[XP] Start niet, ook niet in veilige modus

Pagina: 1
Acties:
  • 6.678 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-06 19:21
Weer een leuk probleem hier, PC van de Aldi ( :r ) MD8080 uit mn hoofd. Recentelijk 2x grafische kaart vervangen (1e keer kaduuke kaart gekregen, fijn). PC staat dag en nacht aan om torrent's te downloaden/seeden.

Nu wou ik toen ik vanmiddag thuiskwam zoals gebruikelijk Azureus uitzetten, dus ik beweeg de muis, scherm springt uit standy. Mn cursor beweegt niet, staat stil als een gedraaide zandloper (volgens mij), maar ik kon nog wel op dingen klikken zonder dus de cursor te zien. Nadat ik Azureus afsloot kreeg ik direct een blauw scherm, volgens mij iets in de trend van KERNEL_THREAD oid.

Ik denk, PC opnieuw opstarten, helpt wel, niet dus, blijft heel lang bij Windows XP logo hangen, en komt dan uiteindelijk weer in een blauw scherm terecht, zonder exacte foutmelding, echter wel verwijzing naar een of andere STOP error (0x000000F4).

Logisch dat de volgende stap veilige modus is, dat lukt echter ook niet! Heel raar, andere foutmelding als bij normaal opstarten (STOP: 0x000000F4).

Nou, ik denk het word lastig, windows CD erin, drivers laden, en jawel, weer een blauw scherm. Weer een andere error message met een verwijzing naar pci.sys

Heb op alle error messages gegoogled en weinig relevants gevonden, ben nu alle messages aan het verzamelen zodat ik ze met jullie kan delen. Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken? Denk zelf aan eem dood moederbord, maar hoe weet ik het zeker? Heb Hiren's boot CDRom 7.8 bij de hand, kan dus vrij veel testapplicaties draaien, want die boot wel.

Ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
SYMPTOMS
A computer that is running Microsoft Windows XP or a later operating system stops responding during resume from standby, and you receive the following KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR stop error message:
0x0000007a (e163a3e4,c000000e,bf8e9313,0697f860)
or
0x000000F4 (0x00000003, Parameter2, Parameter3, Parameter4)
Note Parameter2, Parameter3, and Parameter4 in the stop error may vary.

This problem occurs on a computer in which Windows XP or a later operating system is installed on a hard disk that is configured as a subordinate and no other device is connected to the same IDE controller channel (primary or secondary).
Back to the top

CAUSE
This behavior may occur when you use Windows XP or a later operating system with some motherboards. Microsoft is researching this problem and will post more information in this article when the information becomes available.
Back to the top

RESOLUTION
To resolve this behavior, use one of the following methods:• For Parallel Advanced Technology Attachment (PATA) hard disks, configure your disk drive as master only. For Serial Advanced Technology Attachment (SATA) hard disks, connect the hard disk cable to a master channel SATA connector on the motherboard.
• Connect another device as a master, such as another disk drive or a CD drive or DVD drive.
• Change your PATA and SATA IDE cable even if the cable does not appear worn.
• Install Windows on a new hard disk because it is possible that your hard disk or your Windows installation may be corrupted.

Back to the top

MORE INFORMATION
Steps to reproduce the behavior
1. For PATA hard disks, set the hard disk jumper to slave mode. For SATA hard disks, connect the hard disk cable to a slave channel SATA connector on the motherboard.
2. In BIOS power management, set BIOS to S1 or S3 (STR).
3. Install Windows XP Professional with Service Pack 1 or Service Pack 2.
4. Restart the computer.
5. Set the computer to Standby.
6. Try to resume the system. The system stops responding.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;330100

hier wat aan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
Het is een SATA schijf, heb em nu ff aan een andere controller gehangen, kijken wat er gaat gebeuren.

EDIT: Andere controller, probleem opgelost, redelijk raar in mijn optiek!

[ Voor 28% gewijzigd door ufear op 29-03-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
in jou optiek misschien wel ja, maar het kan zijn dat ( tja het blijft windows ) XP er wel moeite mee heeft kennelijk, misschien dat het helpt als je de slaap functies uitschakeld zowel in windows als in je bios... of misschien een BIOS update van de fabrikant, zou je even kunnen na kijken natuurlijk....
suc 6 ermee...

[ Voor 21% gewijzigd door eigenwijsje op 29-03-2006 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
Vervolg, zelfde probleem again, foutmelding met Ntfs.sys en nu komen we weer nergens in, ander kanaal bied nu ook geen uitkomst, ff in het bios rommellen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Kickje.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik krijg bij het starten een blauw scherm: STOP: 0x000000F4 (0x00000003) en dan nog wat. Ik krijg nog net het begin scherm te zien (de lijst met alle users), maar daarna kapt hij ermee.

Ik heb geprobeerd CHKDSK te draaien. Met optie /P geeft hij aan dat er een of meer fouten zijn. Met optie /R blijft hij hangen bij de 3de controle op precies 50%. Hij gaat dan eerst naar 75%, maar schiet dan terug en doet niets meer.

Ik heb geprobeerd FIXMBR en FIXBOOT uit te voeren, maar dat had geen effect. Ook de laatste werkende configuratie laden helpt niet, net als veilige modus.

Ik heb net geprobeerd de kabel te verwisselen, en hem op een andere aansluitpunt aangesloten, maar dat had ook geen zin.

Verder zou ik niet weten wat ik nog kan proberen. Hij heeft het altijd goed gedaan, maar vanochtend starte hij ineens niet meer op. Dat past naar mijn idee ook niet echt bij de symptomen, die stellen dat het al fout gaat direct na de installatie.

De schijf is overigens perfect te bereiken via de recovery console, dus ik denk niet dat er wat vreemds mee aan de hand is. (Afgezien van wat gelockte bestanden of een kapotte index oid.)

Tips, of moet ik gewoon reinstallen?

[ Voor 9% gewijzigd door Michali op 16-05-2006 11:52 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-06 19:27
Ik zou eerst van de site van je HDD fabrikant een tooltje downloaded waarmee je je disk kan checken. Dit zijn zelf bootende CD's of floppy's dus dat je PC niet boot in Windows maakt hier niets uit.

Mischien is je disk defect. En al is je disk 100%, mischien kan het tooltje iets meer licht op de situatie werpen.

[ Voor 4% gewijzigd door ShadowLord op 16-05-2006 12:03 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Bedankt voor de tip, ga ik even proberen.

edit:

Bij de Quick test gaf hij al aan dat er fouten waren. Ik ben nu een full media scan aan het doen, wat de problemen schijnt op te lossen. Ik ben benieuwd. Het gaat op een Western Digital Raptor WD74GD schijf trouwens.

edit2:

Na de full media scan gaf hij dit aan:

Unable to correct error: please contact technical support

Error code: 0226

Dat lijkt me dus duidelijk.

edit3:

Ik heb vanaf een andere PC een volledige backup kunnen maken. Daarna een volle format gedaan en de bestanden weer terug gezet. Schijf terug in de PC gezet, en na een FIXMBR en FIXBOOT vanuit de recovery console is het weer helemaal zoals het was. Erg fijn :)

[ Voor 122% gewijzigd door Michali op 16-05-2006 15:32 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49776

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met mijn laptop. Ik kreeg ook een blauw scherm met de STOPerror en daarna een reboot die wordt gevolgd door een zwart scherm.

Wanneer ik mijn laptop nu opstart krijg ik of het zwarte scherm en verder niets, of ik zie het opstartscherm en krijg de vraag hoe ik mijn comp wil opstarten. Dit is overigens ook zonder resultaat, want bij iedere keuze die ik maak krijg ik weer de error en reboot het systeem weer automatisch.

Ik kom niet in de bios en de recovery cd van win xp wordt ook niet automatisch gestart (hoewel het wel een bootable cd is). Het probleem daarnaast is dat ik bij 19 van de 20 keer opstarten echt alleen maar het zwarte scherm krijg, en nog maar heel weinig het opstartscherm.... |:(

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-06 19:27
Michali schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:06:
Ik heb vanaf een andere PC een volledige backup kunnen maken. Daarna een volle format gedaan en de bestanden weer terug gezet. Schijf terug in de PC gezet, en na een FIXMBR en FIXBOOT vanuit de recovery console is het weer helemaal zoals het was. Erg fijn :)
Doe voor de zekerheid nog een keer een scan met die tool. Als je HDD defect is, wordt het afwachten tot ie het weer begeeft. Hat kan natuurlijk ook een slechte PATA/SATA kabel zijn. Probeer die ook eens te vervangen als de probemen aanblijven.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-06 20:16
Oke excuses om deze topic omhoog te halen. Maar kwam deze tegen toen ik aan het googlen was.

Ik heb dus net dezelfde error gekregen op mijn nonkel zijn laptop.
Ik was windows xp pro aan het installeren en ineens kwam dat scherm erop. Daarna start ik hem opnieuw op en gaf hij bij de geheugen check fzoits. De boodschap dat mijn harde schijf gewoonweg niet aangesloten is.

Hoe kan dit? Tis een laptop :)
Is mijn hd stuk? Ik moet wel zeggen voordat ik begonnen ben met formateren en installeren stond hij wsl een hele dag al aan.

Ik hoop dat iemand mij wat raad kan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 16:57
heb je nog garantie ga er dan mee terug,
als niet haal dan je laptop open en check alle connectors van je hd...
(maak ze los en steek ze nog eens in)
en ja,je hd kan stuk gaan.
heb zelf al zoiets gehad bij een vriend van mij
waar de hij steeds maar bluescreens
en boot-problemen kreeg.
bleek de hd aan het sterven te zijn.
succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Pagina: 1