[Vista] Is het die 500 euro voor Ultimate wel waard?*

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.865 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Is het €500 waard? Kan ik geen inschatting van maken. Is €500,- te duur? Het is veel geld om het in één keer uit te geven, maar als software motor voor dagelijks gebruik vind ik het zeker niet duur.
Kortom, ik verbaas mij er altijd over dat er dit soort discussie plaats vinden en dat men zo weinig in verhoudingen kijkt. Dagelijks zie ik mensen om mij heen die bedragen uitgeven van €50,- of meer voor de meest vreselijke games en gadgets die binnen 2 maanden op de plank liggen en vervolgens weer wat nieuws hebben gekocht. Personen die meer als €500,- aan een videokaart uitgeven en deze binnen een jaar voor minder dan de helft weer verkopen voor een nog zwaardere uitvoering. Deze software is gewoon een basis! Vergelijk het met een eerste levensbehoefte. Ja, je kan erop besparen. Er zijn alternatieven. Wordt je daar blijer van? Ik weet het niet. Heb je het eigenlijk wel nodig? of is het puur van hebben, hebben, hebben maar het mag niets kosten? Het gross van de mensen staat er niets een bij stil wat software kost en nemen de software voor lief als ze na 3 á 4 jaar weer een nieuw pc'tje kopen. Dus? Relativeer wat meer en ga niet bepalen wat een bedrijf mag en kan verdienen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het is allemaal heel simpel, vista is gewoon te duur. Zeker voor de retailversie maar ook de OEM is te duur met zijn idiote eis dat je eigenlijk niet eens je mobo mag veranderen.

Er zijn mensen hier die het er graag voor betalen, prima moet je vooral doen. Ik kan het betalen maar ik doe het niet zolang ik een methode vindt om een gekraakte te draaien, omdat ik weet dat ik eigenlijk "legaal" opgelicht wordt door MS.

Het is allom bekend dat MS een krankzinnige winstmarge op dat produkt heeft en ik zal bij elk produkt waar de marge belachelijk is naar een manier zoeken om dat niet te hoeven betalen.

Zodrag MS de Ultimate versie retail gewoon voor EUR 100 a 150 aanbiedt ben ik de eerste om m te halen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je haalt deze truck uit en bespaard een hoop pegels:

De werkwijze scheelt honderdtien euro ten opzichte van de retail-versie in het geval van Home Premium. Er is tevens geen valide versie van XP nodig. Dat het kan wil overigens niet zeggen dat het legaal is.

Upgrade-Vista in te zetten als retailversie
http://www.webwereld.nl/a...ten-als-retailversie.html

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:10:
Het is allemaal heel simpel, vista is gewoon te duur. Zeker voor de retailversie maar ook de OEM is te duur met zijn idiote eis dat je eigenlijk niet eens je mobo mag veranderen.

Er zijn mensen hier die het er graag voor betalen, prima moet je vooral doen. Ik kan het betalen maar ik doe het niet zolang ik een methode vindt om een gekraakte te draaien, omdat ik weet dat ik eigenlijk "legaal" opgelicht wordt door MS.

Het is allom bekend dat MS een krankzinnige winstmarge op dat produkt heeft en ik zal bij elk produkt waar de marge belachelijk is naar een manier zoeken om dat niet te hoeven betalen.

Zodrag MS de Ultimate versie retail gewoon voor EUR 100 a 150 aanbiedt ben ik de eerste om m te halen.
Hetzelfde non-argument dat mensen ook bij muziekdownloads gebruiken. Koop je trouwens ook geen Apple producten? Daar zit namelijk ook een winstmarge van 50%+ op...
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:16:
je haalt deze truck uit en bespaard een hoop pegels:

De werkwijze scheelt honderdtien euro ten opzichte van de retail-versie in het geval van Home Premium. Er is tevens geen valide versie van XP nodig. Dat het kan wil overigens niet zeggen dat het legaal is.

Upgrade-Vista in te zetten als retailversie
http://www.webwereld.nl/a...ten-als-retailversie.html
Wat een onzinartikeltje op webwereld zo. Op deze manier betaal je eigenlijk voor een uiteindelijk illegale versie. Vreemde aanpak mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 16:00:
[...]
Hetzelfde non-argument dat mensen ook bij muziekdownloads gebruiken. Koop je trouwens ook geen Apple producten? Daar zit namelijk ook een winstmarge van 50%+ op...
op welke producten? zelfs op de iPod, waar Apple nog het dichtst in de buurt komt van een monopolie met hun 70% marktaandaal, zit echt niet meer dan 30% winstmarge hoor.

Een hoop mensen missen het punt. Iedereen heeft *nu* de keuze om vista te kopen, en een iPod, en van alles en nog wat, voor een bepaalde prijs. Hoe die prijs is opgebouwd maakt je dan niks uit, winst, belasting, Bill Gates' nieuwste ferrari, whatever.

Maar: wat je nu kiest beinvloedt ook anderen, en jouzelf op de lange termijn. Besturingssystemen van MS zouden 80% goedkoper kunnen zijn, en nog steeds rendabel. Als iedereen nu laat merken dat ze het geen probleem vinden om honderden euros te veel uit te geven, is er weinig kans dat de volgende versie van windows inderdaad goedkoper zal zijn. Jouw individuele beslissing maakt natuurlijk heel weinig uit, maar als iedereen zo zou denken...

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:45

aex351

I am the one

smokalot schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 16:12:
[...]

op welke producten? zelfs op de iPod, waar Apple nog het dichtst in de buurt komt van een monopolie met hun 70% marktaandaal, zit echt niet meer dan 30% winstmarge hoor.

Een hoop mensen missen het punt. Iedereen heeft *nu* de keuze om vista te kopen, en een iPod, en van alles en nog wat, voor een bepaalde prijs. Hoe die prijs is opgebouwd maakt je dan niks uit, winst, belasting, Bill Gates' nieuwste ferrari, whatever.

Maar: wat je nu kiest beinvloedt ook anderen, en jouzelf op de lange termijn. Besturingssystemen van MS zouden 80% goedkoper kunnen zijn, en nog steeds rendabel. Als iedereen nu laat merken dat ze het geen probleem vinden om honderden euros te veel uit te geven, is er weinig kans dat de volgende versie van windows inderdaad goedkoper zal zijn. Jouw individuele beslissing maakt natuurlijk heel weinig uit, maar als iedereen zo zou denken...
Op die ipods zit meer dan 50% winst marge op hoor.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08 10:41
Het is gewoon idioot dat MS hier zoveel vraagt en in de VS zoveel minder. En met het argument "Goudse kaas" is Vista niet te vergelijken, aangezien Vista waarschijnlijk op DVD's wordt gezet, en niet je dus lage vervoerskosten hebt. En als iemand het argument van ontwikkelingskosten nog eens opbrengt, dan moet je echt eens gaan nadenken over wat jij normaal vindt dat een bedrijf verdient. Want niet alleen is MS winst enorm, ze draaien zo'n 50 cent winst op elke euro omzet! En in piektijden is dat zelfs 85 cent! Het is een kopie van een kopie van een kopie, daar kan je toch geen 500 euro voor vragen!

En die iPods zit misschien wel meer dan 50% marge, maar op het hele apple bedrijf niet, dat kan ik je wel vertellen!

[ Voor 9% gewijzigd door ikkuhqhp op 03-02-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

ikkuhqhp schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 16:30:
Het is gewoon idioot dat MS hier zoveel vraagt en in de VS zoveel minder. En met het argument "Goudse kaas" is Vista niet te vergelijken, aangezien Vista waarschijnlijk op DVD's wordt gezet, en niet je dus lage vervoerskosten hebt. En als iemand het argument van ontwikkelingskosten nog eens opbrengt, dan moet je echt eens gaan nadenken over wat jij normaal vindt dat een bedrijf verdient. Want niet alleen is MS winst enorm, ze draaien zo'n 50 cent winst op elke euro omzet! En in piektijden is dat zelfs 85 cent! Het is een kopie van een kopie van een kopie, daar kan je toch geen 500 euro voor vragen!

En die iPods zit misschien wel meer dan 50% marge, maar op het hele apple bedrijf niet, dat kan ik je wel vertellen!
Het enige argument wat hier telt is marktwerking. Zolang mensen gek genoeg zijn om het te betalen zal het niet goedkoper worden. En zolang we vendor-lockin hebben denken mensen dat de windows nodig hebben.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Help!!!! schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:10:
Het is allemaal heel simpel, vista is gewoon te duur.
Je mening presenteren als feit maakt het nog geen waarheid hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

aex351 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 16:17:
[...]

Op die ipods zit meer dan 50% winst marge op hoor.
Als je googlet zie je dat meestal wordt gesproken over 30-50% marge, inderdaad meer dan ik dacht, maar nog steeds nowhere near de 85% die soms voor windows en office genoemd wordt.

Maar hoe dan ook; dit ondersteunt mijn punt: monopolies zorgen voor veel hogere prijzen voor de consument dan noodzakelijk. Ik ben de eerste die Apple zou dwingen FairPlay te licenseren aan anderen, of zelfs niet-open DRM te verbieden.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Zit er nog meer verschillen in de Ultimate versie tegenover de premium dan backup, extern buroblad, bitlocker en iets om HD films te maken?
Zijn dit nu de ultimate extra's waar over gesproken worden?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhodan schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 17:27:
Zit er nog meer verschillen in de Ultimate versie tegenover de premium dan backup, extern buroblad, bitlocker en iets om HD films te maken?
Zijn dit nu de ultimate extra's waar over gesproken worden?
Nee Ultimate Extra's zijn progamma's/add-ons die om de zoveel tijd uitgebracht die extra functionaliteit toevoegen aan Vista. Deze zijn alleen beschikbaar voor de Ultimate versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik vraag me af of EFI support, áls het ooit nog komt, Ultimate only wordt... Lijkt me nogal stom, eigenlijk :D Zou voor mij het het geld wel waard maken trouwens...

[ Voor 19% gewijzigd door Zsub op 03-02-2007 19:12 . Reden: Uitleg toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 16:00:
[...]

Tja hoezo non-argument? Omdat ze niet met de jouw argumenten overeenkomen. :?
Mijn idee over hoe een reeele prijs tot stand zou moeten komen is simpelweg anders.
Kapitalisme mag dan door velen als "het beste" beschouwd worden maar perfect is het niet hoor.

Apple heb ik niet en koop ik ook niet als het even kan want hun Ipod/Itune lock-in mechanismes bevallen me evenmin.

Je ziet heel duidelijk bij muziek dat mensen idd niet meer bereid zijn de belachelijke prijzen van vroeger (CD's) te betalen. Zodra een markt naar zijn aard zich er naar leent zal men daar dan ook onderuit proberen te komen, wat natuurlijk logisch is.

De prijs kan op verschillende manieren bekeken worden en een heel redelijke is imo dat de verkoopprijs de ontwikkelingskosten + een "redelijke marge" representeert. Iedereen die na kan denken weet dat dat bij MS niet het geval is. Maar nogmaals als mensen het willen betalen obv imo echt masochistische ideeen, prima ga je gang.
Servor schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 17:17:
[...]

Je mening presenteren als feit maakt het nog geen waarheid hoor...
_/-\o_ Smartass, hahaha.

Misschien kun je ipv 1zin uit een post becommentariëren en quoten waarbij je de argumentatie weglaat beter je eigen mening posten met onderbouwing dan hebben we er tenminste wat aan..... :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:54:
[...]

Nee Ultimate Extra's zijn progamma's/add-ons die om de zoveel tijd uitgebracht die extra functionaliteit toevoegen aan Vista. Deze zijn alleen beschikbaar voor de Ultimate versie.
Txs voor de reply. Enig idee wat voor soort extra programma's dat zouden worden?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 20:36
nog ff een vraagje ivm dat 'legaal' testdraaien van windows vista...
stel ik draai het 120 dagen op die manier... (of minder) , kan ik dan zonder probleem een bepaalde versie kopen(gelijk welke?), en het serienummer ingeven, of ben ik dan verplicht tot een reinstall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Help!!!! schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:21:

[...]

_/-\o_ Smartass, hahaha.

Misschien kun je ipv 1zin uit een post becommentariëren en quoten waarbij je de argumentatie weglaat beter je eigen mening posten met onderbouwing dan hebben we er tenminste wat aan..... :)
Jij begint erover dat Vista te duur is. Ik heb het gekocht deze week en ik gebruik het alleen maar in een virtuele omgeving op mijn mac. Zelfs daar vond ik het het geld nog voor waard. Ik snap dus niet waarom jij zegt dat "vista gewoon te duur is". Of je snapt marktwerking niet, of je bent een arme sloeber die altijd voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Als je nog goedkoop wilt wezen kan je gebruik maken van US postbox mail forwarding services en vista goedkoop bestellen en door laten sturen.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Promy schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 23:16:
nog ff een vraagje ivm dat 'legaal' testdraaien van windows vista...
stel ik draai het 120 dagen op die manier... (of minder) , kan ik dan zonder probleem een bepaalde versie kopen(gelijk welke?), en het serienummer ingeven, of ben ik dan verplicht tot een reinstall?
Zolang je de versie draait die je gaat kopen hoef je niet te reinstallen. Als je een andere versie koop dan die je draait, zal je dat wel moeten doen.

--------------------------------------------------------------------

De mensen de verwijzen naar het feit dat je ook linux kan draaien ipv vista : Ja dat is zeker mogelijk, alleen zit je dan met het feit dat je games kan vergeten en dat sommige hardware het gewoon niet doet onder linux. Tenzij je voldoende kennis van linux hebt om zelf "even je kernel te compileren".

Helaas is het zo dat MS een monopolie op een goed OS heeft voor de pc, vandaar de waanzin prijs van vista retail. Apple is ook al geen alternatief want geen games en beperkte keuze aan soft en hardware. Om maar te zwijgen van het sekte imago en de verheerlijking van Ome Steve, mij niet gezien.

Zo zit je dus met handen en voeten gebakken en s'werelds rijkste monopolist, ik zie geen reden om ze nog rijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op zondag 04 februari 2007 @ 07:28:
Zo zit je dus met handen en voeten gebakken en s'werelds rijkste monopolist, ik zie geen reden om ze nog rijker te maken.
Dan hoef je vanaf nu voor je medicatie van de groep Johnson&Johnson ook niet meer te betalen, omdat die ook al rijk genoeg zijn... Als je er principieel tegen bent (ik zeg niet dat ik je daarin gelijk geef, maar ik kan het begrijpen) dan koop je de Vista Home Basic. Qua functionaliteit kan die ongeveer evenveel, en die kost je 89€. Dit is voor iedereen betaalbaar, ook voor een "arme student". Sorry dat ik het zeg, maar als ik veel van die typ'jes zie die zichzelf catalogiseren als arme student, maar die elke week de donderdagavond een poging doen om het café leeg te zuipen @1€/pint, dan stel ik me toch de vraag bij dat arm zijn.

90€ over 4 jaar is 22€/jaar. Als je dat niet kan betalen, dan kan je ook niet gamen aangezien je dan toch geen geld hebt voor een videokaart (want met een kaartje dat 90€ kost ga je nooit 4 jaar lang je games kunnen spelen, tegen dan is dat hopeloos verouderd).
Om het uit te sparen kan je vb elke dag 500m minder met je auto rijden (dus met de fiets naar de bakker) en je hebt je licentie zomaar terugverdiend, of voor de arme student 2 pintjes / maand minder

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:35:
Het gaat over vista dus ach off-topic is het niet en dit is wel een interessantie discussie. Dus daar gaan we dan ;)

[...]

Maak je geen zorgen ik koop geen vista ;)

[...]

Ja ik zeur over de prijs, vista mag hier niet meer kosten dan wat hij in de USA kost + de hier geldende BTW. De vergelijking met goudse kaas gaat niet op, dat is een niche product met relatief grote transport kosten (gewicht, koeling enz). Ik wil best betalen voor software als er geen 85% winstmarge op zit. Ook de vertaling gaat niet op, ik wil een engelse vista. Ik vind het volkomen onlogisch dat vista hier duurder is dan in de USA.

[...]

Persoonlijk wil ik helemaal geen NL versie, vertalen is niet super duur en maak dan alleen de vertaalde versies duurder ipv alle waaronder de engelse. Hoelang MS bezig is geweest met het herstellen van hun verkeerde begin en het maken van vista is mij werkelijk worst, en over de financiele positie van MS en hun medewerkers hoeft niemand zich zorgen te maken.

[...]

Je vergelijkt hier een hardware product met ingebouwde software (ik neem aan dat je weet dat ook firmware ontwikkelen geld kost) met een puur software product. Als je een lcd tv koopt betaal je een fors deel van de koopsom voor materiaal kosten. Bij vista zijn de materiaal kosten 2 euro. De computer moet je ook nog kopen, mensen zien software als iets ongrijpbaars en hebben daar niet zoveel geld voor over (ikzelf incluis).

[...]

Ik ben het met je eens, overigens klaag ik over alle prijzen, zoals een goed Nederlander betaamd. En koop ik alleen kleding in de uitverkoop. Ik gun niemand overmatige winstmarges en onthou mij dan ook van koop als dat zo is. Even een vergelijk naar vista trekken, indien onkraakbaar zou ik aleen de systembuilder versie kopen bij het goedkoopste verzendhuis. En waarom vista verzenden, MS loopt achter ; verkoop over internet met een download.

[...]
Terechte prijs onzin, de USA prijzen zijn enigzins redelijk, de prijzen hier zijn een rip-off. Ja ik draai ook xp en OSX is al helemaal te duur. En qua vista is er dus een legale (!) manier om gratis te draaien :)

[...]

Ik, en velen met mij, rekenen nog steeds in guldens. Niet om alles duur te vinden, maar om het prijsgevoel. Ik weet gewoon niet of 1,89 voor een zakje saus duur is. Als ik het omreken naar 4,16 gulden, dan denk ik JA dat is teveel voor een zakje terrijakki saus van conimex. Ook mijn inkomsten staan nog netjes in guldens onder quicken.

Als je boven de 40,50 jaar oud bent kom je nooit meer van de gulden af. (ik spreek even voor mijzelf).

--edit-- vergeet overigens niet dat de retail kopers maar zo'n 5% van het totaal uitmaken. En voor de meeste mensen vista home premium zo'n 80-100 euro uitmaakt van hun pc aankoop. Iets wat ik WEL redelijk vind. Dus waar praten we over eigenlijk ;)
HeeeeeHeeeeee eindelijk iemand die het snapt. Laten we samen de site www.dontbuyvista.com oprichten. Kunnen we gelijk een conspiracy theory opstellen over dat Windows gereguleerd wordt door de NSA/CIA/FBI en homeland security. (hmm zou eigenlijk niet zo raar zijn eigenlijk). Ook ik zal geen vista kopen voor dergelijke prijzen. Wat is het verschil met XP hmm weinig....

Ja alleen wat kleine nieuwe dingetjes alleen voor de meeste nieuwe dingen is er al lang software voor XP van externe partijen. (ik noem een sidebar, bitlocker) na een aantal maanden met ultimate gewerkt te hebben kan ik zeggen dat het complete geldklopperij is. Ik geloof dat ik een nieuw topic moet starten. WAAROM Vista kopen?

Wat Torvalds al na mij (zie GOT) zei "Vista is overhyped"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorlopig ga ik nog geen Vista halen... Zowieso omdat 't veel te duur is.
Verder vind ik de verschillen t.o.v. XP veel te klein om zo snel al over te stappen.

Ik bekijk het voorlopig als de versies tussen 98- W2K, de versies die tussen die twee zitten waren niet doorslaggevend voor mensen, dat is Vista voorlopig voor mij ook niet.

Als ik over een maand of 2 een laptop koop, wil ik daar geen Vista op hebben (hogere systeemeisen... Niet leuk voor de accuwerktijd :+ )

Misschien over een jaar als servicepack 1 er is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Als mensen het blijven kopen voor zo'n hoog bedrag (Vista hoeft lang niet zo duur te zijn) dan zal MS het de volgende keer gewoon nog duurder maken, want mensen betalen het toch. DAT is marketing, en daar help ik niet aan mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:04

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb een tip voor diegenen die legaal en goedkoop Vista Ultimate Retail willen draaien.

Check de volgende URL:
http://www.techonweb.com/...ail.aspx?id=C89675&src=FG

Deze webshop levert internationaal, shipping costs zijn niet bekend.
Je kunt Vista Ultimate Retail Boxed dus voor EUR 300,- excl. verzendkosten in je bezit krijgen. Aangezien de meesten hier toch de engelse versie willen draaien, scheelt dat een boel geld en is 100% legaal.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al enige tijd Microsoft Windows Vista (Ultimate, NL, 64-bit, OEM) in de bestelling staan.
Helaas moet Microsoft die nog steeds leveren. Hebben andere deze versie al besteld en binnen?
Zo ja, waar??!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 15:53:
Ik heb al enige tijd Microsoft Windows Vista (Ultimate, NL, 64-bit, OEM) in de bestelling staan.
Helaas moet Microsoft die nog steeds leveren. Hebben andere deze versie al besteld en binnen?
Zo ja, waar??!!!
Als NL zo belangrijk voor je is, kan je ook kiezen voor de Ultimate US, 64 bit, OEM en dan het language pack Dutch er overheen gooien. Werkt prima. (btw, Ultimate OEM US 64bit OEM gekocht bij CentralPoint en Language pack gratis gedownload)

[ Voor 10% gewijzigd door Gé Brander op 06-02-2007 08:58 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:10

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@hierboven: en geen NL helpfiles zover ik weet, die blijven Engels
DexterDee schreef op maandag 05 februari 2007 @ 15:36:
Ik heb een tip voor diegenen die legaal en goedkoop Vista Ultimate Retail willen draaien.

Check de volgende URL:
http://www.techonweb.com/...ail.aspx?id=C89675&src=FG

Deze webshop levert internationaal, shipping costs zijn niet bekend.
Je kunt Vista Ultimate Retail Boxed dus voor EUR 300,- excl. verzendkosten in je bezit krijgen. Aangezien de meesten hier toch de engelse versie willen draaien, scheelt dat een boel geld en is 100% legaal.
En wat kost het met verzendkosten + invoerrechten + btw ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon OEM-versie van Home Premium besteld en binnen gekregen.
Die prijs is nog goed te doen.

En alleen bij levering van een nieuwe PC? 1 jaar geleden was mijn PC nieuw. Lekker boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:01:
Gewoon OEM-versie van Home Premium besteld en binnen gekregen.
Die prijs is nog goed te doen.

En alleen bij levering van een nieuwe PC? 1 jaar geleden was mijn PC nieuw. Lekker boeiend.
waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 09:28:
[...]

Dan hoef je vanaf nu voor je medicatie van de groep Johnson&Johnson ook niet meer te betalen, omdat die ook al rijk genoeg zijn... Als je er principieel tegen bent (ik zeg niet dat ik je daarin gelijk geef, maar ik kan het begrijpen) dan koop je de Vista Home Basic. Qua functionaliteit kan die ongeveer evenveel, en die kost je 89€. Dit is voor iedereen betaalbaar, ook voor een "arme student". Sorry dat ik het zeg, maar als ik veel van die typ'jes zie die zichzelf catalogiseren als arme student, maar die elke week de donderdagavond een poging doen om het café leeg te zuipen @1€/pint, dan stel ik me toch de vraag bij dat arm zijn.

90€ over 4 jaar is 22€/jaar. Als je dat niet kan betalen, dan kan je ook niet gamen aangezien je dan toch geen geld hebt voor een videokaart (want met een kaartje dat 90€ kost ga je nooit 4 jaar lang je games kunnen spelen, tegen dan is dat hopeloos verouderd).
Om het uit te sparen kan je vb elke dag 500m minder met je auto rijden (dus met de fiets naar de bakker) en je hebt je licentie zomaar terugverdiend, of voor de arme student 2 pintjes / maand minder
Zo zit het draadjes net fftjes te lezen, pittig hoor :P

Sja ik vind al die prijzen uberhaubt onmogelijk.
Je OS is dus al 90 euro, en dan komt voor een student (of geen student meer of net werkende student, of werkloze student) ook nog een hele rits van andere software.
Kan je student versies nemen zal je dan zeggen. Nu heb ik er zat van geprobeerd er meestal kan je er NET NIKS mee. (ik gebruik er heel wat)

Het totale kosten plaatje wordt dan flink prijzig. Wat er op neer komt dat je als gem particulier niet eens met programma's kan werken omdat je het simpel gezegd niet kan betalen. (ik werk zelf met simulatie programma's die nieuw flink prijzig zijn)

Persoonlijk snap ik heel Vista niet. Dat je zulke systeem eisen nodig hebt om een OS te draaien. Ik vind het belachelijk, maargoed das persoonlijk. Bij mij geldt dat een OS ze kaal mogelijk moet zijn aangezien je je reken krachten wel beter ergens anders kan gebruiken.

Het vervelende is dat er weinig alternatieven zijn. Linux/Mac zal je gelijk zeggen.
Klopt, maar er is daar mee 1 groot probleem. Compatible zijn met bepaalde software.
De meesten van de simulatie programma's die ik dagelijks gebruik werken daar absoluut niet onder.
Dus er blijft nog maar 1 (dure) keuze over.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 08:25:
[modbreak]
Onderstaande berichten zijn afgesplitst van [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 10] - als een discussie dus wat raar loopt komt dat daar door.

Houd het verder netjes - een aantal replies in dit topic zijn wel heel dicht tegen het beledigende aan en dat is nergens voor nodig :)[/modbreak]

Tja zolang MS iedereen in Europa het vel over de oren wil trekken voor een schijfje met Vista, stel ik voor de we allemaal vista gratis gaan draaien en nog legaal ook. Eens kijken hoe snel de prijs dan naar het amerikaanse nivo, of nog lager, zakt.

Zoals al zovaak aangehaald hier kan je volledig legaal vista 30 dagen "proberen", waarna je volledig legaal nog 3x de slmgr.vbs -rearm kan uitvoeren voor nog elk eens 30 dagen. Kom je samen op 120 dagen vista gebruik, waarna een reinstall je weer bij het begin brengt.

Natuurlijk kan je illegaal dit al allemaal verkomen, maar dat is de bedoeling niet toch ;)

Ik begrijp de mensen hier die maar liefst 1.210 gulden (ja daar reken ik nog in) willen betalen voor Vista totaal niet. Mocht je het dan toch willen, boek een vlucht naar de VS en haal een stapel ultimate's daar voor je 4 machines. Hou je er nog een "gratis" vakantie aan over...

Met dit soort prijzen wens ik MS hetzelfde lot toe als de platenmaatschappijen.
waar kan ik ergens deze 30 dagen vista ultimate versie verkrijgen?
op de microsoft site kan ik m alleen kopen en zie ik niets van een 30 dagen test versie

is deze nederlandstalig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
beetje off-topic, maar ik vind de prijzen nog niet zo slecht, wel de inhoud

veel mensen gebruiken remote desktop om via VPN in te loggen bij het bedrijf, deze mensen moeten speciaal voor die feature of Ultimate installeren of Business
deze laatste is logisch (nu moet je ook professional hebben), maar dan mist je thuis pc wel alle media center functionaliteiten (dus Ultimate)
had die remote desktop functie in Premium gezeten, dan had echt bijna iedereen daar mee goed gezeten, en die vind ik van prijs niet verkeerd (zeker de oem prijs)

bij Office heb je hetzelfde verhaal:
http://www.microsoft.com/belux/nl/office/preview/suites.mspx
Home en student is dan wel goedkoop, maar niet bruikbaar voor studenten (begrijpe wie begrijpe kan)
het is al raar Outlook niet in alle versies zit, maar ik ken maar weinig studenten (minstens hoge school) die geen database programma (hier Access) nodig hebben gehad
maar voor Access moet je wel al de dure Professional hebben, de grap is dat de Small Business zelf geen Access heeft, allemaal lekker nuttig

niet dat Access zo'n super programma is, maar dat verklaart dan direct waarom heel veel bedrijven alles bijhouden in Excel tabelletjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 09:28:
[...]

Gewoon iemand overvallen. Mag toch allemaal vandaag de dag in NL. En mocht je TBS krijgen, ook geen probleem. Ontsnappen doe je met gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik heb in ieder geval nog geen seconde spijt gehad van mijn Ultimate Retail. Het is elke euro dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:30:
Ik heb in ieder geval nog geen seconde spijt gehad van mijn Ultimate Retail. Het is elke euro dubbel en dwars waard.
Over hoeveel €€ gaat het in jouw geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:00:
[...]

Over hoeveel €€ gaat het in jouw geval?
Bijna 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dat echt los gekocht?
Respect.
Ik zou vermoord worden als ik ermee thuis kwam, maar ik geef toe, financieel sta ik er misschien wat anders voor. ;)
Misschien kan ik dan toch mijn plan tot aankoop PS3 (à €600) erdoor krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:23:
[...]

Heb je dat echt los gekocht?
Respect.
Ik zou vermoord worden als ik ermee thuis kwam, maar ik geef toe, financieel sta ik er misschien wat anders voor. ;)
Tja, waarom eigenlijk de Retail en niet de OEM? Heb je echt 330 euro over voor 'support' en een boekje?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

c70070540 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:25:
[...]

Tja, waarom eigenlijk de Retail en niet de OEM? Heb je echt 330 euro over voor 'support' en een boekje?
Een ander groot voordeel is natuurlijk dat je gegarandeerd geen gezeik hebt met activatie op een andere machine / na verwisseling mobo... :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik wilde idd geen gezeik met activeren, ook niet als ik een andere PC koop. Daarnaast koop ik graag mijn OS-en legaal (was ook 1 van de eerste die XP Pro kocht, de blauwe doos zeg maar). En ach, ik rook en drink niet he. :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:23:

Dat soort dingen koop ik dus ook niet. Maar net wat je leuk vindt he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Daarnaast moet ik eerlijk zeggen dat Ultimate wel een beetje een impuls aankoop was, ik wilde eerst voor Home Premium (Retail) gaan maar ging op het laatste moment overstag door de Ultima Extra's, features als Bitlocker en de standaard meegeleverde 64 bit dvd. Ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Servor schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:29:
Ik wilde idd geen gezeik met activeren, ook niet als ik een andere PC koop. Daarnaast koop ik graag mijn OS-en legaal (was ook 1 van de eerste die XP Pro kocht, de blauwe doos zeg maar). En ach, ik rook en drink niet he. :P.
Ok, maar gedurende, laten we zeggen, 3 jaar dat het OS mee zou moeten gaan, (ok, XP was langer, maar ik geloof niet de Microsoft nog eens zo lang gaat wachten met de opvolger, maar dat is niet de discussie hier, en daar wil ik ook nu verder niet op ingaan), koop jij in drie jaar tijd meer dan twee keer een nieuw moederbord? Dan snap ik het, maar ik niet. Ik doe ruim 1,5 jaar met mijn bord en dan zou ik alsnog een nieuwe Vista moeten kopen (als ik de OEM niet nog eens geactiveerd krijg) en dan ben ik nog steeds goedkoper uit met mijn 'eveneens legale' OEM Vista Ultimate. (2 x 170 = 340 ==> 500 - 340 = 160 euro goedkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Je hebt gelijk hoor. Ik zeg ook niet dat het de meest goedkope optie is, die ik gekozen heb. Maar ja, er zijn ook mensen die onevenredig meer betalen voor een E6700 cpu ipv een E6600 cpu voor een heel klein beetje meer performance, mensen die op het moment van verschijnen per sé een 8800 graka willen hebben á bijna 800 euro, etc, etc. Zit ook een stukje gevoel en hobby bij natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Servor schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:40:
[...]

Je hebt gelijk hoor. Ik zeg ook niet dat het de meest goedkope optie is, die ik gekozen heb. Maar ja, er zijn ook mensen die onevenredig meer betalen voor een E6700 cpu ipv een E6600 cpu voor een heel klein beetje meer performance, mensen die op het moment van verschijnen per sé een 8800 graka willen hebben á bijna 800 euro, etc, etc. Zit ook een stukje gevoel en hobby bij natuurlijk.
Ik snap wat je probeert te zeggen, maar de vergelijking gaat niet echt op. Met een duurdere processor heb je meer power, met een duurdere grafische kaart heb je meer power (mogelijkheid tot spelen van meer spellen of vloeiender), maar de toegevoegde waarde van de Retail versie ontgaat mij alleen. Maar het gaat er om of jij het er voor over hebt, en dat is blijkbaar het geval.
Servor schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:01:
Onderschat het geinige doosje niet, c7etc. :P.
Tja, hoe kan ik het over het hoofd zien... :D

[ Voor 10% gewijzigd door Gé Brander op 06-02-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

catfish schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:27:
veel mensen gebruiken remote desktop om via VPN in te loggen bij het bedrijf, deze mensen moeten speciaal voor die feature of Ultimate installeren of Business
In elke vista versie zit een Remote Desktop Client, echter zit alleen in de business en ultimate versie ook een RDP server (die in windows XP dus wel in zat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Onderschat het geinige doosje niet, c7etc. :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 22:06
catfish schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:27:
beetje off-topic, maar ik vind de prijzen nog niet zo slecht, wel de inhoud

[...]

bij Office heb je hetzelfde verhaal:
http://www.microsoft.com/belux/nl/office/preview/suites.mspx
Home en student is dan wel goedkoop, maar niet bruikbaar voor studenten (begrijpe wie begrijpe kan)
het is al raar Outlook niet in alle versies zit, maar ik ken maar weinig studenten (minstens hoge school) die geen database programma (hier Access) nodig hebben gehad
maar voor Access moet je wel al de dure Professional hebben, de grap is dat de Small Business zelf geen Access heeft, allemaal lekker nuttig

niet dat Access zo'n super programma is, maar dat verklaart dan direct waarom heel veel bedrijven alles bijhouden in Excel tabelletjes...
Klopt aan die student versie heb ik als student niets. Daarom ga ik als mijn nieuwe pc bezorgt wordt de evaluatie versie van office prof. draaien en bestel ik via surfspot in april de enterprise editie van office voor €50 / €60 en heb ik dus wel alle software, legaal, die ik nodig heb en voor minder geld dan de student versie van office.

Ik heb van Vista de Ultimate OEM besteld, ik wilde eerst voor Premium gaan maar die paar extra features in Ultimate hebben me toch over de streep getrokken. Dat die upgrade die je later kan uit kan voeren duurder uit komt dan nu meteen Ultimate bestellen hielp daar ook bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik zit ook wel een beetje met Office in mijn maag. Outlook gebruik ik als PDA gebruiker regelmatig, Work ook wel eens maar verder doe ik er niet veel mee. Maarja, om dan weer 400 euro voor Office standard af te tikken gaat zelfs mij tever. :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:17
Van Windows XP kon ik mooi via mijn werk bij Slim.nl (Surfspot is daar onderdeel van?) voor 16,50 euro professional kopen, maar voor Vista zit ik vast aan de Business versie. Overigens moet ook ik tot april wachten om dan de prijzen te kunnen zien.
Zelf zou ik gewoon voor Ultimate Upgrade gaan (zit als het goed is ook gewoon de 64-bits editie bij) aangezien deze toch echt een stuk goedkoper is.
Nee dus. Het truukje van vroeger werkt blijkbaar niet meer. Jammer, moet dus de volle mep betalen.

Ik meen me overigens te herinneren dat je voor een klein bedrag van een lagere Vista naar een hogere kon gaan of moet je hierbij gewoon de volle mep betalen?
Zit net de Vista FAQ te lezen en dat is dus gewoon zo. Je kunt gewoon altijd upgraden wanneer je wilt.

Office 2007 is wel gewoon de bedrijfsversie (Enterprise), dus denk dat dat wel goed zit.

Mijn vriendin heeft een tijdje terug eens in het boekje over Vista zitten kijken en had al voor zichzelf besloten dat ze Ultimate nodig had. _/-\o_
Als zij al vind dat ze Ultimate nodig heeft, dan denk ik dat ik het helemaal al nodig heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 08-02-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 17:28
Heb momenteel zelf Vista Business draaien in combinatie met Office 2007 Enterprise via mijn Action Pack Subscription (voor beide 10 licenties voor €380 p.j.), heb zelf Vista Ultimate in de RC's gedraait maar persoonlijk merk ik het verschil niet eens.

Voor mij is het ook nog wel mogelijk om via Anytime Upgrade nog te upgraden naar Ultimate, maar ik zie niet in waarom ik €180 (prijs via AU-programma) zou betalen voor een minimale extra functionaliteit? Ik denk ook dat een hoop mensen genoeg hebben aan een Business editie. Veel mensen gebruiken toch geen MCE-functies en anders zijn daar ook nog wel betere (lees: goedkopere) oplossingen voor. Verder is functionaliteit als BitLocker wel geinig maar vereist wel weer een TPM-module die vrijwel niemand in zijn PC heeft zitten (bedrijven weer wel maar die mogen Enterprise gebruiken en daarzit het dan ook in).

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Pagina: 1 2 3 4 Laatste