[Ervaringen] Partyfotografie deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.438 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Leuk publiek Gerard! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:46
Nah echt heh, allemaal van die Groningse boeren types :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Zoals op mijn gala. :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

eh, Gerard..... Op wat voor feestjes kom jij? ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik dacht dat ik op vage feesies met vaag publiek kwam Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/goatrance/forum/im/blieb.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, raar allegaartje van bezoekers!
Meestal zijn het net die mensen die zo graag op de foto willen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:01:
[...]

Je geeft de indruk hier dat het moeilijk is om ze op de plaat te zetten, maar dat ben ik absoluut niet met je eens.

Een paar voorbeeldjes uit den ouden doosch van toen ik net met party fotografie begonnen was;
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding]

Sommige mensen weten verdomd goed hoe ze moeten zorgen dat ze niet op de foto willen, maar had niet het idee dat ze er toendertijd problemen mee hadden. Uiteraard geven artiesten zoiets vantevoren aan. En zoiets zal zeker bekend moeten zijn bij een huisfotograaf van een lokatie.
Wat ik me nog van toen kon herinneren was dat met name die "presentator" een ADHD figuur was, maar waar ik ook stond, gewoon moment afwachten (of aan zien komen) en je camera klaar houden en bats, je hebt er weer eentje...
Afbeeldingslocatie: http://www.zalinaz.nl/site_nieuw/gallerij//2007-02-10%20Wipneus%20en%20%20Pim/055.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.zalinaz.nl/site_nieuw/gallerij//2007-02-10%20Wipneus%20en%20%20Pim/088.JPG

mijn vorige serie van Wipneus en Pim was ook beter dan de laatste.

Wahhhhhhhhhhhhh krijg die zak met lollies niet open........ :( 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.zalinaz.nl/site_nieuw/gallerij//2007-02-10%20Wipneus%20en%20%20Pim/061.JPG
Ik heb de verkeerde indruk gewekt dat ze moeilijk vast te leggen waren dat is dus niet zo alleen mijn vorige serie van wipneus en Pim was beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

GerardHenninger schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:49:

#04 - Herken de bekende PR-dame :P (Floris? :) )
[afbeelding]
Nummer 2 en 4 op deze foto ken ik en wonen/woonden in dezelfde plaats als ik in ieder geval :P

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:56:

shit moet nog steeds kijken of ik dit jaar ook nog naar dit feesie kan gaan
http://www.filemagazine.org/projects/burningman/ *O*
ik ben stiekem ook een beetje aan 't sparen om met wat vrienden naar burning man te gaan :P
maar waarschijnlijk volgend jaar pas. Wel echt de ultieme wazige party lijkt me :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgend jaar is boomfestival weer dus ik wil kijken of het dit jaar al gaat lukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:10:
volgend jaar is boomfestival weer dus ik wil kijken of het dit jaar al gaat lukken :P
cool! da's in portugal of niet?
Burning man lijkt me supergaaf, maar vliegtickets naar dat deel van the states zijn helaas niet zo cheap als naar NY. En het liefste koop ik net vantevoren nog even een 1Dmk1 en een 16-35L, want stuifzand en stof zijn daar echt extreem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

abrakadaver schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:15:
[...]

cool! da's in portugal of niet?
Burning man lijkt me supergaaf, maar vliegtickets naar dat deel van the states zijn helaas niet zo cheap als naar NY. En het liefste koop ik net vantevoren nog even een 1Dmk1 en een 16-35L, want stuifzand en stof zijn daar echt extreem :)
nog even een 1Dmk1 en een 16-35, mwoa...ik heb wel eens voor minder boodschappen gedaan :P.....wel gaaf materiaal trouwens, hoewel de 16-35 wel kort is, echt alleen overzichten. (ik speel teveel met duur canon spul, is slecht voor me :P)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Zo'n MkI vind je al wel voor €800 met een beetje zoeken, 16-35 voor net iets meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
zijn sowieso dingen die ik binnenkort een keer wil aanschaffen... hehe :) natuurlijk niet alleen voor die vakantie. (hoewel dat eigelijk best wel zou kunnen: de verkoopwaarde zal ongeveer gelijk aan de inkoop zijn ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ga morgen, woensdag en donderdag foto's maken op feestjes van mijn studentenvereniging (als je in Delft woont: het is open week: http://bizarre.jansbrug.nl /spam). Ik ga daar heen met D50 + kitlens (70-300 heb ik weinig aan denk ik) + de net ontvangen flitser (sb600).
Maar hoe lang gaan de batterijen mee? Ik neem sowieso een stelletje goed opgeladen batterijen mee (2200mAh, al zou het nu wel minder zijn) en wellicht een reserve setje. De sessies zijn niet heel lang en ik maak ook geen foto's met 1fps, maar ga ik het dan redden met de batterijen? Hoe snel gaan ze gebruikelijk op? Moet je normaal (vaak) wisselen als je een avondje foto's neemt? Ik heb mn flitser pas net (als in: 5 uur ofzo :p ) dus echte ervaringen heb ik nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een leuk avondje schieten lukt prima. Neem wel voor de zekerheid een extra setje mee, maar waarschijnlijk ga je die niet eens nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

mijn flitser gaat wel een avond of 3 mee gemiddeld. Dan heb ik zo'n 100 foto's per avond genomen.
Ik heb altijd een extra setje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en heeft er straks nog iemand een leuke 30d in de aanbieding misschien ? dat lijkt me wel wat als de 40d tegenvalt qua nieuwe mogelijkheden :P

en die 16-35L 2.8 is echt een mooi lensje, alleen een beetje prijzig 1700 pleuro of zoiets 8)7

en yep abrakadaver dat is in portugal , hier mijn sfeerimpressie van daar
http://thehospages.com/pi.../2006-08-03-boomfestival/ ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

16-35 zie je gebruikt al rond de 850-900 langskomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:16:
en heeft er straks nog iemand een leuke 30d in de aanbieding misschien ? dat lijkt me wel wat als de 40d tegenvalt qua nieuwe mogelijkheden :P

en die 16-35L 2.8 is echt een mooi lensje, alleen een beetje prijzig 1700 pleuro of zoiets 8)7

en yep abrakadaver dat is in portugal , hier mijn sfeerimpressie van daar
http://thehospages.com/pi.../2006-08-03-boomfestival/ ;)
supercoole foto's! Jouw stijl komt beter tot z'n recht op zo'n hippiefestival dan op de nederlandse duistere feestjes (ook niet slecht hoor) vind ik ;)
Ach 16-35L, 17-35L of zelfs de 17-40L als het maar een weathersealed groothoek is.
(24L zie je 2e hands bijna nooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

mithras schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:22:
Ik heb mn flitser pas net (als in: 5 uur ofzo :p ) dus echte ervaringen heb ik nog niet :)
Één van de belangrijkste regels in fotografie; werk op belangrijke klussen met apparatuur die je goed kent... Of speel op safe en doe in ieder geval het gros op een manier waarop jij zelf bekend bent.
Hoe lang batterijen mee gaan op zo'n avondje is ontzettend moeilijk te zeggen. Hangt af van leeftijd, gebruik, merk, type, mAh van batterijen. Verder ook afhankelijk van lader en manier van flitsen. Puur een kwestie van uitproberen dus...

[ Voor 3% gewijzigd door jules op 14-02-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet er dit weekend iemand naar Zalinaz of Peppermil?
Dj Massiv (Belgische jump dj) zal er draaien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo gisteren kwam ik thuis werd ik opeens opgebeld waar ik bleef. scheen een leuk bootfeesie te zijn. en ik dacht dat het vandaag was. nou dan nog maar snel op het fietsie naar de stopera toe alwaar ik nog een uurtje kon meevaren naar cs , gelukkig kon mijn fiets mee dat scheelde weer lopen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-13-loveboat/thumb2/image18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-13-loveboat/thumb2/image33.jpg

niet echt veel fototjes gemaakt. de meeste waren van annabel. leuke singer song writer :)

en zalinaz zal rvangils natuurlijk zitten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik ook voor je doen. Is inderdaad niet gewenst

Ik weet niet of ik dit mag plaatsen zo niet sorry haal ik het weg.

