a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
de helpdesk weigert elk telefoontje want ze zeggen het is te druk
en we verbreken de verbinding, er wordt niet meer gesproken
over een storing bij bbnet !!!
gaat lekker zo, ik ben ben benieuwd hoe ze dit gaan vergoeden,
ik heb nu al 48 uur geen contact meer met mijn klanten !!!
.
mijn router kreeg ook nog geen IP (had ik tijdens eerdere storingen ook al gehad) op de een of andere manier heeft een XP machine een langer timeout bij het verkrijgen van een IP.
Mijn laptop met XP kreeg wel een IP gisteren na het rechtstreeks aansluiten. Nadat ik een ip had gekregen, alle gegevens zoals IP/Gateway/DNS vast ingesteld in me router en het werkt als een zonnetje.
in welke regio zit je, als ik vragen mag?reskobon schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:13:
Ik had vanochtend 7:30 ook nog steeds geen internet, is wel de langste storing ooit bij Demon sinds ik klant ben.
Ik snap werkelijk niet dat het zo lang moet duren. Als ze een wijziging doen, dan hebben ze toch wel een backup voorziening (al dan niet trager) of een roll-back scenario waarmee ze de hele handel weer terugzetten in de oude situatie?!? Lijken wel UPC praktijken.
Vind trouwens dat die omzetting van Demon naar XS4All helemaal geen goed ding. Het is gewoon meer betalen voor hetzelfde en ze waren al niet goedkoop naar huidige maatstaven.
Kan nou niet zeggen dat ik voor mijzelf meer voordelen zie bij XS4All. Denk dat ik niet op het aanbod in ga en lekker overstap naar een andere provider met meer snelheid voor minder geld.
Trust the force Luke, you always hit something
Vraag maar vast je TweakDSL abo aan dan, want die brief komt er echt wel. IEDEREEN wordt overgezet, zonder uitzonderingen.Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:25:
Wist wel Demon door XS4ALL is overgenomen. Maar dacht dat ik hetzelfde bedrasg zou betalen voor dezelfde verbinding. Mocht de brief bij mij op de mat vallen, dan ga ik naar TweakDSL.
Je moet trouwens als je overstapt niet eerst opzeggen bij Demon (XS4ALL) want dan wordt de lijn gesloopt en zit je weken zonder Internet. Je kunt bij Demon bij een overstap met terugwerkende kracht opzeggen zolang je maar je jaar abonnement hebt uitgediend.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Ik zit in Venlo (Limburg)
Maar niettemin heb ik besloten om naar tiscali te verhuizen.
Verwijderd
Verwijderd
Ja, dat was iig vorig jaar wel zo ja.Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:34:
Zit inmiddels al weer 4 jaar bij Demon. Nu heb je toch maximaal een opzeg periode van een maand?
Goes in Zeeland.Theraven1982 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:47:
[...]
in welke regio zit je, als ik vragen mag?
Leeg

Ik denk dat ik naar Speedlinq ga, dan heb ik voor die 25 euro een 20/1 verbinding. En het eerste jaar zelfs maar voor 19.95. Daar doen we dan gewoon een Eweka accountje bij en ik ben weer blij
Yamaha MT-09
Dat denk ik soms ook maar nu is de duivelse actie weer weg.IceManX schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:28:
[...]
Vraag maar vast je TweakDSL abo aan dan, want die brief komt er echt wel. IEDEREEN wordt overgezet, zonder uitzonderingen.
Je moet trouwens als je overstapt niet eerst opzeggen bij Demon (XS4ALL) want dan wordt de lijn gesloopt en zit je weken zonder Internet. Je kunt bij Demon bij een overstap met terugwerkende kracht opzeggen zolang je maar je jaar abonnement hebt uitgediend.
Leeg
Zo ja welk aanbod kregen jullie?
Da's best knap, die beredenering, aangezien d'r nog geen Demon-klanten overgezet zijn op 't XS4ALL Only-platform naar mijn wetenVerwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:32:
Hmmm, als deze storing een teken aan de wand is voor de qualiteit van XS4All's netwerk ... dan kunnen we nu beter maar meteen besluiten om 'em te smeren denk ik.
Dat ga ik denk ik ook doen. Ik heb nu:Bergie schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:59:
Ik heb net ook het aanbod van xs4all ontvangen. Van 25 euro voor 6/1 (in de praktijk 8/1) naar €39,95.
xs4all dus
Ik denk dat ik naar Speedlinq ga, dan heb ik voor die 25 euro een 20/1 verbinding. En het eerste jaar zelfs maar voor 19.95. Daar doen we dan gewoon een Eweka accountje bij en ik ben weer blij(hoop ik:P)
6mbit 25 euro + 10 euro belbudget = 35
Speedlinq:
20 mbit + foon en incl kpn lijn + eweka 7,50 euro = 32,50 euro
Dat bespaart me 2,50 euro per maand, sneller internet, voip en een goede newsserver.
Leeg
Verwijderd
Dit is nog een nieuwsbrief van februari:
4. Persoonlijk aanbod aantal ADSL-klanten
Het ADSL-portfolio van Demon is heel divers. De prijs/snelheidsverhouding van een aantal ADSL-diensten, met name de 6, 8 en 12 mbit abonnementen, sluit niet goed aan op de standaard XS4ALL-Only abonnementen. XS4ALL zal deze klanten 1 maand voor de omzetting per brief een persoonlijk passend aanbod doen, dat gebaseerd is op hun huidige abonnement bij Demon. Dit aanbod zal afwijken van het standaard XS4ALL-Only portfolio.
Maar zoals ik het hier lees, krijgt er niemand een 'aantrekkelijk' aanbod.
OK, ik heb slechts een 2Mb/1Mb-verbinding maar ik betaal ook maar €5,- per maand.. Kortom voorlopig uitzinnig tevreden..
Verwijderd
Verwijderd
sinds gisterochtend omstreeks 5 uur
duurt nu wel belachelijk lang
nu ruim 2 jaar bij Demon, maar eigenlijk niet eerder slechte ervaring gehad
na alles wat ik hier gelezen heb ga ik echt niet overstappen op xs4all
ben nog aan het rondneuzen, nog geen brief ontvangen
als er weer een duivelse aanbieding van tweakdsl komt, stap ik over
grtz
dit truucje werkt maar tijdelijk.RRX schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:38:
<knip> Nadat ik een ip had gekregen, alle gegevens zoals IP/Gateway/DNS vast ingesteld in me router en het werkt als een zonnetje.
zoals ook aangegeven in de startpost:
dat lijkt te kloppen... Bij Demon krijg je een vast IPadres, maar toch moet je van DHCP gebruik maken. ...
Geen DHCP request = geen routering = geen verbinding, want de informatie in de routeringstabellen wordt gewist als deze niet regelmatig ververst wordt. ...
a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be
Net een poging gedaan er door heen te komen, en ze hebben het bandje veranderd:
"Tussen half vier en half zeven zal er een noodaanpassing gedaan worden om de storing te verhelpen."
Klinkt als peop aan de spreekwoordelijke fan. Ik hoop dat het weer gaat werken...
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Trust the force Luke, you always hit something
Noodwerkzaamheden centralenetwerkapparatuur
29 maart 2007 | Onderhoud DSL
In een poging om de storing van de afgelopen dagen te verhelpen vinden er tussen 15:45 en 18:45 uur noodwerkzaamheden plaats. Als gevolg van deze werkzaamheden zal een groot deel van onze klanten met een DSL verbinding via BBned een onderbreking in de dienstverlening ervaren. Onze excuses voor het ongemak.
[ Naar boven ]
DSL storing
29 maart 2007 | Storingen DSL
Door een storing in het netwerk van BBned kan een deel van onze klanten aangesloten via BBned een onderbreking in de dienstverlening ervaren. Technici onderzoeken het probleem. Onze excuses voor het ongemak.
edit:
Waarschijnlijk kan niemand met een demon-verbinding dit lezen ... :\
[ Voor 5% gewijzigd door Theraven1982 op 29-03-2007 17:17 ]
Yamaha MT-09
gelinkt naar een soort test pagina.
laten we hopen dat het snel over is !!!
You're quite wrong actuallyTheraven1982 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:16:
edit:
Waarschijnlijk kan niemand met een demon-verbinding dit lezen ...
Verwijderd
Da's in Castricum btw.
Nu bij Tweak als ik een ander MAC gebruik heb ik meteen een ander IP.
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Als 't goed is, zoals je hierboven ook al hebt kunnen lezen, geen permanente oplossing, aangezien Demon z'n routing a.d.v. de DHCP-server-entries maakt oid. Zonder DHCP geen routing en zonder routing geen internet.RRX schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:33:
Ik heb ook weer verbinding, overigens met mijn vast ingestelde ipgelukkig maar. Ik laat me IP nu ook vast, geen zin meer in dat gedoe!
Leeg
[Update 19:10:] Noodwerkzaamheden centrale netwerkapparatuur
[Update 19:10:] de noodwerkzaamheden zijn inmiddels afgerond. Wanneer uw DSL verbinding nog niet opgekomen is verzoeken wij u het DSL modem 5 minuten uit en dan weer aan te zetten alvorens contact op te nemen met de Support afdeling.
Die truc heb ik inderdaad ook geprobeerd maar helaas. Ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige benTheraven1982 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 20:23:
Alles zou weer moeten werken, heb ik het idee ... Heb het net geprobeerd, maar hier nog niks :\
[Update 19:10:] Noodwerkzaamheden centrale netwerkapparatuur
[Update 19:10:] de noodwerkzaamheden zijn inmiddels afgerond. Wanneer uw DSL verbinding nog niet opgekomen is verzoeken wij u het DSL modem 5 minuten uit en dan weer aan te zetten alvorens contact op te nemen met de Support afdeling.
Leeg
Dit wil wel werken (geef de dns manual in) alleen merk ik vrij veel TIME OUTS & Streaming media heeft de verbinding erg veel moeite mee (buffering e.d).
Doormiddel van een tracert heb ik gezien dat ik op een andere router ben aangesloten sinds vandaag:
2 15 ms 12 ms 12 ms bbned-demon-erx-DEMONA7-gw.router.nl.demon.net [83.162.24.1]
3 12 ms 11 ms 11 ms tc1-core-2-ge-3-0-1-0.router.nl.demon.net [82.161.255.45]
De stabiliteit is nog niet optimaal!
[ Voor 4% gewijzigd door jongerenchaos op 29-03-2007 21:33 ]
Theoretisch gezien misschien niet, maar ik heb het eerder ook al weken aan de praat gehad zo hoor. Tot ik dacht, laat het het nu maar weer op DCHP zetten.Osiris schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:42:
[...]
Als 't goed is, zoals je hierboven ook al hebt kunnen lezen, geen permanente oplossing, aangezien Demon z'n routing a.d.v. de DHCP-server-entries maakt oid. Zonder DHCP geen routing en zonder routing geen internet.
Ik ga via deze:jongerenchaos schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:32:
Ik heb hem inmiddels ook op Vast IP ingesteld. Helaas krijg ik nu opeens ook geen DNS servers meer toegewezen (deed ie eerst wel).
Dit wil wel werken (geef de dns manual in) alleen merk ik vrij veel TIME OUTS & Streaming media heeft de verbinding erg veel moeite mee (buffering e.d).
Doormiddel van een tracert heb ik gezien dat ik op een andere router ben aangesloten sinds vandaag:
2 15 ms 12 ms 12 ms bbned-demon-erx-DEMONA7-gw.router.nl.demon.net [83.162.24.1]
3 12 ms 11 ms 11 ms tc1-core-2-ge-3-0-1-0.router.nl.demon.net [82.161.255.45]
De stabiliteit is nog niet optimaal!
2 31 ms 17 ms 28 ms bbned-10k-01.router.nl.demon.net [212.238.154.1]
Lijkt mij gewoon de router die ik voorheen had
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Hoe hebben jullie het aangepakt? Heb namelijk geen zin om een tijdje zonder internet te zitten.
Kreeg ook het prachtige aanbod om van 1512/768 naar 1600/512 te gaan. De huidige upload is dus 50% hoger. Ik ga dus ook overstappen. XS4ALL

Net als velen nog steeds geen verbinding er wordt weer heerlijk afgeprutst. Zojuist een DSL abonnementje bij Speedlinq op KPN netwerk aangevraagd. Dag dag Demon.. dag dag BBned het was leuk maar de 3de keer in een paar maanden tijd meerdere dagen eruit is me net iets te veel
In Nijkerk btw
[Update 22:00:] Noodwerkzaamheden centrale netwerkapparatuur
[Update 22:00:] helaas hebben de noodwerkzaamheden niet volledig het gewenste effect gehad. Een deel van onze klanten met een BBNed DSL verbinding blijft een onderbreking in de dienstverlening ervaren. Technici zoeken naar een oplossing.
[ Voor 39% gewijzigd door HurrI op 30-03-2007 08:54 ]
If it's just us, it seems like an awful waste of space
Dat is niet het serviceniveau wat ik van ze gewend ben...
Lokatie Hilversum overigens.
[ Voor 4% gewijzigd door JeroenH op 30-03-2007 09:22 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Schandalig idd dat je verbinding weer werkt!Oppie schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:10:
Na bijna 3 dagen down te zijn geweest, werkt mijn demon verbinding weer....schandalig!
Dit valt me zo van ze tegen... "15 minuten downtime ... " Sure. Jammer dat m'n contract pas in juni oid afloopt.
Nee hoor alle voorwaarden van Demon vervallen zodra je overstapt op XS4ALL, dus ook je 12 maanden contract. Die gaat wel weer opnieuw in na de overstap.Theraven1982 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:53:
.. Jammer dat m'n contract pas in juni oid afloopt.
Verwijderd
Ikzelf wacht nog op de brief, maar een vriend in Almere kreeg dit aanbod:
Demon: 16MBit voor 45,=
XS4ALL: 6MBit voor 40,=
Hoe is dit een aanbod
Ik ben echt benieuwd wat ik ga krijgen. Ik zit nu met 6MBit voor 25,= (dankzij het Tweakers Forum), dat is dus redelijk onmogelijk voor XS4ALL.
Verwijderd
Nee, je hebt dan gewoon een maand opzeg termijn (volgens XS4ALL eigen zeggen).. en zoiezo als ze je iets aanbieden wat je niet wilt kun je altijd opzeggen, ongeacht of je nog midden in je contract zit.M411007 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:26:
[...]
Nee hoor alle voorwaarden van Demon vervallen zodra je overstapt op XS4ALL, dus ook je 12 maanden contract. Die gaat wel weer opnieuw in na de overstap.
Verwijderd
Als dat niet mogelijk blijkt ga ik op zoek naar een ander, en zal dan meteen over een upgrade nadenken. Het wordt dan wss een abbo waarbij een hogere upload mogelijk is (voor zover dat überhaupt in Nederland bestaat), want dat vind ik eigenlijk belangrijker dan download.
Volgens mij is er via adsl maar max 1mbit upload mogelijk. Dan zou je op (dure) sdsl verbindingen uitkomen denk ik.Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:43:
Ik zag vanmorgen ook de brief van XS4All liggen. Zal na mijn werk eventjes lezen wat erin staat. Ik heb maar een 4/1 verbinding voor 31 euro, maar wil toch redelijk gelijkwaardig over gaan.
Als dat niet mogelijk blijkt ga ik op zoek naar een ander, en zal dan meteen over een upgrade nadenken. Het wordt dan wss een abbo waarbij een hogere upload mogelijk is (voor zover dat überhaupt in Nederland bestaat), want dat vind ik eigenlijk belangrijker dan download.
Yamaha MT-09
Theoretisch maximum upload is zo'n 1,3 Mbit met ADSL2+Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:43:
[...]Het wordt dan wss een abbo waarbij een hogere upload mogelijk is (voor zover dat überhaupt in Nederland bestaat), want dat vind ik eigenlijk belangrijker dan download.
1024 kbit is hier in de praktijk zo'n 115 kB/s, dus 1,3 Mbit is dan zo'n 150 kB/s max.
Met SDSL kun je max tot zo'n 2300 kbit up- en down gaan, maar dat is een flink stuk duurder.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
pech heb en maar moet wachten, de nood oplossing van afgelopen nacht heeft
maar deels gewerkt.
ze stelde voor om mijn modem in bridge stand te zetten, of een andere modem te
gebruiken, dit heeft bij sommige gewerkt en ook een harde reset van de modem
zou kunnen helpen !!....bij mij niet
tsja dag drie van een zeer beperkte internet verbinding, dit doet me denken aan de
tijden met een 56k modem, en de lange wacht tijden om een pagina op te vragen.
dit laat ik weer zien hoe internet verslaafd ik ben :LOL
Correctie, het werkt wederom niet (alleen met router in bridge stand nu). Na 20 min in de wacht te hebben gestaan kreeg de demon helpdesk net een update van bbned binnen. De oorzaak is nog steeds niet gevonden. Op mijn vraag of het uberhaubt wel opgelost ging worden omdat het na 3 dagen nogsteeds aan de gang is, werd geantwoord "ik heb er zelf ook een hard hoofd in".
Lekker verhaal bbned!
Heeft iemand er trouwens verstand van wanneer het gerechtvaardigd wordt om (een gedeelte van) het abonnementsgeld niet te betalen? Ik bedoel, 3 dagen geen internet is toch 10% van de maand....
Ze hebben een behoorlijk grote (landelijke?) storing en het is na drie dagen nog niet bekend wat de oorzaak is?!?!?[Update 30-03 11:00] Op dit moment is het helaas nog niet bekend wat de exacte oorzaak van de storing is of wanneer de storing verholpen zal zijn. Totdat we meer informatie hebben en hierover op de Netwerkstatus pagina en via de tekst op de telefooncentrale andere aankondigingen doen willen wij u verzoeken af te wachten en geen contact op te nemen met de afdeling Support. De Support medewerkers hebben geen aanvullende informatie. Wij verzekeren u dat technici er alles aan doen om het probleem zo spoedig mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.
[ Voor 48% gewijzigd door JeroenH op 30-03-2007 12:21 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Ontving ik zojuist over de mail. Ik hoop maar voor die tijd internet het weer doet...In verband met de feestdagen zijn alle serviceafdelingen van Demon
gesloten op de volgende data:
- vrijdag 6 april (Goede Vrijdag)
- zondag 8 april (Eerste Paasdag)
- maandag 9 april (Tweede Paasdag)
Op zaterdag 7 april hanteren wij de normale (weekend) openingstijden.
De medewerkers van Demon wensen u prettige feestdagen toe.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Nee, ik ook niet. Tja... dat je meer betaald voor een mindere snelheid. Ik heb daarbij slechte ervaringen met de helpdesk (niet door eigen gebruik maar problemen die ik bij mijn klanten
moest oplossen die eigenlijk bij XS4All thuis hoorde). Het levert me natuurlijk wel geld op.
Waar ik wel mee zat betrof de voorwaarden. Zo staat er in de voorwaarden dat je aansprakelijk bent voor het surfgedrag van anderen die al dan niet ongevraagd van jouw verbinding gebruik maken. Niets mis mee. Het probleem wil dat men niet spreekt over een beveiligd draadloos netwerk: ik zou dus aansprakelijk zijn voor het surfgedrag van iemand die mijn beveiliging zou omzeilen.
De onbeveiligde (snellere) draadloze verbindingen in de omgeving geven enige genoegdoening.
Zou dat wat te maken hebben met die Daytek 2800 die ik als modem heb staan
Wat zijn nou goede alternatieven om op over te stappen? Ik heb nu 2048/1024 en betaal 22 euro per maand. Ik ben best tevreden met deze prijs/snelheid verhouding. Upload vind ik namelijk erg belangrijk voor mn website met video's erop anders duurt het een eeuw.
Over Speedlinq heb ik weinig goeds gehoord met hun helpdesk van een 1 euro p/m. Als het werkt schijnt het prima te zijn, maar als je verbinding daar uitvalt of niet werkt, dan ben je goed de sjaak

Zijn er nog andere goede vergelijkbare providers?
Ah, dank. Aan de ene kant had ik dat wel verwacht, aan de andere kant ben ik pas in juni/juli? overgegaan naar Demon, terwijl de overname al bekend was. Geldt dit dan nogsteeds?Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:36:
[...]
Nee, je hebt dan gewoon een maand opzeg termijn (volgens XS4ALL eigen zeggen).. en zoiezo als ze je iets aanbieden wat je niet wilt kun je altijd opzeggen, ongeacht of je nog midden in je contract zit.
Ik zie nog weinig positieve berichten over het weer werken van de verbinding... heeft denk ik ook weinig nut dan om m'n connectie te proberen (en wireless weer te verliezen denk ik... )
Ik heb precies hetzelfde abo, en dezelfde vraag. Zit erover na te denken om een goedkope ISP zonder datalimiet te nemen, en dan bijv TweakNews (Eweka?) erbij te nemen. Voorzover ik weet is er geen andere ISP met een goede newsserver (was niet echt te spreken over de newsserver van xs4all). En TweakDSL is iets te duur...P.C.Simonis schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:43:
Heb inmiddels ook al 3 dagen geen internet
Wat zijn nou goede alternatieven om op over te stappen? Ik heb nu 2048/1024 en betaal 22 euro per maand. Ik ben best tevreden met deze prijs/snelheid verhouding. Upload vind ik namelijk erg belangrijk voor mn website met video's erop anders duurt het een eeuw.
Over Speedlinq heb ik weinig goeds gehoord met hun helpdesk van een 1 euro p/m. Als het werkt schijnt het prima te zijn, maar als je verbinding daar uitvalt of niet werkt, dan ben je goed de sjaak
[ Voor 42% gewijzigd door Theraven1982 op 30-03-2007 16:03 ]
Hmm, domme... heb net een abo aangevraagd bij Speedlinq..P.C.Simonis schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:43:
Zijn er meer mensen met ervaring met die provider?
Ik heb nu wel weer internet maar alleen omdat ik mijn ip-adres vast in mijn router heb ingesteld...
Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II
na 20 min weer weg.
mijn modem staat in bridge stand (of dat de rede is ???).
toch maar dat briefje sturen naar XMS
.
Orange? Aantal collega's hebben daar ook een abbo en zijn er best tevreden over. Het is dat ik zelf Orange maar tot 4mbit kan krijgen hier anders had ik daar ook voor gekozen waarschijnlijk.P.C.Simonis schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:43:
Ik heb nu ook net een Speedlinq abbonement aangevraagd. We zien wel of het wat is. Het blijft toch altijd maar een gok. Ik heb nog nooit naar een helpdesk hoeven bellen dus de hoge prijs daarvan is voor mij geen reden om niet voor Speedlinq te kiezen iig
Yamaha MT-09
Helaas dus weinig tot geen kans op restitutie voor degenen onder jullie die downtime gehad hebben...Helaas kunnen wij niet over gaan tot restitutie over de periode dat u geen internet heeft gehad.
Dit omdat wij pas kunnen kijken of u daar recht op heeft na een periode van 5 dagen zonder internet.
More than meets the eye
system specs
Leeg

Probleem: Waar naartoe.. * Marlibica zucht. Zat te kijken naar SpeedXS, erg interessant, zit ik de kleine lettertjes te lezen, € 75 opzegkosten. Bekijk het maar. Ook onze vrienden van TweakDSL doen daar trouwens aan. Ik begin er niet aan. Terug naar Chello? NO F*CKING WAI (nog duurder ook trouwens). Speedlinq? Heb ik in het begin zulke rare dingen over gehoord..
Zit te kijken bij Abel Telecom. ERG interessant.
Is dat een ziekte of zo? Moet ik betalen voor het omzetten van een knop? Dit is dan nog maar 30 euro... Abel Telecom topic doorlezen wordt ik ook niet vrolijker van..Afsluitkosten bij opzegging abonnement bedraagt éénmalig € 30,- te voldoen bij beëindiging van het abonnement.

@hieronder
Dat verklaart e.e.a. Toch raar gevoel over..
Sign here against sigs
Nee. Je moet betalen voor een monteur die naar de centrale gaat om je lijn fysiek vrij van DSL te maken.Marlibica schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:42:
Moet ik betalen voor het omzetten van een knop?
I don't like facts. They have a liberal bias.
Nou ik dus..mad_mavrick schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:08:
[...]
Hmm, domme... heb net een abo aangevraagd bij Speedlinq..![]()
Zijn er meer mensen met ervaring met die provider?
Ik ben net probleemloos ingestapt vanuit mijn Demon-account. Ik denk dat je de zaak in proportie moet zien: Speedlinq bezuinigt op personele kosten en laat de klant betalen voor elke interactie met een 'human operator'. Daardoor zijn ze zo scherp geprijsd.
Waar je in de problemen kunt komen is precies op die punten, dat je een beroep moet doen op mensen. Wanneer je een eenvoudige casus bent, zal het doorgaans wel goed gaan en kun jij de winst pakken..
Een paar tips: 1) Ga tenzij je zelf van wanten weet niet klooien met hoge snelheden en telefonie, want daar wreekt het zich, dat dit voor SL eigenlijk een niet uitgerijpt programma is. 2) Kies waar mogelijk voor BabyXL als netwerk; bijna alle storingen blijken op BBNed en KPN voor te vallen.
Als je voor een eenvoudig niet te snel abo kiest, gaat het gegarandeerd lukken..
Verwijderd
Ik laat dat brakke sweex routertje maar hobbelen.. ben daardoor al wel de hele dag online

Verders is het een compleet belachelijk storing.
De goede naam is nu helemaal ten grabbel gelegd

MIgratieteam gisteren gebeld.Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:08:
Brief binnen. Heb nu 16384/1024 voor 44,99. Aan bod is XS4All Basic 6144/1024 voor 39,95.
Volgens mij hebben ze niet alles op een rijtje daar. Zien ze de snelheidsverschillen niet?
Ik ga weg, 6mbit is niks voor mij. Success XS4All.
Heb aangegeven dat de mapping op prijs plaatsvond en niet op snelheid. Maandag wordt ik teruggebeld door ene Petar. Ben benieuwd of er een ander aanbod komt. Wil best ietsje meer betalen als ze mij 20/1 geven omdat 16/1 er niet is, maar geen 79. Voor 79 heb ik een 1:1 lijn van Tiscali. Momenteel aanbod dat het 2de jaar gratis is.
Ik wacht even af.
Bedankt voor de tips, helaas woon ik in Zeeuws-Vlaanderen en daar heb ik alleen BBNed en KPN. Heb maar BBNed gekozen. Qua internet weet ik wel redelijk van wanten (heb nu ook Demon aan de praat, terwijl de storing nog niet over is), Het scheelt me 16 euro per maand, en ik hang hooguit 1 keer per jaar aan de lijn met een helpdesk, voor 192 euro verschil per jaar kun je best wat bellen lijkt meIsaak Asimov schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:53:
[...]
Nou ik dus..![]()
Ik ben net probleemloos ingestapt vanuit mijn Demon-account. Ik denk dat je de zaak in proportie moet zien: Speedlinq bezuinigt op personele kosten en laat de klant betalen voor elke interactie met een 'human operator'. Daardoor zijn ze zo scherp geprijsd.
Waar je in de problemen kunt komen is precies op die punten, dat je een beroep moet doen op mensen. Wanneer je een eenvoudige casus bent, zal het doorgaans wel goed gaan en kun jij de winst pakken..
Een paar tips: 1) Ga tenzij je zelf van wanten weet niet klooien met hoge snelheden en telefonie, want daar wreekt het zich, dat dit voor SL eigenlijk een niet uitgerijpt programma is. 2) Kies waar mogelijk voor BabyXL als netwerk; bijna alle storingen blijken op BBNed en KPN voor te vallen.
Als je voor een eenvoudig niet te snel abo kiest, gaat het gegarandeerd lukken..
Oh, en ik heb alleen adsl genomen, gezien het gesodemieter met internet-bellen wat je continu hoort, heb ik dat maar aan mij voorbij laten gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door mad_mavrick op 31-03-2007 11:03 ]
Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II
Yamaha MT-09
Sign here against sigs
Zo lust ik er nog wel een paar. Het is waar dat BBned dit soort kosten in rekening brengt (zou niet zo uit me hoofd weten wat die kosten precies zijn), maar het is natuurlijk aan de ISP om dat door te berekenen of zelf te betalen. Zo berekenen die telco's meestal ook kosten voor iedere 'wijziging', of dat nu een up- of downgrade is. Ik denk dat je weinig ISP's zult vinden die 'upgradekosten' doorberekenen.Marlibica schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 17:24:
Ik heb net een reactie gekregen van SpeedXS die stelt dat die 75 euro opzegkosten bij BBNed vandaan komt, niet van de provider.
Apart, want het is het gezeur van de ISP's wat voor die wijziging in de prijsstelling zorgde. BBNed heeft ooit de opbouw van de maandprijzen aan de ISP's laten zien, en daar stond een bedragje bij wat gereserveerd werd voor het slopen van de verbinding als de klant na een jaar op zou zeggen. Die afsluitkosten zaten dus in de maandprijs. ISP's wilde dat eraf hebben om een nog lagere maandprijs te krijgen, en zouden zelf wel zien hoe ze aan dat geld kwamen. (KPN rekent 60 euro ex. btw voor de lijnsloop). Hoe ze het oplossen blijkt nu. Lage maandkosten en gewoon het afsluiten doorberekenen aan de klant, zodat je na een jaar een leuke drempel hebt om de klant nog een jaartje vast te houden.Marlibica schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 17:24:
Ik heb net een reactie gekregen van SpeedXS die stelt dat die 75 euro opzegkosten bij BBNed vandaan komt, niet van de provider.
Overigens: als je migreert naar een andere ISP brengt BBNed niets in rekening, en pogingen van een ISP om toch sloopkosten in rekening te brengen vallen dan onder het kopje 'fraude' wat mij betreft.
Dat is nog een vraag of dat zo is. Immers zeg je op bij die ISP en hangt het van de formulering af van die kosten wellicht zelfs. Zo kunnen 'opzegkosten' wel gewoon nog valide zijn omdat je immers opzegt/weg gaat.burne schreef op zondag 01 april 2007 @ 02:55:
[...]
Overigens: als je migreert naar een andere ISP brengt BBNed niets in rekening, en pogingen van een ISP om toch sloopkosten in rekening te brengen vallen dan onder het kopje 'fraude' wat mij betreft.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Alle ISP's beweren dat dat kosten zijn die door BBNed in rekening gebracht worden. Als die kosten niet gemaakt worden en wel opgeeist door de ISP worden betaal je voor een dienst die ze niet leveren. Dat staat expliciet op de 'grijze lijst' van 'verboden' algemene voorwaarden:bjck schreef op zondag 01 april 2007 @ 03:22:
Dat is nog een vraag of dat zo is. Immers zeg je op bij die ISP en hangt het van de formulering af van die kosten wellicht zelfs. Zo kunnen 'opzegkosten' wel gewoon nog valide zijn omdat je immers opzegt/weg gaat.
I. Boeteclausule bij opzeggen
Vermoedelijk onredelijk bezwarend is een beding dat voor het geval de overeenkomst wordt beëindigd anders dan op grond van het feit dat de wederpartij in de nakoming van haar verbintenis is tekort geschoten, de wederpartij verplicht een geldsom te betalen, behoudens voor zover het betreft een redelijke vergoeding voor door de gebruiker geleden verlies of gederfde winst.
Een boeteclausule bij opzeggen is dus vaak onredelijk bezwarend. Zo'n clausule mag wel als de wederpartij niet (of niet genoeg) betaald heeft, of wanneer het gaat om een redelijke vergoeding van kosten of gemiste inkomsten voor de gebruiker. Denk aan de boete bij voortijdig aflossen van een hypotheek.
Sloopkosten zijn te verantwoorden want er wordt daadwerkelijk iets voor gedaan, maar 'afsluitkosten' zonder meer is gewoon niet toegestaan, zelfs al staan ze de in AV of overeenkomst.
Kun je ons ook uitleggen wat het verschil tussen 'afsluiten' en 'slopen' is in deze context dan?burne schreef op zondag 01 april 2007 @ 13:02:
[...]
Sloopkosten zijn te verantwoorden want er wordt daadwerkelijk iets voor gedaan, maar 'afsluitkosten' zonder meer is gewoon niet toegestaan, zelfs al staan ze de in AV of overeenkomst.
Afsluiten lijkt mij dat je niet meer via provider X internet, maar via provider Y, toevallig via een DSL-signaal over dezelfde lijn.Oele_ schreef op maandag 02 april 2007 @ 23:27:
[...]
Kun je ons ook uitleggen wat het verschil tussen 'afsluiten' en 'slopen' is in deze context dan?
Slopen is dat je het DSL-signaal van de lijn afhaalt.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ok, maar waarom mag dan voor het ene wel geld worden gerekend en voor het andere niet? In beide gevallen moet er toch een monteur naar de centrale? (ok, tenzij je binnen dezelfde telco blijft)TD-er schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 03:16:
[...]
Afsluiten lijkt mij dat je niet meer via provider X internet, maar via provider Y, toevallig via een DSL-signaal over dezelfde lijn.
Slopen is dat je het DSL-signaal van de lijn afhaalt.
Ik verwacht op z'n minst een aanbod van gelijke snelheid (of in de buurt daarvan). Iets meer betalen vind ik geen probleem, maar dan wel evenredig andere aanbiedingen, bijv. Fast met 20,- korting of een 16Mb met conforme prijs.
Niet echt, dwz ik ben wel betrokken bij het uitvoeren van die mapping, maar hij is (uiteraard) bedacht door de mensen van productmanagement bij XS4ALL. Ik kan er niets aan veranderen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:48:
Oele in hoeverre ben jij betrokken bij het mappen of de mappingscript mbt de aanbiedingen van xs4all bij migratie? Ik heb het idee dat iedere demonabbo die voor 16Mb maar 45,- betaalde (sinds de actie) een aanbod kreeg van 6/1 voor 39,95. Men wil dus blijkbaar deze groep gebruikers echt afstoten?
Ik verwacht op z'n minst een aanbod van gelijke snelheid (of in de buurt daarvan). Iets meer betalen vind ik geen probleem, maar dan wel evenredig andere aanbiedingen, bijv. Fast met 20,- korting of een 16Mb met conforme prijs.
Op de een of andere manier voel je je als trouwe Demonklant toch enigszins afgedankt aan de kant gezet. Demonklanten houden is niet echt de strategie van XS4All.
Verwijderd
Als al de klanten zouden vluchten, wat erop lijkt echter voor iedere persoon op dit forum zijn er waarchijnlijk meerdere niet, verdient men geen rode cent.
Dat ze klanten kwijt willen welke gebruik maakten van die specialle aanbeiding is afzichtelijk maar begrijpbaar, gezein de eigen prijzen verdienen ze daar geen rode cent op. Echter wat ik op de diverse fora lees is dat men de rest ook tegen zich in het harnas jaagt. Dan heb ik het niet over de huidige Only problemen, want deze zullen over tijd wel opgelost worden.
Vraag me toch af waar ze mee bezig zijn. Ik met m'n domme kop zie namelijk nergens winst.
Greetz
Verwijderd
Jeremy Clarkson
En hoe is de verdeling van de Demon-gebruikers?Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:51:
[...]
Vergis je niet maar 'wij' tweakers zijn maar een kleine minderheid. De massa zullen ze behouden.
Het is maar een relatief kleine partij van zo'n 70k klanten en ik heb toch wel het idee dat het grootste deel daarvan zich toch wel Tweaker noemt.
Neejoh, dan zou dit topic een stuk sneller groeien hoorTD-er schreef op woensdag 04 april 2007 @ 07:25:
[...]
En hoe is de verdeling van de Demon-gebruikers?
Het is maar een relatief kleine partij van zo'n 70k klanten en ik heb toch wel het idee dat het grootste deel daarvan zich toch wel Tweaker noemt.
- NAC Breda -
Verwijderd
De meeste Demon-gebruikers regelden zelf wel een goede virusscanner en regelde zelf wel zijn spam-filters; Demon was een ISP, geen internet-service-bedrijf. En daar zit hem overigens ook het verschil in; We moeten nu gaan betalen voor allerlei fratsen waar we totaal geen behoefte aan hebben (inclusief het recht om XS4All te mogen hacken).
/me gaat ook naar een ander zoeken
De aanboden zijn ronduit belachelijk nl. Het is ofwel een lagere snelheid voor een lagere prijs (in mijn geval 25% lagere snelheid voor een 4% lagere prijs). Ofwel dezelfde snelheid voor een véél hogere prijs (in mijn geval een 33,3 % hogere prijs). Totaal niet acceptabel dus.
Kortom, ze zijn een stel afzetters imho, en verdienen de goede naam die ze schijnen te hebben niet (wat mij betreft).
In september verkas ik naar mn eigen appartement en dat gaat bij de huidige prijzen Tiscali T12 worden. Heb nog wel even gekeken wat zulke snelheden bij XS4ALL kosten (an sich vind ik XS4ALL wel een van de betere providers in NL) en dan betaal je simpelweg het dubbele

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
* Een half uur tot een uur kan ik zelfs nog wel hebben.
More than meets the eye
system specs
- NAC Breda -