"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ik raad Dhr. Lennart G. aan om z'n mails minimaal één keer door te lezen en een opfris-cursus Nederlands te volgen.
Moet weten of ik nou weer een stabiele verbinding heb
Linux is zo cool dat ik het koud heb
Kijk en daarom vind ik het nu zo jammer dat Demon niet meer is, dit soort service zie je niet vaak. Als XS4All de boel niet had verziekt was ik nog steeds een trouwe demon klant geweest. Oele bedankt...........Oele_ schreef op zondag 02 september 2007 @ 01:51:
[...]
Dat account is inderdaad te lang open blijven staan door een probleem met het script dat uitgaande BaByXL-migraties verwerkt. Hij is afgelopen week alsnog met terugwerkende kracht per migratiedatum gesloten. Je krijgt een paar maanden abonnementsgeld terug, dat zal deze week als het goed is overgemaakt worden.
Excuses voor het ongemak!

Alleen nu krijg ik gisteravond ineens een berg email te verwerken! Allemaal bounces op (waarschijnlijk spam) verzonden met mijn systeemnaam als afzender.
Hoe kan dit? Bij demon heb ik dit nooit gehad.
Ik vind het wel erg toevallig dat dat nu ineens gebeurd nu xs4all de boel net overgenomen heeft. (sinds deze week ook de DNS lijkt het, want die is in te stellen nu in het servicecenter)
Dit heb ik een maand of twee geleden gehad, lang voor de migratie. Allemaal onzinnamen@mijndomein.demon.nl. Ik heb een scrippie gemaakt om al die lokaal niet te bezorgen e-mails te verwijderen. De overlast heeft een paar weken geduurd, toen was de last over.wberkel schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 09:22:
[...]
Alleen nu krijg ik gisteravond ineens een berg email te verwerken! Allemaal bounces op (waarschijnlijk spam) verzonden met mijn systeemnaam als afzender.
Hoe kan dit? Bij demon heb ik dit nooit gehad.
[...]
Drie weken terug belde ik voor het nieuwe adsl2+ modem (als Demon 8Mbit-migrant naar ADSL Fast). Daar had ik geen recht op.. (van een XS4ALL medewerker hier op GoT hoorde ik anders..)
Kort hierna de opzegging de deur uit gedaan, welke een week later nogmaals verstuurd moest worden, omdat de eerste niet aangekomen zou zijn (we hadden verzend-/ontvangstbewijs).
Vervolgens nog een hele discussie gehad ivm de aankomende telco-migratie (men wilde de lijn slopen.. terwijl daar expliciet niet om gevraagd werd)
Komt er vandaag aangetekend een 'discrete' witte doos met daarin een nieuw Speedtouch modem 'als cadeau' (zo staat het in de brief).
Toch maar goed dat ik dat modem niet gekocht heb voor 80 euro vorige maand

Nu heb ik weer een modem teveel...

Het adsl-pakket van de nieuwe provider moet namelijk een deze dagen ook al binnenkomen.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
M'n ouders gebruikten slechts één 'alias'. Zo af en toe logde ik in met de webmail om spam op wat andere aliassen te verwijderen (veroorzaakt door IRC).
Maar op een of andere manier krijgt XS4ALL 't voor elkaar om maar meteen het maximale aantal mailboxen aan te maken met een stelletje maffe namen. Zo is 't "<systeemnaam>0" en "<systeemnaam>1" geworden, maar ook "<systeemnaam>h", "<systeemnaam>h" en "<systeemnaam-waarvan-de-laatste-letter-een-'s'-is-geworden>p".
Vervolgens heb ik m'n ouders alias maar aan de <systeemnaam>0 gehangen en de spambox naar <systeemnaam>1. De catch-all stond al naar <systeemnaam>1. Dus ik een mailtje sturen. Die zie ik prachtig als ik inlog op pop.demon.nl. Maar krijg ik die te zien als ik op XS4ALL's pop-servers inlog met de XS4ALL-inlognamen? Of inlog op XS4ALL's webmail? Want bij de Demon-webmail kun je nu niet meer terecht. Nee, natuurlijk niet! XS4ALL zal toch ook eens iets correct doen

Overigens zijn er slechts twee aliassen aangemaakt in het Service Centre: die van m'n ouders en postmaster. De overige drie XS4ALL-popboxen worden dus helemaal niet gebruikt

Oh en als ik alleen inlog op <systeemnaam> bij pop3.demon.nl, dan krijg ik inderdaad de lijst emails te zien die ik ook krijg als ik bij XS4ALL inlog op de catch-all-mailbox. Maar als ik dus inlog op de XS4ALL-mailbox waar m'n ouders' Demon-alias heenverwijst, krijg ik alleen twéé keer een "Welkom"-mail te zien. Nuttig!
Ah, mailtje gevonden in <systeemnaam>h. WTH doet ie dáár nou weer?

En in de overige twee inboxen zit spam... Toch knap dat XS4ALL mail af weet te leveren naar inboxen waar helemaal geen alias op staat.

Jeuj, nu kan ik niet meer inloggen op de POP-box van Demon met 't email-adres van m'n ouders

Handig, nu er nog maar twee mailboxen over zijn bij XS4ALL én alle aliassen staan goed ingesteld komt de mail die ik ge-SMTP'd had alsnog niet aan in een van die mailboxen

Fijn, de catch-all werkt wel. Maar daar hebben m'n ouders geen flikker aan

[ Voor 27% gewijzigd door Osiris op 06-09-2007 17:37 ]
Verwijderd
Stuur me s een mailtje met de betreffende systeemnaam?Osiris schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:12:
Nou, volgens mij klopt er geen moer van, daar bij XS4ALL's email-migratie.
M'n ouders gebruikten slechts één 'alias'. Zo af en toe logde ik in met de webmail om spam op wat andere aliassen te verwijderen (veroorzaakt door IRC).
Maar op een of andere manier krijgt XS4ALL 't voor elkaar om maar meteen het maximale aantal mailboxen aan te maken met een stelletje maffe namen. Zo is 't "<systeemnaam>0" en "<systeemnaam>1" geworden, maar ook "<systeemnaam>h", "<systeemnaam>h" en "<systeemnaam-waarvan-de-laatste-letter-een-'s'-is-geworden>p".
Vervolgens heb ik m'n ouders alias maar aan de <systeemnaam>0 gehangen en de spambox naar <systeemnaam>1. De catch-all stond al naar <systeemnaam>1. Dus ik een mailtje sturen. Die zie ik prachtig als ik inlog op pop.demon.nl. Maar krijg ik die te zien als ik op XS4ALL's pop-servers inlog met de XS4ALL-inlognamen? Of inlog op XS4ALL's webmail? Want bij de Demon-webmail kun je nu niet meer terecht. Nee, natuurlijk niet! XS4ALL zal toch ook eens iets correct doen
Overigens zijn er slechts twee aliassen aangemaakt in het Service Centre: die van m'n ouders en postmaster. De overige drie XS4ALL-popboxen worden dus helemaal niet gebruikt
Oh en als ik alleen inlog op <systeemnaam> bij pop3.demon.nl, dan krijg ik inderdaad de lijst emails te zien die ik ook krijg als ik bij XS4ALL inlog op de catch-all-mailbox. Maar als ik dus inlog op de XS4ALL-mailbox waar m'n ouders' Demon-alias heenverwijst, krijg ik alleen twéé keer een "Welkom"-mail te zien. Nuttig!
Ah, mailtje gevonden in <systeemnaam>h. WTH doet ie dáár nou weer?
En in de overige twee inboxen zit spam... Toch knap dat XS4ALL mail af weet te leveren naar inboxen waar helemaal geen alias op staat.Ga die mailboxen wel ff verwijderen ofzo, compleet nutteloos
Jeuj, nu kan ik niet meer inloggen op de POP-box van Demon met 't email-adres van m'n oudersBrakke zooi
Handig, nu er nog maar twee mailboxen over zijn bij XS4ALL én alle aliassen staan goed ingesteld komt de mail die ik ge-SMTP'd had alsnog niet aan in een van die mailboxenHan-dig.
Fijn, de catch-all werkt wel. Maar daar hebben m'n ouders geen flikker aan
Ik denk dat 't niet meer nodig is. Hoewel m'n ouders nu opeens moeten inloggen met het algemene wachtwoord ipv het POP3-wachtwoord, komen mails nu wel aan.Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 18:25:
[...]
Stuur me s een mailtje met de betreffende systeemnaam?
Er missen nog wel talloze mails die ik gestuurd had overigens. En ik vind het vaag dat 't op zo'n vage manier moet gaan

[ Voor 15% gewijzigd door Osiris op 06-09-2007 19:02 ]
Aangegeven dat ik het wat slordig vond dat ik al gemigreerd werd zonder dat ik de brief had ontvangen, aangezien die een week later kwam. En dat de bereikbaarheid van de migratiedesk waar ik door de demon helpdesk naartoe gestuurd was nogal slecht was.
De mevrouw die belde was vriendelijk en begripvol en bood me vervolgens een contractverlenging met een maand korting aan. Waar ik overigens nog niet op in ben gegaan.
Aangezien ik toch het idee heb dat ik vrij fors betaal voor de snelheid die ik krijg, maar ik wil ook nog niet van xs4all af, omdat ik ook nog een keus moet maken over digitale TV en misschien komt daar nog een mooie aanbieding.
Een paar dagen geleden is de eerste afschrijving geweest sinds de overname van Demon naar XS4All, en voor zover ik weet zou er ook niets veranderen aan het af te schrijven abonnemenstgeld.
Echter nu ik de laatste afschrijving controleer, zie ik dat er gewoon 40 euro is afgeschreven.
Heb ik nu een poot om op te staan als ik contact opneem met XS4All? De actie was namelijk niet officieel, maar ik heb ook geen zin om nu die 40 euro te blijven betalen.
Alvast bedankt.
“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm
Wat stond er in de informatie over je nieuwe xs4all abonnement? (nieuwe prijs)oshiro schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:37:
Ik ben één van de mensen die een paar maanden geleden mee heeft gedaan aan de 'actie' van Demon, waardoor ik slechts 25 euro voor een 6mbit lijn hoefde te betalen.
Een paar dagen geleden is de eerste afschrijving geweest sinds de overname van Demon naar XS4All, en voor zover ik weet zou er ook niets veranderen aan het af te schrijven abonnemenstgeld.
Echter nu ik de laatste afschrijving controleer, zie ik dat er gewoon 40 euro is afgeschreven.
Heb ik nu een poot om op te staan als ik contact opneem met XS4All? De actie was namelijk niet officieel, maar ik heb ook geen zin om nu die 40 euro te blijven betalen.
Alvast bedankt.
Daarnaast wens ik geen 59,95 te betalen voor iets wat ik bij de concurrent voor veel minder kan krijgen.
Bye Demon en Xs4all. Tele2 here I come. ( all in one abonnement, Telefoon / Televisie en Internet ).
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Verwijderd
Verwijderd
Mijn demon systeemnaan herkent xs4all helpdesk niet als ik een password resend aanvraag.
Heb geen mail of brief ointvangen sinds mei dit jaar (laatste nieuwsbrief).
Moet ik nog ergens een aankondiging krijgen...of wat is het idee??
Demon werkte sowieso met RFC1483/bridged (MPoA) en daarvoor heb je geen gebruikersnaam of wachtwoord nodig. Demon-klanten die nu via XS4ALL Only zitten, maken nog steeds gebruik van RFC1483/bridged (MPoA), dus da's lekker makkelijk.
Wel duurt het twee uur voordat de DHCP-server van XS4ALL de vorige lease 'vergeten' is (MAC-adres van je vorige router) en dus ook voordat je nieuwe router gaat werken.
Verwijderd
Zou het te maken hebben dat het nu een adsl2 modem moet zijn gezien 12MB ipv 8 MB is aangeboden met adsl only?
Bedankt voor de 'lease' tip.
Dat is dus hetzelfde geval als bij mij... van Demon ADSL 1 naar XS4ALL ADSL2 (Fast).Osiris schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 21:40:
Mag ik vragen waarom jij überhaupt een SpeedTouch hebt ontvangen?Je bent, gezien 't feit dat je in dit topic post, een ex-Demon-klant?
Demon werkte sowieso met RFC1483/bridged (MPoA) en daarvoor heb je geen gebruikersnaam of wachtwoord nodig. Demon-klanten die nu via XS4ALL Only zitten, maken nog steeds gebruik van RFC1483/bridged (MPoA), dus da's lekker makkelijk.
Wel duurt het twee uur voordat de DHCP-server van XS4ALL de vorige lease 'vergeten' is (MAC-adres van je vorige router) en dus ook voordat je nieuwe router gaat werken.
Om die volle snelheid te benutten, heb je een nieuw modem nodig.
Daar had ik laatst al voor gebeld. Maar ik zou er geen krijgen. Nuts79 gaf aan dat ik er wel recht op had.. Ik kreeg `m eergister toch nog binnen; helaas te laat voor xs4all.
Btw; dat ding is ook perfect als Switch/Accespoint te gebruiken
Verwijderd
Bij mij ook. Lijn is trager. Plotseling heb ik soms in de vroege avond last van mijn downloadsnelheid. Die loopt dan 30% terug ofzo en hakkelt. Rond 12 is het weer prima. Niet echt wat je van xs4all zou moeten verwachten. Zeker niet voor die prijs. (40 euro voor 6mbit) Belachelijk.flitspaal.nl schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 17:41:
Daarnet opzegbrief voor Xs4all de deur uit gedaan. Sinds mijn migratie van Demon naar Xs4all is mijn lijn merkbaar brakker en trager.
Daarnaast wens ik geen 59,95 te betalen voor iets wat ik bij de concurrent voor veel minder kan krijgen.
Bye Demon en Xs4all. Tele2 here I come. ( all in one abonnement, Telefoon / Televisie en Internet ).
En van die spam ben ik gelukkig nu af. Vlak voor de migratie kreeg ik per dag honderden onbezorgd berichten. Dat houdt idd een tijdje en stopt dan w
Ze hebben mijn Demon naam naar 8 tekens afgekort, probeer dat eens.Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 21:29:
Ik heb deze week ineens een mooie speedtouch ontvangen van xs4all maar geen begeleiding met wat ik daarmee moet doen. Er staat wel een handleiding hoe ik de modem moet configureren maar ik heb helemaal geen systeemnaam of password ontvangen, krijg dan ook geen conncetie.
Mijn demon systeemnaan herkent xs4all helpdesk niet als ik een password resend aanvraag.
Heb geen mail of brief ointvangen sinds mei dit jaar (laatste nieuwsbrief).
Moet ik nog ergens een aankondiging krijgen...of wat is het idee??
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Volgens mij wordt er alles aan gedaan om de Demon-migranten te mijden van het XS4ALL netwerk...1shot1kill schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 05:09:
Voor de mensen die de laatste tijd de Touchspeed 780 hebben gekregen en van Demon kwamen, in de brief die er bij zit staat een fout, in plaats van profiel 2 moet je profiel 3 kiezen om weer verbinding te krijgen, en 2 uur wachten natuurlijk.
[...]
Ze hebben mijn Demon naam naar 8 tekens afgekort, probeer dat eens.
't Is dat ik m'n mail wil behouden en van stoere extra's houdt, anders was ik ook allang overgestapt inderdaadMichael Knight schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 10:52:
[...]
Volgens mij wordt er alles aan gedaan om de Demon-migranten te mijden van het XS4ALL netwerk...

Eigenlijk had ik dat al eerder willen zeggen, Het valt gewoon op, maar ik probeer me in te houden.Michael Knight schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 10:52:
[...]
Volgens mij wordt er alles aan gedaan om de Demon-migranten te mijden van het XS4ALL netwerk...
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Tijd voor een eigen domein zou ik zeggen, die neem je overal mee heen (zelfs naar het buitenland).Osiris schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 11:36:
[...]
't Is dat ik m'n mail wil behouden en van stoere extra's houdt, anders was ik ook allang overgestapt inderdaad
Toen mij duidelijk was dat KPN de boel ging migreren ben ik direct overgestapt, maar ik lees af en toe toch nog even graag hier de reakties en heb er geen spijt van. Zelfs mijn mede-demonners (die ik toendertijd Demon had aanbevolen) meegekregen en krijg nu vriendenkorting
rm -r *
Als ik via de router verbonden ben dan valt internet continue weg en moet ik in me router dhcp release renew doen om weer even verbinding te hebben met internet.
Rechtstreeks op de pc aangesloten heb ik er geen last van.
Zonder waarschuwing geen internet van 17 aug. tot 3 september.
En maar bellen met de helpdesk, soms een uur in de wacht.
Ze vertellen dat ze een opdracht hebben gegeven aan de technische dienst van KPN, wanneer die het oplossen weten ze niet.
Diep droevig dat Xs4all.
nz1900
De hamvraag is wie van de twee (XS4all of je WRT) doet iets fout. Kan zo verschillend zijn als niet luisteren naar een broadcast antwoord waar jij daar wel om vraagt of het verkeerde terug krijgen (unicast ipv broadcast) of vanaf een ander IP adres dan in het eigen subnet (gebeurt met DHCP via een DHCP-relay bij de renew, dat is unicast naar de DHCP server dan meestal).Damocles.NL schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 12:31:
Sinds mijn migratie werkt mijn Linksys WRT54G niet meer naar behoren. Of dit nou toeval of dat het met XS4all te maken heeft dat weet ik niet. Vervelend is het wel!
Als ik via de router verbonden ben dan valt internet continue weg en moet ik in me router dhcp release renew doen om weer even verbinding te hebben met internet.
Rechtstreeks op de pc aangesloten heb ik er geen last van.
Heb je de laatste firmware in je WRT54G? Misschien loop je tegen een probleem aan nu waar al een oplossing voor is.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Mijn systeemnaam had maar 6 letters en kan daarmee bij demon nog wel op de service pagina inloggen, verder heb ik geen info dat dit gewijzigd is.1shot1kill schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 05:09:
Voor de mensen die de laatste tijd de Touchspeed 780 hebben gekregen en van Demon kwamen, in de brief die er bij zit staat een fout, in plaats van profiel 2 moet je profiel 3 kiezen om weer verbinding te krijgen, en 2 uur wachten natuurlijk.
[...]
Ze hebben mijn Demon naam naar 8 tekens afgekort, probeer dat eens.
Verwijderd
Da's ook vreemd, het MAC adres van de router achter dit nieuwe modem is exact hetzelfde gebleven. Anyway, als ik hem probeer te wijzigen krijg ik een error dat de MAC radiusdemon (of zoiets) niet te bereiken is.
Schiet lekker op dus...not.
Maar goed, de oude modem werkt nog netjes.
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb drie desktops aan een Netopia Cayman 3346 (via Demon). Op onvoorspelbare momenten valt de verbinding op een van de pc's weg. Of op twee, of op allemaal
De migratiehelpdesk zegt dat het niets met de migratie te maken heeft en verwijst door naar de gewone helpdesk. Die is ook na uren bellen niet te bereiken...
Iemand een oplossing?
Wat staat er in de "WAN Event History" en wat in de "Device Event History"?
Verder staan er bij "General Statistics" ook kolommen bij Rx Err en Tx Err. Zijn die anders dan 0?
Voorbeeldje van mijn Netopia:
1
2
3
4
5
| General Statistics Physical I/F-----Rx Bytes---Tx Bytes---Rx Pkts---Tx Pkts----Rx Err----Tx Err Ethernet LAN: 537413713 84616511 13222945 17944002 0 0 ADSL 150289226 561154285 17329135 12449679 0 0 |
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Zoek eens naar "SNMP". Daarmee kun je allerlei interface-informatie opvragen van je SpeedTouch. Onder Linux (servertje) gebruik ik gewoon MRTG die elke vijf minuten 't grafiekje update, maar dan moet je dus wel een servertje oid hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:18:
Bestaat er een tooltje zoiets als dumeter waarmee ik de doorvoersnelheid van mijn speedtouch realtime kan monitoren?
Overigens moet je via de telnet-interface de SNMP-agent van de SpeedTouch nog wel even aanzetten. Moest in mijn 546 via `device system` ofzo.
[ Voor 12% gewijzigd door Osiris op 11-09-2007 13:35 ]
Verwijderd
Ben nu even onderweg, maar zal vanavond/morgen kijken (weet nog niet hoe, maar dat zal het moeilijkste niet zijnTD-er schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:51:
Gelukkig heeft die Netopia een heel mooie log-mogelijkheid.
Verder staan er bij "General Statistics" ook kolommen bij Rx Err en Tx Err. Zijn die anders dan 0?

Stel nou dat er geen 0 staat, is dat dan de fout? En is daar ook een oplossing voor?
Stel daar staat wel een getalletje groter dan 0, dan kan het goed zijn dat er in de bedrading iets niet goed zit, waardoor er vaak pakketjes opnieuw gestuurd moeten worden.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:56:
[...]
Ben nu even onderweg, maar zal vanavond/morgen kijken (weet nog niet hoe, maar dat zal het moeilijkste niet zijn)
Stel nou dat er geen 0 staat, is dat dan de fout? En is daar ook een oplossing voor?
En het uitlezen gaat heel makkelijk, want de Netopia is menugestuurd. Gewoon even telnetten naar het IP-adres van je gateway.
En je kunt het ook van buiten bereiken (helaas).
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
hoe bevalt tele2? moet je kpn adsl lijn dan opzeggen of werkt het op dezelfde adsl lijn? laat even wat je hiervoor moest regelen, opzeggen etc.Duncan_R schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 10:39:
Ik dacht dat demon zelf actie ondernam als ze een andere provider op je lijn zagen zitten en je abbo opzegden, bij mij schrijven ze nog steeds geld af van mijn rekening terwijl ik al 2 maanden tele2 heb.....
Tele2 kan de lijn gewoon overnemenVerwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 00:06:
[...]
hoe bevalt tele2? moet je kpn adsl lijn dan opzeggen of werkt het op dezelfde adsl lijn? laat even wat je hiervoor moest regelen, opzeggen etc.
De precieze procedure staat netjes op www.tele2.nl... ik hoop over enkele weken ook overgezet te zijn (20Mbit Tele2 abonnement)
Verwijderd
Thanks Knight.Michael Knight schreef op woensdag 12 september 2007 @ 01:09:
[...]
Tele2 kan de lijn gewoon overnemen
De precieze procedure staat netjes op www.tele2.nl... ik hoop over enkele weken ook overgezet te zijn (20Mbit Tele2 abonnement)
Klopt het dat je een maand in acht moet nemen voor opzegging van XS4ALL abo of is dat anders tijdens deze migratie?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 01:25 ]
Verwijderd
1/ Op 2 MEI 2007 is de eerste brief ontvangen, met vermelding van DEMON 512/256 voor €19.95 gaat over in XS4ALL Only 1600/512 voor €21.95
2/ Op 3 Augustus kwam de volgende brief binnen. HET IS ZOVER! (ze geloven nog echt dat ze ONS een genoegen deden)
Helaas herinner ik mij niet precies de datum van de ' overzetting' totdat ik niet meer op de webmail van DEMON kon inloggen, maar dat was NIET op 3 Aug. Op 21 AUG kwam een email binnen van XS4ALL om te laten weten dat ze met de omzetting (weer) bezig waren. De email eindigde met " binnen 'enkele' dagen ontvangt u een brief met informatie over uw nieuwe XS4ALL abo". ( was dat niet al bekend op 2 MEI - lees eerste brief over migratie dd 2 MEI 2007)
3/ Rond 31 Aug kwam DE brief binnen (gedateerd 22 Aug 2007) met ' belangerijke informatie' over mijn abo. Mijn inlognaam klopt, maar kan niet daarmee inloggen op de WEBMAIL. De inlognaam is daar veranderd in ' inlognaam min laatste letter naam + h. Met Inlognaam +h kan ik wel inloggen.
DE brief schrijft: Contract datum is 3 Sept 07, waarom niet 1 SEPT??
ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin voor de zekerheid nog een test gedaan. Ook al heb ik een sneller abo nu, lijkt me de dl snelheid behoorlijk langzaam, begint bij 181kbps, zakt dan naar 164kbps. Is dat normaal voor een XS4ALL Only 1600/512 abo???
Kortom: hele correspondentie/ klanten informeren/ organisatie is ronduit slecht met uitroepteken.
Migratie met korte onderbreking is vlekkeloos verlopen. Emails komen binnen en kunnen verstuurd worden met behoud van (ex)DEMON adres.
Als die "kbps" staat voor 1000 bits per sec, dan is het beroerd, als het staat voor 1000 Bytes/sec, dan is het precies wat je kunt verwachten van een 1600kbps abonnement.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 01:29:
[...]
ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin voor de zekerheid nog een test gedaan. Ook al heb ik een sneller abo nu, lijkt me de dl snelheid behoorlijk langzaam, begint bij 181kbps, zakt dan naar 164kbps. Is dat normaal voor een XS4ALL Only 1600/512 abo???
[...]
Oftewel is het kBps, of kbps ?
Yup, een opzegtermijn van één maand.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 01:23:
[...]
Thanks Knight.Intussen gelezen. De reden voor mijn vraag is dat ik eens gehoord heb dat zij een andere verbinding zouden hebben dan de gangbare ADSL lijn zoals wij die kennen via KPN. Zou ook niet weten wat anders zou zijn, omdat er volgens mij alleen ISDN en kabel bestaan voor een ADSL verbinding.
Klopt het dat je een maand in acht moet nemen voor opzegging van XS4ALL abo of is dat anders tijdens deze migratie?
Let wel op, dat XS4ALL de juiste datum hanteert. Bij ons hebben ze die van de tweede (herhaalde!) opzegbrief gebruikt (anderhalve week later)...als dat voor extra kosten zorgt, mogen zij die bekostigen, aangezien we de eerste brief met verzendrapport/ontvangstbewijs hebben verstuurd
In theorie moet je de abonnementsnelheid door 8 delen om het aantal kilobyte per seconde te berekenen, maar in de praktijk is delen door 9 of 10 beter aangezien er het een en ander verloren gaat aan de overhead.[...]
Een snelheid van ongeveer 160KB/s is dus goed.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Verwijderd
Daar staat nogal wat! Omdat ik niet precies weet wat je zoekt, hier alleen het (naar mijn ideeTD-er schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:51:

WAN Event History:
>>WAN: Data link activated at 8000/896 Kbps <rx/tx>
RFC1483-1: IP down
RFC1483-1 down: No Sync
>>WAN: Data link deactivated
RFC1483-1 up
Device Event History:
Op diverse data en tijden "Telnet Connection up, address ... " (steeds wisselende nummers), waarna "Telnet Connection down, address ... " (hetzelfde nummer als bij 'up').
General Statistics:
Bij Rx Err en Tx Err uitsluitend nullen!
Verwijderd
Bedankt voor de tips van ' datum hanteren' en moet zeker opletten dat ik die brief aangetekend verstuur!Michael Knight schreef op woensdag 12 september 2007 @ 08:58:
[...]
Yup, een opzegtermijn van één maand.
Let wel op, dat XS4ALL de juiste datum hanteert. Bij ons hebben ze die van de tweede (herhaalde!) opzegbrief gebruikt (anderhalve week later)...als dat voor extra kosten zorgt, mogen zij die bekostigen, aangezien we de eerste brief met verzendrapport/ontvangstbewijs hebben verstuurd
Ex Demon DSL service was toch 'analoog' met splitter en modem. Dan kan ik toch gewoon een andere ADSL service kiezen of moet er eerst een verandering optreden in de KPN lijn?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 20:24 ]
Verwijderd
Thanks MagicTempest. het lijkt alleen alsof het internetten langzamer gaat, maar zal de test wel geloven voor de tijd dat ik nog bij XS4ALL blijf.MagicTempest schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:57:
[...]
In theorie moet je de abonnementsnelheid door 8 delen om het aantal kilobyte per seconde te berekenen, maar in de praktijk is delen door 9 of 10 beter aangezien er het een en ander verloren gaat aan de overhead.
Een snelheid van ongeveer 160KB/s is dus goed.
@ TD-er. Ook bedankt, was dus mijn fout van de kleine b, moest dus Bytes/sec zijn.

Komt dit vaak voor?Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:02:
[...]
Daar staat nogal wat! Omdat ik niet precies weet wat je zoekt, hier alleen het (naar mijn idee)afwijkende:
WAN Event History:
>>WAN: Data link activated at 8000/896 Kbps <rx/tx>
RFC1483-1: IP down
RFC1483-1 down: No Sync
>>WAN: Data link deactivated
RFC1483-1 up
Als je de 3346 hebt van Netopia (ADSL1), dan is die 896 kbit upload ongeveer het maximale wat er te halen is, dus moet je wel redelijk dicht bij de centrale zitten. (anders zit je al vrij snel op 864 up)
Als je de 3346N hebt (ADSL2), dan zou het kunnen betekenen dat je te ver van de centrale zit en dat daardoor de verbinding af en toe wegvalt.
Mijn verbinding was bij Demon 8064/1024 en nu bij XS4all is dat 6149/1031 Kbps.
Kom je in de event-history nog meer andere dingen tegen?
In elk geval is het nu wel duidelijk dat je daar moet zoeken, want zo'n "No Sync"-melding is wel een teken dat er iets in de verbinding duidelijk niet in orde is.
Voor zover ik weet heeft de Netopia geen mogelijkheid om de SnR- en Attenuation-waardes weer te geven, dus helaas kunnen we aan die stats niet zien waar mogelijk een storing zit.
Ik zou zeggen loop de bekabeling even na, om er zeker van te zijn dat er geen knikken in zitten, geen storende apparaten naast staan (zoals een Dect telefoon, Accesspoint, adapter etc) en indien mogelijk probeer met een ander modem, om er zeker van te zijn dat het probleem niet aan jouw kant van de lijn zit.
Die Netopia's zijn namelijk ongelooflijk stabiel, normaal gesproken.
Ik zat zonet ook even in de logs te kijken en zag dat de laatste keer dat de lijn even down was, was tijdens de overzetting van Demon naar XS4all en de keer ervoor was toen ik 'm even uitgezet had.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| 19/07/07 10:38:37 RFC1483-1: IP up, gateway: 82.161.30.1 19/07/07 10:38:22 RFC1483-1 up 19/07/07 10:38:22 >>WAN: Data link activated at 6150 / 1031 Kbps (rx/tx) 19/07/07 10:38:22 Last message repeated 1 times 19/07/07 10:37:41 RFC1483-1: IP down 19/07/07 10:37:41 >>WAN: Data link deactivated 19/07/07 10:37:41 Last message repeated 71 times 10/07/07 11:35:54 IKE: no matching ph1 profile: sg 163.13.112.191 09/07/07 20:13:50 RFC1483-1: IP up, gateway: 82.161.30.1 09/07/07 20:13:46 RFC1483-1 up 09/07/07 20:13:46 >>WAN: Data link activated at 8064 / 992 Kbps (rx/tx) 09/07/07 20:13:02 --Device restarted----------------------------------------- |
Dat is het vervelende aan die Netopia's. Je kunt aan de WAN-kant de telnet-dienst niet uitzetten, ookal selecteer je dat in de instellingen. Dus je hebt steeds mensen die toch even verbinding maken en het mischien soms ook proberen om in te loggen.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:02:
Device Event History:
Op diverse data en tijden "Telnet Connection up, address ... " (steeds wisselende nummers), waarna "Telnet Connection down, address ... " (hetzelfde nummer als bij 'up').
XS4all heeft af en toe ook een botje draaien heb ik gemerkt die ook wel eens in de logs langskomt. (proxyscan.xs4all.nl. bij mij)
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:02:
General Statistics:
Bij Rx Err en Tx Err uitsluitend nullen!
Verwijderd
Nee, voor zover ik kan zien maar één keer.TD-er schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:02:
Komt dit vaak voor?
Ik heb overigens de 3346, zit 529 meter van de centrale en haal 7000 down. Niet slecht, maar kan natuurlijk beter. En goedkoper, maar dat is een ander verhaal.
Nee, naar mijn idee niets bijzonders...TD-er schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:02:
Kom je in de event-history nog meer andere dingen tegen?
De bekabeling is nagelopen en storende apparaten staan er niet naast. Er is trouwens aan de opstelling al een paar jaar niets veranderd, dus dat zou het niet mogen zijn. Een ander modem heb ik jammer genoeg niet, dus dat kan ik niet uitproberen.
De "No Sync"-melding komt ook maar één keer voor, terwijl de verbinding wel een paar keer per dag wegvalt. De melding correspondeert ook nog eens niet met het wegvallen...
Er zijn twee dingen die me opvallen: ten eerste heb ik dit probleem (toevallig?) sinds de migratie, en ten tweede valt op één pc de verbinding weg, terwijl er op de andere niets aan de hand is. Dat snap ik dus niet.
Jij wel?
Weet iemand hoe dit zou kunnen komen?
Hier precies 't zelfde modem .. en dezelfde problemen.Olaf van der Spek schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:41:
Mijn verbinding valt soms compleet weg. Er komen dan totaal geen pakketjes meer binnen. Het modem is een Zyxel 623R-T1 en na een herstart van het modem werkt alles wel, maar dit is erg irritant. Het modem staat in bridge mode en ik kan dus niet even makkelijk bij de web interface.
Inmiddels adviseert xs4all me om een Linksys modem te proberen of 'over te stappen op een andere provider' (?!).
Je kan trouwens telnetten naar je modem maar het wijzigen van de instellingen (bridge -> router en wat technische settings) m.b.v. de xs4all helpdesk leverde geen werkende situatie op.
Inmiddels zit ik al 2 (!) weken met een haperende (maar meestal offline) verbinding.
De lijn is ook getest door Bitstream, daar mankeerde niets aan .. ik word er echt een beetje moedeloos van. Alles duidt erop dat dit Demon-vriendelijke modem gewoon slecht overweg kan met het xs4all-only netwerk.
-edit: ja hoor ... er is weer een ticket aangemaakt, een bepaalde afdeling is niet bereikbaar, blablabla, morgenavond word ik teruggebeld.
[ Voor 6% gewijzigd door Trenzer op 13-09-2007 16:31 ]
Probeer met een statische ipOlaf van der Spek schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:41:
Mijn verbinding valt soms compleet weg. Er komen dan totaal geen pakketjes meer binnen. Het modem is een Zyxel 623R-T1 en na een herstart van het modem werkt alles wel, maar dit is erg irritant. Het modem staat in bridge mode en ik kan dus niet even makkelijk bij de web interface.
Ip adres: 192.168.1.2
subnet: 255.255.255.0
default gateway: 192.168.1.254 of 192.168.1.1
Dan in je browser 192.168.1.254 of 192.168.1.1.
Ook als die in bridge mode staat?Trenzer schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:20:
Je kan trouwens telnetten naar je modem maar het wijzigen van de instellingen (bridge -> router en wat technische settings) m.b.v. de xs4all helpdesk leverde geen werkende situatie op.
Hier komt het modem altijd weer online na een herstart. Bij jou dus niet? Dat is toch anders dan.Inmiddels zit ik al 2 (!) weken met een haperende (maar meestal offline) verbinding.
Werkt reverse DNS trouwens niet meer of ben ik systeem.demon.nl kwijt?
[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 13-09-2007 20:08 ]
Ja, kwestie van een vast IP-adres instellen. Je PC zal d.m.v. DHCP immers je externe internet-IP-adres krijgen. Dat valt simpelweg te omzeilen door een vaste in te voeren uit de oorspronkelijke private range.Olaf van der Spek schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:54:
[...]
Ook als die in bridge mode staat?
Helaas ondersteunt Windows niet DHCP + static, dus dan valt wel je internetverbinding weg.Osiris schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:11:
[...]
Ja, kwestie van een vast IP-adres instellen. Je PC zal d.m.v. DHCP immers je externe internet-IP-adres krijgen. Dat valt simpelweg te omzeilen door een vaste in te voeren uit de oorspronkelijke private range.
Ligt eraan of je al overgezet bent op het XS4ALL-Only-netwerk. Daarmee kun je voor minimaal twee uur probleemloos je externe public IP-aders als static IP instellen.Olaf van der Spek schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:25:
[...]
Helaas ondersteunt Windows niet DHCP + static, dus dan valt wel je internetverbinding weg.
Dan nog is het 2x static en niet dynamic + static.Osiris schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:36:
[...]
Ligt eraan of je al overgezet bent op het XS4ALL-Only-netwerk. Daarmee kun je voor minimaal twee uur probleemloos je externe public IP-aders als static IP instellen.Bij de oude Demon-zooi schijnt dat niet te werken, maar volgens mij werkt het wel totdat je lease verstreken is.
Uiteraard, maar als je echt puur DHCP+static wil dan moet je maar een fatsoenlijk OS nemen. Maar als je modem in bridged-mode staat, dan hoef je toch helemaal niet zo vaak d'r bij of wel?Olaf van der Spek schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:51:
[...]
Dan nog is het 2x static en niet dynamic + static.
Maar als je wel wilt internetten én bij je modem wilt (guides/how-to's op internet lezen/zoeken terwijl je bezig bent ofzo), dan kan 2x static prima. Tijdelijk dus.
[ Voor 17% gewijzigd door Osiris op 13-09-2007 20:57 ]
Als de verbinding op de ene PC wegvalt, en op de andere niet, zou je kunnen kijken of het probleem anders is als je de PC's niet in 2 poortjes op de router zet, maar via een switch, of ander poortje gebruiken.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:17:
[...]
Er zijn twee dingen die me opvallen: ten eerste heb ik dit probleem (toevallig?) sinds de migratie, en ten tweede valt op één pc de verbinding weg, terwijl er op de andere niets aan de hand is. Dat snap ik dus niet.
Jij wel?
Puur als test kun je bijvoorbeeld ook de netwerkadapter forceren op 10 Mbit half-duplex.
Kijk ook na of de DNS op beide PC's gelijk is, en welke nameservers je gebruikt (ipconfig/all onder Windows in de command-prompt)
Verwijderd
Switch heb ik niet en alle poortjes zijn bezet (3x pc, 1x printer). Op alle pc's en poortjes valt de verbinding af en toe weg, dus ik zie nog even niet dat het wisselen van poortjes iets uit gaat maken (maar misschien zie ik iets over het hoofd).TD-er schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:15:
Als de verbinding op de ene PC wegvalt, en op de andere niet, zou je kunnen kijken of het probleem anders is als je de PC's niet in 2 poortjes op de router zet, maar via een switch, of ander poortje gebruiken.
Puur als test kun je bijvoorbeeld ook de netwerkadapter forceren op 10 Mbit half-duplex.
Kijk ook na of de DNS op beide PC's gelijk is, en welke nameservers je gebruikt (ipconfig/all onder Windows in de command-prompt)
DNS is op alledrie automatisch.
Full naar half en 100 naar 10 zal ik proberen, evenals de nameservers.
(maar nu even niet

Dank voor je suggesties tot dusver, TD-er!
Emos
Emos
Testen of het met half-duplex wel werkt is gewoon om lokale dingen uit te sluiten.Emos schreef op maandag 17 september 2007 @ 00:46:
[...] Het ligt aan de netwerkkaart die op half duplex moet staan. Ik lees het in dit topic ook de hele tijd. Goed bedoelde adviezen natuurlijk, maar feit blijft dat het vorige week perfect werkte en nu niet meer. Dan ligt het gewoon niet aan een kabeltje of iets anders. [...]
Zelfs al 'is er niets lokaal veranderd', dan nog is het niet onmogelijk dat het probleem zich wel thuis voordoet.
Denk aan een stoel die over een kabeltje gereden is, of een stekkertje wat geoxideerd is.
Met 10 Mbit half-duplex stel je dan minder hoge eisen aan je bekabeling en als het dan ineens wel werkt weet je gewoon vrijwel zeker dat het probleem thuis zit.
Dan is het nog alleen het zoeken naar het probleem. Dat kan bijvoorbeeld het modem zijn, de stekkertjes, ethernetadapter, etc.
Probleem blijft gewoon dat een netwerk verbinding alleen maar goed werkt als alle tussenliggende componenten en instellingen goed zijn.
Als er ook maar 1 dingetje niet goed is, gaat het dus ook mis.
Zeker als je dan dus een helpdesk moet gaan overtuigen dat het probleem echt bij hun ligt, is het niet zo gek om te kunnen overtuigen dat het probleem niet bij jou zit.
Maar verder ben ik het wel met je eens, dat providers net even te vaak massale problemen veroorzaken en dan de klant de schuld blijven geven.
Alleen andersom komt minstens net zo vaak voor.
Emos
Verwijderd
Mag ik me hierbij aansluiten?Emos schreef op maandag 17 september 2007 @ 00:46:
Een bepaalde situatie werkt. Dan wijzigt er iets aan het netwerk of aan de lijn. Gebruiker in de problemen. En wat is het antwoord? Het ligt aan de bekabeling. Het ligt aan de afstand van het ISRA punt naar de modem. Het ligt aan de modem zelf. Het ligt aan de netwerkkaart die op half duplex moet staan. Goed bedoelde adviezen natuurlijk, maar feit blijft dat het vorige week perfect werkte en nu niet meer.
(...)
Oftewel, het is leuk geweest, maar ik heb geen reden om te blijven hangen bij xs4all.
Ik ben niet te beroerd om te checken of er bij mij toch niet ergens een foutje zit, maar blijf niet aan de gang. Mijn verbinding hapert op drie pc's, SINDS DE MIGRATIE. Da's dus géén toeval. De migratiehelpdesk zegt nog nooit van dit probleem te hebben gehoord (een veeg teken) weigert lijncheck en verwijst door naar de gewone helpdesk. Na totaal ruim twee uur in de wacht mag ik wel zeggen dat die onbereikbaar is.
Mijn conclusie: xs4all kent dit probleem en is niet in staat om het op te lossen.
Tijd om op te stappen!
Idem hier... om te kunnen quoten op dit forum, moet ik zo`n 6/7 seconden wachten..Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:47:
[...]
Mag ik me hierbij aansluiten?
Ik ben niet te beroerd om te checken of er bij mij toch niet ergens een foutje zit, maar blijf niet aan de gang. Mijn verbinding hapert op drie pc's, SINDS DE MIGRATIE. Da's dus géén toeval. De migratiehelpdesk zegt nog nooit van dit probleem te hebben gehoord (een veeg teken) weigert lijncheck en verwijst door naar de gewone helpdesk. Na totaal ruim twee uur in de wacht mag ik wel zeggen dat die onbereikbaar is.
Mijn conclusie: xs4all kent dit probleem en is niet in staat om het op te lossen.
Tijd om op te stappen!
Meteen na de overzetting voelde alles 'iets' trager aan, maar sinds twee weken loopt alles wel bizar traag voor zo`n breedbandverbinding..
kleine toevoeging; ik ben zelfs gestopt met het downloaden van meuk, omdat er hier in huis anders niet meer te werken valt met internet. (met 400KB capped downloaden, en de overige 400KB voor de rest van het gezin ging voorheen perfect...nu gaat het helemaal niet)
[ Voor 12% gewijzigd door Michael Knight op 19-09-2007 01:56 ]
Heb haar verteld dat ik de verhuizing rondom schandalig is verlopen in mijn geval. En dat mijn lijn sinds de verhuizing merkbaar brakker is. ( connection loss, dns niet bereikbaar, inzakkende snelheid volgens mrtg ). En ik heb haar uiteraard verteld dat ik inmiddels ben opgestapt omdat ik de prijs/kwaliteit verhouding van xs4all beneden alle pijl vind.
Zijn er nog meer mensen gebeld door Xs4all?
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik weet niet of het echt trager is. Als ik veel download (througput) dan gaat het gewoon op de verwachtte sneldheid. Alleen webpagina's lijken gewoon langzamer te laden. Alsof het netwerk moeite heeft met veel korte verbindingen.Michael Knight schreef op woensdag 19 september 2007 @ 01:52:
[...]
Idem hier... om te kunnen quoten op dit forum, moet ik zo`n 6/7 seconden wachten..
Meteen na de overzetting voelde alles 'iets' trager aan, maar sinds twee weken loopt alles wel bizar traag voor zo`n breedbandverbinding..
kleine toevoeging; ik ben zelfs gestopt met het downloaden van meuk, omdat er hier in huis anders niet meer te werken valt met internet. (met 400KB capped downloaden, en de overige 400KB voor de rest van het gezin ging voorheen perfect...nu gaat het helemaal niet)
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Mja.... een enkele download kan ik met 8-900 kb`s binnentrekken ja... meerdere downloads nekken de verbinding meteen.OMX2000 schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:30:
[...]
Ik weet niet of het echt trager is. Als ik veel download (througput) dan gaat het gewoon op de verwachtte sneldheid. Alleen webpagina's lijken gewoon langzamer te laden. Alsof het netwerk moeite heeft met veel korte verbindingen.
Met webpagina`s ervaar ik het precies zoals jij..
Anyway; Morgen wordt ik geswitcht naar mijn nieuwe provider en dan ben ik van XS4ALL af
Klinkt alsof er een filter wordt gebruikt voor het opzetten van verbindingen. Af en toe lijken webpagina's hier ook behoorlijk traag zonder dat ik daar een oorzaak van kan vinden.OMX2000 schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:30:
Ik weet niet of het echt trager is. Als ik veel download (througput) dan gaat het gewoon op de verwachtte sneldheid. Alleen webpagina's lijken gewoon langzamer te laden. Alsof het netwerk moeite heeft met veel korte verbindingen.
Ja ik ook, een maand terug ongeveer.flitspaal.nl schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 09:14:
Ik werd gisteravond gebeld door iemand van Xs4all ( enquete ) hoe ik de verhuizing van Demon naar hen heb ervaren en of ik de virusscanner en het spamfilter al heb gebruikt. En ze wilden me een aanbieding doen. Een jaar langer bij hen blijven en dan maar 11 ipv 12 maanden betalen. Detail. Twee weken geleden heb ik mijn opzegbrief naar Xs4all verstuurd. Die is inmiddels ook bij hen ontvangen.
Heb haar verteld dat ik de verhuizing rondom schandalig is verlopen in mijn geval. En dat mijn lijn sinds de verhuizing merkbaar brakker is. ( connection loss, dns niet bereikbaar, inzakkende snelheid volgens mrtg ). En ik heb haar uiteraard verteld dat ik inmiddels ben opgestapt omdat ik de prijs/kwaliteit verhouding van xs4all beneden alle pijl vind.
Zijn er nog meer mensen gebeld door Xs4all?
Ik ben ook niet op de aanbieding in gegaan, en gezegt dat ik nog twijfelde om bij xs4all te blijven vanwege prijs/kwaliteit. En als het goed is wordt ik vandaag naar mijn nieuwe provider gemigreerd.
xs4all heeft iets vergelijkbaars. Het heet bSMTP:NBK schreef op woensdag 26 september 2007 @ 17:48:
Heeft iemand hier informatie over de SMTP-kick die demon geeft aan je mail als je dit aanzet. Ik kan in de migratie info namelijk nergens vinden of dit ook compatible gehouden word.
http://www.xs4all.nl/helpdesk/mail/advanced/
Als je alleen smtp gebruikte bij demon zullen ze je als het goed is overzetten naar dit product.
Er zijn wel wat verschillen met de demon mailkick
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Alles werkt wel verder wel zoals inkomend verkeer en uitgaande verkeer op ip-basis.
Zou bijna zeggen dan maar niet de DNS van demon/xs4all gaan gebruiken...
Je herstart je modem, iets bij jou thuis en het probleem is weg.Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:07:
Mmm wordt een beetje moe van het DNS van demon/xs4all. Van het weekend werkte het al weer niet, het vreemde alleen is wanneer de modem gereset wordt (uit/aan). Dat het daarna wel weer werkt..
Alles werkt wel verder wel zoals inkomend verkeer en uitgaande verkeer op ip-basis.
Zou bijna zeggen dan maar niet de DNS van demon/xs4all gaan gebruiken...
Vreemde conclusie dat het dan aan de DNS server(s) van Demon/XS4all zou liggen. Hooguit dat je ze niet, of niet de juiste, via DHCP krijgt toegewezen zou kunnen.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Als ik een andere dns-server instel werkt het wel, vandaar dat ik tot de conclusie kom dat het aan de DNS-server(s) van XS4all ligt.bjck schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:13:
[...]
Je herstart je modem, iets bij jou thuis en het probleem is weg.
Vreemde conclusie dat het dan aan de DNS server(s) van Demon/XS4all zou liggen. Hooguit dat je ze niet, of niet de juiste, via DHCP krijgt toegewezen zou kunnen.
Zo'n redenatie klopt toch gewoon niet?Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:41:
Als ik een andere dns-server instel werkt het wel, vandaar dat ik tot de conclusie kom dat het aan de DNS-server(s) van XS4all ligt.
Wordt de DNS server van Xs4all soms ook gereset als jij je modem reset ofzo?
Verwijderd
Denk dat iedereen nu wel is overgezet naar xs4all.
Weer een goede provider in de geschiedenisboeken
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:12:
volgens mij kan deze topic wel dicht, want er zijn lijkt mij geen demon klanten meer.
Weer een goede provider in de geschiedenisboeken
Ik kan niet wachten! Ff uitleggen dat het 3x kudt ging!Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:00:
ze zijn nu wel begonnen met bellen en vragen hoe de omzetting ging... met daarna een aanbod van een gratis maanda abbo bij een verlenging van 1 jaar...

Niet iedereen, wel verreweg het grootste deel inderdaad.Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:12:
volgens mij kan deze topic wel dicht, want er zijn lijkt mij geen demon klanten meer.
Verwijderd
nog steeds niet iedereen duurt wel lang dan he of niet?Oele_ schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:39:
[...]
Niet iedereen, wel verreweg het grootste deel inderdaad.
Planning was om rond juli klaar te zijn. Dus ja, het duurt wel lang.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:06:
[...]
nog steeds niet iedereen duurt wel lang dan he of niet?
Echter worden we nu steeds lastiggevallen met rekeningen, terwijl we allang weg zijn..
En we krijgen nu sinds afgelopen maand korting op ons XS4ALL Fast abonnement.. ook leuk!
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Soms blijft de verbinding 10-12 uur achter elkaar werken, maar dan opeens valt hij weer elke 10-20 minuten uit.
Ik begin er nu wel een patroon in te zien: overdag doet m'n verbinding het prima, maar rond 7 of 8 uur 's avonds dan begint de ellende en het gaat de hele nacht door.
(Ik heb een Zyxel 2602R-61 en nog een oude 630)
Het modem traint een paar keer per uur opnieuw in, al m'n downloads stoppen en ik klap telkens uit online games. Echt stontvervelend als je met een groep samen probeert te spelen.
Ik had eerder een keertje de helpdesk gebeld toen m'n verbinding het echt helemaal niet deed. (constant opnieuw trainen) Wanneer dat verholpen is weet ik niet eens zeker, want vergeleken met 's nachts maakt het niet zo heel veel verschil.
En in het begin toen m'n verbinding het weer leek te doen wilde ik niet gelijk weer bellen omdat ze er misschien nog mee bezig waren, en soms zag ik dat het modem al meer dan 10 uur verbonden was en dacht ik dat het gemaakt was.
Niet dus, en ik zat er aan te denken om nog eens te bellen. Maar toen werd ik vorige week door Xs4all zelf gebeld met een paar vragen over de migratie en een aanbod om 11 maanden ipv 12 te betalen.
Daar ben ik overigens niet op in gegaan, en er werd mij verteld dat de problemen met m'n verbinding zouden worden doorgegeven.
Ik wacht.. ik ben erg geduldig.. maar er komt binnenkort toch echt een eind aan.
Misschien maar weer eens de kabel proberen?
Ik blijf wel up enzo, daar geen problemen mee. Maar het lijkt wel of mijn verbinding trager is geworden.
Ik had bij Demon 6MB/1MB down/up. Dat had ik in eerste isntantie bij XS4All ook. Gezien de downloadsnelheden van 5 a 7 honder KB/sec.
Nu echter als ik probeer mijn verbinding te toppen dan kom ik niet boven de 352KB/sec. Ik heb dan een nieuwsgroep download draaien. Ik dacht, misschien is de news server traag. maar zelfs als ik vanaf apple.com/trailers een HD trailer er bij ga downloaden komt mijn download gewoon niet boven de 352. Dit is nu sinds een weekje zo. Ik dacht eerst, zal wel "slecht weer" zijn ofzo. Maar inmiddels is dit dusdanig structureel dat ik vermoed dat ik een downstream heb van 3MB. En dat terwijl ik wel 40 euro per maand betaal en een soort van tussen abbonement behoor te hebben van 6 down 1 up. (geen standaard XS4All abbo.)
Anderen met deze ervaringen? (ook een mailtje naar support gestuurd)
Wat zijn de up- en download snelheden? Oftewel niet proefondervindelijk vaststellen, maar echt aflezen in kbit/s.
M'n zus heeft al jaren DSL-express en is dus ook een tijdje terug omgezet naar XS4ALL. Ze heeft daar geen problemen mee, het internet werkt goed (al voelt het wel traag vergeleken met het HCCNET/XS4ALL wat ik thuis heb, terwijl het dezelfde snelheden heeft), maar gister ben ik tegen een probleempje aangelopen.
Omdat ze nog met het oude Xytel 650 modem in bridge-mode werkte, en nu heeft ze een 2 pc erbij gekocht, die dus niet ongestraft aangesloten kon worden op de Xytel. Aangezien het prijsverschil tussen een nieuwe modem/router met wifi en een standalone router met wifi nou niet echt schrikbarend groot is, hebben we besloten een nieuw modem aan te schaffen (een 3Com office connect).
Na letterlijk etterlijke uren bezig te zijn geweest, stond ik op het punt om de configuratie op te geven, ik kreeg maar geen verbinding met Demon/XS4ALL, terwijl ik wel een sync kreeg op de lijn.
Uiteindelijk is het wel gelukt, door de verbindingsgegevens te kopieren in het modem, dus DHCP uit, IP, submask, DNS en gateway met de hand ingevult en gebruikmakend van MAC-adress spoofing. Niet de meest nette manier van configureren, maar het werkte in iedergeval.
Nu wil ik het nog beter inrichting, en het modem op DHCP kunnen zetten en met z'n eigen MAC-adresss aanmelden, maar hoe moet dit?
In de TS lees ik, dat BBNed klanten met een oude lijn, dat konden via een website, maar deze website bestaat niet meer. Nu weet ik niet of m'n zus een oude lijn heeft (ze heeft sinds een jaar of 4 / 5 internet via Demon) en weet ik ook niet hoe ik dit in orde kan maken...
Wie kan mij daar duidelijkheid in geven?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
De up/down snelheid kun je alleen via telnet opvragen, niet via je webbrowser.The - DDD schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:19:
Hmm ja, daar ben ik dus nog niet helemaal achter. Ik heb een CopperJet 816-2P en ik heb daarin de menu's nog geen indicatie van de up/down snelheden kunnen vinden.
Bij (mijn) Zyxel gaat het als volgt:
telnet 192.168.1.1
paswoord 1234
24. System Maintenance
1. System Status
Upstream Speed: 1023 kbps
Downstream Speed: 8052 kbps
Bij een Copperjet moet je waarschijnlijk de volgende settings gebruiken:
telnet 172.19.3.1
Gebruikersnaam admin
Paswoord: admin
Vroeger kon je met deze pagina een nieuw MAC adres registreren https://services.nl.demon...dhcp/find_and_add_mac.cgi Die werkt inderdaad niet meer. Nu kun je een nieuw MAC adres (wat op je router staat) alleen nog maar telefonisch aan Xs4All doorgeven, zodat zij dat voor jou kunnen registreren.deepbass909 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:45:
In de TS lees ik, dat BBNed klanten met een oude lijn, dat konden via een website, maar deze website bestaat niet meer. Nu weet ik niet of m'n zus een oude lijn heeft (ze heeft sinds een jaar of 4 / 5 internet via Demon) en weet ik ook niet hoe ik dit in orde kan maken...
[ Voor 34% gewijzigd door cjdijk op 07-11-2007 16:52 . Reden: Tweede Quote ]
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Dat laatste is niet mogelijk bij XS4ALL. Je zult de DHCP-lease echt af moeten wachten (max. 2 uur) of vrij moeten geven (ipconfig /release bijv.). Dan kun je met ieder ander MAC-adres verbinding maken.cjdijk schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:38:
[...]
Vroeger kon je met deze pagina een nieuw MAC adres registreren https://services.nl.demon...dhcp/find_and_add_mac.cgi Die werkt inderdaad niet meer. Nu kun je een nieuw MAC adres (wat op je router staat) alleen nog maar telefonisch aan Xs4All doorgeven, zodat zij dat voor jou kunnen registreren.
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Ik weet nu dat het modem goed staat en dat registratie automatisch moet gebeuren. Eerdaags er toch maar weer een avond aan gaan besteden (moet er sowieso nog aan de slag, het modem hangt nu nog aan een ethernet kabeltjes te bengelen...)
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dat hebben ze bij Tiscali toch beter geregeld dan volgens mij. Ik kon gewoon de router vervangen zonder iets te releasen.Gallus schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:02:
Dat laatste is niet mogelijk bij XS4ALL. Je zult de DHCP-lease echt af moeten wachten (max. 2 uur) of vrij moeten geven (ipconfig /release bijv.). Dan kun je met ieder ander MAC-adres verbinding maken.
Ja, maar als je bij Tiscali een modem vervangt, krijg je ook een ander IP adres.Olaf van der Spek schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:02:
[...]
Dat hebben ze bij Tiscali toch beter geregeld dan volgens mij. Ik kon gewoon de router vervangen zonder iets te releasen.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.