[ Voor 83% gewijzigd door YellowCube op 14-02-2007 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
rvangils, je maakt sowieso (opvallend) iets teveel reclame voor Zalinaz.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij werkt natuurlijk maar in 1 club ;) . alhoewel dat zijn er meerdere hier en kan me zo niet de naam herinneren waar die werkzaam zijn :?

zo dat was weer een te gek valentijnsfeesie in the golden temple (vega restaurant op de utrechtsestraat) en alvast sorry crisis maar ik wist ook niet van te voren dat isis ging draaien :P
(alhoewel ik het wel had kunnen raden :+ )

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 00:25 ]

Verwijderd

GerardHenninger schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:06:
rvangils, je maakt sowieso (opvallend) iets teveel reclame voor Zalinaz.....
:z
:)
Dat kom denk ik hoor omdat ik daar bijna ieder weekend ben, mijn agenda: donderdag foto voor weekblad maken, vrijdag club Z (teenagecarnaval) daarna Butler (cafe)Zaterdag shoot voor uitinbrabant in de Nobelear dan Butler daarna club Z,zondag Butler en optocht en Maandag butler als afsluiting
:)

Gerard vraagje: jij kent lady Bee komt zij toevallig naar Etten-Leur op 31-03-2007 en ben jij daar ook bij toevallig?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 09:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:12:
Moet er dit weekend iemand naar Zalinaz of Peppermil?
Dj Massiv (Belgische jump dj) zal er draaien? :)
Inderdaad ik ben in club Z zaterdagavond van 01.00 uur tot 03.00 uur.

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
16-35 is inderdaad een mooi ding om mee te werken, maar toch ben ik meer dan tevreden met de 17-40 :) Voorlopig hou ik die lekker, mocht hij ooit kapot gaan, dan gaan we wel eens voor een 16-35 achtig iets. Maar met de 17-40 is het meer dan prima vertoeven :)

Verwijderd

de 17-40 is toch 4.0 ? of is die ook in 2.8 uitvoering ?

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 22:17
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:23:
de 17-40 is toch 4.0 ? of is die ook in 2.8 uitvoering ?
17-40L is idd 4.0, maar ook voor party-fotografie erg relaxed.. de 16-35 2.8L is leuk voor het schieten bij Available Light, maar de 17-40 is met flits gewoon ideaal voor portretjes.. als jij een groep op de foto zet met F2.8 heb je kans dat door de DOF andere mensen niet scherp zijn, en dat wil je ook niet.

Uiteraard neemt het niet weg dat je met de 2.8 net iets meer mogelijkheden hebt, en hij net iets wijder is.. Het is gewoon maar net waar je de lens voor nodig hebt! :)

Verwijderd

Mittnick schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:45:
[...]

17-40L is idd 4.0, maar ook voor party-fotografie erg relaxed.. de 16-35 2.8L is leuk voor het schieten bij Available Light, maar de 17-40 is met flits gewoon ideaal voor portretjes.. als jij een groep op de foto zet met F2.8 heb je kans dat door de DOF andere mensen niet scherp zijn, en dat wil je ook niet.

Uiteraard neemt het niet weg dat je met de 2.8 net iets meer mogelijkheden hebt, en hij net iets wijder is.. Het is gewoon maar net waar je de lens voor nodig hebt! :)
met de 2.8 kan je natuurlijk ook op 4.0 gaan schieten ;). en als je available light wil doen dan lukt dat minder met de 17-40 dan met de 16-35

ik wil de 16-35 gewoon in 1.8 F hebben :P

• Mittnick
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:00:
[...]

met de 2.8 kan je natuurlijk ook op 4.0 gaan schieten ;). en als je available light wil doen dan lukt dat minder met de 17-40 dan met de 16-35

ik wil de 16-35 gewoon in 1.8 F hebben :P
True, tuurlijk kan dat, maar als je alleen portretjes gaat schieten, met flits erbij, dan kan je net zo goed de 17-40L gebruiken.. het scheelt toch aanzienlijk in prijs.

Persoonlijk heb ik ook liever de 16-35, maar 't is gewoon keuzes maken ;)

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 08:51:
Gerard vraagje: jij kent lady Bee komt zij toevallig naar Etten-Leur op 31-03-2007 en ben jij daar ook bij toevallig?
Voor zover ik weet is ze 31 maart gewoon in Etten-Leur, maar anders moet je 1Management even bellen. Ik weet niet of ik er bij ben, ik ben niet gebookt dus ik ga uit van niet.

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

GerardHenninger schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:49:
[...]

Voor zover ik weet is ze 31 maart gewoon in Etten-Leur, maar anders moet je 1Management even bellen. Ik weet niet of ik er bij ben, ik ben niet gebookt dus ik ga uit van niet.
Ben je nu eigenlijk fulltime fotograaf, of heb je doordeweeks ander werk/studie?

• GerardHenninger
nomad85 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:00:
[...]

Ben je nu eigenlijk fulltime fotograaf, of heb je doordeweeks ander werk/studie?
Van fulltime fotografie alleen kan ik misschien net leven, maar aangezien ik graag geld uitgeef doe ik ook andere dingen; organiseren van feestjes, marketing, promotie, parttime barmanager etc etc.

Ik doe eigenlijk verschillende leuke dingen en dat alles bij elkaar + fotografie zorgt voor een leuk inkomen iedere maand.

/offtopic
deze zomer doe ik 6 feestjes waar ik nog fotografen voor nodig heb :)

Verwijderd

GerardHenninger schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:49:
[...]

oke thanx heb je even prive een mailtje gestuurd

• Mittnick
GerardHenninger schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:00:
[...]

/offtopic
deze zomer doe ik 6 feestjes waar ik nog fotografen voor nodig heb :)
offtopic:
You've got mail...

Om even in het "Ervaringen-idee" te blijven van dit topic; Naast dat het belangrijk is dat je weet hoe je camera werkt onder welke omstandigheden dan ook is ook gewoon een vlotte babbel wel handig.

Vaak zie je (portret)-foto's die gewoon even geklikt zijn; maar in hoeverre laten jullie de party-people poseren voor een foto.. dan heb ik het over een bepaalde houding aannemen, of een actie ondernemen.

Ikzelf geef altijd wel aan hoe het leuk is om te staan.. sommige mensen reageren afkeurend maar anderen vinden het juist leuk, waardoor je in mijn ogen leukere / mooiere / betere foto's krijgt :)

En, om ook maar even een bijdrage te leveren aan het plaatjes-gehalte in dit topic hierbij een ploatje! :P

Ruthless..
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/01/27/20070127_Reverze/20070127_Reverze_0278.jpg

Ruthless 2(voor hitman333 ;))
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/01/27/20070127_Reverze/20070127_Reverze_Ruthless.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Mittnick op 15-02-2007 13:16 ]

• GerardHenninger
Mittnick schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:38:
[...]

offtopic:
You've got mail...

Om even in het "Ervaringen-idee" te blijven van dit topic; Naast dat het belangrijk is dat je weet hoe je camera werkt onder welke omstandigheden dan ook is ook gewoon een vlotte babbel wel handig.

Vaak zie je (portret)-foto's die gewoon even geklikt zijn; maar in hoeverre laten jullie de party-people poseren voor een foto.. dan heb ik het over een bepaalde houding aannemen, of een actie ondernemen.

Ikzelf geef altijd wel aan hoe het leuk is om te staan.. sommige mensen reageren afkeurend maar anderen vinden het juist leuk, waardoor je in mijn ogen leukere / mooiere / betere foto's krijgt :)

En, om ook maar even een bijdrage te leveren aan het plaatjes-gehalte in dit topic hierbij een ploatje! :P

Ruthless..
[afbeelding]
Heb geen mail....

Gebruik jij Neatimage of iets dergelijks, want soms lijkt het erop alsof je een filter over je foto's hebt gehaald (bijvoorbeeld ook bij Darkraver op je site).

• Mittnick
GerardHenninger schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:42:
[...]

Heb geen mail....

Gebruik jij Neatimage of iets dergelijks, want soms lijkt het erop alsof je een filter over je foto's hebt gehaald (bijvoorbeeld ook bij Darkraver op je site).
Ikzelf gebruik Noiseware Professional om alle ruis weg mee te halen, maar probeer het zo min mogelijk toe te passen op m'n foto's, omdat je heel vaak een dichtgesmeerd gezicht krijgt als resultaat.

Als 'k vanaaf thuis ben zal ik even kijken naar de originele (darkraver) file, maar als hij bewerkt is, zal ik z'n gezicht de-deselecteerd hebben. Ruthless is niet bewerkt, die is geschoten met de 70-200

als je in donkere hokken op ISO 1600 overzichten schiet kan Noiseware Professional een uitkomst bieden, maar vooral bij (avond)voetbal-wedstrijden is het een (helaas) must. ;(

Verwijderd

Mittnick schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:38:
[...]

offtopic:
You've got mail...

Ruthless..
[afbeelding]
Ik moet zeggen dat ik die foto niet echt veel aanvind. Ik denk dat je beter hem met de draaitafels kon fotograferen, want hij alleen heeft niet echt heel veel met party te maken. Hij heeft ook niet echt een sfeer ofzo. Probeer het nog een keer, misschien word de andere beter.

• abrakadaver
Ik wil deze zomer wel weer wat meer parties gaan doen, maar 'k ben bang dat mijn stijl niet meer zo geschikt is voor de meeste party-opdrachtgevers, je krijgt bij mij relatief weinig foto's voor je geld, en ik heb er een schurfthekel aan om als een partyflock-fotograaf aan de lopende band mensen op de foto te zetten.

hoe pakken jullie dit aan?
(ik heb m'n dance-contacten een beetje verwaarloosd dus de party-opdrachtgevers komen niet meer vanzelf naar me toe hehe)

[ Voor 19% gewijzigd door abrakadaver op 15-02-2007 14:45 ]

• GerardHenninger
abrakadaver schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:44:
Ik wil deze zomer wel weer wat meer parties gaan doen, maar 'k ben bang dat mijn stijl niet meer zo geschikt is voor de meeste party-opdrachtgevers, je krijgt bij mij relatief weinig foto's voor je geld, en ik heb er een schurfthekel aan om als een partyflock-fotograaf aan de lopende band mensen op de foto te zetten.

hoe pakken jullie dit aan?
(ik heb m'n dance-contacten een beetje verwaarloosd dus de party-opdrachtgevers komen niet meer vanzelf naar me toe hehe)
Wat voor feestjes wil je afgaan dan? De zomer is voor mij een hoogseizoen, dus ik kan wel wat (mentale) steun gebruiken. Of was je van plan om echt geld te verdienen, want in dat geval geef ik niet graag opdrachtgevers weg :)

Verwijderd

en hier dan wat fotos van het vega restaurant golden temple
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-14-goldentemple/thumb2/image11.jpg

isis geflitst
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-14-goldentemple/thumb2/image18.jpg

isis available light
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-14-goldentemple/thumb2/image23.jpg

waren heel wat ADE tasjes aanwezig (er zwierf nog ergens 1 rond)
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-14-goldentemple/thumb2/image14.jpg

en er waren drankjes
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-14-goldentemple/thumb2/image25.jpg

• abrakadaver
GerardHenninger schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:13:
[...]

Wat voor feestjes wil je afgaan dan? De zomer is voor mij een hoogseizoen, dus ik kan wel wat (mentale) steun gebruiken. Of was je van plan om echt geld te verdienen, want in dat geval geef ik niet graag opdrachtgevers weg :)
Soort feestjes maakt me niet zo veel uit, ik heb wel een lichte voorkeur voor de wat apartere muziekstijlen ( electro/groove/drum'nbass/breaks) dan mainstream hardstyle/trance, da's voornamelijk om het publiek :)
Maar heb wel weer wat ingangen met DJ's gevonden, en dat doe ik het liefste: voor de artiest zelf.
Dan zijn de werktijden korter (soms wel meerdere feesten op een avond, maarja hoort erbij), je krijgt gewoon te eten en te drinken (en goed betaald want graties doen we niet hehe) en je kan vaak wat interessanter werk afleveren. Organisaties verwachten vaak toch dat je gewoon zoveel mogelijk 'koppen snelt' ;) en ik moet eerlijk bekennen dat ik daar niet zo bedreven in ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ontwikkel je eigen stijl verder. Of ga gewoon op zoek naar organisaties die niet alleen koppen willen zien. Die zijn er ook zeker wel. Ik doe bij bijna iedere organisatie gewoon m'n eigen ding. En dat houd in dat ik alles wat ik bij een avond vind horen fotografeer; interieur, overzichten, mensen, artiesten, barpersoneel (niet altijd), etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Overleg is altijd goed, maar in principe ga ik altijd met een carte blanche de vloer op: schiet een leuke serie. Hoe ik dat doe is mijn zaak :) Uiteraard kan de opdrachtgever aangeven van, ik wil graag dit/dit/dit er bij hebben, maar hoe ik het verder uitvoer is mijn zaak. Met Jules dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend blijft het materiaal in de zak.
Zelf is relaxen en feesten.
Veel plezier aan de andere partyfotografen en posten die foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik mag vanavond weer even :P Stank van de camera begon af te nemen, dus tja, dan moet je wat he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

dito als neo & denief. Vanavond een opdrachtje, de rest van't weekend carnavallen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Hier een aantal shots van mijn eerste keer. Of ik snel weer een keer foto's zal maken: geen idee, maar toch graag commentaar voor verbeteringen. Het was erg leuk om te doen, dus ik kijk wel al uit naar de volgende keer ;) Vooraf aan het feestje waren er een aantal bandjes, zie mithras in "[verzamel] Foto's van pop/rock bands, co..."

DJ Jasper
Afbeeldingslocatie: http://download.juriansluiman.nl/bizarre/DSC_1025.JPG

Afbeeldingslocatie: http://download.juriansluiman.nl/bizarre/DSC_1049(Gewijzigd).JPG

Afbeeldingslocatie: http://download.juriansluiman.nl/bizarre/DSC_1037(Gewijzigd).JPG

Afbeeldingslocatie: http://download.juriansluiman.nl/bizarre/DSC_1028.JPG

Afbeeldingslocatie: http://download.juriansluiman.nl/bizarre/DSC_1063.JPG

Afbeeldingslocatie: http://download.juriansluiman.nl/bizarre/DSC_1065(Gewijzigd).JPG

Ik heb redelijk wat geexpirimenteerd met sluitertijden, diafragma grootte en flitscompensatie. Achteraf zag ik dat ik niet op ISO 800 (of hoger) heb geschoten, waardoor sommige foto's teveel geflitst is, en er weinig achtergrond en sfeer is meegekomen. Tja, helaas: volgende keer beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de fotos zijn juist te weinig geflitst en de sluitertijd te kort gehouden waardoor er geen achtergrond is meegekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 22:49:
de fotos zijn juist te weinig geflitst en de sluitertijd te kort gehouden waardoor er geen achtergrond is meegekomen ;)
Mm, ok. Ik dacht juist: te lage iso, dus extra flitsen om het nog een beetje behoorlijk te houden. Aan sluitertijd zat ik tussen de 1/10 en 1/6, dus volgens mij moet dat wel gaan (als ik dus ipv iso400 naar iso800 was gegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 15:14

Chiron

Moderator Discord
Je hebt een Nikon D50 zie ik.. dan kan je makkelijk naar iso800 voor webformaat. Dan vang je net ff een stukje meer licht, juist door dat extra flitsen verdwijnt je ambient light uit je shot. Met sluitertijden van 1/10 en 1/6 is er trouwens wel belachelijk weinig licht (misschien iso1600 zelfs overwegen dan), je moet dan ook gaan uitkijken voor bewegingsonscherpte.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Vanavond/vannacht was niet zo heel spannend, ik gaf m'n workshop deel 2. Heb zelf 11 foto's gemaakt waarvan je er hieronder 5 ziet.

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/feb/20070216_flame001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/feb/20070216_flame002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/feb/20070216_flame003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/feb/20070216_flame004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/feb/20070216_flame005.jpg

Morgen hopelijk leuker materiaal

[ Voor 3% gewijzigd door GerardHenninger op 17-02-2007 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Wie heb je allemaal mee gesleurd dan? Leuke pics vooral die kerel met die cigaar :)
En natuurlijk de kissing lady's die mogen nooit ontbreken op de workshop :P

Zijn er vanavond nog mensen die belanden op Taste?

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Grappig, ik was gister op een schoolfeestje in delft, wat foto's gemaakt en wilde toen nog naar speakers gaan. Maar dat was er niet meer van gekomen :P Zal zo de foto's eens van mijn camera af halen en posten als het de moeite waard is (licht en geluid was kut, en bier ging er erg goed in....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Rustig avondje gehad:

1
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-02-16-inferno-450/IMG_3123.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-02-16-inferno-450/IMG_3138.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-02-16-inferno-450/IMG_3147.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-02-16-inferno-450/IMG_3159.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-02-16-inferno-450/IMG_3185.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-02-16-inferno-450/IMG_3276.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-02-16-inferno-450/IMG_3294.jpg

8
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-02-16-inferno-450/IMG_3297.jpg

9
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-02-16-inferno-450/IMG_3343.jpg

10
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-02-16-inferno-450/IMG_3394.jpg

11
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-02-16-inferno-450/IMG_3411.jpg

Loop je rond, heb je opeens een Nikonslet in je club rondhangen 8)7 :P Voor de rest was dit een beetje vaag publiek, weinig enthousiast en wat matjes. Maarja, volgende week weer beter, dan hopelijk ook geen rood thema meer. Muziek was deze keer ook erg vaag, zal er wel wat mee te maken hebben gehad :)

[ Voor 3% gewijzigd door neographikal op 17-02-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 4 en 8 vind ik wel wat hebben, alleen jammer van 2 dat het haar er net niet volledig opstaat en dat er net te weinig van haar gezicht te zien is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat was een gevalletje van "vet, strobos, *rennen*snap*" en een beetje mazzel hebben :P Niet de beste serie ooit, maar het schoot gisteren niet echt op met dat publiek en het rode licht. Maarja, we moeten toch wat te kijken hebben, of niet dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

neographikal schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:42:
Rustig avondje gehad:

1
[afbeelding]

2
[afbeelding]

3
[afbeelding]

4
[afbeelding]

5
[afbeelding]

6
[afbeelding]

7
[afbeelding]

8
[afbeelding]

9
[afbeelding]

10
[afbeelding]

11
[afbeelding]

Loop je rond, heb je opeens een Nikonslet in je club rondhangen 8)7 :P Voor de rest was dit een beetje vaag publiek, weinig enthousiast en wat matjes. Maarja, volgende week weer beter, dan hopelijk ook geen rood thema meer. Muziek was deze keer ook erg vaag, zal er wel wat mee te maken hebben gehad :)
Ik vind het een nette degelijke serie hoor. NIet heel spectaculair, maar zeker wel netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zo, ook geen spannende shoot, maargoed, ik kwam er dan ook meer voor de gezelligheid dan voor het maken van de foto's. Normaalgesproken doen we daar flink licht ophangen en dan is het erg leuk om er foto's te maken, maar dit keer was dat niet het geval, en moest de hele zaal het stellen met 4 fourbarren en 2 effecten...

1:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f8200efc35b0ccfb0b1eee941c710387/full.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/00785ee20fc6eb87dd8eedaafc86a9e1/full.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d4697b64e06e764a6318ce3842cb44ed/full.jpg

4:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c13dc33fd524454965e1b4157c651c38/full.jpg

5:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e82d169be689b9687ca93f07a6464012/full.jpg

6:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0146be705a7ce59fb99152828e02272e/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
@Neo : leuke serie hoor, goed genoeg :)
Trouwens... foto 7...... schroef 70-200 erop.... perongeluk klapje geef tegen Nikonslet-camera... OOPS! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zo te zien is het eentje met de 18-55 kitlens. Laatst es mee geschoten, op zich leuk dingetje, maar ben toch happy dat ik die 18-70 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

GerardHenninger schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:41:
@Neo : leuke serie hoor, goed genoeg :)
Trouwens... foto 7...... schroef 70-200 erop.... perongeluk klapje geef tegen Nikonslet-camera... OOPS! :P
Psssst, Neo en 70-200IS is op dit moment een nogal kwetsbaar onderwerp, aangezien z'n 70-200 nog steeds bij ETB ligt ... en erhh. Nou ja, de shitzooi mag 'ie zelf uitleggen, als 'ie dat wil.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Mooie foto's van gisteren dus. Die sigaarfoto vind ik echt gaaf mr Henninger. Bij foto 2 dacht ik dat Neo misschien z'n eigen studio hoekje kreeg (witte achtergrond?) Verder nog een vraagje over foto #7 van Neo's post: waar is z'n flitser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Die had 'ie niet, schoot niet echt op dus :P De 70-200 wordt even afwachten, ben nog bezig met ETB. Ik verwacht hem met een weekje of wat terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

@neo: die gast op nummer 7 doet de hos2, heb je hem er wel op aangesproken dat dat een gepatendeerde techniek is? :(

Anyway, vandaag mijn eerste, zeer klein en voorzichtige, stapjes gezet op het gebied van partyofotografie. In het kader van "hoe de neuk kom je daar nu terecht", hierbij 3 foto's van een audiotest van de nieuwe speakers van de blues/coverband van de vader van een collega, geschoten in een koeieschuur 8)7
Needless to say, lighting was a bit tricky.

1. Doing the Savalle:
Afbeeldingslocatie: http://home.roc-on.nl/arjan/fotos/brimful/DSC_8120.JPG

2. Doing the GerardHenninger:
Afbeeldingslocatie: http://home.roc-on.nl/arjan/fotos/brimful/DSC_8131.JPG

3. Doing the .. euhh ... zooming trick? ;)
Afbeeldingslocatie: http://home.roc-on.nl/arjan/fotos/brimful/DSC_8144.JPG

Natuurlijk niet echt serieuze partyfotografie, maar misschien komt dat nog als ik deze band tijdens optredens ga fotograferen. En ja, ik weet dat er een apart concerttopic is, maar omdat ik deze foto's uitdrukkelijk naar voorbeeld van mijn "idolen" (:+) heb geschoten/nabewerkt, plaats ik ze toch hier.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oei, nou ben benieuwd wat het gaat worden nog met mijn fotos dit weekend. gisteren housewarming party gehad, vanavond al een bal masque gehad in een of ander spiritueel centrum , zometeen maar eens naar pacific parc voor een bandje en als het mooi weer is fiets ik misschien nog wel even naar koog zaandijk toe voor een trance party in de waakzaamheid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Damn, ik dacht dat ik vage poep (pun intended) had gefotografeerd vanmiddag, maar hos2 gaat er nog moeiteloos even overheen, met z'n bal masquée in een spiritueel centrum :+
Ik ben wel weer benieuwd naar je foto's, wat mij betreft ga je steeds betere/leukere foto's maken :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Waar die hos wel niet terecht komt, ik kijk altijd even in dit topic om te zien waar "onze" hos heen gaat dit weekend :P...en het is altijd lachen geloof ik, bovendien verteld hij ook nog hoe leuk het was, met foto's erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
*O* *O* *O* *O* *O* *O* Carnaval!!! *O* *O* *O* *O* *O* *O*

1:
Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/portfolio/slides/jJeans11.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/portfolio/slides/jeans10-02zat-61-border.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/portfolio/slides/jJeans4.jpg

4:
Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/portfolio/slides/jJeans1.jpg

5: Echte Die-Hard Collega van me.. dat hij in Café Jeans werkt is wel duidelijk :P
Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/portfolio/slides/jJeans12.jpg

Het is echt wel mega vet nu met carnaval, allemaal gekke pakken en gekke mensen :D Dit is wel wat drukker dan een normale avond, niet alleen qua mensen, maar ook qua aantal foto's. Ik schiet er teveel lijkt het wel ;) Ruim 900 op 2 dagen tijd :X Mischien toch omdat ik erg veel portretjes en groepsfoto's moet schieten, wordt heeel erg vaak gevraagd. Zeg natuurlijk nooit nee tegen leuke dames ;)

Blijft wel lastig om binnen die 900 foto's toch enige variatie te behouden :+

Merk wel dat het lastig is om verticaal goede foto's te maken, op de een of andere manier heb ik dan altijd problemen met mijn flitser. Iemand hier tips voor :?, ben nogal een fan van verticaal foto's maken, maar dan moet ik wel de onderwerpen goed kunnen belichten en dat mislukt veelal nu.
Gebruik een 430EX met stofen-omnibounce(gold) :)

[ Voor 18% gewijzigd door Timo op 18-02-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou van de bal masqueee heb ik bijna geen fotos aangezien het toch al een ingekakt zootje was maar van pacific parc moet ik zometeen nog gaan uitzoeken als de whisky uit mijn lichaam is . pffff wat een avondje :) oh en zometeen nog een feesie in wilhelmina pakhuis. :) gelukkig hoef ik niet meer te drinken, ben nog genoeg wazig van vannacht :+

oh en fooker met verticaal fotos maken flits ik meestal direct naar de persoon ipv via onbegrijpelijke hoeken die je toch niet ziet en er waarschijnlijk ook niet zijn te moeten bouncen . naar dat is uit eigen ervaring :+

en gisteravond denk ik ook nog het handige standje P+1 ontdekt voor als je primaire hersenfuncties echt niet meer functioneren 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

fooker schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:21:
Het is echt wel mega vet nu met carnaval, allemaal gekke pakken en gekke mensen :D Dit is wel wat drukker dan een normale avond, niet alleen qua mensen, maar ook qua aantal foto's. Ik schiet er teveel lijkt het wel ;) Ruim 900 op 2 dagen tijd :X Mischien toch omdat ik erg veel portretjes en groepsfoto's moet schieten, wordt heeel erg vaak gevraagd. Zeg natuurlijk nooit nee tegen leuke dames ;)
Ik heb gister ook veel foto's gemaakt maar wat haat ik carnaval zeg!! Kutvolk is altijd tien keer irritanter dan op een normale avond, en stuk voor stuk een grote bek :r
Nee doe mij maar een normale avond met gezellige mensen die zich normaal kunnen gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
Tom schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:08:
[...]

Ik heb gister ook veel foto's gemaakt maar wat haat ik carnaval zeg!! Kutvolk is altijd tien keer irritanter dan op een normale avond, en stuk voor stuk een grote bek :r
Nee doe mij maar een normale avond met gezellige mensen die zich normaal kunnen gedragen.
Ik denk dat je je daar als party-fotograaf overheen moet kunnen zetten, er zijn altijd mensen, in wat voor een situatie dan ook, die vervelend zijn. Daarnaast is het zo, dat als er alcohol in het spel is mensen of heel loyaal/vriendelijk worden of asociaal/aggresief..

Als je normaal met mensen om gaat, dus dan heb ik het niet als je bezig bent met de fotografie heb je ook mensen die je wel aardig vindt en mensen die je niet mag, leer er dus gewoon mee leven of wordt selectiever qua fotograferen op feestjes als jij daardoor zo gefrustreerd raakt dat je je werk niet meer goed kan doen.

Rondlopen met plezier en een glimlach draagt gewoon bij aan het maken van goeie foto's.. :)

Toevoeging..
Ikzelf drink niet tijdens het werk, puur omdat ik gewoon totale controle over alles wil hebben ;). En die glimlach.. je moet gewoon je werk doen omdat je het leuk vindt, als je er niet 100% achter staat, krijg je sowieso nooit het gewenste resultaat in mijn ogen

[ Voor 12% gewijzigd door Mittnick op 18-02-2007 14:26 . Reden: Toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Tom schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:08:
[...]

Dan doe je toch echt wat verkeerd.. :) Ik heb nergens problemen mee, komt mischien ook omdat ik de halve kroeg persoonlijk ken. Oke oke, een vierde dan. :+ Er zijn altijd wel mensen waar ik ff mee aanpap. Heb eigenlijk nooit problemen, soms zijn er mensen die niet op de foto willen maar daar kan ik wel mee leven. Heb eigenlijk al goed afgerekend met de mensen die gaan dreigen, die gooi ik gewoon naar buiten.. of laat ik naar buiten gooien. Vriendelijk vragen mag, maar niet dreigen. >:)

Ben goede vriendjes met de uitsmijter dus dat is geen probleem, en daarnaast is mijn mensen kennis dusdanig dat ik meteen weet wie ik moet mijden en wie niet. Soms hebben we wel eens iemand rondlopen waarvan ik ook vind, laat die dames eens met rust kerel, maar die dames gaan er ook altijd super erg tegenin. Ja dan word ie kwaad, dan heb je het nog verder. :) Tegen mij is hij verder wel aardig. ;)

Plus als je het vervelend vind om foto's van mensen te maken, dan voelen de mensen dat ook hoor. Dan word je nog wel gevraagd, maar stel jij kijkt hun dan nors aan, sja dan is er ook niet zoveel meer over :P

Daarnaast, gezonde portie alcohol tijdens dit werk kan wel :+ met toestemming van de baas uiteraard :P
@hieronder :+
Kijk hos die snapt het :+

[ Voor 30% gewijzigd door Timo op 18-02-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mittnick schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:26:
[...]

Rondlopen met plezier en een glimlach draagt gewoon bij aan het maken van goeie foto's.. :)
nou dan ga ik nu maar snel mijn fotos van gisteravond uitzoeken, ik loop nog steeds rond met een grote grijns . die lachspieren maken overuren *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Begrijp me niet verkeerd, ik heb zeker lol in m'n werk hoor (anders was ik al lang gestopt) maar tijdens carnaval is het een stuk drukker en zijn mensen daardoor sneller geirriteerd. Ook komt er meer 'vreemd' volk op af die ik niet ken. Juist die mensen beginnen aan je shirt te trekken en duwen als ze even moeten wachten, omdat ze niet de enige zijn die op de foto willen. Ik ben aardig wat gewend (vooral tijdens jeugdparties ben je ingesloten in jeugd die op de foto wil ;)) maar als een stel lompe boeren aan iemand als mij begint te trekken dan zie ik niet in wat IK daar leuk aan moet vinden. Ik vind foto's maken hartstikke leuk, maar ik hoop wel op een normale omgang, beide kanten op. Als iemand niet op de foto wil, de foto niet mooi vind of wat dan ook, dan respecteer ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
@fooker..... alcohol is een no-go. Misschien dat het kan bij je huidige opdrachtgever, maar als ik jou in zou huren en ik zie je drinken dan is dat meteen een groot minpunt. Sowieso, drinken tijdens werktijd mag niet in Nederland, of je nou partyfotograaf of barman bent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Carnaval is inderdaad niet het meest fijne volk, altijd gezeur omdat ze te lam voor woorden zijn en alles maar moet kunnen als ze het jolig genoeg brengen. Waar ik de laatste tijd ook een hekel aan krijg is Nijmegen met dit soort massale straatfeesten (zomerfeesten, carnaval e.d.), damn wat een kutvolk is dat dan. Agressief, baldadig en vervelend. De vorige keer kon ik ook nog even een klap incasseren van een 14 jarige waar z'n ouders + aanhang n.b. naast liepen :X
GerardHenninger schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:55:
@fooker..... alcohol is een no-go. Misschien dat het kan bij je huidige opdrachtgever, maar als ik jou in zou huren en ik zie je drinken dan is dat meteen een groot minpunt. Sowieso, drinken tijdens werktijd mag niet in Nederland, of je nou partyfotograaf of barman bent....
Eens, ik drink niet tijdens m'n werk. Hoogstens als ik het er feitelijk al op heb zitten en ik nog even voor de gezelligheid doorga, dan pak ik een paar amaretto's en dan schiet ik soms nog even door. Maar dat is áchteraf, niet tijdens het werk :)

[ Voor 40% gewijzigd door neographikal op 18-02-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou hier dan nog wat fototjes van de housewarming party van niels. oftewel het brein achter www.badtaste.nl
op een dag drink je geen bier meer maar iets uit oosteuropa wat er voor door moet gaan
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-16-housewarming/thumb2/image05.jpg

het brein himself
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-16-housewarming/thumb2/image07.jpg

1 van de deelneemsters van de miss huismus verkiezing
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-16-housewarming/thumb2/image21.jpg

was echt een pyamafeesie
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-16-housewarming/thumb2/image24.jpg

alleen stom dat ik mijn flitser niet had meegenomen. en dan kom je ook niet op het idee dat er ook nog zoiets als een flitsgeval al standaard in de camera zit 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Gerard, eigenlijk 'werk' ik maar 1 tot anderhalf uurtje de rest is hobby. Daar betalen ze me ongeveer voor, dat ik daarna nog 2 uur lang doorschiet is mijn zaak ;) Dat eerste uurtje ben ik ook nuchter, wees maar niet bang. Plus zolang mijn foto's er niet onder lijden.

Ik mag van mijn werkgever toch iets vrijer zijn dan je normaal gesproken bent. Het is maar een klein cafe dus alles gaat toch niet al helemaal volgens de regeltjes. Wel fijn dat ze toch zijn gaan controleren op leeftijd, werd iets te druk met 14 /15 jarige daar :+

Daarnaast, al het personeel drinkt bier :+ In een grote discotheek/evenement is dat idd een no-go, dat snap ik zelf ook wel. Daarnaast, het is carnaval.. dan mag dat wel eens voor een keertje.
(normaal ben ik altijd met de scooter, dus dan kan ik niet eens drinken ;) )

plus werkgever heeft nadrukkelijk gezegd dat het hem niet uitmaakt wat ik ingodsnaam drink :P Ze kijken me eerder raar aan als ik water bestel. Ik ben juist de enige die rond kan lopen, de man bij de garderobe moet blijven staan :+.. de man bij de muntjes moet blijven staan.. de mannen achter de bar. Raad's wie soms wat bier mag gaan halen? :+

[ Voor 40% gewijzigd door Timo op 18-02-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Personeel wat drinkt, leg dat maar eens uit als er wat mis gaat en de pleuris breekt uit.... Daarnaast is het een principekwestie, ik lever kwaliteit, alcohol past daar niet bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
neographikal schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:30:
Personeel wat drinkt, leg dat maar eens uit als er wat mis gaat en de pleuris breekt uit.... Daarnaast is het een principekwestie, ik lever kwaliteit, alcohol past daar niet bij :)
Sja, ik ga niet alleen naar de kroeg om foto's te maken, maar om zelf ook een leuke tijd te hebben. :)
Stel ze zouden me volledig betalen wat ik eigenlijk 'verdien', ja goed, dan is daar ook nog over te praten, maar zoals het nu is blijf ik gewoon drinken*. Ik ben meestal 3 uur daar voor 20 euro, dan heb ik nog thuis de nodige tijd nodig om te bewerken. Nee, zoveel hou je dan niet over :) Al gaat hier wel iets aan gebeuren binnenkort.

En qua kwaliteit, ik zie totaal geen verslechtering in de foto's. Eerder wat andere soort dingen (variatie etc...) :) Ik zuip ook niet dusdanige hoeveelheden dat ik laveloos foto's aan het maken ben. :P

*drinken, 4 glaasjes passoa jus maximaal ofzo

Maar ik zal jullie advies ter harte nemen, en als ik ergens anders betaald ingehuurd wordt niet drinken ;)

Precies Neo,

sja als de pleuris er uitbreekt. Ben ik de eerste die weg is :+

[ Voor 27% gewijzigd door Timo op 18-02-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Lol, nee voor 20 euro deed ik ook niet moeilijk :P Daarvoor mogen ze uberhaupt blij zijn dat je komt en niet de hele drankvoorraad opzuipt ;) Maar ik vind het wel vreemd dat het personeel drinkt, als er zich wat voor doet is de wereld te klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach ja ik wordt toch nooit ingehuurd dus ik kan lekker doen wat ik wil. fijne van een camera bij je hebben is dat je toch jezelf niet helemaal klem gaat zuipen .
voor mij zorgt het wel voor wat andere fotos, ben van nature uit toch introvert en zal niet snel zomaar van iemand fotos gaan maken, die remming is met een paar whiskies wel weg :+

en hier wat fotos van de pedrodelgado's gisteren in pacific parc
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-18-pacificparc/thumb2/image09.jpg

de zanger was jarig en deelde dus ook even uit, echte jules foto vond ik dit wel :P
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-18-pacificparc/thumb2/image14.jpg

de dj (en tevens barmedewerker)
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-18-pacificparc/thumb2/image27.jpg

en deze dame
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-18-pacificparc/thumb2/image31.jpg

heeft deze foto gemaakt (alwaar ik het contrast van heb bijgesteld :p )
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-18-pacificparc/thumb2/image37.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-18-pacificparc/thumb2/image48.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-18-pacificparc/thumb2/image45.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-18-pacificparc/thumb2/image46.jpg

en ik moest er ook weer aan geloven :p
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-18-pacificparc/thumb2/image47.jpg

het toilet
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-02-18-pacificparc/thumb2/image42.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Erg weinig geschoten dit weekend, was weer snel weg bij 80's verantwoord in Hotel Arena (veel te druk en niet in de stemming).

1. Kleuren vind ik echt super de super ;)
Afbeeldingslocatie: http://jg.intellit.nl/gallery/albums/wpw-20070218/80s_verantwoord_01_04.jpg

2. Michael Jackson look-a-like (erg goed gelukt)
(Geschoten door een vriend van me, Alexandros Bastis)
Afbeeldingslocatie: http://jg.intellit.nl/gallery/albums/wpw-20070218/80s_verantwoord_01_13.jpg

3. Mooie dame ;)
(Geschoten door een vriend van me, Alexandros Bastis)
Afbeeldingslocatie: http://jg.intellit.nl/gallery/albums/wpw-20070218/80s_verantwoord_01_16.jpg

Camera van Alexandros ging kapot, dus ik heb hem met de mijne laten schieten aangezien ik toch
stront chagerijnig was en geen zin meer had om te fotograferen (God zij dank geen betaalde opdracht)

[ Voor 13% gewijzigd door J3roen op 18-02-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Woei, toch ff hier iets extra's posten.

Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/maninzwartwit.jpg

Een bewerking van een standaard plaat, gister geschoten in de kroeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

GerardHenninger schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:55:
Ik weet niet precies wat de horeca regels zijn, maar d'r zijn genoeg werkende horeca mensen die wél drinken. (overigens kan ik me ook nog momenten van jou herinneren :P )
Buiten dat, vaak ben je als partyfotograaf inhuur en dus je eigen baas, ipv dat je een werknemer bent. Dan bepaal je dus je eigen regels. Of je opdrachtgever het vervolgens op prijs stelt is een tweede :P

Alcohol kan lekker zijn, maakt je soepeler in de omgang, versterkt je gevoelens, het maakt je trager. Het kán een positieve uitwerking op je shoots hebben. Maar je kan daardoor ook momenten missen.
Als je 3 avonden in de week zwaar bezopen rondloopt, dan sloopt het je. Wil je toch echt wel door met je vak, dan is het aan te raden dat je gebruik toch behoorlijk verminderd. 't Is overigens niet voor niets dat in zowat alle arbeidsovereenkomsten staat dat je niet onder invloed van alcohol mag zijn.

Eigenlijk zie je alcohol gebruik terugkomen in alle creatieve vakgebieden, muziek, kunstenaars, ontwerpers, fotografen. Het werkt geestverruimend, zorgt ervoor dat je bepaalde regeltjes juist niet volgt/bepaalde manieren van denken niet volgt, waardoor je tot andere ideeën kan komen. Je ziet vaak dat DJ's, muziekanten, kunstenaars etc aardig kunnen drinken of drugs gebruiken. Sommigen zuipen/snuiven/spuiten zich te pletter en dan houd het wereldje voor hen al weer snel op. Anderen kunnen hun werk weer kanon nuchter doen. Bij mezelf denk ik vaak als ik een jong talent regelmatig onwijs bezopen zie rondlopen dat ie het niet lang zal volhouden....

Anyway, zelf drink ik er graag eentje, maar houd de zaken iig wel gescheiden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
zo. :o 900 foto's op één avond? En dan werk je niet in een grote kroeg?
Bij mij passen er ongeveer 1100 man binnen als het vol is, en dan nog is m'n record op een avond/nacht 204 foto's (tijdens Oud en Nieuw). Hoeveel individuele bezoekers passen er bij jou binnen, want zo klein kan je kroeg dus niet zijn, of je moet iedereen 6 of 7 verschillende keren op de plaat vastleggen.

Vind het dus gewoon zo vreemd, 900 foto's. Vind je het filtreren van die foto's dan niet ongelofelijk veel werk naast de avond zelf (zoals:"bij deze heeft iedereen z'n ogen dicht, die is te dronken, die ziet er te stoned uit, deze foto is gewoon kut, etc). Ik maak 2 foto's achter elkaar bij een portret, maar de kwaliteitscontrole gebeurt dan altijd ter plekke. Thuis de foto's controleren en selecteren kost gewoon teveel tijd is mijn ervaring. Misschien dat het jou ook tijd kan schelen als je ter plekke ook selecteert. :)

[ Voor 7% gewijzigd door guillaumemay op 18-02-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
jules schreef op zondag 18 februari 2007 @ 18:25:
[...]

Ik weet niet precies wat de horeca regels zijn, maar d'r zijn genoeg werkende horeca mensen die wél drinken. (overigens kan ik me ook nog momenten van jou herinneren :P )
Buiten dat, vaak ben je als partyfotograaf inhuur en dus je eigen baas, ipv dat je een werknemer bent. Dan bepaal je dus je eigen regels. Of je opdrachtgever het vervolgens op prijs stelt is een tweede :P

Alcohol kan lekker zijn, maakt je soepeler in de omgang, versterkt je gevoelens, het maakt je trager. Het kán een positieve uitwerking op je shoots hebben. Maar je kan daardoor ook momenten missen.
Als je 3 avonden in de week zwaar bezopen rondloopt, dan sloopt het je. Wil je toch echt wel door met je vak, dan is het aan te raden dat je gebruik toch behoorlijk verminderd. 't Is overigens niet voor niets dat in zowat alle arbeidsovereenkomsten staat dat je niet onder invloed van alcohol mag zijn.

Eigenlijk zie je alcohol gebruik terugkomen in alle creatieve vakgebieden, muziek, kunstenaars, ontwerpers, fotografen. Het werkt geestverruimend, zorgt ervoor dat je bepaalde regeltjes juist niet volgt/bepaalde manieren van denken niet volgt, waardoor je tot andere ideeën kan komen. Je ziet vaak dat DJ's, muziekanten, kunstenaars etc aardig kunnen drinken of drugs gebruiken. Sommigen zuipen/snuiven/spuiten zich te pletter en dan houd het wereldje voor hen al weer snel op. Anderen kunnen hun werk weer kanon nuchter doen. Bij mezelf denk ik vaak als ik een jong talent regelmatig onwijs bezopen zie rondlopen dat ie het niet lang zal volhouden....

Anyway, zelf drink ik er graag eentje, maar houd de zaken iig wel gescheiden :Y)
Horeca of niet, alcohol tijdens werktijd is verboden. Nu weten de regelmakers ook wel dat horecamensen tijdens het werk drinken, maar ook daar komt binnenkort verandering in. Als ik voor iemand foto's moet maken en die bied me wat aan (na minimaal 2 uur effectief gepresteerd te hebben) dan neem ik dat aan. Maar tijdens een TE, Sensation, Extrema zal je mij niet zien drinken EN fotograferen.

Maar ach, er zijn mensen die foto's maken en drinken en dan in de derde persoon tegen hun opdrachtgever gaan lullen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
GerardHenninger schreef op zondag 18 februari 2007 @ 18:37:
[...]

. Maar tijdens een TE, Sensation, Extrema zal je mij niet zien drinken EN fotograferen.
Precies de plekken waar ik toch niet binnenkom :+
guillaumemay schreef op zondag 18 februari 2007 @ 18:29:
zo. :o 900 foto's op één avond? En dan werk je niet in een grote kroeg?
Bij mij passen er ongeveer 1100 man binnen als het vol is, en dan nog is m'n record op een avond/nacht 204 foto's (tijdens Oud en Nieuw). Hoeveel individuele bezoekers passen er bij jou binnen, want zo klein kan je kroeg dus niet zijn, of je moet iedereen 6 of 7 verschillende keren op de plaat vastleggen.

Vind het dus gewoon zo vreemd, 900 foto's. Vind je het filtreren van die foto's dan niet ongelofelijk veel werk naast de avond zelf (zoals:"bij deze heeft iedereen z'n ogen dicht, die is te dronken, die ziet er te stoned uit, deze foto is gewoon kut, etc). Ik maak 2 foto's achter elkaar bij een portret, maar de kwaliteitscontrole gebeurt dan altijd ter plekke. Thuis de foto's controleren en selecteren kost gewoon teveel tijd is mijn ervaring. Misschien dat het jou ook tijd kan schelen als je ter plekke ook selecteert. :)
Nee 900 foto's op 2 avonden, respectievelijk 330, en 570 per avond. Van die 570 waren nog wel 520 goeden hoor.. en dan heb ik best selectief uitgezocht.

Sja daar selecteren, ben toch van mening dat heel veel foto's je niet kunt beoordelen op zo'n klein schermpje. Dus ik gooi ook echt niks weg als ik aan het schieten ben, isseuhm wat meer fooker-proof. Voor het gevak ik foutjes maak :+.. (zoals kaartjes formatteren die niet geformateerd moeten worden :P)

Denk dat er rond de 200 man in de kroeg passen. Maar iedereen loopt in en uit. Dus komen wel duizend mensen naar binnen. :)

[ Voor 76% gewijzigd door Timo op 18-02-2007 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:56:
Carnaval is inderdaad niet het meest fijne volk, altijd gezeur omdat ze te lam voor woorden zijn en alles maar moet kunnen als ze het jolig genoeg brengen. Waar ik de laatste tijd ook een hekel aan krijg is Nijmegen met dit soort massale straatfeesten (zomerfeesten, carnaval e.d.), damn wat een kutvolk is dat dan. Agressief, baldadig en vervelend. De vorige keer kon ik ook nog even een klap incasseren van een 14 jarige waar z'n ouders + aanhang n.b. naast liepen :X
Mja, als fotograaf ben je al snel het pispaaltje als je een nee verkoopt bij een zat figuur. Echt respect kan zo'n figuur niet snel opbrengen. Voor dat soort momenten heb ik nette "werkschoenen". Sowieso komen schoppen van leren zolen harder aan dan van die sport schoentjes ;). Al gaat het bij deze schoenen meer om de neus dan om de zool :P

Overigens is het ook een kwestie van hoe je met die mensen omgaat. Bij de meesten zie je gewoon dat het foute gasten zijn die ook nog eens flink bezopen zijn.. tsja, dan moet je de juiste keuzes maken ;). Op straat is het overigens helemaal naatje, dan ben je gewoon compleet overgeleverd aan je omstanders...
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 16:11:
ach ja ik wordt toch nooit ingehuurd dus ik kan lekker doen wat ik wil. fijne van een camera bij je hebben is dat je toch jezelf niet helemaal klem gaat zuipen .
voor mij zorgt het wel voor wat andere fotos, ben van nature uit toch introvert en zal niet snel zomaar van iemand fotos gaan maken, die remming is met een paar whiskies wel weg :+
Hmz, ik kan me toch wel wat anders herinneren, iets met een yachica?
neographikal schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:30:
Ik zie wel meer dan een gemiddelde persoon zou denken. Zelfs bedrijfsleiders, eigenaars etc aan de alcohol... Ik weet uit eigen ervaring dat ik met of zonder alcohol op opeens in 1 klap nuchter kan zijn en reddende dingen doe terwijl anderen, met of zonder alcohol op, stokstijf van verbazing/angst stil blijven staan. Expect the unexpected... Maar goed, da's nog geen reden om tijdens werken te gaan drinken :P.

Hos en andere, d'r is weer leuk materiaal om te bekijken :Y)

afgelopen vrijdag was ik hier;
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_vab_20070216_100.jpg
(als enige met D70)

Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_vab_20070216_058.jpg
deze en de rest is genomen met D200 met Tokina 12-24

Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_vab_20070216_063.jpg
Lekker eten :Y)

Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_vab_20070216_078.jpg
"zo zo, die foto is geld waard!" stond er eentje te blèren toen ik deze foto genomen had...

Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_vab_20070216_099.jpg
beetje zoom-zoom met de tokina kan dus ook :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Gewenning of niet, met alcohol worden je reactietijden gewoon 300% langzamer. Onverantwoord als je verantwoordelijk bent voor de veiligheid van toch al niet al te nuchtere mensen in een uitgaansgelegenheid.

Soms kan alcohol goed werken om je wat losser te krijgen, maar ik wil het gewoon niet op m'n geweten hebben dat ik pauperwerk aflever doordat ik heb gedronken. Daarnaast, vaak ben ik met de auto en kán ik niet eens drinken.

Die eerste foto is trouwens strak :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Hoe doe je precies dat zoom-zoom eigenlijk.. Ik heb het nu zeker al 10 keer geprobeerd. maar blijf gewone scherpe shots krijgen zonder effect :X.. Mischien omdat ik te weinig achtergrond licht vang?

Sja, ik doe niet moeilijk. Sterker nog er wordt bijna van me verwacht dat ik drink. Zoveel betalen ze niet, dan betalen ze me maar in natura denk ik zo >:)

Sjieke eerste foto inderdaad, lijkt me aardig gave locatie :9

[ Voor 42% gewijzigd door Timo op 18-02-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
of je er tegen denkt te kunnen of niet, alcohol is zoals neo al zegt niet goed voor je reactietijden en je beoordelingsvermogen.

En ik snap jullie niet........ zatte mensen, aso's..... uitsmijter erbij halen, harde zolen.... *zucht*. Als partyfotograaf ben je, athans ik mag het hopen, een redelijk sociaal persoon en dan hoor je C-gedrag (want dat is de officiele benaming) niet te beantwoorden met C-gedrag. Vriendelijk en verstandig blijven, en ombuigen tot een passende oplossing.

Persoonlijke noot voor Neo : Als ik jou was zou ik vervoer regelen voor als je naar me toe komt want je fles Disaronno staat klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

GerardHenninger schreef op zondag 18 februari 2007 @ 18:37:
Maar tijdens een TE, Sensation, Extrema zal je mij niet zien drinken EN fotograferen.
Vocht heb je altijd nodig, je ziet me overigens steeds vaker met een flesje water rondlopen dan met die zoete meuk (lees frisdranken), want daar tik ik er te veel van weg op een avond. Alcohol onttrekt alleen maar vocht uit je lichaam. Als je daar mee begint dan blijf je helemaal doorzuipen. Op grote langdurige feesten is alcohol gebruik dus al helemaal af te raden. Dan ben je helemaal gebroken op het laatst... En ach, die enkele keer dat ik het afgelopen jaar nog voor een party site schoot heb ik me niet geheel aan m'n regels gehouden. Nog met een kegel van de avond daarvoor rondhobbelen en toch een goeie set neerzetten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
GerardHenninger schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:08:
Persoonlijke noot voor Neo : Als ik jou was zou ik vervoer regelen voor als je naar me toe komt want je fles Disaronno staat klaar :)
:9 _O_

Of een slaapplek, komt goed :P Anders slaap ik wel in de Aygo O-)

[ Voor 5% gewijzigd door neographikal op 18-02-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Drank en werk? Het staat gewoon niét professioneel als je drinkt onder werktijd.

Daarnaast wil ik, als ik officieel klaar ben, dus voorbij het tijdstip ben dat ik afgesproken heb, mogelijk wel een drankje pakken, maar ik zal het nooit op een zuipen zetten. Dronken met m'n gear naar huis wil ik namelijk ook zeker niet.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Kitlens op F7.1, schijnbaar toch nog goed :P
fooker schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:00:
Hoe doe je precies dat zoom-zoom eigenlijk.. Ik heb het nu zeker al 10 keer geprobeerd. maar blijf gewone scherpe shots krijgen zonder effect :X.. Mischien omdat ik te weinig achtergrond licht vang?
Is afhankelijk van hoeveel licht er op de achtergrond is, hoe zeer je onderwerp belicht word en hoe hard je inflitst. Kwestie van experimenteren en ervaring krijgen. Gewoon flink oefenen. Het is een soort van verlengde van de kennis van draging the shutter.
Sja, ik doe niet moeilijk. Sterker nog er wordt bijna van me verwacht dat ik drink. Zoveel betalen ze niet, dan betalen ze me maar in natura denk ik zo >:)
Tsja, sommige barmensen verplichten me ook om de avond te beginnen met een neut. Ik word daar nooit zo happy van...
Sjieke eerste foto inderdaad, lijkt me aardig gave locatie :9
't Is een dikke lokatie, ben er 1 keer eerder geweest. Helaas was ie dit keer weer voornamelijk rood uitgelicht, word je niet zo happy van... Desondanks had ik minder problemen met die rode tint dan de vorige keer...
GerardHenninger schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:08:
En ik snap jullie niet........ zatte mensen, aso's..... uitsmijter erbij halen, harde zolen.... *zucht*. Als partyfotograaf ben je, athans ik mag het hopen, een redelijk sociaal persoon en dan hoor je C-gedrag (want dat is de officiele benaming) niet te beantwoorden met C-gedrag. Vriendelijk en verstandig blijven, en ombuigen tot een passende oplossing.
Ik heb de middelen nog nooit gebruikt, m'n mond is nog altijd voldoende geweest. Gelukkig. Anyway, als nederlandse burger heb je het recht om met gelijke middelen en gelijke voet iets terug te doen. Maar dan ook alleen om te handelen uit noodweer.
Haha, hebben we het over alcohol, staat er alsnog een fles alcohol klaar :+

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's post.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier géén open Welke-instellingen-moet-ik-gebruiken vragen. Wij kennen de exacte situatie niet en er is niet zo iets als een "met-deze-instelling-ga-je-het-redden" setting. ;)
* Voor vragen over welke gear je als starter het beste kan kopen is dit ook niet de juiste plek. Het is volledig afhankelijk van je budget, je wensen, je kunnen en de plekken waar je je gear wilt gaan gebruiken. Meer info vind je o.a. hier hier en in de startpost.

Informatie over "Dragging the shutter"

NIEUW!! Nu ook zonder wallpaper-verzoeken.