Ik gebruik ook de Flickr uploader, vind het ook wel makkelijk werken.
Nog geen problemen mee gehad.
Nog geen problemen mee gehad.
Verwijderd
Dat kan ook,Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:12:
[...]
? Dan kun je toch net zo goed de flickr uploader gebruiken? Dan geef je de foto's tags en namen mee voordat je ze upload.
Mijn Flickr; Sony A7iii
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:12:
[...]
? Dan kun je toch net zo goed de flickr uploader gebruiken? Dan geef je de foto's tags en namen mee voordat je ze upload.
[ Voor 13% gewijzigd door Henk op 15-01-2008 11:08 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Dat mag ja, zolang je idd maar naar flickr linkt. Welke code gebruik je dan?Melkbus schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:53:
Mag je nou foto's van Flickr bijvoorbeeld hier op Tweakers gooien (zodat ze dus vanaf Flickr geladen worden)? Er staat in principe bij dat het mag, als de foto linkt naar de orginele Flickr-pagina, toch? Ik de code gemaakt waarin thumb (rechtstreeks van Flickr) verwijst naar Flickr-pagina, je kent 'm wel, heeft Flickr alsnog de link veranderd, zodat ie dus niet meer verschijnt! Gewoon maar linken naar de Flickr-pagina ipv de foto als thumb te showen dus? En weer naar imageshack?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Stom genoeg snapt die flickr upload tool geen proxies...dus dan maar met de website tool werkenHenk schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:31:
[...]
Gek genoeg is dat voor mij net even teveel werk, dat extra progje starten. Nu selecteer ik gewoon de lightroom preset 'Meukexport-Flickr' en mijn foto's gaan behalve in mijn meuk-export map ook gelijk Flickr op, en ik tag ze dan wel wanneer ik zin heb
Ik moet gewoon lekker aan het bewerken zijn en ondertussen denken:"hey, leuk shot, die gaat flickr op". Klik, klaar, en geen gemieter met tools of webinterfaces tussendoor, want dan komt het er dus niet van
Mijn 'meukexport' is gewoon een map waarin ik alle losse meuk knal die ik ergens wil uploaden, naar iemand wil verzenden or whatsoever![]()
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
je kan gewoon je eigen fotos er zelf op jassen hoor.. dat is 't probleem niet zonder link naar flickrCyBeR schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:55:
[...]
Dat mag ja, zolang je idd maar naar flickr linkt. Welke code gebruik je dan?
[ Voor 4% gewijzigd door simon op 02-03-2008 08:28 ]
|>
Gaat goedkomenpunisher007 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 08:47:
Ook ik gebruik al een lange tijd flickr. Alleen gebruik ik hem om andere redenen dan de meesten. Bij ons in de familie waren namelijk nog een hoop oude foto's waar maar 1 afdruk van was. Ik heb deze dus allemaal ingescand en via flickr kan de hele familie ze bekijken.
Tevens is het natuurlijk perfect als backup aangezien je onbeperkt foto's kwijt kan voor omgerekend ongeveer 20 euro/jaar. Voor het terug downloaden van flickr raad ik trouwens flickrdown aan:
http://greggman.com/pages/flickrdown.htm
Wellicht is het trouwens ook leuk om in de startpost nog wat linkjes naar handige tools te zetten ?
[ Voor 5% gewijzigd door Henk op 02-03-2008 10:22 ]
Zo heb ik flikr wel bekeken. Als het wat stabieler en sneller was dan gebruikte ik het ook wel wat meerWijnands schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:04:
Kan deze er ook bij: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5579
zo heb je flickr nog nooit bekeken.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Tip: ken je iemand anders met een Pro-account, laat hem jou dan een Pro-account cadeau doen (onderling even afrekenen), dan krijgt de schenker er meteen ook weer wat maanden bij. Ik betaalde voor een collega 2 jaren en kreeg er daardoor zelf ook nog gratis 6 maanden bij.Chiron schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:43:
Zo ook maar even een flickr accountje genomen, en meteen ook maar 'pro' gedaan. 25 dollar per jaar (met die lage dollar van tegenwoordig) is eigenlijk best een koopje voor wat ze bieden
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 14:54 ]
Ik gebruik deze code:CyBeR schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:55:
[...]
Dat mag ja, zolang je idd maar naar flickr linkt. Welke code gebruik je dan?
1
| [url=http://www.flickr.com/photos/blauwgestreept/2299629239/][img]http://farm3.static.flickr.com/2280/2299629239_7b4e0594fb_o.jpg[/img][/url] |
Dat klopt gewoon, is goed zo. Als je de foto replaced verandert wel de url he, mischien was dat 't?Melkbus schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:43:
[...]
Ik gebruik deze code:
code:
1 [url=http://www.flickr.com/photos/blauwgestreept/2299629239/][img]http://farm3.static.flickr.com/2280/2299629239_7b4e0594fb_o.jpg[/img][/url]
onderstaand plaatje is op bovenstaande manier gelinkt, en verdween na enige tijd in ander topic:
[afbeelding]
Verwijderd
hee jij bent degene die ik op flickr gevonden had met die mooie foto van de watertoren van heemstede waar ik (vrijwel) elke lang langsfiets
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 20:55 ]
Had ik al over gelezen maar weer vergeten. Ik vind het fantastique!!Wijnands schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:04:
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Verwijderd
Echt super!dread schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:52:
[...]
Had ik al over gelezen maar weer vergeten. Ik vind het fantastique!!
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 13:02 ]
Of die van mij [zie sig]. Link zit niet achter de foto, maar rechtsonderaan de paginaGerardHenninger schreef op donderdag 03 april 2008 @ 01:48:
[...]
Of je implementeert het in je photoblog/website
Neem mijn site als voorbeeld...
Saksa : ja! En al een hele tijd is dit zo... Heb gemerkt dat het mogelijks aan de internationale verbinding van mijn provider ligt (grote kabelboer in Belgie)... Of ze het kunnen/willen oplossen is een andere vraag.Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:04:
Is Flickr bij jullie ook zo extreem traag sinds gisteravond?
Nu lijkt er ook niets te gebeuren nav mijn vraag in de api groups discussion, dus misschien moet ik maar een eigen gebakken file_get_contents() doen incl. een regex filtering...Probably months. Could be sooner, but we have a whole lot of higher priority things going on right now, and before we release the APIs for collections there are some changes we need to make to how collections work (we're changing them to handle mixed content). We definitely know there is developer interest in the collection APIs, so we'll get to it as soon as possible. Thanks for your patience
Geinig, ben niet zo'n flickr fan vanwege het gebrek aan snelheid maar zo is het wel leuk.Wijnands schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:04:
Klopt ik heb er een workaround voor gemaakt, het ging mij eigenlijk om sets binnen één collection. Ik heb nu lokaal een SQL tabel met de ID's van de sets die erin zitten. Die tabel update ik zelf (alle sets ophalen en wat checkboxjes om te zorgen dat ie het ID in die tabel gooit).mithras schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:53:
Ik vind het eigenlijk nu wel wel lang duren voordat de api is uitgebreid met collections. Er zijn afaik zoveel mensen die hier op wachten, maar kennelijk wordt er absoluut geen prioriteit aan gegeven
Verwijderd
Mooie website Gerard, ditto foto'sGerardHenninger schreef op donderdag 03 april 2008 @ 01:48:
[...]
Of je implementeert het in je photoblog/website
Neem mijn site als voorbeeld...
Je bent dan handmatig id's van sets in de database aan het kloppen? Wat ik wil namelijk is dan maar knopjes "refresh collection list" en "update collection X", waarmee automatisch de hele rits wordt geupdate.Tom schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:04:
[...]
Klopt ik heb er een workaround voor gemaakt, het ging mij eigenlijk om sets binnen één collection. Ik heb nu lokaal een SQL tabel met de ID's van de sets die erin zitten. Die tabel update ik zelf (alle sets ophalen en wat checkboxjes om te zorgen dat ie het ID in die tabel gooit).
Niet ideaal maar het werkt.
Verwijderd
http://www.flickr.com/groups/no_video_on_flickr/apNia schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:13:
Eindelijk video's uploaden op flickr voor pro's!
http://blog.flickr.net/en/2008/04/09/video-on-flickr-2/
Het énige dat ik me voor kan stellen bij Video's op een fotosite is dat je een beetje magnum-achtig uitleg kan geven bij je fotoseries, of kan laten zien in welke omstandigheden en hoe je je foto's gemaakt hebt. Maar daarvoor is 90s vaak weer te kort...apNia schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:41:
Ik vond het ergens wel dubbel, anderzijds is dit natuurlijk geen YouTube wannabe. Het moet een toevoeging zijn op je foto's, hence de 90 secs bijv. Ik vind het best leuk omdat Flickr bij mij dient als een persoonlijk foto-album voor mij en vrienden/familie, daar sluiten dit soort persoonlijke filmpjes op aan. YouTube heeft een wat lolliger imago en heeft een bredere insteek wat film betreft.
Erg fraaie toepassing van flickr.API! Complimenten. Ik ben blijkbaar nog aan het prutsen. Over de functionaliteit ben ik wel tevreden; nu de look & feel nog.Jasper schreef op donderdag 03 april 2008 @ 08:17:
[...]
Of die van mij [zie sig]. Link zit niet achter de foto, maar rechtsonderaan de pagina
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Het ging bij Jasper niet om de Flickr api maar op de Piclens extension van Firefoxtwixx schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:07:
[...]
Erg fraaie toepassing van flickr.API! Complimenten. Ik ben blijkbaar nog aan het prutsen. Over de functionaliteit ben ik wel tevreden; nu de look & feel nog.
[ Voor 17% gewijzigd door mithras op 09-04-2008 21:16 ]
Zie't als heel veel foto's, snel achter elkaar.
CyBeR schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:33:
[...]
Zie't als heel veel foto's, snel achter elkaar.
* CyBeR vindt 't een prima toevoeging, ook al is video verder helemaal niet m'n ding.
Verwijderd
500MB? Nice. Oh ja, flickr is ongelimiteerd. Wat is je punt?Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:48:
Videos op Flickr hoeft van mij echt niet, daar heb ik Vimeo voor met 500MB upload per week!
Verwijderd
Dat bedoel ik. Vimeo kun je hele films uploaden in een goede kwaliteit.WhiskyPhreak schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:51:
flickr is voor pro's ongelimiteerd qua foto's. Video max 90 seconden...
Ik denk Pro ja, nog nooit van een zakelijk account gehoord bij flickr.pim schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:24:
Iemand vertelde dat het mogelijk was om een zakelijke account te openen bij Flickr.. Ik kan het nergens vinden. Zou hij gewoon een Pro account bedoeld hebben?
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door dread op 13-06-2008 11:54 ]
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Vind ik er anders ineens heel druk uitzienHenkEisDS schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:22:
Flickr is wel leuk, maar ik vind de 200 foto en de 100mb beperking niet echt relaxed. Gebruik nu zooomr.com en dat bevalt prima! Geen beperkingen en alles gratis.
www.zooomr.com
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Als je zooomr.com langer gebruikt zal je ook weten dat het een extreem brakke service is die regelmatig kampt met bugs.HenkEisDS schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:22:
Flickr is wel leuk, maar ik vind de 200 foto en de 100mb beperking niet echt relaxed. Gebruik nu zooomr.com en dat bevalt prima! Geen beperkingen en alles gratis.
www.zooomr.com
Verwijderd
Tja, bandbreedte kost nu eenmaal geld, nogal logisch dat Flickr niet ongelimiteerd gratis kan zijn.HenkEisDS schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:22:
www.zooomr.com
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 13:54 ]
2 dollar (== €.00002) per maand voor ongelimiteerde bandbreedte en storage? Had ik al verteld wat voor ongeloveloos goede deal dat is? Dat ga je met zelf hosten op werkelijk geen enkele manier kunnen overtreffen hoor.HenkEisDS schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 01:13:
Ik denk dat jullie gelijk hebben. Probeerde een paar dagen geleden wat mooie foto's te laten zien aan een vriend van me, maar dat ging niet echt soepel. Waarschijnlijk toch maar zelf iets hosten oid, want zooomr is bij nader inzien toch niet fantastisch. Ben net bezig met fotografie en om er nou direct voor te betalen...
Grappig. Bij mij vragen ze dat andersom. Ik heb nu een Yahoo! UK account, en ze vragen mij elke zoveel tijd of ik 't niet naar de VS wil laten duplicerendread schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:53:
Ik log vandaag in op flickr en krijg de volgende vraag:
We can increase site speed and efficiency for you by copying your user information (which may include sensitive data) to one of our servers in the United Kingdom . Please note that privacy protections provided by the United Kingdom may be different from those provided by your country. For more information about how Yahoo! treats your information, check out our privacy policies.
YES: Create a copy. Click this button to optimize performance. By doing so, you permit Yahoo! to process and duplicate your personal information on servers located in the United Kingdom
NO: Don't create a copy. Click this button if you do not wish to have your personal information copied to servers located in the United Kingdom . You can still use our service, though the site may not perform optimally.
Maar ze hebben het hier over user informatie. dat zijn dus niet de foto's. Dus waar haal je dan de performance snelheid vandaan?
[ Voor 55% gewijzigd door CyBeR op 17-06-2008 01:19 ]
Die link slaat volgens mij niet zozeer op de Flickr-comments. Die verzakken al snel tot niets meer dan gepaste-de awards en loftuitingen om zelf comments te vangen.Wijnands schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:04:
Als je een beetje ervaring hebt met commentaar op flickr is dit wel grappig om te lezen.
http://theonlinephotograp...graphers-on-internet.html
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Net zoals Zoom.nlArjan A schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:51:
[...]
Die link slaat volgens mij niet zozeer op de Flickr-comments. Die verzakken al snel tot niets meer dan gepaste-de awards en loftuitingen om zelf comments te vangen.
De algemene tendens op Flickr lijkt ook zo te zijn om vooral positief te zijn, waardoor mensen vrijwel geen opbouwende kritiek durven te geven.
Ow, dus dát doe ik fout...
[ Voor 36% gewijzigd door endless op 18-06-2008 09:52 ]
Zjjn er goeie groups op Flickr waar je zeg maar met je foto's terechtkan zodat er eens wat opbouwende kritiek op komt?Arjan A schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:51:
[...]
Die link slaat volgens mij niet zozeer op de Flickr-comments. Die verzakken al snel tot niets meer dan gepaste-de awards en loftuitingen om zelf comments te vangen.
De algemene tendens op Flickr lijkt ook zo te zijn om vooral positief te zijn, waardoor mensen vrijwel geen opbouwende kritiek durven te geven.
Mijn Flickr; Sony A7iii
Verwijderd
Klopt, vaak gaat het niet verder dan: "Wow, what a picture!" Daarom ben ik nu ook gestopt met het "dumpen" van mijn foto's in groepen als Heart Awards (waar je verplicht 5 harten moet geven voor elke foto die je zelf post) want meest komt het niet verder dan het logo van de groep dat gepost wordt...Muse schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:09:
Je zou Hit, Miss, Maybe, why kunnen proberen. Kwaliteit van de kritiek ligt natuurlijk heel erg aan de personen die het geven, maar er zitten vaak genoeg goede opbouwende kritieken tussen.
Linkje: http://www.flickr.com/groups/himima-why/
[ Voor 9% gewijzigd door eth0 op 19-06-2008 00:23 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Wijnands op 19-06-2008 07:25 ]
Tijd van werken, tijd van rusten
Verwijderd
Flickr Explorer schijnt een tooltje daarvoor te zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 02:10:
Ik heb me vanavond echt helemaal rot gezocht naar een tool waar je full size foto's mee van Flickr kan downloaden.
Heeft iemand nog een goede suggestie hiervoor?
De 'All Sizes' knop boven de plaatjes.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 02:10:
Ik heb me vanavond echt helemaal rot gezocht naar een tool waar je full size foto's mee van Flickr kan downloaden.
Heeft iemand nog een goede suggestie hiervoor?
Verwijderd
Ik bedoel dus multiple pics.CyBeR schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 02:22:
De 'All Sizes' knop boven de plaatjes.
Had ik al geprobeerd maar het lijkt dat je daar alleen pics van jezelf mee kunt downloaden. Verder lukte het me niet om uberhaubt verbinding te krijgen.Bever schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 02:14:
Flickr Explorer schijnt een tooltje daarvoor te zijn.
Verwijderd
Verwijderd
Nou, ik ben niet van plan om ze te gebruiken, ik vind het van sommige plaatjes gewoon leuk om ze te bewaren, want ik heb geen idee hoelang zoiets bewaard blijft (danwel terug te vinden is) op Flickr. Er er zelf naar kijken mag toch wel, of noem jij dit ook al gebruiken?Wijnands schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:14:
Ga je 't ook netjes vragen voordat je die plaatjes ergens gebruikt?
CC licensesVerwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:54:
[...]
Nou, ik ben niet van plan om ze te gebruiken, ik vind het van sommige plaatjes gewoon leuk om ze te bewaren, want ik heb geen idee hoelang zoiets bewaard blijft (danwel terug te vinden) op Flickr. Er zelf naar kijken mag toch wel, of noem jij dit ook al gebruiken?
Maar wat is (algemeen gesproken) eigenlijk de status van een plaatje dat op Flickr staat?
[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 23-06-2008 15:56 ]
Verwijderd
Als er een tekentje "vrij voor persoonlijk gebruik" bij staat dan lijkt me dat een beetje onnodig. (Zie de post van Henk voor de verschillende licenties/voorwaarden)Wijnands schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:14:
Ga je 't ook netjes vragen voordat je die plaatjes ergens gebruikt?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 16:32 ]
Verwijderd
OK, bedankt voor de link. Hieruit bergrijp ik dat je de plaatjes altijd mag "gebruiken" (non-commercial), het "zwaarste" geval is dat je de bron erbij moet vermelden.
Verwijderd
Werkt inderdaad goed. Niet alles lukt, ik kan bijvoorbeeld niet een gebruiker op naam vinden, maar als je op tag zoekt gaat het wel goed.apNia schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:58:
FlickrDown is inderdaad de tool die je moet hebben.
Er zat een bug in de google api, deze is gefixed, nu zou bij iedereen, alleen onder windows het 3d gedeelte ook moeten werken.eth0 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:18:
Ik heb laatst mijn eerstegreasemonkey script gemaakt voor flickr, genaamd: flickramio. (hint naar panoramio).
Deze geeft net zoals in Panoramio een google earth/map venster naast je foto. En haalt meteen netzoals bij Panoramio via geonames do plaats naam ed op.
[afbeelding]
En als je de Google Earth 3D plugin installeerd kan je ook 3D begruiken
[afbeelding]
Het Flickr draadje: http://www.flickr.com/gro...iscuss/72157605198032648/
GreaseMonkey userscripts: http://userscripts.org/scripts/show/27101
Mijn Pagina: http://kruyt.org/projects/greasemonkey/flickramio
Wat vinden jullie er van?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq