Ervaringen Demon DSL # 22

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 8.891 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 22:52
ik ben ook gemigreerd, helaas. de lijn die 7 jaar perfect heeft gewerkt is door xs4all in 5 minuten zo vakkundig gesloopt dat het tot 5 werkdagen (uh-huh dat hopen we maar dan) gaat duren om weer internet te hebben... geen goede eerste indruk, zeker niet gecombineerd met 30 minuten in de wacht staan bij de migratie-helpdesk.

zoals CanonG1 ook al zegt : ik mis demon nu al. het lijkt erop dat de laatste betaalbare kwaliteitsprovider ons is ontvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
wberkel schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:22:
[...]
Wat is op dit moment de backlog?
Mijn lijn is inmiddels omgezet (wat voor mij een downgrade inhoudt) dus nu wil ik ook wel van de extra diensten (voip) gebruik gaan maken...
Ongeveer 2 weken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hm, op usenet kreeg ik van Mike 24 dagen te horen… Kan natuurlijk zijn dat 't ondertussen ingelopen is.

Ik mag dus aannemen dat binnen nu en enkele dagen de e-mail van m'n DSL-verbinding die 24 juli is gemigreerd ook gefixt wordt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tech-no-logical schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:31:
ik ben ook gemigreerd, helaas. de lijn die 7 jaar perfect heeft gewerkt is door xs4all in 5 minuten zo vakkundig gesloopt dat het tot 5 werkdagen (uh-huh dat hopen we maar dan) gaat duren om weer internet te hebben... geen goede eerste indruk, zeker niet gecombineerd met 30 minuten in de wacht staan bij de migratie-helpdesk.

zoals CanonG1 ook al zegt : ik mis demon nu al. het lijkt erop dat de laatste betaalbare kwaliteitsprovider ons is ontvallen.
mijn lijn is sinds gisteren definitief overgezet naar xs4all, alles is prima verlopen, vandaag maar meteen even gebelt over de opzeg procedure, ik werdt vriendelijk te wordt gestaan, werdt er bijna bang van gezien de verhalen hier :P, maar goed de kosten wegen zwaar gezien de snelheid van maar 6 mbit, ik stap over naar upc 29,95 6mbit en 1,5 up incl anytime telefonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
offtopic:
Je houdt wel van de "dt"'s zo te zien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:14:
[...]

Ik denk niet dat er nog een nieuw Demon-topic gaat komen, nu Demon eigenlijk nog alleen maar bestaat in de vorm van ex-demon-klanten.
Daarnaast kan ik de topicstart niet aanpassen :(
Een demon migratie topic an sich zou onderhand niet misstaan, en voor de komende maanden ook niet vermoed ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TD-er schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:14:
[...]

Ik denk niet dat er nog een nieuw Demon-topic gaat komen, nu Demon eigenlijk nog alleen maar bestaat in de vorm van ex-demon-klanten.
Daarnaast kan ik de topicstart niet aanpassen :(
Ik wel, wat wil je r in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 16-09 19:18
Dat linkje bijvoorbeeld en de inhoud van de startpost kan eigenlijk voor 90+% wel weg denk ik.

Meer zoiets als een korte opsomming van de problemen die men is tegen gekomen na de overname en wat basis-gegevens zoals welke nummers te bellen.
Problemen:
- veel te lage line-sync
- langere wachttijd helpdesk.
- niet kunnen opzeggen tijdens migratie
- overstap-procedure stap voor stap uitgelegd (niet lijn opzeggen, maar overstap aanvragen bij nieuwe provider en doorgeven aan XS4all dat er een overstap komt)
- nog geen gegevens ontvangen voor de extra diensten dmv vertraging bij migratie.
- lijstje XS4all nameservers
- geen IP-adres; ivm mac-adres verandering hoe te handelen.
- telefonische helpdesk die soms niet correcte informatie geeft zoals bleek met ADSl2 modem bij ADSL2 abonnementen.

en nog wat standaard gegevens, waaronder:
- verschillen XS4all Only tov gewone XS4all abonnementen
- wat neem je als ex-demon-abonnee mee
- gegevens over newsserver, VoIP enz.

Ik denk dat je dan wel zo'n 90% van de vragen hier beantwoord hebt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
TD-er schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 22:16:
[...]

- lijstje XS4all nameservers
Da's inderdaad wel handig, enige wat ik tegen ben gekomen uit m'n WAN-log op m'n Draytek is 't volgende uit de DHCP-ack:

Option 06: Domain Name Server = 194.109.104.104

Ah, lijstje gevonden.

[ Voor 11% gewijzigd door Osiris op 15-08-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TD-er, stuur maar door, dan vervang ik de openingspost wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

hmm

Kom je terug van vakantie, ligt er een brief in de brievenbus, je denkt fijn, migratie is goed gegaan, je gaat door met het rustig opstarten van de computer om vervolgens een poging te doen mail te gaan lezen.

krijg je geen DHCP lease van de DHCP server :/

Wel een nette linesync, maar geen sjoege verder

*lichtelijk baal* (nu via een veel te trage wlan verbinding van een van de buren)

[ Voor 6% gewijzigd door _serial_ op 16-08-2007 00:00 ]

somewhere there was silence

• Osiris
  • Niet online
Stel je IP anders eens vast in? Vorige keer dat ik dat probeerde werkte m'n internet nog gewoon, ook na de twee uur dat de so-called "lease" verlopen schijnt te zijn. :P

• _serial_

_serial_

and there was silence

Osiris schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 00:30:
Stel je IP anders eens vast in? Vorige keer dat ik dat probeerde werkte m'n internet nog gewoon, ook na de twee uur dat de so-called "lease" verlopen schijnt te zijn. :P
Hmm dat werkt dit keer wel

Bij demon werkte statisch nooit, sterker nog, het was min of meer 'verboden'

Enfin, morgen maar ff bellen om de DHCP te laten fixen ;)

• Osiris
  • Niet online
_serial_ schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 00:50:
[...]

Hmm dat werkt dit keer wel

Bij demon werkte statisch nooit, sterker nog, het was min of meer 'verboden'
Ja klopt :D Maar bij XS4ALL blijkbaar niet meer… Ik vind 't prima, zolang m'n internet het maar doet. Wel fijn om te weten trouwens dat mocht 't allemaal weer half-stuk gaan, je 't tenminste static in kunt voeren!

• _serial_

_serial_

and there was silence

Osiris schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 00:52:
[...]

Ja klopt :D Maar bij XS4ALL blijkbaar niet meer… Ik vind 't prima, zolang m'n internet het maar doet. Wel fijn om te weten trouwens dat mocht 't allemaal weer half-stuk gaan, je 't tenminste static in kunt voeren!
Das zeker fijn om te weten ja, bij demon gebeurde het nogwel eens dat de DHCP server half krak ging.

Enfin, ik heb de firmware van mijn modem geupgrade op aanzet van Miquel van Smoorenburg van XS4ALL en dit heeft het gewenste effect dat de verbinding nu weer werkt via DHCP

XS4ALL++ dan maar :)

Overigens voor de peeps die een draytekje 2800 gebruiken, upgrade je firmware dus naar versie 2.8
(eerder heb ik dat bewust niet gedaan omdat firmware upgrades soms ook meer kapot maken dan je lief is, en ik issues had met versie 2.7, maar blijkbaar is er sinds een maandje dus 2.8 uit)

• Osiris
  • Niet online
offtopic:
Waarom heb je exact gekozen voor een Draytek 2800? De 2700 is ongeveer hetzelfde en die lijkt me goedkoper. Welke functies kon je niet missen die de 2700 niet had, maar de 2800 wel?

Ik zit zelf te kijken naar een vervanger voor m'n Draytek 2600WE…

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
TD-er schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 22:16:
Dat linkje bijvoorbeeld en de inhoud van de startpost kan eigenlijk voor 90+% wel weg denk ik.

Meer zoiets als een korte opsomming van de problemen die men is tegen gekomen na de overname en wat basis-gegevens zoals welke nummers te bellen.
Is het niet handiger toch een nieuw topic te openen? Deze heeft al 900+ posts volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grmbl..mijn email werkt niet meer nu ik met die aliassen aan het werk ben geweest.
Ik had mijn catchall verwijderd (nieuwe functionaliteit in het servicecenter?) en nu komt de mail aan voorbeeld@mijndomein.demon.nl (gekoppeld aan mijn beheeraccount) niet aan, krijg deze melding:
550 5.1.1 /home/d/beheeraccount/.forward: line 1: postmaster@mijndomain.demon.nl... No such user

Ook een xs4all account die ik had aangemaakt als alias voor mijn beheeraccount werkt niet, met dezelfde melding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:34:
grmbl..mijn email werkt niet meer nu ik met die aliassen aan het werk ben geweest.
Ik had mijn catchall verwijderd (nieuwe functionaliteit in het servicecenter?) en nu komt de mail aan voorbeeld@mijndomein.demon.nl (gekoppeld aan mijn beheeraccount) niet aan, krijg deze melding:
550 5.1.1 /home/d/beheeraccount/.forward: line 1: postmaster@mijndomain.demon.nl... No such user

Ook een xs4all account die ik had aangemaakt als alias voor mijn beheeraccount werkt niet, met dezelfde melding..
Die catch-all is volgens mij niet zozeer een "nieuwe functionaliteit" (als in: voor iedereen, voor altijd), maar een eenmalige feature voor ex-Demon-gebruikers. Zodra je die verwijdert krijg je hem naar mijn weten niet zomaar terug, tenzij je bij XS4ALL-medewerkers gaat smeken en dat laatste weet ik niet eens zeker :P
Verder zou je je probleem eens in xs4all.general voor kunnen leggen, daar lopen (ook) wat XS4ALL-medewerkers rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik weet niet precies wat dat betekent, maar ik vermoed dat dat de oorzaak is van iets waar ik nu ook tegenaan begin te lopen.

Onze router zet ik uit als we niet met de computers werken. Toen ik nog bij Demon zat had ik zo'n 15-20s na het inschakelen internet. Nu ik op XS4All zit duurt het wel bijna een minuut, en ik heb ook al één keer gehad dat het niet lukte! Na een reboot van de router werkte het wel weer, maar toch. Het stemt mij allemaal niet gelukkig.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:27:
[...]

Die catch-all is volgens mij niet zozeer een "nieuwe functionaliteit" (als in: voor iedereen, voor altijd), maar een eenmalige feature voor ex-Demon-gebruikers. Zodra je die verwijdert krijg je hem naar mijn weten niet zomaar terug, tenzij je bij XS4ALL-medewerkers gaat smeken en dat laatste weet ik niet eens zeker :P
Verder zou je je probleem eens in xs4all.general voor kunnen leggen, daar lopen (ook) wat XS4ALL-medewerkers rond.
Ik hoef hem ook niet terug; ik wil graag dat mijn mail op ietsspecifieks@mijndomain.demon.nl binnenkomt op een xs4all popbox, nu lijkt er iets heel erg kapot te zijn in de forward. Dat van het verwijderen van de catchall vermeld ik omdat ik dat heb gedaan en toen dit probleem verscheen, niet om dat ik de catchall terugwil; 99% van de spam komt binnen op onzin@mijndomain.demon.nl, dus als die catchall weg is scheelt me dat een boel ongein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overigens; ik zie geen storing bij xs4all gemeld, maar bij mij thuis schijnt het Internet niet te werken (meld vriendin), dit ondanks meerdere malen herstarten van het adsl boxje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:34:
Wordt er misschien slechts postmaster verwacht in plaats van een volledig adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou kunnen, maar de ellende is dat ik postmaster niet heb aangemaakt, die zal nog wel bestaan hebben van de demon mail adressen migratie, en toen ik de catchall heb weggehaald en slechts 1 nieuw adres voor @mijndomain.demon.nl heb gemaakt kwam dit probleem ineens naar voren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyindo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:45:
overigens; ik zie geen storing bij xs4all gemeld, maar bij mij thuis schijnt het Internet niet te werken (meld vriendin), dit ondanks meerdere malen herstarten van het adsl boxje..
Brand je dsl lampje? Zo niet probeer, zonder splitter, rechtstreek van de ISRA punt. Mocht dat niet werken. Heb je een andere modem?
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:21:
zou kunnen, maar de ellende is dat ik postmaster niet heb aangemaakt, die zal nog wel bestaan hebben van de demon mail adressen migratie, en toen ik de catchall heb weggehaald en slechts 1 nieuw adres voor @mijndomain.demon.nl heb gemaakt kwam dit probleem ineens naar voren..
Heb je ook al geprobeerd om een nieuwe xs4all mailbox aan te maken, en iets@mijndomain.demon.nl door te verwijzen naar je nieuwe xs4all mailbox? Het duurt ff voordat je nieuwe xs4all mailbox werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:21:
In dit geval zul je toch even de Helpdesk moeten bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, dat was juist het idee. Heb het nu teruggezet hoe het was, een demon adres naar de xs4all popbox die xs4all automatisch had aangemaakt (niet de beheerbox) en heb natuurlijk geen catchall meer zoals eerder aangegeven..
Modem moet ik later maar uitzoeken..bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nuts.. ellende..er is duidelijk iets heel erg mis met mijn mail, en ik ben bang ook met de mailbeheer code van het servicecenter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:30
Weet iemand of er nog wel mensen zitten achter de telefoon van die migratie helpdesk? Heb Probeer nu al 2 dagen contact te krijgen, maar ik sta continu een uur in de wacht ofzo en na een uur geef ik het dan meestal op...

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Morax schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:24:
Weet iemand of er nog wel mensen zitten achter de telefoon van die migratie helpdesk? Heb Probeer nu al 2 dagen contact te krijgen, maar ik sta continu een uur in de wacht ofzo en na een uur geef ik het dan meestal op...
Er zijn momenteel 5 wachtenden @ helpdesk :9

Bel desnoods naar een andere afdeling en laat je direct doorverbinden.

Ik had een paar dagen terug overigens iemand aan de telefoon binnen 2 minuten..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:53:
@nuts.. ellende..er is duidelijk iets heel erg mis met mijn mail, en ik ben bang ook met de mailbeheer code van het servicecenter..
nah dat lijkt me stug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nuts79 ; ok..nou ja, ik ben niet helemaal achterlijk, en veel kan je niet verkeerd doen in die interface, dus als het niet meer werkt lijkt het mij een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:48:
@nuts79 ; ok..nou ja, ik ben niet helemaal achterlijk, en veel kan je niet verkeerd doen in die interface, dus als het niet meer werkt lijkt het mij een bug?
Nee hoor het is waarschijnlijk vrij gemakkelijk te verhelpen, echter heeft een helpdesker wel je persoonlijke gegevens nodig (zoals demon domeinnaam). Vandaar dat ik adviseer even de Helpdesk op te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de internet problemen thuis waren een draadloze tv zender die blijkbaar het kanaal van mijn wireless zat te storen, de helpdesk bel ik zo wel even.
Weet iemand trouwens welke aanbieding je had als je demon 3 down 1 up had van rond de 32 euro? Ik heb nu een rekening van 39 euro, en dat valt me zo tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:10:
[...]

Nee hoor het is waarschijnlijk vrij gemakkelijk te verhelpen, echter heeft een helpdesker wel je persoonlijke gegevens nodig (zoals demon domeinnaam). Vandaar dat ik adviseer even de Helpdesk op te bellen.
Dit is in ieder geval opgelost, zomaar, opeens is het gaan werken. Lijkt er op dat het dus wel iets is wat via een batchjob of iets dergelijks werkt, maar er zat toch gauw een paar uur tussen.
Nu nog het probleem oplossen dat ik 2 adressen lijk te hebben; mijn aangevraagde pincode voor online facturen kwam bij de buren binnen, en mijn factuur bij ons, en ik heb ook 2 verschillende relatienummers daarin. Verklaart wel waarom bij het wachtwoord resetten het servicecenter zegt dat mijn gegevens niet matchen, die wil waarschijnlijk het huisnummer van de buren hebben.. Is dit een vraag voor de helpdesk of voor een andere afdeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:41:
[...]

Dit is in ieder geval opgelost, zomaar, opeens is het gaan werken. Lijkt er op dat het dus wel iets is wat via een batchjob of iets dergelijks werkt, maar er zat toch gauw een paar uur tussen.
Nu nog het probleem oplossen dat ik 2 adressen lijk te hebben; mijn aangevraagde pincode voor online facturen kwam bij de buren binnen, en mijn factuur bij ons, en ik heb ook 2 verschillende relatienummers daarin. Verklaart wel waarom bij het wachtwoord resetten het servicecenter zegt dat mijn gegevens niet matchen, die wil waarschijnlijk het huisnummer van de buren hebben.. Is dit een vraag voor de helpdesk of voor een andere afdeling?
Wow het zit niet mee ;) Dat is inderdaad iets administratiefs wat de Klantenservice moet fixen (0203987654)

Edit: overigens is je vraag over abonnementskosten ook iets wat je zeker moet voorleggen aan dezelfde afdeling ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat betreft die kosten, ja nou ja, ik had het liever van iemand hier gehoord, zij zullen denk ik altijd zeggen dat het zo gezegd is, en misschien is dat ook wel zo hoor, ik had gewoon in mijn hoofd dat het goedkoper was, maar misschien had ik al rekening gehouden met het vervallen van de kosten voor KPN als ik voip ga gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

Osiris schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:51:
offtopic:
Waarom heb je exact gekozen voor een Draytek 2800? De 2700 is ongeveer hetzelfde en die lijkt me goedkoper. Welke functies kon je niet missen die de 2700 niet had, maar de 2800 wel?

Ik zit zelf te kijken naar een vervanger voor m'n Draytek 2600WE…
De Draytek 2700 was toen niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptimusPrime
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 11:35
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:23:

Weet iemand trouwens welke aanbieding je had als je demon 3 down 1 up had van rond de 32 euro? Ik heb nu een rekening van 39 euro, en dat valt me zo tegen..
Aanbieding die ik heb gekregen voor 3down en 1up is 29,95 p/m. (zelfde als wat ik er bij Demon voor betaalde)

| MSI K7T266 Pro2 | 1800DLT3C 0309MPMW 1530@2040MHz(15x136 Vc@1,55) | 2x256MB Samsung PC2100 | ATI Radeon8500(OEM)@Retail (passief gekoeld) |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OptimusPrime schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:39:
[...]

Aanbieding die ik heb gekregen voor 3down en 1up is 29,95 p/m. (zelfde als wat ik er bij Demon voor betaalde)
Had ik het toch goed onthouden..morgen maar eens hartig woordje met xs4all spreken, en anders maar eens Alice bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
En ondertussen wachten we alweer zevenentwintig (27!) dagen op de langbeloofde e-mail-migratie…

XS4ALL :N

[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 21-08-2007 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 20:25

Arno

PF5A

Zit je dan zo te wachten op een xs4all mailadres? Mijn Demon adressen werken prima :Y)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...][/quote]
Ok wat voor snelheden gaf FTP programma aan dan?
Rijkelijk laat met dit antwoord en excuus hiervoor. De snelheden waren tussen de 110-120kbs. Heb net vandaag begrepen dat mijn mail van Demon ' automatisch' wordt overgezet.
Tot zover lijkt alles binnen te komen wat ik had verwacht. Voor de zekerheid wil ik vragen of ik ook iets moet veranderen in Outlook zodat mijn nieuwe adres gebruikt wordt bij SEND. Deze instellingen maak je eens, dus daarom weet ik het niet zeker. Wat moet ik dan veranderen? (iets bij outlook opties of accounts?)

Zal ik nog eens ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Arno schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 07:05:
Zit je dan zo te wachten op een xs4all mailadres? Mijn Demon adressen werken prima :Y)
't Moet gewoon goed gebeuren. Ik zit nu ergens "halverwege" de migratie. Lekker tussen wal en schip hangen. Heb ook nog nooit een brief gehad met "U bent gemigreerd, hier heeft u meer info en inloggegevens." Die zou komen nadat de e-mail gemigreerd is, beweert men.

Heb er een hard hoofd in :N

Besides, hoewel jij nog met je Demon-adressen werkt, is je e-mail al wel overgezet op het XS4ALL-platform.

[ Voor 34% gewijzigd door Osiris op 21-08-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 07:05:
Heb net een test email verstuurd naar normaal Demon adres en naar nieuwe XS4ALL adres. Beide komen aan. Hoe lang kan ik dat Demon adres gebruiken dan? Hoef ik geen adres wijzingen te versturen naar mijn contacts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:55:
[...]

Heb net een test email verstuurd naar normaal Demon adres en naar nieuwe XS4ALL adres. Beide komen aan. Hoe lang kan ik dat Demon adres gebruiken dan? Hoef ik geen adres wijzingen te versturen naar mijn contacts?
Volgens mij blijven je Demon-adressen bestaan zolang je ex-Demon-klant bent bij XS4ALL. Ga je je abo opzeggen en vervolgens opnieuw een ander abo bij XS4ALL aanvragen, ja, dan ben je ze kwijt ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is slim te doen. KPN lijn opzeggen en voip gebruiken van xs4all, of de 9,40 betaalen, en de lijn behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:57:
[...]

Volgens mij blijven je Demon-adressen bestaan zolang je ex-Demon-klant bent bij XS4ALL. Ga je je abo opzeggen en vervolgens opnieuw een ander abo bij XS4ALL aanvragen, ja, dan ben je ze kwijt ja :+
Thx Osiris. Kan jij of iemand anders dit met zekerheid zeggen, dan hoef ik, als ex demon, dus geen verandering van DEMON email adres aan te geven aan contacts.(??) Als dat zo is dan hoef ik waarschijnlijk ook geen veranderingen in Outlook aan te brengen. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iemand anders trouwens die een rekening van 39euro nogiets kreeg en bij demon 3down 1 up had voor rond de 30 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:12:
[...]

Thx Osiris. Kan jij of iemand anders dit met zekerheid zeggen, dan hoef ik, als ex demon, dus geen verandering van DEMON email adres aan te geven aan contacts.(??) Als dat zo is dan hoef ik waarschijnlijk ook geen veranderingen in Outlook aan te brengen. Thx.
Meer uitleg kun je bij XS4ALL | Demon Mail vinden.

Sowieso hoef je nú nog niets aan te passen. Maar misschien zegt XS4ALL over een jaartje of twee wel van: "Nu is 't wel mooi geweest". Dat weet ik niet, dat weten de XS4ALL-medewerkers ongetwijfeld ook niet, maar ik kan me voorstellen dat ze er ooit de stekker uit gaan trekken. Maar da's niet op korte termijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:16:
[...]

Meer uitleg kun je bij XS4ALL | Demon Mail vinden.

Sowieso hoef je nú nog niets aan te passen. Maar misschien zegt XS4ALL over een jaartje of twee wel van: "Nu is 't wel mooi geweest". Dat weet ik niet, dat weten de XS4ALL-medewerkers ongetwijfeld ook niet, maar ik kan me voorstellen dat ze er ooit de stekker uit gaan trekken. Maar da's niet op korte termijn lijkt me.
Super! Bedankt voor dat linkje, ga ik even doorlezen en op hoop van zegen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 22:24
momenteel kun je als ex-cistron klant ook nog steeds je cistron email gebruiken. De overname van Cistron is nu al ruim 2,5 jaar geleden.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyindo
Osiris schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:52:
[...]

't Moet gewoon goed gebeuren. Ik zit nu ergens "halverwege" de migratie. Lekker tussen wal en schip hangen. Heb ook nog nooit een brief gehad met "U bent gemigreerd, hier heeft u meer info en inloggegevens." Die zou komen nadat de e-mail gemigreerd is, beweert men.

Heb er een hard hoofd in :N

Besides, hoewel jij nog met je Demon-adressen werkt, is je e-mail al wel overgezet op het XS4ALL-platform.
Je kan met dns lookup zien of je mail gemigreerd bent, je kan in *nix tool/commando "dig" gebruiken,
"dig mx systeemnaam.demon.nl" Als je xs4all mx records ziet betekent dat je bent gemigreerd. Als je mx records van demon.nl ziet dan is dat nog in werking.
Geen *nix bak? Geen probs je met dit online tool proberen: Klik hier voor de online tool (uiteraard "systeemnaam" veranderen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
crazyindo schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:50:
[...]

Je kan met dns lookup zien of je mail gemigreerd bent, je kan in *nix tool/commando "dig" gebruiken,
"dig mx systeemnaam.demon.nl" Als je xs4all mx records ziet betekent dat je bent gemigreerd. Als je mx records van demon.nl ziet dan is dat nog in werking.
Geen *nix bak? Geen probs je met dit online tool proberen: Klik hier voor de online tool (uiteraard "systeemnaam" veranderen ;))
Ik snap dat je probeert te helpen, maar je hebt 't tegen iemand die ondertussen al bijna 4 jaar Gentoo draait :+ Als ik geen manier wist om te checken óf mijn e-mail ondertussen daadwerkelijk gemigreerd is, dan had ik ook weinig reden tot klagen hè. :P Overigens is het `dig [name] [type]` volgens de man-page, maar i.d.d., `dig [type] [name]` werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyindo
Osiris schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:01:
[...]

Ik snap dat je probeert te helpen, maar je hebt 't tegen iemand die ondertussen al bijna 4 jaar Gentoo draait :+ Als ik geen manier wist om te checken óf mijn e-mail ondertussen daadwerkelijk gemigreerd is, dan had ik ook weinig reden tot klagen hè. :P Overigens is het `dig [name] [type]` volgens de man-page, maar i.d.d., `dig [type] [name]` werkt ook.
Excuus mijn heer, gewoonte van me. O-)
Zoals je had opgemerkt dat met dig [type] [name] ook werkt, weer wat geleerd toch? ;)

oow ps:
Het was ook niet alleen voor jou bedoeld hoor, voor allen O-)

[ Voor 7% gewijzigd door crazyindo op 21-08-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
crazyindo schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:09:
[...]

Excuus mijn heer, gewoonte van me. O-)
Excuses aanvaard :+
crazyindo schreef:
Zoals je had opgemerkt dat met dig [type] [name] ook werkt, weer wat geleerd toch? ;)
En mijn dank daarvoor _O_ :P
crazyindo schreef:
oow ps:
Het was ook niet alleen voor jou bedoeld hoor, voor allen O-)
Nee nee O-)

Overigens biedt XS4ALL shellbakken aan, dus als je niet beschikt over een *nix-bak, maar al wel over de inloggegevens van XS4ALL (service centre et c.), dan kun je inloggen met SSH (PuTTY is een goeie client voor Windows) op xs2.xs4all.nl, xs3.xs4all.nl en xs6.xs4all.nl (deze laatste is ook toegankelijk via IPv6) en vervolgens in de shell aldaar kloten met dig :P (Of een spelletje spelen in /usr/games :+) Draaien FreeBSD overigens, die servers.

[ Voor 33% gewijzigd door Osiris op 21-08-2007 17:47 ]

• Arno

Arno

PF5A

Hmm lekker, de bsmtp mailservers van XS4ALL hebben een behoorlijke vertraging. Een mail van 14:30 vanmiddag is pas vannacht om 0:30 bezorgd :/

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee dat mijn demon domein nu niet peer resolved. Ook is er een probleem met de post.demon.nl Die zou toch blijven bestaan? Heb ook nog steeds geen brief gekregen met mijn nieuwe inloggegevens en ben al weken omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:29:
Ik heb het idee dat mijn demon domein nu niet peer resolved. Ook is er een probleem met de post.demon.nl Die zou toch blijven bestaan? Heb ook nog steeds geen brief gekregen met mijn nieuwe inloggegevens en ben al weken omgezet.
Wat is je domein? En wat voor probleem heb je met post.demon.nl? Wat is er precies al omgezet? Alleen DSL of ook je e-mail?

(kortom: iets meer informatie zou welkom zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Oele, hoe zit dat nou met die backlog qua e-mail-omzetting? Op Usenet werd 24 dagen gezegd, jij beweerde een tijdje terug nog minder, maar ondertussen duurt en duurt en duurt 't maar.

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 29-08-2007 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oele_ k-di

Sinds 8-8 omgezet, zie wel nog de zelfde nameservers, maar in mijn mailprofielen stond post.demon.nl als smtp. Die doet het niet meer. Maar op goed geluk username xs4all op basis van demon domein en tips hier op forum ingesteld en alles doet het.

IP adres is ook nog hetzelfde, maar op de een of andere manier zijn er zaken die niet meer werken die te maken hebben met demon.nl, ondermeer de post en de aliassen op de demon mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help.
Heeft en st780wl. Die werkt alenmaar met DHCP out, maar dan kan ik niet meer dan 1 pc aansluiten. Hoe moet ik die instellen?

Mode Bridge
0/35
DHCP Out

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn mailbox werkt niet meer. Ik had graag gezien van XS4all dat ze me de gegevens hadden gestuurd (graag niet over email want die doet het niet). Ik zit midden in de omzetfase maar per oktober zou ik omgezet worden. Ik wilde namelijk ook de gebruikergegevens wijzigen maar ik moet gewoon wachten tot oktober terwijl dat ik al in juni wist dat ze zo snel mogelijk zouden omzetten.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 08:02:
Help.
Heeft en st780wl. Die werkt alenmaar met DHCP out, maar dan kan ik niet meer dan 1 pc aansluiten. Hoe moet ik die instellen?

Mode Bridge
0/35
DHCP Out
Je situatie/vraag is niet helemaal duidelijk. Je hebt een SpeedTouch 780WL modem die je wilt instellen voor je verbinding, en je vraagt je af welke instellingen je nodig hebt?
Ligt aan het soort verbinding je hebt. Je had hiervoor een BBNED aansluiting bij Demon?

Dan zou ik hem instellen als Router, VPI=0, VCI=35, RFC1483.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
WTH? :X Volgens `dig k-di.demon.nl MX` gaat jouw e-mail inderdaad via XS4ALL's mailservers. En je bent láter (18 dagen om precies te zijn) omgezet dan ik 8)7

Serieus, kan XS4ALL dan ook niets bij mij goed doen? :/

[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 29-08-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 01:23:
Oele, hoe zit dat nou met die backlog qua e-mail-omzetting? Op Usenet werd 24 dagen gezegd, jij beweerde een tijdje terug nog minder, maar ondertussen duurt en duurt en duurt 't maar.
zo zo jij wilt graag een xs4all emailadres ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:27:
[...]

zo zo jij wilt graag een xs4all emailadres ;)
Om een stukje van IRC maar te quoten:

(Repeat) maareh
(Repeat) email migratie
(Repeat) wat win jij daarmee?
(@Osiris) Ik?
(Repeat) of doet ie het nu niet meer ?
(@Osiris) Euhm, niets :+
(@Osiris) Eerlijk gezegd :P
(Repeat) dan hoef je er ook niet op te wachten toch
(Repeat) merk je vanzelf wel dunkt mij
(@Osiris) Mn email wordt ook nu netjes afgeleverd bij mn eigen SMTP-servertje
(@Osiris) Maar t is gewoon slordig en ik wil zometeen, mocht ik 'vergeten' zijn oid, niet tussen wal en schip komen
(Repeat) ja dat ken ik
(@Osiris) Als ze zometeen de stekker uit de Demon-systemen trekken, 't bij mij helemaal niet meer werkt
(Repeat) en je zit in zon positie dat je er helemaal niks aan kan doen
(@Osiris) "Niet omgezet? Oh, dat hoort niet.. Hmm, nee, sorry, al uw data is weg en uw mailtjes komen niet meer aan, onze excuses."
(@Osiris) Lekker zou zoiets worden :P
(@Osiris) Dus ik wil 't gewoon goed hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik veronderstel dat dat ook de reden is waarom je nog niet bent overgezet :) Men wil het graag wel goed doen. Zoals je op dit forum leest is het bij een aantal batches niet helemaal goed gegaan, dus vandaar ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:46:
[...]

Ik veronderstel dat dat ook de reden is waarom je nog niet bent overgezet :) Men wil het graag wel goed doen. Zoals je op dit forum leest is het bij een aantal batches niet helemaal goed gegaan, dus vandaar ;)
Vraag ik me af waarom het dan bij mij alsnog zo lang duurt :P Enige wat gedaan hoeft te worden is de mailkick omzetten naar XS4ALL's bSMTP en een brief de deur uit voor inloggegevens :+ "Stiekum" kan ik allang inloggen bij het Service Centre, heb ik reeds een XS4ALL-email-adres en kan ik daar via SSH i.c.m. `mutt` probleemloos bij. Hij ontvangt ook probleemloos e-mail.

Enige wat ze hoeven te doen dus is een bSMTP aan dat bestaande account koppelen. :P

Punt is: ik snap dat 't wat langer duurt, zodat ze niet de mist in gaan. Maar ze werken, lijkt me, FIFO? Diegene die als eerste qua DSL omgezet is, wordt ook als eerste omgezet qua mail. En de laatste DSL ook t laatst met de mail. Ondertussen is er hier op GoT klaarblijkelijk al iemand omgezet die z'n DSL iets van 18 dagen na mij omgezet had gekregen, maar ondertussen z'n mail óók al. Da's dus niet echt FIFO, tenzij er iets gruwelijks mis is gegaan bij mijn account :)

[ Voor 23% gewijzigd door Osiris op 29-08-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog maar een keer repeat; heeft iedereen die 3 down 1 up had een aanbieding gehad van rond de 30 euro? Ik heb het niet bij de hand, kreeg een incasso van 39, en 1 iemand in dit forum zei dat hij voor rond de 30 had aangeboden gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

ik ben echt zwaar ontevreden over de afhandeling van XS4all. heb 5 dagen zonder internet gezeten. kreeg de brief op de zelfde dag als de migratie.

en heb in totaal 3,5uur in de wacht gestaan bij de helpdesk terwijl er werd 1 keer werd gezegd "de wachttijd bedraagt ongeveer 6min" Yeah right 45 min later heb ik de strijd maar opgegeven.

een boze mail gestuurd en wat krijg je terug "sorry dan moet u contact opnemen met de helpdesk te bereiken op het nummer 020-nogiets. DAT NUMMER IS CONSTANT IN GESPREK STELLETJE $(@^%#$(^@%#$(@#^%$.

tevens werkte mijn demon mail niet meer na de migratie. moest me een ongans zoek waarom niet hebben ze mijn gehele naar aangepast. ipv voorletterachter@systeemnaam.demon.nl dachten ze van goh we maken er eens achternaamvoorletter@systeemnaam.demon.nl van. FIJN DAT DAT OOK EVEN WORD MEDE GEDEELD.

Wat ben ik pissed off op die gasten. Enige wat goed werkt is de verbinding zelf gelukkig. Daarnaast kreeg ik opeens een nieuwe modem thuis gestuurd :? . Heb ik daar om gevraagd.........nee?

kep nu mijn good old Zyxel 650R van Demon _/-\o_ die werkt nog perfect en zal ook zeker niet weg gaan voor 1 of ander speedtouch met wireless en VoIP functionaliteiten. Ik vertrouw wel op mijn Cisco ASA.

moest hier ff me gal spugen hoop dat er nog meerdere zijn die er zo over denken.

Dacht bel ook nog een voor de grap met de Demon helpdesk wel geteld 22seconden aan de lijn gehangen. En kreeg ik al iemand aan de lijn. Helaas kon hij mij niet meer verder helpen maar hij begreep mijn punt en had hier al meerdere malen mensen over gehoord die toch nog naar demon belde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
loodgieter schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:01:
Wat ben ik pissed off op die gasten. Enige wat goed werkt is de verbinding zelf gelukkig. Daarnaast kreeg ik opeens een nieuwe modem thuis gestuurd :? . Heb ik daar om gevraagd.........nee?

kep nu mijn good old Zyxel 650R van Demon _/-\o_ die werkt nog perfect en zal ook zeker niet weg gaan voor 1 of ander speedtouch met wireless en VoIP functionaliteiten. Ik vertrouw wel op mijn Cisco ASA.
Mag ik 'em dan? :P

Verwijderd

markclausing schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 14:29:
[...]

Je situatie/vraag is niet helemaal duidelijk. Je hebt een SpeedTouch 780WL modem die je wilt instellen voor je verbinding, en je vraagt je af welke instellingen je nodig hebt?
Ligt aan het soort verbinding je hebt. Je had hiervoor een BBNED aansluiting bij Demon?

Dan zou ik hem instellen als Router, VPI=0, VCI=35, RFC1483.
Kan je mij ook misschien vertellen wat de instellingen zijn voor degene die oorspronkelijk een babyxl/tiscalli verbinding hebben?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 01:18:
[...]

Kan je mij ook misschien vertellen wat de instellingen zijn voor degene die oorspronkelijk een babyxl/tiscalli verbinding hebben?
Hetzelfde, alleen dan met 0/34.

Let wel op dat een ZyXEL als bridge het 'RFC1483' is en als router het 'ENET ENCAP' heet.

En het is LLC, niet VC trouwens.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Hmm met DHCP aan werk internet niet in de modem (foutmelding), maar op mijn computer dus wel.

0/35
DHCP Aan
Bridge mode

Maar, nu moet ik static ip invullen om in de modem te komen (web interface)

• Oele_
Ah, je bedoelt systeemnaam. Ik dacht dat je het over een .nl-domeinnaam had ofzo..
Sinds 8-8 omgezet, zie wel nog de zelfde nameservers, maar in mijn mailprofielen stond post.demon.nl als smtp. Die doet het niet meer.
Wat bedoel je met 'doet het niet meer'? Wat voor melding kreeg je? post.demon.nl kijkt op basis van je IP of je toegang hebt, dus als je IP hetzelfde is gebleven lijkt het me heel sterk dat je opeens geen toegang meer hebt..
Maar op goed geluk username xs4all op basis van demon domein en tips hier op forum ingesteld en alles doet het.

IP adres is ook nog hetzelfde, maar op de een of andere manier zijn er zaken die niet meer werken die te maken hebben met demon.nl, ondermeer de post en de aliassen op de demon mailbox.
Vreemd. Helaas komt je probleemomschrijving niet veel verder dan "het werkt niet" dus het is zo ook heel moeilijk om te bepalen wat er nou precies fout is gegaan..
Osiris schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:57:
[...]
Punt is: ik snap dat 't wat langer duurt, zodat ze niet de mist in gaan. Maar ze werken, lijkt me, FIFO? Diegene die als eerste qua DSL omgezet is, wordt ook als eerste omgezet qua mail. En de laatste DSL ook t laatst met de mail. Ondertussen is er hier op GoT klaarblijkelijk al iemand omgezet die z'n DSL iets van 18 dagen na mij omgezet had gekregen, maar ondertussen z'n mail óók al. Da's dus niet echt FIFO, tenzij er iets gruwelijks mis is gegaan bij mijn account :)
Nee, we werken niet meer FIFO. We migreren elke nacht voor een random samengestelde batch klanten de mail. Dit om te voorkomen dat als er weer problemen optreden met bepaalde soorten accounts, gelijk een hele batch accounts 'stuk' is. We schieten aan de 'voorkant' van het migratieproces nl. wel per "categorie" klanten/producten in.
loodgieter schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:01:
tevens werkte mijn demon mail niet meer na de migratie. moest me een ongans zoek waarom niet hebben ze mijn gehele naar aangepast. ipv voorletterachter@systeemnaam.demon.nl dachten ze van goh we maken er eens achternaamvoorletter@systeemnaam.demon.nl van. FIJN DAT DAT OOK EVEN WORD MEDE GEDEELD.
?
De door jou gebruikte email-adressen worden geautomatiseerd uit de logfiles van de Demon-mailserver gehaald. Het lijkt me sterk dat het betreffende script op het idee zou komen om zomaar een ander adres te bedenken en nog sterker dat het zo intelligent is dat het snapt waar je voornaam ophoudt en de achternaam begint en die dan gaat omdraaien ;) Weet je zeker dat je niet op zijn minst ook achternaamvoorletter@systeemnaam hebt gebruikt de afgelopen tijd?

[ Voor 47% gewijzigd door Oele_ op 30-08-2007 12:08 ]

• Osiris
  • Niet online
Oele_ schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:52:
[...]

Nee, we werken niet meer FIFO. We migreren elke nacht voor een random samengestelde batch klanten de mail. Dit om te voorkomen dat als er weer problemen optreden met bepaalde soorten accounts, gelijk een hele batch accounts 'stuk' is. We schieten aan de 'voorkant' van het migratieproces nl. wel per "categorie" klanten/producten in.
Ah, fijn :/ Dan wacht ik nog wel een paar maanden :X

Ik vind het overigens wel zeer triest dat je op dit soort manieren achter die informatie moet komen. (Die migratie-desk is toch niet bereikbaar...) De brief zei "de nacht daarop". De gemiddelde n00b gelooft dat dan, terwijl het dus klaarblijkelijk pertinent niet waar is. Stuur dan tenminste een mailtje naar alle postmaster-adressen met meer informatie en excuses. Maar nee hoor, gewoon lekker iedereen in het donker laten zitten, zeer goed van XS4ALL d:)b

[ Voor 31% gewijzigd door Osiris op 30-08-2007 12:41 ]

• Oele_
Osiris schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:39:
[...]

Ah, fijn :/ Dan wacht ik nog wel een paar maanden :X
Dat zal wel meevallen, als er niets raars gebeurt dan is dit weekend de achterstand ingelopen.

Ik zou me er in jouw plaats ook niet al te druk over maken; we zetten de demon-mailservers echt niet uit voordat jij bent gemigreerd :)
Ik vind het overigens wel zeer triest dat je op dit soort manieren achter die informatie moet komen. (Die migratie-desk is toch niet bereikbaar...) De brief zei "de nacht daarop". De gemiddelde n00b gelooft dat dan, terwijl het dus klaarblijkelijk pertinent niet waar is. Stuur dan tenminste een mailtje naar alle postmaster-adressen met meer informatie en excuses. Maar nee hoor, gewoon lekker iedereen in het donker laten zitten, zeer goed van XS4ALL d:)b
Communicatie zou hier en daar wel wat beter kunnen inderdaad.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Oele_ schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:52:

[...]

?
De door jou gebruikte email-adressen worden geautomatiseerd uit de logfiles van de Demon-mailserver gehaald. Het lijkt me sterk dat het betreffende script op het idee zou komen om zomaar een ander adres te bedenken en nog sterker dat het zo intelligent is dat het snapt waar je voornaam ophoudt en de achternaam begint en die dan gaat omdraaien ;) Weet je zeker dat je niet op zijn minst ook achternaamvoorletter@systeemnaam hebt gebruikt de afgelopen tijd?
misschien niet geheel goed verwoord maar het was niet me mail adres maar mijn inlog naam. deze is angepast. voorletterachternaam > achternaamvoorletter. En heb eens rtond gevraagd en meerdere hadden hier last van in mijn omgeving. Dus zo vreemd is het niet.

• Oele_
loodgieter schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:43:
[...]

misschien niet geheel goed verwoord maar het was niet me mail adres maar mijn inlog naam. deze is angepast. voorletterachternaam > achternaamvoorletter. En heb eens rtond gevraagd en meerdere hadden hier last van in mijn omgeving. Dus zo vreemd is het niet.
Dat kan kloppen, maar dan heb je het over je XS4ALL-loginnaam. Je Demon-loginnaam, oftewel de systeemnaam, *blijft werken* zolang je maar gewoon gebruik blijft maken van de *Demon* hostnames (pop3.demon.nl, homepages.demon.nl).

Ik sluit niet uit dat er iets vreemds aan de hand is met de proxy die dit regelt, dat zouden we moeten uitzoeken (we hebben meer van dit soort klachten gehoord, er zijn mensen naar aan het kijken) maar het is natuurlijk absoluut niet zo dat we zomaar zonder na te denken usernames gaan veranderen en dan maar verwachten dat klanten dat gaan raden ofzo ;)

• Arno

Arno

PF5A

Weet je toevallig ook wanneer ik via service.xs4all.nl mn hostname kan wijzigen? Heb weken geleden gebeld, maar mn revdns adres blijft maar van demon.

Jeremy Clarkson

• Osiris
  • Niet online
En wanneer de Demon-IP's nou eindelijk eens opgenomen worden in het IPv6-tunnel-systeem? :P

Lijkt me een kwestie van een paar config-files :+

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nou dat ze zelf stellen met de mail migratie:

Uw Demon e-mail is of wordt omgezet naar XS4ALL. Voor de meeste abonnees geldt dat zij geen instellingen hoeven te wijzigen. Als u tevreden bent met uw huidige Demon e-maildienst, -instellingen en -adressen, dan hoeft u niets te doen. U hoeft deze pagina dan ook niet te lezen.

Klopt niet echt.. Bij mijn zwager loopt het sinds de migratie voor geen meter. Mail die dubbel binnen komt, mail die niet binnen komt.. etc. Moet er dus nu echt naar toe om het uit te zoeken. Ben ik niet blij mee... hem eens heel snel laten overgaan naar een echte provider.. grmbl..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Osiris
  • Niet online
Ik ben dan ook zéér benieuwd hoe de migratie bij m'n ouders gaat :D

Die zitten nu nog via BabyXL en hebben nog geen enkele brief qua migratie ontvangen what so ever en gebruiken slechts één username van hun Demon-mail.

Ik wil wedden dat 't daar ook gigantisch fout gaat :') Alleen draai ik daar geen MRTG om te checken hóe gruwelijk fout 't gaat helaas. Nou ja, we merken 't vanzelf wel :')

Verwijderd

Topicstarter
Oele, kreeg vandaag toevallig het welkompakket binnen met logingegevens...

Verder werkt de post.demon.nl niet bij de extra emailadressen die ik op mijn demon box had, wel met de postmaster. Maar okay, zaakje is reeds opgelost door de smtp.xs4all.nl op te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 23:17:
Oele, kreeg vandaag toevallig het welkompakket binnen met logingegevens...

Verder werkt de post.demon.nl niet bij de extra emailadressen die ik op mijn demon box had, wel met de postmaster. Maar okay, zaakje is reeds opgelost door de smtp.xs4all.nl op te voeren.
Ben je niet in de war met pop3.demon.nl? post.demon.nl is de uitgaande mailserver en de kijkt echt niet naar welk e-mail-adres de afzender gebruikt..

Wat ik bedoel is eigenlijk: zelfs al gebruik je een e-mail adres als afzender dat helemaal niets met xs4all/demon te maken heeft, bijvoorbeeld van je elders gehoste domeinnaam, of (dat mag natuurlijk niet) een e-mail adres van een totaal iemand anders dan nog zal post.demon.nl gewoon werken. Zo'n smarthost doet niets anders dan kijken "mag dat ip mij wel gebruiken?" en als dat zo is dan pakt ie je e-mail aan en stuurt die door.

[ Voor 28% gewijzigd door Oele_ op 31-08-2007 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm waarom is de post.demon.nl dan niet (anoniem) benaderbaar of onherkenbaar? Mijn ip is nog dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:13:
Hmm waarom is de post.demon.nl dan niet (anoniem) benaderbaar of onherkenbaar? Mijn ip is nog dezelfde.
Dat is precies mijn punt. Post.demon.nl moet gewoon werken zolang je hetzelfde IP hebt. Als dat niet zo is, ben ik zeeeeer benieuwd wat voor foutmelding je te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:13:
De eerste vraag die men stelt als je de helpdesk belt: "welke foutmelding krijgt u?". Zolang je die informatie niet deelt kan niemand je helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ach joh, hebben jullie niet zo'n überhandige tool?

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y271/bambam52nl/kristalm.jpg

:+

[ Voor 33% gewijzigd door Osiris op 31-08-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 12:19

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Ik dacht dat demon zelf actie ondernam als ze een andere provider op je lijn zagen zitten en je abbo opzegden, bij mij schrijven ze nog steeds geld af van mijn rekening terwijl ik al 2 maanden tele2 heb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duncan_R schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 10:39:
Ik dacht dat demon zelf actie ondernam als ze een andere provider op je lijn zagen zitten en je abbo opzegden, bij mij schrijven ze nog steeds geld af van mijn rekening terwijl ik al 2 maanden tele2 heb.....
Ik dat er nog maar weinig over is van Demon en ook de service ervan, denk je nu meer met het xs4all service niveau heb te maken. Als je al kun spreken van enige service van xs4all.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Duncan_R schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 10:39:
Wat is je systeemnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 12:19

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Mijn systeemnaam is bagijnen woonplaats Nijkerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Duncan_R schreef op zondag 02 september 2007 @ 00:11:
[...]
Mijn systeemnaam is bagijnen woonplaats Nijkerk
Dat account is inderdaad te lang open blijven staan door een probleem met het script dat uitgaande BaByXL-migraties verwerkt. Hij is afgelopen week alsnog met terugwerkende kracht per migratiedatum gesloten. Je krijgt een paar maanden abonnementsgeld terug, dat zal deze week als het goed is overgemaakt worden.

Excuses voor het ongemak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Da's dan wel weer service te noemen, antwoord om 0151 's nachts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zijn er mensen die met de nieuwe speedtouch 780 ook verbindings problemen hebbben. Het gebeurd hier om een x aantal minuten dat de verbinding verbroken word en een melding volgt: DSL verbinding niet beschikbaar. Met mijn oude van demon heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 02 september 2007 @ 02:42:
Of niet natuurlijk, aangezien je het niet via de reguliere (service) kanalen van de provider te weten bent gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:03:
[...]

Of niet natuurlijk, aangezien je het niet via de reguliere (service) kanalen van de provider te weten bent gekomen.
lol! sommige mensen weten van al het positieve iets negatiefs te maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op zondag 02 september 2007 @ 02:42:
Maar dan wel van een medewerker/ex medewerker van demon ;)
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste