Ervaringen Demon DSL # 22

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 8.878 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:51:
Gelukkig heeft die Netopia een heel mooie log-mogelijkheid.
Wat staat er in de "WAN Event History" en wat in de "Device Event History"?
Verder staan er bij "General Statistics" ook kolommen bij Rx Err en Tx Err. Zijn die anders dan 0?
Ben nu even onderweg, maar zal vanavond/morgen kijken (weet nog niet hoe, maar dat zal het moeilijkste niet zijn :/ )
Stel nou dat er geen 0 staat, is dat dan de fout? En is daar ook een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:56:
[...]

Ben nu even onderweg, maar zal vanavond/morgen kijken (weet nog niet hoe, maar dat zal het moeilijkste niet zijn :/ )
Stel nou dat er geen 0 staat, is dat dan de fout? En is daar ook een oplossing voor?
Stel daar staat wel een getalletje groter dan 0, dan kan het goed zijn dat er in de bedrading iets niet goed zit, waardoor er vaak pakketjes opnieuw gestuurd moeten worden.
En het uitlezen gaat heel makkelijk, want de Netopia is menugestuurd. Gewoon even telnetten naar het IP-adres van je gateway.
En je kunt het ook van buiten bereiken (helaas).

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Duncan_R schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 10:39:
Ik dacht dat demon zelf actie ondernam als ze een andere provider op je lijn zagen zitten en je abbo opzegden, bij mij schrijven ze nog steeds geld af van mijn rekening terwijl ik al 2 maanden tele2 heb.....
hoe bevalt tele2? moet je kpn adsl lijn dan opzeggen of werkt het op dezelfde adsl lijn? laat even wat je hiervoor moest regelen, opzeggen etc.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 00:06:
[...]

hoe bevalt tele2? moet je kpn adsl lijn dan opzeggen of werkt het op dezelfde adsl lijn? laat even wat je hiervoor moest regelen, opzeggen etc.
Tele2 kan de lijn gewoon overnemen :)
De precieze procedure staat netjes op www.tele2.nl... ik hoop over enkele weken ook overgezet te zijn (20Mbit Tele2 abonnement)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Michael Knight schreef op woensdag 12 september 2007 @ 01:09:
[...]

Tele2 kan de lijn gewoon overnemen :)
De precieze procedure staat netjes op www.tele2.nl... ik hoop over enkele weken ook overgezet te zijn (20Mbit Tele2 abonnement)
Thanks Knight. >:) Intussen gelezen. De reden voor mijn vraag is dat ik eens gehoord heb dat zij een andere verbinding zouden hebben dan de gangbare ADSL lijn zoals wij die kennen via KPN. Zou ook niet weten wat anders zou zijn, omdat er volgens mij alleen ISDN en kabel bestaan voor een ADSL verbinding.

Klopt het dat je een maand in acht moet nemen voor opzegging van XS4ALL abo of is dat anders tijdens deze migratie?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 01:25 ]

Verwijderd

DEMON - XS4ALL migratie ervaring

1/ Op 2 MEI 2007 is de eerste brief ontvangen, met vermelding van DEMON 512/256 voor €19.95 gaat over in XS4ALL Only 1600/512 voor €21.95

2/ Op 3 Augustus kwam de volgende brief binnen. HET IS ZOVER! (ze geloven nog echt dat ze ONS een genoegen deden)
Helaas herinner ik mij niet precies de datum van de ' overzetting' totdat ik niet meer op de webmail van DEMON kon inloggen, maar dat was NIET op 3 Aug. Op 21 AUG kwam een email binnen van XS4ALL om te laten weten dat ze met de omzetting (weer) bezig waren. De email eindigde met " binnen 'enkele' dagen ontvangt u een brief met informatie over uw nieuwe XS4ALL abo". ( was dat niet al bekend op 2 MEI - lees eerste brief over migratie dd 2 MEI 2007)

3/ Rond 31 Aug kwam DE brief binnen (gedateerd 22 Aug 2007) met ' belangerijke informatie' over mijn abo. Mijn inlognaam klopt, maar kan niet daarmee inloggen op de WEBMAIL. De inlognaam is daar veranderd in ' inlognaam min laatste letter naam + h. Met Inlognaam +h kan ik wel inloggen.
DE brief schrijft: Contract datum is 3 Sept 07, waarom niet 1 SEPT??

ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin voor de zekerheid nog een test gedaan. Ook al heb ik een sneller abo nu, lijkt me de dl snelheid behoorlijk langzaam, begint bij 181kbps, zakt dan naar 164kbps. Is dat normaal voor een XS4ALL Only 1600/512 abo???

Kortom: hele correspondentie/ klanten informeren/ organisatie is ronduit slecht met uitroepteken.
Migratie met korte onderbreking is vlekkeloos verlopen. Emails komen binnen en kunnen verstuurd worden met behoud van (ex)DEMON adres.

• TD-er
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 01:29:
[...]

ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin voor de zekerheid nog een test gedaan. Ook al heb ik een sneller abo nu, lijkt me de dl snelheid behoorlijk langzaam, begint bij 181kbps, zakt dan naar 164kbps. Is dat normaal voor een XS4ALL Only 1600/512 abo???
[...]
Als die "kbps" staat voor 1000 bits per sec, dan is het beroerd, als het staat voor 1000 Bytes/sec, dan is het precies wat je kunt verwachten van een 1600kbps abonnement.
Oftewel is het kBps, of kbps ?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 01:23:
[...]

Thanks Knight. >:) Intussen gelezen. De reden voor mijn vraag is dat ik eens gehoord heb dat zij een andere verbinding zouden hebben dan de gangbare ADSL lijn zoals wij die kennen via KPN. Zou ook niet weten wat anders zou zijn, omdat er volgens mij alleen ISDN en kabel bestaan voor een ADSL verbinding.

Klopt het dat je een maand in acht moet nemen voor opzegging van XS4ALL abo of is dat anders tijdens deze migratie?
Yup, een opzegtermijn van één maand.

Let wel op, dat XS4ALL de juiste datum hanteert. Bij ons hebben ze die van de tweede (herhaalde!) opzegbrief gebruikt (anderhalve week later)...als dat voor extra kosten zorgt, mogen zij die bekostigen, aangezien we de eerste brief met verzendrapport/ontvangstbewijs hebben verstuurd :)

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:35
[...]

In theorie moet je de abonnementsnelheid door 8 delen om het aantal kilobyte per seconde te berekenen, maar in de praktijk is delen door 9 of 10 beter aangezien er het een en ander verloren gaat aan de overhead.

Een snelheid van ongeveer 160KB/s is dus goed.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

TD-er schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:51:
Wat staat er in de "WAN Event History" en wat in de "Device Event History"?
Verder staan er bij "General Statistics" ook kolommen bij Rx Err en Tx Err. Zijn die anders dan 0?
Daar staat nogal wat! Omdat ik niet precies weet wat je zoekt, hier alleen het (naar mijn idee :/ )afwijkende:

WAN Event History:
>>WAN: Data link activated at 8000/896 Kbps <rx/tx>
RFC1483-1: IP down
RFC1483-1 down: No Sync
>>WAN: Data link deactivated
RFC1483-1 up

Device Event History:
Op diverse data en tijden "Telnet Connection up, address ... " (steeds wisselende nummers), waarna "Telnet Connection down, address ... " (hetzelfde nummer als bij 'up').

General Statistics:
Bij Rx Err en Tx Err uitsluitend nullen!

Verwijderd

Michael Knight schreef op woensdag 12 september 2007 @ 08:58:
[...]

Yup, een opzegtermijn van één maand.

Let wel op, dat XS4ALL de juiste datum hanteert. Bij ons hebben ze die van de tweede (herhaalde!) opzegbrief gebruikt (anderhalve week later)...als dat voor extra kosten zorgt, mogen zij die bekostigen, aangezien we de eerste brief met verzendrapport/ontvangstbewijs hebben verstuurd :)
Bedankt voor de tips van ' datum hanteren' en moet zeker opletten dat ik die brief aangetekend verstuur! ;) Emails hieromtrent worden nogsteeds niet geaccepteerd geloof ik.

Ex Demon DSL service was toch 'analoog' met splitter en modem. Dan kan ik toch gewoon een andere ADSL service kiezen of moet er eerst een verandering optreden in de KPN lijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 20:24 ]

Verwijderd

MagicTempest schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:57:
[...]

In theorie moet je de abonnementsnelheid door 8 delen om het aantal kilobyte per seconde te berekenen, maar in de praktijk is delen door 9 of 10 beter aangezien er het een en ander verloren gaat aan de overhead.

Een snelheid van ongeveer 160KB/s is dus goed.
Thanks MagicTempest. het lijkt alleen alsof het internetten langzamer gaat, maar zal de test wel geloven voor de tijd dat ik nog bij XS4ALL blijf.

@ TD-er. Ook bedankt, was dus mijn fout van de kleine b, moest dus Bytes/sec zijn. 8)7 >:)

• TD-er
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:02:
[...]

Daar staat nogal wat! Omdat ik niet precies weet wat je zoekt, hier alleen het (naar mijn idee :/ )afwijkende:

WAN Event History:
>>WAN: Data link activated at 8000/896 Kbps <rx/tx>
RFC1483-1: IP down
RFC1483-1 down: No Sync
>>WAN: Data link deactivated
RFC1483-1 up
Komt dit vaak voor?
Als je de 3346 hebt van Netopia (ADSL1), dan is die 896 kbit upload ongeveer het maximale wat er te halen is, dus moet je wel redelijk dicht bij de centrale zitten. (anders zit je al vrij snel op 864 up)
Als je de 3346N hebt (ADSL2), dan zou het kunnen betekenen dat je te ver van de centrale zit en dat daardoor de verbinding af en toe wegvalt.
Mijn verbinding was bij Demon 8064/1024 en nu bij XS4all is dat 6149/1031 Kbps.

Kom je in de event-history nog meer andere dingen tegen?
In elk geval is het nu wel duidelijk dat je daar moet zoeken, want zo'n "No Sync"-melding is wel een teken dat er iets in de verbinding duidelijk niet in orde is.
Voor zover ik weet heeft de Netopia geen mogelijkheid om de SnR- en Attenuation-waardes weer te geven, dus helaas kunnen we aan die stats niet zien waar mogelijk een storing zit.
Ik zou zeggen loop de bekabeling even na, om er zeker van te zijn dat er geen knikken in zitten, geen storende apparaten naast staan (zoals een Dect telefoon, Accesspoint, adapter etc) en indien mogelijk probeer met een ander modem, om er zeker van te zijn dat het probleem niet aan jouw kant van de lijn zit.
Die Netopia's zijn namelijk ongelooflijk stabiel, normaal gesproken.
Ik zat zonet ook even in de logs te kijken en zag dat de laatste keer dat de lijn even down was, was tijdens de overzetting van Demon naar XS4all en de keer ervoor was toen ik 'm even uitgezet had.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 19/07/07 10:38:37   RFC1483-1: IP up, gateway: 82.161.30.1
 19/07/07 10:38:22   RFC1483-1 up
 19/07/07 10:38:22 >>WAN: Data link activated at 6150 / 1031 Kbps (rx/tx)
 19/07/07 10:38:22   Last message repeated 1 times
 19/07/07 10:37:41   RFC1483-1: IP down
 19/07/07 10:37:41 >>WAN: Data link deactivated
 19/07/07 10:37:41   Last message repeated 71 times
 10/07/07 11:35:54   IKE: no matching ph1 profile: sg 163.13.112.191
 09/07/07 20:13:50   RFC1483-1: IP up, gateway: 82.161.30.1
 09/07/07 20:13:46   RFC1483-1 up
 09/07/07 20:13:46 >>WAN: Data link activated at 8064 / 992 Kbps (rx/tx)
 09/07/07 20:13:02 --Device restarted-----------------------------------------
Device Event History:
Op diverse data en tijden "Telnet Connection up, address ... " (steeds wisselende nummers), waarna "Telnet Connection down, address ... " (hetzelfde nummer als bij 'up').
Dat is het vervelende aan die Netopia's. Je kunt aan de WAN-kant de telnet-dienst niet uitzetten, ookal selecteer je dat in de instellingen. Dus je hebt steeds mensen die toch even verbinding maken en het mischien soms ook proberen om in te loggen.
XS4all heeft af en toe ook een botje draaien heb ik gemerkt die ook wel eens in de logs langskomt. (proxyscan.xs4all.nl. bij mij)
General Statistics:
Bij Rx Err en Tx Err uitsluitend nullen!

Verwijderd

@ TD-er: dank voor je snelle en uitgebreide reactie! Ik heb al weer heel wat bijgeleerd...
Nee, voor zover ik kan zien maar één keer.
Ik heb overigens de 3346, zit 529 meter van de centrale en haal 7000 down. Niet slecht, maar kan natuurlijk beter. En goedkoper, maar dat is een ander verhaal.
TD-er schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:02:
Kom je in de event-history nog meer andere dingen tegen?
Nee, naar mijn idee niets bijzonders...
De bekabeling is nagelopen en storende apparaten staan er niet naast. Er is trouwens aan de opstelling al een paar jaar niets veranderd, dus dat zou het niet mogen zijn. Een ander modem heb ik jammer genoeg niet, dus dat kan ik niet uitproberen.

De "No Sync"-melding komt ook maar één keer voor, terwijl de verbinding wel een paar keer per dag wegvalt. De melding correspondeert ook nog eens niet met het wegvallen... :?

Er zijn twee dingen die me opvallen: ten eerste heb ik dit probleem (toevallig?) sinds de migratie, en ten tweede valt op één pc de verbinding weg, terwijl er op de andere niets aan de hand is. Dat snap ik dus niet.

Jij wel?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn verbinding valt soms compleet weg. Er komen dan totaal geen pakketjes meer binnen. Het modem is een Zyxel 623R-T1 en na een herstart van het modem werkt alles wel, maar dit is erg irritant. Het modem staat in bridge mode en ik kan dus niet even makkelijk bij de web interface.

Weet iemand hoe dit zou kunnen komen?

• Trenzer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 14:47
Olaf van der Spek schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:41:
Mijn verbinding valt soms compleet weg. Er komen dan totaal geen pakketjes meer binnen. Het modem is een Zyxel 623R-T1 en na een herstart van het modem werkt alles wel, maar dit is erg irritant. Het modem staat in bridge mode en ik kan dus niet even makkelijk bij de web interface.

Hier precies 't zelfde modem .. en dezelfde problemen.
Inmiddels adviseert xs4all me om een Linksys modem te proberen of 'over te stappen op een andere provider' (?!).
Je kan trouwens telnetten naar je modem maar het wijzigen van de instellingen (bridge -> router en wat technische settings) m.b.v. de xs4all helpdesk leverde geen werkende situatie op.
Inmiddels zit ik al 2 (!) weken met een haperende (maar meestal offline) verbinding.

De lijn is ook getest door Bitstream, daar mankeerde niets aan .. ik word er echt een beetje moedeloos van. Alles duidt erop dat dit Demon-vriendelijke modem gewoon slecht overweg kan met het xs4all-only netwerk.

-edit: ja hoor ... er is weer een ticket aangemaakt, een bepaalde afdeling is niet bereikbaar, blablabla, morgenavond word ik teruggebeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Trenzer op 13-09-2007 16:31 ]

• crazyindo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03-2021
Olaf van der Spek schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:41:

Probeer met een statische ip

Ip adres: 192.168.1.2
subnet: 255.255.255.0
default gateway: 192.168.1.254 of 192.168.1.1

Dan in je browser 192.168.1.254 of 192.168.1.1.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Trenzer schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:20:
Je kan trouwens telnetten naar je modem maar het wijzigen van de instellingen (bridge -> router en wat technische settings) m.b.v. de xs4all helpdesk leverde geen werkende situatie op.
Ook als die in bridge mode staat?
Inmiddels zit ik al 2 (!) weken met een haperende (maar meestal offline) verbinding.
Hier komt het modem altijd weer online na een herstart. Bij jou dus niet? Dat is toch anders dan.

Werkt reverse DNS trouwens niet meer of ben ik systeem.demon.nl kwijt?

[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 13-09-2007 20:08 ]

• Osiris
  • Niet online
Ja, kwestie van een vast IP-adres instellen. Je PC zal d.m.v. DHCP immers je externe internet-IP-adres krijgen. Dat valt simpelweg te omzeilen door een vaste in te voeren uit de oorspronkelijke private range.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Osiris schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:11:
[...]

Ja, kwestie van een vast IP-adres instellen. Je PC zal d.m.v. DHCP immers je externe internet-IP-adres krijgen. Dat valt simpelweg te omzeilen door een vaste in te voeren uit de oorspronkelijke private range.
Helaas ondersteunt Windows niet DHCP + static, dus dan valt wel je internetverbinding weg.

• Osiris
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:25:
[...]

Helaas ondersteunt Windows niet DHCP + static, dus dan valt wel je internetverbinding weg.
Ligt eraan of je al overgezet bent op het XS4ALL-Only-netwerk. Daarmee kun je voor minimaal twee uur probleemloos je externe public IP-aders als static IP instellen. ;) Bij de oude Demon-zooi schijnt dat niet te werken, maar volgens mij werkt het wel totdat je lease verstreken is.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Osiris schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:36:
[...]

Ligt eraan of je al overgezet bent op het XS4ALL-Only-netwerk. Daarmee kun je voor minimaal twee uur probleemloos je externe public IP-aders als static IP instellen. ;) Bij de oude Demon-zooi schijnt dat niet te werken, maar volgens mij werkt het wel totdat je lease verstreken is.
Dan nog is het 2x static en niet dynamic + static. :)

• Osiris
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:51:
[...]

Dan nog is het 2x static en niet dynamic + static. :)
Uiteraard, maar als je echt puur DHCP+static wil dan moet je maar een fatsoenlijk OS nemen. Maar als je modem in bridged-mode staat, dan hoef je toch helemaal niet zo vaak d'r bij of wel? :)

Maar als je wel wilt internetten én bij je modem wilt (guides/how-to's op internet lezen/zoeken terwijl je bezig bent ofzo), dan kan 2x static prima. Tijdelijk dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Osiris op 13-09-2007 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:17:
[...]
Er zijn twee dingen die me opvallen: ten eerste heb ik dit probleem (toevallig?) sinds de migratie, en ten tweede valt op één pc de verbinding weg, terwijl er op de andere niets aan de hand is. Dat snap ik dus niet.

Jij wel?
Als de verbinding op de ene PC wegvalt, en op de andere niet, zou je kunnen kijken of het probleem anders is als je de PC's niet in 2 poortjes op de router zet, maar via een switch, of ander poortje gebruiken.
Puur als test kun je bijvoorbeeld ook de netwerkadapter forceren op 10 Mbit half-duplex.
Kijk ook na of de DNS op beide PC's gelijk is, en welke nameservers je gebruikt (ipconfig/all onder Windows in de command-prompt)

Verwijderd

TD-er schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:15:

Als de verbinding op de ene PC wegvalt, en op de andere niet, zou je kunnen kijken of het probleem anders is als je de PC's niet in 2 poortjes op de router zet, maar via een switch, of ander poortje gebruiken.
Puur als test kun je bijvoorbeeld ook de netwerkadapter forceren op 10 Mbit half-duplex.
Kijk ook na of de DNS op beide PC's gelijk is, en welke nameservers je gebruikt (ipconfig/all onder Windows in de command-prompt)
Switch heb ik niet en alle poortjes zijn bezet (3x pc, 1x printer). Op alle pc's en poortjes valt de verbinding af en toe weg, dus ik zie nog even niet dat het wisselen van poortjes iets uit gaat maken (maar misschien zie ik iets over het hoofd).
DNS is op alledrie automatisch.
Full naar half en 100 naar 10 zal ik proberen, evenals de nameservers.
(maar nu even niet :O en weekend weg, dus maandag)

Dank voor je suggesties tot dusver, TD-er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 13:32
Oud nieuws waarschijnlijk, maar ik moet het toch even kwijt. De xs4all aanbieding voor mij betekende dat ik meer dan €24,- extra moet gaan betalen en voor dat hoge bedrag 4Mbit minder krijg. De migratie ging wel netjes. Kreeg tijdig e-mail(s) en ouderwetse post. Maar sinds ik over ben naar xs4all is de lijn bagger. Om de zoveel minuten valt de lijn weg. Modem knippert, downloads stokken en websites openen niet. Bah! Ik had dit voorheen ook wel eens bij Demon, maar over het algemeen was de lijn een stuk stabieler. Ik heb een Netgear DG834G, dus heb ik de officiele Zyxel 2600 er aan gehangen. Die kan niet eens meer een IP adres krijgen. Ik zal wel iets verkeerd doen (dat denk je dan maar uiteindelijk). Maar hij krijgt gewoon geen IP adres meer. Ik heb al telnet sessies gedaan en wijzigingen uitgevoerd. Ik heb het ook gedaan via de websettings. Gek word je er van. Oftewel, het is leuk geweest, maar ik heb geen reden om te blijven hangen bij xs4all. Het zal Alice, Abel of Orange worden. Alleen Abel heeft aliassen geloof ik. Dat vind ik altijd erg prettig aan Demon. Helaas, aan alle goede dingen moet een eind komen blijkbaar. Ik had graag gewild dat ik positiever kon zijn, maar hoe kan dat als je zoveel meer moet betalen voor een lijn die trager is en instabieler. Voor de helft heb je 20Mbit en telefonie er bij... Over en sluiten dus.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
Oh ja dat wil ik nog wel even kwijt. Niet specifiek Xs4all, want Demon had daar ook een handje van. Een bepaalde situatie werkt. Dan wijzigt er iets aan het netwerk of aan de lijn. Gebruiker in de problemen. En wat is het antwoord? Het ligt aan de bekabeling. Het ligt aan de afstand van het ISRA punt naar de modem. Het ligt aan de modem zelf. Het ligt aan de netwerkkaart die op half duplex moet staan. Ik lees het in dit topic ook de hele tijd. Goed bedoelde adviezen natuurlijk, maar feit blijft dat het vorige week perfect werkte en nu niet meer. Dan ligt het gewoon niet aan een kabeltje of iets anders. Ik ga slapen en dromen van een probleemloos internet.. ;)

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Emos schreef op maandag 17 september 2007 @ 00:46:
[...] Het ligt aan de netwerkkaart die op half duplex moet staan. Ik lees het in dit topic ook de hele tijd. Goed bedoelde adviezen natuurlijk, maar feit blijft dat het vorige week perfect werkte en nu niet meer. Dan ligt het gewoon niet aan een kabeltje of iets anders. [...]
Testen of het met half-duplex wel werkt is gewoon om lokale dingen uit te sluiten.
Zelfs al 'is er niets lokaal veranderd', dan nog is het niet onmogelijk dat het probleem zich wel thuis voordoet.
Denk aan een stoel die over een kabeltje gereden is, of een stekkertje wat geoxideerd is.
Met 10 Mbit half-duplex stel je dan minder hoge eisen aan je bekabeling en als het dan ineens wel werkt weet je gewoon vrijwel zeker dat het probleem thuis zit.
Dan is het nog alleen het zoeken naar het probleem. Dat kan bijvoorbeeld het modem zijn, de stekkertjes, ethernetadapter, etc.
Probleem blijft gewoon dat een netwerk verbinding alleen maar goed werkt als alle tussenliggende componenten en instellingen goed zijn.
Als er ook maar 1 dingetje niet goed is, gaat het dus ook mis.

Zeker als je dan dus een helpdesk moet gaan overtuigen dat het probleem echt bij hun ligt, is het niet zo gek om te kunnen overtuigen dat het probleem niet bij jou zit.

Maar verder ben ik het wel met je eens, dat providers net even te vaak massale problemen veroorzaken en dan de klant de schuld blijven geven.
Alleen andersom komt minstens net zo vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
@TD-er: Je hebt natuurlijk wel gelijk. Maar soms krijg je echt het gevoel dat je aan de gang kan blijven. Zeker als het voorheen gewoon goed werkte dan kan je er wel eens minder vrolijk van worden. :*)

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emos schreef op maandag 17 september 2007 @ 00:46:
Een bepaalde situatie werkt. Dan wijzigt er iets aan het netwerk of aan de lijn. Gebruiker in de problemen. En wat is het antwoord? Het ligt aan de bekabeling. Het ligt aan de afstand van het ISRA punt naar de modem. Het ligt aan de modem zelf. Het ligt aan de netwerkkaart die op half duplex moet staan. Goed bedoelde adviezen natuurlijk, maar feit blijft dat het vorige week perfect werkte en nu niet meer.
(...)
Oftewel, het is leuk geweest, maar ik heb geen reden om te blijven hangen bij xs4all.
Mag ik me hierbij aansluiten?

Ik ben niet te beroerd om te checken of er bij mij toch niet ergens een foutje zit, maar blijf niet aan de gang. Mijn verbinding hapert op drie pc's, SINDS DE MIGRATIE. Da's dus géén toeval. De migratiehelpdesk zegt nog nooit van dit probleem te hebben gehoord (een veeg teken) weigert lijncheck en verwijst door naar de gewone helpdesk. Na totaal ruim twee uur in de wacht mag ik wel zeggen dat die onbereikbaar is.

Mijn conclusie: xs4all kent dit probleem en is niet in staat om het op te lossen.
Tijd om op te stappen!

:)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:47:
[...]

Mag ik me hierbij aansluiten?

Ik ben niet te beroerd om te checken of er bij mij toch niet ergens een foutje zit, maar blijf niet aan de gang. Mijn verbinding hapert op drie pc's, SINDS DE MIGRATIE. Da's dus géén toeval. De migratiehelpdesk zegt nog nooit van dit probleem te hebben gehoord (een veeg teken) weigert lijncheck en verwijst door naar de gewone helpdesk. Na totaal ruim twee uur in de wacht mag ik wel zeggen dat die onbereikbaar is.

Mijn conclusie: xs4all kent dit probleem en is niet in staat om het op te lossen.
Tijd om op te stappen!

:)
Idem hier... om te kunnen quoten op dit forum, moet ik zo`n 6/7 seconden wachten..
Meteen na de overzetting voelde alles 'iets' trager aan, maar sinds twee weken loopt alles wel bizar traag voor zo`n breedbandverbinding..

kleine toevoeging; ik ben zelfs gestopt met het downloaden van meuk, omdat er hier in huis anders niet meer te werken valt met internet. (met 400KB capped downloaden, en de overige 400KB voor de rest van het gezin ging voorheen perfect...nu gaat het helemaal niet)

[ Voor 12% gewijzigd door Michael Knight op 19-09-2007 01:56 ]

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik werd gisteravond gebeld door iemand van Xs4all ( enquete ) hoe ik de verhuizing van Demon naar hen heb ervaren en of ik de virusscanner en het spamfilter al heb gebruikt. En ze wilden me een aanbieding doen. Een jaar langer bij hen blijven en dan maar 11 ipv 12 maanden betalen. Detail. Twee weken geleden heb ik mijn opzegbrief naar Xs4all verstuurd. Die is inmiddels ook bij hen ontvangen.

Heb haar verteld dat ik de verhuizing rondom schandalig is verlopen in mijn geval. En dat mijn lijn sinds de verhuizing merkbaar brakker is. ( connection loss, dns niet bereikbaar, inzakkende snelheid volgens mrtg ). En ik heb haar uiteraard verteld dat ik inmiddels ben opgestapt omdat ik de prijs/kwaliteit verhouding van xs4all beneden alle pijl vind.

Zijn er nog meer mensen gebeld door Xs4all?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:19

OMX2000

By any means necessary...

Leip gedoe zeg. Mijn modem ADSL verbinding valt steeds weg, en hij probeert steeds weer te trainen wat niet altijd lukt. Ik heb een Linksys modem die het nu al een paar jaar goed doet. Lekker hoor dat XS4ALL, meer betalen en slechtere verbinding :S

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:19

OMX2000

By any means necessary...

Michael Knight schreef op woensdag 19 september 2007 @ 01:52:
[...]

Idem hier... om te kunnen quoten op dit forum, moet ik zo`n 6/7 seconden wachten..
Meteen na de overzetting voelde alles 'iets' trager aan, maar sinds twee weken loopt alles wel bizar traag voor zo`n breedbandverbinding..

kleine toevoeging; ik ben zelfs gestopt met het downloaden van meuk, omdat er hier in huis anders niet meer te werken valt met internet. (met 400KB capped downloaden, en de overige 400KB voor de rest van het gezin ging voorheen perfect...nu gaat het helemaal niet)
Ik weet niet of het echt trager is. Als ik veel download (througput) dan gaat het gewoon op de verwachtte sneldheid. Alleen webpagina's lijken gewoon langzamer te laden. Alsof het netwerk moeite heeft met veel korte verbindingen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

OMX2000 schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:30:
[...]

Ik weet niet of het echt trager is. Als ik veel download (througput) dan gaat het gewoon op de verwachtte sneldheid. Alleen webpagina's lijken gewoon langzamer te laden. Alsof het netwerk moeite heeft met veel korte verbindingen.
Mja.... een enkele download kan ik met 8-900 kb`s binnentrekken ja... meerdere downloads nekken de verbinding meteen.

Met webpagina`s ervaar ik het precies zoals jij..

Anyway; Morgen wordt ik geswitcht naar mijn nieuwe provider en dan ben ik van XS4ALL af 8)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
OMX2000 schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:30:
Klinkt alsof er een filter wordt gebruikt voor het opzetten van verbindingen. Af en toe lijken webpagina's hier ook behoorlijk traag zonder dat ik daar een oorzaak van kan vinden.

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
flitspaal.nl schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 09:14:
Ik werd gisteravond gebeld door iemand van Xs4all ( enquete ) hoe ik de verhuizing van Demon naar hen heb ervaren en of ik de virusscanner en het spamfilter al heb gebruikt. En ze wilden me een aanbieding doen. Een jaar langer bij hen blijven en dan maar 11 ipv 12 maanden betalen. Detail. Twee weken geleden heb ik mijn opzegbrief naar Xs4all verstuurd. Die is inmiddels ook bij hen ontvangen.

Heb haar verteld dat ik de verhuizing rondom schandalig is verlopen in mijn geval. En dat mijn lijn sinds de verhuizing merkbaar brakker is. ( connection loss, dns niet bereikbaar, inzakkende snelheid volgens mrtg ). En ik heb haar uiteraard verteld dat ik inmiddels ben opgestapt omdat ik de prijs/kwaliteit verhouding van xs4all beneden alle pijl vind.

Zijn er nog meer mensen gebeld door Xs4all?
Ja ik ook, een maand terug ongeveer.
Ik ben ook niet op de aanbieding in gegaan, en gezegt dat ik nog twijfelde om bij xs4all te blijven vanwege prijs/kwaliteit. En als het goed is wordt ik vandaag naar mijn nieuwe provider gemigreerd.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Heeft iemand hier informatie over de SMTP-kick die demon geeft aan je mail als je dit aanzet. Ik kan in de migratie info namelijk nergens vinden of dit ook compatible gehouden word.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 22:09
NBK schreef op woensdag 26 september 2007 @ 17:48:
Heeft iemand hier informatie over de SMTP-kick die demon geeft aan je mail als je dit aanzet. Ik kan in de migratie info namelijk nergens vinden of dit ook compatible gehouden word.
xs4all heeft iets vergelijkbaars. Het heet bSMTP:
http://www.xs4all.nl/helpdesk/mail/advanced/

Als je alleen smtp gebruikte bij demon zullen ze je als het goed is overzetten naar dit product.
Er zijn wel wat verschillen met de demon mailkick

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:52

Arno

PF5A

Ja die van XS4ALL is sneller :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm wordt een beetje moe van het DNS van demon/xs4all. Van het weekend werkte het al weer niet, het vreemde alleen is wanneer de modem gereset wordt (uit/aan). Dat het daarna wel weer werkt..

Alles werkt wel verder wel zoals inkomend verkeer en uitgaande verkeer op ip-basis.

Zou bijna zeggen dan maar niet de DNS van demon/xs4all gaan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:07:
Mmm wordt een beetje moe van het DNS van demon/xs4all. Van het weekend werkte het al weer niet, het vreemde alleen is wanneer de modem gereset wordt (uit/aan). Dat het daarna wel weer werkt..

Alles werkt wel verder wel zoals inkomend verkeer en uitgaande verkeer op ip-basis.

Zou bijna zeggen dan maar niet de DNS van demon/xs4all gaan gebruiken...
Je herstart je modem, iets bij jou thuis en het probleem is weg.

Vreemde conclusie dat het dan aan de DNS server(s) van Demon/XS4all zou liggen. Hooguit dat je ze niet, of niet de juiste, via DHCP krijgt toegewezen zou kunnen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:13:
[...]

Je herstart je modem, iets bij jou thuis en het probleem is weg.

Vreemde conclusie dat het dan aan de DNS server(s) van Demon/XS4all zou liggen. Hooguit dat je ze niet, of niet de juiste, via DHCP krijgt toegewezen zou kunnen.
Als ik een andere dns-server instel werkt het wel, vandaar dat ik tot de conclusie kom dat het aan de DNS-server(s) van XS4all ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:41:
Als ik een andere dns-server instel werkt het wel, vandaar dat ik tot de conclusie kom dat het aan de DNS-server(s) van XS4all ligt.
Zo'n redenatie klopt toch gewoon niet?
Wordt de DNS server van Xs4all soms ook gereset als jij je modem reset ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij kan deze topic wel dicht, want er zijn lijkt mij geen demon klanten meer.
Denk dat iedereen nu wel is overgezet naar xs4all.

Weer een goede provider in de geschiedenisboeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ze zijn nu wel begonnen met bellen en vragen hoe de omzetting ging... met daarna een aanbod van een gratis maanda abbo bij een verlenging van 1 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:12:
volgens mij kan deze topic wel dicht, want er zijn lijkt mij geen demon klanten meer.

Weer een goede provider in de geschiedenisboeken
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:00:
ze zijn nu wel begonnen met bellen en vragen hoe de omzetting ging... met daarna een aanbod van een gratis maanda abbo bij een verlenging van 1 jaar...
Ik kan niet wachten! Ff uitleggen dat het 3x kudt ging! :X Nou ja, eigenlijk twee keer, wat in principe wel een 100%-score is. Sowieso ging de omzetting kut en de mail is pas afgelopen week omgezet. Da's like, een half jaar later ofzo? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:12:
Niet iedereen, wel verreweg het grootste deel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oele_ schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:39:
[...]

Niet iedereen, wel verreweg het grootste deel inderdaad.
nog steeds niet iedereen duurt wel lang dan he of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:06:
[...]

nog steeds niet iedereen duurt wel lang dan he of niet?
Planning was om rond juli klaar te zijn. Dus ja, het duurt wel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Wij zijn zelfs al een tijdje weg bij XS4ALL na overgezet te zijn in juli.

Echter worden we nu steeds lastiggevallen met rekeningen, terwijl we allang weg zijn.. :(
En we krijgen nu sinds afgelopen maand korting op ons XS4ALL Fast abonnement.. ook leuk! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Als ik dit allemaal zo lees, ben ik blij dat ik al ruim een jaar weg ben bij Demon.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-11-2024
De overzetting zelf heb ik niet zo veel van gemerkt want ik was op vakantie, alleen m'n verbinding is echt bagger geworden.
Soms blijft de verbinding 10-12 uur achter elkaar werken, maar dan opeens valt hij weer elke 10-20 minuten uit.
Ik begin er nu wel een patroon in te zien: overdag doet m'n verbinding het prima, maar rond 7 of 8 uur 's avonds dan begint de ellende en het gaat de hele nacht door.
(Ik heb een Zyxel 2602R-61 en nog een oude 630)
Het modem traint een paar keer per uur opnieuw in, al m'n downloads stoppen en ik klap telkens uit online games. Echt stontvervelend als je met een groep samen probeert te spelen.

Ik had eerder een keertje de helpdesk gebeld toen m'n verbinding het echt helemaal niet deed. (constant opnieuw trainen) Wanneer dat verholpen is weet ik niet eens zeker, want vergeleken met 's nachts maakt het niet zo heel veel verschil.
En in het begin toen m'n verbinding het weer leek te doen wilde ik niet gelijk weer bellen omdat ze er misschien nog mee bezig waren, en soms zag ik dat het modem al meer dan 10 uur verbonden was en dacht ik dat het gemaakt was.

Niet dus, en ik zat er aan te denken om nog eens te bellen. Maar toen werd ik vorige week door Xs4all zelf gebeld met een paar vragen over de migratie en een aanbod om 11 maanden ipv 12 te betalen.
Daar ben ik overigens niet op in gegaan, en er werd mij verteld dat de problemen met m'n verbinding zouden worden doorgegeven.

Ik wacht.. ik ben erg geduldig.. maar er komt binnenkort toch echt een eind aan.
Misschien maar weer eens de kabel proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Laatst online: 12-06 00:33
Ik heb sinds enkele dagen ook problemen met mijn internet verbinding.

Ik blijf wel up enzo, daar geen problemen mee. Maar het lijkt wel of mijn verbinding trager is geworden.

Ik had bij Demon 6MB/1MB down/up. Dat had ik in eerste isntantie bij XS4All ook. Gezien de downloadsnelheden van 5 a 7 honder KB/sec.

Nu echter als ik probeer mijn verbinding te toppen dan kom ik niet boven de 352KB/sec. Ik heb dan een nieuwsgroep download draaien. Ik dacht, misschien is de news server traag. maar zelfs als ik vanaf apple.com/trailers een HD trailer er bij ga downloaden komt mijn download gewoon niet boven de 352. Dit is nu sinds een weekje zo. Ik dacht eerst, zal wel "slecht weer" zijn ofzo. Maar inmiddels is dit dusdanig structureel dat ik vermoed dat ik een downstream heb van 3MB. En dat terwijl ik wel 40 euro per maand betaal en een soort van tussen abbonement behoor te hebben van 6 down 1 up. (geen standaard XS4All abbo.)

Anderen met deze ervaringen? (ook een mailtje naar support gestuurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Wat geeft je modem aan?
Wat zijn de up- en download snelheden? Oftewel niet proefondervindelijk vaststellen, maar echt aflezen in kbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Hmm ja, daar ben ik dus nog niet helemaal achter. Ik heb een CopperJet 816-2P en ik heb daarin de menu's nog geen indicatie van de up/down snelheden kunnen vinden. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb even een kort technisch vraagje.
M'n zus heeft al jaren DSL-express en is dus ook een tijdje terug omgezet naar XS4ALL. Ze heeft daar geen problemen mee, het internet werkt goed (al voelt het wel traag vergeleken met het HCCNET/XS4ALL wat ik thuis heb, terwijl het dezelfde snelheden heeft), maar gister ben ik tegen een probleempje aangelopen.
Omdat ze nog met het oude Xytel 650 modem in bridge-mode werkte, en nu heeft ze een 2 pc erbij gekocht, die dus niet ongestraft aangesloten kon worden op de Xytel. Aangezien het prijsverschil tussen een nieuwe modem/router met wifi en een standalone router met wifi nou niet echt schrikbarend groot is, hebben we besloten een nieuw modem aan te schaffen (een 3Com office connect).
Na letterlijk etterlijke uren bezig te zijn geweest, stond ik op het punt om de configuratie op te geven, ik kreeg maar geen verbinding met Demon/XS4ALL, terwijl ik wel een sync kreeg op de lijn.

Uiteindelijk is het wel gelukt, door de verbindingsgegevens te kopieren in het modem, dus DHCP uit, IP, submask, DNS en gateway met de hand ingevult en gebruikmakend van MAC-adress spoofing. Niet de meest nette manier van configureren, maar het werkte in iedergeval.

Nu wil ik het nog beter inrichting, en het modem op DHCP kunnen zetten en met z'n eigen MAC-adresss aanmelden, maar hoe moet dit?

In de TS lees ik, dat BBNed klanten met een oude lijn, dat konden via een website, maar deze website bestaat niet meer. Nu weet ik niet of m'n zus een oude lijn heeft (ze heeft sinds een jaar of 4 / 5 internet via Demon) en weet ik ook niet hoe ik dit in orde kan maken...

Wie kan mij daar duidelijkheid in geven?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

The - DDD schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:19:
Hmm ja, daar ben ik dus nog niet helemaal achter. Ik heb een CopperJet 816-2P en ik heb daarin de menu's nog geen indicatie van de up/down snelheden kunnen vinden. :s
De up/down snelheid kun je alleen via telnet opvragen, niet via je webbrowser.

Bij (mijn) Zyxel gaat het als volgt:
telnet 192.168.1.1
paswoord 1234
24. System Maintenance
1. System Status
Upstream Speed: 1023 kbps
Downstream Speed: 8052 kbps

Bij een Copperjet moet je waarschijnlijk de volgende settings gebruiken:
telnet 172.19.3.1
Gebruikersnaam admin
Paswoord: admin
deepbass909 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:45:
In de TS lees ik, dat BBNed klanten met een oude lijn, dat konden via een website, maar deze website bestaat niet meer. Nu weet ik niet of m'n zus een oude lijn heeft (ze heeft sinds een jaar of 4 / 5 internet via Demon) en weet ik ook niet hoe ik dit in orde kan maken...
Vroeger kon je met deze pagina een nieuw MAC adres registreren https://services.nl.demon...dhcp/find_and_add_mac.cgi Die werkt inderdaad niet meer. Nu kun je een nieuw MAC adres (wat op je router staat) alleen nog maar telefonisch aan Xs4All doorgeven, zodat zij dat voor jou kunnen registreren. :)

[ Voor 34% gewijzigd door cjdijk op 07-11-2007 16:52 . Reden: Tweede Quote ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:35

Gallus

Cheesy

cjdijk schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:38:
[...]
Vroeger kon je met deze pagina een nieuw MAC adres registreren https://services.nl.demon...dhcp/find_and_add_mac.cgi Die werkt inderdaad niet meer. Nu kun je een nieuw MAC adres (wat op je router staat) alleen nog maar telefonisch aan Xs4All doorgeven, zodat zij dat voor jou kunnen registreren. :)
Dat laatste is niet mogelijk bij XS4ALL. Je zult de DHCP-lease echt af moeten wachten (max. 2 uur) of vrij moeten geven (ipconfig /release bijv.). Dan kun je met ieder ander MAC-adres verbinding maken.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

geduld is dus het magische woord... Het was bijzonder frustrerend gister, heb je alles (achteraf) goed ingesteld, krijg je geen verbinding... dus ook geen bevestiging dat het inderdaad goed staat en ik een nieuwe DHCP-lease kon krijgen...

Ik weet nu dat het modem goed staat en dat registratie automatisch moet gebeuren. Eerdaags er toch maar weer een avond aan gaan besteden (moet er sowieso nog aan de slag, het modem hangt nu nog aan een ethernet kabeltjes te bengelen...)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Gallus schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:02:
Dat laatste is niet mogelijk bij XS4ALL. Je zult de DHCP-lease echt af moeten wachten (max. 2 uur) of vrij moeten geven (ipconfig /release bijv.). Dan kun je met ieder ander MAC-adres verbinding maken.
Dat hebben ze bij Tiscali toch beter geregeld dan volgens mij. Ik kon gewoon de router vervangen zonder iets te releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Olaf van der Spek schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:02:
[...]

Dat hebben ze bij Tiscali toch beter geregeld dan volgens mij. Ik kon gewoon de router vervangen zonder iets te releasen.
Ja, maar als je bij Tiscali een modem vervangt, krijg je ook een ander IP adres.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Ik heb even zitten zoeken en volgens mij zijn dit de gevens die ik hebben moet:
port dsl status
Connected = true
OperationalMode = G.Dmt
State = Showtime
TxBitRate = 512000
RxBitRate = 3232000
ActivateLine = None
Standard = Multimode
EcFdmMode = FDM
AnnexType = AnnexA
Defaults = None
resetDefaults = false
512000 up en 3232000 down. Dat is dus GEEN 1Mbit up en 6 Mbit down.

[ Voor 4% gewijzigd door The - DDD op 11-11-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
oops

[ Voor 94% gewijzigd door The - DDD op 11-11-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Nou ik heb dus even gebeld met Xs4All...

Kreeg een ongeduldig zak hooi aan de lijn die ontzettend zijn best deed om mij chagerijnig te maken.

Nu gaan ze dus een lijn test aanvragen bij de KPN, heb er een call nummer voor gekregen.

Van de kant van Xs4All gaven ze aan dat mijn ADSL verbinding niet sneller kon vanwege de lijn. Teveel ruis enzo. Ik vind het dikke bullshit, want het heeft jarenlang prima gewerkt en het is niet over een ander leverancier netwerk gegaan en bij mijn weten is de lokale loop niet veranderd.

NU heb ik dus het gevoel dat Xs4All mij lekker in mijn sop gaar laat koken met een verbinding die niet voldoet aan de opgegeven specificaties. Terwijl het wel heeft gewerkt. Kijk, als ik nou een 20MB lijn zou hebben en ik heb effectief maar 12, dat kan gebeuren, maar nu is mijn 6/1MB lijn gewoon gehalveerd. Dus ik zou het meer dan redelijk vinden als ik ook de helft betaal van mijn abbonements geld.

Iemand ervaringen met dit soort dingen? Kan ik KPN bellen met mijn call nummer? Kan ik verbetering verwachten door deze lijn meting van KPN?

Hoe lang moet ik trouwens mijn router/modem direct aan de aansluiting hangen om resultaat te zien? Want ik vind het zo vaag dat ik gewoon een stabiele 3MB heb. Zit net even topics te lezen hier op GOT en ik krijg een vermoeden dat er een verkeerd profiel is ingesteld op mijn account. Ik heb namelijk een abbo die ergens tussen lite en basic in zit. Dus zou zo maar kunnen dat er effe verkeerd geklikt is door de KPN, XS4all kan dat niet zien volgens mij.

[ Voor 17% gewijzigd door The - DDD op 12-11-2007 11:29 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heb zelf al een paar jaar geen Demon meer, maar 2 vrienden van mij nog wel. Beiden kunnen sinds twee weken geen e-mail meer versturen via post.demon.nl in Thunderbird, terwijl ze niks hebben veranderd. Ze mogen steeds opnieuw hun wachtwoord intypen en verder gebeurt er niks. Bugje van Thunderbird of is er iets aan de SMTP server veranderd?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:21
Gizz schreef op donderdag 22 november 2007 @ 23:15:
Heb zelf al een paar jaar geen Demon meer, maar 2 vrienden van mij nog wel. Beiden kunnen sinds twee weken geen e-mail meer versturen via post.demon.nl in Thunderbird, terwijl ze niks hebben veranderd. Ze mogen steeds opnieuw hun wachtwoord intypen en verder gebeurt er niks. Bugje van Thunderbird of is er iets aan de SMTP server veranderd?
Hey, m'n moeder had precies hetzelfde! Zij dus eerst de server omgezet naar de zendende mailserver van XS4ALL, maar probleem bleef. Met hulp van de XS4ALL helpdesk heeft ze een vinkje in de configuratie van Thunderbird uitgezet - waarschijnlijk heeft dat vinkje iets te maken met de SMTP instellingen en authenticatie of zo. Kan je verder niet aan de details helpen, maar die twee vrienden zouden eens de helpdesk moeten bellen.

... en niks dan respect voor m'n moeder die het samen met de helpdesk wist op te lossen. En de helpdesk van XS4ALL, die Thunderbird ondersteund en er blijkbaar nog verstand van heeft ook. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The - DDD schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:17:

Kreeg een ongeduldig zak hooi aan de lijn die ontzettend zijn best deed om mij chagerijnig te maken.

Nu gaan ze dus een lijn test aanvragen bij de KPN, heb er een call nummer voor gekregen.

Van de kant van Xs4All gaven ze aan dat mijn ADSL verbinding niet sneller kon vanwege de lijn. Teveel ruis enzo. Ik vind het dikke bullshit, want het heeft jarenlang prima gewerkt en het is niet over een ander leverancier netwerk gegaan en bij mijn weten is de lokale loop niet veranderd.

NU heb ik dus het gevoel dat Xs4All mij lekker in mijn sop gaar laat koken met een verbinding die niet voldoet aan de opgegeven specificaties. Terwijl het wel heeft gewerkt. Kijk, als ik nou een 20MB lijn zou hebben en ik heb effectief maar 12, dat kan gebeuren, maar nu is mijn 6/1MB lijn gewoon gehalveerd. Dus ik zou het meer dan redelijk vinden als ik ook de helft betaal van mijn abbonements geld.

Iemand ervaringen met dit soort dingen? Kan ik KPN bellen met mijn call nummer? Kan ik verbetering verwachten door deze lijn meting van KPN?

Hoe lang moet ik trouwens mijn router/modem direct aan de aansluiting hangen om resultaat te zien? Want ik vind het zo vaag dat ik gewoon een stabiele 3MB heb. Zit net even topics te lezen hier op GOT en ik krijg een vermoeden dat er een verkeerd profiel is ingesteld op mijn account. Ik heb namelijk een abbo die ergens tussen lite en basic in zit. Dus zou zo maar kunnen dat er effe verkeerd geklikt is door de KPN, XS4all kan dat niet zien volgens mij.
The - DDD schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:17:

klein vraagje betaal je al wel voor die 6/1mb lijn??
Zo, ja zou ik de helpdesk van xs4all ff bellen en zeggen dat als ze het niet binnen een week ofzo geregeld hebben je gewoon geen abbo. geld meer betaald omdat hun niet de jusite dienst leveren waar voor jij wel betaald.

Mij wouden ze ook ff 2 a 3 weken laten wachten met het overzetten naar het juiste snelheidsprofiel.
Heb toen direct gezegd dat ik het er niet mee eens was en dat het binnen een week geregeld moest zijn, anders ik geen abbo geld meer betaal. nou toen kon het in een keer binnen een week.
Maar het ergste komt nog de volgende dag was het al gefixed. Of terwijl ze houden je gewoon aan het lijntje.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
vanaalten schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 08:17:
[...]

Hey, m'n moeder had precies hetzelfde! Zij dus eerst de server omgezet naar de zendende mailserver van XS4ALL, maar probleem bleef. Met hulp van de XS4ALL helpdesk heeft ze een vinkje in de configuratie van Thunderbird uitgezet - waarschijnlijk heeft dat vinkje iets te maken met de SMTP instellingen en authenticatie of zo. Kan je verder niet aan de details helpen, maar die twee vrienden zouden eens de helpdesk moeten bellen.

... en niks dan respect voor m'n moeder die het samen met de helpdesk wist op te lossen. En de helpdesk van XS4ALL, die Thunderbird ondersteund en er blijkbaar nog verstand van heeft ook. _/-\o_
Dit was een onverwachte bijwerking van het feit dat de hostname post.demon.nl is omgezet naar de smtp-servers van XS4ALL. De servers van Demon snapten geen smtp-authenticatie, dus maakte het ook niet uit als je dat (onterecht) aan had staan in je mail client. Blijkbaar doet Thunderbird dat by default. De XS4ALL-servers snappen wel SMTP-authenticatie en beginnen dus te klagen dat je (niet ingevulde, of misschien zelfde als bij pop3-gegevens ingevulde) gebruikersnaam/wachtwoord niet klopt.

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Toen kwam er een olifant met een hele grote snuit... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Referend aan nieuws: Xs4all verhoogt adsl-snelheden
Weet iemand of wij 'ex-demonners' ook over gaan op deze nieuwe snelheden ?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Tomba schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:17:
Referend aan nieuws: Xs4all verhoogt adsl-snelheden
Weet iemand of wij 'ex-demonners' ook over gaan op deze nieuwe snelheden ?
Mijn verbinding thuis geeft nog steeds "Up: 6149/1031 Kbps" aan.
Kortom, ik vrees dat wij buiten de boot vallen.

Hmm sterker nog, we betalen nu voor 6/1 net zoveel als de "Lite" klanten terwijl die 8/1 krijgen voor dat geld. :(
Laat ze ons dan minimaal upgraden naar 8/1.

[ Voor 15% gewijzigd door TD-er op 01-04-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

TD-er schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:30:
[...]

Hmm sterker nog, we betalen nu voor 6/1 net zoveel als de "Lite" klanten terwijl die 8/1 krijgen voor dat geld. :(
Jeetje das idd minder netjes (ging zelf van 2/1 naar 2/0,5 destijds dat vond ik nog net acceptabel)
Lees wel op http://www.xs4all.nl/alle...q_snelheidsverhoging.php:
Wanneer wordt mijn verbinding sneller gemaakt?

Vanaf 1 april 2008 start XS4ALL met het verhogen van de snelheden. U krijgt een bevestigingsbrief van de nieuwe snelheid nadat deze is doorgevoerd.
Dus het lijkt erop dat ze niet direct iedereen upgraden maar dat het geleidelijk gaat ?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Tja, ik zit vanaf vandaag ergens anders :P

:w Demon/XS4all 8)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 13:45

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

TD-er schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:30:
[...]

Toen ik overgezet werd van Demon (8Mbit) naar XS4All werd ik ook op 6Mbit gezet. Heb toen even met de helpdesk van XS4All gebeld en zij hebben mij toen terug omgezet naar 8Mbit, wel voor de nieuwe prijs.

Maar als ze ons als ex-Demon klanten over zouden slaan, zou ik wel triest vinden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Vergeet je niet al die Demon-catch-all-mailadressen aan te passen Arno? :P Sixxs schijnt dat nogal belangrijk te vinden bijvoorbeeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik gebruikte mijn demon adressen al een jaar niet meer ;)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Zojuist een geel-witte enveloppe uit de bus gehaald.
Wij (oud-Demon klanten) krijgen een hogere snelheid en deze zal automatisch doorgevoerd worden, maar niet iedereen tegelijk.
Na upgrade krijgen we daar nog een brief over.
Er staat echter geen nieuw te verwachten snelheid in, dus ik ga ervanuit dat we gewoon gelijk getrokken zullen worden met de andere XS4all-only abonnementen. (dus 6/1 zal vermoedelijk 8/1 worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Veel leuker, ik heb mijn overeenkomst opgezegd per 1 april (gisteren) en zit dus ook vanaf gisteren bij mijn nieuwe provider.

De helden van XS4all houden dus wel lekker abo geld in voor april :/

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Daarom moet je ook opzeggen per 31 maart en je nieuwe contract in laten gaan per 1 april?

Of word je überhaupt genaaid als je niet zonder downtime wil zitten tegenwoordig -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Heb even met de helpdesk gebeld, admin was al naar huis. Blikbaar was de aanvraag nog niet helemaal verwerkt en heeft het gekruist met de incasso batch. Morgen even met admin bellen en anders gaat de rode kaart naar de bank.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Laatst online: 22-08 19:26
Arno schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:38:
Heb even met de helpdesk gebeld, admin was al naar huis. Blikbaar was de aanvraag nog niet helemaal verwerkt en heeft het gekruist met de incasso batch. Morgen even met admin bellen en anders gaat de rode kaart naar de bank.
Dat bedrag wordt automatisch gecrediteerd zodra de bevestiging van de migratie binnen is bij XS4ALL. Die bevestiging komt meestal een dag na de feitelijke omzetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

TD-er schreef op woensdag 02 april 2008 @ 17:51:
Zojuist een geel-witte enveloppe uit de bus gehaald.
Wij (oud-Demon klanten) krijgen een hogere snelheid en deze zal automatisch doorgevoerd worden, maar niet iedereen tegelijk.
Na upgrade krijgen we daar nog een brief over.
Er staat echter geen nieuw te verwachten snelheid in, dus ik ga ervanuit dat we gewoon gelijk getrokken zullen worden met de andere XS4all-only abonnementen. (dus 6/1 zal vermoedelijk 8/1 worden)
Same here. Maar als we maar 8/1 oid krijgen mogen ze het voor mij houden, doe dan maar korting oid.....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Francis schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:28:
[...]

Same here. Maar als we maar 8/1 oid krijgen mogen ze het voor mij houden, doe dan maar korting oid.....
Ik heb zonet het gele welkomstboekje er even bijgezocht.
Achterin had ik de sticker met account-info geplakt en hierop staat dat ik hier XS4all Olny ADSL Basic heb.
Hier staat dat de Basic-abonnementen van 8/1 naar 20/1 gaan (mits de diverse factoren het toestaan).
Dus we zullen zien op welke snelheid het modem binnenkort zal verbinden.
Ik heb hier een ADSL2 modem en zit op zo'n 300m van de centrale, dus in principe kan 20/1 hier ook werken.
Zolang de prijs maar niet omhoog gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuut
  • Laatst online: 18:10
Volgens http://www.xs4all.nl/alle...aq_snelheidsverhoging.php

12. Ik ben voormalig Demon-klant. Wat gebeurt er met mijn abonnement?

Snelheid Prijs Snelheid Prijs
Lite 3/1 Mbit/s 29,95 Start 4/1Mbit/s 29,95
Basic 6/1 Mbit/s 39,95 Lite 8/1 Mbit/s 39,95
Fast 12/1 Mbit/s 54,95 Basic 20/1 Mbit/s 54,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Duurt ff een paar dagen, maar dan heb je eindelijk ook een eigen FAQ-entry…

Goed bezig XS4ALL :P Naja, beter laat dan nooit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:52
TD-er schreef op donderdag 03 april 2008 @ 00:35:
[...]

Ik heb zonet het gele welkomstboekje er even bijgezocht.
Achterin had ik de sticker met account-info geplakt en hierop staat dat ik hier XS4all Olny ADSL Basic heb.
Hier staat dat de Basic-abonnementen van 8/1 naar 20/1 gaan (mits de diverse factoren het toestaan).
Dus we zullen zien op welke snelheid het modem binnenkort zal verbinden.
Ik heb hier een ADSL2 modem en zit op zo'n 300m van de centrale, dus in principe kan 20/1 hier ook werken.
Zolang de prijs maar niet omhoog gaat...
Tuut schreef op donderdag 03 april 2008 @ 08:34:
Volgens http://www.xs4all.nl/alle...aq_snelheidsverhoging.php

12. Ik ben voormalig Demon-klant. Wat gebeurt er met mijn abonnement?

Snelheid Prijs Snelheid Prijs
Lite 3/1 Mbit/s 29,95 Start 4/1Mbit/s 29,95
Basic 6/1 Mbit/s 39,95 Lite 8/1 Mbit/s 39,95
Fast 12/1 Mbit/s 54,95 Basic 20/1 Mbit/s 54,95
ik vind dit ook allemaal zeer vreemd.
Ik heb ook een geel boekje waar op staat Xs4all basic Only.

Factuur:
  • 1 Maand ADSL Basic abonnement (XS4ALL Only)
  • (Periode 16-03-2008 tot 16-04-2008) 46.18 46.18
  • 1 Maand korting ADSL Basic abonnement (XS4ALL Only)
  • (Periode 16-03-2008 tot 16-04-2008) -12.61 -12.61
  • Subtotaal (exclusief BTW) € 33.57
  • BTW 19% over € 33.57 € 6.38
De factuur geeft ook aan dat we basic hebben, met een korting...
Ik ben al aan het rondkijken voor iets anders, want van 1vd goedkoopste (demon toen ik er bij kwam) naar nu de duurste....

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
't "Probleem" is, is dat ze nergens zeggen dat je abonnements-vorm/naam hetzelfde blijft. Enige wat ze zeggen is dat je snelheid omhoog gaat en dat je niet meer gaat betalen. Dus ook al zit je na de verhoging niet meer bij Basic, maar bij Lite, je snelheid gaat wel omhoog. Denk niet dat daar juridisch iets uit te halen valt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Ik ga idd ook overstappen naar wat anders.
Ik heb nog een adsl go abbo, wat eigenlijk niet wordt aangeboden voor een bedrag van € 21,95. Deze stamt nog van het oude Demon abbonement.
Dat vindt ik eigenlijk meer dan genoeg geld voor een verbinding. Alleen de snelheid kan af en toe iets hoger, al is dat 9 van de 10 keer zelfs voldoende.
Gan maar eens kijken naar Tweak. Ik zie die grote prijsvechters eigenlijk niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Als oud-Demon klant voel ik me nu best wel in de kou staan. Ik ben dus gemigreerd naar XS4ALL, zo'n Go abonnement. Dus omdat Demon wel een kwalitatieve verbinding kon leveren voor een concurrerende prijs, wil XS4ALL daar niets mee te maken hebben. Intussen is 1,5Mbit voor 21,95 euro best wel langzaam ten opzichte van de prijs. Nu hoef ik echt niet bij deze provider een 20Mbit verbinding te hebben die net zoveel kost als de huidige prijsvechters, maar een verhoging van de snelheid om die meer op niveau te brengen, dat mag toch wel?

Dan zijn er nog de problemen die je hoort (en soms zelf meemaakt) bij XS4ALL. Ik noem de haperende mailservice als voorbeeld waar ik zelf mee te maken heb. Ik heb er weinig last van omdat ik al veel mail heb omgezet naar een ander adres, maar het gaat om het principe. Daarbij kan ik niet meer zo makkelijk gebruik maken van de verschillende aliassen, wat een vermindering is van de service (daar maakte ik voor de migratie veel gebruik van, heel handig icm webmail wanneer ik via een alternatieve alias wilde versturen).
Tel daarbij op de manier waarop XS4ALL werkt als je wilt overstappen (juist omdat de dienstverlening minder is geworden), iets wat best wel stroef kan verlopen (al weet ik niet of dat inmiddels beter is geworden).

Nee, XS4ALL is niet de provider waar ik zou willen blijven als ze dus bepaalde klanten vergeten en de service verminderen. Het is in dat opzicht terecht dat ze van de eerste plaats zijn verstoten als beste provider.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik kan spreken uit ervaring dat opzeggen beter gaat nu, alleen de incasso intrekken duurt wat langer :X

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Herstel bovenstaand :X

Ik mocht dus de kosten voor april laten storneren, ik gedaan vorige week bij de bank, krijg ik vandaag een acceptgiro in de bus of ik het wil betalen omdat de incasso is misgelopen :?

Wat een stel administratieve kut kneuzen daar in Amsterdam 8)7

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ach, tegenwoordig zou je als bedrijf praktisch een prijs moeten krijgen als je administratie wél in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuut
  • Laatst online: 18:10
Heeft iemand de upgrade al gehad?.
Het is inmiddels al de 20ste en heb nog steeds 6Mbit. Zo te zien is xs4all net zo snel als mijn verbinding (langzaam dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

OMG OMG OMG OMG :X

Heb dus per 1/4 mijn contract opgezegd zoals al aangegeven, hebben die eikels WEER geld afgeschreven :/

Ik heb nu al medelijden met de persoon die zo de telefoon gaat opnemen, teringtent :r

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Arno schreef op maandag 05 mei 2008 @ 18:30:
OMG OMG OMG OMG :X

Heb dus per 1/4 mijn contract opgezegd zoals al aangegeven, hebben die eikels WEER geld afgeschreven :/

Ik heb nu al medelijden met de persoon die zo de telefoon gaat opnemen, teringtent :r
Ik heb de automatische incasso destijds laten blokkeren.. moet je eens kijken hoe snel alles dan geregeld is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Na een stornering kwamen binnen een week de dreigbrieven binnen :X

Ik heb ze gebeld en ze zouden morgen tussen 10 en 11 terugbellen omdat een of andere sjaak er niet was. Als die morgen niet bellen, dan ga ik de bank de opdracht geven alles te blokkeren.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Uiteraard niet teruggebeld gisteren. Zelf maar even gebeld om 15:30 uur en ze wisten me te vertellen dat er dus nog geen zak was gedaan. Na 20 min wachtmuziek wisten ze me te vertellen dat alles nu geregeld was en dat ik mijn geld terug zou krijgen.

Heb ze wel even duidelijk gemaakt dat als het voor 1 juni niet is geregeld, dat ze een serieus probleem hebben en dat ik bij de bank een klacht ga indienen over ongeldige incasso's.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Sinds gisterenavond een uur of 18 maakt mijn modem verbinding met een snelheid van 7996/1023 kbps.
Helaas heb ik er nog vrijwel geen profijt van gehad, want anderhalf uur later kreeg ik geen IP meer tot vanmorgen even voor 10 uur.

Nee sinds de overname door XS4all is het veel minder stabiel geworden (al de 4e of 5e langdurige storing deze maand, waar bij Demon/BBned het aantal uren downtime per jaar op 1 hand te tellen was)

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste