"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Heb geen moeite met dit tijdstip...
Verwijderd
Hoe gaat het bij mij dan, want ik heb nu een 3mb verbinding maar als ik via het kpn netwerk een adsl verbinding wil aan vragen dan kan ik niet sneller als 1,5mb krijgen??Oele_ schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:17:
[...]
Inderdaad, alles gaat naar KPN Wholesale, ook wel bekend als BitStream. Dit is dus *wel* KPN, maar *niet* "ADSL van KPN" of "Mxstream".
Verwijderd
Demon, heel veel dank voor de afgelopen 3 probleemloze jaren. XS4All, goodbye. Jullie als vooruitzicht en de in diverse fora beschreven problemen deed het niet helemaal voor me. Voornamelijk de wazigheid rond het geheel was de druppel die de emmer deed overlopen.
Greetz,
Wat was je aanbieding in de brief?Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:38:
Heb vandaag m'n brief van XS4All gekregen over de migratie. Perfecte timing. Zit namelijk sinds vandaag te internetten via TweakDSL met eenTweakT 12-24 verbinding voor de komende 2 jaar.
[...]
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Demon | XS4All | |
Abonnementsnaam | DSL Express 6 Mb | ADSL Go XS4All Only |
Prijs (incl. BTW) | EUR 25 | EUR 21,95 |
Theoretisch maximaal haalbare snelheid | 1536/1024 Kbit/s | 1600/512 Kbit/s |
Wie niet goed oplet zou dus denken dat het een grote vooruitgang is (meer snelheid voor een
lagere prijs). Dat is het dus niet.
Dus mijn internetverbinding wordt straks bijna 4x trager, voor maar 3 euro minder.
Een totaalprijs van 6 of 7 euro per maand voor ADSL Go zou dan redelijker zijn...
De datum van de brief is 12 maart, en ik heb vier weken de tijd om iets anders te zoeken...
[ Voor 14% gewijzigd door terabyte op 13-03-2007 21:57 ]
Zijn ze helemaal idioot geworden daar?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

1536 kbps maximaal theoretisch haalbaar bij een 6 Mbit-abo?

Denk dat ik toch maar eens rond ga kijken of d'r iets beters rondhangt in ADSL-wereld

[ Voor 33% gewijzigd door Osiris op 13-03-2007 21:53 ]
Hmm dat zou wel een gunstig bericht zijn (heb ook 3/1 hier voor 29 euri). Belangrijkste is dat de uploadsnelheid gehandhaafd blijft (1mbit), want ik kwam nogal wat horrorverhalen tegen van gehalveerde upload enzoGilles de Geus schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:23:
[...]
Vandaag binnen: 3072/1024 voor € 29,95.
Voor € 10,- meer krig je 4096... Lekker belangrijk![]()
Ik was met de actie te laat, dus ga ik minder betalen, met een maandcontract. Ik denk dat ik maar blijf. Ik ga toch binnen 2 jaar wel verhuizen...

En in september ga ik toch wel verhuizen als alles meezit, en op het nieuwe adres komt er een multikabel abo
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Hmm, ziet er niet echt normaal uit. Zou ik misschien je systeemnaam of klantnummer mogen? Dan ga ik morgen even checken wat hier precies is gebeurd...terabyte schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:47:
Ik heb vandaag de brief ontvangen, en ik vind het nogal vals wat er staat:
Demon XS4All Abonnementsnaam DSL Express 6 Mb ADSL Go XS4All Only Prijs (incl. BTW) EUR 25 EUR 21,95 Theoretisch maximaal haalbare snelheid 1536/1024 Kbit/s 1600/512 Kbit/s
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Maar natuurlijk op voorwaarde dat mijn GoT-usernaam niet aan mijn klantprofiel wordt gekoppeldOele_ schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:08:
[...]
Hmm, ziet er niet echt normaal uit. Zou ik misschien je systeemnaam of klantnummer mogen? Dan ga ik morgen even checken wat hier precies is gebeurd...
Niet quoten, dan kan ik dit weer weg-editten. Klantnr: 4294967296
[ Voor 2% gewijzigd door terabyte op 13-03-2007 22:48 . Reden: 2^32 ]
Dank, haal maar weer weg!terabyte schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:37:
[...]
Maar natuurlijk op voorwaarde dat mijn GoT-usernaam niet aan mijn klantprofiel wordt gekoppeld
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Nee, wat ik er van begrijp absoluut niet. VoIP bij XS4ALL is sowieso een 'best effort'-dienst met alleen kosten voor de gesprekken naar vaste of mobiele nummers, geen abo, niets. Ze garanderen niets en je betaalt er in principe ook niets voor (behalve dus de gesprekskosten voor sommige gesprekken).Chiron schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:08:
Maarr hoe zit het als je je vaste telefonie gewoon gehandhaafd wil blijven? moet je verplicht over naar die voip-meuk?
Ik ga binnenkort opzeggen/overstappen, want ik wil weer een snellere verbinding. De extra's (Pack) van XS4ALL gebruik ik niet, waardoor alleen de internet verbinding overblijft. Die is dan gewoon te duur in vergelijking tot andere isp's.
Ik was zeer tevreden de afgelopen jaren over Demon, jammer dat het einde nabij is.
Hang loose and let the funk ride...
Er is inderdaad een foutje gemaakt. Er wordt contact met je opgenomen hierover.Oele_ schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:08:
[...]
Hmm, ziet er niet echt normaal uit. Zou ik misschien je systeemnaam of klantnummer mogen? Dan ga ik morgen even checken wat hier precies is gebeurd...
In demon.nl.support was ook al een thread met een "aanbieding" waar iets van 3 kbps aangeboden werd ofzoOele_ schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:07:
[...]
Er is inderdaad een foutje gemaakt. Er wordt contact met je opgenomen hierover.

Verwijderd
http://www.rtl.nl/(vm=/ac...0_glasvezel.avi_plain.xml
Hmm, ja.. tot je je eigen vaste tel.nr mee wilt nemen.Osiris schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:10:
[...]
Nee, wat ik er van begrijp absoluut niet. VoIP bij XS4ALL is sowieso een 'best effort'-dienst met alleen kosten voor de gesprekken naar vaste of mobiele nummers, geen abo, niets. Ze garanderen niets en je betaalt er in principe ook niets voor (behalve dus de gesprekskosten voor sommige gesprekken).
Dan kost het je 5 euro PER MAAND
Jeremy Clarkson
Arno schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:37:
Ik begreep dat ze nog geen telefoonnummers van bestaande lijnen konden overnemen?
Ze zetten dus maar een beperkt aantal mensjes per dag om ofzo, maar ze doen 't blijkbaar wel.Aanmelden
Bestaande klanten kunnen nu intekenen op onze voorinschrijvingslijst. Om goede service en kwaliteit te kunnen bieden, behandelen wij een beperkt aantal aanvragen per dag.
Niet dat ik m'n telefoonnummer aan XS4ALL's VoIP-dienst kwijt zou willen raken though

[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 14-03-2007 15:08 ]
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Als je de posts heel kort hiervoor had gelezen had je gezien dat Oele_ al bevestigd had dat dit niet hoefde. Als extra zekerheid, voor wat het waard is, kan ik je ook zeggen dat het niet hoeft. Ik heb namelijk voor iets anders nog met Demon gebeld en een aardige jufrouw bevestigde daar wederom dat dit automatisch word geregeld. Zij hadden zelfs in hun systeem mijn geplande overgangs datum staan.
Uiteraard ook TweakDSL, een duivels gevoel nu dus.
Greetz,
Hij had een brief ontvangen.
6/1 gaat naar 6144/1024 voor 39,95.
Hij zit nu op 25 euro voor zijn 6/1 en gaat dus in dit geval zo'n 15 euro omhoog. Maar gekeken naar de 36,50 die het abonnement eigenlijk was, is het maar zo'n 3,50 /maand meer.
Jeremy Clarkson
Ik ook niet
Yamaha MT-09
Alweer zo'n "ruim van te voren" aangekondigd onderhoud, 5 daagjesGeachte klant,
In de vroege ochtend van 21 maart aanstaande zal er onderhoud verricht
worden aan centrale netwerk apparatuur van bbned.
De werkzaamheden zijn gepland tussen 00:00 en 06:00 uur CET. Gedurende
deze periode zal uw DSL-verbinding meerdere keren, maar naar verwachting
niet langer dan in totaal 45 minuten, niet beschikbaar zijn.

Maar hoe zit het nu met de newsserver.
Als ik kijk bij news.xs4all.nl, valt daar niet veel meer te halen.
Kreeg net de vraag waar een vriend van mij een filmpje op moest zetten wat hij mij wilde versturen, echter schrik ik wat ik zie. Waar hij het ook op zet ik kan er toch niet bij.
Ook haalde ik nog wel een filmpje voor mijn dochter van usenet, maar bij xs4all is er niets meer te vinden, of doe ik iets niet goed. Het lijkt wel of er helemaal geen binaries te halen zijn.
zie net dat als ik via de oude demon adressen probeer het dan wel goed gaat

[ Voor 8% gewijzigd door mlevd op 16-03-2007 20:52 ]
Dat 't met `news.demon.nl` wel goed gaat is, goh, je raadt 't al, omdat 't tegenwoordig een alias naar newszilla is
[ Voor 29% gewijzigd door Osiris op 16-03-2007 21:12 ]
Ongetwijfeld ter voorbereiding voor de XS4all migratieOsiris schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:17:
Alweer zo'n "ruim van te voren" aangekondigd onderhoud, 5 daagjes
Jeremy Clarkson
Nee, bbned-onderhoudArno schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:46:
[...]
Ongetwijfeld ter voorbereiding voor de XS4all migratie

5 dagen is toch ruimschoots op tijd voor prive gebruikers lijkt me. Ik zou niet weten waarom ik dat eerder zou wil/moet weten. Voor bedrijfsaccounts is het een ander verhaal natuurlijk.Osiris schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:17:
[...]
Alweer zo'n "ruim van te voren" aangekondigd onderhoud, 5 daagjes
Yamaha MT-09
Vanmiddag even alle bekabeling van mijn inmiddels 3 jaar oude Demon abo vervangen en een LAN kabel naar mijn computer boven en de modem beneden, in plaats van de modem boven met 15 meter telefoon kabel...
Nu dacht ik, lijkt mij dat het nieuwe modem ook de oude Demon verbinding gewoon moet kunnen laten werken toch? Ik moet nog tot 26 maart wachten op de oplevering van Tweak dus zodoende dacht ik dat de Demon verbinding tot die tijd met de nieuwe modem moest gaan werken.
Helaas krijg ik dit niet goed werkend.
Op het modem brand alleen het DSL lampje, maar niet het internet lampje.
In de Webinterface zie ik wel mijn DSL verbinding staan, met ook de goede ingetrainde snelheid. Echter geeft hij ADSL2+ aan maar ik weet niet of dit verschil moet maken.
Probleem ligt hem in het feit dat ik dus geen internet doorgevoerd krijg naar mijn computer toe.
Weet iemand of ik in de instellingen iets moet veranderen (de internet access is goed ingevuld in ieder geval) of dat het gewoon niet gaat werken ivm overstap adsl1 naar adsl2+ ?
Moet gewoon werken, met de juiste settings.Bloederig schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:24:
Ik heb gisteren na aanvraag van TweakDSL mijn nieuwe ZyXEL 2602 modem binnen gehad.
Vanmiddag even alle bekabeling van mijn inmiddels 3 jaar oude Demon abo vervangen en een LAN kabel naar mijn computer boven en de modem beneden, in plaats van de modem boven met 15 meter telefoon kabel...![]()
Nu dacht ik, lijkt mij dat het nieuwe modem ook de oude Demon verbinding gewoon moet kunnen laten werken toch? Ik moet nog tot 26 maart wachten op de oplevering van Tweak dus zodoende dacht ik dat de Demon verbinding tot die tijd met de nieuwe modem moest gaan werken.
Helaas krijg ik dit niet goed werkend.
Op het modem brand alleen het DSL lampje, maar niet het internet lampje.
In de Webinterface zie ik wel mijn DSL verbinding staan, met ook de goede ingetrainde snelheid. Echter geeft hij ADSL2+ aan maar ik weet niet of dit verschil moet maken.
Probleem ligt hem in het feit dat ik dus geen internet doorgevoerd krijg naar mijn computer toe.
Weet iemand of ik in de instellingen iets moet veranderen (de internet access is goed ingevuld in ieder geval) of dat het gewoon niet gaat werken ivm overstap adsl1 naar adsl2+ ?
Wellicht de VCI van 35 (BBNed) veranderen in 34 (Tiscali), of andersom.
Die 2602H heb ik zelf ook nog een tijdje via Demon gebruikt.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Edit: Nevermind, zie net dat Demon te laat geld heeft afgeschreven (niet eerder voorgekomen). Vreemd.
[ Voor 18% gewijzigd door Change op 18-03-2007 23:58 ]
AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro
Verwijderd
wij ook....
Schrijf er wel bij dat de korting een tijdelijke is (achterzijde van de brief..... ). er staat niet bij hoe lang tijdelijk is..... de normale prijs is 59.95 en dat is toch echt veel meer dan die 36.50. Ze houden in de brief het een beetje schemerig dat je voor die aanbieding van 4 tientjes...een beetje geknepen wordt in de snelheid want eigenlijk is het een 8/1 en met de korting erbij is het 6/1....
Voor mij een reden om te kappen, Tiscali is aangevraagd, T12 voor 27.95 1e jaar en na een jaar 34.95 (deze aktie geldt oa voor FNV bondgenoten). Telefonie zit daar bij in, "gratis'... met alle vaste nrs in NL gratis..... dus mijn KPN gaat op belbudget.... terug... (9.67 euro, bijna hetzelfde als alleen linesharing die je altijd nodig hebt... Voipbuster houd ik achter de hand...)
Als ze me alsnog die 60e per maand in mijn maag proberen te splitsen, dan ren ik wel naar een andere ISP. Hopelijk heb ik dan alle mensen omgezet naar een ISP onafhankelijk mailadres
Jeremy Clarkson
Ik dacht vandaag, laat ik het gene wat hierboven beschreven staat nog een keer proberen.
Ik switch de kabels, en zonder ook maar iets te doen, ineens internet

Enig rare is dat ik nu bij LAN-verbinding het IP-adres heb van mijn Demon internet en niet van DHCP van de ingebouwde router. Dacht dat ik misschien even alles na kon kijken, maar ook de webinterface van de modem is niet te bereiken via http://adsl-modem of http://192.168.1.254 (uit m'n hoofd).
Maargoed het werkt, nu maar wachten tot 26 maart Tweak wordt opgeleverd, hopelijk geeft dit geen verdere problemen.
Dan heb je nu je modem in bridge modus staan en niet in router modusBloederig schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:07:
Goed.
Ik dacht vandaag, laat ik het gene wat hierboven beschreven staat nog een keer proberen.
Ik switch de kabels, en zonder ook maar iets te doen, ineens internet.
Enig rare is dat ik nu bij LAN-verbinding het IP-adres heb van mijn Demon internet en niet van DHCP van de ingebouwde router. Dacht dat ik misschien even alles na kon kijken, maar ook de webinterface van de modem is niet te bereiken via http://adsl-modem of http://192.168.1.254 (uit m'n hoofd).
Maargoed het werkt, nu maar wachten tot 26 maart Tweak wordt opgeleverd, hopelijk geeft dit geen verdere problemen.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
kijk thanksmegatronics schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:21:
[...]
Dan heb je nu je modem in bridge modus staan en niet in router modus
maakt allemaal stuk meer sense nu

Nu met Newszilla kan ik niet eens iets van 5 dagen oud downloaden, allemaal "Article is missing"

Verwijderd
Interface.............megatronics schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:21:
[...]
Dan heb je nu je modem in bridge modus staan en niet in router modus
start---configuratiescherm---netwerkverbinding---eigenschrappen (recht muis) ---tcp/ip---eigenschrappen...het volgenden ip....192.168.1.2 (hoop ik)...
then try to type 192.168.1.254
Sinds ze Daylight Saving Time hebben geintroduceerd in de VS, heb ik echt precies elk uur een disconnect (drop in internet).
Heb mijn routertje al helemaal nagekeken, maar die vermeldt het niet eens in het log.
Ben ik nou gek ? Of is dit bij meerdere mensen het geval ?
Ik heb er contact over opgenomen, en dit is mij zwart op wit (per email nml) verteld:Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 03:01:
[...]
wij ook....
Schrijf er wel bij dat de korting een tijdelijke is (achterzijde van de brief..... ). er staat niet bij hoe lang tijdelijk is..... de normale prijs is 59.95 en dat is toch echt veel meer dan die 36.50. Ze houden in de brief het een beetje schemerig dat je voor die aanbieding van 4 tientjes...een beetje geknepen wordt in de snelheid want eigenlijk is het een 8/1 en met de korting erbij is het 6/1....
Voor mij een reden om te kappen, Tiscali is aangevraagd, T12 voor 27.95 1e jaar en na een jaar 34.95 (deze aktie geldt oa voor FNV bondgenoten). Telefonie zit daar bij in, "gratis'... met alle vaste nrs in NL gratis..... dus mijn KPN gaat op belbudget.... terug... (9.67 euro, bijna hetzelfde als alleen linesharing die je altijd nodig hebt... Voipbuster houd ik achter de hand...)
Verder vertelden ze me dat we van het BBNed netwerk worden overgezet naar het KPN netwerk, maar ook:De tussen variant blijft zolang u niets veranderd aan het pakket wat u wordt aangeboden.
Ik dacht altijd dat een overgang naar een ander netwerk weken duurde? Of is dat alleen als je van provider overstapt?De overstap zal naadloos overgaan, dus u blijft gewoon verbinding houden.
...
De telefoonlijn waar de ADSL over loopt zal nu het signaal van XS4ALL over heen lopen.
Verder nog:
U dient rekening te houden dat u 4 weken na de datum van de brief wordt overgezet naar XS4ALL is die tussentijd heeft u de mogelijkheid om eventueel bij een andere aanbieder zich te melden.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Verwijderd
ok, dan kunnen degenen die overwegen te blijven de balans op maken.IceManX schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:51:
[...]
Ik heb er contact over opgenomen, en dit is mij zwart op wit (per email nml) verteld:
[...]
Wij hadden ook nog te maken met de overgang van 25.= euro naar 40.= euro, was voor het algemene verhaal op zich niet zo relevant (is immers maar een kleine groep gelukt, denk ik ), maar voor ons wel een extra verschil. Tiscal zit dan zo 1 jaar op 27.95 incl gratis telefonie en dat bij (T)12/1 en dat laatste gaf ook de doorsslag, T6 heeft helaas een slechtere upload en wij zitten er geregeld met 8 pc's op ons netwerkje.
Een beetje heeft meegespeeld dat Demon het laatste jaar beduidend minder van kwaliteit was dan de jaren ervoor.
Wel: de helpdesk vind ik bij Demon altijd erg goed, chapeau! Ere wie daar ere toekomt!
Kan me voorstellen dat tav een aantal punten het personeel ook "2nd thougths" heeft, tja overnemen en overgenomen worden horen er nu (vaak helaas, niet altijd helaas...) bij.
Dat is al jaren niet meer zo hoor. Daar hebben ze de "telco-telco migratie" voor uitgevonden. Ironisch genoeg gebeurde dat destijds onder luid protest van KPN ;-)IceManX schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:51:
Ik dacht altijd dat een overgang naar een ander netwerk weken duurde? Of is dat alleen als je van provider overstapt?
Deadlines zijn wel fijn daarvoor, daar ik in een bovenwoning woon en de onderbuurman de verkeerd bezorgdegeaddresseerde post (voor ons, bij hem dus) niet bij ons door de bus doet... Al eens naar de rechtbank gemoeten omdat een suffe boete nooit betaald werd. Ja, ik kreeg die boete niet eens

Begin juni moeten op z'n laatst de allerlaatste brieven wel de deur uit zijn.Osiris schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 18:49:
Trouwens, Oele, heb jij enig idee of er ook nog een "deadline" is voor die overzet-brieven? Zo van, als je dán nog geen brief hebt ontvangen, dat je dan eens moet gaan bellen?

Beetje belachelijk dat het zo lang moet duren. Zo weet ik nog niet of ik naar een nieuwe provider moet overstappen of dat ik bij Demon (XS4ALL) kan blijven. Liever het laatste natuurlijk, maar als de prijs snelheid verhouding te raar wordt, gebeurd dat niet.
Ook jammer dat het gehele proces zo lang moet duren.
Verwijderd
Er zal echt wel een reden voor zijn. Bijvoorbeeld het grote aantal abonnees wat overgezet moet worden, of het feit dat de Demon abonnees totaal andere paketten hadden dan XS4All, of het feit dat de Demon abonnees hun domein namen en email addressen behouden. Zo kunnen we denk ik nog wel even doorgaan.
Die brief de deur uit doen zal heus het probleem niet zijn, achter liggende procedures en opvolging wel.
Op dit forum heb je denk ik al zat voorbeelden van brieven, prijzen en mogenlijke problemen gezien. Bovendien, sinds wanneer heb jij een brief nodig om de beslissing te nemen over te gaan naar een andere provider.
Sorry voor de rant, maar deze was een beetje kortzichtig.
Greetz,
Ik heb nog wel even geduld, alles performt nog goed.
Oke, maar stel je stuurt vanaf dag 2 de brief de deur uit. Dan zul je zien dat er veel mensen al opzeggen en naar een ander gaan. Als dat zo is (en dat is zoVerwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 10:05:
Ja, inderdaad raar MAAAAAAR.
Er zal echt wel een reden voor zijn. Bijvoorbeeld het grote aantal abonnees wat overgezet moet worden, of het feit dat de Demon abonnees totaal andere paketten hadden dan XS4All, of het feit dat de Demon abonnees hun domein namen en email addressen behouden. Zo kunnen we denk ik nog wel even doorgaan.
Die brief de deur uit doen zal heus het probleem niet zijn, achter liggende procedures en opvolging wel.
Op dit forum heb je denk ik al zat voorbeelden van brieven, prijzen en mogenlijke problemen gezien. Bovendien, sinds wanneer heb jij een brief nodig om de beslissing te nemen over te gaan naar een andere provider.
Sorry voor de rant, maar deze was een beetje kortzichtig.
Greetz,

En de brief heb ik zeker nodig, ik wil vooraf weten wat ik ga krijgen voor welke prijs. Want op dit moment heb ik nog geen enkele post gezien die met mijn situatie overeenkomt. En op die brief staat dus wat XS4ALL mij gaat aanbieden. Daarom heb ik dus die brief nodig om te weten of ik over ga stappen of niet. Sowieso omdat ik tevreden ben met Demon en tevreden zal zijn met XS4ALL, maar die prijs, daar gaat het om.
Verwijderd
Voor dat 2de deel zou ik zeggen. Post je situatie en vraag direkt of er mensen zijn met jouw zelfde situatie die al een brief hebben gekregen. Nee heb je, Ja kun je krijgen.
Mijn ervaring tot nu toe, en ook te lezen op de diverse fora, is dat wanneer je een uitzondelijk abonnement had. Zoals dus bijvoorbeeld via die zeer korte aktie. Je dan VEEL duurder uit zult zijn bij XS4All dan ergens anders. Dit is OVERAL een steeds terugkerend feit.
Zelfs met standaard abonnementen ben je vaak beter af ergens anders dan bij XS4All. Mijn situatie was 1536/768 voor 21.95 met Supernews. Moet hier ook bij zetten dat ik een download snelheid had van 212kB, maak je berekening maar. Mijn aanbod 1600/512 voor 23.95 met crapzilla. Mijn besluit was dus wel duidelijk denk ik.
Kreeg trouwens dat aanbod pas op de dezelfde dag dat ik een echte Tweaker werd. Jaja, kleintje word al een grote vent
Greetz,
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 12:16 ]
Die brief impliceert dat je lijn ook echt binnen enkele weken omgezet gaat worden. En dat gaat dus gewoon niet voor alle lijnen in 1x.AvanCade schreef op zondag 25 maart 2007 @ 11:10:
[...]
Oke, maar stel je stuurt vanaf dag 2 de brief de deur uit. Dan zul je zien dat er veel mensen al opzeggen en naar een ander gaan. Als dat zo is (en dat is zo) dan hoef je veel minder mensen om te zetten en scheelt dus tijd en geld. Iedereen tevreden.
Ik denk dat als we brieven waren gaan sturen met de mededeling "dit wordt het product dat u krijgt, maar we hebben geen idee wanneer in de komende 6 maanden u overgezet gaat worden", mensen ook boos waren geworden.AvanCade schreef op zondag 25 maart 2007 @ 18:21:
Ja, maar daar had je ook omheen gekund door bijv te zeggen tussen datum1 en datum2 kan uw lijn overgezet worden. Of iets in die richting.
Dat hoeft helemaal niet hoor, je kan ook gewoon afwachten tot je de brief hebt gekregen. Tot die tijd heb je in ieder geval je bestaande Demon-product en hoef je je dus eigenlijk nergens zorgen over te maken.Ik vind deze manier van afhandelen in ieder geval best schandelijk. Zo moet je op fora's zoals deze lezen wat voor aanbiedingen je mag verwachten.
En er meteen achter gekomen dat op mn toekomstige adres in Alkmaar geen Multikabel is maar UPC

Dat wordt nog een leuke zoektocht naar een geschikte ADSL provider (want ik zou op zich wel blij zijn met Multikabel...)
Hoeveel tijd zit er doorgaans tussen het versturen en het daadwerkelijk omzetten? Uit dit verhaal begrijp ik dat er wel een relatie isOele_ schreef op zondag 25 maart 2007 @ 19:22:
[...]
Ik denk dat als we brieven waren gaan sturen met de mededeling "dit wordt het product dat u krijgt, maar we hebben geen idee wanneer in de komende 6 maanden u overgezet gaat worden", mensen ook boos waren geworden.
[...]
Dat hoeft helemaal niet hoor, je kan ook gewoon afwachten tot je de brief hebt gekregen. Tot die tijd heb je in ieder geval je bestaande Demon-product en hoef je je dus eigenlijk nergens zorgen over te maken.
Jeremy Clarkson
U dient rekening te houden dat u 4 weken na de datum van de brief wordt overgezet naar XS4ALL is die tussentijd heeft u de mogelijkheid om eventueel bij een andere aanbieder zich te melden.
More than meets the eye
system specs
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Ik heb namelijk nog nix gehoord van Xs4all.
Uit demon.nl.support heb ik van de Demon-medewerkers zo ongeveer (als ik 't goed beredeneer) begrepen dat je na ontvangst van de brief nog een maand de tijd zou hebben om eventueel over te stappen. Na die maand wordt er bij KPN (ofzo) een order ingedient en vervolgens zou overstappen, vanwege een migratie-planning, onmogelijk zijn. Dus ik zou zeggen dat je niet deze week maar ná deze week omgezet zult gaan worden, maar wie ben ikArno schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:07:
Hmm, mijn brief is van 1 maart. Dan zou ik dus deze week omgezet moeten worden
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:14:
Is er eigenlijk nog iets van een deadline bij Xs4all wanneer iedereen is overgezet?
Ik heb namelijk nog nix gehoord van Xs4all.
Oele_ schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 22:47:
[...]
Begin juni moeten op z'n laatst de allerlaatste brieven wel de deur uit zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door Osiris op 27-03-2007 16:16 ]
Klopt, en het zou me niet verbazen als het bij deze eerste batch nog iets langer zou duren. We zijn zowel bij Demon als bij XS4ALL nog druk bezig de laatste puntjes op de i te zetten voor wat betreft de automatisering van het geheel.Osiris schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:15:
[...]
Uit demon.nl.support heb ik van de Demon-medewerkers zo ongeveer (als ik 't goed beredeneer) begrepen dat je na ontvangst van de brief nog een maand de tijd zou hebben om eventueel over te stappen. Na die maand wordt er bij KPN (ofzo) een order ingedient en vervolgens zou overstappen, vanwege een migratie-planning, onmogelijk zijn. Dus ik zou zeggen dat je niet deze week maar ná deze week omgezet zult gaan worden, maar wie ben ik
[ Voor 21% gewijzigd door RRX op 28-03-2007 14:48 ]
Verwijderd
Jeremy Clarkson
Hier werkt het net een paar minuten weerRRX schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:48:
Werkt bij iemand de BBnet vebinding weer van Demon, van mij ligt ie er al uit sinds vanmorgen, landelijke storingnet anderhalve week voor ik over ben naar mijn andere provider
Yamaha MT-09
Drie keer hiero, enkele minuutjes slechts, MSN viel er niet eens door uit. Zou tot 0600 duren, maar om 0723 viel MSN toch wél uit... In xs4all.announce stond echter ook een post over storingen vanaf 0600 @ BBNed, wellicht dat Demon-BBNed-ters d'r ook last van kunnen hebbenArno schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:19:
Was er vannacht geen onderhoud? Mijn lijn viel weg even na middernacht
Brief gekregen hiero trouwens, ADSL Basic (XS4ALL Only) voor € 39,95. Denk dat ik m'n ouders adviseer 't aanbod gewoon aan te nemen.
Wel "grappig" trouwens:
Sure, iedereen doet het, maar somehow vind ik zo'n net-niet-afgerond bedrag van € 39,95 i.p.v. gewoon € 40,- niet eerlijk. Immers, waarom zou je het geen 40 noemen? Juist, omdat negenenDERTIG minder klinkt dan VEERTIG. Hoezo 'eerlijk'? Ok, de rest van de wereld doet het ook, maar 't is en blijft een vieze psychologische truc.1. Openheid
We geloven in open communicatie en eerlijke bedrijfsvoering met de buitenwereld. Wij adviseren u geen duurder abonnement dan u nodig hebt. En als onze dienstverlening even hapert leest u dat direct op onze website en op teletekst. U weet waar u aan toe bent.
Zo "eerlijk" is XS4ALL nou ook weer niet, ze hebben 't dan ook verstandig over 'eerlijke bedrijfsvoering met de buitenwereld' i.p.v. dat ze zichzelf gewoon eerlijk noemen...
[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 28-03-2007 15:31 ]
Verwijderd
Verwijderd
Momenteel ondervindt een groot deel van onze klanten met een DSL verbinding via BBned een onderbreking in de dienstverlening. Technici onderzoeken het probleem. Onze excuses voor het ongemak.
Ja, lekker useless als je internet er al een tijd uitligt2. Helpdesk
De deskundige helpdesk in huis is goed bereikbaar tegen normaal telefoontarief, ook in het weekend. De website biedt zeer uitgebreide hulp, FAQ's en een weergave van de telefonische wachtrij. U kunt een rustig tijdstip kiezen om te bellen.

Mwehehe:
Wachtrij Helpdesk op dit moment
Wachtrij Status 16 Het is heel druk

[ Voor 34% gewijzigd door Osiris op 28-03-2007 15:43 ]
het begon rond middernacht, helpdesk is niet bereikbaar constant in de wacht.
mijn modem geeft wel verbinding aan maar de browser kan niks vinden !!
zucht, kzal blij zijn als ik naar XML overstap.
Net onze mailserver geprobeerd te bereiken, ging prima. Vanavond maar eens kijken thuis.Pff... meer mensen die bij een BBned ISP werken? Maintenance update afg. nacht, van 0 tot 6 uur, klant zou max. 15 min downtime hebben. Op dit moment heeft zo'n 40% van onze bbned DSL klanten nog geen Internet >:( De andere 60% moest hun modem/router/firewall resetten, wat dus helaas niet bij iedereen werkte) De telefoon staat hier dus roodgloeiend, en de klanten word per minuut minder vrolijk omdat ze al vanaf middernacht geen internet hebben.
Het scheen dat BBned de controle over een managed switch kwijt was geraakt, en daardoor dus zoveel uitval. Als we bbned bellen "ja, over 15 min moet alles up zijn" daar word je dus ook niet vrolijk van
More than meets the eye
system specs
Verwijderd
jezus wat een ongelooflijke bullshit verkondig jij zegOsiris schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:30:
[...]
Drie keer hiero, enkele minuutjes slechts, MSN viel er niet eens door uit. Zou tot 0600 duren, maar om 0723 viel MSN toch wél uit... In xs4all.announce stond echter ook een post over storingen vanaf 0600 @ BBNed, wellicht dat Demon-BBNed-ters d'r ook last van kunnen hebben
Brief gekregen hiero trouwens, ADSL Basic (XS4ALL Only) voor € 39,95. Denk dat ik m'n ouders adviseer 't aanbod gewoon aan te nemen.
Wel "grappig" trouwens:
[...]
Sure, iedereen doet het, maar somehow vind ik zo'n net-niet-afgerond bedrag van € 39,95 i.p.v. gewoon € 40,- niet eerlijk. Immers, waarom zou je het geen 40 noemen? Juist, omdat negenenDERTIG minder klinkt dan VEERTIG. Hoezo 'eerlijk'? Ok, de rest van de wereld doet het ook, maar 't is en blijft een vieze psychologische truc.
Zo "eerlijk" is XS4ALL nou ook weer niet, ze hebben 't dan ook verstandig over 'eerlijke bedrijfsvoering met de buitenwereld' i.p.v. dat ze zichzelf gewoon eerlijk noemen...
Volgens mij hebben ze niet alles op een rijtje daar. Zien ze de snelheidsverschillen niet?
Ik ga weg, 6mbit is niks voor mij. Success XS4All.
Ben blij dat er een buurman/vrouw is met een onbeveiligd netwerk.
Sinds begin deze maand is er overgeschakeld naar de nieuwsserver van xs4all, en tot nu toe veel problemen mee gehad: veel incompletes, of purged posts.
Nee, als m'n jaarcontract afloopt, zoek ik een andere provider met een commerciele newsserver. En helemaal als ze duurdere abo's aanbieden met minder snelheid
edit:
Ik heb nu 2000/1000 bij demon voor 22 euro. Voor 30 euro krijg ik bij xs4all 1500/256. De enige abo's met 1024 upload kosten meteen 80 euro :\.... Idd: veel succes xs4all.
[ Voor 13% gewijzigd door Theraven1982 op 28-03-2007 22:55 ]
Jij hebt overduidelijk je brief van XS4ALL nog niet binnenVerwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:00:
Ik betaal € 35,- voor een 12/1 Mbit verbinding.
Dat komt door de 'tweakers' actie.
En wat is jou door xs4all aangeboden?Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:00:
Ik betaal € 35,- voor een 12/1 Mbit verbinding.
Dat komt door de 'tweakers' actie.
- NAC Breda -

Jeremy Clarkson
ik heb GVD nog steeds geen verbinding, in de log van de router staat iets dat ie de dns server niet kan vinden.Ook ik heb nog last van storing (sinds 4 uur afgelopen nacht). De storing is opgelost staat op de netwerk-status pagina, maar ik heb nogsteeds geen IP (en ATM loopback test failed ook).
Ben blij dat er een buurman/vrouw is met een onbeveiligd netwerk.
krijg ook geen ip, verbinding lijkt wel up verder.
Onder welke steen kom jij vandaan?Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:22:
Brief? Welke brief? Moet ik dan soms een andere verbinding nemen?
Demon is tijdje terug te koop gezet door THUS plc, het vroegere moederbedrijf van Demon. KPN heeft 't gekocht en XS4ALL krijgt alle klanten, simpel gezegd.
Je wordt dan dus ook overgezet op het (nieuwe?) "XS4ALL Only"-gebeuren, daar heb je echt al enkele brieven over binnengekregen en ook héél wat mailtjes op je postmaster-adres.
En ja, zoals in al die brieven en mailtjes ondertussen wel duidelijk is gemaakt, zul je, als je bij XS4ALL wilt blijven, een keuze moeten maken uit een soort 'deal' tussen jou en XS4ALL: Je wordt overgezet op een XS4ALL Only-abo wat zo dicht mogelijk bij je huidige (ex. die Tweakers-actie geloof ik) Demon-abo in de buurt komt. Dat houdt meestal een lager maandbedrag voor één van de XS4ALL-abo's in, omdat XS4ALL nou eenmaal schreeuwend duur is. Echter, je wordt 'in ruil voor die korting' wel enkele Mbits teruggeschroefd in snelheid... Volgens mij zodat je alsnog een te duur abo hebt, maarja...
[ Voor 35% gewijzigd door Osiris op 29-03-2007 00:03 ]
Van 6/1 (8/1 in de praktijk) voor 25 euro naar 6/1 voor 39,95.
Kortom, zoals een hoop mensen hier dus ook al ontvangen hebben.
Er staat alleen 1 regel op de achterkant van de brief die mij niet bevalt.
Kortom zoals ik dit lees is dit een tijdelijke aanbieding en bij de eerste de beste snelheidsverhoging gaan we ineens niet meer 20 euro korting hebben en dus de gewone XS4ALL prijzen betalen.Voor uw Demon-abonnement heeft XS4all geen passende dienst. Daarom bieden wij u een tijdelijke tussenvariant aan: ADSL Basic (XS4ALL Only), met een speciale korting van €20,00. Dit vindt u ook terug op uw factuur. In ruil daarvoor is de snelheid van uw abonnement 6144 Kbit/s in plaats van 8000 Kbit/s.
Wilt u toch over de volledige snelheid beschikken, dan kunt u dit aangeven op www.xs4all.nl/demon/migratie De korting komt dan te vervallen. Bij een eventuele toekomstige snelheidsverhoging van XS4all Only sluiten wij u automatisch aan op het passende abonnement tegen dezelfde prijs en snelheid.
Of willen ze zeggen dat je gewoon 39,95 blijft betalen, ook al gaat de snelheid van het "ADSL Basic"-abonnement omhoog?
Je zou verwachten/hopen dat laatste, maar dan zou men het wel duidelijker omschreven hebben, lijkt me. Dit komt bij mij nogal verdacht over.
Iemand hier die duidelijkheid hierover kan geven?
Althans, zo dénk ik dat 't zal gaan. Je krijgt dus gewoon een klein beetje korting op dit moment en zal uiteindelijk ingelijfd worden tussen de andere XS4ALL-klanten. Wederom, denk ik
Verwijderd
Verwijderd
Hier dus ook nog steeds geen verbinding.. ben het zo ontzettend beu bij deze providerNocturno schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:47:
[...]
ik heb GVD nog steeds geen verbinding, in de log van de router staat iets dat ie de dns server niet kan vinden.
krijg ook geen ip, verbinding lijkt wel up verder.

Jeremy Clarkson
Begin er nu ook goed ziek van te worden.
Leeg