Ervaringen Demon DSL # 22

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 8.880 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:32
Helpdesk ga ik toch niet nodig hebben.

Als er storing is dan merk ik snel genoeg dat het niet aan mijn kant zit. En ach, als het dan 1 keer voorkomt dat ik ze moet bellen dan is dat niet heel erg natuurlijk. Ik wacht het overigens nog allemaal rustig af. Geen zin om nu overhaaste beslissingen te gaan nemen. Ben benieuwd wat het aanbod van Xs4All zal zijn. Als het niet goed is ga ik ook over.

Ik heb dus 1 maand opzeg termijn en kan elke dag opzeggen wanneer ik wil. Dus waarom haast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:29:
[...]

Geen vast IP adres, niet alle poorten open.
Hoezo geen vast IP? Ja, het werkt via DHCP, maar je krijgt in principe altijd hetzelfde IP adres, net als bij Demon. Bij Demon is mijn IP adres (na BaByXL werkzaamheden) ook wel eens veranderd. En "niet alle poorten" open is natuurlijk ook een beetje overdreven, alleen de uitgaande poort 25 is dicht. Ik denk niet dat dat voor veel mensen een reden zal zijn om Orange links te laten liggen; als je een eigen mailserver draait is het natuurlijk lastig maar het is - zelfs hier op GoT - natuurlijk maar een relatief kleine groep mensen die dat doet.

Ik vind persoonlijk dat Orange een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding heeft. Nee, de support is niet van Demon of XS4ALL-niveau en de rest van de voorzieningen zijn dat ook niet echt, maar als het je puur om de verbinding gaat (email loopt bij ons via een andere provider, voor Usenet heb ik TweakNews) dan is Orange wat mij betreft een prima optie.

[ Voor 4% gewijzigd door NNF op 24-02-2007 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de mensen die wachten niet helemaal ongelijk geven. Het enige wat men riskeert is dat op het moment dat men toch beslist om weg te gaan, men te laat is, of de aanbieding van keuze er niet meer zijn. Dat had ik dus vorige maand. Een dag te lang gewacht op meer info van XS4All.

Denk echter dat voooral de mensen die aktie korting hadden zich bekocht zullen voelen bij XS4All. Ik zelf had de simpele 1536/768 DSL Express voor Euro 21.95. Iets gelijkwaardigs, als ik het me goed herinner, bij XS4All was 1600/512 voor Euro 23.95.

Als alles goed gaat heb ik straks 12-24MB met alles erop en eraan voor Euro 20 en een klein beetje. Denk dat iedereen wel snapt dat XS4All daar NOOIT tegenop kan.

Veel opmerkingen zie ik over die 2 jaar aan TweakDSL vast zitten. Echter, als je tevreden bent met een provider ben je niet gauw geneigd naar een ander te gaan, toch? Was zelf al 3 jaar bij Demon en tot begin vorig jaar tevreden met de standaard 512/256 en tot nu tevreden met de standaard 1536/768. Bovendien, het moet toch ergens vandaan komen. Door de lange vaster termijn ben je een zekerheid voor TweakDSL en daar staat een deel van de korting voor.

Conclusie voor mij is dat mensen met een standaard aansluiting, en zeker degenen met aktie korting van Demon, beter af zijn ergens anders omdat dat goedkoper kan met gelijkaardige service. Gezien het feit dat TweakDSL tot nog to, express tot nog toe, weinig oplevert via diverse fora....................

Wat Speedling betreft. In het verleden veel problemen over gelezen. Inderdaad behoorlijk goedkoop. ECHTER. Zodra het mis gaat zit je in de problemen. De aftersales service dus. Ook nu kun je nog een aantal horror verhalen lezen in het Speedling topic. Daarentegen staan er naar verhouding ook een aantal goede ervaringen.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja niet alle poorten staan open bij Wanadoo/Orange. In de reeks 12xxx en 16xxx staan niet alle poorten open en die heb ik wel nodig voor cardsharing van mijn dreamboxen.

Zolang ik korting heb bij Demon blijf ik. Nu 45 voor 16/1.
Kan geen enkele nu tegenop. Komt xs4all niet met een goede aanbieding dan stap ik over. Ik wil gelijke prijs voor dezelfde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Damocles.NL schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:06:
Als er storing is dan merk ik snel genoeg dat het niet aan mijn kant zit. En ach, als het dan 1 keer voorkomt dat ik ze moet bellen dan is dat niet heel erg natuurlijk.
Een keer 10 minuten kost al 7 euro. En dan mag je hopen dat het in een keer opgelost is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 20:45

Redlihcs

? of !

Onderstaande kwam ik tegen op: http://www.internode.on.net/adsl2/graph/index.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.internode.on.net/images/copyright/internode-adsl2-distance.jpg

Let wel, het zijn de theoretisch maximale waarden.

Een erg hoopvol plaatje >:)

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 14:52

Arno

PF5A

NNF schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:19:
Hoezo geen vast IP? Ja, het werkt via DHCP, maar je krijgt in principe altijd hetzelfde IP adres, net als bij Demon. Bij Demon is mijn IP adres (na BaByXL werkzaamheden) ook wel eens veranderd. En "niet alle poorten" open is natuurlijk ook een beetje overdreven, alleen de uitgaande poort 25 is dicht. Ik denk niet dat dat voor veel mensen een reden zal zijn om Orange links te laten liggen; als je een eigen mailserver draait is het natuurlijk lastig maar het is - zelfs hier op GoT - natuurlijk maar een relatief kleine groep mensen die dat doet.
Ik draai thuis een prima secured SMTP server en wil dat zeker graag zou houden. Voor mij is dat dus een reden om een ISP links te laten liggen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

Doe ik ook nog ff een duit in het zakje ... :

Ik draai m'n bedrijfje op een lijn van demon en heb daar een mailserverplus fileserver aanhangen.
Nu gaan we naar een ander pand en ik vraag Demon dus of ik mijn lijn kan gaan verhuizen.
Het tijdschema is erg belangrijk omdat ik niet 1 dag zonder kan zitten.
Zegt die griet aan de telefoon gewoon heel droog : "dat kan niet ... dus U wilt opzeggen ?"
"Dat zeg ik niet ... Ik wil gewoon bij Demon blijven maar mijn lijn verhuizen"
"Dus U wilt opzeggen ? Stuur ik u gelijk een emailtje waar u dat kunt bevestigen"
"Ja ho effe , ik zeg helemaal niks op : ik wil antwoord op mijn vraag in normaal nederlands en liefst ook nog een minuutje aandachtig luisteren van je."
"Het emailtje is onderweg, fijne dag meneer"

Mijn klomp breekt ... Dat is wel het laatste wat ik van Demon had verwacht ...
En de volgende "Call-agent" flikte me precies hetzelfde ...

Laters Demon ... Ik ben jullie spuugzat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:15

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Dat viel toch wel te verwachten? Demon bestaat eigenlijk niet meer, verhuizen = opzeggen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
Trinsec schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:23:
Dat viel toch wel te verwachten? Demon bestaat eigenlijk niet meer, verhuizen = opzeggen.
Nou nee, verhuizen is doorgeven aan XS4all dat je wilt verhuizen.
Dat dat mischien nu even wat lastiger is voor XS4all, omdat ze ook net in de migratieperiode valt kan mischien voor een uitzondering zorgen, maar dit is gewoonweg lomp van de Demon helpdesk.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:05
Verhuizing bestaat niet meer onder Demon..je moet gewoon zien ik vraag internet aan op mijn nieuwe adres...provider is persoonlijke keuze.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft Demon gesleuteld aan poort 25? heb problemen met IMAP folders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:15:
imap gaat niet over poort 25
Poort 443 als ik mij niet vergis en ergens in de 900 voor s-imap.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
143, maar de smtp gebruik je wel en deze is 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2021
Ik vind het best stil rond de overname op dit moment, heb wel een nieuwsbriefje gehad, maar word daar ook niet erg veel wijzer van. Ze zouden toch met 'aanbiedingen' komen om je lijn te up of down graden?

Mijn server hangt inmiddels in een datacenter zodat mijn sites en mail het gewoon blijven doen, wat demon/xs4all ook doet met die lijn. Want ze hadden laatst ookal mn ip aangepast. (daarnaast is de upload daar ook lekker snel, dus hoef ik niet zo'n dikke verbinding thuis)

Maar goed, ik wil wel eens weten wat ze nu van plan zijn, krijg ik zometeen automatisch een xs4all only abbo? of mag ik kiezen wat ik krijg? Want zelf wil ik nu wel naar de sloomste cheapste verbinding, heb nu toch geen hoge snelheden meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 22:09
Als je even terug leest kun je zien dat dat laatste nog wel eens een probleem kan zijn. Het advies is om _NU_ (nog bij demon) te downgraden naar 1,5Mbit.
Straks kan het niet meer en betaal je minstens 30 eur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet om negatief te zijn. Echter wat ik toch nu toe heb gelezen, hier en op FTD, geeft mij weinig vertrouwen in de overgang van Demon naar XS4All. Vooral de manier waarop alles gaat zit mij een beetje dwars. Valt me erg tegen van het vroegere hacktic.

Ik zou iedereen aanraden, en zeker degenen met die aktie korting, om zo snel mogelijk een andere provider te vinden. Ik denk persoonlijk dat, kwa service en prijs, je bij diverse andere providers beter af bent.

Vind het zelf heel jammer, want was ALTIJD heel tevreden over Demon. Heb in de 3 jaar tijd maar 2 keer geen internet gehad. Beide keren was dit na een aantal uren vanzelf opgelost. Had tot voor kort zelfs een hoge pet op van XS4All omdat ze voorvechters waren, maar ben er door recente verhalen en nieuws op teruggekomen.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The new one
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-08 00:15
Sinds enkele dagen zie ik geen aanvullingen meer op de nieuwsgroep demon.nl.support
De voor mij laatste zichtbare posting is van 23-2-2007
Weet iemand wat hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ligt aan jouw client, ik zie hier prima nieuwe berichten van 28-02-2007 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
The new one schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:29:
Sinds enkele dagen zie ik geen aanvullingen meer op de nieuwsgroep demon.nl.support
De voor mij laatste zichtbare posting is van 23-2-2007
Weet iemand wat hier aan de hand is?
news.demon.nl verwijst nu naar newszilla van xs4all ipv supernews. Je moet even de artikelnummering in je client resetten, of anders gewoon een nieuw account in je client aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Insano schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 08:41:
Maar goed, ik wil wel eens weten wat ze nu van plan zijn, krijg ik zometeen automatisch een xs4all only abbo? of mag ik kiezen wat ik krijg? Want zelf wil ik nu wel naar de sloomste cheapste verbinding, heb nu toch geen hoge snelheden meer nodig.
Je krijgt t.z.t. een brief met een persoonlijke aanbieding. Als je een andere snelheid wilt dan dat in die brief staat, kan je dat tegen die tijd via een website aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:15:
Er worden geen poorten geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Trinsec schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:23:
Dat is ook altijd al zo geweest, hoor. Verhuizen betekent bij Demon opzeggen & nieuwe lijn aanvragen. Enige verschil nu is dat dat nieuwe lijn aanvragen niet meer bij Demon kan, maar bij XS4ALL moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 09:33

Quarin

Ondertitel... wasda?

Ik ben toch wel benieuwd wanneer nou precies iets gaat gebeuren. We gaan 28 juni verhuizen en tot die tijd moet er echt wel internet zijn. Van provider wisselen is dus geen optie (zit je weer aan een jaar vast), maar als we gewoon omschakelen naar xs4all kunnen we dat dan wel na 2 maanden oid opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 00:25
Eindelijk de brief met de aanbieding gehad....

Voor mijn abbo's (op 2 verschillende adressen):

Demon 6 Mbit abbo, via BBNed nu 8/1 Mbit geleverd wordt 6Mbit/1Mbit: 39,95 euro

Demon 6 Mbit abbo, via BabyXL nu 6/1 Mbit geleverd wordt 6Mbit/1Mbit: 39,95 euro

Jammer dat de 8 mbit naar 6mbit gaat.. Maarjah.. eigenlijk heb ik die 8 mbit nooit officieel gehad.

Ik betaalde 36,50 per abbo .. helaas dus 3,45 euro omhoog..maar ik krijg er wel aantal extra dingen voor terug.. voor weinig. Zoals een maandelijkse factuur.. Kan ik eindelijk een deel van het abbo geld via mn werkgever terug krijgen :9

Ik denk dat ik in ga op het aanbod en voorlopig blijf. Vroeger ook bij xs4all gezeten.. prima provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:50
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:25:
Pfff zonet eens even bekeken naar die nieuwe prijs voor 12 Mbit..
Sjesus zeg ben ik blij dat ik me aan heb gemeld voor Tweakdsl met de aanbieding van 499,-
Wat een vreselijk belachelijk bedrag is dat. Hoe krijgen ze het in hun hoofd.

Het is Bye Bye XS4all!!!

Xs4all :r :r :r :r
Ben ook over naar Tweakdsl, 499,- is ff meer dan 20 euries p/m en ook nog een verdraaid goeie newserver erbij.
Heb ruim drie jaar bij Demon gezeten en zonder deze overname nog steeds klant geweest.
Wens iedereen veel succes bij XS4all toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

beuki schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:51:
Eindelijk de brief met de aanbieding gehad....

Voor mijn abbo's (op 2 verschillende adressen):

Demon 6 Mbit abbo, via BBNed nu 8/1 Mbit geleverd wordt 6Mbit/1Mbit: 39,95 euro

Demon 6 Mbit abbo, via BabyXL nu 6/1 Mbit geleverd wordt 6Mbit/1Mbit: 39,95 euro

Jammer dat de 8 mbit naar 6mbit gaat.. Maarjah.. eigenlijk heb ik die 8 mbit nooit officieel gehad.

Ik betaalde 36,50 per abbo .. helaas dus 3,45 euro omhoog..maar ik krijg er wel aantal extra dingen voor terug.. voor weinig. Zoals een maandelijkse factuur.. Kan ik eindelijk een deel van het abbo geld via mn werkgever terug krijgen :9

Ik denk dat ik in ga op het aanbod en voorlopig blijf. Vroeger ook bij xs4all gezeten.. prima provider
Bedankt voor die info. Prijs valt me eigenlijk mee. Zit daar ook voip bellen bij in?
De prijs komt exact overeen met de prijs die ik over 2 jaar ga betalen bij Tweak.
(Hoewel ik de eerste 2 jaar slechts 16.63 euro per maand hoef te betalen,
en bij Tweak wel mijn oude snelheid van 8 megabit behoud.)
Maar ik wist zowiso al dat ik niet bij Demon/Xs4all wilde blijven,
voornamelijk omdat het bij Xs4All niet mogelijk is binaries te uploaden.
Verder liep ik wel eens tegen de retentie grens aan bij Xs4All,
dat is me bij Tweak nog niet gelukt, 50 dagen, en geen snelheids-cap.
Ik ben nu weer net zo tevreden als 3 jaar geleden toen ik naar Demon ging. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:16

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik vraag me effe af dat als je ingaat op de verlengening van demon door xs4all, of je dan niet gelijk weer aan een jaar abonnement bij hun vastzit, ik wil namelijk overstappen op orange zodra dat beschikbaar komt hier (uiterlijk eind maart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Dat aanbod van XS4all valt niet tegen, 5 euro meer teken ik ook wel voor :Y)

Echter betaal ik nu voor mijn 6/1 (op 8/1) 25 euro en dan is 39,95 ineens wel een stukje duurder ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Quarin schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:52:
Ik ben toch wel benieuwd wanneer nou precies iets gaat gebeuren. We gaan 28 juni verhuizen en tot die tijd moet er echt wel internet zijn. Van provider wisselen is dus geen optie (zit je weer aan een jaar vast), maar als we gewoon omschakelen naar xs4all kunnen we dat dan wel na 2 maanden oid opzeggen?
Ja, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oele_ schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:55:
[...]

Er worden geen poorten geblokkeerd.
Okay :)
Ben er ook al achter dat er een ander probleem was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog geen brieven met een aanbieding 16/1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuki
  • Laatst online: 11-09 00:25
Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 08:52:
Ik vraag me effe af dat als je ingaat op de verlengening van demon door xs4all, of je dan niet gelijk weer aan een jaar abonnement bij hun vastzit, ik wil namelijk overstappen op orange zodra dat beschikbaar komt hier (uiterlijk eind maart)
In de brief staat dat het om een maandelijks abbonnement gaat. Je kan elke maand opzeggen. Geen 1 jaar vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Kwam die brief hier maar :P

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb ook nog niks ontvangen tot nu toe. Laat ze nog maar mooi even wachten:)

Ik zit er toch aan te denken nog maar even bij xs4all te blijven, desnoods op wat lagere snelheid. Dat je per maand kan opzeggen is voor mij wel handig aangezien ik toch van plan ben het komende jaar te gaan verhuizen. Anders zit je weer met verhuiskosten enzo.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Nieuwsbrief maart 2007

1. Overstap van Demon naar XS4ALL
2. Nieuwe instellingen voor klanten met een dial-up (SDU) abonnement
3. Toegang tot Supernews per 1 maart gesloten
4. XS4ALL en veiligheid
5. NotieNotie: een netwerk als helpdesk
6. Symposium Science Fiction Science Faction

1. Overstap van Demon naar XS4ALL
Goed nieuws: de eerste abonnees van Demon hebben inmiddels per brief hun
aanbod voor een XS4ALL Only abonnement ontvangen en zullen binnenkort
worden omgezet naar dit abonnement. Wat gaat deze overstap straks betekenen
voor uw DSL-verbinding, mail en homepage?

DSL-verbinding
Na de overstap op het XS4ALL Only abonnement blijft uw DSL-verbinding
gewoon werken zoals u dat gewend bent. Ook het IP-adres dat u nu bij Demon
heeft blijft hetzelfde na overstap. U hoeft hiervoor niets te veranderen.

De Demon e-mailadressen die u nu gebruikt blijven gewoon werken tijdens en
na de overstap naar XS4ALL. U hoeft geen instellingen aan te passen en er
gaat geen mail verloren. Om overlast tot een minimum te beperken vindt het
overzetten van mail voornamelijk 's nachts plaats. U krijgt bericht zodra
XS4ALL hiermee start.

Homepage
Het adres van uw huidige homepage, www.systeemnaam.demon.nl, blijft
behouden na de overstap. U krijgt maar liefst 180 MB extra schijfruimte, in
totaal 200 MB. De homepage kunt u straks ook vinden op
www.xs4all.nl/~xs4allloginnaam . U hoeft geen instellingen aan te passen.

2. Nieuwe instellingen voor klanten met een dial-up (SDU) abonnement
Demon klanten die inbellen krijgen, om technische redenen, een nieuwe
loginnaam van XS4ALL en een nieuw inbelnummer. Deze nieuwe gegevens zijn
eenvoudig in te stellen. De bij het dial-up (SDU) abonnement behorende
Demon e-mailadressen blijven gewoon werken, zonder dat u hiervoor
instellingen hoeft aan te passen. Als u bij Demon het dial-up abonnement
afneemt als apart (betaald) product, dan krijgt u een aanbod om over te
stappen op het abonnement Pack van XS4ALL voor EUR 9,95 per maand. Pack is
goedkoper en uitgebreider dan het Demon dial-up abonnement. U ontvangt
hierover nog een aparte brief.

3. Toegang tot Supernews per 1 maart gesloten
Zoals al in de vorige nieuwsbrief gemeld heeft Demon besloten gebruik te
gaan maken van de binary newsserver Newszilla van XS4ALL. Demon heeft
daarom per 1 maart de toegang tot Supernews gesloten. Om de wisseling van
newsserver voor u zo eenvoudig mogelijk te maken, hebt u al enige tijd
kosteloos toegang tot Newszilla. Dit geldt ook voor de XS4ALL tekst
newsserver news.xs4all.nl. Per 1 maart verwijst news.demon.nl naar
newszilla.xs4all.nl. Het gebruik van Newszilla blijft gratis: het is straks
inbegrepen in uw abonnement bij XS4ALL.

4. XS4ALL en veiligheid
XS4ALL heeft zich altijd sterk gemaakt voor een veilig internet, zoals
blijkt uit de rechtszaken over spam die uiteindelijk hebben geleid tot een
wettelijk spamverbod. Zodra u overgestapt bent naar XS4ALL kunt u gratis
gebruik maken van een virusscanner en een firewall van McAfee, inclusief
updates en nieuwe versies. Daarnaast geven we op onze veiligheidspagina�s
uitgebreide informatie en tips over de risico's op internet en de
verschillende mogelijkheden om uw computer en uw gegevens te beveiligen.
Daar kunt u nu al van profiteren.
Lees verder: www.xs4all.nl/veiligheid/

5. NotieNotie: een netwerk als helpdesk
Regelmatig krijgen de helpdeskmedewerkers van XS4ALL vragen binnen over
onderwerpen die zij niet ondersteunen. Tegelijkertijd weten we dat vele
internetters deze vraag zouden kunnen beantwoorden. Zo ontstond het idee
voor de website NotieNotie, een platform om ideeen, wensen en inzichten te
delen. U kunt er een lijst aanleggen met uw wensen en wensen van anderen.
Bezoekers kunnen informatie uitwisselen en bespreken hoe de wens te
realiseren is. XS4ALL nodigt u van harte uit om een kijkje te nemen.
NotieNotie is voor iedere internetter toegankelijk en we hopen dat heel
internettend Nederland plezier heeft van dit initiatief.
U vindt de website op: http://www.notienotie.nl/

6. Symposium Science Fiction Science Faction
Samen met Waag Society en het Cyberspace Salvations onderzoeksteam
(Universiteit Leiden en Erasmus Universiteit Rotterdam) organiseert XS4ALL
een symposium van drie avonden over de kruisbestuiving tussen science
fiction en 'science faction' - de ontwikkeling van computertechnologie.
Prominente ontwerpers van virtuele werelden, cyberpunk schrijvers en de
oprichter van een cyberculture magazine gaan in gesprek met het publiek en
sociale wetenschappers. Sprekers op de eerste avond zijn Bruce Sterling
(VS) (science fiction schrijver, visionair) en Peter Pels (NL)
(Antropologie, Universiteit Leiden). De voertaal is Engels.
Data: 21 maart, 11 april en 2 mei 2007
Meer informatie vindt u op: http://www.cyberspacesalvations.nl/
Dat IP adressen niet veranderen is voor mij een GROOT voordeel :P

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok heb de brief binnen, met "DE SPECIALE AANBIEDING" A sociaal van €35 naar €59,95
Hoe durven ze zo een belachelijke verhoging door te voeren.
En de snelheid gaat ook nog eens omlaag welliswaar mer 288 kbit maar toch.

Maar als het goed is ben ik net op tijd met mijn overgang naar tweakers.
Ik wil echt niets meer met die mensen van XS4all te maken hebben zo.
Ze hebben je gewoon aan het lijntje gehouden met de speciale aanbieding.

:r :r :r :r :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Arno schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:19:

Echter betaal ik nu voor mijn 6/1 (op 8/1) 25 euro en dan is 39,95 ineens wel een stukje duurder ;)
Ze zouden voor de on-officiele actie-gebruikers een """speciaal""" aanbod doen hè? :P

Niet veranderende IP-adressen is ook wel relaxt en niet-veranderende email-adressen idem ditto etc. Ik ben benieuwd, €25,- + 5 euro-tjes = €30,-, dat vind mn huisbaas vast wel acceptabel :P

Al ben ik benieuwd wat voor abo de poster boven mij had, dat ie geen 5 euro omhoog gaat maar 25 :+

[ Voor 29% gewijzigd door Osiris op 02-03-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de duidelijkheid ik had het 12 Mbit abb voor €35
Dat zou officieel het XS4all Fast abb worden van €79 maar nu "TIJDELIJK" met €20 korting.
Maar er stond niet bij voor hoe lang dit geld...

Belachelijk dat ze je over bijvoorbeeld 2 maanden ineens op €79 euro per maand kunnen gooien. :X

:r :r :r :r kan ze niet genoeg gebruiken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Hmm IP-adres blijft hetzelfde.. wil dat zeggen dat BBned/BabyXL nog steeds de aanbieders blijven van het DSL signaal?
Als BBned ten tijde van Demon nog geen 6/1 profielen had, hebben ze dat nu ook niet.
Kortom, ik vermoed dat het 6/1 wat 8/1 was in de praktijk gewoon gelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Symposium Science Fiction Science Faction; ik ben zo enthousiast over dit extraatje dat ik speciaal voor deze bijeenkomst een blij XS4all lied ga schrijven (voertaal engels)...komop hee, wat is dit voor jaren 60 gedoe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 11:55
Arno schreef op Thursday 01 March 2007 @ 08:19:

Als ik dat aanbod krijg dan blijf ik ook. Dan betaal ik 40 euro maar kan mijn foonlijn a 10 euro opzeggen. Dan betaal ik 30 euro voor een 8 mbit lijn.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Demon is eigenaar van de ip ranges, niet BBNed of BabyXL.
Zag ook op newssites tarieven staan van Fast voor 16mb. Even afwachten wat er in mijn brief staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:21:
Demon is eigenaar van de ip ranges, niet BBNed of BabyXL.
Zag ook op newssites tarieven staan van Fast voor 16mb. Even afwachten wat er in mijn brief staat.
Oh, in een eerder bericht had ik meen ik gelezen dat in sommige gevallen het technisch niet mogelijk zou zijn om je IP-adres te behouden, wanneer je op een andere DSL-provider over zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:47:
[...]

Oh, in een eerder bericht had ik meen ik gelezen dat in sommige gevallen het technisch niet mogelijk zou zijn om je IP-adres te behouden, wanneer je op een andere DSL-provider over zou gaan.
Of het technisch niet mogelijk is, is denk ik niet eens van belang. Providers hebben daar volgensmij niet eens een procedure voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Technisch kan je alles natten. Als je maar de ranges bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds geen persoonlijk aanbod gehad. betaal nu 35 euro voor 6mbit , als ze hier niet meer dan 5 euro bij op doen switch ik niet (ben ik er nog te lui voor) maar ik ga never nooit niet 60 euro betalen of snelheid inleveren.

Trouwens wel lekker dat supernews nog niet is afgesloten, 6 lijntjes via hun en 3 via de xs4all server, mijn series vliegen binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat je het daar mis hebt want sinds 26 Februari verwijst news.demon.nl naar de newszilla server.

Hoe kom je erbij dat je Supernews nog hebt? Bovendien, Supernews had altijd maar 3 threads, niet 6??!!

Als het wel zo is zou ik graag willen weten hoe? Totdat ik over ben naar m'n nieuwe provider zou ik in dat geval gewoon weer Supernews gebruikem. Krijg nu namelijk met regelmaat incompletes en articles not found.

Greetz.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds alle gegevens van supernews in grabit staan en ik heb newszilla er apart ingezet, ik kan nu over 9 threads downloaden (6 via supernews en 3 via newszilla) hoe dat ineens kon weet ik ook niet maar zolang als dat het werkt vind ik het prima.........

ga binnenkort toch de nieuwstoevoer van tweak proberen dus hopelijk wil dit nog een paar dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij ook al naar TweakDSL.

Denk dat alle Demonen elkaar daar weer tegen zullen komen. Echter om eerlijk te zijn. Het was ook een niet te versmaden aanbieding. Persoonlijk voor de komende 2 jaar, 1 Euro minder betalen en een verbinding die 6-12x sneller is dan die van Demon, goede newsserver, Voip en 250MB inplats van 25. Wacht hier HEEL ongeduldig maar tevreden af.

Echter, heb jij dan in grabit nog steeds news.demon.nl staan?? Als dat zo is dan zit je gewoon via newszilla te downloaden, want daar verwijst deze nu naar. Als je wat anders hebt staan ben ik zeer geinteresseerd??!! Denk echter dat je de threads van de verwijzing gebruikt, en omdat we als Demon abonnees ook van newszilla gebruik mochten maken dat je daar je andere threads vandaan haalt.

Zou gedacht hebben dat XS4All daar wel op gechecked zou hebben. Jouw geluk denk ik dus.

Greetz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:37:
Ik heb nog steeds alle gegevens van supernews in grabit staan en ik heb newszilla er apart ingezet, ik kan nu over 9 threads downloaden (6 via supernews en 3 via newszilla) hoe dat ineens kon weet ik ook niet maar zolang als dat het werkt vind ik het prima.........
Ik had ook expliciet de hostname van Supernews als newsserver toegevoegd, maar ik kreeg toch écht op 28 februari zo rond 21:00 een dikke error.. :/ Helaas. Want Newszilla is en blijft nou eenmaal rotter dan Supernews. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En bij mij is dat feest helaas ook voorbij, ze hebben me inmiddels weer 6 draadjes afgepakt, ik moet het dus ook weer met 3 doen. It was fun while it lasted ......... Ik hou demon/xs4all nog even aan als adsl maar ik ga alwel vast de tweak nieuwsserver uitproberen, als dat bevalt stap ik misschien ook nog helemaal over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 20:45

Redlihcs

? of !

Gelukkig binnenkort naar Tweak. Maar zal het nog even met Demon/XS4All moeten doen. Helaas is sinds gister de download van de nieuwsgroepen weer flink gedaald. Haalde eerst 680 KB/s (6 threads). Nu nog maar 440 KB/s (3 threads).

Ik meende dat newszilla uncapped was??

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ghe, m'n ouders moeten 1 cent meer betalen voor hun abo als ze overstappen naar Xs4all.. Nou, mooi laten zitten dus, geen gezeik met overstappen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik heb dus nog steeds geen brief gekregen :'(

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Kzal vanavond in Utrecht eens kijken, maar ik gok, aangezien Arno ook nog niets heeft, dat daar ook nog niets ligt... :)

Ze zullen nog wel aan 't overleggen zijn wellicht over de """speciale""" aanbiedingen omtrent klanten die gebruik hebben gemaakt van de officieuze aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Osiris schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:56:
Kzal vanavond in Utrecht eens kijken, maar ik gok, aangezien Arno ook nog niets heeft, dat daar ook nog niets ligt... :)

Ze zullen nog wel aan 't overleggen zijn wellicht over de """speciale""" aanbiedingen omtrent klanten die gebruik hebben gemaakt van de officieuze aanbieding?
Tsja, een groot deel van die klanten heeft dit topic (en het topic over die aanbieding) gelezen, dus die zullen ook wel weten wat een redelijke aanbieding is en wat niet. Daar moet je inderdaad wel even over overleggen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Nog niets gekregen hier iig... Ze overleggen nog maar ff lekker voor een leuk bedrag :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joennie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 18:46

joennie

Certified SCRUM Professional

Nou, ik heb de brief wel gehad en ben erg geschrokken.
N.a.v. de 'tweakers-actie' ben ik van 3 mbit naar 12 mbit gegaan (tegen een tarief van EUR 35,-).

Ik kreeg nu een brief dat ik nog steeds 3 mbit-klant was (met een theoretisch maximaal haalbare snelheid van 12 mbit...volgens dezelfde tabel). Ik kreeg een aanbod van 3 mbit xs4all-only voor EUR 29,95. Ik heb opgebeld dat ik toch echt een 12 mbit-klant was. Ze zouden me overzetten, maar dan tegen een maandtarief voor xs4all-only van EUR 59,95!!!

Kortom: de actie zou niet worden overgenomen door xs4all (zo vertelde de service-medewerker mij).
Ik moet zeggen: service is prima, kwaliteit is (vaak) hoogstaand, maar 59,95 is mij VEEL te hoog. Ik ga 'ns bij een andere leverancier snuffelen...

Linux aanhanger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Ook nog geen brief hier, ben benieuwd.... ik wil wat er ook gebeurd mijn 1mbit upload houden, download is zelfs minder belangrijk voor me.....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facer
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Zelf heb ik ook geen brief binnengehad maar na het lezen van Joennie zijn verhaal over de brief die hij had ontvangen wil ik er eigenlijk ook niet meer op wachten.

Tevens is sinds 1 maart 2007 de newsserver echt om te huilen. Alles komt maar voor 80% goed binnen en de retentie is er ook op achteruit gegaan.

Morgen overleg met de rest van de bewoners van het huis om over te stappen op TweakDSL al wordt die ook wel af geraden door personen die het 1,5 jaar geleden hadden maarja alles beter dan dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Er zijn ook positieve reacties op de brief, ik wacht wel even af. Ik ben best bereid iets meer te betalen, maar het HOEVEEL is afhankelijk van welk aanbod ze gaan doen ;)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 23:08:
En bij mij is dat feest helaas ook voorbij, ze hebben me inmiddels weer 6 draadjes afgepakt, ik moet het dus ook weer met 3 doen. It was fun while it lasted ......... Ik hou demon/xs4all nog even aan als adsl maar ik ga alwel vast de tweak nieuwsserver uitproberen, als dat bevalt stap ik misschien ook nog helemaal over
Dit probleem heb ik ook. Alles komt sinds 1 maart incompleet binnen, en de snelheid kwakkelt. Het is echt 1 grote ramp qua nieuwsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een brief gehad die een 3Mb abo had bij demon?
En zojah hebben die genen dan een rederlijk bod gerkegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 14:26
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:49:
[...]

Dit probleem heb ik ook. Alles komt sinds 1 maart incompleet binnen, en de snelheid kwakkelt. Het is echt 1 grote ramp qua nieuwsgroepen.
En dat komt dus omdat sinds 1 maart, we geen Supernews meer gebruiken, maar die newsserver van xs4all.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik heb (als 'opstapper' van die aanbieding) net mn brief ontvangen. De 25 euro (was 36,95) wordt 39,95 euro. In de brief staat ook dat ik BINNENKORT mijn thuis nummer naar VoiP kan laten omzetten, maar dat duurt dus nog wel ff :P

Wat wel onduidelijk is, is dat ze aangeven geen passende vergelijkbare dienst hebben. Dus 'downgraden' ze een 8mb naar 6mb en geven tijdelijk 20e korting. Het lijkt er dus op dat ik straks naar een 8mb 'moet' voor 60 euro :/

Zolang ik die 6mb voor 40e heb, vind ik het wel best. Als ik dus naar 8mb voor 60e moet, is het :w XS4all :+

edit:
Even ingelogd op www.xs4all.nl/demon/migratie en die XS4all Only basic is dus inderdaad 8mb voor 60e :X

[ Voor 9% gewijzigd door Arno op 08-03-2007 14:29 ]

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Arno schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:26:
Ik heb (als 'opstapper' van die aanbieding) net mn brief ontvangen. De 25 euro (was 36,95) wordt 39,95 euro. In de brief staat ook dat ik BINNENKORT mijn thuis nummer naar VoiP kan laten omzetten, maar dat duurt dus nog wel ff :P

Wat wel onduidelijk is, is dat ze aangeven geen passende vergelijkbare dienst hebben. Dus 'downgraden' ze een 8mb naar 6mb en geven tijdelijk 20e korting. Het lijkt er dus op dat ik straks naar een 8mb 'moet' voor 60 euro :/

Zolang ik die 6mb voor 40e heb, vind ik het wel best. Als ik dus naar 8mb voor 60e moet, is het :w XS4all :+

edit:
Even ingelogd op www.xs4all.nl/demon/migratie en die XS4all Only basic is dus inderdaad 8mb voor 60e :X
XS4ALL heeft toch helemaal geen 8 Mbit-abo's? En dat 'tijdelijke' werd door Demon-mensjes in demon.nl.support uitgelegd als een eenmalige 'actie'. Je hebt vier weken de tijd om het te accepteren en zodra je daarna upgrade/downgrade, dan ben je de mogelijkheid tot korting ook weer kwijt. 't Is, beweren ze, dus niet zo dat je na een aantal maanden plotseling toch 't volledige bedrag moet dokken.

Hoeveel betaalden we vóór die "Tweakers-actie" eigenlijk voor ons 8 Mbit-abo? (Wat eigenlijk onder Demon ook al 6 Mbit was officieel.)

Zie ook de thread in demon.nl.support :)

Trouwens, dat bij XS4ALL ADSL Basic je upload naar 768 kbps verlaagd wordt vind ik wel enórm verneukeratief! Ohnee, ik lees weer mis, da's bij "ADSL van KPN" zo, bij "XS4ALL Only" is 't wel netjes 8/1 Mbit :)

Hm, hier nog geen brief Arno :o

[ Voor 14% gewijzigd door Osiris op 08-03-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

36.95, dat zei ik dus al :P

En als het dus een permanente 40e voor 6/1 is, vind ik het wel prima :)

[ Voor 58% gewijzigd door Arno op 08-03-2007 15:17 ]

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Tja, eerder betaalden we bij Demon iets van 65 euro voor 8/1... Ook gruwelijk duur als je dat nu bekijkt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-09 13:10
Net even contact gehad met Demon met de vraag hoe je moet opzeggen. De mevrouw aan de telefoon gaf aan dat dat niet meer hoefde. Als je overstapt naar een andere dsl provider doen ze een telco-telco. Oke tot zover kan ik dat dan begrijpen maar het lijkt mij toch dat je alsnog even schriftelijk zoiets moet opzeggen?

De nieuwe provider neemt signaal etc. over maar lijkt mij dat ze bij Demon wel even administratief mijn opzegging moeten verwerken toch? Ik bedoel, de nieuwe provider gaat voor mij niet opzeggen, die doen alleen verzoek tot overnamen dsl signaal.

Wat kan ik het best doen. De nieuwe provider wordt overigens Tiscali. Goede ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Nou, customer support wist van niets, dus ga ik ze maar even mailen :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
C00KW4US schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:30:
Oke tot zover kan ik dat dan begrijpen maar het lijkt mij toch dat je alsnog even schriftelijk zoiets moet opzeggen?
Het lijkt me niet dat ze wel een andere provider de lijn laten overnemen maar dan toch jouw abonnement voortzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Osiris schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:22:
Tja, eerder betaalden we bij Demon iets van 65 euro voor 8/1... Ook gruwelijk duur als je dat nu bekijkt :o
Demon heeft het 8/1 abbo al een half jaar geleden op 55 euro gezet. Dit ivm de nieuwere abbonementen die toen geïntroduceerd werden.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Arno schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:26:

edit:
Ok dat wordt dus waarschijnlijk ook mijn 'aanbod'.

Maar zeg eens, ga je echt Voip nemen? Je kan bij xs4all niet eens je nummer behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Nee, ik ga geen VioP doen zolang ik mijn huidige nummer kwijtraak, mogelijk iets voor de toekomst dus.

Verder heb ik antwoord op mijn vraag, zolang ik mijn lijn niet upgrade naar een snellere lijn, blijft het aanbod dus zoals het is.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Michael Knight schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:25:
[...]

Demon heeft het 8/1 abbo al een half jaar geleden op 55 euro gezet. Dit ivm de nieuwere abbonementen die toen geïntroduceerd werden.
Bedoelde ook écht "vroggâh" :+
Arno schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:39:
Nee, ik ga geen VioP doen zolang ik mijn huidige nummer kwijtraak, mogelijk iets voor de toekomst dus.
Áls ik er de mogelijkheid voor krijg (lees: VoIP-modem/VoIP-telefoons met UTP-aansluiting oid), dan neem ik het wel. En waarom? Omdat je het prima naast je bestaande meuQ kunt gebruiken. 't Zou betekenen dat ik met 4 VoIP-telefoons (die ik simpelweg in de switch prik) elke kamer hier (studentenhuis) van een "eigen" telefoon kan voorzien. En ik zou gratisch kunnen bellen met m'n ouders.. Niet dat ik daar nou zo om sta te springen, maar toch, 't kan.

Het is toch een extra dienst van XS4ALL, zoals ze het zelf noemen "best -effort". Zonder garanties enzo. En gratis, tenzij je extra nummers wilt nemen.
Arno schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:39:Verder heb ik antwoord op mijn vraag, zolang ik mijn lijn niet upgrade naar een snellere lijn, blijft het aanbod dus zoals het is.
6 Mbit dus? Hoeveel upload dan? Want het "officiele" 6 Mbit-abo (ADSL van KPN welliswaar) heeft namelijk dus maar 768 kbps upload :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Mijn lijn blijft zoals die is :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Arno

Waarschijnlijk zit je dan met de voorwaarden van XS4all als je op wilt zeggen. Automatisch verlengt met nog een jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 18:03:
@Arno

Waarschijnlijk zit je dan met de voorwaarden van XS4all als je op wilt zeggen. Automatisch verlengt met nog een jaar!
Euhm, in de brief van m'n ouders stond toch echt dat je een maandcontract krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Osiris schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 18:03:
[...]

Euhm, in de brief van m'n ouders stond toch echt dat je een maandcontract krijgt ;)
Dat maakte ik ook al op uit eerdere posts in dit topic :)

Een jaar vastzitten door een overname is niet handig en eerlijk (zeker met zulke vreemde abbonementsovergangen/tarieven).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:18
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:29:
Heeft iemand al een brief gehad die een 3Mb abo had bij demon?
En zojah hebben die genen dan een rederlijk bod gerkegen?
Vandaag binnen: 3072/1024 voor € 29,95.

Voor € 10,- meer krig je 4096... Lekker belangrijk :O

Ik was met de actie te laat, dus ga ik minder betalen, met een maandcontract. Ik denk dat ik maar blijf. Ik ga toch binnen 2 jaar wel verhuizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duz de upload enz blijven gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
Michael Knight schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:25:
[...]

True, ik had inderdaad een 8/1 abonnement voor 55 euro. Ik kom net overigens een brief tegen van Demon van een paar maanden geleden waarbij me werd verteld dat ik voor hetzelfde abonnementsgeld naar 12/1 zou kunnen upgraden.

Is inmiddels niet meer relevant: ik surf sinds 4 minuten geleden via TweakDSL op 12-24/1 voor 40% van het abonnementsgeld van Demon. Nog steeds geen aanbieding gehad van XS4all overigens. Morgen Demon maar definitief opzeggen.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 17-09 10:32
Ook hier (Noord-Holland) geen brief ontvangen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Gilles de Geus schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:23:
[...]
Vandaag binnen: 3072/1024 voor € 29,95.

Voor € 10,- meer krig je 4096... Lekker belangrijk :O

Ik was met de actie te laat, dus ga ik minder betalen, met een maandcontract. Ik denk dat ik maar blijf. Ik ga toch binnen 2 jaar wel verhuizen...
Lijkt mij prima, of zie ik nu iets over het hoofd? Heb ook een 3mbit verbinding bij Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah opzich wel, Wordt je trouwns bij de migratie naar Xs4all ook overgezet naar het kpn netwerk op blijf je gewoon op het bbned of babyxl netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
KPN Wholesale ofzo AFAIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 00:28:
jah opzich wel, Wordt je trouwns bij de migratie naar Xs4all ook overgezet naar het kpn netwerk op blijf je gewoon op het bbned of babyxl netwerk?
Mijn IP adres zou hetzelfde blijven, dus ik vermoed dat het voorlopig zo blijft :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Damocles.NL schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:03:
Ook hier (Noord-Holland) geen brief ontvangen nog.
Ik heb hier ook geen brief ontvangen voor zover ik weet. Maar weet iemand nou precies de procedure als ik van Demon (BabyXL/Tiscali) naar Tiscali zelf wil gaan?

Dit is de info die heb gevonden omtrent overstappen:
Overstappen van ADSL naar Tiscali ADSL
Je kunt heel eenvoudig overstappen van de ene ADSL-provider naar Tiscali ADSL. Tiscali zorgt ervoor dat je huidige ADSL-verbinding probleemloos wordt overgenomen, zodat je nog geen uur zonder internet zit. Volg de volgende stappen voor een naadloze overgang:

Stap 1: Controleer je opzegtermijn bij je huidige provider. Weet je de exacte datum niet neem dan in de winkel contact op met de helpdesk van je provider.

Stap 2: Meld je aan voor Tiscali ADSL. Je Tiscali ADSL-verbinding wordt normaal binnen 3 tot 4 weken opgeleverd maar je kunt ook een wensdatum opgeven binnen drie maanden van nu. Je hebt dan nog recht op de huidige actie. Je kunt dit regelen via het gewone bestelproces, dus kies nu je abonnement en voorkom dubbele kosten!

Stap 3: Zeg je huidige ADSL abonnement op en vermeld duidelijk in de brief dat Tiscali jouw verbinding overneemt. Dit is belangrijk omdat anders je huidige ADSL provider de verbinding laat vervallen en Tiscali je verbinding niet meer kan overnemen. Het kan dan weken duren voor je weer online bent. Bovendien komen er extra kosten bij. Gebruik daarom de voorbeeldbrief

Stap 4: Installeer je nieuwe ADSL-modem met of zonder monteur.
Nu is mijn vraag is dit nou ook de procedure om van Demon naar Tiscali te gaan? Want ik wissel namelijk alleen van provider maar blijf wel op het Tiscali/BabyXL netwerk voor zover ik weet.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
FongWan schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:16:
[...]

Ik heb hier ook geen brief ontvangen voor zover ik weet. Maar weet iemand nou precies de procedure als ik van Demon (BabyXL/Tiscali) naar Tiscali zelf wil gaan?

Dit is de info die heb gevonden omtrent overstappen:

[...]

Nu is mijn vraag is dit nou ook de procedure om van Demon naar Tiscali te gaan? Want ik wissel namelijk alleen van provider maar blijf wel op het Tiscali/BabyXL netwerk voor zover ik weet.
Het belangrijkste is dat je bij Demon niet opzegt, maar dat je dus gaat verhuizen.
Als je opzegt, kan het zijn dat je weken zonder ADSL zit, omdat je huidige provider dan de KPN gaat vertellen dat ze het ADSL-signaal eraf moet halen en zodra/zolang dat in de administratie van de KPN staat, kan je geen nieuw ADSL-abonnement afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
C00KW4US schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:30:
Net even contact gehad met Demon met de vraag hoe je moet opzeggen. De mevrouw aan de telefoon gaf aan dat dat niet meer hoefde. Als je overstapt naar een andere dsl provider doen ze een telco-telco. Oke tot zover kan ik dat dan begrijpen maar het lijkt mij toch dat je alsnog even schriftelijk zoiets moet opzeggen?

De nieuwe provider neemt signaal etc. over maar lijkt mij dat ze bij Demon wel even administratief mijn opzegging moeten verwerken toch? Ik bedoel, de nieuwe provider gaat voor mij niet opzeggen, die doen alleen verzoek tot overnamen dsl signaal.

Wat kan ik het best doen. De nieuwe provider wordt overigens Tiscali. Goede ervaring mee.
Als je overstapt naar een andere DSL-provider, hoef je geen opzegging bij Demon te doen. Demon beschouwt het seintje van de telco dat de lijn is weggemigreerd als een opzegging.

Ik begrijp dat dit bij sommigen een beetje vreemd overkomt, maar we hebben deze procedure bedacht omdat dit voor iedereen zo min mogelijk rompslomp betekent. Demon kan namelijk niets met de mededeling dat je in de toekomst (misschien) wel eens weg gaat migreren. Lijn slopen heeft als gevolg dat jouw migratie fout gaat en gewoon maar stoppen met factureren in het vertrouwen dat je ook echt binnen een maand weggaat werkt ook niet. We moeten dus wachten tot we te horen hebben gekregen van de telco dat de migratie ook echt is gebeurd. Om dan nog een keer een schriftelijke opzegging te gaan eisen (terwijl je dus al weg bent) is eigenlijk alleen maar kinderachtig en zou zorgen voor een hoop ergernis, rompslomp, etc. Ook zou je weer kunnen redeneren dat dat onredelijk zou zijn, aangezien jij misschien al een maand voor migratie had aangegeven weg te willen migreren, maar wij daar niets mee hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Inderdaad, alles gaat naar KPN Wholesale, ook wel bekend als BitStream. Dit is dus *wel* KPN, maar *niet* "ADSL van KPN" of "Mxstream".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Oele_

Jij werkt dus bij Demon en van je reaktie kan ik alleen maar zeggen. Wouw. _/-\o_

Ik zou willen dat ALLE bedrijven zo nadachten voordat ze een procedure opstelden.

Weer een reden dat het jammer is dat Demon er in Nederland mee gestopt is.

Greetz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Oele_ schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:15:
[...]

Om dan nog een keer een schriftelijke opzegging te gaan eisen (terwijl je dus al weg bent) is eigenlijk alleen maar kinderachtig en zou zorgen voor een hoop ergernis, rompslomp, etc.
Juridisch gezien lijkt me dat toch wel wenselijk? Immers, volgens mij staat er in je 'contract' wat je met Demon hebt, dat je abonnement gewoon stilzwijgend verlengt wordt en d'r zal ongetwijfeld expliciet staan dat je 't schriftelijk op moet zeggen.
't Is bij bedrijven vaak genoeg rommelig genoeg, waardoor men heerlijk door blijft factureren, ondanks een schriftelijke opzegging, dus 't zou voor m'n eigen gemoedsrust toch wel prettig zijn dat je 't niet geheel af laat hangen van een 'migratie-bericht'. :P

Nog steeds geen brief hier overigens ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Osiris schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:28:
[...]

Juridisch gezien lijkt me dat toch wel wenselijk? Immers, volgens mij staat er in je 'contract' wat je met Demon hebt, dat je abonnement gewoon stilzwijgend verlengt wordt en d'r zal ongetwijfeld expliciet staan dat je 't schriftelijk op moet zeggen.
't Is bij bedrijven vaak genoeg rommelig genoeg, waardoor men heerlijk door blijft factureren, ondanks een schriftelijke opzegging, dus 't zou voor m'n eigen gemoedsrust toch wel prettig zijn dat je 't niet geheel af laat hangen van een 'migratie-bericht'. :P
Puur juridisch heb je misschien gelijk, en het staat je natuurlijk altijd vrij om een brief te sturen. Ik probeer alleen maar aan te geven wat Demon's opstelling hierin is.
Nog steeds geen brief hier overigens ;(
Je bedoelt een aankondiging van de migratie naar XS4ALL? Die worden in batches verstuurd. Het enige zinnige dat er over te zeggen is, is dat je ergens tussen nu en het begin van de zomer zo'n brief zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Weet je dan ook wanneer de omzettingen plaats gaan vinden ?

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Oele_ schreef op maandag 12 maart 2007 @ 14:48:
[...]

Puur juridisch heb je misschien gelijk, en het staat je natuurlijk altijd vrij om een brief te sturen. Ik probeer alleen maar aan te geven wat Demon's opstelling hierin is.
Snap ik, een prima opstelling overigens, zolang Demon's administratie goed in orde is ;) Zelfkennis siert de menshet bedrijf :P
Oele_ schreef op maandag 12 maart 2007 @ 14:48:
[...]

Je bedoelt een aankondiging van de migratie naar XS4ALL? Die worden in batches verstuurd. Het enige zinnige dat er over te zeggen is, is dat je ergens tussen nu en het begin van de zomer zo'n brief zal krijgen.
Ja klopt, ik zat me alleen af te vragen hóe die batches opgedeeld zijn. Wijkcentrale? Regio? Klantnummer? Abonnement? Wel of geen gebruik gemaakt van de on-officiele "Tweakers-actie"? Arno heeft namelijk z'n aanbod al wél en die is qua abo et cetera praktisch gelijk aan mij. Alleen de locatie verschilt nogal en klant-nr ongetwijfeld ook :P Lijkt me namelijk sterk dat Demon/XS4ALL het in volledige willekeur afhandelt. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 12-03-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Osiris schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:30:
Ja klopt, ik zat me alleen af te vragen hóe die batches opgedeeld zijn. Wijkcentrale? Regio? Klantnummer? Abonnement? Wel of geen gebruik gemaakt van de on-officiele "Tweakers-actie"? Arno heeft namelijk z'n aanbod al wél en die is qua abo et cetera praktisch gelijk aan mij. Alleen de locatie verschilt nogal en klant-nr ongetwijfeld ook :P Lijkt me namelijk sterk dat Demon/XS4ALL het in volledige willekeur afhandelt. :P
Het zit nogal ingewikkeld in elkaar. We proberen bijvoorbeeld ook zoveel mogelijk klanten die in 1 IP-blok zitten tegelijk te migreren om eea netwerktechnisch zo soepel mogelijk op te lossen. Let wel, dat is slechts 1 van de criteria. En let wel, ik zei *proberen*, er kunnen weer andere factoren zijn die dat verhinderen. Verder zijn er een enorm aantal factoren die beslissen wie wanneer gemigreerd wordt. Het gaat te ver om dat hier allemaal uit de doeken te doen. We zijn nu begonnen met klanten die alleen 1 DSL-lijn afnemen, allerlei andere producten en combinaties van producten komen later. Ik ben bang dat je er niet echt een pijl op kan trekken op wanneer je aan de beurt bent en gewoon even moet afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Lekker, er is weer nood onderhoud aangekondigd en net zoals de vorige keren is mijn lijn weer behoorlijk instabiel :/

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Noodonderhoud? Bij mij wordt er niets gerept over "nood" en schetsen ze 't als regulier onderhoud... Echter, wat ik wel vreemd vind:
Gezien de omvang van dit onderhoud kunnen we u helaas niet
precies vertellen op welke dag de onderbreking van uw verbinding valt.
Eronder:
Het onderhoud vindt plaats op de volgende data:

Woensdag 14-03-2007 (klanten verbonden via bbned 10K01)
Donderdag 15-03-2007 (klanten verbonden via bbned 10K07)
Dinsdag 20-03-2007 (klanten verbonden via BaByXL en bbned ERX)
Ah, dus ze kunnen niet zeggen wanneer, maar zeggen het eigenlijk toch wel? Want ik zit via bbned-10k-01.router.nl.demon.net, dus zou, volgens het overzichtje, het onderhoud waar ik last van heb op woensdag gebeuren... Vanwaar eerst A zeggen en vervolgens B impliceren? 8)7

edit:
Kreeg de mail ook 2x.. Zowel geaddresseerd aan postmaster@... en aan m'n voornaam@... Snap alleen niet hoe Demon aan m'n voornaam komt? :+ Kon je je soms ooit opgeven voor een '2e email-adres' qua announces ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door Osiris op 12-03-2007 23:56 ]

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste