Zijn alleen slecht te krijgen zo te zien. Geen van de shops in de prijswatch met een reële prijs heeft er een op voorraad...
Rax heeft er 1 op voorraad. Er zullen niet veel meer 170's komen denk ik.
Verder zijn er iets meer 165's, maar die hebben een 9x multiplier.
Verder zijn er iets meer 165's, maar die hebben een 9x multiplier.
(Bedoeld als normale vraag:) is dat ergens op gebaseerd, dat er niet veel meer zullen komen, of speculatie (m.a.w. moet ik hem nu gaan kopen of niet)?
Het is meer een gok, maar ik bedoel AMD zet nu alles op AM2, F en de nieuwe X4 generatie. Ik verwacht niet dat er over een half jaar nog steeds 939 Opteron's verkocht worden...
Je kan natuurlijk ook later nog één 2e hands halen ofzo...
Je kan natuurlijk ook later nog één 2e hands halen ofzo...
[ Voor 14% gewijzigd door Saturnus op 09-02-2007 15:40 ]
Goed, ik heb Rax een mail gestuurd met de vraag of ze de proc. echt op voorraad hebben en of ze me de coresteppingcode willen mailen. Ben benieuwd of ze dat gaan doen. Zo ja, dan zal ik hem hier posten.
Wil ik proberen mijn voltages iets te verhogen, blijkt dat dat niet kan op mijn moederbord!
Toch wel jammer... Maar ja, dan maar genoegen nemen met 2,5 GHz...
Hij draait trouwens verder perfect, nog niet vastgelopen of iets in die zin. Hij werd net met OC-tools maximaal 43 graden, dus dat vind ik best meevallen.
Wat is trouwens het standaard voltage van AM2-cpu's? 1,35 volt?
Toch wel jammer... Maar ja, dan maar genoegen nemen met 2,5 GHz...
Hij draait trouwens verder perfect, nog niet vastgelopen of iets in die zin. Hij werd net met OC-tools maximaal 43 graden, dus dat vind ik best meevallen.
Wat is trouwens het standaard voltage van AM2-cpu's? 1,35 volt?
[ Voor 42% gewijzigd door Jakkus op 09-02-2007 17:03 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Heb een Opteron 170 besteld (Bij Rax), ben bang dat ze over een aantal maanden niet meer te krijgen zijn en wil toch mijn systeem voorzien van een laatste upgrade op socket 939, vooral Dual-core. Heb ook 2GB CL2 geheugen aangeschaft. Kan hij weer een aantal jaar mee vooruit. Vind het zonde om nu meteen een upgrade naar Core 2 Duo te doen
.
Iemand nog meer bij Rax besteld, wat deden deze?
Iemand nog meer bij Rax besteld, wat deden deze?
Ik heb deze week ook maar een Opteron 170 besteld (zag dat een shop bij mij in de buurt er 1 op voorraad had
) en hij draait lekker moet ik zeggen 
De stepping is CCBBE 0615DPMW en deze heb ik hier al vaker langs zien komen.
Hij is stabiel tot zo'n 2900MHz op default voltage, daarna heeft ie meer juice nodig:

Voltage is op 1.425 ingesteld in BIOS.
De stepping is CCBBE 0615DPMW en deze heb ik hier al vaker langs zien komen.
Hij is stabiel tot zo'n 2900MHz op default voltage, daarna heeft ie meer juice nodig:

Voltage is op 1.425 ingesteld in BIOS.
Anoniem: 205189
Ik heb bij mezelf ook even gekeken wat die "HT Link" ofzo voor invloed had op de performance. Eerst heb ik hem op mijn standaard snelheid laten draaien van 783.1 MHz. In 3DMark06 kreeg ik een score van 7969.

Daarna heb ik hem op 1305.3 MHz gezet. Toen kreeg ik in 3DMark06 een score van 7996.. Dus 522.2 MHz op de HT Link speed meer geeft bij mij 27 punten meer in 3DMark06..

Nu zit ik echt 4 punten verwijderd van 8000.. Ergens dit weekend even kijken wat ik nog een klein stukkje verder kan overclocken hehe
Specs;
- AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4200+ overgeclocked van 2,2 GHz naar 2,61 GHz
- MSI K9A Platinum moederbord
- 1 GB Kingston HyperX geheugen (dual channel, 2x512, 4-4-4-12 @ 2.0v)
- Twee MSI ATI Radeon X1950 Pro's in CrossFire

Daarna heb ik hem op 1305.3 MHz gezet. Toen kreeg ik in 3DMark06 een score van 7996.. Dus 522.2 MHz op de HT Link speed meer geeft bij mij 27 punten meer in 3DMark06..

Nu zit ik echt 4 punten verwijderd van 8000.. Ergens dit weekend even kijken wat ik nog een klein stukkje verder kan overclocken hehe
Specs;
- AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4200+ overgeclocked van 2,2 GHz naar 2,61 GHz
Het lijkt erop dat OCBS nog 4 opteron 175 voor S939 heeft. Ik weet niet of de voorraadindicatie klopt maar dan moet je ze maar even een belletje geven ofzo.
Zie deze link:
http://prf.icecat.biz/?sh...product;product_id=376151
RAX heeft trouwens ook nog 5 opteron 175 s939 liggen. Daar zijn ze iets goedkoper dan bij OCBS.
Zie deze link:
http://www.rax.nl/-/nav/1...DUAL-CORE-2MB-CACHE-BOXED
Ik zit nu zelf te twijfelen of ik er eentje ga kopen.
Zullen er kopers zijn voor een 3700+ san diego (298*10 @ 1.5 V) of kan ik hier niet meer voor terugkrijgen dan een paar tientjes?
Ook weet ik niet of het upgraden zin heeft omdat mijn computer al wat verouderd is. (ik zit nog met een AGP 6800)
@Djedditt
Een erg mooie score
. Je levert ook meteen weer het bewijs dat het overclocken van je HTT bus een verwaarloosbare winst in snelheid geeft.
Zie deze link:
http://prf.icecat.biz/?sh...product;product_id=376151
RAX heeft trouwens ook nog 5 opteron 175 s939 liggen. Daar zijn ze iets goedkoper dan bij OCBS.
Zie deze link:
http://www.rax.nl/-/nav/1...DUAL-CORE-2MB-CACHE-BOXED
Ik zit nu zelf te twijfelen of ik er eentje ga kopen.
Zullen er kopers zijn voor een 3700+ san diego (298*10 @ 1.5 V) of kan ik hier niet meer voor terugkrijgen dan een paar tientjes?
Ook weet ik niet of het upgraden zin heeft omdat mijn computer al wat verouderd is. (ik zit nog met een AGP 6800)
@Djedditt
Een erg mooie score
[ Voor 25% gewijzigd door Ernie op 10-02-2007 11:49 ]
Voor een 3.0 SD kan je denk ik net niet de nieuw prijs vangen. 60-65 euro denk ik, terwijl ik vind dat ze toch meer waard zijn...

De harde waarheid ja
helaas. Mijn Opteron 144 doet ook 3Ghz zal je wel niet meer voor krijgen dan 50/40 euro, houd ik hem nog liever zelf
.
Gelukkig heeft Rax er nu op voorraad heb er vrijdag 1 besteld en toen stond er nog 1stk op vooraad maar dat wisten we hier niet zeker, nu hebben ze dus nog 5

Gelukkig heeft Rax er nu op voorraad heb er vrijdag 1 besteld en toen stond er nog 1stk op vooraad maar dat wisten we hier niet zeker, nu hebben ze dus nog 5
Achja, over honderd jaar zullen ze waarschijnlijk duurder dan nieuwprijs zijn.
Anoniem: 103524
Heeft iemand een verklaring waarom ik met mijn DFI lp-utd rev.1a met daarop een Opt.148 @3000 niet hoger met mijn htt kan dan 300?
Nu is het geval dat ik met de htt op 300 en een mp van 10 en stabiele 25 uur prime heb en dat ik met een htt van 302 binnen 4 minuten prime onstabiel ben..
Met een geklooi waarmee ik de Vcore tot wel 1,8 heb gebracht lukt het me niet hoger te komen.
Nu is het geval dat ik met de htt op 300 en een mp van 10 en stabiele 25 uur prime heb en dat ik met een htt van 302 binnen 4 minuten prime onstabiel ben..
Met een geklooi waarmee ik de Vcore tot wel 1,8 heb gebracht lukt het me niet hoger te komen.
Ik denk het toch niet. Wie wil er dan nog een of andere oude processor zoals deze. Kijk maar naar de pentium 1 (en 2). Die raak je nu nog moet eens kwijt als je ze gratis weggeeft.
Het is inderdaad vreselijk jammer dat ze s939 eruit gekiept hebben. In de zomer voor 150 euro een 3700+ gekocht en nu is hij nog maar 60 euro nieuw en zijn er nauwelijks nog dual cores te krijgen. Destijds dacht ik dat vreselijk veel geluk had omdat de prijzen net gehalveerd werden. Helaas is het niet helemaal waar en nu kan ik dus niet meer upgraden naar dual core zoals ik gepland had.
@Trenner
Heb jij de Nf3 of de Nf4 versie?
Wat je kunt proberen is je chipset voltage omhoog zetten. Dit hielp bij mij (heb nf3 versie) om hem stabiel te krijgen op 300. Kijk ook eens naar je geheugen, misschien staan de timings wat te strak.
Het is inderdaad vreselijk jammer dat ze s939 eruit gekiept hebben. In de zomer voor 150 euro een 3700+ gekocht en nu is hij nog maar 60 euro nieuw en zijn er nauwelijks nog dual cores te krijgen. Destijds dacht ik dat vreselijk veel geluk had omdat de prijzen net gehalveerd werden. Helaas is het niet helemaal waar en nu kan ik dus niet meer upgraden naar dual core zoals ik gepland had.
@Trenner
Wat je kunt proberen is je chipset voltage omhoog zetten. Dit hielp bij mij (heb nf3 versie) om hem stabiel te krijgen op 300. Kijk ook eens naar je geheugen, misschien staan de timings wat te strak.
[ Voor 17% gewijzigd door Ernie op 10-02-2007 13:04 ]
@Trenner
Het lijkt erop dat je gewoon op je max. zit of dat er andere koeling op moet.
@Arno E
Wees blij(er)
Jaar geleden 230 hier.
Maar de P1 is nog niet zo lang geleden hé. 15 jaar vergeleken met 100...wie weet ben je over 50 jaar blij dat je die 3700+ voor 150 euro had gekocht.
@Arno E
Wees blij(er)
Maar de P1 is nog niet zo lang geleden hé. 15 jaar vergeleken met 100...wie weet ben je over 50 jaar blij dat je die 3700+ voor 150 euro had gekocht.
Anoniem: 103524
Heb de NF4, en als ik kijk naar mijn situatie waarin alles nagenoeg synchroon staat denk ik maar dat het is wat nu staat als het meest bereikbare.Arno E schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:01:
@Trenner
CPU @3000
Mem 1:1 250@ 2-2-2-5 Vdimm 3,40
mp 10
De cpu wil niet harder dus de 3000 die goed stabiel staat moet ik maar laten.
Same as above, wat betreft de koeling zit het hier wel goed. Heb vorig jaar eens een set gekocht aus dahr en tot op heden ben ik er goed te spreken over..Saturnus schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:03:
@Trenner
cpu idle 32, pwic 38, nb 31
Ik probeer nu al een tijd lang mijn processor op 2.6GHz (of hoger) stabiel te krijgen. Maar het wil maar niet lukken. Vandaar dat ik jullie hier om tips vraag.
Het gaat om een athlon X2 3800+, die ik stabiel kan draaien op 2.55GHz. Dit zaakje draait op een DFI Lanparty Ultra-d (nforce4 ultra chipset) i.c.m. 2 gig geheugen met uccc-chips. Nu het geheugen is het probleem niet, dat draait stabiel op 270MHz (540 effectief dus).
Wat heb ik geprobeerd:
-allerlei verschillende voltages op de processor los gelaten, meestal tussen de 1.5 en de 1.6 volt. Hoger durf ik niet. (kan dat veel kwaad?)
-chipset voltage verhoogd naar 1.6 volt en zelf naar 1.7 volt, hoger heeft denk ik geen nut?
-LDT-voltage verhoogd van 1.2 naar 1.3, ook hier heeft hoger geen nut voor de rest.
Vraag is dus, wat kan ik nog meer proberen. En is het eventueel safe om nog hoger te gaan met voltages?
Ik heb ook een vraagje betreft koeling, ik gebruik de boxed koeler. En voordat iedereen hier over valt, de rest van het systeem is vrij goed gekoeld. Ik denk dat de processor op 2.7GHz en 1.6Volt zo'n 58 tot 60 graden wordt, overigens loopt de pc dan vast halverwege 3dmark bijvoorbeeld. Denken jullie dat als ik een alternatieve koeler gebruik, ik hoger kan clocken?
Alvast bedankt voor jullie tips!
Het gaat om een athlon X2 3800+, die ik stabiel kan draaien op 2.55GHz. Dit zaakje draait op een DFI Lanparty Ultra-d (nforce4 ultra chipset) i.c.m. 2 gig geheugen met uccc-chips. Nu het geheugen is het probleem niet, dat draait stabiel op 270MHz (540 effectief dus).
Wat heb ik geprobeerd:
-allerlei verschillende voltages op de processor los gelaten, meestal tussen de 1.5 en de 1.6 volt. Hoger durf ik niet. (kan dat veel kwaad?)
-chipset voltage verhoogd naar 1.6 volt en zelf naar 1.7 volt, hoger heeft denk ik geen nut?
-LDT-voltage verhoogd van 1.2 naar 1.3, ook hier heeft hoger geen nut voor de rest.
Vraag is dus, wat kan ik nog meer proberen. En is het eventueel safe om nog hoger te gaan met voltages?
Ik heb ook een vraagje betreft koeling, ik gebruik de boxed koeler. En voordat iedereen hier over valt, de rest van het systeem is vrij goed gekoeld. Ik denk dat de processor op 2.7GHz en 1.6Volt zo'n 58 tot 60 graden wordt, overigens loopt de pc dan vast halverwege 3dmark bijvoorbeeld. Denken jullie dat als ik een alternatieve koeler gebruik, ik hoger kan clocken?
Het core voltage lijkt me vrij hoog, net als je temps...Gurneyhck schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:08:
Ik probeer nu al een tijd lang mijn processor op 2.6GHz (of hoger) stabiel te krijgen. Maar het wil maar niet lukken. Vandaar dat ik jullie hier om tips vraag.
Wat heb ik geprobeerd:
Ik zou toch het geheugen lager zetten dan belast je ook de memcontroller minder. MAL op 9 , RP op 7...
Temps boven de 50c zijn een indicatie dat je wat moet gaan doen aan betere koeling. Of hij dan ook beter klokt is moeilijk te voorspellen. Zolang je de temps redelijk weet te houden kan je wel het voltage wat meer opvoeren, en haal je misschien een hogere oc..
VERDULLEME! De opteron 170 van Rax is verkauft...
Nou dat beschermt me dan wel tegen mezelf... nu is het afwachten waar/of er weer (echte) voorraad opduikt en wat zo een ding dan moet gaan kosten...

Nou dat beschermt me dan wel tegen mezelf... nu is het afwachten waar/of er weer (echte) voorraad opduikt en wat zo een ding dan moet gaan kosten...
w00t nu zit ik over de 8000 in 3DMark06 ^^
8012 

Specs;
- AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4200+ overgeclocked van 2,2 GHz naar 2,62 GHz

Specs;
- AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4200+ overgeclocked van 2,2 GHz naar 2,62 GHz
Anoniem: 160226
ik heb afgelopen weekend even windows xp opnieuw geinstalleerd.......
nu kom ik hoger met mijn 165.....eerst 2700 1:1 op 1.344 volt (proc) 2.82 volt (mem)
nu al 2727 op dezelfde voltage.....ben nog aan het testen..orthos loopt nu al 5 uur...
hoe kan dit vraag ik me af...
.ik heb wel nog niet alle software geinstalleerd die ik normaal gebruik. .wel heb ik een Kama Bay 5.25" System Cooler (Zilver) geinstalleerd, en de standaard koelfan van de cooler van mijn proc op mijn geheugen gemod..en een 12 cm fan op de artic 64 pro gezet , en de temperaturen zijn niet echt veel naar beneden...;) .
nu kom ik hoger met mijn 165.....eerst 2700 1:1 op 1.344 volt (proc) 2.82 volt (mem)
nu al 2727 op dezelfde voltage.....ben nog aan het testen..orthos loopt nu al 5 uur...
hoe kan dit vraag ik me af...
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 160226 op 12-02-2007 12:35 ]
Weten jullie of de ABIT KN8 een goede overklokker is? Ik kan op google alleen de ultra en sli versie vinden, en niet de normale.
Mwa : 1,525 Volt en 59 graden @ Full Stressed, maar ... wel SUPER STILDark schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:56:
Temps boven de 50c zijn een indicatie dat je wat moet gaan doen aan betere koeling. Of hij dan ook beter klokt is moeilijk te voorspellen. Zolang je de temps redelijk weet te houden kan je wel het voltage wat meer opvoeren, en haal je misschien een hogere oc..
Plus het feit dat het net een kacheltje is met dit koude weer en alle niet regelbare Fans op 7 volt
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
tja als je dat prettige temps vindtnero355 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:37:
[...]
Mwa : 1,525 Volt en 59 graden @ Full Stressed, maar ... wel SUPER STIL![]()
Plus het feit dat het net een kacheltje is met dit koude weer en alle niet regelbare Fans op 7 volt![]()
Mja ik moet ook nog kijken wat het laagste Voltage is waarmee is stabiel op 2.6 GHz draai, maar ben een beetje luiDark schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:54:tja als je dat prettige temps vindt... 50c is een indicatie heh, geen absolute grens. 59c is ook prima als dat stabiel is, alleen niet echt een temp waar ik me nog prettig bij zou voelen...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik wordt echt gek van dit moederbord! Heb 4 x Crucial Ballistix PC4000 aangeschaft. Werkt prima, maar toen ik hem overklokte naar 2500 wilde die niet eens meer booten.
Heb m'n bios handmatig moeten resetten voordat hij weer werkte. Hoop dat ik snel tijd heb om dat Epox bordje in te bouwen

Je moet geen 4x nemen als je gaat overklokken. Dat maakt de grens alleen maar lager. 2x 512MB of 2x 1GB moet je hebben.
hmm mijn 3200+ komt niet verder dan 2,49 Ghz bij het overclocken 
heb een asus A8ne-fm bordje, met 1gb pc3200 ddr gehuegen, en gebruik ClockGen.
Iemand tips? Temps zijn normaal (30-40), maar ik krijg een BSOD als ik verder ga dan 2,499 Ghz...
Iemand tips? Temps zijn normaal (30-40), maar ik krijg een BSOD als ik verder ga dan 2,499 Ghz...
Even de TS en wat FAQ's lezen, er zijn namelijk nogal veel dingen die dit kunnen veroorzakenmaarud schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:20:
hmm mijn 3200+ komt niet verder dan 2,49 Ghz bij het overclocken

Misschien.yori1989 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:40:
klopt het dat ik met 4 geheugenbanken 166 mhz draai?
[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 12-02-2007 18:50 ]
Inderdaad.
Verder geld dat als je post, je dan ook veel meer informatie moet geven. Ik zie bijvoorbeeld niets over voltages, dividers en de HT Bus.
Verder geld dat als je post, je dan ook veel meer informatie moet geven. Ik zie bijvoorbeeld niets over voltages, dividers en de HT Bus.
hmm ik heb hem nou op 2,51 Ghz, maar verder wil niet...Saturnus schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:29:
Inderdaad.
Specs:
1,4 Volt
Multiplier 11x
HT bus = hetgene wat ik steeds verander, tot 235 gaat het goed...
Het is een fujitsu siemens pc, dus kan niets veranderen in de BIOS....
Dan kan veel je probleemfactor zijn. Voorbeelden: Het geheugen, de HT Bus (iets anders dan de HTT!), en je PCI die niet gelocked is.. Hoger dan dit zul je dus niet komen.maarud schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:56:
[...]
Het is een fujitsu siemens pc, dus kan niets veranderen in de BIOS....
Anoniem: 176518
Klopt, de meeste OEM syteembouwers hebben systemen die niet gericht en gebouwd zijn op overclocken.TheZeroorez schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:06:
[...]
Dan kan veel je probleemfactor zijn. Voorbeelden: Het geheugen, de HT Bus (iets anders dan de HTT!), en je PCI die niet gelocked is.. Hoger dan dit zul je dus niet komen.
Standaard klokken de meeste nforce4 mobo's het geheugen naar 166 bij gebruik van 4 banken. Je kunt dit zelf weer omhoogzetten door de divider van het geheugen te veranderen. Met 4 repen geheugen draai ik zelf op (2.9V DDRI) gewoon 247mhz, 1T draaien wordt dan wel onmogelijkyori1989 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:40:
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Nu snap ik waarom hij hier ook standaart 166 kiest en T1 niet wilt. Maarja ik heb gewoon maar 4x512 genomen omdat 2GB toch lekkerder is en ja anders moet je later weer hetzelfde geheugen bijkopen voor een upgrade.
dat is het probleem.. op 200mhz doet hij raar

Misschien heeft je geheugencontroller of je geheugen wat meer prik nodig. Je zou eens kunnen proberen of één stapje extra op je cpu en/of je geheugen effect heeft. Misschien ook je timings even losser zetten of handmatig invoeren. (voor de specs van je langzaamste stick geheugen)
dat is het probleem.. de kleinste verandering in mijn bios resulteert dat hij niet meer boot en dus een harde reset nodig heeftArno E schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:21:
Misschien heeft je geheugencontroller of je geheugen wat meer prik nodig. Je zou eens kunnen proberen of één stapje extra op je cpu en/of je geheugen effect heeft. Misschien ook je timings even losser zetten of handmatig invoeren. (voor de specs van je langzaamste stick geheugen)

Boven de HTT van 230 boot hij ook niet meer.. vaag toch ? in windows doet hij makkelijk 3x300 HTT en voltage verhogen.
MSI K8N NEO4-F schijnt een goed moederbord te zijn kwa overclocken.. ''Flawless 320HTT'' met Core-Cell

Anoniem: 8514
Klopt...heb hier hetzelfde probleem. 1T wil ie niet. Dan boot hij zelfs niet eens. Maar op 200Mhz loopt het wel. Gewoon handmatig instellen....Dj-sannieboy schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:53:
Nu snap ik waarom hij hier ook standaart 166 kiest en T1 niet wilt. Maarja ik heb gewoon maar 4x512 genomen omdat 2GB toch lekkerder is en ja anders moet je later weer hetzelfde geheugen bijkopen voor een upgrade.
Naja kan wel 1T zetten maar hij zegt gewoon 2T in cpuz
maargoed hij deed nogal vreemd op 200MHz.

Wat ik me af vraag wie er hier allemaal een AM2 cpu heeft en wat hun OC resultaten zijn?
Volgens mijn zijn het er niet veel, want ik kan maar weinig vinden.
De Neo4-F is helemaal niet zo slecht hoor. Tot nu toe 290mhz htt mee gehaald, kan vast hoger, want de rek was er nog niet uit. Ik heb ook geen rare vastlopers of dat hij helemaal niet meer boot (alleen als ik 1T instel, dan wel).yori1989 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:54:
[...]
dat is het probleem.. de kleinste verandering in mijn bios resulteert dat hij niet meer boot en dus een harde reset nodig heeftZelfs als ik mijn geheugen op CAS3 zet.. dan boot hij niet meer.
Boven de HTT van 230 boot hij ook niet meer.. vaag toch ? in windows doet hij makkelijk 3x300 HTT en voltage verhogen.
MSI K8N NEO4-F schijnt een goed moederbord te zijn kwa overclocken.. ''Flawless 320HTT'' met Core-CellNOU ik merk het
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Ik kom niet echt ver met mijn AM2 X2 4200+, hooguit op 2,53 GHz. Hoger kan ik niet doordat ik geen voltageverhogingen kan doen in de bios (Asus M2N4-SLI). Wel jammer, maar ja.Wat ik me af vraag wie er hier allemaal een AM2 cpu heeft en wat hun OC resultaten zijn?
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Anoniem: 60095
Mijn 24/7 snelheid:

DFI ut nf-4 sli-dr expert
2x512mb bh-6

DFI ut nf-4 sli-dr expert
2x512mb bh-6
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 60095 op 13-02-2007 20:31 ]
Bij winbond bh/utt is dat normaal, dat mem werkt gewoon niet op cas 3...yori1989 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:54:
[...]
Zelfs als ik mijn geheugen op CAS3 zet.. dan boot hij niet meer.
[...]
Heb de abit KN8-SLI. prima bordje en lekker stil door de heatpipes passieve koeling. Heb een 3500+ draaien op 2510 mhz (11*228) met standaardvoltages. Hij kan nog verder, maar heb nog geen tijd gehad om met voltages en mem-timings te klooien. Super stabiel bord echt nog nooit problemen mee gehad.barzi schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:33:
Weten jullie of de ABIT KN8 een goede overklokker is? Ik kan op google alleen de ultra en sli versie vinden, en niet de normale.
Service van Abit is ook dik in orde. Een aantal pinnetjes van mijn retention bracket waren afgebroken door de top-heavy Arctic cooling koeler die erop zit. Abit gebeld, formuliertje gemaild gekregen, paypal betalinkje gedaan en de volgende dag 2 nieuwe brackets in huis
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Ik ben weer terug naar ene OC van 0% 
Bleef cold bood probs houden en random reboots/lockup's. Ik heb het idee dat het em in het moederbord/geheugen zit. Cpu is rock sollid op 1.267v en 2800 MHz. Echter wil hij dan niet lekker starten als de pc een nacht uit is geweest. Dan loopt hij meestal voor het starten van windows vast of boot helemaal niet. Als hij dan 1 min gelopen heeft start hij ineens perfect door. Prime loopt zo 12 uur. En memtest geeft ook geen fouten. Toch wil hij heel af en toe ineens hangen in een 3d applicatie. Met een hoge pieptoon uit de speakers. Ik ben nu zonder oc aan het testen maar gister starte hij in ieder geval meteen door. Maar dat was met de volle OC soms ook. Dus ik ga het gewoon een paar dagen testen. Anders maar even geen OC meer tot de K10. geen zin om nu nog van alles te gaan vervangen. Vervang straks alles in een keer.
Bleef cold bood probs houden en random reboots/lockup's. Ik heb het idee dat het em in het moederbord/geheugen zit. Cpu is rock sollid op 1.267v en 2800 MHz. Echter wil hij dan niet lekker starten als de pc een nacht uit is geweest. Dan loopt hij meestal voor het starten van windows vast of boot helemaal niet. Als hij dan 1 min gelopen heeft start hij ineens perfect door. Prime loopt zo 12 uur. En memtest geeft ook geen fouten. Toch wil hij heel af en toe ineens hangen in een 3d applicatie. Met een hoge pieptoon uit de speakers. Ik ben nu zonder oc aan het testen maar gister starte hij in ieder geval meteen door. Maar dat was met de volle OC soms ook. Dus ik ga het gewoon een paar dagen testen. Anders maar even geen OC meer tot de K10. geen zin om nu nog van alles te gaan vervangen. Vervang straks alles in een keer.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Meer voltage door je componenten gooien? Ik had problemen met een cold boot op mijn DFI bord. Na het verhogen van het gehuegenvoltage en het processorvoltage wil hij wel gewoon starten( terwijl met de oude waardes na een reset het ook werkt).
DFI CFX3200 toch?Astennu schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:32:
Probeer anders eens te booten met een lage multi en losse mem timings. Als je eenmaal in Windows bent pas je met RMclock de multi aan naar hogere clocksnelheid en zet je de timings strakker met bijvoorbeeld A64 info.
Heb precies hetzeldfe probleem als jij als ik 9x333 (3Ghz) wil doen op m'n CFX3200
Als de PC uit heeft gestaan , dus zonder spanning erop, dan boot m'n systeem voor geen meter.
Heeft 'ie daarentegen gewoon aangestaan en betreft het een warme reboot, dan heb ik geen enkel probleem. En inderdaad, Prime en Mem Test zijn volledig stabiel, enkel tijdens de cold boot gaat het mis.
Nu boot ik met 7x333 en losse timings. Eenmaal in Windows verhoogt RMclock de zaak naar 9x333 en zorgt A64info voor strakker timings die automatisch worden geladen bij het laden van het bureaublad
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Hier een AM2 2800+ max mp=8 gaat aardig, maar zit nu waarschijnlijk aan de al aardig hoge grens van moederbord MAX HTT 320, las ik ergens op internet, zit nu constant op 8*311 dus bijna 2.5 Ghz en is heerlijk stabiel, temps zijn ook laag dus ik baal er een beejte van dat ie zo een lage multiplier heeft.mad_max234 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:40:
Wat ik me af vraag wie er hier allemaal een AM2 cpu heeft en wat hun OC resultaten zijn?
AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300
Heb ik al geprobeerd hielp niet echt veel.icecoolsniper schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:41:
Meer voltage door je componenten gooien? Ik had problemen met een cold boot op mijn DFI bord. Na het verhogen van het gehuegenvoltage en het processorvoltage wil hij wel gewoon starten( terwijl met de oude waardes na een reset het ook werkt).
Tja ik heb geen zin om elke keer alles handmatig te doen. Ik wil gewoon dat als mijn PC start hij zich zelf goed instelt dus mem timings gaat al niet lukken die mult lukt denk ik nog wel. Maar ik heb het idee dat het aan het geheugen ligt ik denk dat als ik die op 200 houd dat het wel werkt en het is nog wel PC 4000 memory :\Demon_Eyez schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:51:
[...]
DFI CFX3200 toch?
Probeer anders eens te booten met een lage multi en losse mem timings. Als je eenmaal in Windows bent pas je met RMclock de multi aan naar hogere clocksnelheid en zet je de timings strakker met bijvoorbeeld A64 info.
Heb precies hetzeldfe probleem als jij als ik 9x333 (3Ghz) wil doen op m'n CFX3200
Als de PC uit heeft gestaan , dus zonder spanning erop, dan boot m'n systeem voor geen meter.
Heeft 'ie daarentegen gewoon aangestaan en betreft het een warme reboot, dan heb ik geen enkel probleem. En inderdaad, Prime en Mem Test zijn volledig stabiel, enkel tijdens de cold boot gaat het mis.
Nu boot ik met 7x333 en losse timings. Eenmaal in Windows verhoogt RMclock de zaak naar 9x333 en zorgt A64info voor strakker timings die automatisch worden geladen bij het laden van het bureaublad
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik heb zelf ook PC4000 geheugen, het ligt gewoon aan je CFX3200. Ik heb hem ook. Het zijn gewoon klote bordjes. Opzich kan je wel lekker overklokken, maar er zitten gewoon te veel stabiliteis issues in (met name het cold boot gedeelte). Dit is echt m'n laatste DFI
, maar dat ter zijde.
Zoals ik al eerder beschreef in m'n post hiervoor hoef je helemaal niets handmatigs te doen.
Met A64info kan je de mem timings opslaan naar een bestand en aangeven dat deze elke keer automatisch moeten worden geladen na het booten.

Zoals ik al eerder beschreef in m'n post hiervoor hoef je helemaal niets handmatigs te doen.
Met A64info kan je de mem timings opslaan naar een bestand en aangeven dat deze elke keer automatisch moeten worden geladen na het booten.
[ Voor 4% gewijzigd door Demon_Eyez op 14-02-2007 14:47 ]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Hm.. jah wel vaag.. in principe elke kleine bios setting boot hij gewoon nietDark schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:32:
[...]
Bij winbond bh/utt is dat normaal, dat mem werkt gewoon niet op cas 3...

Ik heb een AMD Athlon 64 X2 dual core 4200+ 2,2 GHz processor.. AM2mad_max234 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:40:
Als je toch niet meer gaat overclocken met deze cpu, ruilen voor mijn 3800+ doet 2.6GHz?Astennu schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:32:
edit: is serieus bedoelt, als jij er niet mee gaat overclocken ben ik er wel geïnteresseerd in, ben al tijdje opzoek naar een 170.
[ Voor 5% gewijzigd door Gurneyhck op 14-02-2007 15:53 ]
http://www.amdgeeks.net/overclockdatabase en selecteer socket AM2. Er zijn maar erg weinig AM2 overklokkers, maar van die paar zijn de meesten toch wel lekkere overkloks...mad_max234 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:40:
Ja welk mobo heb je?Anoniem: 205189 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:08:
[...]
Ik heb een AMD Athlon 64 X2 dual core 4200+ 2,2 GHz processor.. AM2Ik heb hem overgeclocked naar 2,62 GHz (10x 262 MHz) met een vcore van 1,48V. Stressed zit hij tegen de 40 graden. Verder nog info nodig?
Owh geloof mij een Asus mobo is veel erger. Dit is de zevende hemel vergeleken met die borden :\ Ik zal wel eens contact opnemen met DFi over dit probleem. Maar ik moet er eerst uit zijn waar het zit. Ik verdenk het geheugen.Demon_Eyez schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:45:
Ik heb zelf ook PC4000 geheugen, het ligt gewoon aan je CFX3200. Ik heb hem ook. Het zijn gewoon klote bordjes. Opzich kan je wel lekker overklokken, maar er zitten gewoon te veel stabiliteis issues in (met name het cold boot gedeelte). Dit is echt m'n laatste DFI, maar dat ter zijde.
Ik neem de volgende keer gewoon weer een DFi. Het probleem is namelijk dat die Asus dingen niet willen clocken te weinig settings hebben en niet eens stabiel lopen op die settings die voor mijn DFi zo gemakkelijk te halen zijn. Die hebben nog veel meer mem problemen. T1 is bv al een ramp.
GheheGurneyhck schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:24:
[...]
Als je toch niet meer gaat overclocken met deze cpu, ruilen voor mijn 3800+ doet 2.6GHz?
edit: is serieus bedoelt, als jij er niet mee gaat overclocken ben ik er wel geïnteresseerd in, ben al tijdje opzoek naar een 170.
Ik kon het proberen heAstennu schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:42:
Gheheheeft voor mij geen nut die 170's zijn geen drol waard een 3800+ al helemaal niet meer. En deze cpu werkt verder goed en heeft 2x1mb. En ik ga em echt wel weer overclocken want cpu doet gewoon 2800 @ 1.267 heb 12 uur prime gedraait alleen cold boot gaat ineens niet lekker meer in het begin niet zo veel last van gehad. + Ik heb al ik weet niet hoeveel cpu's gehad die gaat clockte nu dit is denk ik me 9e dual core en deze doet het eindelijk goed dus die gaat niet weg
Tja zoals ik al Zij je krijgt er gewoon niet veel geld meer voor het is dus de moeite niet om te ruilen.Want ik neem aan dat je niet meer dan de nieuwprijs gaat biedenGurneyhck schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:44:
[...]
Ik kon het proberen heAls je je bedenkt hoor ik het wel!
[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 15-02-2007 10:12 ]
Je krijgt mijn processor en 50-60€ erbij, zoiets had ik in gedachten.Astennu schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:11:
[...]
Tja zoals ik al Zij je krijgt er gewoon niet veel geld meer voor het is dus de moeite niet om te ruilen.Want ik neem aan dat je niet meer dan de nieuwprijs gaat bieden. Ik denk dat hij straks dienst gaat doen in een HTPC/Server/Vmware op een laag voltage. Lekker zuinig. Maar dan moet eerst die K10 uitkomen.
* Anoniem: 176518 heeft vandaag prijsjes ontvangen voor AMD Wintercontest 
Astennu, nog bedankt voor het verkopen van de CPU
Ghehe graag gedaanAnoniem: 176518 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:08:
* Anoniem: 176518 heeft vandaag prijsjes ontvangen voor AMD Wintercontest
een MSI K9A Platinum, alles luchtgekoeld
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 205189 op 15-02-2007 15:24 ]
http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=154314Astennu schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:34:
[...]
Ghehe graag gedaanWat heeft hij nu uiteindelijk geclockt ?
3271 MHz (op lucht, hehe, ik durfde mn phase er niet meer op te zetten)
Reg-Edit heeft een S939 OC topic in DOC, daar heeft hij hem ook nog een keer geclockt
Daar was mijn oog ook al opgevallen, welk geheugen gebruik je met dat bordje?Anoniem: 205189 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:42:
[...]
een MSI K9A Platinum, alles luchtgekoeld
Kingston HyperX 1 GB ( 2x512, dual channel)mad_max234 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 19:20:
[...]
Daar was mijn oog ook al opgevallen, welk geheugen gebruik je met dat bordje?
DDR2-800, PC2 6400.. draaide standaard 1.8v en 5-5-5-15, heb hem nu op 2.0v & 4-4-4-12
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 205189 op 16-02-2007 09:38 ]
Heb je screens?yori1989 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:08:
Lolz.. ik heb hier een zalman 7000-CU liggen.. koelt beter dan Arctic freezer 64 pro
Waarom geen phase?Anoniem: 176518 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:04:
[...]
http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=154314
3271 MHz (op lucht, hehe, ik durfde mn phase er niet meer op te zetten)
Reg-Edit heeft een S939 OC topic in DOC, daar heeft hij hem ook nog een keer geclockt
Die cpu heeft potentie hoor!
Alles wat je nodig hebt is een bord wat hoge FSB kan.
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Ik heb zo een DFI Expert vermoord (heb er nu weer 1tje).El Snorro schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 21:13:
[...]
Waarom geen phase?
Die cpu heeft potentie hoor!
Alles wat je nodig hebt is een bord wat hoge FSB kan.
Ik dufde t niet aan om er nog 1tje te slopen (PC ging er ook niet echt lekker op, zat er niet strak op enzo, wat het was weet ik nog steeds niet).
Sapphire heeft t proccie nu, misschien dat hij nog wat resultaten post
dat ding word alsmaar gemarteltAnoniem: 176518 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 21:35:
[...]
Ik heb zo een DFI Expert vermoord (heb er nu weer 1tje).
Ik dufde t niet aan om er nog 1tje te slopen (PC ging er ook niet echt lekker op, zat er niet strak op enzo, wat het was weet ik nog steeds niet).
Heeft iemand ervaring met dit mobo en OC?
Abit NF-M2
Vcore tot: 2v
mem tot: 2,5v
Kan maar geen goed AM2 mobo vinden van rond de 80 euro, nu lijk deze wel ok te zijn maar als er mensen zijn met ervaring hoor ik het graag.
Abit NF-M2
Vcore tot: 2v
mem tot: 2,5v
Kan maar geen goed AM2 mobo vinden van rond de 80 euro, nu lijk deze wel ok te zijn maar als er mensen zijn met ervaring hoor ik het graag.
Er zijn weer opteron 165 leverbaar.
Op dit moment heb ik ze op voorraad gezien bij Take it now en bij Central Point Europe

Op dit moment heb ik ze op voorraad gezien bij Take it now en bij Central Point Europe
[ Voor 15% gewijzigd door Ernie op 18-02-2007 22:10 ]
Dank je voor de aanvulling. Ik wilde mijn post net uitbreiden.
Ze zijn ook nog bij Azerty te krijgen voor 141 euro.
http://www.azerty.nl/prod...165-socket-939-boxed.html
Ze zijn ook nog bij Azerty te krijgen voor 141 euro.
http://www.azerty.nl/prod...165-socket-939-boxed.html
[ Voor 8% gewijzigd door Ernie op 17-02-2007 15:11 ]
Is de lage mult. niet een major turnoff bij die dingen... 9x, als je dan 2500mhz wilt halen, wat toch wel het minimaal haalbare is, dan moet je al een bus van 277 gebruiken... hoeveel moederbo's doen dat... laat staan dat je nog hoger wilt...
Voor hoeveel is het de bedoeling dat ie weggaat?Arno E schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:00:
offtopic:
Is er iemand die een 3700+ die 298x10 @ 1,5V doet wil kopen?
[ Voor 9% gewijzigd door Jejking op 17-02-2007 16:49 ]
Asrock Dual-sata2 doet makelijk 300Mhz+ HTT-busRo-Maniak2 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:37:
Is de lage mult. niet een major turnoff bij die dingen... 9x, als je dan 2500mhz wilt halen, wat toch wel het minimaal haalbare is, dan moet je al een bus van 277 gebruiken... hoeveel moederbo's doen dat... laat staan dat je nog hoger wilt...
Best veel mobo doen 300Mhz+, elke Nforce4 doet dat wel met goede koeling.
[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 17-02-2007 20:04 ]
ik ben misschien wel geinteresseerd in die cpu
stuur maar mailtje naar niels[@]nrode.nl
stuur maar mailtje naar niels[@]nrode.nl
Bij Komplet waren de Opteron 165's toch al hele tijd in voorraad. Maargoed, mijn Opteron 170 van Rax komt maandag binnen eens kijken wat die wilt doen
Heel vreemd dit...
Ik draai momenteel een testbakje op een ASrock Dual SATA 2 met een 3000+ Athlon 64 (Venice)...
Multiplier staat op 9, deze wil niet naar beneden, alleen omhoog, maar dan kan ik mijn frequentie niet hoger doen, deze moet juist omlaag....
Dus... ik het maximum proberen te bereiken.... Juistem... 2,2 ghz... op 42 graden full load... dat kan dus hoger...
vcore staat op max van mobo (1.450v), geheugen staat gefixed op 166....
Wat kan hier de bottleneck zijn?
Ik draai momenteel een testbakje op een ASrock Dual SATA 2 met een 3000+ Athlon 64 (Venice)...
Multiplier staat op 9, deze wil niet naar beneden, alleen omhoog, maar dan kan ik mijn frequentie niet hoger doen, deze moet juist omlaag....
Dus... ik het maximum proberen te bereiken.... Juistem... 2,2 ghz... op 42 graden full load... dat kan dus hoger...
vcore staat op max van mobo (1.450v), geheugen staat gefixed op 166....
Wat kan hier de bottleneck zijn?
Wabbawabbawabbawabba
Zelfde probleem als hier? Multiplier wilt niet omlaag.
Kan je op je board uberhaupt wel de MP verlagen? (In de zin van dat het kan volgens de manual.)
Verhogen kan je sowieso niet want een 3000+ heeft max. 9x.
Kan je op je board uberhaupt wel de MP verlagen? (In de zin van dat het kan volgens de manual.)
[ Voor 11% gewijzigd door Saturnus op 18-02-2007 11:28 ]
volgens het boekje moet het lukken, maar zelfs bij geen verhoging van mijn frequentie knalt hij niet eens naar de bios.... tis een nieuw board, dus de laatste revisie...Saturnus schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:27:
Zelfde probleem als hier? Multiplier wilt niet omlaag.
zal het topic eens doorlopen
edit : topic even gelezen... cpu is naar mijn weten gewoon unlocked.... zo niet, dan ga ik daar vanmiddag eens naar kijken
[ Voor 10% gewijzigd door KatirZan op 18-02-2007 11:31 ]
Wabbawabbawabbawabba
een 3000+ is niet unlocked. je kan alleen de multiplier naar beneden doen maar niet omhoogKatirZan schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:30:
[...]
volgens het boekje moet het lukken, maar zelfs bij geen verhoging van mijn frequentie knalt hij niet eens naar de bios.... tis een nieuw board, dus de laatste revisie...
zal het topic eens doorlopenthnx
edit : topic even gelezen... cpu is naar mijn weten gewoon unlocked.... zo niet, dan ga ik daar vanmiddag eens naar kijken
HTT Frequency al verlaagd, mag niet boven de 1000 uit komen? Voltage voor het geheugen al omhoog gegooid, lossere timings etc... Daarbij kan je ook de Vcore omlaag gooien ipv multiplier blijft hij op hoge snelheid draaien maar op lage Vcore dus lager verbruik.KatirZan schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:30:
[...]
volgens het boekje moet het lukken, maar zelfs bij geen verhoging van mijn frequentie knalt hij niet eens naar de bios.... tis een nieuw board, dus de laatste revisie...
edit : topic even gelezen... cpu is naar mijn weten gewoon unlocked.... zo niet, dan ga ik daar vanmiddag eens
Alleen de FX zijn unlock, dat is al zins de Athlon64 uit is. En ik heb dat bordje ook 2x gehad waarvan ik er nog steeds 1 ingebruik van heb.KatirZan schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:30:
[...]
De multiepleir kan alleen naar beneden, omhoog ook wel. Maar dat pakt de cpu niet, hij zou dan gewoon de hoogst mogelijk multiepleir pakken die er is. (9x voor jou 3000+)
@STIMPPYYY
De HT-link mag best boven de 1000 uitkomen bij deze chipset, 1200Mhz is de grens. Die 1000Mhz is nog van de Nforce4 chipset, er zijn zat chipsets die veel hoger kunnen. ATI chipset kan dacht ik tot 1500Mhz htlink.
Oja het is geen HTT maar HT of HT-link of HT-bus.
HTT = Hyper-Threading Technology.
HT = HyperTransport.
Waar die tweede T ooit vandaan is gekomen mag joost weten?
[ Voor 23% gewijzigd door mad_max234 op 18-02-2007 13:06 ]
dat van de vcore omlaag ipv de multiplier heb ik nog niet geprobeerd eigenlijk... zal daar eens naar kijkenSTIMPPYYY schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:40:
[...]
HTT Frequency al verlaagd, mag niet boven de 1000 uit komen? Voltage voor het geheugen al omhoog gegooid, lossere timings etc... Daarbij kan je ook de Vcore omlaag gooien ipv multiplier blijft hij op hoge snelheid draaien maar op lage Vcore dus lager verbruik.
Wabbawabbawabbawabba
Opteron 170 is bij Komplett, Rax, Azerty etc.. weer op voorraad
Wat voor phase heb je dan?Anoniem: 176518 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 21:35:
[...]
Ik heb zo een DFI Expert vermoord (heb er nu weer 1tje).
Een mach/vapo of een custom build?
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Inderdaad: net één besteld bij Zercom
, en heb hem waarschijnlijk dinsdag of woensdag in huis.
Ik heb nu een Venice 3000+ @ 2550mhz met stock cooler op een A8N-E, dus qua moederbord gaat een HT van 280of meer wel lukken, denk ik. Mn 3000+ stopte daar namelijk: temps waren geen probleem, maar prime-stabiel was het niet meer. Ben benieuwd hoever ik de Opteron krijg, zonder geld uit te geven aan betere koeling etc. Hoop dat ik nu weer een tijdje vooruit kan. Wil de (dure) overstap naar AM2 nl. nog niet maken.
Ben ook wel benieuwd naar de stock koeler, eigenlijk. De koeler van mn 3000+ vond ik niet heel bijzonder. Hoop dat t lawaai mee gaat vallen. Heb nl. nog een redelijk oude kast, en een andere koeler gaat niet passen qua hoogte, omdat mn voeding in de weg zit. Ideetje: de intake van de voeding zit pal boven de fan van mn cpu: is het misschien een idee om de fan om te draaien, zodat warme lucht uit de heatsink wordt gezogen en rechtstreeks de voeding in wordt geblazen/gezogen, en zo mn kast uit gaat? Of is dat juist slechter voor de koelprestaties van de koeler? Iemand die er ervaring mee heeft? (Nieuwe case is student-technisch niet echt een optie namelijk.
)
(edit: pfff doe ik zolang over een berichtje typen?
)
Ik heb nu een Venice 3000+ @ 2550mhz met stock cooler op een A8N-E, dus qua moederbord gaat een HT van 280of meer wel lukken, denk ik. Mn 3000+ stopte daar namelijk: temps waren geen probleem, maar prime-stabiel was het niet meer. Ben benieuwd hoever ik de Opteron krijg, zonder geld uit te geven aan betere koeling etc. Hoop dat ik nu weer een tijdje vooruit kan. Wil de (dure) overstap naar AM2 nl. nog niet maken.
Ben ook wel benieuwd naar de stock koeler, eigenlijk. De koeler van mn 3000+ vond ik niet heel bijzonder. Hoop dat t lawaai mee gaat vallen. Heb nl. nog een redelijk oude kast, en een andere koeler gaat niet passen qua hoogte, omdat mn voeding in de weg zit. Ideetje: de intake van de voeding zit pal boven de fan van mn cpu: is het misschien een idee om de fan om te draaien, zodat warme lucht uit de heatsink wordt gezogen en rechtstreeks de voeding in wordt geblazen/gezogen, en zo mn kast uit gaat? Of is dat juist slechter voor de koelprestaties van de koeler? Iemand die er ervaring mee heeft? (Nieuwe case is student-technisch niet echt een optie namelijk.
(edit: pfff doe ik zolang over een berichtje typen?
Hallo!
Heeft er toevallig iemand ervaring met een 3700+ San diego E6 stepping?
Ik heb op XS zitten zoeken maar zie daar alleen maar mensen met een SH-E4 stepping en geen enkele E6 in cpu-z. (of komt E6 op het zelfde neer als SH-E4?)
Heb namelijk net een 3700+ E6 bestelt bij Univendi en hoop dat ik een beetje geluk heb
..
Alvast bedankt voor de informatie.
goofy
Heeft er toevallig iemand ervaring met een 3700+ San diego E6 stepping?
Ik heb op XS zitten zoeken maar zie daar alleen maar mensen met een SH-E4 stepping en geen enkele E6 in cpu-z. (of komt E6 op het zelfde neer als SH-E4?)
Heb namelijk net een 3700+ E6 bestelt bij Univendi en hoop dat ik een beetje geluk heb
Alvast bedankt voor de informatie.
goofy
[ Voor 14% gewijzigd door ikbengoofy op 18-02-2007 19:36 ]
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
SH-E4 is niet hetzelfde als E6.
Ze zijn vrij zeldzaam, maar de twee die ik zie klokken aardig over (zie AMDGeeks.net)
Ze zijn vrij zeldzaam, maar de twee die ik zie klokken aardig over (zie AMDGeeks.net)
Ik heb amdgeeks gezien, en op de screenshot van de 3700+ E6 die op 2800mhz draait zie ik SH-E4 staan.. vandaar mijn vraag.. dat is wel een ES.

Ik denk een foutje van Amdgeeks ofzo.

Ik denk een foutje van Amdgeeks ofzo.
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Dat is dan óf een uitleesfout van CPU-z, óf een user die het verkeerde vakje aangevinkt heeft..
Tijdje geleden mijn koelblok gelapped, ik dacht laat ik eens een treadje over openen.
Voor geintresseerde:
[Koeling] koelblok polijsten, Snel, goedkoop en toch goed.
Ontopic:
Extra geheugen erbij, maar hij loopt steeds instabieler vanuit de bios. 2,6Ghz bij windows is geen probleem.. maar bios boot hij niet.
Als ik me X-Fi eruit haal boot hij wel @2.0ghz maar met X-Fi erin niet eens 1mhz boven stock
Mail eens naar jejking [apending] gmail [punthoed] com als je wilt?Arno E schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:00:
offtopic:
Is er iemand die een 3700+ die 298x10 @ 1,5V doet wil kopen?
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[html]~[html]~[norml]~[/norml]~[/html]~[/html]
~[html]~[html]~[norml]~[/norml]~[/html]~[/html]