Ik had er zelf ook last van en bij mij heeft het geholpen om te booten op een hele lage multiplier met hoog voltage en dan via rmclock wordt de multiplier juist ingesteld. Ik weet niet of je dat al geprobeerd had, anders kun je ook nog proberen of een iets hoger voltage op core of chipset helpt.
zo... mijn cputje ook weer even gemarteld vanmiddag
dual hci-memtest 3uurtjes: http://img134.imageshack.us/img134/63/3hhcilj7.jpg
nieuwe occt
... http://darkforce.dyndns.org/occt/
dual hci-memtest 3uurtjes: http://img134.imageshack.us/img134/63/3hhcilj7.jpg
nieuwe occt
Hmm, vanavond even een wat uitgebreidere test gedaan op die 2700Mhz @ 1,44v. Na een uur klapt mijn 2e core van mijn Opteron 170 eruit in Orthos op prio 9. Toch nog maar wat verder terug dan...Ro-Maniak2 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:42:
[...]
Grappig, je komt eigenlijk op precies hetzelfde uit als ik en hebt daarvoor ook hetzelfde voltage nodig. (Ik zit nu dus ook op 2700 @ 1.44-1.48vcore.)
Dus dit is ongeveer wat je van deze cores mag verwachten.
SRK35ZS-W
Tja, dat is dan de keuze: ik had dit bij een net lager voltage maar vond het dus nog wel ok om één stapje hoger te gaan en nu zijn beide cores in ieder geval 8 uur stabiel geweest, ga morgen 24 uur proberen...
[dubbel]
[ Voor 96% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 25-02-2007 21:58 ]
Hij heeft nu 4 uur en 40 minuten op 2687Mhz gedraait zonder fouten. De processor was volgens Everest en Speedfan continu 52 graden celsius, terwijl mijn Arctic Freezer 64 Pro maximaal draait. Dit vind ik een redelijk hoge temperatuur, of zou hij toch nog wat meer kunnen hebben?
SRK35ZS-W
Anoniem: 135290
Vast nog wel meer, mijn X2 3800+ stond gisteren een poos lang op 61/62 graden (onder 17uur lang Prime95 x2) ..en hij doet het nog steeds 
Nu het laatste stapje aan het testen, 8x290, waarbij CPU-Z 8x292 aangeeft = 2336Mhz.
Bij het instellen van 292 voor de bus in het bios is het vrij snel gedaan met de torture tests in Prime95, dan klapt iig één core eruit, soms later gevolgd door de 2e. Weet niet of het altijd dezelfde is die uitvalt..maakt dat ook wat uit eigenlijk ? Denk zelf van niet.
Hoger qua voltage durf ik ook niet te gaan, 1.488V nu, soms iets over de 1,5V, maar ik zie hem nu vaker af en toe naar 1,472V springen. Echter wordt ie dus wel erg warm na lang primen..
Mogelijk dat ik voor dagelijks gebruik ook nog wel een stapje in voltage naar beneden wil.
Nu het laatste stapje aan het testen, 8x290, waarbij CPU-Z 8x292 aangeeft = 2336Mhz.
Bij het instellen van 292 voor de bus in het bios is het vrij snel gedaan met de torture tests in Prime95, dan klapt iig één core eruit, soms later gevolgd door de 2e. Weet niet of het altijd dezelfde is die uitvalt..maakt dat ook wat uit eigenlijk ? Denk zelf van niet.
Hoger qua voltage durf ik ook niet te gaan, 1.488V nu, soms iets over de 1,5V, maar ik zie hem nu vaker af en toe naar 1,472V springen. Echter wordt ie dus wel erg warm na lang primen..
Mogelijk dat ik voor dagelijks gebruik ook nog wel een stapje in voltage naar beneden wil.
Processors kunnen een stuk meer hebben dan je denkt hoorAnoniem: 135290 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 08:55:
Vast nog wel meer, mijn X2 3800+ stond gisteren een poos lang op 61/62 graden (onder 17uur lang Prime95 x2) ..en hij doet het nog steeds
60 graden zelfs 65 graden full load, kan alsnog geen kwaad.
Mijne loopt nu op 326x8.5(2805)mhz @ 1.5 volt
Als het wisselt welke core er eerst uitvalt zou het kunnen zijn dat er iets anders aan de hand is dan het maximum van de cpu. Meestal is 1 core de zwakste van de 2 en klapt die dan ook voortdurend als 1e.Anoniem: 135290 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 08:55:
... soms later gevolgd door de 2e. Weet niet of het altijd dezelfde is die uitvalt..maakt dat ook wat uit eigenlijk ? Denk zelf van niet...
wat zou het dan kunnen zijn als het wisselt?
- max fsb van het board, max ht-bus, of iets anders wat niet meer mee wil.
- iest met de instellingen van het geheugen of chipset.
- beide cores even sterk/zwak.
wat kan je doen?
- multi laten zakken, fsb omhoog om dat gedeelte uit te kunnen sluiten.
- timings losser zetten, divider omlaag doen
- voltages opvoeren, temps verlagen
Ik denk zelf dat er niet echt iets anders is, maar goed heb ook niet zoveel ervaring natuurlijk.Dark schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:18:
[...]
Als het wisselt welke core er eerst uitvalt zou het kunnen zijn dat er iets anders aan de hand is dan het maximum van de cpu. Meestal is 1 core de zwakste van de 2 en klapt die dan ook voortdurend als 1e.
wat zou het dan kunnen zijn als het wisselt?
- max fsb van het board, max ht-bus, of iets anders wat niet meer mee wil.
- iest met de instellingen van het geheugen of chipset.
- beide cores even sterk/zwak.
wat kan je doen?
- multi laten zakken, fsb omhoog om dat gedeelte uit te kunnen sluiten.
- timings losser zetten, divider omlaag doen
- voltages opvoeren, temps verlagen
Maar ik zal eens in de gaten houden welke core eruit klapt. Iedere core maar een aparte Prime95 geven dmv affiniteit? Of gebeurd dat eigenlijk wel automatisch..en gewoon naar prestatiescherm kijken welke core zakt in gebruik?
Ik dacht dat er niks anders speeltaangezien het geheugen nu, dankzij de divider onder z'n eigen specs draait (195Mhz @ 2-2-2-7 ipv 200 @ 2-2-2-5)
HTT draait ook onder de normale 5x200=1000 Mhz (nl 3x290 292=876Mhz)
Voltage verder opvoeren wil ik eigenlijk niet aan, mss nog max. 1 stapje. Misschien moet ik binnenkort even m'n zomersetup aan fan's erin doen, dan heb ik meer controle over de max. airflow. (4 straaljagers
Multi dus bv. naar beneden en HTT omhoog? Hmm dan zit ik me even af te vragen welke frequenties ik dan kan proberen, gezien 4x292 ruim boven de 1000 komt en de chipset dat dus niet zal trekken.
Iig thanks voor de input alvast!
Ik zie dat alle Opterons inmiddels wel weer te leveren zijn. Ik rkijg echt de kriebels om zo'n processor te kopen, maar ik vraag me af of het handig is om bijvoorbeeld een opteron 165 te kopen voor 140 terwijl je voor hetzelfde geld een e4300 haalt(ik moet dan alleen een ander mobo en ddr 2 ram hebben).
Dat laatste is inderdaad het probleem. Nieuw moederbord en nieuw geheugen.
Je kan ook gewoon gaan wachten op de Barcelona.
Je kan ook gewoon gaan wachten op de Barcelona.
Die past toch niet in 939?
Nee, maar in plaats van een C2D en C2D moederbord te halen dat je daarna weer moet verkopen (tenzij je niet sneller wilt) kan je ook wachten en een Socket F CPU + moederbord halen + DDR2 geheugen.
[ Voor 20% gewijzigd door Saturnus op 26-02-2007 12:29 ]
Ik kijk gewoon wat op dat moment het snelste(betaalbaarste en later beter te upgraden) is. Ik ben geen Intel of Amd fanboy.
edit:
Als student loop ik altijd een stap(je) achter. Iedereen ging al naar de x2 en later de core 2 duo toen ik mijn socket 939 Opteron, DFI CFX 3200-DR/G en 4x 512MB corsair XLPT goedkoop kon scoren. Het bevalt me overigens prima
Misschien als meer mensen naar quad core gaan kan ik weer een socket 939 X2 of Opteron scoren voor een redelijke prijs.
edit:
Als student loop ik altijd een stap(je) achter. Iedereen ging al naar de x2 en later de core 2 duo toen ik mijn socket 939 Opteron, DFI CFX 3200-DR/G en 4x 512MB corsair XLPT goedkoop kon scoren. Het bevalt me overigens prima
Misschien als meer mensen naar quad core gaan kan ik weer een socket 939 X2 of Opteron scoren voor een redelijke prijs.
[ Voor 68% gewijzigd door icecoolsniper op 26-02-2007 12:41 ]
Dan ben je op dit moment beter af met Intel.
Of je haalt nu een Socket F systeem...maar die moederborden zijn echt té duur...
Of je haalt nu een Socket F systeem...maar die moederborden zijn echt té duur...
[ Voor 48% gewijzigd door Saturnus op 26-02-2007 12:42 ]
Eigenlijk nu op dit moment slecht om te upgrade. K8L onderweg, daarna zullen hoogstwaarschijnlijk prijsverlagingen volgen van de C2D.. die zakken nauwelijks in prijs omdat die geen concurentie heeft.Saturnus schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:39:
Dan ben je op dit moment beter af met Intel.
Tip: wacht tot de K8L en maan daarna je keuze. Kan je veel geld besparen
Daar ben ik het mee eens, maar hij zei 'Wat nu het snelste is en beste te upgraden.'
C2D.Saturnus schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:44:
Daar ben ik het mee eens, maar hij zei 'Wat nu het snelste is en beste te upgraden.'
Ik heb nu met mijn Athlon 64 3000+ (Venice Core) het volgende bereikt:
Kloksnelheid: 2430MHz (standaard 1800MHz)
HTT: 270 (standaard 200)
vcore: 1,475 volt (standaard 1,400 volt) -> CPU-Z geeft 1,225! is dat normaal?
temperatuur: 35 graden
(
aan de Arctic Freezer 64 Pro!)
Gaat dus wel goed tot nu toe. Ik moest alleen bij 2200MHz de vcore al verhogen
Weet iemand hoe ver ik kan gaan met vcore verhogen? Kan dat gewoon todat de temperatuur te hoog wordt?
(
Weet iemand hoe ver ik kan gaan met vcore verhogen? Kan dat gewoon todat de temperatuur te hoog wordt?
Kan tot er rook uit je processor komtMilaNL schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:45:
Ik heb nu met mijn Athlon 64 3000+ (Venice Core) het volgende bereikt:
(aan de Arctic Freezer 64 Pro!)
1,475 volt (standaard 1,400 volt) -> CPU-Z geeft 1,225! is dat normaal?
Weet je zeker dat je 1.225 leest in cpu-z? Kijk voor de zekerheid is met een ander progje.
CPU-Z zit behoorlijk vaak naast de vCore. Je kan beter met SpeedFan of via je BIOS checken.
De vCore kan je ophogen tot een bepaalde temperatuur of tot je systeem onstabiel wordt. Denk bij een 3000+ aan een max. temp van 60 graden.
Te laat.
De vCore kan je ophogen tot een bepaalde temperatuur of tot je systeem onstabiel wordt. Denk bij een 3000+ aan een max. temp van 60 graden.
Te laat.
[ Voor 6% gewijzigd door Saturnus op 26-02-2007 16:50 ]
Ja weet ik zeker. Everest zegt 1.44 volt. Oh nu 1.42bassie_ schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:49:
[...]
Weet je zeker dat je 1.225 leest in cpu-z? Kijk voor de zekerheid is met een ander progje.

Dank allebei
[ Voor 3% gewijzigd door MilaNL op 26-02-2007 16:52 ]
PC staat al hele dat te loeien
Stabiele setting
Dit resultaat.. stabiel iig
Stabiele setting
Dit resultaat.. stabiel iig

Blijkbaar welSaturnus schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:14:
Halve multiplier...werkt dat wel lekker?
Wat vind je btw van de temps ? Te warm voor waterkoeling of zit dat wel snor ?
[ Voor 30% gewijzigd door yori1989 op 26-02-2007 17:18 ]
Ik heb wel eens gelezen dat er problemen mee konden ontstaan. Verder wijkt de mem. speed dan toch behoorlijk ver af (van normaal)?
Nee wijkt niet af, multipiler juist omlaag zodat mijn mem optimaal looptSaturnus schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:19:
Ik heb wel eens gelezen dat er problemen mee konden ontstaan. Verder wijkt de mem. speed dan toch behoorlijk ver af (van normaal)?
Lagere multi -> Hogere HTT voor zelfde peed -> Hoger mem
[ Voor 8% gewijzigd door yori1989 op 26-02-2007 17:30 ]
Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat 8.5 juist een handige is. Extraatje na de 9 waarbij 8 weer net te laag is.
mooie oc juist... niks op tegen, .5-jes zolang je in de gaten hebt wat er met je mem gebeurd, n.l. dat de divider verandert... vooral met mem 1:1 kan dat onverwachte effecten geven(n.l. dat het mem op een lagere speed uitkomt dan je zou verwachten als het echt 1:1 zou zijn... 8,5*200 /200 geeft een memspeed van 188,89Mhz).
Zojuist ff voor de gein gekeken. Heb een asrock dual sata2 met een s939 athlon64 3000+ boxed en twinmos 2x512mb cas 2,5. Als ik de clock freq op 270Mhz zette (mp op 9), startte hij gewoon door xp. Bij 280 liep ie vast. Toch wel netjes niet?? Ruim 35% oc, zonder echt waardes aan te passen, met stock cooler en zonder voltmod etc.... Nog pointers om stabiel over te klokken of dingen waar ik op moet letten?
Doe eens wat stabiliteitstests als je die nog niet gedaan hebt..alleen opstarten zegt niet zoveel. Dat kan ik misschien ook wel op 2,7 Ghz..
Helaas lijkt het erop dat ik het max van processor voor langere duur 100% load gevonden heb.
Zal nog eens wat met multipliers, HTT en mem snelheid rommelen, maar ik vrees dat er niet veel rek meer in zit. Naja, moet het er maar mee doen.
Helaas lijkt het erop dat ik het max van processor voor langere duur 100% load gevonden heb.
Zal nog eens wat met multipliers, HTT en mem snelheid rommelen, maar ik vrees dat er niet veel rek meer in zit. Naja, moet het er maar mee doen.
Psst, ik heb hier nog een s939 Venice 3200+ die 2,5 ghz doet (ik schrijf dit bericht dus om de overklok te melden uiteraard), maar aangezien ik nu een opteron heb, heb ik die venice dus niet meer nodig... Ik hoor het wel als iemand nog een redelijk bedrag ervoor over heeft.
Nouuu......Ro-Maniak2 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 00:01:
Psst, ik heb hier nog een s939 Venice 3200+ die 2,5 ghz doet (ik schrijf dit bericht dus om de overklok te melden uiteraard), maar aangezien ik nu een opteron heb, heb ik die venice dus niet meer nodig... Ik hoor het wel als iemand nog een redelijk bedrag ervoor over heeft.
spoiler:
Yhagenstein at gmail punt com
Mijn systeem 2,8Ghz rock stable
MijneGijsjha schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:01:
Zojuist ff voor de gein gekeken. Heb een asrock dual sata2 met een s939 athlon64 3000+ boxed en twinmos 2x512mb cas 2,5. Als ik de clock freq op 270Mhz zette (mp op 9), startte hij gewoon door xp. Bij 280 liep ie vast. Toch wel netjes niet?? Ruim 35% oc, zonder echt waardes aan te passen, met stock cooler en zonder voltmod etc.... Nog pointers om stabiel over te klokken of dingen waar ik op moet letten?

Enniewee: Mn opteron 170 @2800 'echt' stabiel
[Edit] Ohja, de vcore is in mn Bios maar 1.3125 ipv 1.39...
Maar mn geheugen loopt met deze instellingen onder de standaardinstellingen, nl op 183MHz ipv 200MHz. Nu dacht ik, 2800 / 9 = 311. 311 x (266x400) = 207. Daarnaast zit mn HT-bus dan ook dichter bij de 1000 (933 ipv 840). Dus een MP van 9x311 zou qua instellingen beter zijn dan 10x280. Prima idee...
Wat blijkt nu, ik kan mn MP niet verlagen, dwz. ik kan hem op 9 instellen in het Bios, en na een reboot staat er ook echt 9 achter Multiplier in het Bios, maar in Windows geven Everest en CPU-z nog steeds 10x aan als MP icm 2800MHz bij Core Speed.
Iemand een idee om toch mn MP omlaag te krijgen? Ik heb net ClockGen geprobeerd, maar dat heeft ook geen zin, aangezien ik daarmee de MP niet kan aanpassen. Het betreft een Asus A8N-E met bios 1011.
[ Voor 27% gewijzigd door H004 op 27-02-2007 01:06 ]
A64 Info werkt voor je MP verlagen (bij mij iig)H004 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 00:41:
[...]
Mijneging tot 274, met alleen een andere divider (Kingston Valueram)
.
Enniewee: Mn opteron 170 @2800 'echt' stabiel
Maar mn geheugen loopt met deze instellingen onder de standaardinstellingen, nl op 183MHz ipv 200MHz. Nu dacht ik, 2800 / 9 = 311. 311 x (266x400) = 207. Daarnaast zit mn HT-bus dan ook dichter bij de 1000 (933 ipv 840). Dus een MP van 9x311 zou qua instellingen beter zijn dan 10x280. Prima idee...
Wat blijkt nu, ik kan mn MP niet verlagen, dwz. ik kan hem op 9 instellen in het Bios, en na een reboot staat er ook echt 9 achter Multiplier in het Bios, maar in Windows geven Everest en CPU-z nog steeds 10x aan als MP icm 2800MHz bij Core Speed.![]()
Iemand een idee om toch mn MP omlaag te krijgen? Ik heb net ClockGen geprobeerd, maar dat heeft ook geen zin, aangezien ik daarmee de MP niet kan aanpassen. Het betreft een Asus A8N-E met bios 1011.
welke koeling heb je trouwens ? Ik zie hoge core temps
Met de beta-versie lukt het inderdaad (half). Ik had alleen versie 0.5 geprobeerd. De divider verlagen lukt wel (zolang Powernow uitstaat), maar de de frequency verhogen naar 300 geeft al een spontane reboot. Niet echt een oplossing dus. 
Koeling: gewoon, dat ding dat in dezelfde doos zat als de CPU
. Wat betreft de temps, ik geloof dat de sensor van CPU#1 niet helemaal accuraat is, deze is namelijk idle een paar graden onder de CPU-temp. (Of de sensor van CPU#2 is niet accuraat, maar daar zullen we maar niet van uit gaan
)
Koeling: gewoon, dat ding dat in dezelfde doos zat als de CPU
Ok..H004 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 01:04:
Met de beta-versie lukt het inderdaad (half). Ik had alleen versie 0.5 geprobeerd. De divider verlagen lukt wel (zolang Powernow uitstaat), maar de de frequency verhogen naar 300 geeft al een spontane reboot. Niet echt een oplossing dus.
Koeling: gewoon, dat ding dat in dezelfde doos zat als de CPU. Wat betreft de temps, ik geloof dat de sensor van CPU#1 niet helemaal accuraat is, deze is namelijk idle een paar graden onder de CPU-temp. (Of de sensor van CPU#2 is niet accuraat, maar daar zullen we maar niet van uit gaan
)
Heb je je Read Primable op 7 gezet ? en je Max Async latency op 9 ofzo ? dat moet je doen bij htt 300+
Nee, had ik inderdaad iets voer gelezen, maar niet meer aan gedacht. Dat ga ik vanmiddag even proberen (moet zo eerst naar college).
Misschien een domme vraag hoor, maar stel: puur kijkend naar de CPU (ram- en mobo-instellingen zijn even irrelevant voor deze hypothese): als een cpu zonder hogere vcore etc 10x240 haalt als maximale stabiele OC, haalt hij dan ook met diezelfde vcore etc. 8x300? Maw, is het uiteindelijke aantal MHz dat een CPU haalt van belang, of ook hoe je op die snelheid komt? Kan een CPU dus struikelen over hoge HTT-snelheden (icm met een lage MP)?
Misschien een domme vraag hoor, maar stel: puur kijkend naar de CPU (ram- en mobo-instellingen zijn even irrelevant voor deze hypothese): als een cpu zonder hogere vcore etc 10x240 haalt als maximale stabiele OC, haalt hij dan ook met diezelfde vcore etc. 8x300? Maw, is het uiteindelijke aantal MHz dat een CPU haalt van belang, of ook hoe je op die snelheid komt? Kan een CPU dus struikelen over hoge HTT-snelheden (icm met een lage MP)?
Ja een cpu kan struikelen over hoge htt-snelheden, maar waar dat precies is hangt van de cpu af... je kan het zelf proberen op te zoeken door met een 5x multi aan de haal te gaan zodat je iig niet door het plafond van de cpu zelf beperkt wordt de htt te verhogen... ik heb voor de grap wel eens 400htt geprobeerdH004 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:34:
Nee, had ik inderdaad iets voer gelezen, maar niet meer aan gedacht. Dat ga ik vanmiddag even proberen (moet zo eerst naar college).
edit:
350 htt lukte overigens wel ...
Ja oke, maar ik bedoelde eigenlijk meer dat áls je 10x 240 haalt, dat je dan sowieso ook 8x300 (ook 2400MHz) moet halen (mits je ook 5x300 kunt halen met deze CPU)?
tja garanties bestaan niet, het blijft proberen... maar lijkt waarschijnlijk dat het dan zou moeten lukken als de rest meewerkt... het mem zal dan wel op een andere divider uitkomen maar als dat verder ook geen probleem is, zal het kunnen lukken.
edit: grr waarom verzin ik altijd achteraf nog een alinea
...
ik had dus ook zitten rekenen
en dacht 9*334/150 met htbus op 3x is wellicht 7,5*400/120 htbus op 2.5x, maar die vlieger kreeg ik niet vliegend ... van 10*300/166 naar mijn huidige stand van 9*334/150 lukte het wel...
edit: grr waarom verzin ik altijd achteraf nog een alinea
ik had dus ook zitten rekenen
[ Voor 37% gewijzigd door Dark op 27-02-2007 11:59 ]
Het is inderdaad veel moeilijker een hoge HTT met een lage MP te hebben...dat zie je ook wel aan die gasten die een FX overklokken...als ze rond de 4.0Ghz zitten is dat bijna altijd met een multiplier van 16+.
Ik denk dat 10x240 op een lagere vCore kan dan 8x300.
Ik denk dat 10x240 op een lagere vCore kan dan 8x300.
[ Voor 11% gewijzigd door Saturnus op 27-02-2007 11:51 ]
Na m'n waterkoeling er dit weekend ingezet te hebben, heb ik gister mijn Opteron 180 LCBQE 0702WPMW even aan de tand gevoeld. Na flink wat stoeien kom ik niet verder dan 2760Mhz op 1.48v. Ook nog even met 2900Mhz geworsteld, maar die wilde zelfs niet op 1.7v stand houden.
Dus dit gaat hoogstens een 2800Mhz worden.
Van de week nog even die 170 eronder zetten. Die deed op lucht al 2750Mhz 24/7met 1.45v.
Van de week nog even die 170 eronder zetten. Die deed op lucht al 2750Mhz 24/7met 1.45v.
beetje een bedroevend resultaat lijkt me, jammer ...coolfris schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:46:
Na m'n waterkoeling er dit weekend ingezet te hebben, heb ik gister mijn Opteron 180 LCBQE 0702WPMW even aan de tand gevoeld. Na flink wat stoeien kom ik niet verder dan 2760Mhz op 1.48v. Ook nog even met 2900Mhz geworsteld, maar die wilde zelfs niet op 1.7v stand houden.
Ik heb eindelijk mijn nieuwe moederbordje binnen
DFI NF4
Ik haal nu wederom 2,9GHZ @1,375Volt (uur testen in orthos stabiel)
tevens kan ik nu mijn geheugen op fatsoenlijke snelheden draaien!
Ik draai nu de divider 140 (in bios) --> 223mhz
De 3Ghz is ook te halen, alleen geeft orthos binnen 3minuten een error aan, dus dat schiet niet heel erg op. Terwijl ik dan wel superpi succesvol kan draaien (29seconden) en C&C3 zonder problemen kan spelen.
Maar ik denk dat het voornamelijk aan mijn koeling ligt, dus waarschijnlijk ga ik binnenkort een ninja aanschaffen, als ik mijn A8N-E verkocht heb
DFI NF4
Ik haal nu wederom 2,9GHZ @1,375Volt (uur testen in orthos stabiel)
tevens kan ik nu mijn geheugen op fatsoenlijke snelheden draaien!
Ik draai nu de divider 140 (in bios) --> 223mhz
De 3Ghz is ook te halen, alleen geeft orthos binnen 3minuten een error aan, dus dat schiet niet heel erg op. Terwijl ik dan wel superpi succesvol kan draaien (29seconden) en C&C3 zonder problemen kan spelen.
Maar ik denk dat het voornamelijk aan mijn koeling ligt, dus waarschijnlijk ga ik binnenkort een ninja aanschaffen, als ik mijn A8N-E verkocht heb
Hmm mijn X2 3800+ lijkt stabiel op 8x289=2312 (1,4375V in bios), op 8x292 (1,450V in bios) klapt ie uiteindelijk wel eruit. Hoger qua voltage durf ik nauwelijks nog te gaan, de temps zijn al vrij hoog soms (~60) Speedfan en CPU-Z geven ook een hoger voltage aan dan volgens het Bios is ingesteld. (Asus A8N Sli Deluxe, Bios 1016 dacht ik)
Denk dat ik hier bij hou en ga zoeken naar een mooie combinatie van multiplier, Core speed en mem speed.
10x232 misschien met losse timings 1:1
Of 7x332=2324, met een divider van 266/400 geeft Mem @ 211 (422DDR @ 2-2-2-5 of 7)
En een HTTx3 geeft bijna de normale 1000Mhz.
Of 9x258=2322, div. 333/400 geeft een Mem @ 210.
Ik ga er maar wat proberen..wat denken jullie?
Keertje een koeler kopen die beter past bij de airflow in m'n kast, Scythe Infinity bv...misschien dat ik dan wat verder kom. (Nu Zalman 7000AlCu)
Misschien kan ik ook het voltage nog wat laten zakken en stabiel blijven, dat ook even proberen..of kijken hoeveel ik dan moet inleveren.
Denk dat ik hier bij hou en ga zoeken naar een mooie combinatie van multiplier, Core speed en mem speed.
10x232 misschien met losse timings 1:1
Of 7x332=2324, met een divider van 266/400 geeft Mem @ 211 (422DDR @ 2-2-2-5 of 7)
En een HTTx3 geeft bijna de normale 1000Mhz.
Of 9x258=2322, div. 333/400 geeft een Mem @ 210.
Ik ga er maar wat proberen..wat denken jullie?
Keertje een koeler kopen die beter past bij de airflow in m'n kast, Scythe Infinity bv...misschien dat ik dan wat verder kom. (Nu Zalman 7000AlCu)
Misschien kan ik ook het voltage nog wat laten zakken en stabiel blijven, dat ook even proberen..of kijken hoeveel ik dan moet inleveren.
Ik heb me OC probleem gevonden. Mijn 170 kan gewoon niet op hoge MHz cold booten. Op 2000 MHz doet hij het altijd op 2600 en hoger loopt hij vaak vast voor in windows in ben of als je net windows in komt. Kamer temp is blijkbaar te laag of zo. Als hij eenmaal draait is hij gewoon 12 uur prime stabiel op 2800 MHz 1.267v.
Dus ik start nu met 8x mult en 280 HTT ( iets van 2230 MHz ) En heb ik met crystalcpu een snelkoppeling gemaakt waarmee ik em na 5 min gewoon op schakel naar 10x280 MHz.
Ik heb van cold bugs gehoord maar dit is toch wel de top lijkt mij
op 30c niet willen booten is toch wel vaag.
Dus ik start nu met 8x mult en 280 HTT ( iets van 2230 MHz ) En heb ik met crystalcpu een snelkoppeling gemaakt waarmee ik em na 5 min gewoon op schakel naar 10x280 MHz.
Ik heb van cold bugs gehoord maar dit is toch wel de top lijkt mij
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Cold boot geeft bij mijn 170 ook problemen. De BIOS geeft dan een video adapter probleem aan, maar dat ligt zeker weten aan de processor, want dit gebeurd alleen op hoge processorsnelheden (PCI-E staat vast op 100Mhz)
SRK35ZS-W
nog even en je moet eerst voorgloeien ...Astennu schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:34:
...
Ik heb van cold bugs gehoord maar dit is toch wel de top lijkt mijop 30c niet willen booten is toch wel vaag.

Het kan best dat me 3700+ hier ook last van heeft (op 9x 334+), dat zei ik eerder ook al...maar blijft vaag inderdaad...
Dat heb ik ook, maar ik denk dat het toch meer aan onze DFI ligtAstennu schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:34:
Ik heb me OC probleem gevonden. Mijn 170 kan gewoon niet op hoge MHz cold booten. Op 2000 MHz doet hij het altijd op 2600 en hoger loopt hij vaak vast voor in windows in ben of als je net windows in komt. Kamer temp is blijkbaar te laag of zo. Als hij eenmaal draait is hij gewoon 12 uur prime stabiel op 2800 MHz 1.267v.
Ik heb van cold bugs gehoord maar dit is toch wel de top lijkt mijop 30c niet willen booten is toch wel vaag.
Pardon my dutch
47u stabiel op 8x289.
Hmm nu nog maar een stapje aan voltage zakken, kijken wat dat doet..of hoeveel ik moet inleveren..
Ff tussendoor, de Scythe Infinity gebruik toch de originele backplate van het 939 socket..die dus normaal op je moederbord zit? Zou crap zijn als ik dat ding koop en alles eruit moet halen om het mobo los te halen, maar ik vrees dat het nodig is dan
Hmm nu nog maar een stapje aan voltage zakken, kijken wat dat doet..of hoeveel ik moet inleveren..
Ff tussendoor, de Scythe Infinity gebruik toch de originele backplate van het 939 socket..die dus normaal op je moederbord zit? Zou crap zijn als ik dat ding koop en alles eruit moet halen om het mobo los te halen, maar ik vrees dat het nodig is dan
Is toch zo gebeurd om alles eruit te halen?
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

vaag verhaal dit.... PC staat 40 uur non stop te loeien.
12 uur prime stabiel... op 2796 mhz.
Nu restart ik... En nu wil hij niet eens OVER de 2700 heen

Mijn moederbord loopt toch te kloten denk ik

Ik heb gister wat tijd geinvesteerd om mn pc over te clocken. Had mn settings alsvolgt
HT: 267
Ram Divider: 4:3
HTT:600 Mhz
Vcore: 1,475
Multiplyer: 9
Na dit ingesteld te hebben ging ik naar windows en cpuz gaf weer dat mn HTT was verlaagt van 1000 naar 600, mn vcore omhoog was gegaan maar mn HT was nog steeds op de stock 200.
Na nog wat meer rondgeprutst te hebben in de bios wou ik weer kijken of het werkte. Dus ik restarten, boot ie naar windows load venster waarna ik een BSOD krijg. Vervolgens reboot ie nog een keer in windowslaadscherm. Dus ik denk, laat ik maar snel de bios weer op default zetten want miss doet ie wat fout.
Na bios gereset te hebben probeerde ik weer te booten naar windows. Dit was enigzins gelukt, ik kon inloggen maar na het inlogvenster bleef mijn windows steken bij een zwart scherm. Toen drukte ik op escape en kreeg ik mn normale bureaublad achtergrond te zien en daar bleef het ook bij. Ik kon bij taskmanager komen maar verder dan dat ook niet.
Wat is er misgegaan? Mijn processor kan niet overhit zij want ik heb de vcore maar met 0,020 volt verhoogt ofzo en normaal is de proc maar 31 graden.
Iemand enig idee wat te doen?
HT: 267
Ram Divider: 4:3
HTT:600 Mhz
Vcore: 1,475
Multiplyer: 9
Na dit ingesteld te hebben ging ik naar windows en cpuz gaf weer dat mn HTT was verlaagt van 1000 naar 600, mn vcore omhoog was gegaan maar mn HT was nog steeds op de stock 200.
Na nog wat meer rondgeprutst te hebben in de bios wou ik weer kijken of het werkte. Dus ik restarten, boot ie naar windows load venster waarna ik een BSOD krijg. Vervolgens reboot ie nog een keer in windowslaadscherm. Dus ik denk, laat ik maar snel de bios weer op default zetten want miss doet ie wat fout.
Na bios gereset te hebben probeerde ik weer te booten naar windows. Dit was enigzins gelukt, ik kon inloggen maar na het inlogvenster bleef mijn windows steken bij een zwart scherm. Toen drukte ik op escape en kreeg ik mn normale bureaublad achtergrond te zien en daar bleef het ook bij. Ik kon bij taskmanager komen maar verder dan dat ook niet.
Wat is er misgegaan? Mijn processor kan niet overhit zij want ik heb de vcore maar met 0,020 volt verhoogt ofzo en normaal is de proc maar 31 graden.
Iemand enig idee wat te doen?
Je zet het inderdaad goed "ik heb de vcore maar met 0,020 volt verhoogt." Blijkbaar was dat veel te weinig om stabiel te kunnen draaien. Dus HTT omlaag of vCore omhoog.
Je haalt trouwens de termen 'HTT' en 'HT (Bus)' door elkaar.
Je haalt trouwens de termen 'HTT' en 'HT (Bus)' door elkaar.
Ok ik zal wel even proberen als ik weer thuis ben, maar ik ben bang dat er enkele bestanden van mijn windowsinstallatie corrupt zijn waardoor ik de boel mag gaan herinstalleren.
Dat kan gebeurd zijn ja. Alles maar eerst even op stock zetten en dan kijken of 'laats juist bekende configuratie' nog werkt.
ok, hoe kom je ook alweer in dat scherm voor veilige modus enzovoorts?
offtopic:
Zoiets is heel makkelijk te vinden op GoT.
Maar goed, F8 voordat windows laad
Zoiets is heel makkelijk te vinden op GoT.
ja sry voor die vraag, had ik inderdaag wel even kunnen nazoeken.Saturnus schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:30:
offtopic:
Zoiets is heel makkelijk te vinden op GoT.Maar goed, F8 voordat windows laad
Maar om nog even op dat voltage probleem terug te komen.
Hoezo kan hij wel met hetzelfde voltage dezelfde overclock als mij draaien? is het verschil tussen processors dan zo groot? (Ik heb trouwens precies dezelfde processor met een dikke zalman cooler erop)Ik heb nu met mijn Athlon 64 3000+ (Venice Core) het volgende bereikt:
( aan de Arctic Freezer 64 Pro!)
Zou ik het voltage van mijn gehougen misschien ook moeten verhogen? Deze staat op het moment op auto.
test dan ook eerst met mijn test floppy
(staat memtest+ en mprime op een bootable floppy) ... dan heb je veel minder kans op corrupte windows...
eerst memtest doen een aantal malen, vooral tests 5 & 8 zijn gevoelig ...
dan mprime draaien (eventueel 2 instanties opstarten voor dualcore) ...
als mprime een uurtje blijft werken dan kan je veilig windows opstarten, en vandaaruit verder testen.
als mprime een uurtje blijft werken dan kan je veilig windows opstarten, en vandaaruit verder testen.
Mja het geheugen van mijn pc is zowiezo een beetje brak
1 bankje heeft aan beide kanten chips en de ander maar aan 1 kant. En ze willen daarnaast ook niet in dual channel (cpuz geeft single channel aan). Het zijn verder beide wel 512 mb pc 3200 geheugen bankjes. Maar ik zal het even poberen Dark, bedankt voor de file
En over dat 'CPU 1 is hetzelfde als CPU 2 maar toch zijn de overkloks verschillend' moet je in de TS zijn; check het stukje 'stepping.'
Bij mij nietikbengoofy schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:37:
Is toch zo gebeurd om alles eruit te halen?
ik test nooit meer zonder boot flop of cd. mijn windows is al een keer corrupt geraakt en dat wil ik niet meerDark schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:51:
test dan ook eerst met mijn test floppy(staat memtest+ en mprime op een bootable floppy) ... dan heb je veel minder kans op corrupte windows...
Lees bovenstaande post's ook een keer van moeilijk in windows geraken met een opteron op hoge snelheid .yori1989 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 00:17:
![]()
vaag verhaal dit.... PC staat 40 uur non stop te loeien.
12 uur prime stabiel... op 2796 mhz.
Nu restart ik... En nu wil hij niet eens OVER de 2700 heenVoor de rest is er niks verandert
![]()
Mijn moederbord loopt toch te kloten denk ik
Heb zelf nu een dag of 3 ook een opteron 165 en kom hier weer eens loeren , want heb ook dit probleem . herken het direct .
Heb ook nogal een goede stepping denk ik , want stond al uuren te primen op 3050 mhz in windows op 1.4V , maar eens je te hoog klokt met clockgen bvb , en je moet herstarten komt hij gewoon niet meer in windows boven de 2560 mhz ofzo .
Ook koud starten wil hij bijna niet op hogere snelheid .
Het is raar , klokt enorm hoog , maar om in windows te komen moet je bijna standard schakelen
Mobo : DFI LanParty ut nf4 SLI -d
Windows Vista
AMD opteron 165
Ben een beetje door dit topic aan het schuimen en kom tot nu toe toch al een post of 5 tegen waar ik het probleem min of meer herken .
Je bent dus niet alleen .
Ben al aan het denken dat het probleem bij windows vista zit .
De rest kan ik niets meer bedenken , aangezien ik al alles uitgetest en uitgesloten heb .
Er zijn tegenwoordig wel veel coldboot problemen. Ik heb er zelf ook last van met mijn 3700+.
Wat je kunt proberen is booten op een lage multiplier en als je dan eenmaal opgestart bent laat je met bijvoorbeeld RMclock de multiplier hoger instellen. Dat heeft bij mij de problemen gedeeltelijk opgelost.
Als een lagere mp niet werkt kun je ook nog proberen of wat extra spanning op je chipset helpt.
Wat je kunt proberen is booten op een lage multiplier en als je dan eenmaal opgestart bent laat je met bijvoorbeeld RMclock de multiplier hoger instellen. Dat heeft bij mij de problemen gedeeltelijk opgelost.
Als een lagere mp niet werkt kun je ook nog proberen of wat extra spanning op je chipset helpt.
Niet als oplossing, maar meer als bevestiging van het probleem:
Heeft iemand voordat die (zeker wist) een coldboot te krijgen de boel al een verwarmt met een föhn ofzo? Of weet iemand al zeker dat het niets met temperatuur te maken heeft?
Heeft iemand voordat die (zeker wist) een coldboot te krijgen de boel al een verwarmt met een föhn ofzo? Of weet iemand al zeker dat het niets met temperatuur te maken heeft?
Weet het ook niet ,had nog geen rekening gehouden met coldbug , maar vanmorgen weer in nog koude omgeving 6 keer opgestart zonder resultaat , weer teuggezet in stappen tot 250 X 9 , en dan pas terug aan het lopen gekregen , 5 min in windows terug verhoogt naar 325 X 9 met clockgen , en 0.0 problemen meer .Saturnus schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:04:
Niet als oplossing, maar meer als bevestiging van het probleem:
Was tevreden met men cpu zijn kapasiteiten , maar als het zo zit toch weer een geweldige dumper
Ik heb het probleem zelf niet, maar wel van gehoord... bij de persoon in kwestie bleek dat het al veel minder voorkwam als hij de psu op stand-by had staan in plaats van helemaal uit met het schakelaartje op de psu, wat hij dus altijd deed... met knopje aan/psu op standby komt het nog wel eens voor, maar iig veel minder...
Maar wil je dat...ik bedoel je gaat slapen en er schijnen een paar irritante LEDs op je...
Ik heb het probleem ook, maar vraag me af of dit werkelijk een cold boot probleem is.Dark schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:46:
Ik heb het probleem zelf niet, maar wel van gehoord... bij de persoon in kwestie bleek dat het al veel minder voorkwam als hij de psu op stand-by had staan in plaats van helemaal uit met het schakelaartje op de psu, wat hij dus altijd deed... met knopje aan/psu op standby komt het nog wel eens voor, maar iig veel minder...
Als m'n PC plots eruit knalt, door bijvoorbeeld te ver zitten overklokken met clokgen en ik doe een warme reset, dan blijft 'ie maar kutten.
Ik ga dan als volgt te werk:
1. Zet m'n systeem uit met on/off switch (4 seconden powerknop) aan de voorkant van me kast.
2. Gooi vervolgens m'n PSU aan de achterkant uit.
3. Druk nogmaals op de on/off switch van me kast, zodat alle 'rest' stroom ook werkelijk verdwenen is. (zie dan altijd ff snel m'n case-verlichting branden, 1 seconden ofzo)
4. Gooi m'n PSU weer aan op de achterkant.
5. Herstart m'n systeem, dat direct weer boot.
Sla ik stap 2, 3 en 4 over dan kan ik echt wachten totdat ik een ons weeg, dan blijft m'n systeem de power-on cycle herhalen
[ Voor 7% gewijzigd door Demon_Eyez op 02-03-2007 13:29 ]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Ik heb ook zo'n merkwaardig probleem waar Astenu ook op wees :
Sommige combinaties leken hier niet te werken , zoals 300x9 bijvoorbeeld. Ondanks het feit dat ik door langdurig testen al zeker weet dat mijn cpu meer dan 2700 Mhz aankan. Mijn geheugen loopt ook zeker meer dan 197 mhz daar het ddr400 is. Allemaal heel rare dingen , maar ik ben nu met dat tooltje crystalcpu wat aan het testen geweest en op 1.3volt vcore haal ik nu 320x9 en mijn cpu wordt niet warmer dan 43 graden.
Ik heb gisteren avond quake4 open gezet , omdat ik vooral wil weten of bepaalde settings stabiel lopen in de games die ik speel , en deze morgen stond Q4 nog rustig te draaien , daarnet even naar huis gebeld , en hij draait nog steeds , game stabiel dus
Ik denk dus ook dat ik met dat 'coldboot' probleem zit en ik verdenk mijn moederbord ervan de schuldige te zijn. Sommige mulipliers zoals 9.5 deden het ook al niet enz... Gelukkig is er nu dat tooltje crystalcpu , want nTune is ook een lachtertje
Deze nacht zet ik Orthos nog eens op hoewel ik dat persoonlijk niet zo belangrijk vind, want mijn game pc moet gewoon stabiel lopen in ... games
Sommige combinaties leken hier niet te werken , zoals 300x9 bijvoorbeeld. Ondanks het feit dat ik door langdurig testen al zeker weet dat mijn cpu meer dan 2700 Mhz aankan. Mijn geheugen loopt ook zeker meer dan 197 mhz daar het ddr400 is. Allemaal heel rare dingen , maar ik ben nu met dat tooltje crystalcpu wat aan het testen geweest en op 1.3volt vcore haal ik nu 320x9 en mijn cpu wordt niet warmer dan 43 graden.
Ik heb gisteren avond quake4 open gezet , omdat ik vooral wil weten of bepaalde settings stabiel lopen in de games die ik speel , en deze morgen stond Q4 nog rustig te draaien , daarnet even naar huis gebeld , en hij draait nog steeds , game stabiel dus
Ik denk dus ook dat ik met dat 'coldboot' probleem zit en ik verdenk mijn moederbord ervan de schuldige te zijn. Sommige mulipliers zoals 9.5 deden het ook al niet enz... Gelukkig is er nu dat tooltje crystalcpu , want nTune is ook een lachtertje
Deze nacht zet ik Orthos nog eens op hoewel ik dat persoonlijk niet zo belangrijk vind, want mijn game pc moet gewoon stabiel lopen in ... games
Vanochtend me Opteron 165 Binnegehad, maar nu heb ik een vraag, welke cooling is het beste.
De boxed opteron cooler of de Zalman 7000cu.
De boxed opteron cooler of de Zalman 7000cu.
Er is maar een manier om dat uit te zoeken. Probeer ze gewoon beide als je ze toch hebt liggen.
Persoonlijk denk ik dat de idle temperaturen met de zalman lager zullen liggen omdat er geen heatpipes opgewarmd hoeven te worden. De load temps zullen denk ik ongeveer hetzelfde zijn.
De zalman zal waarschijnlijk iets stiller zijn. Er zal waarschijnlijk niet gigantisch veel verschil zitten tussen beide koelers.
Ik kon geen review vinden van de stock opteron koeler dus ik kan je niet echt verder helpen. Mijn gevoel zegt de zalman, maar dat kan ik niet echt onderbouwen
Persoonlijk denk ik dat de idle temperaturen met de zalman lager zullen liggen omdat er geen heatpipes opgewarmd hoeven te worden. De load temps zullen denk ik ongeveer hetzelfde zijn.
De zalman zal waarschijnlijk iets stiller zijn. Er zal waarschijnlijk niet gigantisch veel verschil zitten tussen beide koelers.
Ik kon geen review vinden van de stock opteron koeler dus ik kan je niet echt verder helpen. Mijn gevoel zegt de zalman, maar dat kan ik niet echt onderbouwen

Ok, iedergeval bedankt.Arno E schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:14:
Er is maar een manier om dat uit te zoeken. Probeer ze gewoon beide als je ze toch hebt liggen.
Ga ze gewoon ff uitproberen.
Domme vraag misschien..maar laat je dan een demo ofzo de hele nacht lopen...of laat je de hoofdfiguur gewoon de hele nacht ergens staan..?-GF-Annihilator schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:37:
Heb nog wat voltage kunnen afsnoepen van de kloksnelheid die ik voor mijn X2 3800+ heb gevonden, helaas blijft ie me nogal teleurstellen. Maar kon op de max snelheid iig nog 2 stapjes aan voltage eraf snoepen. (1.4250 ipv 1.45 in Bios) (8x289)
Bij 1.4125 moet ik wat inleveren, thuis staat de boel nu te draaien om te kijken hoeveel, denk dat het maar een beetje scheelt..draait als t goed is stabiel nu op 8x283, daarna weer even kijken wat er dan nog weer bij kan. En wat ie doet op 1.4V
Al met al is het wel interessant het overclocken, alleen heb ik niet zo'n ding dat 2,7 Ghz haalt

Het is een custom nettimedemo die ik laat draaien met een quake 4 benchmark tool : http://www.hocbench.com/q4.html
Wat is beter voor het spelen van Games?
6:5 verhouding
X2 3800+ (s939 stock @2ghz) op 2,4 ghz
G.e.i.L DDR400 op DRR 333 (166Mhz) laten lopen 2,4,3,3,7 = effectief 200Mhz (volgens CPU-Z, maar hoe komt ie aan deze waarde? HT staat op 4, multpl. op 10 en FSB op 240)
3dmark05 = 9602
3dmark06 = 4903
of
1:1 verhouding
X2 3800+ (s939) op 2,2 ghz
G.e.i.L DDR400 op 400Mhz (200Mhz) laten lopen 2,4,3,3,7 = effectief 220Mhz
3dmark05 = 9306
3dmark06 = 4863
G.e.i.L DDR400 op DRR 333 (166Mhz) laten lopen 2,4,3,3,7 = effectief 200Mhz (volgens CPU-Z, maar hoe komt ie aan deze waarde? HT staat op 4, multpl. op 10 en FSB op 240)
3dmark05 = 9602
3dmark06 = 4903
of
3dmark05 = 9306
3dmark06 = 4863
Eerste lijkt iets beter he..als je van de 3DMark's uit mag gaan..
..lijkt me dat de CPU-Z info wel klopt..
..lijkt me dat de CPU-Z info wel klopt..
http://www.diy-street.com/forum/showthread.php?t=40178 Sticky draadje op het DFI forum. Vond dat wel leuk leesvoer daarover. "cpu Mhz is the king...cpu Mhz is the king...cpu Mhz is the important thing, forget about damn divider penalties and this or that", wordt er beweerd. Jouw resultaten spreken dat niet tegen.Eperium schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 22:47:
Wat is beter voor het spelen van Games?
3dmark05 = 9602
3dmark06 = 4903
of
3dmark05 = 9306
3dmark06 = 4863
@Eperium
We kunnen natuurlijk niet zien of je je 3DMark score hebt gepost, of je CPU Score (van je 3DMark Score) misschien kan je daar eens naar kijken, meestal is het dan snel duidelijk welke setting het snelste is.
We kunnen natuurlijk niet zien of je je 3DMark score hebt gepost, of je CPU Score (van je 3DMark Score) misschien kan je daar eens naar kijken, meestal is het dan snel duidelijk welke setting het snelste is.
Het is de overall score van 3dmark.
Waar het mij omgaat is met welke OC ik het meeste profijt heb in games (dus bijv. de meest FSP).
Waar het mij omgaat is met welke OC ik het meeste profijt heb in games (dus bijv. de meest FSP).
Dan denk ik dat je vraag overbodig is...want de scores zeggen genoeg.
Ok bedankt.
Denk dat ik m'n x2 3800 nog wel verder kan krijgen dan 2,4 Ghz. Alleen m'n geheugen he, denk dat m'n G.e.i.L geheugen GE2GB3200BDC niet de 240Mhz gaat halen of is dit nog realiseerbaar in T2 modus met een vdimm verhoging naar 2.7Volt?
Denk dat ik m'n x2 3800 nog wel verder kan krijgen dan 2,4 Ghz. Alleen m'n geheugen he, denk dat m'n G.e.i.L geheugen GE2GB3200BDC niet de 240Mhz gaat halen of is dit nog realiseerbaar in T2 modus met een vdimm verhoging naar 2.7Volt?
Mogelijkheden:
1. Voltage omhoog (2.8v is meestal ook nog wel veilig).
2. Divider gebruiken.
3. Het mem. trekt het wel.
Testen dus.
1. Voltage omhoog (2.8v is meestal ook nog wel veilig).
2. Divider gebruiken.
3. Het mem. trekt het wel.
Testen dus.
[ Voor 6% gewijzigd door Saturnus op 03-03-2007 18:14 ]
ok die mislukte overlock heeft ervoor gezorgd dat mn pc et niet meer doet. Ik zit nu achter een brakke laptop die ook moeite heeft om zich staande te houden. IIG als ik windows probeer te installeren dan kan de installer mijn hardeschijven niet vinden. Dit ondanks dat ik de drivers van mn sata controller heb ingevoerd met behulp van dat F6 schermpje bij het inladen van de windows installer in DOS.
Ik vroeg me af of mijn moederbord nog te redden is of dat ik em uit het raam mag gooien.
Ik vroeg me af of mijn moederbord nog te redden is of dat ik em uit het raam mag gooien.
Je gaat nu weer offtopic he.
Dat de schijf niet gevonden wordt heeft opzich niet veel met dit topic te maken...ik vind dan ook dat ik geen antwoord kan geven hier...
Ik heb hier een beetje zitten lezen, maar ik heb dus nog de volgende vraag.
Ik heb op dit moment een ASRock Dual SATAII met een Athlon XP 64 3200 (1800@2300).
Ik ben van plan om deze processor 1op1 te vervangen door een Opteron160 (DualCore).
Ik weet inmiddels dat het moederbord dit gewoon herkend. Maar mijn vraag gaat eigenlijk over de Opteron. Kan deze processor gewoon 1op1 vervangen of stelt de opteron nog extra eisen t.a.v. het geheugen bijvoorbeeld? Ik heb iets gelezen (wat ik niet helemaal begreep) over ECC en NonECC...
Ik heb op dit moment een ASRock Dual SATAII met een Athlon XP 64 3200 (1800@2300).
Ik ben van plan om deze processor 1op1 te vervangen door een Opteron160 (DualCore).
Ik weet inmiddels dat het moederbord dit gewoon herkend. Maar mijn vraag gaat eigenlijk over de Opteron. Kan deze processor gewoon 1op1 vervangen of stelt de opteron nog extra eisen t.a.v. het geheugen bijvoorbeeld? Ik heb iets gelezen (wat ik niet helemaal begreep) over ECC en NonECC...
[ Voor 8% gewijzigd door edterbak op 03-03-2007 19:43 ]
ja klopt maar de andere toppics worden niet gelezen en ook wordt er niet beantwoord. IIG ik heb maar een nieuw moederbord besteld. Zo'n beetje het enige moederbord met S939 en AGP wat ik kon vinden (namelijk de MSI Neo2)Saturnus schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:22:
Je gaat nu weer offtopic he.Dat de schijf niet gevonden wordt heeft opzich niet veel met dit topic te maken...ik vind dan ook dat ik geen antwoord kan geven hier...
IIG bedankt voor alle assistentie, dit was mijn eerste en meteen ook laatste poging om ook maar iets te overclocken in mn pc ;p
ASrock Dual SataII heeft 939 socket + agp slot (true agp) PLUS een PCI slot (true pci)DrProctor schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:46:
[...]
ja klopt maar de andere toppics worden niet gelezen en ook wordt er niet beantwoord. IIG ik heb maar een nieuw moederbord besteld. Zo'n beetje het enige moederbord met S939 en AGP wat ik kon vinden (namelijk de MSI Neo2)
...
@edterbak
Je bedoelt Opteron 165 denk ik? Kan je gewoon vervangen. Overklokken op je Asrock zal iets minder gaan als je dat van plan bent.
@DrProctor
Ik denk dat je gewoon te snel bent gegaan. Voor overklokken moet je echt de tijd nemen, pas later als je veel ervaring hebt kan je een CPU eigenlijk in no-time tot het maximale dwingen.
Als ik terug lees zie ik dat je je HTT naar 267 hebt verhoogt. Heb je de speeds eronder gecheckt op stabiliteit? Zo ja, dan is dit gewoon ongelukkig toeval denk ik. Nee, dan is dat je fout. Verhoog en test altijd in kleine stapjes (5-10 aan HTT).
Je bedoelt Opteron 165 denk ik? Kan je gewoon vervangen. Overklokken op je Asrock zal iets minder gaan als je dat van plan bent.
@DrProctor
Ik denk dat je gewoon te snel bent gegaan. Voor overklokken moet je echt de tijd nemen, pas later als je veel ervaring hebt kan je een CPU eigenlijk in no-time tot het maximale dwingen.
Als ik terug lees zie ik dat je je HTT naar 267 hebt verhoogt. Heb je de speeds eronder gecheckt op stabiliteit? Zo ja, dan is dit gewoon ongelukkig toeval denk ik. Nee, dan is dat je fout. Verhoog en test altijd in kleine stapjes (5-10 aan HTT).
Ehh.. Ja... [past]AMD Opteron 165 1.8 GHz, 1000 MHz, 128 KB L1, 2 MB L2, Boxed[/past]Saturnus schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:51:
@edterbak
Ik heb wel een redelijke waterkoeling. Is de 'beperking' van het bordje dan nog steeds zo aanwezig?
Doordat die 165 maar een multiplier van 9x heeft zit je denk ik sneller aan je limiet dan met een DFI/Epox.
Helaas wel. Je kunt in principe gewoon overclocken op dat Asrock bordje alleen zul je eerder vast komen te zitten omdat je waarschijnlijk geen hoge HTT kunt halen op dat bord. De opteron 165 heeft maar een mp van 9 dus dan zou het moederbord de beperkende factor kunnen worden.
Ik denk dat je beter een 170 kunt halen als je echt wilt overclocken. Dat scheelt je toch al gauw 30 HTT voor dezelfde snelheid. Dan moeten de 165 en de 170 wel ongeveer hetzelfde overclocken.
Ik denk dat je beter een 170 kunt halen als je echt wilt overclocken. Dat scheelt je toch al gauw 30 HTT voor dezelfde snelheid. Dan moeten de 165 en de 170 wel ongeveer hetzelfde overclocken.
[ Voor 30% gewijzigd door Ernie op 03-03-2007 20:30 ]
Anoniem: 101665
Ik ben vandaag ook maar 'ns aan de haal gegaan.
Na wat problemen met m'n A8N-E te hebben gehad (Diskette-drive bug
).
Dit zijn de resultaten:

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=173945
Iemand nog tips om hem hoger te krijgen?
Specs: http://specs.tweak.to/14100
Na wat problemen met m'n A8N-E te hebben gehad (Diskette-drive bug
Dit zijn de resultaten:
http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=173945
Iemand nog tips om hem hoger te krijgen?
Specs: http://specs.tweak.to/14100
vCore omhoog? Wat meer info kan geen kwaat hoor. 
Het is tijd voor Deel 32: [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 32
Het is tijd voor Deel 32: [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 32
[ Voor 43% gewijzigd door Saturnus op 03-03-2007 21:59 ]
En weer verder naar deeltje 32 dus
[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 32
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[html]~[html]~[norml]~[/norml]~[/html]~[/html]
~[html]~[html]~[norml]~[/norml]~[/html]~[/html]