[Ervaringen] Partyfotografie deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.318 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie deel 6

In deze startpost worden veelgestelde vragen beantwoorden over het hoe en wat van partyfotografie, en worden er tips gegeven :) Met dank aan Jumpstart voor de recente uitbreidingen aan de huidige tekst.

De vorige delen:Lees voordat je post eerst deze TS door en dan met name de volgende drie onderdelen!

Als eerste en meteen belangrijkste:

Partyfotografie, fotografie van uitgaansleven (en ook het broertje concertfotografie) is een tak van sport fotografie voor gevorderden. Je komt als fotograaf in situaties waarbij er maar weinig licht beschikbaar is en je geregeld tegen de limiet van je apparatuur aanloopt. Dit vereist kennis van de basisprincipes van fotografie. Als je die niet bezit, dan heeft vragen stellen hier géén zin.

Heel kort door de bocht is Partyfotografie als volgt samen te vatten:

Vaak werk je met weinig licht, dus neig je al snel naar hoge ISO settings.
Vaak werk je met weinig licht, dus neig je al snel naar diafragma ver open.
Vaak werk je met weinig licht... Goh, wat zou je nou toch moeten doen met je sluitertijd?

En natuurlijk de no-brainer: Weinig licht betekent (mogelijk) flitsen. Flitsen op de Autostand is niet moeilijk, maar goed flitsen is een kunst. De engelse term voor de veel gebruikte techniek is "Dragging the shutter". Google is je vriend om uit te vinden hoe dit werkt.

De principes voor fotograferen in weinig licht zijn simpel. Met wat hierboven staat heb je, op wat exotischer truukjes na, in grote lijnen de informatie die je nodig hebt. De uitvoering is een kwestie van uitproberen. De juiste balans vinden voor sfeervolle platen die toch nog scherp genoeg zijn (hier kan een flitser zeer nuttig zijn) lukt je beter naarmate je meer ervaring hebt.

Oefen, experimenteer en probeer!

Stel hier géén beginnersvragen

Een simpel antwoord als "Schiet op ISO zoveel, f/zoveel, sluitertijd zoveel" BESTAAT NIET!

Iedere situatie is toch weer even anders, niet iedereen heeft exact dezelfde apparatuur, en nog belangrijker: iedere fotograaf houdt er weer een andere invulling op na. Vraag hier dus niet "Welke instellingen moet ik gebruiken?" Geef op z'n minst aan welke instellingen je zelf gebruikt, welke je geprobeerd hebt en tegen welke problemen je aanloopt. Laat dus zien dat je er zelf al mee geworsteld hebt, geef blijk van je eigen inzet.

Hetzelfde geldt voor de vraag "Wat kan ik het beste kopen?" Zonder extra informatie zal deze vraag worden afgeschoten. Geef dus zoveel mogelijk informatie, niet alleen maar wat je op het oog hebt, denk ook aan bijvoorbeeld dingen als hieronder::
  • Hoeveel wil je eraan uitgeven, zowel nu direct als latere bijkomende investeringen?
  • Doe je aan andere takken van sport fotografie waarbij nut van glas of body ook meespeelt?
  • Wil op korte afstand kunnen werken of juist ook van veraf?
  • Hoeveel waarde hecht je aan soliditeit/bouwkwaliteit?
  • Mag '3rd party' glaswerk of moet het eigen camera merk zijn?
  • enz. enz.
Verdere Policy

Voor dit topic geldt dezelfde policy als die van de gehele FG, dus geen thumbnails breder dan 600 pixels en al helemaal geen fullsize platen. De bedoeling is dat hier alleen partyfotografie-platen verschijnen, voor concerten en festivals kan je dus bij de buren terecht. Doe ook iedereen een plezier, en gebruik de check images knop wanneer je foto's post. Dit scheelt een hoop scrollwerk.

Ah cool, ik koop een vette camera en ik ga ook eens even...

Helaas, zo werkt het niet. Hoewel je bij de kleinere clubs wel binnen komt met de camera, en ze er daar vaak ook nog blij mee zijn vanwege de extra exposure, gaat je dit niet lukken bij de grotere partyorganisaties. De controles aan de deur zijn erg streng, zelfs met een Ixus wordt je tegengehouden, laat staan met het materiaal waarmee de gemiddelde serieuze partyfotograaf aan komt zetten.

Hoe kom je dan binnen? Netwerken, leer veel mensen kennen en onderhoudt véél contacten. Wees punctueel, laat wat van je horen als je dat hebt afgesproken en stuur je resultaten zo snel mogelijk naar je opdrachtgever.

Er zijn veel handige mensen met een fotocamera, dus je zult er op wat voor gebied dan ook met je hoofd boven het maaiveld uit moeten komen. Persaccredities worden niet zomaar weggegeven, je moet jezelf kunnen verkopen.

Welke camera moet ik kopen?

Hoewel je soms fotografen tegenkomt met prosumercamera's is het bijna standaard dat er DSLR's worden gebruikt. De reden hiervoor is de flexibiliteit van de DSLR qua lenzen en accessoires én de ruisvrijheid van de gemiddelde DSLR. Daarbij zijn de flitsers die voor de DSLR's verkrijgbaar zijn over het algemeen geavanceerder en degelijker.

Welke flitser moet ik kopen?

Dit is uiteraard afhankelijk van het merk, maar zorg dat je een flitser koopt die van het TTL-systeem van je camera gebruik maakt. Voor Canon (E-TTL) zijn dit bijvoorbeeld de 420EX, 430EX, 550EX en de 580EX. Voor Nikon (I-TTL) zijn dit onder andere de SB-600 en de SB-800. Het is erg prettig om over Flash Exposure Compensation te beschikken, en het liefste op de flitser vanwege de bereikbaarheid van de functie. Ook kan het handig zijn om manueel je instellingen op de flitser in te kunnen stellen.

Welke lenzen moet ik kopen?

Dat ligt heel sterk aan je budget en wat je precies wil doen. Lichtsterk glas is natuurlijk prachtig, maar het kost een vermogen om het allemaal op te bouwen. Wat ook erg prettig kan zijn in dit soort omstandigheden zijn lenzen met beeldstabilisatie dat ervoor zorgen dat je met langere sluitertijden kunt werken zonder dat je bewegingsonscherpte krijgt.

Alles wat je moet weten om tot een keuze te komen staat bovenaan: Je werkt vaak met weinig licht. De rest volgt hier op logische wijze uit: Lichtsterk glas niét essentieel, maar zorgt vaak wel voor prettiger werken. Koppel dit aan Goedkoop is Duurkoop, en je eigen te besteden budget, en dan zit je een heel eind in de goede richting van wat voor jou de betere keuze is.

Do's en dont's

Natuurlijk heeft ieder wereldje z'n eigen regels. Partyfotografie is geen uitzondering. Denk hierbij aan dingen als: Niet met je tengels op de DJ tafel leunen. Of: Niet blijven hangen op het podium na het maken van je foto's. Het meeste is gezond verstand, als je niet als kneus/prutser wil overkomen.

Eén regel is er puur voor jezelf: Draag gehoorbescherming!

Doe het voor je eigen bestwil. Gehoorbeschadiging, als je het eenmaal oploopt, heb je voor de rest van je leven. De bekende gele schuimdoppen kosten je bij de drogist ongeveer €2,50 en nog veel minder in de grootverpakkingen. De wat betere herbruikbare doppen, die een fijner draagcomfort hebben, kosten wat meer, en voor op-maat-gemaakte doppen ben je al snel richting €150-170 kwijt, afhankelijk van het soort en de gebruikte filters.

Voor een uitgebreide uitleg over de verschillende soorten doppen die verkrijgbaar zijn kun je terecht in een post uit deel 2 waarin de werking en de kosten van een aantal verschillende soorten doppen worden beschreven.

Hieronder een lijst met aanbieders van zogenaamde "otoplasten", de doppen op maat.
Gallery's van partyfotografen hier op GoT en anderen

Mocht je een toevoeging hebben voor deze lijst, post die er dan bij als je toch al ging posten. Ga er niet speciaal een post voor neerzetten aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 11:21

Floor-is

5.2

Anoniem: 206663 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:42:
Zaterdag voor de 1e maal op stap met mijn nieuw toestel het was onmiddellijk een groot feestje, Reverze in het sportpaleis. Ik probeer straks wat van men eerste foto's te posten. Weet iemand soms waar ik de fotos kan naar uploaden? Men telenet zit al vol :s
Niet naar Flickr, niet naar die nieuwe dienst van AOL: dan mogen ze je foto's namelijk gebruiken...

Wat dacht je van een hostingaccountje van <10 euro/mnd bij een van de onnoemelijk vele aanbieders? (Ik heb gewoon een eigen server, nog makkelijker :Y))

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 15:59
Reverze 2007
Afgelopen zaterdag ben ik ook naar Antwerpen toe geweest om maar weer een set neer te zetten; en het beviel goed. Sportpaleis; wat een f*cking doolhof is dat zeg; probeer maar eens eventjes bij de ingang/uitgang te komen.. :p

Er waren 3 zalen, 1 Grote zaal, en 2 zaaltjes, waar het veel te druk en te warm was, maar de 'Mainstage' zag er goed uit.

#1 - Reverze!
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/01/27/20070127_Reverze/20070127_Reverze_0028.jpg

#2 - Overzichtshotje
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/01/27/20070127_Reverze/20070127_Reverze_0035.jpg

#3 - Madammekes..
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/01/27/20070127_Reverze/20070127_Reverze_0070.jpg

#4 - Paul Elstak.. wat nu Dance4Life?
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/01/27/20070127_Reverze/20070127_Reverze_0486.jpg

#5 - Darkraver 'Coke your Bacardi'
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/01/27/20070127_Reverze/20070127_Reverze_0397.jpg

Verlichting was relaxed, LED-Walls (wat je trouwens steeds vaker terug ziet komen), Spots, Strobo's/Blenders etc. Daarnaast ook even lekker aan de slag geweest met off-shoe flitsen, waarmee je in mijn ogen toch veel meer vrijheid hebt :)

[ Voor 82% gewijzigd door Mittnick op 29-01-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-04 20:47

Blerf

VroomVroom

Floris schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:12:
[...]

Niet naar Flickr, niet naar die nieuwe dienst van AOL: dan mogen ze je foto's namelijk gebruiken...

Wat dacht je van een hostingaccountje van <10 euro/mnd bij een van de onnoemelijk vele aanbieders? (Ik heb gewoon een eigen server, nog makkelijker :Y))
Bij Flickr kun je ook gewoon je Copyright gedoe er op knallen :Y En vaak gewoon klein formaat er op zetten. Kunnen mensen er zowieso weinig mee.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/188/372028329_34260bef1c.jpg

Blijf die Afro's ook wel lache vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Blerf op 29-01-2007 15:27 ]

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb van het weekeinde geschoten, maar ben niet superduper tevreden over het resultaat moet ik bekennen, hoewel ik dat nog niet online heb bekeken :X

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
Floris schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:12:
[...]

Je kan met Flickr toch opgeven onder welke licentie je je foto's uitgeeft? Ik geloof dat onder andere een van de Creative Commons-licenties mogelijk is waarmee je de afbeelding in het public domain zet (hoewel je bijvoorbeeld aan kan geven dat commercieel gebruik of afgeleid werk maken niet toegestaan is), of gewoon onder 'all rights reserved'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Laat meneer Koen R. eindelijk weer eens wat zien, wordt het topic dichtgegooid :+

Vooral #2 is een zeer fijne plaat!

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op flickr en andere sites je foto's uploaden resulteert in het vrijgeven van rechten aan flickr om die foto voor eigen doeleinden te gebruiken... Lees de thread over de AOL-fotoservice maar eens na (staat in FGA, is van dit weekeinde meen ik)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Bij Flickr behoudt je je copyrights, al kan je ervoor kiezen onder de Creative Commons te publiceren, waarmee je toestaat dat je foto's niet-commercieel gebruikt worden.

Flickr is echter overgenomen door Yahoo! dus of het onder die vlag ook nog zo is, dat is even de vraag :| Mensen die pas lid geworden zijn na overname hebben andere voorwaarden geaccepteerd.

[edit]

Yahoo! Terms of Service meuk, paragraaf 9, 2e deel:
9. CONTENT SUBMITTED OR MADE AVAILABLE FOR INCLUSION ON THE SERVICE

Yahoo! does not claim ownership of Content you submit or make available for inclusion on the Service. However, with respect to Content you submit or make available for inclusion on publicly accessible areas of the Service, you grant Yahoo! the following worldwide, royalty-free and non-exclusive license(s), as applicable:
  • [...]
  • With respect to photos, graphics, audio or video you submit or make available for inclusion on publicly accessible areas of the Service other than Yahoo! Groups, the license to use, distribute, reproduce, modify, adapt, publicly perform and publicly display such Content on the Service solely for the purpose for which such Content was submitted or made available. This license exists only for as long as you elect to continue to include such Content on the Service and will terminate at the time you remove or Yahoo! removes such Content from the Service.
  • [...]
Met andere woorden, jij poot er een foto neer voor web-publicatie, en dus mag Yahoo die foto doorverkopen, aangepast of niet, voor eenzelfde doel. Je foto zal dus niet in drukwerk verschijnen. Schraale troost :|

[ Voor 63% gewijzigd door JumpStart op 29-01-2007 16:28 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:04

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

en iedereen is zo blij met die sites, ik lach me stuk...voor 4 euro per maand ga ik dat geëmmer echt niet aan, maar gewoon lekker alles mijn eigen. Wel geen eigen server, maar de next best thing zeg maar ;)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
offtopic:
Een eigen server is ook wel een "klein beetje" overkill voor een zooi foto's op webformaat, shared hosting is prima

Maar de foto's zien er weer puik uit heren! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Wortelsoep op 29-01-2007 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

thanks ( ik ga me gewoon schaamteloos aangesproken voelen :+ )

oh en bij deze moest ik nog aan wat partyfotografen denken ;)

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-28-luneytunes/thumb2/image03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Altijd vervelend als je net als laatste je foto's post in het vorige topic ;)

Die foto's van die grote feesten zijn altijd erg indrukwekkend, die lichten zijn echt cool. Ooit ook
maar eens doen. Maar kleinere clubs vind ik toch leuker.

BTW: Ik heb op mijn hosting account nog voldoende ruimte en kan aparte accounts aanmaken (ik ben reseller). Als iemand interesse heeft laat maar horen. Voor kostprijs, ik doe het niet om winst te maken. Ik heb alleen nog veel ruimte over die niet gebruikt wordt.

@hos: Voor mij iig van toepassing, voorlopig gewoon lekker voor de fun ;)

[ Voor 7% gewijzigd door J3roen op 29-01-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yep, sugarfactory betaald geloof ik niet echt voor partyfotografen. ze hebben genoeg hobbyisten om uit te zoeken die het leuk vinden. (moet me zelf ook nog eens opgeven, had ik nog beloofd aan de dame aldaar in kwestie die me erover aansprak waarvoor ik fotos maakte en daar het geheel in de sugarfactory managede) :P

sugarfactory blijft 1 van de leukste nieuwe verrijkingen van de afgelopen jaren in het amsterdamse uitgaansleven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 167065 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:01:
sugarfactory blijft 1 van de leukste nieuwe verrijkingen van de afgelopen jaren in het amsterdamse uitgaansleven 8)
Wat zijn daar nou leuke feesten? Ik ben geloof ik weleens naar zo'n "Vreemd"-avond geweest (zonder cam) maar vond er weinig aan. Kan overigens ook zijn dat het wat anders was, m'n geheugen na een avondje uitgaan is vaak niet helemaal 100% >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Anoniem: 167065 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:01:
yep, sugarfactory betaald geloof ik niet echt voor partyfotografen. ze hebben genoeg hobbyisten om uit te zoeken die het leuk vinden. (moet me zelf ook nog eens opgeven, had ik nog beloofd aan de dame aldaar in kwestie die me erover aansprak waarvoor ik fotos maakte en daar het geheel in de sugarfactory managede) :P
Klopt, maar ik doe het ook niet voor Sugar Factory maar voor Electronation. Sugar Factory heeft slechte voorwaarden. Toegang +1 en 3 consumpties per week!! woeiiii hahaha. Die vaste fotograaf daar heb ik al een paar keer gesproken, maar die doet het ook puur voor hobby. Maar als iemand zich geroepen voelt, ze zoeken wel mensen bij Sugar Factory. Ik zou het dus alleen doen als er echt een heel leuk feest is wat je zelf toch al zou bezoeken.

@Hos: Bedoel je toevallig Sanne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:40:
Top, gaan we regelen en thanks! :Y Als jij zorgt voor een paar lumen meer licht, dan zorg ik dat er nog vettere shots uit komen :P Ik zit hier echt aan het maximum van m'n gear qua lichtvangen...
Silly's is a bitch tegenwoordig. Good luck :P

zwarte muren zijn best mooi voor bezoekers om naar te kijken, maar het knalt meteen _volledig_ de sfeer uit je foto's. Probeer daar maar eens een oplossing voor te bedenken :P
GerardHenninger schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:38:
[...]

Misschien moeten LJ's maar eens luisteren naar ons ipv boekjes lezen en patience spelen (voorbeeld : Armin Only) :P
Waarom zou je dat willen, gewoon momenten pakken en er mee om leren gaan, of je eigen lichten meebrengen wat je met je externe flitser eigenlijk al doet :Y)
Chiron schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:43:
Ik ben zaterdag ook ff langsgehobbeld (half 2 binnen ofzo, en half 5 weer weg), was op zich erg leuk feestje :) Adam Beyer _O_

En: Sfeer in de zaal != Sfeer op de foto. Als LJ zijn we er om de show te maken en het publiek een onvergetelijke ervaring te bezorgen, en niet de fotografen ;)

Soms moet het gewoon wat duisterder ten behoeve van het feest, of het moment. Komende heroes of techno bijvoorbeeld, met British Murder Boys, dan is het echt geen pan om alle koppen maar vol open te gooien en lekker vrolijke lichte kleurtjes te filteren :)
Ik ben het er in grote lijnen mee eens. Maar als het soms zo donker is dat je elkaar niet of nauwelijks kunt zien is het toch echt te donker ;). Daarnaast vind ik het niet erg als het af en toe donker is, hoort simpelweg bij het feest. Zolang het maar niet continu super donker is...
Fotografen mogen van mij best verzoekjes doen of het af en toe iets lichter mag, maar het is maar net de manier waarop het gebracht wordt. Als het een relaxte gast is (of dame :)) dan heb ik er geen problemen mee.. ff babbeltje in een rustig moment over wat ze willen en waar ze foto's voor maken enzo en dan is het ok. Maar als ik lukraak naar mn hoofd geslingerd krijg van "hee joh waar ben je nou helemaal mee bezig, gooi het licht effe wat omhoog, want anders kan ik geen goeie foto's maken", dan kan ie toch hard door de grond zakken van mij, en als ik hem echt niet mag gooi ik ook nog ff alle kleuren naar rood in de zaal >:)
Tsja, beetje leren omgaan met mensen, dan bereik je al snel een heel stuk meer idd... Overigens, strobo's zijn ook meesterlijk irritant. Dus van mij heb je nog een tip om fotografen te irriteren. Al maak ik daar juist soms weer extra gebruik van :Y) (vb's zal ik binneknort es laten zien :) )

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yep strobos zijn juist cool. hoef je je flitser niet te gebruiken en je krijgt er bijna echte 'hos' fotos voor terug :p

yep sugarfactory heb ik ook alleen in de planning als ik al echt naar het feest toe wil.

wat ik er leuk vind is dat ze toch ook altijd iets van grappige performances hebben. iets wat daarvoor alleen eigenlijk bij de allisone feesies gebeurde toen ze samen met de azart dingen organiseerden in de amuze (wat nu de sugarfactory is geworden)

ik was ook wel een keer op een vreemd feesie geweest. vond het toen best leuk
http://thehospages.com/pictures/parties/2006-09-21-vreemd/

@crisis . ik zou het niet meer weten hoe ze heette. ben zo slecht in namen dat ik zelfs niet meer weet hoe deze dame heet
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2007-01-27-tranceorientexpress/thumb2/image42.jpg

waarmee ik dit weekend nog wel mee naar ruigoord ben gefietst 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 29-01-2007 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Anoniem: 167065 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:15:

ik was ook wel een keer op een vreemd feesie geweest. vond het toen best leuk
http://thehospages.com/pictures/parties/2006-09-21-vreemd/
OMG. ik ben spontaan verliefd op de DJ ;) (linksonder)

@hos: Namen vergeten? We hebben hetzelfde probleem ;) Het is dat ik haar e-mail nog heb haha.

[ Voor 13% gewijzigd door J3roen op 29-01-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CRiSiS schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:23:
[...]

OMG. ik ben spontaan verliefd op de DJ ;) (linksonder)

@hos: Namen vergeten? We hebben hetzelfde probleem ;) Het is dat ik haar e-mail nog heb haha.
en helemaal onderaan vind je een linkje met 22 evenementen alwaar er ook nog fotos van haar staan ;)

eentje die er nergens bij staat is deze aangezien ik die avond weinig zinnigs heb geschoten is er geen compilatie van gemaakt
http://thehospages.com/pictures/temp/isis.jpg

helaas te groot om hier zomaar te plakken zonder modjes achter me aan te krijgen en tevens goed voorbeeld van een strobo foto ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 29-01-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ahh! zie je wel, ik dacht dat al dat het Isis was! Mijn nickname komt van haar vandaan. Jaren en Jaren en Jaren geleden ;) Isis is Hot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CRiSiS schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:31:
Ahh! zie je wel, ik dacht dat al dat het Isis was! Mijn nickname komt van haar vandaan. Jaren en Jaren en Jaren geleden ;) Isis is Hot!
er scheen toen ook een dj genaamd 100% Crisis te zijn ;)

ik weet niet meer of ik deze al had gepost en/of ik toen al hier aanwezig was maar ik vond dit indirecte zelfportret ook wel leuk tijdens haar verjaardag afgelopen koninginnedag
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/parties/2006-04-29-queensdaypart1/thumb2/image03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ja mijn nick was oorspronkelijk 100% CRiSiS onder die naam heb ik ook wat muziek in de 'scene' uitgebracht. Toen maar veranderd naar CRiSiS. Nu weten jullie ook de achtergrond, het is niet dat ik mijn hele leven in een crisis zit ;)

Heb je haar nummer voor me? ;)

Ik ga maar eens wat foto's klaarmaken voor Electronation. Nabewerking, sorteren etc. Daar heb ik echt een hekel aan.

[ Voor 18% gewijzigd door J3roen op 29-01-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
CRiSiS schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:57:
Altijd vervelend als je net als laatste je foto's post in het vorige topic ;)

Die foto's van die grote feesten zijn altijd erg indrukwekkend, die lichten zijn echt cool. Ooit ook
maar eens doen. Maar kleinere clubs vind ik toch leuker.

BTW: Ik heb op mijn hosting account nog voldoende ruimte en kan aparte accounts aanmaken (ik ben reseller). Als iemand interesse heeft laat maar horen. Voor kostprijs, ik doe het niet om winst te maken. Ik heb alleen nog veel ruimte over die niet gebruikt wordt.

@hos: Voor mij iig van toepassing, voorlopig gewoon lekker voor de fun ;)
CRiSiS, stuur maar een emailtje of een DM... ik zoek nog wat hosting eigenlijk. Mijn eigen webspace begint aardig vol te raken.. :) Denk dat dit goedkoper is als een nieuwe webspace :+

[ Voor 4% gewijzigd door Timo op 29-01-2007 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/debremaeker/Reverze%20kl%20-%2001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/debremaeker/Reverze%20kl%20-%2012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/debremaeker/Reverze%20kl%20-%2022.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/debremaeker/Reverze%20kl%20-%2024.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/debremaeker/Reverze%20kl%20-%2025.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/debremaeker/Reverze%20kl%20-%2029.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/debremaeker/Reverze%20kl%20-%2043.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/debremaeker/Reverze%20kl%20-%2048.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/debremaeker/Reverze%20kl%20-%2056.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/debremaeker/Reverze%20kl%20-%2058.jpg

Eerste stapjes/shots in Dslr wereld
Opmerkingen en tips zeer welkom!!
Reverze - Sportpaleis Antwerpen - Op uitnodiging van Dj Massiv

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 206663 op 01-02-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Anoniem: 206663 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:08:
Eerste stapjes/shots in Dslr wereld?
Opmerkingen en tips zeer welkom!
Reverze - Sportpaleis Antwerpen - Op uitnodiging van Dj Massiv
Ooh, dat ziet echt wel sjiek uit :) Wel jammer dat ik niet kan vergelijken hoe ik daar gepresteerd had, maar als dit echt je eerste stappen in DSLR wereld zijn, petje af. Als ik toch over een tijdje ook zoiets kan schieten ben ik tevreden hoor.... _/-\o_

Meesterlijk! :)

Trouwens, wat een mooi licht... krijg hier bijna een orgasme van zeg. Vergeleken met waar ik het mee moet doen :P Hoop dat ik ook nog eens met zulk licht kan werken :D

[ Voor 17% gewijzigd door Timo op 29-01-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CRiSiS schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:49:
Ja mijn nick was oorspronkelijk 100% CRiSiS onder die naam heb ik ook wat muziek in de 'scene' uitgebracht. Toen maar veranderd naar CRiSiS. Nu weten jullie ook de achtergrond, het is niet dat ik mijn hele leven in een crisis zit ;)
LOL volgens mij had ik het ook van haar vernomen dat er iemand onder die naam rondliep :p (maar ik weet het niet meer zeker hoor)
Heb je haar nummer voor me? ;)
:X

maar mocht ik haar nog eens tegenkomen dan zal ik zeker vermelden dat ik met de enige echte 100% Crisis op een forum zit :+

helaas ging wintersport alleen niet door dit jaar in val sinestra dus het zal nog wel even duren (dan zou ik maandag zijn vertrokken als het doorging) ;( ;( ;( ;(

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 29-01-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Anoniem: 167065 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:29:
[...]

maar mocht ik haar nog eens tegenkomen dan zal ik zeker vermelden dat ik met de enige echte 100% Crisis op een forum zit :+
LOL, ik weet niet of ik de 100% CRiSiS was, maar iig een 100% CRiSiS ;)
helaas ging wintersport alleen niet door dit jaar in val sinestra dus het zal nog wel even duren (dan zou ik maandag zijn vertrokken als het doorging) ;( ;( ;( ;(
Dat is balen zeg! Net nu er nog sneeuw ligt ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 30-05 17:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Vette pics van Reverze 2007!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nomad85 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:48:
en iedereen is zo blij met die sites, ik lach me stuk...voor 4 euro per maand ga ik dat geëmmer echt niet aan, maar gewoon lekker alles mijn eigen. Wel geen eigen server, maar de next best thing zeg maar ;)
yep ik zie nu ook dat mijn hosting bij powweb verlaagd is naar $5.77 volgens mij komt dat dan ook al rond de 4 pleuro per maand met de huidige wisselkoersen. oh en nu 40 gig schijfruimte :p

alleen de email zuigt bigtime in performance 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Anoniem: 167065 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:15:
[...]

yep ik zie nu ook dat mijn hosting bij powweb verlaagd is naar $5.77 volgens mij komt dat dan ook al rond de 4 pleuro per maand met de huidige wisselkoersen. oh en nu 40 gig schijfruimte :p
Dat is lekker goedkoop ;) Jouw website is ook best snel. Ik zat eerst bij servage.net. Ook goedkoop, maar soms zooooooo traag. Nu zit ik gewoon in Nederland en heb een reseller account daar. Kost wel iets meer, maar is wel een stuk sneller. Zeker sneller dan servage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:52
@Denief : Hele nette set voor je eerste (of tweede of derde) keer.

@jules : "Silly's is a bitch tegenwoordig. Good luck :P" ?!? Waar heeft Neo het over de Silly dan? Hij reageert op een opmerking van mij en we hebben het beide niet over de Silly..... of ik volg iets niet

@all : wat betreft hosting kan ik misschien wel helpen. Ik heb een server bij Eweke staan met genoeg ruimte voor jullie allemaal. Ik kan jullie reseller maken maar liever geef ik alleen user-accounts weg........ mocht je interesse hebben, PM/mail me dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GerardHenninger schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:55:
@Denief : Hele nette set voor je eerste (of tweede of derde) keer.
Woensdag toestel opgehaald, zaterdag try-out ;)
Thx voor de comments en de vele tips die ik hier al sinds enkele weken aan het lezen ben!!!
Ik zal af en toe wat nieuwe dingen proberen te posten.
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

@denief.

Lekkere kleuren. En wel mooie overzicht shots :Y maar hier voor wel veel met Analoog geschoten?

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@Denief: Zeker fijne foto's! * J3roen zet zijn (symbolische) petje af. Op je site zie ik echter wel ook een aantal andere foto's, wel al eerder gefotografeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Guys, laten we het hier niet tot een hostingdiscussie maken. We hebben het over feestjes, plaatjes, gear en andere shit omtrent dit soort fotografie :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Owkay then, ff melden dat m't ST-E2 weer compleet is!
(en die van hos² hopelijk deze week ook!)
Heb de afgelopen wekene niets echt postworthy geschoten (buiten wat behind the scenes shots bij de opname van 'n commercial in mijn vaste tent, maar da's niet echt partyfotografie, dusss), vandaar al ff geen pics meer van me. Dit weekend gaan we d'r opnieuw tegenaan...

@Denief : mooie foto's man, zeker voor je eerste outing met DLSR!

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CRiSiS schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:20:
@Denief: Zeker fijne foto's! * Anoniem: 206663 zet zijn (symbolische) petje af. Op je site zie ik echter wel ook een aantal andere foto's, wel al eerder gefotografeerd?
Ik heb sinds dit weekend een Canon Eos 400D, al de fotos op mijn site zijn gemaakt met een simpele Ixus, verder nog geen ervaring.

Ik ben aan het rondkijken naar een leuke flash based galery om vanaf nu mijn nieuwe fotos in te steken. Iemand ervaring met een of andere plug in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Anoniem: 206663 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:04:
[...]
Ik ben aan het rondkijken naar een leuke flash based galery om vanaf nu mijn nieuwe fotos in te steken. Iemand ervaring met een of andere plug in?
Simpleviewer is mss wat voor je, als je flash wil gaan doen, maar imo is een php-based oplossing beter bij grote aantallen foto's.
Zelf ben ik al jaren een tevreden gebruiker van Coppermine. Anderen gebruiken dan weer Gallery2 of ZenPhoto en zijn ook daar enorm over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dodge_911 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:38:
[...]

Simpleviewer is mss wat voor je, als je flash wil gaan doen, maar imo is een php-based oplossing beter bij grote aantallen foto's.
Zelf ben ik al jaren een tevreden gebruiker van Coppermine. Anderen gebruiken dan weer Gallery2 of ZenPhoto en zijn ook daar enorm over te spreken.
zijn die dan tegenwoordig al flash based ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 30-05 17:06

Arfman

Drome!

Anoniem: 167065 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:40:
[...]
Gallery2 (gelukkig) niet, iig.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik heb gallery2 lang gebruikt maar sinds kort Coppermine. Niet flash based. Gallery2 is echt heel traag vergeleken met Coppermine wat toch ook wat meer customizable is. Imagevue is volledig flash based en erg slick. Echter niet gratis.

[ Voor 4% gewijzigd door J3roen op 30-01-2007 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reverze Album online via flickr account
www.denief.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Anoniem: 167065 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:40:
[...]
Nope, vandaar ook mijn eerdere opmerking over php-based tools, en ik haalde die nog even verder aan :)
Voor je Flickr-based ding heb ik nog wat leuks ;)
Bananr, is flashbased en via de Flickr API.
Je kan je hele photostream erin weergeven, of enkel een album. Voorbeeldje met 'n eigen album.

[ Voor 45% gewijzigd door dodge_911 op 30-01-2007 18:05 . Reden: Flickrbased meuk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:58

Zoefff

❤ 

Modbreak:Floris stipt nog geen 3 uur geleden aan dat het niet de bedoeling is om hier een hostingdiscussie te beginnen. Diezelfde discussie dan voortzetten als een gallery-discussie is natuurlijk ook niet de bedoeling ;)

Partyfotografie, dáár gaat dit topic over!

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

dodge_911 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:59:

Voor je Flickr-based ding heb ik nog wat leuks ;)
Bananr, is flashbased en via de Flickr API.
Je kan je hele photostream erin weergeven, of enkel een album. Voorbeeldje met 'n eigen album.
offtopic:
Die feel had ik al eerder meegemaakt, maar vind hem vaag. Verder wel mooie effects.

Is dit overigens je portfolio of is dit een doorsnee avond? Ik zie echt _alleen_ maar vrouwen in die gallery. Beetje eentonig ;). Verder wat wisselende kwaliteiten ertussen... Zitten zeker aardige plaatjes tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
jules schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 02:05:
[...]Is dit overigens je portfolio of is dit een doorsnee avond? Ik zie echt _alleen_ maar vrouwen in die gallery. Beetje eentonig ;). Verder wat wisselende kwaliteiten ertussen... Zitten zeker aardige plaatjes tussen ;)
Dit is geen doornee avond (i wish!) noch is het mijn portfolio, 't is gewoon 1 van m'n albums getiteld 'Girls' :)
Ik beschouw m'n Flickr-account wel 'n beetje als m'n 'Best Of', maar portfolio durf ik 'm niet noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 09:44
Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/7948/dsc5962wg8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/6421/dsc6552za1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img503.imageshack.us/img503/6802/dsc6192nm6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 20:17

Nik

Lekkere plaatjes Arrigi. Lasers doen het altijd goed ;)

Maar ik vind het wel jammer dat er geen barman op de eerste plaat te bekennen is, zo lijkt het net alsof de toko leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Kan iedereen alsjeblieft even check images aanklikken voordat ie zijn foto's plaatst? Dit is namelijk super irritant met laden van de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 22659 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:04:
Kan iedereen alsjeblieft even check images aanklikken voordat ie zijn foto's plaatst? Dit is namelijk super irritant met laden van de pagina.
Alleen Denief had het niet gedaan, als hij dat alsnog zou willen doen, zou prettig zijn :Y)

Nog wat extra commentaar op de foto's van Denief; Het lijkt met name bij de eerste foto's alsof je er een bak met anti ruis overheen hebt gegooid, een beetje te gemaakt gladjes...

En wat staat er voor komend weekend op de planning voor de party fotograaf? Of zijn we op de lange termijn al bezig met voorbereidingen voor de grotere indoor feesten/festivals?

Mijn opdrachtjes verschuiven wat van het club wereldje naar wat meer gewonere event shoots, zodoende begeef ik me de laatste tijd weer wat meer als gewone bezoeker in het wereldje. Weer es dansen & sjansen ipv fotograferen :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door jules op 01-02-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit weekend naar de kring voor whatís happening here feesie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Vanavond naar de kroeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jules schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:15:
[...]

Alleen Denief had het niet gedaan, als hij dat alsnog zou willen doen, zou prettig zijn :Y)

Nog wat extra commentaar op de foto's van Denief; Het lijkt met name bij de eerste foto's alsof je er een bak met anti ruis overheen hebt gegooid, een beetje te gemaakt gladjes...

Check Images = ok :)

Wat betreft mijn foto's, buiten unscharp mask en hier en daar wat met levels gespeeld,
is er niets gebeurd... Of is het net dat wat je bedoeld? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 206663 op 01-02-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Vrijdag uit eten met Hardwell daarna feestje van z'n albumrelease. Zaterdag naar duitsland voor een fashionshow van o'neill. Het liefst doe ik dit weekend niets, wil effe rust :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jippie mijn st-e2 afdekplaatje is binnen. :) thanks _/-\o_

volgens mij is dat stukje rode plastic nog duurder per gram dan 18 karaats goud :X :X :X

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 01-02-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 167065 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:59:
jippie mijn st-e2 afdekplaatje is binnen. :) thanks _/-\o_

volgens mij is dat stukje rode plastic nog duurder per gram dan 18 karaats goud :X :X :X
Tsja, hoe ze het verzinnen soms... Wellicht dat goud straks helemaal niet meer zo speciaal is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Geen foto's van mij dit weekend iig. Te druk met andere dingen helaas. Waaronder updaten / ontwerpen van website ;) Ik heb wel mijn visitekaartjes binnen, kan ik volgende keer tenminste uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Zaterdag Paradiso. Verder nog wat studio dingetjes.
@gerard vriend van me moet model lopen daar in duitsland :) TRCP models regelt die meuk daar :Y
Schijnt wel leuk te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Camera voor mij gaat nog langer duren ;(

Ondertussen blijf ik gewoon het topic volgen :)

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga dit weekend is testen hoe mijn nieuwe speelgoed het doet in een donker dancafé!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Paxlie schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:41:
Camera voor mij gaat nog langer duren ;(

Ondertussen blijf ik gewoon het topic volgen :)
}:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 21:24
Welke witbalans kan ik het beste nemen bij slow-sync schieten?
Gericht op de flits of juist op de gloei- of TL lampen van de achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
multilul schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:29:
Met Canon + externe flitser = Auto White Balance.....

Maar schiet gewoon RAW.... dan hoef je nergens bang voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Slow sync? Wat zou daar mbt kleur anders zijn dan normaal inflitsen?
Afgelopen zondag m'n reserve kaart vergeten in m'n geheugen verslindende D200. Maar weer es een avondje JPG geschoten. Uiteindelijk in Lightroomverwerkt. Daarmee haal je ongeveer dezelfde kunstjes uit als met ACR met een RAW bestand kan. Geniaal wat dat betreft. Wel moet ik toegeven dat je wat minder speel ruimte hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

jules schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:00:

Slow sync? Wat zou daar mbt kleur anders zijn dan normaal inflitsen?
De voorgrond en achtergrond zijn anders van belichting (voorgrond ingeflitst, achtergrond niet geflitst). Daarom heb je dus verschil in kleur in je foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Daarom gebruik ik die functie op m'n camera ook nooit :P. Heb ik geen problemen met de WB ;). Geen flauw idee waar ie op m'n D200 zit. Volgens mij zit er zelfs geen P stand meer op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:02:
[...]

De voorgrond en achtergrond zijn anders van belichting (voorgrond ingeflitst, achtergrond niet geflitst). Daarom heb je dus verschil in kleur in je foto.
Bij normaal inflitsen is dit natuurlijk ook zo hoor (of je moet je achtergrond ook kunnen beflitsen ..paar slaves in de tent plaatsen :P ). Heeft dus weinig met slow sync te maken. Maar als je onderwerp alleen belicht wordt door je flitser, dan zou ik daar m'n WB voor aanpassen (niet op de achtergrond dus). Maar meestal zit je in een omgeving waar de belichting van alle kanten kan komen, dus niet alleen vanaf je flitser. Doe dan gewoon AWB en RAW schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Probeer es je onderwerp netjes te krijgen kwa kleuren als er een spot op staat :+. Heel veel succes. Zelfs met Auto WB lukt dat niet :P. Het gros van de kleuren komen van weerspiegelingen of vanuit weerkaatsingen vanuit de rook die er hangt. Je WB probeert zich er vaak wat op aan te passen. Maar als er 3 m verderop een andere kleurspot hangt, dan is je cam alweer snel de kluts kwijt (bij wijze van spreken). Lekker op auto WB laten staan en niks zelf proberen ter plekke. Je hebt het al druk genoeg moet je onderwerp en evt bewegende spots op je onderwerp. Als je die op de achtergrond ook nog eens moet gaan bijhouden kwa WB... Dan is het einde zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en ondertussen blijf ik me nog steeds afvragen waardoor mijn fotos zo flets komen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Met DJ Hardwell mee naar (Sn)(H)ollywood voor de release van z'n nieuwe album/platen : Eclectic Beats Vol 2, met natuurlijk geweldige fotografie op z'n cover/platenhoes :P

#01 : Eerst uit eten/drinken met Hardwell en wat aanhang (en ik wil ook aandacht):
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/feb/20070202_hardwell028.jpg

#02 : De rekening die z'n management fijn mag betalen
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/feb/20070202_hardwell035.jpg

#03 : Nog even snel naar de WC voordat we naar Hollywood gaan
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/feb/20070202_hardwell049.jpg

#04 : Het is al druk
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/feb/20070202_hardwell073.jpg

#05 : De promotie is in orde
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/feb/20070202_hardwell081.jpg

#06 : Wat shots voor op z'n website
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/feb/20070202_hardwell161.jpg

#07 : En nog een
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/feb/20070202_hardwell195.jpg

#08 : Put yah hand(s) up....
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/feb/20070202_hardwell145.jpg

#09 : .... voor DJ Hardwell
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/feb/20070202_hardwell209.jpg

#10 : versie met rood licht
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/feb/20070202_hardwell211.jpg

Al met al een gezellige avond. Lekker eten en drinken en tussendoor een paar nieuwe "promo" foto's voor op z'n site/Hyves-profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeetje gerard het 19% BTW bedrag is wel wat aan de lage kant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Anoniem: 167065 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 10:14:
jeetje gerard het 19% BTW bedrag is wel wat aan de lage kant :+
Hey, ja, nu je het zegt.... vaag, want er is genoeg wijn doorheen gegaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo hier dan wat fototjes van nataraj. ik was niet echt in een shooting mode maar ik had toch mijn camera bij me en een paar bekenden wilden toch wel graag op de foto, nou dat kan dan :p

lekker feesie en velen stonden zowaar met blote voeten of sokken aan op de dansvloer . beetje suf dat ik daar geen foto van heb :X maar ach volgende keer beter :+

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-02-nataraj/thumb2/image02.jpg

heeft iemand een handige tip voor die rode vlekken die je krijgt bij lange sluitertijden 8)7
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-02-nataraj/thumb2/image08.jpg

meisje zonder handen
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-02-nataraj/thumb2/image18.jpg

zelfde foto beetje gecropt
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-02-nataraj/thumb2/image20.jpg

hmmm moet ik niet vergeten mijn flitser omhoog te houden :X :X :X :X
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-02-nataraj/thumb2/image16.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 03-02-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Anoniem: 167065 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:29:

heeft iemand een handige tip voor die rode vlekken die je krijgt bij lange sluitertijden 8)7
Flitsen en kortere sluitertijd? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
hos, schiet je sowieso alleen maar available light? Nofi, maar jouw foto's zijn altijd bewogen en met een (rode) zweem, dus met flitsen (en dragging the shutter) krijg je al betere resultaten.
Hoewel ik het niet 1-2-3 kan nadoen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mithras schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 15:58:
hos, schiet je sowieso alleen maar available light? Nofi, maar jouw foto's zijn altijd bewogen en met een (rode) zweem, dus met flitsen (en dragging the shutter) krijg je al betere resultaten.
Hoewel ik het niet 1-2-3 kan nadoen hoor ;)
nee hoor, bovenste fotos zijn op de bovenste na allemaal geflitst. alleen is door de langere sluitertijd die je nodig hebt om nog wat kleur erin te krijgen het nadeel dat de licheffecten zich nogal op die arme digitale sensoortjes gaan nestelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Anoniem: 167065 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 16:35:
[...]

nee hoor, bovenste fotos zijn op de bovenste na allemaal geflitst. alleen is door de langere sluitertijd die je nodig hebt om nog wat kleur erin te krijgen het nadeel dat de lichteffecten zich nogal op die arme digitale sensoortjes gaan nestelen ;)
Wat voor sluitertijd gebruik je precies? Ik denk dat het een stuk minder zou kunnen, maar ik ken de situatie natuurlijk niet. Wat ook wil helpen is Second Curtain Flash aanzetten. Op ISO 800, F4 is 1/10 > 1/6 is toch echt wel max denk ik. Jij zou met F2.8 dat denk ik niet eens nodig hebben (maar nogmaals, ik ken de lichtsituatie niet).

Welke modus schiet je in? AV zet de sluitertijd automagisch naar 30 seconden, dat was mijn probleem in stubnitz (mijn partyfotografie ontmaagding ;)) waar ik je toen ook heb gezien. Ik kreeg daardoor precies de effecten die jij nu hebt.

Sindsdien schiet ik alleen maar manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Hos2 beseft even niet dat al het omgevingslicht nogal rood is. :+ Dus lekker lang je sluiter open = rood licht vangen. Dan komt de flitser er nog even overheen, die voor wit licht zorgt. En dus, rode sporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CRiSiS schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:20:
[...]

Wat voor sluitertijd gebruik je precies? Ik denk dat het een stuk minder zou kunnen, maar ik ken de situatie natuurlijk niet. Wat ook wil helpen is Second Curtain Flash aanzetten. Op ISO 800, F4 is 1/10 > 1/6 is toch echt wel max denk ik. Jij zou met F2.8 dat denk ik niet eens nodig hebben (maar nogmaals, ik ken de lichtsituatie niet).

Welke modus schiet je in? AV zet de sluitertijd automagisch naar 30 seconden, dat was mijn probleem in stubnitz (mijn partyfotografie ontmaagding ;)) waar ik je toen ook heb gezien. Ik kreeg daardoor precies de effecten die jij nu hebt.

Sindsdien schiet ik alleen maar manual.
geloof dat de sluitertijden gisteren op 1 seconde stonden. en yep ik schiet ook alleen manual. maar het was heel erg donker daar :(

ik zit nog een beetje te spelen met iso waarde f en sluitertijden :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 03-02-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Sluitertijden van een seconde kunnen prima gaan icm een flits, ligt een beetje aan de hoeveelheid omgevingslicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
'k Was vannacht ook weer op post in mijn vaste tent.
Heb er imo toch 'n paar leuke shotjes uit weten te trekken...
Afbeeldingslocatie: http://www.docgonzo.com/albums/upload/2007-02-02-Slices/normal_2007-02-03_00h31_Slices-021.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.docgonzo.com/albums/upload/2007-02-02-Slices/normal_2007-02-03_01h21_Slices-062.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.docgonzo.com/albums/upload/2007-02-02-Slices/normal_2007-02-03_03h11_Slices-125.jpg
Ik moet wel zeggen dat ik bij dat laatste shot echt neo's 70-200 2.8 erop had willen hebben ipv mijn 17-55 :)

[ Voor 10% gewijzigd door dodge_911 op 03-02-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

dodge_911 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:07:
Ik moet wel zeggen dat ik bij dat laatste shot echt neo's 70-200 2.8 erop had willen hebben ipv mijn 17-55 :)
Zoomen doe je dan met je benen, dat hoeft helemaal geen geld te kosten ;)
of je moet ff flink gaan sparen natuurlijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
jules schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 21:39:
[...]

Zoomen doe je met je benen, dat hoeft helemaal geen geld te kosten ;)
of je moet ff flink gaan sparen natuurlijk.....
Daarom werk jij altijd met primes?

Soms wil of kan je niet lopen..... en soms mis ik ook wel zo'n neo-canon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en anders kan je toch nog dat zwarte gedeelte eruit croppen bij gebrek aan de 70-200 ;)

zo en het plasticje met een gramsprijs gelijk aan 18 karaats goud is weer op mijn ST-E2 geklikt. ik kan eindelijk weer indruk gaan maken bij de dametjes :P

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 03-02-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:39
dodge_911 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:07
Dan vraag ik me toch af waarom je dat laatste schot op 31mm hebt geschoten ipv 55mm :?
Elke mm is er één nietwaar.

[ Voor 4% gewijzigd door nadroJ op 03-02-2007 23:32 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

GerardHenninger schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 21:52:
[...]

Daarom werk jij altijd met primes?

Soms wil of kan je niet lopen..... en soms mis ik ook wel zo'n neo-canon
Als je eenmaal zoom lenzen hebt, snap ik het nut van primes niet helemaal meer. Behalve als je gaat pixelvingeren. Het voordeel van zoom lenzen is dat je je een hele berg aan primes kan besparen. Individueel hebben die primes wel voordelen, maar on the spot in een club hebben ze naar mijn idee gewoon absoluut geen nut.

Bepaalde momenten kun je voorspellen, andere momenten creëer je. In beide gevallen kun je vooraf je plek bepalen. En in de overige gevallen kun je in de nabewerking nog eens lekker croppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
jules schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 23:49:
[...]

Als je eenmaal zoom lenzen hebt, snap ik het nut van primes niet helemaal meer. Behalve als je gaat pixelvingeren. Het voordeel van zoom lenzen is dat je je een hele berg aan primes kan besparen. Individueel hebben die primes wel voordelen, maar on the spot in een club hebben ze naar mijn idee gewoon absoluut geen nut.
In een woord: lichtsterkte. En geen nut hebben? Het is juist ideaal voor portretten met omgevingslicht of een zeer lichte fillflash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Waarom is dit topic altijd actief in het weekend, en altijd na 00:00 ? :+

Net weer terug van een slopende avond, begon kut. Niks te doen in de tent :p, maar daar kwam redelijk snel verandering in. Gelukkig anders had ik me nog verveeld ook.

Weer de nodige aandacht van de dames gekregen O-)

* Timo had geniaal idee om de flitser tijdelijk als stroboscoop in te zetten.. 8)

De LJ had vandaag zijn goede momenten, en uberbrakke momenten. Goed de sfeer was voor de bezoekers perfect, maar niet voor mij. Veels te donker, weinig licht.
Al had ie soms goede zin, en gaf ie me wat extra licht, en kleurtjes, waardoor ik helemaal blij rondhuppelde vandaag :+

Heb toch besloten om wat reserve geld aan te spreken, de kitlens voldoet voor mij echt niet meer. Ben van plan om de EF-S 17-55 IS USM aan te schaffen. Een constante diafragma van 2.8 lijkt me beter dan eentje die wisselt tussen 3.5 en 4.5. Daarnaast heb ik dan gewoon erg goed glas in handen :)

[ Voor 56% gewijzigd door Timo op 04-02-2007 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
fooker schreef op zondag 04 februari 2007 @ 02:51:
Heb toch besloten om wat reserve geld aan te spreken, de kitlens voldoet voor mij echt niet meer. Ben van plan om de EF-S 17-55 IS USM aan te schaffen. Een constante diafragma van 2.8 lijkt me beter dan eentje die wisselt tussen 3.5 en 4.5. Daarnaast heb ik dan gewoon erg goed glas in handen :)
Denk er even goed overna of dit is wat je nodig hebt, het is een berg geld.
Ik heb die lens ooit een keer te leen gekregen van Kamera Express en het is een hele lekkere lens. Maar hou een beetje rekening met de toekomst, misschien wil je straks wel die fullframe 5D, of die 1D... of misschien een 3D (?)... en al die camera's ondersteunen geen EF-S glas.

Kijk ook even naar een 17-40L of desnoods naar Sigma/Tamron/Tokina 2.8 groothoek zooms....

Het is maar een advies.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Net foto's gemaakt voor een knus en gezellig discotheekje/bardancing. Zodra meerdere mensen pics posten van hun weekend dan volgt de rest, ik wil niet de enige zijn dit weekend :P

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/feb/20070203_bhcu135.jpg

En waarom ik liever gezellige kleinschalige dingen doe dan grote producties :

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/feb/20070203_bhcu093.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GerardHenninger schreef op zondag 04 februari 2007 @ 03:35:
[...]

Denk er even goed overna of dit is wat je nodig hebt, het is een berg geld.
Ik heb die lens ooit een keer te leen gekregen van Kamera Express en het is een hele lekkere lens. Maar hou een beetje rekening met de toekomst, misschien wil je straks wel die fullframe 5D, of die 1D... of misschien een 3D (?)... en al die camera's ondersteunen geen EF-S glas.

Kijk ook even naar een 17-40L of desnoods naar Sigma/Tamron/Tokina 2.8 groothoek zooms....

Het is maar een advies.....
yep wacht eerst tot 1 maart tot de fotokina is geweest. als duidelijk is wat er nieuw op de markt komt ga ik ook iets nieuws kopen. de 17-55 IS is dan ook een optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Anoniem: 167065 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 05:02:
[...]

yep wacht eerst tot 1 maart tot de fotokina is geweest. als duidelijk is wat er nieuw op de markt komt ga ik ook iets nieuws kopen. de 17-55 IS is dan ook een optie ;)
In maart heb ik deze lens wel geruim afbetaald ;) Denk toch wel dat ik zeker nog even niet over stap naar fullframe. Dat is een hele dure grap, mischien word het wel goedkoper maar het blijft duur.
Daarnaast heb ik nu de mogelijkheid om dat geld uit te geven, kan deze lens enorm goed gebruiken. Niet alleen voor partyfotografie, maar ook voor mijn andere werk waar ik voornamelijk architectuur moet fotograferen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mja, zelf ga ik toch voor de 17-40 als m'n huidige exemplaar eraan zou gaan, of heel heel misschien een 16-35 maar eigenlijk boeit die 2.8 me op dit bereik niet zo bar veel. Die 17-55 schijnt al wat last van stofgevoeligheid te hebben, no way dat ik hem dan een club in sleep waar er bier e.d. overheen gaat. Optisch een monster, maar imo wat minder geschikt voor ons werk. Sowieso vind ik de zoom/focusringen niet echt jofel aanvoelen :)

[ Voor 12% gewijzigd door neographikal op 04-02-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo thema gisteren was het wilde westen. kwam er niet echt helemaal goed uit maar dat maakte het feesie er niet minder leuk door

Afbeeldingslocatie: http://www.thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-03-dekring/thumb2/image05.jpg

eggie
Afbeeldingslocatie: http://www.thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-03-dekring/thumb2/image16.jpg

doe het zelfers
Afbeeldingslocatie: http://www.thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-03-dekring/thumb2/image17.jpg

die hebben lol :)
Afbeeldingslocatie: http://www.thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-03-dekring/thumb2/image28.jpg

ik moest er ook aan geloven :P
Afbeeldingslocatie: http://www.thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-03-dekring/thumb2/image45.jpg

en hier dan nog zonder zo'n lelijke fotograaf erop :p
Afbeeldingslocatie: http://www.thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-03-dekring/thumb2/image43.jpg

ja ja met zijn drieen durfen ze wel :+
Afbeeldingslocatie: http://www.thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-03-dekring/thumb2/image57.jpg

hmmm vrouwen met geld :P
Afbeeldingslocatie: http://www.thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-03-dekring/thumb2/image59.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Eggie is cool!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

fooker schreef op zondag 04 februari 2007 @ 02:51:
De LJ had vandaag zijn goede momenten, en uberbrakke momenten. Goed de sfeer was voor de bezoekers perfect, maar niet voor mij. Veels te donker, weinig licht.
Wen er maar aan!

Overigens schiet ik al vanaf het begin met een kitlens in clubs etc. Sterker nog, het gros wat ik schiet schiet ik daarmee. En idd, ook een 3.5-4.5 lensje... En ik vind hem plain geweldig!
Klein, groot bereik, mooie kleuren, snelle focus. Alleen bij het zoomen word ie wat groter. Hierdoor is hij ook wat gevoeliger voor stof en vloeistoffen ed. En in de uiterste stand, of daartussenin is hij wat gevoeliger voor tikken/klappen. Denk dat ie laatst wat te veel klappen heeft gehad, hij begint wat soft te worden :(

[ Voor 25% gewijzigd door jules op 04-02-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jules schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:50:
[...]

Wen er maar aan!

Overigens schiet ik al vanaf het begin met een kitlens in clubs etc. Sterker nog, het gros wat ik schiet schiet ik daarmee. En idd, ook een 3.5-4.5 lensje... En ik vind hem plain geweldig!
Klein, groot bereik, mooie kleuren, snelle focus. Alleen bij het zoomen word ie wat groter. Hierdoor is hij ook wat gevoeliger voor stof en vloeistoffen ed. En in de uiterste stand, of daartussenin is hij wat gevoeliger voor tikken/klappen. Denk dat ie laatst wat te veel klappen heeft gehad, hij begint wat soft te worden :(
hela de standaard kitlens die de nikonians erbij krijgen is wel van iets betere kwaliteit dan het wegwerplensje dat je bij de canon krijgt. ;)

en ik zou graag ook wel een wisselend bereik willen hebben af en toe buiten de 28mm die ik nu heb. ik merk toch dat ook al had ik mijn 60mm mee gisteren dat ik dan toch niet snel lensen ga wisselen en heb hem er ook niet opgehad. en ik mis vooral ook het kunnen gaan naar 17mm voor wat groothoek shots.

en hier dan nog 1 speciaal voor floris ;)
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-03-dekring/thumb2/image18.jpg

en de rest is hier te vinden
http://thehospages.com/pi...rties/2007-02-03-dekring/

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 04-02-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 30-05 17:35

Chiron

Moderator Discord
gisteren op heroes of techno (mn werk) mn camera meegesleept, om ff wat foto's te maken van de lichtshow, had er mn nieuwe lens en nieuwe flitser opgeprikt om die ook es uit te proberen en ongelofelijk hoe zo'n camera als een magneet werkt op dronken malloten die op de foto willen zeg :D
Tuurlijk allemaal maar even geforceerd geposeerd voor de lens staan en knippen, prima joh :z meteen maar kunnen oefenen met bouncen en flitsen :)
Willen ook allemaal weten voor welke site je schiet enzo, vragen meteen 'waar is je kaartje' na de foto.. en voor welke site ik werk :+

Straks even kijken wat de pics geworden zijn, en dan post ik het wel hier als ik 't geen brandhout vind ;)

Iig aardig aan het aan kunnen kloten met bouncen, als de heren hier bouncen doen ze het dan met of zonder de omnibounce erop? (gaf bij mij of te donker resultaat, of te lichte/fletse mensen en te donkere achtergrond) Met de bouncecard en zonder omnibounce leek het alsof ik daar iets betere resultaten mee haalde :) (maar het kan ook aan mn brakke skills liggen, dit was mn allereerste keer met een externe flitser :+)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op de feesies waar ik kom zijn het voornamelijk dames die op de foto willen :p gisteren de hele tijd een groep van 5 meiden achter me aan gehad :+ en voor de rest valt het wel mee, het speelt niet zo op de kleinere feesies.

en ik schiet altijd met omnibounce erop. maar nu je zegt dat je de fotos er flets van vind worden ga ik het ook eens zonder proberen. misschien komt het wel daardoor dat mijn fotos flets overkomen 8)7
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's post.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier géén open Welke-instellingen-moet-ik-gebruiken vragen. Wij kennen de exacte situatie niet en er is niet zo iets als een "met-deze-instelling-ga-je-het-redden" setting. ;)
* Voor vragen over welke gear je als starter het beste kan kopen is dit ook niet de juiste plek. Het is volledig afhankelijk van je budget, je wensen, je kunnen en de plekken waar je je gear wilt gaan gebruiken. Meer info vind je o.a. hier hier en in de startpost.

Informatie over "Dragging the shutter"

NIEUW!! Nu ook zonder wallpaper-verzoeken.