Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-04 14:10

DeFeCt

je wéét toch

mithras schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:10:
<err code="2" msg="Photo has no location information." /> 
Geeft je toch genoeg informatie ;)

/edit: probeer het maar eens met foto-id 480356381, die heb ik wel op de map geplaatst bijvoorbeeld. Je moet hem eerst op de map plaatsen waarna de geotags gezet worden en je hem met de api kan uitlezen :)
Maar ik heb hem op de map geplaatst.. er staat toch Taken in Curacao, AN (map) ?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mag jij zeggen waar:
Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/2493/tempiq6.th.jpg
Groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

wierd... nou... daar dus
Afbeeldingslocatie: http://img409.imageshack.us/img409/3189/daarolo9.th.gif
Groot

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 14:12
Dan staat die locatie, of je locaties in het algemeen, op private. Verander je die meuk naar public, dan kunnen wij het ook zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
http://www.flickr.com/photos/organize/
Alle foto's slepen -> Location -> Change geoprivacy -> Anyone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Samen komen we er wel :) ....zo dan!
blijft het feit dat ik geen geo tags zie staan in mijn tag lijstje

[ Voor 48% gewijzigd door DeFeCt op 13-06-2007 13:48 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:09
Mijn Flickr Pro account is onderweg, dan kan ik al mijn foto sets aanmaken. Ik toon de foto's met behulp van Slideshow Pro Flash component op mijn portfolio (nog niet online).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:19
die dingen komen ook niet in de tags lijst. Als je de source van de pagina bekijkt kun je wel degelijk de long/lat coordinaten vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

mithras schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:41:
[...]
http://www.flickr.com/photos/organize/
Alle foto's slepen -> Location -> Change geoprivacy -> Anyone :)
Goede tip, die van mij stonden ook nog op "Just me" (of zoiets), ze worden nu omgezet. Dat duurt wel even (2504 foto's).

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Your account > Privacy & Permissions > Who will be able to see where your photos were taken > Anyone

Ik weet alleen niet of die setting de properties van je huidige foto's aanpast of dat het alleen voor nieuw geuploade foto's is. Ik heb zelf neergezet dat iedereen de locatie kan zien, maar zet ivm privacy de foto's die thuis zijn gemaakt op 'nobody' (ook al is het niet moeilijk daarachter te komen, maar toch ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Tom schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:42:
Your account > Privacy & Permissions > Who will be able to see where your photos were taken > Anyone

Ik weet alleen niet of die setting de properties van je huidige foto's aanpast of dat het alleen voor nieuw geuploade foto's is. Ik heb zelf neergezet dat iedereen de locatie kan zien, maar zet ivm privacy de foto's die thuis zijn gemaakt op 'nobody' (ook al is het niet moeilijk daarachter te komen, maar toch ;)).
Dat gaat om nieuw te uploaden foto's. Het klopt dat met mijn methode je de default instelling niet veranderd. Wil je dat wel, dan moet je het via je account preferences worden goed gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:26

Vis

Hoezo kan ik geen postal code invoeren als ik me aan wil melden voor Yahoo? (wat je weer nodig hebt voor je aan te melden voor Flickr)

Hij zegt telkens: This postal code is not located in the country you selected :s

Iemand een idee?

Edit: Never mind, zonder de 2 letters aan het eind :9

[ Voor 10% gewijzigd door Vis op 13-06-2007 19:17 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
Hmm, kennelijk is flickr de duitsers aan het censureren en geven ze (vooralsnog) geen reden op of reageren ze ueberhaupt. Nare praktijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik kreeg net de nieuwe Planet Download nieuwsbrief binnen. Hier stonden wat dingen over Flickr in, wel een paar grappige sites: http://www.flickrleech.net/ en http://www.slideflickr.com/ :)

Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

WhiskyPhreak schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:51:
Hmm, kennelijk is flickr de duitsers aan het censureren en geven ze (vooralsnog) geen reden op of reageren ze ueberhaupt. Nare praktijken...
enlighten us :?

als ze de duitsers censureren begrijp ik wel dat ze überhaupt niet reageren :P

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
het hele censuurgebeuren in duitsland (en een paar aziatische landen) gaat nog steeds door.
http://www.flickr.com/help/forum/en-us/42597 Dat is de thread op het flickrforum zelf waarin er uiteraard al volop vergelijkingen gemaakt zijn met wat duitse praktijken van ruim een halve eeuw terug.

In het kort: tegelijk met de lancering van het nieuwe taalsysteem, flickr is nu ook in het duits te gebruiken, kunnen mensen die via een duitse Yahoo Id ingeschreven hebben alleen nog maar de meest 'onschuldige' plaatjes bekijken. De flickr staff heeft nu wel een reactie geplaatst, maar die zegt eigenlijk niks, een beetje politiek geneuzel a la 'het was een moeilijke beslissing, we hebben er lang over nagedacht.' Maar echt een reden geven ze niet, en die hadden ze imho al moeten geven bij het invoeren of eigenlijk daarvoor al. Misschien komt er nog verder een officieel statement.

in ieder geval: mijn pro account loopt over niet al te lang af, en ik wacht nu nog wel even met het verlengen daarvan....

ps. kijk maar een bij de popular tags en de interestingness kalender van gisterenm daar vind je al redelijk 'zensur' plaatjes en tags...

[ Voor 6% gewijzigd door WhiskyPhreak op 14-06-2007 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-05 18:01
Er gebeurt idd wat, heel wat contacts hebben zo'n anti flickr censuur plaat geplaatst..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Als ik foto's upload naar flickr, word dan automatisch de exif data op de site gezet?

Heb een aantal foto's geupload, maar ik zie geen exif data...
Zit nu op mn werk, dus weet niet 100% zeker of de foto's ook daadwerkelijk de data er nog inhebben.
Heb de foto's wel bewerkt met photoshop, weet niet of die exif info opslaat bij een 'save as' actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
je kunt ergens instellen of je de exif openbaar maakt of niet.
het lijkt me trouwens dat je bij je eigen fotos het sowieso wel zou moeten zien, maar dat weet ik dus niet zeker...

@simon: ja, net weer eentje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Erg jammer dat censuur :(
Ik heb er niet zoveel last van maar ben er principieel op tegen dat ze zoiets doen. Ben benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen. Flickr heeft een erg sterke community en ik denk dat ze dat wel eens onderschatten. Ik ben als teken van 'protest' maar even lid geworden van deze group:
http://www.flickr.com/groups/againstcensorship/
WhiskyPhreak schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:40:
het lijkt me trouwens dat je bij je eigen fotos het sowieso wel zou moeten zien, maar dat weet ik dus niet zeker...
Nee als je die optie uit zet dan zie je het bij je eigen foto's ook niet. Hij heeft het wel opgeslagen, als je later de optie aanzet dan is de EXIF info gewoon weer beschikbaar.

[ Voor 57% gewijzigd door Tom op 14-06-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Hoi iedereen.

Ik heb een vraagje over flickr.
Ik zit in een jeugdbeweging die nu al een heel tijdje bestaat. Elk jaar werden er op kamp een groot aantal dias getrokken. Een oud leider met een beetje tijd teveel heeft zich beziggehouden met al die dias in te scannen. Alles samen zo'n kleine 10 GB aan foto's. Ik ben nu op zoek naar een handige manier om die allemaal het net op te krijgen voor een niet al te hoge prijs.

De foto's zitten in een soort mapstructuur per jaar en dan per gebeurtenis.
Je hebt bijvoorbeeld de map 1978 met daarin de mappen groepsdag, lichtaart (meisjes) en Zoersel (kerels).

Het zou leuk zijn om ineens die structuur te bewaren, zodat ik niet alle foto's een voor een moet aanklikken en nieuwe mappen moet maken.

Is dit op de een of andere manier mogelijk met flickr (pro)? Of kent er iemand van jullie eventueel nog een andere dienst die dit wel ondersteunt?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Zoutvat schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:09:
Hoi iedereen.

Ik heb een vraagje over flickr.
Ik zit in een jeugdbeweging die nu al een heel tijdje bestaat. Elk jaar werden er op kamp een groot aantal dias getrokken. Een oud leider met een beetje tijd teveel heeft zich beziggehouden met al die dias in te scannen. Alles samen zo'n kleine 10 GB aan foto's. Ik ben nu op zoek naar een handige manier om die allemaal het net op te krijgen voor een niet al te hoge prijs.

De foto's zitten in een soort mapstructuur per jaar en dan per gebeurtenis.
Je hebt bijvoorbeeld de map 1978 met daarin de mappen groepsdag, lichtaart (meisjes) en Zoersel (kerels).

Het zou leuk zijn om ineens die structuur te bewaren, zodat ik niet alle foto's een voor een moet aanklikken en nieuwe mappen moet maken.

Is dit op de een of andere manier mogelijk met flickr (pro)? Of kent er iemand van jullie eventueel nog een andere dienst die dit wel ondersteunt?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Pfoe, ik het meer het idee dat je dan beter op zoek kan gaan naar een goede web host waar je die 10GB kan parkeren en een soort web album erachter die die mapstructuur aanhoudt. Ik weet dat je bij flickr sets in sets kan maken, en daar dan massaal foto's naar toe kan zetten, maar dat blijft een hoop werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Nu online
10GB webspace is erg duur. Bij flickr kom je er al met $25/jaar. Hoe kan je trouwens een subset maken? Ik kijk er blijkbaar overheen? Voorlopig werk ik nog met een gratis account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Ik weet niet hoeveel categorieën je kan aanmaken, maar je kan overwegen een categorie "1978" en drie sets "1978-groepsdag", "1978-lichtaart" en "1978-zoersel" aan te maken. Afaik moeten alle sets een unieke naam hebben, dus moet je het jaartal er nog eens voor zetten. En dan die drie sets in de juiste categorie zetten.

Het wordt veel werk, en het maakt het doorzoeken denk ik niet overzichtelijker. Maar wil je enige structuur in je Flickr foto's aanbrengen met 10GB aan foto's zijn alleen tags niet voldoende.

/edit: Met een Pro account kan je categorieën aanmaken, met een normaal account alleen "gewone" sets, en verder niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door mithras op 02-07-2007 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Nu online
Die cattegorieën en sets aanmaken wil ik nog wel doen, maar kan ik ook met behulp van een uploadtooltje een hele map met foto's dan naar een set uploaden? Met die uploader moet ik eerst elke foto afzonderlijk aanklikken. Kan dit simpeler? Enorm bedankt voor de reacties trouwens.

Blijkbaar kan ik toch meerdere foto's teglijkertijd selecteren.
Toch maar doen dan. Heb ik weer wat te doen 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Teun_2 op 02-07-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
Je hebt tegenwoordig bij flickr 'Collections' en 'Sets' , nouja, ik gok dat je vast engels kunt, kijk hier eens http://www.flickr.com/help/collections/

edit: Zoek een naar jUploadr, kun je voordat je gaat uploaden in batch je fotos taggen/aan sets toewijzen/een titel danwel ondertitel geven.

Met die twee dingen moet je je goed kunnen redden zonder al te veel moeite.

[ Voor 40% gewijzigd door WhiskyPhreak op 02-07-2007 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Yep, kan met de Flickr Uploader, kun je meteen een nieuwe set aanmaken, en tags meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://www.smileys.nl/images/small/beweeg/08.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-04 20:47

Blerf

VroomVroom

Hier bij mijn aanvulling, Ik weet niet of jullie het vaak gebruiken.... Maar ik vind het een super script.
http://www.flickr.com/photos/steeev/177654951/
Niet meer 1 voor 1 al die groups toevoegen.
Er zijn nog een hoop andere greasmonkey scripts maar deze is wel erg fijn.

http://www.flickr.com/photos/marty26/

Is mijn flickr site. Ben moderator van verschillende groeps... Flickr is erg fijn ik vind voornamenlijk het bereik erg leuk mensen uit heel de wereld met eigen kijk op dingen.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Laatst online: 28-04 09:02

dread

Sluwe vlaming

Is er een nederlandse aanbieder die foto's afdrukt en waarbij je foto's van flicker kan gebruiken?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Soms kom je echt heeeele leuke dingen tegen op flickr :D

Zeer grappige foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 26-01 10:36
Zit ik net even met scout m'n eigen populairiteit te checken, zijn er verdorie de afgelopen maanden 7 foto's van mij in explore terecht gekomen.

http://www.bighugelabs.co...wijnands&sort=date&year=0

Wel grappig om te zien, vooral de amerikanen vinden het vreselijk belangrijk.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wijnands schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 09:35:
Zit ik net even met scout m'n eigen populairiteit te checken, zijn er verdorie de afgelopen maanden 7 foto's van mij in explore terecht gekomen.

http://www.bighugelabs.co...wijnands&sort=date&year=0

Wel grappig om te zien, vooral de amerikanen vinden het vreselijk belangrijk.
Ik snap dat explore nog steeds niet :P Ik heb wel een tool gevonden waarmee je kunt zien welke foto''s in explore terecht zijn gekomen. Van mij ook enkele, zonder dat ik er weet van had...

Ach ja, in zoveel mogelijk pools aanmelden is nog altijd de beste methode om aandacht te krijgen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:40

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik was al een tijdje op de hoogte van Flickr maar zelfs na het lezen van dit topic was mijn vraag niet beantwoord... Hoe download ik een hele set/album! Ik wil alle originele foto's. Niks de resized en zeker niet tig keer klikken om 1 origineel te kunnen downloaden.

Na wat zoek werk ben ik dit project (sourceforge) tegen gekomen die (als het goed is) de originelen download van een complete set. Gedownload en getest en het werkt goed.

Op naar een pro account :)

p.s. hier nog een verzameling flickr tools gevonden :)

[ Voor 16% gewijzigd door MRic3 op 15-08-2007 12:29 ]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

MRic3 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:19:
Ik was al een tijdje op de hoogte van Flickr maar zelfs na het lezen van dit topic was mijn vraag niet beantwoord... Hoe download ik een hele set/album! Ik wil alle originele foto's. Niks de resized en zeker niet tig keer klikken om 1 origineel te kunnen downloaden.

Na wat zoek werk ben ik dit project (sourceforge) tegen gekomen die (als het goed is) de originelen download van een complete set. Gedownload en getest en het werkt goed.
Die tool gebruik ik al een tijdje. Echter is hij wel buggy.
Ten eerste download hij lang niet alle foto's, zie je op de Flickr site bij een persoon staan hij/zij bv 100 foto's heeft. Download je vervolgens alle foto's met de tool (onderste optie aanvinken), dan heb je er na afloop bv maar 50. En zegt de tool dat hij klaar is. Dit staat los van afgebroekn downloads omdat er een time-out is met de Flickr-site.
Ten tweede, als de tool een tijd gedraaid heeft, is mijn PC daarna heel traag. Geheugen is nog genoeg vrij (zit 2 GB in), CPU doet ook niks, maar heel Windows is retetraag. Dan moet ik mijn PC herstarten, terwijl ik dat normaal gesproken max 1x per week doe. Deze tool dwingt me om het vaken te doen.
Ten derde kan hij niet goed overweg met fotonamen die uit exotische ASCII karakters bestaan, zoals de Chinese karakters. Bestanden gaan dan ???????.JPG heten, waar Windows weer niet blij van wordt.
Deze problemen zitten er meerdere versie in, ik gebruik de tool al zeker 1/2 jaar. Updates hebben het niet opgelost.

Maar bij gebrek aan een beter alternatief, gebruik ik deze tool nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:16
Jup, ik ga soon ook maar eens upgraden naar PRO :) Wil toch meer foto's kwijt dan normaal aan kan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 15:25

Jabba

Firkan

Erg handig dat Flickr, gebruik het vooral om via mijn mobiel fotos te mailen. ze worden dan netjes op de pagina geplaatst. handige feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

hmmm hoe zit het eigenlijk met de eigendoms en copyright rechten van de fotos die je plaatst. was dacht ik tijdje geleden nog wat fuzz over toen er een aantal fotos voor commerciele doeleinden gebruikt werden waarbij de fotografen van niks wisten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 17:27

ThunderNet

Flits!

Anoniem: 167065 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:55:
hmmm hoe zit het eigenlijk met de eigendoms en copyright rechten van de fotos die je plaatst. was dacht ik tijdje geleden nog wat fuzz over toen er een aantal fotos voor commerciele doeleinden gebruikt werden waarbij de fotografen van niks wisten ?
Jij houdt de rechten gewoon. Hoewel je wel kunt aanpassen naar volgens mij creative commons license. Maar standaard hou jij alle rechten.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Anoniem: 167065 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:55:
Ik heb een aantal keren netjes het verzoek gehad van mensen of ze foto's mochten gebruiken. Jatten kunnen ze ze altijd, ligt een beetje aan de persoon hoe "netjes" die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
ThunderNet schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:04:
[...]

Jij houdt de rechten gewoon. Hoewel je wel kunt aanpassen naar volgens mij creative commons license. Maar standaard hou jij alle rechten.
Niet helemaal, voor derden, mensen buiten yahoo/flickr om, is het dus niet toegestaan de foto's zomaar te kopieren, maar yahoo krijgt een pot met rechten met elke foto die je upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vraag is hoe belangrijk je dat vind. Ik zou het wel een eer vinden als iemand m'n foto wil gebruiken voor iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Voor die €20 euri's per jaar ofzo is zo'n foto site niet verkeerd.Ik ben er niet kapot van dat je niet een complete set/album van de originelen kan downloaden. Ik heb een beetje gezocht maar ik heb geen 1 online foto share dienst gevonden die die optie officieel aanbied. www.smugmug.com komt er nog aardig bij in de buurt.

Naja, voor het delen van een compleet fotoalbum (dan maar in .zip) zal ik mijn toevlucht maar zoeken naar een online storage site... die zijn er iig genoeg. Ben maar begonnen om www.gigasize.com te testen...

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 20:40
Was deze al genoemd? Picasa2Flickr: http://picasa2flickr.sourceforge.net/index.html

• Wijnands
Dit is toch wel erg leuk:

Dear Mr. Wijnands,

I would very much appreciate your permission to use your photograph of two medieval ladies (one of whom appears to be fixing the other's hair) as the basis for an oil painting.

Thank you for your consideration,
Patrick Childress
Boerne, Texas

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nice Wijnands :)

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kenden jullie deze plugin al? http://www.flickr.com/tools/aperture
Flickr Uploadr voor Aperture. Werkt erg goed moet ik zeggen, handiger dan exporteren en dan los uploaden.

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Iemand al bekend met de kwaliteiten van Blurb?
In het fotoalbum topic kwam voor mij gevoel niet echt 1 (betaalbare) topper naar boven.
Aangezien ze ook leveren in Nederland en niet overdreven duur zijn, dacht ik dat iemand er misschien al ervaring mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Wel jammer dat de collections niet in de API zitten... hopelijk gaan ze daar eens werk van maken, heb dat eigenlijk nodig :P
Als tussenoplossing zou ik in een eigen database de ID's van de sets kunnen zetten die ik wil tonen (of andersom). Maarja.. het liefst laat ik gewoon alle sets in een collection zien zonder zelf iets in een database bij te moeten houden... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181654

Wilko schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:36:
Kenden jullie deze plugin al? http://www.flickr.com/tools/aperture
Flickr Uploadr voor Aperture. Werkt erg goed moet ik zeggen, handiger dan exporteren en dan los uploaden.
Deze vind ik zelf veel fijner, stuk uitgebreider ook. De mooie features (automatisch keyword en metadata met flickr id erop, replacen) kosten $14.

Vooral replacen is triviaal met deze plugin: gewoon opnieuw laten uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
Zijn er al dit soort tools voor Lightroom?
Ik weet dat je automatisch een geexporteerde foto kan laten uploaden naar Flickr,
maar een echte plugin is er volgens mij nog niet

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 02-05 18:01
Nope, er is geen echte plugin.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-03 20:38
Mogen er ook webshots.com accounts in het lijstje op de eerste pagina? Hier is iig een link naar mn account die ik net aangemaakt heb op webshots.com:

http://community.webshots.com/user/Theovv?vhost=community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

da's idd mooi voor uploaden.. nou nog eens iets moois om alle originelen (batch) te downloaden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130222

Ik zie net dat door de gunstige koers van de USD een pro account nu nog geen 18 euro kost, moet het toch maar eens overwegen!
Anyway, zie net dat je bij fotos.aol.nl gratis onbeperkte ruimte hebt!

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 130222 op 15-10-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb trouwens een probleem met de Uploadr, na het uploaden van één foto geeft hij aan; unable to connect flickr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Proxy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee geen proxy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Probleem is er nog steeds? Ik heb ook wel eens van die dagen dat hij tijdens het uploaden opeens stopt na een foto of wat. Op dat moment zijn ze blijkbaar bezig met onderhoud of iets dergelijks. Als ik het dan een paar uur later probeer gaat het wel weer goed.

Dit kreeg ik verleden week via de Flickr mail:
I am just informing you that we used some of your photos in yesterdays taping (October 8) and they will be airing on November 18 and November 25 both at 5:30pm in the Southern Illinois area! I would like to thank you SOOOOO MUCH! For granting us permission to use your photos. We used the photos of: Chinese water dragon, Red Panda, and the spotted hyena. You were extremely helpful and we credited you on each picture!!!! I hope you have a wonderful week!

Helaas kan ik het niet zien :-( Kan nog wel een een kennis in Chicago bellen, die kan het vast wel zien op TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Echt leuk. DVD laten sturen?

Ik werd verleden week benaderd door een beelredacteur die een van m'n sinterklaas foto's beter vond dan wat de grote stock bureau's hadden. Schappelijk prijsje gemaakt voor gebruik in 1 nummer van 't blad en de voorwaarde gesteld dat 'ie een nummer opstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

De Uploadr werkt bij mij thuis ook niet lekker (op de zaak weer wel). Ik gebruik nu jUploadr en die doet het wel goed. Link is op flickr te vinden op diezelfde pagina waar Uploadr staat.

[ Voor 22% gewijzigd door Tom op 17-10-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb 't juist omgekeerd. De uploader snapt de proxy op kantoor niet. Toch ook ;'s kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:37

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik vraag me af, hoe organisen jullie alles met tags e.d. ? Doen jullie dat online of is er een manier alles op je PC te regelen (niet zoals uploadr, ik zoek een meer picasa-achtige oplossing) en dan in 1 klap up te loaden (dus sets maken, taggen, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik doe het gewoon online via organize. Na het openen van een set 'batch edit' > 'add tags' om tags aan alle foto's in die set toe te voegen. Daarna 'batch edit' en de bovenste optie om per foto nog wat zaken toe te voegen (indien nodig). Vervolgens sleep ik de foto's nog even op de map. Moet zeggen dat je er wel een half uurtje zoet mee bent per set, maar ik vind het wel prettig dat m'n foto's ook gemakkelijk zijn terug te vinden.

Via jUploadr kun je wel voor het uploaden al beschrijvingen en tags toevoegen, maar ik vind de online interface al bijzonder handig en snel werken dat ik daar geen voordelen in zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Foto's uploaden met de Flickr Uploadr, na uploaden op de "View Photos" knop klikken (of hoe die ook heet). Vervolgens heb ik een txt bestandje waarin ik al mijn tags heb staan. Daaruit kopieer ik dan 1 voor 1 de juiste regels naar het tagveld van de foto. (Bv "Amsterdam" "The Netherlands" "Zoo" "Artis" "Treksprinkhaan" "Migratory locust"). Vervolgens nog een omschrijving erbij als onderschrift van de foto.
Daarna via de Organize/Map optie sleep ik ze naar de juiste lokatie. Veel werk, maar daarna is het zoveel gebruiksvriendelijker.
Op die manier kan ik dus in 1 klap alle foto's over een bepaald thema/beest terugvinden. Mijn foto's van gorillababy Bwana in Artis zijn bv zo te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Ik ben heel gelukkig dat ik niet zo moeilijk hoef te doen: onder Linux heb je F-Spot, wat tag-gebaseerd je foto's opslaat. Tegenwoordig kan je er dan hele leuke queries mee maken: ("vakantie" EN "fiets") OF "natuur", bijvoorbeeld.

Vervolgens zitten er allerhande export mogelijkheden in, waaronder Flickr, waar de tags uiteraard mee worden genomen. Zo maak je een tag, sleep je alle geselecteerde foto's er naar toe. Export to Flickr en een tijdje later is alles online ook zo te vinden. Alleen het sets/collection gebeuren moet dan nog. Het op de maps zetten doe ik niet altijd, maar af en toe; dat kost me teveel tijd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
taggen in lightroom en dan uploaden (meestal met jUploadr). De lightroom tags komen dan ook als flickrtags tevoorschijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

mithras schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:59:
Het op de maps zetten doe ik niet altijd, maar af en toe; dat kost me teveel tijd :p
Dat kun je ook automatiseren :) Ik heb een Garmin eTrex die mijn lokatie logt, dat logbestand kun je met gratis tools weer combineren met je foto (datum/tijd in foto en datum/tijd in GPS log matchen). Dan worden ze meteen op de juiste plaats gezet bij Flickr. Omdat ik mijn foto's vaak zo vlug mogelijk Flickr op wil schieten, gebruik ik het bijna nooit voor de foto's. Maar als je de moeite neemt, krijg je dit soort kaarten (even inzoomen om het goed te zien).

Ik heb zo in de USA grote delen van mijn route lopen loggen zodat ik nu simpel kan zien waar ik geweest ben.

@WhiskyPhreak: waarin worden de tags dan opgeslagen bij LR? In de ITPC tag van de foto? Of in de losse bestanden naast de foto? (ben even de extensie kwijt)

[ Voor 8% gewijzigd door ajhaverkamp op 23-10-2007 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:14:
[...]

Dat kun je ook automatiseren :) Ik heb een Garmin eTrex die mijn lokatie logt, dat logbestand kun je met gratis tools weer combineren met je foto (datum/tijd in foto en datum/tijd in GPS log matchen). Dan worden ze meteen op de juiste plaats gezet bij Flickr. Omdat ik mijn foto's vaak zo vlug mogelijk Flickr op wil schieten, gebruik ik het bijna nooit voor de foto's. Maar als je de moeite neemt, krijg je dit soort kaarten (even inzoomen om het goed te zien).

Ik heb zo in de USA grote delen van mijn route lopen loggen zodat ik nu simpel kan zien waar ik geweest ben.
Ik ken het principe ja, en ik zie nu pas hoe goed het eigenlijk werkt!

Ik deed het vaak wel globaal, dus per wijk in nederland, en per dorp/stadsdeel op een vakantie. Krijg je wel een leuk beeld, maar scheelt je heel veel tijd om alles goed uit te zoeken. Ik ga hier ook maar eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
ajhaverkamp:
iptc volgens mij ja, hij zal niet die .xmp files van lightroom mee uploaden....

edit: heb t even gecheckt en inderdaad staan de tags dan in de IPTC info

[ Voor 29% gewijzigd door WhiskyPhreak op 23-10-2007 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wat ik me afvraag en niet zo snel op Google kon vinden; Ik heb nu een pro account. Maar stel dat verloopt over een jaar, blijven dan m'n sets wel staan? Je mag met een gratis account maar maximaal 3 of 5 sets aanmaken ofzo en geen collections. Vervallen ze dan allemaal? En als je sets blijven bestaan, kan je ze nog wel adden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

apNia schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:40:
Wat ik me afvraag en niet zo snel op Google kon vinden; Ik heb nu een pro account. Maar stel dat verloopt over een jaar, blijven dan m'n sets wel staan? Je mag met een gratis account maar maximaal 3 of 5 sets aanmaken ofzo en geen collections. Vervallen ze dan allemaal? En als je sets blijven bestaan, kan je ze nog wel adden?
Ze blijven bestaan, maar worden weer onzichtbaar alsof je een gratis account hebt. Als je dan weer een pro account koopt komen ze weer tevoorschijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Ik kwam via de Flickr DNA site toevallig achter dat een foto van mij in flickr explore is verschenen, ik kan hier echter op de flickr site zelf niks over vinden, enig idee hoe of wat je dat kan bekijken?

@ajhaverkamp
Is de Garmin eTrex die gele? En zo ja, is er ergens een beschrijving te vinden hoe je een log laat opslaan en weer uitleest?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hmm jammer.. dus je sets worden invisible op de eerste 3 na ofzo?
Thanks CyBeR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Ja, hetzelfde is als je als gewone user meer dan 200 (?) foto's hebt: als je een 201e upload, zal #1 onzichtbaar worden, maar wel nog op de server blijven staan. Hetzelfde geldt voor een pro -> normal omschakeling en betreft zowel foto's, sets als collections :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

is dat "archived" ? dan kan je er toch nog wel bij zonder Pro account?

leerzaam dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Ja, koop (opnieuw) een pro account en alles is weer toegankelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120007

Ik heb een klein probleem dat ik eigenlijk nog niet eerder ben tegen gekomen (of last van heb gehad).

Ik heb een foto van een vriend bewerkt in PS3 en vervolgens geimporteerd in LR1.2. Hier een aantal aanpassingen gemaakt met betrekking tot belichting, kleuren e.d. en vervolgens het bestand op origineel formaat in .jpg geexporteerd (maximale kwaliteit).
Wanneer ik dit bestand naar Flickr upload (zowel via de flickr uploader als puur via de website) - dan gooit Flickr er bij het resizen een hele doos sharpening overheen wat resulteerd in kartelrandjes en wiite lijnen (zie boven de linker arm van het model) e.d.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt?

Door Flickr geresized:
Afbeeldingslocatie: http://www.watzer.nl/gijs2.jpg

Zelf geresized (zodat flickr het niet doet..):
Afbeeldingslocatie: http://www.watzer.nl/gijs3.jpg

Ik kan wel enkel de 400 x 500 versie uploaden zodat Flickr niet gaat resizen, maar ik heb graag de originele bestanden ook op flickr.

Wat gegevens over exporteren:
Format: jpeg
Quality: 100
Color Space: sRGB (8bits)
Resolution: 240 pixels/inch
Het originele bestand komt uit een Canon 350D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Flickr gooit voor 't resizen een beetje unsharp mask erover heen. Dat maakt 't bij 95% van de foto's namelijk net iets beter, maar als je daar zelf al pijn en moeite in had gestoken niet.

m.a.w, niet sharpenen voor je 't uploadt?

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 28-10-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Waarom edit je hem überhaubt eerst in PS en daarna importeren in lightroom? Andersom is toch veel handiger? Zo doe ik het ook, en heb er nog nooit problemen mee gehad. Als ik nog wat wil editten in photoshop (high pass, burn/dodge whatever) dan doe ik gewoon 'edit in photoshop' en klaar is Jeroen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

Ik heb nu een vaag probleem...

Voorheen zette ik alle foto's er in breedtemaat 1024 pixels op, echter gister wilde ik er een aantal fullsize opzetten...

Bewerkt in photoshop, opgeslagen (3000 pixels breed) en dan zet ik de 1,6mb grote bestanden op Flickr en als ik dan op All sizes klik is het grootste beeld nog maar 1024 breed...

Iemand dit vaker gehad of weet iemand hoe dit kan / wat ik verkeerd doe?

p.s. als ik op flickr bij more properties kijk staat er helemaal onderaan WEL de juiste maat, terwijl bij all sizes bovenaan het grootste nog steeds 1024 blijft!

Oke, opgelost, ik heb dus geen Pro account... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door MellyVille1 op 13-11-2007 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Neem je wel een pro account dan verschijnen die grote versie's opeens wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Heeft er iemand al ervaring met Lightroom 1.3 met de Flickr uploader functie?

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Weer iets nieuws!
Je kunt nu ook in Flickr foto's editten e.d.
'Plugin' die gebruikt wordt is Picnik
Iemand er al mee gewerkt?

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11-2024
Jup, heb er eventjes mee gewerkt. Ziet er leuk uit, alleen moet je voor veel uitgebreidere bewerking een premium account hebben die 25,- USD kost. Beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Ik heb er nu ook wat mee gewerkt, (de gratis versie)
Het is erg handig, maar de niet betaalde versie is wel erg beperkt.
Een leuke optie is wel bv een kader om je foto's zetten.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vind de integratie met flickr erg mooi, verder, tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Iemand al stats aangezet op flickr? Helaas alleen voor pro accounts maar je krijgt een aardige indruk wie waarnaar kijkt en hoe ze bij je foto's komen,
http://flickr.com/help/stats/?search=stats#1863

[ Voor 13% gewijzigd door Wijnands op 05-01-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep, ik heb het aangezet. Best aardig, zie je in één oogopslag wat er de vorige dag allemaal gebeurt is en waar het traffic vandaan komt :)

En dat je moet betalen voor een pro-account lijkt mij eerlijk gezegd niet meer dan logisch.... Kost aardig wat bandbreedte en opslagruimte zo'n site. $25 vind ik zelf vrij goedkoop, als je je bedenkt wat je er voor krijgt. Helemaal nu de dollar zo laag staat :P

De nieuwe uploader (v.3) werkt ook een stuk beter trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 05-01-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb de stats aangezet, maar al m'n foto's zijn so far private. Dus je ziet echt niks van leuke pieken oid ;)
Maar het is mooi als je bij flickr zit om je foto's te laten zien aan de wereld. Ik sluit me overigens aan bij iKremers. Een flickr account is zo 100% het geld waard. Oneindige opslag voor zo een pietluttig bedragje. Als je internet rondspeurt zal je op weinig plekken qua e-services ZO veel service/opties vinden voor ZO weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 22:05
apNia schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:22:
Ik heb de stats aangezet, maar al m'n foto's zijn so far private. Dus je ziet echt niks van leuke pieken oid ;)
Maar het is mooi als je bij flickr zit om je foto's te laten zien aan de wereld. Ik sluit me overigens aan bij iKremers. Een flickr account is zo 100% het geld waard. Oneindige opslag voor zo een pietluttig bedragje. Als je internet rondspeurt zal je op weinig plekken qua e-services ZO veel service/opties vinden voor ZO weinig geld.
Alleen jammer dat ze je foto's gijzelen als je niet meer betaalt :/

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik vind het juist netjes dat je ze weer ziet zodra je weer een pro-account neemt. Ze hadden je foto's ook weg kunnen flikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ramon schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:38:
[...]
Je kan je account toch ook deleten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Door die stats kun je ook mooi zien wie je foto's "lenen". Kom je zo je eigen foto's tegen..... Mijn naam staat er nog wel bij.
Op 23 december had ik opeens een grote piek in de views (3711), geen idee wat dat is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ramon schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:38:
[...]
Jij denkt dat flickr een liefdadigheidsinstelling is? Gratis bandbreedte voor iedereen?

Nee dus.

Als je een gratis account hebt kun je 200 foto's laten zien. Als je er meer uploadt worden alleen de laatste 200 getoond. Vind je dat een probleem? Vast niet, je hebt tenslotte niks betaald en dan is dit al vrij ruim imo.

Vervolgens betaal je voor een pro acct zodat je de extra features daarvan krijgt. Alles leuk, heel goedkoop, etc. Daarna is je pro account afgelopen en besluit je niet meer te betalen. Dan zijn er twee opties:

a) je krijgt nog steeds gewoon de diensten waarvoor je inmiddels niet meer betaalt
b) je account wordt weer hetzelfde als voor je betaalde

Optie b is compleet logisch, toch wil jij optie a want je wilt liever dat alle bedrijven in de wereld failliet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ajhaverkamp schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:37:
Door die stats kun je ook mooi zien wie je foto's "lenen". Kom je zo je eigen foto's tegen..... Mijn naam staat er nog wel bij.
Op 23 december had ik opeens een grote piek in de views (3711), geen idee wat dat is geweest.
He, zo heb ik het nog niet bekeken :) Even kijken of ik zoiest kan vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 13:10
Anoniem: 50624 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:28:
[...]

Ik snap dat explore nog steeds niet :P Ik heb wel een tool gevonden waarmee je kunt zien welke foto''s in explore terecht zijn gekomen. Van mij ook enkele, zonder dat ik er weet van had...

Ach ja, in zoveel mogelijk pools aanmelden is nog altijd de beste methode om aandacht te krijgen volgens mij.
Best interessant dat Explore idd. Zie wat interessante uitleg hier. Bekijks van 'pro's' en goede tags lijken dus het belangrijkst. Maarja, gewoon in een flinke lading pools dumpen is makkelijker idd...

Weet iemand trouwens of er (wellicht als pro) nog meer 'who-can-view' mogelijk is dan alleen familie, vrienden of iedereen?

edit:

Lama, ik heb zojuist de ultieme manier van albums delen gevonden. Wat ik wilde: verschillende sets (met familiefoto's) delen met verschillende mensen (familie/schoonfamilie :P), en ze moeten fullsize images kunnen downloaden.
Oplosssing: al mijn familiefoto's zijn private, ik stuur iedereen een GuestPass van een bepaalde set, en als ze fullsize images willen, moeten ze zich even aanmelden, ik markeer ze dan als 'familie' (downloaden van fullsize images staat bij mij alleen op 'vrienden/familie'). Ik ben gelukkig, nu alleen nog even pro worden O-)

[ Voor 25% gewijzigd door Melkbus op 06-01-2008 16:41 . Reden: ultieme manier van delen al gevonden ]

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ennn, weer een schopje :)

Iets wat voor mij hopelijk flickr (hoewel nu down) weer wat meergebruikt gaat maken, want mijn laatste werk was van afgelopen zomer.

Al zoekende op het internet naar een FTP-plugin voor lightroom (export&upload) kwam ik op dit uit. Een tooltje dat ook kan exporteren naar flickr. Het is even wat instellingen regelen (API oid aanvragen, maar dat is netjes stap voor stap uitgelegd), en daarna kan je gewoon een foto exporten en direct uppen naar je flickr. Je eerstvolgende bezoek aan flickr wordt je nieuwe werk dan nog even getoond zodat je keywords, tags en titles aan kunt passen, en klaar ben je.

Imho wel leuk spul, zeker omdat ik de laatste tijd het gehannes met flickr iets te groot vond worden om nog leuk te gebruiken, terwijl nu het online knallen van wat (in mijn geval party-)hotshots gewoon weer makkelijk is.

Ow, btw, het installeren is makkelijker dan het lijkt. In het zip-bestand lightroomsdk_p1_111507.zip zie je een map 'sample plugins', daarin staat weer een map flickr.lrdevplugin. Die laatste (dus de hele map) kopieer je naar C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop Lightroom 1.3\Modules. Start LR en selecteer export voor een foto. Bovenin je export-dialog zie je dan export files to harddisk. Als het goed is kan je hier op klikken en Flickr selecteren, naast de overige export-plugins die je hebt geinstalleerd.

[ Voor 23% gewijzigd door Henk op 13-01-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
deze is nog wat uitgebreider dan diegene die van Adobe zelf afkomt...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Henk schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:18:
Ennn, weer een schopje :)

Iets wat voor mij hopelijk flickr (hoewel nu down) weer wat meergebruikt gaat maken, want mijn laatste werk was van afgelopen zomer.

Al zoekende op het internet naar een FTP-plugin voor lightroom (export&upload) kwam ik op dit uit. Een tooltje dat ook kan exporteren naar flickr. Het is even wat instellingen regelen (API oid aanvragen, maar dat is netjes stap voor stap uitgelegd), en daarna kan je gewoon een foto exporten en direct uppen naar je flickr. Je eerstvolgende bezoek aan flickr wordt je nieuwe werk dan nog even getoond zodat je keywords, tags en titles aan kunt passen, en klaar ben je.

Imho wel leuk spul, zeker omdat ik de laatste tijd het gehannes met flickr iets te groot vond worden om nog leuk te gebruiken, terwijl nu het online knallen van wat (in mijn geval party-)hotshots gewoon weer makkelijk is.

Ow, btw, het installeren is makkelijker dan het lijkt. In het zip-bestand lightroomsdk_p1_111507.zip zie je een map 'sample plugins', daarin staat weer een map flickr.lrdevplugin. Die laatste (dus de hele map) kopieer je naar C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop Lightroom 1.3\Modules. Start LR en selecteer export voor een foto. Bovenin je export-dialog zie je dan export files to harddisk. Als het goed is kan je hier op klikken en Flickr selecteren, naast de overige export-plugins die je hebt geinstalleerd.
? Dan kun je toch net zo goed de flickr uploader gebruiken? Dan geef je de foto's tags en namen mee voordat je ze upload.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste