Ervaringen Demon DSL # 22

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 8.889 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_KinK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-08-2022
Vrijdag 15 juni begon de ellende. - Geen internet -.
Via de mail werden we wel geïnformeerd over migratie zaken maar via de post hadden we nog niks ontvangen.

Zondag 17 juni heb ik voor het eerst contact gehad met de demon en xs4all helpdesk.
Eerst Demon gebeld maar die informeerde mij over een migratie die ingezet was.
Hier wist ik dus nog niks van af :? :?
Heb vervolgens xs4all gebeld. Eerst kreeg ik na een halfuur wachten een helpdesk medewerker aan de lijn die mij vriendelijk te woord stond.
Deze persoon in kwestie (naam is bekend.) heeft mij maandagochtend teruggebeld nadat hij het een en ander zou bespreken met het migratieteam.
Ik kreeg van hem te horen dat de migratie nog niet was afgerond en dat we tot woensdag moesten wachten. Als we dan nog geen internet hadden moesten we maar weer contact opnemen.

Donderdag 21 juni weer gebeld. Dit keer 2,5 uur aan de tellijn gehangen. Van deze 2,5 uur heb ik slechts 30 minuten iemand aan de lijn gehad. Niemand wist het antwoord op mijn probleem. Werd steeds weer door verbonden. Weer zijn er verschillende mogelijke oplossingen geprobeerd waarvan geen resultaat.
Na opnieuw – zonder te melden – weer in de wacht gezet te worden heb ik uiteindelijke de verbinding verbroken er was toch geen vooruitgang. (de meeste namen zijn genoteerd voor de liefhebbers)

Tussenresultaat nog geen stap verder met Xs4all.

Zondag 24 juni. Toch de helpdesk maar weer eens gebeld.
Dit keer zijn we bezig geweest met het updaten van de firmware van de Copperjet 816-2P
Van versie 6.00 Rv1 naar 6.02Rv2
Zelf uitgezocht hoe dit moest. Verwacht maar niet dat je een duidelijk uitleg krijgt over de volgorde en firmwares die je moet installeren …!!!
Het modem heb ik tientallen keren gereset (factory default / harde reset dmv powersupply / copperjetreset tool). Verschillende soorten profielen geprobeerd, Bridged en Routed geprobeerd maar niets heeft tot nu toe uiteraard mogen helpen ....
Helpdesk weer gebeld. Weer kreeg ik een nieuwe mogelijke oplossing. "Installeren van een oudere firmware". Tevens kreeg ik te horen dat er ongeveer 10.000 mensen zijn met dit modem waarvan 9.900 mensen dit probleem ook hebben. Niks mee te maken dacht ik. Zooitje moet het gewoon doen ! Anders maar een nieuwe modem leveren. Maar dat doet @$!@ xs4all niet aangezien het modem eigendom is... 8)7

Gisteren zag ik tot mijn verbazing dat er een WAN ip adress ingesteld werd.
-Eindelijk Vooruitgang !!-
Dit ip had ik ook op xs4all service center pagina achterhaald. Als ik een trace route doe met dit ip adres zie ik nog steeds allerlei demon gegevens. Is dit een mogelijk probleem ?

Wat ik mij nu af vraag:
  • Welke instellingen moet ik nu gebruiken voor het copperjet 816 2-P modem?
  • Welke firmware ?
  • Moet het mac adres ook ergens geregistreerd worden bij xs4all ?
  • Moet de computernaam gelijk zijn aan de domain naam "Fokkema0" ?
  • Wat doe ik fout ?
  • Zijn er meer mensen die problemen hebben met een Copperjet 816 2P modem ?
Let me know.

Hopelijk krijg ik hier wat nuttige tips.

MvG, René :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bring
  • Laatst online: 29-01 12:35
The_KinK schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:13:

Helpdesk weer gebeld. Weer kreeg ik een nieuwe mogelijke oplossing. "Installeren van een oudere firmware". Tevens kreeg ik te horen dat er ongeveer 10.000 mensen zijn met dit modem waarvan 9.900 mensen dit probleem ook hebben.
Dat is zwaar overdreven, tests tonen aan dat het erg meevalt, de problemen hebben meestal een andere oorzaak.
Gisteren zag ik tot mijn verbazing dat er een WAN ip adress ingesteld werd.
-Eindelijk Vooruitgang !!-
Dit ip had ik ook op xs4all service center pagina achterhaald. Als ik een trace route doe met dit ip adres zie ik nog steeds allerlei demon gegevens. Is dit een mogelijk probleem ?
Nee hoor dat is geen probleem, je hebt nu een werkende verbinding via XS4ALL, de migratie van je ADSL verbinding is klaar.
Wat ik mij nu af vraag:
- Welke instellingen moet ik nu gebruiken voor het copperjet 816 2-P modem?
Dezelfde die je bij Demon gebruikte
- Welke firmware ?
Een recente, al zijn er geen aanwijzingen dat het met oudere firmware niet zou werken
- Moet het mac adres ook ergens geregistreerd worden bij xs4all ?
Nee
- Moet de computernaam gelijk zijn aan de domain naam "Fokkema0" ?
Nee
- Wat doe ik fout ?
Niets, je verbinding is gemigreerd, je hebt nu ADSL via XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_KinK
Thnx Bring !

Maar nog steeds geen internet.
Alles is geprobeerd.
Snap er echt niks meer van.
Heb jij of iemand anders nog tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bring
The_KinK schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 00:51:

Maar nog steeds geen internet.
Alles is geprobeerd.
Dan heb je blijkbaar in je modem of op je lokale netwerk iets niet (meer) goed staan. Misschien na
alle factory resets en up/downgrades wat instellingen vergeten? Je ip adres is vanaf internet gewoon bereikbaar, dus je modem heeft in iedergeval keurig verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_KinK
bring schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 03:21:
[...]

Dan heb je blijkbaar in je modem of op je lokale netwerk iets niet (meer) goed staan. Misschien na
alle factory resets en up/downgrades wat instellingen vergeten? Je ip adres is vanaf internet gewoon bereikbaar, dus je modem heeft in iedergeval keurig verbinding.
Het probleem is dat de pc nu geen DHCP ip ontvangt.
Elke keer een ip dat begint met 169.
Weet iemand heel toevallig wat voor ip de computer hoort te ontvangen ?
Is dit het ip dat is ingesteld in het modem of moet het een ip zijn dat van de modem dhcp server afkomstig is ? (192.enz) Ik heb het modem overigens ingesteld op Bridge.
Is het mogelijk om handmatig de ip instellingen te configureren van de netwerkkaart zodat ik geen gedonder meer heb met het DHCP gedoe. Wat zijn deze instellingen ?

Ik had het ip adres ook benaderd en hiervan kreeg ik response terug. Modem heeft dus idd verbinding met het web.

Ben benieuwd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bring
The_KinK schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:38:
[...]

Het probleem is dat de pc nu geen DHCP ip ontvangt.
Elke keer een ip dat begint met 169.
Weet iemand heel toevallig wat voor ip de computer hoort te ontvangen ?
Is dit het ip dat is ingesteld in het modem of moet het een ip zijn dat van de modem dhcp server afkomstig is ? (192.enz) Ik heb het modem overigens ingesteld op Bridge.
Als je modem in bridge mode staat, dan hoort je pc m.b.v dhcp je vaste ip adres te krijgen. Of heb je er nog een router of een andere pc ofzo tussen zitten?

Anders zou ik niet kunnen verklaren hoe het kan dat je wel je ip adres uitgedeeld krijgt, maar dat je pc niet slaagt in hetkrijgen van een dhcp lease. "Iets" achter je modem krijgt en houdt momenteel via dhcp je ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_KinK
bring schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:16:
[...]

Als je modem in bridge mode staat, dan hoort je pc m.b.v dhcp je vaste ip adres te krijgen. Of heb je er nog een router of een andere pc ofzo tussen zitten?

Anders zou ik niet kunnen verklaren hoe het kan dat je wel je ip adres uitgedeeld krijgt, maar dat je pc niet slaagt in hetkrijgen van een dhcp lease. "Iets" achter je modem krijgt en houdt momenteel via dhcp je ip adres.
Hé Bring, jij bent ook weer vroeg uit de veren !

Ik gebruik geen modem oid.
De pc zit rechtstreeks op het modem aangesloten.
De verbinding werkte altijd 100% perfectos met Demon >:) maar na die :X migr niet meer.
Er was ten tijde van de migratie dus niks veranderd aan de opstelling.

Heb tevens de netwerkkaart op half duplex 10MB ingesteld.
Had overigens ook al een andere pc aangesloten op het modem dus die halfduplex instellingen zal niks uitmaken. Dit stond op automatisch.

owja...
ipconfig /release en /renew zijn ook al uitgevoerd.
Firewall uitgeschakeld enz enz.

Snap dr helemaal niks meer van zoals je zult begrijpen. |:( Xs4all overigens ook niet.

Is het niet mogelijk om de migratie terug te draaien? Op het forum had ik hier iets over gelezen.

Gr, René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bring
The_KinK schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:35:

Ik gebruik geen modem oid.
De pc zit rechtstreeks op het modem aangesloten.
Heb je de dhcp server wel geconfigureerd op het modem? Voor zover ik kan beoordelen n.a.v. je posts hier, heb je de boel nu zo geconfigureerd dat het modem via dhcp het vaste ip adres krijgt toegewezen van XS4ALL (RFC1483 Routed service attached to the Router), anders was dat ip adres nu namelijk niet bereikbaar. Vervolgens moet je pc dan een (intern) ip adres krijgen van je modem, maar daarvoor moet wel de dhcp server op het modem aan staan.

Een andere mogelijkheid is om het modem zo te configureren dat je pc direct het vaste ip adres van XS4ALL krijgt toegewezen (RFC1483 Bridged service attached to the Bridge).
Is het niet mogelijk om de migratie terug te draaien? Op het forum had ik hier iets over gelezen.
Nee, dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 17:10
Ik begin te denken dat ze met mij ook bezig zijn want na gisteravond heb ik geen internet meer :(

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
reskobon schreef op maandag 02 juli 2007 @ 09:55:
Ik begin te denken dat ze met mij ook bezig zijn want na gisteravond heb ik geen internet meer :(
Mijn upload is ook gehalveerd sinds 09.00u vanmorgen. Dan is nu dus het moment gekomen om afscheid te gaan nemen van Demon. Daaag Demon/xs4all, eens kijken welke veel betere aanbiedingen de concurrentie heeft.

Goed man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
robkds schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:34:
[...]

Mijn upload is ook gehalveerd sinds 09.00u vanmorgen. Dan is nu dus het moment gekomen om afscheid te gaan nemen van Demon. Daaag Demon/xs4all, eens kijken welke veel betere aanbiedingen de concurrentie heeft.
Jij hebt dan in ieder geval nog wat :). Maar ik ga ook overstappen denk ik.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:41

Japser

Jeej!

Lekker verhaal...je DSL aansluiting kan niet mee verhuizen bij demon. Nu zit ik met een emailadres welke ik kwijt ga raken maar dit is dus gewoon weer zwaar klote. Nu maar een betaalbare andere goeie provider vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Japser schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:44:
Lekker verhaal...je DSL aansluiting kan niet mee verhuizen bij demon. Nu zit ik met een emailadres welke ik kwijt ga raken maar dit is dus gewoon weer zwaar klote. Nu maar een betaalbare andere goeie provider vinden.
Yep, herkenbaar. Maar ook een naar 'only' gemigreerde verbinding is niet verhuisbaar. Enige mogelijkheid is om een standaard xs4all verbinding aan te vragen op het nieuwe adres, jaarcontract uitzitten en dan naar 'only' migreren.

Oh wacht, nog een mogelijk: een adsl-verbinding bij een willekeurige andere aanbieder nemen. Dan wel adreswijzigingen versturen, maar je bent zeker goedkoper uit.

Tja, ergens had ik verwacht dat XS4ALL vanwege de veel hogere tarieven ook wel meedenkend en servicegericht zou zijn, maar dit viel mij tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Ik zeg mn abbo gewoon per morgen op, ze zoeken het maar uit. Ik heb een abbo bij TweakDSL besteld. Wel geklooi weer door een nieuw email adres maargoed...

[ Voor 22% gewijzigd door Japser op 02-07-2007 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 13:43

Robtimus

me Robtimus no like you

Japser schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:06:
Ik zeg mn abbo gewoon per morgen op, ze zoeken het maar uit. Ik heb een abbo bij TweakDSL besteld. Wel geklooi weer door een nieuw email adres maargoed...
Niet zelf opzeggen, laat TweakDSL dat doen. Anders breekt XS4ALL straks je lijn af en zit je weken zonder Internet.

Vanwege dat geklooi met nieuwe emailadressen heb ik zelf een eigen domein genomen toen ik overstapte van @Home naar Demon. Als ik nu weer van provider verander hoef ik alleen aan de hosting provider aan te geven dat mijn emailadres daar veranderd moet worden, voor de rest gebruik ik mijn eigen domein.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Maakt niet uit, ik heb mn lijn van Demon op t oude adres, die van Tweakdsl meteen op nieuwe adres laten zetten en de data overlappen mekaar. Besides, ben toch druk met klussen de komende weken :)

[ Voor 27% gewijzigd door Japser op 02-07-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Ik zie net dat het verduiveld aanbod weer terug is bij tweakdsl. Ik ga dat maar eens doen. Ik vermoed dat ik wel binnen een paar weken wordt overgezet naar xs4all maar daar hoef ik toch geen rekening mee te houden?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:12
reskobon schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 07:23:
Ik zie net dat het verduiveld aanbod weer terug is bij tweakdsl. Ik ga dat maar eens doen. Ik vermoed dat ik wel binnen een paar weken wordt overgezet naar xs4all maar daar hoef ik toch geen rekening mee te houden?
Ik zou daar zeker wel rekening mee houden. Bij mij is daardoor een migratie van Demon naar Concepts fout afgelopen en zit ik nu nog steeds op Xs4all/Demon en wacht ik al een tijdje op telefoon van Concepts die alles aan het uitzoeken is.

Mijn lijn was namelijk welgeteld twee dagen overgenomen door Concepts en daarna kaapte Xs4all hem en zette het geheel over op een bitstream verbinding.

Het is verstandig om even contact op te nemen met Xs4all en aan te geven dat je wilt overstappen, waarschijnlijk kunnen hun hier dan rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Lexxx schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:16:
[...]

Mijn lijn was namelijk welgeteld twee dagen overgenomen door Concepts en daarna kaapte Xs4all hem en zette het geheel over op een bitstream verbinding.
Dit vind ik wel een erg foute actie van XS4All, aangezien die lijn al niet meer van hun was.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was gelukkig op tijd opgestapt, net VOOR de migratie. Zelfs het teveel geinde geld, van een halve maand, is al netjes terug gestort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Wel go....

Wil ik opzeggen vandaag...is mn migratie vannacht net geweest...lekker verhaal, wat moet ik nu doen? Demon kon niks meer doen zeiden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
Japser schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:04:
Wel go....

Wil ik opzeggen vandaag...is mn migratie vannacht net geweest...lekker verhaal, wat moet ik nu doen? Demon kon niks meer doen zeiden ze.
Je bedoelt dat je account bij demon is 'gelocked' omdat je nu echt midden in het migratieproces zit?
Oele_ schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:55:
Mensen die in deze situatie zitten kunnen opzeggen bij XS4ALL, schriftelijk of per fax (020-3987603), onder vermelding van "Demon Migratie". De opzegging zal zodra de migratie afgerond is met terugwerkende kracht worden doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_KinK
The_KinK schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:13:
Vrijdag 15 juni begon de ellende. - Geen internet -.
Via de mail werden we wel geïnformeerd over migratie zaken maar via de post hadden we nog niks ontvangen.
------
------
-----

Wat ik mij nu af vraag:
  • Welke instellingen moet ik nu gebruiken voor het copperjet 816 2-P modem?
  • Welke firmware ?
  • Moet het mac adres ook ergens geregistreerd worden bij xs4all ?
  • Moet de computernaam gelijk zijn aan de domain naam "Fokkema0" ?
  • Wat doe ik fout ?
  • Zijn er meer mensen die problemen hebben met een Copperjet 816 2P modem ?
------
MvG, René :*)
@ Bring !
Heb het internet probleem nu half opgelost.
Zoals ik vermeld had, kreeg het modem na een tijdje een WAN ip adres toegewezen.
Had nogmaals het modem gereset met DHCP settings gekl**t enz maar de comp. kreeg steeds geen ip adres. (Bridge en Router instellingen geprobeerd)

De WAN gegevens heb ik nu geconfigureerd voor/in het netwerk kaartje.
E woalla, Internet was weer aanwezig.
Hoelang dit blijft werken is de vraag ...
Heb het een en ander gelezen over flushen van ip adres tabellen (routing) door Xs4all.
Misschien dat iemand hier nog opmerkingen over heeft ... ?
De ip adres is nu overigens ook niet meer te pingelen. :)

Iig hoop ik dat vele migratiepersonen deze goudentip kunnen toepassen. Ik had deze tip alleen liever van de helpdesk te horen gekregen.

Bring bedankt voor je reacties. _/-\o_

Gr, René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Nou na ongeveer 3/4 uur in de wacht bij xs4all om na te vragen hoe ik over stap terwijl ik al in de migratiefase zit, was ik wel van overtuigd dat ik ook weinig zin had in xs4all. Ik moet nu wachten tot eind juli voordat ik mag overstappen naar een andere provider. Dus ik heb nu het verduiveld aanbod genomen van Tweakdsl en de uitvoerdatum op 1 augustus gezet, ben benieuwd of dat goed gaat komen. Jammer van Demon maar in xs4all heb ik geen zin meer.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 07:22
Enig idee waar je, nadat je overgezet bent, je telefoon lijn kunt opzeggen ? Moet je dat via XS4all doen of kan dat bij KPN zelf ? Wil niet straks helemaal zonder komen te zitten... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bring
richard-5 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:02:
Enig idee waar je, nadat je overgezet bent, je telefoon lijn kunt opzeggen ? Moet je dat via XS4all doen of kan dat bij KPN zelf ? Wil niet straks helemaal zonder komen te zitten... ;-)
Als je de telefoonlijn wil opzeggen zonder nummerbehoud, dan kan je dat gewoon direkt bij KPN doen. Wil je je nummer behouden, door het bijvoorbeeld te porteren naar XS4ALL VoIP, dan doe je dat via http://www.xs4all.nl/allediensten/voip/nummerbehoud.php

In geen van beide gevallen kom je zonder internet te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 07:22
Dank je wel bring, ga het proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thund3r|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-07 14:44
Ik zie de overstap naar XS4ALL niet zo zitten, en het aanbod van tweakdsl van 500 euro voor 2 jaar ziet er ook zeer aantrekkelijk uit dus ik wilde me hier gisteren voor aanmelden. Tot ik bij het invulformulier kwam bij de vraag om het service ID van mijn lijn in te vullen.

Ik bel dus op naar Demon. Ongeveer 30 minuten in de wacht gestaan voor ik iemand te spreken kreeg, maar ik kreeg netjes het service ID te horen, maar ook dat er nog een probleem was. Ik was namelijk net een paar dagen geleden de migratiefase ingegaan naar XS4ALL. Ik was hier niet van op te hoogte want ik had geen brief gehad met een datum waarop de migratie zou starten. De helpdeskmedewerker van Demon vertelde me dat het mogelijk was dat hierdoor het service ID zou veranderen en dat het ik het beste "even" naar XS4ALL kon bellen om te vragen of dat zo is en zo ja wat het nieuwe ID wordt.

Na 40 minuten in de wacht te hebben gestaan bij XS4ALL kreeg ik iemand aan de telefoon die volgens mij totaal geen idee had wat een service ID was, en die moest het dus navragen aan een collega, en vroeg of ik "een momentje geduld had". Dit momentje duurde uiteindelijk ongeveer 10 minuten, ik was al bijna van plan op te hangen, maar de medewerker wist uiteindelijk wel te vertellen dat het service ID ging veranderen. Maar hij kon me niet vertellen wat het service ID werd, en verbond me daarvoor door naar de 2e lijns. Deze wist stellig te vertellen dat het voor XS4ALL niet mogelijk is om een service ID aan klanten te vertellen. Over de reden waarom dat niet kon waarom het niet kon was hij nogal vaag, dus vroeg ik naar zijn supervisor, en kreeg toen "Michiel" aan de telefoon.

Ik heb ongeveer 20 minuten met hem zitten praten over waarom XS4ALL mij geen service ID wilde geven. Volgens hem geven providers nooit een service ID aan klanten, maar alleen aan providers onderling. Tweakdsl zou dus wel een service ID kunnen opvragen bij XS4ALL, maar hij mocht het service ID niet aan mij vertellen. Dit zou een algemene afspraak binnen providers zijn volgens hem. Ik vind dit een hele vreemde logica, want waarom zou ik deze informatie niet mogen weten, als het wel mogelijk is voor XS4ALL om deze informatie te geven? Het is toch geen top-secret geheim ofzo? Ik kwam hier niet mee verder dus heb ik toen maar tweakdsl gebeld om hun kant van het verhaal te horen.

Na EEN minuut kreeg ik al iemand aan de telefoon bij tweakdsl! Zoals ik al vermoede werd hier verteld dat ik echt een service ID bij XS4ALL moest opvragen om te zorgen dat de overstap goed gaat. De helpdeskmedewerker van tweakdsl vertelde ook dat het wel vaker voorkomt dat XS4ALL moeilijk doet met het geven van een service ID, en dat ze ook de enigste provider zijn die hier moeilijk over doet. Tweakdsl geeft gewoon service ID's aan klanten als daar om gevraagd wordt. De bal lag dus weer bij XS4ALL.

Na weer ongeveer een half uur in de wacht te hebben gestaan kreeg ik Said van XS4ALL aan te telefoon. Ik vroeg of ik Michiel kon spreken omdat ik daar al eerder mee had gesproken en hij van de situatie af wist. Na eerst eerst een lange discussie over dat het zeer ongebruikelijk en lastig was om mij door te verbinden met Michiel wilde hij hem uiteindelijk toch opzoeken. Na weer eens een keertje een aantal minuten in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik te horen van Said dat Michiel met lunchpauze was en dat Michiel zei dat hij toch niks meer voor me kon doen en dat hij uitgesproken was over het onderwerp. Ik heb toen maar weer de hele situatie uitgelegd aan Said, en toen begon de welles/nietus discussie die ik eerder met Michiel had weer van voor af aan.

Ik moest volgens Said met tweakdsl opbellen op aan hun mijn service ID te vragen. Dat ik al net met tweakdsl had opgebeld en dat dit een beetje op een "van het kastje naar de muur gestuurd worden" situatie begon te lijken bleek weinig begrip op te wekken. Ook op mijn voorstel of hij misschien niet even met tweakdsl wilde opbellen zodat XS4ALL en tweakdsl het onderling mochten beslissen wie er gelijk had wilde hij niet op in gaan. Na weer een zeer lange discussie vertelde hij me dat het misschien mogelijk was voor de afdeling 'Sales' om het service ID te geven. Ik snap niet wat deze afdeling er mee te maken heeft (en waarom hij dit niet eerder heeft gezegd), maar uiteindelijk heb ik ingestemd om het daar maar bij te proberen. Deze afdeling is niet in het weekend bereikbaar dus maandag mag ik weer gezellig gaan zitten kletsen over mijn service ID.

Hoe een klein getalletje voor 3 uur opbellen en frustratie zorgt :|. Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Ik heb dat service id afgelopen donderdag nog gekregen van XS4ALL, ik had iemand van de afdeling migratie aan de foon voor een vraag en vroeg hem of hij misschien ook nog mijn service id had zodat ik over een paar weken niet nog een keer hoefde te bellen. Ik kreeg het meteen....

Ben blij dat ik per 1 augustus weg ben daar.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Als je lijn van Demon (dus BBned of BaByXL netwerk) wordt omgezet naar XS4all-Only (KPN WBA/bitstream) verandert je serviceID. De oude vervalt (die lijn bestaat straks niet meer) en je nieuwe wordt actief.

Je zal sowieso moeten wachten met inzetten van de migratie totdat je over bent naar het XS4all-Only/KPN ADSL netwerk en met je nieuwe serviceID dan overstappen weer.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bjck,

Als je overgestapt bent van Demon/BBNed naar TweakDSL/BabyXL heb je dan ook een ander ServiceID? Dat zou namelijk wel logisch zijn, maar misschien dat die alleen wijzigd bij een overstap van/naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
Je service-id is toch eigenlijk gewoon een labeltje die aangeeft welke stekker in de centrale naar jouw koperdraadjes toe gaat?
Waarom zou die dan veranderen?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

TD-er schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:27:
Je service-id is toch eigenlijk gewoon een labeltje die aangeeft welke stekker in de centrale naar jouw koperdraadjes toe gaat?
Dat dacht ik ook dat het bedoeld was om je lijn te kunnen identificeren en dat iedere lijn in NL uniek was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 19:45
ik ben ook de sjaak, vorige week de brief gehad dat ze aan de migratie gaan beginnen,en sinds gisteren is mijn upstream gehalveerd , en mijn downstream 50kb/s minder (volgens speedtest.nl en eigen waarneming) maar wat ik niet snap?

volgens het aanbod van xs4all zou ik van demon 3/1 naar xs4all 3/1 gaan , nu zit ik dus op 2655/410 , en ik had echt veel meer , vooral upload?
heb de zooi al eens ge-reset, maar dat hielp niet.

helpdesk geeft nu "er zijn technische problemen met de telefooncentrale.. probeer opnieuw" , ja daaag.

*zucht* dan ook maar naar tweakdsl..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
megatronics schreef op maandag 09 juli 2007 @ 06:58:
Bjck,

Als je overgestapt bent van Demon/BBNed naar TweakDSL/BabyXL heb je dan ook een ander ServiceID? Dat zou namelijk wel logisch zijn, maar misschien dat die alleen wijzigd bij een overstap van/naar KPN.
TD-er schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:27:
Waarom zou die dan veranderen?
Een serviceID is een aanduiding bij KPN op de koperlijn dat hij in gebruik is door telco X. Als je dus van xDSL netwerk verandert gaat het oude serviceID 'uitdienst' en er komt een nieuwe op de lijn voor de nieuwe telco.
megatronics schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:28:
[...]

Dat dacht ik ook dat het bedoeld was om je lijn te kunnen identificeren en dat iedere lijn in NL uniek was.
Ze zijn ook uniek, maar veranderen wel bij een netwerk verandering.

Vroeger was het zo dat je de netwerk overstap niet zo kon maken via een telco-telco-migratie. Toen was het opzeggen en dan verviel het serviceID en kreeg je bij het aansluiten weer een nieuwe. Dat is nog steeds dus alleen kan je nu wel over direct met omprikken zonder eerst los te moeten zijn.
Nocturno schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:09:
ik ben ook de sjaak, vorige week de brief gehad dat ze aan de migratie gaan beginnen,en sinds gisteren is mijn upstream gehalveerd , en mijn downstream 50kb/s minder (volgens speedtest.nl en eigen waarneming) maar wat ik niet snap?

volgens het aanbod van xs4all zou ik van demon 3/1 naar xs4all 3/1 gaan , nu zit ik dus op 2655/410 , en ik had echt veel meer , vooral upload?

helpdesk geeft nu "er zijn technische problemen met de telefooncentrale.. probeer opnieuw" , ja daaag.

Je lijnsnelheid kan 3096kbps zijn (3Mbps) en je behaalde snelheid is dan 10 a 15% lager, dat klopt. Dus je haalt dan niet 3096 /8 = 387kByte/s maar zo'n 320kByte/s. En als je die laatste * 8 doet krijg je 2560kbps behaalde snelheid.

Dat je upstream zo laag is kan komen door speedtest.nl, je kan beter in je modem kijken wat je lijnsnelheid is en of die dicht bij de 1024kbps ligt. Je zal zo'n 80 a 100kByte/s moeten kunnen halen met bijvoorbeeld een upload naar je homepage met FTP.

Testen natuurlijk altijd zonder dat andere programma's aan het up- en/of downloaden zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door bjck op 09-07-2007 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thund3r|IA
Even een update:
Ik heb zaterdag op advies van tweakdsl toch maar meteen een aanvraag bij tweakdsl ingedient, ik hoop dat deze nu voor de migratie naar XS4ALL voltooid kan worden.
Ik had zaterdag van de helpdesk van Demon gehoord dat als de verbinding gemigreerd wordt naar XS4ALL dat het dan nog wel via BBNED zou lopen, betekend dat nu dat mijn service ID toch hetzelfde blijft?

Ik heb vanavond ook opgebeld naar de sales afdeling van XS4ALL, en zoals ik al min of meer verwachtte wisten die ook niks van service ID's af en verwezen me door naar de klantenservice van XS4ALL die alleen per e-mail te bereiken is op klant@xs4all.nl. Dus nu heb ik daar maar een mailtje naartoe gestuurd. Volgens mij wordt ik nu van de ene afdeling naar de andere afdeling gestuurd tot ik ze allemaal heb gehad...

Ook heb ik nog geprobeerd te bellen naar het XS4ALL / Demon migratie team op 020-3987671 (dit telefoonnummer had ik nog van de Demon helpdesk gekregen), maar daar kreeg ik meteen te horen dat er bij de telefooncentrale een onverwachtte fout was opgetreden, en toen werd de verbinding verbroken. Nog 2 keer proberen gaf hetzelfde resultaat. Dat is ook een manier om klanten buiten de deur te houden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Nocturno schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:09:

KPN levert standaard veel minder upload t.o.v. download dan bij vergelijkbare abbo's van de concurrent (Demon/babyxl), dat was 5 jaar geleden ook al zo, waarom zou dat nu ineens anders worden. KPN doet ook niet aan overhead compensatie (zoals bij Demon/babyxl). Zo te zien heb ben je van 3072/1024 (384/128 kilobyte/sec) naar 3072/512 (307/51 kilobyte/sec) gegaan.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds dinsdag 3 juni is het bij ons ook raak, de verbinding van Demon werd overgezet naar Xs4all en na de migratie werkte internet niet meer.

We zitten hier in een studentenflat met de Copperjet 816-2p aangesloten op een wat oude EDIMAX 15 poorts hub en met Demon werkte alles perfect.

De modem stond dus gewoon al met Demon als router ingesteld omdat er meerdere computers verbonden zijn met de hub (Bridged service attached to the router), en elke computer kreeg dus een intern ip-adres.

Wat nu het geval is, is dat de verbinding technisch gezien wel werkt. Ik zit nu even als enige op de hub en ik krijg wel internet, maar ik heb als ip-adres gewoon het externe ip-adres toegewezen gekregen. Als nu een andere computer op de hub wordt aangesloten heeft diegene geen verbinding (want ik heb het externe ipadres).

Als ik op de copperjet modem DHCP enable, krijg ik wel een intern ip-adres, maar kan ik niet online gaan. Bij LAN-verbinding staat dan wel 'Verbonden' , maar dan nog steeds geen internet.

Heb de modem al tig keren gereset (ook naar vendor settings), ipconfig /flushdns /release /renew ook gedaan. Xs4all helpdesk gaf aan dat het niet hun probleem was omdat de verbinding werkte en gaf me alleen het advies om de modem als router in te stellen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos, want dit is erg frusterend. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Ik kon tijdens de migratie aangeven of ik mn 3/1 wou behouden voor 29 euro, of geen gebruik wou maken van het speciale aanbod, en naar de (standaard?) xs4all snelheid kon gaan van 4/1 voor 39 euro. Nu is mn verbinding nog steeds 3/1, wordt dat allemaal apart van elkaar verwerkt (m.a.w. gaat die wijziging naar 4/1 ook nog eens langer duren), of moet ik de helpdesk maar weer eens gaan schoppen? :{

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rolon: je hebt aardig zitten te rommelen. In bridge mode kun je nooit meerdere pc's op 1 ip nr zetten, dus bij Demon moet het al router geweest zijn. Nu moet dat ook weer.
Dat je nu wel een ip nr krijgt maar geen verbinding: kijk je DNS eens na. Op auto of de juiste waarden, misschien staan de oude waarden er nog in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nocturno
  • Laatst online: 06-09 19:45
KPN levert standaard veel minder upload t.o.v. download dan bij vergelijkbare abbo's van de concurrent (Demon/babyxl), dat was 5 jaar geleden ook al zo, waarom zou dat nu ineens anders worden. KPN doet ook niet aan overhead compensatie (zoals bij Demon/babyxl). Zo te zien heb ben je van 3072/1024 (384/128 kilobyte/sec) naar 3072/512 (307/51 kilobyte/sec) gegaan.
idd, maar ik betaal voor een 3/1 , dat was de aanbieding, dus ze schroeven het maar op!
ik las wat verder terug in dit topic van mensen met een 3/1 met hertzelfde probleem, 1 ervan had gebeld met xs4all ,en die kwamen met een verhaal dat "het verkeerde profiel"was gemigreerd, en dat ze het binnen 2 weken zouden oplossen.

zo ook ff bellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Nou ik ben benieuwd. Ik zou een dezer dagen gemigreerd worden en dat hebben ze ook al geprobeerd schijnt maar dat is mislukt. Toevallig kwam ik dat te weten door iemand die weer iemand bij xs4all kent. Nu werd ik ook gebeld door TweakDSL waar ik per 1 augustus naar toe ga, dat mijn service id niet klopte. Ik verwacht nog wel wat downtime :)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nocturno schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:44:
[...]

idd, maar ik betaal voor een 3/1 , dat was de aanbieding, dus ze schroeven het maar op!
ik las wat verder terug in dit topic van mensen met een 3/1 met hertzelfde probleem, 1 ervan had gebeld met xs4all ,en die kwamen met een verhaal dat "het verkeerde profiel"was gemigreerd, en dat ze het binnen 2 weken zouden oplossen.

zo ook ff bellen dus.
Jah dat klopt dat was ik, en mijn verbinding is toen na 24 uur al weer op de juiste snelheid gezet :)
in plaats van de 2 weken die de helpdesk medewerke beweerde.
Duz bellen hebt ckers wel, houd wel rekening met een asoiale lange wachttijd bij xs4all !!

Je gaat haast denken dat ze het met opzet doen en mensen te veel laten betalen voor een lagere snelheid. Want de gerbuikers die er weinig verstand van hebben zullen het niet eens echt in de gaten hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Sinds vandaag zit ik ook op XS4all.
Ik ging namelijk even in mijn router kijken, omdat 9 van de 10 sites vrijwel niet lijken te reageren.
Een DNS-probleem, zo lijkt het.
Heeft XS4all andere nameservers en zo ja, welke?
Ik krijg via de DHCP het volgende door:
code:
1
2
Primary DNS Server:   194.159.73.137    Gateway installed -- Primary
Secondary DNS Server: 194.159.73.135    Domain Name: adsl.xs4all.nl

Wat me trouwens opvalt is dat de up- en download bij XS4all niet een veelvoud van 32 is, wat bij BBned wel zo was. (6150kbit up /1031 kbit down.)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thund3r|IA schreef op zondag 08 juli 2007 @ 19:10:
Ik zie de overstap naar XS4ALL niet zo zitten, en het aanbod van tweakdsl van 500 euro voor 2 jaar ziet er ook zeer aantrekkelijk uit dus ik wilde me hier gisteren voor aanmelden. Tot ik bij het invulformulier kwam bij de vraag om het service ID van mijn lijn in te vullen.

Ik bel dus op naar Demon. Ongeveer 30 minuten in de wacht gestaan voor ik iemand te spreken kreeg, maar ik kreeg netjes het service ID te horen, maar ook dat er nog een probleem was. Ik was namelijk net een paar dagen geleden de migratiefase ingegaan naar XS4ALL. Ik was hier niet van op te hoogte want ik had geen brief gehad met een datum waarop de migratie zou starten. De helpdeskmedewerker van Demon vertelde me dat het mogelijk was dat hierdoor het service ID zou veranderen en dat het ik het beste "even" naar XS4ALL kon bellen om te vragen of dat zo is en zo ja wat het nieuwe ID wordt.

Na 40 minuten in de wacht te hebben gestaan bij XS4ALL kreeg ik iemand aan de telefoon die volgens mij totaal geen idee had wat een service ID was, en die moest het dus navragen aan een collega, en vroeg of ik "een momentje geduld had". Dit momentje duurde uiteindelijk ongeveer 10 minuten, ik was al bijna van plan op te hangen, maar de medewerker wist uiteindelijk wel te vertellen dat het service ID ging veranderen. Maar hij kon me niet vertellen wat het service ID werd, en verbond me daarvoor door naar de 2e lijns. Deze wist stellig te vertellen dat het voor XS4ALL niet mogelijk is om een service ID aan klanten te vertellen. Over de reden waarom dat niet kon waarom het niet kon was hij nogal vaag, dus vroeg ik naar zijn supervisor, en kreeg toen "Michiel" aan de telefoon.

Ik heb ongeveer 20 minuten met hem zitten praten over waarom XS4ALL mij geen service ID wilde geven. Volgens hem geven providers nooit een service ID aan klanten, maar alleen aan providers onderling. Tweakdsl zou dus wel een service ID kunnen opvragen bij XS4ALL, maar hij mocht het service ID niet aan mij vertellen. Dit zou een algemene afspraak binnen providers zijn volgens hem. Ik vind dit een hele vreemde logica, want waarom zou ik deze informatie niet mogen weten, als het wel mogelijk is voor XS4ALL om deze informatie te geven? Het is toch geen top-secret geheim ofzo? Ik kwam hier niet mee verder dus heb ik toen maar tweakdsl gebeld om hun kant van het verhaal te horen.

Na EEN minuut kreeg ik al iemand aan de telefoon bij tweakdsl! Zoals ik al vermoede werd hier verteld dat ik echt een service ID bij XS4ALL moest opvragen om te zorgen dat de overstap goed gaat. De helpdeskmedewerker van tweakdsl vertelde ook dat het wel vaker voorkomt dat XS4ALL moeilijk doet met het geven van een service ID, en dat ze ook de enigste provider zijn die hier moeilijk over doet. Tweakdsl geeft gewoon service ID's aan klanten als daar om gevraagd wordt. De bal lag dus weer bij XS4ALL.

Na weer ongeveer een half uur in de wacht te hebben gestaan kreeg ik Said van XS4ALL aan te telefoon. Ik vroeg of ik Michiel kon spreken omdat ik daar al eerder mee had gesproken en hij van de situatie af wist. Na eerst eerst een lange discussie over dat het zeer ongebruikelijk en lastig was om mij door te verbinden met Michiel wilde hij hem uiteindelijk toch opzoeken. Na weer eens een keertje een aantal minuten in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik te horen van Said dat Michiel met lunchpauze was en dat Michiel zei dat hij toch niks meer voor me kon doen en dat hij uitgesproken was over het onderwerp. Ik heb toen maar weer de hele situatie uitgelegd aan Said, en toen begon de welles/nietus discussie die ik eerder met Michiel had weer van voor af aan.

Ik moest volgens Said met tweakdsl opbellen op aan hun mijn service ID te vragen. Dat ik al net met tweakdsl had opgebeld en dat dit een beetje op een "van het kastje naar de muur gestuurd worden" situatie begon te lijken bleek weinig begrip op te wekken. Ook op mijn voorstel of hij misschien niet even met tweakdsl wilde opbellen zodat XS4ALL en tweakdsl het onderling mochten beslissen wie er gelijk had wilde hij niet op in gaan. Na weer een zeer lange discussie vertelde hij me dat het misschien mogelijk was voor de afdeling 'Sales' om het service ID te geven. Ik snap niet wat deze afdeling er mee te maken heeft (en waarom hij dit niet eerder heeft gezegd), maar uiteindelijk heb ik ingestemd om het daar maar bij te proberen. Deze afdeling is niet in het weekend bereikbaar dus maandag mag ik weer gezellig gaan zitten kletsen over mijn service ID.

Hoe een klein getalletje voor 3 uur opbellen en frustratie zorgt :|. Wordt vervolgd...
Ten eerste: lekker aardig van je om de namen van die mensen te noemen. Ik denk dat je dat zelf ook niet op prijs zou stellen als jou naam zo op een forum wordt gepleurd

Ten tweede: je had gewoon meteen de Klantenservice moeten bellen. Waarom bel je dan ook meerdere keren de Helpdesk?? De Helpdesk doet geen verhuizingen en administratieve veranderingen, daar is de Klantenservice voor...... Dus je had jezelf veel eleende kunnen besparen hoor.

By the way, TweakDSL kan wel zoveel vertellen, een bedrijf met 100x zo weinig klanten als XS4ALL (dit is geen verzonnen hoeveelheid btw, het is 100x).

Dat wordt lachen wanneer BBNED er over een jaar ofzo niet meer is ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 12:48:
Sinds vandaag zit ik ook op XS4all.
Ik ging namelijk even in mijn router kijken, omdat 9 van de 10 sites vrijwel niet lijken te reageren.
Een DNS-probleem, zo lijkt het.
Heeft XS4all andere nameservers en zo ja, welke?
Ik krijg via de DHCP het volgende door:
code:
1
2
Primary DNS Server:   194.159.73.137    Gateway installed -- Primary
Secondary DNS Server: 194.159.73.135    Domain Name: adsl.xs4all.nl

Wat me trouwens opvalt is dat de up- en download bij XS4all niet een veelvoud van 32 is, wat bij BBned wel zo was. (6150kbit up /1031 kbit down.)
zet ze op 194.109.6.66 en 194.109.9.99 en je probleem is verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:46:
By the way, TweakDSL kan wel zoveel vertellen, een bedrijf met 100x zo weinig klanten als XS4ALL (dit is geen verzonnen hoeveelheid btw, het is 100x).

Ik zie twee dingen die je toch echt helemaal zelf verzonnen hebt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:29:
[...]

Ik zie twee dingen die je toch echt helemaal zelf verzonnen hebt.
Nee hoor, de eerste weet ik van iemand die bij Tweak werkt plus iemand die bij XS werkt. Ok de 2e is een gok, maar het zit er echt aan te komen als je kijkt naar hoe KPN concurrenten overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:04:
Nee hoor, de eerste weet ik van iemand die bij Tweak werkt plus iemand die bij XS werkt.
Ik ben de meneer die tweakdsl ooit begonnen is (in technische zin) dus ik denk dat ik wel weet hoe het in elkaar steekt.
Ok de 2e is een gok, maar het zit er echt aan te komen als je kijkt naar hoe KPN concurrenten overneemt.
Je hebt in Nederland nog altijd iets als de NMA en de OPTA, en anders steekt mevrouw Kroes wel een stok in het overnamewiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:25

Arno

PF5A

Dat hebben ze eerder ook niet gedaan :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Thund3r|IA schreef op zondag 08 juli 2007 @ 19:10:

------------------------8<----------------------8<--------------------

Gewoon zonder service ID opsturen. Was bij mij ook geen probleem en de verbinding is gewoon overgezet (oke, wel een jaar of 1,5 geleden...)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]burne schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 02:41:
[...]

Ik ben de meneer die tweakdsl ooit begonnen is (in technische zin) dus ik denk dat ik wel weet hoe het in elkaar steekt.

ach ja als een van de tweakdsl medewerkers mij vertelt hoeveel klanten zij hebben... dan kan je tweak wel zijn begonnen maar wat maakt dat verder uit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk zie ik de hele omgang van demon naar xs4all niet zitten, ik heb nu (nog) een abbo van 6mb (lees 8mb) voor wat ik een wat dure maar toch redelijke prijs vindt gezien de stabiliteit, nu zou ik naar 6mb gaan voor zeg maar 40 euro.

De brief dat ik binnenkort om wordt gezet heb ik al sinds 19 juni in huis maar tot op heden nog niets gehoord, en ook bellen is vruchteloos, niemand kan me wat vertellen, en ook op wat meer technische vragen word niet ingegaan of gewoon zeer slecht beantwoord, ik denk dat ik maar pas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thund3r|IA
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:46:
[...]

Ten eerste: lekker aardig van je om de namen van die mensen te noemen. Ik denk dat je dat zelf ook niet op prijs zou stellen als jou naam zo op een forum wordt gepleurd

Ten tweede: je had gewoon meteen de Klantenservice moeten bellen. Waarom bel je dan ook meerdere keren de Helpdesk?? De Helpdesk doet geen verhuizingen en administratieve veranderingen, daar is de Klantenservice voor...... Dus je had jezelf veel eleende kunnen besparen hoor.

Ik heb alleen een aantal voornamen genoemd, en van niemand de achternaam of andere privacy gevoelige gegevens vrij gegeven. En ik heb er totaal geen probleem mee als iemand mijn voornaam zou weten.

Als het mogelijk was om de klantenservice op te bellen had ik dat allang gedaan! Zoals ik al in mijn bericht van 09/07 had geschreven zijn die alleen per e-mail te bereiken. En op de e-mail die ik naar klant@xs4all.nl heb geschreven heb ik nu, bijna 2 weken later, nog steeds geen reactie op (behalve ontvangsbevestiging met ticketnummer)

En dat XS4ALL 100 keer meer klanten heeft kan wel zo zijn (heb ik toch geen cijfers van) maar dat betekend duidelijk niet dat ze ook 100x beter zijn. Ik heb nu meerdere keren naar zowel XS4ALL en tweakdsl opgebeld en bij XS4ALL moet ik altijd ongeveer een half uur wachten, en bij tweakdsl altijd minder als 1 of 2 minuten.

Ik heb nu uiteindelijk maar de hele situatie uitgelegd bij tweakdsl (dus zonder service id), en die zouden het allemaal regelen als het goed is. Ik heb het nieuwe modem ontvangen en als het goed is wordt ik nu de 25e overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:45:
ach ja als een van de tweakdsl medewerkers mij vertelt hoeveel klanten zij hebben..
Je moet voor de gein eens de tweakdsl-topics lezen en kijken wat de doorsnee tweaker denkt van het kennisniveau van de huidige doorsnee tweakdsl helpdesker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:40:
[...]

Je moet voor de gein eens de tweakdsl-topics lezen en kijken wat de doorsnee tweaker denkt van het kennisniveau van de huidige doorsnee tweakdsl helpdesker.
lol! nou hoge pet heb jij op van "het bedrijf dat ik technisch heb opgericht". lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 08:29:
Persoonlijk zie ik de hele omgang van demon naar xs4all niet zitten, ik heb nu (nog) een abbo van 6mb (lees 8mb) voor wat ik een wat dure maar toch redelijke prijs vindt gezien de stabiliteit, nu zou ik naar 6mb gaan voor zeg maar 40 euro.

De brief dat ik binnenkort om wordt gezet heb ik al sinds 19 juni in huis maar tot op heden nog niets gehoord, en ook bellen is vruchteloos, niemand kan me wat vertellen, en ook op wat meer technische vragen word niet ingegaan of gewoon zeer slecht beantwoord, ik denk dat ik maar pas :(
wat voor technische vragen heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thund3r|IA schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 10:41:
[...]

Ik heb alleen een aantal voornamen genoemd, en van niemand de achternaam of andere privacy gevoelige gegevens vrij gegeven. En ik heb er totaal geen probleem mee als iemand mijn voornaam zou weten.

Als het mogelijk was om de klantenservice op te bellen had ik dat allang gedaan! Zoals ik al in mijn bericht van 09/07 had geschreven zijn die alleen per e-mail te bereiken. En op de e-mail die ik naar klant@xs4all.nl heb geschreven heb ik nu, bijna 2 weken later, nog steeds geen reactie op (behalve ontvangsbevestiging met ticketnummer)

En dat XS4ALL 100 keer meer klanten heeft kan wel zo zijn (heb ik toch geen cijfers van) maar dat betekend duidelijk niet dat ze ook 100x beter zijn. Ik heb nu meerdere keren naar zowel XS4ALL en tweakdsl opgebeld en bij XS4ALL moet ik altijd ongeveer een half uur wachten, en bij tweakdsl altijd minder als 1 of 2 minuten.

Ik heb nu uiteindelijk maar de hele situatie uitgelegd bij tweakdsl (dus zonder service id), en die zouden het allemaal regelen als het goed is. Ik heb het nieuwe modem ontvangen en als het goed is wordt ik nu de 25e overgezet.
Klantenservice is gewoon telefonisch bereikbaar gast. Maar idd spijtig als ze je niet fatsoenlijk kunnen helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 01:12:
[...]

Klantenservice is gewoon telefonisch bereikbaar gast. Maar idd spijtig als ze je niet fatsoenlijk kunnen helpen...
de voornaamste reden waarom ik het grootte verschil tussen tweak en xs noem is omdat ik wel vaker hoor van tweakdsl mensen dat 'alleen xs4all doet moeilijk'. Tjsa dan kan je wel meer zeggen als bedrijf met nog geen 5000 klanten he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Thund3r|IA schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 10:41:
En ik heb er totaal geen probleem mee als iemand mijn voornaam zou weten.
Weet je, Emiel, ik denk dat niemand daar een probleem mee heeft. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thund3r|IA
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 01:12:
[...]
Dat proberen ze dan wel heel goed geheim te houden. Nogmaals, de helpdesk van XS4ALL zelf zei dat de klantenservice niet telefonisch bereikbaar is. En ook op de contact pagina op de XS4ALL website staat niks over de klantenservice vermeld.
Maar dat maakt allemaal waarschijnlijk toch niks meer uit als de overstap naar tweakdsl goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thund3r|IA schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:37:
[...]

Dat proberen ze dan wel heel goed geheim te houden. Nogmaals, de helpdesk van XS4ALL zelf zei dat de klantenservice niet telefonisch bereikbaar is. En ook op de contact pagina op de XS4ALL website staat niks over de klantenservice vermeld.
Maar dat maakt allemaal waarschijnlijk toch niks meer uit als de overstap naar tweakdsl goed gaat.
klantenservice = gewoon 0203987654

ik weet niet wat voor idioot jij dan hebt gesproken... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Fijn.... vandaag brief binnengehad dat ze vandaag mijn verbinding omzetten van Demon naar XS4all...
Volgens de brief zou ik slechts 1 uurtje offline zijn en moest ik in dat geval even mijn modem resetten.
Nou ik heb de hele dag meer NOXS4all gehad, verbinding schommelt steeds van offline naar online en vice versa... geen idee wat er aan de hand is maar de dns servers zijn constant onbereikbaar hier (tenminste dat zegt het foutopsporingsprogje van msn steeds). :')
Zowel demon als xs4all dns servers ingesteld maar helpt beide niet... dus maar gewoon de demon dns ingesteld, en daar ben ik nu dus mee online.... tot het weer uitvalt. :X
[edit] inmiddels modem ook keer getest in bridged mode... dan kom ik niet eens online.
Dus maar weer ingesteld op router en nu ben ik weer even online.

Hoop dat dit eenmalig is anders gaat er dit weekend nog een mooie opzegbrief de deur uit. :9

[ Voor 15% gewijzigd door Specht op 26-07-2007 20:39 ]

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:40
Ik ben (volgens mij) omgezet. Ik heb er niet echt iets van gemerkt, maar onze router gaat ook altijd uit als we niet computeren dus de reboot is automatisch gegaan.

Ik vind wel dat ik eigenlijk bar slecht op de hoogte wordt gehouden van wat er nu precies verandert... Heb ik nu ook homepageruimte bij XS4All? Een e-mailadres? Kan ik gebruik maken van de authenticated smtp-server van XS4All?

Ik ben nog steeds niet gelukkig met die verlaagde upload maar ja... Ik kijk het wel even aan.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Net terug van vakantie en het internet werkt ook nog! :)

Meteen bij de post gezocht naar die XS4all envelop en ik ben vorige week omgezet.
Echter zie ik in de traceroute nog steeds een demon router staan... hoort dat (of ben ik dat zelf, mijn ip staat daar ook bij :P) ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  PIIISERVER.mshome.net [192.168.0.1]
  2     8 ms     8 ms     8 ms  bbned-10k-07.router.nl.demon.net [**.***.*.*]
  3     8 ms     8 ms     8 ms  0.10ge-3-1-0.xr3.d12.xs4all.net [194.109.7.125]

4     8 ms     8 ms     8 ms  0.so-0-0-0.xr2.3d12.xs4all.net [194.109.5.201]
  5     8 ms     8 ms     8 ms  0.so-7-0-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.14]
  6    17 ms    18 ms    17 ms  20ge-po-2.e600-1.ams5.true.nl [195.69.144.163]
  7     9 ms    13 ms    17 ms  10ge-6-1.e600-1.ams7.true.nl [87.233.192.30]
  8     9 ms     9 ms     9 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

Daarbij heb ik nog steeds de 8Mbit down, terwijl die veel hoger moet zijn met mijn 'verzwaarde' abonnement :?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 01:10:
[...]

wat voor technische vragen heb je dan?
de vragen zijn niet echt van belang meer (zelf al opgelost) 1 van mijn andere vragen was bijv. wanneer ik overgezet zou worden naar xs4all (gezien de datum van de eerste brief op 19 juni) hier op kreeg ik een onduidelijk, om maar te zeggen vaag antwoord op (weet ik niet) nog een andere vraag was of ik ook nu al kon opzeggen en hoe, dat moest ik maar opzoeken op de site (de beste man was blijkbaar gepikeert), kortom ik krijg binnenkort (ooit?) minder voor meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Michael Knight schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:18:
Net terug van vakantie en het internet werkt ook nog! :)

Meteen bij de post gezocht naar die XS4all envelop en ik ben vorige week omgezet.
Echter zie ik in de traceroute nog steeds een demon router staan... hoort dat (of ben ik dat zelf, mijn ip staat daar ook bij :P) ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  PIIISERVER.mshome.net [192.168.0.1]
  2     8 ms     8 ms     8 ms  bbned-10k-07.router.nl.demon.net [**.***.*.*]
  3     8 ms     8 ms     8 ms  0.10ge-3-1-0.xr3.d12.xs4all.net [194.109.7.125]

4     8 ms     8 ms     8 ms  0.so-0-0-0.xr2.3d12.xs4all.net [194.109.5.201]
  5     8 ms     8 ms     8 ms  0.so-7-0-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.14]
  6    17 ms    18 ms    17 ms  20ge-po-2.e600-1.ams5.true.nl [195.69.144.163]
  7     9 ms    13 ms    17 ms  10ge-6-1.e600-1.ams7.true.nl [87.233.192.30]
  8     9 ms     9 ms     9 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

Daarbij heb ik nog steeds de 8Mbit down, terwijl die veel hoger moet zijn met mijn 'verzwaarde' abonnement :?
  1. De eerste hop kan nooit hetzelfde IP adres zijn als jijzelf. Hij lijkt erop omdat hij in dezelfde range zit meestal natuurlijk. Ander nummertje is het, moet wel.
  2. Als je bent omgezet zie je dat alleen met een traceroute van buitenaf naar jou toe, niet andersom. Iemand anders moet een traceroute naar jouw IP toe doen om het te kunnen zien (je bent omgezet ja).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:03:
[...]

de vragen zijn niet echt van belang meer (zelf al opgelost) 1 van mijn andere vragen was bijv. wanneer ik overgezet zou worden naar xs4all (gezien de datum van de eerste brief op 19 juni) hier op kreeg ik een onduidelijk, om maar te zeggen vaag antwoord op (weet ik niet) nog een andere vraag was of ik ook nu al kon opzeggen en hoe, dat moest ik maar opzoeken op de site (de beste man was blijkbaar gepikeert), kortom ik krijg binnenkort (ooit?) minder voor meer
Opzeggen moet je niet zelf doen, maar laten doen door de nieuwe provider die je gaat nemen. Gewoon een kwestie van opgeven bij je aanvraag, dat je al een adsl provider hebt. Dan heb je enkele uren geen internet in plaats van enkele weken geen internet.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 04:02:
[...]

Opzeggen moet je niet zelf doen, maar laten doen door de nieuwe provider die je gaat nemen. Gewoon een kwestie van opgeven bij je aanvraag, dat je al een adsl provider hebt. Dan heb je enkele uren geen internet in plaats van enkele weken geen internet.
ik heb inmiddels al kabel internet genomen incl. telefonie (upc) draait al 2 weken naar behoren, wat demon overigens ook altijd deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
bjck schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:30:
[...]
  1. De eerste hop kan nooit hetzelfde IP adres zijn als jijzelf. Hij lijkt erop omdat hij in dezelfde range zit meestal natuurlijk. Ander nummertje is het, moet wel.
  2. Als je bent omgezet zie je dat alleen met een traceroute van buitenaf naar jou toe, niet andersom. Iemand anders moet een traceroute naar jouw IP toe doen om het te kunnen zien (je bent omgezet ja).
Ok dat wist ik ook niet. Ik heb mezelf nu getraced vanaf buiten en dan komt ik als laatste toch een demon router tegen, dan ben ik dus nog niet omgezet?

Als dat zo is dan ga ik maar weer eens bellen naar xs4all want dat zouden ze 2 weken terug al doen en 1 augustus gaat tweakdsl migreren.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CanonG1 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:39:
Ik vind wel dat ik eigenlijk bar slecht op de hoogte wordt gehouden van wat er nu precies verandert... Heb ik nu ook homepageruimte bij XS4All? Een e-mailadres? Kan ik gebruik maken van de authenticated smtp-server van XS4All?
ja
ja
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specht schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:03:
Fijn.... vandaag brief binnengehad dat ze vandaag mijn verbinding omzetten van Demon naar XS4all...
Volgens de brief zou ik slechts 1 uurtje offline zijn en moest ik in dat geval even mijn modem resetten.
Nou ik heb de hele dag meer NOXS4all gehad, verbinding schommelt steeds van offline naar online en vice versa... geen idee wat er aan de hand is maar de dns servers zijn constant onbereikbaar hier (tenminste dat zegt het foutopsporingsprogje van msn steeds). :')
Zowel demon als xs4all dns servers ingesteld maar helpt beide niet... dus maar gewoon de demon dns ingesteld, en daar ben ik nu dus mee online.... tot het weer uitvalt. :X
[edit] inmiddels modem ook keer getest in bridged mode... dan kom ik niet eens online.

Hoop dat dit eenmalig is anders gaat er dit weekend nog een mooie opzegbrief de deur uit. :9
lol meteen al opzeggen? hahahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:17:
[...]

lol meteen al opzeggen? hahahah
Ik kan mij er wel iets bij voorstellen.
XS4all had vroeger -in mijn ogen- een behoorlijk goed imago.
Maar als ik zie hoe de overname van Demon gegaan is, is er vrij weinig credit meer over.
Ik noem een paar punten:
• totaal geen communicatie naar de klanten, op een paar reclame-brieven na (dat was geen informatie, maar reclame-blaat).
• tot op heden weet ik nog steeds niet wat de XS4all instellingen zijn, mbt home-page ruimte, SMTP-server, etc. Over andere DNS-servers hebben ze niets verteld bijvoorbeeld.
• prijs-prestatie-verhouding is minstens met een factor 2 afgenomen.
• modems die na de overname ineens niet blijken te werken, maar ja geleverd door Demon, dus heeft XS4all niets mee te maken.
• slechte bereikbaarheid helpdesk.
• als ik de posts hier moet geloven is de helpdesk ook een stuk minder flexibel dan wat we van Demon gewend waren. (lijn-id niet kunnen opvragen bijv.)

Gelukkig heb ik zelf een groot deel van de problemen niet meegemaakt hier, maar kennissen uit mijn omgeving wel, dus heb ik er wel mee te maken gehad.
Ikzelf draai hier lokaal een mailserver en heb ook nog een server colocated, dus ik mis persoonlijk informatie over bijvoorbeeld SMTP-server en home-page-ruimte niet, maar je zou zeggen dat een afname in de prijs/prestatie-verhouding toch wel op zijn minst door service gecompenseerd zou moeten worden.
Ik snap dan ook heel goed dat mensen na de overzetting, of bij de eerste de beste problemen na de overzetting weggaan bij XS4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Specht schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:03:

NOXS4all? kinderachtig hoor.... hoe zou jij het vinden als je werkgever je telkens uitscheldt of ontslaat als dingen niet gaan zoals hij het wil?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Francis schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:13:
[...]

NOXS4all? kinderachtig hoor.... hoe zou jij het vinden als je werkgever je telkens uitscheldt of ontslaat als dingen niet gaan zoals hij het wil?
XS4ALL heeft bij mij (door "een uurtje omzetten" 24+ uur te laten duren) al een virtuele "officieel waarschuwing". De helpdesk een kwartier te vroeg dichtsmijten is *voor mij* ook een officiele waarschuwing waard, da's gewoon beroerde, onklantvriendelijke policy IMO.

Dus nog maar één waarschuwing en ik zou XS4ALL op staande voet mogen ontslaan ;)

(Om de werkgever <-> werknemer-analogie maar te lenen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
TD-er schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:36:
• totaal geen communicatie naar de klanten, op een paar reclame-brieven na (dat was geen informatie, maar reclame-blaat).
• tot op heden weet ik nog steeds niet wat de XS4all instellingen zijn, mbt home-page ruimte, SMTP-server, etc. Over andere DNS-servers hebben ze niets verteld bijvoorbeeld.
• prijs-prestatie-verhouding is minstens met een factor 2 afgenomen.
• modems die na de overname ineens niet blijken te werken, maar ja geleverd door Demon, dus heeft XS4all niets mee te maken.
• slechte bereikbaarheid helpdesk.
• als ik de posts hier moet geloven is de helpdesk ook een stuk minder flexibel dan wat we van Demon gewend waren. (lijn-id niet kunnen opvragen bijv.)
Wat hij zegt ^^^^^^

De omzetting ging bij goed, althans ongemerkt, maar die fors lagere upload werd vanochtend al merkbaar toen ik mijn website bijwerkte. Het uploaden van vooral plaatjes duurde anderhalf keer zo lang! Daarbij de volledige radiostilte van XS4All over de gevolgen van de overname maakt het voor echt onaantrekkelijk. Ik ga rondkijken naar andere providers, lang leve concurrentie en de vrij markt (op dit gebied dan). Mijn eerste stap is mijn website onderbrengen bij een 'losse' webhostingprovider zodat ik qua verbinding een stuk flexibeler word. Daahaag XS4All :w

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Grappig... Ik zou nu volgens XS4all een 20mbit abbo moeten hebben ipv 8mbit, oftewel adsl2.
Echter met mijn huidige (draadloze) adsl modem, die overigens geschikt is voor adsl2 werkt dus niet meer fatsoenlijk, zowel in router als bridge mode constant disconnects.
Modem had de nieuwste firmware overigens en de instellingen waren ook allemaal goed.
Volgens de op maandag verstuurde brief van XS4all die ik donderdag binnenkreeg, stond er dus fijn in dat AL mijn instellingen hetzelfde bleven en als ik geen verbinding zou hebben moest ik alleen even de modem resetten, kortom dat is natuurlijk complete onzin.
Verder stond er nergens informatie op de site van xs4all of demon, dus ik heb het donderdag maar laten zitten in de hoop dat het vrijdag wel goed zou zijn.
Vrijdag was het nog steeds kut, dus gebeld naar de helpdesk, en daar kreeg ik te horen dat het aan mijn modem lag of aan de kabel van mijn huis naar de centrale (die kan de snelheid niet aan).
Nu heb ik mijn oude demon modem in bridge mode eraan gehangen, en nu blijft het wel stabiel, maar ik haal nog steeds maar max. 8mbit.
Kortom XS4all heeft mij omgezet naar een abbo die niet haalbaar is hier (hadden zij moeten weten cq uitzoeken), en ze hebben gelogen over dat mijn instellingen gewoon zouden blijven werken.
Kortom ik heb alle reden om niet blij te zijn met ze, dit noem ik amateurisme.
Ik ga iniedergeval rondkijken naar een goedkopere adsl provider waar ik nog een jaartje bij kan blijven totdat ze hier eindelijk breedband glasvezel in de grond hebben liggen... dat is tenminste echt XS4all. :9

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Specht schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:42:
Grappig... Ik zou nu volgens XS4all een 20mbit abbo moeten hebben ipv 8mbit, oftewel adsl2.
Echter met mijn huidige (draadloze) adsl modem, die overigens geschikt is voor adsl2 werkt dus niet meer fatsoenlijk, zowel in router als bridge mode constant disconnects.
Modem had de nieuwste firmware overigens en de instellingen waren ook allemaal goed.
Volgens de op maandag verstuurde brief van XS4all die ik donderdag binnenkreeg, stond er dus fijn in dat AL mijn instellingen hetzelfde bleven en als ik geen verbinding zou hebben moest ik alleen even de modem resetten, kortom dat is natuurlijk complete onzin.
Verder stond er nergens informatie op de site van xs4all of demon, dus ik heb het donderdag maar laten zitten in de hoop dat het vrijdag wel goed zou zijn.
Vrijdag was het nog steeds kut, dus gebeld naar de helpdesk, en daar kreeg ik te horen dat het aan mijn modem lag of aan de kabel van mijn huis naar de centrale (die kan de snelheid niet aan).
Nu heb ik mijn oude demon modem in bridge mode eraan gehangen, en nu blijft het wel stabiel, maar ik haal nog steeds maar max. 8mbit.
Kortom XS4all heeft mij omgezet naar een abbo die niet haalbaar is hier (hadden zij moeten weten cq uitzoeken), en ze hebben gelogen over dat mijn instellingen gewoon zouden blijven werken.
Kortom ik heb alle reden om niet blij te zijn met ze, dit noem ik amateurisme.
Ik ga iniedergeval rondkijken naar een goedkopere adsl provider waar ik nog een jaartje bij kan blijven totdat ze hier eindelijk breedband glasvezel in de grond hebben liggen... dat is tenminste echt XS4all. :9
Wat je nu schrijft ervaar je wellicht zo maar is niet correct natuurlijk.

Je gebruikt een ander modem dan is uitgeleverd door Demon blijkbaar wat XS4all niet kan 'ruiken' of zien in hun glazenbol. Het kan zijn dat dat modem met die firmware (of sowieso dat modem) niet lekker werkt met de DSLAM apparatuur die KPN gebruikt.

Dan heb je eigenlijk meer 'pech' dan dat iemand iets onwaar schrijft aan je.

Het kan ook prima zijn dat de lijn in de grond veel langer is of van slechtere kwaliteit dan in een eerste onderzoek/controle bleek. Dan kan je onterecht een te hoog abonnement krijgen natuurlijk wat achteraf dan gecorrigeerd moet worden. Er is geen exacte database in Nederland van elke aansluitlijn waar de lengte + kwaliteit (dus maximale ADSL snelheid bijv) in staat. Vooraf is het altijd een 'best guess' aan de hand van lijnlengte tabellen die meestal best aardig kloppen maar soms blijkt een lijn 2x langer te zijn in de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:41:
[...]

Je gebruikt een ander modem dan is uitgeleverd door Demon blijkbaar wat XS4all niet kan 'ruiken' of zien in hun glazenbol. Het kan zijn dat dat modem met die firmware (of sowieso dat modem) niet lekker werkt met de DSLAM apparatuur die KPN gebruikt.

Het kan ook prima zijn dat de lijn in de grond veel langer is of van slechtere kwaliteit dan in een eerste onderzoek/controle bleek. Dan kan je onterecht een te hoog abonnement krijgen natuurlijk wat achteraf dan gecorrigeerd moet worden. Er is geen exacte database in Nederland van elke aansluitlijn waar de lengte + kwaliteit (dus maximale ADSL snelheid bijv) in staat. Vooraf is het altijd een 'best guess' aan de hand van lijnlengte tabellen die meestal best aardig kloppen maar soms blijkt een lijn 2x langer te zijn in de grond.
Bij een verhoging van een abbo wordt altijd een 4-tel meting gedaan wat een goede (met enige marge) indicatie geeft wat haalbaar zou moeten zijn, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die gegevens alsmede welke modem hij heeft zowel zijn eigen draadloze als de demon modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 10:59:
[...]

Bij een verhoging van een abbo wordt altijd een 4-tel meting gedaan wat een goede (met enige marge) indicatie geeft wat haalbaar zou moeten zijn, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die gegevens alsmede welke modem hij heeft zowel zijn eigen draadloze als de demon modem.
Een 4-tel meting is alleen mogelijk als je ook (nog) KPN-telefonie op de lijn hebt (linesharing). En ik weet 99% zeker dat dit soort metingen echt niet gedaan worden voor elke nieuwe lijn of up- en downgrade van een verbinding.

Daarnaast is die 'enige marge' wel heel ruim na zo'n meting. Je weet redelijk de werkelijke koperlengte maar niets over ruis of kwaliteit van de lijn. Zo kan je dus 2500 meter koper meten en kan je tussen 14 en 6Mbps halen op die lijn. Wat zegt het dan? Alleen dat je geen abonnement moet nemen boven de 14Mbps?

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 29-07-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 29 juli 2007 @ 12:10:
[...]

Een 4-tel meting is alleen mogelijk als je ook (nog) KPN-telefonie op de lijn hebt (linesharing). En ik weet 99% zeker dat dit soort metingen echt niet gedaan worden voor elke nieuwe lijn of up- en downgrade van een verbinding.

Daarnaast is die 'enige marge' wel heel ruim na zo'n meting. Je weet redelijk de werkelijke koperlengte maar niets over ruis of kwaliteit van de lijn. Zo kan je dus 2500 meter koper meten en kan je tussen 14 en 6Mbps halen op die lijn. Wat zegt het dan? Alleen dat je geen abonnement moet nemen boven de 14Mbps?
daar ben ik het niet mee eens, een 4-tel geeft wel wat meer info dan lengte alleen, ok alleen op een linesharing is dit mogelijk dat is waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 12:42:
[...]

daar ben ik het niet mee eens, een 4-tel geeft wel wat meer info dan lengte alleen, ok alleen op een linesharing is dit mogelijk dat is waar
Iets meer informatie geeft het wel, maar een goede indicatie over de te gaan halen snelheid heb je niet/nauwelijks. Deze metingen worden soms gebruikt voor onderzoek bij problemen of lijnlengte bepalen, maar niet preventief. Preventief bij bestellen (nieuwe lijn / upgrade) wordt gekeken in tabellen met afstanden en die kunnen wel eens afwijken. Zo kan je dus soms meer bestellen dan je kan halen op de lijn of soms zelfs iets niet bestellen wat je wel zou kunnen gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 10:59:
[...]

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 2137 meter.

Draadloze modem = E-tech ADWG02
Demon modem= Zyxel Prestige 650R-31

Draadloze modem krijgt nu overigens totaal geen verbinding meer, krijgt niet eens een ip adres, en die Zyxel kan ik eraan hangen en dan werkt het meteen, dus als ze ervanuit zijn gegaan dat iedere demon klant trouw zijn oude modem is blijven gebruiken ja dan klopt hun briefje wel. :')
Schiet ik nu alleen niks mee op, want ik heb nu zeurende ouders die niet online kunnen. :+
Dus morgen maar even bellen naar XS4all, moeten ze maar een nieuwe draadloze modem sturen die wel fatsoenlijk werkt, en evt het abonnement downgraden als ik toch geen 20mbit haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Kan zijn dat je niet zomaar een IP adres krijgt met je andere modem omdat die een ander mac-adres heeft. Het kan heel goed zijn dat je hem eerst moet vrijgeven vanaf je huidige situatie of bij het wisselen van modem moet wachten tot de leasetijd voorbij is.

Als je andere modem (e-tech) niet eens een linesync opbouwt heb je een ander probleem dan bovenstaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op zondag 29 juli 2007 @ 12:10:
Je weet redelijk de werkelijke koperlengte
Het lullige is dat je die niet weet. De lengtemeting van 4Tel is een capaciteitsmeting, gevolgd door een rekensommetje. Ze gaan uit van 56 nF per kilometer, meten de capaciteit, even delen en klaar.

Op een onbeschadigd aderpaar met perfecte isolatie werkt dat uit de kunst. Maar een lekspanningkje maakt er een puinhoop van. Vocht in de kabel idem ditto.

Da's de reden dat BBned (en naar ik aanneem ook andere telco's) monteurs op pad stuurt met betere meetapparatuur dan KPN heeft. De Sunset van een BBNed-monteur stuurt een kort pulsje en luistert naar de echo's. De lichtsnelheid in kabel is behoorlijk constant en niet afhankelijk van spanning of vocht. Dat levert een meting op die niet afhankelijk is van de staat van de kabel.

De 4Tel die voor telco's beschikbaar is meet ook geen spanning op de lijn, en de 4Tel die de storingsdienst te zien krijgt (4Tel-II) doet dat wel. Dat is de andere reden om zelf lijnmetingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
burne schreef op maandag 30 juli 2007 @ 01:28:
[...]

Het lullige is dat je die niet weet. De lengtemeting van 4Tel is een capaciteitsmeting, gevolgd door een rekensommetje. Ze gaan uit van 56 nF per kilometer, meten de capaciteit, even delen en klaar.

Op een onbeschadigd aderpaar met perfecte isolatie werkt dat uit de kunst. Maar een lekspanningkje maakt er een puinhoop van. Vocht in de kabel idem ditto.

Da's de reden dat BBned (en naar ik aanneem ook andere telco's) monteurs op pad stuurt met betere meetapparatuur dan KPN heeft. De Sunset van een BBNed-monteur stuurt een kort pulsje en luistert naar de echo's. De lichtsnelheid in kabel is behoorlijk constant en niet afhankelijk van spanning of vocht. Dat levert een meting op die niet afhankelijk is van de staat van de kabel.

De 4Tel die voor telco's beschikbaar is meet ook geen spanning op de lijn, en de 4Tel die de storingsdienst te zien krijgt (4Tel-II) doet dat wel. Dat is de andere reden om zelf lijnmetingen te doen.
Zo exact wilde ik er niet op ingaan.

Maar het bevestigt mijn stelling dat het onzin is om te denken dat voor elke nieuwe aansluiting en upgrade een meting wordt uitgevoerd. Zouden ze het al doen met een 4-tel geeft het geen uitsluitsel zoals ik al meldde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook weg bij xs4all was ook demon.
Ik ben ook gebeld door xs4all hof de migratie
goed was verlopen.
Mijn antwoord was dat dit oke was maar de snelheid
is wel van 16Mb naar 6Mb gegaan. daar had de meneer
van xs4all geen goed antwoord op hij zou binnen een week
terug bellen.
na 2 weken wachten niet terug gebeld.
Nu besloten om weg te gaan bij xs4all en naar tweakdsl te gaan.
Ik hoop dat mijn server goed blijft werken bij tweakers.
http://rbak.demon.nl/systeem.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Hmm nu een brief in de bus dat ze de korting zijn vergeten te verrekenen, want met mn demon 3/1 29 euro verbinding zou ik een xs4all 3/1 verbinding krijgen voor dezelfde prijs, maar ze hebben er 39 euro van gemaakt (dat is de prijs van de 4/1). Echter ik heb aangegeven dat ik 4/1 voor 39 euro wil hebben :z

Ik geloof er niet meer in, geen zin om er nog achteraan te gaan ook eigenlijk, over een maandje verhuis ik en dan neem ik een andere internetaanbieder. :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
bjck schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:41:
[...]

Als ik het goed begrepen heb heeft hij gekozen voor een ADSL2-abo van boven de 8 Mbps. Dat gaat uiteraard sowieso nóóit werken met de Zyxel die men vroggâh van Demon kreeg 8)7 Dus ja, ze hadden zéker wel kunnen ruiken dat er meer zou moeten gebeuren dan simpelweg de klant omprikken naar een nieuw lijntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

De aanvraag voor TweakDSL is sinds vorige week ook de deur uit. Het verhaal van het niet willen verstrekken van een service ID na migratie naar het KPN netwerk is ook bij mij van toepassing geweest. De eerste lijns helpdeskmedewerker bij XS4All stond mij prima te woord na een half uur wachten, na het doorverbinden naar de sales afdeling ging het gelijk bergafwaarts. Het verstrekken van een service ID was volgens de eerste lijn helpdeskmedewerker niet de normale gang van zaken, misschien dat de sales afdeling mij verder kon helpen. Ik kreeg een vrouw aan de telefoon die mij met een alles behalve vriendelijke toon toesprak. Het was nog net geen rant die werd afgestoken waarom ik naar mijn service ID vroeg. Toen ik haar in een stilte wat terug wou zeggen: "Dan moet u mij wel uit laten praten, meneer." Het is ondertussen op een andere manier opgelost.

Het doet de imago van XS4All in mijn optiek geen goed... Ik ben blij dat ik er straks vanaf ben. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:24
Het service-id is niet nodig voor een migratie naar een andere isp. Ook niet met een migratie van een andere isp naar XS4ALL. Hetgeen wat ik niet snap is dat er juist zoveel isp's zijn die perse dat service-id willen hebben.

Er zijn voor de klant veel makkelijkere manieren om de lijn te identificeren, zoals telefoonnummer of postcode/huisnummer. Alleen in situaties waar iemand geen linesharing heeft _en_ meerdere telefoonlijnen is een service-id makkelijk.
Waarom zou je als provider aan een toekomstige klant een nummer vragen waar hij/zij speciaal achteraan moet ( danwel bij de oude isp, danwel bij de KPN ). Dat maakt het migreren voor de klant niet makkelijker, en het lijkt mij juist dat je dat als ontvangende partij zo makkelijk mogelijk wil maken...

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 08:38
MagicTempest schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:37:
Het service-id is niet nodig voor een migratie naar een andere isp. Ook niet met een migratie van een andere isp naar XS4ALL. Hetgeen wat ik niet snap is dat er juist zoveel isp's zijn die perse dat service-id willen hebben.
Volgens XS4All is dat omdat het opvragen van zo'n Service ID bij de DSL provider (nu dus KPN Bitstream) geld kost. Dus willen ze het liever van de klant hebben.

Sterker nog, XS4All geeft dat als reden op om het niet te geven (althans dat kreeg ik gister te horen).

Maar ik heb bij Telebyte, wat inmiddels eenzelfde layout heeft als TweakDSL, "Onbekend" ingevoerd voor de Sirvice ID. Werd 'gewoon' geaccepteerd, en volgens de helpdesk mocht dat geen probleem zijn.

Toch blijf ik erbij dat je behoorlijk sufgerukt bent dat je een klant geen informatie geeft om bij de concurrent geld uit de zak te laten kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:25:
Ook weg bij xs4all was ook demon.
Ik ben ook gebeld door xs4all hof de migratie
goed was verlopen.
Mijn antwoord was dat dit oke was maar de snelheid
is wel van 16Mb naar 6Mb gegaan. daar had de meneer
van xs4all geen goed antwoord op hij zou binnen een week
terug bellen.
na 2 weken wachten niet terug gebeld.
Nu besloten om weg te gaan bij xs4all en naar tweakdsl te gaan.
Ik hoop dat mijn server goed blijft werken bij tweakers.
http://rbak.demon.nl/systeem.php
Bellen ze iedereen op over het verloop van de migratie?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Ik snap die laatste zin even niet...

Bedoel je te zeggen dat xs4all lame is dat ze het niet geven of vind je het juist logisch dat ze het niet geven aangezien het de toekomstige isp geld kost?

Ik ben van mening dat het behoorlijk schofterig is van een nieuwe isp om een klant op te zadelen met een dergelijke opdracht. Een klant moet de migratie aan kunnen vragen op een website met informatie die hij/zij uit het hoofd weet. Dat er aan de achterkant nog informatie nodig is om de migratie uit te laten voeren is voor de klant niet interessant, de isp kan dat immers vrij simpel zelf opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Michael Knight schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:48:
Ik geloof van wel.. Ik ben ook gebeld omdat ik als contactpersoon sta voor de verbinding van mijn moeder (75+).

Duidelijk gemaakt dat ze veel en veel te duur zijn voor wat ze bieden.
Gilles de Geus schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:47:
Volgens XS4All is dat omdat het opvragen van zo'n Service ID bij de DSL provider (nu dus KPN Bitstream) geld kost. Dus willen ze het liever van de klant hebben.

Sterker nog, XS4All geeft dat als reden op om het niet te geven (althans dat kreeg ik gister te horen).
Volgens mij is dit gelul van een dronken aarbei. Toen ik bij demon wegging (of 1 van mijn zwager, waarvoor ik het regelde), kon de medewerker het zo oplepelen. Dus binnen 2 sec antwoord op mijn vraag. Lijkt mij dus stug dat ze dit moeten "opvragen" bij de kpn wat geld kost. Het is gewoon bekend bij de ISP.

1x heb ik niets ingevuld (weet niet meer of dit bij mij was of bij 1 van mijn zwagers) omdat ik het toen niet kon achterhalen (lange wachttijden bij demon of had een andere reden) en toen was het ook geen probleem om het niet te hebben.

[ Voor 56% gewijzigd door Cyberpope op 01-08-2007 16:04 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Cyberpope schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:00:
[...]

Volgens mij is dit gelul van een dronken aarbei. Toen ik bij demon wegging (of 1 van mijn zwager, waarvoor ik het regelde), kon de medewerker het zo oplepelen. Dus binnen 2 sec antwoord op mijn vraag. Lijkt mij dus stug dat ze dit moeten "opvragen" bij de kpn wat geld kost. Het is gewoon bekend bij de ISP.
Het gaat erom dat de ontvangende provider het op moet vragen. De latende provider zal de gegevens wel hebben neem ik aan. ( Wel bij BBned providers iig )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Michael Knight schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:48:
Ik hoop het, dan zal ik eens de oren wassen. Ik ben aan het rondkijken maar heb nog geen idee wat ik moet nemen... Over alle providers lees je wel kommer en kwel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Cyberpope schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:00:
Dus binnen 2 sec antwoord op mijn vraag. Lijkt mij dus stug dat ze dit moeten "opvragen" bij de kpn wat geld kost.
MIP-15 kost een cent of 15 per opgevraagd adres. Plus natuurlijk de nodige contracten vooraf, een implementatietraject, vaste kosten en andere rompslomp. En dus ja, het kost geld en tijd. En niet iedere ISP heeft dat voorhanden voor iedere helpdesker. Ik heb een maand of drie op toegang zitten wachten. Net zoals een kabeltje bij KPN een levertijd heeft van maar 12 weken, en een extra kast op een colo maar 20 weken op zich laat wachten.

Als KPN er mee te maken heeft ziet de wereld er opeens heel anders uit, zeker als je concurrent van KPN bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, die migratie van Demon naar XS4all gaat dus buitengewoon voorspoedig. (not)

Ik las de brief vorige week ergens, ik dacht oh mooi, daar zal ik niets van merken. Maar de verbinding ligt
er al sinds vorige week vrijdag uit. Ik weet niet waar ik nu het minst van gecharmeerd ben:

- het feit dat XS4All niet eens checkt of alle verbindingen in de migratie goed zijn overgezet en ik zelf moet bellen omdat ik geen verbinding heb.
- de 'pet' klanten-service met wachttijden van een half-uur bij het initiele belletje en soms ook nog bij het doorschakelen naar een andere afdeling.
- dat men mij 4 dagen na het laten aanmaken van een ticket nog steeds niet kan vertellen wat nu de oorzaak is, wanneer het wordt opgelost en aan wie het nu ligt. Want ondertussen kan ik nergens mijn geld terug krijgen. (afhankelijk van de oorzaak is het KPN of XS4all die het bedrag op moeten hoesten)
- dat men te lui is om klanten te laten weten wanneer problemen verholpen zijn. (granted, dit deed Demon ook niet, maar dan wist je in ieder geval dat het snel opgelost werd)

Ik dacht altijd dat XS4All vanwege haar niet al te aantrekkelijke prijzen in ieder geval meer service zou bieden. Dat valt vooralsnog zwaar tegen. Ik heb veel betere ervaringen met Demon in al die jaren dan nu al binnen een week met XS4All.
Ik zit er dus sterk over te denken te storneren en over te stappen naar Tweak. En zo te zien hier ben ik niet de eerste. Ik ga ze vanavond nog een kans geven door even te bellen en daarna is het echt afgelopen.

Sowieso een erg slimme zet (wederom sarcasme) om zo'n migratie op een vrijdag te plannen. Iedereen die niet goed is overgezet ligt er dan dus minimaal 2 dagen uit. 8)7

Ik ben overigens van te voren niet opgebeld over de migratie. Ik zag dat daar iemand een vraag over had eerder.

Hoe snel zou TweakDSL over het algemeen een verbinding kunnen overnemen als ik de lijn-id niet weet?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb de laatste uurtjes VEEL ervaringen gelezen over de bekende DEMON naar XS4ALL migratie. Twee brieven zijn idd binnengekomen over de migratie, maar wat er verder afspeelt. Geen idee!! IMO ben ik nog steeds klant bij DEMON. Als ik zoveel ervaringen lees over die migratie, danwel service niveau/ problemen bij XS4ALL in combinatie met prijs, dan ben ik wel geneigd om over te stappen. Als eenvoudige gebruiker van het WWW (lees emailen, G-elen en zelden downloaden) doe ik daarom nu wat huiswerk. De laatste 3 jaar heb ik het complete pakket (service, prijs, kwaliteit) van DEMON als zeer prettig ervaren. Zelf toen ik eens 5 dagen zonder internet zat kreeg ik een positieve reaktie op mijn brief dat ik principieel weigerde om te betalen voor het falen van de WWW verbinding met een door hun opgestuurde defekt modem.
Hoewel mijn kennis niet zover gaat als vele specialisten op dit forum kan ik alleenmaar zeggen dat DEMON altijd naar goede tevredenheid mijn vragen kon beantwoorden. Simpelweg omdat ik niet ophing voordat ik een bevredigend antwoord had van hun helpdesk of klantenservice.

Nu heb ik veel gelezen over andere providers! Om een hartverlamming te vermijden ben ik wel op zoek naar een snellere/ goedkopere ADSL verbinding, maar huiver naar providers zoals Speedlinq, waar de klein letters zich ontpoppen in hoofdpijn na aanmelding en voorfinanciering voor modems. Tele2 of andere partijen menen alleen dat klanten geld kunnen besparen, maar vergeten te vermelden dat je zoveel dagen niet online zal zijn ivm. overstappen. Bijvoorkeur geen combo met KPN en geen kabel, maar sta open daartegenover.

Op dit moment heb ik een DSL express 512 - Down 512 kb/ UP 256kb voor E 19.95. Volgens de laatste berichten van DEMON -XS4ALL zou dat worden DOWN 1.5 mb en UP 768 kb voor E 21.95
Wie kan een provider aanbevelen die een goede combo biedt van een snellere verbinding met een lagere prijs EN ...een helpdesk die antwoord geeft op je vraag ipv. van kastje naar muur sturen? (beetje gewend aan service bij DEMON als heel normale klant) Kortom wat is jullie ervaring en waarom?

Ik las veel over Concepts, TweakersDSL en Telebyte. Omdat ik als niet veel eisende klant bij DEMON die service gewend was, ga ik nu kijken wat de ervaringen zijn bij " Internet Provider kiezen?"
Maakt het uit qua service of je dit via een Internet.nl of ADSL winkel besteld?

Thanks!
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste