[Ervaringen] Partyfotografie deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 10.321 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 15:59
Zo.. de Sensation Black serie staat online, dus ik kan hier nu ook wel wat foto's plaatsen.. :)

#1 - Stage
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/03/30/20070330_SensationBlack/20070330_ssb_101.jpg

#2 - Showpaardje..
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/03/30/20070330_SensationBlack/20070330_ssb_170.jpg

#3 - 'Klaasvaak' Ruffian
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/03/30/20070330_SensationBlack/20070330_ssb_623.jpg

#4 - Telefoon?
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/03/30/20070330_SensationBlack/20070330_ssb_568.jpg

#5 - DJ Zany
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/03/30/20070330_SensationBlack/20070330_ssb_815.jpg

#6 - The Darkraver
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/03/30/20070330_SensationBlack/20070330_ssb_852.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663

Sesation was veel show precies, mooi vastgelegd allemaal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Vraagje :)

Ik maak nu partypics met een EOS 400D + kitlens (18-55mm) + 430EX met omni. In tegenstelling tot veel anderen hier heb ik altijd een groot deel peopleshots ertussen zitten, afwisselend met wat sfeerfoto's (waarvan sommige wat meer gelukstreffers zijn, maar dat maakt niet uit, er zit niet voor niets een delete-knop op ;)). Over de resultaten met die combinatie ben ik best tevreden. Ook al kan het altijd beter.

Het kloterige van internet en fotografie is dat je altijd meer wil, en mijn oog was gevallen op de Canon EF-S 17-85MM f4-5.6 IS USM. Ik zag dat er ook een cashback-actie was met flink wat voordeel.
Las hier al dat Denief die lens veel gebruikte, z'n foto's zien er ook goed uit. Vooral vanwege de IS lijkt ie me wel wat. Het iets grotere bereik is ook wel lekker, maakt het een goede allround lens. Wat ik ervan gelezen heb althans.

Vraag is eigenlijk of die lens het geld waard is ter vervanging van de kitlens. Ik meen dat ie 520 euro kost - 150 cashback, dan kost ie 350 a 375 euro.
De moeite waard of beter in de zak houden en later wat anders (duurders) kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 12:33
Bij deze doe ik ook mijn bijdrage.
Dit zijn foto's van de Zwinnefeeste, al een maand terug, maar ik ontdekte dit topic nog maar onlangs.

Afbeeldingslocatie: http://sillevl.be/pictures/eec70a0a58f2a73b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sillevl.be/pictures/f7f9a1b15e912b0d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sillevl.be/pictures/0452b090e03e66ce.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sillevl.be/pictures/6cd5bd9de380f1a1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sillevl.be/pictures/da69db8a2e0161e4.jpg

Ik heb ook een website: party.sillevl.be , maar deze zal binnenkort verhuizen naar het sillevl.be

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 18:46
Volgens mij heb je bij party fotografie meer aan lichtsterkte en flitstechniek als aan IS. Je onderwerp moet ook maar net stil blijven hangen tijdens het dansen en springen ;)

Een 24-70 2.8 of een 17-50 heeft op 2.8 een 4x kortere sluitertijd nodig als je 17-85 op 5.6, maar is wat bereik betreft ook wat beperkter.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

martijn_tje schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:58:
Volgens mij heb je bij party fotografie meer aan lichtsterkte en flitstechniek als aan IS. Je onderwerp moet ook maar net stil blijven hangen tijdens het dansen en springen ;)

Een 24-70 2.8 of een 17-50 heeft op 2.8 een 4x kortere sluitertijd nodig als je 17-85 op 5.6, maar is wat bereik betreft ook wat beperkter.
Valt nog wel mee. Je hebt wel wat aan IS als het gaat om achtergrond. Je flits bevriest je onderwerp wel grotendeels, maar IS kan achtergrond verlichting mooi op z'n plek nagelen, in plaats van laten zwieberen. Ook voor available light sfeershots kan IS heel goed helpen.

Maar belangrijker is het aspect van continu max f/2,8. Dat is, ten opzichte van f/4,5-5,6 nog best wel veel. Een Tamron 17-55/2,8 zou dus ook heel goed kunnen, als je voor partyfotografie iets zoekt.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tom schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:55:
Vraagje :)

Ik maak nu partypics met een EOS 400D + kitlens (18-55mm) + 430EX met omni. In tegenstelling tot veel anderen hier heb ik altijd een groot deel peopleshots ertussen zitten, afwisselend met wat sfeerfoto's (waarvan sommige wat meer gelukstreffers zijn, maar dat maakt niet uit, er zit niet voor niets een delete-knop op ;)). Over de resultaten met die combinatie ben ik best tevreden. Ook al kan het altijd beter.

Het kloterige van internet en fotografie is dat je altijd meer wil, en mijn oog was gevallen op de Canon EF-S 17-85MM f4-5.6 IS USM. Ik zag dat er ook een cashback-actie was met flink wat voordeel.
Las hier al dat Denief die lens veel gebruikte, z'n foto's zien er ook goed uit. Vooral vanwege de IS lijkt ie me wel wat. Het iets grotere bereik is ook wel lekker, maakt het een goede allround lens. Wat ik ervan gelezen heb althans.

Vraag is eigenlijk of die lens het geld waard is ter vervanging van de kitlens. Ik meen dat ie 520 euro kost - 150 cashback, dan kost ie 350 a 375 euro.
De moeite waard of beter in de zak houden en later wat anders (duurders) kopen?
Ik heb de 400d met de 17-85 IS in kit gekocht, ik ben er vrij tevreden over, maar mocht ik van jou zijn, zou ik toch voor een F2,8 lens gaan. Hoe korter je kan belichten hoe scherper de pics zijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Echter heb je ook voldoende scherptediepte nodig en het hangt dan van de situatie of die 2.8 dan niet een te wijd diafragma is.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik lees inderdaad dat sommige liever met een kleiner diafragma schieten en het IS gebeuren juist erg prettig vinden. Ook bij partyfotografie. Plus dat die 17-85mm wel lekker allround is.
Zal nog even verder lezen, tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 11:21

Floor-is

5.2

Tom: ik zou de 17-85 links laten liggen. Het is wel een OK deal en ja je hebt IS. Maar volgens mij word jij blijer van een lens die wel vrij wijd kan, maar vooral meer licht doorlaat.

Nu moet ik mijn collega-fotografen even aankijken voor een oordeel over de opties die ik neerzet:
1. Sigma 18-50mm F2.8 EX DC
2. Sigma 24-60mm f2.8 EX DG (niet echt lekker wijd imho)
3. Tamron AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD Aspherical [IF]

Al deze lenzen zijn rond de 400 euro :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Eerste twee afschieten en de laatste serieus overwegen. De eerste is een CA-monster, de tweede heeft een crappy AF en is crappy gebouwd terwijl de derde is optisch zéér behoorlijk in orde en op alle punten een zeer redelijke deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:04

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

of, wanneer je niet al teveel haast hebt de 16-50 tokina, nog wijder en tokina is goed bezig op het mometn, dus van deze lens verwacht ik ook het 1 en ander.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

hmmm 400 euro voor een F2.8 lens is niet duur! Nou ga ik weer twijfelen ;) Elke keer als ik denk dat ik me besluit heb genomen komt er wel weer een andere optie naar boven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik heb nog even wat zitten lezen en nadenken, en die Tamron lijkt mij inderdaad erg geschikt voor partyfotografie.
Wie van jullie schieten daar nog meer mee behalve Denief? :)

Voor het geld lijkt het mij een goede deal, heb alleen wat twijfels over de bouwkwaliteit. Kwaliteitscontrole schijnt ook niet geweldig te zijn. Normaal gesproken ben ik iemand die liever iets meer uitgeeft voor goed spul, alleen die lens heeft weinig concurrentie, of je gaat gelijk twee keer (of meer) zoveel betalen. Dan liever zo'n Tamron.

Wel wil ik daarnaast nog een lens met een wat groter bereik hebben, die 55mm van de kitlens is toch iets te kort in sommige situaties. Afgelopen weekend wat plaatjes geschoten op de Nurburgring en dan merk je dat goed. Sowieso is een lens met een groter bereik wel handig, bijvoorbeeld tijdens vakanties. Maargoed, dat heeft weinig haast en daarvoor kan ik beter in een topic bij de buren informeren :)

p.s. wie wil mijn pinpas in bewaring houden, ik blijf geld uitgeven aan vanalles en nog wat. Waarom heb ik altijd van die dure hobbies, was ik maar verslaafd aan puzzelen ofzo, was ik met een abo op de Denksport klaargeweest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Tom schreef op woensdag 04 april 2007 @ 00:05:
Ik heb nog even wat zitten lezen en nadenken, en die Tamron lijkt mij inderdaad erg geschikt voor partyfotografie.
Wie van jullie schieten daar nog meer mee behalve Denief? :)

Voor het geld lijkt het mij een goede deal, heb alleen wat twijfels over de bouwkwaliteit. Kwaliteitscontrole schijnt ook niet geweldig te zijn. Normaal gesproken ben ik iemand die liever iets meer uitgeeft voor goed spul, alleen die lens heeft weinig concurrentie, of je gaat gelijk twee keer (of meer) zoveel betalen. Dan liever zo'n Tamron.

Wel wil ik daarnaast nog een lens met een wat groter bereik hebben, die 55mm van de kitlens is toch iets te kort in sommige situaties. Afgelopen weekend wat plaatjes geschoten op de Nurburgring en dan merk je dat goed. Sowieso is een lens met een groter bereik wel handig, bijvoorbeeld tijdens vakanties. Maargoed, dat heeft weinig haast en daarvoor kan ik beter in een topic bij de buren informeren :)

p.s. wie wil mijn pinpas in bewaring houden, ik blijf geld uitgeven aan vanalles en nog wat. Waarom heb ik altijd van die dure hobbies, was ik maar verslaafd aan puzzelen ofzo, was ik met een abo op de Denksport klaargeweest :(
klinkt alsof je een 17-50 van tamron moet met een 50-135 van tokina :)...beiden heerlijk scherp en prima compact om mee te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft er hier iemand een Sigma Fish 15mm F2.8, in combinatie met een crop camera?
Eventueel een voorbeeldpic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
Anoniem: 206663 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 08:52:
Heeft er hier iemand een Sigma Fish 15mm F2.8, in combinatie met een crop camera?
Hierbij een foto van in een voetbal-stadion; dan kan je echt zien dat 'ie lekker wijd is.. 15mm Fish 2.8 op een 1.6 crop :)

Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/03/23/20070323_DiToMemorial/20070323_dito_38.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Loads, zie m'n weblog o.a. :)

Klopt, ik ken deze lens verder helaas niet zo goed, maar dat hij minder gebouwd is dan de 17-40 is wel duidelijk. Sowieso is de bouw van Tamron's niet zo bar goed, zelfs met de SP-serie is het zo-zo. Voldoende en redelijk degelijk, maar meer niet.

Een lens met nog meer bereik die ook goed geschikt is voor dit werk kan ik me zo niet direct bedenken. Of je moet eens aan de 28-75 denken van Tamron :)
Ik zeg niks :X Maar ik heb het laatste te vervangen ding in me lenzenset nu vervangen, dus ik hoop voorlopig even klaar te zijn :P

[ Voor 76% gewijzigd door neographikal op 04-04-2007 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ja ehh, goedkoop is duurkoop he? Als je op zeker wil spelen dan haal je een 16-35L en een 24-70L, maar dan ben je 2 ribben uit je lijf kwijt.

Over Tamron, bouwkwaliteit en kwaliteitscontrole:

Tamron had behoorlijk de reputatie van hit-or-miss QC, Quality Check dus. Het ene exemplaar was optisch zeer goed, het volgende minder. Ze hebben een jaar of 2 a 3 geleden de assamblage verplaatst van Japan naar China, en dat heeft gewerkt want die lenzen met "Assembled in China, Tamron Japan" op de zijkant zijn een stuk consistenter in optische prestatie. Daarover hoef je je dus een stuk minder zorgen te maken tegenwoordig, al is testen in de winkel nog wel een pré.

Wat betreft bouwkwaliteit: Tsja, verwacht van een derde van de prijs van L glas geen L constructie. Geen USM, geen magnesium gietwerk onderdelen. Dus: Tamron XR Di (II) constructie = stalen mount, plastic barrel, geen USM. Maar wel gewoon een goede bouw waar geen ongewenste speling in zit. Ringen zijn voorzien van goed rubber, coating is degelijk en, ondanks een relatief laag gewicht, voelt de lens betrouwbaar en degelijk.

Het is dat ik, bij m'n volgende dSLR, over wil op een tweedehands 1DII of een 5D, dus voor mij geen APS-C geoptimaliseerde lensen. De Tamron 17-50/2,8 XR Di II valt voor mij dus af. Op het Fred Miranda user review gedeelte krijgt deze lens een gemiddelde score van 9/10 op basis van 34 user reviews. Met andere woorden: een uitstekend stuk glas.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
Momenteel ben ik in het bezit van een Sigma EF-500 flitser. Ik ben tevreden hierover, maar ik mis enkele features. Ook vind ik de instellingen te pover. Deze bezit maar 3 standen. Full power, Low power en automatisch.
Daarom zou ik graag een Nikon flits kopen. Nu ben ik er niet uit of ik een SB-600 ofwel een SB-800 zou kopen.
De laatste tijd hou ik me regelmatig bezig met party fotografie. Ik verwacht dus een verbetering en ook het instellen zou mij meer mogelijkheden moeten creeren. Ik ben ook bezig met macro fotografie en ook de andere takken van de fotografie. Ik ben dus een beetje allround bezig.
Ik dacht dat de SB-600 geen 7° naar beneden gericht kon worden, dus denk ik dat deze minder bruikbaar is bij macro.
Ik hoorde dat de SB-800 zijn kleurbalans kan aanpassen. Ik denk dat dit bij partyfotografie op mooiere flitsen kan resulteren.

De prijs zoals hij bij konijnenberg nu is, is voor mij geen probleem. Het prijsverschil tussen de twee, is een ander punt, maar ik ga er van uit dat ik met de SB-800 meer plezier ga hebben dan met de SB-600. Ook naar uitbereiding toe later.

Ik heb echter niet genoeg ervaring om aan de hand van de specs een besluit te nemen. Ik hoop dat jullie uit jullie ervaring mij kunnen helpen met mijn keuze. Welke vragen moet ik mij nog stellen voor ik beslis?
Al vast bedankt.

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:52
LittleWan schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:17:
Momenteel ben ik in het bezit van een Sigma EF-500 flitser. Ik ben tevreden hierover, maar ik mis enkele features. Ook vind ik de instellingen te pover.
Daarom zou ik graag een Nikon flits kopen. Nu ben ik er niet uit of ik een SB-600 ofwel een SB-800 zou kopen.
De laatste tijd hou ik me regelmatig bezig met party fotografie. Ik verwacht dus een verbetering en ook het instellen zou mij meer mogelijkheden moeten creeren. Ik ben ook bezig met macro fotografie en ook de andere takken van de fotografie. Ik ben dus een beetje allround bezig.
Ik dacht dat de SB-600 geen 7° naar beneden gericht kon worden, dus denk ik dat deze minder bruikbaar is bij macro.
Ik hoorde dat de SB-800 zijn kleurbalans kan aanpassen. Ik denk dat dit bij partyfotografie op mooiere flitsen kan resulteren.

De prijs zoals hij bij konijnenberg nu is, is voor mij geen probleem. Het prijsverschil tussen de twee, is een ander punt, maar ik ga er van uit dat ik met de SB-800 meer plezier ga hebben dan met de SB-600. Ook naar uitbereiding toe later.

Ik heb echter niet genoeg ervaring om aan de hand van de specs een besluit te nemen. Ik hoop dat jullie uit jullie ervaring mij kunnen helpen met mijn keuze. Welke vragen moet ik mij nog stellen voor ik beslis?
Al vast bedankt.
Ik ben niet zo bekend met Nikon flitsers, maar ik ken genoeg fotografen die goed hun werk doen met een SB-600. Maar in principe zou je ook met je Sigma flitser goede foto's kunnen nemen en zal een echte Nikon flitser wat betreft partyfotografie niet veel toevoegen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:15

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Momenteel ben ik in het bezit van een Sigma EF-500 flitser. Ik ben tevreden hierover, maar ik mis enkele features. Ook vind ik de instellingen te pover. Deze bezit maar 3 standen. Full power, Low power en automatisch.
Bij de Nikon flitsers kan je dat inderdaad in iets meer stapjes handmatig instellen. Als de automatische modus van de sigma ook TTL is dan zal daar niet enorm veel verschil zitten gok ik?
Klopt. Met een omnibounce kapje is dat nog wel een beetje te verhelpen. Ik heb sinds gisteren een SB-600 (+omnibounce) en ik vond het niet tegenvallen toen ik een close-up nam van mijn toetsenbord, maargoed, dat zegt ook niet heel veel natuurlijk.
Geen idee hoe hij dat zou doen, volgens mij is witbalans een camera ding? Er zit wel een setje kleurenfilters bij, maar dat zijn echt harde kleuren, dus vol rood, vol blauw etc.

Al vast bedankt.
De SB-800 is krachtiger en heeft een strobo mode. Maar het belangrijkste verschil zit em in de mogelijkheden bij draadloos gebruik en gebruik van meerdere flitsers. De SB-800 kan als ik het goed heb door elke camera draadloos worden aangestuurd (reageert gewoon op de interne flits ofzo geloof ik). En de SB-800 kan in tegenstelling tot de SB-600 zelf ook flitsers aansturen.

Mocht je daar echter ooit mee aan de gang gaan dan kan je natuurlijk altijd dan pas een SB-800 als tweede flitser nemen en nu een SB-600 nemen die je dan als slave kan gebruiken, aangestuurd door de SB-800.

Meer info staat trouwens in: Centraal Nikon-dedicated Flits-topic

Mocht je nog specifieke SB-600 vragen hebben dan weet je me vast wel te berijken :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Beetje offtopic, maar als er mensen zijn die morgen (donderdag) naar de opening (19 - 24) willen van Bloomingdale om eens te testen hoe partypics gemaakt worden op het strand dan moet je effe een PM sturen en dan zet ik je op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

GerardHenninger schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:12:
Beetje offtopic, maar als er mensen zijn die morgen (donderdag) naar de opening willen van Bloomingdale om eens te testen hoe partypics gemaakt worden op het strand dan moet je effe een PB sturen en dan zet ik je op de lijst.
Zou wel willen maar moet de volgende dag weer vroeg op :(... Als het in het weekend is een keer, let me know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 20:17

Nik

Beetje offtopic, maar als er mensen zijn die morgen (donderdag) naar de opening (19 - 24) willen van Bloomingdale om eens te testen hoe partypics gemaakt worden op het strand dan moet je effe een PB sturen en dan zet ik je op de lijst.
Dit had mooi voor mij kunnen zijn. Ik heb binnenkort namelijk een Beach festival op mijn agenda staan. Had een mooi voorproefje kunnen zijn. Helaas zie ik het niet om 135 kilometer te moeten rijden. + dat ik deze week tentamens heb.

(btw, leuk Gerard dat je iedereen altijd probeert mee te slepen, echt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Al vast bedankt.
Ben zelf over gestapt van een Sigma EF500 (die jij hebt dus) naar een sb-600. Voor macro doet hij het prima, die 7 graden merk je niet en je krijgt met gemak je onderwerp belicht, zéker met een omnibounce erop, kortom no problems. Fotografeer ook wel eens party's en sb-600 is sterk genoeg.
Kortom er zijn wel redenen om voor een sb-800 te gaan, maar niet zozeer de punten die jij noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Ben m'n huis aan het opruimen (ja ja, tis lekker weer buiten) en toen kwam ik wat oude CD's tegen....

En zie daar, een partypic in een inlet van 9 (!!!!!) jaar geleden; de meeste van jullie gingen toen voor het eerst naar een basisschool :P

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/misc/idt_oud.jpg

Ra ra, welk evenement is dit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
De EO-jongerendag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thunderdome? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 17:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

GerardHenninger schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:19:
Ben m'n huis aan het opruimen (ja ja, tis lekker weer buiten) en toen kwam ik wat oude CD's tegen....

En zie daar, een partypic in een inlet van 9 (!!!!!) jaar geleden; de meeste van jullie gingen toen voor het eerst naar een basisschool :P

[afbeelding]

Ra ra, welk evenement is dit? :)
Toen had ik m'n eerste keer examen er toch echt al opzitten. :P

Evenement is natuurlijk Thunderdome in het FEC Expo Leeuwarden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Zojuist deze besteld:
Tamron AF 17-50/2.8 XR Di II LD Asph Canon naar aanleiding van jullie tips, waardoor dank!

:)

Heb em echter wel online besteld, dus hopelijk een goed exemplaar. Morgen binnen. Besteld bij www.cameranu.nl en heb daar erg goede ervaringen mee, verwacht iig geen problemen.

Ik ben wel benieuwd of ie voldoet aan m'n verwachtingen. Reviews zijn overal erg goed gezien de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

@Mittnick, hele vette shots weer!
? Wel een erg lang verhaal :P
mijn oog was gevallen op de Canon EF-S 17-85MM f4-5.6 IS USM.

[...]

Vraag is eigenlijk of die lens het geld waard is ter vervanging van de kitlens.
De vraag is eigenlijk; Waarvoor wil je hem _precies_ gaan gebruiken?

Party People shots is hij prima voor, daar heb je niet zo'n lichtsterke lens voor nodig, dan voldoet de kitlens bij wijze van spreken nog. Mijn Nikon 18-70 F3.5-4.5 gebruik ik na 3 jaar nog steeds!

Ben je een available light schieter, dan heeft hij aan de ene kant een voordeel dat hij IS heeft, voor stilstaande objecten is dat ideaal. Voor bewegende onderwerpen cq mensen is hij ongeschikt. Hos en Jumpstart hebben niet voor niets zo licht sterk mogelijk glas.

Voor overzichten (vanaf een redelijk grote afstand tot het dichtstbijzijnde onderwerp) is hij ideaal. De IS zorgt ervoor dat je eigen bewegingsonscherpte ongedaan word gemaakt. Maar je kan ook juist willen dat je bewegingen van je onderwerp vastlegt.

Als je echt geen vaste hand hebt, dan is het wellicht aan te raden om zelfs voor portretshots dit objectief te nemen. Deze zal er echter alleen voor zorgen dat je achtergrond er scherper op komt (afhankelijk van de scherptediepte natuurlijk)

De keuze is dus helemaal afhankelijk van je eigen stijl.
lol, daar schijnen meer tweaker bezoekers last van te hebben :+
D'r zijn genoeg Canonians hier die het ding hebben. Geen idee waarom ik nauwelijks Nikonians ken die er eentje hebben. Wellicht omdat de 10.5 mm fish ook een favoriet is?
Voor gewone partyfotografie is de SB600 meer dan voldoende. Je kan fec-en (minder of harder inflitsen op de TTL (automatische) stand), draadloos flitsen (afhankelijk van gebruikte body).

Wederom geld ook hier weer waarvoor wil je hem zelf gaan gebruiken? Voordelen van de SB800 tov SB600 zijn
[list]• krachtiger (nauwelijks nodig bij partyfotografie)
• alleen te gebruiken als AF-assist (afhankelijk van je stijl van fotografie, maar waarschijnlijk nauwelijks nodig)
• Kleurenfilters (vanwege de reeds aanwezige verschillende kleuren spots zal dit ook niet snel nodig zijn)
• standaard meegeleverde omnibounce (voor € 20,- heb je een neppert voor de SB600)
• Als master te gebruiken bij het draadloos flitser (voor partyfotografie nauwelijks nodig, alleen leuk als je meerdere flitsers hebt)
• Macrostand (nog nooit zelf gebruikt, vraag me ook af of ik dat ooit ga doen)
• Mogelijkheid tot het aansluiten van een 5e penlite voor het sneller herladen van de flitser (Nog nooit gebruikt, sommigen hier vinden het daarentegen wel weer prettig)

Er zullen ongetwijfeld nog meer redenen zijn, hier zijn echter de belangrijkste genoemd. Ikzelf ben met een SB600 begonnen, met in mijn achterhoofd op de groei een SB800 te kopen. Die SB800 is er inmiddels en ik gebruik ze afwisselend. In sommige situaties is de SB800 juist wenselijk, maar veelal volstaat de SB600 prima. Verder hoor ik alleen maar slechte verhalen over niet eigen merk flitsers. Veelal Sigma's die, ondanks dat ze TTL pretenderen te hebben, niet communiceren met de body en daardoor te hard of te zacht inflitsen. Dan geef ik liever wat meer uit voor iets dat gegarandeerd werkt....
MartijnGizmo schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:34:
[...]

Zat jij toen nog op de middelbare school? ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

GerardHenninger schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:19:
Mwah, ik was toen al ouder dan jij nu bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135290

Altijd baas boven baas. Ik dacht ook gelijk aan een Thunderdome editie...en ben net 22 :P

Die tijd was voor mij groep 8, of eerste van de middelbare school..afhankelijk van in welke maand dat was (interesseert me niet genoeg om dat nu op te zoeken)

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 135290 op 04-04-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28443

MartijnGizmo schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:34:
[...]

FEC Thunderdome Leeuwarden was in april 1996, bijna 11 jaar geleden dus.

Hmmm zie dat er ook eentje in 1998 was, zal deze dus wel zijn... :)

Ben zelf nog twee keer naar Thunderdome in het sportpaleis Anwerpen geweest destijds. Mooie feestjes waren dat.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 28443 op 04-04-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:58

Zoefff

❤ 

Beetje offtopic, maar als er mensen zijn die morgen (donderdag) naar de opening (19 - 24) willen van Bloomingdale om eens te testen hoe partypics gemaakt worden op het strand dan moet je effe een PM sturen en dan zet ik je op de lijst.
Als het morgenavond mooi weer is ben ik vast wel op het strand @ Bloemendaal te vinden, maar dan gewoon om te chillen. Tentje verderop, bij Lido :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Zoefff schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:53:
[...]

Als het morgenavond mooi weer is ben ik vast wel op het strand @ Bloemendaal te vinden, maar dan gewoon om te chillen. Tentje verderop, bij Lido :P
Lido... mwah... okay dat mag wel, maar ik sleur je wel naar de overkant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

GerardHenninger schreef op woensdag 04 april 2007 @ 19:00:
[...]

Lido... mwah... okay dat mag wel, maar ik sleur je wel naar de overkant :P
Ik gluur anders wel even naar binnen als ik er ben. Of staat er een boze negert voor de deur en moet ik centjes betalen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 11:21

Floor-is

5.2

Anoniem: 28443 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:54:
[...]

FEC Thunderdome Leeuwarden was in april 1996, bijna 11 jaar geleden dus.

Hmmm zie dat er ook eentje in 1998 was, zal deze dus wel zijn... :)

Ben zelf nog twee keer naar Thunderdome in het sportpaleis Anwerpen geweest destijds. Mooie feestjes waren dat.
't dak/plafond ziet er lager uit dan de Jaarbeurs in Utrecht, maar hoger dan Sportpaleis.

Wat een aftanse oude bende is dat sportpaleis trouwens :o

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Tom schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:45:
Zojuist deze besteld:
Tamron AF 17-50/2.8 XR Di II LD Asph Canon naar aanleiding van jullie tips, waardoor dank!
Feli! Dan hebben we hem exact op hetzelfde moment besteld ;) Die van mij komt ook vandaag alleen ik ben er niet om het pakket aan te nemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Laatst online: 05-04 20:47

Blerf

VroomVroom

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/169/446992287_ba9509c959.jpg
Een oudje uit de lexion tijdje terug.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vrijdag Urban Impact @ The Pole (Mogelijk de laatste)
Zondag Dj Pedroh 21 Year @ The Oh

Wat doen jullie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28443

Floris schreef op donderdag 05 april 2007 @ 00:32:
[...]

't dak/plafond ziet er lager uit dan de Jaarbeurs in Utrecht, maar hoger dan Sportpaleis.

Wat een aftanse oude bende is dat sportpaleis trouwens :o
Hoger dan Sportpaleis? M.i. is het sportpaleis toch wel redelijk hoog hoor... Vooral met die dubbele ring. Zeker een oude bende daar, maar wel een prachtlocatie voor feesten. Helaas hebben ze daar wel te maken met een db restrictie, waardoor de muziek niet echt goed hard kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

Anoniem: 206663 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:40:
Vrijdag Urban Impact @ The Pole (Mogelijk de laatste)
Zondag Dj Pedroh 21 Year @ The Oh

Wat doen jullie? :)
morgenavond verjaardag
zaterdagavond de kring met what is happening here
zondagavond allisone in paradiso met 100% Isis met Piet jan Blauw en layo Bushwacka
*O*

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 05-04-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

CRiSiS schreef op donderdag 05 april 2007 @ 09:37:
[...]

Feli! Dan hebben we hem exact op hetzelfde moment besteld ;) Die van mij komt ook vandaag alleen ik ben er niet om het pakket aan te nemen :(
Jij ook feli dan ;)
Die van mij had ik wel verwacht vandaag, maar vreemdgenoeg is ie nog niet binnen en staat er bij track&trace nog dat het pakketje in het sorteercentrum is. Hopelijk morgen, dan kan ie dit weekend mooi getest worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Verwacht maandag maar een aantal leuke pics van mij :) Ik mag naar 2 feesten toe, een hardstyle feest, en een electro/progressive/trance feestje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
offtopic:
Happy Birthday Hos-meisterrr

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dodge_911 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:02:
offtopic:
Happy Birthday Hos-meisterrr
ik ben niet jarig hoor, ik ga er naar 1 toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Anoniem: 167065 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:22:
[...]
ik ben niet jarig hoor, ik ga er naar 1 toe ;)
Okay, dan niet :) Ik dacht al dat alle ouwe partymeukers ram waren :)
offtopic:
maar dan heb je 'm alvast gehad voor de ware datum :)

[ Voor 14% gewijzigd door dodge_911 op 06-04-2007 11:10 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
Onder het favoriete motto: "Niet lullen maar vullen" hierbij weer wat pica's van mijn kant..

Sensation White 2007 Belgium, Sportpaleis Antwerpen

#1 - Sensatie! Vuurwerk..
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/03/31/20070331_SensationWhite/20070331_SensationWhite_1208.jpg

#2 - Show - Paardje / Sillhouet
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/03/31/20070331_SensationWhite/20070331_SensationWhite_1293.jpg

#3 - Overzichtje
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/03/31/20070331_SensationWhite/20070331_SensationWhite_1356.jpg

#4 - Megamix
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/03/31/20070331_SensationWhite/20070331_SensationWhite_1426.jpg

#5 - Overzichtje
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/03/31/20070331_SensationWhite/20070331_SensationWhite_1329.jpg

#1 - AfterpartyFun - RaRa wie is't?
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/03/31/20070331_SensationWhite/20070331_SensationWhite_1271.jpg

#2 - AfterpartyFun - "HEB JIJ UT OOK ZO WAARRUUM" - Canon introduceert Telefoon.
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/03/31/20070331_SensationWhite/20070331_SensationWhite_1480.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
#1 Floor, simple. Geloof niet dat er veel idioten behalve Floor en mezelf zijn die een 70-200 in de broekzak proppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
neographikal schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:45:
#1 Floor, simple. Geloof niet dat er veel idioten behalve Floor en mezelf zijn die een 70-200 in de broekzak proppen :+
Hmm.. jij hebt voorkennis.. gediskwalificeerd! :+

Trouwens, denk niet dat Floor het in zo'n soort broek vaker gaat proberen.. halverwege de avond was zn broekzak uitgescheurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Tom schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:05:
[...]

Jij ook feli dan ;)
Die van mij had ik wel verwacht vandaag, maar vreemdgenoeg is ie nog niet binnen en staat er bij track&trace nog dat het pakketje in het sorteercentrum is. Hopelijk morgen, dan kan ie dit weekend mooi getest worden :)
Hmm dat is vaag.. Volgens mij bezorgt de post ook vandaag niet? :( Ik heb net pakket opgehaald en ik ben echt verrast nog van de bouwkwaliteit! Het is geen 17-40L maar het weegt nog flink wat en verder doet het alles behalve plastic-fantasic aan. Helaas geen tijd om optische kwaliteit te testen, moet nu de deur uit.. Maaaaaaar! Vooralsnog ben ik heel blij ;)

Vanavond vuurdoop in de Melkweg (A'dam) :)

[ Voor 3% gewijzigd door J3roen op 06-04-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mittnick schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:47:
[...]

Hmm.. jij hebt voorkennis.. gediskwalificeerd! :+

Trouwens, denk niet dat Floor het in zo'n soort broek vaker gaat proberen.. halverwege de avond was zn broekzak uitgescheurd.
We hebben het er kort geleden nog over gehad, waarschijnlijk is het sindsdien dat het jou is opgevallen ;).

Oh, en dat bellen met m'n telefoon doe ik ook vaker :+. Krijg je de vraag; "zo, da's een mooie camera, kan je zeker mooie foto's mee maken?" Met daarop mijn antwoord; "mja, maar ik kan er niet mee bellen....".

@ Neo, tjees, koop es wat kleinere broeken dan, als er zelfs een 70-200 in past :X. ;)

Vanavond @ Cruise Terminal Rotterdam/Club Rotterdam, zondag @ Silly's, met Gerard geloof ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
Enkele foto's van de Duvel avond (Duvel aan de prijs van een pint).
Misschien niet echt party foto's, maar dit was in een café waar de lichtshow aan de povere kant was.

Afbeeldingslocatie: http://sillevl.be/pictures/party/43/77b66d1665efc7f6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sillevl.be/pictures/party/43/8ed5f91eac7fe96e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sillevl.be/pictures/party/43/3874c52b68c58d05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sillevl.be/pictures/party/43/a1b27226eecd2901.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sillevl.be/pictures/party/43/f61dbdd351b0aad2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sillevl.be/pictures/party/43/164aa7aad7373f69.jpg

edit:
Oh ja, mijn SB-800 is besteld !

[ Voor 3% gewijzigd door LittleWan op 06-04-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 20:17

Nik

Ik wil ook zo'n belfunctie op mijn camera!

Lekkere platen Mittnick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
jules schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:01:
Vanavond @ Cruise Terminal Rotterdam/Club Rotterdam, zondag @ Silly's, met Gerard geloof ik :).
Ik heb niets meer over zondag gehoord, heb geen factuuradres helemaal niets. Dus waarschijnlijk ben je de enige.

Vanavond weinig, zaterdag Breda, zondag Sundale, Sneakerz en Crazyland :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry voor Off-Topic,
Maar heeft er iemand ervaring met deze site?
http://www.digitalrev.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ze staan ook op Ebay met over het algemeen goede ratings. Hou wel rekening met de importbelastingen e.d., wat wil je halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 16:11
Anoniem: 206663 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 19:54:
Sorry voor Off-Topic,
Maar heeft er iemand ervaring met deze site?
http://www.digitalrev.com/
neographikal schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:50:
Ze staan ook op Ebay met over het algemeen goede ratings. Hou wel rekening met de importbelastingen e.d., wat wil je halen?
Interesante site, mooie prijzen! Ik zag er de Tamron 17-50 2.8 en de Nikon D80 voor een mooi prijsje, ik kan er de prijzen van het bezorgen/importeren enzo niet vinden, wat kost zoiets?

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Reken op 25% bovenop de prijs incl verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik ben alweer thuis. Er was echt geen fuck te doen vandaag, de laatste tijd is het echt dieptriest (werk in een discotheek waar 2300 man binnenkunnen). Om half drie waren er nog vijftien man binnen. De nieuwe Tamron 17-50 was wel heerlijk. Wel even wennen om de juiste settings te vinden en op f/2.8 op een enkele foto geen lekkere focus. Zal morgen wel wat posten, ben iig wel tevreden, wat ik kon zien op het LCD, heb ze nog niet op m'n pc bekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Tom schreef op zondag 08 april 2007 @ 03:47:
Ik ben alweer thuis. Er was echt geen fuck te doen vandaag, de laatste tijd is het echt dieptriest (werk in een discotheek waar 2300 man binnenkunnen). Om half drie waren er nog vijftien man binnen. De nieuwe Tamron 17-50 was wel heerlijk. Wel even wennen om de juiste settings te vinden en op f/2.8 op een enkele foto geen lekkere focus. Zal morgen wel wat posten, ben iig wel tevreden, wat ik kon zien op het LCD, heb ze nog niet op m'n pc bekeken :)
Ookal zo'n slappe hap? :'( Was naar het feestje Jump off the world gegaan. Hardstyle/Jumpstyle feestje. Heel mooi opgezet. Alleen een ampere 200 man binnen ( plaats voor 1500 ). En toen kwam de pliesie ook nog eens om half 4, moesten we nog vroeger stoppen ook :X

Afijn morgen staat het wel bomvol, hoop ik dan. Dit was nogal saai :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de kring was weer te gek gewoon *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

alleen had ik een paar keer met fotos maken dat het mega overbelicht werd 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 08-04-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Hier wat fototjes van gister. :)
1: Dames en kleurtjes , mijn lievelingsdingen.. :9 :P
Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/fotos/nxp/IMG_9160.jpg

2: Lichtgevende bol
Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/fotos/nxp/IMG_8793.jpg

3: Decoratie is echt subliem, al is dit meer het thema van vanavond al.
Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/fotos/nxp/IMG_8800.jpg

4: Overzichtje lege zaal
Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/fotos/nxp/IMG_8790.jpg

5: Jumpen 8)
Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/fotos/nxp/IMG_8995.jpg

6: Waaazige DJ :) een van de weinige redelijke DJ foto's.. en let dan maar niet op de kleur :+
Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/fotos/nxp/IMG_9011.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kleurstelling van die laatste doet me denken aan het solstice festival alwaar ik de fotos zo terug kreeg

http://thehospages.com/pi...oord/2005-06-18-solstice/

ik had natuurlijk kunnen gaan klagen over de belabberde ontwikkeling van de fotos en misschien ook wel het rolletje maar ik vond het toch ook wel weer wat hebben die oostblok look :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nou, het ging gister niet helemaal zoals ik zou willen, maar wel voor het eerst eigenlijk met de 50mm geschoten op een feest en wat geexperimenteerd, wat niet altijd even goed ging. Achteraf namelijk misschien iets kortere sluitertijden/wat meer kunnen flitsen, maar ach, dan zouden het weer dezelfde foto's zijn als de vorige keer op dat feest. (zelfde zaal, zelfde publiek, zelfde sfeer) Desondanks toch nog wat leuke portetten en een paar wazige foto's van mijzelf (die ik maar achterwege laat :+ ) kunnen maken :P

1
Afbeeldingslocatie: http://www.discoskylight.nl/partypics/47/images/img_3685-border.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.discoskylight.nl/partypics/47/images/img_3714-border.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.discoskylight.nl/partypics/47/images/img_3716-border.jpg
Vooral deze vond ik mooi, echt een lucky shot zoals de laser precies tussen arm en hoofd doorgaat.
Alhoewel, ik heb een stuk of 20 foto's geschoten van dr, zonder dat ze het merkte omdat ze helemaal los ging :P

4
Afbeeldingslocatie: http://www.discoskylight.nl/partypics/47/images/img_3727-border.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://www.discoskylight.nl/partypics/47/images/img_3644-border.jpg
Dit bedoel ik dus met iets harder kunnen flitsen, gezichten zijn nu wat wazig/rode zweem.

6
Afbeeldingslocatie: http://www.discoskylight.nl/partypics/47/images/img_3793-border.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://www.discoskylight.nl/partypics/47/images/img_3809-border.jpg

8
Afbeeldingslocatie: http://www.discoskylight.nl/partypics/47/images/img_3767-border.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 08-04-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou hierbij dan nog wat fototjes van de kring. sfeer was echt helemaal te gek. maar ja niet zo vreemd met eggie en saskiarocks achter de draaitafels *O*

lekker vreemde schilderingen weer
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-04-07-dekring/thumb2/image05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-04-07-dekring/thumb2/image06.jpg

en details
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-04-07-dekring/thumb2/image04.jpg

en vrouwen :p
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-04-07-dekring/thumb2/image24.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-04-07-dekring/thumb2/image41.jpg

en zo'n plotseling extreem overbeflitste foto (heb hier heel sterke gamma correctie op gedaan om nog iets toonbaar te krijgen)
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-04-07-dekring/thumb2/image35.jpg

sluikreclame (maar zijn alcoholvrije cocktails zijn wel een aanrader :Y) )
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-04-07-dekring/thumb2/image39.jpg

de sfeer
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-04-07-dekring/thumb2/image55.jpg

de rest
http://thehospages.com/pi...rties/2007-04-07-dekring/

zo en nu even geestelijk gaan voorbereiden op vanavond voor allisone in paradiso :+
is dan tevens ook het 15 jarige viering van dj isis dat ze bezig is als dj *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Een selectie van foto's @ melkweg afgelopen vrijdag. Eerste keer met de 17-50 F2.8 was wat wennen en ik had niet echt mijn dag denk ik.. Ik had focus problemen met de nieuwe lens & ook met de 17-40L.
Nu achteraf bedenk ik me dat ik de camera op AI Servo had staan waardoor de AF-Assist van de flitsert niet werkt. Arghhh ;) Anyway, niet lullen maar foto's vullen:

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/226/450809449_11685918b2.jpg?v=0

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/244/450809389_85695797b8.jpg?v=0

3. (Ze wilde zelf deze variant dat ze wegkeek ;))
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/248/450810601_00f4e4afd2.jpg?v=0

4.
Afbeeldingslocatie: http://jg.intellit.nl/gallery/albums/wpw-20070407/electronation_John_Acquaviva_52.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://jg.intellit.nl/gallery/albums/wpw-20070407/electronation_John_Acquaviva_53.jpg

6. Zoek het freaky spook en vergelijk met wat er op het scherm staat ;P
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/182/450800112_8411db4e81.jpg?v=0

7.
Afbeeldingslocatie: http://jg.intellit.nl/gallery/albums/wpw-20070407/electronation_John_Acquaviva_74.jpg

8.
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/241/450809853_a260f260a1.jpg?v=0

9.
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/215/450797716_414a02b1dc.jpg?v=0

Hele set hier te vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door J3roen op 08-04-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

GerardHenninger schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:28:
[...]

Ik heb niets meer over zondag gehoord, heb geen factuuradres helemaal niets. Dus waarschijnlijk ben je de enige.
Hmz, voor wie zou jij schieten dan?
Vanavond weinig, zaterdag Breda, zondag Sundale, Sneakerz en Crazyland :(
hf!
fooker schreef op zondag 08 april 2007 @ 04:30:
[...]

Ookal zo'n slappe hap? :'( Was naar het feestje Jump off the world gegaan. Hardstyle/Jumpstyle feestje. Heel mooi opgezet. Alleen een ampere 200 man binnen ( plaats voor 1500 ). En toen kwam de pliesie ook nog eens om half 4, moesten we nog vroeger stoppen ook :X
Slappe hap de laatste tijd? Borrel waar ik was ging de deur al vrij snel dicht, niet omdat het niet liep, maar omdat het er anders te druk werd :X. 1800 man binnen, met een super lange rij buiten!

Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_frank_20070406_028.jpg

Zo'n rij buiten geeft zo'n drukte binnen;
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_frank_20070406_066.jpg

Beetje spelen om het met een tele vast te leggen;
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_frank_20070406_013.jpg

Rust momentje van de DJ;
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_frank_20070406_053.jpg

Gaf de saxofoonist wat meer vrijheid;
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_frank_20070406_046.jpg

Hier was het iig;
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_frank_20070406_009.jpg

Met een mooi uitzicht richting de zwaan;
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_frank_20070406_011.jpg

Paar uurtjes later zag dat er vanbuiten zo uit;
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_frank_20070406_105.jpg

Was gezellig! Vanavond Silly's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou crisis vind de eerste wel strak 8)

oh en commentaar op mijn fotokes is ook welkom hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Anoniem: 167065 schreef op zondag 08 april 2007 @ 20:37:
nou crisis vind de eerste wel strak 8)

oh en commentaar op mijn fotokes is ook welkom hoor ;)
Thanks, vind hem ook erg cool ;) In het groot is hij stiekem niet echt helemaal in focus helaas, maar ik ben tevreden ;) De 4de vind ik overigens ook erg leuk!

De kring ziet echt vet uit zeg.. Als dat de sfeer daar is dan heb ik echt wat gemist. Vrolijke boel ;)
Die overbelichte foto vind ik eigenlijk erg leuk, goede bewerking! En ik vind over het algemeen het een kleurige boel! Commentaar wat ik wel eens had over de kleuren (flets) is hier zeker niet.

Wat me verder opvalt is dat je steeds minder "hos" effecft gebruikt, is dat bewust? De platen zijn strakker met minder beweging. Nice iig, is weer eens wat anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Ik doe er een schepje bovenop jules; een rij van hier tot ginter en 2500+ man....

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/apr/20070408_sun013.jpg

Het was de bedoeling dat ik zelf foto's zou maken, maar uiteindelijk was het zorgdragen voor de gastenlijst, beveiliging spelen, klappen krijgen, klappen geven en mensen eruit schoppen.... wat een drukte was het, niet normaal. Toen we eenmaal hadden besloten om de deur maar dicht te doen, was het gewoon TE druk binnen om nog zinnige foto's te maken en daarnaast had ik eigenlijk geen energie mee. Was blij dat Zoefff nog even langskwam om me te pushen om toch die camera te pakken.

Leuk dat je er was Zoefff ondanks het verkeerde merk camera :P

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/apr/20070408_sun086.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Booooooh :D Wat was dat gaaf zeg. Mijn eerste echte party. Tent zat goed vol, en het was gezellig! niet normaal :D Leeftijd varieerde van 18 tot in de 50, niet mijn smaak vrouwen helaas. Kwam wel mijn nichtje er nog tegen, dus dat was wel weer vet 8)

Heb daar 8 uur rondgelopen, fucking 700 foto's gemaakt. (sja hun willen me 8 uur hebben daar :') )

:D

[ Voor 23% gewijzigd door Timo op 09-04-2007 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Tering, 2500 man voor een fuckin' strandtent :D
Jammer dat je er weinig foto's hebt gemaakt. Heeft Zoefff nog wel wat foto's kunnen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo ik ben weer thuis :)

lekker vaag avondje in paradiso, niet zo leuk als de kring maar ach het was wel grappig op het einde in de backstage met eggie en babette nog even nazitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Vandaag post ik maar 1 plaat :)

Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/fotos/manga.jpg

Zal er morge ofzo nog wel meer posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CRiSiS schreef op zondag 08 april 2007 @ 23:44:
[...]

Thanks, vind hem ook erg cool ;) In het groot is hij stiekem niet echt helemaal in focus helaas, maar ik ben tevreden ;) De 4de vind ik overigens ook erg leuk!

De kring ziet echt vet uit zeg.. Als dat de sfeer daar is dan heb ik echt wat gemist. Vrolijke boel ;)
Die overbelichte foto vind ik eigenlijk erg leuk, goede bewerking! En ik vind over het algemeen het een kleurige boel! Commentaar wat ik wel eens had over de kleuren (flets) is hier zeker niet.

Wat me verder opvalt is dat je steeds minder "hos" effecft gebruikt, is dat bewust? De platen zijn strakker met minder beweging. Nice iig, is weer eens wat anders!
hmmm doe het niet bewust hoor de hos modus uitschakelen. het is niet een knopje of zo op mijn 350D . ik flits alleen nu wel op neutrale stand ipv 1 stop onderflitsen zoals ik voorheen deed. misschien dat daardoor de zweem minder wordt. sluitertijden van de meeste fotos zijn nog steeds 0,4 seconde ;)

en yep die feesies zijn echt dolle boel met egbert jan weeber en saskiarocks. heerlijk maffe plaatjes en dito publiek *O* *O* *O* *O*

coole lasershot fooker, alleen jammer dat het geheel toch vrij donker is en wat scherpe contrasten mist dan was die helemaal te gek geweest

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 09-04-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Hier dan wat fototjes van mij, gisteravond tijdens een R&B/Urban feest.
Gelukkig drukker dan de avond ervoor :)

Helaas was er wat miscommunicatie geweest bij de organisator. Ze mogen op zondagen tot drie uur open zijn, en Fouradi (artiest waarvoor veel meiden kwamen) hadden ze geboekt om drie uur. Uiteindelijk besloten iets langer open te blijven, bleek die neger in Middelburg, Zeeland te zitten. Hij moest in Dorp Zeeland in Noord-Brabant zijn. Hoe ie dat voor elkaar krijgt weet ik niet, elke routeplanner/TomTom wijst je namelijk wel de goede weg als je gewoon 'Zeeland' intypt. Anyway, wel flink balen om de bezoekers teleurgesteld naar huis te moeten sturen. Mijn baas was er ook not-amused met het hele gebeuren, niet iedereen wist dat dit feest georganiseerd was door een (externe) organisatie.

Afbeeldingslocatie: http://www.tomantonis.nl/ppix/20070408_urban/IMG_2768.jpg

Veel (jonge) meisjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.tomantonis.nl/ppix/20070408_urban/IMG_3775.jpg

DJ's die mij niets zeggen (ook al draaiden sommige toch best lekker):

Afbeeldingslocatie: http://www.tomantonis.nl/ppix/20070408_urban/IMG_3831.jpg

Twee 'stoere' mannen die niets nuttigs te vertellen hadden. Sorry, maar uitspraken als "vrouwen moeten meer neuken, gooi je hand in de lucht als je dat ook vind, weet je" zo'n grote zaal ingooien slaat nergens op, maar ik zal wel te oud worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.tomantonis.nl/ppix/20070408_urban/IMG_4847.jpg

Ja ruige mannen uit de ghettoooo 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.tomantonis.nl/ppix/20070408_urban/IMG_6825.jpg

En veel jonge meisjes die denken heel zelfverzekerd te zijn :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tomantonis.nl/ppix/20070408_urban/IMG_6837.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tomantonis.nl/ppix/20070408_urban/IMG_6851.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tomantonis.nl/ppix/20070408_urban/IMG_6871.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tomantonis.nl/ppix/20070408_urban/IMG_6923.jpg

Een dansact met wat freestyle gebeuren:

Afbeeldingslocatie: http://www.tomantonis.nl/ppix/20070408_urban/IMG_6950.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tomantonis.nl/ppix/20070408_urban/IMG_6958.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tomantonis.nl/ppix/20070408_urban/IMG_6963.jpg

Allen gemaakt met de Tamron 17-50, moet wel echt kijken of ze goed gefocussed zijn want had weer een enkele misser ertussenzitten op f/2.8. En moet soms wat harder flitsen, zeker bij rood licht krijg je zo'n waas erover.
Commentaar is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Laatst online: 05-04 20:47

Blerf

VroomVroom

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/241/452278830_8cb93eb062.jpg
ff snel 1 foto van awakenings zaterdag. De rest volgt nog wel :)
Nu ff genieten van het weer :P

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Tom, ik vind ze niet echt scherp te noemen, ik weet niet wat je allemaal doet aan nabewerken? Lijkt me sterk namelijk dat die 17-50 zulke onscherpe platen oplevert dat het zelfs zichtbaar is op webresolutie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
1:
Afbeeldingslocatie: http://www.bycanon.com/fotos/portfolio/images/IMG_9220-283.jpg
2:
Afbeeldingslocatie: http://www.bycanon.com/fotos/portfolio/images/IMG_9220-481.jpg
3:
Afbeeldingslocatie: http://www.bycanon.com/fotos/portfolio/images/IMG_9220-546.jpg
4:
Afbeeldingslocatie: http://www.bycanon.com/fotos/portfolio/images/IMG_9065.jpg
5:
Afbeeldingslocatie: http://www.bycanon.com/fotos/portfolio/images/IMG_9220-579.jpg

Ben zelf wel tevreden over de foto's die ik gemaakt heb :) Daaraaast was het super leuk om voor een groter evenement te werken. Dat was een hele ervaring :D Ben niet totaal tevreden over mijn hitrate, of ik zoek gewoon te selectief portfolio waardige shots uit. Wel heeft dit evenement me een paar dingen behoorlijk duidelijk gemaakt over licht, rook, en hoe ermee om te gaan.

Rook was nogal vervelend tijdens flitsen, beste was om het te vermijden. Daarnaast hielp de flitser zoomen tot 50mm ook al een klein beetje en natuurlijk flink dichtbij gaan staan :)

[ Voor 25% gewijzigd door Timo op 09-04-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leuk silhouet shotje fooker ;)

zo en hier een paar van paradiso, niet echt veel soeps. was een beetje van de leg qua fotos maken 8)7

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-04-08-allisone/thumb2/image15.jpg

Jasha (zusje van isis) had nog allemaal spreuken op de trap geplakt
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-04-08-allisone/thumb2/image25.jpg

hier moest ik de kleedkamer mee delen :+
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-04-08-allisone/thumb2/image18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-04-08-allisone/thumb2/image35.jpg

brandgevaarlijk cocktailtje genomen
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-04-08-allisone/thumb2/image33.jpg

Ms.Syche (dj die ik ken van vage feesies)
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-04-08-allisone/thumb2/image65.jpg

double eggie
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-04-08-allisone/thumb2/image63.jpg

en voor de jongere generatie alhier, kijk dit is nu een mobiele telefoon :w
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-04-08-allisone/thumb2/image01.jpg

en de rest
http://thehospages.com/pi...ties/2007-04-08-allisone/

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 09-04-2007 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

fooker je had daar ook wel lekker licht zo te zien, dat is niet bepaald standaard waar ik wel een schiet....ook leuk resultaat trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205924

mooie fotos, beste reeks tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie pics Hos! Je laatste 2 reeksen zijn anders? (lees beter, vind ik persoonlijk) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
nomad85 schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:38:
fooker je had daar ook wel lekker licht zo te zien, dat is niet bepaald standaard waar ik wel een schiet....ook leuk resultaat trouwens :)
Aan de ene kant was er veel licht, aan de andere kant wat minder :) De loungearea was verlicht met 2 kaarsjes per tafel :P

Opzich was het qua licht wel geslaagd ja :), maar vond het wel lastig om me constant aan te passen. Komt omdat ik zoveel licht ook niet gewend ben :) en mijn gebrek aan ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Awakenings zaterdag (duoshoot met 1 cam)

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/y07042007lm1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/y07042007jp2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/y07042007jp27.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/y07042007lm6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/y07042007lm11.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/y07042007jp12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/y07042007jp24.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/y07042007lm12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/y07042007lm14.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/y07042007jp17.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Strakke lasers hoor :9 Netjes gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663 schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:12:
Mooie pics Hos! Je laatste 2 reeksen zijn anders? (lees beter, vind ik persoonlijk) :)
thanks, ik ben alleen zelf ontevreden over de laatste reeks. maar ach na dat leuke feesie in de kring was het ook moeilijk om het beter te gaan doen in paradiso :P

en ik heb toch weinig anders gedaan dan dat ik normaal doe, zou ik dan nu toch ervaring opdoen die ongemerkt mee gaat spelen :P

oh en fooker ik vind je portretjes wat flets in de gezichten, heb je geen nabewerking erop gedaan ?
en nr 2 is jammer genoeg uit focus

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 09-04-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

jules schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:06:
Tom, ik vind ze niet echt scherp te noemen, ik weet niet wat je allemaal doet aan nabewerken? Lijkt me sterk namelijk dat die 17-50 zulke onscherpe platen oplevert dat het zelfs zichtbaar is op webresolutie...
Momenteel saturation iets omhoog en een lichte smart-sharpen (CS2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Anoniem: 167065 schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:18:
[...]

thanks, ik ben alleen zelf ontevreden over de laatste reeks. maar ach na dat leuke feesie in de kring was het ook moeilijk om het beter te gaan doen in paradiso :P

en ik heb toch weinig anders gedaan dan dat ik normaal doe, zou ik dan nu toch ervaring opdoen die ongemerkt mee gaat spelen :P

oh en fooker ik vind je portretjes wat flets in de gezichten, heb je geen nabewerking erop gedaan ?
en nr 2 is jammer genoeg uit focus
Is 0,0 van nabewerking ja :) Ben enorm slecht met photoshop dus dit zijn allemaal recht uit de cam foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
fooker schreef op maandag 09 april 2007 @ 23:27:
[...]
Ben enorm slecht met photoshop....
En jij wilt 4500 euro aan hardware gaan uitgeven en evenementen gaan doen? Hou het bij je huidige gear en koop wat Lynda.com tuts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142441

Je moet t zien als een doka, complementair aan film net als digitale fotografie en een nabewerking software. Je hebt vast wel een standaard software van Canon of Nikon ontvangen. Beetje spelen en de handleiding doornemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en gebruik anders irfanview als je het toch gratis wil doen. daar krijg je ze tenminste iets acceptabeler mee ;) en dat is in ieder geval niet zo moeilijk als photoshop }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
GerardHenninger schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 02:08:
[...]

En jij wilt 4500 euro aan hardware gaan uitgeven en evenementen gaan doen? Hou het bij je huidige gear en koop wat Lynda.com tuts :)
En een jaar alleen voor je hardware staan werken. Met Gerard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 20-05 20:00
Anoniem: 167065 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 07:55:
en gebruik anders irfanview als je het toch gratis wil doen. daar krijg je ze tenminste iets acceptabeler mee ;) en dat is in ieder geval niet zo moeilijk als photoshop }:O
En je bent snel klaar. Batchje voorzien van wat extra scherpte is zo gebeurt. Anders is Photoshop Elements ook een optie, kan een hoop, prijs is vriendelijk en het is een stuk makkelijker in de vingers te krijgen.

Als ik die foto's zo zie voel ik me wel meteen 50 jaar oud zeg, allemachtig!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wijnands schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:14:
[...]

En je bent snel klaar. Batchje voorzien van wat extra scherpte is zo gebeurt. Anders is Photoshop Elements ook een optie, kan een hoop, prijs is vriendelijk en het is een stuk makkelijker in de vingers te krijgen.

Als ik die foto's zo zie voel ik me wel meteen 50 jaar oud zeg, allemachtig!
yep in de batch kan je scherpte aangeven zag ik, alleen bij een individuele foto heb ik die instelling nog niet kunnen vinden ? dat wou ik ook eens uittesten wat de beste waardes voor scherpstelling zijn. }:O

50 jaar ?? hoe oud ben je nu dan ? 49 :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 10-04-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Anoniem: 167065 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 13:09:
[...]
yep in de batch kan je scherpte aangeven zag ik, alleen bij een individuele foto heb ik die instelling nog niet kunnen vinden ? dat wou ik ook eens uittesten wat de beste waardes voor scherpstelling zijn. }:O

50 jaar ?? hoe oud ben je nu dan ? 49 :P
Die ATF telefoon mist anders de antenne wel :)
Zie ook deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's post.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier géén open Welke-instellingen-moet-ik-gebruiken vragen. Wij kennen de exacte situatie niet en er is niet zo iets als een "met-deze-instelling-ga-je-het-redden" setting. ;)
* Voor vragen over welke gear je als starter het beste kan kopen is dit ook niet de juiste plek. Het is volledig afhankelijk van je budget, je wensen, je kunnen en de plekken waar je je gear wilt gaan gebruiken. Meer info vind je o.a. hier hier en in de startpost.

Informatie over "Dragging the shutter"

NIEUW!! Nu ook zonder wallpaper-verzoeken.