Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-04 11:05

Afbeeldingslocatie: http://flickr.com/images/flickr_logo_gamma.gif.v1.2

Wat is Flickr?
Flickr (wat dus een 'verbastering' van het engelse woord 'Flicker' en dus zoiets als 'Stralen', 'Fonkelen' of 'Twinkelen' betekend. Met een Flickr account kan je je foto's inweze met de rest van de wereld delen zoals je dat op een fotosite zou doen, maar het gaat net even verder met het toevoegen van contacten, het commentaar geven op andermans foto's, het meedoen in zogenaamde foto-pools etc. Het is niet altijd de snelste website, maar dat mag de pret niet drukken.

Functies:

Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/flickr/flickrban.jpg

De functies van Flickr zijn globaal op te delen in twee 'onderdelen'. Hoewel ze natuurlijk nauw samenhangen, en je je foto's op Flickr plaatst om met de rest van de wereld te delen spreek ik expres van twee onderdelen, het 'solo'-deel, waarin je vrij bent je foto's met de rest van de wereld te delen zonder je ook maar íets van de achterliggende community aan te trekken, en het 'community'-deel, waarbij je dus ook commentaar op andermans werk kan geven, en kan gaan ontvangen op jouw foto's. Het solo-deel is dus eigenlijk de basis van elke foto-site, het community-deel hetgeen dat Flickr zo speciaal maakt.

Solo
Wat betreft het solo deel maak je een account en ga je aan de slag. Je mag op Flickr 100MB per maand uploaden, er is verder geen data- of opslaglimiet, dus als je je foto's een beetje slim resized (en ze zo rond de 250KB houdt) kun je toch al gauw zo'n 400 á 500 foto's per maand kwijt. Deze foto's komen in de eerste instantie in een soort foto-blog, de foto-stream. Het is mogelijk om deze foto's ook nog in groepen in te delen, de zogenaamde 'sets'. Hiermee blijven de foto's in je stream staan, maar zijn ze later snel te benaderen door een klik op de set. Een soort Foto-album dus :)

Ook kan je je foto's kenmerken met zogeheten 'Tags', sleutelwoorden waarmee je je foto's onderling kan 'linken', bijvoorbeeld een categorie met 'Dogs' voor honden. Ook kunnen andere Flickeraars op die tags zoeken en zo bij jouw foto's uitkomen. Veel mensen taggen bijvoorbeeld ook hun foto's met de gear die ze hebben, waardoor Flickr ook laat zien wat bepaalde lenzen en camera's kunnen doen.

Een andere grappige functie is dat je je foto's in kaart kan brengen, oftewel aangeven waarvan of op welke locatie de foto geschoten is, en op diezelfde kaart foto's van anderen kunt bekijken. Op die manier kun je ook in contact komen met andere Flickeraars uit je regio en verdwijnt dus ook eigenlijk de grens tussen het solo en het community deel :)

Community
Wat betreft het community deel begint hier de échte drijfveer achter Flickr. Allereerst is er de Comment functie, waarbij jij commentaar op foto's van anderen kunt geven, en anderen commentaar op jouw foto's. (Deze comments zijn ook uit te schakelen en door jou te verwijderen, zodat je nooit met vervelend of ongewenst commentaar zit). Op dezelfde manier zijn foto's ook nog te 'bookmarken' als Favorieten, waarbij een foto in een eigen favorieten-map geplaatst wordt binnen Flickr.

De functie waarmee Flickr zich écht gaat onderscheiden van andere foto-hosts zijn de contacten. Je kunt op Flickr mensen toevoegen als contact, en verder indelen in de categorieën familie en vrienden. Deze (in totaal 3) categorieën kun je aparte rechten geven op foto's, zo kan bijvoorbeeld je familie bepaalde foto's (en/of hun locaties) zien, waar voor jou de rest van de wereld niets mee te maken heeft. Op deze manier kun je over praktisch alles rechten geven, waardoor je niet met dingen opgescheept zit die je niet wilt, en dus ook gewoon een eigen plekje op Flickr kunt krijgen.

Het laatste onderdeel aan Flickr is de zogeheten 'Groups' (of groepen). Deze groepen moet je zien als een soort forum/ imageshare binnen Flickr voor mensen met verschillende interesses. Zo zijn er groups voor golden retrievers, Nikkor-objectieven-bezitters, maar ook voor DOF-experimenteerders en onze eigenste GoT show- en testcase groups. In deze groups heb je een eigen forum-stukje en een zogeheten 'pool', in de pool komen uiteindelijk de gedeelde foto's.

Quanta Costa?
In principe: Nada, oftewel, het kost je geen cent. De beperkingen waar je mee zit is dat je 'maar' 100MB per maand mag uploaden, er maximaal 3 sets gemaakt mogen worden en je 200 recentste foto's weergeven worden in je photostream, de rest verdwijnt ergens in de archieven ;)

Links
Community Guidelines & Officiële FAQ

Got Showcase Group & Got Testcase Group

Big Huge Labs maakt leuke Flickr tools.

GoT'ters op Flickr

Arjan A
CybErik
DeFeCt
Degroot
Henk
ikkremers
ikmattie
Isniedood
Jasper
Jorisvanbaalen
Melkbus
Mithras86
Oxi
PapaPol
RoZo
[SainteR]
samo
Simon
sOid
Spikey
The Evil Brain
Tom
Skaah
wheeler
WhiskyPhreak
Wilko
wijnands
Wolfensteijn
. w o u t e r .

Wil je ook in de lijst hierboven?
We (ik, maar vooral de FG-modjes ;) ) snappen dat je enthousiast bent over je nieuw gebouwde Flickr profiel, maar de bedoeling van dit topic is níet om enkel een smilie en je Flickr-profiel neer te plempen. Wil je toegevoegd worden, lees dan even deze post: RedXraD in "Het Flickr topic"

Mocht er nog wat toe te voegen zijn aan deze startpost dat ik vergeten ben, schroom niet me te DM'en, mailen of even aan te schieten op msn :)

[ Voor 6% gewijzigd door Henk op 19-01-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205325

hehe :p ik zal snel volgen.. geduld, henk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203184

Flickr *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb me ook maar even geregged, het is gewoon een supermooie oplossing..

Let wel even op in je topicstart: MB != mb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Dus het is niet de bedoeling dat ik deze link spam? :P

Overigens moet je niet verwachten dat het commentaar van anderen al 'hoge' kwaliteit heeft (waar wel? :P), maar het is wel leuk vermaeck. Al zal ik er mijn eigen website nooit voor inruilen, ook al is de pro-account met $25/jaar zeer goedkoop.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Oxi schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:01:
Dus het is niet de bedoeling dat ik deze link spam? :P

Overigens moet je niet verwachten dat het commentaar van anderen al 'hoge' kwaliteit heeft (waar wel? :P), maar het is wel leuk vermaeck. Al zal ik er mijn eigen website nooit voor inruilen, ook al is de pro-account met $25/jaar zeer goedkoop.
Die $25 vind ik zelfs zo goedkoop dat ik er wél over zit te denken mijn host er voor op te zeggen en gewoon redxrad.nl te laten redirecten naar mijn flickr account.

Maar goed, ik zeg expres denken, omdat een eigen host ook zo zijn voordelen heeft :)

[ Voor 3% gewijzigd door Henk op 24-01-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wat is het doel van dit topic, niet om onze flickr pagina's te promotten zoals ik nu lees. Praten over ervaringen ermee, het bestaat al een tijd en de meeste kennen het principe wel.
Ik ben wel benieuwd wat we hier gaan posten eigenlijk?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
Heb nu een paar maanden een flickr account en het bevalt me prima. Het systeem van contacts werkt ook heel behoorlijk en de keurige weergave van exif info bevalt me prima.

Paar tipjes voor de TS:

Een hele hoop leuke speeltjes kun je trouwens hier vinden:
http://www.bighugelabs.com/flickr/ waarvan vooral de scout: http://www.bighugelabs.com/flickr/scout.php aandacht verdient. Hiermee kun je zien of en welke foto's er in de flickr explorer te vinden zijn (zegmaar de top foto's op flickr)

Verder gooi ik http://www.flickr.com/cameras nogal 's naar mensen die over een bepaalde camera nadenken.
Oh, en de koppeling met een aantal grote blog sites is ook makkelijk. Ik kan zo heel makkelijk een foto op blogger plaatsen met ene paar zinnen commentaar erbij.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
nomad85 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:16:
Wat is het doel van dit topic, niet om onze flickr pagina's te promotten zoals ik nu lees. Praten over ervaringen ermee, het bestaat al een tijd en de meeste kennen het principe wel.
Ik ben wel benieuwd wat we hier gaan posten eigenlijk?
Ervaringen uitwisselen, features bespreken. Profielen vinden/ aanvragen kan je ook via DM, en ik hoop dat je snapt dat als hier te pas en te onpas links neergegooid gaan worden met verder geen enkele discussiewaarde dit topic in no-time gesloten is óf in de huiskamer staat, terwijl het juist voor FG een leuke toevoeging aan het forum is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:56

Barrycade

Through the...

Nette openingspost maar na even rond te hebben gekeken in de GoT Showcase group en nog eens door de TS te hebben gelezen bekruipt me een vraag: Waarom alleen een topic over Flickr? Er zitten ook tweakers / GoTters op Pbase.com en zelfs op Zoom.nl en mijnalbum.nl en zo zullen er nog wel meer sites zijn met dezelfde functionaliteit die verdienen in mijn ogen net zo goed dan een plaatsje in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Da's wel een goed punt. Kan ik eindelijk 's de vraag stellen waarom uploaden bij zoom.nl niet lukt. Sowiso een vergelijk tussen deze sites is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Eigenlijk vind ik het zo handig aan Flickr dat er een API is waarbij je met je eigen site leuk de Flickr foto's kan inladen :)

Ik gebruik op mijn eigen site nu nog mijn eigen webspace, maar mensen die wat ruimte tekort hebben, kunnen dus de foto's op Flickr gooien, om vervolgens zelf een site in elkaar te klussen die de verschillende sets laat zien op zijn/haar website.
Imho dé oplossing om je foto's te laten zien, niet je hosting ruimte vol te laten lopen, maar _wel_ je eigen lay-out en gallery scripts gebruiken. Een top oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Één van de leukere dingen van Flickr, waarmee het zich dus ook onderscheidt van de rest van de foto-sites, vind ik de groups en contacts, terwijl de nadruk nog steeds op foto's ligt en niet op discussies of chat-gesprekken :) Dat doen zoom.nl enzo niet, dat lijken nog steeds 'gewone' foto-hosts.

Ik wil best een keer wat foto-hosts reviewen (ook op snelheid etc) maar voorlopig dit topic gewoon bij flickr houden, anders wordt het rot onoverzichtelijk.

[ Voor 50% gewijzigd door Henk op 24-01-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Inmiddels een paar weekjes bezig met flickr, vooral omdat ik net een nieuwe camera heb, maar ook oude foto's op te zetten.
Wat werkt het heerlijk zeg, vooral het maken van sets en collections en het plaatsen van foto's op de kaart vind ik geweldig, maar boven alles het gebruik van groups, waar ik (nog) niet echt gebruik van maak.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 22:14
Ik heb zelf een pro-account bij Flickr, het is superhandig. Ik maak vaak foto's op feestjes ofzo, en dan kan ik met de Uploadr snel die foto's online zetten en met mijn vrienden delen. Dat werkt echt ideaal en is die $25 (EUR 19 op mijn creditcard) helemaal waard. Daar kun je zelf niet iets voor proggen of in de lucht houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Hmm, grappig dat dit topic weer gekickt is, kennelijk heeft het toch enig bestaansrecht ;) Ik begin binnenkort wel met een tabel in de startpost, met daarin alle Flickr accounts van GoTters. Tegen die tijd zal ik een melding in dit topic zetten aan iedereen die er in opgenomen wil worden, zijn account te DM'en naar me. Maar dat is nadat ik e.e.a. heb besproken met wat mods, want dit topic moet niet uitmonden in een groot 'check-mijn-flickr-account-topic', dat is toen al door de mods aangedragen :)

* Henk Gaat iemand aanvliegen :)

Edit: ok, er is groen licht, dus DM away.

Als je je account naar me DM't:

Zet dan in het onderwerp: Flickr-account <username>
En als message als eerste: de link naar je Flickr account als link naar je username, graag mét de code tags(!), dus bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
[code]
[url=http://www.flickr.com/photos/redxrad]RedXraD[/url]
[/code]

Daarna mag je hele verhalen schrijven, maar op die manier blijft het voor mij overzichtelijk en nog enigzins te doen ;) Ik ga proberen het als table in de startpost te zetten, en hopen dat het een beetje bij te houden is. Helaas heb ik niet de 1337 programming skillz om een externe site op te zetten waarbij dat allemaal ingevoerd en geautomagiseerd kan worden, so bare with me ;)

Enne, je gegevens dus DM'en naar mij, posts in dit topic met betrekking tot accounts worden in alle vrolijkheid genegeerd én verwijderd ;) Dit om te voorkomen dat het topic volstroomt met enkel accounts :)

[ Voor 46% gewijzigd door Henk op 15-06-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik kende Flickr al erg lang, gebruikte het ook vaak om foto's op te zoeken. Even van een bepaalde plaats of iets wat je wilt kopen, of foto's gemaakt met een bepaalde lens etc. Erg handig.

Zojuist pas mezelf geregistreerd en een account aangemaakt. Het werkt eigenlijk veel handiger en sneller dan ik dacht. Vooral die uploader is ideaal.. *klik* *klik* in je verkenner en het is geupload. Ik heb nu geen enkele foto online staan (bij m'n eigen host heb ik niet zoveel ruimte) maar denk dat ik dat wel ga doen en zo'n pro-account neem, kost geen drol en het uploaden is lekker laagdrempelig. Vooral dat laatste vind ik belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-04 14:10

DeFeCt

je wéét toch

Ook ik ben sinds een paar maanden geregged. Ben er ook erg enthousiast over, vind het wel typerend dat de enige naakt foto binnen een halve dag 100 views had (en geen reactie) en de rest van mijn foto's blijft steken op slechts 10 views.... iets minder zijn de verhalen van _rebecca (foto's commercieel verhandelt door derden) en een andere users die haar zelfportret terug vond op de cover van een pr0n dvd.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 15:41
Heb er zelfs een pro account genomen, leukste is dat je fotos van over de hele wereld ziet, heel inspirerend.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

code:
1
[url=http://www.flickr.com/photos/ajhaverkamp/]ajhaverkamp[/url]

Ook pro, zodat mensen mijn orginelen ook kunnen downen. Leuk om te zien welke foto mensen geschoten hebben op de locaties waar ik ook foto's maak. Tevens stellen mensen af en toe vragen over de spullen die ik heb, als je een foto van je gear neerzet.
Veel werk om steeds al de tags bij de foto's in te voeren, maar daardoor heeft Flickr juist een toegevoegde waarde tov een "normale" foto website.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nou gaf ik de laatste jaren alleen geld uit aan m'n xs4all account en m'n astraweb fill accountje maar ook ik heb toch de stap genomen naar een pro account. Kost je 19 euro maar je krijgt er wel wat voor terug.

Grappige was dat de oudere foto's die ik in m'n free account had staan opeens ook in volledige resolutie beschikbaar waren. Flickr bewaart ze dus wel maar laat ze niet zien als je een free account hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03 14:34
Kan iemand bij de topic start ook erbij zetten wat precies de voordelen zijn van een pro account? Voor de volledigheid is dat misschien wel mooi. Staat overigens hier, beetje weggestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Wijnands schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:11:
Nou gaf ik de laatste jaren alleen geld uit aan m'n xs4all account en m'n astraweb fill accountje maar ook ik heb toch de stap genomen naar een pro account. Kost je 19 euro maar je krijgt er wel wat voor terug.

Grappige was dat de oudere foto's die ik in m'n free account had staan opeens ook in volledige resolutie beschikbaar waren. Flickr bewaart ze dus wel maar laat ze niet zien als je een free account hebt.
Nee, klopt, is ook een van de features die je dus terugkrijgt als 'pro'. Met het uploaden van full-size exemplaren ben ik wat voorzichtig, omdat Flickr dus wel stelt dat ze je foto mogen 'gebruiken'. En dat gebruiken wordt wat ruim opgevat. Door ervoor te zorgen dat mijn foto's met hun 800x532 en watermerkje iig niet geschikt zijn voor drukwerk, maar wel gewoon on-screen goed bekeken worden, heb ik er een gerust gevoel bij verder.

Het wordt voor mijzelf hoog tijd dat ik eens e.e.a. op ga ruimen en aan ga vullen, zo heb ik van Lille nog veel meer foto's dan de twee die er op staan etc. Eigenlijk zou ik Flickr willen gebruiken als een soort online foto-album en dan een set willen maken als portfolio/hot-shots (en eventueel elders, op redxrad.nl oid :) ).

@Ajhaverkamp: eigenlijk moet het in een DM, maar jouw post is wel een mooi voorbeeld van hoe ik de DM's graag zou zien, mét code-tags. Dus vooruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Om eerlijk te zijn, ik ben niet snel bang dat men mijn foto's ergens misbruikt. Zo goed ben ik ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:36

Kwastie

Awesomeness

hmm, mischien ga ik "ooit" ook zo iets maken. het ziet er namelijk niet super moeilijk uit 8)7 maarja. zal het vast wel zijn :z, mocht ik nog tijd overhebben.. :9 maar dan wordt het meer een "prive" foto boek, waar je alleen mag komen met wachtwoord :)

[ Voor 21% gewijzigd door Kwastie op 01-06-2007 10:34 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Kwastie schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:33:
hmm, mischien ga ik "ooit" ook zo iets maken. het ziet er namelijk niet super moeilijk uit 8)7 maarja. zal het vast wel zijn :z, mocht ik nog tijd overhebben.. :9 maar dan wordt het meer een "prive" foto boek, waar je alleen mag komen met wachtwoord :)
Dat is dus het geinige aan Flickr, het is absoluut niet moeilijk :) Het is juist het laagdrempelige dat het zo populair en makkelijk maakt. Als je er een privé-site van wilt maken, weet dan wel dat je via direct hotlinken naar het plaatje nog steeds het plaatje kan zien. Al is de kans dat iemand die URL precies zo intypt natuurlijk wel nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Ik heb er sinds juni vorig jaar ook een pro account :)

Ik heb gewoonweg de tijd en de zin niet om een eigen site te maken. Bovendien heeft Flickr nog een ander zeer groot voordeel: Ongelimiteerde opslagcapaciteit :Y

En Flickr is idd zeer simpel in gebruik. Ik upload mijn foto's altijd met de Mac OS X uploader tool.

Mijn Flickr page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 17:23
Ik heb zelf ook een flickr account, maar ik was ff aan het rondsurfen op links van hiero en aan het doorklikken kom ik ineens een melding tegen van SafeSearch. Ik zeg nou Ja take me there en kom ik dit tegen:

Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/imgupload/images/safesearch.JPG

Is dit nou omdat ze vinden dat er teveel katten op flickr staan? of omdat flickr geen onderscheidt kan maken tussen pussy en pussy? :P |:(

mijn account

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

RedXraD schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:41:
[...]
Als je er een privé-site van wilt maken, weet dan wel dat je via direct hotlinken naar het plaatje nog steeds het plaatje kan zien. Al is de kans dat iemand die URL precies zo intypt natuurlijk wel nihil.
Je kan in Flickr aangeven dat het alleen voor friends & family zichbaar is, maar nu ben ik wel benieuwd... mogen jullie deze bekijken deze mogen jullie dus bekijken :D

@iKremers en Ramon:

Is het nou zo moeilijk? Link naar je page via DM aan TS. :X

[ Voor 19% gewijzigd door DeFeCt op 01-06-2007 11:41 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
DeFeCt schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:33:
[...]

Je kan in Flickr aangeven dat het alleen voor friends & family zichbaar is, maar nu ben ik wel benieuwd... mogen jullie [url=http://edit]deze[/url] bekijken?

@iKremers en Ramon:

Is het nou zo moeilijk? Link naar je page via DM aan TS. :X
Ja, die kunnen we dus bekijken :X Zoals ik al zei, een directe link naar een JPG, of hij nou private is of niet, kunnen we gewoon zien.

En doe even NFSW tags plaatsen bij dat soort foto's aub :X Ik was erg blij dat er niemand achter me stond ten tijde van klikken.... :P

[ Voor 9% gewijzigd door Henk op 01-06-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Yep, die kan ik zien (zwangere vrouw met klein kind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-04 13:54
RedXraD schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:34:
[...]..
En doe even NFSW tags plaatsen bij dat soort foto's aub :X Ik was erg blij dat er niemand achter me stond ten tijde van klikken.... :P
Hier nog een, zit even op school surfen, krijg ik ook die foto. Niet dat het echt NSFW is maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Nu online
Ramon schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:29:
Ik heb zelf ook een flickr account, maar ik was ff aan het rondsurfen op links van hiero en aan het doorklikken kom ik ineens een melding tegen van SafeSearch. Ik zeg nou Ja take me there en kom ik dit tegen:

[afbeelding]

Is dit nou omdat ze vinden dat er teveel katten op flickr staan? of omdat flickr geen onderscheidt kan maken tussen pussy en pussy? :P |:(

mijn account
Waarschijnlijk omdat er muts in de titel van de foto's staat.... :D

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Op de privacy instellingen van je account kun je ook aangeven hoe "veilig" je foto's zijn:

Which safety filter will you normally need to put on your photos?
Safe
Your photos are suitable for a global, public audience

Moderate
Some of the photos you publish may be considered offensive by some people

Restricted (That's OK)
Your photos are unsuitable for children, your grandmother or your workmates. (We recommend this setting if you're not sure of the difference between moderate and restricted, just to be on the safe side.)

Sommige mensen kiezen ervoor om hun hele collectie op moderate of restricted te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Wijnands schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:02:
Op de privacy instellingen van je account kun je ook aangeven hoe "veilig" je foto's zijn:

Which safety filter will you normally need to put on your photos?
Safe
Your photos are suitable for a global, public audience

Moderate
Some of the photos you publish may be considered offensive by some people

Restricted (That's OK)
Your photos are unsuitable for children, your grandmother or your workmates. (We recommend this setting if you're not sure of the difference between moderate and restricted, just to be on the safe side.)

Sommige mensen kiezen ervoor om hun hele collectie op moderate of restricted te zetten
Dan is het ook niet zo gek dat het woord 'pussy' ineens anders opgevat wordt dan een pluizig, aaibaar katje ;) (Hoewel ook die betekenis dubbelzinnig kan zijn >:) )

[ Voor 3% gewijzigd door Henk op 01-06-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:36

Kwastie

Awesomeness

weet iemand of de foto's worden ge-resized?
want ik krijg namelijk het idee dat foto's 2x worden ge-resized
1. Thumbnail
2. Groot
en dan heb je ook nog het orgineel? of is dit een simpel javascript

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Kwastie schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:50:
1. Thumbnail
2. Groot
Zelfs in nog meer varianten: Square, Thumbnail, Small, Medium en Original. Zie ook http://www.flickr.com/ser...ickr.photos.getSizes.html bijvoorbeeld :) En het is niet zomaar een javascriptje maar echt server-side geresized afaik.

[ Voor 7% gewijzigd door mithras op 01-06-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Kwastie schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:50:
1. Thumbnail
2. Groot
Landscape foto:
  • Square (75x75)
  • Thumbnail (100x67)
  • Small (240x160)
  • Medium (500x333)
  • Large (1024x683)
  • Orginal (3504x2336)
Dit bij een landscape formaat foto uit mijn 20D. De 75/100/240/500/1024 waarde staan vast, de rest heeft te maken met de hoogte van de foto. Upload je een foto van bv 200x100, dan heb je enkel de 2 eerste en de orginele maat. Orginele maat zie je enkel als de aanbieder van de foto een pro-account heeft.

Portret foto:
  • Square (75x75)
  • Thumbnail (67x100)
  • Small (160x240)
  • Medium (333x500)
  • Large (683x1024)
  • Orgiginal(2336x3504)

[ Voor 10% gewijzigd door ajhaverkamp op 01-06-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Resizing algoritme is wel een van de betere. Zo slecht als die van mijnalbum.nl is zo goed is íe van flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
* sOid heeft de twee GoT groepen gejoined :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:14
flickr is imo ene erg fijn gebeuren!
Ik dat datmaar 10% van mijn fotos openbaar te zien, de rest die vaak wat minder mooi zijn maar ik toch wil bewaren kan alleen ikzelf dus bij. En met een pro-account is het zo mooi te gebruiken als extra backup.

nog een tipje, inplaats van de flickr uploadr kun je ook juploadr gebruiken, dan kun je voor het uploaden nog veel meer instellen dan met de flickruploadr zelf.

[ Voor 30% gewijzigd door WhiskyPhreak op 03-06-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Aangezien ik geen 'echte fotograaf' ben, gebruik ik Flickr gewoon als imagehost, maar dan alleen voor echte foto's. Plaatjes e.d. gooi ik op xs.to, omdat die meestal niet Flickr-waardig zijn (ze zijn voor de HK, het is een screenshotje, of het is complete BS).

Een pool die echt een MUST is voor tweakers (en imo moet groeien) is The Hardware Pool.
Mijn foto's kun je vinden op: http://www.flickr.com/photos/zeroorez/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Laatst online: 24-04 21:44
Flickr is gewoon zo ontzettend makkelijk om even je vakantiefoto's te uploaden, in een set te stoppen en de link van die set rond te mailen naar vrienden en familie, stukken makkelijker dan om het zelf te gaan proggen voor je eigen webspace. Ze maken het zelfs zó makkelijk, dat je binnen de kortste keren tegen de limitaties van de free-account aanloopt en je toch maar die €19 overmaakt ;)

Ik heb dus nu ook een pro-account, omdat ik me niet meer druk wilde maken over max upload van 200 MB per maand. En ik gebruikt het nu steeds meer, het is zo makkelijk uploaden, direct vanuit iPhoto.

Mijn Flickr account kun je vinden op http://www.flickr.com/photos/theevilbrain/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Als iedereen die zijn flickr account wil spammen nou eens alléén een DM stuurt, zodat we de discussie zelf gewoon over flickr kunnen houden? Zodra ik een DM zie, zet ik de accounts er gewoon bij in de startpost.

En dan gelijk nogmaals het verzoek of iedereen aub de [code] tags om de DM's heen wil zetten die ze naar mij sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ramon schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:29:

[afbeelding]

mijn account
Dat komt omdat dat account dan op unsafe is ingesteld. Dat gaat niet aan de hand van tags of woorden o.i.d., maar aan de hand van een aantal dingen:

a) kun je zelf instellen dat je account 'unsafe' is. als je bijvoorbeeld veel erotica uploadt is dat de bedoeling, zegmaar
b) als je voordat dit systeem ingevoerd werd NIPSA-status had (Not In Public Site Areas), wat zoveel inhoudt als dat je niet tevoorschijn komt in zoekopdrachten e.d., dan ben je ws. zo ook ingesteld bij de overgang
of c) als je je account op 'safe' had staan maar er komen veel klachten over wat je uploadt (omdat je dat niet als 'unsafe' aanmerkt) dan wordt 't voor je gedaan.

Dit soort spul is op zich een beetje jammer, maar ik kan me wel enigszins voorstellen waarom 't er is. Voordat Yahoo! Flickr overnam (en 't dus nog van 't Canadese Ludicorp was), was dit veel minder aan de orde. Veramerikanisering he. Aan de andere kant mochten free accounts toen maar 10MB/maand uppen en 100 foto's laten zien (en pro accts 1GB/mnd). Dat heeft Yahoo! meteen bij de overname verdubbeld, en later nog een keer opgerekt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663

Iemand soms tips hoe vanuit Flickr makkelijk een blog te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:47

Garyu

WW

Anoniem: 206663 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 08:36:
Iemand soms tips hoe vanuit Flickr makkelijk een blog te maken?
Wordpress gebruiken met een Flickr-plugin zoals FAlbum of flickrRSS.

Of zelf even googlen :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
Ik heb een blog op wordpress.com en daar is dan gok ik al zo een plugin geinstalleerd, met moet het een keertje toestaan en je kunt vanuit flickr zo de foto met een stukje tekst op je blog zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigawebs
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-04 07:48
Heeft er hier ook iemand mee gedaan aan de 24 hours of flickr?

[ Voor 24% gewijzigd door gigawebs op 04-06-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
gigawebs schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:13:
code:
1
[url=http://www.flickr.com/photos/gigawebs]gigawebs[/url]
Dude,
RedXraD schreef op maandag 04 juni 2007 @ 00:21:
Als iedereen die zijn flickr account wil spammen nou eens alléén een DM stuurt, zodat we de discussie zelf gewoon over flickr kunnen houden? Zodra ik een DM zie, zet ik de accounts er gewoon bij in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Nu online
Een vraagje:
Is het mogelijk om je foto's iedere keer in een andere volgorde te showen?
Nu is het iedere keer hetzelfde, met volgens mij de laatst geuploade foto's bovenaan.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigawebs
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-04 07:48
Ow sorry, heb hem al weggehaald. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
@ikmattie; nee, dat kan niet, je bent inderdaad gebonden aan de volgorde van uploaden. Misschien komt er het ooit van, aangezien er regelmatig nieuwe features aan flickr toegevoegd worden...

Misschien ga ik wel naar de 24 hours of flickr meeting hier in Parijs binnenkort...\o/

[ Voor 3% gewijzigd door WhiskyPhreak op 04-06-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
ikmattie schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:53:
Een vraagje:
Is het mogelijk om je foto's iedere keer in een andere volgorde te showen?
Nu is het iedere keer hetzelfde, met volgens mij de laatst geuploade foto's bovenaan.
Je kan de volgorde wel veranderen in sets, maar die staat vervolgens ook vast. Een random view is nog niet mogelijk afaik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Volgorde van sets is wel te veranderen (ik twijfel nu en kan het zo 1-2-3 niet vinden). Net zoals de foto die bij je set getoond wordt, kun je erin slepen bij de organize optie.

[ Voor 15% gewijzigd door ajhaverkamp op 04-06-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Is er behoefte aan een GoT discussie groep op flickr?

[ Voor 37% gewijzigd door Wijnands op 05-06-2007 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Wijnands schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:19:
Is er behoefte aan een GoT discussie groep op flickr?
Denk het niet. GoT zelf is daar al ruim genoeg voor.

[ Voor 38% gewijzigd door TheZeroorez op 06-06-2007 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Je hebt gelijk, excuses, heb 't weggehaald.

Maar serieus, ik zie dat er een test en showcase groep is. Zal ik ook een discussiegroepje aanmaken?

[ Voor 61% gewijzigd door Wijnands op 05-06-2007 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Deze kwam ik tegen op flickr, erg grappig om je foto's geprint te hebben...
http://www.moo.com/

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wijnands schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:24:
Je hebt gelijk, excuses, heb 't weggehaald.

Maar serieus, ik zie dat er een test en showcase groep is. Zal ik ook een discussiegroepje aanmaken?
Discussiegroep? Wat wil je daar mee bereiken dan? Flickr is om foto's te posten, niet om te discussiëren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Lijkt me ook niet zo vruchtbaar. Wat wil je daar posten wat @ GoT niet kan?
niet dat ik het initiatief niet op prijs stel, integendeel ;) maar ik denk dat dit geen succes zal worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

DeFeCt schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:16:
Deze kwam ik tegen op flickr, erg grappig om je foto's geprint te hebben...
http://www.moo.com/
Ik heb ze, bestelling wordt uit de UK geleverd. Formaat van de kaartjes is precies de helft van een "normaal" visitekaartje. Dus in een opbergdoosje voor "normale" kaartjes passen 2 stapeltjes naast elkaar. Standaard zit er een doosje in mijn camerarugzak. Toeristen die me aanspreken als ik foto's maak in Amsterdam krijgen er standaard eentje mee. De gemiddelde fotograferende Amerikaan vraagt nl of je een Flickr-account hebt. Blijkbaar is daar de penetratiegraad toch wat hoger dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ajhaverkamp schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:23:
[...]

Ik heb ze, bestelling wordt uit de UK geleverd. Formaat van de kaartjes is precies de helft van een "normaal" visitekaartje. Dus in een opbergdoosje voor "normale" kaartjes passen 2 stapeltjes naast elkaar. Standaard zit er een doosje in mijn camerarugzak. Toeristen die me aanspreken als ik foto's maak in Amsterdam krijgen er standaard eentje mee. De gemiddelde fotograferende Amerikaan vraagt nl of je een Flickr-account hebt. Blijkbaar is daar de penetratiegraad toch wat hoger dan hier.
Dat geldt eigenlijk voor de meeste van dat soort diensten. Hoeveel nederlanders kennen upcoming bijvoorbeeld? Plazes? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wilko schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:41:
Lijkt me ook niet zo vruchtbaar. Wat wil je daar posten wat @ GoT niet kan?
niet dat ik het initiatief niet op prijs stel, integendeel ;) maar ik denk dat dit geen succes zal worden
Tja... ehh... goh... goede vraag, weet ik niet. Maar, er is ook al een testcase en showcase groep daar terwijl we die hier ook hebben.

Zit zelf trouwens met een idee voor een groep in m'n hoofd, moet alleen nog ff zin en tijd vinden om photoshop op te starten voor een logo. Is een lijstje met leuke/bijzonder groepen hier ook relevant?

[ Voor 5% gewijzigd door Wijnands op 06-06-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:57
Ook maar even een account aangemaakt. Eens kijken of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:29:
Dat geldt eigenlijk voor de meeste van dat soort diensten. Hoeveel nederlanders kennen upcoming bijvoorbeeld? Plazes? etc.
Hier in Nederland kennen ze alleen MSN :'(
offtopic:
Maar ik geef toe dat ik Upcoming en Plazes niet kende, zien er beide wel interessant uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:05

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

ook toevallig vanmorge gedaan.
Best fijne pagina.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

ajhaverkamp schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:23:
[...]

Goed idee! ...ik moet eerst maar eens zorgen dat ik uberhaupt 100 foto's krijg, daarna bestel ik ze ook :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172373

Flickr komt binnenkort ook met een Nederlandse versie uit. Nu.nl schrijft daar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

DeFeCt schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 00:32:
[...]
Goed idee! ...ik moet eerst maar eens zorgen dat ik uberhaupt 100 foto's krijg, daarna bestel ik ze ook :)
Je kunt ook gewoon 5 foto's nemen, dan krijg je er 20 van elke foto. (Of andere aantallen)

[ Voor 3% gewijzigd door ajhaverkamp op 07-06-2007 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Anoniem: 172373 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 01:32:
Flickr komt binnenkort ook met een Nederlandse versie uit. Nu.nl schrijft daar over.
Aan de ene kant zeg ik da's rijkelijk laat, aan de andere kant hoop ik dat het dan verder door gaat dringen in Nederland. Ben benieuwd of 'ie stand alone wordt of een koppeling krijgt met flickr.com.

Toch 's naar dat moo.com gekeken, dit ziet er aardig uit:

And how much to ship them?

For a box of 100 cards, shipping is a flat rate of $4.99 (USD) / €3.99 / £2.99 to anywhere in the world. The 10 pack is $0.99 / €0.99 / £0.49

[ Voor 20% gewijzigd door Wijnands op 07-06-2007 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Anoniem: 172373 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 01:32:
Wat ik me dan dus even af loop te vragen: komt er gewoon een apart taalpakket, een hele losse site, een NL site die terugkoppelt met de USA site? Hoe gaan ze dat invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Dat vroeg ik mij ook af. Heb even zitten nazoeken en het lijkt mij dat het een taalinstelling gaat worden? Zie ook dit bericht:
http://www.usatoday.com/t...-03-16-flickr-china_N.htm

Hoe hebben jullie trouwens je foto's getagged? Ik had m'n eerste set vooral in het Nederlands gedaan, maar heb dat aangepast... ik doe nu al m'n foto's gewoon altijd in het engels taggen (car ipv auto).
Dat is wel jammer van een regionale site... krijg je straks dat iedereen alleen maar Nederlandstalige tags gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Tom schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:35:
Dat vroeg ik mij ook af. Heb even zitten nazoeken en het lijkt mij dat het een taalinstelling gaat worden? Zie ook dit bericht:
http://www.usatoday.com/t...-03-16-flickr-china_N.htm

Hoe hebben jullie trouwens je foto's getagged? Ik had m'n eerste set vooral in het Nederlands gedaan, maar heb dat aangepast... ik doe nu al m'n foto's gewoon altijd in het engels taggen (car ipv auto).
Dat is wel jammer van een regionale site... krijg je straks dat iedereen alleen maar Nederlandstalige tags gaat gebruiken.
Hmmm, dat is wel beter, want ik heb geen zin in gescheiden systemen. Lijkt me ook de opzet niet van flickr, dus had wel zoiets verwacht :)

Ik tag mijn foto's soms extra in het Nederlands, of de taal waarin ik denk dat er wat meer interesse vandaan zal komen. Ben een tijdje geleden in München geweest, en heb dus mijn foto's zowel München als Munich getagged en Duitsland, Germany en Deutschland. En ach, je ziet het nu al dat de gemiddelde flickr-gebruiker die weet dat degene aan wie hij comment geeft, dezelfde taal spreekt, dat ook al in zijn moerstaal doet. Dus zoveel zal er niet veranderen denk ik. Wellicht wat meer Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Deze is trouwens ook leuk: http://www.flickr.com/cameras/

Kan je per camera (en telefoon) foto's te zien krijgen die ermee gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

heb al een tijd een account lopen. Post er buiten foto's ook illustratiewerk. Te gekke community waar je goede feedback krijgt:

http://www.flickr.com/photos/nozzman/

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Er is nu ondersteuning voor meerdere talen :)
Het is (gelukkig) geen aparte site, maar gewoon een vertaling van Flickr.com. Nederlands staat er nog niet tussen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tom op 12-06-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Wat ik in mijn free account niet kan vinden maar misschien wel in het betaalde account zit... is het mogelijk om ook foto's te replacen? Dat de comments bewaard blijven, maar dat de foto kan worden aangepast?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat kan alleen met pro accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

CyBeR schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:31:
Dat kan alleen met pro accounts.
Maar het kan dus wel? Weer een reden om te upgraden...

Ik heb het rare probleem dat mijn foto's er op flickr qua kleur opeens heel anders uit zien dan de jpeg's die ik produceer in photoshop of bekijk in bijv office picture viewer. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ligt het aan IE? Of op de een of andere manier een kleur profielen? In PS, LR en OPV ziet het er allemaal goed uit... Zie hieronder een voorbeeld...

Afbeeldingslocatie: http://87.212.25.249/got/kleur.jpg

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
DeFeCt schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:57:
[...]

Ik heb het rare probleem dat mijn foto's er op flickr qua kleur opeens heel anders uit zien dan de jpeg's die ik produceer in photoshop of bekijk in bijv office picture viewer. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ligt het aan IE? Of op de een of andere manier een kleur profielen? In PS, LR en OPV ziet het er allemaal goed uit... Zie hieronder een voorbeeld...

[afbeelding]
Je foto's van tevoren converteren naar het sRGB kleuren profiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:01
Wat fooker zegt, zijn 't toevallig RAW's omgezet naar Jpeg door middel van Adobe Camera Raw?
(in Photoshop gedaan dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DeFeCt schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:57:
[...]

[afbeelding]
Als je een browser gebruikt die colour profiles ondersteunt zal dat er beter uitzien ja ;) (Safari op mac bijvoorbeeld. Kweet niet of safari/win 't kan eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

fooker schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:06:
[...]
Je foto's van tevoren converteren naar het sRGB kleuren profiel :)
Stukken beter! tnx!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
CyBeR schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:11:
[...]

Als je een browser gebruikt die colour profiles ondersteunt zal dat er beter uitzien ja ;) (Safari op mac bijvoorbeeld. Kweet niet of safari/win 't kan eigenlijk)
Denk 't niet, cocoa is colour managed, windows sowieso niet, en safari is alleen colour managed omdat cocoa dat is..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

enigzins los van flickr, maar wel voortkomend uit mijn "probleem" ... als ik de boel moet converteren naar sRGB, dan kan ik dus het beste mijn camera daar ook op instellen?

Wat ik alleen niet snap is dat de jpeg er in windows wel goed uitziet, wordt er daar aan color management gedaan wat niet in IE gebeurt?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
DeFeCt schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:27:
enigzins los van flickr, maar wel voortkomend uit mijn "probleem" ... als ik de boel moet converteren naar sRGB, dan kan ik dus het beste mijn camera daar ook op instellen?
Kan wel, maar ik doe het niet. aRGB is een 'ruimere' colorspace, er passen simpelweg wat meer kleuren in (voor zover ik begreep iig :P ) en ook dingen naar de drukker sturen doe je dan weer in aRGB :)
Wat ik alleen niet snap is dat de jpeg er in windows wel goed uitziet, wordt er daar aan color management gedaan wat niet in IE gebeurt?
Kennelijk ;) photoshop etc. ondersteunen sowieso colorspaces, en het is verder een beetje viewer afhankelijk denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Henk schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:48:
[...]

Kan wel, maar ik doe het niet. aRGB is een 'ruimere' colorspace, er passen simpelweg wat meer kleuren in (voor zover ik begreep iig :P ) en ook dingen naar de drukker sturen doe je dan weer in aRGB :)
Klopt, ProRGB is zelfs nóg groter dan aRGB. Overigens ondersteunen niet alle fotoprintshops verschillende kleurenprofielen, de meeste zijn sRGB, houd hier dus rekening mee. Als je failsafe wilt spelen, stel dan alles in op sRGB.
[...]

Kennelijk ;) photoshop etc. ondersteunen sowieso colorspaces, en het is verder een beetje viewer afhankelijk denk ik...
Safari is de enige browser die verschillende colorspaces ondersteunt, de rest is allemaal sRGB.

Voor diegenen die het niet weten; ga geotags gebruiken bij je foto's! Is echt super als je bijvoorbeeld ergens naar op vakantie wilt, je tikt dan Parijs in, krijg je alle foto's die bijvoorbeeld bij de Eiffeltoren zijn gemaakt (mits goed getagged).

Je kan de foto's zo nauwkeurig neerzetten, dat er zelfs een paar in m'n achtertuin staan zo ongeveer :P

Ik bedenk me net nog iets. Ik hoop eigenlijk niet dat Flickr in Nederland heel erg mainstream gaat worden. Dan krijg je alleen maar van die 'partyfoto's' gemaakt door dronken mensen; een soort hyves dus...

Dat zou echt jammer zijn, haalt de kwaliteit van de foto's direct naar beneden.

[ Voor 11% gewijzigd door sOid op 13-06-2007 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
sOid schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:09:

Voor diegenen die het niet weten; ga geotags gebruiken bij je foto's! Is echt super als je bijvoorbeeld ergens naar op vakantie wilt, je tikt dan Parijs in, krijg je alle foto's die bijvoorbeeld bij de Eiffeltoren zijn gemaakt (mits goed getagged).

Je kan de foto's zo nauwkeurig neerzetten, dat er zelfs een paar in m'n achtertuin staan zo ongeveer :P
Erg leuk én nuttig inderdaad. Doe het zelf ook bij bijna al m'n foto's, behalve als de locatie niet interessant is (bv. bij mij thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeFeCt schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:27:

Dat is alleen zo als je in JPEG schiet. Als je in RAW schiet, zoals ik, dan maakt het geen bal uit. RAW geeft geloof ik geen color space mee.

Ik heb de camera op aRGB staan, maar als ik vanuit Lightroom een foto exporteer voor Flickr, dan exporteer ik via sRGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Anoniem: 50624 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:17:
[...]
Dat is alleen zo als je in JPEG schiet. Als je in RAW schiet, zoals ik, dan maakt het geen bal uit. RAW geeft geloof ik geen color space mee.
De RAW's uit mijn camera komen in ProRGB, maar als ik ze vervolgens in PS moet converteren naar sRGB omdat het er anders niet uitziet op het web, dan kan ik dus eigenlijk netzo goed meteen in sRGB schieten, ok de color range is dan misschien (iets?) minder, maar ga ik dat merken?

Ik wil wel geo taggen, maar waar vogel ik dan die tags vandaan, of is dit hetzelfde als place on a map?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ja das hetzelfde :)
Wijst zich vanzelf verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Place on a map is de titel van de functionaliteit geotaggen. Je foto krijgt dan namelijk twee tags van locations erbij: http://www.flickr.com/ser...otos.geo.getLocation.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

sOid schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:09:

Ik bedenk me net nog iets. Ik hoop eigenlijk niet dat Flickr in Nederland heel erg mainstream gaat worden. Dan krijg je alleen maar van die 'partyfoto's' gemaakt door dronken mensen; een soort hyves dus...

Dat zou echt jammer zijn, haalt de kwaliteit van de foto's direct naar beneden.
Moet je nu al kijken hoeveel kiekjes er nu al tussen staan. 1000+ foto's per minuut worden geupload, dus raar is dat niet. Mensen dumpen het, taggen niks en sturen de URL door naar vrienden.

Het geotaggen is een leuke feature. Zie je ook meteen dat een boel toeristen niet precies weten waar ze geweest zijn. Bv de molens bij de Zaanse Schans staan volgens verschillende mensen op verschillende plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
't mooie van Flickr is dat je die poep vanzelf wegfiltert door contacts en groups..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
Ik heb ook niet altijd zin om tot op straatniveau in te zoomen om mijn fotos te geotaggen hoor, en in het buitenland weet ik soms ook niet precies in welke straat ik nou was, maar over het algemeen plaats ik ze geen honderden kilometers de verkeerde kant op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Probleem van het geotaggen vind ik soms dat ik de ene keer aan wil geven waar het object zich bevond wat ik geschoten heb, de andere keer juist het punt waarvandaan ik de foto gemaakt heb ;) Dus wellicht dat dat die molens nog wat verklaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik doe het altijd waarvan ik het heb gemaakt. Maargoed ik doe het ook niet op de meter precies ofzo, zal er soms best een kilometer naast zitten, maar het gaat vooral om het idee :)

@ Simon,
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik wil ook wel eens foto's van anderen, niet contacts en groups bekijken. En om dan allemaal van die kiekjes te moeten bekijken zoals ajhaverkamp al zegt, is soms best vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

mithras schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:40:
Place on a map is de titel van de functionaliteit geotaggen. Je foto krijgt dan namelijk twee tags van locations erbij: http://www.flickr.com/ser...otos.geo.getLocation.html
Ik heb er 1 getest, maar krijg er geen tags bij?
http://www.flickr.com/photos/likemike/542972492/

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
<err code="2" msg="Photo has no location information." /> 
Geeft je toch genoeg informatie ;)

/edit: probeer het maar eens met foto-id 480356381, die heb ik wel op de map geplaatst bijvoorbeeld. Je moet hem eerst op de map plaatsen waarna de geotags gezet worden en je hem met de api kan uitlezen :)

[ Voor 51% gewijzigd door mithras op 13-06-2007 13:13 ]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste