Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff die vista prijs: Vista Ultimate NL: € 538,99 Ultimate UK: 538,99 (Prijzen bol.com) omgerekend naar dollars Dan krijg je dus een bedrag van $ 698.415 laat dat die Amerikanen maar betalen voor Vista Ultimate.

Ook heb ik even de prijs van Vista Ultimate op buy.com opgezocht (een Amerikaanse online winkel)
Daar is ie gewoon $ 379,99 dus omgerekend naar de euri: € 293,292 kijk dit wil ik misschien wel betalen voor Vista Ultimate, maar wat HaseMike schreef is beter die 179 euri's is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 08:05
We Are Borg schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 03:21:
[...]
Ik verwacht echt niet dat er een Vista SE komt. Dat is oldschool windows 98 werk. SP's, uiteraard, maar die verlengen juist het leven van Vista en kost ook niks extra.
verhaal....
Aangezien ntfs nu nog zit in vista en het nieuwe filesysteem eruit is gehaald door tijd tekort lijkt me het wel logisch dat er een SE komt die wel standaard het nieuwe filesysteem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Eventjes een vergelijking zodat we weten waar we over praten:

Home BasicHome premiumBusinessUltimateUltimateXP HomeXP ProXP MCEXP TAB
OEM 32-bit82871141591597512489137
Retail12928226447247224235893-
Upgrade11319021331031089259--
Windows Defenderxxxxxxxxx
Windows Firewallxxxxxxxxx
Instant Searchxxxxxxxxx
Internet Explorer 7xxxxxxxxx
Aero-xxxx----
Windows Mobility-xxxx----
Tablet PC Support-xxxx---x
Windows Meeting Space-xxxx----
Windows Media Center-x-xx--x-
Windows Media Center Plugins-x-xx--x-
Standard Backup/Restorexxxxxxxxx
Complete Backup/Restore--xxx-x-x
Scheduled Backup--xxx-x-x
Office Networking (Domain)--xxx-x-x
Remote Desktop (RDP)--xxx-x-x
Encryption (Bitlocker)---x(b)x(b)-x(e)-x(e)
Windows DVD maker-x-xx----
More games-xxxx----
Windows Movie Maker (HD)-xx(hd)x(hd)x(hd)xxxx
Compare withXP HomeXP Home + XP MCEXP Pro+ XP TABAll XPAll XP----
Price difference---------
OEM 32-bit7-77-147-191-191----
Retail-113-53-231-116-116----
Upgrade24-52-183-175-175----

Negatieve bedragen geven het voordeel aan ten opzichte van vergelijkbaar XP product. Positieve hoeveel het duurder is dan een gelijkwaardig XP product.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:21:
[...]

Volgens wat meer betrouwbare bronnen, zoals Businessweek, hebben er 10.000 Vista Medewerkers gewerkt voor gemiddels $200.000,-.
Dus 10.000 medewerkers hebben 5 jaar lang een salaris gekregen van 2 ton terwijl dezelfde kwaliteiten ingehuurd kunnen worden door Indiërs en Chinezen tegen een fractie van dat bedrag?

Jouw bron is volkomen ongeloofwaardig. :)

Overigens erg knap van mij dat ik het totaal aantal medewerkers schatte op 10.000 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En diezelfde kwaliteiten van Indiërs en Chinezen haal je waar vandaan? Tot nu toe halen de grote outsourcing trajecten naar India niet de gewenste financiële voordelen.

Een investering over 5 jaar is gedaan, wat je daar ook van mag vinden. Daarnaast wordt Vista ook nog eens de komende jaren ondersteund met patches.

Even ontopic: Ik heb op dit moment XP Pro en denk aan een eventuele switch naar Home Premium, omdat ik daarmee eigenlijk alleen Office Networking (Domain) tov XP Pro kwijtraak. Spaart toch weer wat uit en natuurlijk OEM want ik zet een nieuwe PC in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Haaglander schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:12:
[...]

Dus 10.000 medewerkers hebben 5 jaar lang een salaris gekregen van 2 ton terwijl dezelfde kwaliteiten ingehuurd kunnen worden door Indiërs en Chinezen tegen een fractie van dat bedrag?
Zucht:

Een medewerker kost 2 ton. Dat is geen salaris.

Als jij Euro 50.000 verdiend, kost jij ook ruim meer dan 100.000 per jaar. Dat heeft te maken met:
  • Auto (of reiskosten)
  • Salaris
  • Ziektekosten
  • Sociale premies van werkgever voor jou
  • Verzekering
  • Werkplek
  • Computer(s)
  • Software
  • Kantine
etc.
etc.
etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

PWM schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:20:
[...]

Mijn bovenbuurman verwoord het prima :)

Ik denk dat je iets te ver doorslaat in de keuze van een OS. De keuze is voor een OS is een praktische, niet meer, niet minder.
ah, ok, dan begrijpen jullie me verkeerd. Ik ben het er helemaal mee eens dat het een praktische keuze is, en ik haalde de filosofie er alleen bij om hier en daar ook te kunnen zeggen dat wat iemand denkt te willen niet perse ook datgene is wat die persoon echt wil.

ik denk dat veel mensen helemaal niet beter af zijn met vista (laat staan de ultimate), zelfs niet als ie je maar een klein beetje extra kost.

Mijn vriendin bijvoorbeeld wil gewoon een beetje kunnen mailen, internetten en filmpjes kijken, als zij aan mij vraagt "hoe kan ik het goedkoopst de vista ultimate kopen" zeg ik dat dat irrelevant is, omdat het helemaal niet lekker draait op haar machine, en dat zij dus veel beter af is met haar huidige ubuntu, dat voldoet prima voor wat ze wil, en is gratis.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:51:
[...]

Zucht:

Een medewerker kost 2 ton. Dat is geen salaris.
Klopt maar een factor 10 boven het salaris van 20.000 dollar gooien is wel heel veel overhead.

Zucht, zucht ..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:48:
En diezelfde kwaliteiten van Indiërs en Chinezen haal je waar vandaan? Tot nu toe halen de grote outsourcing trajecten naar India niet de gewenste financiële voordelen.

Een investering over 5 jaar is gedaan, wat je daar ook van mag vinden. Daarnaast wordt Vista ook nog eens de komende jaren ondersteund met patches.

Even ontopic: Ik heb op dit moment XP Pro en denk aan een eventuele switch naar Home Premium, omdat ik daarmee eigenlijk alleen Office Networking (Domain) tov XP Pro kwijtraak. Spaart toch weer wat uit en natuurlijk OEM want ik zet een nieuwe PC in elkaar.
In India, Pakistan en China heeft Microsoft R&D 'fabrieken' staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

roodhoedje schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:25:
[...]

Aangezien ntfs nu nog zit in vista en het nieuwe filesysteem eruit is gehaald door tijd tekort lijkt me het wel logisch dat er een SE komt die wel standaard het nieuwe filesysteem gebruikt.
WinFS is geen nieuw bestandssysteem, het is volledig geimplementeerd bovenop ntfs, net zoals Apple's spotlight ook bovenop HFS+ is geimplementeerd.

Die functionaliteit kun je prima toegevoegen met een service pack, maar MS heeft natuurlijk alle vrijheid om dat te noemen wat ze wil. (net zoals WinME net zo goed win98 third edition had kunnen heten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit je artikel:[quote]
But as in other parts of the world, the new Microsoft India research lab will be dedicated solely to basic and applied research, not product development, said Rick Rashid, the senior vice president who heads Microsoft Research.[/quote]

Ik trek me terug uit deze onnodige off-topic discussie, excuses aan mede-gotters hiervoor.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Zegt mij niks, Microsoft maakt sinds ennige jaren ruim gebruik van slimme, intelligente, goed opgeleide en zeer goedkope jongeren voor de ontwikkeling van Vista.

Afbeeldingslocatie: http://ieblog.members.winisp.net/images/ie-idc.jpg

http://blogs.msdn.com/ie/archive/2005/10/28/486491.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
John, these are Microsoft employees working in India, not "outsourcing" as in a 3rd party. By having an IE team located at IDC, we can hire from an incredible local talent pool.

This isn't about hiring people in one country over another. Microsoft hires worldwide, not just in Redmond. North America isn't the only place on earth with great programming talent. That's why we have development centers in India, China, and Ireland, research centers in India, China, and England, and so forth.

Primary development of IE is in Redmond, where we're hiring for quite a few open positions. Check out the Microsoft Career site if you want specifics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

http://uk.theinquirer.net/?article=37291

Vista makes me sad

Five years for a chrome-plated turd

By Charlie Demerjian: dinsdag 30 januari 2007, 10:06
VISTA WILL LAUNCH today with fanfare, parties, hypocrisy, hollow promises and tame reviews. For me, it is something different, it makes me sad.
MS will tell you that Vista is the next great thing in every way, it took billions of dollars to develop, millions of man-hours, and undoubtedly will be the best selling OS ever launched. The problem is that Vista brings almost nothing to the table that can't be described by as three year old as "shiny".

Let's look at it this way, ask yourself what good new features Vista brings to the table. Most will respond that it has Aero Glass, a really pretty UI. How may other things does it bring that are positives? I can't honestly think of one, and I'll bet if you ask the next ten people you run into, they won't be able to tell you any either.

Repeat the same exercise in the negative, what bad new things does Vista bring? Massive crushing DRM infections, unacceptable licence terms, bloated hardware requirements, and a list of cut features long enough to paper your bathroom. To be fair, the next ten people you ask probably won't know that part either.*

So the fanfare will happen, people will swoon for all they are bribed to swoon for, the tech journalist community is too heavily dependent on MS marketing dollars to say anything more than a tepid condemnation, and the expected show will go on. It will be spun as a huge success, and the MS monopoly will roll on.

As I said before, to me this is a sad thing. Why? MS, possibly the richest most powerful and recognised company on the planet gave us Vista. They can buy governments to quash lawsuits, bend large companies with a mere audit, and co-opt technologies with the writ of a lawyer, and all we get is a shiny UI?

If this is all the billions, man-hours and years brought, what was the point? We get a bloated, DRM infected rights removal tool that advances the state of the art to where Apple was the better part of a decade ago, and we are supposed to call this progress? Puh-leeze.

MS is in a rut. The firm has cowered, co-opted or bought all the critics, and any message coming out of the press will be well scripted. Possibly the last big OS ever made is going to be a chrome plated turd, no one has the guts to say it, everyone will pretend it is great because everyone pretends it is great.

Vista could have been innovative instead of warmed over. Vista could have defended our rights instead of raping them. Vista could have been lean and mean instead of bloated and DRM slowed. Vista could have brought new ways of doing things instead of the same old same old. Vista could have been cheaper instead of a stealth price increase. Vista could have pioneered new ways of letting us use computers instead of activated tethers and licence problems. Vista could have been compatible and advanced standards instead of breaking software in the name of locking you in.

Guess what?

See why I am sad?**

I think we would have been better off if MS packed it in and spent the money on the moon shot they are so fond of making comparisons too. We would have gotten shiny there also, without the handcuffs, and we would not have had to lie to our office mates about how much we love it. Are you sad now too? µ

* If anyone does actually do this, please keep track and tell me what people say, I really want to know.

** I had Vista Beta 2 on my laptop and I was thoroughly unimpressed. I put RC2 on the 4x4 I have here, and was thoroughly unimpressed. I read the licence for release and got very scared. Until MS puts out a version that does not require activation and will never phone home without my express consent, I won't be impressed by the release version.
Ik kon een grote glimlach niet onderdrukken bij het lezen van de artikelkop. _/-\o_

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Uit Webwereld:
Vista is vandaag wereldwijd in zeventig landen in de verkoop gegaan. Microsoft heeft er volgens het persbureau vijf jaar aan gewerkt en zes miljard dollar aan ontwikkelkosten ingestoken.
6 miljard ontwikkelkosten. Zeg 100 $ per OEM-pakket ....... Dus na pakweg 60 miljoen stuks is MS Break-Even.

Ik herhaal mijn conclusie: MS heeft zijn geld binnen 3 maanden terugverdiend en niet na jaren zoals een aantal niet-economisch onderlegde tweakertjes hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Haaglander schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:52:
[...]

6 miljard ontwikkelkosten. Zeg 100 $ per OEM-pakket ....... Dus na pakweg 60 miljoen stuks is MS Break-Even.

Ik herhaal mijn conclusie: MS heeft zijn geld binnen 3 maanden terugverdiend en niet na jaren zoals een aantal niet-economisch onderlegde tweakertjes hier. :)
60 miljoen stuks verkopen in 3 maanden? Ik hoef geen economie te kennen om te weten dat dat wel héel erg positief gedacht is. Daar doen ze wel wat langer over hoor.

Hier valt te lezen dat er januari 2006 ongeveer 400 miljoen Windows XP's in gebruik zijn op dit moment (er is niet vermeld legaal danwel illegaal). Dan zou 60 miljoen stuks betekenen, dat 15% van alle gebruikers van Windows XP binnen 3 maanden overstapt. Is dat niet een beetje te positief gedacht? De meeste bedrijven zullen pas na SP1 over gaan stappen dus dat helpt ook niet echt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
wolkje schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:01:
[...]

60 miljoen stuks verkopen in 3 maanden? Ik hoef geen economie te kennen om te weten dat dat wel héel erg positief gedacht is. Daar doen ze wel wat langer over hoor.

Hier valt te lezen dat er januari 2006 ongeveer 400 miljoen Windows XP's in gebruik zijn op dit moment (er is niet vermeld legaal danwel illegaal). Dan zou 60 miljoen stuks betekenen, dat 15% van alle gebruikers van Windows XP binnen 3 maanden overstapt. Is dat niet een beetje te positief gedacht? De meeste bedrijven zullen pas na SP1 over gaan stappen dus dat helpt ook niet echt.
Voor PC's met een nog oudere Windows versie is het nu tijd om over te stappen. Ik ken een aantal mensen die ME hebben en die XP wilden overslaan.

Laat het tussen de 3 en 6 maanden zijn dat MS Vista heeft terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:15

SilencerNL

No remorse

Haaglander schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:25:
[...]

Zegt mij niks, Microsoft maakt sinds ennige jaren ruim gebruik van slimme, intelligente, goed opgeleide en zeer goedkope jongeren voor de ontwikkeling van Vista.

[afbeelding]

http://blogs.msdn.com/ie/archive/2005/10/28/486491.aspx
Lol! Iedereen in deze foto geeft met zijn handen (vingers) het getal 7 aan, behalve de jongevrouw rechts onderin! :D _/-\o_

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 13:35
Wim-Bart schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:27:
Eventjes een vergelijking zodat we weten waar we over praten:
aaarhg weer geen domein support in home versie
moeten we hier thuis allemaal ultimate gaan draaien ofzo?
nahja tegen de tijd dat de rest in huis over moet naar vista is ultimate wel illegaal verkrijgbaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Why have an operation in India??

Wednesday, November 09, 2005 11:16 AM by David Soussan
Because you can get a good quality software engineer with 5 years experience for $10K per annum is why. Apart from that, Indian software engineers are just as, but no more, talented and well educated as those in the USA or Europe. Any other explanation is sheer bullshit.

....... om over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilencerNL schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:15:
[...]

Lol! Iedereen in deze foto geeft met zijn handen (vingers) het getal 7 aan, behalve de jongevrouw rechts onderin! :D _/-\o_
Die man linksbovenin ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

harrald schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:26:
[...]

aaarhg weer geen domein support in home versie
moeten we hier thuis allemaal ultimate gaan draaien ofzo?
nahja tegen de tijd dat de rest in huis over moet naar vista is ultimate wel illegaal verkrijgbaar denk ik.
Behalve dat ik het helemaal eens ben met het gequote artikel hierboven over de activated tethers snap ik niet waar je domein support voor nodig hebt op de home versie. Draai je werkelijk AD voor die 3 pc's die je thuis hebt staan? (en betaal je wel netjes je 1000 euri voor je w2k3 server?)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
Servor schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 21:30:
[...]

Ik heb de retail versie van Vista Ultimate in bestelling staan (hopelijk maandag binnen), omdat ik op mijn gemak wil kunnen kiezen tussen 32 en 64 bits, en ik geen gelazer wil met het activeren van een OEM versie op een eventueel nieuwe PC (retail mag je meenemen mits je hem uninstalled van je eigen PC). 't Is een bak geld, maar ik verwacht er dan ook 4 á 5 jaar mee te doen.
wat heb je er omgerekent in euro's in totaal voor betaald als ik vragen mag,
je had em op overclockers.co.uk besteld he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:54

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:16:
[...]

En verder begrijp ik niet dat mensen zo kunnen zeuren over die prijs. Er zit nou eenmaal verschil tussen de prijs hier en in Amerika. Een stukje Goudse kaas betaal je in The USA denk ik wel het drievoudige voor, maar niemand die dat vreemd vind. Waarom dan bij software wel? Het lijkt wel alsof mensen nog steeds niet willen weten dat er voor het ontwikkelen van software nogal wat kosten worden gemaakt. Vergeet ook de kosten niet voor buiten Amerika, de vertaling bijvoorbeeld, dacht je dat dat voor niets gedaan word? Ik vind het volkomen logisch dat een Vista hier duurder is dan in Amerika. En verder mogen we opzich blij zijn dat MS hun OS in alle talen beschikbaar maakt, ze zijn je nergens toe verplicht hoor. En ja tuurlijk word er winst gemaakt mag dat ook al niet? Vergeet niet dat MS al 5jaar bezig is met ontwikkelen, die mensen moeten ook salaris krijgen.

Een LCD TV voor aan de muur word door een heleboel mensen gekocht zonder te er bij na te denken of dat het wel waard is. Die dingen kosten al snel 1500euro. dat is drie keer zoveel als een Vista Ultimate. Dacht je dat daar geen winst op word gemaakt door de fabrikant? Think again!
Daar komt nog eens bij dat ik (en met mij veel meer) veel meer tijd doorbrengen met een computer dan met een TV (ikzelf kijk bijna nooit tv). Het enige verschil is dat een LCD tv een mooi uiterlijk heeft en dat je hem kan vastpakken.

Nog een leuke, kledingwinkels. Die verkopen bijvoorbeeld een broek voor 120euro in het seizoen en na het seizoen is die broek opeens 70% goedkoper, kan je nagaan hoeveel winst hun maken. (maar niemand die er over klaagt)

Ja, het is een boel geld maar vergeet niet wat je ervoor krijgt en hoevaak je het gaat gebruiken. Als je daar bij nadenkt en verder alle zaken meerekent kan je eigenlijk niet anders zeggen dat het een terechte prijs is. En vind je dat niet, dan kan je altijd nog Windows 95, 98 of XP blijven draaien. Of stap desnoods over naar MAC OS waar je 129,95 neerlegt voor een jaar! Dat is uiteindelijk duurder dan Windows maar goed.

En dat je nog in guldens rekent moet je zelf weten maar de gulden bestaat niet meer en komt ook niet meer terug. Heb ook mensen in mijn omgeving die hun aankopen omrekenen in guldens en dan zitten van, tjonge wat duur is het geworden zeg. Vergeten ze alleen wel hun salaris ook om te rekenen. |:(
In al deze mooie vergelijkingen vergeet je één ding: concurrentie. Er zijn tig merken die lcd tv's aanbieden, en als we er even van uit gaan dat er geen prijsafspraken zijn tussen all lcd-fabrikanten ter wereld, dan is die prijs blijkbaar met een redelijke hoeveelheid winst voor de fabrikant gerechtvaardigd. En ja, er zijn al fabrikanten failliet door te lage winsten, dus de prijs zal wel kloppen.

Microsoft, daarentegen, heeft nog steeds ruim 90% van de markt in handen en haalt recordomzetten Ik las ergens dat ze voor iedere dollar 50 cent winst maakten, met een piek van rond de 80 cent, alleen dat kan ik helaas niet terug vinden. Microsoft kan in principe de prijs van Vista bepalen zonder dat iemand er veel aan kan doen of een keus heeft, en dat is het voornaamste verschil tussen al jouw voorbeelden en Vista.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Hertog schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:24:
Microsoft kan in principe de prijs van Vista bepalen zonder dat iemand er veel aan kan doen of een keus heeft
Mensen denken dat ze geen keus hebben... M.I. is dat meer een probleem van de mensen dan van Microsoft.

Windows is helemaal niet zo het bommetje zoals iedereen denkt. Ikzelf werk al jaren op Mac OS X (heb overigens vandaag wel Vista gekocht om virtueel te draaien). Mijn broer heeft mijn oude appel en mijn Pa en Ma draaien op Ubuntu. Het enige wat een probleem is geweest is dat mijn broertje 2 blokken geen SPSS kon draaien voor zijn studie, maar voor de rest zijn er genoeg alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Ik durf al te wedden dat er alleen al vandaag meer dan 1 miljoen exemplaren zijn verkocht...dus zo'n gekke schatting is dat niet.
wolkje schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:01:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

_DH schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:32:
[...]

Mensen denken dat ze geen keus hebben... M.I. is dat meer een probleem van de mensen dan van Microsoft.

Windows is helemaal niet zo het bommetje zoals iedereen denkt. Ikzelf werk al jaren op Mac OS X (heb overigens vandaag wel Vista gekocht om virtueel te draaien). Mijn broer heeft mijn oude appel en mijn Pa en Ma draaien op Ubuntu. Het enige wat een probleem is geweest is dat mijn broertje 2 blokken geen SPSS kon draaien voor zijn studie, maar voor de rest zijn er genoeg alternatieven.
Grappige post. Ik werk zelf namelijk ook inmiddels al weer bijna twee jaar met OS X. ;)

Microsoft heeft er geen probleem mee dat mensen denken geen keus te hebben, lijkt me zo ;) Ik snap wel wat je bedoeld, maar deze redenatie valt in dezelfde categorie als 'mensen moeten maar weten dat ze een virusscanner nodig hebben', 'mensen moeten zelf door hebben waar ze op moeten klikken en waar niet', en , bijvoorbeeld 'mensen moeten zelf maar door hebben hoeveel ze kunnen drinken tijdens het uitgaan'. Leuke theorie, maar in de praktijk werkt het nu eenmaal niet zo. De gemiddelde mens ziet op zijn werk, in de winkel, op internet en in boeken alleen Windows. Dus koopt deze Windows.

Om iets als een Mac of een Linux pc te kopen moet je al een bepaalde stap gezet hebben, en dat doet men nu eenmaal niet. Niet omdat ze allemaal denken dat Windows zo geweldig is, maar omdat voor veel mensen dat de enige keus is.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zou niet zozeer 'enige keus' zeggen, meer 'makkelijkste' keus. Alles om een doorsnee persoon is Windows, software, games en werk. Makkelijk (als in uitwisseling/kennis/leercurve) om dan ook thuis Windows te gebruiken. Als (zie ik in mijn kenniskring dan) mensen al moeite hebben met het leren van verplichte Windows (werk oid) en dan thuis nog eens te moeten leren met Mac of Linux, dat zie ik er maar echt weinig doen (ben ik er eentje van). Toen wij op het werk 1 PC lieten zien met Vista Business aan andere, die waren meteen verkocht. Zo mooi, zo elegant bla bla.. Ja Linux en Mac OS zullen dat ongetwijfelt ook wel zijn, maar ligt niet in 'hun straatje'.

Er gaat wel een Ultimate op het werk komen, voor alleen de bitlocker als meerwaarde (domein zit ook in business beide toch?). Als OEM versie zou ik mischien later die Ultimate nog eens overwegen (70 euro oid meer), maar dat zal pas komen als ik tegen limitaties van Home Premium aan zal lopen. Retail ga ik er niet eens over nadenken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 31-01-2007 01:11 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

SinergyX schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:10:
Ik zou niet zozeer 'enige keus' zeggen, meer 'makkelijkste' keus. Alles om een doorsnee persoon is Windows, software, games en werk. Makkelijk (als in uitwisseling/kennis/leercurve) om dan ook thuis Windows te gebruiken. Als (zie ik in mijn kenniskring dan) mensen al moeite hebben met het leren van verplichte Windows (werk oid) en dan thuis nog eens te moeten leren met Mac of Linux, dat zie ik er maar echt weinig doen (ben ik er eentje van). Toen wij op het werk 1 PC lieten zien met Vista Business aan andere, die waren meteen verkocht. Zo mooi, zo elegant bla bla.. Ja Linux en Mac OS zullen dat ongetwijfelt ook wel zijn, maar ligt niet in 'hun straatje'.
Ik denk dat dat nog verder gaat. Als ik naar de 'gewone mens' in mijn omgeving kijk, dan heeft die nog nooit van Linux gehoord en denkt ie bij Apple aan een iPod. Ik denk echt dat er weinig mensen zijn die überhaupt weten dat er alternatieven voor Windows zijn, laat staan dat ze gaan onderzoeken of die misschien beter zijn. Daarom kan Windows al jaren weg komen met dingen die we op andere gebieden nooit zouden accepteren: crashes ('tsja, computers he'), problemen met gebruikersvriendelijkheid ('die rotcomputers ook altijd') of ripoffs (jouw 'oh wat mooi!' terwijl andere systemen dat allang hebben). Mensen stellen Windows gewoon gelijk met 'een computer', met alle voor- en nadelen ervan. Ik zeg niet dat ze met een ander systeem altijd beter uit zouden zijn geweest, maar alleen dat ze gewoon niet weten of dat wel of niet zo is. Dus inderdaad 'enige keus'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Hertog schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:19:
Daarom kan Windows al jaren weg komen met dingen die we op andere gebieden nooit zouden accepteren: crashes ('tsja, computers he'),
Ik gebruik W XP nu al een jaar of 3 ,,,,,, heb nog nooit een crash (zoals bij W 98) meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Haaglander schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 07:16:
[...]

Ik gebruik W XP nu al een jaar of 3 ,,,,,, heb nog nooit een crash (zoals bij W 98) meegemaakt.
Idd, ik snap ook niet dat dit antieke paard nog steeds van stal gehaald word. Het enige blauwe scherm dat ik in XP gezien heb, was toen mijn geheugen rot bleek te zijn. En rot geheugen is rot geheugen, daar zal OS X ook niet helemaal tof op reageren gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smokalot schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:30:
[...]

in ultima is dit een klassiek probleem in de ethiek: stel je ziet een man op straat liggen die met een bot mes zijn tenen probeert af te snijden. Als je die man wilt helpen, geef je m dan een scherp mes, of probeer je in twijfel te trekken dat hij gelukkiger wordt van het afsnijden van zijn tenen?

Ik ga voor de laatste oplossing.
Misschien geniet hij wel van beide he, dus zegt hij nee tegen jouw gul gebaar en gaat dus verder met het botte mes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Is er ook een versie zonder al die grafische zooi, pimpe features, goede 'firewall', hd functionaliteit, encryptie bladiebla.

Maar wel met ondersteuning voor IIS, een betere explorer (ala windows commander, met tabs, bookmarks, gesplitst scherm) en meer/betere instellingen op het bureaublad. (shortcuts die werken, ala windows toets+I, internet explorer?) Ultimate kan mijn rug op, ik ben op zoek naar een developers editie! :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyctech
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-07 21:36
Waarom zoveel geld?
Waarom geen OEm versie/
BTW, waarom zijn de prijzen van de UK versie gelijk aan die van de NL versie, er zit daar geen vertaal werk in tenopzichte vn de US versie.
Ik gebruik altijd al de UK versie, mede omdat al mijn andere progjes ook engels talig zijn.
NL vind ik iets voor thuis gebruikers die geen engels kunnen 8)

BV: Battlefield 2 ( NL versie : Dit spel bevat engels talige componenten ) :+ NO Sh*t

De OEM geld voor 1 PC, hoe zit dat dan met de Retail versie? Kan k niet terug vinden op de MS site. Dus ik neem aan dat er geen verschil is. Maybe mag je bij de retail wel een ander moederbord installeren, als het sukk is.
Wie weet het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In dit topic zie je het langskomen
[Vista] Prijzen OEM-versies?
(imo OEM = niet overdraagbaar/computergebonden, Retail = overdraagbaar/niet computergebonden)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Haaglander schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 07:16:
[...]

Maar 'wij' zijn tweakers. ;) Ik had het hier over 'de gemiddelde gebruiker', en die heeft nog wel degelijk last van vastlopers en andere ongein. Mijn XP installatie doet het ook al anderhalf jaar prima hoor, maar ik krijg nog geregeld van mensen te horen dat hun computer 'weer eens kuren vertoont'. En dat gaat echt niet alleen maar om bij elkaar gezochte onderdelen waarop die handige buurjongen even een illegale XP gegooid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 20:21

Brupje

3D nerd

Servor schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 07:38:
[...]

Idd, ik snap ook niet dat dit antieke paard nog steeds van stal gehaald word. Het enige blauwe scherm dat ik in XP gezien heb, was toen mijn geheugen rot bleek te zijn. En rot geheugen is rot geheugen, daar zal OS X ook niet helemaal tof op reageren gok ik zo.
als explorer.exe is vastgelopen is windows ook gecrasht voor de meeste mensen :) endat gebeurd hier nog elke 3 uur :(

Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Brupje schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:03:
[...]

als explorer.exe is vastgelopen is windows ook gecrasht voor de meeste mensen :) endat gebeurd hier nog elke 3 uur :(
Mmmh, met FF 2 heb ik de laatste tijd ook crashes, met FF 1 had ik daar nooit last van. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Haaglander schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:11:
[...]

Mmmh, met FF 2 heb ik de laatste tijd ook crashes, met FF 1 had ik daar nooit last van. :|
H'mmm, nog nooit bij stilgestaan, maar tot FF 2 nooit crashes of BSOD's. Maar sinds FF 2 inderdaad last van pobleempjes. Daarvoor nooit problemen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

Wim-Bart schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:58:
[...]

H'mmm, nog nooit bij stilgestaan, maar tot FF 2 nooit crashes of BSOD's. Maar sinds FF 2 inderdaad last van pobleempjes. Daarvoor nooit problemen.
firefox zorgt voor kernel crashes? dat zou toch echt nooit mogen gebeuren!

bedenk ook dat er nog 1000 andere oorzaken zouden kunnen zijn dat je windows opeens BSODs geeft, en dat het heel goed mogelijk is dat 1 van die 1000 oorzaken toevallig ongeveer tegelijk met FF2 geintroduceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Ik heb eventjes zitten kijken waarom ik Ultimate moet kopen. Standaard gebruik ik voor XP de Pro versie en die voldoet. Straks ga ik een MCE bouwen maar tegen die tijd zien we wel verder.

Alle versies van Vista bezitten Windows Defender, Windows Firewall, Instant Search en Internet Explorer 7. Wanneer dit voldoende is dan heb je genoeg aan de Home Basic versie. Punten voor de diverse versies: HB=1, HP=1, B=1, U=1

De Aero interface is geen must, maar wel een leuke gadget, maar niet een reden om andere versies aan te schaffen. Dus Home Basic blijft een mogelijkheid. Punten HB=0, HP=1, B=1, U=1

Ik ga Vista niet op een Laptop installeren en ik heb geen PDA, het enige wat ik synchroniseer is mijn Nokia smartphone via BT. Dus voor Windows Mobility Center en Tablet PC Support voldoet Home Basic nog steeds. Punten HB=1, HP=0, B=0, U=0.

Het delen van documenten doe ik niet, daarvoor heb ik mijn SAMBA servertje en mijn Windows 2003 servertje staan. Windows Meeting Space kan nog veel meer, maar net zoals Netmeeting zal ik dat nooit gebruiken net zoals ik dat de afgelopen 10 jaar niet gebruikt heb. Dus voldoet Home Basic nog steeds. Punten HB=1, HP=0, B=0, U=0.

Ik gebruik de MCE functionaliteit niet, want daar komt straks een ander systeem voor, dus voldoet [b]Home Basic[b] nog steeds. Dit nieuwe systeem koppel ik straks aan één van mijn servers en niet aan mijn PC. Dus voldoet Home Basic nog steeds. Punten HB=1, HP=0, B=1, U=0.

Gelukkig maak ik backup's en ook nog gescheduled. Dus moet ik [b]Home Premium[b], [b]Business[b] of [b]Ultimate[b] nemen. Helaas gebruik ik al jaren met veel plezier Retrospect en Windows 2003 backup (remote) welke mijn werkstation(s) via de Gigabit verbindingen veilig stelt. Belangrijke data staat op de servers. Dus helaas voldoet Home Basic nog steeds. Punten HB=1, HP=1, B=0, U=0.

Vroeger had ik thuis een AD domein, tegenwoordig niet meer, is vervelend met fast user switching. Ik gebruik RDP maar niet naar mijn werkstation(s). Daarnaast heb ik het gratis TinyVNC in gebruik. Nu ondersteunen de Home versies gewoon werkgroup netwerken en IPv6 (waar ik ook nog mee speel). Dus voldoen alle Vista versies en dus ook de Home Basic. Punten HB=1, HP=1, B=0, U=0.

Ik heb in mijn werkstations geen Intel TDP chip zitten. Dus aan bitlocker heb ik ook niks. Dus kan ik net zo goed Home Basic nemen. Punten HB=1, HP=1, B=0, U=0.

Gelukkig maak ik DVD's en dat wil ik graag doen zoals ik dat met XP met CD's doe. Daar hebben Home Premium en Ultimate toegevoegde waarde. Punten HB=0, HP=1, B=0, U=1.

De standaard Windows games heb ik nooit gebruikt (op Freecell na) en de anderen bij mij thuis ook niet dus Home Basic voldoet. Punten HB=1, HP=0, B=0, U=0.

Ik doe nogal veel met Video's maken. Windows Moviemaker heb ik van mijn systeem af gegooid omdat het een, naar mijn inzicht, slecht programma is. Zelf ben ik gek van Pinnacle Studio 10. Dat blijf ik ook gebruiken. Dus voldoen de Home versies van Vista nog steeds. Punten HB=1, HP=1, B=0, U=0.

Als ik alles ga resumeren:
Home Basic: 9 Punten : € 129,00 = € 14,00 per punt
Home Premium: 7 Punten : € 282,00 = € 40,00 per punt
Business: 3 Punten : € 264,00 = € 88,00 per punt
Ultimate: 3 Punten : € 472,00 = € 157,00 per punt

Hieruit kan ik concluderen dat Home Basic voor mij het beste is, helaas wil ik Aero gebruiken dus wordt het Home Premium. Business sluit niet aan op mijn wensen en Ultimate is weggegooid geld.

Uitgaande van de puntwaardering van € 14,00 per punt:
Home Basic: 9x14 = € 129,00 : € 129,00-€ 129,00=€ 0,00 te veel betaald
Home Premium: 7x14 = € 98,00 : (€ 282,00-€ 129,00-)-€ 98,00= € 55,00 kost Aero en DVD-schrijven.
Business: 3x14 = € 42,00 : (€ 264,00-€ 129,00)-€42,00)= € 93,00 te duur voor niet gebruikte functionaliteit.
Ultimate: 3x14 = € 42,00 : (€ 472,00-€ 129,00)-€42,00)= € 301,00 te duur voor niet gebruikte functionaliteit.

Conclusie: Ultimate is zwaar onnodig voor algemeen gebruik en pure geldverbranding. Ga je voor OEM dan heb je 2 Home Premium licenties voor 1 Ultimate waarmee je dus legaal 2 systemen kan inrichten. Business is niet echt geschikt voor thuisgebruik en kan je beter vervangen door Home Premium. Home Premium komt bij FPP niet goed over tegenover Home Basic, ga je voor OEM licenties dan kan je beter investeren in Home Premium. Home Premium geeft gewoon het meeste functionaliteit voor je geld en Ultimate is geld weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

smokalot schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:48:
[...]

firefox zorgt voor kernel crashes? dat zou toch echt nooit mogen gebeuren!

bedenk ook dat er nog 1000 andere oorzaken zouden kunnen zijn dat je windows opeens BSODs geeft, en dat het heel goed mogelijk is dat 1 van die 1000 oorzaken toevallig ongeveer tegelijk met FF2 geintroduceerd is.
Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen, want ik zeg alleen dat het een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn. Overigens is het maar 2 keer geweest een BSOD en voor de rest draait het systeem al 2 jaar met de zelfde XP installatie zonder enig probleem en performed als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:54:
Maar 'wij' zijn tweakers. ;) Ik had het hier over 'de gemiddelde gebruiker', en die heeft nog wel degelijk last van vastlopers en andere ongein. Mijn XP installatie doet het ook al anderhalf jaar prima hoor, maar ik krijg nog geregeld van mensen te horen dat hun computer 'weer eens kuren vertoont'. En dat gaat echt niet alleen maar om bij elkaar gezochte onderdelen waarop die handige buurjongen even een illegale XP gegooid heeft.
Dat gebeurd inderdaad wel, maar dan kan je je direct de vraag stellen hoe het komt. Ergens waar ik de pc herstel als er problemen zijn, heb ik al gemerkt dat mevrouw met een P3 600mhz en 512mb ram probeert om een spel op te starten (waar haar pc eigenlijk al te zwak voor is), dan ineens ziet dat ze het verkeerde nummertje nog opstaan heeft in mediaplayer, dus ondertussen nog maar even iets aanklikken in mediaplayer, om dan ineens door te hebben dat ook word en outlook nog open staan. Dan even die afsluiten, en dan onderaan de taakbalk proberen terug op dat spel klikken. Ik hoef er geen tekeningetje bij te maken dat die pc dat niet aankan, en tóch 20 keer op dat kruisje blijven hameren als het schermpje niet direct verdwijnt. Dan is het uiteraard logisch dat je explorer.exe vast loopt.

Als je een pc goed configureert, dan krijgt de persoon die er mee werkt NOOIT blauwe schermen (zolang je hardware niet defect gaat) als je XP gebruikt. Ik heb klanten die nu al 4 jaar lang XP gebruiken en nog nooit een reïnstall nodig gehad hebben, terwijl dat zéker geen tweakers zijn. Mijn ervaring leert mij dat het juist wel bij die "door de familievriend ineengestoken systemen" met een "goedkope XP" zijn die dergelijke problemen hebben. Ik heb zelf met XP (3 pc's waarop die draait) nog nooit bluescreens gehad, en die doe gewoon de installatie en automatische updates aan. Ik heb op alledrie een gratis antivirus zitten (AVG) en niets van antispyware, en ik heb nog nooit last gehad met die bakken. En mijn pc kan niet weten of ik een tweaker ben of niet, ik behandel mijn systeem namelijk juist hetzelfde of andere mensen doen.

Het verschil zit er hem voornamelijk in dat gebruikers van linux/macOS weten waar ze mee bezig zijn en minder verknoeien. Ik heb al pc's binnen gekregen waar mensen mappen weggooien uit c:\windows als de schijfruimte vol staat. Ja dan doet je pc inderdaad soms raar en hapert hij, maar bij wie ligt de fout dan...

(trouwens heb ik zelf vaak last met acrobat reader in combinatie met mozilla. Als mijn connectie traag is waardoor ik langer dan 1 minuut moet wachten om een pdf binnen te hebben crasht gegarandeerd mozilla die de PDF direct opent, terwijl mijn IE daar geen last van heeft (die download de pdf en opent hem achteraf)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Wim-Bart schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:19:
Ik heb eventjes zitten kijken waarom ik Ultimate moet kopen. Standaard gebruik ik voor XP de Pro versie en die voldoet. Straks ga ik een MCE bouwen maar tegen die tijd zien we wel verder.
Mooie analyse, maar je puntentelling rammelt een beetje:
Wanneer dit voldoende is dan heb je genoeg aan de Home Basic versie. Punten voor de diverse versies: HB=1, HP=1, B=1, U=1
Hier voldoen alle versies en krijgen ze allemaal een punt.
Dus Home Basic blijft een mogelijkheid. Punten HB=0, HP=1, B=1, U=1
Hier voldoet Home Basic niet, maar aangezien je het niet nodig hebt blijft het en optie. Toch krijgen de andere versies punten, en HB niet.
..voldoet Home Basic nog steeds. Punten HB=1, HP=0, B=0, U=0.
Hier krijgt HB ineens een punt, en de rest niet, terwijl de rest tochook die functionaliteit heeft?
Dus voldoet Home Basic nog steeds. Punten HB=1, HP=0, B=0, U=0.
Hier idem: andere versies krijgen geen punten omdat ze te veel kunnen, en HB krijgt een punt omdat hij voldoet. Op zich prima redenatie, maar niet consequent met de eerste twee. En gaat het verder.
Hieruit kan ik concluderen dat Home Basic voor mij het beste is, helaas wil ik Aero gebruiken dus wordt het Home Premium. Business sluit niet aan op mijn wensen en Ultimate is weggegooid geld.
Ik onderschrijf je conclusie wel aan de hand van je de verklaringen die je erbij geeft, maar niet op basis van de puntentelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:03

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:44:
[...]
Ik hoef er geen tekeningetje bij te maken dat die pc dat niet aankan, en tóch 20 keer op dat kruisje blijven hameren als het schermpje niet direct verdwijnt. Dan is het uiteraard logisch dat je explorer.exe vast loopt.
Jij mag dat logisch vinden dat explorer.exe dan vastloopt, maar blijkbaar ben ik opgegroeid met systemen die niet vastlopen wanneer een toepassing crashed. Ik vind het dus NIET logisch dat explorer.exe dan vast loopt.
Een systeem mag alleen vastlopen wanneer er een probleem met de hardware is. anders niet.
De overige 19x kruisje hameren zou hetzelfde resultaat moeten hebben als gewoon clicken op de desktop. Niets meer en niets minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

servies schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:02:
Jij mag dat logisch vinden dat explorer.exe dan vastloopt, maar blijkbaar ben ik opgegroeid met systemen die niet vastlopen wanneer een toepassing crashed. Ik vind het dus NIET logisch dat explorer.exe dan vast loopt.
Een systeem mag alleen vastlopen wanneer er een probleem met de hardware is. anders niet.
De overige 19x kruisje hameren zou hetzelfde resultaat moeten hebben als gewoon clicken op de desktop. Niets meer en niets minder...
explorer.exe die crasht is wel een serieus verschil dan je systeem die een bluescreen vertoont. als explorer.exe crasht krijg je even een blauw scherm (het kleur van je standaard bureaubladachtergrond) en daarna herstart explorer.exe direct. Je systeem herstelt zijn fout en draait door (met de nietgecrashte programma's nog steeds open), als je namelijk lang genoeg wacht gaat je pc vanzelf wel door met werken. Als je alles door elkaar blijft doen met een pc die het niet kan verwerken krijg je miserie, maar dat is gewoon logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

in rechstreekse reactie op de topic titel :

NEE

als ik zie wat je extra krijgt in verglijking met de entreprise (1 versie lager d8 ik)
dat alleen het dvd edit gedoe extra is, vind ik dat om te huilen
een mediacenterfunctie opzich vind ik wel toegevoegde waarde hebben, maar om zoveel meer te betalen voor een beetje extra functionaliteit. niet dus

Meneer 1000 has spoken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

Wim-Bart schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:26:
[...]
Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen, want ik zeg alleen dat het een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn.
ik voelde me verbaasd, niet aangevallen :)

in algemene zin kun je trouwens zeggen dat een kernel crash *altijd* de schuld is van de kernel zelf, ook als het getriggered wordt door een userspace programma. Een kernel moet daar mee om kunnen gaan, die is de baas over userspace, niet andersom. (tenzij de hardware kapot is natuurlijk).

De kernel bestaat voor het grootste deel uit code die Microsoft zelf geschreven heeft, maar ook drivers van 3rd party fabrikanten draaien in kernelspace natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Interessant om te lezen! Bedankt, daar kan ik zeker wat mee!

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 15-09 15:02
dude123 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:15:
in rechstreekse reactie op de topic titel :

NEE

als ik zie wat je extra krijgt in verglijking met de entreprise (1 versie lager d8 ik)
dat alleen het dvd edit gedoe extra is, vind ik dat om te huilen
een mediacenterfunctie opzich vind ik wel toegevoegde waarde hebben, maar om zoveel meer te betalen voor een beetje extra functionaliteit. niet dus
Vergeet niet dat je nu een versie aanhaalt die niet voor consumenten is! De Enterprise versie wordt enkel en alleen verkocht in combinatie met SA/EA, dit aangezien Enterprise de versie is waarbij VLK (of in Enterprise KMS hetend, bij Business kan dat ook MAK zijn) gebruikt wordt.

Al mag er een illigale KMS server aanwezig zijn waardoor men toch Enterprise toch kan draaien is het niet de bedoeling dat je als consument deze in je vergelijkingen meeneemt, immers als consument kun je deze versie toch niet kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk als consument dat wel zal kunnen kopen.
Alleen dan direct via microsoft zelf en ook de reden opgeven waarom je die versie nodig heb.

Ik heb geleert nooit nooit te zeggen
of
Wat niet gaat kan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:47:
ik denk als consument dat wel zal kunnen kopen.
Alleen dan direct via microsoft zelf en ook de reden opgeven waarom je die versie nodig heb.

Ik heb geleert nooit nooit te zeggen
of
Wat niet gaat kan niet
tuurlijk kan je dat als consument wel kopen. Je kan alleen niet slechts 1 enterprice licentie kopen, maar enkel een compleet support contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:19:
[...]

Ik denk dat dat nog verder gaat. Als ik naar de 'gewone mens' in mijn omgeving kijk, dan heeft die nog nooit van Linux gehoord en denkt ie bij Apple aan een iPod. Ik denk echt dat er weinig mensen zijn die überhaupt weten dat er alternatieven voor Windows zijn, laat staan dat ze gaan onderzoeken of die misschien beter zijn. Daarom kan Windows al jaren weg komen met dingen die we op andere gebieden nooit zouden accepteren: crashes ('tsja, computers he'), problemen met gebruikersvriendelijkheid ('die rotcomputers ook altijd') of ripoffs (jouw 'oh wat mooi!' terwijl andere systemen dat allang hebben). Mensen stellen Windows gewoon gelijk met 'een computer', met alle voor- en nadelen ervan. Ik zeg niet dat ze met een ander systeem altijd beter uit zouden zijn geweest, maar alleen dat ze gewoon niet weten of dat wel of niet zo is. Dus inderdaad 'enige keus'.
Het leven van de moderne mens is wat drukker dan in de jaren '80, net zo rond de opkomst van Microsoft. In het hedendaagse leven hebben mensen het steeds drukker, 2 verdieners zijn normaal en die moeten ook nog wassen, eten, strijken, kids halen en brengen etc etc. Dat is vaak om een bepaald niveau van levensstijl er op na te houden. Dat is hun keuze, ik zou niet graag met ze willen ruilen. Heb je ooit wel eens uitegrekend wat mensen daardoor aan vrije tijds invulling kunen besteden ? Die ligt enorm laag, exacte cijfers, ik zou ze niet eens willen weten want ik vind dat erger dan de ergste horro film.

In dat verlengde blijft er dus aan besteedbare computer minuten, want over uren wil ik al niet eens praten, heel weinig over. Die worden dan in het algemeen gebruikt voor online bankieren, foto's uploaden en laten printen, een documentje typen, wat online bestellen en wat specifieke informatie opzoeken. In dat kader, als je praat over Linux, dacht je nu werkelijk dat de gemiddelde thuisgebruiker tegenwoordig tijd heeft om Linux te leren, om bepaalde drivers en progamma's goed werkend te krijgen erop, of er zin in heeft om naar oplossingen te zoeken om iets werkend te krijgen daar waar MS vrijwel alles direct op draait of installeert ? Sta hier maar eens bij stil en lees je eigen mening dan nogmaals. Feiten en een persoonlijke mening zijn vaak anders dan de realiteit ;)

Je post verderop dat veel mensen bij Apple denken aan een iPod komt dat Apple zichzelf zo heeft geprofileerd en het zelf in de hand heeft gewerkt. Er relatief weinig Apple center's, er word veel reclame gemaakt voor de iPod en zijn vrijwel overal te verkrijgen + dat de Mac aan bekendheid heeft ingeboet doordat Apple hun Mac's bij bekende retailers heeft weggehaald uit hun assortiment en dus minder "gezien" worden door consumenten. Dit is gedaan vanwege kostenbesparing maar als ik het fora hier lees zijn de service verlening meningen over de verschillende Apple centra's uiteenlopend van uistekend tot waardeloos. Voor een merk als Apple vind ik dat beneden peil om dat ze nu eerder twijfel zaaien dan betrouwbaarheid.

Ik vind dat Microsoft traag is geweest in hun ontwikkeling van software maar ze hebben bewezen met XPsp2 een volwassen besturings systeem neer te zetten, waardoor het vertrouwen onder de gebruikers alleen maar is toegenomen, zo ook de bekendheid van MS. Daarbij komt dat Microsoft veel meer activa hebben dan Apple of Linux suppliers, een groot voordeel lijkt mij omdat alles uit komt op een MS website waardoor ze makkelijker een grote doelgroep bereiken.

Voor mij als eind gebruiker is Vista belangrijk voor gamen, omdat ik al vanaf het eerste spel op de pc, Wolfenstein, de grafische ontwikkeling volg. Verder heeft mijn XP machine me meer geld opgebracht dan gekost, niet alleen op zakelijk gebied maar ook qua tijdswinst, aangezien er vele software paketten naadloos aansluiten op een MS OS, dan bijvoorbeeld een Linux of Appls systeem. Dus waarom niet het geld er voor neertellen ? Bij de Mac betaal je ook voor de software, alleen zijn het verkapte prijzen, aangezien je zogenaamd een hoop geld betaald voor een goed systeem, terwijl de specs. voor dat geld vaak velen malen lager ligt dan wanneer je een IBM cloon aanschaft. En wat zit er anders in een Mac dan in een PC ? Niets, behalve dat het OS speciaal is ontwikkeld voor een bepaalde hardware combinatie en daardoor zogenaamd sneller werkt. Jekan zeggen dat de UNIX code speciaal daarvoor is ontworpen en dus beter is, je kan ook jezelf de vraag stellen of dat je daardoor juist niet beperkt word, gezien de vaak duurdere en moeilijkere upgrade's. EN persoonlijk neem ik liever een Stacker behuizing dan een G5 behuizing, maar smaak verschilt en valt niet over te twisten :)

Nee, laat mij maar gewoon voor een MS OS betalen en ik heb daarmee ook alle basics in bereik. Het jammerlijke vind ik alleen dat MS door de EU word aangepakt voor een mediaspeler, onder het mom van valse concurrentie, maar dat Apple, waarvoor hetzelfde geldt, nog steeds gewoon mag doorgaan met hetzelfde principe. Mede hierdoor krijg ik de indruk dat er een stevige lobby plaatsvind in Brussel tegen MS, wat enigsinds normaal is in de politiek, maar het neigt vaak wel naar corruptie zeker als je 2 bedrijven met dezelfde "fout" anders behandeld.

Rede te meer om MS OS te gebruiken ;) Waar zou de wereld zijn zonder techniek ? Wees dan reeel en druk morgen MS wereldwijd de markt uit. Waarom gebeurt dit niet ? Omdat overheden ook wel inzien dat dan de wereldeconomie volledig in elkaar stort en we teruggeduwd worden in de vooroorlogse industrie. Daarbij komt dat velen soft/hardware developers werkzaam zijn in deze branche, hun geld ermee verdienen en dermate veel arbeidsplaatsen creeerd dat door dat aantal arbeiders hele landen in 1 klap zonder werk komen te zitten. Mensen praten teveel over een monopoly positie, maar speel het spel monopoly zelf maar eens, dan wil je maar ding : Winnen, en dat kan alleen als je heel veel geld vergaard en je medespelers blut speelt, en dat doet MS niet eens ;)

Maar goed, het is een visie mijnerzijds en daar blijf ik achter staan. Als een ander OS mij net zoveel kan bieden als dat van MS, of net even beter, dan zou ik altijd overwegen om over te stappen. APple zal dit nooit kunnen omdat ik niet aan 1 merk hardware wil vastzitten en Linux zal het nooit lukken omdat er veel teveel verschillende distro's zijn die allemaal weer anders werken, als ze al doen wat ik wil ;)

I rest my case }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Parabellum: Behoorlijke windows-fanboy zie ik alweer ;) Echter, ik kan niet uit je betoog halen of je Vista Ultimate nu wel of niet 500eutjes waard vind? :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 00:43:
[...]
In dat verlengde blijft er dus aan besteedbare computer minuten, want over uren wil ik al niet eens praten, heel weinig over.
mensen zitten makkelijk 50 uur per week achter een computer, en aangezien telefoons en televisies ook steeds meer echte computer worden, wordt dat alleen maar meer de komende jaren. 1% efficiencywinst heeft dus al een enorm effect.
dacht je nu werkelijk dat de gemiddelde thuisgebruiker tegenwoordig tijd heeft om Linux te leren, om bepaalde drivers en progamma's goed werkend te krijgen erop, of er zin in heeft om naar oplossingen te zoeken om iets werkend te krijgen daar waar MS vrijwel alles direct op draait of installeert ?
natuurlijk hebben gebruikers er helemaal geen zin in om dingen aan de gang te krijgen, dat geldt voor mensen die wat voor computer dan ook voor hun neus hebben, linux, mac of windows. Het punt is dat als mensen dat niet willen, dat ze dan ook zouden moeten kiezen voor het systeem waar ze daar het minste last van hebben, maar dat kunnen ze nooit als ze niet weten wat er is.
Ik vind dat Microsoft traag is geweest in hun ontwikkeling van software maar ze hebben bewezen met XPsp2 een volwassen besturings systeem neer te zetten, waardoor het vertrouwen onder de gebruikers alleen maar is toegenomen, zo ook de bekendheid van MS.
Voor veel gebruikers is XP een prima OS, maar voor veel mensen zou een Mac of linux PC een zeker gelijkwaardige keus zijn, met bepaalde voor- en nadelen voor alle keuzeopties. Als we een beschrijving geven van de status quo ben ik met je eens dat de naam van MS een belangrijke optie is, en dat MS de eerste was met een redelijke GUI tegen een goede prijs, enz enz, maar het is de vraag of dat *nu* ook nog een gewenste situatie is.
Verder heeft mijn XP machine me meer geld opgebracht dan gekost, niet alleen op zakelijk gebied maar ook qua tijdswinst, aangezien er vele software paketten naadloos aansluiten op een MS OS, dan bijvoorbeeld een Linux of Appls systeem.
Mijn vriendin kijkt hetzelfde aan tegen haar iBook, t zal er maar net van afhangen welke applicaties je gebruikt, en je persoonlijke voorkeur.
Nee, laat mij maar gewoon voor een MS OS betalen en ik heb daarmee ook alle basics in bereik.
het lijkt me nogal logisch dat jij de software moet gebruiken die *jij* prettig vindt, en helemaal niemand anders. Het is alleen wel zo netjes om anderen dan ook hun persoonlijke voorkeur te laten hebben, en die neem je ze af als je bijvoorbeeld .docjes rondstuurt, of je website alleen voor Internet Explorer maakt.
Het jammerlijke vind ik alleen dat MS door de EU word aangepakt voor een mediaspeler, onder het mom van valse concurrentie, maar dat Apple, waarvoor hetzelfde geldt, nog steeds gewoon mag doorgaan met hetzelfde principe.
Als het aan mij zou liggen zouden bepaalde dingen die Apple doet ook allang verboden moeten worden en hard aangepakt, maar ik kan je wel vertellen wat een doorslaggevende reden is om MS wel aan te pakken en Apple niet: marktaandeel, en de macht die daarmee gepaard gaat. MS is veroordeeld voor misbruik van hun monopolie, in dit geval omdat zij de kans van andere mediabedrijven geld te verdienen verkleinen, omdat zij kunnen bepalen welke mediaspeler 95% van de mensen heeft, zonder dat ze er bewust voor gekozen hebben.
Mede hierdoor krijg ik de indruk dat er een stevige lobby plaatsvind in Brussel tegen MS, wat enigsinds normaal is in de politiek, maar het neigt vaak wel naar corruptie zeker als je 2 bedrijven met dezelfde "fout" anders behandeld.
het is dus subjectief of het nou dezelfde fout is, en ja, sommige lobbies zijn erg smerig, maar MS doet zijn deel daarvan ook hoor. Steve Ballmer die met Munchen gaat praten als ze willen overstappen op linux bijvoorbeeld.
Rede te meer om MS OS te gebruiken ;) Waar zou de wereld zijn zonder techniek ? Wees dan reeel en druk morgen MS wereldwijd de markt uit. Waarom gebeurt dit niet ? Omdat overheden ook wel inzien dat dan de wereldeconomie volledig in elkaar stort en we teruggeduwd worden in de vooroorlogse industrie.
MS heeft zijn monopolie in een jaar of 10 gekregen, en kan m ook rustig weer kwijtraken in 10 jaar aan betere alternatieven, zonder daaropvolgende apocalyps ;)
Daarbij komt dat velen soft/hardware developers werkzaam zijn in deze branche, hun geld ermee verdienen en dermate veel arbeidsplaatsen creeerd dat door dat aantal arbeiders hele landen in 1 klap zonder werk komen te zitten.
we blijven software en hardware nodig hebben, alleen dan zijn die 10000 devvers in dienst van 100 bedrijven in plaats van 1.
Maar goed, het is een visie mijnerzijds en daar blijf ik achter staan. Als een ander OS mij net zoveel kan bieden als dat van MS, of net even beter, dan zou ik altijd overwegen om over te stappen.
Hertog beweert volgens mij dat hoewel jij en ik de keuze op zich zien, heel veel andere mensen die keuze niet zien. En als MS dus niet afgerekend wordt op zijn prestaties (want ze kopen het toch wel, aangezien ze zich niet bewust zijn van een keuze), is dus ook de motivatie om het beter te doen weg.
APple zal dit nooit kunnen omdat ik niet aan 1 merk hardware wil vastzitten en Linux zal het nooit lukken omdat er veel teveel verschillende distro's zijn die allemaal weer anders werken, als ze al doen wat ik wil ;)
Er zijn ook 15 verschillende versies van Vista, en die werken toch ook allemaal net iets anders? Mijn inschatting is dat er in de niet al te verre toekomst linuxgebaseerde oplossingen zullen zijn die je in ieder geval zouden doen twijfelen aan de keiharde "nooit!" die je schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:16:
En verder begrijp ik niet dat mensen zo kunnen zeuren over die prijs. Er zit nou eenmaal verschil tussen de prijs hier en in Amerika. Een stukje Goudse kaas betaal je in The USA denk ik wel het drievoudige voor, maar niemand die dat vreemd vind.
Hooguit anderhalf keer zoveel. ;)

Overigens is er sowieso een belangrijke rekenfout die veel mensen maken. Hier in de VS zijn alle prijzen altijd ZONDER BTW (Sales Tax) en in Nederland MET 19% BTW.

Windows Vista in de USA kost $399, en als ik hier in California bij de kassa kom betaal ik nog eens 8.75% extra aan Sales Tax, dus: $433,92. (In andere staten varieert dit tussen de 0% en de 9%, elke staat heeft een eigen sales tax, enkele staten hebben geen sales tax)

Windows Vista in Nederland kost EUR 499, maar dat is inclusief BTW van 19%. Zonder BTW zou dat dus 404.19 zijn.

Dus:

In de USA: $399 zonder BTW
In Nederland: EUR 404.19 zonder BTW.

En dan wordt het verschil toch een heel stuk kleiner. Dat is dus het deel wat Microsoft er aan overhoud, als we dus de delen die naar de staat gaan in BTW er even afhalen.
Waarom dan bij software wel? Het lijkt wel alsof mensen nog steeds niet willen weten dat er voor het ontwikkelen van software nogal wat kosten worden gemaakt. Vergeet ook de kosten niet voor buiten Amerika, de vertaling bijvoorbeeld, dacht je dat dat voor niets gedaan word? Ik vind het volkomen logisch dat een Vista hier duurder is dan in Amerika.
En als je naar het verschil kijkt ZONDER BTW of Sales Tax is het echt helemaal geen schrikbarend verschil. De Nederlandse DVDs (en andere Europese talen) worden ook in Europa geperst, en dus maakt Microsoft ook in Euro's kosten.

Mensen kijken naar een nummer ($399 vs EUR 499) en kijken niet verder dan hun neus lang is. Met de BTW eraf gehaald is het verschil echt niet groot meer tussen de Amerikaanse en Nederlandse verkoopsprijs.

Microsoft maakt in ieder geval niet bakken meer winst in Nederland, het grootste verschil is de 19% BTW die naar onze Nederlandse staatskas gaat.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
maartena schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 07:22:
Maar als ik die 399 tegen de huidige wisselkoers omreken kom ik nog wel op een leuk verschil uit. Verder wel eens met je verhaal hoor, daar niet van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 02:05
Ja ok, maar waarom wordt er gerekend 1 dollar is 1 euro?? Dat is niet zo, wisselkoers weetjewel. Ik dacht altijd dat het verhaal was dat hoe sterker je euro was hoed goedkoper producten uit andere gebeiden werden..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smokalot schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 02:41:
mensen zitten makkelijk 50 uur per week achter een computer, en aangezien telefoons en televisies ook steeds meer echte computer worden, wordt dat alleen maar meer de komende jaren. 1% efficiencywinst heeft dus al een enorm effect.
Dat is vaak voor bedrijfsdoeleinden dan, ik ken in mijn omgeving niemand die meer dan 1u/dag op zijn pc zit (voor privégebruik en een niet-tweaker zijnde. Jeugd tel ik hierin ook niet mee, daar is het namelijk de ma/pa die de licentie betaalt en productiviteit is bij hun toch nog niet van toepassing.)

99.9% van het kantoorwerk is door lichte pc's al makkelijk uit te voeren, en daar zal je dus door je Linux-systeem geen 1% efficiencywinst op maken. De kans dat er vanuit je personeel protest komt omdat je overschakelt naar linux en een ander programma zal je véél meer kosten aan goodwill.
(wat bij 50% van het personeel al zou helpen is ze een typcursus aanbieden. Daarmee zou je pas 10tallen procenten efficiency winst kunnen halen)
natuurlijk hebben gebruikers er helemaal geen zin in om dingen aan de gang te krijgen, dat geldt voor mensen die wat voor computer dan ook voor hun neus hebben, linux, mac of windows. Het punt is dat als mensen dat niet willen, dat ze dan ook zouden moeten kiezen voor het systeem waar ze daar het minste last van hebben, maar dat kunnen ze nooit als ze niet weten wat er is.
Een mens gaat pas verder kijken als hij van iets last heeft. Er is geen groot punt (waar ik nu op kom) waarvan ik zeg "shit microsoft heeft dat hier slecht geprogrammeerd, ik wil iets anders". En ik ben er zeker van datdat bij Linux & Apple ook zo zal zijn, daar zullen namelijk ook wel hier en daar dingen zijn die ik graag anders zou willen zien. In wat jij zegt moet je dus de 3 systemen eerst geprobeerd hebben voor je kan kiezen. Realistisch gezien inderdaad wel, maar vergelijk dat met bevoorbeeld een auto (of vriendin). Je test ook niet alle mogelijke opties eerst uit vooraleer je de keuze maakt, terwijl het daarbij over een véél grotere beslissing gaat.
Voor veel gebruikers is XP een prima OS, maar voor veel mensen zou een Mac of linux PC een zeker gelijkwaardige keus zijn, met bepaalde voor- en nadelen voor alle keuzeopties. Als we een beschrijving geven van de status quo ben ik met je eens dat de naam van MS een belangrijke optie is, en dat MS de eerste was met een redelijke GUI tegen een goede prijs, enz enz, maar het is de vraag of dat *nu* ook nog een gewenste situatie is.
Linux zie ik eerder als een alternatief dan Mac. Mac heeft een veel te klein dealernet. Ok, ze hebben volgens de site veel verkooppunten, maar als ik er alles gelijk de carrefour afhaal (dus de winkelketens waar ze 0,0 verstand hebben van je mac, blijf ik met 1 dealer in Gent over. Je kan een groot deel inderdaad via internet kopen, maar dat doe ik gewoon niet.
Qua pcdealers heb je een véél groter net, gesteld dat die ook kennis zouden hebben van Linux (en zo zullen er wel een paar tussen zitten), dan kan je op dat vlak ook support krijgen, en kom je daarmee gelijkwaardig uit.

Veel mensen zijn waarschijnlijk blij met grote centra omdat de prijs daar lager gaat; de service is daar sowieso kleiner. Ik kan een pc-dealer waar ik nog vaak ga de zondag opbellen als ik een stuk dringend nodig heb (moet natuurlijk wel een courant artikel zijn), hij opent gewoon 5 minuten zijn winkel en ik heb mijn stuk. Dat het mss 10€ duurder is maakt allemaal niet zoveel uit, als je je stukken maar snel hebt. Meer dealers => grotere stock voorradig.
Mijn vriendin kijkt hetzelfde aan tegen haar iBook, t zal er maar net van afhangen welke applicaties je gebruikt, en je persoonlijke voorkeur.
Hier haal ik het punt naar boven dat vaak boven komt drijven; games. Zeer veel gebruikers gamen op hun pc (al dan niet als primaire functie), en kunnen daardoor geen kant op met een Mac / Linux (tenzij je emulators ofzo gaat gebruiken), maar die games zijn nog steeds geschreven om perfect op een windows te passen. Het kan zijn dat ze werken in Linux, maar daar ben je niet zeker van (en als er dan dingen zoals Steam ed bijkomen, weet je al helemaal niet meer of het nog zal functioneren aangezien steam wel vaker iets herkend als een cheat terwijl het dat niet eens is)
het lijkt me nogal logisch dat jij de software moet gebruiken die *jij* prettig vindt, en helemaal niemand anders. Het is alleen wel zo netjes om anderen dan ook hun persoonlijke voorkeur te laten hebben, en die neem je ze af als je bijvoorbeeld .docjes rondstuurt, of je website alleen voor Internet Explorer maakt.
.doc/.xls en die andere vaakgebruikte documenten zijn toch perfect compatibel met openoffice (wordt toch altijd beweerd)? Indien dat niet het geval is, als jij je OO-variant van een .doc doorstuurt, dan kan de Word-gebruiker waarschijnlijk sommige features in de opmaak ook niet juist weergeven, dus deze situatie is er aan beide kanten. Jij als OO-gebruiker gaat ook file's rondsturen die iemand die voor word gekozen heeft niet perfect kan lezen.
Daar zie ik ook het probleem niet van in, aangezien ik mijn .doc-files toch altijd naar PDF omzet en in pdf doorstuur als ze klaar zijn. Als ik samen met iemand een werk heb ga ik ervan uit dat hij met .doc files werkt, doet hij dat niet dan zoekt hij maar een programma dat die .doc's kan lezen. Het is zijn keuze om met een afwijkend programma te werken. Ik durf namelijk gerust zeggen dat MS Word vantegenwoordig gewoon de standaard (en daarmee zeg ik niet de referentie) is, dus als je zelf kiest deze standaard niet te kunnen gebruiken is dat je eigen keuze.
Als het aan mij zou liggen zouden bepaalde dingen die Apple doet ook allang verboden moeten worden en hard aangepakt, maar ik kan je wel vertellen wat een doorslaggevende reden is om MS wel aan te pakken en Apple niet: marktaandeel, en de macht die daarmee gepaard gaat. MS is veroordeeld voor misbruik van hun monopolie, in dit geval omdat zij de kans van andere mediabedrijven geld te verdienen verkleinen, omdat zij kunnen bepalen welke mediaspeler 95% van de mensen heeft, zonder dat ze er bewust voor gekozen hebben.
Ik vind het op zich best wel grappig. MS wordt verplicht om een AA versie (dus zonder mediaplayer) uit te brengen. Ze doen dat ook, en dan opent men hier binnen het kwartier (bij wijze van spreken dan) een topic over hoe men tóch mediaplayer 11 in zijn office krijgt. Hoezo de consument wil mediaplayer niet krijgen?
Als je trouwens windows mediaplayer niet meer wil gebruiken, geef dan aan dat je die file-types door een ander programma wil laten openen (dat gebeurt zelfs automatisch als je winamp oid installeert), en het probleem is al opgelost. Waar zit je dat met Suse die beslist om met zijn OS bepaalde software (zoals OO dacht ik zelfs) mee te leveren? Dit is dan even erg een keuze opdringen zoals microsoft doet. Hier gaan ze dus in de fout. Hoe groot je marktaandeel ook is, de technieken die je gebruikt zouden gelijk moeten blijven. Als ze beiden in de fout gaan moeten ze beiden teruggefloten worden, niet alleen MS omdat die 1) groot zijn 2) de boete's makkelijk kunnen betalen zonder ineens een storm van protest over zich te krijgen. Geef apple een boete wegens misbruik van een monopoly, en de hele apple-community gaat over de zeik, geef microsoft een boete en het MS-gebash kan weer niet op.
het is dus subjectief of het nou dezelfde fout is, en ja, sommige lobbies zijn erg smerig, maar MS doet zijn deel daarvan ook hoor. Steve Ballmer die met Munchen gaat praten als ze willen overstappen op linux bijvoorbeeld.
Is dit smerig? Dit is de normale gang van zaken hoor, als mijn vader's werk een volledig gebouw wou omschakelen van IBM naar Fujitsu-Siemens (het gaat hier over zo'n 1000tal desktops) zijn daar verschillende keren sales-verantwoordelijken van beide bedrijven over de vloer geweest. Eerst FS om een voorstel uit te werken, daarna IBM om dat voorstel onderuit te praten en een goedkoper prijsje aan te bieden en ga zo maar door. Ik zie niet in waarom het dan een probleem zou zijn dat softwarefabrikanten dat ook doen, ze proberen beiden hun product te verkopen.
MS heeft zijn monopolie in een jaar of 10 gekregen, en kan m ook rustig weer kwijtraken in 10 jaar aan betere alternatieven, zonder daaropvolgende apocalyps ;)
Geleidelijk aan misschien wel, maar in 10 jaar is echt een utopie. MS moet wel heel slecht programmeren om over te gaan op een alternatief, zolang je namelijk tevreden bent / kan blijven doen wat je wil schakel je niet zo snel over. Ik heb win95 / win 98 gehad, en daarna is de millenium dan uitgekomen (wat toch wel een dieptepunt was). Deze heb ik gewoon overgeslaan en direct van 98 naar XP gegaan. Stel nu dat Vista een gigantische flop zou worden, dan wil ik gerust met mijn XP (of server 2003) nog 3a4 jaar doen eer de opvolger komt. Voor 3 jaar een beter alternatief doe ik geen moeite om een nieuw systeem aan te leren. Dat de hardwareeisen wat minder zijn kan best zijn, dan moet er maar een latje ram extra in. Aan 100€/gig kan je toch niet sukkelen.
we blijven software en hardware nodig hebben, alleen dan zijn die 10000 devvers in dienst van 100 bedrijven in plaats van 1.
Maar dan moet je voordat je een keuze voor een pakket maakt paketten vergelijken. Dit doet een tweaker graag, de gewone klant niet. Die klant wil de winkel binnenwandelen, naar het softwarerek lopen en daar onder de juiste hoofding een doosje meenemen. Of dat het beste is of niet maakt de consument niet uit, kijk maar naar hoe vaak Norton verkocht wordt. Als je ook maar 1 review op internet leest weet je hoe het zit, maar blijkbaar blijven de mensen het kopen omdat ze de naam kennen. En qua antivirussoftware is er wél concurrentie, en er zijn ook prima gratis alternatieven.
Hertog beweert volgens mij dat hoewel jij en ik de keuze op zich zien, heel veel andere mensen die keuze niet zien. En als MS dus niet afgerekend wordt op zijn prestaties (want ze kopen het toch wel, aangezien ze zich niet bewust zijn van een keuze), is dus ook de motivatie om het beter te doen weg.
Dat denk ik niet. Voor de thuismarkt wel ja, daar kunnen ze redelijk zeker van zijn, maar voor de Servermarkt / bedrijfspc's moeten ze echt opletten en goed doorwerken. Bij servers heeft Linux namelijk al een mooi deel, dus daar moet er effectief wel een goed alternatief neergezet worden, of de servermarkt verlinuxt helemaal. Aangezien MS zijn serverproducten vaak redelijk aansluiten tegen de desktopproducten (drivers voor winXP zijn vb bijna allemaal bruikbaar onder server 2003), zullen automatisch ook de desktopproducten mee evolueren. Als je de evolutie ziet die MS vanaf 1998 tot 2006 gemaakt heeft (windows 98 first edition vs win XP SP2), dan kan je niet anders dan erkennen dat ze een enorme weg afgelegd hebben.
Er zijn ook 15 verschillende versies van Vista, en die werken toch ook allemaal net iets anders? Mijn inschatting is dat er in de niet al te verre toekomst linuxgebaseerde oplossingen zullen zijn die je in ieder geval zouden doen twijfelen aan de keiharde "nooit!" die je schrijft.
Apple durf ik ook nooit zeggen (tenzij ze hun hardware-strategie volledig omslaan), bij Linux zeg ik heel misschien. Als MS 10 jaar lang shit uitbrengt zal mijn vorige windowsversie waarschijnlijk hopeloos verouderd zijn. Zolang ze telkens een goede en een slechte versie afwisselen stap ik zeker niet over (zelfs al kost een licentie 500€), ik doe er namelijk de moeite niet voor om aan te passen.

wat betreft die 399$ vs die 404€; het is 308€ tegen 404€ met de huidige wisselkoers. Dit scheelt 96€, alsof dat veel is. Verder zit microsoft wél met het risico dat de euro ineens zou vallen in waarde, dan blijven ze namelijk hun windows hier aan dezelfde prijs verkopen. Als de dollar 1.01$=1€ (nu staat hij op 0.77; dus een dergelijke stijging kan best voorvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Laatst online: 03-06 16:09
Wat ik me afvraag is waarom mensen zich zo verschrikkelijk druk maken om prijsdiscriminatie. Het klopt helemaal dat ze in Amerika minder betalen dan in Nederland, maar wat dan nog.. Ik China is er ook een andere prijs dan in NL.. Nu zijn dit geen argumenten om het te accepteren, maar alle mensen in NL accepteren het wel op andere gebieden. Een goed voorbeeld is de trein.
Als student heb je een OV, gratis reizen, als 65+'er prijs je korting, als 5 jarig kind krijg je korting. Als Jan Modaal betaal je het volle pond.
Loopt iedereen hier over te huilen of is dat wel aanvaardbaar?

Het enige verschil qua prijsdiscriminatie tussen de NS en Microsoft is dat de NS het op leeftijd doet en MS geografisch (nouja, ook studentenlicenties voor weinig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 19:56
Echt hoor, wat een stel krenten hiero.

Heb zelf een MSDNAA abbo, maar ik heb toch ultimate besteld (msdnaa heeft alleen business) omdat ik graag ook de media center heb. De systeembuilder licentie kost 170,- (en wie op tweakers is niet skilled genoeg daarvoor?).

XP heb ik nu 6 jaar gebruikt, dus het kost nada in verhouding tot de tijd en plezier die ik ervan heb. Niet zo hebberig zijn er drink is een biertje minder, is ook goed voor je gezondheid.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:47:
[...]
Dat is vaak voor bedrijfsdoeleinden dan, ik ken in mijn omgeving niemand die meer dan 1u/dag op zijn pc zit (voor privégebruik en een niet-tweaker zijnde. Jeugd tel ik hierin ook niet mee, daar is het namelijk de ma/pa die de licentie betaalt en productiviteit is bij hun toch nog niet van toepassing.)
de tijd van iemand die niet werkt is niet waardeloos lijkt me, hij is alleen moeilijk in geld uit te drukken.
99.9% van het kantoorwerk is door lichte pc's al makkelijk uit te voeren, en daar zal je dus door je Linux-systeem geen 1% efficiencywinst op maken. De kans dat er vanuit je personeel protest komt omdat je overschakelt naar linux en een ander programma zal je véél meer kosten aan goodwill.
Ik denk dat linux in sommige gevallen bedrijven heel veel kan besparen, al is het maar op beheerskosten. Soms ook niet, en soms rechtvaardigen de overstapkosten de besparing op lange termijn niet, maar soms ook wel. Ik weet dat mijn faculteit, die macs heeft, met veel minder systeembeheerders per student doet dan andere faculteiten, terwijl ze juist meer diensten bieden.
Een mens gaat pas verder kijken als hij van iets last heeft. Er is geen groot punt (waar ik nu op kom) waarvan ik zeg "shit microsoft heeft dat hier slecht geprogrammeerd, ik wil iets anders". En ik ben er zeker van datdat bij Linux & Apple ook zo zal zijn, daar zullen namelijk ook wel hier en daar dingen zijn die ik graag anders zou willen zien. In wat jij zegt moet je dus de 3 systemen eerst geprobeerd hebben voor je kan kiezen. Realistisch gezien inderdaad wel, maar vergelijk dat met bevoorbeeld een auto (of vriendin). Je test ook niet alle mogelijke opties eerst uit vooraleer je de keuze maakt, terwijl het daarbij over een véél grotere beslissing gaat.
veel mensen zitten vaker achter een PC dan in een auto hoor, dus je kunt erover twisten of het een grotere beslissing is. Maar goed, bij auto's zijn er verschillende merken, die ook redelijk afgerekend worden op hun prestaties. Natuurlijk niet perfect, maar genoeg om de fabrikant voor zijn geld te laten rennen.
Zeer veel gebruikers gamen op hun pc (al dan niet als primaire functie)
en zeer veel gebruikers gamen ook niet op hun PC, waaronder zo'n beetje alle kantoorPCs.
, en kunnen daardoor geen kant op met een Mac / Linux (tenzij je emulators ofzo gaat gebruiken), maar die games zijn nog steeds geschreven om perfect op een windows te passen.
Mac wordt ook vaak expliciet ondersteund door de fabrikant, en steeds vaker ook linux, zij het soms via emulatoren, die vaak enorm makkelijk aan de praat te krijgen zijn overigens. T is bovendien een kip/ei probleem.
.doc/.xls en die andere vaakgebruikte documenten zijn toch perfect compatibel met openoffice (wordt toch altijd beweerd)?
voor veel gebruikers wel, maar vooral .xls heeft wel zijn beperkingen. Het loopt per definitie achter op MS Office zelf iig.
Indien dat niet het geval is, als jij je OO-variant van een .doc doorstuurt, dan kan de Word-gebruiker waarschijnlijk sommige features in de opmaak ook niet juist weergeven, dus deze situatie is er aan beide kanten. Jij als OO-gebruiker gaat ook file's rondsturen die iemand die voor word gekozen heeft niet perfect kan lezen.
Het standaard bestandsformaat van OpenOffice (ODF) is een open standaard, bedoeld om meerdere implementaties te hebben, en dat gebeurt dan ook. WordPerfect, AbiWord, Koffice, en er zijn er nog een paar, kunnen allemaal native ODF lezen. Dus hoewel je gelijk hebt dat je altijd iemand een keuze dwingt te maken uit een set applicaties, bestaat die set bij ODF uit een stuk meer dan 1, en bij .doc uit exact 1 programma.
Daar zie ik ook het probleem niet van in, aangezien ik mijn .doc-files toch altijd naar PDF omzet en in pdf doorstuur als ze klaar zijn.
Complimenten! als iedereen dat zou doen zou de alleenheerschappij van MS een stuk minder zijn.
Als ik samen met iemand een werk heb ga ik ervan uit dat hij met .doc files werkt, doet hij dat niet dan zoekt hij maar een programma dat die .doc's kan lezen. Het is zijn keuze om met een afwijkend programma te werken. Ik durf namelijk gerust zeggen dat MS Word vantegenwoordig gewoon de standaard (en daarmee zeg ik niet de referentie) is, dus als je zelf kiest deze standaard niet te kunnen gebruiken is dat je eigen keuze.
dat is een self-fulfulling profecy, en dus ook een kip-ei verhaal. Zo gauw 10+% van de mensen geen .doc meer kan lezen kan het vrij snel omslaan.
Ik vind het op zich best wel grappig. MS wordt verplicht om een AA versie (dus zonder mediaplayer) uit te brengen. Ze doen dat ook, en dan opent men hier binnen het kwartier (bij wijze van spreken dan) een topic over hoe men tóch mediaplayer 11 in zijn office krijgt. Hoezo de consument wil mediaplayer niet krijgen?
er zullen ook zat mensen zijn die andere mediaspelers installeren, omdat ze die eigenlijk toch prettiger vinden. Maar ik ben met je eens dat het een zinloze maatregel is, omdat mensen keuze verwachten bij hun OEM leverancier, en die heeft op dit moment onvoldoende keuze. Je ziet op zich steeds vaker dat Firefox standaard geinstalleerd is op kale machines, en dat hoort ook prima te kunnen, ook met mediaspelers. Laat fabrikanten maar op ieder punt concurreren richting Dell, een wedstrijdje wie de beste/goedkoopste browser levert, een wedstrijdje voor de beste email-client, een wedstrijdje voor de beste firewall, enz. Dan heeft de OEM keuze tussen softwarefabrikanten, en de consument keuze tussen OEMs. Als die Dell 50 euro goedkoper is, met soms betere software dan de HP, zal de consument daar uiteindelijk ook vaker voor kiezen.
Waar zit je dat met Suse die beslist om met zijn OS bepaalde software (zoals OO dacht ik zelfs) mee te leveren? Dit is dan even erg een keuze opdringen zoals microsoft doet.
Het enorme verschil is dat jij Suse mag kopen, dat aanpassen, en dan weer doorverkopen. Jij denkt dat de consument meer behoefte heeft aan Opera ipv Firefox? dan zul jij veel geld verdienen door gewoon de browser te veranderen en het opnieuw aan te bieden. Plus nogmaals dat marktaandeel.
Hier gaan ze dus in de fout. Hoe groot je marktaandeel ook is, de technieken die je gebruikt zouden gelijk moeten blijven.
Economen denken daar anders over, en overheden dus ook. Ik vind het een goede zaak dat in de VS en de EU overnames alleen maar mogen als daarmee geen bedrijf ontstaat met teveel macht. Ik vind het prima als bedrijven onder de kostprijs leveren als stunt om naamsbekendheid te krijgen, en niet prima als ze dat doen om concurrenten uit de markt te drukken.
Geef apple een boete wegens misbruik van een monopoly, en de hele apple-community gaat over de zeik, geef microsoft een boete en het MS-gebash kan weer niet op.
welk monopolie? Op online muziekverkopen? prima idee. Op het meeleveren van hun software op hun hardware? mwa, zal weinig effect hebben.
Is dit smerig? [..]ze proberen beiden hun product te verkopen.
dat is toch wat lobbieen is? en ja, dat kan vaak smerig worden.
Geleidelijk aan misschien wel, maar in 10 jaar is echt een utopie. MS moet wel heel slecht programmeren om over te gaan op een alternatief, zolang je namelijk tevreden bent / kan blijven doen wat je wil schakel je niet zo snel over.
voor bedrijven werkt het natuurlijk iets anders. Ik zeg niet dat over 10 jaar MS niet meer bestaat, maar wel dat ze hun monopolie dan kwijt zijn. 95% marktaandeel op nieuw verkochte PCs zal gewoon niet meer kunnen (ook niet voor 1 concurrent trouwens). Ze zullen nog lang een grote speler zijn, maar ik betwijfel of ze over 10 jaar nog meer dan 60% in handen zullen hebben. Op de server is het ook vrij hard gegaan (ook al is daar vaak unix vervangen door linux, windows server heeft daar een beetje buiten gestaan). En je ziet ook, op de server zijn er weinig gebieden waar 1 speler 90% van de markt in handen heeft.
Maar dan moet je voordat je een keuze voor een pakket maakt paketten vergelijken. Dit doet een tweaker graag, de gewone klant niet. Die klant wil de winkel binnenwandelen, naar het softwarerek lopen en daar onder de juiste hoofding een doosje meenemen.
hij wil nog liever gewoon dat het al geinstalleerd stond toen ie m kocht, of heel makkelijk te installeren (gratis) als ie achter zn computer zit en bedenkt dat ie het wil.
Dat denk ik niet. Voor de thuismarkt wel ja, daar kunnen ze redelijk zeker van zijn, maar voor de Servermarkt / bedrijfspc's moeten ze echt opletten en goed doorwerken.
ben het wel eens met je analyse, met de opmerking dat MS veel profijt heeft op de server van hun desktopmonopolie.
Als je de evolutie ziet die MS vanaf 1998 tot 2006 gemaakt heeft (windows 98 first edition vs win XP SP2), dan kan je niet anders dan erkennen dat ze een enorme weg afgelegd hebben.
vergeleken met MacOS stelt het niet zoveel voor, en hoewel je tegenwoordig best aardig kunt werken op een linux machine, zou ik mijn ergste vijand het niet toewensen met KDE1.0 te moeten werken, op een 2.0 kernel. ([url=http://lwn.net/1999/features/1998timeline/]Leuk overzicht[/quote] hoe linux ervoorstond in 1998).
Apple durf ik ook nooit zeggen (tenzij ze hun hardware-strategie volledig omslaan), bij Linux zeg ik heel misschien. Als MS 10 jaar lang shit uitbrengt zal mijn vorige windowsversie waarschijnlijk hopeloos verouderd zijn. Zolang ze telkens een goede en een slechte versie afwisselen stap ik zeker niet over (zelfs al kost een licentie 500€), ik doe er namelijk de moeite niet voor om aan te passen
als de kosten van het overstappen drastisch beperkt kunnen worden is dat maar een hele kleine moeite, en ik denk dat bijvoorbeeld virtualisatie erg belangrijk zal zijn daarvoor.

Ik heb de nieuwe ubuntu laatst eens geprobeerd (in een virtuele machine ook, het maakt het dus ook enorm veel makkelijker om gewoon eens iets te proberen), en daarin hebben ze precies een aantal dingen opgelost die voor veel nieuwe gebruikers problematisch waren/zijn. Drivers voor de videokaart, ook binary drivers, zijn standaard geinstalleerd, net als binary wireless drivers. Als je een codec mist word je automatisch naar je package manager geleid, waar je m kunt installeren met 1 klik. Is ubuntu nu de beste keuze voor iedereen? nee. Zijn er mensen waarvoor ubuntu zeker het overwegen waard is? ja. Als er genoeg mensen zijn voor wie ubuntu het overwegen waard is, zullen ook OEMs overwegen het standaard mee te leveren, in ieder geval als optie. Gamesfabrikanten laten een installbase van 10% ook niet liggen. Als het die naamsbekendheid heeft die het nu nog mist is een marktaandeel van 20% helemaal niet onredelijk. Apple profiteert net zo goed van het verdwijnen van de monopolie van windows, games die op linux werken zullen ook op OSX werken, en een marktaandeel van 20% voor apple lijkt me dan ook haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 15:10
Even off-topic, maar ik moet het even kwijt (frustatie).
Collega van mij is naar lancering "party" van Vista geweest. Die heeft daar de Vista Ultimate GRATIS gekregen bij een goodiebag (best mooie schoudertas)!! :S
Damn wat ben ik jaloers dat ik niet op tijd was aangemeld, anders had ik er ook 1 :(

[ Voor 10% gewijzigd door Akuma2000 op 01-02-2007 13:47 ]

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 09:36

aex351

I am the one

InterCC schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:05:
Wat ik me afvraag is waarom mensen zich zo verschrikkelijk druk maken om prijsdiscriminatie. Het klopt helemaal dat ze in Amerika minder betalen dan in Nederland, maar wat dan nog.. Ik China is er ook een andere prijs dan in NL.. Nu zijn dit geen argumenten om het te accepteren, maar alle mensen in NL accepteren het wel op andere gebieden. Een goed voorbeeld is de trein.
Als student heb je een OV, gratis reizen, als 65+'er prijs je korting, als 5 jarig kind krijg je korting. Als Jan Modaal betaal je het volle pond.
Loopt iedereen hier over te huilen of is dat wel aanvaardbaar?

Het enige verschil qua prijsdiscriminatie tussen de NS en Microsoft is dat de NS het op leeftijd doet en MS geografisch (nouja, ook studentenlicenties voor weinig).
Een OV studentenkaart is helemaal niet gratis reizen. Hoe kom je daar nou weer bij.
YPSUN schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:47:
Even off-topic, maar ik moet het even kwijt (frustatie).
Collega van mij is naar lancering "party" van Vista geweest. Die heeft daar de Vista Ultimate GRATIS gekregen bij een goodiebag (best mooie schoudertas)!! :S
Damn wat ben ik jaloers dat ik niet op tijd was aangemeld, anders had ik er ook 1 :(
Waar kon je dan aanmelden ?

[ Voor 19% gewijzigd door aex351 op 01-02-2007 13:52 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Nou ik heb hem net gekocht voor 170 euro (OEM) en dat mag. Je hebt alleen geen support van de leverancier en van Microsoft. Boeit dat? Nee, wie van ons allemaal heeft er privé wel eens aan de telefoon gehangen met de support lijn van Microsoft?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 15:10
Ja ik ga het ook OEM kopen. Binnenkort een nieuwe PC'tje aanschaffen, gooi ik gelijk Vista Ultimate erop. Ik vind het geld wel waard :)

(aanmelden ging via mijn werk, computerwinkel. Elke baas/manager van computerwinkel,kreeg uitnodiging, en die kon dan weer iemand aanmelden om mee te gaan. Ik werd te laat aangemeld :P)

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qroy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 15:44
maartena schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 07:22:

Windows Vista in Nederland kost EUR 499, maar dat is inclusief BTW van 19%. Zonder BTW zou dat dus 404.19 zijn.
Zonder BTW zou dat dus 419,33 zijn (499 euro = 119%)
Dus:

399 dollar = 306 euro tegen 419 euro, toch een behoorlijk verschil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
500Euro is het als consument niet waard. Maar bijv in vergelijk tot bijv een videokaart van 500E biedt een windows pakket veel meer waar voor het geld. Het blijft zeker de komende 5-10 jaar goed!

Ik zou zelf voor een home premium pakket gaan bijv, want de extras van ultimate gebruik je als consument eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 09:36

aex351

I am the one

qroy schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:53:
[...]
Ach het is maar 100 euro :+

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
We Are Borg schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 08:32:
Maar als ik die 399 tegen de huidige wisselkoers omreken kom ik nog wel op een leuk verschil uit. Verder wel eens met je verhaal hoor, daar niet van :)
Ja, maar Microsoft heeft met dezelfde wisselkoers te maken als ze met DOLLARS zaken willen doen in de EURO zone. Microsoft maakt zeker niet MEER winst in Europa als je dat denkt....

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
qroy schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:53:
Okay, klein rekenfoutje. Maar jij maakt wederom een denkfout. Microsoft heeft namelijk net zo goed met de wisselkoers te maken als ze zaken willen doen in Europa. Euro's zijn duur als je Dollars hebt, en Microsoft moet in Euro's handelen als ze ergens in Europa DVD's willen persen en reclame willen maken in kranten, tijdschriften, TV, etc.... De afzetmarkt in Europa is een stukje duurder, en dat vertaald zich terug in de prijs.

Microsoft als bedrijf moet ook VEEL meer belasting betalen aan 25 verschillende EU landen dan binnen alleen de VS. Verder heeft Microsoft speciaal voor Europa omdat de EU weer zo nodig MediaPlayer uit Windows wilde hebben de "N" versies moeten maken waar de mediaplayer is uitgesloopt. Dus extra ontwikkelkosten, meer kosten in distributie, etc, etc.

Je kunt verder niet Dollars 1:1 vergelijken met Euro's, en dat is precies wat jij doet. Als je Euro's hebt en op vakantie wil naar de VS, dan is het momenteel een gunstige tijd. Als je (zoals ik) alleen Dollars hebt is het een stuk duurder om weer een bezoekje aan Nederland af te leggen. Verder kunnen we daar een enorm lange discussie over voeren over macro-economische effecten, marktwerking, wisselkoersen, en arbeidsvoorwaarden in de VS en de EU..... maar uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat je niet zomaar naar de cijfers kunt kijken en gaan stampvoeten dat het aan de andere kant van de plas goedkoper is.

Het heeft gewoon met economie en kosten van zakendoen te maken. Ga maar eens op pricewatch.com snuffelen en vergelijk de prijzen van hardware met de pricewatch in tweakers.net, en in de meeste gevallen is de VS gewoon altijd goedkoper.

Op Macro-economisch niveau zou het trouwens voor de EU economie ook niet echt goed zijn als producten uit de VS duurder waren, want de EU economie is voor een groot deel afhankelijk van Amerikaanse export. Wees blij dat de Euro sterk is, want dat betekend dat het beter gaat met de EU economie dan de Amerikaanse. ;)

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

maartena schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:53:
[...]

Ja, maar Microsoft heeft met dezelfde wisselkoers te maken als ze met DOLLARS zaken willen doen in de EURO zone. Microsoft maakt zeker niet MEER winst in Europa als je dat denkt....
Dat zeg ik ook nergens: ik wil puur het verschil aantonen dat als ik met mijn euro naar Amerika ga en daar Vista haal, ik bijna 100 euro goedkoper uit ben. Wisselkoers voor de consument is zeker intressant, geniet er elke dag van hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snake06
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 19:30
anders koop een oem??
170 euro ofzo voor ultimate.
moet te doen zijn.
oem mag verkocht worden met een onderdeel die nodig is om met een pc te kunnen werken.
denk aan een muis ofzo. die heb je al voor een paar euros denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
snake06 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:02:
anders koop een oem??
170 euro ofzo voor ultimate.
moet te doen zijn.
oem mag verkocht worden met een onderdeel die nodig is om met een pc te kunnen werken.
denk aan een muis ofzo. die heb je al voor een paar euros denk ik...
sorry hoor, maar met een muis mag geen OEM worden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kurios schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:35:
[...]

sorry hoor, maar met een muis mag geen OEM worden verkocht.
Wel als je je eigen systeem bouwt.

Je hoeft geen hardware te bestellen (laat staan een complete PC) als je een OEM-versie koopt. Lees de licentie-voorwaarder er maar op na.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:59
Kwam dit net tegen op IRC.

http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.html

Kan misschien nuttig voor 1 van jullie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

wildhagen schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:43:
[...]

Wel als je je eigen systeem bouwt.

Je hoeft geen hardware te bestellen (laat staan een complete PC) als je een OEM-versie koopt. Lees de licentie-voorwaarder er maar op na.
Of het mag of niet, interesseert me even niet zoveel. De verkopende partij dient mij te informeren of ik een losse OEM mag aanschaffen. Als deze dat nalaat, kan mij dat niet verweten worden.

Verder is het gewoon toegestaan om een losse Vista OEM te kopen om deze op een zelf gebouwde pc te plaatsen. Je mag alleen geen support verwachten op support van de verkopende partij of Microsoft. Dat is namelijk in de licentie voorwaarden bepaald. En dat mag best een voordeel van enkele honderden euro's opleveren voor de kopende partij.

En laten we nou wel wezen: Wie, die privé zelf pc's bouwt, heeft wel eens gebruik gemaakt van support van Microsoft, buiten de updates om?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
maartena schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:04:
[...]

Microsoft als bedrijf moet ook VEEL meer belasting betalen aan 25 verschillende EU landen dan binnen alleen de VS. Verder heeft Microsoft speciaal voor Europa omdat de EU weer zo nodig MediaPlayer uit Windows wilde hebben de "N" versies moeten maken waar de mediaplayer is uitgesloopt. Dus extra ontwikkelkosten, meer kosten in distributie, etc, etc.
Reken maar dat Microsoft gebruik maakt van een aantal leuke regels binnen de EU wat betreft de afdracht van belastingen, je mag namelijk als ondernemer zelf bepalen in welk EU land je belastingplichtig bent... en Ierland is hierbij heel aantrekkelijk... waarom denk je dus dat microsoft een nog al grote vestiging in Dublin heeft...

En het zou mij ook niks verbazen als er gebruik gemaakt word van zogenaamde belastinghavens zoals Ilse of Man, Liechtenstein enz...

Wat betreft de "N" versies: dit is een wassen neus... om die domme eikels van het EU parlement rustig te houden... Als je mij 1 groothandel of winkel in NL kan noemen die hem standaard op voorraad heeft wil ik dit graag weten... Hij is dus zogenaamd op papier verkrijgbaar maar niemand die hem heeft... (Volgens mij als het puntje bij paaltje komt dan kan je hem niet eens krijgen en blijkt er alleen maar een aangepaste EULA gemaakt te zijn en een extra pagina op de microsoft site... CD's zijn nooit geperst omdat ze bij MS toch wel wisten dat de "N" versie nooit verkocht zou worden...)

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vreemde wat ik in al deze reply´s niet terug kan vinden, is het volgende:

Wat als MS nu eind volgend jaar, windows ErderXor (voorbeeld opvolger voor vista, met DX XX) uitbrengt, voor slechts 500$?

Gaan jullie dan ook meteen overstag?

iedereen roept heel leuk, je hoeft het niet te kopen. tuurlijk, je hoeft het niet, maar als je Legale programma/game/applicatie het niet meer doet onder je "oude" besturings systeem, dan word je dus bijna wel verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:45:
Het vreemde wat ik in al deze reply´s niet terug kan vinden, is het volgende:

Wat als MS nu eind volgend jaar, windows ErderXor (voorbeeld opvolger voor vista, met DX XX) uitbrengt, voor slechts 500$?

Gaan jullie dan ook meteen overstag?

iedereen roept heel leuk, je hoeft het niet te kopen. tuurlijk, je hoeft het niet, maar als je Legale programma/game/applicatie het niet meer doet onder je "oude" besturings systeem, dan word je dus bijna wel verplicht.
Of ze stoppen gewoon met de verkoop en support op XP....

hebben ze met alle voorgaande versies ook gedaan...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plopeye schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:22:
[...]

De support van Windows XP loopt nog door tot 2014.

Daar hoef je dus niet bang voor te zijn. Tegen 2014 is XP inmiddels hoogst antiek.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Plopeye schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:22:
[...]

Wil jij nog support voor Windows 3.11 dan?

Als er een nieuw model auto uitkomt, dan wordt de verkoop van het voorgaande model ook gestopt (zolang de voorraad nog strekt), dus waarom zou dat niet voor Microsoft mogen gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:07
Ik denk dat de meeste het heus wel waar vinden, zeker als je ziet wat je er aan kwijt bent als je het omrekent naar prijs per dag.

Alleen het zit hem denk ik gewoon in de eenmalige kosten. Wie kwakt er zomaar ff 500,- neer :? terwijl je hem binnen 24uur kan downloaden :X

Tja, als ik geen MSDN account had had ik het wel geweten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even zijdelings aan dit topic.

Ik heb gemerkt dat Microsoft met twee maten meet en ik zal uitleggen waarom. Als je als particulier een OEM-versie koopt, heb je volgens de voorwaarden geen support van Microsoft. Dat is vervelend als de particulier net niet slim genoeg is met PC's en toch tegen problemen aanloopt; die heeft dan een investering van bijna 200 Euro gedaan in een OS wat, in zijn ogen, ruk is. Support? Geen idee waar je je moet melden.

Maar, als je diezelfde particulier neemt en die plaats je in een professionele omgeving waar men gebruik maakt van Microsoft-produkten, dan kan het ineens wel. Dan kan de MAVO helpdesker (no offence over opleiding ofzo) van bedrijf X een soort van gebruik maken van de support dit het bedrijf bij Microsoft kan aanspreken omdat men 10.000 licenties XP ooit heeft gekocht en 18 licenties SQL-server. Helpdesker kan dan, onder werktijd en met referentie naar het bedrijf, support vragen voor zijn eigen OEM-licentie omdat Microsoft niet altijd checkt "op wiens naam" de licentie staat.

En andersom; veel mensen moeten bij de Dynabyte gewoon een Eurootje of 500 neerleggen voor Ultimate Retail terwijl de minder bedeelde student om de hoek voor de figuurlijke appel en ei een kopietje kan kopen via school. En dat terwijl beide personen net zo veel/weinig verstand hebben van PC's.

Vreemd maar ja; ikzelf zal op dit moment geen Vista voor mezelf aanschaffen. Het is het geld wel waard maar ik wacht budget voor een nieuw systeem waarbij ik Vista goedkoper kan krijgen. En tot die tijd speel/test ik lekker op werk (dus niet thuis op mijn prive-apparatuur) met onze MSDN-licentie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, MS wil gewoon goed geld verdienen, en geef ze eens ongelijk.

overigens moet je nou niet net doen alsof iedere student/werknemer/etc in de ict zo'n ontzettende mazzelpik is. ieder beroep heeft zo z'n voordeeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 23:55:
ja, MS wil gewoon goed geld verdienen, en geef ze eens ongelijk.

overigens moet je nou niet net doen alsof iedere student/werknemer/etc in de ict zo'n ontzettende mazzelpik is. ieder beroep heeft zo z'n voordeeltjes.
Als dit een reaktie is op mijn vorige post; ik probeer juist duidelijk te maken dat sommige voordeeltjes voor bepaalde mensen totaal onterecht zijn maar dat Microsoft geen manier heeft (bedacht) om dat te detecteren. Dat is dus juist extra zuur voor mensen die een retail kopen a 500 Euro, juist voor wat support, terwijl puistenkop van de hoek voor een paar tientjes op school klaar is?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 23:57:
[...]

Als dit een reaktie is op mijn vorige post; ik probeer juist duidelijk te maken dat sommige voordeeltjes voor bepaalde mensen totaal onterecht zijn maar dat Microsoft geen manier heeft (bedacht) om dat te detecteren.
je bedoelt "onterecht" in de zin dat het van microsoft eigenlijk ook niet mag?
tsja, da's natuurlijk niets anders dan een willekeurig persoon die vista van een p2p netwerk trekt (en vervolgens de helpdesk wijs maakt dattie uit de boekhandel komt. is echt niet zo moeilijk)
Dat is dus juist extra zuur voor mensen die een retail kopen a 500 Euro, juist voor wat support, terwijl puistenkop van de hoek voor een paar tientjes op school klaar is?
maar dat bedoel ik dus; als ik een bouwvergunning wil moet ik er een half jaar op wachten, maar die puistenkop van de hoek belt pappie op het gemeentehuis en kan hem morgen ophalen. zo heeft iedereen wel ergens een voordeeltje.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Laatst online: 23-02 10:10
Ik vind zelf dat het geen toegevoegde waarde om Vista (welke versie dan ook) te gebruiken en vind het dus ook zeker geen 500 euro waard. Ik vind het gewoon absurd veel geld voor een besturingssysteem, zeker als je kijkt naar bijvoorbeeld Linux die dezelfde functies kan bieden. En toch vind ik het vreemd dat er dan mensen zijn die zeuren dat het duur is en toch Vista gaan draaien. Draai het dan niet! :P

Ik gebruik XP prof (van MSDN) op mijn laptop voor mijn studie en XP prof op mijn pc in mijn homestudio. Werken beide nog steeds perfect, heb er ook ghost images van gemaakt, dus ALS het ooit bagger gaat lopen dan kan ik in 5 minuten terug naar een een OS dat voldoet. :)

En dan nog iets: Al vraagt MS €5.000 voor Vista, dat moeten ze zelf weten. Als ik een programma schrijf van 10 regels code en er €1000 voor vraag, dan is dat mijn keuze. Als je dan mijn software illegaal gaat gebruiken dan ben je toch echt verkeerd bezig (al is mijn programma heel simpel). Maak er zelf een en gebruik een alternatief. Zelfde geld ook voor Vista, als het voor jou de moeite waard is om Vista te gebruiken dan koop je een versie die geschikt is voor jouw doeleinden en anders koop je het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zullen we het zo samenvatten :

Voor 50 euro meer dan 549 euro, wat vista ultimate retail moet kosten, koop je een leuke laptop met vista erop. Ok dan is dan de home baisc maar goed. ;)

Echt 549 euro voor vista uitgeven grenst aan waanzin.

Mocht je er toch voor willen betalen, wees dan wijs en koop de oem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

MAX3400 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 23:53:
Ik heb gemerkt dat Microsoft met twee maten meet en ik zal uitleggen waarom. Als je als particulier een OEM-versie koopt, heb je volgens de voorwaarden geen support van Microsoft. Dat is vervelend als de particulier net niet slim genoeg is met PC's en toch tegen problemen aanloopt; die heeft dan een investering van bijna 200 Euro gedaan in een OS wat, in zijn ogen, ruk is. Support? Geen idee waar je je moet melden.
Correctie, jij vindt dat MS met twee maten meet. Waarom, als een consument een OS koopt van 200 euro, is het een ruk OS als hij/zij geen support krijgt? Wordt het OS daarom opeens ruk? Natuurlijk kan je beargumenteren dat een OS zonder support nadelen heeft, maar om het dan gelijk als ruk te bestempelen is zwaar overdreven.

Als de particulier, die geen verstand heeft van Windows, Vista wil halen EN support wil hebben, haal je zo'n mooi retail doosje in de winkel. 500 euro verder, maar wel support (en nog wat andere voordelen zoals overdraagbaarheid van de licentie). Support is duur, simpel :) Die particulier moet geen OEM halen, die is bedoelt, wat MS ook zelf omschrijft, voor systeembouwers. Ergo, mensen met een redelijk niveau qua computergebruik
Maar, als je diezelfde particulier neemt en die plaats je in een professionele omgeving waar men gebruik maakt van Microsoft-produkten, dan kan het ineens wel. Dan kan de MAVO helpdesker (no offence over opleiding ofzo) van bedrijf X een soort van gebruik maken van de support dit het bedrijf bij Microsoft kan aanspreken omdat men 10.000 licenties XP ooit heeft gekocht en 18 licenties SQL-server. Helpdesker kan dan, onder werktijd en met referentie naar het bedrijf, support vragen voor zijn eigen OEM-licentie omdat Microsoft niet altijd checkt "op wiens naam" de licentie staat.
Uiteraard kan dit, wereld is oneerlijk ;) Even serieus, tuurlijk is het niet correct, maar zie dit niet echt als een ramp
En andersom; veel mensen moeten bij de Dynabyte gewoon een Eurootje of 500 neerleggen voor Ultimate Retail terwijl de minder bedeelde student om de hoek voor de figuurlijke appel en ei een kopietje kan kopen via school. En dat terwijl beide personen net zo veel/weinig verstand hebben van PC's.
:D Dus jij vindt het slecht dat een minder bedeelde student wel gewoon het laatste OS van MS kan gebruiken voor idd die figuurlijke apel en een ei, omdat de particulier en de student allebei even veel (of weinig) verstand van het OS kunnen hebben? Sorry, maar wat een onzin. Studenten hebben het niet breed en kunnen niet zoveel betalen als de particulier die gewoon een fulltime baan heeft. MS steunt studenten met deze licenties om het betaalbaar te maken, imo niks mis mee :) Zo blijven studenten up to date met de laatste MS producten, die ze waarschijnlijk ook gaan gebruiken in het zakenleven

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 03-02-2007 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
We Are Borg schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 08:01::D Dus jij vindt het slecht dat een minder bedeelde student wel gewoon het laatste OS van MS kan gebruiken voor idd die figuurlijke apel en een ei, omdat de particulier en de student allebei even veel (of weinig) verstand van het OS kunnen hebben? Sorry, maar wat een onzin. Studenten hebben het niet breed en kunnen niet zoveel betalen als de particulier die gewoon een fulltime baan heeft. MS steunt studenten met deze licenties om het betaalbaar te maken, imo niks mis mee :) Zo blijven studenten up to date met de laatste MS producten, die ze waarschijnlijk ook gaan gebruiken in het zakenleven
Dit ruikt naar, "slager een pond gehakt a.u.b.". Jawel meneer, wat verdient u per maand ?
"umm 8000 euro slager", aha goed dat is dan 34,95 euro voor het gehakt...

MS lijkt wel de SP ;)

Wat je verdient mag niets met de prijs te maken hebben van Vista, dat zou echt te idioot voor woorden zijn. Zolang ik zelf het 10 voudige moet betalen als een student, alleen maar vanwege het feit dat ik een baan heb en de student niet, betaal ik helemaal niets voor vista.

Als MS met het verkopen van xp/vista voor gemiddeld zo'n 90 euro, je weet wel bij de pc, al op een winstmarge van 85% zit dan vind ik dat al meer dan voldoende. De werkelijke waarde van Vista is zo'n 29,95. Dan nog heeft MS een forse marge aan het einde van de rit.

29,95 is nog minder dan een verse game, maar die verkoop dan ook niet honderden miljoenen.

[ Voor 13% gewijzigd door HaseMike op 03-02-2007 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
HaseMike schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 08:06:
[...]

Wat je verdient mag niets met de prijs te maken hebben van Vista, dat zou echt te idioot voor woorden zijn. Zolang ik zelf het 10 voudige moet betalen als een student, alleen maar vanwege het feit dat ik een baan heb en de student niet, betaal ik helemaal niets voor vista.
slecht excuus, kom met wat beters. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 08:19:slecht excuus, kom met wat beters. ;)
Ummm wat dacht je van : "ik betaal alleen voor software als er geen bugs inzitten" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

[...]

Dit ruikt naar, "slager een pond gehakt a.u.b.". Jawel meneer, wat verdient u per maand ?

MS lijkt wel de SP ;)

Als MS met het verkopen van xp/vista voor gemiddeld zo'n 90 euro, je weet wel bij de pc, al op een winstmarge van 85% zit dan vind ik dat al meer dan voldoende. De werkelijke waarde van Vista is zo'n 29,95. Dan nog heeft MS een forse marge aan het einde van de rit.

29,95 is nog minder dan een verse game, maar die verkoop dan ook niet honderden miljoenen.
En waar haal jij die werkelijke waarde precies vandaan? Heb je daar ook nog een beetje behoorlijke bron van?

Jij bent ook zeker tegen de goedkope IB groep leningen voor studenten, immers, jij als hardwerkende particulier kan niet zo'n goedkope lening krijgen met zulke voorwaarden?

Je weet trouwens ook dat MS niet de enige is die dit zo voor studenten doet. Slim/surfspot heeft een enorme lijst met allerlei fabrikanten die allemaal heel oneerlijk de student goedkoper software laten aanschaffen :)

Technisch gezien kijkt MS ook helemaal niet naar wat je verdient, puur of je student bent of niet. Ben je student, krijg een een berg korting op je aanschaf van een MS product. Die student verdient gemiddeld nu eenmaal wat minder, maar nogmaals, het gaat er eigenlijk om dat je student bent en MS ondersteunt dat door een aangepaste prijs. Je mag dat oneerlijk vinden, ik persoonlijk niet.

[ Voor 11% gewijzigd door We Are Borg op 03-02-2007 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaseMike schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 08:29:
[...]

Ummm wat dacht je van : "ik betaal alleen voor software als er geen bugs inzitten" ;)
Oftewel, je betaalt nooit voor software?

Want er bestaat geen software zonder bugs. Ok, misschien het programma dat "Hello, world!" uitprint, maar dan heb je het wel gehad...

Geef dan gewoon ronduit toe dat je steelt en dus een dief bent. Alsjeblieft zeg, het is wel erg doorzichtig hoor.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
HaseMike schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 08:29:
[...]

Dan koop je Xp, die is nu aardig uitgekristaliseerd... ;)

Nee ik verschuilde me bij Xp achter deze. die ik best goed vond: zolang Gates dagelijks verplicht 10 miljoen aan goed doelen moet geven, kan die mijn geld wel missen.

Maar nu bij Vista vind ik het wel leuk om eens te kopen, ben er alleen nog steeds niet uit welke versie.... Home P, business of Ultimate.... oem of upgraderetail.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Geef dan gewoon ronduit toe dat je steelt en dus een dief bent. Alsjeblieft zeg, het is wel erg doorzichtig hoor.
Ach zoals al eeder in deze post opgemerkt :

Iedereen die mij en/of anderen ervan beticht software te stelen, moet eerst maar eens bij zichzelf ten rade gaan nietwaar :

- alle software betaald ?
- alle muziek betaald ?
- alle films betaald ?

Goed nadenken hoor, nog nooit een cd gekopieerd van een vriend ?
Nog nooit een divx van internet gehaald ?
Nog nooit een game (even kijken of die leuk is hoor) gedownload ?

Ik ken niemand echt niemand die zo'n heilige boon is dat hij op alle vragen het juiste antwoord kan geven.

die 29,95 is een gooi in de lucht en wel als volgt :

Op XP heeft MS een winstmarge van net over de 85%, is regelmatig in de pers / internet geweest.
De gemiddelde verkoopprijs van xp schat ik rond de 90 euro (oem, systembuilder, retail).
Van die 90 euro is dus, 90/100*85 = 80,75 euro winst = 76,50. Om MS breakeven te laten spelen is 13,50 dus voldoende voor xp.

Vista heeft wat meer gekost qua ontwikkeling (?) en MS heeft natuurlijk ook een winstmarge nodig, om b.v. de volgende OS te ontwikkelen. Dus 29,95 is wel zat dacht ik zo.

Verder is het mijn fout om mij weer in de discussie te begeven, want ik ben tenslotte een dief, en helemaal niemand heeft hier boter op zijn hoofd, toch ?

[ Voor 5% gewijzigd door HaseMike op 03-02-2007 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Laatst online: 23-02 10:10
HaseMike schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 08:55:
[...]

Ach zoals al eeder in deze post opgemerkt :

Iedereen die mij en/of anderen ervan beticht software te stelen, moet eerst maar eens bij zichzelf ten rade gaan nietwaar :

- alle software betaald ?
- alle muziek betaald ?
- alle films betaald ?

Goed nadenken hoor, nog nooit een cd gekopieerd van een vriend ?
Nog nooit een divx van internet gehaald ?
Nog nooit een game (even kijken of die leuk is hoor) gedownload ?

Ik ken niemand echt niemand die zo'n heilige boon is dat hij op alle vragen het juiste antwoord kan geven.
Maar kerel, als jij Vista 'steelt' dan doe je dat, ongeacht of ik (of wie dan ook) €100.000 aan illegale software heb of niet. ;) Tuurlijk heb ik wel software op de illegale manier verkregen (wie niet?) maar dat probeer ik wel te beperken en software alsnog te kopen wanneer ik het kan betalen. Er zijn heel veel mensen die wel eens wat hebben gedownload (inclusief ik) dus zijn wij allemaal 'dieven' en dan laat ik de discussie of dat nou wel mag of niet achterwege.

Iedereen die software 'steelt' ongeacht

- de software super/brak is
- de software goedkoop/duur is
- de software wel/niet goed verkrijgbaar is
- de prijs van de software wel/niet rechtvaardig is

zit fout. Maar als bijv. Microsoft voor €500 Ultimate aanbied en ik wil Vista, dan koop ik een goedkopere (ok ik hoef dat niet omdat ik van MSDN gratis de Business versie kan downloaden). Kijk als MS nou alleen maar de Ultimate versie zou verkopen, dan kan MS van mijn part mooi ophoepelen en ziet het geen cent van mij :P

Maargoed als dat je mening is, dan respecteer ik dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

[...]

MS lijkt wel de SP ;)

Het mag wellicht oneerlijk zijn maar waarschijnlijk is dit voor Microsoft gewoon een marketingtechniek. Als ze niet goedkoop hun software aan studenten aanbieden zal nog een groter gedeelte hun OS illegaal gaan gebruiken maar dat is niet het grootste probleem. Deze mensen zullen immers als ze wel genoeg verdienen hoogstwaarschijnlijk wel gewoon doorgaan met het gebruik van Microsoft software en daar ook voor betalen. Het probleem van Microsoft zit hem echter, denk ik, in die mensen die door de hoge prijs van Windows bijvoorbeeld overstappen op Apple / Linux / etc.. Deze mensen kan Microsoft wel eens voor langere tijd kwijt zijn als klant. Door dus goedkoop licenties aan studenten uit te geven doet Microsoft aan klantenbinding. En ja, je kan dat als oneerlijk beschouwen maar zo zijn er wel meer dingen te bedenken, in alle branches, waar enkel bepaalde mensen van profiteren en anderen niet.

Gemberthee: water met een smaakje.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste