maratropa schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:49:
wat voor schijven zijn het? Laten crystaldiskmark, atto en hdtach ook dit beeld zien?
Synced de controller op u160 bij het opstarten, of op 40 (UW) snelheid? Goeie twisted pair kabel met actieve terminator?
Test ook eens met writethrough, normal read ahead en direct cache/io. Met de andere instellingen gaan benchmark progjes wel eens over de zeik..
Zowel hd Tune als hd tach gaven dezelfde scores.
Ik heb nu andere instellingen gebruikt en het ziet er al stukken beter uit:
Raid 0
Writetrough/writeback maakt geen verschil in performance bij mij.
read policy normal
strip size 128k (maakt dit nog iets uit?)
Local Cache ipv Direct Cache
het zijn 3 HP Atlas 15K II 36,4gb wide ultra 320, BF03687b54
Hoe controleer ik of de controller synced op uw40 of u160?
Nu heb ik een average read van 92mb/sec en 5,5ms toegangstijd in hd tune, in hd tach een average read van 78mb/s
Dit is iig beter als mijn s-ata schijven maar toch ben ik niet tevreden, deze controller gaat tot 130mb/s en ik dacht dat 3 schijven in raid 0 makkelijk tot 124mb/s zouden gaan, of verwacht ik dan gewoon te veel?
zou het met een nieuwere controller beter gaan?
PS: Ik heb een terminator, en die heb ik op de volgende manier gebruikt:
kabel vanaf controller naar de scsi_in poort van een panel met 3 sca_hot-swap poorten, 3 schijven hierop aangesloten en de terminator op de scsi_out.....correct?
EDIT: met cached io en read policy op adaptive krijg ik een slechte 75mb/s read en 10,50mb/s write, ik zet de instellingen nu even terug en dan draai ik crystaldisk nog een keer.
Ik heb geen cage maar wel een printplaat met 3 poorten, of deze 320 zijn of 160 weet ik niet, of dit belangrijk is weet ik niet aangezien de controller toch niet sneller gaat als 130mb/s
die 320-2E. si wel heel erg interesant eigenlijk, en pci-e is wel de beste oplossing voor mij aangezien ik geen 64bit pci sloten heb, wat zou de max snelheid zijn van zo'n pci-e controller?
is trouwens een lagere write beter?, omdat een s-ata schijf van mij een write heeft van 60mb/sec ipv de 10/11mb/s van mijn raid opstelling.
En met:
Read policy: Normal
Direct io
writeback
krijg ik deze scores met crystaldisk.
is het de controller zijn die bij 94mb/s al ophoud?, ik weet het neit maar ik heb het gevoel dat de schijven echt wel sneller kunnen.
[
Voor 29% gewijzigd door
Anonnymous! op 13-12-2008 20:37
]