Ik heb het gevoel (na herinstalatie en rma) ook dat mijn geluid zachter is geworden. Ik ging laatst film ff kijken op de laptop, en met geluid op maximum hoorde ik het pas normaal. Echt bizar.
Heeft iemand ervaring met het openmaken van de ASUS a6t?
Onlangs is er een groot glas vruchtensap over mijn toetsenbord heengevallen en het toetsenbord was totaal defect. Dit heb ik laten repareren bij laptops4u, waar ik de laptop gekocht heb en ook mijn laptop verzekering heb afgesloten maar ondanks dat ik heb aangegeven dat de cd-rom drive ook mogelijk kapot zou kunnen zijn is dit niet gerepareerd. Nou ben ik mijn laptop liever niet nog een keer kwijt en daarom ben ik dus benieuwd of iemand ervaringen heeft met het openmaken van deze laptop en/of een schema hier voor heeft. Of is het een beter idee de laptop alsnog nogmaals te laten repareren?
Onlangs is er een groot glas vruchtensap over mijn toetsenbord heengevallen en het toetsenbord was totaal defect. Dit heb ik laten repareren bij laptops4u, waar ik de laptop gekocht heb en ook mijn laptop verzekering heb afgesloten maar ondanks dat ik heb aangegeven dat de cd-rom drive ook mogelijk kapot zou kunnen zijn is dit niet gerepareerd. Nou ben ik mijn laptop liever niet nog een keer kwijt en daarom ben ik dus benieuwd of iemand ervaringen heeft met het openmaken van deze laptop en/of een schema hier voor heeft. Of is het een beter idee de laptop alsnog nogmaals te laten repareren?
Ik heb vandaag de A6JC open geschroef, maar weer snel dicht geschroeft... hij wou voor een deel uit me kaar maar nam de risico niet om nog harder te trekken/drukken er aan, ging erg stroef dus heb ik hem maar snel dicht geschroeft en rma aangevraagt voor mijn defect.Nedra schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:57:
Heeft iemand ervaring met het openmaken van de ASUS a6t?
Persoonlijk zal ik hem gewoon weer laten repareren, als er iets anders sneufelt ben je zelf niet de pineut en krijg het tenminste vergoed..
Geld de verzekering ook voor vruchtensap dan ?
Blij Met Wilco
Meestal dekken de verzekering eigen fouten ook. Als je laat pleuren oid, lijkt me vruchtensap ook wel. Anders betaal je voor niks zoveel geld.
tja ik moet op de eerste plaats alleen maar de cd-rom drive te pakken weten te krijgen. Maarja, misschien heb je inderdaad gelijk en is het verstandiger om hem nogmaals te laten repareren. En ja, hij is ook verzekerd voor dat soort domme dingen als laten vallen of drinken eroverheen laten vallen.
Heb hier sinds december een A6T, tot nog toe goed bevallen maar heb nu toch echt m'n bedenkingen of de videokaart mischien aan het sterven is aangezien soms m'n beeld compleet gevuld zie met artifacts (is me tot nog toe twee keer overkomen) nadat ik een spel afsloot.
Ik heb nu zoiets van als mij dit nu nog een keer gebeurd gaat ie terug naar de leverancier.
Zijn er ook meer die dit probeleem (welicht met een ander model) hebben?
Ik heb nu zoiets van als mij dit nu nog een keer gebeurd gaat ie terug naar de leverancier.
Zijn er ook meer die dit probeleem (welicht met een ander model) hebben?
Mijn a6va heeft ook weer een probleem met de dvd writer. deze is al eens vervangen maar hij is alweer brak
Als de notebook op een tafel staat en hij brand kan ik er niet op werken omdat bij een kleine trilling de dvd/cd al mislukt.
Verder heb ik het bekende probleem dat de behuizing rond de firewire poort is gescheurd. Kleine dingetjes, maar vooral de brander vind ik erg vervelend, hopelijk kan ik hem weer RMA-en en krijg ik n goede brander erin
Verder heb ik het bekende probleem dat de behuizing rond de firewire poort is gescheurd. Kleine dingetjes, maar vooral de brander vind ik erg vervelend, hopelijk kan ik hem weer RMA-en en krijg ik n goede brander erin
Mijn brander is ook een keer teruggeweest, en degene die ik terugkrijg was redelijk. Ik gebruik hem niet zó vaak,maar de laatste dvd die ik probeerde ging ook fout.savale schreef op donderdag 19 april 2007 @ 08:34:
Mijn a6va heeft ook weer een probleem met de dvd writer. deze is al eens vervangen maar hij is alweer brakAls de notebook op een tafel staat en hij brand kan ik er niet op werken omdat bij een kleine trilling de dvd/cd al mislukt.
Kun jij wel dvd's op volle snelheid branden?Die van mij blijft op 2-4x steken, terwijl de DVD's 8x aankunnen.
Hmz gaat tot nu toe flot, gisteren rma aangevraagt, vandaag RMA nummer gekregen, morgen word hij opgehaalt 
Nog even een vraagje, moet je alles mee sturen ? Zoals accu lader, boekjes, cd's etc ?
Nog even een vraagje, moet je alles mee sturen ? Zoals accu lader, boekjes, cd's etc ?
[ Voor 30% gewijzigd door -Thunder- op 19-04-2007 13:40 ]
Blij Met Wilco
Ik denk dat ze aan de laptop wel genoeg hebben
Draait Vista niet lekker met 1Gb RAM en een 7200RPM disk? Jammer, wilde dit zelf ook gaan proberen. Je zou toch zeggen dat dat voldoende zou zijn om het een beetje te kunnen draaien.savale schreef op maandag 16 april 2007 @ 08:02:
Ik heb inmiddels windows 2003 Std draaien op mijn a6va (1,73ghz centrino, 1024 ram, 7200rpm hdisk). Voor alles is een driver te vinden en kwa snelheid voelt het beter aan dan windows xp. Vista vind ik toch wel wat te zwaar. Wel even deze guide volgen als je het ook wilt gebruiken: http://www.msfn.org/win2k3/
Vista moet eerst een weekje "inwerken" voor het lekker begint te werken. Met 1GB op mn A6T werkte het prima. Zelf wel mn geplande upgraden naar 2GB gedaan. Het werkt met 2Gb net iets beter, maar heel veel verschil heb ik niet gemerkt. Door goed te zoeken meoten drivers ook geen probleem zijn. www.asustreiber.de heeft er genoeg en zo heb ik mn A6T zelfs compleet draaiend (alles werkt) met vista x64!
Nope, als het goed is (en je hebt ook moeite genomen om alles te lezen) staat er bij NIKS (lees: accesoires) mee te sturen. Dus zelf ingebouwde hdd's, geheugen etc. whatever. Ik had zelf alleen laptop + accu meegestuurd met de originele doos (ook alle karton, omdat ik bang was dat het zou gaan verschuiven in de doos. Dit vinden hun zelf volgens mij geen probleem, omdat ik hem terug kreeg in een lege, té grote kartonnen doos met veel ruimte binnen in.). Lees de bestanden en alle mails die je heb meegekregen. Je moet ook nog ding uitprinten voor Asus, en iets voor TNT mensen.-Thunder- schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:38:
Hmz gaat tot nu toe flot, gisteren rma aangevraagt, vandaag RMA nummer gekregen, morgen word hij opgehaalt
Nog even goed lezen hé2) We highly suggest you DO NOT send in the accessories (such as carriage bag, extra battery, extra memory and so on) with
the notebook machine. Accessories could be treated as filling material and thrown away, and ASUS will not be held reliable
for the loss of accessories during shipping and repairing.
[ Voor 17% gewijzigd door BoyzNDaHood op 19-04-2007 21:10 ]
Ik probeer m'n TV aan de gang te krijgen via de TV-out onder Vista (onder XP is het wel gelukt).
Na het selecteren van het tweede scherm zet ik het vinkje voor "Het bureaublad naar dit beeldscherm uitbereiden" en vervolgens kies ik Toepassen. Vervolgens krijg ik een venster of ik deze instellingen wil behouden, uiteraard kies ik voor "Ja". Maar, dan verdwijnt het vinkje weer! Iemand een idee?
\\Edit: nu doet ie dat onder XP ook.. Aaaarg
\\Edit 2: stekkertje er goed in stoppen wil wel eens helpen...
Na het selecteren van het tweede scherm zet ik het vinkje voor "Het bureaublad naar dit beeldscherm uitbereiden" en vervolgens kies ik Toepassen. Vervolgens krijg ik een venster of ik deze instellingen wil behouden, uiteraard kies ik voor "Ja". Maar, dan verdwijnt het vinkje weer! Iemand een idee?
\\Edit: nu doet ie dat onder XP ook.. Aaaarg

\\Edit 2: stekkertje er goed in stoppen wil wel eens helpen...
[ Voor 12% gewijzigd door JBS op 20-04-2007 19:16 ]
Tja ik vond het persoonlijk te traag... Het is allemaal net wat langzamer dan xp en het vreet ook nog eens ruim 6gb extra hdisk ruimte... no thanksNohead schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:24:
[...]
Draait Vista niet lekker met 1Gb RAM en een 7200RPM disk? Jammer, wilde dit zelf ook gaan proberen. Je zou toch zeggen dat dat voldoende zou zijn om het een beetje te kunnen draaien.
Je moet wennen aan Vista. Toch is het idd wel zwaar, maar het is ook even wennen. Na een weekje inwerken draaide het prima met 1GB hier.
Overigens voor de Linux fans: Ik heb Ubuntu 7.04 x86 op mn laptop (A6T) geknald. Werkt heerlijk. Het meeste wordt direct gevonden. Voor WLAN had ik nog een fix nodig die zo te downloaden en te installeren was. Voor Compiz de NVIDIA driver geïnstalleerd en ook dat ging prima. 1280x800 werd niet ondersteund, maar door een textbestandje aan te passen was dit zo verholpen. Alles werkt nu, Fn Toetsen voor audio, audioDJ, slaapstand, ook dat werkt prima. Zeer tevreden. Als er nog mensne zijn die Ubuntu ook willen proberen en er niet uitkomen, zeg het me.
Overigens voor de Linux fans: Ik heb Ubuntu 7.04 x86 op mn laptop (A6T) geknald. Werkt heerlijk. Het meeste wordt direct gevonden. Voor WLAN had ik nog een fix nodig die zo te downloaden en te installeren was. Voor Compiz de NVIDIA driver geïnstalleerd en ook dat ging prima. 1280x800 werd niet ondersteund, maar door een textbestandje aan te passen was dit zo verholpen. Alles werkt nu, Fn Toetsen voor audio, audioDJ, slaapstand, ook dat werkt prima. Zeer tevreden. Als er nog mensne zijn die Ubuntu ook willen proberen en er niet uitkomen, zeg het me.
Yup ubuntu werkt hier ook prima. Alleen de webcam nog niet. Er is wel een driver in ontwikkeling, maar de laatste maanden is er weinig activiteit.GremliN-Online schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:05:
Je moet wennen aan Vista. Toch is het idd wel zwaar, maar het is ook even wennen. Na een weekje inwerken draaide het prima met 1GB hier.
oke ik heb wel een vraagje,GremliN-Online schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:05:
Ik heb met wat zitten spelen met de boot cd en wil het nu wel eens gaan installeren.
Ik heb nu op partitie 1 XP staan, en op partitie 2 Vista. Nu wil ik de eerste partitie wel wat gaan verkleinen(is 5 gig genoeg?) is dit een probleem? En over de bootmanager, ik heb gelezen dat als Windows al geinstalleerd is, een bootmanager van ubuntu een mooi menutje aan gaat maken, klopt dit?
Ja, Ubuntu maakt een bootmanager aan en stelt deze zelf. Het makkelijkst kun je een partitie verkleinen met de schijfbeheer van Vista (rechtermuisknop op computer -> beheren). Of 5 GB, denk het wel. Had Kubuntu ooit gedraait op een 6GB disk in een oude PII. Een andere optie is natuurlijk om XP er af te knallen en desnoods in een VM zetten. Zelf heb ik het op een 20GB partitie staan waarbij ik naar NTFS kan schrijven. Maarja, heb dan nu ook een externe HDD voor heel veel meuk 
Opzich zou je 30GB Vista, 10GB XP, 10GB ubuntu, 43GB data kunnen nemen. Iig vrije ruimte creëren en die niet partitionerren. Dat werkt het makkelijkst om het er op te installeren. Bij de install kun je dan kiezen om 'begeleid' de grootste vrije ruimte in te delen en gebruiken.
Opzich zou je 30GB Vista, 10GB XP, 10GB ubuntu, 43GB data kunnen nemen. Iig vrije ruimte creëren en die niet partitionerren. Dat werkt het makkelijkst om het er op te installeren. Bij de install kun je dan kiezen om 'begeleid' de grootste vrije ruimte in te delen en gebruiken.
[ Voor 22% gewijzigd door GENETX op 23-04-2007 18:42 ]
oke bedankt, dan ga ik vanavond mn partitie van XP 10 gig verkleinen, hou ik nog 20+gig over, en dan dus niet partitioneren.GremliN-Online schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:40:
Ja, Ubuntu maakt een bootmanager aan en stelt deze zelf. Het makkelijkst kun je een partitie verkleinen met de schijfbeheer van Vista (rechtermuisknop op computer -> beheren). Of 5 GB, denk het wel. Had Kubuntu ooit gedraait op een 6GB disk in een oude PII. Een andere optie is natuurlijk om XP er af te knallen en desnoods in een VM zetten. Zelf heb ik het op een 20GB partitie staan waarbij ik naar NTFS kan schrijven. Maarja, heb dan nu ook een externe HDD voor heel veel meuk
edit: Hmmm vanuit XP kan ik mn XP partitie niet verkleinen met PM8. En vanuit VISTA kan ik mn XP partitie niet verder "shrinken" dan 2.5gig
[ Voor 6% gewijzigd door hellboy123 op 23-04-2007 19:12 ]
Ik had ook problemen. Heb daarom mn data schijf helemaal leeggehaald en opmn externe HDD geknald. De partitie verwijderd en opnieuw ingedeeld en de data weer terug geknald
. Mijn tip:
tegen XP en zet die in een VM voor als (heb het nooit meer nodig iig). En zet er mooi linux op
.
Trippleboot zou mij iets van het goede zijn op een 100GB HDD. Anders had er ook nog Mac OS X naast gestaan
(had het er laatst ook op, werkte brak op een A6T ivm drivers....)

Trippleboot zou mij iets van het goede zijn op een 100GB HDD. Anders had er ook nog Mac OS X naast gestaan
[ Voor 23% gewijzigd door GENETX op 23-04-2007 19:22 ]
ik vond OSX nog best goed draaienGremliN-Online schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:21:
Ik had ook problemen. Heb daarom mn data schijf helemaal leeggehaald en opmn externe HDD geknald. De partitie verwijderd en opnieuw ingedeeld en de data weer terug geknald. Mijn tip:
tegen XP en zet die in een VM voor als (heb het nooit meer nodig iig). En zet er mooi linux op
.
Trippleboot zou mij iets van het goede zijn op een 100GB HDD. Anders had er ook nog Mac OS X naast gestaan(had het er laatst ook op, werkte brak op een A6T ivm drivers....)
ik ga vanavond nog wat kloten om Ubuntu erop te zetten, ik zal wel even doorgeven hoe en of het gelukt is
edit: En hij staat er op. Ik heb eerst vista verwijderd, moest toch gebeuren, en wat gespeeld met grootes van de partities. Nu staat hij er mooi op.
Nu nog een vraagje: Je krijg nu een mooi schermpje bij het opstarten, maar hoe kan ik deze volgorde veranderen? Ik wil namelijk wel dat hij standaard naar het windows bootschermpje gaat naar een aantal seconden.
[ Voor 16% gewijzigd door hellboy123 op 23-04-2007 23:00 ]
Oke boot volgorde is aangepast, nu nog de beeldresolutie en het wifi aan het werk krijgen
Voor het bootschermpje zou je ff moeten kijken naar GRUB. Weet niet hoe het werkt verder. WLAN en resolutie zal ik hier zo ff updaten:
Videokaart: Schakel de 3D animaties (compiz, ik beveel ook beryl via de software add/remove binnen te halen
) aan. Deze zal dan als het goed is vragen om nieuwe drivers te installeren van NVIDIA zelf die beter zijn. Dat is iig een vooruitgang. (Systeem -> Voorkeuren -> Bureaublad effecten) .
Na de videokaart en reboot de resolutie maar fixen:
Open een terminal venster (Toepassingen -> Hulpmidellen -> Terminalvenster) en typ de volgende code:
Voer je wachtwoord in en daarna zul je heel wat code zien. Scroll wat door het doc heen en zet bij de resoluties
Wat over die linux code:
sudo: Super User DO (admin mode om dingen te veranderen)
nano: test editor
Daarna de locatie
WLAN:
http://ubuntuforums.org/a...mentid=30328&d=1177147133
Download en opslaan. Daarna dubbelklikken en installeren maar. Na een reboot zou die moeten werken
Damn, moet je opeens geregistreerd zijn...
Videokaart: Schakel de 3D animaties (compiz, ik beveel ook beryl via de software add/remove binnen te halen
Open een terminal venster (Toepassingen -> Hulpmidellen -> Terminalvenster) en typ de volgende code:
code:
1
| sudo nano /etc/X11/xorg.conf |
Voer je wachtwoord in en daarna zul je heel wat code zien. Scroll wat door het doc heen en zet bij de resoluties
code:
er bij op de regels waar ook 1024x786 ed staan. Opslaan door [CTRL]+[O] te drukken. Op [Enter] drukken en daarna [CTRL]+[X] om af te sluiten. Daarna [CTRL]+[ALT]+[Backspace] indrukken om Xorg opnieuw te starten. Dan via de opties de 1280x800 resolutie kiezen.1
| "1280x800" |
Wat over die linux code:
Daarna de locatie
WLAN:
Download en opslaan. Daarna dubbelklikken en installeren maar. Na een reboot zou die moeten werken
[ Voor 60% gewijzigd door GENETX op 24-04-2007 20:18 ]
@gremlin
de resolutie was inmiddels al gelukt.
Ik was ook al bezig met de wifi, maar deze manier is 100x makkelijker dus een aanrader voor iedereen met deze chipset!
Ubuntu is mooi spul
Nu maar eens verder kijken wat je er allemaal mee kan, de mogelijkheden zijn iig groot
de resolutie was inmiddels al gelukt.
Ik was ook al bezig met de wifi, maar deze manier is 100x makkelijker dus een aanrader voor iedereen met deze chipset!
Ubuntu is mooi spul
Zeker beryl is de moeite waard
. Verder is het wat software installeren en vooral voor mij de cmd's leren. Zelf vind ik de energie functies in ubuntu slecht. Had eerst ff kubuntu maar had echt het idee dat die totaal neit volledig was itt ubuntu. Daarvandaan wel KPowerSave geplukt
.
Heb jij overigens ook last van ruis in het geluid (en dan vooral met een koptelefoon/externe speakers)?
Heb jij overigens ook last van ruis in het geluid (en dan vooral met een koptelefoon/externe speakers)?
[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 25-04-2007 10:54 ]
geluid werkt helemaal niet lekker bij mij. Volume staat geheel open, maar toch hoor ik totaal niets. Alleen net bij het inlogscherm. Daarna krijg ik er totaal geen leven meer in.GremliN-Online schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 22:01:
Zeker beryl is de moeite waard. Verder is het wat software installeren en vooral voor mij de cmd's leren. Zelf vind ik de energie functies in ubuntu slecht. Had eerst ff kubuntu maar had echt het idee dat die totaal neit volledig was itt ubuntu. Daarvandaan wel KPowerSave geplukt
.
Ook het inloggen op mn Vista pc(waar mn muziek opstaat) vind ie niet leuk, nog eens bekijken waar dat aan ligt
Ik moest eerst ook wat prutsen aangezien hij ook nog 2 geluidskaarten ziet
. Heb hem nu in kunnen stellen op het goede kanaal zodat mute ook echt mute is... Lijkt me niet gezond als het geluid onder Vista ook brak is..
ik bedoelde eigenlijk vanaf ubuntu(op de laptop) inloggen via het netwerk op een pc met Vista(met al mn muziek enzo) dat dat moeilijk ging/nog steeds niet gelukt is. Zodoende heb ik ook nog niet kunnen stoeien met muziek afspelen, en weet ik niet of het geluid verder wel goed werktGremliN-Online schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:46:
Ik moest eerst ook wat prutsen aangezien hij ook nog 2 geluidskaarten ziet. Heb hem nu in kunnen stellen op het goede kanaal zodat mute ook echt mute is... Lijkt me niet gezond als het geluid onder Vista ook brak is..
Dat is vreemd. Ik kan hier prima op het Windows netwerk komen en alles lezen. Heb dan wel FUSE met NTFS 3G erop gezet om ook naar NTFS op mn laptop te kunnen schrijven. Standaard had ubuntu ook al iets, maar werkte niet lekker volgens mij. Via synaptics moet je maar eens zoeken naar FUSE of NTFS of NTFS-3G. Ook zal er wss nog gevraagd worden om MP3 codecs te installeren. Deze kun je ook wel bij add/remove vinden. Heb jij overigens je touchpad al aan de praat (lees scrollbalk en het slepen dmv dubbelklikken zoals onder windows). Heb al wat geprobeerd maar gaf een error. Zelfs toen ik iets in de xorg.conf had veranderd.
[ Voor 33% gewijzigd door GENETX op 25-04-2007 17:46 ]
dat met het geluid heb ik nu inderdaad ook. Via de boxjes doet ie het gewoon goed en helder, sluit je dan iets zoals een koptelefoon of een stereo set eraan krijg je hevige ruis door het geluidGremliN-Online schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:44:
Dat is vreemd. Ik kan hier prima op het Windows netwerk komen en alles lezen. Heb dan wel FUSE met NTFS 3G erop gezet om ook naar NTFS op mn laptop te kunnen schrijven. Standaard had ubuntu ook al iets, maar werkte niet lekker volgens mij. Via synaptics moet je maar eens zoeken naar FUSE of NTFS of NTFS-3G. Ook zal er wss nog gevraagd worden om MP3 codecs te installeren. Deze kun je ook wel bij add/remove vinden. Heb jij overigens je touchpad al aan de praat (lees scrollbalk en het slepen dmv dubbelklikken zoals onder windows). Heb al wat geprobeerd maar gaf een error. Zelfs toen ik iets in de xorg.conf had veranderd.
Voor de rest ben ik niet echt aan het stoeien geweest, ik weet echt totaal niets van linux af, ben dus echt een beginner. Volgende week heb ik vakantie, en dan ga ik me er goed in verdiepen
edit: Het suspenden en hibernaten lukt hier trouwens ook niet. Hibernaten resulteert in een eindeloze error loop. Suspenden lukt allemaal goed, totdat je weer op wilt starten, dan krijg je een artifact waar de muis staat en voor de rest gebeurt er niets
[ Voor 10% gewijzigd door hellboy123 op 25-04-2007 18:26 ]
Heb wel gehad dat ik idd na een bepaalde (slaapstand gok ik) ook problemen had: geen beeld. Verder geen artifacts gezien. Verder ben ook ik een linux noob (1x eerder kubuntu op een PII-350MHz gehad). Die was na 2 weken verkloot en toen kon ik weer terug naar XP. Echt veel weet ik er ook niet van dus
Ik moet wel zeggen dat ik nu eigenlijk altijd naar Ubuntu boot zolang ik niets voor school heb te doen of niet ga gamen
[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 25-04-2007 19:41 ]
Ik heb net Asus aan de telefoon gehad, mijn moederbord is defect, deze word vervangen door een nieuwe 
Als het goed is heb ik me notebook eind volgende week weer in huis
Met ook een nieuwe onderkant zei hij.. leuk
Der was hier en daar wat lak af
Als het goed is heb ik me notebook eind volgende week weer in huis
Blij Met Wilco
Mijn Ubuntu installatie is om 1 of andere reden naar de kloten gegaan en zit dus nu weer op een nieuwe install. Had toch al wat verkloot dus is wel weer prima. Achteraf had ik mss ook gewoon de CD er in kunnen pleuren, maarja. Heb iig de boosdoener voor het geluid gevonden: CD audio moet je muten en ik was er van af aangezien ik mn koptelefoon eerst er aan had voor wat muziek (wat natuurlijk niet lukte ivm codecs
) echter hoorde ik nu hele rare piepjes en die leken verdacht veel op die van mn CD speler. Die gemuted et voila. Prima geluid nu dus
Kan je dan nog wel naar een audio cd luisteren?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
toevallig, die van mij was ook totaal naar de kloten.... Resoluties totaal naar de klote, zonder een mogelijkheid dit weer goed te krijgen, en naar een reboot kwam ik er totaal niet meer in...Dat wordt ook weer een re-instal. En die "fix" van het geluid ga ik dan ook maar meteen uitproberenGremliN-Online schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:37:
Mijn Ubuntu installatie is om 1 of andere reden naar de kloten gegaan en zit dus nu weer op een nieuwe install. Had toch al wat verkloot dus is wel weer prima. Achteraf had ik mss ook gewoon de CD er in kunnen pleuren, maarja. Heb iig de boosdoener voor het geluid gevonden: CD audio moet je muten en ik was er van af aangezien ik mn koptelefoon eerst er aan had voor wat muziek (wat natuurlijk niet lukte ivm codecs) echter hoorde ik nu hele rare piepjes en die leken verdacht veel op die van mn CD speler. Die gemuted et voila. Prima geluid nu dus
Vast wel via de mediaplayer. Dit is gewoon zo'n directe CD -> Audio verbinding. Maar zelfs de lees en schuifacties oid kwamen daar doorheen... En dan nog, audio CD, wtf is dat? Is dat dat ronde ding waar men vroeger muziek in WAV formaat op zette waardoor je maar 80 minuten op zo'n schijf kwijt kon?MeNTaL_TO schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:39:
Kan je dan nog wel naar een audio cd luisteren?
Weetje, het boeit me geen fuck of ik ze nog kan luisteren of niet
Nieuwe status voor mijn laptop 
, ben hem vandaag precies 1 week kwijt. Redelijk flot dus
Denk dat ik hem volgende week weer terug in huis hebReady for Shipping()
Blij Met Wilco
Hebben de mensen die gebruik maken van Ubuntu ook al wat gespeeld met Bluetooth?
Ik gebruik een Logitech V270 als muis, en deze werkt d.m.v Bluetooth. Ben benieuwd of zoiets out-of-the-box al werkt met de nieuwe release.
Ik gebruik een Logitech V270 als muis, en deze werkt d.m.v Bluetooth. Ben benieuwd of zoiets out-of-the-box al werkt met de nieuwe release.
Hellboy: heb jij ook het probleem in ubuntu dat na een aantal minuten dat ding (volgens mij vooral op WLAN) gaat vast zitten? Ik kan soms gewoon 5 seconden niks meer, dan 5sec weer wel etc etc. Had laatst in de console (na X server te proberen herstarten) dat er stond dat mn HDD niet klaar was... VInd het heel vreemd en vraag me af of het aan linux/NVIDIA drivers ligt of aan mn HDD. Het laatste lijkt me weer niet omdat Vista geen probs geeft.
oke ik ben nu weer eventjes aan het spelen, en nu krijg ik opeens de juiste beeldformaat niet meer ingesteldGremliN-Online schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:07:
Voor het bootschermpje zou je ff moeten kijken naar GRUB. Weet niet hoe het werkt verder. WLAN en resolutie zal ik hier zo ff updaten:
Videokaart: Schakel de 3D animaties (compiz, ik beveel ook beryl via de software add/remove binnen te halen) aan. Deze zal dan als het goed is vragen om nieuwe drivers te installeren van NVIDIA zelf die beter zijn. Dat is iig een vooruitgang. (Systeem -> Voorkeuren -> Bureaublad effecten) .
code:
1 sudo nano /etc/X11/xorg.conf
Voer je wachtwoord in en daarna zul je heel wat code zien. Scroll wat door het doc heen en zet bij de resolutiescode:er bij op de regels waar ook 1024x786 ed staan. Opslaan door [CTRL]+[O] te drukken. Op [Enter] drukken en daarna [CTRL]+[X] om af te sluiten. Daarna [CTRL]+[ALT]+[Backspace] indrukken om Xorg opnieuw te starten. Dan via de opties de 1280x800 resolutie kiezen.
1 "1280x800"
Wat over die linux code:
Daarna de locatie
WLAN:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| SubSection "Display" Depth 1 Modes "1280x800" "1024x768" "800x600" $ EndSubSection SubSection "Display" Depth 4 Modes "1280x800" "1024x768" "800x600" $ EndSubSection SubSection "Display" Depth 8 Modes "1280x800" "1024x768" "800x600" $ EndSubSection SubSection "Display" Depth 15 Modes "1280x800" "1024x768" "800x600" $ EndSubSection SubSection "Display" Depth 16 Modes "1280x800" "1024x768" "800x600" $ EndSubSection SubSection "Display" Depth 24 Modes "1280x800" "1024x768" "800x600" $ |
Oke allemaal goed zal je zeggen, maar als ik de juiste resolutie selecteer zie ik alleen onderin mn scherm wat, en totaal vern**kt. Allemaal strepen door elkaar, en half de achtergrond enzo....
edit:
oke ik ging het nu nog een keer proberen, en opeen zag ik de resolutie er 2x in staan, nu heb ik de bovenste gekozen en het werkt weer
* -Thunder- heeft zijn laptop terug.
Type : A6JC
Wat was de klacht : Er kwam geen geluid meer uit de luidsprekers.
Wat is er vervangen : Moederbord
Hoelang heeft het geduurd : 13 dagen
Is het opgelost : Jep, notebook werkt weer naar behoren
Type : A6JC
Wat was de klacht : Er kwam geen geluid meer uit de luidsprekers.
Wat is er vervangen : Moederbord
Hoelang heeft het geduurd : 13 dagen
Is het opgelost : Jep, notebook werkt weer naar behoren
Blij Met Wilco
Yo er zijn weer problemen, nouja eigenlijk nog steeds.... Ik krijg mijn Webcam niet aan de praat. Draai nu een paar weken Vista x64 en deze werkt perfect. Alleen krijg ik die webcam niet aan de praat... Gaat hier om een A6M.
Groeten Rick
Groeten Rick
hier met een a6t ook geen webcam, zal nog wel eventjes duren denk ikRcgzantvoo schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:25:
Yo er zijn weer problemen, nouja eigenlijk nog steeds.... Ik krijg mijn Webcam niet aan de praat. Draai nu een paar weken Vista x64 en deze werkt perfect. Alleen krijg ik die webcam niet aan de praat... Gaat hier om een A6M.
Groeten Rick
Hmmm ok, wel heel jammer.... Ik snap het niet want de drivers staan toch wel op asustreiber?
Hij vindt de webcam ook, maar voor de rest krijg ik hem niet aan de praat. Vage shit...
Hij vindt de webcam ook, maar voor de rest krijg ik hem niet aan de praat. Vage shit...
Ik had hier ook problemen. Volgens mij had ik hem in admin mode met windows XPcompability oid. Speel daar wat mee want dat helpt vaak! Anders kun je eens via aparaatbeheer proberen. Let op dat je in Vista geen standaard app bij "Computer" hebt voor webcams zoals in XP! Gebruik ff dat progje bij de driver om te testen. Hij moet werken.
zal ik straks eens gaan proberen, ook al gebruik ik de webcam totaal niet. Het is altijd leuk als alles het doetGremliN-Online schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 09:24:
Ik had hier ook problemen. Volgens mij had ik hem in admin mode met windows XPcompability oid. Speel daar wat mee want dat helpt vaak! Anders kun je eens via aparaatbeheer proberen. Let op dat je in Vista geen standaard app bij "Computer" hebt voor webcams zoals in XP! Gebruik ff dat progje bij de driver om te testen. Hij moet werken.
Ik had mijn laptop vorige week voor RMA afgegeven aan de TNT koerier. Mijn A6Ja starte niet meer op, alleen lampjes gingen branden. Maar ik had nog een aantal andere punten op het RMA formulier gezet:
- Start niet meer op, alleen lampjes gaan branden;
- Twee dode, naast elkaar liggende pixels links in het midden;
- Haarscheurtjes bij de firewirepoort.
Vandaag kreeg ik hem terug (7 dagen weg geweest) en hebben ze alleen het opstart probleem gemaakt en verder niks aan de laatste twee punten gedaan en mij daarover niet gebeld of geïnformeerd.
En als dat nog niet genoeg is sturen ze 1 van de 512MB modules los mee, met de boodschap: "not asus mem inside bad, return with bad mem" terwijl dit altijd goed gefunctioneerd heeft, en wie kan mij nou vertellen wat ze met die wazige formulering bedoelen. Ik natuurlijk het geheugen wat hun hebben mee gestuurd nog voor de zekerheid getest en er is niks mee aan de hand. Voor de zekerheid wel even omgewisseld bij MyCom onder garantie maar wel een vage aangelegenheid vind ik.
Iemand die ook zo iets heeft meegemaakt?
Vandaag kreeg ik hem terug (7 dagen weg geweest) en hebben ze alleen het opstart probleem gemaakt en verder niks aan de laatste twee punten gedaan en mij daarover niet gebeld of geïnformeerd.
En als dat nog niet genoeg is sturen ze 1 van de 512MB modules los mee, met de boodschap: "not asus mem inside bad, return with bad mem" terwijl dit altijd goed gefunctioneerd heeft, en wie kan mij nou vertellen wat ze met die wazige formulering bedoelen. Ik natuurlijk het geheugen wat hun hebben mee gestuurd nog voor de zekerheid getest en er is niks mee aan de hand. Voor de zekerheid wel even omgewisseld bij MyCom onder garantie maar wel een vage aangelegenheid vind ik.
Asus zal een pixel policy hebben dus niet raar dat ze niks gedaan hebben aan je dode pixels. Vaak moet je meer dan 2 pixels hebben voordat ze het scherm vervangen. Scheurtjes vallen vaak ook niet onder de garantie dus ook daar vind ik het niet raar...
Misschien ging Asus er van uit dat je notebook het niet deed vanwege de RAM die je zelf hebt bijgevoegd.. achteraf misschien niet waar omdat ze iets anders gedaan hebben (wat hebben ze gedaan?)
Misschien ging Asus er van uit dat je notebook het niet deed vanwege de RAM die je zelf hebt bijgevoegd.. achteraf misschien niet waar omdat ze iets anders gedaan hebben (wat hebben ze gedaan?)
That's the way the cookie crumbles.
Hey ik heb een vraagje, ik wil me laptop gaan "modden".
De kappen* wil ik namelijk een ander kleurtje geven.
(* met de kappen bedoel ik de grijze gedeeltes, de bovenkant van de lid en de grijze gedeeltes rond het toetsenbord)
Nu moet ik een paar dingen weten voordat ik kan beginnen.
Waarvan is het materiaal gemaakt?
Moet ik het eerst een soort van schuren?
Welke verf gebruiken? (piano lak?)
Kunnen die kappen los gemaakt worden zonder schade/garantie te verliezen?
Hebben mensen al eerder geprobeerd hun mooie asus te modden? (wat zijn de uitkomsten)
Ik weet nog niet welke kleur ik hem wil maken, denk aan een witte apple achtige kleur of een glimmende zwarte kleur.
Gegroet max
De kappen* wil ik namelijk een ander kleurtje geven.
(* met de kappen bedoel ik de grijze gedeeltes, de bovenkant van de lid en de grijze gedeeltes rond het toetsenbord)
Nu moet ik een paar dingen weten voordat ik kan beginnen.
Waarvan is het materiaal gemaakt?
Moet ik het eerst een soort van schuren?
Welke verf gebruiken? (piano lak?)
Kunnen die kappen los gemaakt worden zonder schade/garantie te verliezen?
Hebben mensen al eerder geprobeerd hun mooie asus te modden? (wat zijn de uitkomsten)
Ik weet nog niet welke kleur ik hem wil maken, denk aan een witte apple achtige kleur of een glimmende zwarte kleur.
Gegroet max
I don't hate you, I nothing you
Ik vind het wel raar dat die scheurtjes niet zijn verholpen. Zoals al gebleke is is dat een constructiefout.. Dat weten ze wel en hadden ze wel even kunnen doen, tevreden klant en zei hoeven hem over een half jaar niet te gaan repareren als die echt afgebroken is... Pixels dood, tsja zoals gezegd, daar doe je niks aan. Geheugen, je mag het er bij plaatsen zonder garantie verlies, echter gaat Asus uiteraard geen garantie op de door je zelf gekochte module leveren. Ze zullen je laptop testen naar de config zoals je die van hen hebt gekregen, daar bieden ze garantie op.promo-1 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:35:
Ik had mijn laptop vorige week voor RMA afgegeven aan de TNT koerier. Mijn A6Ja starte niet meer op, alleen lampjes gingen branden. Maar ik had nog een aantal andere punten op het RMA formulier gezet:
Ik krijg na 2x een RMA aan te vragen nog steeds geen reactie.GremliN-Online schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:43:
[...]
Ik vind het wel raar dat die scheurtjes niet zijn verholpen. Zoals al gebleke is is dat een constructiefout.. Dat weten ze wel en hadden ze wel even kunnen doen, tevreden klant en zei hoeven hem over een half jaar niet te gaan repareren als die echt afgebroken is... Pixels dood, tsja zoals gezegd, daar doe je niks aan. Geheugen, je mag het er bij plaatsen zonder garantie verlies, echter gaat Asus uiteraard geen garantie op de door je zelf gekochte module leveren. Ze zullen je laptop testen naar de config zoals je die van hen hebt gekregen, daar bieden ze garantie op.
Idd wel vaag. Ik had namelijk ook een extra probleem opgevallen voor dat ik hem opstuurde, en heb dat er ook bijgezet in de doos. Verder geen reparatie en/of commentaar op gekregen. En die scheur @ firewire poort valt idd onder de garantie (daarom ging mijne terug). Ik zou ze maar ff proberen te gaan bellen.
Ik heb ondertussen weer gebeld en volgens hun hebben ze het over het hoofd gezien, aangezien op de reparatieuitdraai de andere punten niet voorkomen. Ik vroeg ook nog naar die pixels, hij is dat toen gaan vragen aan de monteur en hij zij dat het geen garantie was. Maarja op de site van http://support.asus.com staat:
Dat heb ik ook tegen de man over de telefoon gezegd en hij zou de pixels weer op het RMA formulier zetten samen met de haarscheurtjes bij de firewirepoort. Maar of er echt iets aan de pixels wordt gedaan is nog maar de vraag.
Mag je trouwens ook zelf de hardeschijf vervangen zonder dat de garantie vervalt?
Ik heb twee naast elkaar liggende donkere/dode pixels, volgens mij valt dat onder 'B'.B. TFT LCD Defect Policy
Despite the highest possible standards, the intricate manufacturing of thin-film transistor ( TFT) liquid crystal display (LCD) screens may still produce slight visual imperfections. These visual imperfections do not impair the performance of your ASUS notebook. However, ASUS will provide the warranty service for your ASUS notebook's TFT LCD screen when there are at least :
(a) over 3 bright dots or 6 dark dots or 8 mixed bright and dark dots in total; or
(b) 2 adjacent bright dots or 2 adjacent dark dots; or
(c) 3 bright and/or dark dots within an area 15 mm in diameter
These TFT LCD screen warranty conditions are offered by TFT LCD manufacturers. ASUSTeK will therefore, at its option, repair or replace the product.
Please note: A bright dot is a white or sub-pixel that is always on. A dark dot is a black or sub-pixel that is always off.
Dat heb ik ook tegen de man over de telefoon gezegd en hij zou de pixels weer op het RMA formulier zetten samen met de haarscheurtjes bij de firewirepoort. Maar of er echt iets aan de pixels wordt gedaan is nog maar de vraag.
Mag je trouwens ook zelf de hardeschijf vervangen zonder dat de garantie vervalt?
Volgens mij moet je eerst dat 0800 nummer bellen die je kan vinden op de site die ik hierboven ook genoemd heb. Vervolgens moet je je e-mail opgeven aan de telefoon waarnaar de RMA formulier wordt gestuurd. Dit formulier moet je vervolgens ingevuld replyen naar het zelfde e-mail adres.savale schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:01:
[...]
Ik krijg na 2x een RMA aan te vragen nog steeds geen reactie.Het is ongeveer 4 weken geleden dat ik de eerste RMA per email probeerde: rma AAP asus PUNT com. Ik kreeg een reactie dat ze hem in behandeling gingen nemen maar geen reactie verder
[ Voor 18% gewijzigd door promo-1 op 04-05-2007 04:47 ]
Ik heb zelf mijn hardeschijf vervangen destijds, en toen ik mijn A6Va opstuurde ter reparatie heb ik die gewoon laten zitten en daar heb ik verder geen problemen mee gehad.promo-1 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 04:36:
Lijkt mij wel dus
Succes met de pixels trouwens, een nieuw scherm zou geweldig zijn natuurlijk.
Gister gebeld en vandaag is de laptop weer opgehaald door de TNT
. Maar wel mooi als het dadelijk weer in orde is. Ik heb het nieuwe reepje van 512MB er ingezet en wacht af wat er nu gebeurt.
Ik had de eerste keer voor de zekerheid mijn oude 4200rpm HDD erin gezet en mijn 7200rmp Hitachi maar thuis gelaten, nu heb ik die 7200rmp maar laten zitten. Ik post wel weer iets als ik meer nieuws heb.Eddos schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 08:45:
[...]
Ik heb zelf mijn hardeschijf vervangen destijds, en toen ik mijn A6Va opstuurde ter reparatie heb ik die gewoon laten zitten en daar heb ik verder geen problemen mee gehad.
Lijkt mij wel dus
Succes met de pixels trouwens, een nieuw scherm zou geweldig zijn natuurlijk.
Let wel op hé. In de 'how-to-ship' handleiding van hun zeggen ze dat je geen accesoires (dus ook extra geheugen etc.) mee moet zenden. Het kan zo zijn dat ze die weg kunnen gooien (staat er ook in). Dat het misschien niet gebeurd is vorige keren heb je misschien geluk gehad. En als ze het wel doen ben je gewoon de lul omdat ze dat er duidelijk in hebben gezet.
Toen de cpu van mijn A6VA standaard al 55 graden aangaf en de hd op een gegeven moment de 57 graden aantikte vond ik het tijd worden voor een stofzuiger actie. Wat een verbetering! Cpu nu 41 graden na een klein half uur tikken en surfen, de hd is 47 a 48 graden. Dit moet op zich nog wat lager kunnen denk ik zo, dus maar eens het klepje van de hd eraf halen en daar wat stof deleten!
ik heb trouwens wel eens aan asus gevraagd hoe ik mijn dvd drive kon rma'en. Ik wilde mn laptop niet kwijt zijn voor enige tijd, dus wilde de drive los opsturen. Maar dat kon niet, omdat ik dan een garantiezegel zou verbreken. Pas dus op!Nedra schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:31:
tja ik moet op de eerste plaats alleen maar de cd-rom drive te pakken weten te krijgen. Maarja, misschien heb je inderdaad gelijk en is het verstandiger om hem nogmaals te laten repareren. En ja, hij is ook verzekerd voor dat soort domme dingen als laten vallen of drinken eroverheen laten vallen.
Ik zit nu nog met die brakke drive (tsst corp L532 oid). Maar zoveel brand ik eigenlijk niet en ik heb nog een andere pc met goede brander tot mn beschikking.
[ Voor 11% gewijzigd door marteltor op 04-05-2007 21:21 ]
Apart dat ze dat hebben gezegd bij jou, ik mocht de dvd-brander gewoon uit mijn A6Va verwijderen. Ik heb ook geen zegel o.i.d verbroken, alleen 2 of 3 schroefjes verwijderd.marteltor schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:07:
[...]
ik heb trouwens wel eens aan asus gevraagd hoe ik mijn dvd drive kon rma'en. Ik wilde mn laptop niet kwijt zijn voor enige tijd, dus wilde de drive los opsturen. Maar dat kon niet, omdat ik dan een garantiezegel zou verbreken. Pas dus op!
Ik zit nu nog met die brakke drive (tsst corp L532 oid). Maar zoveel brand ik eigenlijk niet en ik heb nog een andere pc met goede brander tot mn beschikking.
Dat is wel apart zeg. Hoe heb jij contact met ze opgenomen? Want dan wil ik mijn drive ook nog wel rma'en!Eddos schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:35:
[...]
Apart dat ze dat hebben gezegd bij jou, ik mocht de dvd-brander gewoon uit mijn A6Va verwijderen. Ik heb ook geen zegel o.i.d verbroken, alleen 2 of 3 schroefjes verwijderd.
Het is al weer even geleden.marteltor schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:23:
[...]
Dat is wel apart zeg. Hoe heb jij contact met ze opgenomen? Want dan wil ik mijn drive ook nog wel rma'en!
Heb hem destijds terug gebracht naar de zaak waar ik hem had gekocht ( alleen de dvd-brander dus) en van hun weet ik dat zij een RMA formulier hebben gefaxt en de dvd-brander gewoon los hebben verstuurd, zonder een voorraad-laptop o.i.d te gebruiken.
Destijds waren er wel meer GoT-ers die dit hebben gedaan, niemand heeft problemen gehad toen meende ik. Ik zou ze er gewoon eens over bellen.
Ik heb gebeld met Asus en kreeg een heel behulpzaam persoon aan de lijn. Weer goede service, want ik kan de drive nu gewoon los insturen
Oke, op http://www.laptopvideo2go.com/drivers/xp staan nu weer nieuwe updates met video drivers.
Ik heb altijd de nieuwste aangehouden, maar nu ben ik toch niet zeker van mijn zaak.
De nieuwste is:
165.01 INF 2007-04-12 18.68MB
Maar deze is maar 19 MB terwijl deze 36 mb is ( wel WHQL )
101.09 INF 2007-04-06 35.56MB
Is er iemand met verstand of ervaring ?
Zit nu btw op 97.92
Ik heb altijd de nieuwste aangehouden, maar nu ben ik toch niet zeker van mijn zaak.
De nieuwste is:
Zit nu btw op 97.92
[ Voor 13% gewijzigd door NeoMe op 07-05-2007 21:08 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
zo he, die nummering gaat snel tegenwoordigNeoMe schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:07:
Oke, op http://www.laptopvideo2go.com/drivers/xp staan nu weer nieuwe updates met video drivers.
De nieuwste is:
Zit nu btw op 97.92
ik zit trouwens ook nog op dezelfde versie, 97.92 voor xp. En de 101.09(zoiets) voor vista.
[ Voor 7% gewijzigd door hellboy123 op 07-05-2007 21:13 ]
Misschien dat daar het hele control panel niet bij zit, of je hebt alleen de engelse versie ipv multilanguage.
Is gewoon nederlands, heeft nieuw icoontje en wat nieuwe configuraties.
Verder nog niet mee gegamed, maar verder prima ( 1.65 )
Kunt wel verder Tweaken met N.Tune maar had al eerder begrepen dat Videocard tuning met een laptop geen goed idee was.
btw, nog bedankt voor deze laptop-tip. prima laptop & nog steeds goed specs !
Zie in de krantjes vaak voor meer euro's minder specs...
Verder nog niet mee gegamed, maar verder prima ( 1.65 )
Kunt wel verder Tweaken met N.Tune maar had al eerder begrepen dat Videocard tuning met een laptop geen goed idee was.
btw, nog bedankt voor deze laptop-tip. prima laptop & nog steeds goed specs !
Zie in de krantjes vaak voor meer euro's minder specs...
[ Voor 52% gewijzigd door NeoMe op 07-05-2007 21:23 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Heeft er iemand ervaring met de GO 7600 videoplank die bij office werkzaamheden in de "super performance" stand toch al gauw een graden of 70 a 75 wordt?
Ik heb een probleem met N.Tune, deze loopt elke x ramvast als ik hem wil opstarten, hele pc doet niks meer, muis beweegt niet kan nix, geen ctrl alt del dus manual reboot.
Ik heb een 7600 GT.
Ik draai 1.65.01 ( 12-04-2007 ) van laptopvideo2go.com.
Nieuwste N.Tune 5.05.38.00 winxp international.
Kan het er aan liggen dat het geen officieële driver is ?
Of moet je driver WHQL zijn ?
Graag oplossing/advies.. ( is laptop tune btw sowieso aan of af te raden ? )
Ik heb een 7600 GT.
Ik draai 1.65.01 ( 12-04-2007 ) van laptopvideo2go.com.
Nieuwste N.Tune 5.05.38.00 winxp international.
Kan het er aan liggen dat het geen officieële driver is ?
Of moet je driver WHQL zijn ?
Graag oplossing/advies.. ( is laptop tune btw sowieso aan of af te raden ? )
die van mij is rond de 62 graden, als hij op high performance staat. Dit is een beetje internette/ muziek luisteren enzo. Ik gooi m nu even op de super performance en update zo wel ff wat voor temps ik hebmarkiew schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:08:
Heeft er iemand ervaring met de GO 7600 videoplank die bij office werkzaamheden in de "super performance" stand toch al gauw een graden of 70 a 75 wordt?
75 graden is normaal voor de A6T. Heb ik hier ook en daar blijft hij ook wel, dat was hij nl ook na 10 uur lanparty. Is niks om je zorgen over te maken. Tuurlijk het is warm, maar zoveel ruimte is er niet in een laptop en de 7600 is nou niet bepaald de zuinigste 
Nee als je laptop wil opstijgen en je CPU 85 graden heet is, dan weet je dat het tijd is de stofzuiger er even een halve minuut bij de uitlaat houden. Heb er nl ervaring mee
Nee als je laptop wil opstijgen en je CPU 85 graden heet is, dan weet je dat het tijd is de stofzuiger er even een halve minuut bij de uitlaat houden. Heb er nl ervaring mee
lol mijne is 85 graden, dadelijk maar eens ons mam roepen dat ze is vergeten te stofzuigen!
Btw GPU is 66...en systeem 33 ( speel wel day of defeat )
Btw GPU is 66...en systeem 33 ( speel wel day of defeat )
na een klein kwartiertje nog gewoon 65graden. Dus zoals hierboven gezegd,eventjes de stofzuiger voor de fan houden. Dat helpthellboy123 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:46:
[...]
die van mij is rond de 62 graden, als hij op high performance staat. Dit is een beetje internette/ muziek luisteren enzo. Ik gooi m nu even op de super performance en update zo wel ff wat voor temps ik heb
Mijn laptop staat nu een aantal uur aan en dit zijn de temps:

Bedankt voor de reply's!

Bedankt voor de reply's!
[ Voor 26% gewijzigd door markiew op 09-05-2007 20:19 ]
toch eventjes de stofzuiger "truc" doen. Die waardes die jij haalt met gewoon een beetje office haal ik (een paar graadjes hoger) na een 45 minuten game sessie.markiew schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:17:
Mijn laptop staat nu een aantal uur aan en dit zijn de temps:
[afbeelding]
Bedankt voor de reply's!
Ik zal het eens proberen hoewel er bij de videocard weinig ruimnte is om te stofzuigen. Tenmisnte ik heb het klepte opengehaald waarna ik bij de gpu en fan van de videocard kom en daar zat maar weinig stof op.
Ik zit weer eens met een probleem. M'n laptop vind het tof om niet meer naar de resolutie 1280x800 te gaan. Hij blijft hangen in een andere vage resolutie waardoor maar 70% van het scherm wordt gebruikt, hierdoor is het rechter deel van het scherm ongebruikt. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Tenzij het om een hardwarematig probleem gaat lijkt het me dat je de videodriver eens opnieuw moet installeren. Welk type heb je...de a6t?
Ben ik weer. Ondertussen is mijn A6Ja door ASUS alweer afgegeven aan de TNT en komt morgen weer thuis
. Ze hebben volgens mij twee dagen aan mijn laptop gewerkt (status: rapairing()), dus ik denk dat ze het scherm ook vervangen hebben. Maar ik laat morgen wel weten wat het resultaat is.
Ik baal er eigenlijk van dat die twee keer weg is geweest, was net bezig met tiberium wars 3
Ik baal er eigenlijk van dat die twee keer weg is geweest, was net bezig met tiberium wars 3
Ik heb dit probleem ook gehad. Het moederbord bleek weer eens defect. Bij mij zijn al 3 moederborden vervangen. Mijn advies; niet veel langer zelf zoeken, maar een RMA aanvragen.Janusz schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:17:
Ik zit weer eens met een probleem. M'n laptop vind het tof om niet meer naar de resolutie 1280x800 te gaan. Hij blijft hangen in een andere vage resolutie waardoor maar 70% van het scherm wordt gebruikt, hierdoor is het rechter deel van het scherm ongebruikt. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Heb ik ook sinds Vista met drivers... A6T hier iig. Scherm dichtklappen en openklappen, of resolutie paar keer wijzigen fixed het wel. Is me maar een stuk of 5 keer gebeurd.
[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 10-05-2007 21:21 ]
Nogmaals de driver opnieuw geinstalleerd en het werkt weerwilfer schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 20:45:
[...]
Ik heb dit probleem ook gehad. Het moederbord bleek weer eens defect. Bij mij zijn al 3 moederborden vervangen. Mijn advies; niet veel langer zelf zoeken, maar een RMA aanvragen.
Hey mensen!
Weet iemand al hoe je winamp als standaard applicatie kunt instellen voor de muziektoetsen met HControl en Vista? Ik heb die van die Duitse site, asustreiber...
In XP was dat een register key, maar bij deze weet ik het niet, dezelfde register key doet het niet.
Overigens wat ook wel interessant is, ik heb PowerDVD geïnstallerd en deze luistert nu naar die knoppen... Misschien kunnen we wat met die info?
Weet iemand al hoe je winamp als standaard applicatie kunt instellen voor de muziektoetsen met HControl en Vista? Ik heb die van die Duitse site, asustreiber...
In XP was dat een register key, maar bij deze weet ik het niet, dezelfde register key doet het niet.
Overigens wat ook wel interessant is, ik heb PowerDVD geïnstallerd en deze luistert nu naar die knoppen... Misschien kunnen we wat met die info?
Janusz schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:25:
[...]
Nogmaals de driver opnieuw geinstalleerd en het werkt weer
Ik denk dat het eerder ergens iets braks is in de BIOS eerlijk gezegd. Ik heb het probleem ook soms, wat dichtklappen/openklappen, res wijzigen, reboot, slaapstand oid doet wonderen
En zoveel heb ik het niet (althans, net wel weer een keer bij opstarten).
Heb zelf wel een irri bug: mn beeldscherm start soms gewoon niet en geeft zwart.. Paar keer aan.uit fixed het pas en is dus niet echt lekker. Vaak heb ik het probleem wanneer hij eens is gecrashed.. Maar Windows/Linux mag toch niks doen met je Video in de BIOS lijkt me...
Heb zelf wel een irri bug: mn beeldscherm start soms gewoon niet en geeft zwart.. Paar keer aan.uit fixed het pas en is dus niet echt lekker. Vaak heb ik het probleem wanneer hij eens is gecrashed.. Maar Windows/Linux mag toch niks doen met je Video in de BIOS lijkt me...
Dit was ook mijn probleem. Het betekende dat mijn derde moederbord moest worden vervangen.GremliN-Online schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:54:
Ik denk dat het eerder ergens iets braks is in de BIOS eerlijk gezegd. Ik heb het probleem ook soms, wat dichtklappen/openklappen, res wijzigen, reboot, slaapstand oid doet wonderenEn zoveel heb ik het niet (althans, net wel weer een keer bij opstarten).
Wanneer hij bij het booten helemaal geen opstartscherm geeft dan is volgens de helpdesk van asus het moederbord gaar. Dit probleem zal zich vaker gaan voordoen is mijn ervaring. Ik heb het ook enkele maanden aangezien voordat ik de laptop maar weer eens liet ophalen door Asus.
Ik zie wel dat ik toch een beetje gelijk krijg achteraf wat betreft de degelijkheid van de a6t. ( zie eerdere posts van mij). Ik denk dat de combi van een laptop met een snelle en warme videokaart toch een moeilijke zaak is. De meeste merken maken deze combi;s waarschijnlijk dan ook niet om deze reden. Op het duitse forum lees je ook steeds meer problemen met de a6t wat betreft de temperatuur.
Natuurlijk ben ik na 3 vervangen moederborden niet geheel objectief , maar toch.
Nou ik heb mijn laptop terug van RMA. Het LCD scherm is vervangen maar nu zijn ze de scheurtjes rond de firewirepoort weer vergeten
. Ik begin er nu wel echt van te balen. Volgens mij kunnen ze bij ASUS gewoon niet meer dan 1 klacht van het RMA formulier op de werkorder zetten
Maar het ergste vind ik nog dat toen ik een laptop wilde kopen, voor ASUS heb gekozen omdat o.a. de service goed zou zijn. Maar dit valt me wel tegen, ze leren nog niet eens van hun eigen fouten.
Ik ben in ieder geval blij met mijn nieuwe dode pixel vrije LCD scherm, en daar laat ik het maar bij anders wordt het 3 x 7 werkdagen mijn laptop kwijt.
Maar het ergste vind ik nog dat toen ik een laptop wilde kopen, voor ASUS heb gekozen omdat o.a. de service goed zou zijn. Maar dit valt me wel tegen, ze leren nog niet eens van hun eigen fouten.
Ik ben in ieder geval blij met mijn nieuwe dode pixel vrije LCD scherm, en daar laat ik het maar bij anders wordt het 3 x 7 werkdagen mijn laptop kwijt.
Warmte probleem had ik opok, gewoon de stofzuiger er voor hangen want sindsdien is hij weer de oude vrij stille A6T. De stof zal toch wel veel vasthouden in de nauwe ruimte. Degelijkheid is gewoon prima en iedere laptop zal het probleem wel hebben. Zo had een Fujitsu siemens op school de 100 gehaald en die heeft gewoon een integrated chip. Mret een zware graka zul je er eerder last van krijgen terwijl je met de rest de fan nog niet veel meer hoort. Naja, de stofzuiger deed wonderen:wilfer schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 19:12:
[...]
Dit was ook mijn probleem. Het betekende dat mijn derde moederbord moest worden vervangen.
Wanneer hij bij het booten helemaal geen opstartscherm geeft dan is volgens de helpdesk van asus het moederbord gaar. Dit probleem zal zich vaker gaan voordoen is mijn ervaring. Ik heb het ook enkele maanden aangezien voordat ik de laptop maar weer eens liet ophalen door Asus.
Ik zie wel dat ik toch een beetje gelijk krijg achteraf wat betreft de degelijkheid van de a6t. ( zie eerdere posts van mij). Ik denk dat de combi van een laptop met een snelle en warme videokaart toch een moeilijke zaak is. De meeste merken maken deze combi;s waarschijnlijk dan ook niet om deze reden. Op het duitse forum lees je ook steeds meer problemen met de a6t wat betreft de temperatuur.
Natuurlijk ben ik na 3 vervangen moederborden niet geheel objectief , maar toch.
15 min sinulatie: 85 graden
15 min simulatie na stofzuiger: 75 graden zoals in het begin.
Zal speedfan binnenkort wel ff aanzetten na het gamen op een lanparty in de week na aanschaf waren de temps rond 75 graden voor GPU en CPU.
Bedankt voor je uitleg over gare mobo's. IK heb het niet heel vaak de laatste tijd. Ik krijg overigens wel gewoon beeld op extern dan. Dus weet niet of het het mobo is of een BIOS fout oid... Ik heb nalemlijk meer suc6 als ik tijdens het starten het beeld bijna dichtklap en dan open... Naja, ik kan er mee leven. Als ik op vakantie ga het ding gewoon ff opsturen. Heb dan ook de eerste lichting A6T op mn schoot, dus daar zou je problemen kunnen verwachten.
Ook hier een van de eerste A6T laptops. Na 10 maanden het enige probleem het afgebroken stukje onder de firewire poort. Nog steeds niet laten repareren, zie wel of ik hem ervoor op ga sturen.
Heb nog nooit een stofzuiger tegen de outtake gehouden maar toch geen last van hoge temps. M'n CPU wordt bij normaal gebruik zo'n 55 - 57 graden. Volgens mij was dat altijd al zo. De GPU wordt behoorlijk heet, maar hij is er nog nooit door uitgevallen. Zal wel goed zitten dus
Heb nog nooit een stofzuiger tegen de outtake gehouden maar toch geen last van hoge temps. M'n CPU wordt bij normaal gebruik zo'n 55 - 57 graden. Volgens mij was dat altijd al zo. De GPU wordt behoorlijk heet, maar hij is er nog nooit door uitgevallen. Zal wel goed zitten dus
Ik had er opzich ook niet veel last van de hitte. Door Vista eerst een beetje door het hogere voltage. Verder 1 keer echt last door de stof na een tijdje simulatie: 100% belasting vind ie niet leuk
. Na de stofzuiger heb ik wel het idee dat hij gewoon een stand lager draait en dat merk ik wel: de rust
Vanavond werd mijn GPU ruim 85 graden terwijl ik film zat te kijken op mijn laptop. Ik weet niet of dit al eerder gebeurt is maar het plastic aan de onderkant van mijn laptop is op de plaats waar de videokaart zit gaan vervormen door de warmte. Hopelijk houdt mijn laptop het nog uit tot de zomervakantie want zou hem nu i.v.m. school niet willen missen.
Dan zou ik eerst als de gek de stofzuiger er even doorhalen
Idd een stofzuiger beurt heeft aardig geholpen...nu blijft ie haken op 72 graden.
Waar kan ik ergens een bios update vinden ? Op de site van AMD staat niks...en als ik via Everest de link volg kom ik op een betaal site.
Op omegadrivers staat 166.93 en op laptopvideo2go staat 165.01.
Neem aan dat de telling gelijk gaat, maar dat Omega dus iets voor ligt. Of is dit niet met elkaar te vergelijken ?
Neem aan dat de telling gelijk gaat, maar dat Omega dus iets voor ligt. Of is dit niet met elkaar te vergelijken ?
[ Voor 40% gewijzigd door NeoMe op 14-05-2007 17:21 ]
Omega Drivers gebruikt iig een andere rummering voor ATI, weet neit hoe het met NVIDIA zit.NeoMe schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:52:
Waar kan ik ergens een bios update vinden ? Op de site van AMD staat niks...en als ik via Everest de link volg kom ik op een betaal site.
Over je BIOS, welk merk laptop heb je
Oke, heb een Asus zoals hieronder staat beschreven.GremliN-Online schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:30:
[...]
Omega Drivers gebruikt iig een andere rummering voor ATI, weet neit hoe het met NVIDIA zit.
Over je BIOS, welk merk laptop heb je. Je BIOS regelt gewoon alles en daar kan AMD echt niet overal voor elk mobo dat er in de wereld is een apparte BIOS schrijven... -> support.asus.com of asustreiber.de dus.
Laat dat BIOS gedoe maar zitten, dadelijk verneuk ik t terwijl ie nu goed loopt.
Omega Driver erop en BF2 loopt zeer soepel.
[ Voor 7% gewijzigd door NeoMe op 14-05-2007 20:23 ]
Ik heb zojuist voor mijn laptop (A6JC-Q026H) een Seagate Momentus 7200.1, 100GB besteld en 2x 1GB PC5300 CL4 van Kingston. Dit alles omdat ik graag mijn huidige desktop wil gaan vervangen.
De bedoeling is dat ik onder mijn bureau een klein rekje maak waar ik mijn laptop (dichtgeklapt, maar in werking) kan inschuiven en er een losse monitor, toetsenbord en muis op aan kan sluiten.
Mijn vraag is of Power 4 Gear zo in te stellen is dat ik de laptop _als ie aanstaat_ dicht kan klappen zonder dat ie in standby modus gaat zodat ik m onder mijn bureau kan schuiven en er dmv de losse randapparatuur op kan werken.
De bedoeling is dat ik onder mijn bureau een klein rekje maak waar ik mijn laptop (dichtgeklapt, maar in werking) kan inschuiven en er een losse monitor, toetsenbord en muis op aan kan sluiten.
Mijn vraag is of Power 4 Gear zo in te stellen is dat ik de laptop _als ie aanstaat_ dicht kan klappen zonder dat ie in standby modus gaat zodat ik m onder mijn bureau kan schuiven en er dmv de losse randapparatuur op kan werken.
[ Voor 4% gewijzigd door Pingelmonster op 14-05-2007 21:36 ]
is de achterkant openen ?
Anders misschien een optie om de achterkant met 2 cm te verlengen zodat hij er wel gewoon kan staan maar dan in open geklapte vorm. Misschien wel wazig en niet geheel de bedoeling maar wel een alternatief.......Waarom doe je trouwens niet twee schermen ( eentje windows, ander in-game etc. )
Reactie op hieronder: Vandaag gemerkt, hij sloot niet goed af, liep nog ergens iets dus ging net naar stand-by. Heeft dus de busreis van 30 min in de tas aangestaan, daarna was hij lekker warm.
Anders misschien een optie om de achterkant met 2 cm te verlengen zodat hij er wel gewoon kan staan maar dan in open geklapte vorm. Misschien wel wazig en niet geheel de bedoeling maar wel een alternatief.......Waarom doe je trouwens niet twee schermen ( eentje windows, ander in-game etc. )
Reactie op hieronder: Vandaag gemerkt, hij sloot niet goed af, liep nog ergens iets dus ging net naar stand-by. Heeft dus de busreis van 30 min in de tas aangestaan, daarna was hij lekker warm.
[ Voor 23% gewijzigd door NeoMe op 14-05-2007 23:19 ]
ALs ik m'n A6T dichtklap blijft ie gewoon doorlopen. Heb ik zo ingesteld bij energieinstellingen. Heeft niets met P4G te maken zover ik weet.
Vraag me wel af of dit bevorderlijk is voor de warmte. Bij stevig gebruik wordt ie hier toch best heet tussen de touchpad en het toetsenbord.
Vraag me wel af of dit bevorderlijk is voor de warmte. Bij stevig gebruik wordt ie hier toch best heet tussen de touchpad en het toetsenbord.
Dit topic is gesloten.