Ervaringen Demon DSL # 22

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 8.885 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:11

HKS-Skyline

Vroooom ?

demon is er bij mij nu te vaak uit gevlogen :(

in 1 jaar tijd 4x waarvan 3x langer dan 24 uur, ik heb het echt helemaal gehad met die gasten
iedere keer weer gezeik met bbned, ik word er helemaal dol van.
ik wil internet dat wel werkt.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag naar Tiscali T12 gegaan, internet werkte in 1x, voip nog uitzoeken (werkte bij Demon met hetzelfde modem 2602HW wel...).
Snelheid volgens met modem is 12/1, nog zelf een keer testen.
wel vreemd dat outlook wel met de smpt van tiscali weet om te gaan maar The Bat niet ( invald HELO argument, dus handshaking gaat nok)
Helpdesk was prima vandaag. Net als bij Demon..... XS4ALL helaas te duur...
Tav bovenstaande probs: alleen de fout ligt dus niet bij hen! (al gepost in het Tisc deel-5)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Ik vind XS4All te duur (en teveel zut wat ik toch niet nodig heb), nu ben ik op zoek naar een goed alternatief, maar het ontzettend moeilijk om een goede provider van het kaliber Demon te vinden :{
En ik heb nog maar een paar weken de tijd voordat mijn verbinding wordt overgezet naar XS4All.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:31
terabyte schreef op donderdag 05 april 2007 @ 18:50:
Ik vind XS4All te duur (en teveel zut wat ik toch niet nodig heb), nu ben ik op zoek naar een goed alternatief, maar het ontzettend moeilijk om een goede provider van het kaliber Demon te vinden :{
En ik heb nog maar een paar weken de tijd voordat mijn verbinding wordt overgezet naar XS4All.
Ik heb hetzelfde probleem maar je hebt toch geen haast? Je hoeft niet weg te zijn voordat ze je overzetten. Je kan ook daarna elke maand opzeggen. Ik wacht een goede aanbieding af (stel dat tweak nog eens duivelse actie doet)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de voip heb ik tijdelijk met mijn sipura 3000 kastje opgelost, die werkte zoals ik hem (tijdelijk) opgeborgen had... Nu nog een keer me verder verdiepen in de 2602HW mbt voip. Tips welko (de sipura 3000 werkt met dezelfde instellingen dus wel... en het modem heeft via Demon wel met voip gewerkt).
Twijffels waarheen: zoals gemeld vond ik mijn 1e ervaring met de helpdesk van Tiscali erg goed. Hij wist niet alles meteen, maar ging even naar een collega. niet alles is opgelost maar dat deel ondersteunen ze niet (oa VOIP van voipbuster).
Demon vond ik ook erg goed qua helpdesk, jammer dat XS4ALL een stuk duurder is... zelfs met de "korting" (prijs maar ook MB's...). Een T12/1 voor ca 28 invcl gratis telefonie (vast).. mij hoor je (nog...) niet klagen...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
HKS-Skyline schreef op woensdag 04 april 2007 @ 23:39:
demon is er bij mij nu te vaak uit gevlogen :(

in 1 jaar tijd 4x waarvan 3x langer dan 24 uur, ik heb het echt helemaal gehad met die gasten
iedere keer weer gezeik met bbned, ik word er helemaal dol van.
ik wil internet dat wel werkt.... :X
Volgens mij lag dat toch steeds voornamelijk aan BBNed, ik begrijp wel dat je ervan baalt. Ik heb min of meer hetzelfde met BabyXL gehad, met name in de tijd dat de centrales werden omgebouwd naar adsl2; in een jaar tijd drie keer drie dagen geen internet! En helemaal geen tegemoetkoming of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb zelf maar weer even gebeld naar X$4All.

Petar nam niet eens het initiatief om terug te bellen. Serge had ik aan de telefoon (ja hij leest hier ook - hoi!) en die wist me te vertellen dat Demon leden die 16/1 hadden voor 45,- (tweakers-actie) helemaal geen aanbieding krijgen van Fast voor 59,95 (met korting zoals diegenen die nu voor voor de 12 Mb deze aanbieding krijgen).

Ik vroeg of er geen alternatief was, Fast voor 59,95. Antwoord is keihard : nee. Of je moet de volle prijs willen betalen. Dat hebben we te danken aan die werknemer die de actie lanceerde bij Demon en volgens Serge is ontslagen daarvoor na klachten van KPN.

Ik ben best wel benieuwd hoeveel gebruikers met 16/1 voor 45,- nu de dupe hiervan zijn en nu daardoor een 6/1 lijntje geoffreerd worden.

Ik denk deze personen vriendelijk verzocht worden op te rotten en dat gaan we nu ook doen. Ben eigenlijk wel benieuwd of X$4All dat zomaar kan doen. In de eerste brieven aangeven dat een pakket op maat zal worden geoffreerd wat matcht met prijs EN snelheid en vervolgens dit falikant aan hun aars lapt.

Lijkt me leuk item voor Kassa. Zal even enkele mensen daar inseinen die ik ken. Als er gebruikers hier zijn die zich ook gedupeerd voelen dan maak ik een lijst van klanten die dit graag wil aan de kaak stellen.

Ik wachtte nog op een aanbieding omdat ik dacht dat men zich zou realiseren dat er een gigantische fout was gemaakt, maar nee hoor...

Ik ga nu naar Tiscali, zit toch al op een T-lijn. Voor 79,- krijg ik daar wel een 20/1 met een 1:1 deelverhoudign en een tweede jaar helemaal gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets anders. Het lukt vanaf mijn thuisverbinding, demon 6/1, niet meer om via Apple Mail mijn Gmail op te halen. Krijg een timeout op poort 995 (gebruik ssl). Ik heb alle instellingen goed. Gmail-email binnen halen lukt wel op het werk, en als ik de kabel eruit trek en het via de wifi van de buren probeer. Ik gebruik geen proxy's ofzo. Tot een paar dagen geleden lukte het wel, en heb ik niks met de instellingen veranderd. Het lijkt alsof Demon een bepaald type verkeer via bepaalde poorten blokkeert, zou dat kunnen kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

mij lukt het ook niet om gmail binnen te halen via eem demon verbinding

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rovlo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-01-2023
Heeft iemand ervaring hier met overstappen naar Tele2? Ik dacht dat je gewoon nieuw ADSL aan moest vragen en dat Demon zelf het contract afbreekt op de datum van de overstap (overigens zonder servicenummer bleek toen ik de helpdesk belde). Nou heeft mijn vader Tele2 aan de lijn gehad en die gaven aan dat ze pas ADSL aansluiten als de oude lijn opgezegd is? Ik heb uiteraard geen zin in internetloze periode dus dat ga ik niet doen. Tips iemand? Ik heb inmiddels ook de XS4all aanbieding gehad ADSL lite voor 29,95 (3027/1024) en dat zie ik niet echt zitten dus vandaar dat ik nog even snel weg wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit schreef Demon ons:
In principe is het zo dat bij overstappen naar een andere provider
de nieuwe provider de migratie direct met ons afhandelt.
Zij dienen uiterlijk twee weken voor de migratiedatum een verzoek tot migratie bij ons in.

Zodra de migratie geslaagd is, wordt er geen opzegtermijn van een maand gehanteerd,
maar sluiten wij uw abonnement af per de eerstvolgende facturatiedatum.
Dit om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Wij gaan er vanuit dat u hiermee voldoende geïnformeerd bent,
maar indien u nog vragen heeft dan horen wij dat graag.

--
Met vriendelijke groet,
Demon
eerst aanvragen dus! Anders heb je idd een gat..
T5 van Tiscali 15.95 iets?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Rovlo schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:47:
Heeft iemand ervaring hier met overstappen naar Tele2? Ik dacht dat je gewoon nieuw ADSL aan moest vragen en dat Demon zelf het contract afbreekt op de datum van de overstap (overigens zonder servicenummer bleek toen ik de helpdesk belde). Nou heeft mijn vader Tele2 aan de lijn gehad en die gaven aan dat ze pas ADSL aansluiten als de oude lijn opgezegd is? Ik heb uiteraard geen zin in internetloze periode dus dat ga ik niet doen. Tips iemand? Ik heb inmiddels ook de XS4all aanbieding gehad ADSL lite voor 29,95 (3027/1024) en dat zie ik niet echt zitten dus vandaar dat ik nog even snel weg wil.
Niks opzeggen inderdaad, dan enkele weken zonder adsl i.p.v. maximaal een uur.
Je moet wel bij je nieuwe provider aangeven dat je al adsl op je lijn hebt,
en welke provider dat is, en wanneer je contract afloopt.
Meestal gewoon een vinkje zetten en de bijbehorende velden vullen bij aanvragen.
Bij Demon naar TweakDsl is dit in elk geval prima mogelijk.
Als ze bij Tele2 die optie niet hebben (goed zoeken natuurlijk),
dan zou ik een andere provider kiezen (lijkt me sterk dat het bij Tele2 niet kan).

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook eens bij X$4All gekeken welke snelheid ze volgens mij kunnen leveren bij mij thuis. Wel apart dat ik nu makkelijk 16mbit haal met mijn Demonlijn en X$4All aangeeft dat op mijn huisadres maar maximaal 12 mbit mogelijk is. Woon minder dan 500m van de centrale, dus lijkt me sterk dat hun info klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Uhh, mischien ben ik een zeur hoor maar volgens mij is het nog altijd XS4All ipv kansloos $ te gebruiken....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:28

Robtimus

me Robtimus no like you

Francis schreef op maandag 09 april 2007 @ 10:57:
Uhh, mischien ben ik een zeur hoor maar volgens mij is het nog altijd XS4All ipv kansloos $ te gebruiken....
offtopic:
Het is zelfs XS4ALL ;)

Maar ik ben het wel met je eens, dit is gewoon flamen. Het verbaast me dan ook dat de mods dit niet hebben opgemerkt; zodra je ook maar 1x M$ neerzet dan roepen ze al moord en brand.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
IceManX schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:12:
[...]

offtopic:
Het is zelfs XS4ALL ;)

Maar ik ben het wel met je eens, dit is gewoon flamen. Het verbaast me dan ook dat de mods dit niet hebben opgemerkt; zodra je ook maar 1x M$ neerzet dan roepen ze al moord en brand.
XS$ALL is misschien nog te verantwoorden, dan heb je gewoon een shift-toets die vastgeplakt zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een toevallig toeval 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Was me niet bewust dat dit als flamen wordt gezien, dit was louter een nuchtere constatering bij de vergelijking prijs/kwaliteit en dienstverlening cq klantvriendelijkheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Het is gewoon kansloos..... Besides, XS4ALL is en blijft kwalitatief een hele goede provider, zij het wat duur, en zeker eentje die vergeleken met andere drama providers zeer klantvriendelijk is. Neemt niet weg dat ze veels te duur zijn en op het moment dat ik de volle pond moet gaan betalen ipv de 39,95 die ik nu voor mijn 6/1 betaal dat ik ook wegga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To boldly go where many have decided to go recently as well.

Hoop niet dat dit als flame gezien word, maar hoe je het ook went of keert. Zelfs als je crapzilla vergeet en de huidige problemen met Only. XS4All is niet meer de provider die het was. Common Sense schreef het al, hoewel waarschijnlijk niet met die bedoeling.

Een oude songregel vat het geheel samen. Its all'bout the money, its all'bout the money, dam didi dam. Laatste was phonetic

Greetz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:51:
Its all'bout the money, its all'bout the money, dam didi dam. Laatste was phonetic
Is dat niet zo bij iedere zichzelf respecterende bedrijf zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Francis,

Absoluut waar, echter er hoort een balans te zijn.

Met de houding "Its all'bout the money, its all'bout the money, dam didi dam" is eigenlijk niet teveel mis zolang er balans is. XS4All gaat echter voor mijn gevoel een stap verder (te ver) momenteel.

"Its only'bout the money, its only'bout the money, dam didi dam"

Misschien zelfs wel doordat er onverwacht meer Demon abonnees vertrekken waardoor hun kosten baten voor de overname onder druk komen te staan. Details weet ik niet, echter het teweeg gebrachte gevoel van handelen wel.

Greetz,

PS:
Wat veel bedrijven schijnen te vergeten is dat de klant is koning, zij zijn keizer, maar op het einde is het ALLEEN de klant die geld in het laatje brengt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fenrir schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 19:39:
mij lukt het ook niet om gmail binnen te halen via eem demon verbinding
Het lukt mij wel als ik mijn computer instel op een statisch ip-adres (zit achter een router, dus een statisch ip-adres ipv eentje toegewezen krijgen van de DHCP-server). Zogauw ik de DHCP op willekeurig toewijzen zet, kan ik mijn gmail niet meer binnenhalen. Vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook gemerkt dat er instellingen zijn gewijzigd? Ik vermoed dat ik ben overgezet naar XS4ALL want sinds vandaag is er bij mij een wachtwoord en gebruikersnaam verplicht voor de nieuwsgroepen en voor email is een ander wachtwoord nodig. Maar het wachtwoord en gebruikersnaam die ik heb gekregen bij mijn demon account werken niet meer hier bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:45:
Hebben jullie ook gemerkt dat er instellingen zijn gewijzigd? Ik vermoed dat ik ben overgezet naar XS4ALL [...]
Ja inderdaad, elke traceroute die ik kan bedenken gaat over het XS4all netwerk.
Maar ik heb nog steeds wel mijn Demon-IP-adres en de ASN-name van dat adres is nog steeds op naam van Demon.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
IP address:                      82.161.xx.xx 
Reverse DNS:                    xxxxx.demon.nl.
Reverse DNS authenticity:       [Verified]
ASN:                            5417
ASN Name:                       DEMON-NL (Demon Netherlands, TDINL BV)
IP range connectivity:          0
Registrar (per ASN):            RIPE
Country (per IP registrar):     NL [Netherlands]
Country Currency:               EUR [euros]
Country IP Range:               82.161.0.0 to 82.161.255.255
Country fraud profile:          Normal
City (per outside source):      Amsterdam, Noord-Holland
Country (per outside source):   NL [Netherlands]
Private (internal) IP?          No
IP address registrar:           BOGUS
Known Proxy?                    No

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rovlo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-01-2023
[b]cjdijk schreef op maandag 09 april 2007 @ 05:58:Als ze bij Tele2 die optie niet hebben (goed zoeken natuurlijk),
dan zou ik een andere provider kiezen (lijkt me sterk dat het bij Tele2 niet kan).
De helpdesk van Tele2 gaf aan dat ze de aanvraag pas kunnen doorzetten als de bestaande lijn opgezegd is. Helaas heb ik ze zelf niet gesproken dus wellicht dat ik nog een poging ga wagen. Ik zal ook nog even in het Tele2 topic kijken...

[ Voor 5% gewijzigd door Rovlo op 10-04-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:24

Arno

PF5A

Hmm, mijn routering gaat nu dus ook via XS4all:
code:
1
2
3
4
5
6
7
arno@bacchus:~$ traceroute www.tweakers.net
traceroute to www.tweakers.net (213.239.154.35), 30 hops max, 40 byte packets
 1  bbned-10k-01.router.nl.demon.net (212.238.154.1)  17.572 ms  16.813 ms  16.420 ms
 2  tc1-core-1-bbned-ic3.router.nl.demon.net (82.161.247.141)  18.054 ms  16.852 ms  17.189 ms
 3  0.so-0-0-0.xr2.3d12.xs4all.net (194.109.5.201)  17.022 ms  17.029 ms  17.743 ms
 4  0.so-7-0-0.xr1.tc2.xs4all.net (194.109.5.14)  16.734 ms  16.972 ms  18.002 ms
 5  10ge-6-3.e600-1.ams5.true.nl (195.69.144.163)  18.543 ms  17.389 ms  18.190 ms
Verder niets van gemerkt, zal wel tijdens het onderhoud g eweest zijn. Ze hebben niet alleen de hosts van de IP adressen gewijzijgd, voor zover ik weet zijn die 194 adressen allemaal van XS4all.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rovlo schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:04:
[...]

De helpdesk van Tele2 gaf aan dat ze de aanvraag pas kunnen doorzetten als de bestaande lijn opgezegd is. Helaas heb ik ze zelf niet gesproken dus wellicht dat ik nog een poging ga wagen. Ik zal ook nog even in het Tele2 topic kijken...
dus als je dit niet voor elkaar krijgt weet je wat je te wachten staat bij een overgang naat dez club...
De wereld is echt groter dan Tele2,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:53:
[...]

Ja inderdaad, elke traceroute die ik kan bedenken gaat over het XS4all netwerk.
Maar ik heb nog steeds wel mijn Demon-IP-adres en de ASN-name van dat adres is nog steeds op naam van Demon.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
IP address:                      82.161.xx.xx 
Reverse DNS:                    xxxxx.demon.nl.
Reverse DNS authenticity:       [Verified]
ASN:                            5417
ASN Name:                       DEMON-NL (Demon Netherlands, TDINL BV)
IP range connectivity:          0
Registrar (per ASN):            RIPE
Country (per IP registrar):     NL [Netherlands]
Country Currency:               EUR [euros]
Country IP Range:               82.161.0.0 to 82.161.255.255
Country fraud profile:          Normal
City (per outside source):      Amsterdam, Noord-Holland
Country (per outside source):   NL [Netherlands]
Private (internal) IP?          No
IP address registrar:           BOGUS
Known Proxy?                    No
Laat maar zitten, ik ben idd overgezet naar XS4ALL maar dat gedoe met mijn email en nieuwsgroepen komt omdat ik toevallig tegelijkertijd ook ben overgezet naar een andere provider nu gebruik ik daar de email servers van enzo dus het lag niet aan XS4ALL maar aan mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Ik ben echt een beetje ten einde raad, zijn er eigenlijk nog wel goede providers? Over zowel xs4all only, tweakdsl en speedlinq lees ik geen beste dingen. Tiscali is hier niet beschikbaar en Orange vind ik ook niks. :?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

reskobon schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:53:
Ik ben echt een beetje ten einde raad, zijn er eigenlijk nog wel goede providers?
Het is tijd voor een no-nonsense ISP die voor een lage prijs gewoon een snelle internetverbinding levert voor de gevorderde internetter. Dus geen e-mail, news, webspace, portal, etc.
De gevorderde internetter koopt vervolgens een eigen domeinnaam, zorgt voor een eigen home-server die de e-mail doet en de persoonlijke website verzorgt, sluit een losse news-abbo af bij een news-boer, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

terabyte schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:17:
no-nonsense ISP die voor een lage prijs gewoon een snelle internetverbinding levert
Tja. Zo werkt het dus niet. Competente techneuten en helpdeskers kosten geld, snelle verbindingen eisen forse investeringen en zonder het volume van 'gewone' klanten haal je nooit de schaal om dat betaalbaar te kunnen leveren. Dus is het duur en competent, of goedkoop en op de massa gericht.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het is tijd voor een no-nonsense ISP die voor een lage prijs gewoon een snelle internetverbinding levert voor de gevorderde internetter. Dus geen e-mail, news, webspace, portal, etc.
De gevorderde internetter koopt vervolgens een eigen domeinnaam, zorgt voor een eigen home-server die de e-mail doet en de persoonlijke website verzorgt, sluit een losse news-abbo af bij een news-boer, etc.
Het is tijd voor een no-nonsense ISP die voor een lage prijs gewoon een snelle internetverbinding levert voor de 21e-eeuwse internetter. Dus geen e-mail, news, webspace, portal, etc.
De 21e-eeuwse internetter gebruikt voor zijn site een hosted service als web-log of wordpress.com, een hosted maildienst zoals gmail of Yahoo! Mail voor zijn e-mail, downloadt zelf een gratis virusscannertje en firewall, en gebruikt een willekeurige site, nieuwspagina, google.nl/ig of desnoods nog startpagina ipv een 'portal'.

Vooral die 'portal' zeg, jeminee, gebaseerd op het idee dat je internetprovider jou toegang verschaft tot het internet, ook letterlijk in de vorm van een internetsite met nieuws, grappige links enzo... Planet heeft zelfs een volwaardige fulltime journalistieke redactie die berichten schrijft die vervolgens worden verstopt op die vreselijke site van ze... hoe volstrekt achterhaald! Snij al dat vet weg en zorg voor een betrouwbare, snelle verbinding voor weinig, aub, zou ik zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

reskobon schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:53:
Ik ben echt een beetje ten einde raad, zijn er eigenlijk nog wel goede providers? Over zowel xs4all only, tweakdsl en speedlinq lees ik geen beste dingen. Tiscali is hier niet beschikbaar en Orange vind ik ook niks. :?
Hou er wel even rekening mee dat mensen in deze $provider-ervaringen topics over het algemeen alleen posten als er iets mis is. De mensen die tevreden zijn zie je amper in deze topics posten.

Maar het is een moeilijke kwestie. Ik heb zelf na lang vergelijken van providers gewoon maar voor Speedlinq gekozen; ik neem de gok gewoon, we zien het wel. Als het goed is ga ik ergens volgende week overstappen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

[...]

Telebyte? Soort Demon als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:53
Tele 2 doet moeilijk met overzetten...heb nu definitief voor Orange gekozen (€23.95 en 20mb down en 1 mb up)...uiteraard zonder telefonie...wil graag internet en niet soms.. :D ..is voor 12 maanden en dat is zo voorbij...daarna kijk ik wel weer verder... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Largo schreef op donderdag 12 april 2007 @ 08:52:
[...]

Telebyte? Soort Demon als je het mij vraagt.
Zou leuk zijn maar als je ziet wat voor prijzen die vragen voor BBNED :?

Ik heb vandaag ook mijn XS4ALL brief gehad:

Ik had: 6/1 voor 25 euro
Ze bieden: 6/1 voor 39,95

Niet echt een vergelijkend abo maar momenteel weet ik ook niks beters dus ik ga maar eens een paar maanden xs4all wagen. Overigens valt het wel mee want nu kan mijn kpn belbudget weg waardoor het nog maar 5 euro duurder is en ik wel kan voipen.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Bergie schreef op donderdag 12 april 2007 @ 07:31:
[...]

Maar het is een moeilijke kwestie. Ik heb zelf na lang vergelijken van providers gewoon maar voor Speedlinq gekozen; ik neem de gok gewoon, we zien het wel. Als het goed is ga ik ergens volgende week overstappen.

Dat heb ik ook gedaan, ook Speedlinq. Maar wat je zegt, ik vind het ook een gok. Ik heb hier een paar websites en een mailserver draaien, als het te vaak plat gaat ga ik een hoop gezeik krijgen..

Maar het is een bewuste keus..

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 10:09

M-co

Arf!

Ook hier een brief ontvangen

Demon
DSL Express 8MB
€36.50
8192/1024

wordt

XS4all Only
ADSL Basc
€39.95
6144/1024

lol, is dit een grap ofzo? :O Ik betaal meer voor een lagere snelheid inclusief een hoop troep die ik toch niet gebruik. Ja, huidige snelheid kan ik behouden, maar dan valt de "korting" van 20 euro weg. dus zou ik 60 euro p/m moeten betalen.

Onder Demon heb ik drie jaar lang genoten van heerlijke vrijheid, waar ik in totaal hooguit twee keer de helpdesk heb moeten bellen i.v.m storingen, verder nooit problemen. Laatst nog een XS4all lijntje aangesloten bij een vriend van me. Werd direct afgesloten doordat er een trojan op zijn pc was aangetroffen. Moest ik een hele procedure doorlopen om hun te bewijzen dat alles weer clean was en kon enkel programma's gebruiken die hun leverden (nee, hitmanpro kon ik niet binnenhalen :( ). Een simpel mailtje van hun over de gevonde trojan was genoeg geweest, gelijk de verbinding afknappen schoot bij mij volledig in het verkeerde keelgat.

Sinds wanneer heeft een provider het recht zo'n betuttelende arogante houding te uiten naar haar klanten? Zoiets komt er nevernooit bij mij op en zal ook voordat alles wordt overgezet overstappen naar een andere provider. XS4all is mij een beetje te Big Brother, hun prijzen te hoog en ik vertik het om gebruik te maken van het trage overpriced KNP netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

reskobon schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:08:
[...]

Zou leuk zijn maar als je ziet wat voor prijzen die vragen voor BBNED :?
....
Ja bizar, maar volgens mij doet telebyte dat om de dekking te vergroten. Geen babyxl in jou gebied?

Ik heb besloten om de brief niet af te wachten. 12mbit voor 29,95 bij telebyte/babyxl is goed. En de helpdesk neemt meteen op, is ook wel verfrissend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Largo schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:10:
[...]

Ja bizar, maar volgens mij doet telebyte dat om de dekking te vergroten. Geen babyxl in jou gebied?

Ik heb besloten om de brief niet af te wachten. 12mbit voor 29,95 bij telebyte/babyxl is goed. En de helpdesk neemt meteen op, is ook wel verfrissend.
Als ik zo'n aanbod ergens zou vinden dan wist ik het wel. Helaas hier in Zeeland alleen BBNED :)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
M-co schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:45:

[...]

Onder Demon heb ik drie jaar lang genoten van heerlijke vrijheid, waar ik in totaal hooguit twee keer de helpdesk heb moeten bellen i.v.m storingen, verder nooit problemen. Laatst nog een XS4all lijntje aangesloten bij een vriend van me. Werd direct afgesloten doordat er een trojan op zijn pc was aangetroffen. Moest ik een hele procedure doorlopen om hun te bewijzen dat alles weer clean was en kon enkel programma's gebruiken die hun leverden (nee, hitmanpro kon ik niet binnenhalen :( ). Een simpel mailtje van hun over de gevonde trojan was genoeg geweest, gelijk de verbinding afknappen schoot bij mij volledig in het verkeerde keelgat.

Sinds wanneer heeft een provider het recht zo'n betuttelende arogante houding te uiten naar haar klanten? Zoiets komt er nevernooit bij mij op en zal ook voordat alles wordt overgezet overstappen naar een andere provider. XS4all is mij een beetje te Big Brother, hun prijzen te hoog en ik vertik het om gebruik te maken van het trage overpriced KNP netwerk.
Zo'n automatische detectie is helemaal niet zo heel gek eigenlijk. Zouden juist de 'family ISP's' moeten afkijken bij XS4all. Ik neem aan dat het detectie is en niet een abuse melding die binnen is gekomen bij XS4all van een derde partij/persoon en na analyse/controle van de klacht de afsluiting volgde.

Je beperkt hierdoor wel veel spam/plishing en andere narigheid natuurlijk vanaf je netwerk. Tegenwoordig kan een trojan nog net niet als minister in de tweede kamer, maar ze kunnen wel veel.

Dat het lastig is snapt iedereen denk ik. Dat XS4all je nog toegang geeft tot enige tools is ook heel erg netjes want dat hoeven ze niet te doen immers. En ieder ander (het gros wellicht wel) zou een mailtje met "U heeft een trojan, wilt u die aub uitzetten en van uw PC verweideren?" natuurlijk negeren gewoon.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bjck

Nee, HEEL ERG FOUT.

Je hebt gelijk over detectie en misschien ook wel dat anderen hier van kunnen leren. Het kompleet afsluiten en beginnen met dirigeren wat wel en niet mag, welke tools wel en niet gebruikt mogen worden straalt de eerder genoemde enorme arrogantie uit die het ook echt is.

Er is niet 1 weg naar Rome, en zo is er ook niet 1 enkele tool die het trojan probleem op had kunnen lossen.

Als XS4All inderdaad de provider was die ze pretenderen te zijn hadden ze assistentie geboden op een andere manier dan keihard afsluiten. Speciaal in DIT soort gevallen zou die assistentie hard nodig zijn geweest. Echter vanuit het verhaal wat ik hier lees, hetzelfde verhaal waar jij je conclusies uit trok, trek ik de conclusie van een enorm falende provider en helpdesk.

Wat betreft het negeren van een email door "het gros" zoals je ze vernoemd. Iedereen verdient een 2de kans. Als deze persoon de waarschuwingen naast zich neer had gelegd had alsnog tot afsluiting besloten kunnen worden.

En ja, XS4All zou inderdaad best wel in staat geweest zijn om zich in de extra 1 of 2 dagen te verdedigen tegen de gevolgen van die trojan. Ze hadden hem tenslotte toch ook gedetecteerd!!!

Greetz,

PS:
bjck, dit is geen flame naar jou. Eerder een conclusie over een falende provider die uit z'n voegen is gegroeid en het verhaal klaarblijkelijk niet meer aan kan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largo schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:10:
[...]

same here..hoop morgen overgeschakelt te worden naar telebyte 12mbit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Leuke discussie. Wat veel mensen niet weten, aan het XS4ALL-bashen te zien ;) is dat Demon al jaren een zelfde soort systeem in gebruik had. OK, ik weet de precieze ins en outs van het XS4ALL-systeem niet, maar ook bij Demon werd je in geval van een gedetecteerd virus of trojan onherroeppelijk van het internet afgesloten. Je kreeg wel een pagina met uitleg voor je neus en je kon een beperkt aantal sites benaderen om het probleem op te lossen en in sommige gevallen kon je de verbinding zelf (eenmalig) weer open zetten als gebruiker.

Het afsluiten van een verbinding heeft trouwens niet zo bijster veel met een poging tot 'opvoeden' te maken, het grote probleem is natuurlijk dat mensen die virussen verspreiden een gevaar voor de andere klanten en eigenlijk zelfs het hele internet vormen.

Trouwens, geinteresseerden (bjck?), het systeem dat Demon (tot voor kort) gebruikte: http://www.quarantainenet.nl/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Oele_ schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:21:
Leuke discussie. Wat veel mensen niet weten, aan het XS4ALL-bashen te zien ;) is dat Demon al jaren een zelfde soort systeem in gebruik had. OK, ik weet de precieze ins en outs van het XS4ALL-systeem niet, maar ook bij Demon werd je in geval van een gedetecteerd virus of trojan onherroeppelijk van het internet afgesloten. Je kreeg wel een pagina met uitleg voor je neus en je kon een beperkt aantal sites benaderen om het probleem op te lossen en in sommige gevallen kon je de verbinding zelf (eenmalig) weer open zetten als gebruiker.

Het afsluiten van een verbinding heeft trouwens niet zo bijster veel met een poging tot 'opvoeden' te maken, het grote probleem is natuurlijk dat mensen die virussen verspreiden een gevaar voor de andere klanten en eigenlijk zelfs het hele internet vormen.
Ik denk ook dat droopy928gt over het hoofd ziet dat afsluiten heel terecht is. Je doet namelijk dingen die volgens de dienst afspraken (voorwaarden van de dienst, daarin staan de plichten van beide partijen) die niet mogen. En daarbij vormen ze ook nog eens een risico voor het hele internet en de diensten van de ISP en andere klanten van de ISP (heel IP block in een blacklist bijvoorbeeld of de smtp's van de ISP).

XS4all had je ook helemaal kunnen afsluiten zonder waarschuwing of melding. Heel netjes doen ze je nu naar een pagina met wat uitleg sturen en geven je toegang tot een aantal geselecteerde websites/tools (ken de pagina zelf niet en de (on)mogelijkheden).
Trouwens, geinteresseerden (bjck?), het systeem dat Demon (tot voor kort) gebruikte: http://www.quarantainenet.nl/ .
:)

@ droopy928gt

Overigens begrijp ik je reactie wel en frustratie (die lees ik denk ik in de tekst). Het is niet dat je onredelijke dingen schrijft of een flame naar jou toe of iets. Het is een andere kijk en mening op wat je treft en hoe je het ervaren hebt.

De vraag is alleen of het vanaf een ISP oogpunt voor de gemiddelde consument/klant niet de beste (of enige) oplossing is dit om het probleem zo snel mogelijk op te lossen voor de ISP/andere klanten van de ISP/rest van het internet.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 12-04-2007 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Oele_

Ik beschouw mijn verhaal niet echt als XS4All bashen, echter meer een conclusie van gegeven feiten. Niet ongegronde feiten, wat in mijn idee dus bashen is.

Die ene keer zelf kunnen activeren en de keuze van tools voor het verwijderen van de trojan zijn net zo'n verschil. Die 2de kans waar ik over schreef. Weet niet hoe lang je zelf al voor Demon werkt, dacht tenminste dat je voor Demon werkte, maar heb eenzelfde verhaal iets meer dan een jaar of 3 geleden meegemaakt met Demon. Ik werd toen echter netjes geholpen en geadviseerd door de helpdesk, zonder dwingende moeten en zullen of anders gedoe erbij. Ook zo'n verschil.

@bjck
Je doet namelijk dingen die volgens de dienst afspraken (voorwaarden van de dienst, daarin staan de plichten van beide partijen) die niet mogen.
Daar zie ik namelijk een verschil. Je doet het niet zelf, tenminste dat hoop ik dan. Je bent namelijk net zoals je ISP het slachtoffer van.......... Hier is mijn ogen dus een taak voor de helpdesk en de provider weggelegd.

Tussen de regels weet je dat denk ik ook als je schrijft "De vraag is alleen of het vanaf een ISP oogpunt voor de gemiddelde consument/klant niet de beste (of enige) oplossing is dit om het probleem zo snel mogelijk op te lossen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:34:
@Oele_

Ik beschouw mijn verhaal niet echt als XS4All bashen, echter meer een conclusie van gegeven feiten. Niet ongegronde feiten, wat in mijn idee dus bashen is.

Die ene keer zelf kunnen activeren en de keuze van tools voor het verwijderen van de trojan zijn net zo'n verschil. Die 2de kans waar ik over schreef. Weet niet hoe lang je zelf al voor Demon werkt, dacht tenminste dat je voor Demon werkte,
Nog wel.. 7 jaar alweer :)
maar heb eenzelfde verhaal iets meer dan een jaar of 3 geleden meegemaakt met Demon. Ik werd toen echter netjes geholpen en geadviseerd door de helpdesk, zonder dwingende moeten en zullen of anders gedoe erbij. Ook zo'n verschil.
Hmja ok, daar heb je een punt. Drie jaar geleden was dat systeem er trouwens nog niet, toen gebeurde alles handmatig.
@bjck
Daar zie ik namelijk een verschil. Je doet het niet zelf, tenminste dat hoop ik dan. Je bent namelijk net zoals je ISP het slachtoffer van.......... Hier is mijn ogen dus een taak voor de helpdesk en de provider weggelegd.

Tussen de regels weet je dat denk ik ook als je schrijft "De vraag is alleen of het vanaf een ISP oogpunt voor de gemiddelde consument/klant niet de beste (of enige) oplossing is dit om het probleem zo snel mogelijk op te lossen".
Volgens mij is er in dit soort situaties niet zo heel veel mis met eerst afsluiten en dan het probleem pas fixen, om de doodsimpele reden dat zo de periode dat een besmet systeem overlast kan veroorzaken zoveel mogelijk wordt geminimaliseerd. Ik ben het wel met je eens natuurlijk dat het zaak is dat de ISP vervolgens de klant zoveel mogelijk ondersteunt bij het oplossen van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 13:45

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Vandaag ook zo'n "mooie" brief gekregen van XS4ALL. Voor mijn Demon abbo heeft XS4ALL geen passende dienst en daarom:

Nu:
Demon Express 6Mb
€25,00 (na de t.net actie :))
8000/1024

Wordt:
XS4ALL Only
€20,00 (korting)
6144/1024

Als ik m'n 8000 lijn wil behouden mag ik €59,95 gaan betalen (betaalde voorheen iets van €32,00 voor me 8Mb bij Demon).

Al die troep die ik er nou bij krijg gebruik ik toch niet neem toch geen INTERNET abbo om er vervolgens mee te gaan bellen? of zie ik dat nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Mr_Dark schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:48:
XS4ALL Only
€20,00 (korting)
6144/1024
Lees ik dat nou goed? 6 Mbit voor 20 euro bij XS4All?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Ja ik krijg iets van korting ofzo
Voor uw Demon-abonnement heeft XS4ALL geen passende dienst. Daarom bieden wij u een tijdelijke tussenvariant aan: ADSL Basic (XS4ALL Only), met een speciale korting van €20,00. Dit vindt u ook terug op uw factuur. In ruil daarvoor is de snelheid van uw abonnement 6144Kbit/s in plaats van 8000 Kbit/s.
Wilt u toch over de volledige snelheid beschikken, dan kunt u dit aangeven op www.xs4all.nl/demon/migratie. De korting komt dan te vervallen. Bij een eventuele toekomstige snelheidsverhoging van XS4ALL Only sluiten wij u automatisch aan op het passende abonnement tegen diezelfde prijs en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 10:09

M-co

Arf!

Mr_Dark schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 00:20:
Ja ik krijg iets van korting ofzo
Volgens mij heb je je brief niet goed gelezen. ;) €20 is de korting die van de prijs de originele €59.95 wordt afgetrokken = €39.95 die jou (en mij) wordt aangeboden. Willen we onze snelheid behouden (8mb down, 1 mb up) moeten we per maand €59.95 neerleggen ipv de huidige €36.50 bij Demon.

Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/4bfk686.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/40g48ec.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door M-co op 13-04-2007 01:09 . Reden: typoh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:34:

[...]

@bjck

[...]

Dat zou dus betekenen dat als je een abonnement neemt voor een internetverbinding het systeembeheer over wordt gedragen aan de ISP? Dat is nieuw voor mij.

Dat het veel onwetendheid is en men soms geen benul heeft dat ze iets verkeerd doen en evenmin hoe het op te lossen, voorkomen in de toekomst of het ontstaan ervan klopt wel. Als iedereen wist wat hij/zij deed waren er geen Trojans.
Opgelost hoeft het niet te worden. Als je geen hinder hebt van de Trojan kan hij blijven staan, maar hang die PC dan niet aan het internet want dan heeft de ISP (en de rest van het internet) er hinder van. Zonder internet aansluiting kan de Trojan ook niet jouw toetsaanslagen/creditcard gegevens doorsturen wat wel zo veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

M-co schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 01:03:
[...]

Volgens mij heb je je brief niet goed gelezen. ;) €20 is de korting die van de prijs de originele €59.95 wordt afgetrokken = €39.95 die jou (en mij) wordt aangeboden. Willen we onze snelheid behouden (8mb down, 1 mb up) moeten we per maand €59.95 neerleggen ipv de huidige €36.50 bij Demon.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dan nog vind ik het raar als ze eerst zeggen dat ze een zo nouw mogelijke aansluiting gaan zoeken op ons huidige abonnement en dan je "fors" in de snelheid gaan inkorten... Ik zou zeggen doe dan alleen voor de Demon gebruikers dat 8Mb abonnement voor 39,95. Lijkt mij dat ze daarnaast dan nog genoeg klanten hebben waar ze zat aan kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bjck
Dat zou dus betekenen dat als je een abonnement neemt voor een internetverbinding het systeembeheer over wordt gedragen aan de ISP? Dat is nieuw voor mij.
Nee, dat niet. Wat ik ermee probeerde duidelijk te maken is dat deze trojan niet express op de persoon z'n computer is gekomen. Misschien onwetendheid, misschien niet. Je schreef eerder zelf al dat een trojan nog niet als minister in de kamer kan komen maar dat ze wel veel kunnen. Datzelfde geld ook voor de manier waarop ze op je computer komen. Denk maar eens aan het recente Sony verhaal met hun audio CD's. Een van de daarbijkomende problemen was dat het systeem gevoelig werd voor, je raad het al, invloed van buiten af. Iemand nog een trojantje??

In dat soort gevallen is het enorm belangrijk voor mensen dat er een goede meedenkende hulp is inplaats van een schakelaar bij de ISP. Dat heeft verder niets te maken met systeembeheer.

Als je het zover wilt doortrekken als systeembeheer zou je ISP moeten eisen dat de abonnee een examen aflegt voor z'n internet verbinding word opengezet. Dat laatste is natuurlijk belachelijk met hoofdletters. Een trojan of virus is net zo makkelijk op te pakken als een verkoudheid of griepje. Je kunt er alles aan doen om het te voorkomen, echter je zult toch ooit slachtoffer worden. Daar hoeft je geen noob voor te zijn, het gebeurt ook bij tweakers en experts.

Greetz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Stom gezeik over Trojans et cetera. IMO is afsluiting de enige goede oplossing. Hoppa, meteen zorgen dat die Trojan geen overlast meer kan veroorzaken, zowel bij jezelf (CC-fraude anyone?) als bij andere internetters.

Dáárna zou de ISP coulant mogen gaan doen door met een goed vervolg-traject hulp aanbieden om het zo goed mogelijk op te lossen. (Enige echte goeie oplossing is een format gevolgd door herinstallatie, maargoed...)

Je bent als gebruiker nou eenmaal zélf verantwoordelijk voor de aangesloten apparatuur, hoe n00b of 1337 je ook bent, punt uit. Je ISP heeft daar niets mee te maken.

Als ik tegen meneer agent zeg "Ja sorry, ik keek eventjes niet op de snelheidsmeter, sorry!", dan kom ik echt niet onder m'n boete uit. Dat is m'n eigen verantwoordelijkheid! Zo ook bij PC's. Alles wat daar op gebeurt is je eigen verantwoordelijkheid en "jamaar"-jank-smoesjes moet je gewoon voor je houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica

Marlibica

Met als verschil dat iedereen weet hoe hij zijn gas moet loslaten.. :) Ik ben het verder met je eens.

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-co schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 01:03:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat kun je toch geen serieus aanbod noemen??
Of willen ze de demon klanten weg jagen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Osiris
Stom gezeik over Trojans et cetera
Mijn naam is kortzichtig, ik kom vandaag even kort door deze bocht.
Als ik tegen meneer agent zeg "Ja sorry, ik keek eventjes niet op de snelheidsmeter, sorry!", dan kom ik echt niet onder m'n boete uit. Dat is m'n eigen verantwoordelijkheid! Zo ook bij PC's. Alles wat daar op gebeurt is je eigen verantwoordelijkheid en "jamaar"-jank-smoesjes moet je gewoon voor je houden.
Met als dien verschil dat jij met je eigen ogen had kunnen zien dat je te snel reed en als zodanig die druk op je rechtervoet wat had kunnen verminderen. Het feit dat je dit als voorbeeld noemt toont al aan dat je het verschil niet ziet, of wilt zien, tussen iets waar je controle over hebt of niet
Je bent als gebruiker nou eenmaal zélf verantwoordelijk voor de aangesloten apparatuur
Behalve voor hetgeen via het netwerk van je provider naar jou computer word doorgestuurd. Waar denk je dat het stukje ellende software vandaan kwam?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:26:
[...]

Met als dien verschil dat jij met je eigen ogen had kunnen zien dat je te snel reed en als zodanig die druk op je rechtervoet wat had kunnen verminderen. Het feit dat je dit als voorbeeld noemt toont al aan dat je het verschil niet ziet, of wilt zien, tussen iets waar je controle over hebt of niet
Ignorance is in dit geval zéker geen bliss. Als jij bezig bent met dingen die jou de pet te boven gaan, dan ben je simpelweg stom bezig. Als jij als n00b-gebruiker niet inziet dat er bepaalde gevaren op 't net rondzwerven én dat Windows zonder fatsoenlijke updates (Windows is nou eenmaal 't meest gebruikte OS voor n00bs) zo lek als een zeef is als je geen passende maatregelen treft, dan hoor je IMO eerlijk gezegd, in een utopie, niet thuis op 't net.
[...]

Behalve voor hetgeen via het netwerk van je provider naar jou computer word doorgestuurd. Waar denk je dat het stukje ellende software vandaan kwam?
Ja en uit de lucht komt ook regen, maar als jij zo idioot bent om een auto te kopen met open dak, dan moet je ook niet gaan klagen dat je waterschade krijgt. Je wordt in 't leven bestookt met dingen die buiten jouw controle liggen, dat wil nog niet zeggen dat je maar lukraak anderen de schuld kunt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Als je zonder dat je het zelf door hebt over de snelweg rijdt terwijl je uitlaat over de weg sleept en er benzine uit je lekke tank spuit dan wordt je echt wel van de weg afgehaald door de politie hoor. Nog even 20 km doorrijden over de openbare weg om bij een garage te komen? Laat maar een takelwagen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Osiris,
Als jij als n00b-gebruiker niet inziet dat er bepaalde gevaren op 't net rondzwerven én dat Windows zonder fatsoenlijke updates............
Hmmmmm, je begrijpt het dus inderdaad niet. De woorden noob gebruiker en niet begrijpen dat, op deze manier in een zin.

Wie zegt trouwens dat windows niet up to date was, heb ik tot nog toe niet gelezen, jij wel!!
Je wordt in 't leven bestookt met dingen die buiten jouw controle liggen, dat wil nog niet zeggen dat je maar lukraak anderen de schuld kunt geven.
Wie heeft het over anderen de schuld geven. Ik dacht dat het punt wat ik probeerde duidelijk te maken was dat er een taak was voor de provider en zijn helpdesk om hier assistentie te verlenen inplaats van iemand gelijk maar af te sluiten en deze afgesloten persoon de schuld te geven dat hij dit express doet.

Bekijk je alles zwart wit of bestaan er in jou leven ook nog grijs waarden? Kan je namelijk verzekeren dat het leven waar je zo levendig over schrijft voor 80% uit grijs waarden bestaat. Of is dat in jouw ogen ook stom gezeik.

Je bent trouwens zeker geen windows gebruiker ;-)

PS:

The End, omdat het behoorlijk off topic begint te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verder ben je ook zélf verantwoordelijk voor de werking van je snelheidsmeter in je auto. Zonder dat ding mag je niet eens gaan rijden, dus is "jamaar, m'n meter was stuQ" geen excuus. Is die kaduuk, dan mag je de weg niet op. Wees blij dat AV's, firewalls et cetera niet verplicht zijn op PC's en dat je jaarlijks je PC moet controleren op die zaken. Kapotte snelheidsmeter is APK-afkeurpunt :P Mensen die hun PC niet in orde hebben zouden ze ook van 't net af moeten halen. :Y)
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:11:
@Osiris,
[...]

Wie zegt trouwens dat windows niet up to date was, heb ik tot nog toe niet gelezen, jij wel!!
We hebben 't toch over een fictieve gebruiker waarvan z'n PC door een Trojan (waarvan jij beweert dat die van 'buitenaf' kwam) geïnfecteerd is afgesloten werd door XS4ALL? Nu ben ik best negatief over Windows, maar ik durft toch wel te beweren dat een up2date Windows re-de-lijk veilig is. Blaster en dat soort troep komen er, mits je update, niet meer op. Vandaar dat ik 't over een non-up-2-date-XP had, hoewel dit eigenlijk een detail is, aangezien we 't immers over een fictief persoon hebben die reeds afgesloten is, wat jij weer niet vind kunnen.
[...]

Wie heeft het over anderen de schuld geven. Ik dacht dat het punt wat ik probeerde duidelijk te maken was dat er een taak was voor de provider en zijn helpdesk om hier assistentie te verlenen inplaats van iemand gelijk maar af te sluiten en deze afgesloten persoon de schuld te geven dat hij dit express doet.
Assistentie verlenen nádat de desbetreffende gebruiker reeds geïnfecteerd is en dus gezellig door kan gaan met spam-mailtjes versturen, andere PC's kan infecteren met de trojan en/of sites kan DoS-sen? Hallo, waar zit jij met je hoofd? 8)7 Tuurlijk niet! Zodra iemand op dat moment bezig is met dingen die niet toegestaan zijn, dan moet je daar meteen naar handelen! Of loop jij je spambox met honderden mailtjes met een glimlach op je gezicht door en denk je "Leuke mail, jammer dat 't bestaat, maarja, kunnen die arme mensjes niets aan doen..."? Nee, natuurlijk niet, jij hoort net zoals de rest van de nadenkend mensen binnenmonds te vloeken dat er nog steeds providers bestaan die hun abuse-desk niet serieus nemen, mensen online laten met spambots en last but not least dat er mensen zijn die 't voor elkaar krijgen om 't zo ver te laten komen.
Bekijk je alles zwart wit of bestaan er in jou leven ook nog grijs waarden? Kan je namelijk verzekeren dat het leven waar je zo levendig over schrijft voor 80% uit grijs waarden bestaat. Of is dat in jouw ogen ook stom gezeik.

Je bent trouwens zeker geen windows gebruiker ;-)
Sommige dingen mag je best zwart/wit zien ja, we moeten niet allemaal Job Cohen zijn en gezellig kopjes rooibosthee gaan leuten met mensen die dat niet verdienen. (Ja ik lees GeenStijl :P) Je gaat toch ook een moordenaar niet los laten lopen, omdat 't onderzoek bezig is ofzo? "Ja, we zijn bezig, ga jij nog maar lekker door met wat mensjes kelen, over een maandje is het onderzoek wel klaar en kun je de bak in." Nee, die zet je meteen achter slot en grendel, zo'n verdachte. :)

offtopic:
Ik draai Gentoo Linux ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Osiris op 13-04-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Wat ik me nog afvraag, ik ga straks over naar xs4all maar blijf ik dan wel hetzelfde modem houden? Ik heb dan ook voip maar moet ik dat dan nog gaan activeren? En mijn belbudget is straks overbodig, wordt die automatisch opgezegd?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Dat afsluiten lijkt misschien een wat sterke maatregel maar dat gebeurt niet zomaar. Heb het meegemaakt bij een kennis waar uitgebreid in een email stap voor stap beschreven stond wat te doen. Via een proxy kan je antivirus en spyware software downloaden om het probleem te verhelpen. Vervolgens een mailtje sturen met de genomen stappen en dan wordt het filter weer opgeheven. Er zijn gewoon teveel gebruikers die er of de ballen verstand van hebben of zelf niets preventiefs doen tegen trojans en spyware. Ik vind wel dat de verantwoordelijkheid bij de gebruiker ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:18

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik hoop nu niet dat ik spuit 11 ben.

KPN heeft overal poort 25 gesloten. Is bekend of deze poort bij Xs4all ook gesloten is? Ik draai thuis een mailserver voor m'n website namelijk.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29
flitspaal.nl schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:32:
KPN heeft overal poort 25 gesloten. Is bekend of deze poort bij Xs4all ook gesloten is? Ik draai thuis een mailserver voor m'n website namelijk.
Bij XS4ALL is poort 25 niet afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica

Marlibica

Ik begrijp de vergelijking, XS4ALL is van KPN, maar het bedrijf heeft zijn eigen regels en vrijheden.

Terwijl ik de bron aan het opzoeken ben (op google) kom ik er eigenlijk achter dat zo'n beetje heel ADSL'end Nederland zo'n beetje wel van KPN is :)

Ik maar denken dat ik ik deels van de KPN af was door naar Speedlink te gaan.. :)

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Voor het eerst in de 3.5 jaar dat ik bij Demon zit, is mijn internetverbinding beroerd...
Het lijkt erop dat het al mis gaat bij de gateway:
--- 82.161.60.1 ping statistics ---
100 packets transmitted, 82 received, 18% packet loss, time 99518ms
rtt min/avg/max/mdev = 7.542/99.194/348.446/112.395 ms

Dit maakt werken over een SSH sessie niet al te responsief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
In verband met de overdracht van uw abonnement van Demon naar XS4ALL, is het op dit moment niet mogelijk om een wijziging aan te brengen in uw abonnementsvorm (upgraden, downgraden, dns-wijzigingen, etc.). Zodra de overdracht heeft plaatsgevonden is dit wel weer mogelijk. De totale overdrachtsperiode duurt naar verwachting ongeveer zes weken.

Tijdens de daadwerkelijke migratie van uw verbinding van het ene naar het andere netwerk is het voor een periode van ongeveer twee weken, eveneens niet mogelijk om een opzegging in te dienen.

Zodra de overdracht voor u is voltooid zal XS4ALL u een gereedmelding sturen.

Onze excuses voor het ongemak.

pfff als dit maar niet mijn nieuwe provider in de weg zit... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Von Henkel schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 00:04:
In verband met de overdracht van uw abonnement van Demon naar XS4ALL, is het op dit moment niet mogelijk om een wijziging aan te brengen in uw abonnementsvorm (upgraden, downgraden, dns-wijzigingen, etc.). Zodra de overdracht heeft plaatsgevonden is dit wel weer mogelijk. De totale overdrachtsperiode duurt naar verwachting ongeveer zes weken.

Tijdens de daadwerkelijke migratie van uw verbinding van het ene naar het andere netwerk is het voor een periode van ongeveer twee weken, eveneens niet mogelijk om een opzegging in te dienen.

Zodra de overdracht voor u is voltooid zal XS4ALL u een gereedmelding sturen.

Onze excuses voor het ongemak.

pfff als dit maar niet mijn nieuwe provider in de weg zit... :(
He maar was je dan al ingegaan op het aanbod van xs4all?
Anders mogen ze dit niet doen. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Vanmorgen kreeg ik een brief van Orange...oplevering binnen 4 weken...hopelijk ben ik de Kpn blokkade voor... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:24

Arno

PF5A

Largo schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:21:
He maar was je dan al ingegaan op het aanbod van xs4all?
Anders mogen ze dit niet doen. Toch?
Is het niet zo dat je er standaard mee akkoord gaat tenzij je opzegt?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
reskobon schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:08:
Wat ik me nog afvraag, ik ga straks over naar xs4all maar blijf ik dan wel hetzelfde modem houden? Ik heb dan ook voip maar moet ik dat dan nog gaan activeren? En mijn belbudget is straks overbodig, wordt die automatisch opgezegd?
Niemand?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo net mijn aanbieding van xs4all ontvangen.

van 20 euro (3072/1024 demon) naar 29,95(duz 30 euro) bij xs4all.

Maar nou staat er ook in de brief dat het een tijdelijk aanbod is.
hoelang is tijdelijk en wat krijg je erna??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Je krijgt geen nieuw modem, je VoIP kun je aanzetten in t service-center oid en uiteraard gaan ze niet zomaar dingen opzeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 10:11

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:11:

Daarna vermoed ik dat je korting gewoon geschrapt wordt en je de 'normale' xs4all prijzen gaat betalen :( Hoe lang het allemaal gaat duren weet ik niet, waarschijnlijk enkele maanden zolang het hele omzetgebeuren duurt.

Het kan ook natuurlijk dat tegen die tijd xs4all de snelheden en abo's gaat herzien zodat dingen weer goedkoper en sneller worden om de concurrentie bij te blijven. :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica

Marlibica

Speaking of which, ik vind de verschillen wel heel erg groot worden. 8/1 abo bij XS4ALL: €79,95. 8/1 abo bij Speedlinq: € 22,95. Ik weet wel dat er een hoop verschil zit tussen die 2, maar € 57 verschil :?

Zijn notabene allebei KPN bedrijven :)

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 22:09
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:11:

Medewerkers van Demon en XS4all hebben in de nieuwsgroepen kenbaar gemaakt dat het tijdelijke is tot er een standaard product
beschikbaar is wat in prijs en snelheid overeenkomt met wat je nu krijgt
aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dat is wel redelijk :), nu alleen de mail server verbeteren (naar de begin tijd van demon).
En achja als het toch niet bevalt dan kun je toch welke maand opzeggen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 14:26
Mijn Tele2 aansluiting wordt 6 juni aangesloten.
Wat is nu het beste om te doen? Demon af laten sluiten? Of gewoon niks doen?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Ritchie schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:44:
Mijn Tele2 aansluiting wordt 6 juni aangesloten.
Wat is nu het beste om te doen? Demon af laten sluiten? Of gewoon niks doen?
Het beste om te doen is het topic goed doorlezen want daar is het antwoord al een keer gegeven ;)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
Dat was niet echt een antwoord eigenlijk..Ik zal eens contact met tele2 opnemen.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Van iemand die eerder naar TweakDSL is overgestapt:
Voor overstappen geldt de volgende procedure:
Indien u gaat overstappen naar een andere ADSL provider dient u nog niet op te zeggen. U dient dan achteraf, als de lijn is overgenomen, een kopie van overstap van de nieuwe ADSL provider te sturen naar onderstaand adres of faxnummer. Uw contract wordt dan gesloten en u heeft dan geen maand opzegtermijn.

NB: Mocht u niet de mogelijkheid hebben om online op te zeggen, dan kunnen wij dit voor u doen. Ter controle dient u twee factuurnummers en uw debiteurennummer aan ons te geven (in een respons op deze email), welke u kunt vinden op uw bankafschriften.

Indien u schriftelijk wilt opzeggen, dient u uw schrijven te sturen naar:

Demon / TDINL B.V.
Postbus 15829
1001NH Amsterdam

Of per fax naar:
+31 20 42 220 01

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

wberkel schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:42:
[...]

Medewerkers van Demon en XS4all hebben in de nieuwsgroepen kenbaar gemaakt dat het tijdelijke is tot er een standaard product
beschikbaar is wat in prijs en snelheid overeenkomt met wat je nu krijgt
aangeboden.
Dus feitelijk hoeven we nergens bang voor te zijn en hoeven we niet ineens 20,- per maand meer te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
IceManX schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:32:

[...]
Thnx!
Dit kan ik eventueel naar Tele2 sturen mochten ze moeilijk gaan doen!

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 22:09
Francis schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:11:
[...]

Dus feitelijk hoeven we nergens bang voor te zijn en hoeven we niet ineens 20,- per maand meer te betalen?
Ik heb het even opgezocht, letterlijk is er ook gezegd:
Het komt er op neer dat zodra er wel een product in het standaard
portfolio komt dat aansluit op wat je nu hebt qua prijs en snelheid
dat je dan dat product gaat krijgen. Tot die
tijd heb je dat tijdelijk aangepaste aanbod, simpelweg omdat er
op dit moment geen standaard geschikt product bestaat.
http://groups.google.nl/g...=&rnum=1#235fe3aab3098e1f

En later nog:
Nee, je gaat nooit zomaar meer betalen, dat is onmogelijk.
http://groups.google.nl/g...=&rnum=2#aff40de55ea2d6d4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 19:10
IceManX schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:32:

[...]
Raar ik belde Demon net om op te zeggen, maar die mevrouw zei dat ik helemaal niets hoef te doen.. Orange neemt per 23 April m'n aansluiting over. Zodra ik vanaf Orange begin af te nemen vervalt het abonnement en indien ik voor 1 mei al over ben op Orange krijg ik het nieuwe maandbedrag van Demon gecrediteerd.

Of toch voor de zekerheid maar zo'n bewijs sturen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

P.C.Simonis schreef op donderdag 19 april 2007 @ 17:01:
[...]

Raar ik belde Demon net om op te zeggen, maar die mevrouw zei dat ik helemaal niets hoef te doen.. Orange neemt per 23 April m'n aansluiting over. Zodra ik vanaf Orange begin af te nemen vervalt het abonnement en indien ik voor 1 mei al over ben op Orange krijg ik het nieuwe maandbedrag van Demon gecrediteerd.

Of toch voor de zekerheid maar zo'n bewijs sturen??
yep, werd mij ook verteld.
Ik bel ze na afloop nog even, maar ik vertrouw Demon hiermee. Ik heb ook verder nog geen klachten gehoord hier, ook als de pieken per ongeluk toch werden afgeschreven deed demon niet moeilijk.

Toch jammer dat zo'n bedrijf verloren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 19:10
Largo schreef op donderdag 19 april 2007 @ 17:31:
[...]

yep, werd mij ook verteld.
Ik bel ze na afloop nog even, maar ik vertrouw Demon hiermee. Ik heb ook verder nog geen klachten gehoord hier, ook als de pieken per ongeluk toch werden afgeschreven deed demon niet moeilijk.

Toch jammer dat zo'n bedrijf verloren gaat.
Ja ik vind het zeker ook spijtig. Voordat ik vorig jaar op mezelf ging wonen heb ik jarenlang demon gehad bij m'n vader thuis en die heeft het nog steeds. Ik heb daarna nog een jaar op mijn eigen adres demon gehad. Altijd zonder problemen. Erg jammer dat zo'n bedrijf opgeslokt wordt door een grotere. Ik heb nu de overstap naar Orange gemaakt (zal me benieuwen wat ik daar voor snelheid ga krijgen :/ ) en m'n vader gaat dat ook doen als alles probleemloos gaat. In elk geval was ik het niet zo eens met het XS4ALL aanbod.

[ Voor 3% gewijzigd door Rammstein op 19-04-2007 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Je had reeds een ADSL verbinding (al dan niet bij Orange) en hebt Orange verzocht deze om te zetten naar een (ander type) Orange ADSL verbinding. De omzetting vindt waarschijnlijk rond 23-04-2007 plaats. Voor deze datum zul je het installatiepakket thuis ontvangen. Je ontvangt hierover een brief of hebt die reeds ontvangen. Totdat de omzetting een feit is, kun je gewoon gebruik blijven maken van je huidige ADSL verbinding.

12-04-07 aangevraagd...dit gaat dan heel snel...ziet er goed uit tot nu toe.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
Had gisteren Tele2 aan de lijn, en die vertelden mij dat ik Demon administratief moet opzeggen... Maar zoals ik het had begrepen doet Demon dat allemaal automagisch.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Ritchie schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:27:
Had gisteren Tele2 aan de lijn, en die vertelden mij dat ik Demon administratief moet opzeggen... Maar zoals ik het had begrepen doet Demon dat allemaal automagisch.
ik heb niets opgezegd....gewoon nieuwe aangevraagd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

terabyte schreef op zondag 15 april 2007 @ 20:25:
Voor het eerst in de 3.5 jaar dat ik bij Demon zit, is mijn internetverbinding beroerd...
Het lijkt erop dat het al mis gaat bij de gateway:
--- 82.161.60.1 ping statistics ---
100 packets transmitted, 82 received, 18% packet loss, time 99518ms
rtt min/avg/max/mdev = 7.542/99.194/348.446/112.395 ms
En nu 4 dagen later nog steeds, (ongeveer 2%) om te illusteren hoe slecht packet loss is voor je downloadsnelheid:
Ik download nu een Ubuntu ISO van een supersnelle universiteitsserver. Normaal gesproken zou ik 700 kB/s moeten halen, ik kom nu niet boven de 150 kB/s, waarbij de snelheid enorm fluctueert. Elke keer als een packet kwijt raakt daalt de snelheid naar 0 om vervolgens weer langzaam omhoog te kruipen.
Als er niks aan de hand zou zijn, dan zou ik de ISO van 694 MB in 17 minuten binnen moeten hebben. Echter, na 63 minuten zit ie op 91%.

Is er niemand die ook op 82.161.60.1 zit en hier last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Dat is ook mijn eerste hop, maar hier werkt het allemaal prima.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ritchie schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:27:
Jah dat doet demon automatisch, als een van de weinige providers.
als je bijvoorbeeld kijkt naar de voorwaarden van x4all. Dan moet je het zelf opzeggen ander moet je gewoon blijven betalen.

Klanten service heet dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:30:
Jah dat doet demon automatisch, als een van de weinige providers.
als je bijvoorbeeld kijkt naar de voorwaarden van x4all. Dan moet je het zelf opzeggen ander moet je gewoon blijven betalen.
Moet dit niet eens in de openingspost opgenomen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
Ik blijf het raar vinden dat ik zelfs niks hoef te doen.. dat ben ik niet gewend ;)

Oele_ doet het jou geen zeer dat je zoveel mensen weg ziet gaan bij Demon?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Ritchie schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 12:09:
Ik blijf het raar vinden dat ik zelfs niks hoef te doen.. dat ben ik niet gewend ;)

Oele_ doet het jou geen zeer dat je zoveel mensen weg ziet gaan bij Demon?
Ach, uiteindelijk gaat straks tegen de zomer de deur hier definitief op slot en is iedereen weg bij Demon, inclusief ik zelf :) Het is jammer dat het bedrijf waar ik ruim 7 jaar met veel plezier heb gewerkt ophoudt te bestaan, maar zo gaan dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyhowler
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 18:53
Ik vind het raar dat er geen nieuwsbrief is verschenen deze maand.
Ook geen mail meer gehad, misschien teveel problemen bij de migratie?
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste