Ervaringen Demon DSL # 22

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 8.888 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:00:
Ik heb een demon-abo. Ik heb verder niets gehoord van een migratie-datum of iets dergelijks.

Binnenkort ga ik verhuizen naar het buitenland. Dus ik bel Demon om m'n abo op te zeggen. Gaat volgens Demon via XS4all omdat ik in het migratietraject zit. Ik xs4all bellen. Volgens xs4all kan ik pas over een paar weken opzeggen aangezien ik middenin de migratie zit. Leuk, want dat kost me een maand extra betalen waar ik vanzelfsprekend geen zin in heb. En als ik zo in de voorwaarden kijk kan ik per maand opzeggen, maar volgens xs4all zit ik in een soort niemandsland en kan ik nu niet opzeggen. Ik had kennelijk maar moeten raden dat ik op dit moment gemigreerd zou worden. Iemand die hier iets op weet?
Ja: simpelweg opzeggen. In de voorwaarden staat nergens de mogelijkheid van het niet kunnen opzegging i.v.m. niemandsland onzin. Gewoon omdat XS4ALL maanden voor de overgang nodig heeft is geen reden om een opzegging niet in behandeling te nemen.
Wat ik zou doen: aangetekende brief naar Demon waarin je opzegt per de gewenste datum. Na die datum je bankrekening in de gaten houden en eventuele onterechte afschrijvingen terug laten draaien.

Of eigenlijk zou ik nogmaals bellen, zeggen dat het weigeren van een opzegging niet acceptabel is en zelfs tegen de algemene voorwaarden ingaat en ze van hun probleem niet het jouwe moeten maken. Als dat niet werkt, dan pas met aangetekende brieven beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:27:
uhm is trouws de spamfilter van demon kaduk?
Heb nu in mijn mailbox meer dan 200 spammailtjes :(
hebben mee mensen hier last van?
Idd, ook enorm last van spam de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:41:
[...]

Ja: simpelweg opzeggen. In de voorwaarden staat nergens de mogelijkheid van het niet kunnen opzegging i.v.m. niemandsland onzin. Gewoon omdat XS4ALL maanden voor de overgang nodig heeft is geen reden om een opzegging niet in behandeling te nemen.
Wat ik zou doen: aangetekende brief naar Demon waarin je opzegt per de gewenste datum. Na die datum je bankrekening in de gaten houden en eventuele onterechte afschrijvingen terug laten draaien.

Of eigenlijk zou ik nogmaals bellen, zeggen dat het weigeren van een opzegging niet acceptabel is en zelfs tegen de algemene voorwaarden ingaat en ze van hun probleem niet het jouwe moeten maken. Als dat niet werkt, dan pas met aangetekende brieven beginnen.
Tja, het laatste heb ik gedaan (bij xs4all).. Verwezen naar algemene voorwaarden enzo. En krijg je te horen dat het juridisch allemaal klopt en dat ik maar eerder op had moeten zeggen enzo...

Ik denk dat ik inderdaad die brief maar ga sturen en dat ik ze daarin meededeel dat ik per 1 juli mijn abonnement als beeindigd beschouw en dat alle afschrijvingen voor na die datum gestorneerd zullen worden. Het verbijsterende vind ik echter wel dat dit zo buitengewoon ordinair en ongelooflijk is. Dat ze denken dat ze hun nieuwe klanten zo moeten behandelen en met zo'n bijzonder vreemd argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:02:
[...]

Tja, het laatste heb ik gedaan (bij xs4all).. Verwezen naar algemene voorwaarden enzo. En krijg je te horen dat het juridisch allemaal klopt en dat ik maar eerder op had moeten zeggen enzo...
Mmmm... die discussie had ik best willen horen. Welke voorwaarden? Welk punt uit die voorwaarden? Ik heb even snel de Demon algemene voorwaarden doorgenomen en daar staat echt geen uitzonderingsclausule in voor migraties o.i.d., enkel staat er dat opzeggingen schriftelijk of per fax minstens 30 dagen voor de gewenste datum gedaan moeten zijn.
Ik denk dat ik inderdaad die brief maar ga sturen en dat ik ze daarin meededeel dat ik per 1 juli mijn abonnement als beeindigd beschouw en dat alle afschrijvingen voor na die datum gestorneerd zullen worden. Het verbijsterende vind ik echter wel dat dit zo buitengewoon ordinair en ongelooflijk is. Dat ze denken dat ze hun nieuwe klanten zo moeten behandelen en met zo'n bijzonder vreemd argument.
Yep, is niet echt een fraaie actie.
Om problemen te voorkomen misschien de datum op 5 juli of zo zetten, kunnen ze je ook niet op die 30-dagen opzegtermijn pakken. Of je moet het vandaag nog per fax regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb last van een verbinding die een paar keer per week gewoon uitvalt. De leds op de modem blijven normaal branden maar er is helemaal geen verkeer. Een reset van de modem is voldoende. Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 09:02:
Ik heb last van een verbinding die een paar keer per week gewoon uitvalt. De leds op de modem blijven normaal branden maar er is helemaal geen verkeer. Een reset van de modem is voldoende. Weet iemand hoe dit kan?
Ik heb de laatste tijd ook regelmatig last van. Demon helpdesk hierover gebeld, maar die kunnen niet betekenen omdat ik niet thuis zat. Verder kwam de servicedeskmedewerker niet verder dan het standaardcontrole verhaal.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 08:25:
[...]

Mmmm... die discussie had ik best willen horen. Welke voorwaarden? Welk punt uit die voorwaarden? Ik heb even snel de Demon algemene voorwaarden doorgenomen en daar staat echt geen uitzonderingsclausule in voor migraties o.i.d., enkel staat er dat opzeggingen schriftelijk of per fax minstens 30 dagen voor de gewenste datum gedaan moeten zijn.

[...]

Yep, is niet echt een fraaie actie.
Om problemen te voorkomen misschien de datum op 5 juli of zo zetten, kunnen ze je ook niet op die 30-dagen opzegtermijn pakken. Of je moet het vandaag nog per fax regelen.
zolang je niet gemigreerd bent lijkt me de huidge provider (=Demon) de probleemeigenaar.. dat probleem kunnen ze niet op hun nieuwe zuster van de zelfde moeder afschuiven...
Dit noemen ze aan het lijntje houden..... door jou een probleem aan te praten wat niet van jou is...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik ben al sinds begin Februari van Demon af, maar wat nog steeds speelt is dat ik een deel van mijn abo geld terug zou krijgen. 35 euro's.
Hebben ze nog steeds niet overgemaakt, het einde 'standaard' antwoord dat ik krijg is dat ze werdom een verzoek bij de credit afdeling hebben neergelegd.
Nee daar koop ik ondertussen wat voor. :(
Diep, diep, diep triest dat Demon zo eindigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

OgWok

U.N.C.L.E.

Nou ik ben weg naar Orange. Nu nog kijken hoe de overstap zo glad mogelijk te laten gaan.
Ben zeer tevreden geweest over Demon. Jammer dat XS4ALL zo star is met hun aanbod.....

Overigens als je wilt opzeggen via je account bij Demon via de website; dan moet dat min. 30 dagen zijn. Valt dat op een zaterdag of zondag ....... pech dat kan niet. Eerstvolgende maandag geldt schijnbaar pas. Heel vreemd.....

[ Voor 39% gewijzigd door OgWok op 02-06-2007 13:45 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 10:03:
Overigens als je wilt opzeggen via je account bij Demon via de website; dan moet dat min. 30 dagen zijn. Valt dat op een zaterdag of zondag ....... pech dat kan niet. Eerstvolgende maandag geldt schijnbaar pas. Heel vreemd.....
Opzeggen via de site? Ik heb al bij "mijn gegevens", in de faq en bij "direct regelen" gekeken, maar ik zie die optie nergens.Wel zie ik bij up- downgraden staan:
In verband met de overdracht van uw abonnement van Demon naar XS4ALL, is het op dit moment niet mogelijk om een wijziging aan te brengen in uw abonnementsvorm (upgraden, downgraden, dns-wijzigingen, etc.). Zodra de overdracht heeft plaatsgevonden is dit wel weer mogelijk. De totale overdrachtsperiode duurt naar verwachting ongeveer zes weken.

Tijdens de daadwerkelijke migratie van uw verbinding van het ene naar het andere netwerk is het voor een periode van ongeveer twee weken, eveneens niet mogelijk om een opzegging in te dienen.
Zou leuk zijn als ze zich aan hun eigen voorwaarden zouden houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnc
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

fnc

reskobon schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:03:
Als ik een dezer dagen ben overgezet, krijg ik dan ook info toegemaild over de nieuwe mogelijkheden? De 4 weken sinds de brief zijn ook al lang om namelijk. Ik wil graag voip gaan gebruiken bijvoorbeeld.
Ik ben een paar weken terug gemigreerd naar xs4all only, vorige week is ook m'n email overgezet naar xs4all. Maar op de eerste brief na, die toen ook al fout was, heb ik geen enkele brief meer ontvangen van xs4all. Xs4all maakt z'n naam weer waar als een bedrijf dat niet wenst te communiceren. Zullen wel te druk zijn met een of andere ideologisch gevecht, prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:25

Arno

PF5A

Ik heb een brief ontvangen, per 11 juni zit ik op XS4ALL.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En wanner kreeg je de eerste aankondiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

De eerste brief is van 11 maart :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001

OgWok

U.N.C.L.E.

Mijn XS4ALL migratiebrief was gedateerd 7 mei en kwam de laatste week van mei binnen.
Was dus krap met het zoeken van een andere provider en het opzeggen.

Volgens de info op de Demon-site is mijn opzegging ontvangen en wordt ook doorgegeven aan de DSL partner Babyxl.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt de webmail plat?? ik kan hem nameljk niet meer bereiken.

cannot find server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 22:09
Ik kan hem wel bereiken:
U kunt hier inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had al gezien, ons school netwerk deed vaa, bij sommige website deed hij het wel en anderen weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:00:
Ik heb een demon-abo. Ik heb verder niets gehoord van een migratie-datum of iets dergelijks.

Binnenkort ga ik verhuizen naar het buitenland. Dus ik bel Demon om m'n abo op te zeggen. Gaat volgens Demon via XS4all omdat ik in het migratietraject zit. Ik xs4all bellen. Volgens xs4all kan ik pas over een paar weken opzeggen aangezien ik middenin de migratie zit. Leuk, want dat kost me een maand extra betalen waar ik vanzelfsprekend geen zin in heb. En als ik zo in de voorwaarden kijk kan ik per maand opzeggen, maar volgens xs4all zit ik in een soort niemandsland en kan ik nu niet opzeggen. Ik had kennelijk maar moeten raden dat ik op dit moment gemigreerd zou worden. Iemand die hier iets op weet?
Dit kan natuurlijk niet, het mag niet zo zijn dat jij de dupe wordt van een 'lock' in de systemen van Demon of XS4ALL. Naar aanleiding van jouw bericht hier heb ik eea nagevraagd bij XS4ALL. Er bleek inderdaad geen goede procedure te zijn voor dit soort gevallen. Die wordt nu wel gemaakt. Zodra die er is zal ik het hier posten.

Nu is dat voor jou natuurlijk een beetje laat. Als je me even doorgeeft op welke datum je per welke datum hebt geprobeerd op te zeggen, en om welk account het gaat, dan zal ik zorgen dat jouw opzegging tzt -indien noodzakelijk met terugwerkende kracht- per die datum doorgevoerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Gisteren mijn migratiebrief gekregen: ga van €55 voor 8/1 naar €59,95 voor 12/1...blijf nog wel even hangen denk ik :)

Overigens weet ik niet of mijn Copperjet 816 2P wel die 12Mbit ondersteunt... sites spreken over verschillende firmwares. Kan XS4ALL die op afstand in mijn modem flashen zodra ik naar 12Mbit ga?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Mijn bsmtp mail gaat sinds vannacht via XS4ALL, ik kreeg een email en direct daarna gingen ze aan het verbouwen :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis09
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 00:34
Zijn er meer mensen die de laatste 2/3 weken erg veel last hebben van connection drops? Het lijkt iets met DHCP te maken hebben... Bij alles resetten krijg ik een IPeetje en als ik mazzel heb doet mijn verbinding het dan een paar minuten, voordat mijn lease op "expired" komt te staan... Dan kan ik weer de hele boel gaan resetten. Qua opstelling is er bij niks veranderd, dus het is allemaal erg vaag.

Geen idee waar het aan ligt en ook nog niet echt naar gekeken (wel de splitter er al tussenuit gehaald, zonder resultaat), maar was benieuwd of er meer mensen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 00:25
fnc schreef op zondag 03 juni 2007 @ 15:36:
[...]

Ik ben een paar weken terug gemigreerd naar xs4all only, vorige week is ook m'n email overgezet naar xs4all. Maar op de eerste brief na, die toen ook al fout was, heb ik geen enkele brief meer ontvangen van xs4all. Xs4all maakt z'n naam weer waar als een bedrijf dat niet wenst te communiceren. Zullen wel te druk zijn met een of andere ideologisch gevecht, prutsers.
Hier idem, ook plotseling gemigreerd een paar weken terug, vast ip-adres kwijtgeraakt en ook nog geen officieele brief gehad met hierin iets over de daadwerkelijke migratie..communicatie is dus niet best gegaan.. Maar verders werkt alles goed. Ik kan met mijn demon login gegevens nu ook aanloggen op de xs4all diensten zoals webmail etc.. Ik hooop dat het alleen een valse start was. Heb vroeger ook al met volle tevredenheid bij XS4all gezeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:08:
Gisteren mijn migratiebrief gekregen: ga van €55 voor 8/1 naar €59,95 voor 12/1...blijf nog wel even hangen denk ik :)

Overigens weet ik niet of mijn Copperjet 816 2P wel die 12Mbit ondersteunt... sites spreken over verschillende firmwares. Kan XS4ALL die op afstand in mijn modem flashen zodra ik naar 12Mbit ga?
blijf het duur vinden, heb nu 12/1 bij Tiscali rond de 30 euro incl telefonie vast bellen vrij, volgend jaar als het door gaat glasvezel 24/24 MB voor 32.50 euro all in (geen telefonie). Zoveel kost de help desk van XS4ALL toch niet of zoveel afwijkend hoog is de kwaliteit toch niet. Mijn vooroordelen tegen Tiscali zijn aardig bijgesteld het laatste jaar en sinds april zitten we er en het is erg goed die 12/1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 14:54

pim_rs

Stars and Stripes

Mijn Demon 3/1 lijn gaat sinds vandaag ± 320 KB/s i.p.v. ± 420 KB/s.
Zijn er meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 07:22
Zijn er meer mensen die geen verbinding hebben in Rotterdam, net gebeld met de helpdesk van Demon en ik moet sinds deze ochtend in de migratie zitten maar de helpdesk van XS4all heeft al weer de benen genomen. Ik krijg maar geen ip-adress ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 07:22
Sorry voor het spammen maar alles werkt al weer naar behoren, de lijn kwam als vanzelf de volgende dag weer in de lucht. Ben nu dus via Xs4all aan het surfen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Zijn er ook instellingen veranderd?

Ik zit nu met de Zyxel 600 modem te surfen, omdat mijn Draytek 2800G sinds vandaag geen ip-adres meer krijgt. Ik heb veel verschillende instellingen geprobeerd, maar krijg geen ip-adres.

Hij ziet wel een ADSL2 verbinding, maar die wil ook wel eens op G.DMT springen.
Ik vind het maar vreemd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik zou ook via XS4ALL moeten zitten, maar mn pc is stuk :X

Kan dus niet controleren :P

[ Voor 21% gewijzigd door Arno op 13-06-2007 10:36 ]

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 19-09 13:43

Robtimus

me Robtimus no like you

Net een tracert gedaan vanaf werk naar huis, en voor het eerst is de laatste hop geen demon meer maar xs4all.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Hmm ja inderdaad, dat is hier nu ook een XS4ALL router :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Oele_ schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:56:
[...]

Dit kan natuurlijk niet, het mag niet zo zijn dat jij de dupe wordt van een 'lock' in de systemen van Demon of XS4ALL. Naar aanleiding van jouw bericht hier heb ik eea nagevraagd bij XS4ALL. Er bleek inderdaad geen goede procedure te zijn voor dit soort gevallen. Die wordt nu wel gemaakt. Zodra die er is zal ik het hier posten.
Mensen die in deze situatie zitten kunnen opzeggen bij XS4ALL, schriftelijk of per fax (020-3987603), onder vermelding van "Demon Migratie". De opzegging zal zodra de migratie afgerond is met terugwerkende kracht worden doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 08:38
htol schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:41:

Ik zit nu met de Zyxel 600 modem te surfen, omdat mijn Draytek 2800G sinds vandaag geen ip-adres meer krijgt. Ik heb veel verschillende instellingen geprobeerd, maar krijg geen ip-adres.
Ik heb hetzelfde probleem (ook een 2800G), ik heb sterk het vermoeden dat ze bij XS4All zwaar zitten te kl0ten aan het netwerk.

Alleen een cold boot van de router kan het probleem verhelpen.

Het enige effect wat dat heeft is dat ik steeds harder op zoek ga naar een andere provider |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
Gilles de Geus schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:12:
[...]

Het enige effect wat dat heeft is dat ik steeds harder op zoek ga naar een andere provider |:(
En zo is er een klein groepje mensen wat dapper de overheersende macht van de KPN probeert te weerstaan. :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
TD-er schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:09:
[...]

En zo is er een klein groepje mensen wat dapper de overheersende macht van de KPN probeert te weerstaan. :)
Zo, jij kunt goed gedachten lezen :+

En heb je dan ook nog tips voor providers waar je:
- Redelijke dienstverlening hebt.
- Na een jaar niet nog eens voor een jaar vastzit :r
- Niet al te veel betaalt })
- Niet op het KPN net hoeft :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Gilles de Geus schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:36:
[...]

Nee helaas, maar als je er een vind, laat het me weten.
Het schijnt dat TweakDSL nog onafhankelijk is van de KPN en volgens mij is daar ook na een jaar de boel per maand op te zeggen. (weet niet zeker) De andere 2 punten zijn nogal persoonlijk, dus daar kan ik niet voor je over oordelen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

TD-er schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:50:
[...]

Nee helaas, maar als je er een vind, laat het me weten.
Het schijnt dat TweakDSL nog onafhankelijk is van de KPN en volgens mij is daar ook na een jaar de boel per maand op te zeggen. (weet niet zeker) De andere 2 punten zijn nogal persoonlijk, dus daar kan ik niet voor je over oordelen.
Ik ben naar telebyte gegaan. Helpdesk is niet je-van-het, maar voorlopig stabiel op babyxl. Overigens zit je vrijwel overal het eerste jaar vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
Largo schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:58:
[...]

Ik ben naar telebyte gegaan. Helpdesk is niet je-van-het, maar voorlopig stabiel op babyxl. Overigens zit je vrijwel overal het eerste jaar vast.
Dat is ook het probleem niet. Het probleem is dat je bij de meesten na 1 jaar kunt opzeggen, doe je dat niet, dan zit je weer een jaar vast, en na nog een jaar weer. Dat verdom ik, dan blijf ik nog liever bij XS4All :X

Ik ben bang dat het voor mij ook Telebyte (BBNed) wordt. Alleen dan wordt het toch 12/1 want de prijs/kwaliteit van de rest van de abbo's is ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gilles de Geus schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:36:
[...]

Het lijkt zo makkelijk, maar ik ben hier ook naar opzoek. Vooral het contract gedeelte is voor mij belangrijk. Ik vind het belachelijk als providers elk jaar weer met een jaar verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds ik verhuisd ben 'n zeer tevreden klant van Telebyte. Snelle service (had de modem al 3 weken eerder dan dat de tel. lijn opgeleverd werd) Zit er nu zo'n 2 1/2 maand bij ze & de snelheid is zeer stabiel 12/1. Tot nog toe ook geen storingen meegemaakt. Als ik de servicepagina van ze bekijk hebben ze alleen vorig jaar 2 kleine storingen gehad, heel netjes dus!
Wat prijs/kwaliteits verhouding betreft vind ik 30 Euro voor 'n 12/1 verbinding zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
htol schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:41:

Hij ziet wel een ADSL2 verbinding, maar die wil ook wel eens op G.DMT springen.
Ik vind het maar vreemd :/
Heb ik slechts 30 minuten (XS4All dacht dat het 6 minuten zou zijn) in de wacht gehangen, om van die XS4All medewerker te horen "heeft u de laatste firmware?". Net op het moment dat ik "Ja natuurlijk" wilde zeggen en natuurlijk wel ff de Draytek site checkte zag ik de release notes van versie 2.7.1 (draaide 2.7)...
Release notes van versie 2.7.1
...
[Improvements & Corrected Problems]

- Improve the PPPoE compatibility.
- Improve the DHCP interoperability on MPoA.
- Improve the wireless WDS stability.
- Improve X.509.
- Improve the PPP stability on ISDN.
- Allow Web/Telnet management from VPN.
En dus werkt alles voorlopig best aardig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
Gilles de Geus schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:49:
...

En dus werkt alles voorlopig best aardig 8)7
De teller staat inmiddels op bijna 7 uur up, dat heb ik bij XS4All nog niet gehaald. Het probleem lijt te zijn verholpen.

Wel ben ik er middels dit avontuur achter gekomen dat ik nu dus op KPN Bitstream zit, met de BBNed instellingen. Vaarwel Demon :'(

Afijn, eigenlijk ben ik er wel uit. Het wordt Telebyte 12/1. Die oprotpremie van 75 Euro daar neem ik dan wel voor lief :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Gilles de Geus schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 23:33:
[...]

Wel ben ik er middels dit avontuur achter gekomen dat ik nu dus op KPN Bitstream zit, met de BBNed instellingen. Vaarwel Demon :'(
[...]
Eh wil je zeggen dat we de kans lopen dat VPI/VCI-settings mogelijk niet goed overeen komen als we op het Bitstream-netwerk komen? En zo ja, wat zijn dan de instellingen die nodig zijn?
* TD-er heeft in de (enkele) brief van XS4all geen meldingen zien staan over aanpassen van instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
TD-er schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 23:51:
[...]

Eh wil je zeggen dat we de kans lopen dat VPI/VCI-settings mogelijk niet goed overeen komen als we op het Bitstream-netwerk komen? En zo ja, wat zijn dan de instellingen die nodig zijn?
* TD-er heeft in de (enkele) brief van XS4all geen meldingen zien staan over aanpassen van instellingen.
Nee, dat wil ik juist niet zeggen B)
Ik zit op Bitstream, met dezelfde instellingen die ik had op BBNed. Dus 0/35.

Dus eigenlijk hoefde ik niks te wijzigen, behalve dan mijn modem-firmware (32 uur up BTW, dus het leek echt in die firmware te zitten)

Vind het wel matig dat je niet gewoon ff een mailtje kan krijgen als je overgezet wordt. Zo is het toch een beetje raden wat je problemen zijn, als je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:32
Nou, mijn verbinding ligt eruit sinds een half uurtje. Alles al gechecked en meerdere clients proberen internet te bereiken. Router en modem gereset maar geen resultaat.

Ik weet ook niet of ik nu al op Xs4All netwerk of Demon zit. Zit in Noord-Holland Hoorn. Al tijden niet gebeurd dat me internet eruit lag. Iemand iets gehoord hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Nog altijd geen verbinding. Ondertussen me router gereset, modem gereset. Directe verbinding van modem naar laptop, naar desktop getest. Alles in elke volgorde gechecked. Tig keer de kabels los en weer aangesloten, router setup gecontroleerd en niks wat iets van een sprankje hoop kan brengen. Op het modem brandt het DSL signaal wel gewoon groen. Niks met kabels in de weer geweest voor het niet meer werkte, alles gewoon zo gelaten boven gekomen en niks meer.

Iemand enig idee hoe dit kan komen zo plotseling... ik, met toch wel enige technische kennis, weet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 21:18

Kleintje81

Blaat

Hier zelfde probleem gehad, vanaf rond 18:00 geen verbinding. Niets verandert, maar toch modem / router paar keer reset. De storing lijkt nu iig opgelost te zijn.

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Hier werkt de verbinding nu ook weer. Raar. Nou, mooi dat het weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
Is er al iemand die de webmail heeft geprobeerd?

Ik krijg een melding dat ie is afgesloten, en als ik dan de XS4All webmail-link volg met de aanwijzingen om in te loggen kent het systeem met niet :r

Kennelijk willen ze niet dat ik de mail van Telebyte lees })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Is dat niet wat voorbarig :P

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn mailbox is afgelopen nacht ook overgezet,

het mailtje waar in het werdt medegedeeld. werd pas verzonden om 00:43 en toen is mijn box ook overgezet lkkr optijd geinformeerd dus.

En dan het 2e ik mis mailtjes van afgelopen zondag. had die namelijk nog niet binnen gehaald via outlook maar bekeken via de webmail. Nog meer mensen die dit hebben??

Ik verwacht ook van x4all al mij mailtje die afgelopen zondag zijn ontvangen terug , want daar zaten een paar belanrijke tussen.
Ik heb ze daar al een mail over gestuurd ben ben benieuwd of zo een beetje snel antwoorden.

owjah en ten 3e volgens mij hebben ze mijn upload naar beneden gehaald want mij modem trimmt alleen nog maar 512kb in plaats van rond de 1024. terwijl ik betaal voor 3000/1024.

Erg slecht hoor van x4all.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
Nou, ik heb dus een nieuwe systeemnaam gekregen (een 0 achter m'n oude) waarmee ik alles in kan stellen. En er zijn netjes een aantal mailboxen aangemaakt (4 x 500 MB + 1 x 20) waar alles naar geforward wordt. De helpdeskmedewerker vond het leuk dat we mekaar gesproken hebben -O-

Alles is op zich nog in te stellen, alleen hebben ze wat wachtwoorden door elkaar gehaald.

En kennelijk mag ik mijn Outlook ook opnieuw instellen, dat is toch wel jammer...

Maar ik kan in mijn geheugen graven wat ik wil, ik herinner me niks van een kennisgeving, net als met de DSL omzetting |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je dus nou voor elk emailadres een box aanmaken?
of kun je gewoon de oude instellingen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Mijn bsmtp werkt gewoon nog :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:02:
moet je dus nou voor elk emailadres een box aanmaken?
of kun je gewoon de oude instellingen gebruiken?
Ik kreeg 5 mailboxen, en je kunt voor al je Demon adressen zelf kiezen waar wat naartoe gaat. Op zich een mooi systeem, moet ik toegeven.

Ik kan alleen niet vinden of je nu ook een catch-all kan instellen, heb ik het 3 keer over gehad met de helpdesk, maar uiteindelijk vergeten door te vragen (moest natuurlijk ook nog doen of ik aan't werk was O-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
catch all heb je niet bij xs4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje4u
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09-2024
Net vandaag contact gehad met Demon en Xs4all, want ik ga binnenkort verhuizen. Dat kan dus niet op dit moment. Het is nog niet bekend wanneer ik gemigreerd ga worden, dus niet de komende weken, en op dit moment mogen ze bij Demon geen wijzigingen doorvoeren, dus zeggen ze mij dat ik maar gewoon mijn abonnement bij Demon moet opzeggen en dan kan ik een nieuw abonnement bij Xs4all aanvragen.

Blijkbaar is behoud van klanten bij Xs4all geen prioriteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:45:
Nou mijn mailbox is afgelopen nacht ook overgezet,

het mailtje waar in het werdt medegedeeld. werd pas verzonden om 00:43 en toen is mijn box ook overgezet lkkr optijd geinformeerd dus.

En dan het 2e ik mis mailtjes van afgelopen zondag. had die namelijk nog niet binnen gehaald via outlook maar bekeken via de webmail. Nog meer mensen die dit hebben??

Ik verwacht ook van x4all al mij mailtje die afgelopen zondag zijn ontvangen terug , want daar zaten een paar belanrijke tussen.
Ik heb ze daar al een mail over gestuurd ben ben benieuwd of zo een beetje snel antwoorden.

owjah en ten 3e volgens mij hebben ze mijn upload naar beneden gehaald want mij modem trimmt alleen nog maar 512kb in plaats van rond de 1024. terwijl ik betaal voor 3000/1024.

Erg slecht hoor van x4all.
Bij Xs4All kost 1024 upload "slechts" 80 euro per maand. Ik kan me nog herinneren dat ik van KPN naar Demon ging. Kreeg toen 3 keer zoveel download en 8 keer zoveel upload voor het zelfde maandbedrag. De verhouding up en download is bij KPN veel meer uit belans.
Gelukkig ben ik weg, en betaal nu 16.67 euro per maand voor 8/1, wat dus inderdaad 80 euro per maand bij Xs4All kost. Was die aktie bij Tweak, eenmalig 400 euro voor 2 jaar. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
cjdijk schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 08:46:
[...]

Bij Xs4All kost 1024 upload "slechts" 80 euro per maand.
...
Nou, mijn lijn is nog gewoon 3/1 hoor. Daar hoor je mij niet over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Hmm, vanmorgen mijn Zyxel moeten resetten omdat de verbinding eruit lag en ineens werkt mijn admin wachtwoord niet meer :?

Zou XS4ALL er een andere config in gezet hebben?

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Ze mogen ook hun mailservers eens goed configgen.

Ik heb dus gisteren op de service pagina ingesteld dat ik xs4all.nl adressen ga gebruiken (don't ask why...). Leuk, alleen als ik nu een mailtje stuur naar <systeemnaam>@xs4all.nl, dan wordt deze netjes gebounced:

code:
1
2
3
4
5
6
7
   ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
postmaster@<systeemnaam>.demon.nl
    (expanded from: <<systeemnaam>@xs4all.nl>)

----- Transcript of session follows -----
554 5.0.0 MX list for <systeemnaam>.demon.nl. points back to mxdrop30.xs4all.nl
554 5.3.5 Local configuration error

En dat vanaf 2 verschillende emailadressen.

Nice.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 08:46:
[...]

Bij Xs4All kost 1024 upload "slechts" 80 euro per maand. Ik kan me nog herinneren dat ik van KPN naar Demon ging. Kreeg toen 3 keer zoveel download en 8 keer zoveel upload voor het zelfde maandbedrag. De verhouding up en download is bij KPN veel meer uit belans.
Gelukkig ben ik weg, en betaal nu 16.67 euro per maand voor 8/1, wat dus inderdaad 80 euro per maand bij Xs4All kost. Was die aktie bij Tweak, eenmalig 400 euro voor 2 jaar. :)
Dat heeft nix met mijn abo te maken die 80 eurie, omdat ik een anbeiding heb gekregen van x4all en daarin staat dat ik gewoon de zelfde snelheid houd (3mb/1mb) maar dan alleen 9 eurie duurder.

duz die upload zou helemaal niet verlaagd mogen worden.

*update

nou net demon gebeld binnen 1 min iemand aan de lijn, die zei dat ik al over was gezet naar x4all. Heb daar nooit een bricht van gekregen.

Toen x4all maar gebeld gewoon 30 min in de wacht gezet voor ik een medewerker aan de lijn kreeg.
Service noemen ze dat :(
Nou toen eindelijk kunnen vertellen dat mijn upload gehalveeld was, hij ff na kijken,

x4all: jah ik had een lager profiel gekregen (een foutje van x4all), hij zou een nieuw profiel aan laten maken.
Ik: vraag hoelang gaat dat duren.
x4all: Jah 2 weken.
Ik: WTF 2 weken is dat niet een beetje lang??
x4all: jah de lijn moet opnieuwe worden aangemaakt.
ik: lkkr is dat dus door een fout van x4all zit ik me gehalveerde snelheid.
ik: als het binnen een week niet geregeld is betaal ik gewoon niet, want jullie doen mij een aanbod van 3mb/1mb en dan verwacht ik die ook te krijgen.
x4all: ja ik kan er nu weinig aan doen dan alleen uw profiel te gewijzigen en als het over een week niet veranderd is dan moet u maar weer bellen.
ik: ok ik wacht af

ben benieuwd of het snel gefixt wordt.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Arno schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:52:
Hmm, vanmorgen mijn Zyxel moeten resetten omdat de verbinding eruit lag en ineens werkt mijn admin wachtwoord niet meer :?

Zou XS4ALL er een andere config in gezet hebben?
Die trucs ken ik alleen van kabelmodems? Volgens mij kan de ISP niets beginnen in een ADSL-router, afgezien van wat DHCP-opties zoals DNS enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Mja, het is MIJN adsl router dus ze hebben er vanaf te blijven :P

De rest zoals MRTG werkt nog, dus ik zou het ook niet weten :o

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je Zyxel reset word het admin password ook gereset naar de factory setting. Nogal logisch dacht ik.

Laat paranoia vooral over aan anderen, zoals justitie, AIVD en de rest van die idioten. Lijkt me een beter plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Laatst online: 20-04-2023
Nou, ook ik ben "overgezet" van Demon naar XS4ALL. Sinds afgelopen zaterdagochtend vroeg (00.20) heb ik daardoor geen verbinding meer. De helpdesk van Demon (binnen 2 minuten iemand aan de telefoon) meldde me dat ik inderdaad overgezet ben naar XS4ALL.

Dus XS4ALL maar eens proberen te bellen. Eerst een half uur in de wacht gehangen, maar omdat mijn pauze afgelopen was, moest ik ophangen. Niemand aan de lijn gekregen. Daarna nog eens 20 minuten in de wacht gehangen met mijn mobiel -> gevolg belminuten op, niemand aan de lijn gehad.

Daarna een hele avond in de wacht gehangen (van 18.30 tot 20.00), toen uiteindelijk mijn geduld op was. Nog steeds niemand aan de lijn gekregen.

De volgende ochtend maar eens naar de sales-afdeling gebeld en hoppa: binnen 2 minuten iemand aan de lijn. Daar mijn frustratie geuit en gevraagd of ze me wilden doorverbinden. Niet dus.

Op mijn mailtjes wordt niet gereageerd en met mijn inloggegevens van Demon (ik heb ook al geen brief gekregen met inloggegevens van XS4ALL) kan ik nergens op de XS4ALL site inloggen. Al met al heb ik nu al genoeg van dat hele bedrijf en wil ik er weg. Ik heb dat mondeling en via de mail aangegeven, maar meneer van sales kon me daar niet mee helpen.

NU MIJN VRAAG AAN JULLIE:
Al geeft XS4ALL aan dat de instellingen van het modem niet gewijzigd hoeven te worden, blijkt er ergens iets niet te kloppen. Ik heb mijn instellingen teruggezet naar de default van Demon en heb verder ook alle mogelijke instellingen die ik op de XS4ALL site kon vinden geprobeerd. Niets helpt.

Weet iemand werkende instellingen voor een Zyxel 650R31, die ik ook kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Laatst online: 22:59

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Eergisteren de definitieve omzetting van Xs4all te horen gekregen. dinsdag de 26e word mijn lijn omgezet naar Xs4all. Zodra ik mijn website ( die ik nog gedeeltelijk thuis host ) definitief in een rack heb hangen ga ik ook serieus kijken naar andere alternatieven.

Xs4all is wat dat betreft veel te duur ( en da's een understatement ).

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:12
Hier de verbinding ook dood vanaf de 17e nadat ik was overgezet naar xs4all.

Ik xs4all gebeld en 45 minuten in de wacht gezeten. Nadat de xs medewerker een lijntest deed kwam er een zeer ongebruikelijke uitlag die hij niet kon verklaren. Er is vervolgens een ticket aangemaakt bij kpn en vandaag gaat er een monteur in de centrale kijken en hopelijk iets oplossen.

Het is dus even afwachten vandaag hoe het gaat lopen, hopelijk komt er snel een oplossing.

edit:

Modem settings kunnen het niet zijn, volgens mij moet je gewoon de oude settings (van demon) blijven gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Lexxx op 21-06-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

OMX2000

By any means necessary...

Weet iemand hoe ik nu bij mijn e-mail kom die op mijn ***.demon.nl adressen binnenkomen?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
OMX2000 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:08:
Weet iemand hoe ik nu bij mijn e-mail kom die op mijn ***.demon.nl adressen binnenkomen?
Als je niet kan inloggen met je systeemnaam en systeemwachtwoord zou ik gewoon de helpdesk bellen. Bij mij hadden ze een 0 achter mijn systeemnaam gezet.

Op de xs4all servicepagina's kun je alles instellen, behalve een catchall. De adressen die ik heb gebruikt zijn allemaal overgezet. Dat ging weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOW,

Heb dus de laatste twee uurtjes alle 27 paginas gelezen hier. OK ik heb 4 jaar geen problemen gehad bij Demon. In de laatste 2 wekend, meer keren gebeld met xs4all dan in de 4 jaar naar Demon toe. En inderdaad, 20 min wachten voordat je iemand spreekt.

Helemaal geen brief gehad van xs4all met aanbiedingen. Zo te lezen, kwam dat vaak voor. Ik wist dat ik overgezet werd omdat mijn router het niet meer deed. Anyways, de helpdesk gebeld, bleek dat ik een 12MBit profiel had gekregen. Niet omdat ik 12 kon halen, maar omdat het ongeveer dezelfde prijs is als wat ik bij Demon had, een 8Mb lijn.

Nu is het zo dat ik maar 4,5Mb haalde bij xs4all en toen bij Demon, rustig de 6. Dan krijg je de verhalen over afstand naar de wijkcentrale, koperdraad etc. Dat klopt, maar dat het 30% van de theoretische snelheid is? Ze zouden mij downgraden. Dat is heel snel gebeurd, zonder dat ik de go ahead gaf en ook nog eens €25 in rekening gebracht.

Kreeg ik eindelijk een brief met nieuwe gegevens, melding etc., bleek er een migratie team te zijn. In de tussentijd ander Providers vergeleken. TweakDSL en Telebyte lijken goede kaarten te hebben, misschien ook Concepts ICT.

Bel ik met de migratie team, zegt de jongen man, misschien zou het aan de modem kunnen liggen. Hij heeft een lijncheck gedaan en volgens zijn test zou ik dus de 20Mb kunnen halen. Gisteren had iemand van hun helpdesk dat ook gedaan en bleek dat ik maximaal 5Mb kan halen. Zijn test duurde trouwens 2 minutes. Die van vandaag duurde ongeveer 10. Ik zit 1830m van de centrale. Ik word er helemaal kierewiet van.
Anyways, the vent van vandaag zou het na gaan kijken en mij terugbellen. Ik ben benieuwd. Als hij zegt dat ik bij de 12Mb had kunnen blijven met een nieuwe modem, dan flip ik.

Toch ga ik op zoek naar een andere provider. Veel slechter kan ik niet zijn wat prijs en snelheid betreft.

twum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
Real_MaRsMaN schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 09:54:
...

Weet iemand werkende instellingen voor een Zyxel 650R31, die ik ook kan proberen?
Hehe, eindelijk iemand van de helpdesk kunnen bereiken. Tot mijn verbazing was dit het antwoord:

"Nee hoor, met je oude modeminstellingen van Demon kun je geen gebruik maken van je XS4ALL abonnement."

Dit terwijl dat toch HEEL DUIDELIJK in de brief stond...

Anyways, dit zijn de instellingen die ik vanavond na mijn werk ga proberen:

verbindingstype: router / pppoa
gebruikersnaam: xxxxx@xs4all.nl (xxxx staat in de brief en je kunt er ook achterkomen door met je xxx.demon.nl systeemnaam in te loggen op XS4ALL webmail)
wachtwoord: 9 van 10x het wachtwoord wat je voor je beheerdersaccount voor je mail bij Demon had
vpi: 8 (was 0)
vci: 48 (was 35, hoezo anders?)
incap: VCMUX

Oh ja, opzeggen kan door een fax met NAW en klantnummer te sturen naar 020-3987603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Mijn lijn werkt gewoon hoor :P

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
Arno schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 06:42:
Mijn lijn werkt gewoon hoor :P
Die van mij nog steeds niet. Ook niet met bovenstaande instellingen. :'(
Blijkt dat alle oud-Demon klanten op het XS4ALL only netwerk zijn aangesloten en daarop wordt niet met PPPoA gewerkt.

Maaaaaar, na weer een uur in de wacht gehangen te hebben bij de helpdesk, is er nu eindelijk vastgesteld dat er een probleem met mijn lijn is (of meer met de lijn van XS4ALL eigenlijk). Er is nu een ticket aangemaakt en ik hoop dat ze 't nu eens kunnen oplossen. De instellingen staan op advies van de helpdesk weer op de standaard van Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyper0ne
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-07-2021
LET OP!! voor adres wijziging voor migratie ben je alle "voordelen" kwijt!

Als je een Demon abonnament heb en je gaat verhuizen, ben je verplicht je demon abonnament bij Demon op te zeggen en een nieuwe abonnament (zonder demon voordelen )aan te vragen bij XS4ALL.

Ik betaal nu 55 euro voor 8 mb down /1 up MB
Migratie aanbieding 59,95 voor 8-12 mb down /1 up MB
Nieuwe aanvraag door verhuizing eerste 6 maanden 59,95 euro en daarna 79,95 euro voor 8-12 mb down / 1 up

Ik heb op 1 juni email gestuurd en vandaag pas op 22 antwoord gehad van XS4ALL
Demon helpdesk in tegedeel had 10 min nodig om e.e.a uit te leggen.

De Wachttijd(20 min in de wacht), klantvriendlijkheid(antwoord op email na 21 dagen) en prijs(44euro meer betalen na 6 maanden) zorgen ervoor dat de kwaliteit helaas voor MIJ achter uit gaat!

ik ga overstappen!!! CONCEPT ICT(bbned) hier i KOM(via adslwinkel lekker goedkoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben trouwns meer mensen dat bij de webmail geen nieuwe mail meer binnen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Real_MaRsMaN schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:47:
[...]

Hehe, eindelijk iemand van de helpdesk kunnen bereiken. Tot mijn verbazing was dit het antwoord:

"Nee hoor, met je oude modeminstellingen van Demon kun je geen gebruik maken van je XS4ALL abonnement."

Dit terwijl dat toch HEEL DUIDELIJK in de brief stond...
Het gaat toch gewoon om een Demon-bbned-lijn die naar xs4all is gemigreerd? In dat geval moeten de instellingen gewoon blijven staan zoals ze zijn.

Zou ik mogen weten wat je systeemnaam is en wie je gesproken hebt bij de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wijzigt er wat aan de instellingen bij een migratie demon-babyxl naar xs4all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:52:
Wijzigt er wat aan de instellingen bij een migratie demon-babyxl naar xs4all?
Nee, de bedoeling is dat de nieuwe lijn gewoon met de oude modeminstellingen blijft werken. Sterker nog, de "standaard" XS4ALL-instellingen zullen _niet_ werken op lijnen die van Demon naar XS4ALL gemigreerd worden.

Wel kan het in sommige gevallen gebeuren dat je bepaalde mailinstellingen moet wijzigen, maar dit proberen we ook zoveel mogelijk te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
Hmm.. volgens mij is de boel nu overgezet.. na reset van mn modem haal ik echter maar 125kB/s down en 100kB/s up :? Terwijl ik 4/1 mbit zou moeten hebben :(

Straks maar eens kijken of het niet aan mijn modem ligt, of dat ze hebben lopen klooien bij xs4all :(

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Mijn contract gaat per 13 juli in bij XS4All, een XS4All Only ADSL Basic abonnement met de maandelijkse kosten van 59,95 euro. Daar staat wel een eenzelfde verbindingssnelheid tegenover, maar een simpele rekensom van 59,95 - 36,50 maakt een verschil van 23,45 euro. XS4All mag dan eventueel meer service leveren en op de front staan van privacy en andere ontwikkelingen, maar ik vind ze zichzelf uit de markt prijzen.

* Tatsu gaat opzoek naar een andere provider.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
Hoe zit het nu eigenlijk? Ik heb echt al meer dan 2 maanden geleden die brief gehad en ik ben nog niet overgezet. Word je uberhaupt wel geinformeerd als het zover is?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Laatst online: 22:59

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Yeps,

Bij mij zat er ook ruim 2 maanden tussen de eerste brief en de tweede brief. Mijn verbinding wordt morgen omgezet cq gecastreerd ( in snelheid ) naar Xs4all. Ik ben inmiddels ook aan het kijken naar een andere provider. Ik ga niet en 71% meer betaling voor mijn verbinding die ook nog eens duidelijk veel trager is.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

reskobon schreef op maandag 25 juni 2007 @ 08:45:
Hoe zit het nu eigenlijk? Ik heb echt al meer dan 2 maanden geleden die brief gehad en ik ben nog niet overgezet. Word je uberhaupt wel geinformeerd als het zover is?
In mijn geval werd ik achteraf geinformeerd. Ik zit al een ruim een week op XS4ALL (iig, als ik tracert mag geloven), en kreeg dit weekend pas de brief binnen dat ik overgezet was, met een boekje met daarin wat informatie.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vind het toch wel heel verontrustend dat de meesten pas na de migratie een brief krijgen met de details...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:25:
Vind het toch wel heel verontrustend dat de meesten pas na de migratie een brief krijgen met de details...
Inderdaad. En zo houden ze klanten vast en laten ze die klanten veel geld betalen. En maar zeggen dat de brieven zijn verstuurd. Bij mij ook zo. En als je iemand bij de helpdesk spreekt, zegt ie "ja, dat klopt, is niet verstuurd, maar had verstuurd moeten worden."

Ik ben op zoek naar een andere provider. TweakDSL, Concepts ICT, DDS of Orange Family

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
Oele_ schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 15:48:
[...]

Het gaat toch gewoon om een Demon-bbned-lijn die naar xs4all is gemigreerd? In dat geval moeten de instellingen gewoon blijven staan zoals ze zijn.

Zou ik mogen weten wat je systeemnaam is en wie je gesproken hebt bij de helpdesk?
Mijn systeemnaam is bessems.demon.nl, maar helaas weet ik niet wie me het verhaal van de afwijkende instellingen heeft wijsgemaakt. Het blijkt trouwens verder dat diegene helemaal géén ticket heeft aangemaakt.

Afgelopen zondagochtend heb ik maar weer eens gebeld en toen bleek er dus helemaal niets over een ticket in het systeem te staan. Maar ja, de helpdeskmedewerker die ik zondag heb gesproken was erg behulpzaam en hij heeft - als het goed is - nu wél een ticket aangemaakt (knock on wood). Dat is dus één week nadat m'n verbinding er voor het eerst uitlag!!! Vóór donderdag zou er nu iets mee moeten gaan gebeuren.

Inmiddels heb ik maar een aanvraag gedaan bij TweakDSL om over te stappen. Ik heb er echt HELEMAAL genoeg van.

[ Voor 13% gewijzigd door Real_MaRsMaN op 26-06-2007 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Wraaahhh de mail gaat ook helemaal nergens over. :(

Mail versturen naar xs4all account: werkt niet :(
Dan maar inloggen op een van de mailboxen, want ze hebben een van de forwards ingesteld (en nou juist weer degene die ik het meest gebruik als demon adres) dat ie naar die mailbox gaat. Inloggen werkt niet.

Forward weggehaald, nog maar eens geprobeerd te mailen naar het demon adres, mail komt niet aan.

En nu kan ik ook ineens niet meer inloggen op de pop3.demon.nl? Terwijl ik voorzover ik weet niks heb gewijzigd aan mijn mijn wachtwoorden..

Gaat lekker zo :(

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels een aanvraag ingediend bij Concepts ICT, via internetten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Oh, en aanmelden bij de xs4all webmail met de demon gegevens (zoals in het bericht aangegeven dat je te zien krijgt als je de demon webmail probeert in te loggen) werkt ook niet :(

Ik heb inmiddels voorelkaar gekregen dat er in ieder geval 1 xs4all mailbox werkt nu, alleen daar heb ik geen zak aan, want alle voor mij belangrijke mail gaat nog steeds naar demon.. :{

Frustrerend dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-07 10:25

darthdrinker

HELP!

OMG ik dacht dat ik de enige was met problemen maar aan deze thread te zien is het een grote chaos bij XS4ALL. Mijn internet is sinds vorige week dinsdag afgesloten. Na een telefoontje met Demon kwam ik er achter dat mijn lijn al door xs4all is overgenomen. Dezelfde dag heb ik een brief gekregen ([Anton Geesink] "Ik heb hier een brief" ) waarin staat dat ik 27 juni wordt overgezet en dat dit één uur gaat duren!

Volgens de vriendelijke Demon medewerker was ik niet de eerste die belde hierover. Maar ondertussen ligt mijn internet er dus al een week uit. (gelukkig heb ik aardige buren). Kan ik nu mijn niet werkende adsl aansluiting bij xs4"all" opzeggen en naar een andere provider toe?

Iemand doodmaken met een blije mus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:12:
[...]

Inderdaad. En zo houden ze klanten vast en laten ze die klanten veel geld betalen. En maar zeggen dat de brieven zijn verstuurd. Bij mij ook zo. En als je iemand bij de helpdesk spreekt, zegt ie "ja, dat klopt, is niet verstuurd, maar had verstuurd moeten worden."

Ik ben op zoek naar een andere provider. TweakDSL, Concepts ICT, DDS of Orange Family
Ik heb er inmiddels al een tweede lijn bij via Tiscali (Business). Twee lijntje vind ik handiger als je een eigen bedrijf hebt. Ben wel benieuwd wat er gebeuren gaat als mijn lijn over gaat. Valt het zwaar tegen dan zeg ik per direct op. Ik heb inmiddels een backup. :)

Ben altijd heel erg tevreden geweest tot een tijdje terug........ Zal de Oeles wel missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, we gaan de Oeles missen. Demon trouwens ook. Heel erg jammer dat de shareholders Demon in de verkoop hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bring
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-01 12:35
darthdrinker schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:13:
Volgens de vriendelijke Demon medewerker was ik niet de eerste die belde hierover. Maar ondertussen ligt mijn internet er dus al een week uit. (gelukkig heb ik aardige buren).
Wat is je systeemnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn internet werkte ook niet meer sinds gisteravond. Ook ik had (en heb nog steeds) géén brief ontvangen. Ik had Demon 6/1Mbit via BBNED.

1 Telefoontje naar de helpdesk heeft voor mij de volgende (werkende) instellingen opgeleverd voor de Draytek Vigor 2600VG:

Menu: Internet Access Setup > MPoA (RFC1483/2684)
- MPoA (RFC1483/2684) : selecteer Enable
- Multi-PVC channel : Channel 2 (was mijn enige keuze)
- Encapsulation : 1483 Bridged IP LLC
- VPI : 0
- VCI : 35
- Modulation : G.DMT
- WAN IP Network Settings : selecteer Obtain an IP address automatically
- en selecteer Default MAC Address

Zelf heb ik DNS Server IP Address ingevuld (192.109.6.66 / 192.109.9.99), aangezien het toegewezen DNS (194.109.104.104 en nog 1 die nu weer veranderd is) niet werkte. Nu draait alles weer, alleen niet meer op 8Mbit :(

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen heb ik een andere modem van xs4all gekregen, en nu is de snelheid iets meer. 5071/868 kbps in plaats van 4525kpbs met de oude zyxel modem. Zou het toch aan de modem hebben kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:05:
Mijn internet werkte ook niet meer sinds gisteravond. Ook ik had (en heb nog steeds) géén brief ontvangen. Ik had Demon 6/1Mbit via BBNED.

1 Telefoontje naar de helpdesk heeft voor mij de volgende (werkende) instellingen opgeleverd voor de Draytek Vigor 2600VG:

Menu: Internet Access Setup > MPoA (RFC1483/2684)
- MPoA (RFC1483/2684) : selecteer Enable
- Multi-PVC channel : Channel 2 (was mijn enige keuze)
- Encapsulation : 1483 Bridged IP LLC
- VPI : 0
- VCI : 35
- Modulation : G.DMT
- WAN IP Network Settings : selecteer Obtain an IP address automatically
- en selecteer Default MAC Address

Zelf heb ik DNS Server IP Address ingevuld (192.109.6.66 / 192.109.9.99), aangezien het toegewezen DNS (194.109.104.104 en nog 1 die nu weer veranderd is) niet werkte. Nu draait alles weer, alleen niet meer op 8Mbit :(

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!
Is er geen nieuwere firmware voor dit type modem dan je nu gebruikt die beter werkt?
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:41:
Ondertussen heb ik een andere modem van xs4all gekregen, en nu is de snelheid iets meer. 5071/868 kbps in plaats van 4525kpbs met de oude zyxel modem. Zou het toch aan de modem hebben kunnen liggen?
Als je van ADSL netwerk wordt omgezet kom je (grote kans) op andere apparatuur in de centrale terecht. Andere instellingen daar en andere fabrikant/chipset wat andere lijnresultaten kan geven als je lijn maximaal loopt. Zo kan een ander modem de meer optimale combinatie vormen dan het modem dat je had bijvoorbeeld.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 06:44:
[...]
Is er geen nieuwere firmware voor dit type modem dan je nu gebruikt die beter werkt?
[...]
Sorry, ik heb iets niet helemaal duidelijk gemaakt:
de downloadsnelheid bij Demon lag al sinds begin 2006 op 8Mbit, terwijl ik maar voor een 6/1 abbo betaalde. Ik dacht dat ze alleen bij mij een foutje hadden gemaakt, maar las in dit topic dat meer mensen dat hadden (of had zelfs iedereen dat?!).

Sinds de overgang naar XS4ALL is dit helaas weer gewoon 6Mbit. Dit heeft m.i. niets met de hardware te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 07:21:
[...]

Sorry, ik heb iets niet helemaal duidelijk gemaakt:
de downloadsnelheid bij Demon lag al sinds begin 2006 op 8Mbit, terwijl ik maar voor een 6/1 abbo betaalde. Ik dacht dat ze alleen bij mij een foutje hadden gemaakt, maar las in dit topic dat meer mensen dat hadden (of had zelfs iedereen dat?!).

Sinds de overgang naar XS4ALL is dit helaas weer gewoon 6Mbit. Dit heeft m.i. niets met de hardware te maken.
Ah, dan begreep ik je totaal verkeerd.

Bij Demon kon je een 6/1 abonnement hebben en als je aansluiting via het DSL netwerk van BBned was aangesloten kreeg je 8/1 omdat BBned geen 6/1 levert. Als hij via BaByXL (Tiscali) liep je ADSL aansluiting had je 6/1 gehad +10% wat maximaal 6850/1100kbps was.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je van ADSL netwerk wordt omgezet kom je (grote kans) op andere apparatuur in de centrale terecht. Andere instellingen daar en andere fabrikant/chipset wat andere lijnresultaten kan geven als je lijn maximaal loopt. Zo kan een ander modem de meer optimale combinatie vormen dan het modem dat je had bijvoorbeeld.
Inderdaad. Dus vind ik het raar dat ze zeiden dat ik geen andere modem nodig had en een downgrade hebben gedaan zonder eerst naar de andere hardware eerst te kijken. Ze wilde zelfs voorstellen om nog een downgrade te doen naar een 4Mbit profiel. Tja, als dat de oplossingen zijn die ze altijd geven.....

Toen ik op de 20Mb profiel zat, hadden ze mij ook de modem kunnen sturen, maar dat wilden ze niet. "Wij leveren geen modems, hoor, meneer".

Ik heb het echt gehad met xsall. Volgens mij beginnen ze echt arrogant te worden.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste