Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ook de Flickr uploader, vind het ook wel makkelijk werken.
Nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:07
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:12:
[...]

? Dan kun je toch net zo goed de flickr uploader gebruiken? Dan geef je de foto's tags en namen mee voordat je ze upload.
Dat kan ook,
maar rechtstreek vanuit Lightroom is wel zo makkelijk (als je Lightroom gebruikt natuurlijk)
Rechtermuisknop op je geselecteerde foto's, export to lightroom.
Tags, sets etc kun je daar ook allemaal instellen.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:12:
[...]

? Dan kun je toch net zo goed de flickr uploader gebruiken? Dan geef je de foto's tags en namen mee voordat je ze upload.
:P Gek genoeg is dat voor mij net even teveel werk, dat extra progje starten. Nu selecteer ik gewoon de lightroom preset 'Meukexport-Flickr' en mijn foto's gaan behalve in mijn meuk-export map ook gelijk Flickr op, en ik tag ze dan wel wanneer ik zin heb :) Ik moet gewoon lekker aan het bewerken zijn en ondertussen denken:"hey, leuk shot, die gaat flickr op". Klik, klaar, en geen gemieter met tools of webinterfaces tussendoor, want dan komt het er dus niet van :P

Mijn 'meukexport' is gewoon een map waarin ik alle losse meuk knal die ik ergens wil uploaden, naar iemand wil verzenden or whatsoever :)

[ Voor 13% gewijzigd door Henk op 15-01-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Heb net m'n moo minicards ontvangen (en een gratis proef stickerboekje erbij). Ik moet zeggen, erg mooie kaartjes. Hele nette prints, keurig doosje erom heen. Donderdag avond besteld, maandag op de bus door moo en dus vrijdag in de bus gehad.

Persoonlijk had ik ze graag iets minder langwerpig gezien maar goed, dit valt wel op. Kost je 20 euro inc. verzenden voor 100 kaartjes maar ik vind 't wel waard.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:19
Mag je nou foto's van Flickr bijvoorbeeld hier op Tweakers gooien (zodat ze dus vanaf Flickr geladen worden)? Er staat in principe bij dat het mag, als de foto linkt naar de orginele Flickr-pagina, toch? Ik de code gemaakt waarin thumb (rechtstreeks van Flickr) verwijst naar Flickr-pagina, je kent 'm wel, heeft Flickr alsnog de link veranderd, zodat ie dus niet meer verschijnt! Gewoon maar linken naar de Flickr-pagina ipv de foto als thumb te showen dus? En weer naar imageshack? :'(

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Melkbus schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:53:
Mag je nou foto's van Flickr bijvoorbeeld hier op Tweakers gooien (zodat ze dus vanaf Flickr geladen worden)? Er staat in principe bij dat het mag, als de foto linkt naar de orginele Flickr-pagina, toch? Ik de code gemaakt waarin thumb (rechtstreeks van Flickr) verwijst naar Flickr-pagina, je kent 'm wel, heeft Flickr alsnog de link veranderd, zodat ie dus niet meer verschijnt! Gewoon maar linken naar de Flickr-pagina ipv de foto als thumb te showen dus? En weer naar imageshack? :'(
Dat mag ja, zolang je idd maar naar flickr linkt. Welke code gebruik je dan?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:03

qless

...vraag maar...

Henk schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:31:
[...]

:P Gek genoeg is dat voor mij net even teveel werk, dat extra progje starten. Nu selecteer ik gewoon de lightroom preset 'Meukexport-Flickr' en mijn foto's gaan behalve in mijn meuk-export map ook gelijk Flickr op, en ik tag ze dan wel wanneer ik zin heb :) Ik moet gewoon lekker aan het bewerken zijn en ondertussen denken:"hey, leuk shot, die gaat flickr op". Klik, klaar, en geen gemieter met tools of webinterfaces tussendoor, want dan komt het er dus niet van :P

Mijn 'meukexport' is gewoon een map waarin ik alle losse meuk knal die ik ergens wil uploaden, naar iemand wil verzenden or whatsoever :)
Stom genoeg snapt die flickr upload tool geen proxies...dus dan maar met de website tool werken ;)

Ook pas net een eigen flickr page gemaakt:
http://www.flickr.com/photos/arnoraps/

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:55
CyBeR schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:55:
[...]

je kan gewoon je eigen fotos er zelf op jassen hoor.. dat is 't probleem niet zonder link naar flickr

[ Voor 4% gewijzigd door simon op 02-03-2008 08:28 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:15
Ook ik gebruik al een lange tijd flickr. Alleen gebruik ik hem om andere redenen dan de meesten. Bij ons in de familie waren namelijk nog een hoop oude foto's waar maar 1 afdruk van was. Ik heb deze dus allemaal ingescand en via flickr kan de hele familie ze bekijken.

Tevens is het natuurlijk perfect als backup aangezien je onbeperkt foto's kwijt kan voor omgerekend ongeveer 20 euro/jaar. Voor het terug downloaden van flickr raad ik trouwens flickrdown aan:
http://greggman.com/pages/flickrdown.htm

Wellicht is het trouwens ook leuk om in de startpost nog wat linkjes naar handige tools te zetten ?

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
punisher007 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 08:47:
Ook ik gebruik al een lange tijd flickr. Alleen gebruik ik hem om andere redenen dan de meesten. Bij ons in de familie waren namelijk nog een hoop oude foto's waar maar 1 afdruk van was. Ik heb deze dus allemaal ingescand en via flickr kan de hele familie ze bekijken.

Tevens is het natuurlijk perfect als backup aangezien je onbeperkt foto's kwijt kan voor omgerekend ongeveer 20 euro/jaar. Voor het terug downloaden van flickr raad ik trouwens flickrdown aan:
http://greggman.com/pages/flickrdown.htm

Wellicht is het trouwens ook leuk om in de startpost nog wat linkjes naar handige tools te zetten ?
Gaat goedkomen ;) Dit topic en het Geotag topic gaan binnenkort een opfrisbeurt krijgen van me :)

[ Voor 5% gewijzigd door Henk op 02-03-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Kan deze er ook bij: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5579
zo heb je flickr nog nooit bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Zo heb ik flikr wel bekeken. Als het wat stabieler en sneller was dan gebruikte ik het ook wel wat meer :P.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Geen moeite met stabiliteit en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

Chiron

Moderator Discord
Zo ook maar even een flickr accountje genomen, en meteen ook maar 'pro' gedaan. 25 dollar per jaar (met die lage dollar van tegenwoordig :p) is eigenlijk best een koopje voor wat ze bieden :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Chiron schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:43:
Zo ook maar even een flickr accountje genomen, en meteen ook maar 'pro' gedaan. 25 dollar per jaar (met die lage dollar van tegenwoordig :p) is eigenlijk best een koopje voor wat ze bieden :)
Tip: ken je iemand anders met een Pro-account, laat hem jou dan een Pro-account cadeau doen (onderling even afrekenen), dan krijgt de schenker er meteen ook weer wat maanden bij. Ik betaalde voor een collega 2 jaren en kreeg er daardoor zelf ook nog gratis 6 maanden bij.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij draait PicLens ook zonder problemen Open http://www.flickr.com/photos/rcsmit/favorites ermee en je weet niet wat je ziet :) (LSFW als je werkt bij de Christenunie oid)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:19
CyBeR schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:55:
[...]

Ik gebruik deze code:

code:
1
[url=http://www.flickr.com/photos/blauwgestreept/2299629239/][img]http://farm3.static.flickr.com/2280/2299629239_7b4e0594fb_o.jpg[/img][/url]

onderstaand plaatje is op bovenstaande manier gelinkt, en verdween na enige tijd in ander topic:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2280/2299629239_7b4e0594fb_o.jpg

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Melkbus schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:43:
[...]

Ik gebruik deze code:

code:
1
[url=http://www.flickr.com/photos/blauwgestreept/2299629239/][img]http://farm3.static.flickr.com/2280/2299629239_7b4e0594fb_o.jpg[/img][/url]

onderstaand plaatje is op bovenstaande manier gelinkt, en verdween na enige tijd in ander topic:

[afbeelding]
Dat klopt gewoon, is goed zo. Als je de foto replaced verandert wel de url he, mischien was dat 't?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee jij bent degene die ik op flickr gevonden had met die mooie foto van de watertoren van heemstede waar ik (vrijwel) elke lang langsfiets ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Laatst online: 15-09 09:07

dread

Sluwe vlaming

Had ik al over gelezen maar weer vergeten. Ik vind het fantastique!!

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dread schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:52:
[...]

Had ik al over gelezen maar weer vergeten. Ik vind het fantastique!!
Echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Uiteraard leveren ze ook een IE versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Flickr bij jullie ook zo extreem traag sinds gisteravond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
mwa, niet rete snel, maar ook niet traag.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, echt niet normaal hoe traag hier, kom er nauwelijks op! (andere sites doen het wel gewoon dus het ligt niet aan mijn internetverbinding...)

Update, hij werkt weer!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vanmiddag even een hikje, verder normale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:33
Of je implementeert het in je photoblog/website :)
Neem mijn site als voorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:38
GerardHenninger schreef op donderdag 03 april 2008 @ 01:48:
[...]

Of die van mij [zie sig]. Link zit niet achter de foto, maar rechtsonderaan de pagina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:04:
Is Flickr bij jullie ook zo extreem traag sinds gisteravond?
Saksa : ja! En al een hele tijd is dit zo... Heb gemerkt dat het mogelijks aan de internationale verbinding van mijn provider ligt (grote kabelboer in Belgie)... Of ze het kunnen/willen oplossen is een andere vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie update Gerard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik vind het eigenlijk nu wel wel lang duren voordat de api is uitgebreid met collections. Er zijn afaik zoveel mensen die hier op wachten, maar kennelijk wordt er absoluut geen prioriteit aan gegeven :(

Mij lijkt dat wanneer je gemakkelijk sets kan ophalen, is het ook niet zo moeilijk om collections te tonen? Gewoon drie calls: flickr.photocollections.getInfo, flickr.photocollections.getList en flickr.photocollections.getSets.

Helaas reageren er tegenwoordig weinig stafleden meer op de requests, de mailiglijst over collections is ook aardig dood en onderhand wachten wel erg veel mensen op de nieuwe api.

Over de ETA is 8 april 2007 (!) een uitspraak gedaan:
Probably months. Could be sooner, but we have a whole lot of higher priority things going on right now, and before we release the APIs for collections there are some changes we need to make to how collections work (we're changing them to handle mixed content). We definitely know there is developer interest in the collection APIs, so we'll get to it as soon as possible. Thanks for your patience :)
Nu lijkt er ook niets te gebeuren nav mijn vraag in de api groups discussion, dus misschien moet ik maar een eigen gebakken file_get_contents() doen incl. een regex filtering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Geinig, ben niet zo'n flickr fan vanwege het gebrek aan snelheid maar zo is het wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
flickr is hier rete snel... :X

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

mithras schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:53:
Ik vind het eigenlijk nu wel wel lang duren voordat de api is uitgebreid met collections. Er zijn afaik zoveel mensen die hier op wachten, maar kennelijk wordt er absoluut geen prioriteit aan gegeven :(
Klopt ik heb er een workaround voor gemaakt, het ging mij eigenlijk om sets binnen één collection. Ik heb nu lokaal een SQL tabel met de ID's van de sets die erin zitten. Die tabel update ik zelf (alle sets ophalen en wat checkboxjes om te zorgen dat ie het ID in die tabel gooit).
Niet ideaal maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op donderdag 03 april 2008 @ 01:48:
[...]

Mooie website Gerard, ditto foto's :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Tom schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:04:
[...]

Klopt ik heb er een workaround voor gemaakt, het ging mij eigenlijk om sets binnen één collection. Ik heb nu lokaal een SQL tabel met de ID's van de sets die erin zitten. Die tabel update ik zelf (alle sets ophalen en wat checkboxjes om te zorgen dat ie het ID in die tabel gooit).
Niet ideaal maar het werkt.
Je bent dan handmatig id's van sets in de database aan het kloppen? Wat ik wil namelijk is dan maar knopjes "refresh collection list" en "update collection X", waarmee automatisch de hele rits wordt geupdate.

Ik denk dat ik dus maar ga regex filteren op de specifieke collection pagina's 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Laatst online: 09:01

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Eindelijk video's uploaden op flickr voor pro's!
http://blog.flickr.net/en/2008/04/09/video-on-flickr-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.flickr.com/groups/no_video_on_flickr/

Het eerste tegengeluid :) Ergens geef ik ze wel gelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
I joined :)

Ondanks dat ik pro ben, zit ik gewoon helemaaaal niet te wachten op die videofunctionaliteit. Daar hebben we joetoep voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
* Wortelsoep ook joined
Wat een onzin, video op Flickr :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Nou, ik vind het zeker wel een goed initiatief. Ik weet niet of mensen de website mediastorm.org kennen, maar daar kunnen ze hele mooie dingen maken van fotovideo's. Check bijvoorbeeld de podcasts: http://mediastorm.org/podcast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik vond het ergens wel dubbel, anderzijds is dit natuurlijk geen YouTube wannabe. Het moet een toevoeging zijn op je foto's, hence de 90 secs bijv. Ik vind het best leuk omdat Flickr bij mij dient als een persoonlijk foto-album voor mij en vrienden/familie, daar sluiten dit soort persoonlijke filmpjes op aan. YouTube heeft een wat lolliger imago en heeft een bredere insteek wat film betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Overigens niet geheel ontopic, maar kwam een grappige interface tegen voor photo album website (heb het voor het gemak even geimplementeerd voor mijn eigen Flickr Pro acc)

http://www.tahenlo.nl/album/Test/index.html

Het is ff wennen maar wel leuk :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
apNia schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:41:
Ik vond het ergens wel dubbel, anderzijds is dit natuurlijk geen YouTube wannabe. Het moet een toevoeging zijn op je foto's, hence de 90 secs bijv. Ik vind het best leuk omdat Flickr bij mij dient als een persoonlijk foto-album voor mij en vrienden/familie, daar sluiten dit soort persoonlijke filmpjes op aan. YouTube heeft een wat lolliger imago en heeft een bredere insteek wat film betreft.
Het énige dat ik me voor kan stellen bij Video's op een fotosite is dat je een beetje magnum-achtig uitleg kan geven bij je fotoseries, of kan laten zien in welke omstandigheden en hoe je je foto's gemaakt hebt. Maar daarvoor is 90s vaak weer te kort...

Dus nee, ik vind het maar gewoon vaag en ben bang dat het behalve de brakke-familie-dump-filmpjes niet echt gebruikt zal worden, en het algemene niveau van de foto's ook niet echt omhoog zal trekken.

Maar misschien zie ik flickr wel teveel zoals FGS hier, en moet ik het inderdaad meer gaan zien als een neerplempsite... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Jasper schreef op donderdag 03 april 2008 @ 08:17:
[...]
Of die van mij [zie sig]. Link zit niet achter de foto, maar rechtsonderaan de pagina :)
Erg fraaie toepassing van flickr.API! Complimenten. Ik ben blijkbaar nog aan het prutsen. Over de functionaliteit ben ik wel tevreden; nu de look & feel nog.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
twixx schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:07:
[...]

Erg fraaie toepassing van flickr.API! Complimenten. Ik ben blijkbaar nog aan het prutsen. Over de functionaliteit ben ik wel tevreden; nu de look & feel nog.
Het ging bij Jasper niet om de Flickr api maar op de Piclens extension van Firefox ;)

Verder vindt ik het wel jammer dat anonymous reacties niet mogelijk zijn bij Flickr. Als ze dat nu per user in de preferences kunnen aangeven, is het voor mij veel makkelijker om ook comments in mijn website (die op de api draait) te integreren.

Om nu een comment te maken moet je namelijk eerst een api key aanvragen. En om nu een bezoeker eerst een Yahoo account aan te laten maken en daarna nog die key te fixen is wat veel gevraagd. Dan zijn ze al 100x afgehaakt voordat ze commentaar gegeven hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door mithras op 09-04-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wilko schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:38:
* CyBeR ook joined
Wat een onzin, video op Flickr :/
Zie't als heel veel foto's, snel achter elkaar.

* CyBeR vindt 't een prima toevoeging, ook al is video verder helemaal niet m'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

CyBeR schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:33:
[...]

Zie't als heel veel foto's, snel achter elkaar.

* CyBeR vindt 't een prima toevoeging, ook al is video verder helemaal niet m'n ding.
Afbeeldingslocatie: http://l.yimg.com/www.flickr.com/images/en-us/video/video_group_promo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zelfs giraffe Niek sprong een gat in de lucht toen hij eindelijk ook bewegend te zien was op Flickr.

/me Arjan is wel blij met de filmmogelijkheid, kan hij eindelijk op een simpele manier gorillafilmpjes aanbieden aan zijn gorillafotofans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Videos op Flickr hoeft van mij echt niet, daar heb ik Vimeo voor met 500MB upload per week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:48:
Videos op Flickr hoeft van mij echt niet, daar heb ik Vimeo voor met 500MB upload per week!
500MB? Nice. Oh ja, flickr is ongelimiteerd. Wat is je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:55
flickr is voor pro's ongelimiteerd qua foto's. Video max 90 seconden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhiskyPhreak schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:51:
flickr is voor pro's ongelimiteerd qua foto's. Video max 90 seconden...
Dat bedoel ik. Vimeo kun je hele films uploaden in een goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Laatst online: 03-09 17:05

pim

Iemand vertelde dat het mogelijk was om een zakelijke account te openen bij Flickr.. Ik kan het nergens vinden. Zou hij gewoon een Pro account bedoeld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

pim schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:24:
Iemand vertelde dat het mogelijk was om een zakelijke account te openen bij Flickr.. Ik kan het nergens vinden. Zou hij gewoon een Pro account bedoeld hebben?
Ik denk Pro ja, nog nooit van een zakelijk account gehoord bij flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook mensen hier die een Flickr group beheren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal:

# Amstel Gold Race (11 members)
# World Press Photo Foundation (28 members)
# Cosworth (16 members)
# Mondo Verde (9 members)
# Dakar (14 members)
# Ilse DeLange (9 members)
# Burgers Zoo - Arnhem (28 members)

Je moet ze bewust promoten anders komen ze echt niet van de grond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nu 29 voor die World Press Photo Foundation ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf 2 weken geleden een HDR groep begonnen omdat de kwaliteit (lees: single RAW HDR met mensen, dieren, auto's etc en ander té over bewerkte zooi) in de meeste groepen echt om te huilen is.

http://www.flickr.com/groups/hdrpro/

Op dit moment 160 members en >500 foto's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Laatst online: 15-09 09:07

dread

Sluwe vlaming

Ik log vandaag in op flickr en krijg de volgende vraag:

We can increase site speed and efficiency for you by copying your user information (which may include sensitive data) to one of our servers in the United Kingdom . Please note that privacy protections provided by the United Kingdom may be different from those provided by your country. For more information about how Yahoo! treats your information, check out our privacy policies.

YES: Create a copy. Click this button to optimize performance. By doing so, you permit Yahoo! to process and duplicate your personal information on servers located in the United Kingdom

NO: Don't create a copy. Click this button if you do not wish to have your personal information copied to servers located in the United Kingdom . You can still use our service, though the site may not perform optimally.

Maar ze hebben het hier over user informatie. dat zijn dus niet de foto's. Dus waar haal je dan de performance snelheid vandaan?

[ Voor 26% gewijzigd door dread op 13-06-2008 11:54 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 15-09 07:59
Flickr is wel leuk, maar ik vind de 200 foto en de 100mb beperking niet echt relaxed. Gebruik nu zooomr.com en dat bevalt prima! Geen beperkingen en alles gratis.

www.zooomr.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:51

ThunderNet

Flits!

HenkEisDS schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:22:
Flickr is wel leuk, maar ik vind de 200 foto en de 100mb beperking niet echt relaxed. Gebruik nu zooomr.com en dat bevalt prima! Geen beperkingen en alles gratis.

www.zooomr.com
Vind ik er anders ineens heel druk uitzien :)
Ik heb sinds een dikke week een Flickr Pro account :) met de huidige dollarkoers heeft me dat maar 16 euro gekost :) Vind ik het geld wel waard..

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

www.zooomr.com
Als je zooomr.com langer gebruikt zal je ook weten dat het een extreem brakke service is die regelmatig kampt met bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.zooomr.com
Tja, bandbreedte kost nu eenmaal geld, nogal logisch dat Flickr niet ongelimiteerd gratis kan zijn.

En dat zoomr.com ziet er niet echt uit als een photo sharing app, meer als een app met o.a. photosharing mogelijkheid.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 15-09 07:59
Ik denk dat jullie gelijk hebben. Probeerde een paar dagen geleden wat mooie foto's te laten zien aan een vriend van me, maar dat ging niet echt soepel. Waarschijnlijk toch maar zelf iets hosten oid, want zooomr is bij nader inzien toch niet fantastisch. Ben net bezig met fotografie en om er nou direct voor te betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

HenkEisDS schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 01:13:
Ik denk dat jullie gelijk hebben. Probeerde een paar dagen geleden wat mooie foto's te laten zien aan een vriend van me, maar dat ging niet echt soepel. Waarschijnlijk toch maar zelf iets hosten oid, want zooomr is bij nader inzien toch niet fantastisch. Ben net bezig met fotografie en om er nou direct voor te betalen...
2 dollar (== €.00002) per maand voor ongelimiteerde bandbreedte en storage? Had ik al verteld wat voor ongeloveloos goede deal dat is? Dat ga je met zelf hosten op werkelijk geen enkele manier kunnen overtreffen hoor.
dread schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:53:
Ik log vandaag in op flickr en krijg de volgende vraag:

We can increase site speed and efficiency for you by copying your user information (which may include sensitive data) to one of our servers in the United Kingdom . Please note that privacy protections provided by the United Kingdom may be different from those provided by your country. For more information about how Yahoo! treats your information, check out our privacy policies.

YES: Create a copy. Click this button to optimize performance. By doing so, you permit Yahoo! to process and duplicate your personal information on servers located in the United Kingdom

NO: Don't create a copy. Click this button if you do not wish to have your personal information copied to servers located in the United Kingdom . You can still use our service, though the site may not perform optimally.

Maar ze hebben het hier over user informatie. dat zijn dus niet de foto's. Dus waar haal je dan de performance snelheid vandaan?
Grappig. Bij mij vragen ze dat andersom. Ik heb nu een Yahoo! UK account, en ze vragen mij elke zoveel tijd of ik 't niet naar de VS wil laten dupliceren ;) (Mij antwoord is natuurlijk 'nee'.)

[ Voor 55% gewijzigd door CyBeR op 17-06-2008 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik betaal bepaald niet snel voor online diensten maar flickr hoefde ik toch echt niet lang over na te denken, zeker niet met de huidige dollar koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the___butcher
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:47
Wat mij betreft ook een redelijke no-brainer. Alleen jammer dat je je raw-bestanden er niet kunt backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik vind het ook hoor, de complete innovativeit van flickr, de opslagruimte, de service. En dan de huidige dollarkoers. Da's idd een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als je een beetje ervaring hebt met commentaar op flickr is dit wel grappig om te lezen.

http://theonlinephotograp...graphers-on-internet.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:59

Arjan A

Cenosillicafoob

Wijnands schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:04:
Als je een beetje ervaring hebt met commentaar op flickr is dit wel grappig om te lezen.

http://theonlinephotograp...graphers-on-internet.html
Die link slaat volgens mij niet zozeer op de Flickr-comments. Die verzakken al snel tot niets meer dan gepaste-de awards en loftuitingen om zelf comments te vangen.
De algemene tendens op Flickr lijkt ook zo te zijn om vooral positief te zijn, waardoor mensen vrijwel geen opbouwende kritiek durven te geven.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:43
Arjan A schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:51:
[...]

Die link slaat volgens mij niet zozeer op de Flickr-comments. Die verzakken al snel tot niets meer dan gepaste-de awards en loftuitingen om zelf comments te vangen.
De algemene tendens op Flickr lijkt ook zo te zijn om vooral positief te zijn, waardoor mensen vrijwel geen opbouwende kritiek durven te geven.
Net zoals Zoom.nl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ow, dus dát doe ik fout... :P ik geef teveel opbouwnde kritiek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb pasgeleden ook maar een flickr accountje genomen.. Toen ik de prijs van een pro-account zag ook meteen maar een abo genomen. Tegen dat geld wil ik mijn foto's wel naar ze uploaden hoor. :)

Top trouwens dat je alles makkelijk in groepen kunt opdelen, en die ook meteen private kunt maken, of juist niet. Moet alleen het stuk van het copyright nog eens rustig doorlezen, want daar snap ik nog helemaal niets van.

[ Voor 36% gewijzigd door endless op 18-06-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 08:07
Arjan A schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:51:
[...]

Zjjn er goeie groups op Flickr waar je zeg maar met je foto's terechtkan zodat er eens wat opbouwende kritiek op komt?
Zoiets als het testcase topic hier (ik weet het, er is ook een testgroup van tweakers op Flickr, maar die is niet echt actief)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je zou Hit, Miss, Maybe, why kunnen proberen. Kwaliteit van de kritiek ligt natuurlijk heel erg aan de personen die het geven, maar er zitten vaak genoeg goede opbouwende kritieken tussen.

Linkje: http://www.flickr.com/groups/himima-why/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muse schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:09:
Je zou Hit, Miss, Maybe, why kunnen proberen. Kwaliteit van de kritiek ligt natuurlijk heel erg aan de personen die het geven, maar er zitten vaak genoeg goede opbouwende kritieken tussen.

Linkje: http://www.flickr.com/groups/himima-why/
Klopt, vaak gaat het niet verder dan: "Wow, what a picture!" Daarom ben ik nu ook gestopt met het "dumpen" van mijn foto's in groepen als Heart Awards (waar je verplicht 5 harten moet geven voor elke foto die je zelf post) want meest komt het niet verder dan het logo van de groep dat gepost wordt...

Ik concentreer mij nu meer op het vergroten van mijn contactlijst met mensen die gewoon goede foto's in hun stream hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Ik heb laatst mijn eerste ;) greasemonkey script gemaakt voor flickr, genaamd: flickramio. (hint naar panoramio).
Deze geeft net zoals in Panoramio een google earth/map venster naast je foto. En haalt meteen netzoals bij Panoramio via geonames do plaats naam ed op.

Afbeeldingslocatie: http://kruyt.org/wordpress/wp-content/uploads/2008/05/flickramio-300x227.jpg

En als je de Google Earth 3D plugin installeerd kan je ook 3D begruiken :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3191/2588434394_a937c8231f.jpg?v=0

Het Flickr draadje: http://www.flickr.com/gro...iscuss/72157605198032648/
GreaseMonkey userscripts: http://userscripts.org/scripts/show/27101
Mijn Pagina: http://kruyt.org/projects/greasemonkey/flickramio

Wat vinden jullie er van?

[ Voor 9% gewijzigd door eth0 op 19-06-2008 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Script doet 't, ook met 3.0 gewoon goed. Mooi gedaan,ik zit alleen niet echt op die info te wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door Wijnands op 19-06-2008 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 21:37
Script ziet er goed uit, nu ben ik net nieuw met Flickr en krijg zo snel niet gevonden hoe ik dit script moet installeren/gebruiken.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
Je moet onder firefox de greasemonkey extensie installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me vanavond echt helemaal rot gezocht naar een tool waar je full size foto's mee van Flickr kan downloaden.

Heeft iemand nog een goede suggestie hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:30
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 02:10:
Ik heb me vanavond echt helemaal rot gezocht naar een tool waar je full size foto's mee van Flickr kan downloaden.

Flickr Explorer schijnt een tooltje daarvoor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 02:10:

De 'All Sizes' knop boven de plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 02:22:
De 'All Sizes' knop boven de plaatjes.
Ik bedoel dus multiple pics.
Had ik al geprobeerd maar het lijkt dat je daar alleen pics van jezelf mee kunt downloaden. Verder lukte het me niet om uberhaubt verbinding te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanavond opnieuw even rondgekeken naar een tooltje om meerdere foto's van anderen te downloaden. Maar niet gevonden dus...

Ontmoedigd Flickr dit (willen ze dit liever niet)? Want terwijl er legio toepassingen voor Flickr zijn kan ik zo'n tooltje er niet tussen vinden. En je zou toch zeggen dat dit 1 van de eerste dingen zijn die gebruikers zouden willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je moet toch beter kijken, er zijn genoeg tools die dat kunnen. Tegenwoordig gebruik ik deze van Saleen software, het is even wennen aan de interface. Je krijgt een soort van internet verkenner voor je neus.
Daarvoor heb ik FlickrDown gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

FlickrDown is inderdaad de tool die je moet hebben./

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK bedankt, ik ga het vanavond proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ga je 't ook netjes vragen voordat je die plaatjes ergens gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:14:
Nou, ik ben niet van plan om ze te gebruiken, ik vind het van sommige plaatjes gewoon leuk om ze te bewaren, want ik heb geen idee hoelang zoiets bewaard blijft (danwel terug te vinden is) op Flickr. Er er zelf naar kijken mag toch wel, of noem jij dit ook al gebruiken?

Maar wat is (algemeen gesproken) eigenlijk de status van een plaatje dat op Flickr staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:54:
[...]

Nou, ik ben niet van plan om ze te gebruiken, ik vind het van sommige plaatjes gewoon leuk om ze te bewaren, want ik heb geen idee hoelang zoiets bewaard blijft (danwel terug te vinden) op Flickr. Er zelf naar kijken mag toch wel, of noem jij dit ook al gebruiken?

Maar wat is (algemeen gesproken) eigenlijk de status van een plaatje dat op Flickr staat?
CC licenses :)

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 23-06-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:14:
Als er een tekentje "vrij voor persoonlijk gebruik" bij staat dan lijkt me dat een beetje onnodig. (Zie de post van Henk voor de verschillende licenties/voorwaarden)

Daarnaast is het leuk als je één mailtje/berichtje per jaar krijgt met die vraag maar wanneer je er 100 op een dag krijgt dan lijkt mij dat het al iets minder leuk wordt.

Het wordt natuurlijk anders wanneer er commerciële belangen gaan meespelen of wanneer je de foto's in je eigen portfolio gaat frotten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, bedankt voor de link. Hieruit bergrijp ik dat je de plaatjes altijd mag "gebruiken" (non-commercial), het "zwaarste" geval is dat je de bron erbij moet vermelden.

Ik had me al voorgesteld dat er een systeem zou zijn waarbij de gebruiker d.m.v. een code aangeeft wat er met zijn/haar foto mag gebeuren, maar ik heb tot nu toe nooit zo'n symbool bij een foto kunnen ontdekken. Ik zal nog eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:58:
FlickrDown is inderdaad de tool die je moet hebben.
Werkt inderdaad goed. Niet alles lukt, ik kan bijvoorbeeld niet een gebruiker op naam vinden, maar als je op tag zoekt gaat het wel goed.

Foto's worden in originele size gedownload; dit is soms wel minder omdat ze soms erg groot zijn. Dat is wel een voordeel van de site; daar kan je zelf een size kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wat mij betreft, kijk naar de licentie. Veel is CC en dus absoluut vrij voor persoonlijk gebruik. Is het copyrighted respecteer dat dan.

Aan de lading commentaar op een plaatje kan je vanzelf zien of iemand het leukt vind om een complimentje te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Worden jullie er ook zo gek van dat elke keer dat je het over Flickr hebt (werk/vrienden/familie) dat bepaalde mensen roepen "OOhhahahahaha lolz, FLIKKER!" ?

Argh ik ga echt m'n ogen er uit prikken met een passer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ach ja... dat zijn vaak dezelfde mensen die een knalharde boer in gezelschap beschouwen als betere humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

offtopic:
en in hun auto keihard 'ALS JE NU NIET SPRINGT BEN JE EEN HOMOFIEL' draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
eth0 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:18:
Ik heb laatst mijn eerste ;) greasemonkey script gemaakt voor flickr, genaamd: flickramio. (hint naar panoramio).
Deze geeft net zoals in Panoramio een google earth/map venster naast je foto. En haalt meteen netzoals bij Panoramio via geonames do plaats naam ed op.

[afbeelding]

En als je de Google Earth 3D plugin installeerd kan je ook 3D begruiken :)

[afbeelding]

Het Flickr draadje: http://www.flickr.com/gro...iscuss/72157605198032648/
GreaseMonkey userscripts: http://userscripts.org/scripts/show/27101
Mijn Pagina: http://kruyt.org/projects/greasemonkey/flickramio

Wat vinden jullie er van?
Er zat een bug in de google api, deze is gefixed, nu zou bij iedereen, alleen onder windows het 3d gedeelte ook moeten werken.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3208/2612888485_d75c085b51.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3035/2612888267_301fe40243.jpg
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste