[Ervaringen] Partyfotografie deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.325 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-05 15:28
jules schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:47:
Ik weet niet met wat voor scherm je nu werkt? Maar de goedkoopste CRT is vaak al beter dan de gemiddelde TFT. Ik heb 3 jaar probleemloos op een cheap ass 19" gewerkt. Al moet je er ook een beetje geluk mee hebben.
Ik heb anderhalf jaar geleden ook een nieuwe monitor gekocht. Ik was ook altijd sceptisch over TFT's, maar aangezien CRT's nauwelijks meer te krijgen zijn, word je wel een beetje in die richting gestuurd. Uiteindelijk een Samsung 930BF gekocht en ik moet zeggen dat mijn ogen het welo prettig vinden. Hoe het met de kleurweergave zit, zou ik zo niet durven zeggen.

DJI Mini 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

zoveel hertz op een bepaalde resolutie boeit niet, het gaat om de kleuren... En welk type tft nu wel of niet goed is, geen idee :P. Je kan ook naar het werk van anderen kijken die waarschijnlijk wel op een gecalibreerd scherm werken en daar naar toe werken. Op een gegeven moment werk je daar vanzelf wel juist naar toe ;).
Morgion schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:56:
[...]

Ik heb anderhalf jaar geleden ook een nieuwe monitor gekocht. Ik was ook altijd sceptisch over TFT's, maar aangezien CRT's nauwelijks meer te krijgen zijn, word je wel een beetje in die richting gestuurd. Uiteindelijk een Samsung 930BF gekocht en ik moet zeggen dat mijn ogen het welo prettig vinden. Hoe het met de kleurweergave zit, zou ik zo niet durven zeggen.
samsung, heb een hele tijd geleden ook naar tft's gekeken. M'n oog viel toen eigenlijk ook alleen maar op samsung. Hele vette schermpjes, kleuren zagen er op het oog prima uit. Vooral het contrast ratio. Heb het alleen niet doorgezet :P

[ Voor 52% gewijzigd door jules op 26-03-2007 23:25 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

ik heb sinds 2 dagen de iiyama e1900s. best wel fijn schermpke :)

ps ik zit er over te denken om toch een 30D body aan te schaffen ? zouden jullie dit nu nog doen of toch wachten tot de 40d uitkomt ?

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 26-03-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Volgens mij vermaak jij je prima met je 350D. Kan me herinneren dat je in het begin geen grotere camera wilde omdat die alleen maar tot last was. Het verbaasde me zelfs dat je een externe flitser aanschafte. Wat voor meerwaarde bied die 30D tov 350D? Of wilde je zeggen dat je je 350D al versleten hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jules schreef op maandag 26 maart 2007 @ 23:27:
Volgens mij vermaak jij je prima met je 350D. Kan me herinneren dat je in het begin geen grotere camera wilde omdat die alleen maar tot last was. Het verbaasde me zelfs dat je een externe flitser aanschafte. Wat voor meerwaarde bied die 30D tov 350D? Of wilde je zeggen dat je je 350D al versleten hebt?
vooral een grotere zoeker zou ik toch wel erg fijn vinden. en yep voordeel van de 350d is dat die klein en compact is dus ik ben nog aan het twijfelen 8)7

en waar ik verder mee zit is dat als ik nu wil switchen van de ene setting naar de andere dat ik op 3 plekken iets moet veranderen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
@fooker : 24bits TFT scherm? :$

@hos : gewoon nog even volhouden met je 350D. De stap van 350D naar 30D is leuk, maar niet bijzonder. Ik zou wachten als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 11:21

Floor-is

5.2

Paar plaatjes van Promo dan maar, let vooral niet op de "serie", ik heb gewoon een megavlugge uitzoek gedaan en nog niks bewerkt. Gezien de tijd van posten en het feit dat ik al zeker een uur had willen slapen, moeten jullie het hier maar even mee doen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/Promo/Floor-is_Promo07--12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/Promo/Floor-is_Promo07--16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/Promo/Floor-is_Promo07--17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/Promo/Floor-is_Promo07--19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/Promo/Floor-is_Promo07--20.jpg
Geintje:
Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/Promo/Floor-is_Promo07--22.jpg
En geintje V2
Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/Promo/Floor-is_Promo07--27.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/Promo/Floor-is_Promo07--3.jpg
Kaalkopjes!
Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/Promo/Floor-is_Promo07--5.jpg
Kijk mij blij zijn
Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/Promo/Floor-is_Promo07--6.jpg
Paarrrrrs
Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/Promo/Floor-is_Promo07--9.jpg

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Nu online
Lekkere platen Floor. Geintje V2 is stoer! Bewerken en aan de muur hangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
GerardHenninger schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 00:33:
Lekkere platen Floor. Geintje V2 is stoer! Bewerken en aan de muur hangen!
24bits ja ;) Geen TN paneel met belachelijk weinig kleuren die geinterpoleerd worden ;)
Je kunt het ook 6bits en 8bits noemen ;) (dan heb je het over 1 pixel ipv 3 :) )

Nais platen Floris *O* d:)b

[ Voor 16% gewijzigd door Timo op 27-03-2007 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Anoniem: 167065 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 23:32:
[...]

vooral een grotere zoeker zou ik toch wel erg fijn vinden. en yep voordeel van de 350d is dat die klein en compact is dus ik ben nog aan het twijfelen 8)7

en waar ik verder mee zit is dat als ik nu wil switchen van de ene setting naar de andere dat ik op 3 plekken iets moet veranderen 8)7
Hos, ik heb een 20d, maar ook daarvan is de zoeker eigelijk te klein bij dit soort 'nachtwerk'... hij is wel iets groter maar in de praktijk merk je er niet zo heel veel van. Nu ben ik eigelijk een beetje aan 't wachten tot de 2e hands prijzen van de 5D naar de 1500eu zakken om dan daarnaartoe te upgraden: daarbij merk je het verschil dus wel echt!
Het verschil in grootte tussen de bodies van de 20d en 5d is minimaal.

edit:
eventueel zou je als tussenoplossing (voor tijdens het wachten ;) ) de olympus me-1 oculairvergroter kunnen aanschaffen. Daar hoor ik ook wel goeie verhalen over en die past gewoon op de canon zoekertjes.

[ Voor 11% gewijzigd door abrakadaver op 27-03-2007 09:12 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok ik dacht dat die oculairvergroter er alleen voor nikonians was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Anoniem: 167065 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 09:15:
ok ik dacht dat die oculairvergroter er alleen voor nikonians was :P
Heb je dat dan niet gezien op m'n 350D, op GH's feestje?
Ik heb er zo 'n Nikon-magnifier opzitten, werkt als een trein en past zoals hierobven gezegd ook op Canon :)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waar kan je die kopen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
eBay ftw :) Het ding heet Nikon DK-21M en is niet echt goedkoop voor wat het is, maar da's met zovele cam-gear hé, imo is het wel de 25 euro waard die ik eraan gegeven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

hmm goede tip! Ga ik ook maar eens aanschaffen denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oh en toch over tips. floris je zocht toch broeken met handige zakken. weet niet of mijn broek je was opgevallen tijdens het gerard feesie maar die hebben ook lekkere diepe zakken. weet niet of je 200 erin past maar mijn 430EX kan in ieder geval in een zijzak en dan kan de rits net aan dicht.

http://www.arcteryx.com/product.aspx?Palisade-Pant#

alleen die donkergroene kleur hebben ze niet meer
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik ga toch wel graag naar een winkel, neem gewoon mijn tasje mee. Als 't scheurt, sjah dan past het niet :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135290

Ik dacht al dat ik Floris zag lopen daar...een 5D heb je toch? ..of niet?
If so...Dan stond ik op een gegeven moment in de tweede zaal vlak naast je :)

Mooie platen!

Die plaat met die videocamera is leuk, wel jammer dat de achtergrond niet wat meer in focus is, kwestie van persoonlijke smaak denk ik :) te small DOF imo dus.

Verder erg mooi. Geintje V2 vraagt nog wat bewerking om het een top geintje te maken :)

Weet iemand waar je (goedkoop?) fliters (voor Pentax) kan huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Nu online
Anoniem: 135290 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 23:33:
Ik dacht al dat ik Floris zag lopen daar...een 5D heb je toch? ..of niet?
If so...Dan stond ik op een gegeven moment in de tweede zaal vlak naast je :)
Floris schiet alleen met een 1-serie Canon camera...... 5D is voor pruts0rs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Floris schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:41:
Ik ga toch wel graag naar een winkel, neem gewoon mijn tasje mee. Als 't scheurt, sjah dan past het niet :P
bij bever zwerfsport en andere buitensportzaken kan je gewoon je lens er uit laten scheuren ;)

zoizo wel handig om eens bij een buitensportzaak te kijken. als deze broek te kleine zakken heeft dan hebben ze nog legio anderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vette shots Floor! Ik zou alleen wat meer contrast toevoegen, ze zijn nogal matjes zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
GerardHenninger schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 00:22:
[...]

Floris schiet alleen met een 1-serie Canon camera...... 5D is voor pruts0rs :P
damn dan toch maar zo'n 1 kopen ipv een 5....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Nu online
Waarom broeken kopen met grote zakken? Ik heb 3 lenscase buidels van Lowepro en dat vind ik fijner werken dan lenzen in m'n zakken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 15:59
GerardHenninger schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:56:
Waarom broeken kopen met grote zakken? Ik heb 3 lenscase buidels van Lowepro en dat vind ik fijner werken dan lenzen in m'n zakken......
Absoluut!

Hoevaak is het wel niet zo dat je ergens opklimt, bukt en/of gewoon flexibel moet zijn? Bij mij is dat vaak genoeg het geval. Ik ga persoonlijk het risico niet nemen dat de lens alsnog uit mn broekzak dondert.

Die lenscases zijn daarnaast een stuk veiliger voor de lens; vastgemaakt aan m'n riem en mocht het op de grond vallen, dan vangt die case dat op :)

Oculairvergroter
Iedereen die op z'n canon-camera een nikon-oculairvergroter wil hebben; ga je gang... ik wil jullie alleen echter wel even meegeven dat er ook gewoon producten zijn van canon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Mittnick schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:21:
Oculairvergroter
Iedereen die op z'n canon-camera een nikon-oculairvergroter wil hebben; ga je gang... ik wil jullie alleen echter wel even meegeven dat er ook gewoon producten zijn van canon..
Ware het niet dat deze Canon-variant het beeld verkleint (voor brildragers)...
Extends the eyepiece by 5/8" (15mm) from the camera body and reduces viewfinder magnification by 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Nu online
dodge_911 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:06:
[...]

Ware het niet dat deze Canon-variant het beeld verkleint (voor brildragers)...

[...]
Klopt, heb hem hier liggen voor m'n 30D. Had hem alleen gekocht zodat ik niet met m'n neus op het LCD-display gedrukt zat. Misschien moet ik dat Nikon ding ook maar eens gaan kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 135290 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 23:33:

Die plaat met die videocamera is leuk, wel jammer dat de achtergrond niet wat meer in focus is, kwestie van persoonlijke smaak denk ik :) te small DOF imo dus.
'k vind hem juist wel vet zo, dat laat je tenminste kijken naar die camera. Als je de focus andersom had gelegd was het een hele vage plaat geweest. , of er had een dusdanig klein diafragma gebruikt moeten worden wat niet haalbaar was in deze omstandigheden. Maar dan nog, een grotere schertediepte is niet wensbaar in deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

GerardHenninger schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:56:
Ik heb altijd wat aan m'n zij hangen, maar in drukke omgevingen is het niet echt wat. Dan manoeuvreer je toch een stukje lastiger, naast dat het spul eruit gejat kan worden. En als je wilt gaan dansen dan bungelt het maar een beetje mee...

Maar het spul in je broekzakken stouwen is ook niet je van het ;). Gewoon zo min mogelijk mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb gewoon het meeste aan een koppelriem hangen die ik strak trek en ook tasjes heb die niet gaan bungelen. kan ik altijd nog lekker stuiteren. en die 430ex in mijn broekzak heb ik zelden last van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135290

jules schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:07:
[...]
of er had een dusdanig klein diafragma gebruikt moeten worden wat niet haalbaar was in deze omstandigheden. Maar dan nog, een grotere schertediepte is niet wensbaar in deze situatie.
Had het niet over focus andersom. Maar idd een kleiner diafragma was vast niet haalbaar. Het laatste blijft een persoonlijk iets, ik had WEL graag een grotere DOF gezien, al is 't maar iets. Maar het is goed dat de videocamera goed in focus is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is altijd leuk om videocameras of fototoestellen te fotograferen. doe dat ook wel regelmatig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik stop alles over het algemeen in mijn zakken, juist omdat ik dan niet van die enorme pouches bij me hoef te hebben. Ja het is minder wendbaar, je kunt niet zo makkelijk door je knietjes om een shot te nemen of even ergens op klimmen, maar vooralsnog heb ik daar niet echt heel veel last van. (Heb overigens wel 2 pouches, maar nog geen prettige manier gevonden om deze mee te nemen, wellicht moet ik daar dan eens naar kijken.)

Over de plaat met de camera: ja ik had een groter DOF/kleiner diafragma kunnen kiezen, maar ik had en de tijd niet om dat op dat moment in te stellen en het licht was er ook niet echt naar. Stel ik had f/5.6 gekozen, dan had ik een sluitertijd van -even uit mijn hoofd- ongeveer 1/5s aan moeten houden. Dat kan ik nog maar net stilhouden en geeft nog steeds geen garantie dat het wel scherp is, dus dan moet je eigenlijk ook nog eentje op f/8 zien te maken... Reken dan zelf de sluitertijd maar uit ;)

In other news: vrijdag moet ik Sensation Black doen, of althans.. Twee artiesten daar. Zaterdag Sensation white. Leuke klus :Y)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
Floris schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:18:
Ik stop alles over het algemeen in mijn zakken, juist omdat ik dan niet van die enorme pouches bij me hoef te hebben. Ja het is minder wendbaar, je kunt niet zo makkelijk door je knietjes om een shot te nemen of even ergens op klimmen, maar vooralsnog heb ik daar niet echt heel veel last van. (Heb overigens wel 2 pouches, maar nog geen prettige manier gevonden om deze mee te nemen, wellicht moet ik daar dan eens naar kijken.)

Over de plaat met de camera: ja ik had een groter DOF/kleiner diafragma kunnen kiezen, maar ik had en de tijd niet om dat op dat moment in te stellen en het licht was er ook niet echt naar. Stel ik had f/5.6 gekozen, dan had ik een sluitertijd van -even uit mijn hoofd- ongeveer 1/5s aan moeten houden. Dat kan ik nog maar net stilhouden en geeft nog steeds geen garantie dat het wel scherp is, dus dan moet je eigenlijk ook nog eentje op f/8 zien te maken... Reken dan zelf de sluitertijd maar uit ;)

In other news: vrijdag moet ik Sensation Black doen, of althans.. Twee artiesten daar. Zaterdag Sensation white. Leuke klus :Y)
..Dat wordt meeten dus ;)

Voor de mensen die nu denken: huh, wtf.. Sensation.. dat is toch pas in Juli? Ja, in Nederland.. in België zijn Sensation Black en White in één weekend gestopt.. en juist, dat is aankomend weekend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Sensation moet ik toch ook ooit nog eens meemaken. Qua licht lijkt het me echt een feest om te schieten, ik ga eens kijken wat er voor NL te regelen valt. Wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Floris schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:18:

jeetje floris heeft die MKII geeneens een DOF extension unit erin zitten :+

oh grote feesies, mocht je nog een keer iets kunnen regelen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663

Veel succes mannen op Sensation!!!
Zal zeker de moeite zijn qua licht en show gehalte...
Ik ben al benieuwd naar de pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Mittnick schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 18:46:
[...]

..Dat wordt meeten dus ;)

Voor de mensen die nu denken: huh, wtf.. Sensation.. dat is toch pas in Juli? Ja, in Nederland.. in België zijn Sensation Black en White in één weekend gestopt.. en juist, dat is aankomend weekend :+
Krijg alleen de juiste persoon maar niet te pakken voor de toegang zaterdag. Vrijdag hoef ik me alles behalve druk over te maken, ben immers door de artiesten ingehuurd. Maar zaterdag wilde ik eigenlijk liever heen :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 16:30

Toff

FP ProMod
Ik heb een zielig tasje: Lowepro TLZ1. Dat is alles wat ik heb... Er past 1 350D inclusief 1 niet te lang objectief in (combinatie met EF-S17-55 past net). Als ik heel stoer wil doen, dan hang ik het ding met een ingekorte schouderriem om mijn middel. (er zit ook een riemgeleider aan, maar dan zit het weer zo strak). Als ik met meer lenzen wil patzen, dan stop ik wel eens een los objectief in die tas. Nadeel is dan, dat de 350D er niet meer bij kan. Daarvoor heb ik dan een plastic boodschappentasje bij me, voor als het gaat regenen (zullen jullie @parties wel minder last van hebben ;)). Voor mijn 430EX gebruik ik een cadeauschoudertasje van de postbank, vaak ook met ingekorte strap om mijn middel.
Ik heb wel eens een extra lenscase overwogen, maar ik vraag me af: passen mijn zonnekappen daar ook in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Toff schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:54:
voor als het gaat regenen (zullen jullie @parties wel minder last van hebben ;)).
Vergis je soms niet in het bier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Nu online
neographikal schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:56:
[...]

Vergis je soms niet in het bier :+
En vergis je niet in natte festivals.......

Oh boy wat heb ik er weer een zin in....... alleen nog een leuke 70-200 en dan ben ik er klaar voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Is een Lowepro lenscase water en bierbestendig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Nu online
Toff schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 01:14:
Is een Lowepro lenscase water en bierbestendig?
Volgens mij kunnen ze wel wat hebben, maar om er nou mee in het water te springen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Nou, in het bier valt nog te overwegen toch? :p , maar past een zonnekap erop nou in zo'n lenscase? Anders heb ik er nog geen mallemoer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Nu online
Toff schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 01:21:
Nou, in het bier valt nog te overwegen toch? :p , maar past een zonnekap erop nou in zo'n lenscase? Anders heb ik er nog geen mallemoer aan.
Ligt aan de lens en aan welke lenscase je neemt...Ik zou zeggen, kijk op de site van Lowepro

[ Voor 9% gewijzigd door GerardHenninger op 29-03-2007 02:08 . Reden: Link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
GerardHenninger schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 01:37:
[...]

Ligt aan de lens en aan welke lenscase je neemt...Ik zou zeggen, kijk op de site van [url=" Toshiba Satellite P100-276 "]Lowepro[/url]
Je link klopt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
ik heb wat lenscases bij m'n sigma EX lenzen en daar kan je de zonnekap gewoon andersom op de lens draaien en dan past ie er in. (bij de 70-200L 2.8 trouwens ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
OK, het was laat gisteren en ik was wat lui, :p maar ik ben er inmiddels uit. Uitgaande van mijn grootste lens (EFS17-55) wordt het een Lowepro 4S. Dan houd ik aan de bovenkant 15mm speling en 3 hele mm in diameter vwb de zonnekap...
Al of niet in combinatie met de TLZ1 toch een stuk flexibeler en lichter dan een "echte" fototas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Toff schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:19:
OK, het was laat gisteren en ik was wat lui, :p maar ik ben er inmiddels uit. Uitgaande van mijn grootste lens (EFS17-55) wordt het een Lowepro 4S. Dan houd ik aan de bovenkant 15mm speling en 3 hele mm in diameter vwb de zonnekap...
Al of niet in combinatie met de TLZ1 toch een stuk flexibeler en lichter dan een "echte" fototas.
En toen kocht je weer wat nieuws :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Nu online
jules schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 01:57:
[...]

Dan koop je er een lenscase bij of je stopt je lens in de lenscase die je al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663

Rustig weekendje bij mij.
Waar hangt de rest uit, buiten Sensation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:57:
Rustig weekendje bij mij.
Waar hangt de rest uit, buiten Sensation?
vanavond naar nataraj toe , morgenavond afscheidsfeesie van een vriendin die gaat emigreren en daarna nog een trance feesie in de kring.

oh en vanmorgen nog de nieuwe MKIII ,met de nieuwe 16-35mm L even in mijn knuistjes mogen vasthouden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:36

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

hos2, handen daarna nog niet gewassen zeker......mag ik je hand schudden :P
Tis wel een ontzettend gaaf ding, maar ook wel erg groot. Niet altijd even handig.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Vanavond naar een nieuw cafe, huisstijl is beetje groen/geel achtig. Hoop dat het licht niet zo is ;) Al verzin ik daar wel wat op als het zo is ;)

Nieuw in het assortiment zijn: Zonnekap voor mijn 17-55IS, ziet er echt enorm gruwelijk uit :+ 8) , omnibounce wit en een 2GB geheugen kaartje :)

Deze morgen een leuk tijdsverdrijf gevonden, vanaf partyfotografie topic deel 1, alle pagina's en posts lezen :+ Das nou je tijd nuttig besteden :9

[ Voor 30% gewijzigd door Timo op 30-03-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Zo... Alle accu's netjes versch geladen, nog even de badkamer in duiken, en we zijn weer klaar voor een avondje in m'n vaste tent, Slices. Als ik wat postenswaardig schiet, zien jullie het wel...

Maar morgen... Morgen trek ik naar Sensation White ;) en ik neem mee :
  • 1 350D
  • 1 430EX
  • 1 17-55 2.8 IS
  • 1 hele zooi NB-2LH's en AA's en CF's
  • 1 Floor-is :+ (thx bro !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zo, ik ga onderweg naar een feestje voor de vuurdoop van m'n Exinores en de 30/1.4EX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
jules schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 01:57:
[...]

Ach, het ding kost 31 euro, inclusief verzendkosten, en alledrie mijn objectieven passen erin (nee, niet tegelijk ;)). Beter dan een tas van 200+ euro, waar straks een tweede body niet in past ofzo. Ik heb al een grote schoudertas en een alu koffer versleten in het verleden. Beide waren te zwaar/onhandig voor mij, ik reis graag licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik ben terug van Sensation Black in Antwerpen. Even met Mittnick gesproken, volgens mij hadden we het allebei wel naar de zin. Vreselijk moe, geen zin om plaatjes uit te zoeken, misschien dat ik daar vanmiddag oid nog aan toe kom, maar reken er vooral niet op.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Zooo, ik heb een leuke avond gehad met best leuke foto's 8)

1.Leeg overzichtje :)
Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/fotos/lime/IMG_7218.jpg

2.Muurversiersel
Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/fotos/lime/IMG_7240.jpg

3.Dansen enzo :+
Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/fotos/lime/IMG_7425.jpg

4.Peopleshot
Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/fotos/lime/IMG_7483.jpg

5. En nog eentje..
Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/fotos/lime/IMG_7502.jpg

6. Oke laatste dan ;)
Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/fotos/lime/IMG_7536.jpg

7. Barpersoneel word ook wel's lastig gevallen voor een foto ;)
Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/fotos/lime/IMG_7553.jpg

Geslaagde avond :) Kritiek is zeer welkom, mag vanavond weer :) Iedere verbetering is meegenomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Timo op 31-03-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:26
Dankzij je curves loopt 't zwart wel erg dicht

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@fooker 6 vind ik wel mooi geworden 8)

oh en hier een paar fototjes van gisteravond van nataraj, pacific parc volgt nog
1# babette van beelight
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-03-30-nataraj/thumb2/image04.jpg

2# dj tommy *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-03-30-nataraj/thumb2/image08.jpg

3# don't try this at home kids :+
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-03-30-nataraj/thumb2/image10.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 31-03-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Simon schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 13:24:
Dankzij je curves loopt 't zwart wel erg dicht
Zijn geen curves :)

Ej hos, die DJ foto is scherp :P Hoe kan dat ;)

Gsjosh, normaal doe ik alles een standaard breedte, maar dan krijgen de verticale foto's een breedte van 800 :) Denk niet dat iedereen daar even blij mee is. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Timo op 31-03-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Simon en hos2 hebben allebei helemaal gelijk. Curven is leuk maar niet als je platen op sommige plekken te donker of overbelicht worden. Vooral de kapsels en donkere shirts vallen dan bijna compleet weg.

Nummertje 6 is inderdaad wel lekker vanwege de pose en compositie, toch had hij van mij wat sprankelender gemogen, wat meer saturation? Langere sluitertijd? Bovendien stoor ik me een beetje aan het feit dat je niet dezelfde groottes gebruikt voor je foto's. Als je gaat croppen, hou dan wel je originele verhoudingen, tenzij een andere verhouding echt iets aan je foto toevoegd maar verander niet constant van verhouding.

@hierboven, ik heb het niet over groottes, ik heb het over verhoudingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Josh op 31-03-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nice Fook, maar ik wil je niet meer horen zeuren over te weinig licht :P 1/15de bij iso800 en dan zo'n klap met licht binnen halen 8)7 Ik was gisteren al enorm blij met iso1250+ en de 30.

Fijn ding trouwens voor dit werk, alleen komt je DOF wel krapjes uit op F/1.6 oid :) Qua kleuren e.d. is het ding echt toppie, kortom, hij bevalt goed voor het werk waar ik hem mede voor heb aangeschaft :) Ik heb m'n shoot zojuist maar eens door Lightroom gehaald, eens zien hoe dat bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fooker schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 14:28:
[...]

Zijn geen curves :)

Ej hos, die DJ foto is scherp :P Hoe kan dat ;)

Gsjosh, normaal doe ik alles een standaard breedte, maar dan krijgen de verticale foto's een breedte van 800 :) Denk niet dat iedereen daar even blij mee is. :)
hela dat is dj tommy, die kreeg ik al scherp toen ik nog geeneens wist hoe ik een camera moest vasthouden ;)

zie http://thehospages.com/pi...rd/2003-11-08/image02.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
Floris schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 08:48:
Ik ben terug van Sensation Black in Antwerpen. Even met Mittnick gesproken, volgens mij hadden we het allebei wel naar de zin. Vreselijk moe, geen zin om plaatjes uit te zoeken, misschien dat ik daar vanmiddag oid nog aan toe kom, maar reken er vooral niet op.
Yo Floor!

Ik had het absoluut naar mn zin..ook nog wel een aantal mooie plaatjes geschoten maar die komen in de loop van de week wel...nu plaats ik er even eentje om te plagen ;)

..k vroeg nog aan Zany / Raoul of het vallen pijn deed: 'klein beetje'

Floor en Dodgy..tot straks!

Sensation Black 2007 Belgium - Sportpaleis Antwerpen
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/03/30/20070330_SensationBlack/20070330_ssb_101.jpg

PS. Respect voor de mensen die werken op een AZERTY-toetsenbord..ik vind het walgelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
neographikal schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 15:10:
Nice Fook, maar ik wil je niet meer horen zeuren over te weinig licht :P 1/15de bij iso800 en dan zo'n klap met licht binnen halen 8)7 Ik was gisteren al enorm blij met iso1250+ en de 30.

Fijn ding trouwens voor dit werk, alleen komt je DOF wel krapjes uit op F/1.6 oid :) Qua kleuren e.d. is het ding echt toppie, kortom, hij bevalt goed voor het werk waar ik hem mede voor heb aangeschaft :) Ik heb m'n shoot zojuist maar eens door Lightroom gehaald, eens zien hoe dat bevalt :)
Haha nieuw cafe, nieuw licht, zelfde zeurkous, andere klachten :P :+

In principe zou ik met een ST-E2 aardig ver komen in dat cafe.. Ware het niet dat je dan allemaal aliens overhoud :+

Weet iemand trouwens een programma wat fatsoenlijk resized? Ik ben nu foto's handmatig aan het resizen of bordermaker aan het gebruiken. (hoezokutcompressie.jpg :X )

[ Voor 17% gewijzigd door Timo op 31-03-2007 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

fooker, PS2? lekker in een batch gooien en klaar is fookertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Goed zoeken leverde me deze link op, GerardHenninger in "[Tutorial] Foto's resizen met een batch ..."

Nog bedankt gerard en nomad ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Timo op 31-03-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik gebruik gewoon irfanview nog steeds en bordermaker voor de kaders :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Anoniem: 167065 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 18:09:
[...]

ik gebruik gewoon irfanview nog steeds en bordermaker voor de kaders :Y
irfanview zou een niet zo fijne resize hebben meen ik :) Is natuurlijk zonde als je foto's dan minder worden omdat je irfanview gebruikte voor te resizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

irfanview heeft ook geen fijne resize...meerder malen dat ik jpeg artifacts kreeg...heb ps2 en dat werkt nog het fijnst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

fooker schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 18:48:
[...]

irfanview zou een niet zo fijne resize hebben meen ik :) Is natuurlijk zonde als je foto's dan minder worden omdat je irfanview gebruikte voor te resizen.
Irfanview doet het prima, zolang je maar de "resample" optie gebruikt. Bij een resize zonder resample ziet het er een stuk minder mooi uit, dat is wel waar. Color subsampling uitzetten voorkomt veel van de artefacts.

Zelf gebruik ik Canon's DPP voor RAW naar JPG conversie, en irfanview (in batch mode) om te resizen, tekst erin te zetten, en (zonder 'color subsampling') op te slaan.

[ Voor 4% gewijzigd door JumpStart op 31-03-2007 18:58 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Okay, ik kan het niet laten, hier een paar plaatjes van vannacht:

Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/black/Sensation.be-BLACK--1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/black/Sensation.be-BLACK--2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/black/Sensation.be-BLACK--3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/black/Sensation.be-BLACK--4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/black/Sensation.be-BLACK--5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/black/Sensation.be-BLACK--6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/black/Sensation.be-BLACK--7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/black/Sensation.be-BLACK--8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/black/Sensation.be-BLACK--9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/black/Sensation.be-BLACK--10.jpg

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Lekkere shots Floor, maar je mist net als bij de vorige serie wat contrast. Normaal knallen je platen van het scherm af, maar het is nu wat matjes :)

http://www.i-photo.org/black/Sensation.be-BLACK--7.jpg

Die is trouwens wel uber zeg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

neographikal schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 22:06:
Lekkere shots Floor, maar je mist net als bij de vorige serie wat contrast. Normaal knallen je platen van het scherm af, maar het is nu wat matjes :)
Ack, mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Oke, gay-feestje, beetje vaag publiek maar ik heb lekker kunnen spelen met de 30 en de oordoppen waren ook prettig:

1
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-03-30-Inferno-450/IMG_0286.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-03-30-Inferno-450/IMG_0318.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-03-30-Inferno-450/IMG_0380.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-03-30-Inferno-450/IMG_0416.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-03-30-Inferno-450/IMG_0417.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-03-30-Inferno-450/IMG_0448.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-03-30-Inferno-450/IMG_0472.jpg

8
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-03-30-Inferno-450/IMG_0480.jpg

9
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-03-30-Inferno-450/IMG_0492.jpg

10
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-03-30-Inferno-450/IMG_0543.jpg

11
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-03-30-Inferno-450/IMG_0557.jpg

12
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-03-30-Inferno-450/IMG_0597.jpg

13
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-03-30-Inferno-450/IMG_0632.jpg

14
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-03-30-Inferno-450/IMG_0677.jpg

15
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-03-30-Inferno-450/IMG_0703.jpg

16
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-03-30-Inferno-450/IMG_0712.jpg

17
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-03-30-Inferno-450/IMG_0734.jpg

18
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-03-30-Inferno-450/IMG_0753.jpg

19
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-03-30-Inferno-450/IMG_0767.jpg

20
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-03-30-Inferno-450/IMG_0787.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 01-04-2007 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pfff ik begin achter te lopen. nou morgen nog fotos van pacific parc, het huisfeesie in gypsy stijl en trance feesie in de kring :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Zo * Timo is weer thuis :+ .....Ben helemaal kapot, hard gewerkt. Ik ga eerst maar's pitten, morgen niet te laat opstaan en een hele zooi foto's uitzoeken.

Was helaas niet zo druk in Cafe Lime, waarschijnlijk i.v.m Fedde le Grand bij een discotheek in de buurt. Dan gaat iedereen opeens daar naartoe :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dodge_911 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:11:
Zo... Alle accu's netjes versch geladen, nog even de badkamer in duiken, en we zijn weer klaar voor een avondje in m'n vaste tent, Slices. Als ik wat postenswaardig schiet, zien jullie het wel...

Maar morgen... Morgen trek ik naar Sensation White ;) en ik neem mee :
  • 1 350D
  • 1 430EX
  • 1 17-55 2.8 IS
  • 1 hele zooi NB-2LH's en AA's en CF's
  • 1 Floor-is :+ (thx bro !)
en je ST-E2 laat je thuis ????? :?

oh en hier nog wat van pacific parc

blije mensjes
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-03-30-pacificparc/thumb2/image14.jpg

de platenkeus
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-03-30-pacificparc/thumb2/image32.jpg

hmmm moest opeens aan de laatste shots van gerard denken :p
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-03-30-pacificparc/thumb2/image30.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 01-04-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Anoniem: 167065 schreef op zondag 01 april 2007 @ 10:18:
[...]
en je ST-E2 laat je thuis ????? :?
Tuurlijk niet! Die had ik natuurlijk ook mee.
Ben net terug van Antwerpen, Floor en ik hebben maar 'n hotel genomen, omdat nog van A'pen naar bij mij rijden niet meer zo 'n goed idee was :)
Ben m'n CF aan het leegtrekken nou, dus pics volgen later vanavond of morgen (ben nog extreem braq, en moet straks nog naar 'n opening :))
Thx for the opportunity Floor-is, enne Mittnick, nice to meet ya 8)
Owjah, 'heb jij het ook zo warrrem?' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

HEB JIJ HET OOK ZO WARREEEMMMMM?????

Ik heb like nog euhm... uitzoekwerk te doen, maar ben nogal extreem van de braquen, dus dat komt nog :P

Bij de weg: ik mis de scherpte zelf ook compleet, net of al mijn foto's wazig zijn. Heb in plaats van 1000/1250 ISO zelfs op 640 staan werken, wat weinig verschil opleverde. Ben niet helemaal te spreken over hoe mijn camera functioneert sinds (voor) vorige week...
Ik had in de serie van black al contrast toegevoegd namelijk :X

[ Voor 52% gewijzigd door Floor-is op 01-04-2007 17:47 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Potverdikkie ... Bij het zien van al dit moois kan ik alleen maar zeggen:

* Anoniem: 12235 wil ook weer eens !! ... Toch maar eens werk van maken dus.

@ Floris: Misschien een miniem beetje aan condens in je lens? Zoiets zou verminderde scherpte en contrast kunnen veroorzaken.

[ Voor 29% gewijzigd door JumpStart op 01-04-2007 17:50 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ach wee, moet nog 3 van de 5 feesies online zetten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Anoniem: 167065 schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:02:
ach wee, moet nog 3 van de 5 feesies online zetten :'(
Ach.. luxe probleem hos ;)
Komende week even lunchen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CRiSiS schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:57:
[...]

Ach.. luxe probleem hos ;)
Komende week even lunchen trouwens?
misschien wel leuk idee. zo fotos staan weer online, alleen te lui om wat te gaan plaatsen. pfff nog even wat drinken en dan mijn bedje in :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Gisteravond voor de tweede keer naar de lokale discotheek geweest, tevens de tweede keer voor mij om met een camera in een discotheek te staan. Ik moet zeggen, dit bevalt me wel! Ookal was het vrij rustig. Toch heb ik nog even een aantal vraagjes. Laat ik eerst maar eens wat plaatjes tonen.

#1 Ruthless wederom. Echt een gave gozer, staat momenteel op één in de top40! _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.gsjosh.nl/upload/partytestcase2/DSC_0248.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gsjosh.nl/upload/partytestcase2/DSC_0263.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gsjosh.nl/upload/partytestcase2/DSC_0337.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gsjosh.nl/upload/partytestcase2/DSC_0339.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gsjosh.nl/upload/partytestcase2/DSC_0343.jpg

#6 Dit was de jarige job, GJ Warez.
Afbeeldingslocatie: http://www.gsjosh.nl/upload/partytestcase2/DSC_0344.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gsjosh.nl/upload/partytestcase2/DSC_0364.jpg

#8 Lucky-E, de MC voor vanavond. #9 M'n camera plakte de hele avond nog! Helaas overbelicht.
Afbeeldingslocatie: http://www.gsjosh.nl/upload/partytestcase2/DSC_0223_s.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.gsjosh.nl/upload/partytestcase2/DSC_0257_s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gsjosh.nl/upload/partytestcase2/DSC_0463.jpg

#11 en #12Twee jumpertjes
Afbeeldingslocatie: http://www.gsjosh.nl/upload/partytestcase2/DSC_0352_s.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.gsjosh.nl/upload/partytestcase2/DSC_0358_s.jpg

Zoals je kan zien heb ik moeite met dansende mensen, moet je hier harder flitsen? Normaal gooi ik mijn SB-800 op -2/3e, moet hij bij danseresjes op 0 misschien?

Ik had ook wat problemen met het fotograferen van de DJ. Er stonden 4 spots precies op de kop van de DJ gericht terwijl de draaitafels onverlicht waren, ik wist niet zo goed hoe ik hier moest flitsen. Ik heb remote geprobeert te flitsen op de tafels maar dat lukte niet omdat ik niet iets als een ST-E2 heb. Bovendien stuiterde Ruthless zo hard dat hij bij 1/15e nog bewogen was (directe flits). Iemand die een goede tip heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
GsJosh schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:25:Ik had ook wat problemen met het fotograferen van de DJ. Er stonden 4 spots precies op de kop van de DJ gericht terwijl de draaitafels onverlicht waren, ik wist niet zo goed hoe ik hier moest flitsen. Ik heb remote geprobeert te flitsen op de tafels maar dat lukte niet omdat ik niet iets als een ST-E2 heb. Bovendien stuiterde Ruthless zo hard dat hij bij 1/15e nog bewogen was (directe flits). Iemand die een goede tip heeft?
Waarom zou je persé willen flitsen?

Zoals je zelf al aangeeft zijn er 4 spots, recht op de koker van de DJ.. je wil de DJ gaan vastleggen, maar hem ook bevriezen. Kies dan gewoon voor een kortere sluitertijd, zodat er géén bewegings-onscherpte is, én de foto niet overbelicht is.

De draaitafels 100% belichten, als er geen lampje opstaat gaat misschien niet lukken; maar dat is gewoon overal anders.. roei met de riemen die je hebt.. er is in jou disco iig genoeg licht aanwezig bij de dj, dus ookal fotografeer je met 1/50 - 1/100e, dan zie je ook heus die draaitafels nog wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo en hier nog wat van de kring

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-03-31-dekring/thumb2/image07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-03-31-dekring/thumb2/image05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-03-31-dekring/thumb2/image02.jpg

en dansende mensjes geen probleem bij me met 0,6 seconde sluitertijd :P
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-03-31-dekring/thumb2/image09.jpg

en het eerste buitenfeesie van dit seizoen :)

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-04-01-gv/thumb2/image08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-04-01-gv/thumb2/image25.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-04-01-gv/thumb2/image23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-04-01-gv/thumb2/image24.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

hmz, als ik dat zo zie dan heb je een enorme bak met licht op de DJ. Bij de Silly's staat er nauwelijks licht op de DJ, hooguit 1 spot. Daarnaast is het daarachter ook een zwart gat (zwart geschilderde muur). Wellicht mooi voor het oog, maar shit om te fotograferen/in te flitsen. Ach ja, genoeg uitproberen. In het begin snap je er niks van van het licht, maar op den duur gaat alles wel redelijk op de automaat. Dan zie je vanzelf al aan het licht met wat voor instellingen je moet gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Hardbass. Erg leuk dat submarine thema met werkende kanonnen, mijnen en Das Boot intro's :)
Geen DJ pics, het was echt VEEL te heet op dat krappe podium :X

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xhbass2.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xhbass1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xhbass7.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xhbass8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xhbass14.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xhbass9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xhbass6.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xhbass13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xhbass15.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xhbass16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xhbass5.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xhbass10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xhbass11.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xhbass12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xhbass3.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xhbass4.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door pvdplanet op 02-04-2007 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
@GsJosh
Ik mis echt de scherpte in je foto's. Is er uberhaupt eentje scherp? :X Je instellingen zijn toch niet helemaal 100% lijkt me zo. Inzoomen tijdens je werk helpt, kun je direct aanpassen. Vind scherpte toch wel een must eigenlijk, ( er zijn een hele boel uitzonderingen, DJ's, danseressen, losgaande mensjes.) Maar een simpel groepsfototje zou toch scherp moeten kunnen? :)

Harder flitsen is vaak niet nodig, devies is minder voorgrond licht vangen :) Expose for background, maar als je onderwerp net iets teveel heeft krijg je wazige foto's zelfs met flits :)

Correct me if wrong, ben zelf nog niet 100% hoor ;)

Op welk diafragma schiet je trouwens?

@pvdplanet
Ik vind Plaat 15 gaaf! Fisheye? :9 .. ennem, kun je zulke 'jonge' dames niet voor mij reserveren.. gemiddelde dames leeftijd wat ik laatst gefotografeerd heb is 30+ :X :+ ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Timo op 02-04-2007 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

die onscherpte kan ook in je nabewerkings en waarschijnlijk ook verwerkings proces zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94901

pvdplanet, wat heb je 12 mei te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zo deze zijn leuke plaatjes om te zien!

Vooral die van Coone zijn _/-\o_ , haha toch leuk om hem op GoT terug te zien!

Krijg ook wel een beetje sfeer beleving van die sensation fotos

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Cafe Jeans:
Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/fotos/jeans/IMG_7306.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/fotos/jeans/IMG_7316.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/fotos/jeans/IMG_7328.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/fotos/jeans/IMG_7332.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/fotos/jeans/IMG_7342.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/fotos/jeans/IMG_7337.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Nu online
@Fooker : Hardcore feest? Beetje extreme bewerking weer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
GerardHenninger schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:44:
@Fooker : Hardcore feest? Beetje extreme bewerking weer......
Haha niet echt :+ Lokale kroeg weer ( met teveel R&B), alleen geen zin om weer met een exact dezelfde serie als vorige week te zitten. Moet nog wat aan de bewerking schaven, (dit zijn maar 6 foto's van de hele serie, dus op de hele serie is het al minder erg) :)

En daar in die tent was het nog al donker toen ik er was, met dank aan de LJ. Zo krijg ik er nog een beetje spannende foto's uit soms.

[ Voor 14% gewijzigd door Timo op 02-04-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
mooie kleurtjes, net overzichtje van een avondje zo.
kzou alleen niet blurren... ziet er erg nep uit.
(toch maar een keer een dslr dan? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
@fooker: yep. scherpstellen is vaak een pain in the ass maar het groothoekbereik is enorm :D
@MvE: Pandemonium staat in de planning :)
@Abra: De S3 Pro vond ik nou niet echt de ideale camera voor partyfotografie. Binnenkort de S5 Pro maar eens proberen (live preview!) 8)

[ Voor 23% gewijzigd door pvdplanet op 02-04-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Zo, mijn pics van Sensation White ook 's ff neerplempen...
Afbeeldingslocatie: http://www.docgonzo.com/albums/upload/2007-03-31-SensationWhite/normal_2007-04-01_06h15_SensationWhite-435.jpg
Lasers r0cken :9
Afbeeldingslocatie: http://galleries.docgonzo.com/albums/upload/2007-03-31-SensationWhite/normal_2007-04-01_00h37_SensationWhite-025.jpg
Ik wil ook! :9~
Afbeeldingslocatie: http://galleries.docgonzo.com/albums/upload/2007-03-31-SensationWhite/normal_2007-04-01_01h13_SensationWhite-091.jpg
Rare groene mensjes wazige dingen aan het doen...
Afbeeldingslocatie: http://www.docgonzo.com/albums/upload/2007-03-31-SensationWhite/normal_2007-04-01_02h07_SensationWhite-148.jpg
Overzichtje
Afbeeldingslocatie: http://www.docgonzo.com/albums/upload/2007-03-31-SensationWhite/normal_2007-04-01_02h32_SensationWhite-167.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.docgonzo.com/albums/upload/2007-03-31-SensationWhite/normal_2007-04-01_02h35_SensationWhite-185.jpg
Gooit auw handjes in de luch!
Afbeeldingslocatie: http://www.docgonzo.com/albums/upload/2007-03-31-SensationWhite/normal_2007-04-01_04h24_SensationWhite-349.jpg
FF spammeh >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.docgonzo.com/albums/upload/2007-03-31-SensationWhite/normal_2007-04-01_05h22_SensationWhite-374.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.docgonzo.com/albums/upload/2007-03-31-SensationWhite/normal_2007-04-01_06h16_SensationWhite-436.jpg
Ook nog wat mensjespics gemaakt

Rest van de pics vind je op http://www.docgonzo.com/thumbnails.php?album=425

[ Voor 4% gewijzigd door dodge_911 op 02-04-2007 22:28 . Reden: speciaal voor ThunderNet : check images ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's post.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier géén open Welke-instellingen-moet-ik-gebruiken vragen. Wij kennen de exacte situatie niet en er is niet zo iets als een "met-deze-instelling-ga-je-het-redden" setting. ;)
* Voor vragen over welke gear je als starter het beste kan kopen is dit ook niet de juiste plek. Het is volledig afhankelijk van je budget, je wensen, je kunnen en de plekken waar je je gear wilt gaan gebruiken. Meer info vind je o.a. hier hier en in de startpost.

Informatie over "Dragging the shutter"

NIEUW!! Nu ook zonder wallpaper-verzoeken.