Verder ben je ook zélf verantwoordelijk voor de werking van je snelheidsmeter in je auto. Zonder dat ding mag je niet eens gaan rijden, dus is "jamaar, m'n meter was stuQ" geen excuus. Is die kaduuk, dan mag je de weg niet op. Wees blij dat AV's, firewalls et cetera niet verplicht zijn op PC's en dat je jaarlijks je PC moet controleren op die zaken. Kapotte snelheidsmeter is APK-afkeurpunt

Mensen die hun PC niet in orde hebben zouden ze ook van 't net af moeten halen.

We hebben 't toch over een fictieve gebruiker waarvan z'n PC door een Trojan (waarvan jij beweert dat die van 'buitenaf' kwam) geïnfecteerd is afgesloten werd door XS4ALL? Nu ben ik best negatief over Windows, maar ik durft toch wel te beweren dat een up2date Windows re-de-lijk veilig is. Blaster en dat soort troep komen er, mits je update, niet meer op. Vandaar dat ik 't over een non-up-2-date-XP had, hoewel dit eigenlijk een detail is, aangezien we 't immers over een fictief persoon hebben die reeds afgesloten is, wat jij weer niet vind kunnen.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:11:
[...]
Wie heeft het over anderen de schuld geven. Ik dacht dat het punt wat ik probeerde duidelijk te maken was dat er een taak was voor de provider en zijn helpdesk om hier assistentie te verlenen inplaats van iemand gelijk maar af te sluiten en deze afgesloten persoon de schuld te geven dat hij dit express doet.
Assistentie verlenen nádat de desbetreffende gebruiker reeds geïnfecteerd is en dus gezellig door kan gaan met spam-mailtjes versturen, andere PC's kan infecteren met de trojan en/of sites kan DoS-sen? Hallo, waar zit jij met je hoofd?

Tuurlijk niet! Zodra iemand op dat moment bezig is met dingen die niet toegestaan zijn, dan moet je daar meteen naar handelen! Of loop jij je spambox met honderden mailtjes met een glimlach op je gezicht door en denk je "Leuke mail, jammer dat 't bestaat, maarja, kunnen die arme mensjes niets aan doen..."? Nee, natuurlijk niet, jij hoort net zoals de rest van de nadenkend mensen binnenmonds te vloeken dat er nog steeds providers bestaan die hun abuse-desk niet serieus nemen, mensen online laten met spambots en last but not least dat er mensen zijn die 't voor elkaar krijgen om 't zo ver te laten komen.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:11:
Bekijk je alles zwart wit of bestaan er in jou leven ook nog grijs waarden? Kan je namelijk verzekeren dat het leven waar je zo levendig over schrijft voor 80% uit grijs waarden bestaat. Of is dat in jouw ogen ook stom gezeik.
Je bent trouwens zeker geen windows gebruiker ;-)
Sommige dingen mag je best zwart/wit zien ja, we moeten niet allemaal Job Cohen zijn en gezellig kopjes rooibosthee gaan leuten met mensen die dat niet verdienen. (Ja ik lees GeenStijl

) Je gaat toch ook een moordenaar niet los laten lopen, omdat 't onderzoek bezig is ofzo? "Ja, we zijn bezig, ga jij nog maar lekker door met wat mensjes kelen, over een maandje is het onderzoek wel klaar en kun je de bak in." Nee, die zet je meteen achter slot en grendel, zo'n verdachte.
offtopic:
Ik draai Gentoo Linux

[
Voor 75% gewijzigd door
Osiris op 13-04-2007 16:21
]