[Ervaringen] Asus A6 serie deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 26.232 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bopitje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 20:12
GremliN-Online een vraagje , jij draait ook 64 bit. Welke driver heb jij gepakt voor de cam?
Die in het begin van dit topic werd gepost wil niet draaien bij mij :(. Krijg daarbij steeds een foutmelding.
De versie die ik geprobeerd heb is deze (D-Max_V6.10.20.003_CR_logo_SID1227106_Vista64 )

Ga nu zo proberen die bios erop te zetten.

Heb sinds een paar dagen 2 gb, maar dat is echt een wereld van verschil zeg. Vista draait echt lekker, zit er nu ook overna te denken om hem maar orgineel te kopen. Heb nu zeg maar de 30 dagen versie :P.
Super stabiel met 1 gb schokte windows regelmatig, maar dat is nu verleden tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 07:09
Die versie heb ik als het goed is ook. Volgens mij moest ik hem via hardware installeren. Hij werkt wle volgens mij (iij met dat progje wat in het paket zit wel). In Windows zie ik hem niet, zo ff testen met MSN.

Hmmz, bij MSN crashed hij wel ja.. Toch nog maar eens ff kijken dan. Niet dat ik dat kreng gebruik..

Edit:
Ooh werktwel. Iig ff getest en als ik hem uitpak dan installeert hij als ik met rechtermuisknop klik en de setup als admin draai. Werkt verder prima.

[ Voor 39% gewijzigd door GENETX op 09-03-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

GremliN-Online schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:22:Hmmz, bij MSN crashed hij wel ja.. Toch nog maar eens ff kijken dan. Niet dat ik dat kreng gebruik..
Over MSN gesproken.. dat loopt verre van vlekkeloos. Zo af en toe crashed ie (afsluiten, proces beeindigen werkt allemaal niet), na een herstart wordt ie dan niet opgestart. Na nóg een herstart vaak weer wel. (Vista 32bits op een A6Ja)

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 09-03-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
MSN crashed hier eigenlijk niet.. Geen probs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bopitje
LOL Ja vrouwen kunnen nogal zeuren, dus ja soms wel makkelijk als het ook werkt :P.
Heb ik nog paar vragen ik blijf lastig :D

Die win flash van support site. Bedoel jij daar asus site mee?, heb daar namelijk al gekeken maar krijg ik xp versies :(. De Winflash vista versie van asustreiber werkt bij ook niet :'( .

De audio krijg ik wel aan de gang, maar als ik naar apparatenbeheer ga. Dan heeft hij geen drivers voor
Onbekend apparaat. Als ik dan vervolgens de eigenschappen er van open blijft het om Interne High Definition Audio Bus te gaan. Heb ook al naar drivers laten zoeken op me computer , maar dat mocht helaas niet baten :(. Heb jij toevallig een oplossing hier voor?

Wel slecht van Asus vindt ik dat de site ongelovelijk traag is, en de drivers zijn op de site nog steeds niet geupdated. Gelukkig bestaat asustreiber :P.

{edit}

Je bent geweldig Gremlin-Online :D, idd moest via uitvoeren als admin dan werkt hij idd wel de camera. Das het zelfde dus als card reader, kreeg ik eerst ook niet aan de gang. Dmv admin wel :P

[ Voor 10% gewijzigd door bopitje op 09-03-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De Audio driver moet gewoon werken met de realtek HD audio codec. 1.61 is net uit en die vindt je op de realtek site. Moet geen probleem zijn lijkt me, gewoon ff googlen op realtek.

Verder is de site traag en ik bedoelde de support site. Ik geloof dat bij de Asus F3T wel winflash voor Vista staat die wel werkt. Er staat windows vista 32, maar werkt prima onder 64. Asustreiber heeft nog 2.19, die werkt niet. 2.20 staat op de Asus support bij onder andere de F3T. Die laptop is de opvolger van de A6T en daar kun je dan ook veel drivers weghalen omdat er niet veel veranderd is intern. Omdat jij wss lui bent: http://dlsvr01.asus.com/p...ash_Vista32bit_070125.zip

De laatste bios komt dus wel van asustreiber.de. Alleen is die niet officieel uitgegeven door Asus. Hij werkt echter prima hier, maar op eigen risico dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bopitje
LOL ben totaal niet lui hoor weet niet waar je dat vandaan haald :S

Heb idd die Realtek HD 1.61 al geinstalleerd. Werkt ook gewoon goed, viel me alleen op dat bij apparaat beheer als onbekend blijft staan :(.

Ga nu ff die winflash proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb de A6JC hier, kan ik zonder problemen 1gb er bij plaatsen en een andere hd plaatsen ? Zonder dat ik gekloot krijg ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ja volgens mij moet dat kunnen. Geheugen in ieder geval en volgens mijde HDD ook heb ik mensen zien posten in het A6 topic.Misschien moet je deoude welhouden ivm garantie, dat weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wellicht nuttig voor degenen die nog een geheugenuitbreiding willen :)

http://www.ibood.com/site/nl/iboodSpecs.php

Alleen vandaag geldig! (10 maart)

Geen idee of deze goed werkt in de A6 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

sOid schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 00:03:
Wellicht nuttig voor degenen die nog een geheugenuitbreiding willen :)

http://www.ibood.com/site/nl/iboodSpecs.php

Alleen vandaag geldig! (10 maart)

Geen idee of deze goed werkt in de A6 trouwens.
Twinmos met zelfde specs heb je voor 62,** euro, af te halen dus geen verzendkosten, geen kloot als het defect gaat, om die 2,** euro hoef je dat niet te doen ;)

Hmz het is ECC geheugen :S

[ Voor 3% gewijzigd door -Thunder- op 10-03-2007 00:52 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Is het normaal dat in Vista je harde schijf tijdens bijvoorbeeld werken in Word soms uitgeschakeld wordt? Als ik m'n document dan opsla spint ie weer op... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ja. Dat is normaal. Je kan het wel veranderen in de energy settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Is er eigenlijk een driver voor de IDE controller? Hij staat er bij mij in als standaard controller, zelfs na installatie van de drivers voor de Nforce 430. Heeft iedereen dit?

@Gremlin: Een speciaal voor de hardware bedoelde driver lijkt me sneller dat de standaard windows driver.

[ Voor 23% gewijzigd door MeNTaL_TO op 12-03-2007 22:19 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je hebt de nForce 15.00 driver van de site van nvidia gehaald? Bij mij staat er ook wel iets van standaard, maar hebben wij nou dan een speciaal iets? :+

Heeft iemand van jullie al een vaag prob met Vista gehad? Ik heb nu iets van 4x een scherm gekregen waarbij mn beeld in 4en werd gehakt en dus 4x hetzelfde beeld zag op mn beeldscherm. Na restart komt er dan geen beeld en proberen is dan de optie om na 5min weer beeld te zien en opgelucht te zijn. Het kan uiteraard aan mn softwareliggen, maar het gebeurt wle op vreemde momenten.

Ver heb ik mn HDD time-out nu op 1 min op de accu. Op school kreeg ik bovenstaande dus weer, dat koste me veel batterijtijd. Echter ging mn HDD vaak uit aangezien ik met word aan het typen was voor een verslag alvast tijdens college :+. Met wat lagere brightness als normaal bleef hij wel mooi naar de 3 uur gaan op de accu. Op het laatst heeft hij het 2.30 uur volgehouden door bovenstaande bug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Mijn vorige week zondag overleden A6Km word morgen opgehaald, heb hem ingepakt in een mooie Acer doos :P Khad geen andere doos dus ze zullen het er maar mee moeten doen :+

Ben benieuwd hoelang die weg blijft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik heb nogal een irritant probleem, weet niet of mensen het al eerder hebben meegemaakt, kijk de filmpjes en alles is duidelijk lijkt mij.

http://video.google.nl/videoplay?docid=-1390217925687142609

http://video.google.nl/videoplay?docid=6074172654115401066

Filmpje 2 zou ik een minuut kunnen volhouden (jammer genoeg kan ik niet zo lang filmen met me telefoon.)

Ik raak de kabel niet aan en hij switched van battery mode naar ac mode en de heletijd terug...

Waar kan dit aan liggen? aan de lader of de voeding? En wat moet ik hiermee doen? terug gaan naar de winkel? Heeft iemand dit eerder gehad met de Asus A6t?

Ik word er knettergek van, tijdens games switched hij terug naar office mode en lag ik alles plat.

Edit.

Filmpjes zijn mislukt, doen het bij mij op me laptop wel gewoon normaal.

Wat er nou aan de hand is, powergear verschijnt telkens bovenin echt meld dat ik geswitched ben van power source. Ook knippert het laad lampje redelijk snel.

[ Voor 12% gewijzigd door ipazza op 12-03-2007 23:15 ]

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 15:00
Cubic X schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:52:
Mijn vorige week zondag overleden A6Km word morgen opgehaald, heb hem ingepakt in een mooie Acer doos :P Khad geen andere doos dus ze zullen het er maar mee moeten doen :+

Ben benieuwd hoelang die weg blijft :P
Ze zullen m wel doorsturen naar acer... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
ipazza schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:15:
Ik heb nogal een irritant probleem, weet niet of mensen het al eerder hebben meegemaakt, kijk de filmpjes en alles is duidelijk lijkt mij.

Filmpje 2 zou ik een minuut kunnen volhouden (jammer genoeg kan ik niet zo lang filmen met me telefoon.)

Ik raak de kabel niet aan en hij switched van battery mode naar ac mode en de heletijd terug...

Waar kan dit aan liggen? aan de lader of de voeding? En wat moet ik hiermee doen? terug gaan naar de winkel? Heeft iemand dit eerder gehad met de Asus A6t?

Ik word er knettergek van, tijdens games switched hij terug naar office mode en lag ik alles plat.

Edit.

Wat er nou aan de hand is, powergear verschijnt telkens bovenin echt meld dat ik geswitched ben van power source. Ook knippert het laad lampje redelijk snel.
Ik denk dat er iets goed mis is met de aansluitinv voor je voeding oid. Ik denk dat je hem gewoon even het beste kan opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Bedoel je dan het losse oplader gedeelte, of het voeding gedeelte in me laptop?

En moet ik dan gewoon terug gaan naar de winkel waar ik hem gekocht heb? Die sturen hem dan toch op?

gr. Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Asus heeft pick up and return garantie. Dus je belt ze op en ze halen hem voor je. Je hoeft niet eens naar de winkel zelf toe, gewoon lekker lui thuis zitten wachten :+. Waar het aan ligt? Geen idee. Het kan de adapter zijn, het kan ook iets op het moederbord zijn. Dat weet ik niet, daarom moet hij maar naar Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Mijn Asus A6Km is zojuist opgehaald in een mooie Acer doos( :+ )...die postbode zegt zo:
"weet je zeker dat ie naar Asus moet?"
Ik: "ja hoor"
Hij: "oh...Oke, leuke doos" :P :+

Ben benieuwd of ik hem terug krijg in verband met de Acer doos, en zoja, hoelang dat gaat duren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Cubic X schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:56:
Mijn Asus A6Km is zojuist opgehaald in een mooie Acer doos( :+ )...die postbode zegt zo:
"weet je zeker dat ie naar Asus moet?"
Ik: "ja hoor"
Hij: "oh...Oke, leuke doos" :P :+

Ben benieuwd of ik hem terug krijg in verband met de Acer doos, en zoja, hoelang dat gaat duren :P
[off-topique modus]
Ik vind het absoluut getuigen van stijl dat je hem in een Acer doos naar Asus stuurt. Echt grappig, man! Ben zelf ook benieuwd naar hun reactie, hou ons op de hoogte!
[/off-topique modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik vind het geen stijl :+. Die moest in de Acer doos met een dikke rode streep door Acer :+. Vraagje: Leeft die Acer laptop nog? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
GremliN-Online schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:30:
Ik vind het geen stijl :+. Die moest in de Acer doos met een dikke rode streep door Acer :+. Vraagje: Leeft die Acer laptop nog? :+
Die Acer laptop leeft nog ja :P
Maar die gebruikte ik ook niet zo vaak, die van Asus (welke nu dus dood is :+ ) stond elke dag zoieso wel 3-4 uur aan :P

Stijl of geen stijl, tblijft leuk :+
Khad eigenlijk een verborgen camera moeten inbouwen, kijken hoe die mensen daar reageren _/-\o_
Ben benieuwd of ze hem in dezelfde doos terug sturen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hehe, misschien komt hij idd niet in een Acer doos terug. Die doos stuurt Asus op naar Acer met een briefje: "Volgens een klant het enige deel van de Acer laptop wat nog wel heel was". Het Acer Aspire 502x topic is leuk. Scheurende scharnieren, vallende schroeven, kapotte branders, kapotte kables, andere scheuren, minder CPU terug na reparatie, oververhittig. Niks houdt een Acer tegen! (Om kapot te gaan uiteraard :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Asus heeft pick up and return garantie. Dus je belt ze op en ze halen hem voor je. Je hoeft niet eens naar de winkel zelf toe, gewoon lekker lui thuis zitten wachten :+. Waar het aan ligt? Geen idee. Het kan de adapter zijn, het kan ook iets op het moederbord zijn. Dat weet ik niet, daarom moet hij maar naar Asus.

Echt?!? En zo ja, hoe is dat Nederlands nummer? (en wat is het nummer?) Als dat zo is vind ik het wel kick dat ik een Asus gekocht heb.

Gegroet max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een link voor vista drivers: http://www.notebookforums.com/thread188206.html
Mijn A6Ja werkt nu helemaal top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat nummer staat vast wel ergens in je boekjes. Volgens mij zelfs op een klein credit card desgin dingetje oid. Verder zal de support wel een nummer hebben of asus.nl. Ff zoeken. En het is helemaal niet kicken. Alle grote merken hebben dat soort garanties wel, HP, Dell, PB en zelfs Acer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Vanmorgen een 'Hm :? ' moment:

Ik start m'n laptop (A6T) op, 't ding vraagt zoals gewoonlijk meteen om een wachtwoord om op te starten. Ik dacht wat zal ie doen als ik op enter druk... en hij start dus gewoon op. |:(

Wth is het nut van dat wachtwoord als ie toch zo op kan starten? Ik ben hier niet erg blij mee, heb dat erop gezet met het idee dat m'n bestanden veilig zijn als ik ff m'n kantoor verlaat enzo maar dat blijkt dus nogal mee te vallen.

Iemand een idee hoe dat ww wél kan werken zoals het bedoeld is?

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

B-Buster schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:23:'t ding vraagt zoals gewoonlijk meteen om een wachtwoord om op te starten. Ik dacht wat zal ie doen als ik op enter druk... en hij start dus gewoon op.
Je bedoelt een BIOS wachtwoord? Ik heb dat in het begin ook gehad op m'n A6J en dat werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Laatst online: 01-09 13:19
Niet het wachtwoord dat je moet intikken om ín het BIOS te komen.

Het wachtwoord dat je vanuit het BIOS ingeeft en dat je nodig hebt om (normaliter) de pc / laptop te kunnen laten opstarten naar windows.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

B-Buster schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:43:
Niet het wachtwoord dat je moet intikken om ín het BIOS te komen.

Het wachtwoord dat je vanuit het BIOS ingeeft en dat je nodig hebt om (normaliter) de pc / laptop te kunnen laten opstarten naar windows.
Die bedoel ik ook :)
Beetje off-topic maargoed: Meer mensen problemen met LimeWire Pro 4.12.3 Pro onder Vista? Zoeken lukt, als ik wil downloaden gebeurt er niks. Niet na dubbel klik, niet via rechtsklikken niet via knop "Downloaden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat werkt bij mij Prima! er komt een X te staan en ik mag nog eens proberen. Net ff getest en heb nu mn HDD gelocked met een password, wat nou Windows Bitlocker :+. Ik gebruik overigens BIOS 0702 van asustreiber.de ivm Vista x64 ACPI.

Limewire: Limewire Pro werkt prima op Vista x64 iig. Ik heb overigens 4.12.6Pro, maar ik neem aan dat het geen probleem is om deze via de bekende wegen te krijgen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 14-03-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieter
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-03-2024

Edit.

ik heb hetzelfde probleem, als ik dan aan het snoertje draai gaatie weer terug naar AC, best vervelend, maar ik kan de laptopt niet weg doen ivm school. kun je posten wat eraan gebeurde en hoelang jij je laptop kwijt was als je het laat repareren?

=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Ik ga hem binnenkort, over een week bellen ook ivm met school.

Ik zal mijn bevindingen melden.

Gegroet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

bellen of bestellen? :)

Als je 'm gaat bestellen, zou ik graag wilen weten waar, omdat hij overal uitverkocht is

[ Voor 65% gewijzigd door CLB op 14-03-2007 17:35 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

GremliN-Online schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:04:Limewire: Limewire Pro werkt prima op Vista x64 iig. Ik heb overigens 4.12.6Pro, maar ik neem aan dat het geen probleem is om deze via de bekende wegen te krijgen ;)
Helaas, zelfde probleem met 4.12.6 Pro ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
CLB, je vergeet:

code:
1
[/flauw]

Het is vervelend, dat zeker. Net ff de stofzuiger voor mn laptop gehouden, een werled van verschil. Ff 30 seconden er wat voor, heen en weer. Had net op school MPLAB non stop 10-15 minuten aan het simuleren, dat vreet wel wat CPU power. De fan die draaide (deed hij toch al veel meer de laatste tijd). Echter dat ding werd heet en dat was ik wel gewend. Toch vond ik het wat te extreem, dus ik startte speedfan maar: 85 Graden... OEPS! :+ Snel op de energie besparing en daarna kwam ik er achter dat hij mooi nog aan het simuleren was. Net ff de stofzuiger erachter gehouden en dat ga ik vaker doen.

Na een uurtje office/internet op full performance is hij 50-60 graden. Een fan hoor ik amper. Dus ik kan het zeker aanraden! Niemand mag beweren dat een Turion heet wordt en dat een A6T lawaai maakt. In dat geval moet je een stofzuiger gebruiken :+. Zo maar ff MPLAB laten simuleren, kijken hoe warm hij dan wordt, dat is meer stressen dan games :+.

@ jbswinkels: Hmmz vreemd. Ik meende wel dat er een update was voor bugs, die zit wel tussen de updates dus controlleer die ook. Ik meende dat limewire in een van die lijstjes stond. Anders de nieuwste versie proberen (als dit niet de nieuwste is) en ook Java JRE updaten.

EDIT:
Ok nu dus max 75 graden waarbij ik de fan niet eens hoor (kan ook door andere geluiden in huis komen). Echter is het niet de hoogste stand want hij stijgt nog niet op. Zeer netjes dus! Daarna zakte hij direct tot rond 60-65 graden nadat ik de simulatie stopte.

[ Voor 21% gewijzigd door GENETX op 14-03-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Iemand een oplossing voor het probleem met de klep dicht doen? Als ik de klep dicht doe heb ik ingesteld dat de laptop gewoon aanblijft en niet op standby gaat. Nu is het zo dat als ik de laptop weer open klap er soms zwart beeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Execute dan hetvolgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
start:
Close "klep"
Open "klep"
If beeld then goto end
goto start
end:
end

:+

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 14-03-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Laatst online: 23:38
En vorige week is mijn laptop weer overleden (sinds eind oktober niet langer dan 1 week probleem vrij). Dit keer is Asus gelukkig zo vriendelijk om hem volledig om te ruilen, en als ik de helpdesk medewerker mag geloven wordt mijn asus a6va omgeruild voor een a6J. Nu maar hopen dat dit ook echt gaat gebeuren.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-10 15:02
Vreemd dat ze hem dan omruilen voor een A6J.
Nou ja, als jij daar mee akkoord gaat is dat goed natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Eddos schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:35:
Vreemd dat ze hem dan omruilen voor een A6J.
Nou ja, als jij daar mee akkoord gaat is dat goed natuurlijk.
tuurlijk ga ik daarmee akkoord. Van een single core naar een dual core, van een ati x700 naar een x1600.

Ik denk dat ze gewoon geen a6va meer hebben liggen ofzo.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Mijn Asus A6Km, in een Acer doos, is op status gezet als "repairing"
Ben benieuwd wat ze van me doosje gevonden hebben, ze fixen hem iig wel :+
Hopelijk heb ik hem volgende week terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Cubic X schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 17:57:
Mijn Asus A6Km, in een Acer doos, is op status gezet als "repairing"
Ben benieuwd wat ze van me doosje gevonden hebben, ze fixen hem iig wel :+
Hopelijk heb ik hem volgende week terug :)
Ik ben sinds eind oktober bezig met het opsturen van mijn laptop en iedere keer duurde het minimaal 3 weken voordat hij terug was. Als de laptop bij asus binnen komt gaat de status op repairing en pas als hij weer door tnt wordt opgehaald gaat de status op fixed.

Oja, die acer doos zie je trouwens niet meer terug. Asus heeft standaard verpakking waarin iedere laptop wordt terug gestuurd. Gewoon een saaie bruine doos, met daarin je laptop op een plaat karton strak ingeseeled (of hoe je dat ook schrijft). En ja... na 4 keer versturen kan ik wel zeggen dat ik uit ervaring spreek.

[ Voor 22% gewijzigd door denyos op 15-03-2007 18:22 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angstaanjagend.. al die mensen die hun A6 terug moeten sturen.. Ik heb gelukkig (nog) geen probs met de mijne.. effe afkoppen.. de laatste tijd hou ik mijn hart vast als ik mijn klep open of dicht doe of als ik em moet verplaatsen.. ik ga er echt ubervoorzichtig mee om.. bij mn ouwe toshiba smijt ik de klep dicht.. grijp ik em met 1 hand vast.. en gooi ik em gewoon op mn bed zonder me zorgen te maken.. en hij leeft nog.. met mn A6 vind ik t al eng om met 1 hand de klep voorzichtig dicht te doen.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Laatst online: 10-07-2022
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 13:59:
Angstaanjagend.. al die mensen die hun A6 terug moeten sturen.. Ik heb gelukkig (nog) geen probs met de mijne.. effe afkoppen.. de laatste tijd hou ik mijn hart vast als ik mijn klep open of dicht doe of als ik em moet verplaatsen.. ik ga er echt ubervoorzichtig mee om.. bij mn ouwe toshiba smijt ik de klep dicht.. grijp ik em met 1 hand vast.. en gooi ik em gewoon op mn bed zonder me zorgen te maken.. en hij leeft nog.. met mn A6 vind ik t al eng om met 1 hand de klep voorzichtig dicht te doen.. :'(
Wat voor Toshiba is dat? zo eentje waar nog geen bewegende onderdelen in zaten, en de behuizing hard als staal is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
Jongens, ik zit met een vreemd probleem....

Sinds afgelopen week doet mijn Asus A6t een beetje vreemd. Zonder toeleiding gaat het scherm op stand-by, en loopt volgens mij de computer vast. Hij reageert iig niet op FN+F1 (stand-by) of dichtklappen scherm (wat bij mij is ingesteld als slaapstand). De HDD-led vertoont nog enkele activiteit, en je hoort de schijf af en toe nog spinnen. De enige manier om verder te kunnen werken is een harde reboot middels de uit-knop ingedrukt te houden. Als ik vervolgens weer in Windows XP ben, zijn er geen meldingen terug te vinden in het Windows logboek (geen soft- en geen hardware matige).

- De eerste keer dat het gebeurde zat ik in BSplayer een film te kijken
- De tweede keer was ik met Adobe Illustrator bezig met het maken van een kaart (groot formaat, compleet provincie Limurg erin, redelijk geheugen/cpu gebruik)
- De derde keer zat in Word te werken met Winamp aan (stond op pauze)
- De vierde keer zat ik te surfen en Winamp te luisteren
- En de laatste maal was ik een PDF aan het lezen met Adobe Acrobat

Kortom, het gebeurd telkens met andere programma's aan. De ene keer word hij zwaar belast, de andere keer staat ie uit zen neus te vreten. Ik snap er werkelijk niets van.

Ik heb Notebook Hardware Control altijd draaien, en die houd iets rondom de ACPI in de gaten, ik heb hier geen foutmeldingen van ontvangen, dus daar ligt het volgens mij niet aan.

Misschien weten jullie iets? En anders vrees ik dat mijn lappie ook richting Emmen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz fijn.

ik heb mijn laptop terug gebracht naar de winkel omdat ie kuren vertoonde.

het gaat om het volgende model:

Model: a6j
Mb versie: a6ja
Customer PN: Z92J-Q012H

ik heb de volgende probleem omschrijving op papier erbij gegeven:
1. Toetsenbord werkt niet zoals het hoort.

De volgende toetsen doen het niet: c, b, 1, capslock pijltje omlaag .

2. Dode pixels in het LCD scherm.

Deze bevinden zich iets boven het midden op 2/3e vanaf de linkerkant van het scherm. De lengte van de dode pixels is ongeveer 2 en een halve centimeter in een licht gebogen vorm. De dode pixels zijn echt zwart en doen helemaal niks meer.¬ Dit is begonnen in de 2e week na aanschaf en breid zich nog steeds uit

3. Audio blijft doorspelen over de speakers

na insteken van een koptelefoon in de audio uitgang blijven de speakers van de laptop gewoon geluid afgeven.

4. soms blijft de laptop hangen

De laptop slaat vast tijdens het werken om na zo´n twintig seconden weer gewoon verder te draaien waar ie gebleven was voor dat ie vast is geslagen. Dit is echter niet op vaste momenten. Wel maakt de harde schijf een klikkend geluid en blijft het schijf activiteits lampje branden.

het gebeurt zowel op de accu als aan de lader. Bij lichte belasting en bij zware belasting. Tijdens spelletjes en office werk. ..

Dit probleem is aanwezig sinds de eerste week.
zij zouden hem terug sturen naar asus.

nu 2.5 weken later heb ik nog niks gehoord van de winkel.

daarom vrijdag maar eens met asus gebelt.

asus kon mij vertellen dat ze een RMA nummer hebben aangemaakt voor de laptop op 28 februari, maar dat de laptop niet is binnen gekomen.

helaas was de winkel al dicht en had ik gister geen tijd. maar hoe moet ik nu handelen bij de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:11:helaas was de winkel al dicht en had ik gister geen tijd. maar hoe moet ik nu handelen bij de winkel?
Vragen of ie onderhand al is opgestuurd. En zoja, wanneer dat is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbswinkels schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:27:
[...]
Vragen of ie onderhand al is opgestuurd. En zoja, wanneer dat is gebeurd.
ik weet van asus dat er een koerier naar de winkel gestuurd is om de laptop op te halen dus ik neem aan van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 09:47

Edit.

precies hetzelfde probleem gehad, de kuren werden steeds groten. Eerst kon ik nog beetje draaien met de aansluiting, maar na een tijdje reageerde de laptop nergens meer op.
Laptop laten ophalen, na 8 dagen was ie al weer terug :D.
Ze hebben bij mij de accu en het moederbord vervangen. Alles werkt nu weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:29:
[...]

ik weet van asus dat er een koerier naar de winkel gestuurd is om de laptop op te halen dus ik neem aan van wel.
en heb vandaag te horen gekregen dat de laptop niet in de winkel ligt en niet bij de fabrikant is.

morgen gaat de winkel met de koerier bellen. als daaruit blijkt dat ie zoek is mag ik een nieuwe vergelijkbare uitzoeken. pff das moeilijk.... want de a6000 series hebben ze niet meer. weet iemand een goede vervanger met dezelfde specs als de budget a6ja die de mycom? (t2050, 1024mb ddr2, x1600 256MB, 100 GB 4200rpm, webcam bluetooth 8 cells accu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Laatst online: 10-07-2022
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 21:33:
[...]

en heb vandaag te horen gekregen dat de laptop niet in de winkel ligt en niet bij de fabrikant is.

morgen gaat de winkel met de koerier bellen. als daaruit blijkt dat ie zoek is mag ik een nieuwe vergelijkbare uitzoeken. pff das moeilijk.... want de a6000 series hebben ze niet meer. weet iemand een goede vervanger met dezelfde specs als de budget a6ja die de mycom? (t2050, 1024mb ddr2, x1600 256MB, 100 GB 4200rpm, webcam bluetooth 8 cells accu)
de laptop die jij beschrijft is een A6J en een t2300 met een X1600 256MB dedicated en 256MB Hypermemory is de A6Ja variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Voor de cijfer freakjes hier:

Ik was me aan het vervelen en vond het tijd om eens 3DMark06 te draaien na een aantal nieuwe Vista drivers en 2GB ram nu:
Setup: Asus A6T + 2GB Dualchannel ( 5.9 Vista Score overigens :D ) + Forceware 101.41 + Vista x64 Ultimate RTM

3DMark Score 2190 3DMarks
SM 2.0 Score 870 Marks
SM 3.0 Score 808 Marks
CPU Score 1164 Marks

En dat tegenover mijn Eerste XP score:

3Dmark 06 score:
2211 - 3dmarks (-21)
879 - SM2.0 score (-9)
811 - HDR/SM 3.0 score (-3)
1199 - CPU Score (-35)

CPU score zal wss komen doordat ik nu uTorrent ook aan had :+. Verder zijn de drivers ook al weer stukken beter. GremliN-Online in "[Ervaringen] Asus A6 serie deel 6" <- daar rapporteer ik namelijk 2140 puntjes. Nu dus 50 punten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met videobewerking op een ASUS? En zoja, welke is dan de beste ASUS ??
Ik ben ontzettend benieuwd naar jullie bevindingen!

VrGr
Edwin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dan moet je niet hier zijn. De A6 serie kun je niet meer krijgen. In het algemeen geldt dat betere specs is beter voor alle apps. Zo ook ibj laptops. Dus neem gewoon de beste config binnen je config. Intels schijnen beter voor videobewerking te zijn dus ik zou zeggen, pak een leuke Core 2 Duo (T7200 oid) met een sloot geheugen (2GB) en als je 3D bewerkingen wilt doen een leuke losse GeForce of Radeon kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

promo-1 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:22:
[...]

de laptop die jij beschrijft is een A6J en een t2300 met een X1600 256MB dedicated en 256MB Hypermemory is de A6Ja variant.
het is idd gewoon een a6ja. dat wist ik al. staat ook op de doos. (MB ver. a6ja)

alleen deze laptop heeft iets mindere specs. enige verschil is een 4200 RPM 100 GB disk en een t2050 processor ipv een t2300.

deze is gerelabeld naar een Z92J-Q012H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
Sjaakmeister schreef op zondag 18 maart 2007 @ 14:31:
Jongens, ik zit met een vreemd probleem....

Sinds afgelopen week doet mijn Asus A6t een beetje vreemd. Zonder toeleiding gaat het scherm op stand-by, en loopt volgens mij de computer vast. Hij reageert iig niet op FN+F1 (stand-by) of dichtklappen scherm (wat bij mij is ingesteld als slaapstand). De HDD-led vertoont nog enkele activiteit, en je hoort de schijf af en toe nog spinnen. De enige manier om verder te kunnen werken is een harde reboot middels de uit-knop ingedrukt te houden. Als ik vervolgens weer in Windows XP ben, zijn er geen meldingen terug te vinden in het Windows logboek (geen soft- en geen hardware matige).

- De eerste keer dat het gebeurde zat ik in BSplayer een film te kijken
- De tweede keer was ik met Adobe Illustrator bezig met het maken van een kaart (groot formaat, compleet provincie Limurg erin, redelijk geheugen/cpu gebruik)
- De derde keer zat in Word te werken met Winamp aan (stond op pauze)
- De vierde keer zat ik te surfen en Winamp te luisteren
- En de laatste maal was ik een PDF aan het lezen met Adobe Acrobat

Kortom, het gebeurd telkens met andere programma's aan. De ene keer word hij zwaar belast, de andere keer staat ie uit zen neus te vreten. Ik snap er werkelijk niets van.

Ik heb Notebook Hardware Control altijd draaien, en die houd iets rondom de ACPI in de gaten, ik heb hier geen foutmeldingen van ontvangen, dus daar ligt het volgens mij niet aan.

Misschien weten jullie iets? En anders vrees ik dat mijn lappie ook richting Emmen moet.
ff subtiel kickje van mijn vraag

Niemand die iets weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Is wel vaag ja... Reageert hij dan ook neit op Fn+F7 (schermaan/uit)? Ik heb het gevoel dat windows niet hangt. Probeer eens of je capslock/numlock nog aan of uit kan zetten. Als hij vast zou lopen zou dat ook niet meer kunnen. Daarna zou je kunnen proberen door 1 keer op de powerknop tedrukken hem te laten afsluiten, dat zou hij dan normaal moeten doen.

Heb zelf met Vista wel apparte probs ook, maar dat kan ook aan NVIDIA liggen. Misschien dat je wel kan proberen de laatste BIOS er op te knallen mocht je die niet hebben. (0701 is de laatste officiele meende ik, 0702 is de laatse unofficial van asustreiber.de, een must voor Vista users). Als capslock oid nog aan/uit kan ben ik bang dat er iets fout gata in de aansturing met het scherm. Dat het ene kabeltje is lijkt me niet aangezien hij later wel weer beeld geeft. Je zou nieuwe/oudere drivers van www.laptopvideo2go.com kunnen nemen.

Veel suc6 iig ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Mijn Asus A6Km is gerepareerd volgens de Status Check, er staat "packing"
Ben benieuwd wanneer ie terug is, is nu twee week weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
GremliN-Online schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:24:
Is wel vaag ja... Reageert hij dan ook neit op Fn+F7 (schermaan/uit)? Ik heb het gevoel dat windows niet hangt. Probeer eens of je capslock/numlock nog aan of uit kan zetten. Als hij vast zou lopen zou dat ook niet meer kunnen. Daarna zou je kunnen proberen door 1 keer op de powerknop tedrukken hem te laten afsluiten, dat zou hij dan normaal moeten doen.

Heb zelf met Vista wel apparte probs ook, maar dat kan ook aan NVIDIA liggen. Misschien dat je wel kan proberen de laatste BIOS er op te knallen mocht je die niet hebben. (0701 is de laatste officiele meende ik, 0702 is de laatse unofficial van asustreiber.de, een must voor Vista users). Als capslock oid nog aan/uit kan ben ik bang dat er iets fout gata in de aansturing met het scherm. Dat het ene kabeltje is lijkt me niet aangezien hij later wel weer beeld geeft. Je zou nieuwe/oudere drivers van www.laptopvideo2go.com kunnen nemen.

Veel suc6 iig ermee.
Hij reageert niet op FN+F7. Ik weet niet of het aan Windows ligt, maar als ik bijv muziek aan het luisteren ben dan hoor je nog wel dat het nummer doorspeeld, alleen duurt 1 seconde van het nummer nu een stuk langen met een hoop gekraak en gepiep erbij. De enige manier om af te sluiten is om op de powerknop te drukken.
Capslock/Numlock zal ik eens proberen als hij het weer flikt.

ff voor de duidelijkheid: ik draai nog steeds gewoon Win XP

De drivers voor de videokaart zijn goed (ik heb dat al getest, komen ook van www.laptopvideo2go.com)

Ik zal eens kijken naar die BIOS update, maar ik ben daar altijd wat huiverig voor, ben altijd bang dat hij halverwege bios flashen de geest geeft en ik dan verder van huis ben (is me ooit gebeurd bij een Socket A AMD op een simpel Asrock mobo'tje)
Ik heb zojuist BIOS 07.01 van Asus erop geflashed, zal eens kijken of ik het probleem kwijt ben

[ Voor 2% gewijzigd door Sjaakmeister op 21-03-2007 13:44 . Reden: bios update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
BIOS flashen kan vrij simpel in Windows zelf met Asus. Ik sluit dan alles even af. Maar gaat wel goed aangezien hij het ook nog nachecked. Moet je uiteraard geen crash hebben tijdens dat proces :P. Ik hoop dat het probleem nu opgelost is. Ik heb nl soms geen beeld tijdens het starten van de laptop (in de BIOS) maar als ik dna in windows kom komt het beeld gewoon. Blijft vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik heb zo af en toe het probleem dat mijn laptop vanuit sluimerstand "eeuwig" blijft hangen op "Inschakelen" met vrijwel geen schijfactiviteit. Veel meer dan 'm uitschakelen (aan/uit knop paar seconden ingedrukt houden) en vervolgens weer aanzetten kan ik op dat moment niet. Meer mensen met dit probleem? (A6Ja met Vista Business)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:25
GremliN-Online schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:56:
BIOS flashen kan vrij simpel in Windows zelf met Asus. Ik sluit dan alles even af. Maar gaat wel goed aangezien hij het ook nog nachecked. Moet je uiteraard geen crash hebben tijdens dat proces :P. Ik hoop dat het probleem nu opgelost is. Ik heb nl soms geen beeld tijdens het starten van de laptop (in de BIOS) maar als ik dna in windows kom komt het beeld gewoon. Blijft vaag...
even een vraagje: Jij hebt de nieuwe BIOS erop gezet, werkt de energiebesparing nu wel? oftewel clocked de CPU terug?. En dat flashes, lukte dat ook vanuit vista?dat is namelijk de enigste reden waarom ik uberhaupt mn bios zou willen flashen. Ben je verder geen rare problemen tegen gekomen?

edit: deze versie?: http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

[ Voor 5% gewijzigd door hellboy123 op 21-03-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Uhu ik heb mn BIOS geflashed naar 0702 die op Asustreiber.de staat. Niet veel gefixed, maar net dat ene wel :D. Mijn Turion X2 klokt automatisch terug. Ik heb het ook al ff onder de TS gezet bij de Vista drivers. Die link geeft standaard de startpagina. Ik neem aan dat je de A6T BIOS bedoelt op de pagina, ik zal ff kijken. Nee dus, dat is een oudere BIOS. Zal de links wel ff plaatsen, kijk over 2 min maar weer :)

Hierzo:
Winflash 2.20 van de F3T waar ik het mee heb gedaan:
http://dlsvr01.asus.com/p...ash_Vista32bit_070125.zip

BIOS 0702:
http://asustreiber.de/request.php?446

Op eigen risico uiteraard

Zal zo ook ff een A6T Vista Ultimate wallpaper die ik net heb gemaakt er op knallen :)

Hier is die dan. De JPG versie voor de mensne met exact dezelfde config. De PSD zit er ook bij om hem te kunnen modificeren. Veel plezier ermee :)
www.gerwinhoogsteen.nl/Wallpapers.rar
Afbeeldingslocatie: http://www.gerwinhoogsteen.nl/UltimatewallpaperJPG.jpg
*Die achtergrond is al standaard. Windows Vista Ultimate text en logo er in gestopt linksonder. Dat Glass effect met specs is ook mijn eigen werk :), moet zeggen dat ik het wel mooi vind terwijl ik neit heel veel photoshop :P

<fixed>

[ Voor 64% gewijzigd door GENETX op 21-03-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terran
  • Laatst online: 23:35
is het geen 1.3 megapixel cam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Omfg, jij bent snel hehe.. Stupid me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
GremliN-Online schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:55:
Omfg, jij bent snel hehe.. Stupid me :P
thanks voor de link, ik ga straks eens kijken of ie het wilt doen. En over het plaatje, heb je geen vista rating van 4.5?:P(dat is mijn laagste voor de HDD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee mijn HDD blijft op 4.4... Achja scheit aan. Ik reken toch pas vanaf mn CPU :P. Echter heb ik wel een hoogst mogelijke score op geheugen van 5.9. Probeer dat maar eens na te doen op een Intel Core 2 Duo in laptops :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bopitje
Idd de nieuwe bios werkt goed. Heb er nu ook 4 gb voor ready boost ingestopt dmv de cardreader. Merk al wel dat de progammas sneller opstarten. Heb pas sinds gisteren een officiele windows ultimate 64. Daarvoor werkte ik nog met de trail versie :9.

Wat is dat dreamscene toch vet zeg, iedereen op school is helemaal verbaasd als ze de achtergrond zien bewegen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik heb geen zin om het engelse taalpak te instaleren. Voor NL is dreamscene er nog niet, maar zal zeker leuk zijn. Verder, waarom 4GB Readyboost.. Heb je al 2GB in je bak? Een review van OmeTom leert mij dat het bij 1GB maar om <0,5sec gaat in de meeste gevallen, als je 2GB hebt is het nog veel minder waardoor je het eigenlijk niet merkt...

Overigens wil ik wel proberen om een mooie flitsende A6T animated dreamscene ding te maken als ik het heb :)

[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 21-03-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 18:30
arg, fout ;P

[ Voor 95% gewijzigd door Johpie op 21-03-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bopitje
Hehe heb idd al 2gb ram geheugen:P. Had geen kleinere kaart hier thuis liggen. Deze 4gb zat in me mda.Ben nu een dag ready boost aan het testen :P of ik veel verschil ga merken, zo ja dan koop ik een kaartje voor de laptop zelf.
Las hier in het topic op got dat het om meerdere secondens gaat met opstarten van software. Ook las ik het op inet. Maar goed zal het komende tijd zelf wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

GremliN-Online schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:12:
Probeer dat maar eens na te doen op een Intel Core 2 Duo in laptops :)
Jajaja jij altijd met je gesneer naar Intel :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
CLB schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 21:17:
[...]

Jajaja jij altijd met je gesneer naar Intel :9
maar het klopt wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vraagje: Welke DVD's gebruiken jullie om te fikken met de A6T?
Wel DVD-R, DVD+R heb ik niks aan :P

Zit trouwens bij mij deze in:
TSSTcorp CD/DVDW TS-L632D ATA Device
en
FH7244P HLQ563S SCSI CdRom Device

Wat is nou m'n feitelijke drive? Waarschijnlijk is die laatste door Daemon Tools heh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik gebruik al jaren Platinum DVD+R.

\\Edit: dan laat maar 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door JBS op 22-03-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je kunt bij Deamon tools wel zien welke letters er door worden gebruikt. De laatste is iig deamon en de 1e die van Asus.

En merk DVD's? Tsja de goedkoopste import zooi :) Nooit problemen met Arita iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
sOid schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:59:
Vraagje: Welke DVD's gebruiken jullie om te fikken met de A6T?
Wel DVD-R, DVD+R heb ik niks aan :P

Zit trouwens bij mij deze in:
TSSTcorp CD/DVDW TS-L632D ATA Device
en
FH7244P HLQ563S SCSI CdRom Device

Wat is nou m'n feitelijke drive? Waarschijnlijk is die laatste door Daemon Tools heh?
TSSTcorp is je echte drive. En cd-roms. Het laatste jaar heb ik dvd's en cd's gebruikt die ik groot in had gekocht op de hccdagen. Merk, ik zou het niet weten :P , maar het was iig niet bekend. Nog nooit problemen mee gehad, en met bekendere merken schrijfjes ook nog totaal niet.

[ Voor 6% gewijzigd door hellboy123 op 22-03-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

hellboy123 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:37:
[...]

TSSTcorp is je echte drive. En cd-roms. Het laatste jaar heb ik dvd's en cd's gebruikt die ik groot in had gekocht op de hccdagen. Merk, ik zou het niet weten :P , maar het was iig niet bekend. Nog nooit problemen mee gehad, en met bekendere merken schrijfjes ook nog totaal niet.
Heb ik dan een andere drive?
HL-DT ST DVDRAM GSA-T10N (Ook a6t)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
MeNTaL_TO schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:35:
[...]

Heb ik dan een andere drive?
HL-DT ST DVDRAM GSA-T10N (Ook a6t)
ik denk het wel,

Daemon tools maakt een drive aan waar altijd SCSI CdRom Device instaat.(als je bij hardware kijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Mental-To: Welke A6T heb je? De normale (A6T-AP008B) of de mycom/dynabite versie? En van welke datum. De TssTcorp TS-632D is iig de drive uit de eerste lichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook het probleem met mijn a6t brander dat hij geen dvd's wilt fikken :(..
Nu brand ik niet zo veel, maar vind dat wel een beetje jammer van asus.
Ik heb trouwens een HL-DT-ST DVDRAM GSA-T10N in mijn laptop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

GremliN-Online schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:52:
Mental-To: Welke A6T heb je? De normale (A6T-AP008B) of de mycom/dynabite versie? En van welke datum. De TssTcorp TS-632D is iig de drive uit de eerste lichting.
Ik heb de normale, de laatste die Yorcom kon krijgen van de importeur, dus vermoedelijk de laatste lichting (aanschafdatum 20-1-07)

@WDAN: Deze fikker fikt juist meer en beter dan mijn vorige fikker (een Toshiba (type zou ik na moeten kijken). Bij deze op alle dvd's nog geen error gehad.
Ik ben zeer verrast te tevreden over LG en ga er binnenkort ook 1 kopen voor in de vaste pc van mijn schoonma (als de Benq het begeven heeft).

[ Voor 26% gewijzigd door MeNTaL_TO op 23-03-2007 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hupie679
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:17
Weet iemand of er ook losse onderdelen zijn te bestellen? Zoals kapjes van de behuizing ofzo?
Ik heb een A6Jc en heb hem een keer laten vallen. Nu is het plastic kapje wat op het scharnier van het scherm zit lam geworden. Normaal moet je het vastklikken, maar door de val zit het er los op.

Of moet ik gewoon naar Asus bellen? Ik heb alleen geen zin om de laptop kwijt te zijn, want voor de rest doet ie het super _/-\o_

Het gaat om dit kapje:
Afbeeldingslocatie: http://hupie.herejezus.nl/zooi/Afb038.jpg
Afbeeldingslocatie: http://hupie.herejezus.nl/zooi/Afb037.jpg

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Als je trouwens je geheugen uitbreidt van 1 naar 2 gig moet je dan je windows xp opnieuw installeren of hoort het zonder complicaties goed te werken? :o

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hupie679
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:17
RommelD schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:12:
Als je trouwens je geheugen uitbreidt van 1 naar 2 gig moet je dan je windows xp opnieuw installeren of hoort het zonder complicaties goed te werken? :o
Nee als het goed is doet ie het gewoon. Voordat je doorstart ff kijken in je bios of ie het herkent, en dan is het blazen met je 2 gb.

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ach in Windows kun je ook gewoon kijken of hij hem pakt :). Maar verder geen probs. Check in windows ook ff of het in Dualchannel draait met CPU-Z als je een extra 1GB DDR2-667 CL-5 dimm hebt. Mijn Corsair dimm werkt prima met de standaard Nanya in dualchannel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al sinds de zomer een A6t. Ik heb nu opeens last van hele hoge temperaturen sinds ik vista draai. Hier een screenshotje van speedfan:

Afbeeldingslocatie: http://www.flightsimulatorx.nl/speedfan.jpg

Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
YEEEEY
mijn Asus A6Km is terug, hij was in Acer doos :P
Ik zelf dacht dat de HDD kaduuk was gegaan maar dit bleek niet het geval. Het geheugen was naar de kloten gegaan en is gratis gerepareerd/vervangen :)
goede service van Asus, natuurlijk hoort het zo maar toch petje af. Heeft slechts 2 week geduurd.
Maar ik heb een klein vraagje:
Kan het geheugen (512MB) zomaar stuk gaan? :?
ik had er na mijn idee niks raars mee gedaan. maarja, morgen maar een 1GB reepje erbij kopen :P

nog een vraagje:
gaat dit geheugen goed werken in mijn lappy?

alvast bedankt :)

[ Voor 14% gewijzigd door Cubic X op 23-03-2007 16:00 . Reden: ff wat bijgezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

hupie679 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:37:
[...]

Nee als het goed is doet ie het gewoon. Voordat je doorstart ff kijken in je bios of ie het herkent, en dan is het blazen met je 2 gb.
Mmm, had namelijk 1 gig erbij gekocht en toen begon mijn laptop te flippen 8)7 Wellicht een compatibility probleem dan of kapot.. Wellicht volgende keer het mem maar in de winkel kopen ipv 2e hands |:(

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:25:
Ik heb al sinds de zomer een A6t. Ik heb nu opeens last van hele hoge temperaturen sinds ik vista draai. Hier een screenshotje van speedfan:

[afbeelding]

Wat kan ik hieraan doen?
Had ik laatst ook, 85 graden zelfs.Oplossing: ff een minuut de stofzuiger voor de uitlaat houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een A6T, met nog de windows home + software rommel die er oorspronkelijk op stond..
Ik gebruikte tot voor kort de Asus WLAN shizzle, maar ik ben nu overgestapt op wireless zero config van windows gewoon..
dus ik wilde die asus zooi verwijderen uit m'n registry (run) om te voorkomen dat ie gaat opstarten, maar ik zie eigenlijk ook een hoop andere zooi ertussen staan waarvan ik niet weet wat t allemaal is...
Ik zie bijvoorbeeld Zshutdown "c:\sysprep\patch\sysprep.cmd" ook ertussen staan.. Weet één van jullie wat dat is?? Ik heb al wat gegoogled, maar ik vind geen nuttige info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurret
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09-2021
Cubic X schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:53:
YEEEEY
mijn Asus A6Km is terug, hij was in Acer doos :P
Ik zelf dacht dat de HDD kaduuk was gegaan maar dit bleek niet het geval. Het geheugen was naar de kloten gegaan en is gratis gerepareerd/vervangen :)
goede service van Asus, natuurlijk hoort het zo maar toch petje af. Heeft slechts 2 week geduurd.
Maar ik heb een klein vraagje:
Kan het geheugen (512MB) zomaar stuk gaan? :?
ik had er na mijn idee niks raars mee gedaan. maarja, morgen maar een 1GB reepje erbij kopen :P

nog een vraagje:
gaat dit geheugen goed werken in mijn lappy?

alvast bedankt :)
Asus levert naar mijn idee beste service. Ik heb mijn laptop vorige week vrijdag laten ophalen en ik kreeg vandaag het bericht dat hij op weg is terug naar mij.

Ik had mijn ddrslot verkracht (of deze was al zo) want het pinnetje hield aan de linkerkant het ramgeheugen net niet goed vast zodat het niet herkend werd en het ding niet startte....

Heb bij de garantie ook geklaagd over het scherm dat naar mijn mening standaard best los zit.

anyway, let's see what's changed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GremliN-Online schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 23:30:
[...]

Had ik laatst ook, 85 graden zelfs.Oplossing: ff een minuut de stofzuiger voor de uitlaat houden :)
Komt dat puur door stof? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Volgens mij door een nog niet ACPI Vista bios (als je die nog niet geflashed hebt) waardoor cool'n'quit niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
GremliN-Online schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:24:

Veel suc6 iig ermee.
Zojuist gebeurde het me weer.
Ik heb er van de week een nieuwe BIOS in geflashed (07.01), en dat heeft het probleem dus niet verholpen.
Terwijl de laptop vast loopt, blijft de backlight van het scherm branden, en verder reageert hij nergens meer op. Dus niet op de NUM, CAPS of SCR lock. 1 keer drukken op de uit-knop werkt ook niet. Alleen als je hem 10 sec ingedrukt houd dan gaat de laptop uit. (maar dat is volgens mij niet helemaal de juiste manier om een laptop af te sluiten)

Ik vrees dat mijn A6T eens een reisje naar Emmen moet maken.

UPDATE: En een half uur later flikt hij het weer, damn, ik word er niet goed van!

[ Voor 2% gewijzigd door Sjaakmeister op 24-03-2007 13:44 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Oef das idd behoorlijk minder... Lijkt idd op een fatale crash, echter zou het aan de videokaart driver kunnen liggen. In Windows XP kun je dan niets meer volgens mij. Ik weet niet welke versie je nu hebt maar probeer de volgende drivers:

- Orignele Driver van ASUS
- Laatste (Beta versies dus) van Laptopvideo2go.com (met modded inf), versie 100.95 als ik het goed heb
- Laatste officiele release van nVidia. Kijk daarvoor bij de Geforce Serie en onthoud het nummer. Download dan die driver ook bij laptopvideo2go.com.

Overigens gebeurde het bij mij ook 3 keer onder Vista, echter wordt daar de driver nu gerecoverred waardoor je mooi verder kunt werken. Vandaar ook dat ik de drivers nog ff zou proberen.
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 10:32:
[...]

Volgens mij door een nog niet ACPI Vista bios (als je die nog niet geflashed hebt) waardoor cool'n'quit niet werkt.
Op het moment van 85 graden had ik mn BIOS al op 0702 met Vista ACPI support. Idd wordt de CPU warmer zonder (1.125V ipv 1.075V en geen terugklokken). Maar er zijn al meer van dit soort gevallen geweest. Mijn laptop heeft vanaf mid juli ook aardig de tijd gehad om stof te verzamelen. Het was overigens na 10 minuten 100% simulatie stress (foutje van mezelf). Thuis de stofzuiger er aan gehangen en weer dezelfde stresstest gelopen. Resultaat: Een fan die minder luidruchtig was dan tijdens het moment van 85 graden (daar wilde mn A6T echt opstijgen) en een temperatuur van 75 graden wat overeenkomt met een lanparty die ik in het begin had. Dus iedere 3 maanden ff je laptop "schoonmaken" is geen overbodige luxe :). Overigens vond ik mijn laptop toen ook al de hele maand wat luidruchtiger. Nu is hij weer heerlijk stil en normaal tijdens internet op max performance tussen 60-65 graden.

Meer info over BIOS 0702 en howto: GremliN-Online in "[Ervaringen] Asus A6 serie deel 8"

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 24-03-2007 14:18 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.