Ik begrijp dat je bij een Pro account de originele files weer kunt downloaden in het geval dat je wat kwijt bent op de pc. Maar volgens mij zijn ze dan wel renamed. Is het mogelijk dat de originele bestandsnaam behouden blijft zoals je hem hebt geupload? En hoe zit het met alle EXIF?
EXIF zit in het "original" formaat, dat komt beschikbaar op het moment dat je een Pro-account hebt.Executor16 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:16:
Even een kick en een vraagje
Ik begrijp dat je bij een Pro account de originele files weer kunt downloaden in het geval dat je wat kwijt bent op de pc. Maar volgens mij zijn ze dan wel renamed. Is het mogelijk dat de originele bestandsnaam behouden blijft zoals je hem hebt geupload? En hoe zit het met alle EXIF?
Orginele bestandsnaam, goede vraag. Volgens mij ben je die kwijt. Hoewel ik thuis een downloadtool gebruik die de flickrnaam + orginele naam lijkt te weten bij downloaden. Dat zou ik even moeten verder testen.
This footer is intentionally left blank
Ik kan als pro niet de originele bestandsnamen terugkrijgen. Ook niet met third-party tooltjes.apNia schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:27:
Het lijkt er niet op dat de originele filename opgeslagen wordt inderdaad. Uiteraard is het iets dat afhankelijk is van de tool, maar zolang Flickr het niet opslaat, kan je er ook niet via de Flickr API bij
Maar misschien slaat flickr de namen stiekem toch wel op
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Onderin beeld bij de foto heb je "Report Abuse" optie, daarin de juiste optie kiezen. (Zojuist deed ik dat ook al, dus Flickr denkt nu dat ook ik de foto genomen hebMobyrick schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:36:
Hmm ik heb weer wat lekkers, iemand heeft een foto van mij op zijn eigen flickr gezet. Het gaat om deze foto: http://www.flickr.com/pho...in/set-72157607036890306/ die nu ook hier te vinden is: http://www.flickr.com/photos/9133572@N03/ Ik heb al een comment bij de foto geplaatst maar hier wordt niet op gereageerd. Ik heb er niet zo heel veel problemen mee want de betreffende user lijkt me niet iemand die er een commercieel slaatje uit gaat slaan maar toch. Vervolgens toch maar de Yahoo! Copyright mensen ingeschakeld maar die stellen zulke lastige vragen dat ik er eigenlijk geen zin meer in heb.

GhihihihiMobyrick schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:36:
Hmm ik heb weer wat lekkers, iemand heeft een foto van mij op zijn eigen flickr gezet. Het gaat om deze foto: http://www.flickr.com/pho...in/set-72157607036890306/ die nu ook hier te vinden is: http://www.flickr.com/photos/9133572@N03/ Ik heb al een comment bij de foto geplaatst maar hier wordt niet op gereageerd. Ik heb er niet zo heel veel problemen mee want de betreffende user lijkt me niet iemand die er een commercieel slaatje uit gaat slaan maar toch. Vervolgens toch maar de Yahoo! Copyright mensen ingeschakeld maar die stellen zulke lastige vragen dat ik er eigenlijk geen zin meer in heb.

Hij heeft ze er alleen gestald zodat iemand anders het kan gebruiken om te bewerken, hij wil nl. een foto van zichzelf in die achtergrond gepast hebben.
Mel- Make me smaller and then place me on the michael background and then make the whole thing emo.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Ja dat had ik gedaan maar dan wordt je doorverwezen naar de Yahoo! Copyright Team dus er wordt neits mee gedaan nogajhaverkamp schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:42:
[...]
Onderin beeld bij de foto heb je "Report Abuse" optie, daarin de juiste optie kiezen. (Zojuist deed ik dat ook al, dus Flickr denkt nu dat ook ik de foto genomen heb) Kwestie van 2 klikken. Geen idee wat ze ermee doen.
Aha nu snap ik het, ik kon er niets van bakken maar nu je het zo zegt klinkt het wel logisch jaDarkX schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:53:
[...]
Ghihihihi![]()
Hij heeft ze er alleen gestald zodat iemand anders het kan gebruiken om te bewerken, hij wil nl. een foto van zichzelf in die achtergrond gepast hebben.
[...]
[ Voor 36% gewijzigd door Moby op 21-01-2009 18:29 ]
http://blog.flickr.net/fr/2008/10/08/juste-une-illusion/
(de bovenste is van mij)
Mijn Flickr; Sony A7iii
In deze duikt wel eens een foto van mijn hand op. Ze hebben regelmatig een reeks met een bepaald thema staan (zoals deze) opgebouwd uit foto's van allerlei mensen. Knap dat ze dat bij elkaar kunnen vinden.ikmattie schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:32:
Leuk dat foto's afentoe op andere plekken opduiken:
http://blog.flickr.net/fr/2008/10/08/juste-une-illusion/
(de bovenste is van mij)
Volgens mij aan de hand van aantal views/comments/favorites.sOid schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:00:
Weet er iemand hoe ze de bepalen wat een 'Explore' foto wordt? Soms zitten er wel hele mooie platen bij, maar vaak vind ik ze totaal niks...
Dat verklaart wel een hoop, veel mensen hebben geen smaaksimon schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:04:
Aan de hand van de interestingness, vooral views en comments dus
Dus als je 3.000 contacts hebt en een foto in 20 groepen plaatst, heb je veel meer kans dan met 60 contacts en 5 groepen...
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Op 5 januari had hij in een paar uur tijd (zo tussen 10 en 12 uur in de ochtend) een 8.695 views. Via de statistieken lijkt het allemaal hits te zijn die bereikt zijn via http://www.flickr.com/photos/ajhaverkamp. De foto stond toen als 3de op de beginpagina. Het lijkt alsof de url ergens neergezet is en mensen allemaal net die 3de foto hebben aangeklikt. Foto staat niet in een group oid.
Totaal views die dag was 12.049, nogal wat meer dan de +- 1000 per dag.
Het is meer dan dat; Het heeft ook te maken met de tags je invoert, in welke groepen je de foto plaats (en de koppeling tussen de groepen en de tags), hoe actief je bent in de groepen waar je de foto in plaatst, in de hoeveelheid groepen waar je de foto in plaatst, ..simon schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:04:
Aan de hand van de interestingness, vooral views en comments dus
Meer 'interessant' leesvoer over Flickr; http://thomashawk.com/200...getting-attention-on.html
Heb je geen Pro account? Zo ja, dan kan je de referrers zienajhaverkamp schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:20:
Misschien kan 1 van jullie mij vertellen wat er zo speciaal is aan deze foto:
..
Dit is nou een beetje het voorbeeld wat ik bedoel. Het is geen slechte foto hoor, daar niet van, maar er zijn echt wel betere/meer interessante. Waaronder op jouw flickr pagina.ajhaverkamp schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:20:
Misschien kan 1 van jullie mij vertellen wat er zo speciaal is aan deze foto:
[afbeelding]
Op 5 januari had hij in een paar uur tijd (zo tussen 10 en 12 uur in de ochtend) een 8.695 views. Via de statistieken lijkt het allemaal hits te zijn die bereikt zijn via http://www.flickr.com/photos/ajhaverkamp. De foto stond toen als 3de op de beginpagina. Het lijkt alsof de url ergens neergezet is en mensen allemaal net die 3de foto hebben aangeklikt. Foto staat niet in een group oid.
Totaal views die dag was 12.049, nogal wat meer dan de +- 1000 per dag.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Pro ja, anders kan ik er ook geen 12.000+ hebben staanJasper schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:22:
[...]
Heb je geen Pro account? Zo ja, dan kan je de referrers zien
Dit staat trouwens dus helemaal los van het Explore verhaal, daar heeft deze foto niet gestaan.
Er zit een algoritme achter dat onder meer kijkt naar faves, comments en views, groepen en tags.
Sommige groepen worden buitengesloten of krijgen negatieve interestingness-punten, en hoe meer groepen hoe minder de interestingness (50 views met maar 3 groepen is meer waard dan 100 views en 25 groepen).
Het schijnt ook nog van belang te zijn wie comments en faves levert; of het fervente flickr-gebruikers zijn en of ze een hoge interestingness op hun eigen foto's hebben, etc.
Al met al klinkt dat algoritme vrij annemelijk, maar toch zie je soms echte baggerfoto's in explore. En andersom kan je ook aangenaam verrast zijn als jouw foto (in mijn geval een keertje een "tweede keuze"-foto) ineens hoog in explore terecht komt.
Wat ik ook wel vreemd vind is dat foto's nog dagen of weken later op en neer kunnen schommelen in explore. Bighugelabs heeft het er ergens over dat er per dag 500 'uitverkoren' foto's zijn, maar dat er per dag geput wordt uit een pool van plm 2000 foto's wat voor een deel dat jojo-effect kan veroorzaken (foto's die af en toe opnieuw opduiken in explore).
Eén flaw in explore is in ieder geval het feit dat sommige accounts echt elke foto maar in explore terug zien (en soms terecht vind ik) alleen maar omdat een zelfde fanbase elke foto omhoog fave't.
Canon EOS | DJI M2P
Canon EOS | DJI M2P
Verwijderd
Hello,
Thank you for writing to us. In order to process your request, we must
receive an effective notice. The guidelines and contact information for
submitting a notice are detailed at:
http://info.yahoo.com/copyright/details.html
Regards,
Copyright/IP Agent, Yahoo! Inc.
Please note that, due to security concerns, attachments cannot be accepted. Accordingly, any notification of infringement submitted electronically with an attachment will not be received or processed.
Per toeval kwam ik een Flickr user tegen die 8 foto's op zijn/haar photostream had gezet. Ik heb bij de foto's een (nette) comment geplaatst met een link naar mijn profiel, met als resultaat: comments weg en een block.

Toen Yahoo een mail gestuurd en reports gemaakt bij de foto's, maar Yahoo doet dus echt niks totdat je de benodigde documenten opstuurt (ergens begrijp ik het wel, maar Yahoo is een wereldwijd opererend bedrijf zonder steunpunt in Europa?)
Met behulp van wat Flickr vrienden hebben we die foto's volgespamd en toen zijn de foto's verwijderd door de user.
Verwijderd
Ik zoek trouwens af en toe in Google naar mijn eigen foto's (ik zoek op de Flickr usernaam die ook in de foto url zit), en ik kom er toch best veel tegen op blogs (vooral Tumblr), en andere sites, en dan maak ik een screenshot. Zolang er een redirect staat naar mijn Flickr profiel of mijn naam vind ik het niet erg, maar als ik zie dat er geen link staat, dan stuur ik zeker een email.

Natuurlijk worden foto's gestolen, van iedereen trouwens ongeacht de kwaliteit, omdat iemand wel ergens een foto voor nodig denkt te hebben. Voor mij dus de reden geweest om met een watermerk te beginnen.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 19:12 ]
Verwijderd
Ik weet wel dat wanneer je een foto toevoegd aan heel veel Flickr groepen de kans dat die foto in Explore komt daarmee heel erg klein wordt. Ik zag net dat (eindelijk) weer een foto van mij in Explore is gekomen. 106 views/5 favs/12 comments/4 groups. Ik heb foto's in Explore gezien met minder views/favs/comments.sOid schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:00:
Weet er iemand hoe ze de bepalen wat een 'Explore' foto wordt? Soms zitten er wel hele mooie platen bij, maar vaak vind ik ze totaal niks...
Verwijderd
Morgen vervalt men Pro account.
Nog iemand problemen ondervonden?
Mensen die elke dag, een jaar lang een foto posten. Vond het idee wel leuk een tijd geleden, maar tegenwoordig lijkt iedereen het te doen. Als je het doet om jezelf meer te laten fotograferen is het in ieder geval een tof concept vind ik.Arjan A schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:28:
PS wat is dat met al die 365-projecten. Ik vind het persoonlijk maar een stomme egocentrische rage.
Zal idd wel een ingebouwde beveiliging zijn zodat mensen niet hun foto's in 10.000 groups gaan spammen. Ik ben zelf lid van een hele zooi groupen, maar probeer alleen foto's erin te zetten als ze 1 waarde toevoegen aan de groep en 2 niet 13-in-een-dozijn zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 10:43:
[...]
Ik weet wel dat wanneer je een foto toevoegd aan heel veel Flickr groepen de kans dat die foto in Explore komt daarmee heel erg klein wordt. Ik zag net dat (eindelijk) weer een foto van mij in Explore is gekomen. 106 views/5 favs/12 comments/4 groups. Ik heb foto's in Explore gezien met minder views/favs/comments.
haha wat een haatArjan A schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:28:
PS wat is dat met al die 365-projecten. Ik vind het persoonlijk maar een stomme egocentrische rage.
Heb trouwens samen met een vriend een flickr pool aangemaakt onder de naam shuttercrack. De foto's die wij het meest inspirerend daaruit vinden bloggen we weer op shuttercrack.com (met directe links en naamsvermelding, etc. natuurlijk..gewoon via de Flickr 'blog this' function). Zie het een beetje als een hulp om een selectie te maken uit de ongelofelijke berg mooie foto's op flickr.
Beetje irritatie zie jij als haat?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Maximum is trouwens 60, 70 of 80 (weet ik niet meer precies) groepen waar je een foto aan toe kunt voegen.NickH schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:44:
Zal idd wel een ingebouwde beveiliging zijn zodat mensen niet hun foto's in 10.000 groups gaan spammen. Ik ben zelf lid van een hele zooi groupen, maar probeer alleen foto's erin te zetten als ze 1 waarde toevoegen aan de groep en 2 niet 13-in-een-dozijn zijn.
Ik ben zelf trouwens gestopt met het toevoegen aan veel groepen en ik heb enkel nog groepen (+/-80) die ik gericht volg (Barcelona, Architectuur, Metro)
Ik heb hetzelfde, al eerder gepost hierzo. Ook ik loop tegen die onmogelijk eisen van Yahoo op. Het gaat om deze foto: http://www.flickr.com/photos/9133572@N03/3187567557/ Nou is het geen snoeigoeie foto ofzo maar hierdoor upload ik alleen nog maar 1280 breed naar Flickr en niet meer fullsize. Als jullie hem trouwens willen spammen, dat mag. Wijnands heeft al een voorzetje gegevenVerwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:57:
Ik wilde in mijn photostream zoeken naar een foto en ik zocht per ongeluk op alle uploads, en toen zag ik mijn foto twee maal bij de resultaten staan.... ik dacht: "hey!"
Ik zoek trouwens af en toe in Google naar mijn eigen foto's (ik zoek op de Flickr usernaam die ook in de foto url zit), en ik kom er toch best veel tegen op blogs (vooral Tumblr), en andere sites, en dan maak ik een screenshot. Zolang er een redirect staat naar mijn Flickr profiel of mijn naam vind ik het niet erg, maar als ik zie dat er geen link staat, dan stuur ik zeker een email.
[afbeelding]
Natuurlijk worden foto's gestolen, van iedereen trouwens ongeacht de kwaliteit, omdat iemand wel ergens een foto voor nodig denkt te hebben. Voor mij dus de reden geweest om met een watermerk te beginnen.
Ik vind wel dat mobyrick nogal krampachtig reageert. Tuurlijk is het niet leuk dat je foto zonder naamsvermelding ergens anders verschijnt, maar het is toch overduidelijk dat ozborn315 niet probeert sier te maken met andermans foto's.
Sowieso had je wel wat vriendelijker kunnen communiceren richting die gast. Je doet nu net of hij een misdaad begaat en dat wij hem met z'n allen maar even moeten spammen.
Maar goed, je moet het uiteindelijk natuurlijk zelf weten
Canon EOS | DJI M2P
Hoho, wel even alle info lezen die ik erover geschreven heb.Arjan A schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 12:01:
Nou is het inderdaad niet zo netjes om andermans foto's in je fotostream te zetten. Maar deze ozborn315 gebruikt het volgens mij voornamelijk als communicatiekanaal met zijn vriendjes. En wellicht is-ie zich er niet eens bewust van dat de hele wereld mee kan lezen (nu waarschijnlijk wel, en kan het hem toch niets schelen).
Ik vind wel dat mobyrick nogal krampachtig reageert. Tuurlijk is het niet leuk dat je foto zonder naamsvermelding ergens anders verschijnt, maar het is toch overduidelijk dat ozborn315 niet probeert sier te maken met andermans foto's.
Sowieso had je wel wat vriendelijker kunnen communiceren richting die gast. Je doet nu net of hij een misdaad begaat en dat wij hem met z'n allen maar even moeten spammen.
Maar goed, je moet het uiteindelijk natuurlijk zelf weten
En mijn comment op flickr is toch ook niet onaardig, ik zeg zelfs dat ik er geen probleem mee heb dat hij de foto gebruikt als achtergrond.Ik heb al een comment bij de foto geplaatst maar hier wordt niet op gereageerd. Ik heb er niet zo heel veel problemen mee want de betreffende user lijkt me niet iemand die er een commercieel slaatje uit gaat slaan maar toch.
En dat spammen: ja dat meen ik niet echt eigenlijk, dan moet ik het ook niet zo opschrijven, dat weet ik. Ik heb nog geprobeerd om het met een smilie op te lossen maar dat mocht niet meer baten.You said:
Ehm, why is my photo on your flickr stream without me knowing it or even linking it back to me? It is no problem if you use the photo as your background but displaying it here as one of your photo's is a bit strange
Het is ook mogelijk om via "Privacy & Permissions"instellingen permissie voor het downloaden van een foto te ontnemen (Global settings -> Who can download your stuff.).Arjan A schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 12:01:
Nou is het inderdaad niet zo netjes om andermans foto's in je fotostream te zetten.
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
Verwijderd
Dan nog, via Greasemonlkey kun je een script installeren die de 'spaceball.gif' uit zet en je kunt een printscreen maken en de foto uitknippen. Mensen doen alles om foto's te jatten, en het geeft aan hoe triest het is.BBE schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 13:40:
[...]
Het is ook mogelijk om via "Privacy & Permissions"instellingen permissie voor het downloaden van een foto te ontnemen (Global settings -> Who can download your stuff.).
Mijn foto's staan trouwens maximaal 800 pixels breed online met alle nodige EXIF info en watermerk. Afgelopen week heb ik dat ook voor mijn oude foto's ook gedaan en ge-reupload naar Flickr. Kost even werk, maar veel foto's worden ongewenst gebruikt.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2009 14:19 ]
|>
Verwijderd
Het gaat mij om het principe, en niet om geld. Als ik iets gemaakt heb wil ik daar mijn credits voor in de vorm van een goede bron vermelding.simon schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 14:13:
Ik vraag me af hoe erg dat eigenlijk is, niemand hier heeft er daadwerkelijk financiele last van..
Een tijdje geleden ben ik een foto van mij in puur commercieel reclamedrukwerk tegengekomen; gewoon in lage resolutie van flckr geript. Hiervoor heeft dat bedrijf trouwens wel een mooie schikking gekregen (en betaald
Toch verbaast het mij hoe vaak ik aanvragen voor foto's via Flickr krijg voor professioneel drukwerk. Dit is ook de reden dat ik binnenkort 'pro' ga. Die 25,- kan er nu wel af
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
Verwijderd
Tevens hadden veel mensen van die Moo.com minicards met hun gegevens er op. Dat wisselt heel wat makkelijker uit moet ik zeggen. Ik heb er gisteren ook meteen 100 besteld en wat ansichtkaarten met mijn foto's er op, en zo duur is het helemaal niet, en de kwaliteit is perfect!
Die user die mijn foto's had gebruikt kwam ook ters prake en nog iemand zag een foto van hem in die photostream, dus daar gaan we ook korte metten mee maken
Verwijderd
Uiteraard, maar voor het geld (€14) vind ik het perfect, en de foto's zijn in kleur ook.sOid schreef op zondag 15 februari 2009 @ 12:01:
Moo cards van perfecte kwaliteit noemen vind ik wat ver gaan... Maar voor bepaalde doelen is het inderdaad prima
Je kunt wel meer geld uitgeven, maar waarom? het is enkel voor het overdragen van contact gegevens.r
Dat is een beetje kort door de bocht he, het is gewoon niet netjes om foto's te tonen die jij niet gemaakt hebt maar wel net doet alsof. En dat niemand er hier financiele last van heeft gaat nergens over. Hieronder staat een voorbeeld en (zelfs) ik heb wel eens een foto of wat verkocht. Niet zomaar iedereen over 1 kam scheren.simon schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 14:13:
Ik vraag me af hoe erg dat eigenlijk is, niemand hier heeft er daadwerkelijk financiele last van..
PS en dit is gewoon een vraag: waarom toon jij je foto's op Flickr niet in fullsize? Dit is echt een oprechte vraag dus vat het niet op als aanval. Verkoop jij je foto's?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Mocht je hier nog vragen of opmerkingen over hebben, stel die dan graag in een van de feedback topics of per DM. Niet in dit topic, om onnodige vervuiling te voorkomen
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Neem eens contact op met Simon, ik weet dat hij er mee bezig is (alhoewel ik niet weet hoe actiefOxi schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:47:
Wat is een goede tool om dankzij de API van flickr een eigen website te vullen met foto's die op je flickr account staan? Ik heb zitten spelen met flogr, maar dat werkt mij niet goed genoeg. Daar kan je namelijk alleen de breedte van de foto's instellen, en niet de lange zijde. Ik heb alles geupload op 800px aan de lange zijde, dat wil ik dan ook zien op mijn website.
Damn jij bent er ook als de kippen bijsimon schreef op maandag 23 februari 2009 @ 23:34:
ik gebruik gewoon een wp plugin.
Maar ok, my bad dan
Ik gebruik joomla, ook deze heeft talloze Flickr plugins beschikbaarOxi schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:47:
Wat is een goede tool om dankzij de API van flickr een eigen website te vullen met foto's die op je flickr account staan? Ik heb zitten spelen met flogr, maar dat werkt mij niet goed genoeg. Daar kan je namelijk alleen de breedte van de foto's instellen, en niet de lange zijde. Ik heb alles geupload op 800px aan de lange zijde, dat wil ik dan ook zien op mijn website.
Die HD is dan wel beperkt tot 720p. Maar wederom een leuke uitbreiding!
Verwijderd
Veel dagen per week gaan wel een aantal leden foto's maken in de stad, en een keer per maand is er een grote meeting met een diner etc. als afsluiting.
Ik ben tot nu toe al een aantal keer mee geweest en het is echt leuk, omdat je van anderen leert, en omdat het gezellig is
http://juploadr.org/about.html
Wel gaaf dat je foto's gevonden worden en ook ergens voor gebruikt worden (credits en/of geld).
Vorig jaar ook mailtje gehad om foto te gebruiken voor boekomslag maar na antwoord nooit meer iets gehoord.
Daarom heb ik zelf een nieuwe toolkit geschreven, die werkt als een O/R mapper. Op dit moment alleen read-only, maar toch werkt het heel erg fijn. Dit weekend zal ik het nog wat finetunen, maar dan is het wel te vinden in [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV denk ik
Voorbeeldjes:
1
2
3
4
5
6
| $user = $flickr->create( 'user' ); //Leeg user obj $user = $user->findByUsername( 'myUsername' ); //Zoek user op username $set = $flickr->create( 'set' ); //Lege set $sets = $set->getList( $user ); //Array van sets van $user foreach( $sets as $set ) echo $set->title . ' heeft ' . $set->photos . ' fotos\'s en ' . $set->videos . ' video\'s<br>'; |
Aangezien je dan blijkbaar toch een die hard Flickr bent, is het wel leuk om je evaringen te delen met ons?NickH schreef op zondag 14 juni 2009 @ 17:58:
Ik heb een tweede backupaccount genomen. Geld is voor mij minder belangrijk dan een backup van mijn foto's, dus een tweede pro account ernaast waar ik alle jpg's upload. Naast laptop HDD, 2,5" USB HDD, 3,5" USB HDD en DVD's een extra laag backups.
- Tevreden over het gebruik van collections en sets?
- Welke uploader tool gebruik je om alles in sync te houden?
Verwijderd
Sorry voor deze late reactie, maar wat ik me dan afvraag is, waarom je een tweede account genomen hebt?NickH schreef op zondag 14 juni 2009 @ 17:58:
Ik heb een tweede backupaccount genomen. Geld is voor mij minder belangrijk dan een backup van mijn foto's, dus een tweede pro account ernaast waar ik alle jpg's upload. Naast laptop HDD, 2,5" USB HDD, 3,5" USB HDD en DVD's een extra laag backups.
Je hebt toch unlimited opslag met een pro account. Dus had je toch ook een extra collectie aan kunnen maken en daarin in weer sets en dat hele spul op "hidden" instellen. Dan is het niet te zien in je photostream.
En stel je moet Flickr aanspreken omdat je alle data kwijt bent. Hoe haal je dit dan van Flickr af? Moet je dan iedere foto er apart vanaf kopieren?
denk dat het fijn is om archief en portfolio gescheiden te houden. ALs je zelf ingelogd bent zie je ze wel in je stream staan, en kan me voorstellen dat dit hinderlijk is. Daarnaast is het gelukkig goed te doen met de euro'sVerwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:48:
[...]
Sorry voor deze late reactie, maar wat ik me dan afvraag is, waarom je een tweede account genomen hebt?
Je hebt toch unlimited opslag met een pro account. Dus had je toch ook een extra collectie aan kunnen maken en daarin in weer sets en dat hele spul op "hidden" instellen. Dan is het niet te zien in je photostream.
En stel je moet Flickr aanspreken omdat je alle data kwijt bent. Hoe haal je dit dan van Flickr af? Moet je dan iedere foto er apart vanaf kopieren?
Je tagged dan je foto's met:
1
| lastfm:event=<eventid> |
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Inderdaad. Al eens gebruik en werkt goed. Machinetag wordt het op Flickr zelf genoemd btw.Joepv schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:31:
Trouwens leuk Flickr weetje voor de evenement fotografen, je kunt Lastfm evenement koppelen aan je foto's. Zo komt in je Flickr een link naar het Lastfm evenement en vise versa.
Je tagged dan je foto's met:
code:
1 lastfm:event=<eventid>
Als je eenmaal een goed systeem hebt, werkt het als een trein. Ik noem mijn importmappen die van mijn camera komen "YYMMDD - <event>", dus: "090729 - GoT Flickr Voorbeeld".Ravefiend schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 07:29:
[...]
Aangezien je dan blijkbaar toch een die hard Flickr bent, is het wel leuk om je evaringen te delen met ons?
- Tevreden over het gebruik van collections en sets?
- Welke uploader tool gebruik je om alles in sync te houden?
Nadat ik alles heb geimporteerd in lightroom ga ik er één keer snel doorheen met de "x" knop voor rejected foto's. Dat zijn de duidelijk mislukte, testshots en andere prut. Daarna maak ik een eerste export naar .jpg en die zet ik op flickr. De .raw bestanden én .jpg map gaan m'n externe hdd's op (2,5" schijf is max 1 maand backup, 3,5" totale backup). Één keer in de maand (ongeveer) ga ik er voor zitten om de DVDtjes te branden en deze op te bergen op een veilige locatie.
Heb op flickr 3 collections: werk, prive en testspullen. De eerste twee zijn duidelijk, daar komen sets met als naam de mapnaam ("090729 - GoT Flickr Voorbeeld") in. In de collection testspullen zitten dingen zoals de 50mm test die ik hier op GoT heb gepost. Meeste van die platen zijn dan ook public.
Ik gebruik jUploadr omdat de eigen flickr-uploader te vaak crashed ("Oops! Something went wrong, try again?").
Voornamelijk om het allemaal gescheiden te houden, ik erger me er toch aan als ik een andere timeline zie dan dat anderen dat zien, omdat flickr toch een soort portfolio is. Daarnaast hebben maar enkele mensen toegang tot de foto's van mijn backupaccount, niet iedereen die friend of family is van mijn mainaccount hoeft _AL_ mijn foto's te zien, laat staan in fullsize.Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:48:
[...]
Sorry voor deze late reactie, maar wat ik me dan afvraag is, waarom je een tweede account genomen hebt?
Dat was lastig opzoekenHoly smokes! That's cheap!
Just $24.95 for a 1 year pro account.
Here's what you get...
* Unlimited uploads and storage
* Unlimited sets and collections
* Access to your original files
* Stats on your account
* Ad-free browsing and sharing
* HD playback for high-definition video uploads NEW
That's about $2 a month!
Buy Now!
You can get a 2 year account for just $47.99 and that's even less per month!

Mijn Flickr; Sony A7iii
40D | 8 | 50 | 100 | 300
Compare that to what you get with a Free Account:
* 100 MB monthly photo upload limit (10MB per photo)
* 2 video uploads each month (90 seconds max, 150MB per video)
* Photostream views limited to the 200 most recent images
* Post any of your photos in up to 10 group pools
* Only smaller (resized) images accessible (though the originals are saved in case you upgrade later)
Vind het vooral fijn dat je gewoon kan uploaden wat je wilt, qua bestandsgrootte en hoeveelheid.
Daarnaast vind ik de Stats die je kan bekijken ook intressant, zo kan je ten eerste perfect zien hoeveel mensen welke foto hebben bekeken en waar ze vandaan kwamen.
Een ander voordeel, voor de viewers dan, is dat mijn foto´s ook gewoon op vol formaat op flickr staan.
Dus mocht er iemand zijn die je foto helemaal te gek vind en als bureaublad wilt hebben, dan kan hij gewoon de volle 10.1MP foto downloaden.
Je kan met elk account wel een foto op 'large' bekijken, maar dat is 10xx bij xxx
Ben ondertussen een beetje flickr addicted geworden, want op een gegeven moment als je veel contacts hebt, dan komen er per dag heel veel nieuwe foto's van die contacts bij en die wil je vaak wel ff zien.
Mijn Flickr; Sony A7iii
Daar ben ik het zeker mee eens!Wijnands schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:25:
Ik geef niet snel geld uit aan internet diensten maar voor flickr maak ik een uitzondering. Je krijgt een hele hoop waar voor je geld en met de huidige wisselkoers...
Het enige nadeel is de snelheid: Flickr is traag, en niet zo'n beetje ook. Zeker nu ik met de api op mijn eigen site connect met Flickr. Dat is het enige waar wel wat verbeterd in mag worden. Eigenlijk ook de collection api support ook, maar daar hebben ze geen zin meer in om het te finetunen (dus daar verwacht ik niet zo veel meer van).
[ Voor 4% gewijzigd door mithras op 02-11-2009 19:21 ]
Flickr is de laatste tijd zeker wel weer traag, maar het is niets vergeleken met een jaar of 4 geleden toen ze ineens heel hard groeiden.mithras schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:20:
[...]
Daar ben ik het zeker mee eens!
Het enige nadeel is de snelheid: Flickr is traag, en niet zo'n beetje ook. Zeker nu ik met de api op mijn eigen site connect met Flickr. Dat is het enige waar wel wat verbeterd in mag worden. Eigenlijk ook de collection api support ook, maar daar hebben ze geen zin meer in om het te finetunen (dus daar verwacht ik niet zo veel meer van).
Ik zie weer regelmatig hick-up berichten, en dat vind ik best wel ergerlijk. Temeer omdat Yahoo best kan investeren in infrastructuur.
De API's vind ik sowieso wat karig. Je kan er net geen echt leuke dingen mee doen.
Canon EOS | DJI M2P
Wat heb je nu precies extra nodig dan? Photoblog met een daily photo, georganiseerde sets met collection/sets hiërarchie. Geolocation, tags, groups/members/pools. Het kan allemaal wat zo ongeveer in Flickr zelf kan. Op die authenticated calls voor je collection tree dusArjan A schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:28:
[...]
De API's vind ik sowieso wat karig. Je kan er net geen echt leuke dingen mee doen.

Juist de Flickr functionaliteit mag wel wat worden uitgebreid. Anonymous comments bijvoorbeeld. Het is geen doen om op je eigen website mensen een comment te laten plaatsen, dat gaat gewoonweg niet (tenzij ze via jouw site inloggen & de comment plaatsen).
Kom er net achter dat ik die dingen ook ooit een keer besteld heb en nooit heb gekregen, ga ze maar is een mailtje sturenTranceSetter schreef op woensdag 15 april 2009 @ 22:39:
Misschien niet direct met Flickr te maken, al maken ze wel reclame ervoor:
Moo-cards. Niet de mini's, maar de gewone. Heb er een aantal besteld en ze zien er erg goed uit. Fijne kwaliteit ook.
Fotootje:
[afbeelding]
Klikbaar voor iets groter
[ Voor 9% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 03:23 ]