad met een PC. Verder is het geen SATA schijf maar een IDE (PATA). Aan de kabels moet het niet liggen denk ik. Opzich kunnen ze ook wel tegen een stootje (van een meter vallen bv) maar het is vaak slecht als de HDD dan draait en dus niet in zijn ruststand is. Ik loop ook gewoon door school met het ding aan. Het is dan ook een beetje geluk er bij hebben.

Haoperend geluid tijdens beeld kan ook liggen aan de lager geklokte CPU. Hangt ook af wat voor film (HD loopt dan bv helemaal niet goed). Je zou iig kunnen kijken met een HD progje of er geen fouten in zitten. Ik weet zo niet een programma, maar zoek maar op GoT, ze zijn er wel. Anders zou een clean instal misschien ook kunnen helpen.

Zeker zonde. Of je zelf een andere HDD wilt halen is aan jou de keuze... Je kan een tijdelijke van marktplaats halen misschien. Maar je kan ook een mooie snelle 7200rpm halen als je dat nog wilde of een grotere (160/200GB). Ik zou het iig eerst ff testen met een programma en/of de nieuwe extra dimm geheugen er eens uit halen, al betwijfel ik dat het die laatste zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

GremliN-Online schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:35:
Die ene GB kan wel schuldig zijn als die voor corruptie zorgt. Heb ik wel eens gehad met een PC.
Dus die gig geheugen kan dan toch wat mis mee zijn..de problemen onstonden ten minste na het extra geheugen en een speciale Microsoftpatch tegen problemen met hibernaten. Wellicht toch beter dan om een ander reepje te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het kan, al verwacht ik het niet. Probeer gewoon eens met 1GB die er in zat. Je weet het nooit. Maar ik heb meer het gevoel dat de HDDbrak is. Ik had echter geen problemen met de boot in de vorm van het vinden van de boot record. Wel hat ik tijdens het starten van Windows toen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik heb die andere gig er al weer een weekje uit. Eerst leken de problemen verholpen echter nu krijg ik ze weer. Dus ook zonder die ene gig gaat het minder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dan is je HDD dus echt het probleem. Waarschijnlijk dus een tikje gehad die die niet zo leuk vind... Je zou kunnen proberen de MBR opnieuw met de Windows schijf te herstellen. Misschien dat hij hem dan wel fixed en/of ziet dat er een sector bad is en hem dan ergens anders neerknalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GremliN-Online schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:16:
Oef das idd behoorlijk minder... Lijkt idd op een fatale crash, echter zou het aan de videokaart driver kunnen liggen. In Windows XP kun je dan niets meer volgens mij. Ik weet niet welke versie je nu hebt maar probeer de volgende drivers:

- Orignele Driver van ASUS
- Laatste (Beta versies dus) van Laptopvideo2go.com (met modded inf), versie 100.95 als ik het goed heb
- Laatste officiele release van nVidia. Kijk daarvoor bij de Geforce Serie en onthoud het nummer. Download dan die driver ook bij laptopvideo2go.com.

Overigens gebeurde het bij mij ook 3 keer onder Vista, echter wordt daar de driver nu gerecoverred waardoor je mooi verder kunt werken. Vandaar ook dat ik de drivers nog ff zou proberen.

[...]

[...]

Op het moment van 85 graden had ik mn BIOS al op 0702 met Vista ACPI support. Idd wordt de CPU warmer zonder (1.125V ipv 1.075V en geen terugklokken). Maar er zijn al meer van dit soort gevallen geweest. Mijn laptop heeft vanaf mid juli ook aardig de tijd gehad om stof te verzamelen. Het was overigens na 10 minuten 100% simulatie stress (foutje van mezelf). Thuis de stofzuiger er aan gehangen en weer dezelfde stresstest gelopen. Resultaat: Een fan die minder luidruchtig was dan tijdens het moment van 85 graden (daar wilde mn A6T echt opstijgen) en een temperatuur van 75 graden wat overeenkomt met een lanparty die ik in het begin had. Dus iedere 3 maanden ff je laptop "schoonmaken" is geen overbodige luxe :). Overigens vond ik mijn laptop toen ook al de hele maand wat luidruchtiger. Nu is hij weer heerlijk stil en normaal tijdens internet op max performance tussen 60-65 graden.

Meer info over BIOS 0702 en howto: GremliN-Online in "[Ervaringen] Asus A6 serie deel 8"
Ik heb de bios geflashed, hij is nu wel stabieler, temperaturen zijn een paar graden lager, maar toch vind ik het nog veel. Ik kan in de bios niks instellen over Cool&Quite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat is dan ook niet nodig... Dat gaat allemaal software matig met Windows energie beheer (waar desgewenst power4gear als skin overheen draait zeg maar) met de AMD driver al standaard bij in zit gebakken. Daar hoef je dan verder ook niks aan te veranderen. Maar heb je de stofzuiger er al door gehaald?

Net gegamed, alle temps (met max perf) liggen nu <60 graden. Heel normaal vind ik dat iig. Ze zakken nu zelfs onder de 55 graden. Ik weet niet wat voor temps jij nu hebt. Mijn fan die blaast ook niet, of iig geruisloos.. Ik merk hem niet als ik hem voor mn oor houdt iig :P.

* GENETX vind het een stuk beter nadat hij de stofzuiger er voor heeft gehangen, 85 graden werd mij te gek..

[ Voor 39% gewijzigd door GENETX op 26-03-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Local Temp: 62
Remote Temp: 59
HD0: 42
Temp1: 58
Core: 59

Heb de stofzuiger er al voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:10
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:31:
Local Temp: 62
Remote Temp: 59
HD0: 42
Temp1: 58
Core: 59

Heb de stofzuiger er al voor gehad.
zijn redelijk nette waardes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Idd, jij mag niet klagen. Dat zijn hele normale temperaturen voor de Asus A6T. Ik zit rond dezelfde temps.

Overigens zit ik nu weer lekker buiten, op energiebesparing ga ik het nu een 2 uur uithouden met Vista. Wel met hoogste brightness. Overigens heb ik het idee dat powermizer niet werkt. Zo maar ff Rivatuner er bij halen. Temps zijn nu wel <40 graden :)

EDIT: Rivatuner geeft mij nu 200/200 (Core/Mem). Powermizer werkt dus niet optimaal. 0/135 was het normaal. Die 0 is dus alleen voor de vertex shaders. De pixel pipelines zullen nog wel draaien. Iig behalen we hierdoor ook daar een kortere accutijd mee bereiken onder Vista. nVidia moet dus opschieten :P

[ Voor 83% gewijzigd door GENETX op 27-03-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik praat dan wel over idle he, gewoon Windows Vista draaiend, met alleen msn en firefox aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dan nog klopt het wel als je hem gewoon op maximum performance hebt staan. Dat heb ik ook als ik wat internet op max performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Echt cheap, ik heb geconstateerd dat er een stukje is afgebroken bij mn accu. Bij de hoeken is er een stukje van de rand eraf gebroken. Ik heb geen idee wanneer en hoe dat is gebeurt. Aangezien hij toch al RMA ging had ik er een briefje bij gezet. Ik ga er niet vanuit dat het gerepareerd wordt (tis toch een los onderdeel dat je erbij krijgt), maarja... Wel vaag aangezien ik mn laptop altijd op platte (en lege) ondergronden leg. En mn accu haal ik er ook nooit uit.

[ Voor 5% gewijzigd door BoyzNDaHood op 27-03-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
sow ik heb de bios ook succesvol geflashed. Had het tooltje van het updaten al op de laptop staan, waarschijnlijk van de driver cd ofzo. Na een tiental seconde is hij klaar en kan je gaan met de banaan. Onder vista is het nu wel een stukje rustiger. Ookal kent de proc als nog maar 2 standen, 800mhz en 1600mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Kende hij dan meer standen? Zonder andere software heb ik hem nooit ergens tussen die 2 gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
GremliN-Online schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:10:
Kende hij dan meer standen? Zonder andere software heb ik hem nooit ergens tussen die 2 gezien..
hhmm je hebt gelijk, ik dacht dat hij standaard nog wat meer standen kende :P . Zal ik wel weer aan t dromen zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-10 22:48
Mijn laptop is vandaag teruggegaan, de backlight knippert (op alle standen), lijkt mij dat dat niet hoort. Het gaat om een A6KM (Z92KM bij de MyCom), helaas pas 1 jaar oud maar gelukkig 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Jij mag niet zeuren. Voor dit soort dingen ben ik blij dat ik een Asus heb met 2 jaar garantie... Afgelopen week is de Acer (ja ik mag dat graag afkraken) van mn klasgenoot kaduk gegeaan, hele scherm doet niks meer... En dan te bedenken dat hij nog nog meer dan 3 jaar er mee moet, tenminste voor zn verzekering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-10 22:48
Mwa, ik vind dat als een backlight binnen 1 jaar het aan het begeven is vind ik dat ik best wel mag balen, een laptop koop je natuurlijk normaal gesproken niet om hem binnen een jaar te laten repareren aan iets wat het wel wat langer mag doen dan 1 jaar. En Acer, ach daar heb je het al ;-).

[ Voor 6% gewijzigd door JorisTheWise op 28-03-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Asus service is cool, is natuurlijk wel gebaseerd op een Poll.

Enige tijd terug inventariseerden wij via een poll op de website Computerconsument.nl ervaringen met de service van fabrikanten van notebooks. Deze peiling leverde een stroom aan reacties op. Opmerkelijk is dat, als het om de service gaat, de merken van de goedkope grootgrutters Lidl en Aldi (respectievelijk Targa en Medion) het veruit het best doen. Als het om goede ervaringen gaat staan ze bovenaan de lijst en bij de slechte ervaringen onderaan. Asus is in beide gevallen een goede derde.

Afbeeldingslocatie: http://www.computerconsument.nl/fotos_red_artikel/artikelen/notebooks/uitslag-poll.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door NeoMe op 29-03-2007 10:51 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij was backlight ook kapot gegaan, dacht ik, maar dat bleek de inverter te zijn die 'm aanstuurt. En dat binnen dezelfde week als wanneer ik 'm had gekregen! Na een maandje TLC van Asus doet ie t nu weer prima. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Meen dat iemand het laatst ook al vroeg, maar kan het niet terugvinden en ging over ander programma. Maar is het mogelijk om die leuk ogende hardware knopjes voorop me laptop te koppelen aan of Ook aan winamp ipv mediaplayer/asusdvd want dat zou wel makkelijk zijn ?

Hij doet het nu wel als ik winamp als mainscreen heb. Maar als ik internet explore open heb of iets anders start ie toch weer asus dvd op. Heb in winamp via options, pref, global hotkeys en dan Enable ingesteld.

Eens kijken of ik Asusdvd kan uitzetten.
Maar de opties in Asusdvd zijn nog minder dan een ipod shuffle :(
Weet iemand mss de register waardes ? _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door NeoMe op 29-03-2007 11:23 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
GremliN-Online schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:43:
Uhu ik heb mn BIOS geflashed naar 0702 die op Asustreiber.de staat. Niet veel gefixed, maar net dat ene wel :D. Mijn Turion X2 klokt automatisch terug.
Nice :) RMclock kreeg ik niet aan de praat ook al zette ik driversigning uit, dus als dit werkt ben ik weer heel erg blij en heb ik alleen nog onenigheid met Vista en SecureW2 voor het draadloze netwerk op school. Ik ga versie 0803 voor mijn A6Tc zodadelijk proberen erin te flashen, komt van dezelfde datum als 0702 voor de A6T. Zou me een hoop ergernis schelen tbh.

Werkt :) overigens is mijn corevoltage op volle snelheid wel gewoon 1.075 volt en niet 1.125 oid. Ik ben weer blij :D

[ Voor 18% gewijzigd door Rafe op 29-03-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:49
Heeft iemand met een a6va of een andere a6 serie notebook met een ati mobility X700 deze driver voor vista al geprobeerd?
Ik ben destijds nog even bij xp gebleven omdat ik geen goed werkende ati vista driver kon vinden (ivm energiebesparing / ati ccc etc)

gisteren uitgebracht:
ASUS ATI 7.3.1 mobility vista 32bit driver:
http://www.asustreiber.de/download.php?view.499

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Rafe schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:08:
[...]
Werkt :) overigens is mijn corevoltage op volle snelheid wel gewoon 1.075 volt en niet 1.125 oid. Ik ben weer blij :D
Klopt. Hij hoort ook 1.075 te zijn. Echter is 1.125 de max die er in staat (misschien voor de snellere modellen?) en die pakte Vista dus zonder de goede BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Laatst online: 29-09 14:57
NeoMe schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:50:
Asus service is cool, is natuurlijk wel gebaseerd op een Poll.

[afbeelding]
Ligt ook wel beetje aan de type gebruikers zo te zien, opvallend dat 48% apple zeer goed beoordeeld en maar 13% goed, benieuwd of dat andersom ook zo uitslaat. Bij asus liggen deze waardes dichter bij elkaar met 37/35. Wel netjes die 3e plaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Maarja, is dat betrouwbaar, die Apple fans? Ik heb vaak het idee dat de Apple users denken dat Windows per definitie 100 virussen bevat... Dat het ieder uur vastloopt etc etc en dat het Appeltje van hun een buitengewone computer is. Wanneer die kapot gaat is het niet de schuld van Apple en zullen zij er alles aan doen om het geliefde macbookje met respect te repareren...

* GENETX haat de religie genaamd "Macintoshme"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Laatst online: 29-09 14:57
zo wou ik het niet zegen maar daar lijkt het idd af en toe wel op.
Daarom komen de waardes bij asus mij ook betrouwbaarder over.

[ Voor 32% gewijzigd door disinfector op 30-03-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
GremliN-Online schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 14:44:
Maarja, is dat betrouwbaar, die Apple fans? Ik heb vaak het idee dat de Apple users denken dat Windows per definitie 100 virussen bevat... Dat het ieder uur vastloopt etc etc en dat het Appeltje van hun een buitengewone computer is. Wanneer die kapot gaat is het niet de schuld van Apple en zullen zij er alles aan doen om het geliefde macbookje met respect te repareren...

* Frietsaus haat de religie genaamd "Macintoshme"
Ehm... een groot deel van de PC gebruikers is echt niks beter hoor? Hoe vaak hoor ik wel niet verhalen dat Windows beter is omdat het meer software ondersteunt, dat een PC beter upgradebaar is en daardoor dus per definitie beter is? Sorry hoor, maar als je het verhaal verteld, doe dit dan van beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Kijk, daar is een aanhanger van het Macintoshme _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Sorry... PC is upgrade baar en dat vind ik idd wel makkelijk, maar geeft ook als nadeel dat het door de vele uitbreidingskaarten ed door sommige slechte drivers instabiel wordt. Dat is gewoon een feit. Verder is een laptop amper uit te breiden. En ja met Windows heb je meer keuze, maar maakt het uit als er voor Mac ook (soort)gelijke apps zijn? Ik ga ook niet klagen als ik naar Linux overstap, die keuze maak ik zelf.

Nee ik heb het hier over het Macintoshme. Zie alleen al de site van Apple... Laatst stond er zoiets van "Kijk verder dan Vista". Ze moeten direct Windows en PC afschilderen als het kwaad en slecht. En de Mac aanhangers nemen dat maar graag over... Ze weten verder dat Windows vaak crashed, dat is al sinds W 2K behoorlijk beter. In de meeste gevallen komt het door brakke drivers van 3th party spul waar een Mac nouwelijks last van heeft. Virussen, tjs er zijn meer Windows users dus dat betaals beter uit zullen we maar zeggen. Ook dna draait het gewoon om verstand. in de laatste 5 jaar heb ik 3 virussen voorbij zien komen, allemaal eigen domme fouten.. Lekvrij kun je die code toch nooit krijgen. Laatste voorbeeld: Apple Bootcamp. OOk daar wordt gewaarschuwd voor virussen, vastlopers. Verder gebruiken de PC's nog het oude BIOS maar Apple kan daar mooi tussen schakelen... Damn, wat is er mis met de BIOS. Dat EFI heeft volgens mij ook een groot probleem: Die gaat ook het internet, en je weet wat daar is...

Nee, ik vind Apple maar een kinderachtig merk... Niet dat ik MS zo geweldig vind, maar die zijniig niet kinderachtig. Ik ga me er nu ook niet toe verlagen, ik heb mn mening gegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 30-03-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
GremliN-Online schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:17:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Kijk, daar is een aanhanger van het Macintoshme _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Laat maar zitten... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik vraag me toch af waarom de "sneltoetsen" voor o.a. Power4Gear, geluid, etc. soms wel en soms niet werken. Na sluimerstand bijvoorbeeld niet meer. Ze werken zelfs niet eens altijd na een herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcgzantvoo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:52
Hallo,

ik probeerde gister vista 64 te installeren. Nog voor de installatie, dus na het klikken op nu installeren, kreeg ik de melding dat er een driver zoek was van de CD/DVD drive?! Hoe kom ik aan deze driver?

na lang zoeken blijkt het een HL-DT-ST DVDRAM GMA-4082N drive te zijn van LG maar nog steeds geen driver te vinden!!! Wie kan me helpen...

alvast bedankt,
Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
:S drivers installeren voor een DVD drive? DVD drives hebben firmware maar drivers? :S

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Een Asus Z53H-AP040A is dat een beetje vergelijkbaar met een A6? Ik zie door de bomen het bos niet meer bij Asus met al die typenummers.

La maar... gevonden. Het is een "kale" f3

[ Voor 17% gewijzigd door Cyberpope op 06-04-2007 18:12 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

GremliN-Online schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 14:44:

* DaMarcus haat de religie genaamd "Macintoshme"
LOL, moet je er eens een weekje mee werken met Mac Appie's / Mac OS X / etc :+

* DaMarcus kan erover meepraten om binnen een week Apple te respecteren als een volwaardig merk

Jij hebt zeker ook geen iPod? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMarcus schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:57:
[...]

LOL, moet je er eens een weekje mee werken met Mac Appie's / Mac OS X / etc :+

* DaMarcus kan erover meepraten om binnen een week Apple te respecteren als een volwaardig merk

Jij hebt zeker ook geen iPod? ;)
Ach het is maar relatief, hoe meer Mac Appie's / Mac OS X / etc wordt gebruikt hoe groter de kans op goede virussen voor dit systeem >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Binnen 10 werkdagen was mijn laptop terug van Asus. Redelijk snel vind ik zelf. Je krijgt hem opgestuurd in een vage doos, veels te groot (laptop zit er los in, dus hij kon zo heen en weer vliegen binnen de doos zelf). Ik had wat problemen eerst met de status check op het internet, krijg ik eerst geen antwoord. Nadat ik 2 x heb gemaild pas wel weer. Verder wel snelle antwoorden toen ik met een andere medewerker ging mailen die om de formulieren ging ofzo. Jammer dat ze me batterij niet gingen fixen. Verder wel goede regeling vind ikzelf bij Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Juist :). Ik wil echte kwaliteit muziek en ga dus voor een merk dat thuis is in de muziek-geluid. In dit geval een veel goedkopere Creative Zen Touch die nog eens 2x zo lang op de accu werkt. Maar ik wil niet offtopic gaan meer...

Vraagje: Heeft iemand Linux op zn A6T draaien? Ben van plan Kubuntu 7.04 binnenkort er op te knallen. Graag ervaringen if possible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
  • Laatst online: 26-04-2024
Afgelopen week heb ik mijn gratis Asus-vista-upgrade van Microsoft ontvangen en op mijn notebook geinstalleerd, die ik in januari met een XP MCE erop heb gekocht.
Het pakket is keurig verzorgd. Er zit een handleiding bij welke drivers en programmatuur eerst moeten worden verwijderd, voordat je je vista upgrade start. Er wordt een asus-schijf meegeleverd, waarbij je je BIOS kunt vernieuwen. Daarna kun je vista op de laptop zetten. Na installatie van vista, draai je weer de Asus-schijf en worden alle vista-drivers en vista-versies van meegeleverde programmatuur bij het notebook er op gezet..... Alles functioneert prima.
In het begin startte Vista nog wat traag op, maar na een aantal keren, begint het nu redelijk snel te functioneren.
Kortom : zeer tevreden

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurret
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09-2021
sinds wanneer is dit gratis? Toen ik dit voor mijn A6t wilde aanvragen mocht ik mooi 50 euro's lappen voor 'shipping and handling' :/

Even over die RMA support en de dozen: Ik kreeg mijn Asus terug in een relatief lege doos waar de laptop de ruimte had zodat kans op botsingen erg klein was. De laptop zat in shrink-plastitic vast in het midden van die doos.

Wel raar dat de kwaliteit van die RMA support lijkt te verschillen. Mijn laptop werd overigens vrijdag opgehaald en was maandag weer terug (ook 10 daagjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:28
GremliN-Online schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:00:
[...]

Juist :). Ik wil echte kwaliteit muziek en ga dus voor een merk dat thuis is in de muziek-geluid. In dit geval een veel goedkopere Creative Zen Touch die nog eens 2x zo lang op de accu werkt. Maar ik wil niet offtopic gaan meer...

Vraagje: Heeft iemand Linux op zn A6T draaien? Ben van plan Kubuntu 7.04 binnenkort er op te knallen. Graag ervaringen if possible.
Ik heb draai Gentoo Linux x64 naast Vista Ultimate x64 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Heeft iemand de oorspronkelijke image van zijn A6T (xp) er nog op staan om te kijken of de hardeschijf dan ook aangesproken worden door standaard drivers (ik weet het heb het eerder gevraagd) maar gisteren viel me op dat mijn hd gewoon erg traag is ivm de 120 GB versie van dezelfde hdd in de laptop van mijn vriendin met Intel chipset.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
  • Laatst online: 26-04-2024
nurret schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 13:03:
sinds wanneer is dit gratis? (vista upgrade....) Toen ik dit voor mijn A6t wilde aanvragen mocht ik mooi 50 euro's lappen voor 'shipping and handling' :/
Ik heb de upgrade gewoon op internet via de standaard-procedure (moduslink - zie asussite) besteld, met inzending van een aankoopnota. Voor verzending heb ik slechts 5,55 euro hoeven betalen (lijkt me vrij normaal)..... vrijwel dus gratis.....(upgrade van windows XP MCE naar vista home premium)

[ Voor 4% gewijzigd door PeterVL57 op 08-04-2007 08:03 ]

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

De link Fast And Furious Notebooks vs. Battery Life Drain, review van 4200, 5400, 7200 RPM notebook harddisks ten opzichte van performance. uit de startpost is dood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
PeterVL57 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 18:44:
[...]

Ik heb de upgrade gewoon op internet via de standaard-procedure (moduslink - zie asussite) besteld, met inzending van een aankoopnota. Voor verzending heb ik slechts 5,55 euro hoeven betalen (lijkt me vrij normaal)..... vrijwel dus gratis.....
XP Home -> Home Basic ~€50,-
XP Home -> Home Premium ~€80,-
XP MCE -> Home Premium ~Gratis (alleen verzending dus)
Aangezien de A6T met XP Home werd geleverd moet je idd ook meer betalen..

@ Den_John: Draait alles goed op x64? Zat zelf aan x86 eerst maar te denken ivm compabiliteit en omdat ik een linux naabje ben (al bevalt Ubuntu 7.04 Beta me we in een VM). Een webcma/cardreader kanme niet veel schelen. Vorige keer dat ik het probeerdewas Suse 10.1 x64. Toen kreeg ik de WLAN/LAN niet aan de praat, en dat is wel het belangrijkste dat ik nodig heb in eerste instantie voor tutorials....

[ Voor 33% gewijzigd door GENETX op 07-04-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:28
Onder Gentoo werkt alles perfect maar heb wel moeten toegeven dat de wifi eventjes sukkelen was. Vroeger was dit via win xp x64 drivers maar met mijn laatste kernel update (2.6.19-r5) zit alles standaard erin dus mag ik zeker niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Mooi :). Ik denk dat ik voorlopig toch maar ff voor x86 ga om alles wat te leren en dan heb ik meer aan zekerheid ipv dat ik alles volledig benut. Ik zal mijn ervaringen iig binnenkort melden.
PeterVL57 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:05:
Afgelopen week heb ik mijn gratis Asus-vista-upgrade van Microsoft ontvangen en op mijn notebook geinstalleerd, die ik in januari met een XP MCE erop heb gekocht.
Het pakket is keurig verzorgd. Er zit een handleiding bij welke drivers en programmatuur eerst moeten worden verwijderd, voordat je je vista upgrade start. Er wordt een asus-schijf meegeleverd, waarbij je je BIOS kunt vernieuwen. Daarna kun je vista op de laptop zetten. Na installatie van vista, draai je weer de Asus-schijf en worden alle vista-drivers en vista-versies van meegeleverde programmatuur bij het notebook er op gezet..... Alles functioneert prima.
In het begin startte Vista nog wat traag op, maar na een aantal keren, begint het nu redelijk snel te functioneren.
Kortom : zeer tevreden
Heb jij een A6T/Z92T? If so, welke BIOS en kun je die op het inet gooien als deze >0702 is?

[ Voor 71% gewijzigd door GENETX op 09-04-2007 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
oke nu heb ik weer iets irritants, ik kan in vista niet meer scrollen met mijn mousepad....Ik heb de software voor dat ding al meerdere keren er opnieuw opgezet, en heb zelfs vista opnieuw geinstalleerd(moest toch al een keer gebeuren :P ). Onder XP werkt het gewoon perfect...Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
ipazza schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:15:
Ik heb nogal een irritant probleem, weet niet of mensen het al eerder hebben meegemaakt, kijk de filmpjes en alles is duidelijk lijkt mij.

http://video.google.nl/videoplay?docid=-1390217925687142609

http://video.google.nl/videoplay?docid=6074172654115401066

Filmpje 2 zou ik een minuut kunnen volhouden (jammer genoeg kan ik niet zo lang filmen met me telefoon.)

Ik raak de kabel niet aan en hij switched van battery mode naar ac mode en de heletijd terug...

Waar kan dit aan liggen? aan de lader of de voeding? En wat moet ik hiermee doen? terug gaan naar de winkel? Heeft iemand dit eerder gehad met de Asus A6t?

Ik word er knettergek van, tijdens games switched hij terug naar office mode en lag ik alles plat.

Edit.

Filmpjes zijn mislukt, doen het bij mij op me laptop wel gewoon normaal.

Wat er nou aan de hand is, powergear verschijnt telkens bovenin echt meld dat ik geswitched ben van power source. Ook knippert het laad lampje redelijk snel.
Had hem ingeleverd bij de winkel waar ik hem gekocht had, na 2 weken precies hem terug gekregen met nieuw moederbord, blijkbaar was de voeding los komen te zitten.

Meteen 1 gb ram erbij gedaan en gaan met de de banaan :)

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
hellboy123 schreef op maandag 09 april 2007 @ 10:23:
oke nu heb ik weer iets irritants, ik kan in vista niet meer scrollen met mijn mousepad....Ik heb de software voor dat ding al meerdere keren er opnieuw opgezet, en heb zelfs vista opnieuw geinstalleerd(moest toch al een keer gebeuren :P ). Onder XP werkt het gewoon perfect...Heeft iemand hier een oplossing voor?
Gewoon bij de synaptics opties. Wertkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
GremliN-Online schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:05:
[...]

Gewoon bij de synaptics opties. Wertkt prima hier.
dan zal ik daar straks nog eens een goed gaan zoeken, gisteravond kon ik het niet vinden :+

edit: Nu met mn ogen open gekeken, en ik vond de optie in 1 keer :o

[ Voor 11% gewijzigd door hellboy123 op 09-04-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

http://www.driverheaven.n...media-center-systems.html

Met behulp van deze handleiding heb ik "zelf" drivers gemaakt. De MCP51P zit eigenlijk gewoon al in die driver, alleen niet benoemd, dat doe je nu zelf met het toevoegen van:
"NVIDIA nForce 430/410 Ultra PATA controller"=Crush11_Inst,PCI\VEN_10DE&DEV_0265

Voor mijn gevoel gaat ie nu ook wat sneller (wat opzich wel logisch lijkt, een apparaat driver uit 2005 vs een MS generieke harddiskdriver.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Binnenkort maar even proberen ja, hij staat zoals hier beschreven bij mij idd ook op mode 5... Thx! Heb je dit btw op Vista x64 gedaan? Of gewoon nog onder XP?

[ Voor 23% gewijzigd door GENETX op 09-04-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

GremliN-Online schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:19:
Binnenkort maar even proberen ja, hij staat zoals hier beschreven bij mij idd ook op mode 5... Thx! Heb je dit btw op Vista x64 gedaan? Of gewoon nog onder XP?
Ik heb mijn vista nog steeds niet binnen, dus onder XP, maar denk dat als vista drivers zijn, je deze truuk ook kan gebruiken. Ik snap alleen niet waarom Nvidia dit zelf niet doet :?

PS Ik blijf hem wel op de bios stand houden (hdd is toch maar ata-100).

[ Voor 7% gewijzigd door MeNTaL_TO op 10-04-2007 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
In Vista pakt hij hem dus ook niet goed.. Naja, zal wel niet met x64 kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-10 15:02
Iemand die al ervaring heeft met het verwijderen (en terugplaatsen) van toetsen?
De spatiebalk van mijn A6Va maakt vaak een piepend geluid, wat lichtelijk irritant is voor de mensen om mij heen.
Kun je die er gewoon vanaf wippen met een schroevendraaier of pen o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Eddos schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:04:
Iemand die al ervaring heeft met het verwijderen (en terugplaatsen) van toetsen?
De spatiebalk van mijn A6Va maakt vaak een piepend geluid, wat lichtelijk irritant is voor de mensen om mij heen.
Kun je die er gewoon vanaf wippen met een schroevendraaier of pen o.i.d?
tijdens het schoonmaken van mijn toetsenbord heb ik weleens per ongeluk een toets eraf getrokken. Ze zijn er wel weer makkelijk op te zetten in ieder geval. Hoe je ze precies los moet klikken weet ik alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Iemand enig idee waarom Asus Lightscribe software installeert als de HL-DT-ST DVDRAM GSA-T10N in mijn A6T het helemaal niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-10 15:02
savale schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 16:56:
[...]

tijdens het schoonmaken van mijn toetsenbord heb ik weleens per ongeluk een toets eraf getrokken. Ze zijn er wel weer makkelijk op te zetten in ieder geval. Hoe je ze precies los moet klikken weet ik alleen niet.
Zolang je ze er maar weer makkelijk op kunt zetten, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
MeNTaL_TO schreef op woensdag 11 april 2007 @ 01:30:
Iemand enig idee waarom Asus Lightscribe software installeert als de HL-DT-ST DVDRAM GSA-T10N in mijn A6T het helemaal niet ondersteund?
Misschien omdat het een standaard brand programma is dat gewoon de ondersteuning heeft daarvoor en dat die overal op wordt geknald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcgzantvoo
Alweer een probleempje met mijn A6m!!!! Ik heb zojuist twee 1 GB geheugenbanken geinstalleerd (Kingston KVR667D2S5/1G) Precies gedaan zoals in de handleiding uiteraard. Ik draai al een paar dagen Vista x64 wat super werkt trouwens ook met 1 gig. Na een paar minuten te hebben gedraaid wilde ik het systeem door vista laten beoordelen. Na een tijdje viel de laptop ineens uit. Opnieuw opgestart, ik denk ik ga even C&C3 spelen kijken wat ie dan doet.. Na een paar minuten valt de laptop weer ineens uit..
Eén geheugenbank verwijderd en opnieuw laten beoordelen en dat werkte wel. Toen de ene eruit en de andere erin en opnieuw beoordelen en dit werkte ook. Daarna weer beide erin maar weer stopte de laptop ermee... Ik heb nu Memtest 86 draaien, maar weet niet wat daar precies uit moet komen? Iemand ervaring mee? Mocht hier nix uitkomen, wat kan dan het probleem zijn? Kan het aan vista liggen?

mvg Rick

ps Ik heb mijn laptop al eerder teruggestuurd naar asus, ook vanwege uitvallen. Toen is een nieuw moederbord ingezet en was alles opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

GremliN-Online schreef op woensdag 11 april 2007 @ 08:31:
[...]

Misschien omdat het een standaard brand programma is dat gewoon de ondersteuning heeft daarvoor en dat die overal op wordt geknald?
Zit ik dan met 10 van die dure krengen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Volgens mij moet je Memtest gewoon een tijdje draaien.. Maar gaat ie uit of crashed hij helemaal? Ik heb met de standaard Nanya DDR2-667 1GB + Corsair Value DDR2-667 1GB wel eens een crash waarbij mn beeld helemaal freezed.

Overigens heb ik er deze week NVIDIA ForceWare 101.70 op geknalt, iig geen bugs meer met 4x hetzelfde beeld op mn laptop. Wss is dat dus gefixed. Daar had ik last van na de slaapstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Laatst online: 10-07-2022
Ik ging net kijken op de site van ATI voor mobility drivers van mijn X1600, Lees ik dit:
Mobility Radeon™ Support for Windows Vista

Currently AMD does not provide any driver support for Mobility Radeon™ products. All driver and technical support for Mobility Radeon™ products is provided by the original laptop or notebook manufacturer. The drivers that are available for download at ati.amd.com are for desktop products only.

To download Windows Vista Mobility Radeon™ drivers or driver updates for your laptop or notebook product, please visit your laptop or notebook manufacturer's website."
Hier dit is een directe link, onderaan staat de tekst:
http://support.ati.com/ic...nowledge&questionID=26978

Wil dit nou zeggen dat nu ATI van AMD is, dat AMD besloten heeft geen support meer te geven?!
Zou wel echt slecht zijn, aangezien de site van asus nu al een half jaar geen nieuwe drivers voor de A6Ja heeft vrijgegeven. Niet voor vista en ook niet voor XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcgzantvoo
Hij gaat helemaal uit! Met zon zelfde tikje als wanneer je de Power knop 3 seconde inhoud om de laptop uit te zetten. Heb zojuist 7 uur Memtest laten draaien en hij had geen enkele fout? Moet het nog langer??? Ik weet eigenlijk niet precies wat die test doet....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op maandag 09 april 2007 @ 19:51:
http://www.driverheaven.n...media-center-systems.html

Met behulp van deze handleiding heb ik "zelf" drivers gemaakt. De MCP51P zit eigenlijk gewoon al in die driver, alleen niet benoemd, dat doe je nu zelf met het toevoegen van:
"NVIDIA nForce 430/410 Ultra PATA controller"=Crush11_Inst,PCI\VEN_10DE&DEV_0265

Voor mijn gevoel gaat ie nu ook wat sneller (wat opzich wel logisch lijkt, een apparaat driver uit 2005 vs een MS generieke harddiskdriver.
hoe kan je in win xp erachter komen op wat voor mode hij staat?
En hoe groot is dat verschil tussen mode 5 en 6 dan? Bestaat daar geen grafiekje of tabelletje met metingen o.i.d. over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:06:
[...]

hoe kan je in win xp erachter komen op wat voor mode hij staat?
En hoe groot is dat verschil tussen mode 5 en 6 dan? Bestaat daar geen grafiekje of tabelletje met metingen o.i.d. over?
Geen idee, mijn hdd is ata100 en dus mode 5 max, maar ik ben van mening dat een driver door de fabrikant uit 2005 beter is dan een generieke MS driver uit 2001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Rcgzantvoo schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:07:
Hij gaat helemaal uit! Met zon zelfde tikje als wanneer je de Power knop 3 seconde inhoud om de laptop uit te zetten. Heb zojuist 7 uur Memtest laten draaien en hij had geen enkele fout? Moet het nog langer??? Ik weet eigenlijk niet precies wat die test doet....?
Dat tikje is de HDD volgens mij... Laatse BIOS er wel op geknalt (die van asustreiber.de).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcgzantvoo
Nee nog niet gedaan. Kreeg winflash niet geinstalleerd... welke moet ik nu hebben? volgens mij heb ik die van de F3t geinstalleerd maar krijg dan een foutmelding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nog een keer proberen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcgzantvoo
Nog een keer geprobeerd :) krijg na het kiezen van de nieuwe bios de melding: De NT-stuurprogrammadienst voor GETPADD kan niet gecreëerd worden. Ik heb de 0702 bios gedownload en nu de Flash van Asustreiber geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Rcgzantvoo schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:33:
Nog een keer geprobeerd :) krijg na het kiezen van de nieuwe bios de melding: De NT-stuurprogrammadienst voor GETPADD kan niet gecreëerd worden. Ik heb de 0702 bios gedownload en nu de Flash van Asustreiber geprobeerd.
als flash tool heb ik de tool gepakt die standaard op de driver cd van asus stond.(had ik al eens geinstalleerd) en de bios gepakt die gremlin ergens heeft aangegeven. Dit werkte bij mij perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcgzantvoo
Nu ook via de CD geprobeerd.

Krijg bij beide:

De versie van dit bestand is niet compatibel met de Windows-versie die wordt uitgevoerd. Controleer de systeeminformatie van uw computer of u een x86 (32-bits) of x64 (64-bits) versie van het programma nodig hebt. Neem vervolgens contact op met de uitgever van de software.

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcgzantvoo
Eindelijk is het me gelukt alleen ben ik ff kwijt welke versie er nu op staat maar hij werkt iig. Nu wilde ik die 0702 versie flashen maar ik heb een A6M en dan kan ik geen bios van een A6T flashen zegt het programmaatje. Ik kan dus ook alleen maar op exit klikken. Ik heb nu de meest recente van asustreiber.de voor mijn A6M geflashed. Hoe kan ik eigenlijk zien dat de cpu terugklokt??
De geheugenbanken heb ik vanmiddag al op de post gedaan en ik krijg andere toegestuurd, dus kan dit nu niet meer chekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
CPU kun je checken met CPU-Z van www.cpuid.com/cpuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcgzantvoo
Ok bedankt. Hij klokt idd terug. Altijd fijn om te weten. Nu wachten op mijn twee neue modules en dan hopen dat hij het blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste compexperttjes.Heb me vandaag aangemeldt op deze site , aangezien ik wat info zocht en hier een hoop info tegen kwam die me interesseerde.Ik heb weinig kennis tot geen van tweaken ed , enkel simpel upgraden van gewone pc is aan mij besteedt.
De vraag die ik wilde stellen en die voor jullie vast heeel simpel en "dom" overkomt is de volgende :

Kan ik in mijn A6G laptop een videokaartzetten?Ik heb gelezen op deze site dat geheugen iig gaat en op andere sites heb ik een klein beetje kunnnen lezen hoe dit in zen werk gaat.
Als dit kan heeft iemand hier toevallig een link voor newbies over hoe geheugen en videokaart te vervangen op ASUS A6G en eventuele tips wat ik er dan op zou zetten.

Ik ben een zeer fervent mmorpg gamer dus een "nerd" van een andere klasse ;) , en wilde men radeon 9700 en men 512DDR graag upgraden aangezien ik de aankomende games graag ten volste zou willen kunnen spelen.

Bedankt in ieder geval voor de tips.Ondanks dat ik zelf normaal nooit iets toe zou kunnen voegen aan deze website als tips voor anderen blijf ik iig af en toe hier langs komen.Dit is echt een mooie site voor mensen zoals ik die geen verstand hebben van hun laptop en het meeste kunnen vinden.Heb iig al een hoop handige tips kunnen toepassen die hier stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
@flakes: nee, dat kan niet..

Ik heb ondertussen ook effe twee vraagjes...

1) Vroeger gebruikte ik de ASUS WLAN manager, die werkte eigenlijk wel prima voor thuis.. als ik vanuit slaapstand de laptop weer aan deed ging alles ook gewoon goed enzo.. op een gegeven moment kwam ik met me laptop op een bepaalde plek.. en als ik daar probeerde de draadlozen netwerken te detecteren, dan crashte het asus wlan progje.. terwijl het met de wireless zero configuration wel gewoon goed ging.. sinds toen ben ik dus overgestap op de wireless zero config... in het begin ging het gewoon goed met het terugkeren uit slaapstand, maar de laatste tijd moet ik steeds handmatig de radio weer inschakelen als ik terugkeer uit slaapstand. Valt het niet zodanig ergens in te stellen dat de radio automatisch aan is bij het terugkeren uit slaapstand?

Het aanzetten van de radio deed ik door bij de netwerkverbindingen te kijken bij de eigenschappen van de draadloze netwerkverbinding >> klik op "configureren..." (naast het verbinding maken via: ASUS 802.11g netwerkadapter vakje) >> tabje geavanceerd >> in het lijstje "Radio inschakelen/uitschakelen" de waarde instellen op "ingeschakeld"

2) Toen ik vandaag mijn radio weer es wilde inschakelen zag ik in het lijstje "Samenwerking met bluetooth". Wat moet ik mij hierbij voorstellen? Mijn A6T is namelijk geleverd zonder bluetooth (voor zover ik weet)... Als ik de waarde bij "samenwerking met bluetooth" op ingeschakeld zet, wat zou er dan moeten gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Bakove: Heb je WirelessConsole wel geïnstalleerd om met Fn+F2 WLAN aan en uit te kunnen zetten? Je zou kunnen proberen de zooi er af te gooien en alleen de driver te installeren. Iig kan ik je niet verder helpen dan dat de standaard Vista driver met Vista WLAN manager geen problemen geeft sinds november :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Ohw.. daar zeg je me wat.. volgens mij heb ik die wireless console ook gekilled.. zjit.. ik probeer em nu weer te vinden, maar ik weet niet meer waar ie ook alweer staat.. :s
Trouwens.. misschien wel handig om erbij te zeggen dat ik gewoon de originele software nog erop heb staan.. dus win XP home met alle asus toeters en bellen, waarbij ik dus ervoor heb gezorgd dat de asus WLAN shizzle (waaronder ook de wireless console dus) niet meer automatisch opstart bij het opstarten van windows.. en in plaats daarvan de wireless zero config heb aangezet..

edit: ohw gevonden.. die staat in een apart mapje 8)7 wireless console in program files.. dus niet in ASUS zoals de rest van de asusshizzle.. |:( Is dit progje niet van asus?

Nou vraag ik me nog steeds af wat dat "Samenwerking met bluetooth" zou moeten betekenen..

[ Voor 19% gewijzigd door Bakove op 14-04-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik heb inmiddels windows 2003 Std draaien op mijn a6va (1,73ghz centrino, 1024 ram, 7200rpm hdisk). Voor alles is een driver te vinden en kwa snelheid voelt het beter aan dan windows xp. Vista vind ik toch wel wat te zwaar. Wel even deze guide volgen als je het ook wilt gebruiken: http://www.msfn.org/win2k3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Bakove schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 15:34:
Nou vraag ik me nog steeds af wat dat "Samenwerking met bluetooth" zou moeten betekenen..
Waarschijnlijk omdat erook op dat miniPCI dingetje voor WLAN een BT chip kan worden gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Is die BT chip ook los te koop? Zou wel mooi zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Geen idee, ik weetwel dat je die voor 25 euro kon laten inbouwen bij laptops4u.nl bij aanschaf van een A6T. Je zal ook wel kaartjes kunnen kopen waarschijnlijk. Ik weet niet of er nog een miniPCI slot vrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Zucht.. Heb vandaag een reepje Kingston geheugen binnen gekregen.. KVR667D2S5/1G

Ik heb hem net erin gedaan.. ging heel goed.. netjes erin geklikt enzo.. computer start gewoon op enzo.. in CPU-Z lijkt alles te kloppen.. dus ik dacht effe memtest downloaden en runnen (die van http://hcidesign.com/memtest/)

Maar ik krijg al heel gauw heeeel veel errors (echt honderden).. :S

(Ik heb echter nog nooit getest met maar 1 geheugenbankje erin)

Betekent dit per sé dat 1 van beide geheugenbankjes niet goed is?? Wat moet ik nu doen?

Hoe kan het dan eigenlijk dat er niet om de haverklap een programma vast zit?

Als ik later thuis ben zal ik effe kijken wat er gebeurt als ik maar 1GB erin heb zitten..

Edit:
WTF! Ik dacht ik probeer ook effe Memtest86 uit (http://www.memtest86.com/).

Dus ik dacht ik brand effe die image met Nero, maar ik krijg nu opeens bij het opstarten de volgende melding:
"Het exe-bestand van Nero werd gewijzigd! Misschien is uw PC besmet met een computervirus! Wij raden u aan om de nieuwste antivirus-software te gebruiken om uw PC te controleren. Voer als geen virussen worden aangetroffen een volledige deïnstallatie van Nero uit en installer opnieuw vanaf de originele Nero-cd." :S

[ Voor 33% gewijzigd door Bakove op 17-04-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Kan zijn dat de nieuwe Dimm brak is. Kan ook zijn dat ze elkaar niet mogen. Zoals gezegd gewoon ff 1 dimm er in stoppen en kijken wat hij dan geeft. Ooit met oude PC ook gehad dat hij mn nieuwe dimm er ook niet slikte.. Omgeruild voor andere en het probleem was weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Hmm.. maar volgens mij heb ik in dit topic al meerdere malen gelezen dat de KVR667D2S5/1G naar behoren werkt in de A6T i.c.m. met de nanya reep die er al in zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Nou mijn laptop moet opgestuurd worden ;(

Geluid van de speakers is spontaan verdwenen. Via de koptelefoon is het er nog wel.

Geluid bij opstarten, bij het logo is ook niet meer te horen via de speakers, alleen koptelefoon...

snik ;(

Ik heb trouwens de A6JC.. misschien dat iemand iets weet ? want heb geen zin om hem zo lang kwijt te zijn

Als ik boot krijg ik de melding :

*Media test failure, check cable

[ Voor 27% gewijzigd door -Thunder- op 17-04-2007 16:36 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Hmm.. nou breekt mijn klomp.. Ik snap er niets van.. als ik boot met de memtest86 cd en die een tijdje laat draaien krijg ik geen enkele fout.. :?

Welk van de twee progsels moet ik nou geloven?? Werkt de eerste (http://hcidesign.com/memtest/) bij anderen met een A6T met 2 GB wel gewoon goed, of doet die bij jullie allemaal ook raar? (t is trouwens een exe die je meteen kan draaien.. hoeft niet geïnstalleerd te worden, dus als iemand het effe kan proberen.. graag..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Bakove schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:30:
Hmm.. nou breekt mijn klomp.. Ik snap er niets van.. als ik boot met de memtest86 cd en die een tijdje laat draaien krijg ik geen enkele fout.. :?

Welk van de twee progsels moet ik nou geloven?? Werkt de eerste (http://hcidesign.com/memtest/) bij anderen met een A6T met 2 GB wel gewoon goed, of doet die bij jullie allemaal ook raar? (t is trouwens een exe die je meteen kan draaien.. hoeft niet geïnstalleerd te worden, dus als iemand het effe kan proberen.. graag..)
ik heb dat programma'tje van die link nu bijna 15minunten draaien, en ik krijg geen enkele error. Ik heb een corsair module naast de nanya zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Hmm.. waarschijnlijk had ik memtest86 de eerste keer niet lang genoeg laten draaien ofzo.. ik heb het later namelijk nog een keer gedaan en toen kreeg ik een hoop errors.. :/
Daarna heb ik nog een keer memtest86 4 uren laten draaien met alleen het kingston geheugen erin.. en toen zag ik op een gegeven moment 4 errors.. 2 bij de 166.6MB en 2 bij de 186.6 MB.. toen heb ik memtest86 zodanig ingesteld dat hij alleen het segment van 160 tot 190 MB ging testen.. en toen kreeg ik binnen enkele minuten een hoop errors.. dus waarschijnlijk is dat geheugenbankje toch niet zo lekker..

Ik merkte trouwens op een gegeven moment toch wel dat mijn laptop een beetje raar doet als die kingston reep erbij zit.. firefox crashte meteen na het opstarten.. nero wilde niet opstarten (kreeg die ene melding die ik in een paar berichten hierboven heb neergezet).. en explorer.exe crashte opeens enige tijd na het booten.. en kreeg ook wel es dat drwtsn32.exe crashte.. :/

en nu heb ik weer alleen die nanya erin.. en mijn systeem lijkt weer normaal te doen... niets aan de hand met firefox.. nero doet het "opeens" weer.. en explorer.exe crasht niet meer.. drwtsn32.exe ook niet.. en ik heb ook geen andere rare dingen gemerkt.. (mijn systeem werkte sowieso al gewoon normaal voordat ik die kingston reep erin deed)

ik heb ook nog 20 minuten alleen het nanya reepje getest met memtest86 en kreeg toen geen enkele error.. ik zal later als ik niet hoef te werken op mijn laptop memtest effe wat langer aan zetten om te testen.. maar t kingston reepje moet wel terug denk ik zo..

Edit: Ik heb net ruim 20 minuten dat andere memtest progje gedraaid in windows met alleen het Nanya reepje... en ook nu krijg ik 0 errors.. dus denk echt dat t kingston reepje niet goed is..

[ Voor 5% gewijzigd door Bakove op 18-04-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Zit er bij de asus notebooks een warenty stickertje ergens verstopt ? Want ik wil graag zelf kijken of het stekkertje van het geluid los is gegaan maar wil daarbij m'n garantie niet verliezen

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Bakove schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:31:
Hmm.. waarschijnlijk had ik memtest86 de eerste keer niet lang genoeg laten draaien ofzo.. ik heb het later namelijk nog een keer gedaan en toen kreeg ik een hoop errors.. :/
Daarna heb ik nog een keer memtest86 4 uren laten draaien met alleen het kingston geheugen erin.. en toen zag ik op een gegeven moment 4 errors.. 2 bij de 166.6MB en 2 bij de 186.6 MB.. toen heb ik memtest86 zodanig ingesteld dat hij alleen het segment van 160 tot 190 MB ging testen.. en toen kreeg ik binnen enkele minuten een hoop errors.. dus waarschijnlijk is dat geheugenbankje toch niet zo lekker..

Ik merkte trouwens op een gegeven moment toch wel dat mijn laptop een beetje raar doet als die kingston reep erbij zit.. firefox crashte meteen na het opstarten.. nero wilde niet opstarten (kreeg die ene melding die ik in een paar berichten hierboven heb neergezet).. en explorer.exe crashte opeens enige tijd na het booten.. en kreeg ook wel es dat drwtsn32.exe crashte.. :/

en nu heb ik weer alleen die nanya erin.. en mijn systeem lijkt weer normaal te doen... niets aan de hand met firefox.. nero doet het "opeens" weer.. en explorer.exe crasht niet meer.. drwtsn32.exe ook niet.. en ik heb ook geen andere rare dingen gemerkt.. (mijn systeem werkte sowieso al gewoon normaal voordat ik die kingston reep erin deed)

ik heb ook nog 20 minuten alleen het nanya reepje getest met memtest86 en kreeg toen geen enkele error.. ik zal later als ik niet hoef te werken op mijn laptop memtest effe wat langer aan zetten om te testen.. maar t kingston reepje moet wel terug denk ik zo..

Edit: Ik heb net ruim 20 minuten dat andere memtest progje gedraaid in windows met alleen het Nanya reepje... en ook nu krijg ik 0 errors.. dus denk echt dat t kingston reepje niet goed is..
gewoon terugbrengen dat reepje, met het bericht dat hij kapot is. Krijg je weer een nieuwe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Dan is het toch duidelijk, die Kingston module is gewoon niet goed. :)

Zoals hierboven gezegd, mooi terugbrengen naar de winkel en om laten ruilen.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Niemand helaas een idee van het geluid ? Wat ik zo bekeek.. heb de laptop klein stukje open gehad, zit het stekkertje er wel in van de luidsprekertjes.. ik baal hier van.. en ik heb geen zin om me notebook naar asus op te sturen...

Edit : ik ontdekte net dat het geluid heeel zacht er nog wel is, volume wil dus gewoon niet meer open...

[ Voor 19% gewijzigd door -Thunder- op 18-04-2007 14:49 ]

Blij Met Wilco

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.